Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.047 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

Er is nog hoop ; kreeg vanochtend een flyer in m'n handen gedrukt op station Lombardijen :
De NS heeft ook gezien dat 'het in sommige treinen op specifieke tijden in de spits druk is' (beetje understatement) en gaat er wat aan doen !! Zoals extra materieel (langere Sprinters) en ze blijven 'het aantal reizigers tellen, in de gaten houden en bijsturen' ... bijsturen :?

Intussen kunnen wij als reizigers ook wat doen ; zoveel mogelijk naar voren of achteren doorlopen op het station
Dat doet nu al niemand meer omdat de treinen zó kort zijn dat je dan elke keer terug kunt lopen en achteraan de rij aansluiten.
Wat ook niet helpt is dat de abri's midden in de winter (natte moesson) zijn weggehaald, waardoor iedereen nu sowieso onder de overkapping moet blijven staan bij slecht weer (hebben we gelukkig zelden).
Gebeurt dat op meer stations ??

EDIT: toevallig (?) staat er vanochtend op de Metro een grote kop met de conclusie van de volletreinen.nl actie ; Sprinter weer boosdoener ...

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 11-01-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yeah, tussen Amsterdam, Haarlem, Rotterdam, Dordrecht is de IC geschrapt en is er een sprinter voor in de plaats gekomen |:( en op meerdere trajecten rijden minder treinen en kortere treinen vanwege de dienstregeling. Maar tis allemaal #fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

Jongens, wat is er aan de hand dat mijn IC naar Utrecht niet ging (vanaf Zwolle)? Ik kan nergens iets terugvinden, maar nu moet ik dus wel weer met de auto ipv met de trein :X

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
Rover meld op Twitter: "Eerste inventarisatie gemaakt van de volle treinen-meldingen, vooral de nieuwe SLT-sprinters domineren de klachten".

Verder wordt op Somda gemeld dat er 13 (!) stammen DD-AR+1700 terzijde gaan. Nogal een opmerkelijke move; wat gaat deze capaciteit compenseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de mailbox dit weekend:

Beste spoorwegliefhebber,

Het bestuur van NVBS afdeling Twente wil u graag uitnodigen om op woensdag 18 januari 2012 de maandelijkse bijeenkomst in Enschede van de NVBS afdeling Twente te bezoeken:

woensdag 18 januari 2012 - 80 jaar dubbeldekkers op de Europese hoofdlijnen

In 2012 is het 80 jaar geleden dat de eerste dubbeldeksrijtuigen voor de hoofdlijnen het levenslicht zagen. Wat begon als een oplossing voor het steeds sterker toenemende forensenverkeer, heeft zich ontwikkeld tot een belangrijke bijdrage in het dagelijks vervoer per spoor in het Europa van vandaag. Presentator Patrick Berger uit Arnhem geeft een fotografisch verslag van de ontwikkeling die de dubbeldekkers in Europa hebben doorgemaakt. Van de eerste tot de laatste ontwerpen en van Spanje tot Finland en zelfs Engeland. Een afwisselende avond over oud en nieuw, voor jong en oud!

Dit is de première (!) van een nieuw beamer-programma met briljante beeldkwaliteit door Full-HD projectie.

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/foto%20patrick%20berger%20cfl%20dubbeldekkers.jpg

Foto: Moderne CFL dubbeldekker treinstellen in Luxemburg (foto: Patrick Berger)

De NVBS bijeenkomsten zijn voor iedereen toegankelijk, (u hoeft geen NVBS-lid te zijn), en u bent van harte welkom! En neemt u gerust al uw spoorvrienden mee!

Het adres is: Parochiecentrum St. Joseph, Nieuwe Schoolweg 2, 7514 CG Enschede, aanvangstijd 19.30 uur, zaal open vanaf 19.00 uur, uw bijdrage in de kosten: 2 euro. Deze locatie ligt op ongeveer 500 meter afstand vanaf NS-station Enschede.

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/image.jpg

Wij hopen u op woensdag 18 januari te mogen begroeten tijdens onze afdelingsbijeenkomst!

Namens het bestuur van NVBS afdeling Twente,
Ronald Boers, Hengelo.
Secretaris NVBS afdeling Twente.

P.S. Noteer alvast de datum van de volgende bijeenkomst in uw agenda:
15 februari 2012 - Treinreis naar Moermansk en Nikel, deel 2, een diaprogramma van Ernst van Gulden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De NVBS ( www.nvbs.com ) is een landelijke vereniging van en voor spoor- en tram-belangstellenden: mensen met passie voor spoor !
De NVBS (Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen) is opgericht in 1931 en heeft ongeveer 5000 leden.
De NVBS afdeling Twente organiseert maandelijks in Enschede interessante presentaties met gevarieerde spoorse onderwerpen.
Het complete programma en nadere details kunt u vinden op http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Afd_Twente ,
en het programma als .pdf bestand om te downloaden staat hier: http://www.nvbs.com/Afd_fig/Twente-Programma-2011-2012.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceCloud schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:00:
Rover meld op Twitter: "Eerste inventarisatie gemaakt van de volle treinen-meldingen, vooral de nieuwe SLT-sprinters domineren de klachten".
Die zijn volgens 'de norm' niet te vol ;)
Verder wordt op Somda gemeld dat er 13 (!) stammen DD-AR+1700 terzijde gaan. Nogal een opmerkelijke move; wat gaat deze capaciteit compenseren?
Langer in dienst houden plan V en SLT meer volproppen met sta-plaatsen en minder met zitplaatsen.
En die paar rijdende DDM-1 stammen schelen ook weer 2 DD-AR per stam natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:42:
Die zijn volgens 'de norm' niet te vol
Om RATM te citeren ; F*ck the norm !

Ze zijn in ieder geval zelfs voor de NS vol genoeg om flyers uit te delen en maatregelen/verbeteringen aan te kondigen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:42:

Langer in dienst houden plan V en SLT meer volproppen met sta-plaatsen en minder met zitplaatsen.
En die paar rijdende DDM-1 stammen schelen ook weer 2 DD-AR per stam natuurlijk.
Toch blijft het opmerkelijk. DDM-1 kan alleen rond Amsterdam & Enkhuizen ingezet worden ivm materieelbekendheid en kwa rijdtijden is de inzetbaarheid al helemaal beperkt.
En dan ga je treinen nog voller proppen, terwijl je feitelijk inzetbaar materieel werkeloos aan de kant hebt staan. Rover mag zijn meldpunt wel flink gaan opschalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
dion_b schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:22:
[...]

Ook achterlijk: ipv de lijn aan te besteden en aan de vervoerder over te laten waarmee hij gaat rijden om te voldoen aan de gestelde eisen, een vervoerder van tevoren opzadelen met een bepaalde keuze.
Dat was géén eis van de aanbestedende overheid. Dat de trein speciaal voor Nederland ontworpen moest worden is een eis van de afdeling Commercie van NS Hispeed, want dat zou goed zijn voor het imago van NS en Nederland. Een speciale trein, helemaal aangepast aan de eisen en wensen van de klant, i.p.v. een standaard-Velaro of TGV.

Alleen AnsaldoBreda wilde kennelijk aan die eis voldoen, de andere fabrikanten wilden alleen producten leveren die aangepast zijn op een standaardproduct. Zo heeft Siemens een Taurus met dubbeldeksrijtuigen aangeboden, ontworpen door Fabrique. Dat was kennelijk niet aangepast genoeg voor de wensen van Commercie.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Goner schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:26:
EDIT: toevallig (?) staat er vanochtend op de Metro een grote kop met de conclusie van de volletreinen.nl actie ; Sprinter weer boosdoener ...
Dat was de Spits, met een artikel waarin ook stond dat 't zo problematisch is op het traject Amsterdam-Dordrecht via Haarlem.

