Ik denk dat enige nuance hier wel op zijn plaats is... Als je van 6 naar 4 treinen p/u gaat, moeten die 4 treinen p/u dus meer mensen verwerken. Immers; de spreiding is kleiner geworden.
Als je daar vervolgens je materieelinzet niet op aanpast; kom je in de problemen.
Sinds de komst van SLT heeft NSR wel een beetje een handje gekregen in treinen tot de nok toe vol plannen. Staanplaatsen:
onvermijdbaar. Maar er is een verschil tussen staanplaatsen en -ik noem het dan maar even- propplaatsen. En ik ben helemaal eens met Goner: je hoeft je niet als slachtvee te laten vervoeren.
Toen SLT hier in de regionen werd geïntroduceerd, dacht NSR dat SGMm-III+III wel te vervangen zou zijn door een SLT-6 stel. Regelmatig heb ik toen gewoon treinen laten lopen, ik ga gewoon niet platgedrukt tegen een deur staan. En dan chargeer ik niet, dan bedoel ik ook echt platgedrukt. Dat je echt een van de laatste bent die überhaupt in het stel past. Niet alleen is dat ontzettend benauwend om twintig minuten zo te staan, ik zet mijn vraagtekens ook nog maar zeer bij het veiligheidsaspect.
Het heeft uiteindelijk verschillende smeekbeden van HC's gekost (Verbaasde mij ook zeer dat zulke
smeekbedes nu pas opgemerkt worden) aan reizigers om een klacht in te dienen bij de directie om de situatie enigzins te verbeteren.
Goner; succes ermee!