Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maasluip schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:22:
DB IC fijne rijtuigen? Niet na de redesign (blauw-roze stoelen). Die zijn zo kneiterhard dat ik daar na een half uur al een houten kont van krijg. De coupé's zijn wel beter, en zeker als je 1e klas kunt reizen.
En als je pech hebt krijg je zo'n ex-IR rijtuig. The horror.
Ach, creatief vormgegeven zitplekken met veel lila. Eigenlijk ideaal voor een middelbaar schooluitje ofzo :P
ÖBB Railjet vond ik vooral erg krap overkomen, met die hoge rugleuningen.
Viel mij alleszins mee. Heb heerlijk gezeten in die rit van Budapest naar Muenchen.
@PaT hieronder: dat is dus de DB IC waar ik een houten kont van krijg
Smaken verschillen - en konten blijkbaar ook ;)

Heb wel het gevoel dat ik op een plank zit, maar dan een goed geveerde plank. Wat positief is, is een raamkozijn die breeed genoeg is om echt arm op te kunnen steunen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Luccus schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:53:
[...]

De clou is dat je helemaal niet in dezelfde trein hebt gezeten. ;) Momenteel wordt het nieuwe reizigersinformatiesysteem plus internetvoorziening in de (huidige) Intercity-dubbeldekkers ingebouwd. Dit betreft het materieel dat onder andere tussen Nijmegen en Den Helder rijdt.
Okay, is het al bekend wanneer zo'n beetje alle Intercity-dubbeldekkers hiermee zijn uitgerust?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De planning was dat eind 2013 99% van de intercities voorzien zou moeten zijn. 99%, want de ICRm-rijtuigen krijgen geen OBIS.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Alex) schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:46:
De planning was dat eind 2013 99% van de intercities voorzien zou moeten zijn. 99%, want de ICRm-rijtuigen krijgen geen OBIS.
Eind 2013 en het is nu begin 2012 :|

Dat duurt dus nog wel even ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Uiteraard, het is dan ook een aanzienlijke hoeveelheid rijtuigen die voorzien moet worden: 1.583 stuks, aldus Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

En ja hoor, de eerste sneeuw deze winter en : aangepaste dienstregeling !

http://www.ns.nl/reiziger...aliteiten/rode-regel.html

nog maar 2 sprinters p/uur op mijn trajectje ... hopelijk zijn ze dan wel wat langer.

EDIT: 'ts is druk ...

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache Server at www.ns.nl Port 80

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 03-02-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:53:
En ja hoor, de eerste sneeuw deze winter en : aangepaste dienstregeling !
Ja duh, dat is net het punt van die dienstregeling: op tijd (dus: als het waarschijnlijk nog net wel goed gaat) de hoeveelheid treinen terugschroeven zodat er geen grotere problemen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Handig: een winterdienst rgeling online zetten die vervolgens niet te bekijken is. Krijg een 503 error :S
Toch blij dat ik vandaag niet met de trein hoef, sterkte aan de mensen diee dit wel moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hilversum <-> Utrecht is altijd erg robuust, ik maak me geen zorgen. Mijn vrouw echter werkt in Amsterdam-Zuid, en er is niet veel voor nodig om de verbinding naar Hilversum te ontregelen. Ik hoop maar dat ze goed thuiskomt...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

't zijn alleen Sprinters trouwens ... intercities rijden normaal.
toch niet allemaal winterklaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ergens had ik het andersom verwacht.. Al die IC reizigers gaan volgens mij grotendeels naar een stopper toe, uiteindelijk. Maar goed, tussen Schiphol en Etrecht lijkt eea inmiddels al door zijn hoeven gezakt door een defecte trein. Leuke berichtgeving ook: "wegens een defecte trein geen treinen tussen". Het is 4 spoors... hoe krijgen ze het voor elkaar dat er GEEN treinen rijden?

Dus of ze lopen te prutsen in de uitvoering, of ze lopen te prutsen in de communicatie. Of beiden. Het track record is niet veerbelovend.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 03-02-2012 14:26 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:12
2 vlokken sneeuw en de helft rijdt gelijk niet meer.
Opvallend is dat op het traject Rotterdam Centraal - Maassluis met SGM's wordt gereden, in plaats van SLT.
Blijkbaar hebben ze nog geen tijd gehad om die dingen winterklaar te maken.
VIRM's en Plan V zie ik wel vollop rijden. Typisch weer dat het oude materiaal het met deze omstandigheden mag overnemen.
Vernieuwing is niet altijd een verbetering, zo blijkt maar weer.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Op dat traject rijden al minstens twee weken die oude sprinters. Viel mij ook al op. Winterklaar zal er wel niet mee te maken hebben omdat ik vanuit Den Haag/Delft wel regelmatig een SLT aan zie komen op Schiedam.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind het zo jammer. Steeds hoor je dat ze er alles aan hebben gedaan en nu echt winterklaar zijn. Maar een uurtje sneeuw geeft direct chaos. Hoe mooi zou het zijn dat de treinen gewoon met 140km/h langs de vele files konden rijden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
jelmervos schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:32:
Ik vind het zo jammer. Steeds hoor je dat ze er alles aan hebben gedaan en nu echt winterklaar zijn. Maar een uurtje sneeuw geeft direct chaos. Hoe mooi zou het zijn dat de treinen gewoon met 140km/h langs de vele files konden rijden.
Ja, dat zou mooi zijn, maar het lijkt niet te kunnen. Mooi speelgoed, die high-tech treinen van nu maar een vlok sneeuw het houdt op met werken.

Overigens was ik net wat optimistisch; mijn 'robuuste' route (H'sum-Utr) ligt er nu toch ook echt uit. Oh well.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Wat was er eigenlijk gebeurd tussen Zaandam en Schagen? Hoorde dat er iemand langs het spoor was geschept door de trein, maar lees er verder niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jeoh schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:58:
Wat was er eigenlijk gebeurd tussen Zaandam en Schagen? Hoorde dat er iemand langs het spoor was geschept door de trein, maar lees er verder niets over.
Bij een spoorwegovergang is vanochtend een 71-jarige vrouw uit Schagen overleden. Ze werd aangereden door een trein.

De trein kwam in Zaandam aan met een beschadigde treeplank aan de zijkant. Waarschijnlijk is de vrouw door de plank geraakt, meldt RTVNH.

Rond 06.00 uur kreeg de politie een melding van een dode vrouw die langs het spoor lag. Vooralsnog gaat het Korps landelijke politiediensten (KLPD) uit van een noodlottig ongeval. Niets wijst op zelfdoding.

Het treinverkeer rond Schagen was enige tijd gestremd door het ongeval.
Zie http://www.telegraaf.nl/b...rijding_door_trein__.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:18
NS site staat hier inderdaad ook te roken. Wellicht praktisch voor mensen die nog de verstoringen willen checken voordat ze de trein pakken mocht de NS site het niet doen:
http://www.nustoring.nl/actuelestoringen

[ Voor 32% gewijzigd door EDIT op 03-02-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

EDIT schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:18:
NS site staat hier inderdaad ook te roken. Wellicht praktisch voor mensen die nog de verstoringen willen checken voordat ze de trein pakken mocht de NS site het niet doen:
http://www.nustoring.nl/actuelestoringen
Uuhmm, daar staat:
Huidige storingen:

Momenteel zijn er geen storingen gemeld!
Alle storingen zijn op die website ook plots opgelost. Kan de NS/ProRail alleen maar van dromen. :D

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 03-02-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heel Utrecht CS ligt er nu uit. In ieder geval tot ná de avondspits rijd er geen trein meer van of naar Utrecht CS.

Bron: http://nos.nl/artikel/337035-live-overlast-door-sneeuw.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

DDX

Deze pagina doet het (nog) gewoon :

http://www.prorail.nl/sto...ingenenwerkzaamheden.aspx

En blijft toch ook appart dat ns geen geld over heeft voor het up houden van hun website op zulk soort dagen.
Het is niet dat dit niet vaker voorkomt.....

