Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.046 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Thalys kan met ATB-NG wel 160 km/h toch?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Correct.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:53:
Dat de NS Prorail splitsing niet werkt omdat de belangen zo ver uitelkaar liggen is ook al jaren bekend en nu ook officieel maar er zal toch nooit wat aan worden gedaan door de huidige beleidsmakers.
Waar komt die flauwekul toch vandaan? Ik denk dat geen goederenvervoerder of private reizigersvervoerder zich te wachten op een een concurrent die ook de infrastructuur beheert. Verdiep je eens in de praktijken die DB, in de door jou gewenste positie, toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Automatische windwaarschuwing op de HSL bij de brug over het hollands diep.

En over je ERTMS in de regio: :>
Dat ze het maar op Dordrecht - Geldermalsen gaan inzetten. De dienstregeling is daar nu blijkbaar zo krap dat het eigenlijk niet te doen is. Met ERTMS kun je ook een keer met die gotspe "uitgesteld" remmen beginnen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Luccus schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:56:
[...]
Waar komt die flauwekul toch vandaan? Ik denk dat geen goederenvervoerder of private reizigersvervoerder zich te wachten op een een concurrent die ook de infrastructuur beheert. Verdiep je eens in de praktijken die DB, in de door jou gewenste positie, toepast.
Ik ben het met je eens, het is geen goede zaak als de ene marktpartij een oneerlijke concurrentiepositie heeft ten opzichte van de concurrenten. Daarom vind ik het ook geen goede zaak dat Rail Barbie, excuus... Minister Schultz, de reisinformatie heeft overgedragen van ProRail naar NS.

In Frankrijk heeft men het volgens mij wel goed aangepakt, net als in Nederland. De infrastructuur valt onder RFF en is verder onafhankelijk van de vervoerders. Ok, het dagelijks onderhoud is uitbesteed aan SNCF Infra.

Over Frankrijk gesproken, SNCF heeft pasgeleden een rapport uitgebracht over concurrentie op het Franse spoor. Hier te vinden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Maasluip schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:46:
[...]

Dat ze het maar op Dordrecht - Geldermalsen gaan inzetten. De dienstregeling is daar nu blijkbaar zo krap dat het eigenlijk niet te doen is. Met ERTMS kun je ook een keer met die gotspe "uitgesteld" remmen beginnen.
Paar extra seintjes en je komt ook een heel end hoor! Zie SAAL.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

IJnte schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:59:
Automatische windwaarschuwing op de HSL bij de brug over het hollands diep.
Als ik het goed begrijp heeft de HSL een eigen brug, maar het zal op de andere spoorbrug over het Hollands Diep toch wel even hard waaien ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Ik ben het met je eens, het is geen goede zaak als de ene marktpartij een oneerlijke concurrentiepositie heeft ten opzichte van de concurrenten. Daarom vind ik het ook geen goede zaak dat Rail Barbie, excuus... Minister Schultz, de reisinformatie heeft overgedragen van ProRail naar NS.
Dat vind ik wél een goede zaak.

Ik ben als reiziger klant van NS, niet van prorail. NS is dus de beste partij om mij te voorzien van de informatie die ik nodig heb.

Dat geldt hetzelfde als ik een keer reis met Arriva: dan moet Arriva het doen. En op plaatsen waar ze beide komen moeten ze dan voor de beste dienstverlening wat afspraken maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 18:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan iemand mij vertellen wat er met Leeuwarden Achter de Hoven gebeurt is?

Ik las op Wikipedia dat je geen treinkaartjes naar dit station kon kopen? Maar heeft deze ook nooit in de reisplanner dan gestaan?

Of stoppen er geen treinen meer, en is dit station geschrapt?

Wikipedia: Station Achter de Hoven

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 06-01-2012 00:24 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

AW_Bos schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:21:
Kan iemand mij vertellen wat er met Leeuwarden Achter de Hoven gebeurt is?

Ik las op Wikipedia dat je geen treinkaartjes naar dit station kon kopen? Maar heeft deze ook nooit in de reisplanner dan gestaan?

Of stoppen er geen treinen meer, en is dit station geschrapt?

Wikipedia: Station Achter de Hoven
Ah het fabrieks stationetje, zoals je op Wiki gelezen hebt ligt het naast de melk fabriek aldaar, het enige echte doel wat dit station dient is voor de werknemers die daar werken.
Vziw bestaat het station nog steeds en word het nog bedient, in 4 of 5 ritten op de dag word dit station aangedaan, voor de rest word eraan voorbij gereden.
Er is zelfs sprake geweest om er een echt station van te maken en hem in de complete dienstregeling mee te nemen. In hoeverre dit staat en of het nog gaat gebeuren zou ik niet durven zeggen.

Ipc heeft het station nooit in de planner gestaan om dat het geen regulier station is, tegenwoordig is hij wel opgenomen in de staten maar of deze ook in de planner staat weet ik niet. Dus nee het station is niet geschrapt naar mijn weten word deze nog steeds gebruikt.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nu we het toch over kleine stationnetjes hebben op een saaie vrijdag: wat is trouwens (wereldwijd) het kleinste stationnetje dat in een reguliere dienstregeling is opgenomen? Dus geen bush bush desert stops langs de vrije baan oid, zonder echt perron etc.