Nudan, ik zit elke dag in die trein op dat traject, en dat is vaker dan niet (en zeker in de spits) een tien-bakken lange VIRM. Met het volgende tot gevolg:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/img_1426.jpg

D'r zit naast mij welgeteld nog twee man in deze coupé.

M.a.w., ik zie weer niet waar ze 't over hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04:00
Zeker nooit op het traject R"dam - Schiedam - Den Haag of R'dam - Utrecht gezetten in de spits?

Alleen eerste klas is uitgestorven. In de 2e klas is het zoeken naar een plek om te zitten en dan tel ik de zittende personen op de trappen niet mee.

Voor mij voorlopig een ander geel vervoersmiddel. En dat kost (bijna) net zoveel en de metro's doen ook prima hun werk (daar heb je ook iets minder last van "aanrijdingen met persoon" )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D_Jeff schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:19:
Zeker nooit op het traject R"dam - Schiedam - Den Haag of R'dam - Utrecht gezetten in de spits?
Nee, want wtf moet ik daar, maar daar had 't artikel het ook niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

WTF doe je in de trein als je van Rotterdam naar Schiedam gaat?

Zo nu en dan mis ik de Fyra en moet ik in de IC naar Sloterdijk zitten, maar daar is het eigenlijk alleen maar druk tussen Rotterdam en Leiden (zeker nu er niets meer via Schiphol gaat). Vooral op Schiedam stappen er relatief veel mensen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:50:
[...]

Alleen AnsaldoBreda wilde kennelijk aan die eis voldoen, de andere fabrikanten wilden alleen producten leveren die aangepast zijn op een standaardproduct. Zo heeft Siemens een Taurus met dubbeldeksrijtuigen aangeboden, ontworpen door Fabrique. Dat was kennelijk niet aangepast genoeg voor de wensen van Commercie.
Mensen die blijkbaar ook weer niet over de grens kijken. "Heel vernieuwend voor een hogesnelheidslijn is het reizigersgedeelte, dat is uitgevoerd als dubbeldekker.". Nooit gehoord van de TGV Duplex of de SBB IC2000 dus.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:44:
Nee, want wtf moet ik daar, maar daar had 't artikel het ook niet over.
Nou, volgens mij maakt R'dam - Schiedam - Den Haag wel degelijk deel uit v/h traject A'dam - Dordrecht :? en er rijden Sprinters ...
En die heerlijke lege trein van jou die stopt niet op mijn stationnetje en de nieuwe dienstregeling maakt overstappen op CS ondoenlijk (vroegâh stapte ik ook op CS in de Intercity vanaf Venlo, die helemaal leeg loopt in R'dam)
Jeoh schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 06:27:
WTF doe je in de trein als je van Rotterdam naar Schiedam gaat?
Rotterdam is niet alleen CS en Blaak hè ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:19:
[...]

Dat was de Spits, met een artikel waarin ook stond dat 't zo problematisch is op het traject Amsterdam-Dordrecht via Haarlem.

Nudan, ik zit elke dag in die trein op dat traject, en dat is vaker dan niet (en zeker in de spits) een tien-bakken lange VIRM. Met het volgende tot gevolg:

[afbeelding]

D'r zit naast mij welgeteld nog twee man in deze coupé.

M.a.w., ik zie weer niet waar ze 't over hebben.
Die V-IRM gaat toch maar 1x per uur?

En hier (Driebergen-Zeist) zitten de sprinters van :04 en :34 ook een stuk voller dan die van :20 en :50 aangezien er ook nog een IC gaat om :13 en :43 naar Schiphol..... en die van :20 en :50 rijdt maar tot Breukelen en die van :04 en :34 tot Amsterdam CS/Uitgeest

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 12-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

ArcticWolf schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Die V-IRM gaat toch maar 1x per uur?
1 keer tot Dordrecht, en ook 1 keer per uur verder door naar Vlissingen. Verder zijn er nog 2 tussen Amsterdam en Rotterdam. Mijn indruk is wel dat de IC die door gaat naar Vlissingen voller zit dan de andere 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dcm360 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:02:
[...]

1 keer tot Dordrecht, en ook 1 keer per uur verder door naar Vlissingen. Verder zijn er nog 2 tussen Amsterdam en Rotterdam. Mijn indruk is wel dat de IC die door gaat naar Vlissingen voller zit dan de andere 3.
3 keer dordrecht, 1 keer vlissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.nu.nl/binnenla...-in-meer-zitplaatsen.html
De Nederlandse Spoorwegen (NS) kregen na de nieuwe dienstregeling klachten over volle treinen.

Een woordvoerder van de NS zei vrijdag dat het gaat om 14 ritten van Sprinters die verlengd worden. De langere treinen zijn per direct gaan rijden.

Verder geven NS-medewerkers op stations reizigers tips om op een handige plek in te stappen.

''We merken dat veel passagiers aan de voorkant van het perron willen instappen, maar dat achterin veel minder mensen staan en er daar in de treinen dus nog plaats is. De NS'ers delen op de stations ook flyers uit met onder meer tips voor 'tactisch in- en uitstappen'.

Rover

Reizigersvereniging Rover heeft sinds een tijdje een website waar ontevreden treinreizigers hun klachten over volle treinen kwijt kunnen. Mede door die reacties heeft NS besloten de Sprinters te verlengen. Maar zelf had het spoorbedrijf ook al geconstateerd dat Sprinters in de spits vaak vol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

'tactisch in- en uitstappen' -O-
Ten eerste helpt dat niet veel als je spoorwijzigingen op het laatste moment doorvoert, en ten tweede: ga nu eens eindelijk op de CTA's aangeven waar de trein zal stoppen en hoe lang deze is. Op de moderne LCD CTA's is dat geen enkel probleem, en die informatie is intern bij NS blijkbaar bekend.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, ook wel 'assisteren bij het instappen in de trein' en 'vertellen wat een handigere plek is om de trein binnen te gaan' (Metro vanochtend).
Ongelooflijk, waar halen ze het gore lef vandaan ??
Ik (en anderen) moeten regelmatig (zoals vanochtend weer) van het eind v/h perron teruglopen omdat de Sprinter zo kort is dat-ie ons voorbij rijdt en in het midden v/h perron staat !! :( en dan aangekomen bij de achterste deur concluderen dat je er niet meer bij past ! vanochtend daarom maar weer een trein overgeslagen (en was niet de enige).

Overigens, heb dat al eerder gevraagd maar geen reacties gezien ; zijn er meer stations waar de abri's weggehaald zijn (bij ons in de kerstvakantie dacht ik) ?? zodat doorlopen naar eind en begin van perron ook niet echt aantrekkelijk is bij slecht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 18:57

tomk94

Developer

Maasluip schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:13:
'tactisch in- en uitstappen' -O-
Ten eerste helpt dat niet veel als je spoorwijzigingen op het laatste moment doorvoert, en ten tweede: ga nu eens eindelijk op de CTA's aangeven waar de trein zal stoppen en hoe lang deze is. Op de moderne LCD CTA's is dat geen enkel probleem, en die informatie is intern bij NS blijkbaar bekend.
Inderdaad, het zal handig zijn om het perron in verschillende delen in te delen, en gewoon op de TBP zetten welke delen de trein gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gister had ik hetzelfde... normaal stap ik achterin in en dan moet ik 200 meter lopen omdat de trap op spoor 4 dicht is op Utrecht CS... dus ik stapte dit keer "tactisch" in het voorste stel zodat ik normaal gesproken meteen de perrontunnel in kan lopen. Maar nee de machinist vond het leuk om 200 meter door te rijden! Zodat ik alsnog 200 meter moest lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Goner schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:30:
[...]

