Volgens mij kun je in de laatste stap, waar je je betaalkeuze aangeeft, ook kiezen voor Nog een product en zo maximaal drie verschillende vervoerbewijzen tegelijk kopen (en dus maximaal 3 x 4 = 12 kaartjes in één keer).
Als je zoveel kaartjes wil, dan lijkt het mij sowieso handiger om ze online te kopen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een deel van de omlopen in de Noord-Oost wordt op oorlogssterkte gereden, met het maximum van vijftien bakken ICM uit Groningen/Leeuwarden etc. Lijkt me niks mis mee.Raven schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:01:
Pfff, de ICM waar ik nu in zit, zit zo vol dat de 1e klas gebruikt mag worden. Was iets met acties van de Kruidvat/Blokker. Als zoiets van te voren bekend is, had de NS dit dan niet kunnen verwachten?
Terugweg net zo, ook overvol. Maar hoorde dat mensen naar Zwolle om moesten reizen via Deventer.
Ik heb net tijdens een overstap even gauw gekeken, het blijkt toch mogelijk, bij de betaalkeuze (welke keuze? Alleen pinnen kan...) kan je inderdaad aangeven dat je nog een kaartje wil. Is mij vanmorgen niet opgevallen, waarschijnlijk niet wakker genoeg geweestTochjo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:07:
Volgens mij kun je in de laatste stap, waar je je betaalkeuze aangeeft, ook kiezen voor Nog een product en zo maximaal drie verschillende vervoerbewijzen tegelijk kopen (en dus maximaal 3 x 4 = 12 kaartjes in één keer).
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 21-01-2012 14:36 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het viel mij op dat met de nieuwe emv pinautomaten we weer terug zijn naar zelf de pas moeten schuiven ipv dat de automaat 'm inneemt en uitspuugt. Vraag me af waarom dat is.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Aanrijding bij Putten, stremming inmiddels voorbij.Raven schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:34:
Terugweg net zo, ook overvol. Maar hoorde dat mensen naar Zwolle om moesten reizen via Deventer.
Ai caramba, Murphy
Vanmorgen de trein van Enschede naar Amersfoort: Overvol.
Vanmiddag de trein van Amersfoort richting Deventer: Overvol
En amper een uur geleden: Trein van Hengelo naar Drienerlo overvol... Voetbal

Vanmorgen de trein van Enschede naar Amersfoort: Overvol.
Vanmiddag de trein van Amersfoort richting Deventer: Overvol
En amper een uur geleden: Trein van Hengelo naar Drienerlo overvol... Voetbal

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 21-01-2012 21:16 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
In Woerden zijn aan de zuidzijde van het station nieuwe kaart-automaten geplaatst. Het 'leuke' is dat je hier de pinpas er helemaal in moet schuiven, en dat de veiligheidssleuf die is aangebracht tegen het skimmen er ook nog voor zit.
Resultaat, veel vingergevoel en gepriegel nodig om je pas eruit te halen. Wie heeft dit bedacht zeg?
Ja, de hele pinpas-invoergleuf is dieper dan die van de andere automaten...
Resultaat, veel vingergevoel en gepriegel nodig om je pas eruit te halen. Wie heeft dit bedacht zeg?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Gisteravond trein naar Amsterdam (IC), wordt er omgeroepen dat alle wc's kapot waren en deze pas bij aankomst gemaakt zouden worden... lekker in een IC.
Vannacht nachttrein terug naar Utrecht genomen, stampvol met reizigers uit Schiphol en dronken mensen (incl ik
) rijdt ie helemaal om via Weesp en Hilversum. Op de app en op de borden stond dat die trein niet verder reed dan Utrecht... maar uiteindelijk ging deze toch verder naar Eindhoven? Ik weet niet hoe die gereden is maar naar mijn weten was Utrecht - Den Bosch buitendienst ivm werkzaamheden bij Geldermalsen. Daarnaast bleef de reis informatie over de latere nachttreinen steeds wisselen van wel rijden, niet rijden.
Vannacht nachttrein terug naar Utrecht genomen, stampvol met reizigers uit Schiphol en dronken mensen (incl ik

Probleem is alleen dat die bakken ook vrijwel allemaal op vrijwel ieder denkbaar tijdstip vol zitten. Dat is niet fijn reizen. Dan heb ik nog liever dat NS wat meer (V)IRMs laat bouwen en die in de dienstregeling gooitLuccus schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:23:
[...]
Een deel van de omlopen in de Noord-Oost wordt op oorlogssterkte gereden, met het maximum van vijftien bakken ICM uit Groningen/Leeuwarden etc. Lijkt me niks mis mee.
Nee, merp!
Er zijn dit weekend geen werkzaamheden tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht Centraal.ArcticWolf schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:01:
Ik weet niet hoe die gereden is maar naar mijn weten was Utrecht - Den Bosch buitendienst ivm werkzaamheden bij Geldermalsen. Daarnaast bleef de reis informatie over de latere nachttreinen steeds wisselen van wel rijden, niet rijden.
De automaten zijn voor zover ik weet hetzelfde (op het station in deze stad dan), alleen een nieuwe pinterminal erin. En ja, wel wat lastig om de pas eruit te kunnen halen.AW_Bos schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:13:
In Woerden zijn aan de zuidzijde van het station nieuwe kaart-automaten geplaatst. Het 'leuke' is dat je hier de pinpas er helemaal in moet schuiven, en dat de veiligheidssleuf die is aangebracht tegen het skimmen er ook nog voor zit.
Oscar Wilde
Uiteraard. Nieuwe kaartautomaten zou net zoiets zijn als een nieuwe auto kopen om de versnellingspook te vervangenRaven schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:47:
[...]
