Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.043 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25
Maranello schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:03:
Omdat er geen hond in de coupe zat vanochtend zat ik eens wat rond te kijken en toen viel me iets op: In de VIRM, 2de klas oude interieur (paarse stof), bovenste dek, de stoel aan de gangpadzijde recht voor de coupédeur, daar zit achter de hoofdsteun een slot. Onder die stoel komt een kabel vandaan die via de stoel ernaast naar de zijwand loopt. Iemand een idee waar dat voor dient?
Dat was de bediening voor de catering liftje maar deze zijn eigenlijk nooit echt in gebruik geweest en niet meer aanwezig in de nieuwste VIRM's.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nooit in gebruik geweest? Heb in mijn HTS tijd toch regelmatig de railtender voorbij zien komen en gebruik zien maken van dat liftje...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25
Dan heb ik de treinen alleen meegemaakt als er geen catering aanwezig was ;)
Maar geef toe: het is ontzettend onhandig!

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is vooral vervelend omdat de trap erdoor smaller is gemaakt. Dat is ook het grote pluspunt van de laatste serie VIRM, die heeft een fijne brede trap.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Intheweb schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:40:
Dan heb ik de treinen alleen meegemaakt als er geen catering aanwezig was ;)
Maar geef toe: het is ontzettend onhandig!
Dat geef ik zeker toe! Ze liepen altijd te klooien met dat liftje...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Even een zijsprong

http://www.bol.com/nl/p/n...01004011526922/index.html

Ik heb hem besteld en nu grotendeels door hij is erg leuk en herkenbaar voor de meesten, aanrader.

Het liftje: Hij was handig toen er nog een railtender was, het nadeel was dat merendeel van de tenders er niet mee overweg konden en er regelmatig een storing in kregen. Toch ben ik van mening dat het jammer is dat de tenders er niet meer zijn. Het was wel fijn om op een lange reis wat te snacken of drinken te kunnen krijgen.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

bestaudio schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:26:
Het was wel fijn om op een lange reis wat te snacken of drinken te kunnen krijgen.
Plassen ook ... :+ (niet om te krijgen, maar te doen)

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 21-12-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PaT schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:37:
Nooit in gebruik geweest? Heb in mijn HTS tijd toch regelmatig de railtender voorbij zien komen en gebruik zien maken van dat liftje...
Man, in mijn studietijd *was* ik de railtender en heb ik die liftjes (de enkele keer dat ze goed werkten :X ) daadwerkelijk zelf gebruikt :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:14:
[...]

Man, in mijn studietijd *was* ik de railtender en heb ik die liftjes (de enkele keer dat ze goed werkten :X ) daadwerkelijk zelf gebruikt :P
haha ze kunnen die dingen beter in de ICR, ICM, SLT of ICE inzetten (in de ICE worden ze zozo gebruikt). Maar in een V-IRM is het redelijk lastig... en die catering figuren van tegenwoordig ook wel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ICM was feest ivm koppelingen/doorloop die niet goed werkten. Daar zat je dan vast in een 3-bak van Arnhem tot Den Haag :X

Geen toeval dat die hele doorloop dichtgelast is bij ICMm. ICR en Benelux waren daarentegen heerlijk. Heb een keer vlak voordat contract met Albron eindigde me op de Benelux laten inplannen voor de rit naar Brussel en terug. Niet alleen hoogste omzet die ik ooit gedraaid had, ook gewoon erg leuke rit :)

Oslik blyat! Oslik!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Moet zeggen dat ik mij in de Fyra toch met enige regelmaat van een warm drankje voorzie. Op zich een prima voorziening.

Waarom bouwen ze bij VIRM geen automaten in de treinen? Connexxion heeft het in hun Protossen!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Automaten hebben meen ik zelfs in mat64 gezeten ;) (of was het 54?)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NS heeft een tijdje koffieautomaten in mat '64 gehad. De koffiestellen. Ook met DE reclamesticker op de buitenkant.
http://www.flickr.com/pho.../in/set-72157611244176894

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Klopt idd. Op zich mooi, ware het niet dat ze óf driekwart van de tijd leeg waren, óf ze waren defect (al dan niet "geholpen" door wat vandalen).

Die DE-stellen hebben ook een tijdje op de Zeeuwse lijn gereden. Reed er toen regelmatig in.

Het ging trouwens om de stellen 401-408 en 410-412, die die automaten hadden.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 22-12-2011 16:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris Westerduin: 20 jaar op het spoor (6-1-12)

Machinist Chris Westerduin werkte 10 jaar bij de NS en even zo lang bij Spoorflex, een uitzendbureau op het spoor. Hij heeft ook nog eens 20 jaar ervaring in het organiseren van excursies. Kortom: hij heeft heel afwisseld werk, waar hij graag over vertelt. Bovendien neemt hij vaak zijn camera mee en maakt hij mooie foto's op plekken waar je normaal niet kunt komen. Op 6 januari komt hij bij de NVBS afdeling Jongeren vertellen over zijn werk.