Ja, ook wel 'assisteren bij het instappen in de trein' en 'vertellen wat een handigere plek is om de trein binnen te gaan' (Metro vanochtend).
Ongelooflijk, waar halen ze het gore lef vandaan ??
Zo lang ik onnozel klapvee hudje-mudje zie staan voorin de 3600 naar Roosendaal en vervolgens zelf achteraan kan kiezen welke twee- of vierzitter ik voor mezelf claim zie ik geen enkel bezwaar om selectief reizigers te heropvoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:02:
[...]
Zo lang ik onnozel klapvee hudje-mudje zie staan voorin de 3600 naar Roosendaal en vervolgens zelf achteraan kan kiezen welke twee- of vierzitter ik voor mezelf claim zie ik geen enkel bezwaar om selectief reizigers te heropvoeden.
Ho ho ho.

Elke opgevoede reiziger is een bezette plek voor- of achteraan, ja :P Niet te enthousiast dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik geef niet zo hoog op over de effecten van heropvoeden, dus maak me geen zorgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:40:
Gister had ik hetzelfde... normaal stap ik achterin in en dan moet ik 200 meter lopen omdat de trap op spoor 4 dicht is op Utrecht CS... dus ik stapte dit keer "tactisch" in het voorste stel zodat ik normaal gesproken meteen de perrontunnel in kan lopen. Maar nee de machinist vond het leuk om 200 meter door te rijden! Zodat ik alsnog 200 meter moest lopen :+
Tja... Utrecht CS. Dat is de komende jaren nog 1 grote bouwput, dus ik zou maar niet al teveel comfort en regelmaat verwachten voorlopig.

Toen ik vroeger nog met de trein naar het werk ging (voor de grote verbouwing), moest ik een IC richting Arnhem hebben vanuit Utrecht CS. Toen was alles redelijk stabiel (er reden alleen nog regelmatig van oude getrokken IC-treinen met bijbehorende storingen) en wist je eigenlijk wel waar je het beste kon gaan staan op het perron. Maar pakte je de sprinter richting Rhenen, dan was het altijd maar de vraag waar hij tot stilstand zou komen langs het perron. De ene keer helemaal aan het eind van spoor 14b, de andere keer helemaal aan het begin van spoor 14b en soms iets daar tussenin.

Tegenwoordig ga ik nog maar zelden met de trein en kan ik dus niet echt inschatten of dat laatste nu veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Luccus schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:02:
Wat een luxe ... helaas worden de reizigers op Lombardijen gedwongen als vee te reizen, het is in de korte treinen (2 van de 4 elk uur zo te zien) dringen van de voorste tot de achterste ingang. Ik kijk al uit naar de heropvoedende NS-sers die ons in de flyer zijn toegezegd.

EDIT: NS houdt z'n woord ... vanochtend de SPR van 07:36 met een normale lengte. Heerlijk, gewoon zitten ipv als haringen in een ton staan !!

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 16-01-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Goner schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:37:
[...]

EDIT: NS houdt z'n woord ... vanochtend de SPR van 07:36 met een normale lengte. Heerlijk, gewoon zitten ipv als haringen in een ton staan !!
Die hadden ze over uit Utrecht omdat de spitstreinen wegens een storing niet reden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:35

DDX

Mooie melding :
Den Haag C-Amsterdam C

Message maandag 16 januari 2012, 13:53 :
Reason: diverse oorzaken
Tussen Den Haag C en Amsterdam C rijden minder treinen door diverse oorzaken.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting 17 januari rond 2:00 uur verholpen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Diverse? Hoe krijgen ze dat voor elkaar :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Raven schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:41:
Diverse? Hoe krijgen ze dat voor elkaar :P
Kapotte trein, kapot wissel, suicide tegelijk? Diverse oorzaken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ze gaan er iig nog zo'n 12 uur over doen om het op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat klopt er hier niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ekMa73dowRX1XUxzaYFQgGX7/thumb.jpg
klik voor groot

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 16-01-2012 15:46 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Um, de trein gaat naar Haren terwijl haren al lang en breed in beeld is/zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 16-01-2012 15:49 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nee, bovenaan staat IC naar Zwolle, terwijl het duidelijk een Sprinter-dienst rijdt.
Misschien niet echt een foutje, omdat ze misschien met IC het materieel-type (InterCity) bedoelen. Maar het ziet er wel vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Over idioten gesproken, hier nog één, en dan vooral het vetgemaakte stukje:
Een 34-jarige man uit Eindhoven heeft zondag in Nijmegen grote moeilijkheden gemaakt, omdat hij helemaal niet in die stad wilde zijn.

De Eindhovenaar was in de trein in slaap gevallen en kwam daardoor in Nijmegen terecht, terwijl hij eerder had willen uitstappen. Hij weigerde bij te betalen voor het deel van de reis dat hij per ongeluk had afgelegd. De politie hield hem uiteindelijk aan en nam hem mee naar het bureau.

Toen hij later op de dag mocht vertrekken, eiste de man een maaltijd en een treinkaartje, omdat hij nog steeds vond dat de conducteur hem had moeten wekken en omdat hij, nu dat niet was gebeurd, op kosten was gejaagd.

Agenten zetten hem buiten de deur maar de man drong weer naar binnen door een deur te forceren. Aangezien niets hielp, werd hij opnieuw aangehouden en in de cel gezet. Zondagavond was hij pas zover gekalmeerd dat hij zonder problemen het politiebureau verliet.
Bron: http://www.bndestem.nl/ni...-na-tukje-in-de-trein.ece

Hoe mentaal gestoord ben je dan? De NS is geen wekservice, en ten tweede is men bij de NS niet helderziend en weet niet wat je eindbestemming is, zolang je nog niet gecontroleerd bent.

En dan nog brutaal doen ook... jammer dat ze hem hebben vrijgelaten eigenlijk... tijd voor een heropvoedinkje denk ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:59:
Nee, bovenaan staat IC naar Zwolle, terwijl het duidelijk een Sprinter-dienst rijdt.
Misschien niet echt een foutje, omdat ze misschien met IC het materieel-type (InterCity) bedoelen. Maar het ziet er wel vreemd uit.
En NS_Online kan dit bevestigen per Twitter. Er wordt bovenaan in de blauwe balk inderdaad de materieelnaam aangeduid. :)

Jammer dat er geen nieuwe naam voor de Koploper geweest is na de modernisering....

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 16-01-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:30:
Overigens, heb dat al eerder gevraagd maar geen reacties gezien ; zijn er meer stations waar de abri's weggehaald zijn (bij ons in de kerstvakantie dacht ik) ??
Niemand die opeens abri's op zijn/haar station mist ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Goner schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:32:
[...]

Niemand die opeens abri's op zijn/haar station mist ??
Op Tilburg-Universiteit waren ze weggehaald (veiligheid), maar na veel geklaag en gezeur zijn ze 2 maanden later weer teruggeplaatst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Welke "veiligheid" moet dat inhouden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor zover ik het begrepen heb (maar heb het niet helemaal 100 procent gevolgd), was het ivm ruimtegebrek in combinatie met te grote drukte op het perron en mensen die weigeren achter de witte strepen op het perron te blijven, waardoor het te gevaarlijk zou kunnen worden bij passerende treinen. Daardoor had Prorail ze weggehaald, zodat er op de perrons meer ruimte zou komen.