Ik gok op Zig Zag Station in Australië.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Train_approaches_Zig_Zag_station.jpg/800px-Train_approaches_Zig_Zag_station.jpg

Zouden er nóg kleinere zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kwestie van geduld ... opeens viel me vanochtend op dat op het station de abri's op de perrons verwijderd zijn. Eerst verdwenen de loketten, toen het winkeltje, de treinen (gehalveerd en nu in de "vakantieperiode" weer gehalveerd) en nu de abri's. Op een ochtend is het station gewoon weg ... :+
(wel vervelend dat die hokjes weg zijn ; bij slecht weer blijft iedereen nu onder de overkapping staan, niet bevorderlijk voor het gespreid instappen. logica ?)

Misschien Porterville in Zuid Afrika ?
Het album vermeld 'about to be doomed' maar Spoornet heeft nog steeds en Porterville Branch zo te zien
view along the station

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 06-01-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wildhagen schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:28:
Nu we het toch over kleine stationnetjes hebben op een saaie vrijdag: wat is trouwens (wereldwijd) het kleinste stationnetje dat in een reguliere dienstregeling is opgenomen? Dus geen bush bush desert stops langs de vrije baan oid, zonder echt perron etc.

Ik gok op Zig Zag Station in Australië.

[afbeelding]

Zouden er nóg kleinere zijn?
Maar het wordt zo te zien wel bediend met een dubbeldekker! ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PaT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:56:
[...]

Maar het wordt zo te zien wel bediend met een dubbeldekker! ;)
Ja, dat is het mooie daar: er zijn alleen maar dubbeldekkers (m.u.v. langeafstandstreinen). Er zijn trouwens rondom Sydney nog wel meer van dat soort kleine stations. Ik kom er wel eens af en toe :)

Daar stoppen treinen dan ook alleen maar op verzoek, met de achterste deur.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:28
Bastien schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:10:
Daar stoppen treinen dan ook alleen maar op verzoek, met de achterste deur.
Wat kan daar de aanleiding voor zijn? Als in, voor de machinist is het met de voordeur toch makkelijker mikken? Of hebben die dubbeldekkers altijd dezelfde lengte/evenveel bakken en staan er indicatoren naast het spoor daarvoor?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In Australië weet ik niet, maar er zijn aanduidingen in NL waar de machinist moet stoppen met een bepaalde baklengte.

Dat zijn die blauwe borden met een 2, 4, 6 etc erop langs de perrons. Bij 2,4,6 bakken moeten ze op die plek stoppen voor een ideale plaatsing.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/-SzCaoI-F02E/TRjJK9_h7xI/AAAAAAAAAWM/UCh6pL91li4/20060612_DSCN6404B_bord_sein-2-bakken_Zoetermeer_RP.jpg
Cijferbord; deze borden staan langs perronsporen. Een passagierstrein met het aantal bakken (rijtuigen) dat op het bord is aangegeven, dient juist vóór het bord tot stilstand gebracht te worden. De hele trein staat dan langs het perron of zo dicht mogelijk bij de toegang tot het perron.

[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 06-01-2012 10:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Omdat de treinen stoppen ná de overweg en je als je stopt met de voorste bak je met de trein op de overweg staat in plaats van er net aan voorbij.

En overwegen zitten vrijwel altijd bij stations, dus dat zal de reden zijn voor deze algemene regel.

Overigens weet ik dit niet, maar dit lijkt mij een logische verklaring.

[ Voor 14% gewijzigd door Hooglander1 op 06-01-2012 10:51 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:28
Dank voor de uitleg beiden, weer wat geleerd!

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

coyote1980 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Wat kan daar de aanleiding voor zijn? Als in, voor de machinist is het met de voordeur toch makkelijker mikken? Of hebben die dubbeldekkers altijd dezelfde lengte/evenveel bakken en staan er indicatoren naast het spoor daarvoor?
Er zit altijd een guard op de trein in Australië (geen conducteur, deze is enkel voor het openen/sluiten van deuren enzo). Als je er op zo'n station uit wil moet je je bij hem/haar melden en kun je er daar dan ook uit. En de guard zit op treinen met 1 treinstel altijd achterin, bij langere in het midden.

Wat betreft indicatoren langs het spoor waar de machinist de trein stil moet zetten: die heb je daar ook, maar die staan dan dus verder dan het station.

Er zijn trouwens ook genoeg stations die standaard te kort zijn (wel lang, maar soms zijn de treinen nog langer). Dan moet je dus ook altijd in de achterste 4/6 bakken gaan zitten wat ze trouwens keurig omroepen en op de borden zetten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

in het kader van de saaie vrijdag ... :+ wat klopt hier niet :

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-2pXDvJAIgCE/TwbJ94kGhxI/AAAAAAAAAmY/QE1OdmHkmEk/s800/NS_2012.jpg

(afgelopen dinsdag in Metro ... @Hooglander1 ; ik moet bekennen dat het mij niet opgevallen was, een collega kwam ermee)

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 06-01-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Erg scherp Goner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blijkbaar ben ik minder scherp? Wat mis ik?