Chris is in alle hoeken van Nederland geweest als machinist op locomotieven van Shortlines, Rail4Chem, ACTS en Veolia. Ook bij spooraannemers als BAM, Spitzke, Volker Rail en Strukton is hij actief. Daarbij kwam hij ook veel in de Rotterdamse haven. Tijdens speciale ritten en excursies, ook van de NVBS, maakte hij ook mooie foto's op het spoor. Een grote variatie aan exclusieve plaatjes dus!

Waar en wanneer?
De presentatie is op vrijdag 6 januari 2012 in NVBS Centraal, het verenigingsgebouw van de NVBS in Amersfoort. Dit is een voormalige NS-personeelsruimte onder de stationshal. Het is dus maar een minuutje lopen vanuit de trein. Neem de meest linkse uitgangsdeur loop naar huisnummer 43, ga binnen en druk op de bel naast het bordje “NVBS”. Vanaf 13:00 uur kan je al binnenlopen, de presentatie start om 15:00. Het einde is om ongeveer 18:00. Je kunt heerlijk zitten op één van de oude koploperbanken met uitzicht op het spoor om gezellig wat te drinken en te kletsen met medehobbyisten. De NVBS Winkel, Bibliotheek en Railverzamelingen zijn open, dus daar kun je ook binnenlopen.

Deze presentatie is geheel gratis! Als je denkt te komen, of nog vragen hebt, laat het ons dan even weten via jongeren@nvbs.com.

We zien je graag op vrijdag 6 januari om 13:00 uur!
Aldus http://nvbs.com/jongeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 18:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Voor de liefhebbers die wat meer willen weten over het OCCR, het uitwijkpunt voor vervoerders, waar centraal de treinenloop kan worden gehandhaafd en gecoordineerd bij calamiteiten:

http://www.occr.nl/Wegwijzer%20OCCR%20v02%20-%20publiek.pdf
Staat best wel interessante info in, over werkplekken.

Het mag wel een concept zijn, maar wel een interessant document.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Best interessant inderdaad. Dit jaar zijn er al veel bezoeken geweest bij het OCCR door verschillende partijen. Ik ben er ook een poosje terug geweest (zelf een bezoek geregeld). Het concept is wel erg sterk, en je merkt ook daadwerkelijk dat er dingen sneller lopen nu. Ik ben benieuwd wat er nog meer gaat komen bij het OCCR eind 2012 / begin 2013..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jammer dat Controlecentrum eigenlijk gewoon één woord hoort te zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoorde net in het nieuws iets dat er steen en been wordt geklaagd over de nieuwe dienstregeling ... veel treinen blijken overvol te zitten (had ik zelf ook al wat ervaring mee).
Er werd opgeroepen om dit te melden op www.overvolletreinen.nl (dacht ik ...), maar die site bestaat (nog ?) niet. Weet iemand wat de precieze spelling is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
CyBeR schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:31:
Jammer dat Controlecentrum eigenlijk gewoon één woord hoort te zijn.
De Engelse ziekte is zéér besmettelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Tsja, waar ik nou met m'n klachten over overvolle treinen heen ? :+

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

• Tourniquet
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het blijft voorlopig nog doorsukkelen met één van de meest storingsgevoelige stukjes spoor van Nederland:

http://www.westonline.nl/...bbel-spoor-leiden-utrecht
ALPHEN AAN DEN RIJN - Het onderzoek naar de verbetering van de treinverbinding tussen Leiden, Alphen aan den Rijn en Utrecht is stilgelegd.

De NS wil extra treinen laten rijden maar hiervoor is dubbel spoor nodig. Een deel zou al worden verdubbeld voor de Rijngouwelijn tussen Alphen en Leiden. Verschillende overheden zouden gezamelijk de kosten en de effecten van een volledige spoorverdubbeling onderzoeken.

Dit onderzoek is opgeschort omdat de provincie Zuid-Holland onder druk van bezuinigingen de Rijngouwelijn heeft geschrapt. Tussen Gouda, Alphen en Leiden komt alleen een sneltramverbinding over bestaand spoor.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Dit onderzoek is opgeschort omdat de provincie Zuid-Holland onder druk van bezuinigingen de Rijngouwelijn heeft geschrapt. Tussen Gouda, Alphen en Leiden komt alleen een sneltramverbinding over bestaand spoor.
Wat een onzin. Wel bezuinigen, maar dan toch de sneltram/lightrail er doorheen drukken op het smalle stukje spoor. Prestigeplan van de provincie mag uiteraard niet falen. :X Overigens staat er in die nieuwsbrief die ze aanhalen niet letterlijk dat het doorgaat, alleen dat het wel volgens planning zou zijn. Ik mag hopen dat ze dat nog gaan herzien.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Reinier

\o/

Dat is eigenlijk erg triest :D
Waar blijft het meldpunt "drukbezette servers"?

• wildhagen
  • Niet online
Dat meldpunt ligt nog te weken in de azijn bij Rover. Daarna kunnen ze die azijn opdrinken, en dus ook weer azijnpissen daarna. Iets waar ze bij Rover goed in zijn ;)

Virussen? Scan ze hier!