Tilburg-Universiteit is namelijk erg smal (volgens mij één van de smalste eilandperrons van NL?).

Zelfde is overigens bij Gilze-Rijen gebeurd, maar daar zijn de abri's geloof ik alweer teruggezet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Op Amsterdam Centraal zijn/worden zelfs de Kiosken op de perrons weggehaald omdat op die plekken de perrons er te smal door zouden worden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, nieuwe pinterminals in de kaartjesautomaten? Plus de bon is ineens twee keer zo groot. Dat doet me denken aan (de overstap op) het nieuwe pinnen. Toen werd het pindeel van de kassabon in de winkels ook ineens uitgebreider.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 16-01-2012 17:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Wat betreft de perrons en de abri's, zou dat te maken kunnen hebben met de doorstroom en de totale beschikbare breedte? Ik kan me voorstellen dat de genoemde perrons wel voldoende ruimte hebben om stilstaande mensen te herbergen, maar zodra er mensen willen gaan lopen (bijv. langs de abri's) dat dan de veiligheid in het geding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vanavond stoptrein Amsterdam naar Uitgeest. (vertrek Amsterdam 18:33)
Ging bij Wormerveer beetje mis, machinist vergat te stoppen en ging vol in de remmen toen hij station binnen reed.
Hij haalde het nog wel, al weet ik niet zeker of voorkant nog langs perron stond.
Meteen stank van remmen in de coupe (was een SLT)
Maar reed toch verder, bij Krommenie-Assendelft stopte de trein wel netjes, maar toen de deuren op waren gleed de trein paar meter terug.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 16-01-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:10:
Hmm, nieuwe pinterminals in de kaartjesautomaten? Plus de bon is ineens twee keer zo groot. Dat doet me denken aan (de overstap op) het nieuwe pinnen. Toen werd het pindeel van de kassabon in de winkels ook ineens uitgebreider.
Ahh, dat verklaart die enorme bonnen die (lagendiep, dankjewel schoonmakers) bij de automaten in asd liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Raven schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:10:
Oeh, EMV-terminals? Dan werken creditcards met een beetje geluk ook tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ValHallASW schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:28:
[...]

Oeh, EMV-terminals? Dan werken creditcards met een beetje geluk ook tegenwoordig...
Zou wel logisch zijn. Magstripe-pinnen wordt heel rap uitgefaseerd opeens, en dat is wat die NS-automaten tot dusver deden. * CyBeR heeft er sinds er aan gewerkt is bij NS nog geeneen aangeraakt.

Verschil zou te merken moeten zijn doordat bij pinnen met chip de pas er in moet blijven zitten tot de transactie compleet is, terwijl bij de strip 'ie meteen terug komt.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Denk het, gezien er nu Maestro en iets anders dan een bankrekeningnummer op de bon staat.
Betekend dat dan meteen dat cc's werken? Indien de NS bezig is met overstappen op EMV?
CyBeR schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:31:
[...]

Zou wel logisch zijn. Magstripe-pinnen wordt heel rap uitgefaseerd opeens, en dat is wat die NS-automaten tot dusver deden. * CyBeR heeft er sinds er aan gewerkt is bij NS nog geeneen aangeraakt.

Verschil zou te merken moeten zijn doordat bij pinnen met chip de pas er in moet blijven zitten tot de transactie compleet is, terwijl bij de strip 'ie meteen terug komt.
Dat lijkt te kloppen, pas moest er langer in blijven.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
[...]

Ah, kan ik met m'n ING-pasje eindelijk weer normaal een kaartje pinnen }:| helft van de automaten verdomt het om mijn pasje te lezen. Ik neem aan dat bij een NS EMV kaartautomaat de kaart er ook gedurende de hele transactie blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Check, moest er in blijven gedurende de transactie.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

bartvl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:46:
Wat betreft de perrons en de abri's, zou dat te maken kunnen hebben met de doorstroom en de totale beschikbare breedte?
Op Lombardijen in ieder geval niet, ze stonden daar een flink stuk buiten de centrale overkapping, was erg praktisch bij slecht weer als je toch voor of achter in wilde stappen. Ook geen vandalisme, dus is me een raadsel waarom die dingen nou weg moesten (zeker gezien het 'tactisch instappen').
Heb al een klachten/suggesties formulier ingevuld op de site van NS, maar nog geen reactie ...
Vinnienerd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:31:
Ik neem aan dat bij een NS EMV kaartautomaat de kaart er ook gedurende de hele transactie blijft zitten?
Weet niet wat EMV is, maar bij de automaten die ik gebruik, gaat de pas er maar eventjes in en vul je je pin pas daarna in ...

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 16-01-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:07:
[...]

Denk het, gezien er nu Maestro en iets anders dan een bankrekeningnummer op de bon staat.
Betekend dat dan meteen dat cc's werken? Indien de NS bezig is met overstappen op EMV?
Die werkten sowieso wel maar NS koos ervoor ze het gebruik ervan niet toe te staan, m.u.v. bepaalde stations (Asd, Shl, en ik geloof Ehv en Rtd). Dat deze nieuwe pinautomaten werken met EMV doet niets aan het kunnen maken van die keuze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:08:
Die werkten sowieso wel maar NS koos ervoor ze het gebruik ervan niet toe te staan, m.u.v. bepaalde stations (Asd, Shl, en ik geloof Ehv en Rtd).
Rtd sowieso niet (been there, done that). Het zou inderdaad kunnen dat het een bewuste keuze was; ik heb altijd de indruk gehad dat het een ander type kaartlezer/pinterminal was waar het toevallig niet mee kon, en dat het alleen op Asd en Shl de moeite waard was ze te vervangen.
Dat deze nieuwe pinautomaten werken met EMV doet niets aan het kunnen maken van die keuze af.
Hmm, ik dacht juist dat ze bij EMV nog maar één backendsysteem hadden, waardoor het niet meer uitmaakt of je met een CC of Maestro betaalt? Er is in ieder geval geen intern Nederlands systeem meer zoals met het 'swipen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ValHallASW schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:18:
[...]

Rtd sowieso niet (been there, done that). Het zou inderdaad kunnen dat het een bewuste keuze was; ik heb altijd de indruk gehad dat het een ander type kaartlezer/pinterminal was waar het toevallig niet mee kon, en dat het alleen op Asd en Shl de moeite waard was ze te vervangen.
Het kan ook Ut zijn waar 't was. In ieder geval zijn er afaik 4 stations waar je met CC kunt betalen, en Shl en Asd zijn daar met 100% zekerheid twee van.

Anyway; de paslezer zelf hoeft in ieder geval niet anders te zijn, aangezien magstripes op de pin en CC-kaarten compatibel zijn en de paslezers sowieso ook al een chiplezer hebben wegens ondersteuning voor chipknip. Daarna is 't in principe software. Maar het gebruik van Creditcards is duurder dan PIN/Maestrokaarten, daarom accepteren niet alle merchants het. De meeste pinterminals in winkels ondersteunen ook prima creditcards, maar de eigenaren ervan kiezen er vaak voor om daar niet aan mee te doen.
Hmm, ik dacht juist dat ze bij EMV nog maar één backendsysteem hadden, waardoor het niet meer uitmaakt of je met een CC of Maestro betaalt? Er is in ieder geval geen intern Nederlands systeem meer zoals met het 'swipen'.
EMV mag dan wel voor Europay Mastercard Visa staan, maar zover ik weet is er geen koppeling tussen EMV en de daadwerkelijke Mastercard/Visasystemen. Dat wil zeggen, EMV is een standaard voor de communicatie tussen terminal en chip; wat de terminal vervolgens met 't interbancaire netwerk lult is een ander verhaal.