[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 03-02-2012 15:50 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En blijft toch ook appart dat ns geen geld over heeft voor het up houden van hun website op zulk soort dagen.
Simpele kosten/baten afwegingen... het is gewoon niet rendabel om vele extra servers extra te laten draaien, voor een paar dagen per jaar (soms nog minder dan dat), die vervolgens 350+ dagen van het jaar niks staan te doen.

Dit zijn gewoon exotische omstandigheden qua traffic. Het is ook zeker niet alleen ns.nl die overloaded is, hetzelfde geld voor alle andere sites die deze info bieden: anwb.nl, vid.nl etc, zijn allemaal down tot bijna-down.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:53:
[...]

Simpele kosten/baten afwegingen... het is gewoon niet rendabel om vele extra servers extra te laten draaien, voor een paar dagen per jaar (soms nog minder dan dat), die vervolgens 350+ dagen van het jaar niks staan te doen.

Dit zijn gewoon exotische omstandigheden qua traffic. Het is ook zeker niet alleen ns.nl die overloaded is, hetzelfde geld voor alle andere sites die deze info bieden: anwb.nl, vid.nl etc, zijn allemaal down tot bijna-down.
Ach, er zijn meer oplossingen dan alleen meer servers plaatsen. Zo kun je een simpele statische html pagina serveren (zie vid.nl). Maar dat is blijkbaar voor de NS nogal lastig ofzo.

Zelfs de apps zijn down. Juist nu mensen informatie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Nee, maar ze kunnen wel een low bandwidth (zeg maar web 1.0) vervanger aanbieden. Dat scheelt al behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan krijg je weer gezeur van mensen die "Web 1.0!!!!! PRUTSERS!!!" gaan roepen. NS-afzeiken is in Nederland nu eenmaal hobby nummero uno, ze kunnen het nooit goed doen.

Inmiddels blijven de beste stuurlui natuurlijk wel aan wal staan, zoals het goede stuurlui betaamt ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Tja ik heb helaas geen idee hoeveel bezoekers ze naar hun site op zulke momenten krijgen.
Maar dit gebeurt toch meestal wel paar keer per jaar.
Desnoods zet je een simpele tekst only pagina online ?

Zeker als je in het radio nieuws tips gaat geven om op ns.nl te kijken voordat je vertrekt.
Lijkt me dat je daar wel wat geld voor moet kunnen overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Of je schopt het de cloud in en je voegt er dynamisch, naar aanleiding van de vraag, servers bij. Dan ben je flexibel qua kosten en prijs.

edit: Ha kijk, de noodhomepage is up. www.ns.nl

[ Voor 32% gewijzigd door Alex) op 03-02-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ziet er wel héél erg Web 0.1 béta uit :P

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 03-02-2012 15:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:56:
Dan krijg je weer gezeur van mensen die "Web 1.0!!!!! PRUTSERS!!!" gaan roepen. NS-afzeiken is in Nederland nu eenmaal hobby nummero uno, ze kunnen het nooit goed doen.

Inmiddels blijven de beste stuurlui natuurlijk wel aan wal staan, zoals het goede stuurlui betaamt ;)
Haha, dit meen je toch niet serieus he?!
Wat is nou beter? Een simpele pagina met informatie of totaal geen informatie. Denk je dat die mensen die in de kou staan te wachten echt geven om een leuke fancy website. Kom op.

Intussen is de NS wakker, simpele website opgezet. Hadden ze ook vanochtend kunnen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is niet een simpele website, het is gewoon de volledige website. Ze hebben nog wat servers afgestoft en ingeprikt, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Haha, dit meen je toch niet serieus he?!
Ja hoor. In de HK loopt bijvoorbeeld een heel groot topic waarin sites keihard afgekraakt worden omdat ze Web 1.0-layouts hebben. Sommigen zeuren nu eenmaal om het zeuren zelf.
Intussen is de NS wakker, simpele website opgezet. Hadden ze ook vanochtend kunnen toen.
Ik neem aan dat je ze wel gebeld hebt, met die suggestie? Wat zei men toen? Of heb je ze niet gecontact, en sta je aan de wal als stuurman zijnde?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ach ik kijk altijd op de niet grafische versie van m.ns.nl.
(dus ook niet de kleurtjes variant daarvan)
lekker snel de info die ik nodig heb.

Met al die grote cloud services die er nu zijn kan ik me alleen niet voorstellend dat je zo'n site niet ook up kan houden tijdens zulke dagen.
(als je zelf die servers niet merendeel van jaar standby wilt hebben staan)
Maargoed is afweging van budget vs mensen die klagen dat er weer 0,0 info is.

En vergelijk met anwb en vid is natuurlijk niet helemaal gelijk, dan zou je het moeten vergelijken met http://www.rijkswaterstaa..._weg.aspx?cookieload=true

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 03-02-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:01:
[...]

Ja hoor. In de HK loopt bijvoorbeeld een heel groot topic waarin sites keihard afgekraakt worden omdat ze Web 1.0-layouts hebben. Sommigen zeuren nu eenmaal om het zeuren zelf.
Er is wel een verschil. Met een web 1.0 site voldoe je nog steeds aan dienstverlening, met geen website doe je niets. Dus ook al zal er geklaag zijn, je helpt meer klanten dan zonder die site.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hooglander1 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:02:
[...]

Er is wel een verschil. Met een web 1.0 site voldoe je nog steeds aan dienstverlening, met geen website doe je niets. Dus ook al zal er geklaag zijn, je helpt meer klanten dan zonder die site.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

http://nos.nl/artikel/337035-live-overlast-door-sneeuw.html
16.00 uur: 'Sfeer in Utrecht Centraal grimmig'

Er bereiken ons berichten dat de sfeer op Utrecht Centraal niet best is. Onderstaande mail ontving de NOS van John:
"Totale chaos daar. Bijna niets rijdt er meer. Mensen worden slecht op de hoogte gehouden. Website NS en mobiele reisplanners van de ns werken ook niet meer. Dus wat de directeur van de ns zegt klopt totaal niet."

En een mail van Irene:

"In de extra journaals op tv adviseert de NS om op www.ns.nl de actuele reisinformatie te checken voor vertrek. Maar het is al de zoveelste keer dat als er iets aan de hand is bij de spoorwegen de site van www.ns.nl OVERBELAST is."
Rellen op Utrecht CS ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 22:07
De NS-site werkt hier, alleen is ie niet zo fancy als normaal. Hij is wel dynamisch, vertrektijden enz werken gewoon. Weet niet of het clientside is of dat zij het gedaan hebben, ik gebruik Opera en Chrome doet helemaal niets met de NS site. De NS app doet het niet. De NS site is wel übersnel op dit moment overigens.

Dingen als Amazon, voor enorme piekverkeer op ongeveer 3/365ste dag, zullen heel mooi zijn, maar ik denk dat ze daar vast zelf ook al wel aan hebben gedacht. Hun hele systeem is waarschijnlijk gewoon enorm complex, door alle koppelingen met informatiesystemen.

Firefox en IE doen het hier ook niet, alleen Opera lijkt het hier te doen... Vaag, want het is wel actueel en het heeft dus niets met cache te maken...

En nu doet de dynamische content, zoals de vertrektijden, het niet meer... De home wel

[ Voor 15% gewijzigd door marcop23 op 03-02-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spoorwegen en wegen lopen vast na wat sneeuw, en zoals gewoonlijk struikel je hier weer eens over de stuurlui aan wal. Reizigers kunnen blijkbaar uit defecte treinen gehaald worden, en die treinen afgesleept worden, zonder dat de naastgelegen sporen buiten dienst gaan. Lekker veilig... Eén oude trein op het spoor en het nieuwe materieel is niet winterklaar. Ook de NS site weten we hier op GoT zò te fixen, pleur dat ding gewoon op de cloud (welke?) en je bent zo klaar. De koppeling met de backend (één van de grootste netwerken van Nederland) is immers triviaal, en het bewaren van bedrijfsgeheim is geen enkel punt.