• IJnte
Ik sluit me aan bij Wildhagen!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt het azijnpissen noemen, maar als er meldingen zijn van de 10743 op 2e kerstdag tussen Zwolle en Wolvega waar de balkons vol stonden en met 1 stel ICM reed, of 12732 woensdag met twee stellen tussen Zwolle en Amersfoort en staanplaatsen, dan zit er ergens iets mis.
Als ik dan ook lees dat NS niet wordt afgerekend op zitplaatskans buiten de spits maar alleen binnen de spits dan doemt natuurlijk de vraag op of NS dit bewust zo doet.
Want zeg nu zelf: als je in de spits met 15 bakken kunt rijden dan hoef je als reiziger buiten de spits geen staanplaatsen in 6 bakken te accepteren. Wat dat betreft geef ik ROVER groot gelijk dat ze inventariseren of dit regel of uitzondering is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ben over het algemeen ook niet zo'n Rover fan, maar hier hebben ze wel een punt vind ik. Persoonlijk baal ik er meestal al van als een trein meer dan ruim half vol zit qua zitplaatsen trouwens... :z Ik wil toch wel minimaal mijn voeten op de bank tegenover kunnen leggen en mijn tas naast me. :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

Wat Maasluip zegt. Het hoort natuurlijk niet zo te zijn dat je als vee wordt vervoerd omdat er moedwillig kortere treinen rijden. Daarom is het ook goed dat dat wordt geïnventariseerd, want zonder het probleem in kaart te brengen, weet je ook niet of het een toevallig probleem was (bijv. door uitval materieel / personeel /etc) of dat het iets is dat NS zelf zo heeft bedacht en dat dus altijd speelt.

Mijn eigen ervaring is dat het gewoon altijd druk is op dat traject en dat er vaak te korte, maar vooral te weinig, treinen rijden tussen Zwolle <> Utrecht en Zwolle <> Leeuwarden/Groningen. Daar gaat voorlopig echter niks aan veranderen want de nieuwe spoorbrug ligt er al en we weten allemaal wat een geweldige vooruitgang die brug is geworden uiteindelijk.

Nee, merp!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:49

vooghel

Cunning linguist

Maasluip schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:02:
Je kunt het azijnpissen noemen, maar als er meldingen zijn van de 10743 op 2e kerstdag tussen Zwolle en Wolvega waar de balkons vol stonden en met 1 stel ICM reed, of 12732 woensdag met twee stellen tussen Zwolle en Amersfoort en staanplaatsen, dan zit er ergens iets mis.
Als ik dan ook lees dat NS niet wordt afgerekend op zitplaatskans buiten de spits maar alleen binnen de spits dan doemt natuurlijk de vraag op of NS dit bewust zo doet.
Want zeg nu zelf: als je in de spits met 15 bakken kunt rijden dan hoef je als reiziger buiten de spits geen staanplaatsen in 6 bakken te accepteren. Wat dat betreft geef ik ROVER groot gelijk dat ze inventariseren of dit regel of uitzondering is.
Gisteren wilden we de IC van Roosendaal naar Antwerpen nemen, en op het station werd al omgeroepen dat hij overvol was. Iedereen werd aangeraden om de stoptrein te nemen. Dit is vaste prik op dit traject, dus enige azijnzeikerij is wel op zijn plaats hier.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar dat is dan weer NS Hispeed, en ja, de Benelux is notoir overbelast. En dan zit er nu ook nog een stam met Oostenrijkse rijtuigen in met niet 80 maar 60 zitplaatsen per bak |:( Nee, die stam is niet 2 rijtuigen langer dan de rest, het aantal rijtuigen is gelijk.

En dan worden de Bs'en aan de kant gezet "omdat ze niet meer nodig zijn". Ja, niet meer nodig als stuurstand, maar verschrikkelijk hard nodig voor zitplaatsen!

• ArcticWolf
  • Niet online
haha idd, faal :X
De Benelux treinen zitten altijd stampvol en nu gaan ze er in Q1/Q2 2012 er uit 8)7 Een vriend van mij reist 1x per maand tussen Nijmegen en Luxemburg (stad) en omdat de verbinding via Maastricht - Luik - Luxemburg zo triest is gaat hij met de B (van Roosendaal) naar Antwerpen en stapt daar over op een IC naar Luxemburg, straks moet hij dus van Nijmegen naar Roosendaal met de stoptrein naar Antwerpen :z en dan 1 uur wachten omdat die niet aansluit op de IC naar Luxemburg.

Utrecht - Zwolle gaat vaak fout omdat niet alle stellen op tijd in Utrecht zijn |:( en als er dan toevallig 1 ICM stel wel al aanwezig is, wachten ze meestal niet op die andere 2 stellen (die vertraging hebben of niet rijden) Dat vangen ze pas in Zwolle weer op (mocht daar een reserve stel staan).

Het aantal bakken tussen Arnhem/Eindhoven - Utrecht - Amsterdam/Schiphol mag tijdens de spits wel omhoog, maar buiten de spits rijden er nog steeds 8, 10 of 12 bakken V-IRMs rond wat een beetje overkill is.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:03:
Iets waar ze bij Rover goed in zijn
Jij vindt dus de '(over)volle treinen' actie alleen maar azijnpisserij van Rover ??
Waar en op welke tijden reis je, als ik vragen mag ?