Het idee is wel dat EMV samen met Maestro in heel Europa gebruikt gaat worden inderdaad, in plaats van de losse systemen die er eerder waren.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 17-01-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Goner schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:00:
[...]

Op Lombardijen in ieder geval niet, ze stonden daar een flink stuk buiten de centrale overkapping, was erg praktisch bij slecht weer als je toch voor of achter in wilde stappen. Ook geen vandalisme, dus is me een raadsel waarom die dingen nou weg moesten (zeker gezien het 'tactisch instappen').
Heb al een klachten/suggesties formulier ingevuld op de site van NS, maar nog geen reactie ...

[...]

Weet niet wat EMV is, maar bij de automaten die ik gebruik, gaat de pas er maar eventjes in en vul je je pin pas daarna in ...
'Het nieuwe Pinnen' houdt bij betaalautomaten in dat je de chip er in steekt, en pas er weer uit haalt als er 'Geslaagd' in beeld verschijnt. Als NS automaten ook op de chip overgaan, en dus niet meer bij heel veel mensen 'ONBRUIKBARE PAS' als foutmelding gaan geven, dan moet de chip daar ook de hele transactie in blijven zitten. Die foutmelding levert mij nu heel vaak op dat ik naar de balie moet met de melding dat mijn pasje het niet doet, om vervolgens een kaartje zonder die € 0,50 extra te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vinnienerd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 01:18:
[...]

Als NS automaten ook op de chip overgaan
En dat gaan ze, want dat moeten ze.
en dus niet meer bij heel veel mensen 'ONBRUIKBARE PAS' als foutmelding gaan geven
Misconceptie. Een pas met chip kan evengoed onleesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[...]

Ligt er aan of er een EMV-applicatie op de chip van je creditcard staat. Meeste creditcards hebben dit niet.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 02:48

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Sta nu bij Breukelen in de IC van Ut - Shl, waar volgens de mcn de pantograaf van één van de treinstellen er compleet af ligt... 8)7 mede-reizigers melden ook dat ze iets langs zagen vliegen :P

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

CyBeR schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 01:36:
[...]

Misconceptie. Een pas met chip kan evengoed onleesbaar zijn.
Precies, met Chipknip heb ik ook wel eens een "Onleesbare pas" melding, moet wel zeggen dat die melding niet zo vaak voorkomt als de melding bij het pinnen met de strip.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RomeoJ schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:47:
[...]

Precies, met Chipknip heb ik ook wel eens een "Onleesbare pas" melding, moet wel zeggen dat die melding niet zo vaak voorkomt als de melding bij het pinnen met de strip.
Wacht maar tot je een kaart met een kapotte chip hebt. Dat had ik laatst, en dat is echt rete-irritant. Vooral omdat geldautomaten alleen met chip werken tegenwoordig; gelukkig werkte de strip nog wel maar dat was wel een langdurig betaalproces steeds. (Zo'n apparaat vraagt namelijk bij gebruik van de strip of je de chip wilt gebruiken, waarna je dat 2x probeert en dan vraagt 'ie weer om de strip.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mad Marty schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:22:
Sta nu bij Breukelen in de IC van Ut - Shl, waar volgens de mcn de pantograaf van één van de treinstellen er compleet af ligt... 8)7 mede-reizigers melden ook dat ze iets langs zagen vliegen :P
staan een paar foto's @ NU.nl :o
Lekkere kwaliteit dan als de pantograaf er zo vanaf valt ... damn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:10:
[...]
Lekkere kwaliteit dan als de pantograaf er zo vanaf valt ... damn 8)7
Ja, die valt er "zo" vanaf. Even met de vingers knippen en hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Reizigers gestrande trein Breukelen geëvacueerd
AMSTERDAM - Tussen Maarssen en Breukelen is dinsdagochtend om 09.15 uur een trein stil komen te staan vanwege een defecte stroomafnemer. De reizigers zijn geëvacueerd.

De passagiers, die ruim een uur in de stilstaande trein moesten wachten, werden afgevoerd in bussen die een klein uur na het defect op de plaats van bestemming waren.

Niet veel later was een andere trein ter plaatse, die de reizigers naar Schiphol vervoerde.

Ingrid de Boer, perswoordvoerder bij de NS, laat aan NU.nl weten dat er ongeveer vijfhonderd mensen in de trein zaten. ''In een trein die achter deze trein aan kwam zaten nog eens honderd mensen. Ook zij zijn via een andere trein en bussen naar hun plaats van bestemming gebracht.''

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

De bovenleidingen waren dan ook flink beijzelt. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
De intercity van Den Bosch naar Eindhoven van 7.23 heeft tot aan Best aan een stuk door gigantisch vonken lopen trekken, vette disco show!

[ Voor 9% gewijzigd door bartvl op 17-01-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Tja, met dit soort weer vind ik het jammer dat de ijzel schakeling er niet (naja bijna niet) meer is, en daar waar hij nog wel is dat het SMC niet weet hoe en wat en dus eigenlijk niet meer gebruikt word

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

LOL !!

NS-experiment met kortere reizigers

De NS wil op het traject Leiden-Schiphol uitsluitend
nog korte reizigers vervoeren. Het experiment
moet de vervoerscapaciteit vergroten,
zonder dat het bestaande materieel uitgebreid
hoeft te worden. Dat staat in het nieuwe beleidsplan
Spoorbreed, dat vandaag wordt gepresenteerd.
'Het gaat om het vergroten van de totale
capaciteit. Dat betekent: langere perrons,
kleinere klanten en kortere trajecten', aldus Titia
Cnossen, woordvoerder van de NS.

enz enz

http://www.depers.nl/User...2018%20januari%202012.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04:00
Effe serieus: Dit klinkt echt als een slechte 1 april grap of als een grap van een moppentapper. (Ja, die is al gemaakt)

"‘Nog langere treinen zouden zelfs helemaal
geen afstand meer hoeven af te leggen. Tussen
Gouda en Utrecht Centraal willen we bijvoorbeeld
een veertig kilometer lange intercity
plaatsen, waar men tijdens de spits doorheen
kan lopen
"

Dit zou alleen geloofwaardig zijn als extreem dom blondje dit zou zeggen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 17:48

Koppensneller

winterrrrrr

Dit is van De Speld, die maken satirisch nieuws:

http://www.speld.nl/2012/...rt-met-kortere-reizigers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

D_Jeff schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:51:
Dit zou alleen geloofwaardig zijn als extreem dom blondje dit zou zeggen.
Lees de rest v/h artikel, het wordt nog mooier :+
Is ook niet geloofwaardig bedoeld, De Speld is een rubriek die elke week een keer in De Pers staat (en inderdaad ook een eigen site hebben).

Ik heb ook wel eens hoor, zit je lekker te lezen en denk opeens halverwege een artikel ; dit kan toch niet waar zijn ??!! En inderdaad, De Speld ...

