Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.041 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Ik werk niet bij de NS overigens. Maar er valt veel meer te halen bij de vertrekprocedure en het instappen en uitstappen van reizigers dan bij een treeplankje wat met iets vertraging uitklapt. Vertragingen in het netwerk komen voor 95% door menselijk handelen, en beperkt door techniek wat iets langzamer is. Ik wil best het sein wat jij elke dag voor staat te wachten 1 seconden sneller uit de stand stop laten komen, maar daar heb jij werkelijk waar helemaal niets aan.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waar ook veel reistijd winst valt te halen is bij stations zoals Bunnik, Driebergen-Zeist en Maarn. De trein krijgt veel te vroeg een geel sein waardoor de trein erg lang 40km/u moet rijden voordat deze eindelijk bij het station is. Een andere vorm van ATB kan hier een oplossing zijn. Dit kan oplossingen bieden voor IC's die achter Sprinters zitten en een reistijd winst van +-3 tot 5 min opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

ArcticWolf schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:13:
De omroep in de SLT is altijd ************* hard
Ja, nee, de computerstem komt heeeel luid en duidelijk over !!
Ik bedoel als er iets onverwachts gebeurt ; de trein staat om onduidelijke redenen stil en je hoort dat iemand over de intercom uit wil legen wat er aan de hand is, maar de helft is onverstaanbaar/valt volledig weg ... iedereen kijkt elkaar vragend aan en haalt schouders op.
IJnte schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:27:
Maar er valt veel meer te halen bij de vertrekprocedure en het instappen en uitstappen van reizigers
Dat ligt soms ook helemaal aan de reizigers zelf ... vooral Delft is berucht ; iedereen is daar te lui om een paar meter te lopen en dus blijven ze allemaal helemaal aan het begin/eind (afhankelijk v/d richting) v/h perron staan, zodat vervolgens iedereen staat te dringen bij 2 deuren. Heb al meer dan eens de conducteur na verterk horen omroepen dat de trein toch echt meer ingangen heeft ... :+
ValHallASW schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:00:
Wat dacht je van de voorwieltjes van een rolstoel?
Voeten ook hoor .. ik lees met enige regelmaat dat er mensen gewond zijn geraakt doordat ze met hun voet tussen perron en trein raakten ...

[ Voor 49% gewijzigd door Goner op 14-12-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Goner schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:00:
[...]

En nu toch al een paar keer meegemaakt dat de 'reboot' v/d SPR niet lukte en we konden overstappen/wachten ... draait zeker Windows ?
Nee, de SLT's draaien op Linux. Een lange tijd terug waren daar ook nog wel leuke problemen mee: de viertjes en zesjes konden niet met elkaar gekoppeld worden, omdat de software van trein A de software van trein B niet begreep.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat iOS, android of WP7.5 elkaar niet begrijpen okay... maar linux, linux niet 8)7 ik hoop dat ze die programmeur bij Siemens flink hebben gemept :>

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 14-12-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kwam dat misschien doordat de 4-tjes bij Bombardier gemaakt werden en de 6-jes bij Siemens?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Goner schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:50:
[...]
Dat ligt soms ook helemaal aan de reizigers zelf ... vooral Delft is berucht ; iedereen is daar te lui om een paar meter te lopen en dus blijven ze allemaal helemaal aan het begin/eind (afhankelijk v/d richting) v/h perron staan, zodat vervolgens iedereen staat te dringen bij 2 deuren. Heb al meer dan eens de conducteur na verterk horen omroepen dat de trein toch echt meer ingangen heeft ... :+
Amsterdam Bijlmer ArenA heeft ook maar 1 roltrap, maar daar doet zich een iets andere situatie voor met de SLT's in de spits heeft de sprinter richting Uitgeest het volgende:
  1. Trein komt aan mensen stappen redelijk verspreid over het perron in
  2. Wanneer de meesten zijn ingestapt komen komen de laatkomers vanaf de roltrapopgang en het balkon van de deur naast de roltrapopgang loopt helemaal vol (terwijl het gangpad doorlopen kleine moeite is), omdat ze daar als eerste naar binnen kunnen stappen.
  3. Conducteur fluit af, maar er blijven mensen omhoog komen bij de opgang die door de deur bij de roltrap naar binnen blijven glippen.
  4. Alle andere deuren gaan dicht, behalve bij de conducteur en die bij de opgang omdat reizigers in de trein de deur open blijven houden voor de mensen die aan komen rennen.
  5. Aangesnelde reizigers duwen zich nog eens verder de massa in op het balkon (het voorste rijtuig kan iedereen een zitplaats vinden).
4 en 5 kan soms meer dan een minuut herhalen. Dan komt stap 3 weer en is het hopen dat het proces zich niet weer herhaald.