• IJnte
Net nog even bij een defecte overweg bij Veenendaal geweest. Even het verkeer omgeleid en een praatje gemaakt met de storingsmonteurs :)

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:55:
[...]

Jij vindt dus de '(over)volle treinen' actie alleen maar azijnpisserij van Rover ??
offtopic:
Is die vijandige houding nou echt nodig? Ik snap best dat het vervelend is om iedere dag in een volle trein te reizen, maar je kunt het ook overdrijven. Het is geen kwestie van leven of dood, je kunt er dus prima op een normale manier over discussieren. Laten we ook niet vergeten dat het hier niet het grote NS-afzeik topic is. Kritiek op de NS is verre van verboden, maar wat mij betreft dan graag wel met fatsoenlijke onderbouwing en op een normale toon. Rants zitten goede discussies alleen maar in de weg.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goner schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:55:
[...]

Ik merk er zelf niks van en Rover heeft nogal de neiging om heel stevig te overdrijven.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:11:
[...]

offtopic:
Is die vijandige houding nou echt nodig? Ik snap best dat het vervelend is om iedere dag in een volle trein te reizen, maar je kunt het ook overdrijven. Het is geen kwestie van leven of dood, je kunt er dus prima op een normale manier over discussieren. Laten we ook niet vergeten dat het hier niet het grote NS-afzeik topic is. Kritiek op de NS is verre van verboden, maar wat mij betreft dan graag wel met fatsoenlijke onderbouwing en op een normale toon. Rants zitten goede discussies alleen maar in de weg.
offtopic:
kijk eens naar de reactie waarop gereageerd word
;)

Iemand die weet wanneer de eerst DDZ in dienst komt, kom op SOMDA enkel tegen dat het wat vertraagd is en dat er ergens in januari instructies zijn..

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Als alles meezit wel ja, en dan nog maar 1 stel geloof ik.. de planning om met 4 stellen in de DRLG 2011 te beginnen is allang niet gehaald. Op dit moment staat er een stel ter instructie voor de storingsmonteurs op Bkh (dus nog geeneens voor rijdend personeel), dus ik heb er een hard hoofd in...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:26:
haha idd, faal :X
De Benelux treinen zitten altijd stampvol en nu gaan ze er in Q1/Q2 2012 er uit 8)7
Dat valt nog maar eens te bezien. De Benelux verdwijnt uiteraard niet voordat de V250 stellen in dienst komen, en momenteel is dat als pasen en pinksteren op één dag vallen.

Afgezien daarvan: voor de zitplaatskans is het een goed ding. Waar een 7-wagenstam benelux nu 485 zitplaatsen heeft, heeft een V250 er 546. Is ook maar 1 rijtuig meer, maar het is iig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maasluip schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:51:
[...]

Dat valt nog maar eens te bezien. De Benelux verdwijnt uiteraard niet voordat de V250 stellen in dienst komen, en momenteel is dat als pasen en pinksteren op één dag vallen.

Afgezien daarvan: voor de zitplaatskans is het een goed ding. Waar een 7-wagenstam benelux nu 485 zitplaatsen heeft, heeft een V250 er 546. Is ook maar 1 rijtuig meer, maar het is iig iets.
Ah, dus als ze de benelux lekker laten blijven zoals compleet het land wil, hebben ze ~1500 zitplaatsen per uur naar Brussel ipv net geen 500 nu. Lijkt me een uitstekend idee want inderdaad die trein zit altijd vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sorry, maar daar kan ik even geen kaas van maken.
CyBeR schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:54:
[...]

Ah, dus als ze de benelux lekker laten blijven zoals compleet het land wil, hebben ze ~1500 zitplaatsen per uur naar Brussel
Nee, ik zeg net dat de huidige situatie 485 zitplaatsen per trein (/uur) is.
ipv net geen 500 nu.
Maar "lekker laten blijven" is de situatie nu, dus welke situatie is die 1500 zitplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Terwijl de fyra ook 2x per uur naar brussel rijdt zoals ik begreep dat ergens in de verre toekomst het geval gaat moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ah, op die manier. Daar had ik nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hoe zit het eigenlijk met de certificering van de V250? Is daar al een einde in zicht? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
ArcticWolf schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:11:
hoe zit het eigenlijk met de certificering van de V250? Is daar al een einde in zicht? O-)
Als ik zo een aantal pagina's terug dat gerucht las over de slechte uitkomst van de testen, dan denk ik dat het nog wel enige tijd op zich laat wachten. Als je over de A10-zuid richting het oosten rijd je onder opstelterrein Watergraafsmeer nog onder een 'erehaag' van V250's door, daar staan ze dan voorlopig nog wel even.