Is dit nou echt nodig? Kunnen we nou echt het hoofd niet koel houden, even een paar seconden langer nadenken en niet binnen drie tiende van een seconde een conclusie trekken op basis van minder dan geen informatie? Tuurlijk is er geen excuus en zou die site het gewoon moeten doen, maar het gaat hier om een complex systeem, geen joomla site-je met een sql-db er achter. Dat zou zeker hier op GoT toch geen uitleg moeten vereisen. Beetje niveau mensen, als de treinen normaal rijden lukt het, dus dat zou nu ook moeten kunnen. Edit: helaas blijkt dit ijdele hoop te zijn. Ook goed, kom ik wel weer terug als er weer ruimte is voor inhoudelijke posts op basis van feiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

LOL... _/-\o_

Beetje hetzelfde gezeik als de programmagegevens van de omroepen zeker...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Alsof je bedrijfsgeheim (welke eigenlijk? en wie heeft daar wat aan?) uitlekt als je een vpn vanaf je datacenter met info naar een aantal private servers in the cloud bij microsoft hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:47:
De spoorwegen en wegen lopen vast na wat sneeuw, en zoals gewoonlijk struikel je hier weer eens over de stuurlui aan wal. Reizigers kunnen blijkbaar uit defecte treinen gehaald worden, en die treinen afgesleept worden, zonder dat de naastgelegen sporen buiten dienst gaan. Lekker veilig... Eén oude trein op het spoor en het nieuwe materieel is niet winterklaar. Ook de NS site weten we hier op GoT zò te fixen, pleur dat ding gewoon op de cloud (welke?) en je bent zo klaar. De koppeling met de backend (één van de grootste netwerken van Nederland) is immers triviaal, en het bewaren van bedrijfsgeheim is geen enkel punt.
Het is niet alsof er 20 cm is gevallen ofzo, op de meeste plaatsen maximaal 5 cm. En het is ook niet een enkele wisselstoring of een enkele kapotte trein, het halve spoorwegnet zit met problemen en Utrecht ligt plat. Het sneeuwt gemiddeld op 25 dagen per jaar, zou een mooie boel zijn als het dan 25 dagen per jaar zo'n chaos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Laatst online: 18:12

Is dit nou echt nodig? Kunnen we nou echt het hoofd niet koel houden, even een paar seconden langer nadenken en niet binnen drie tiende van een seconde een conclusie trekken op basis van minder dan geen informatie? Tuurlijk is er geen excuus en zou die site het gewoon moeten doen, maar het gaat hier om een complex systeem, geen joomla site-je met een sql-db er achter. Dat zou zeker hier op GoT toch geen uitleg moeten vereisen. Beetje niveau mensen, als de treinen normaal rijden lukt het, dus dat zou nu ook moeten kunnen.
Kom nou, treinen horen gewoon te reiden met een beetje sneeuw. Ook mag er wel eens naar de weersverwachting worden gekeken. Of om het anders te stellen, de NS moet gewoon zijn werk doen i.p.v. iedere keer met excuses te komen.

Je geeft zelf defecte treinen als excuus voor uitval van naastgelegen sporen. Het punt is dat het rijdende materiaal niet defect hoort te gaan en zeker niet op de schaal waarop het nu gebeurt. Om dan als excuus weer de weersomstandigheden te geven. Dan heb je gewoon geïnvesteerd in verkeerd materiaal.

Als er nou echt veel sneeuw valt heb je een probleem en kan iedereen er wel mee leven, maar dit is gewoon onkunde dat ieder jaar weer herhaald wordt.

Ook de complexiteit van een site mag en kan geen excuus zijn (om de al eerder genoemde reden).

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Je geeft zelf defecte treinen als excuus voor uitval van naastgelegen sporen. Het punt is dat het rijdende materiaal niet defect hoort te gaan en zeker niet op de schaal waarop het nu gebeurt. Om dan als excuus weer de weersomstandigheden te geven. Dan heb je gewoon geïnvesteerd in verkeerd materiaal.
Een heel groot deel van de huidige problemen komt niet eens door defect NS-materieel, maar door problemen met de wissels, en daar kan de NS dus niets aan doen (is immers niet hun eigendom).

Al met al loopt het treinverkeer nog altijd heel erg redelijk voor zover dat nu te zien is. Zeker als je het met de weg vergelijkt, want daar is de ellende vele malen groter momenteel. Idem voor Schiphol, is ook een drama.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Is deze chaos nou nog steeds voornamelijk de oorzaak van wisselverwarming op gas (die slecht werken in sneeuw) en SLT's die niet tegen smeltwater kunnen of is dat al achterhaald?

[ Voor 10% gewijzigd door Maranello op 03-02-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maranello schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:05:
Is deze chaos nou nog steeds voornamelijk de oorzaak van wisselverwarming op gas (die slecht werken in sneeuw) en SLT's die niet tegen smeltwater kunnen of is dat al achterhaald?
Volgens ProRail wordt er met man en macht gewerkt om de kapotte wissels - die kapot zijn gegaan door ijsklompen - te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maranello schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:05:
Volgens mij zijn er nu juist vrij weinig problemen met SLT's? De meeste problemen, waaronder die bij Utrecht, hebben op dit moment met defecte wissels te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Tijd voor elektrische wisselverwarming dus of presteren die net zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:05:
[...]

Een heel groot deel van de huidige problemen komt niet eens door defect NS-materieel, maar door problemen met de wissels, en daar kan de NS dus niets aan doen (is immers niet hun eigendom).

Al met al loopt het treinverkeer nog altijd heel erg redelijk voor zover dat nu te zien is. Zeker als je het met de weg vergelijkt, want daar is de ellende vele malen groter momenteel. Idem voor Schiphol, is ook een drama.
Dan heeft de NS als taak om Pro Rail daar op aan te spreken en verantwoordelijk te houden (m.a.w. je werk doen). Als reiziger heb ik met de NS te maken en als hun treinen niet rijden, dan hou ik hun daar voor verantwoordelijk. Het continu wijzen naar een andere partij koop ik niks voor.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Koenoe schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:12:
[...]

Dan heeft de NS als taak om Pro Rail daar op aan te spreken en verantwoordelijk te houden (m.a.w. je werk doen).
Right. Alsof Prorail zich daar iets van aantrekt.... die blinken nu niet bepaald uit in het werk wat ze zouden moeten doen.

En waarom zouden ze ook, alternatieven zijn er niet, dus de NS kan niet anders dan slikken wat Prorail doet of niet doet. Slikken of stikken dus voor de NS, meer kan men niet.

En Prorail verantwoordelijk houden? Hoe zie je dat voor je? Prorail is van de overheid, en de overheid is tevens de enige aandeelhouder in de NS. Die gaan dat dus blokkeren he, en dat kunnen ze ook, als ze de enige aandeelhouder zijn.

Daarnaast legt diezelfde overheid uiteraard wel boetes aan de NS op, door fouten van diezelfde overheid (Prorail). Mooie paradox! :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:05:
[...]

Jazeker, het treinverkeer loopt heel erg redelijk. Het treinverkeer loopt zelfs zo ontzettend redelijk dat ik op de zuidtak (waar normaal iedere 5 minuten wel een trein voorbijkomt) de afgelopen uren slechts 1 trein heb gezien - de aankomende intercity uit Berlijn.

Het loopt zelfs zo ontzettend redelijk dat de mensen die nu in Utrecht staan te wachten staan te springen van blijdschap omdat het allemaal zo verdomd redelijk loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:22:
[...]