De automaten zijn voor zover ik weet hetzelfde, alleen een nieuwe pinterminal erin.

Ach, een echte Tweakert heeft altijd wel eenRaven schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:47:
[...]
De automaten zijn voor zover ik weet hetzelfde, alleen een nieuwe pinterminal erin. En ja, wel wat lastig om de pas eruit te kunnen halen.

op zak...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik las trouwens op Wikipedia dat de tunnels e.d. van de Betuweroute gebouwd zijn voor gestapelde containers, maar dat alleen de bovenleiding in de weg zit. In de toekomst zou de bovenleiding omgebouwd kunnen worden. Hoe doen ze dat eigenlijk? Kunnen ze gewoon de bovenleiding wat hoger hangen zonder problemen? En zo ja, waarom hadden ze dat dan niet direct gedaan?
Het lijkt me wel gunstig voor de vervoerders, want volgens Wikipedia wordt er op de Betuweroute geen bedrag betaald voor het gewicht, oftewel, bijna twee keer zo veel containers voor dezelfde prijs.
Het lijkt me wel gunstig voor de vervoerders, want volgens Wikipedia wordt er op de Betuweroute geen bedrag betaald voor het gewicht, oftewel, bijna twee keer zo veel containers voor dezelfde prijs.
Een aantal viaducten zijn ook niet geschikt voor dubbel hoog.
Naar mijn weten zijn die weggehaald in verband met werkzaamheden aan station Dordrecht (Herinrichting). Dit vanwege de verbouwing van de MerwedeLinge Lijn. Hoorde ook een gerucht gaan dat het spoor naast Spoor 15 mogelijk nog een perron gebouwd gaat worden en door Arriva gebruikt gaat worden.Goner schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:48:
over de verwijderde 'overdekte wachtruimtes' ...
[...]
overigens vertelde iemand me dat een kennis bij Prorail had gehoord dat bijv. de abri's in Dordrecht (?) waren weggehaald omdat ze vanwege de lichtinval op het glas de bewakings-camera's niet konden gebruiken om ze in de gaten te houden. Klinkt dat aannemelijk ?
[...]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Klopt helemaal het gehele A15 trace is gebouwd met dubbelhoog in gedachte, er zijn een paar viaducten welke wel aangepast zouden moeten worden.marcop23 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:44:
Ik las trouwens op Wikipedia dat de tunnels e.d. van de Betuweroute gebouwd zijn voor gestapelde containers, maar dat alleen de bovenleiding in de weg zit. In de toekomst zou de bovenleiding omgebouwd kunnen worden. Hoe doen ze dat eigenlijk? Kunnen ze gewoon de bovenleiding wat hoger hangen zonder problemen? En zo ja, waarom hadden ze dat dan niet direct gedaan?
Nee het is niet zo maar mogelijk om de waslijn hoger te hangen, dan moet er een hoop aangepast worden. Maar dit is altijd nog goedkoper dan de tunnels aanpassen. Daarom zijn voornamelijk de tunnels op dubbel bedacht. Of het er ooit van komt weet ik niet de ombouw ervoor kost geld veel geld. De reden waarom het niet gelijk gedaan is heeft met regelgeving te maken oa en met het feit dat de treinen dan speciale afnemers nodig hebben welke hoger komen dan gebruikelijk Om de toegankelijkheid zo groot mogelijk te houden is het dus niet gedaan.
Komt ook bij dat als de trein Duitsland inrijd het fout zal gaan aangezien onze oosterburen er nog totaal niets aan gedaan hebben. Zelfs de belofte voor een extra spoor tbv het goederenvervoer is er nog niet en zal nog lang op zich laten wachten.
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Nieuw in het theater: afgelopen vrijdag de 2661, vandaag de 2462 en binnen afzienbare tijd de 2662, waarmee dan alle zeswagensletten zijn gearriveerd. De 2422 is voor een wintertest naar Velim, alhoewel het daar alles is, behalve winter.
Ik zat toenstraks in een DM '90 (treinstel 3417), die om 21:17 aankwam op perron 2 in Enschede.
In de laatste bocht (vlak bij de volksparktunnel geloof ik) en vlak voor het station maakte de trein een snelremming.
Iemand enig idee wat er aan de hand was? Werd niks daarover omgeroepen.
In de laatste bocht (vlak bij de volksparktunnel geloof ik) en vlak voor het station maakte de trein een snelremming.
Oscar Wilde
Kan ook een ATB-ingreep zijn, door een traag reagerende mcnRaven schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:58:
Ik zat toenstraks in een DM '90 (treinstel 3417), die om 21:17 aankwam op perron 2 in Enschede.
Hmm okee. Maar 2 keer vlak achter elkaar? Lijkt me niet goed
Oscar Wilde
Of door een baanstoring, of, of, of.AW_Bos schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:22:
[...]
Kan ook een ATB-ingreep zijn, door een traag reagerende mcn.
@ Luccus
er waren wel degelijk werkzaamheden bij Geldermalsen.
schift-herstelwerkzaamheden door Spitzke aan het kruiswisselcomplex richting Den Bosch.
Het neven spoor was wel in dienst hoorde ik van m'n collega die daar toezicht liep afgelopen weekend.
schift-herstelwerkzaamheden door Spitzke aan het kruiswisselcomplex richting Den Bosch.
Het neven spoor was wel in dienst hoorde ik van m'n collega die daar toezicht liep afgelopen weekend.
Ja, à la, er werd gesuggereerd dat 's-Hertogenbosch - Utrecht C. buiten dienst was dus dan ga ik niet zoeken bij werkzaamheden waarbij de treindienst gewoon doorgang vindt.ArcticWolf schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:51:
@ Luccus
Luccus schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:57:
[...]