Ik zal trouwens een stukje op wikipedia te lezen over de 'sneltram' in San Francisco genaamd Muni naar aanleiding van iemand die er was geweest. Materieel is best leuk met stelbare trappen waardoor het zowel op hoog- als laagvloerse perrons gebruikt kan worden (ook leuk idee geweest voor RandstadRail, alleen niet echt invalidevriendelijk). Bleek materieel van AnsaldoBreda te zijn. Toen ik echt dit stukje las had ik echt een epic facepalm momentje:
The ATC system [soort ATB] was plagued by numerous glitches when first implemented, initially causing significantly more harm than good. Common occurrences included sending trains down the wrong tracks, and, more often, inappropriately applying emergency braking.[37] Eventually the result was a spectacular service crisis, widely referred to as the "Muni meltdown," in the summer of 1998. During this period, two reporters for the San Francisco Chronicle—one riding in the Muni Metro tunnel and one on foot on the surface—held a race through downtown, with the walking reporter emerging the winner.

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 30-12-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:11:
Is die vijandige houding nou echt nodig? ... Rants zitten goede discussies alleen maar in de weg.
Vijandig ? Rant ? :?
Reageerde je echt op mijn post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
ArcticWolf schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:11:
Inzet van V250 in reizigersdienst wordt verwacht voor de tweede helft van 2012.

Slechts 5 jaar later dan de oorspronkelijke planning (april 2007).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Maasluip schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:54:
En dan worden de Bs'en aan de kant gezet "omdat ze niet meer nodig zijn". Ja, niet meer nodig als stuurstand, maar verschrikkelijk hard nodig voor zitplaatsen!
Verzin je deze reden zelf, of heeft iemand je dat wijsgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Voor de liefhebbers, een leuk en grappig vier-delig filmpje van treinen in Nederland, en het onderhoud ervan.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA&feature=related]

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 30-12-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Killjoy

Klingon lawn products

Interessante (Amerikaanse) instructiefilm over brandbestrijding in locomotieven in de jaren '50. Toen stond behoud van het materieel centraal. Tegenwoordig de veiligheid van het personeel.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hkUQ3rTfU4s]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/full/014148.jpg
Adieu! Meer leest u niet in het parochieblaadje, maar in ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:00:
[...]

Inzet van V250 in reizigersdienst wordt verwacht voor de tweede helft van 2012.

Slechts 5 jaar later dan de oorspronkelijke planning (april 2007).
Aanvang dienstregeling 2013 is "tweede helft van 2012" ;)
Luccus schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:01:
[...]
Verzin je deze reden zelf, of heeft iemand je dat wijsgemaakt?
Je bedoelt het excuus dat ze voorbij hun revisietermijn zouden gaan? Dat gingen de andere rijtuigen ook.

[ Voor 106% gewijzigd door Maasluip op 31-12-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Maasluip schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:36:
[...]
Je bedoelt het excuus dat ze voorbij hun revisietermijn zouden gaan? Dat gingen de andere rijtuigen ook.
Wie gaat voor zo'n korte periode en voor zo'n kleine serie materieel nog een apart revisietraject opstarten? Een slimmere oplossing áls je de Benelux al wil verlengen (dat zijn tegenwoordig toch al zevenwagenstammen...) lijkt me het vervangen van een aantal B-bakken door BDs'en in de composities van de 1900 en de daaruit vrijkomende B's gebruiken voor de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:25:
[afbeelding]
Adieu! Meer leest u niet in het parochieblaadje, maar in ... ;-)
Met deze foto van je (collega?) Rob, heb je een leuk zoekplaatje :+
http://www.flickr.com/photos/rob46/6605416931/

Ik wacht RailMagazine weer af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:15:
[...]
Wie gaat voor zo'n korte periode en voor zo'n kleine serie materieel nog een apart revisietraject opstarten? Een slimmere oplossing áls je de Benelux al wil verlengen (dat zijn tegenwoordig toch al zevenwagenstammen...) lijkt me het vervangen van een aantal B-bakken door BDs'en in de composities van de 1900 en de daaruit vrijkomende B's gebruiken voor de Benelux.
Maar door het weghalen van de Bs'en heb je minder materieel en daardoor kort je dus wel de treinen in of heb je geen mogelijkheid om een extra bak toe te voegen. Of dat zo'n slimme beslissing was, gezien het feit dat de Benelux al jaren overvol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Er zijn plannen geweest om zelfs de BDs geschikt te maken voor België inzet en ze dan (puur als rijtuig) achterop een stam mee te laten lopen... maar daar heb ik nadien niks meer van gehoord...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Maasluip schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:50:
[...]

Maar door het weghalen van de Bs'en heb je minder materieel en daardoor kort je dus wel de treinen in of heb je geen mogelijkheid om een extra bak toe te voegen. Of dat zo'n slimme beslissing was, gezien het feit dat de Benelux al jaren overvol zit?
De Benelux is toch niet al te lang geleden weer tot zeven bakken verlengd? En gezien het overschot aan BDs'en is er echt nog wel wat te verlengen mocht men dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:52
Luccus schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:19:
[...]
De Benelux is toch niet al te lang geleden weer tot zeven bakken verlengd? En gezien het overschot aan BDs'en is er echt nog wel wat te verlengen mocht men dat willen.
De meeste treinen in de spits zitten overvol, maar toch zie je treinstellen stilstaan (bijv op R"dam CS), nergens iemand van onderhoud te bekennen. Dat snap ik niet echt.