Edit.. ahh 366 dagen dit jaar... :+
@Wildhagen, ik kwam er ook net achter idd)

[ Voor 52% gewijzigd door PaT op 06-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat er 366 dagen zijn, geen 365? Op de 366e dag heb je kennelijk geen voordeel dit jaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Schrikkeljaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:09

DDX

Misschien werken de ov chip poortjes/paaltjes eind februari een dagje niet ?

En over kleine stations gesproken, dit is ook zo'n speciaal station :

Wikipedia: Halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood

[ Voor 56% gewijzigd door DDX op 06-01-2012 11:31 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat word nog wat in het jaar 8228 dan... dan hebben we niet alleen 29 februari, maar zelfs ook een 30 februari... :P

(als we voor die tijd de planeet nog niet opgeblazen hebben dan)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29

vooghel

Cunning linguist

DDX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:27:

Deze is ook apart: Wikipedia: Halte Almere Strand

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

In Australië heb je heel veel van dat soort kleine stationnetjes, Wirragulla, Belfordstn, Allandale, etc.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/WirragullaStation.JPG/450px-WirragullaStation.JPG

Wikipedia: Wirragulla railway station

http://images.google.com/...4l1l1l0l0l0l0l44l44l1l1l0

Edit: Ik vond Maarn al klein...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 06-01-2012 14:34 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Fiber schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:34:
In Australië heb je heel veel van dat soort kleine stationnetjes, Wirragulla, Belfordstn, Allandale, etc.

[afbeelding]

Misschien klein, maar je kan daar wel inchecken met je OV-chipkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PaT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:44:
[...]

Misschien klein, maar je kan daar wel inchecken met je OV-chipkaart!
Dat is een nood-/communicatiepaal hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Valt voor Nederland wel mee, als je kijkt naar de perronlengte dan (221 meter). Die PDF met die lengtes is afgelopen week gepost. Koudum Molkwerum (Arriva-lijn) zou met één enkel 90 meter lang perron het kortste en dus ook kleinste moeten zijn in Nederland. Enschede de Eschmarke was jaren terug het station met de minste reizigers, maar daar vind ik geen nieuwe tellingen meer van.

Hier in Nederland komt niks (wat ook echt gebruikt wordt) enigszins in de buurt van die perronnetjes waar net 1 bankje op past :P

[ Voor 9% gewijzigd door Maranello op 06-01-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bastien schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:49:
[...]
Dat is een nood-/communicatiepaal hoor :P
Hahaha en dan wachten totdat er van 100+ km hulp aan komt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:10:
[...]

Dat vind ik wél een goede zaak.

Ik ben als reiziger klant van NS, niet van prorail. NS is dus de beste partij om mij te voorzien van de informatie die ik nodig heb.

Dat geldt hetzelfde als ik een keer reis met Arriva: dan moet Arriva het doen. En op plaatsen waar ze beide komen moeten ze dan voor de beste dienstverlening wat afspraken maken.
En omdat het niet haalbaar is dat iedere vervoerder op samenloopstations zelf de informatievoorziening ter hand neemt, doet een onafhankelijk partij dat. Maar dat wil je niet, dus moet de grootste partij het doen waardoor andere vervoerders potentieel worden benadeeld. Zo blijf je natuurlijk in rondjes lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 17:20

[afbeelding]

Daar kun je nog over een station spreken. In Zweden loopt er een lijn van Degerfors naar Karlskoga, een station bestaat daar uit een trein die stopt en een houtje trapje wat naast de trein wordt gezet door de conductrice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Een trapje i.p.v. een perron scheelt wel in bouwkosten. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:00:
[...]
En omdat het niet haalbaar is dat iedere vervoerder op samenloopstations zelf de informatievoorziening ter hand neemt, doet een onafhankelijk partij dat. Maar dat wil je niet, dus moet de grootste partij het doen waardoor andere vervoerders potentieel worden benadeeld. Zo blijf je natuurlijk in rondjes lopen...
Dan hebben ze niet de goede afspraken gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Killjoy

Klingon lawn products

Onbekend schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:32:
Een trapje i.p.v. een perron scheelt wel in bouwkosten. :)
In Amerika had je vroeger zgn. flagstops. Niet meer dan een kleine wachtruimte met daarnaast een armsein wat je als reiziger zelf moest bedienen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

DDX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:27:

Dat is gewoon halte Limmen ja :P

En die Castricummers en Heilooërs maar patsen met hun station. Limmen heeft er ook een!