Jazeker, het treinverkeer loopt heel erg redelijk. Het treinverkeer loopt zelfs zo ontzettend redelijk dat ik op de zuidtak (waar normaal iedere 5 minuten wel een trein voorbijkomt) de afgelopen uren slechts 1 trein heb gezien - de aankomende intercity uit Berlijn.

Het loopt zelfs zo ontzettend redelijk dat de mensen die nu in Utrecht staan te wachten staan te springen van blijdschap omdat het allemaal zo verdomd redelijk loopt!
Ja, want jouw persoonlijke ervaringen zijn uiteraard ook direct maatgevend voor het hele land.

Als je alles bij elkaar neemt, en het vergelijkt met het vlieg- en wegverkeer, gaat het op het spoornet nog niet eens zo slecht nee, in verhouding dan uiteraard.

Beste stuurlui en wal enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier moet ik toch wat om lachen:
De NS roept om in de vertraagde trein van Amersfoort naar Amsterdam: "Wil u alstublieft niet meer instappen achterin: vol is vol. Kijkt u vooral even op uw iPhone, die weet meer dan wij."
Hier een "sneeuwploeg" in actie: http://ow.ly/i/rtVx

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 03-02-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:23:
[...]

Ja, want jouw persoonlijke ervaringen zijn uiteraard ook direct maatgevend voor het hele land.

Als je alles bij elkaar neemt, en het vergelijkt met het vlieg- en wegverkeer, gaat het op het spoornet nog niet eens zo slecht nee, in verhouding dan uiteraard.
Pertinente onzin. Utrecht en Amsterdam zijn hartstikke drukke steden waar nu duizenden reizigers gedupeerd zijn omdat de spoorwegen (daarmee bedoel ik NS én ProRail) hun zaakjes voor het derde jaar op rij niet op orde blijken te hebben.

Dat het lokale boemeltje van Maastricht-Randwijck naar Schubbekutteveen-West dan wel op tijd rijdt is fijn voor de reizigers daar, maar het grootste deel van de reizigers is daar niet bij gebaat. Dat Utrecht Centraal plat ligt straalt uit tot in vrijwel het hele land.

Hoezo "gaat het redelijk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:33
[...]

Als Utrecht eruit ligt dan heeft dat gevolgen voor het hele land ja. Als daarbij Amersfoort, Amsterdam en Schiphol ook problemen hebben is de categorie "redelijk" m.i. royaal te hoog gegrepen. Als jij dingen als

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BVvkZZJKP6ov5sXxx1TuYAxI/full.jpg
Bron: Pixeltje in "Het grote grappige plaatjes topic - Editie Q1 2012"

redelijk vindt dan ben ik benieuwd wat er allemaal moet gebeuren wil het in de categorie slecht vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door PowerUp op 03-02-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:17:
[...]
En Prorail verantwoordelijk houden? Hoe zie je dat voor je? Prorail is van de overheid, en de overheid is tevens de enige aandeelhouder in de NS. Die gaan dat dus blokkeren he, en dat kunnen ze ook, als ze de enige aandeelhouder zijn.
Te sprake brengen in de tweede kamer? Een onderzoek instellen? Een rechtszaak aanspannen? Om maar eens wat te noemen. Overigens heb je het dan maar over een van de oorzaken, maar goed.

Wat moet de overheid precies blokkeren overigens? Dat Pro Rail beter zijn werk gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

[...]

Afbeeldingslocatie: http://images.memegenerator.net/instances/500x/14021652.jpg

Kom op zeg, je begint nu wel een beetje voorspelbaar te worden. ProRail faalt weer eens grandioos (wissels) samen met de NS (reisinformatie) en wie komt er weer als een waar ridder het topic inrijden om ze te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:27:
[...]

Hoezo "gaat het redelijk"?
Ik ga het niet nóg een derde keer voor je herhalen, als je het toch niet wil begrijpen, maar alleen uit bent op het bashen. Zie mijn vorige reply, staat in uitgelegd wat er met "redelijk" bedoelt word.
Koenoe schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:30:
[...]

Te sprake brengen in de tweede kamer? Een onderzoek instellen? Een rechtszaak aanspannen? Om maar eens wat te noemen. Overigens heb je het dan maar over een van de oorzaken, maar goed.
Fijn, maar dan moet je natuurlijk wel je aandeelhouder(s) meekrijgen. En hé, laat dat net diezelfde overheid zijn.

Daarnaast, de overheid krijgt inkomsten (boetes) als de NS de punctualiteit niet halen, ook al word dat door diezelfde overheid (prorail) veroorzaaakt.

Waarom zou de overheid haar eigen inkomstenbron afknijpen?
Wat moet de overheid precies blokkeren overigens? Dat Pro Rail beter zijn werk gaat doen?
Zolang er alleen maar bezuinigd word zal het er iig niet beter op worden. Hoeveel word er ook alweer op Prorail bezuinigd de komende jaren? Weet het niet zeker meer, maar enkele tientallen miljoenen iig...
Jeoh schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:38:
[...]

[afbeelding]

Kom op zeg, je begint nu wel een beetje voorspelbaar te worden. ProRail faalt weer eens grandioos (wissels) samen met de NS (reisinformatie) en wie komt er weer als een waar ridder het topic inrijden om ze te verdedigen?
Jij met het gebash is ook wel aardig voorspelbaar, en nog eens deel onjuist ook. Reisinformatie (op stations, perrons etc) is geen taak van de NS, maar van Prorail.

Als Prorail niks vertelt aan de conducteurs (wat wel hun taak is), kunnen de conducteurs ook niks doorvertellen. Iets wat je niet weet kan je immers ook niet vertellen.

Als je dan per se wil bashen, bash dan wel de goede partij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heerlijk weer wat een zooi. Treinen die verdwijnen uit de dienstregeling, geen informatiemogelijkheden (digitaal is/was niet mogelijk op mijn reismoment) en natuurlijk vooral weer geen personeel op stations om reizigers info te geven. En ik walg zo onderhand van het gezeik over wie info door moet geven. Was het niet de NS die de informatievoorziening had overgenomen van Prorail omdat ze dat beter konden? Het interesseert mij helemaal niets of Prorail de boel niet doorgeeft aan NS, daar hadden ze dan maar duidelijke afspraken over moeten maken.

Vijf centimeter sneeuw en de hele infrastructuur (spoor en info) dondert in elkaar, voor de zoveelste keer. Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:41:
[...]

Ik ga het niet nóg een derde keer voor je herhalen, als je het toch niet wil begrijpen, maar alleen uit bent op het bashen. Zie mijn vorige reply, staat in uitgelegd wat er met "redelijk" bedoelt word.
Ik wil het best begrijpen, ik ben het gewoon niet met je eens. Het gaat helemaal niet redelijk. Het gaat ronduit klote, bij het eerste zuchtje sneeuw (doodnormaal voor Nederlandse begrippen, het is niet alsof we ineens een alpenbui hebben gehad!) stort het hele systeem in elkaar voor het 3e jaar op rij.

Dat is niet redelijk. Dat is niet normaal. Dat is in en in triest.
Jij met het gebash is ook wel aardig voorspelbaar, en nog eens deel onjuist ook. Reisinformatie (op stations, perrons etc) is geen taak van de NS, maar van Prorail.
Reisinformatie is overgeheveld van ProRail naar NS... ken uw feiten.
Als je dan per se wil bashen, bash dan wel de goede partij.
Zowel NS als ProRail verdienen het om gebashed te worden, in mijn ogen. ProRail omdat blijkt dat de infrastructuur er gewoon niet klaar voor is, NS omdat ze hun personeels- en materieelomlopen niet goed op orde kunnen houden. De sneeuwbui (hier in Amsterdam) is al uren geleden, het is al uren kraakhelder. En toch zie ik maar mondjesmaat treinen voorbijrijden.