Daarnaast, wat gaat er gebeuren met die treinstellen (van de Benelux) als dalijk V250 compleet in dienstregeling zit?
Die treinstellen lijkt me een prima opvang om als intercity op drukke traject te rijden als spitsaanvulling.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Was het niet de bedoeling die ICR's weer om te bouwen voor de reguliere binnenlandse dienst, als hun diensten straks door de V250 zijn overgenomen? Zoiets was iig ooit het plan, maar of dat nog steeds de bedoeling is... ze willen immers steeds meer van getrokken materieel af.

Zijn die Benelux-ICR's eigenlijk al gereviseerd tot ICRm of het nog steeds ongereviseerd? Heb dat materieel nooit zo gevolgd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja die zijn muv de stuurstanden al gereviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
de planning was inderdaad om de het ICR gewoon weer in te zetten in de binnenlandse dienst. Er zijn zat locomotieven over (zeker ook gezien de ombouw van DD-AR naar DDZ), de PRIO stammen zijn al geschikt voor binnenlandse inzet. Het kleurpatroon was geloof ik stickers en niet geverfd, dus dat is op zich ook vrij eenvoudig te herstellen. Interieur gaan ze denk ik niet ontzettend moeilijk over doen, lijkt redelijk op ICMm dus das geen probleem denk ik :).

Aan de andere kant (dan krijgen we die discussie weer, haha :P), het aantal series waar je getrokken (enkeldeks) materieel in kan zetten is beperkt (zowel qua rijtijden als infrastructuur), behalve de 1900 en de 3600 (waar je ook nog dubbeldeks materieel moet houden in de piektreinen) zijn er op dit moment niet echt series die je makkelijk kan rijden met getrokken materieel.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR stelt dan maar weer 's voor om de 800/900 weer terug te brengen zoals vóór dienstregeling 2007 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
Weet iemand wat de officiële status van de Zaanstraat is? Na de sluiting is het NSM erin gekomen, maar die zijn er later min of meer weer uitgebonjourd ter faveure van de SLT-winterfaal.
Heb in de afgelopen maanden het een en ander langs horen komen; van volledige werkplaats tot hulpwerkplaats van Haarlem (VIRM ombouw naar IGBT).
Ben er wel benieuwd naar; wat is de toekomstvisie voor de Zaanstraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IGBT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Iets met HSL, storing VIRM en tractieinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07
SleutelMan schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:43:
Aan de andere kant (dan krijgen we die discussie weer, haha :P), het aantal series waar je getrokken (enkeldeks) materieel in kan zetten is beperkt (zowel qua rijtijden als infrastructuur), behalve de 1900 en de 3600 (waar je ook nog dubbeldeks materieel moet houden in de piektreinen) zijn er op dit moment niet echt series die je makkelijk kan rijden met getrokken materieel.
In de 700 kan je ze in principe ook wel toepassen, als je ze net zoals bij de DD-AR voorziet van een BSI-koppeling. Je krijgt dan alleen, als je bestaande stammen behoudt, tussen Zl en Shl treinen van 20 bakken (510,4 meter) en dat past vast niet op kleinere stations. Veel nut heeft het ook niet, de ICMm is prima ondanks dat er in de spits wat te weinig capaciteit is door het limiet van 15 bakken. En wat je met al die vrijgekomen ICMm doet weet ik ook niet.

Ben ik de enige waarvan http://www.prorail.nl/Ver...ttige%20perronlengten.pdf het niet doet? Hier het linkje gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Firefox doet er niks mee :S (geeft ook geen foutmelding of wat dan ook) en Chrome geeft een 404 NOT FOUND.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 04-01-2012 13:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

als je de PDF opslaat ipv opent krijg je een bestand van 13 bytes met inderdaad : 404 NOT FOUND ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
deze doet het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

marcop23 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:57:
[...]

In de 700 kan je ze in principe ook wel toepassen, als je ze net zoals bij de DD-AR voorziet van een BSI-koppeling. Je krijgt dan alleen, als je bestaande stammen behoudt, tussen Zl en Shl treinen van 20 bakken (510,4 meter) en dat past vast niet op kleinere stations. Veel nut heeft het ook niet, de ICMm is prima ondanks dat er in de spits wat te weinig capaciteit is door het limiet van 15 bakken. En wat je met al die vrijgekomen ICMm doet weet ik ook niet.
ICRm rijdt ook rond in composities van 7 bakken, die kun je wel koppelen. Het enige probleem is dat de reizigersverdeling boven Zwolle richting Groningen en Leeuwarden niet 50/50 maar eerder 60/40 of 70/30 is. En de omloop van de 700 is gekoppeld aan die van de 500, 1600 en 1700. Dus je moet dan goed kijken in welke treinen je ze inzet.