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 18-01-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren was er een interessante uitzending op TV5 over de DM3 loc, de sterkste loc ter wereld. Hij rijdt tussen Ulea in Zweden en Narvik in Noorwegen. Hij trekt een zeer groot aantal ertswagentjes, afkomstig uit Kiruna, over de bergen naar de ijsvrije haven Narvik. Zeer fraaie film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:33:
Eergisteren was er een interessante uitzending op TV5 over de DM3 loc, de sterkste loc ter wereld. Hij rijdt tussen Ulea in Zweden en Narvik in Noorwegen. Hij trekt een zeer groot aantal ertswagentjes, afkomstig uit Kiruna, over de bergen naar de ijsvrije haven Narvik. Zeer fraaie film.
Volgens mij haal je Umeå en Luleå. door elkaar ;)

Die lok rijdt iig tussen Narvik en Luleå, niet Umeå, Umeå zit 200km verder naar het zuiden en zit op de lijn langs de Botnische kust. Opmerkelijk daar is dat het onlangs is aangesloten op het Zweedse hogesnelheidsnet, waarmee het de meest noordelijke HSL-station ter wereld is geworden (op 5.5u reistijd van Stockholm, voorheen 9u over regulier spoor). Overigens zijn de Finnen bezig met een nog noordelijkere HSL richting Kemi, maar het duurt nog even voor die opent.

Edit: blijkt dat een flink deel van de lijn nog niet in gebruik is voor passagiers en een rit tussen Stockholm en Umeå nog 7.5u duurt. ERTMS problemen :')

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 18-01-2012 14:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik reis veel met de trein en omdat ik een vouwfiets heb zit ik bijna altijd op het balkon. Nu vertelde iemand me dat de balkons de kreukelzones van de trein zijn en dat vrijwel zeker pech hebt als de trein een ongeluk krijgt.

Klopt dit? Ik kan er op het internet niet veel diepgaands over vinden. Heeft iemand wat bronnen die hier wat meer informatie over geven?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik zo'n aanrijding welleens meegemaakt terwijl ik in het balkon gedeelte zat, en ik leef nog dus dat valt reuze mee. Ik schoof overigens wel een stukje op met mijn rolstoel, maar een kniesoor die daar op let :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik reis al vele jaren echt veel met de trein (geen auto) en ik heb - afkloppen - nog nooit een aanrijding meegemaakt. Geluk gehad of is het gewoon zeldzaam?

En je hebt natuurlijk aanrijdingen en aanrijdingen. Een trein die met 5km/u doorschiet tegen een eindpunt aan is veel minder ernstig dan een trein die met 140 km/u een sein mist en zich in een andere trein boort.

Ik ben gewoon benieuwd hoe het zit en hoeveel onveiliger je op het balkon zit i.v.g. met een stoel in het gewone compartiment.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Balkons fungeren als kreukelzone in een trein ja, net als de kop en eventuele bakovergangen.

Maar als je met 140 km/h vol in een andere trein boort, heb je daar ook niet zo gek veel meer aan.

En ach, ik heb 8 jaar lang dagelijks met de trein gereisd (opleiding), en maar één echte aanrijding (Mat'54, met een auto, bestuurder was al uitgestapt voor de botsing, en botsing was low-speed) gehad. Uiteraard wel een aantal springers gehad (zeker wel een stuk of 4-5), en een paar aanrijdingen met beesten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48
Hier staat nog wel een lijstje met tips: http://www.nicospilt.com/index_veiligheid.htm
Echt relaxed reizen lijkt mij dat alleen ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Sommige van die tips vind ik nogal vergezocht.
Vermijd treinen die door een locomotief of zware motorwagen worden geduwd. Als het voorste rijtuig ontspoort, zal de zware loc door blijven duwen. Bedenkt dat een trein onderweg van richting kan veranderen ("kopmaken").
Tsja, dat kan bij een gekoppeld treinstel ook gebeuren. Het achterste stel zal door het momentum ook nog even door blijven drukken.
Vermijd dubbeldekkers. In noodgevallen is het moeilijker om zo'n trein te verlaten. Reis je toch in een dubbeldekker, ga dan onderin zitten. Je komt dan makkelijker weg door een ruit in te slaan.
Bovenin kun je ze er net zo goed uit slaan... of dacht de schrijver dat daar niet aan gedacht zou zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
PowerUp schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:17:
Hier staat nog wel een lijstje met tips: http://www.nicospilt.com/index_veiligheid.htm
Echt relaxed reizen lijkt mij dat alleen ook weer niet...
Dat is een leuke site, maar tips zoals deze zijn niet echt realistisch:
Vermijd propvolle treinen. Als er wat gebeurt kom je er moeilijk uit.
Vermijd propvolle treinen? Lieve NS....
Vermijd treinen die door een locomotief of zware motorwagen worden geduwd. Als het voorste rijtuig ontspoort, zal de zware loc door blijven duwen. Bedenkt dat een trein onderweg van richting kan veranderen ("kopmaken").
Een trein laten gaan dan maar omdat de locomotief aan de verkeerde kant zit? En hopen dat het bij de volgende wel goed is? Niet echt realistisch. Ik reis veel tussen Hivlersum en Utrecht en zit dus 90% van de tijd in van die oude vierkante dubbeldekkers, vaak met een losse 1700-locomotief er voor of erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
JeroenH schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:32:
Dat is een leuke site, maar tips zoals deze zijn niet echt realistisch:

[...]

Vermijd propvolle treinen? Lieve NS....

[...]

Een trein laten gaan dan maar omdat de locomotief aan de verkeerde kant zit? En hopen dat het bij de volgende wel goed is? Niet echt realistisch. Ik reis veel tussen Hivlersum en Utrecht en zit dus 90% van de tijd in van die oude vierkante dubbeldekkers, vaak met een losse 1700-locomotief er voor of erachter.
Hé, veiligheid en gemak gaan wel vaker niet samen ;-)
wildhagen schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:30:
Bovenin kun je ze er net zo goed uit slaan... of dacht de schrijver dat daar niet aan gedacht zou zijn?
Da's leuk. Alleen moet je dan nog wel een meter of drie naar beneden (je staat immers niet naast een perron). Dat is toch niet zo comfortabel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ValHallASW schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Da's leuk. Alleen moet je dan nog wel een meter of drie naar beneden (je staat immers niet naast een perron). Dat is toch niet zo comfortabel ;-)
True, maar 3 meter is zeker niet onmogelijk.

In other news: goed nieuws voor reizigers van en naar Zwolle:
De plannen om in de zomer station Zwolle 4 weken te sluiten wegens diverse werkzaamheden, gaan niet door.

Treinreizigers van en naar de noordelijke provincies zouden in die periode per bus vervoerd worden.

Spoorbeheerder Prorail en de aannemer hebben echter geconstateerd dat de omvangrijke klus niet binnen het huidige budget en planning past. Het karwei wordt nu in fases aangepakt.

Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz woensdag aan de Tweede Kamer geschreven.

''Belangrijk om te vermelden is dat de ingebruikname van de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) eind 2012 hierdoor niet in gevaar komt'', aldus de VVD-bewindsvrouw.

Het verbouwingsproject in Zwolle bestaat uit drie hoofdonderdelen. Er wordt een nieuw perron aangelegd waar de treinen van de Hanzelijn kunnen arriveren en vertrekken.

Ook wordt de bestaande 5 meter brede tunnel onder de perrons vervangen door een tunnel van 17 meter breed. Verder wordt het sporenplan rond het station aangepast, waardoor de snelheden kunnen toenemen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...och-niet-maand-dicht.html

Call me Dumb Blondie, maar je weet van tevoren toch wat je budget is, en houd daar met je planning toch rekening mee, ipv achteraf tot deze ontdekking te komen? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:00:
Ik reis al vele jaren echt veel met de trein (geen auto) en ik heb - afkloppen - nog nooit een aanrijding meegemaakt. Geluk gehad of is het gewoon zeldzaam?
De laatste keer dat er op het spoor iemand is omgekomen was (uit m'n hoofd) in 1993, de laatste keer dat er in het wegverkeer iemand omkwam is (naar alle waarschijnlijkheid) vandaag of gisteren. Dat is zeker geen toeval, dankzij het beveiligingssysteem is het spoorwegverkeer vele malen veiliger dan het wegverkeer. Onderweg van en naar het station zijn de risico's dus vele malen groter dan in de trein.