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

Steffie

Opaque

Nog een vergelijkbaar station bij Stroe: Wikipedia: Station Stroe

Een jaar of twee terug werd deze halte nog gebruikt toen er werkzaamheden waren aan het spoor tussen Stroe en Apeldoorn. En wellicht in de toekomst dus weer opnieuw in de normale dienstregeling.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

In Zuid Afrika loop je geregeld tegen stationnetjes aan die niet meer gebruikt worden, worden niet afgebroken maar blijven gewoon staan tot ze instorten, blijkbaar ...
bijv :
http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157625731745276/
http://homesignal.surfermoon.com/buffeljagsrivier.html

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 08-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:54
Het is vandaag 50 jaar geleden dat de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis plaatsvond, bij Harmelen:

Wikipedia: Treinramp bij Harmelen

Afbeeldingslocatie: http://www.marktpret.nl/advertenties/thumbs/2626.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, is vandaag ook een monument onthuld op de plek van het ongeval (daar ligt nu een fly-over/dive-under).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vanavond is om 18.55 een documentaire op Ned. 2 over de treinramp bij Harmelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ik heb de docu zitten kijken best wel ingrijpend over het hoe en wat met de gevolgen. Ik zou diegene die hem nog willen zien zeker aanraden om even op uitzending gemist te kijken

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Was dat dezelfde documentaire als op RTV Utrecht? Die was de moeite waard. Beetje simpele animaties, maar wel mooi voorzien van authentiek beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Reinier schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:41:
Was dat dezelfde documentaire als op RTV Utrecht? Die was de moeite waard. Beetje simpele animaties, maar wel mooi voorzien van authentiek beeldmateriaal.
Geen idee, maar in de aftiteling stond wel (c) RTV Utrecht/MAX dus het zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Reinier schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:41:
Was dat dezelfde documentaire als op RTV Utrecht?
Ja

[ Voor 24% gewijzigd door asmi op 08-01-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:32:
[...]

Ook nog lang niet alle ICE's, alleen het hoognodige voor de dienst naar Brussel over de Belgische HSL's, dacht ik.
[...]

ERTMS in de regio zal waarschijnlijk als allerlaatste gebeuren. De ATB-NG die daar nu ligt kan nog wat jaren mee. De prioriteit zal wel liggen bij de PHS-lijnen (Amsterdam - Eindhoven - Den Haag), en ook daar pas als seinverdichting niet voldoende mogelijkheden biedt.

Dus ergens tegen 2050 zal wel worden begonnen met de aanleg van ERTMS in Groningen.
Alle ICE's die in NL rijden zijn ook uitgerust met ERMTS toch?
ATB-NG kan toch maar tot 140km/u? Vanaf 140km/u is toch ATBm+? (wat wel een variant is van ATB-NG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op maandag 09 januari 2012 @ 07:43:
[...]

Alle ICE's die in NL rijden zijn ook uitgerust met ERMTS toch?
ATB-NG kan toch maar tot 140km/u? Vanaf 140km/u is toch ATBm+? (wat wel een variant is van ATB-NG)
ATB-NG kan tot 200 km/h. Misschien ben je in de war met ATB-EG, dat is in Nederland omgezet als "maximaal 140 km/h", maar dat is geen technische beperking. ATBM+ is ATB-EG met een extra ATB-NG baken die je zegt dat je harder dan 140 mag. Overigens zou je dit technisch gezien ook naar 200 kunnen zetten. ATB-NG geeft een doelsnelheid, doelafstand en remcurvebewaking, dus als het spoor ervoor geschikt is dan is het gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waarom hebben ze dan ERMTS geinstalleerd tussen Amsterdam en Utrecht? De max baanvaksnelheid van de buitenste 2 sporen is toch maar 200km/h. De max van de 2 binnenste ligt op 160km/h....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ERTMS is de toekomst, een europese standaard en moet toch geïnstalleerd worden op de HSL. ATB-NG is gepatenteerde technogie in handen van Alstom waardoor die partij in theorie kan vragen voor een ATB-NG kast wat ze wil. ERTMS daarentegen is een open standaard en je kunt bij tig marktpartijen een offerte aanvragen waardoor het goedkoper zou moeten zijn.

Allemaal redenen (alhoewel niet zeer zware) om toch ERTMS te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ooit door Synovate gecontroleerd zijn in de trein? Ze horen zichtbaar te zijn als onderzoeker in plaats van conducteur en kondigen aan dat het om een onderzoek gaat i.p.v. controle op vervoersbewijs. Ik laat m'n voordeelurenkaart altijd keurig scannen. Hebben jullie het een keer geweigerd?

Op hun website staat het volgende:
Over meten in de trein
Om het gebruik van onze treinen goed in kaart te kunnen brengen heeft NS Reizigers informatie nodig die niet uit de kaartverkoop beschikbaar is. Dit is de reden dat wij bij het onderzoek 'Meten in de Trein' reizigers tellen en hun naar het gebruikte vervoerbewijs vragen. Steekproefsgewijs wordt in treinen vastgelegd met welke vervoerbewijzen (kaartsoort, 1e of 2e klas, wel of geen reductie) wordt gereisd. Zo verkrijgt NS Reizigers inzicht in de bezetting van de treinen en het soort vervoerbewijs waarmee onze klanten op een bepaald moment reizen.