Ja, à la, er werd gesuggereerd dat 's-Hertogenbosch - Utrecht C. buiten dienst was dus dan ga ik niet zoeken bij werkzaamheden waarbij de treindienst gewoon doorgang vindt.
nieuws: Hackers beïnvloedden Amerikaanse treindienst
"Ladies and gentleman, your train has been hacked and is driving straight to disaster. The engineer is no lomger in control. Other than that, there's nothing to worry about. Thank you for travelling with us and have a nice journey".
"Ladies and gentleman, your train has been hacked and is driving straight to disaster. The engineer is no lomger in control. Other than that, there's nothing to worry about. Thank you for travelling with us and have a nice journey".
Virussen? Scan ze hier!
Oorspronkelijk was dieselen de bedoeling dus geheel zonder bovenleiding.
Uiteraard; daardoor is het ook mogelijk geworden om een stel al in december tijdelijk aan HSA te leveren en een tweede stel eerder deze maand. Zie het Bekende Blad, dan weet je nog eens wat.Alex) schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:05:
V250 heeft een tijdelijke toelating te pakken!
bron, vraag 13.
[ Voor 16% gewijzigd door Luke! op 24-01-2012 22:33 ]
Lijkt me sterk dat diesel ooit de planning was.leonbong schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:21:
[...]
Oorspronkelijk was dieselen de bedoeling dus geheel zonder bovenleiding.
Signatures zijn voor boomers.
die heeft m'n collega ingepiktLuccus schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:32:
[...]
Uiteraard; daardoor is het ook mogelijk geworden om een stel al in december tijdelijk aan HSA te leveren en een tweede stel eerder deze maand. Zie het Bekende Blad, dan weet je nog eens wat.
Dat is voor het eerst dat ik die hoor idd. Heb je daar ook een bron van?Maasluip schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:38:
[...]
Lijkt me sterk dat diesel ooit de planning was.
Euh over het dieselen dan....
[ Voor 6% gewijzigd door bestaudio op 25-01-2012 23:55 ]
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Fans van de V 250 mogen hun ogen openhouden. Een loc in een bij deze weersomstandigheden niet contrasterende kleurstelling neemt er zometeen een bij de lurven, vertrekt naar verwachting over een half uurtje vanaf de Watergraafsmeer en komt over 2,5 uur vanaf nu aan in Emmerich.
Wie weet er meer over vertragingen en geanuleerde treinen door de politie?
sta nu op schiphol waar er veel niet of vertraagd rijd, keek op de ns site en zag dat het op last van de politie was maar niet waarom?
Edit: hoorde net van de conducteur dat er ergens een gaslek was en dat er daarom maar mondjesmaat mocht worden gereden op last van de politie.
Leuk topic dit , heb er een hele week over gedaan om hem uit te lezen en kijk nu heel anders naar elke trein
sta nu op schiphol waar er veel niet of vertraagd rijd, keek op de ns site en zag dat het op last van de politie was maar niet waarom?
Edit: hoorde net van de conducteur dat er ergens een gaslek was en dat er daarom maar mondjesmaat mocht worden gereden op last van de politie.
Leuk topic dit , heb er een hele week over gedaan om hem uit te lezen en kijk nu heel anders naar elke trein
[ Voor 18% gewijzigd door Kaalus op 27-01-2012 17:34 ]
Ik ben zojuist zonder sein Veilig bij Asd vertrokken. Spannend.
leef je nog?CyBeR schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:55:
Ik ben zojuist zonder sein Veilig bij Asd vertrokken. Spannend.
Wat was er vannacht eigenlijk aan de hand met asd-ledn? Ik zat in de kroeg in a'dam en volgens de NS app reed alles... volgende de website niet.
Heb er wel even over gedaan (nsbus naar shl en dan nog een bus naar ledn).
Klussen? http://www.ns.nl/werktrajecten/Boudewijn schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:16:
Wat was er vannacht eigenlijk aan de hand met asd-ledn? Ik zat in de kroeg in a'dam en volgens de NS app reed alles... volgende de website niet.
En weer eens wat anders dan de weggehaalde wachtruimtes op de stations... echter wel een beetje gedateerd
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Nieuw voor mij hoor, altijd willen weten hoe dat nou daar binnen zat. * CyBeR komt loopt vrij vaak langs de gouden hekken op Asd.
Gedateerd mbt de inrichiting bedoel ik... de site is nog maar een dag of zo online geloof ik.CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:34:
Nieuw voor mij hoor, altijd willen weten hoe dat nou daar binnen zat. * CyBeR komt loopt vrij vaak langs de gouden hekken op Asd.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Er waren/zijn werkzaamheden tussen Schiphol en Leiden. Het nachtnet zou omgeleid worden via Haarlem maar dit kon niet doorgaan door een spoedreparatie aan een kabel in de omgeving van Lisse waarvoor beide sporen buiten gebruik gesteld moesten worden.Boudewijn schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:16:
Behalve twee keer met de bus konden de reizigers vanaf Amsterdam naar Leiden ook met de trein naar Utrecht en daar overstappen op nachttreinen die omgeleid werden via Alphen aan den Rijn naar Leiden. Vanaf Leiden ging het weer via de normale route naar Rotterdam en EIndhoven. Uiteraard kon dit ook in de omgekeerde richting.
Die gouden hekken vielen mij pas gisteren voor het eerst opCyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:34:
Het ziet er zeker niet slecht uit.