Misschien voor de toekomst iets voor op de Hanzelijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:48:
* CyBeR stelt dan maar weer 's voor om de 800/900 weer terug te brengen zoals vóór dienstregeling 2007 :P
die series heb ik expres eruit gelaten wegens de corridorgedachte van NSR tegenwoordig, je wilt niet met enkeldeks materieel tussen het dubbeldeks zitten op (Den Bosch - ) Utrecht - Amsterdam. Daar heb je echt dubbeldeks nodig, zeker in de spits. Plus dat op de noord-hollandse perrons 10 bakken enkeldeks niet echt een succes zijn... (er is een reden waarom het DDM-1 is ontworpen ;))

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Opvallend dat er zoveel vertraging en uitval ontstaat door wat regen en wind :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, zover het nu bekend is, komt het niet zozeer door regen en wind, maar door diverse blikseminslagen, in de meeste gevallen.

Daar doe je bitter weinig aan natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

wildhagen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:08:
Nou, zover het nu bekend is, komt het niet zozeer door regen en wind, maar door diverse blikseminslagen, in de meeste gevallen.

Inderdaad, dat hoor ik nu ook. Dan valt het toch nog mee eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:08:

Dat is natuurlijk niet helemaal waar: het is een beleids/ontwerpbeslissing om niet, zoals bij hoogspanningskabels, een extra bliksemafleidingskabel te trekken. Maargoed, de kosten zullen niet opwegen tegen het voorkomen van een beetje ergernis - de problemen bij een uitgevallen hoogspanningskabel zijn natuurlijk ook veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik vond dat er nog redelijk veel treinen reden... wel vanaf de niet gebruikelijke perrons en idd sommige met veel vertraging.
De IC naar Schiphol vanuit Nijmegen stopte op perron 4 en ging gewoon weer dezelfde weg terug richting Nijmegen. Je moest voor Amsterdam CS en Schiphol overstappen op perron 8 en 9. Spoor 7 werd gebruikt voor spinters etc... Ik merk de laatste tijd wel dat ze een stuk flexibeler zijn geworden! Sneller wisselen van perrons, treinen zonder vertraging koppelen aan vertraagde treinen etc... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ValHallASW schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:48:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar: het is een beleids/ontwerpbeslissing om niet, zoals bij hoogspanningskabels, een extra bliksemafleidingskabel te trekken. Maargoed, de kosten zullen niet opwegen tegen het voorkomen van een beetje ergernis - de problemen bij een uitgevallen hoogspanningskabel zijn natuurlijk ook veel groter.
Het hele spoor is 1 grote antenne en natuurlijk is alles wat enigsinds op metaal lijkt is geaard. Neemt nog niet weg dat het spoor een delicaat systeem is wat bij verstoringen altijd op een veilige manier faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat zei ProRail al vanaf dag 1 voordat de onderzoeksraad zich over dit onderwerp heen boog, die zitten er niet op te wachten om X miljard uit te geven om een goed beveiligingssysteem om te bouwen :+
en Schultz is een bitch die alleen om wegen geeft |:(

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 05-01-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

:?
"Tussen Amsterdam C en Breda rijden geen Fyra treinen door weersomstandigheden."
is die zo zijwindgevoelig omdat er zo weinig mensen in zitten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tis kansloos maar ik vind de zin wel komisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
De Fyra is (tenminste, de ICRm) wel behoorlijk lawaaierig door lucht. Op een normale dag hoor ik al veel geluid van suizend wind uit het midden van het rijtuig en de balkons, wat met deze wind en 160 KM/h wel veel erger zal zijn. Dit is natuurlijk geen reden om het stil te leggen, dus er zal wel iets meespelen.

Trouwens, waarom worden er geen proeven gedaan met ERTMS op kleinere trajecten als Gn - Dz?
Ik denk dat de kosten om het te realiseren veel kleiner zullen zijn door de lengte en omdat het maar enkelspoor is, er rijd slechts een beperkt aantal treinen die van ERTMS voorzien hoeven worden. De treinen komen bovendien uit 2006, en lijkt mij dat de cabines met displays in de GTW's wel geschikt zijn voor STM. Assentellers staan er ook al. Zo kan je relatief goedkoop ervaringen opdoen met ERTMS op 'normale' trajecten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

wat nog vreemder klinkt :

"Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen."

de NS gaat iets aan het weer doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, maar de weersvoorspellingen zijn dat het rond die tijd weer rustiger word.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Vanochtend kon hij niet over de Moerdijk, maar vanaf Rotterdam ging hij wel. Waarom dan niet gewoon AMS > RTD? Lekker bezig weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:01:
Nee, maar de weersvoorspellingen zijn dat het rond die tijd weer rustiger word.
Misschien ben ik een miere(n)neuker, maar "verstoring ... verholpen" klinkt alsof er actie tegen iets wordt ondernomen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 05-01-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Goner schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:10:
[...]