Ook is het hiermee mogelijk de opbrengsten te verdelen over verschillende vervoerders, zoals NS Reizigers, NS Internationaal, Arriva, Connexion, Syntus en Veolia.

Het voordeel voor u is dat de metingen NS helpen de dienstregeling af te stemmen op uw behoefte en het aanbod van verschillende kaartsoorten af te stemmen op uw reisgedrag. Een actueel voorbeeld is het ontwikkelen van een abonnement voor deeltijdwerkers.

'Meten in de Trein' is een continuonderzoek dat in alle treinen wordt gehouden. Hiervoor worden overal in Nederland dagelijks onderzoekers ingezet. Het kan voorkomen dat u reeds eerder voor dit onderzoek bent benaderd tijdens deze of een andere reis. De onderzoekers moeten volgens een vast rooster werken. Dit rooster schrijft precies voor tussen welke stations in vooraf bepaalde delen (rijtuigen) van de trein alle reizigers moeten worden benaderd.
Om betrouwbare gegevens te kunnen leveren mogen de onderzoekers niet van hun opdracht afwijken.

Conducteurs en onderzoekers proberen zo veel als mogelijk hun werkzaamheden op elkaar af te stemmen. Het kan echter voorkomen dat in een korte tijd toch twee keer naar uw vervoerbewijs wordt gevraagd. Voor deze situatie vragen wij uw begrip.

Voor alle duidelijkheid:
Gegevens over uw persoon worden niet geregistreerd.
Dit onderzoek is géén controle op het bezit van een geldig vervoerbewijs.
Alleen een conducteur heeft controlebevoegdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gisteren nog, ik heb zoals altijd geweigerd. ze mogen met noteren als ov chipkaart maar mogen het ding niet scannen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:09

DDX

Ik doe ook nooit mee met die onderzoeken.
Soms krijg je dan wel een verbaasde reactie en moet je herhalen dat je niet meedoet met het de meting.

Volgende keer maar eens zeggen dat ik geen kaartje heb, benieuwd wat hun reactie dan is.

[ Voor 70% gewijzigd door DDX op 09-01-2012 15:51 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DDX schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:50:
Soms krijg je dan wel een verbaasde reactie en moet je herhalen dat je niet meedoet met het de meting.

Volgende keer maar eens zeggen dat ik geen kaartje heb, benieuwd wat hun reactie dan is.
Die optie hebben ze ook om in te vullen en je hebt de kans dat ze de conducteur erbij halen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ArcticWolf schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:56:
[...]
Die optie hebben ze ook om in te vullen en je hebt de kans dat ze de conducteur erbij halen :>
Dat laatste lijkt mij niet, want als ze dat te vaak doen dan gaat dat de kwaliteit van hun onderzoek beïnvloeden. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Dat laatste lijkt mij niet, want als ze dat te vaak doen dan gaat dat de kwaliteit van hun onderzoek beïnvloeden. ;)
Tis toch gewoon een NS onderzoek? nja maakt ook niet uit, lijkt me echt funny om te zien wat voor reactie ze hebben als je dan toch een kaartje pakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:22:
Ik laat m'n voordeelurenkaart altijd keurig scannen.
Scannen ? Ik laat m'n trajectkaart wel zien, scannen is niet interessant blijkbaar ... maar ik zou ze niet laten scannen ; lijkt me dat noteren of je een abonnement, daluren-kaart, los kaartje of Ov-chip hebt, voldoende is voor de meting.
Zouden ze als de trein zó vol is dat ze er niet door komen, dat ook registreren in het kader van 'het in kaart brengen van het gebruik van onze treinen' ??

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 09-01-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DDX schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:50:

Doen de meeste niets. Ik deed er ook nooit aan mee, ben gesteld op m'n privacy.

Ik zei dan wat voor kaartje ik had, wilden ze 'm toch zien -> geen zin in/wil ik niet, sommigen gingen dan miepen waarop m'n antwoord was: dan rijd ik zwart.

Conducteur zullen ze echt niet gaan halen, is alleen maar meer werk voor hun, en als ze 'm wel halen juist lachen :P

Maarja als student is nu het fenomeen privacy totaal de nek om gedraaid dus hoeven ze ook niet meer te scannen..

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 09-01-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Goner schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Scannen ? Ik laat m'n trajectkaart wel zien, scannen is niet interessant blijkbaar ...
Laatst wilden ze mijn jaartrajectkaart ook scannen. Niet gedaan aangezien ze niet wilde/kon zeggen waarom. Ik verdenk ze ervan dat ze willen zien of de OV Chipkaart erop is geactiveerd (nee dus want dat krijgen ze blijkbaar voor abonnementhouders nog steeds niet voor elkaar?), ik zou niet weten waarom anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja maar ze hebben nu toch hun speeltje om je te volgen (OV chipkaart), waarom dan nog synnovate oid erop zetten om deze zelfde info te vergaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Omdat OV-chipkaart niet bedoeld is om je te volgen. Daarom dus een onderzoek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Oh ja hij is er super handig voor, ik krijg mail van de NS dat ik soms niet uitcheck, al mijn data wordt opgeslagen maar hij is er niet voor.
Dat was ik even vergeten ja :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja, dat jij graag in complotten gelooft is niet het probleem van de NS natuurlijk, daar zijn weer heel andere sites voor ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:13:
Het gebeurd alleen wel, als je nu je OV-chipkaart registreert dan krijg je automatisch je laatste X reizen te zien.
En leg me anders uit wat het voordeel voor de NS is dat studenten nu al verplicht in en uit moeten checken ook in hun vrij reizen periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik neem aan dat ze wel aantallen tellen, niet wie.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Punctualiteit 2011 was extreem goed, en veel beter dan die in 2010:
De treinen reden vorig jaar beter op tijd dan in 2010, maar het weer zat afgelopen jaar minder tegen.