Ik heb gisteren met een paar anderen een lekker een dagje door het land getoerd met de trein. De planning was om de OBB-rijtuigen van NS HiSpeed te kunnen nemen via de omgeleide route naar Rotterdam. Ze waren in de morgen op tijd terug in Asd om de loc op de Zaanstraat om te laten lopen (i.p.v. de Watergraafsmeer). Helaas kregen we een halfuurtje later toch een PRIO FYRA voor onze neus, en werd de OBB een uurtje later ingezet....
Wij hadden de PRIO FYRA genomen naar Rotterdam...
[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 29-01-2012 17:35 ]
Hebben jullie de Prorail winterwegsleeploc al gezien
Staat momenteel op Ut OZ. Gewoon een 6400 met een sticker op de zijkant hoor, maar toch
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Vandaag weer een WTF-momentje...
Reed naar mijn werk, over de A16, bij Dordrecht (bij die mooie overkapping over de weg).
Zie ik daar linksboven opeens een loc rijden, pikzwart van kleur, met 2 rooie zwaailichten. WTF! Wist niet eens dat daar een spoor liep?
Loc zag er in het donker een beetje uit als een 6400, maar dan zwart. Kon hem verder niet goed bekijken (moest op de weg letten), maar hij reed te hoog om nummers oid te zien.
Wat voor loc moet dit dan geweest zijn, en wat bedient hij daar? Is dat een industriespoor ofzo?
Reed naar mijn werk, over de A16, bij Dordrecht (bij die mooie overkapping over de weg).
Zie ik daar linksboven opeens een loc rijden, pikzwart van kleur, met 2 rooie zwaailichten. WTF! Wist niet eens dat daar een spoor liep?
Loc zag er in het donker een beetje uit als een 6400, maar dan zwart. Kon hem verder niet goed bekijken (moest op de weg letten), maar hij reed te hoog om nummers oid te zien.
Wat voor loc moet dit dan geweest zijn, en wat bedient hij daar? Is dat een industriespoor ofzo?
Virussen? Scan ze hier!
De watte?IJnte schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:33:
Hebben jullie de Prorail winterwegsleeploc al gezienStaat momenteel op Ut OZ. Gewoon een 6400 met een sticker op de zijkant hoor, maar toch

Maar ja, stel je voor dat treinstellen vastvriezen aan de rail, dan is een beetje kracht wel handig.
En hoe vaak zou het nou gebeuren dat het beetje vocht er blijft liggen als de trein er overheen rijdt, en ook nog sterk genoeg is om ongeveer 2 MW aan energie tegen te houden? Het is vooral tegen (nieuwer) matrieel als de VIRM en de SLT. Die houden niet zo van sneeuw in hun installaties.Bastien schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:30:
[...]
De watte?Is het een keer winter, gaat Prorail 'm wegslepen? Tsk
Maar ja, stel je voor dat treinstellen vastvriezen aan de rail, dan is een beetje kracht wel handig.
Hebben de NS en NedTrain ook nog locs die ze in kunnen zetten? Dan zou er in principe weinig overlast komen door defecte treinen. Eigenlijk moet er, aka roestrijden.nl, maar eens stoomtreinen ingezet worden met een koppelwagen: Gaan nauwelijks kapot, lekker veel rook en nostalgie, en ze kunnen er vast wel wat voor krijgen. Je moet ze alleen continue warmstoken als hij flexibel ingezet moet worden
NS heeft alleen nog e-locs in haar bezit en daar heb je niet veel aan als de bovenleiding knapt. NedTrain heeft alleen wat rangeerlocjes.marcop23 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:40:
[...]
Hebben de NS en NedTrain ook nog locs die ze in kunnen zetten?
We are shaping the future
Ik neem aan dat je hier ongeveer reed? Zoals je ziet ligt daar wat havenspoor.wildhagen schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:30:
Vandaag weer een WTF-momentje...
De loc kan een G1206 van MRCE geweest zijn

Als het een zwarte G1206 is zul je 'm hebben gezien zonder Veolia-logo, want dat is al een tijdje Captrain 
De zwaailichten zijn volgens mij het geval bij radiobediening, ofwel een op afstand bestuurde loc.
De zwaailichten zijn volgens mij het geval bij radiobediening, ofwel een op afstand bestuurde loc.
Daar reed ik idd... nooit geweten dat ook in Dordrecht havenspoor lag, dacht dat alleen in Rotterdam zelf wasMaasluip schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:53:
[...]
Ik neem aan dat je hier ongeveer reed? Zoals je ziet ligt daar wat havenspoor.
[afbeelding]
Qua vorm klopt het idd wel met wat ik zag ja (op logo's heb ik niet gelet, was het ook veel te donker voor).
Ook weer opgehelderd dus.
Virussen? Scan ze hier!
Prorail gaat zelf de winter wegslepen jaBastien schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:30:
[...]
De watte?Is het een keer winter, gaat Prorail 'm wegslepen? Tsk
Sinds wanneer lees jij Rail Magazine niet meer?IJnte schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:33:
Hebben jullie de Prorail winterwegsleeploc al gezienStaat momenteel op Ut OZ. Gewoon een 6400 met een sticker op de zijkant hoor, maar toch
Vier zelfs, gestationeerd op de Kijfhoek en bei Bedarf door het OCCR te dirigeren naar elke willekeurige plaats in Nederland, zoals vandaag Utrecht.IJnte schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:29:
[...]
Prorail gaat zelf de winter wegslepen javolgens mij hebben ze er 3 van, op strategische punten in NL gestationeerd. Hoop dat het wat helpt! Iig geen gesteggel meer met een vervoerder die z'n lok moet afstaan om een defecte trein weg te slepen.
Waarom zou bv. NS locomotieven moeten stationeren als ProRail dat nu al doet?marcop23 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:40:
[...]