Persoonlijk vind ik veel van die tips overdreven en/of in de praktijk onuitvoerbaar (je hebt het materieel op je route niet voor het uitkiezen). Verder vraag ik me af hoeveel zin het heeft je hier mee bezig te houden. Je maakt het er voor jezelf veel veiliger op om de tijd die je hier aan besteed te beteden aan hoe je je veiliger in het wegverkeer kunt begeven. Daar valt imho nog heel wat te winnen dus dat lijkt mij een stuk nuttiger.

/me blijft vrolijk voorin de trein zitten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:53:
[...]

De laatste keer dat er op het spoor iemand is omgekomen was (uit m'n hoofd) in 1993
Fout :)

In 2009 kwam bij de botsing in Barendrecht een machinist om het leven.

In 2003 is bij een botsing in Roermond de machinst van DM90-stel 3405 om het leven gekomen (hartaanval).

De laatste passagiers-doden was volgens mij bij de treinramp in Hoofddorp (30 november 1992), met 5 doden. Machinist reed véél te hard over een tijdelijke bocht, met een ontsporing als gevolg. Daarbij werd een kopbak van ICM 4224 volledig verwoest (is een nieuwe bak voor besteld), en de middenbak van ICM 4038 zwaar werd beschadigd (wel hersteld).

Afbeeldingslocatie: http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/380/58870-620-450.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:53:
[...]

De laatste keer dat er op het spoor iemand is omgekomen was (uit m'n hoofd) in 1993, de laatste keer dat er in het wegverkeer iemand omkwam is (naar alle waarschijnlijkheid) vandaag of gisteren. Dat is zeker geen toeval, dankzij het beveiligingssysteem is het spoorwegverkeer vele malen veiliger dan het wegverkeer. Onderweg van en naar het station zijn de risico's dus vele malen groter dan in de trein.
[...]
Ik denk ook niet dat hij een aanrijding bedoelt die dodelijk is, maar meer eentje waarbij een trein tegen een perron aan glijdt, een koe aanrijdt, een mens die zat is van zijn leven, enzovoort. Meestal zijn het dus niet de reizigers die dood gaan (gelukkig), maar de mensen die aangereden worden in een auto of 'gewoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Wildhagen

Er was een budget om alles in fases te doen en 8 uur per dag te werken. Toen besloten ze hetzelfde te doen als in Arnhem, omdat dat ze daar al gruwelijk achterliepen heeft ProRail extra geld uitgetrokken om het in 1 fase te doen zodat het na 10 jaar eindelijk af was...
In Zwolle is dat voor zover ik weet niet het geval dat ze achterlopen en nu heeft de aannemer te weinig geld om het werk in 4 weken te doen en 24/7 te werken (en onze lieve minister van spoorbouw wilt niet bijleggen). :+

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 18-01-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de correctie, ik zat inderdaad aan het ongeval uit '92 te denken maar dat was de laatste passagier die omkwam, niet de laatste persoon, dat was inderdaad de machinist van de goederentrein in 2009.

Overigens een kleine kanttekening bij de botsing in Roermond in 2003: de machinist van de personentrein kreeg een hartaanval en reed daardoor door rood (dodemandsknop heeft dit niet kunnen voorkomen). De hartaanval was dus geen gevolg van het ongeluk, maar het ongeluk werd veroorzaakt door de hartaanval van de machinist. Hoewel dat wel een geval is van iemand die overlijdt op het spoor was het overlijden geen gevolg van het ongeval en zou ik die persoonlijk niet meerekenen.
marcop23 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:21:
[...]

Ik denk ook niet dat hij een aanrijding bedoelt die dodelijk is, maar meer eentje waarbij een trein tegen een perron aan glijdt, een koe aanrijdt, een mens die zat is van zijn leven, enzovoort. Meestal zijn het dus niet de reizigers die dood gaan (gelukkig), maar de mensen die aangereden worden in een auto of 'gewoon'.
Hij heeft het er over als treinreiziger zijnde, dan lijkt die reiziger mij toch het onderwerp van discussie? Ik heb trouwens geen idee of er überhaupt cijfers zijn over doden op perrons. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat heel veel gebeurt. Vooral omdat dat meestal mensen zijn die op de rand van het perron zaten of het spoor overstaken en te laat weg waren. Beide erg dom en m.i. eigen schuld.

Ongevallen op spoorwegovergangen reken ik niet mee omdat die nagenoeg alle gevallen door het wegvoertuig veroorzaakt worden, en m.i. dus beter als wegongeval dan als spoorongeval gezien kunnen worden.
ArcticWolf schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:21:
@Wildhagen

Er was een budget om alles in fases te doen en 8 uur per dag te werken. Toen besloten ze hetzelfde te doen als in Arnhem, omdat dat ze daar al gruwelijk achterliepen heeft ProRail extra geld uitgetrokken om het in 1 fase te doen zodat het na 10 jaar eindelijk af was...
In Zwolle is dat voor zover ik weet niet het geval dat ze achterlopen en nu heeft de aannemer te weinig geld om het werk in 4 weken te doen en 24/7 te werken (en onze lieve minister van spoorbouw wilt niet bijleggen). :+
Dus als ik het goed begrijp hebben ze in Arnhem gekozen voor die aanpak uit tijdgebrek (uitgelopen planning) en daarbij de extra kosten op de koop toegenomen. Vervolgens hebben ze naar aanleiding van het succes daarvan bij Zwolle ook gekozen voor die aanpak maar het daarbij behorende extra budget niet gereserveerd? 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
correct :+
In Zwolle hebben ze om geld te besparen de oude 2 sporen brug vervangen voor een nieuwe met 2 sporen :F :F :F :F :F Soms smijten ze echt met geld.

Ik zal een voorbeeld noemen, ik ben bezig geweest met een saneringsstudie voor ProRail. Daarbij is 1 Projectmananger bij betrokken geweest 1 dag werk van Inframanagement en nog wat system engineers. +-1 week werk in het totaal voor ProRail. Ze declareerden 100.000,- euro aan de projectontwikkelaar!!!!

@bestaudio
wat is een ijzel schakeling?

[ Voor 91% gewijzigd door ArcticWolf op 18-01-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:29:
@bestaudio
wat is een ijzel schakeling?
http://www.nicospilt.com/index_bovenleiding.htm en dan even op 'ijzel' drukken. Samengevat: 1.5kA door de bovenleiding laten lopen door 'm kort te sluiten, waardoor 'ie warm wordt en de ijzel smelt.

tenzij je dit bedoelt als spatiegebruik.nl, maar dan had je een :+ mogen gebruiken :p

[ Voor 12% gewijzigd door ValHallASW op 18-01-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

@Arctic

Zoals boven al aangaf, het is ipc de bovenleiding kortsluiten om hem op te warmen en de ijzel te laten smelten.
Probleem is alleen dat indien de draad dun is het nog wel is wou gebeuren dat deze brak, of dat het SMC vergat de schakeling uit te zetten. (ik heb ergens nog wel een filmpje van een roodgloeiende waslijn) Zodoende is besloten het niet meer toe te passen kanttekening, elk OS kan het nog steeds en zal dit ook blijven kunnen. Omdat als het echt nodig is het mogelijk te maken dit lokaal te doen. Het hangt alleen niet meer actief in de coms.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat ik me afvraag:

We weten dat spoorlopen niet mag, en dat een BOA of politieagent je een stevige bekeuring kan uitdelen. Maar wat ik me afvraag: Hoe zit het op stamlijnen, en goederen spoorlijnen die niet afgeschermd zijn?