Dit zei president-directeur Marion Gout-Van Sinderen van spoorbeheerder ProRail maandag in haar nieuwjaarstoespraak.

Met een gemiddelde punctualiteit van 94,7 procent - het aantal treinen met minder dan 5 minuten vertraging - was er in 2011 sprake van een historisch hoge punctualiteit op het Nederlandse spoor. In 2010 was dat nog 92,5 procent.

Gout-Van Sinderen sprak van een ‘succesvol jaar’, maar tekende daarbij aan dat de resultaten mede te danken zijn aan het uitblijven van een zware herfst en winter. Wel is ze tevreden dat de hersteltijd van storingen het afgelopen jaar fors is afgenomen.

Naast de hoge punctualiteit was er in 2011 sprake van geen enkele ‘zwarte dag’, ofwel een dag waarop de punctualiteit lager uitkwam dan 70 procent. In de periode van 2006 tot en met 2010 waren er nog gemiddeld 8 'zwarte dagen' per jaar.

Dit jaar zal ProRail voor 1,9 miljard euro investeren in verbetering, vernieuwing en onderhoud van het spoor. Bijna alle grote stations zijn in verbouwing. In december wordt de Hanzelijn, de verbinding tussen Lelystad en Zwolle, opgeleverd.

Ook wordt een idee van een medewerker gehonoreerd door perronranden te voorzien van een led-verlichting, zodat ze beter te zien zijn in het donker.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:38

RnB

Nemen ze met die punctualiteit ook de internationale trein mee of is dat puur voor de lokale sprinters en intercity's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wildhagen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:15:
Tsja, dat jij graag in complotten gelooft is niet het probleem van de NS natuurlijk, daar zijn weer heel andere sites voor ;)
En wat speel je weer chique op de man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Laat maar mn goede leesbril niet op.

Zowiezo vijf minuten vertraging telt nog altijd niet als vertraging zelfs als je daardoor je aansluiting mist waar je volgens de dienstregeling 4min voor zou hebben op hetzelfde perron. |:(
En zoals RnB zegt tellen ze bv nachttreinen ook mee.

[ Voor 88% gewijzigd door enchion op 09-01-2012 18:48 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

94,7 % van de gereden treinen had minder dan 5 minuten vertraging. Treinen die uitvallen worden niet in deze statistiek meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Maasluip schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:43:
94,7 % van de gereden treinen had minder dan 5 minuten vertraging. Treinen die uitvallen worden niet in deze statistiek meegenomen.
Daar was ik al bang voor. Ik zie dan liever ook zo'n stukje statistiek op basis van wat er volgens de dienstregeling had moeten rijden (met als enige uitzondering uitval door gepland onderhoud). Dan krijg je tenminste eerlijke cijfers.

Jammer trouwens dat hier geen (uitgebreide) gegevens over te vinden zijn bij Prorail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:02
Maasluip schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:43:
Typisch gevalletje "Wij van WC eend..." :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:13:
Ik kreeg laatst een mailtje van de NS; op uw traject wijzigen binnenkort de volgende treintijden:

en ik heb geen maand/jaar traject/net abonnement, gewoon een standaard kortingskaart! Het traject waar ik dagelijks tussen reis klopte wel degelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 09-01-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat doet een IRM in deze uithoek van het land? Er is voor zover ik weet geen voetbal in de Grolsch Veste, heb geen ME'ers gezien. Verder zie ik IRM's hier nooit, zag er toenstraks een staan vlak voor daar waar de perrons van Enschede beginnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 09-01-2012 21:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:42:
[...]

Ik kreeg laatst een mailtje van de NS; op uw traject wijzigen binnenkort de volgende treintijden:

en ik heb geen maand/jaar traject/net abonnement, gewoon een standaard kortingskaart! Het traject waar ik dagelijks tussen reis klopte wel degelijk...
Uitstekende service toch?

't gaat niet altijd goed, soms krijg je ook mailtjes over trajecten die je toevallig een keer gereden hebt, maar ik heb er vertrouwen in dat dat nog wel gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Raven schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:52:
Wat doet een IRM in deze uithoek van het land? Er is voor zover ik weet geen voetbal in de Grolsch Veste, heb geen ME'ers gezien. Verder zie ik IRM's hier nooit.
Ik zie ze wel vaker richting Enschede, sterker nog ik zit er wel eens in. Al is dat meestal tegen het middaguur, vrij consequent.