Hebben de NS en NedTrain ook nog locs die ze in kunnen zetten? Dan zou er in principe weinig overlast komen door defecte treinen.
Aannemelijker is dat wildhagen een ordinaire DBSRN 6400 met de al even alledaagse bediening van Dordrecht Zeehaven heeft gezien.Maasluip schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:53:
[...]
Ik neem aan dat je hier ongeveer reed? Zoals je ziet ligt daar wat havenspoor.
[ Voor 20% gewijzigd door Luke! op 30-01-2012 18:17 ]
Die waren nu toch ook winterklaar en niet meer zo vatbaar voor sneeuw en kou? Of heb ik dat gedroomd...marcop23 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:40:
Het is vooral tegen (nieuwer) matrieel als de VIRM en de SLT. Die houden niet zo van sneeuw in hun installaties.
Is dat die 'geheime' verwijziging die je er hier af en toe plaatst?Luccus schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:14:
[...]
Sinds wanneer lees jij Rail Magazine niet meer?
Op zich niet raar dat de beheerder dat doet, RWS doet dat dacht ik ook op de snelwegen. Geen wachten totdat de verantwoordelijke eens tijd vrij kan maken om wat weg te halen, gewoon wegslepen en de eigenaar ziet daarna maar. Is de infrastructuur in ieder geval weer vrij.Waarom zou bv. NS locomotieven moeten stationeren als ProRail dat nu al doet?
Euhm, sinds dat ze bij mij niet meer in de rondzending zitten op het werk en/of in de bieb bij ons..Luccus schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:14:
[...]
Sinds wanneer lees jij Rail Magazine niet meer?
[...]
Vier zelfs, gestationeerd op de Kijfhoek en bei Bedarf door het OCCR te dirigeren naar elke willekeurige plaats in Nederland, zoals vandaag Utrecht.
* IJnte schaamt zich
Dank voor de correctie
Een wonder, het vriest en 't sneeuwt/sneeuwde, maar geen problemen met het OV
Oscar Wilde
Wil jij dat soort uitspraken niet doen totdat het weer ernstig dooit? Over de weergoeden verzoeken gesprokenRaven schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:46:
Een wonder, het vriest en 't sneeuwt/sneeuwde, maar geen problemen met het OV
Er valt nog niet genoeg sneeuw om voor echt grote problemen te zorgen. Het stevig vriezen de rest van de week kan hier en daar nog wel voor wat kleine storingen aan de infra zorgen (wissels of bvl breuk door slecht contactvlak) en aan het materieel (verwarming defect, panto defect). Wisselverwarming is in de herfst al compleet nagekeken en eventueel gereviseerd. Dat zou alleen nog door onkunde voor problemen kunnen zorgen.
Je werkgever moet zich schamen.IJnte schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:42:
[...]
Euhm, sinds dat ze bij mij niet meer in de rondzending zitten op het werk en/of in de bieb bij ons..
* IJnte schaamt zich
Bastien schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:49:
[...]
Wil jij dat soort uitspraken niet doen totdat het weer ernstig dooit? Over de weergoeden verzoeken gesproken
Als het weer dooit gaan die nieuwe sprinters (die in deze regio goddank niet rijden) waarschijnlijk weer kapot, of zijn ze daar nu tegen opgewassen?
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 30-01-2012 22:09 ]
Oscar Wilde
Als je kunt toelichten hoe je bij "waarschijnlijk weer" komt kun je de vraag waarschijnlijk zelf al beantwoorden.Raven schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:09:
[...]
Als het weer dooit gaan die nieuwe sprinters (die in deze regio goddank niet rijden) waarschijnlijk weer kapot, of zijn ze daar nu tegen opgewassen?
Bombardier heeft een constructiewijziging doorgevoerd bij alle SLT's zodat het euvel waardoor vorig jaar 2/3e van de treinen stuk ging niet meer zou moeten voorkomen.Raven schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:09:
[...]
![]()
Bij de NS zitten soms echt komedianten.
Op het traject R'dam CS - Maassluis West - Hoek van Holland:
"In verband met een stroomstoring rijden de treinen met 15 minuten vertraging"
Het is een kwartiersdienstregeling. Kortom, er veranderd dus niets.
Op het traject R'dam CS - Maassluis West - Hoek van Holland:
"In verband met een stroomstoring rijden de treinen met 15 minuten vertraging"
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Meh, eerste sprinters (SGMm) lijken al gesneuveld te zijn: “Wegens defect materieel rijden wij met kortere treinen...”.
En dat midden in de spits waar normaal gesproken de SGMm II + III al redelijk vol zitten. Resultaat: 1x een SGMm III die propvol zit.
En dat midden in de spits waar normaal gesproken de SGMm II + III al redelijk vol zitten. Resultaat: 1x een SGMm III die propvol zit.
OkidoAlex) schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:57:
[...]
Bombardier heeft een constructiewijziging doorgevoerd bij alle SLT's zodat het euvel waardoor vorig jaar 2/3e van de treinen stuk ging niet meer zou moeten voorkomen.
Oscar Wilde
Er rijd bij ons in het oosten (sprinter Zutphen - Nijmegen) enkel SGMm, geen SLT
I know
Oscar Wilde
Alstom heeft een grote order binnengehaald: Alstom mag in het oosten van Denemarken de daar bestaande - en snel verouderende - treinbeveiliging vervangen door ERTMS Level 2.
Banedanmark is bezig om in het hele land de treinbeveiliging te vervangen door ERTMS, en heeft het project opgeknipt in 5 3 losse projecten. Eerder al is Siemens gekozen om CBTC-beveiliging te leveren voor de S-Bahn van Kopenhagen.