Als er goed was voorbereid op de winter had dat allang verholpen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het lijkt met de hoeveelheid best mee te vallen inderdaad:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30ii4hd.jpg

Waarom zorgt die paar centimeter dan voor zoveel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chaos op spoor in Randstad, Utrecht en A'dam plat
(Novum) - De sneeuwval heeft vrijdag een chaos veroorzaakt op het spoor in het westen en midden van het land. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot meer dan een uur. Rondom Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal ligt het treinverkeer zelfs helemaal plat. De problemen houden naar verwachting tot na 20.00 uur aan, meldt spoorbeheerder Prorail.

Van en naar Alkmaar, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal en Amersfoort rijden minder treinen. De NS verontschuldigt zich op zijn haperende website voor de problemen die nog tot na de spits aanhouden. Er wordt volgens de NS met man en macht gewerkt aan herstel van de problemen, maar een concrete eindtijd is niet in zicht.

Reizigers klagen op Twitter over de lange wachttijden en de wijze waarop de NS de problemen aanpakt. Zo stelt een van hen dat de NS door de chaos op Utrecht Centraal en een personeelsgebrek een machinist inzet die sinds 04.50 uur al in touw is. "Onverantwoord", vindt de reiziger.

Een ander zegt al twee uur te wachten op het station in Utrecht. Een conducteur op Utrecht Centraal zou verder tegen een eveneens gestrande reiziger die naar Groningen moet hebben gezegd dat het thuisfront moet worden gebeld met de mededeling dat de aankomsttijd ongeveer 22.00 uur zal zijn.
Als die 2 beweringen kloppen .... :X

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Reisinformatie is overgeheveld van ProRail naar NS... ken uw feiten.
Dat waren de plannen ja (goede plannen overigens), maar is toch nog niet doorgevoerd? Afaik liggen de ondernemingsraden nog dwars.
[...]

Zowel NS als ProRail verdienen het om gebashed te worden, in mijn ogen. ProRail omdat blijkt dat de infrastructuur er gewoon niet klaar voor is, NS omdat ze hun personeels- en materieelomlopen niet goed op orde kunnen houden. De sneeuwbui (hier in Amsterdam) is al uren geleden, het is al uren kraakhelder. En toch zie ik maar mondjesmaat treinen voorbijrijden.
Hoe wil jij in godesnaam materieelomlopen in stand houden als treinen door defecte wissels niet kunnen komen waar ze volgens de materieel omloop dienen te zijn?

Idem voor personeel. Wat stel je voor, dat je ze per helicopter ophaalt en naar de andere plaats transporteert?

Enige realiteitszin aan jouw kant zou imho geen kwaad kunnen op dit vlak
Als er goed was voorbereid op de winter had dat allang verholpen geweest.
Dat klopt. Jammer dat prorail dus wéér faalt, ondanks eerdere beloften dat ze goed voorbereid zijn. Daar zit op dit moment de grote bottleneck, niet bij de NS zelf. De meeste problemen momenteel worden door wissels veroorzaakt, niet door defecte treinen.

Als er hier één partij is die aangepakt zou moeten worden is het Prorail wel. Maarja, zolang dat een overheidsinstantie is, zal dat echt niet gaan gebeuren. Helaas.

En een alternatief is er niet, dus we zullen het er maar mee moeten doen vrees ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

Ik denk dat het spoorwegennet in NL wat last heeft van de wet van de remmende voorsprong. Het is allemaal oud, maar toch steeds zwaarder belast. Gas om de wissels te ontdooien.. come on. Leek vast wel leuk toen slochteren net ontdekt was maar het voldoet op dit moment totaal niet meer. Fix it. Het fixt zich niet vanzelf, het probleem gaat niet weg.. Vervang die zooi nou maar gewoon.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vreemd, de woordvoerder van ProRail zegt net op TV dat de wisselverwarming niet tegen deze winterse omstandigheden kan. Dan vraag ik me af waar die wisselverwarming dan voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft het OCCCR nou inmiddels al de touwtjes in handen? Of zitten de NS en ProRail in deze situatie nog steeds gescheiden?

Volgens de actuele vertrektijden van Amsterdam Centraal op mijn site (ns api):
Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/404562_3199458386788_1275884510_3322580_1722357224_n.jpg

Ik wens de getroffen reizigers veel sterkte.

Het is nu aftellen geblazen naar het eerste persbericht in de media welke politieke fractie kamervragen zal gaan stellen aan Mevrouw Schultz. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 03-02-2012 18:24 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:38
Serieus, moeten we de NS uberhaupt ooit nog serieus nemen? Man, man, man wat een vertoning.

Hoe denkt dat de NS dat haar collegas het in, pak hem beet, Oostenrijk doen? Die worden vierkant uigelachen als ze zeggen dat de treinen niet rijden door 5cm sneeuw.

Vanochtend op Ehv, nog geen vlokje gevallen maar wel een halve IC naar Venlo. Ja want vanmiddag gaat het misschien sneeuwen. Ow noes, dus omdat er vanmiddag waarschijnlijk iets gebeurd (wat al geen probleem zou moeten zijn) ga je nu maar vast mensen lastig vallen.

Ik ben heel benieuwd wie mij fatsoenlijk onderbouwd kan uitleggen waarom het nu weer zo'n zooi is. Temeer omdat er 2 jaar geleden is "geoefend" (of is dat alweer langer, iig werd je toen als reiziger ook benadeeld onder het kader oefening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Op basis waarvan is het niet slecht dan? Treinen hebben officieel pas vertraging als de drie minuten of meer te laat zijn. Da's lief, maar als mijn trein van Eindhoven naar Roermond 3 minuten te laat is, dan ben ik een half uur later thuis. Mag je eens raden hoe vaak dat gebeurt omdat die lutsers in Eindhoven op elkaar wachten: als de trein naar Venlo wat te laat is wachten ze daar gewoon op. Kan ik weer een half uur in een onverwarmde wachtruimte in Roermond blijven zitten. En dat gebeurt tenminste één keer per week.

Het is triest gesteld met de spoorwegen in Nederland. De NS wist net als de rest van Nederland dat het vandaag pleurisweer zou zijn en tóch zijn ze er voor het derde jaar op rij totaal niet op voorbereid? Ga toch fietsen, dat is gewoon goedkoop doen omdat het structurele probleem oplossen geld kost.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hmm, ik zal wel weer mazzel gehad hebben...
Om 16:30 maar 'ns op ns.nl gekeken of de trein (van Amersfoort Schothorst naar Utrecht) nog ging rijden. Die van 17:09 had volgens de site een paar minuten vertraging, maar hoewel er bij die van 16:39 nog stond tot aan Bilthoven, stond dat hier niet bij. Dus die heb ik maar genomen, en die had inderdaad een paar minuten vertraging. Om 17:50u rolde ik netjes Utrecht CS binnen. Slechts enkele minuten vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
België daarentegen, 1200km files op de wegen, maar het spoor:
Het winterweer heeft kleine vertragingen op het spoor tot gevolg. Dat is vrijdagavond te horen bij infrastructuurbeheerder Infrabel.

"Voorlopig valt de hinder mee", zegt Frédéric Petit van Infrabel. "Hier en daar moeten treinbestuurders hun snelheid aanpassen door de sneeuw, met kleine vertragingen tot gevolg." Vanuit Brussel rijdt ongeveer één trein op de drie te laat.

De grootste hinder is te vinden op de hogesnelheidslijn tussen Antwerpen en Nederland.
Nu is het ene spoornet het andere niet, natuurlijk, maar frappant is het wel.