En FC Twente zit op de Canarische weilanden dus idd is er geen voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:49:
[...]
Daar was ik al bang voor. Ik zie dan liever ook zo'n stukje statistiek op basis van wat er volgens de dienstregeling had moeten rijden (met als enige uitzondering uitval door gepland onderhoud). Dan krijg je tenminste eerlijke cijfers.

Jammer trouwens dat hier geen (uitgebreide) gegevens over te vinden zijn bij Prorail.
Precies.

Conclusies zijn sowieso niks waard als men geen toegang heeft tot de onderzoeken en rapporten.
Deze "conclusies" horen namelijk altijd binnen een bepaalde context en zijn enkel en alleen geldig in die context.
Het is echter vrij gemakkelijk dat op een dermate positieve (of negatieve) manier te brengen, dat het wel heel mooi uitkomt.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De 1704 + DD stam rijdt ook weer tussen Breukelen en Rhenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zag gisteren rond 2215 trouwens een V250 met fyra rijtuigen erachter door Ledn scheuren (ging niet heel hard), zijn ze weer aan het testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Raven schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:52:
Wat doet een IRM in deze uithoek van het land? Er is voor zover ik weet geen voetbal in de Grolsch Veste, heb geen ME'ers gezien. Verder zie ik IRM's hier nooit, zag er toenstraks een staan vlak voor daar waar de perrons van Enschede beginnen.
Staan ze wel vaker, vooral buiten de spits zie ik er wel eens eentje.

[ Voor 72% gewijzigd door GoldenSample op 10-01-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bastien schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:08:
Ik verdenk ze ervan dat ze willen zien of de OV Chipkaart erop is geactiveerd (nee dus want dat krijgen ze blijkbaar voor abonnementhouders nog steeds niet voor elkaar?),
Misschien snap ik je verkeerd, maar de ov-chip op mijn NS jaartrajectkaart is wel degelijk geactiveerd (en de vorige ook, die gebruik ik zelfs nog omdat er nog tegoed op de ov-chip staat, zou handig zijn als je dat op eenvoudige wijze kon overhevelen naar de nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Goner schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:13:
[...]

Misschien snap ik je verkeerd, maar de ov-chip op mijn NS jaartrajectkaart is wel degelijk geactiveerd (en de vorige ook, die gebruik ik zelfs nog omdat er nog tegoed op de ov-chip staat, zou handig zijn als je dat op eenvoudige wijze kon overhevelen naar de nieuwe)
Ja, maar hij is niet geactiveerd waar je de kaart voor krijgt, hooguit als jij het zelf doet om er iets anders op te zetten. Dat heb ik ook nog met mijn oude jaartrajectkaart uit 2008, die gebruik ik nu nog steeds voor de bus omdat geld overzetten weer geld moet kosten.

Het zou wel eens handig zijn als NS gewoon een kaart geeft met een heel lange houdhaarheidsdatum en dat ik daar mijn abonnement op heb staan, inclusief de korting van 40% en dat ik zelf de rest van de rommel erop kan plaatsen. Kan ik mij beperken tot één kaart en kan ik tzt ook met de trein zonder kaartjes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

Geld overzetten van de ene naar de andere kaart doen ze bij mij anders gewoon gratis bij de ns balie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PeaceNlove schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:35:
Geld overzetten van de ene naar de andere kaart doen ze bij mij anders gewoon gratis bij de ns balie
oh! dat wist ik niet, moet ik ook nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bastien schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:28:
Ja, maar hij is niet geactiveerd waar je de kaart voor krijgt,
Dat snap ik niet ... wat is er niet geactiveerd dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

wildhagen schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:04:
Klopt, is vandaag ook een monument onthuld op de plek van het ongeval (daar ligt nu een fly-over/dive-under).
Er schijnen fouten op die twee platen van het monument te staan :? Zou een beetje jammer/zonde zijn. Lijkt me toch dat je dit compleet en foutloos moet kunnen krijgen, toch? Ik weet de details niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er schijnt één naam op die gedenkplaten een (kleine) spelfout te bevatten, heb ik ergens gelezen. Anders dan dat is mij iig niets bekend van eventuele fouten op het monument.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Goner schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Dat snap ik niet ... wat is er niet geactiveerd dan ??
Volgens degene aan de balie ergens vorig jaar kan ik 'm niet gebruiken als kortingskaart (dat is deze wel). Ook gaf degene aan dat ik niet kosteloos mijn tegoed (geen tegoed voor NS) om kon zetten naar de nieuwe kaart die ik elk jaar nog krijg. Dat laatste moet blijkbaar wel kunnen, dat eerste lees en hoor ik niets over.