Gevolg: Trein enkele minuten te laat en een bomvol achterste rijtuig, althans soms slechts 1 balkon hutjemutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jah... ze moeten net als in de IC's en oude sprinters gewoon de deur dicht forceren :> levert soms grappige situaties op (YouTube: REAL TRAIN FAIL), maar dan kunnen ze de deuren niet meer openhouden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:41:
zeuren over 5 sec vertraging van een treeplankje wat uitklapt
Die vijf seconden zijn niet het boeiende, maar het gaat om de perceptie ten eerste en ten tweede de interface naar de gebruiker.

Als die deur nou net net iets anders zou functioneren zou het probleem opgelost zijn. Bijvoorbeeld, als je op de knop drukt gebeurt het volgende tegelijkertijd: de treeplank komt naar beneden en de deur komt (a la DD-AR) naar buiten. Vervolgens gaat de deur pas echt open als de treeplank uitgeklapt is.

Dat geeft aanmerkelijk minder het gevoel dat shit lang duurt (en omdat een klein stukje parallel gebeurt, duurt het ook daadwerkelijk iets minder lang) en de gebruiker krijgt direct de feedback dat de deur (as opposed to dat stomme plankje) open aan het gaan is.

Dat lijkt onbelangrijk maar als je core business het vervoeren van mensen is, is de manier waarop die mensen interacteren met je materieel van groot belang.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
Ik waande mij vanmiddag even in andere tijden tijdens een treinrit. Bij binnenkomst op Zutphen werd (ongeveer) het volgende omgeroepen:

Goedemiddag dames en heren, wij naderen station Zutphen. Na Zutphen rijd deze trein door als sneltrein naar Dieren, Arnhem, Elst, Nijmegen, Oss, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Breda, Etten-Leur en eindbestemming Roosendaal.

Hoe lang was het ook weer geleden dat deze trein op inderdaad die stations stopte, zonder al die stoptreinstations en daarnaast nog sneltrein genoemd werd? Was volgens mij alweer 5 jaar geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:28
Het ding stopt ook zo vaak dat Intercity ook een beetje misleidend is. Als je van Zwolle naar Roosendaal wil is het sneller om via Utrecht en Rotterdam te gaan dan de rechtstreekse verbinding te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:07:
Dat iOS, android of WP7.5 elkaar niet begrijpen okay... maar linux, linux niet 8)7 ik hoop dat ze die programmeur bij Siemens flink hebben gemept :>
Ja, want de communicatie tussen de software heeft ook lekker veel met het OS te maken waar die software op draait. /me mept ArcticWolf
IJnte schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:41:
Tjonge jonge. Het niveau daalt enorm hier hoor! Sorry dat ik het zeggen moet, maar geneuzel over 25kV/1500V wat nergens over gaat, en zeuren over 5 sec vertraging van een treeplankje wat uitklapt. Dan begin ik nog niet eens over de ruimte tussen het perron en de trein, want diegene heeft blijkbaar nog nooit met de trein gereden.
Eens, de feitelijke onjuistheden zijn niet van de lucht, beetje jammer dat dit topic zo af moet zakken. Alleen die 5 sec van het treeplankje snap ik nog wel, als je in de trein staat zie je dat ding namelijk niet. Als reiziger sta je dus op die knop te rammen en gebeurt er voor je gevoel niks. SLT is ook de enige trein waarbij de deuren niet meteen open gaan als de trein stil staat. Dat hadden ze beter op kunnen lossen met wat visuele feedback naar de reiziger, bijvoorbeeld met wat ledjes bij het knopje o.i.d. Die 5 seconden is het punt niet zo, het gaat er om dat je graag de trein uit wil en de deur niet open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