Als voorbeeld:
http://doodspoor.arthurkamminga.nl/zwollekatwolde.php?page=2

Hier rijdt echt zelden een trein, ik zou eigenlijk niet eens weten of de spoorlijn van Zwolle Katwolde nog toegankelijk is vanaf het hoofdspoor Maar mag je op zulke spoorlijnen wel lopen? En wordt dat gedoogd, of kan het je ook een flinke prent opleveren? In het algemeen rijden ze niet harder dan 15 km/u op z'n lijn, dus het gevaar is wel een stuk minder.

De reden dat spoorlopen in het algemeen niet mag is doordat het gevaarlijk is, omdat treinen echt in no-time langs kunnen razen voor je het weet. Gevaarlijk dus, net als de landingsbaan van Schiphol. ;).

Iemand een idee hoe hierover gedacht wordt bij oude goederenlijnen die nog aangesloten zijn? Of ervaringen zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:51

Fiber

Beaches are for storming.

Langs delen van het Ponlijntje in Amersfoort en Leusden worden in ieder geval regelmatig honden uitgelaten en zo. Of het mag betwijfel ik, er staan verbodsbordjes, maar ik denk niet dat je er een boete voor krijgt. Wikipedia: Ponlijn

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JeroenH schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:00:
Zeldzaam. Ik heb ook nog nooit een vorm van aanrijding met de trein meegemaakt.

Mijn oom vertelde laatst ook nog dat 'ie al iets van 30 jaar machinist is, en in al die tijd twee springers gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vanmorgen was het weer raak @ Utrecht CS. Sprinter (SLT) komt binnenrijden, ik ga zitten, wordt er omgeroepen "Deze sprinter heeft technische problemen, we gaan de trein resetten, dit kan enkele minuten duren." Nja na 10 minuten deed ie het weer 8)7 al 3e keer dat ik heb mee gemaakt dat ze een sprinter hebben moeten resetten....
Op dinsdag avond reis ik ook altijd met een sprinter (SLT) en dan koppelen ze het laatste treinstel af voor de remise... maar dat gaat ook altijd fout :'( het hele systeem raakt van slag ofzo als ze proberen dat treinstel af tekoppelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als van een trein de deur-vergrendeling is gebruikt, dus glas kapot en deur open ; gaat die nog rijden of is het dan helemaal afgelopen met de rit ?
Kon vanochtend op Blaak nog net in de vertraagde SPR van 7:26 (naar Den Haag CS) springen, maar die stond er zo te zien al even, mensen zaten wat ongeduldig te kijken en het was er knap warm ... werd nog erger ; displays gingen uit, licht ging uit en nog erger, deuren gingen dicht en konden niet meer open ! Tot er een type met een kort lontje (liep al scheldend rond) het glas kapot sloeg en een deur ontgrendelde !
Sprinter deed niks meer - en al die tijd geen enkele mededeling - dus ben toen er op het andere perron een sneltrein stopte, maar uit- en overgestapt (op bord stond toen al dat de SPR van 7:43 ook al niet zou rijden).
En inderdaad, later in Den Haag de aankondiging dat de sprinter van 8:13 (naar Dordrecht) niet zou rijden (volgens mij retour-ritje van de stilstaande trein ?).

Ja, sprinter resetten (of niet meer te resetten, pak maar een andere) heb ik al diverse malen meegemaakt. Ook zonder koppelen, gewoon op vertrekstation of onderweg - houdt er soms gewoon mee op.

En ook nog nooit een aanrijding (met of zonder persoon) meegemaakt in de trein (R'dam - Den Haag). Rij nu ruim 3 jaar en heb vroegâh ook langere tijd R'dam - Delft gereden. Wel meerdere keren moeten omrijden vanwege springers ... is een berucht stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb echt een pest hekel aan mensen die gaan schelden of pffff/zuchten. Zo vaak gebeurt het echt niet dat het HELEMAAL mis gaat (einde van de wereld ervaring :9 ) Ik heb 2 jaar in Arnhem gewerkt (woonde in Nijmegen) en ik stond altijd in de file met de auto +- 1 uur per dag...... daar werd je helemaal vrolijk van.
(reed helaas geen bus naar het kantoor).

Ik kijk nu uit op station Driebergen-Zeist (als ik aan het werk ben) en heb 1x gezien dat iemand voor de trein ging staan :'( het gaat gelukkig zo snel dat je er weinig van mee krijgt maar brrrr :/ voelde me toch behoorlijk akelig. Ze zijn ook 2 uur bezig geweest met "debris" aan het opruimen en het wegspoelen van bloed ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

over de verwijderde 'overdekte wachtruimtes' ...
Goner schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:00:
kan me vergissen, maar lijkt op een standaard brief. Geen van de argumenten gaat op voor de situatie ...

Antwoord Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Geachte heer ............ ,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail.
U schrijft dat wij de abri's weg hebben gehaald op station Rotterdam Lombardijen, zodat er nu onvoldoende beschutting of wachtruimte op het perron aanwezig is. Mijn excuses voor het ongemak.

Wij vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk perrons een overdekte wachtruimte hebben. Als dit, om bouwtechnische redenen of gebrek aan ruimte, niet lukt worden windschermen geplaatst. Wel houden we er rekening mee dat de perrons bedoeld zijn voor een relatief korte wachtperiode. De inrichting is hier dan ook op afgestemd.

Ik ben blij dat u de moeite heeft genomen om dit aan ons door te geven.

Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.

Met vriendelijke groet,
.............
Klantenservice Nederlandse Spoorwegen

overigens vertelde iemand me dat een kennis bij Prorail had gehoord dat bijv. de abri's in Dordrecht (?) waren weggehaald omdat ze vanwege de lichtinval op het glas de bewakings-camera's niet konden gebruiken om ze in de gaten te houden. Klinkt dat aannemelijk ?
Betere smoes dan 'gebrek aan ruimte' ... op Lombardijen kun je zonder probleem een potje voetballen op het perron. Niet dat aan te raden is, maar er is ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat laatste klinkt wel aannemelijk. Ik ben een tijdje verantwoordelijk geweest voor alle vergunningaanvragen m.b.t. reclames in Rotterdam. Wij moesten ook altijd kortsluiten met camera-toezicht (in specifieke gebieden) of de reclameborden niet het zich zouden ontnemen door lichtuitstraling 's avonds.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, de ICM waar ik nu in zit, zit zo vol dat de 1e klas gebruikt mag worden. Was iets met acties van de Kruidvat/Blokker. Als zoiets van te voren bekend is, had de NS dit dan niet kunnen verwachten?

En waarom hebben de kaartjesautomaten nog steeds geen mogelijkheid om verschillende kaartjes in 1 keer te betalen :?

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 21-01-2012 09:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:01:
En waarom hebben de kaartjesautomaten nog steeds geen mogelijkheid om verschillende kaartjes in 1 keer te betalen :?
a) wees blij dat je uberhaupt meerdere dezelfde kaartjes kan kopen - dat kon bij de oude automaten nog niet (en dat werkte ook prima)
b) waarschijnlijk omdat het lastig is om daar een goede interface voor te maken. Je wilt immers een interface waar mensen die even snel één kaartje willen kopen geen last hebben van anderen die een halve bestelling (nl. alleen het eerste kaartje) hebben geplaatst, én je wilt dat de interface voor het eerste en het tweede kaartje consistent zijn.
Pagina: 1 ... 50 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!