Misschien ben ik een miere(n)neuker, maar "verstoring ... verholpen" klinkt alsof er actie tegen iets wordt ondernomen :+
Klopt, ze zijn windschermen aan het plaatsen :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ach zolang het nog beleid is om het complete spoor zo snel mogelijk naar de kloten te helpen hoef je je van dit soort uitlatingen niets aan te trekken. Dat de NS Prorail splitsing niet werkt omdat de belangen zo ver uitelkaar liggen is ook al jaren bekend en nu ook officieel maar er zal toch nooit wat aan worden gedaan door de huidige beleidsmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Christoph schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:06:
Vanochtend kon hij niet over de Moerdijk, maar vanaf Rotterdam ging hij wel. Waarom dan niet gewoon AMS > RTD? Lekker bezig weer...
Er heeft een Fyra zo'n 60 minuten stilgestaan voor die brug, daarna is hij aan lage snelheid verder gereden. Die is uiteindelijk met zo'n +80 vanaf Rotterdam en Schiphol vertrokken. Daarna is de zuidsectie gesloten voor treinverkeer i.v.m. de harde wind (windkracht 11).

Waarom er niet gereden wordt op Amsterdam - Rotterdam? Tsja... ik heb gehoord dat ProRail het keren te Rotterdam Stadion niet wou toestaan voor de gehele dag, en keren op Rotterdam Centraal zelf is onmogelijk i.v.m. de werkzaamheden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
marcop23 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:48:
De Fyra is (tenminste, de ICRm) wel behoorlijk lawaaierig door lucht. Op een normale dag hoor ik al veel geluid van suizend wind uit het midden van het rijtuig en de balkons, wat met deze wind en 160 KM/h wel veel erger zal zijn. Dit is natuurlijk geen reden om het stil te leggen, dus er zal wel iets meespelen.

Trouwens, waarom worden er geen proeven gedaan met ERTMS op kleinere trajecten als Gn - Dz?
Ik denk dat de kosten om het te realiseren veel kleiner zullen zijn door de lengte en omdat het maar enkelspoor is, er rijd slechts een beperkt aantal treinen die van ERTMS voorzien hoeven worden. De treinen komen bovendien uit 2006, en lijkt mij dat de cabines met displays in de GTW's wel geschikt zijn voor STM. Assentellers staan er ook al. Zo kan je relatief goedkoop ervaringen opdoen met ERTMS op 'normale' trajecten, toch?
Tussen Utrecht en Amsterdam is al proefgereden, level 2 ligt daar als het goed is al werkend, alleen we hebben haast geen materieel er voor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
de ICE's zijn ermee uitgerust.... maar die maken er geen gebruik van, terwijl het wel gecombineerd kan worden met de ATB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
marcop23 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:48:

Automatische windwaarschuwing op de HSL bij de brug over het hollands diep.

En over je ERTMS in de regio: :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ArcticWolf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:49:
de ICE's zijn ermee uitgerust.... maar die maken er geen gebruik van, terwijl het wel gecombineerd kan worden met de ATB :+
Ook nog lang niet alle ICE's, alleen het hoognodige voor de dienst naar Brussel over de Belgische HSL's, dacht ik.
IJnte schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Automatische windwaarschuwing op de HSL bij de brug over het hollands diep.

En over je ERTMS in de regio: :>
ERTMS in de regio zal waarschijnlijk als allerlaatste gebeuren. De ATB-NG die daar nu ligt kan nog wat jaren mee. De prioriteit zal wel liggen bij de PHS-lijnen (Amsterdam - Eindhoven - Den Haag), en ook daar pas als seinverdichting niet voldoende mogelijkheden biedt.

Dus ergens tegen 2050 zal wel worden begonnen met de aanleg van ERTMS in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ach, staatsbedrijven en innovatie kunnen heel onvoorspelbaar uitpakken. KPN wou eerst ook niet aan de glasvezel, en nu toch wèl weer. Voor hetzelfde geld rijdt alles over 2 jaar op level 2 in de Randstad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

KPN is geen staatsbedrijf, dus die vergelijking is een beetje krom (Prorail is dus wel een staatsbedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Alex) schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:32:
[...]

Ook nog lang niet alle ICE's, alleen het hoognodige voor de dienst naar Brussel over de Belgische HSL's, dacht ik.
[...]

ERTMS in de regio zal waarschijnlijk als allerlaatste gebeuren. De ATB-NG die daar nu ligt kan nog wat jaren mee. De prioriteit zal wel liggen bij de PHS-lijnen (Amsterdam - Eindhoven - Den Haag), en ook daar pas als seinverdichting niet voldoende mogelijkheden biedt.

Dus ergens tegen 2050 zal wel worden begonnen met de aanleg van ERTMS in Groningen.
Kan ATB-NG eigenlijk over de 140 kmh? Niet dat het veel nut heeft gezien de trajecten waar ATB-NG ligt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Edit:
Gaat tot 200:
Wikipedia: ATB Nieuwe Generatie
ATB-NG kent voor elke 10 km/h een stap (20 stappen voor 0 tot 200 km/h). Daarmee is het mogelijk om elk seinbeeld weer te geven. Rondom de snelheidsmeter zijn lampjes aangebracht die de maximum toegestane snelheid weergeven.

[ Voor 18% gewijzigd door marcop23 op 05-01-2012 17:38 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!