In Nederland zouden we bij normale dagen al blij zijn met maar eenderde vertraging :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

anandus schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:56:

Nu is het ene spoornet het andere niet, natuurlijk, maar frappant is het wel.
Ik heb even het verschil in wisselverwarming opgezocht, aangezien de grootste ellende vandaag door de wissels kwam:
In België ligt er nu ook sneeuw. Veel treinen hebben een vertraging van 5 á 10 minuten, maar van chaos is geen sprake. Vrijwel alle treinen rijden. Op station Brussel-Zuid werden in de ochtendspits tussen 7 uur en 8 uur van de meer dan twintig treinen er drie treinen opgeheven: de trein naar Amsterdam, de Thalys naar Parijs en een ICE naar Frankfurt.
Een woordvoerder van Infrabel, de Belgische ProRail zegt ook vooral gebruik te maken van elektrische verwarming bij de wissels. "We hebben 12.000 wissels. De 4.000 primaire wissels op het hoofdnet worden elektrisch verwarmd. Wellicht dat we vroeger ook gasverwarming hadden."
Bericht uit 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een dusdanig druk treinnetwerk hebben ze in belgie niet. Utrecht is een punt waar veel treinen elkaar kruisen, en als de ene vertraging heeft, kan dat doorwerken naar rustig 15 andere treinen. En dan praat je nog niet eens over de rest.

Net als met een file, op een druk netwerk zoals het spoor is, is dat allemaal achteraan sluitwerk.

Kijkend naar de sneeuwkaart in Belgie, is er maar in de helft van het land sneeuw gevallen, en in Nederland toch echt overal. Kaart klopt voor geen meter, het is daar ook wit van de sneeuw, ook terwijl er op de kaart 0cm staat. 8)7

Nederland heeft gewoon een heel erg druk en complex spoornetwerk. Laat een scheet in de trein van Den Helder naar Maastricht, en in Groningen hebben ze er last van :P

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 03-02-2012 19:13 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:08
RaZ schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:10:

Nederland heeft gewoon een heel erg druk en complex spoornetwerk. Laat een scheet in de trein van Den Helder naar Maastricht, en in Groningen hebben ze er last van :P
Klopt, maar daarvoor hadden we toch een nooddienstregeling met pendeldiensten? Had NS verwacht dat het wel zou kunnen en faalt ProRail hier enorm?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
RaZ schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:10:
Een dusdanig druk treinnetwerk hebben ze in belgie niet. Utrecht is een punt waar veel treinen elkaar kruisen, en als de ene vertraging heeft, kan dat doorwerken naar rustig 15 andere treinen. En dan praat je nog niet eens over de rest.

Net als met een file, op een druk netwerk zoals het spoor is, is dat allemaal achteraan sluitwerk.

Kijkend naar de sneeuwkaart in Belgie, is er maar in de helft van het land sneeuw gevallen, en in Nederland toch echt overal. Kaart klopt voor geen meter, het is daar ook wit van de sneeuw, ook terwijl er op de kaart 0cm staat. 8)7

Wikipedia: Station Brussel-Centraal

Brussel doet niet echt onder voor Utrecht tbh en heeft nog wel meer drukke stations. Als knooppunt is het nog erger dan Utrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Koenoe op 03-02-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De pendelbussen die de NS kan inhuren (externen allemaal) zullen natuurlijk ook achteraan sluiten in de files. Daar zal je weinig mee opschieten denk ik.

Misschien interressant om het spoor minder te belasten, minder vaak laten rijden, maar dan langere treinen. Maarja, dan zullen er aardig wat perrons moeten worden verlengt.

Als je meer ademruimte hebt, heb je ook meer speling, en die is er gewoon amper op het spoor.

Behalve de NS rijdt er ook nog zat andere treinen. Ook goederen, en als die niet meer heen en weer kunnen kan je lastig er om heen rijden natuurlijk :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19

Onbekend

...

Schijnbaar (volgens het nieuws dus) gaat de gebruikte wisselverwarming defect zodra er sneeuw op ligt.
Wat zou de oplossing kunnen zijn zodat we in de winter een beetje op de trein kunnen vertrouwen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
Ik heb het niet over pendelbussen, ik bedoel het opknippen in kortere trajecten, dus niet Groningen-Den Haag CS maar Groningen-Zwolle, Zwolle-Amersfoort, Amersfoort-Utrecht enz. Vaker overstappen maar een redelijk zekere verbinding en minder wisselacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Pino op 03-02-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onbekend schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:22:
Schijnbaar (volgens het nieuws dus) gaat de gebruikte wisselverwarming defect zodra er sneeuw op ligt.
Wat zou de oplossing kunnen zijn zodat we in de winter een beetje op de trein kunnen vertrouwen?
Ik noem iets geks: wisselverwarming die tegen nat weer kan. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

[...] Ook de NS site weten we hier op GoT zò te fixen, pleur dat ding gewoon op de cloud (welke?) en je bent zo klaar. De koppeling met de backend (één van de grootste netwerken van Nederland) is immers triviaal, en het bewaren van bedrijfsgeheim is geen enkel punt.

Is dit nou echt nodig? Kunnen we nou echt het hoofd niet koel houden, even een paar seconden langer nadenken en niet binnen drie tiende van een seconde een conclusie trekken op basis van minder dan geen informatie? Tuurlijk is er geen excuus en zou die site het gewoon moeten doen, maar het gaat hier om een complex systeem, geen joomla site-je met een sql-db er achter. Dat zou zeker hier op GoT toch geen uitleg moeten vereisen.
Ok, inhoudelijk dan maar. We zitten hier op GoT, dus verstand van 't runnen van websites is er wel. Het gaat hier inderdaad niet om een joomla-site met een sql-db erachter, maar om een iets complexer systeem. Aan de andere kant, erg veel hoeft 't ook allemaal niet te zijn. Er rijden, omhoog afgerond, ongeveer 5000 treinen per dag in Nederland, die zo'n 400 stations aandoen. Dat is geen schrikbarende hoeveelheid informatie. Er reizen iets meer dan een miljoen mensen met de trein, die op een dag als vandaag allemaal 10 keer de site checken, dus moet je minstens 10 miljoen hits in een uur aankunnen. (En waarschijnlijk nog wel meer, maar 't gaat even om de orde van grootte)

Nu lig ik daar niet wakker van, heb wel ergere dingen moeten bouwen, maar daar moet je wel even flink voor klussen en wat budget voor hebben, en dat zal er wel niet zijn. Exit reisplanner dus.
Dan zoek je een backup-scenario: statisch html pagina'tje. 1 pagina, kale info over wat er waar rijdt en wat niet. Gegroepeerd per groot station. Max 100kb. Niet leuk, niet mooi, maar prima functioneel in geval van nood. Keer 10 miljoen is 1000 GB per uur, 271 MBps. Statische meuk, dus een paar simpele servertjes kunnen die lijn volpompen. Dan is 't ineens geen groot probleem meer...

Zo'n backupplan horen NS/Prorail gewoon te hebben. Ik stond op Schiphol, met een hoop verdwaasde reizigers uit allerlei landen, de borden waren leeg, er reed ook niks, en de marechaussee moest eraan te pas komen om de reizigers te woord te staan. Dat is voor mij hilarisch, maar voor veel reizigers veel vervelender, en voor je imago gewoon dieptriest. Toch blijft die omroepstem continu herhalen dat we op www.ns.nl of m.ns.nl moeten kijken, maar alle smartphones die dat probeerden kregen geen verbinding. En 80% van de reizigers op schiphol heeft zo'n ding, dus als je dat omroept kun je ook wel wat hits verwachten.

Van treinen heb ik bar weinig verstand, maar communicatie bij calamiteiten weet ik alles van. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn of veel te kosten, maar er moet wel goed en klantgericht over worden nagedacht. Daar gaat 't elke keer fout, en daar komt al die agressie bij mensen in dit topic ook vandaan. Zolang het daar niet veranderd, wordt het echt niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pino schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:15:
[...]

Klopt, maar daarvoor hadden we toch een nooddienstregeling met pendeldiensten? Had NS verwacht dat het wel zou kunnen en faalt ProRail hier enorm?
Correct. Het is hier, in het geval van de situatie vandaag, met name Prorail die het verprutst. Het zijn immers de wissels (van Prorail) die het laten afweten, niet de treinstellen (op enkele individuele gevallen na uiteraard).