Maar misschien dat de NS balie medewerkers het ook niet weten :P

Maar dit past allemaal beter in het Chipkaart topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://www.bbc.co.uk/news/uk-16478954
This first phase of High Speed Two (HS2) could be running by 2026, later extending to northern England.
Yes, 45 jaar nadat de Fransen hun eerste (binnenlandse) TGV lanceerden wil Engeland iets erg vergelijkbaars invoeren (maar dan op een spoor van de halve lengte). Tegen dan hebben we zelfs in NL al werkende rijtuigen & beveiliging op de HSL-Zuid :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar ze gaan wel 360 rijden! Scheelt over die 90 mijl toch wel 5 minuten met 320 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik weet sowieso niet of ik wel graag met high speed in de UK wil rijden, gezien de belabberde spoorveiligheid daar (op EuroStar na dan).

En waarom wil men daar wederom het (spoor)wiel opnieuw uitvinden? Koop gewoon een TGV, een Talgo of een Shinkansen van de plank, laat ze desnoods aan je eisen aanpassen. Bewezen techniek kan een hoop ellende besparen... Acela Express comes to mind...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07
wildhagen schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:44:
Ik weet sowieso niet of ik wel graag met high speed in de UK wil rijden, gezien de belabberde spoorveiligheid daar (op EuroStar na dan).

En waarom wil men daar wederom het (spoor)wiel opnieuw uitvinden? Koop gewoon een TGV, een Talgo of een Shinkansen van de plank, laat ze desnoods aan je eisen aanpassen. Bewezen techniek kan een hoop ellende besparen... Acela Express comes to mind...
Zoiets is ook in Nederland gebeurt, met de Fyra. Het was, volgens iemand hier in dit topic, een eis dat de trein helemaal gebouwd moest worden voor de NS. Iedereen, op AnsaldoBreda na, wilde alleen bestaande treinen aanpassen aan de wensen van de NS. Maar wat is er mis met een aangepaste? Toch alleen de ATB en de OBIS zijn echt specifiek voor de NS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies.

Standaardisering verlaagt prijzen en verhoogt betrouwbaarheid - iedere keer dat je het wiel opnieuw uitvindt moet je nieuwe bugs eruit halen.

In het geval van de Acela speelt dat je te maken hebt met een land zonder enige HSL-ervaring plus een trein dat over bestaand spoor moest rijden met afwijkende regelgeving (itt bijv AVE in Spanje waar ze dat probleem met nieuw spoor omzeilden). Dat is een lastig verhaal.

Hier heb je het over een land dat al een zo 'standaard' mogelijke aansluiting heeft op het Franse HSL-net en al met licht aangepaste TGV's rijdt. Bouw gewoon nieuw spoor conform TGV-spec en koop meer treinen die interoperable zijn met wat je al hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
marcop23 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Zoiets is ook in Nederland gebeurt, met de Fyra. Het was, volgens iemand hier in dit topic, een eis dat de trein helemaal gebouwd moest worden voor de NS. Iedereen, op AnsaldoBreda na, wilde alleen bestaande treinen aanpassen aan de wensen van de NS. Maar wat is er mis met een aangepaste? Toch alleen de ATB en de OBIS zijn echt specifiek voor de NS?
Tja de ambtenaar die perse een eigen trein er door heen wilde drukken zit nu vast op de Bahama's ver van alle boze Nederlanders :+
Er zijn 2 type Shinkansen die zozo in Nederland kunnen rijden (kwa voltgage, breedte) en kwa beveiliging werken ze daar met ATC wat volgens mij de Japanse tegenhanger is van ECTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

marcop23 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Zoiets is ook in Nederland gebeurt, met de Fyra. Het was, volgens iemand hier in dit topic, een eis dat de trein helemaal gebouwd moest worden voor de NS.
Wat op zich grappig is want 't staat me bij dat NS daar juist van af wilde en meer foldermaterieel wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:57:
[...]

Wat op zich grappig is want 't staat me bij dat NS daar juist van af wilde en meer foldermaterieel wilde.
De NS ging niet over de treinkeuze voor HSL helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArcticWolf schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:33:
[...]

De NS ging niet over de treinkeuze voor HSL helaas :/
Ook achterlijk: ipv de lijn aan te besteden en aan de vervoerder over te laten waarmee hij gaat rijden om te voldoen aan de gestelde eisen, een vervoerder van tevoren opzadelen met een bepaalde keuze.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Directeur Reizigers van de NS nu bij Pauw en Witteman op tv... Over geweld in de trein of zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

dion_b schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:22:
Ook achterlijk: ipv de lijn aan te besteden en aan de vervoerder over te laten waarmee hij gaat rijden om te voldoen aan de gestelde eisen, een vervoerder van tevoren opzadelen met een bepaalde keuze.
Waarom denk je dat er zoveel mensen er niet mee eens waren dat die lijn werd gebouwd? ;)
Veel onderdelen van die lijn moesten er als "nieuw" worden ontworpen en meteen in het groot worden uitgetest. Falen was geen optie en als bedrijven vooraf al een langere levertijd hadden vermeldt, hadden die bedrijven hun contract misgelopen.

Als bedrijf zou ik ook "ja" hebben gezegd, ook al weet ik het van tevoren dat de einddatum onhaalbaar is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 ... 49 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!