Banedanmark is bezig om in het hele land de treinbeveiliging te vervangen door ERTMS, en heeft het project opgeknipt in 5 3 losse projecten. Eerder al is Siemens gekozen om CBTC-beveiliging te leveren voor de S-Bahn van Kopenhagen.
Het zijn 3 projecten volgens mij. 'oostenlijk' denemarken, 'westelijk' denemarken en Kopenhagen. Ontzettend interessant project!
Je hebt gelijk! Volgens deze brochure, pagina 12 zijn het inderdaad 3 trajecten. En daarnaast nog een raamwerkcontract voor de levering van on-board systemen.
Ja en Schiphol - Utrecht is zoals gewoonlijk ook weer raak. Zodra het ook maar een beetje gaat vriezen: Rest van de treinen verder prima maar Schiphol - Utrecht is meteen het kaduuk en dus minder of geen treinen vanwege wisselstoring. Vorige winter zelfde liedje. Echt ongelofelijk slecht dat het nu al minstens een jaar zo gaat. Ik neem aan dat het dan in de traject Utrechtboog zit als alleen die trein er last van heeft. Helemaal stom voor een traject van net 5 jaar.EDIT schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:17:
Meh, eerste sprinters (SGMm) lijken al gesneuveld te zijn: “Wegens defect materieel rijden wij met kortere treinen...”.
Wisselstoring bij Amsterdam Riekpolder aansluiting heeft waarschijnlijk niets te maken met het weer (misschien heeft de kou wat geholpen). Daar is een gescheurd puntstuk wat niet zomaar even te vervangen is helaas (moet misschien zelfs met spoed gemaakt worden). Die defecte SGM kan elke zomerse dag ook voorkomen..
Ik volg dit project met heel veel interesseAlex) schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:44:
Je hebt gelijk! Volgens deze brochure, pagina 12 zijn het inderdaad 3 trajecten. En daarnaast nog een raamwerkcontract voor de levering van on-board systemen.
Ik vind het ook een erg interessant project. Het zal ook als voorbeeld dienen voor de ERTMS-implementatiestrategie van andere landen.
Ik vind vooral de cijfertjes interessant:
Eh... ja, dat is de consequentie van dekkend ETCS L2. En ook een van de grotere besparingen: geen kabels voor seinen, geen seinen, geen grote seinbruggen.
Subject To day Future Daylight signals 3.943 -
FTFYAlex) schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:21:
[...] S-bane van Kopenhagen.
Tja tja, dat is lastig om te zeggen. Wij in NL hebben al meerdere ERTMS projecten gehad en die zien we allemaal als voorbeeld voor een volgend project. Hanzelijn is nu tot standaard verheven, was dat eerder Asd-Ut. M.a.w. geen touw aan vast te knopen dus. We doen het toch allemaal een beetje op onze eigen manier.Alex) schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:51:
Ik vind het ook een erg interessant project. Het zal ook als voorbeeld dienen voor de ERTMS-implementatiestrategie van andere landen.
In Italie ligt het systeem al wat de denen gaan gebruiken, dus daar is voldoende informatie over. Volgens mij gebruiken wij in NL op de hanzelijn ook diezelfde componenten maar hebben wij het uiteraard weer speciaal gemaakt.
ERTMS is niet goedkoper, misschien in eerste aanzet maar later is het niet veel goedkoper. De bekabeling naar seinen en de kosten voor seinen zijn een fractie van wat het totale systeem kost. Er moet nog steeds treindetectie liggen en ook daarvoor moeten kabels de grond in. Ook heb je wissels nog steeds en ook daarvoor moet nog steeds koper de grond in.Maasluip schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:10:
Ik vind vooral de cijfertjes interessant:
[...]
Eh... ja, dat is de consequentie van dekkend ETCS L2. En ook een van de grotere besparingen: geen kabels voor seinen, geen seinen, geen grote seinbruggen.
Banedanmark heeft vandaag ook een contract ondertekend met Thales en Balfour Beatty voor de westkant, zo meldt IRJ.
Het enige contract dat nu nog openstaat is de levering van on-board systemen.
Het enige contract dat nu nog openstaat is de levering van on-board systemen.
Maandag zat ik in de Intercity van Nijmegen naar Den Helder, en daar was opeens Internet in aanwezig en in de coupes waren ook schermen. Vandaag meerdere malen in deze zelfde trein gezeten maar alle schermen en Internet waren weer verdwenen.
Tijdelijk proef ofzo?
Tijdelijk proef ofzo?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Ander materieel? Want met 'dezelfde trein' bedoel je neem ik aan 'dezelfde route', niet 'hetzelfde treinstel' ;-). In ICRm ICMm heb je (al tijden) internet, maar de plannen zijn voor zover ik weet om ook VIRM en DDZ met internet uit te rusten.
[ Voor 66% gewijzigd door ValHallASW op 31-01-2012 21:58 . Reden: R for Rijtuig... ]
FTFY, ICMm ipv ICRm. De ene zijn treinstellen die nog tot ongeveer 2032 (geloof ik) mee gaan, de andere gaat waarschijnlijk vrij binnenkort al voor een deel aan de kant. Die krijgt dus waarschijnlijk ook geen OBIS meer.ValHallASW schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:12:
Ander materieel? Want met 'dezelfde trein' bedoel je neem ik aan 'dezelfde route', niet 'hetzelfde treinstel' ;-). In ICMm heb je (al tijden) internet, maar de plannen zijn voor zover ik weet om ook VIRM en DDZ met internet uit te rusten.
Dan nog is het wel vaag, het enige materieel met OBIS is de ICMm en die hebben het allemaal, het zal niet voorkomen dat je in een ICMm zonder zit.