De nooddienstregeling (als je het zo wil noemen) is vanochtend ook door NS ingevoerd, en die heeft (zeker tot de wissels er massaal uit begonnen te knallen) behoorlijk goed gewerkt.

Voordeel van die nooddienstregeling is dat één vertraging (om wat voor reden dan ook) niet meteen massaal doorijlt naar overige verbindingen.

Maarja, als dan de onderliggende infra het laat afweten is het natuurlijk nog altijd einde verhaal, schluss, finito etc etc. Dan heb je een probleem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik vind het vreemd dat m.ns.nl ook plat gaat. Als ik zo'n site moest bouwen dan zou continue 'ontkoppeling' in m'n achterhoofd zitten.
M.ns.nl is meestal in dit soort situaties het enige wat nog een beetje info geeft. Menigmaal meegemaakt dat ik van de 20-30 mensen om mij heen de enige was die wat wist, door m.ns.nl. Zelfs een paar keer een machinist laten meekijken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:05:
[...]

Correct. Het is hier, in het geval van de situatie vandaag, met name Prorail die het verprutst. Het zijn immers de wissels (van Prorail) die het laten afweten, niet de treinstellen (op enkele individuele gevallen na uiteraard).

De nooddienstregeling (als je het zo wil noemen) is vanochtend ook door NS ingevoerd, en die heeft (zeker tot de wissels er massaal uit begonnen te knallen) behoorlijk goed gewerkt.

Voordeel van die nooddienstregeling is dat één vertraging (om wat voor reden dan ook) niet meteen massaal doorijlt naar overige verbindingen.

Maarja, als dan de onderliggende infra het laat afweten is het natuurlijk nog altijd einde verhaal, schluss, finito etc etc. Dan heb je een probleem.
Maar voor zover ik heb begrepen zijn alleen wat 15 min. sprinters geschrapt en is niet de nooddienstregeling opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pino schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:10:
[...]

Maar voor zover ik heb begrepen zijn alleen wat 15 min. sprinters geschrapt en is niet de nooddienstregeling opgestart...
Voor zover ik het gevolgd heb, en van een collega heb vernomen die één van die verbindingen gebruikt, zijn er in de randstad wel enkele verbindingen 'geknipt', dus vaker overstappen.

In hoeverre dat voor het hele land geld is mij verder niet bekend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ook weer thuis, trein van 17:21 op Amsterdam Bijlmer richting Uitgeest. (en stond daar toen al tijdje te wachten)
Kwam rond 18:45 aan op Amsterdam CS, met aantal tusssenstops tussen de stations in.
Conducteur is 2 keer langsgelopen, want zoals in de SLT gebruikelijk is werkte de omroep niet. (niet dat hij echt info had, op bijlmer liet hij m.ns.nl variant zien met vertrektijd op basis van info daarop)

Op Amsterdam CS geen echte info en na tijdje omroep om perron dat stoptrein naar uitgeest vanaf spoor10a zou vertrekken. (trein waarin ik zat stond op 4a)
Goed even lopen naar 10a dan maar, daar aangekomen toch weer omroep dat trein vanaf 4a ging.
Weer terug naar trein op 4a dus ;)
Rond 19:05 omroep dat stoptrein naar Utrecht over paar minuten vanaf spoor 4a zou vetrekken.
Vermoed dat er toen nog wat mensen ingestapt zijn, maar trein ging na paar minuten toch echt naar Uitgeest.

Daarna reed het allemaal redelijk door en ik kwam om 19:42 aan op Krommenie-Assendelft.
Op Zaandam stapten nog wat mensen in die vertelden dat ze al zo'n 2 uur aan het wachten waren.....

En op station hoorde je steeds omroep kijk op www.ns.nl voor informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 03-02-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor de mensen die nog weg moeten: van en naar Amsterdam en Utrecht schijnen, zei het vooralsnog mondjesmaat, weer enkele treinen te gaan.

Kennelijk heeft Prorail het weer gefixed, voor zolang het duurt.

Overigens ging het in het geval van Utrecht, om twee defecte wissels, niet om één zoals ze eerder melden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De reisinformatie is hoe dan ook weer van het niveau dat we gewend zijn. De omroep meldt je niks relevants en de schermen staan vooral op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Arnout schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:09:
Ik vind het vreemd dat m.ns.nl ook plat gaat. Als ik zo'n site moest bouwen dan zou continue 'ontkoppeling' in m'n achterhoofd zitten.
M.ns.nl is meestal in dit soort situaties het enige wat nog een beetje info geeft. Menigmaal meegemaakt dat ik van de 20-30 mensen om mij heen de enige was die wat wist, door m.ns.nl. Zelfs een paar keer een machinist laten meekijken. :o
Blijkbaar is niks ontkoppeld. Toen de boel vanmiddag plat ging, ging alles tegelijk plat: ns.nl, m.ns.nl en de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
significant schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:42:
Serieus, moeten we de NS uberhaupt ooit nog serieus nemen? Man, man, man wat een vertoning.

Hoe denkt dat de NS dat haar collegas het in, pak hem beet, Oostenrijk doen? Die worden vierkant uigelachen als ze zeggen dat de treinen niet rijden door 5cm sneeuw.
DB en OBB ondervinden ook hinder bij de eerste sneeuw. De sneeuwfrequentie is daar (afhankelijk regio) ook hoger, dus zal er meer in geinvesteerd worden. Als je een pendel hebt op 2 sporen zonder kruisende wissels kan je erg makkelijk een diensregeling op peil houden. Da's in NL vaak een stuk moeilijker.

Aan de andere kant is de kwetsbaarheid door de grote afhankelijkheden al langer een bekend probleem. Als een stoptrein laat rijden tussen Rhenen en Uitgeest kan er op een hoop plekken iets fout gaan.

Moet eerlijk bekennen dat het me mee viel vanmiddag. Anderhalf uur gedaan over een traject van normaal 20 minuten. Gegokt op rijdende treinen buiten welke meldingen dan ook, en dat werkte vrij goed.

[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 03-02-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zat net in de auto te luisteren naar allemaal mensen die al 2-3 of zelfs 4 uur op Amsterdam CS stonden.

Misschien ben ik veel te makkelijk, maar wat doe je daar :? Ga de stad in, pak een restaurant, eet lekker wat, lees de krant, en hobbel naar het station als het weer een beetje begint te rijden (nu dus ongeveer). Waarom 3 uur op een trein wachten? Wat verwacht je, dat die opeens magisch uit de lucht komen vallen?

Mensen willen naar huis, naar kinderen, naar afspraak, dat snap ik allemaal, maar slenteren op CS helpt daar niet aan mee. Ontstress, kroegjes/restaurants zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
PWM schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:55:
Ik zat net in de auto te luisteren naar allemaal mensen die al 2-3 of zelfs 4 uur op Amsterdam CS stonden.

Misschien ben ik veel te makkelijk, maar wat doe je daar :? Ga de stad in, pak een restaurant, eet lekker wat, lees de krant, en hobbel naar het station als het weer een beetje beging te rijden (nu dus ongeveer). Waarom 3 uur op een trein wachten? Wat verwacht je, dat die opeens magisch uit de lucht komen vallen?
Als NS daadwerkelijk betrouwbare info leverde, geef ik je gelijk. De praktijk is helaas vaak dat ze omroepen dat er geen treinen meer gaan, gevolgd door 5 minuten later een trein... (of vice versa, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

PWM schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:55:
Misschien ben ik veel te makkelijk, maar wat doe je daar :? Ga de stad in, pak een restaurant, eet lekker wat, lees de krant, en hobbel naar het station als het weer een beetje begint te rijden (nu dus ongeveer). Waarom 3 uur op een trein wachten? Wat verwacht je, dat die opeens magisch uit de lucht komen vallen?
Wat ik begreep van iemand die 2 uur op Zaandam heeft staan wachten, dat ze steeds info kregen dat er over enkele minuten een trein zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Nou ja, ik hou niet van ordinair klagen, en op zich kan ik er ook wel rustig onder blijven, maar de informatievoorziening was bedroevend.