Plannen wel inderdaad, uitvoering laat wel erg lang op zich wachten vind ik.ValHallASW schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:12:
[...] maar de plannen zijn voor zover ik weet om ook VIRM en DDZ met internet uit te rusten.

Waarom worden die fraaie doorloop-koppen van de ICM (Koploper) eigenlijk zo weinig meer gebruikt?
omdat ze alleen maar stukgaan en weinig toegevoegde waarde hebben, worden ze sinds.. 2008? niet meer gebruikt, en alle revisie-treinen word de hele brug verwijderd, en de electronica in de neus gestouwd zodat er in t midden meer ruimte is voor de passagiersFiber schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:44:
[...]
Plannen wel inderdaad, uitvoering laat wel erg lang op zich wachten vind ik.![]()
Waarom worden die fraaie doorloop-koppen van de ICM (Koploper) eigenlijk zo weinig meer gebruikt?
Doodzonde. Die doorloopkop was toch wel iets unieks.
Eeuwig zonde. Superfijn spul.marcop23 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:43:
[...]
ICRm [...] gaat waarschijnlijk vrij binnenkort al voor een deel aan de kant.
* CyBeR zat laatst ook in die ene verdwaalde VIRM die al internet (niet getest) en informatieschermen heeft.
Weinig toegevoegde waarde? Verdeling van de reizigers over de trein, zekerheid van een conducteur in het gedeelte waar je zit, overstappen in vleugeltreinen tijdens de rit. Hoezo weinig toegevoegde waarde?AlexanderB schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:03:
[...]
omdat ze alleen maar stukgaan en weinig toegevoegde waarde hebben, worden ze sinds.. 2008? niet meer gebruikt, en alle revisie-treinen word de hele brug verwijderd, en de electronica in de neus gestouwd zodat er in t midden meer ruimte is voor de passagiers
Dat overstappen wil ik nog wel over het hoofd zien, maar NS klaagt zelf over reizigers die zich niet goed over de trein verspreiden. Als je dan met 3- en 4-wagenstellen rijdt en niet kunt aangeven hoe lang je trein is, dan vraag je er gewoon om. En de conducteur niet in het treinstel waar je zit, er zal maar iets gebeuren, een reiziger wordt onwel. Hoe kun je de conducteur bereiken? Niet. Dan maar 112 bellen: waar bent u? In de trein

Die doorloopkoppen waren de beste uitvinding die NS ooit gedaan heeft en ze afsluiten was puur en alleen gemakzucht en besparing van de kant van NS. Niet omdat ze geen nut hadden.
+1 !Maasluip schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:13:
[...]
Die doorloopkoppen waren de beste uitvinding die NS ooit gedaan heeft en ze afsluiten was puur en alleen gemakzucht en besparing van de kant van NS. Niet omdat ze geen nut hadden.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Aan de andere kant, als je door z'n haperende doorloop kop vertraging hebt..
En ja ik weet dat je _alles_ vrijwel storingsvrij kunt maken en ook het aankoppelen etc. kunt versnellen, de vraag is alleen, wegen de kosten op tegen de baten?
Want de rede dat er soms mensen moeten staan, er geen stoelverwarming aanwezig is, geen jacuzzi & gratis pizza is in de trein is ook enkel kostenbesparing en gemakzucht voor de NS tenslotte
En ja ik weet dat je _alles_ vrijwel storingsvrij kunt maken en ook het aankoppelen etc. kunt versnellen, de vraag is alleen, wegen de kosten op tegen de baten?
Want de rede dat er soms mensen moeten staan, er geen stoelverwarming aanwezig is, geen jacuzzi & gratis pizza is in de trein is ook enkel kostenbesparing en gemakzucht voor de NS tenslotte
Ja, en ook de reden dat er geen toiletten meer in de trein zitten. Ik vraag me zelfs af waarom NS nog stoelen in de trein heeft. Als ze er mee weg konden komen om treinen met alleen staanplaatsen aan te bieden dan deden ze dat wel.
NS is een commercieel bedrijf dat nog altijd treintjes rijden en geld verdienen als kerntaak ziet. Het comfortabel vervoeren van reizigers is op alle vlakken slechts bijzaak.
En zoals ik al zeg: NS klaagt zelf over de gevolgen van het sluiten van de doorloopkop. Hoe duidelijk wil je het hebben?
NS is een commercieel bedrijf dat nog altijd treintjes rijden en geld verdienen als kerntaak ziet. Het comfortabel vervoeren van reizigers is op alle vlakken slechts bijzaak.
En zoals ik al zeg: NS klaagt zelf over de gevolgen van het sluiten van de doorloopkop. Hoe duidelijk wil je het hebben?
De clou is dat je helemaal niet in dezelfde trein hebt gezeten.flowerp schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:08:
Maandag zat ik in de Intercity van Nijmegen naar Den Helder, en daar was opeens Internet in aanwezig en in de coupes waren ook schermen. Vandaag meerdere malen in deze zelfde trein gezeten maar alle schermen en Internet waren weer verdwenen.
Tijdelijk proef ofzo?
De inbouw in VIRM-1, -2 en -3 loopt toch gewoon?Fiber schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:44:
[...]
Plannen wel inderdaad, uitvoering laat wel erg lang op zich wachten vind ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 01-02-2012 08:54 ]
Volgens mij wel inderdaad. Dacht dat er inmiddels al enkele VIRMs rondreden met internet en schermen, echter laat de rest van de ingeplande revisie (met o.a. nieuwe banken, gehele verwijdering van de liften) nog wel even op zich wachten.Luccus schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:53:
[...]
De inbouw in VIRM-1, -2 en -3 loopt toch gewoon?
Als ik het goed heb begrepen krijgen ook de ICMm's opnieuw nieuwe banken (de huidige zijn slecht schoon te houden begreep ik).
Zou mooi zijn. Ze zijn namelijk ook nog 's lelijk en de stof voelt niet fijn aan.EDIT schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:26:
[...]
Als ik het goed heb begrepen krijgen ook de ICMm's opnieuw nieuwe banken (de huidige zijn slecht schoon te houden begreep ik).
Ik stel de gele stof van de ICRm's voor.
Als ik een keer de benelux of fyra neem zoek ik ook altijd een bak uit met die originele bekleding, als die er is.
Ik stel voor dat we de banken uit de Belgische MS96 jatten
Wat zit dat fijn zeg.
Het zijn voor buitenstaanders uiteraard speculaties (ik ben ook maar een spoorweg-enthousiastelingCyBeR schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:34:
[...]
Zou mooi zijn. Ze zijn namelijk ook nog 's lelijk en de stof voelt niet fijn aan.
Ik stel de gele stof van de ICRm's voor.
Als ik een keer de benelux of fyra neem zoek ik ook altijd een bak uit met die originele bekleding, als die er is.
Goh, dat ze dat pas uitvinden nadat ze iets inbouwen. Je zou denken dat er toch wel enig vooronderzoek wordt gepleegd als je een nieuw stofje verzint. Nu ga je nieuwe dingen weggooienEDIT schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:26:
[...]

En ja, ga eens op bezoek bij de zuiderburen. AM'96 en I11 zit zoooo geweldig lekker (I11 nog een stukje beter omdat ze ruimer zijn). Toen AM'96 gemaakt werd heb ik zelfs gelezen van een speciaal poetsapparaat dat die stoelen kon schoonmaken. Geen idee of dat nog in gebruik is.
Inbouw loopt inmiddels inderdaad nu ook voor VIRM-2/3. Haarlem is nu ook begonnen met de OBIS inbouw (naast het voormalige OB Zaanstraat waar het project is begonnen). Bij VIRM-2/3 is er puur sprake van alleen OBIS-inbouw, bij VIRM-1 worden de tractieinstallaties ook aangepast van GTO naar IGBT.EDIT schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:26:
[...]
Volgens mij wel inderdaad. Dacht dat er inmiddels al enkele VIRMs rondreden met internet en schermen, echter laat de rest van de ingeplande revisie (met o.a. nieuwe banken, gehele verwijdering van de liften) nog wel even op zich wachten.
I11 is wmb ook zo ongeveer de ultieme IC-rijtuig. Geen poespas, gewoon comfortabele stoelen die bovendien erg dun zijn waardoor er fatsoenlijke baggageruimte onder de stoelen is. Anno 1996 heb ik zelfs een keer languit gestrekt geslapen op de eerste trein 's ochtends van Leuven naar OostendeMaasluip schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:11:
[...]
Goh, dat ze dat pas uitvinden nadat ze iets inbouwen. Je zou denken dat er toch wel enig vooronderzoek wordt gepleegd als je een nieuw stofje verzint. Nu ga je nieuwe dingen weggooienNS heeft echt geld teveel.
En ja, ga eens op bezoek bij de zuiderburen. AM'96 en I11 zit zoooo geweldig lekker (I11 nog een stukje beter omdat ze ruimer zijn). Toen AM'96 gemaakt werd heb ik zelfs gelezen van een speciaal poetsapparaat dat die stoelen kon schoonmaken. Geen idee of dat nog in gebruik is.

Enige vergelijkbare stellen zijn DB IC's en de nieuwe OeBB Railjet gevallen, maar dan nog prefereer ik de I11.
Oslik blyat! Oslik!
DB IC fijne rijtuigen? Niet na de redesign (blauw-roze stoelen). Die zijn zo kneiterhard dat ik daar na een half uur al een houten kont van krijg. De coupé's zijn wel beter, en zeker als je 1e klas kunt reizen.
En als je pech hebt krijg je zo'n ex-IR rijtuig. The horror.
ÖBB Railjet vond ik vooral erg krap overkomen, met die hoge rugleuningen.
@PaT hieronder: dat is dus de DB IC waar ik een houten kont van krijg
En als je pech hebt krijg je zo'n ex-IR rijtuig. The horror.
ÖBB Railjet vond ik vooral erg krap overkomen, met die hoge rugleuningen.
@PaT hieronder: dat is dus de DB IC waar ik een houten kont van krijg
[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 01-02-2012 18:21 ]
Een paar jaar terug heb ik in de Ic gezeten naar Berlijn (en verder) God wat zijn dat voor verdedelde kerkbanken zeg?! Knettertje hard!
Echt heel lang geleden 1e klas ICE gereisd naar de wereldexpo in Hannover. Man wat is dat relaxed reizen!
Wat is er eigenlijk met die IC+ rijtuigen gebeurd. In mijn schooltijd wachtte ik soms expres even om deze trein te nemen. Dat was ook wel extreem prettig reizen!
Echt heel lang geleden 1e klas ICE gereisd naar de wereldexpo in Hannover. Man wat is dat relaxed reizen!
Wat is er eigenlijk met die IC+ rijtuigen gebeurd. In mijn schooltijd wachtte ik soms expres even om deze trein te nemen. Dat was ook wel extreem prettig reizen!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
IC+ was een proef om de trein aantrekkelijker te maken op lange afstanden. Die proef was vrij snel afgelopen.
ICE in de 1e klas zit errug lekker
ICE in de 1e klas zit errug lekker

Dit topic is gesloten.
Let op:
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!