Ten eerste werd op de perrons op station A'dam Zuid omgeroepen dat je geadviseerd werd van tevoren je reis goed te plannen mbv NS.nl, laat ik daar maar helemaal geen woorden vuil aan maken.

Vervolgens staan er geen treinen op de borden, terwijl er op internet (hoewel niet via de niet-werkende NS-website) wel enkele Intercities te vinden waren die zouden rijden, weliswaar met vertraging. Meteen twijfel, wat klopt er, internet of de lege perronborden? -> Moet ik hier blijven wachten of ga ik op een andere manier naar huis proberen te komen? Toch even wachten dan maar (zonder enige informatie).

Uiteindelijk blijkt internet te kloppen; op het moment dat een Intercity (ri. Lelystad Centrum) het perron binnen komt rijden komt hij op de borden te staan (royaal laat), en wordt er omgeroepen dat hij als Stoptrein zal rijden. Je raadt het al, deze trein rijdt dus niet als Stoptrein, voor mij geen probleem, maar voor vele anderen die ingestapt waren met de veronderstelling dat dit wel zo zou zijn, wel. Uiteindelijk maakt de Intercity verbazingwekkend genoeg een extra stop op Weesp, omdat er toch wel heel veel mensen daar heel nodig uit moesten (goh wat vreemd dat die in deze trein gestapt zijn).

Waarom moet die informatievoorziening nou zo bedroevend slecht zijn? Ergens is de juiste informatie te vinden (want internetbronnen hadden het bij het juiste eind), waarom heeft de verantwoordelijke voor de omroepen/borden op de stations deze informatie dan niet tot zijn beschikking? Waarom wordt zo'n trein pas zo laat op het bord gezet?

Het zou het voor zoveel mensen zoveel malen draaglijker (en praktischer) maken als dat gepruts met die informatievoorziening nou eens opgelost werd. Ik begrijp ook wel dat dagen zoals vandaag uitzonderlijk zijn voor de NS/heel NL en dat er onvoorziene dingen gebeuren, maar hou mensen gewoon op de hoogte. Het is toch een trieste zaak dat je met je smartphone meer te weten komt dan op een perron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Net even een half uurtje voor ramp-toerist gespeeld op station Amersfoort, rond 19:15, ik woon daar toch in de buurt, dus maar even een gratis bakje koffie scoren. ;) Drukte en chaos viel me alles mee, stoptreinen/sprinters reden gewoon in alle vijf de richtingen. Intercity's reden niet, alleen wat internationale treinen richting Apeldoorn/Duitsland. Bussen reden ook gewoon en de taxies waren nog lang niet op. Heb het vorig jaar of zo wel eens erger meegemaakt daar. De schermen werkten ook gewoon. Viel wel op dat er door de omroepster verwezen werd naar m.ns.nl... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:53
Is het probleem van de informatievoorziening niet gewoon het probleem van de splitsing NS-Prorail? Want bij informatie draait het om communicatie en juist daar gaat het altijd mis zodra meerdere partijen betrokken zijn bij één product. Iedereen wijst naar elkaar en niemand is verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pfff, dit gaat ook nergens over: http://www.rtl.nl/xl/#/u/...2-4d1f-85b5-cc09956bfd33/

Sprinters en sprinters, en een communicatiemiepje van de NS dat niet doorheeft dat het voor de rest van de wereld niet duidelijk is dat er een sprinter=stoptrein én een sprinter=SLT/SGM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ach die tvmiepje blijft ook alsmaar doorzeuren omdat ze graag wilt horen dat treinen van vorig jaar ook dit jaar problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

DDX schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:00:
Ach die tvmiepje blijft ook alsmaar doorzeuren omdat ze graag wilt horen dat treinen van vorig jaar ook dit jaar problemen hebben.
Maar dat is toch logisch? Het ene jaar zeg je "de sprinters zijn niet geschikt voor de winter, daar gaan we wat aan doen" en het jaar erop zeg je "we hebben er vast wat sprinters uitgehaald, ivm dienstregeling". Dan is het toch niet meer dan normaal dat mensen denken: "jaja, dienstregeling. Het zal wel, maar zijn die dingen niet eigenlijk gewoon nog steeds niet winterklaar?"
Dan moet je dus veel nauwkeuriger uitleggen wat het verschil is tussen lijn en materieel. Of liever nog, al helemaal nooit die termen door elkaar heen gaan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Pooh op 03-02-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:14:
Rond 19:05 omroep dat stoptrein naar Utrecht over paar minuten vanaf spoor 4a zou vetrekken.
Vermoed dat er toen nog wat mensen ingestapt zijn, maar trein ging na paar minuten toch echt naar Uitgeest.

Daarna reed het allemaal redelijk door en ik kwam om 19:42 aan op Krommenie-Assendelft.
Op Zaandam stapten nog wat mensen in die vertelden dat ze al zo'n 2 uur aan het wachten waren.....
Collega was op zaandam (rond 19:30 dus) uitgestapt omdat op m.ns.nl stond dat er om 19:35 een intercity naar Alkmaar zou rijden.
Hij heeft daarna tot 20:30 op Zaandam gestaan terwijl er weer geen treinen reden.
Hij heeft uiteindelijk iemand gebeld voor lift met auto naar Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:12:
zijn er in de randstad wel enkele verbindingen 'geknipt', dus vaker overstappen.
Nou, het aantal sprinters vanaf Den Haag naar Dordrecht/Roosendaal was gehalveerd vanaf 11:00 ... ik zag het al aankomen en ben om 15:00 naar huis gegaan, ging nog heel redelijk toen.
Overigens sneeuwde het toen niet eens meer en lag er niet meer dan 4 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik zweer dus voortaan bij NS Reisplanner Xtra. Bij mij heeft hij heel de dag stand gehouden en ook constant perfect aangegeven welke ritten eruit vielen en hoeveel minuten de andere ritten vertraging hadden. Ook was er gewoon goed te zien hoe van Utrecht naar Amsterdam te komen toen het moeilijk was. Zo uit mijn hoofd via een vreemde overstap op Hilversum of Hoevelaken.

Dat de online informatie over het algemeen betrouwbaarder is dan de borden en omroepers op drukke tijden wisten we al (mensen bewust om laten rijden om volle treinen te voorkomen), maar blijkbaar weten de sites het ook niet te houden.

Al weet niemand natuurlijk hoeveel procent van de ritten en vertragingen juist was aangegeven, je kunt niet overal tegelijk geweest zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 03-02-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Malarky schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:52:

Dat de online informatie over het algemeen betrouwbaarder is dan de borden en omroepers op drukke tijden wisten we al (mensen bewust om laten rijden om volle treinen te voorkomen), maar blijkbaar weten de sites het ook niet te houden.
m.mobile.nl gaf je een leuke stack trace zo rond 20:00. Een could not allocate native thread met een out of memory root cause :|

Geeft je wel meteen een kleine blik in de keuken, men draait kennelijk op JBoss AS 5.1, maar gebruikt het als een veredelde Tomcat met o.a. Spring (AOP) in de stack. Ik heb die combinatie nooit zo begrepen, maar iemand daar zal het wel een goed idee gevonden hebben. Het hield het in elk geval dus niet onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Malarky schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:52:
...goed te zien hoe van Utrecht naar Amsterdam te komen toen het moeilijk was. Zo uit mijn hoofd via een vreemde overstap op Hilversum of Hoevelaken. ...
Hoevelaken heeft geen station. Tussen Hilversum en Utrecht rijdt wel een boemeltje over Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en Utrecht Overvecht... ;)

Pagina: 1 ... 52 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!