IJnte schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:27:
Maar er valt veel meer te halen bij de vertrekprocedure en het instappen en uitstappen van reizigers dan bij een treeplankje wat met iets vertraging uitklapt.
Klopt. Maar laten de heren machinisten dan eens de treinen op de juiste plek stilzetten. Hoe vaak ik in Almelo (vanuit Enschede) wel niet heb dat de trein minstens 1 maar soms 2 bakken te ver doortuft en dat iedereen die daar staat (toevallig natuurlijk bij de trap) als een stel idioten achter de trein aan gaat om 'm nog te halen? Als mensen nou weten waar de deuren komen (op basis van hun verwachtingen, zelfde treinsoort en zelfde tijd dus) scheelt dat alweer wat.

Instapgedrag is ook irritant, je hebt je ellebogen nodig om uit de trein te komen, het is net een erehaag soms. Ik kan het niet meer op twee handen tellen hoevaak ik gevloek heb gehoord omdat iemand bij een ander de koffiebeker een zetje gegeven heeft :D Maar ik stap ook altijd op dezelfde plaats in, omdat die plek het handigste is bij het uitstappen: dichtbij de uitgang van het station. Maar als het te druk is op die plek sjok ik wel door.

Aan de opruim geweest: iemand nog interesse in een stapel grote ansichtkaarten uit 1989 van Treinen door de tijd en twee kaarten met de motorpost erop incl. postzegels? De eerste die DM't en de verzendkosten wil betalen krijgt het.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:14

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:44:
Jah... ze moeten net als in de IC's en oude sprinters gewoon de deur dicht forceren :>
M.a.w.: gewoon sleutelen.
Goner schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:50:
Ja, nee, de computerstem komt heeeel luid en duidelijk over !!
Ik bedoel als er iets onverwachts gebeurt ; de trein staat om onduidelijke redenen stil en je hoort dat iemand over de intercom uit wil legen wat er aan de hand is, maar de helft is onverstaanbaar/valt volledig weg ... iedereen kijkt elkaar vragend aan en haalt schouders op.
Concept "mens" dat zich niet aan de bedieningsvoorschriften van de inderdaad erg gevoelige microfoons houdt. Microfoons worden n.a.w. volgend jaar vervangen; dat en meer in ... Juist.
CyBeR schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:50:
[...]
Die vijf seconden zijn niet het boeiende, maar het gaat om de perceptie ten eerste en ten tweede de interface naar de gebruiker.
Op zijn minst feedback dat de input van de gebruiker is geregistreerd, bv. ander kleur licht in de knop. De PROTOS van Connexxion/FTD is qua ontwerp véél verder ontwikkeld dan SLT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59
Bastien schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:01:
[...]
Klopt. Maar laten de heren machinisten dan eens de treinen op de juiste plek stilzetten. Hoe vaak ik in Almelo (vanuit Enschede) wel niet heb dat de trein minstens 1 maar soms 2 bakken te ver doortuft en dat iedereen die daar staat (toevallig natuurlijk bij de trap) als een stel idioten achter de trein aan gaat om 'm nog te halen? Als mensen nou weten waar de deuren komen (op basis van hun verwachtingen, zelfde treinsoort en zelfde tijd dus) scheelt dat alweer wat.
Dat is op Zwolle - Emmen ook gebeurt, lijnen op de plek waar deuren stoppen. Ik zou alleen niet weten hoe dat moet met verschillend materieel, en zelfs met hetzelfde materieel lijkt het mij moeilijk.

De machinist moet eigenlijk de trein voor het bordje met daarop een cijfer voor het aantal bakken zetten. Dat gebeurt natuurlijk niet altijd even goed, en misschien zijn er wel machinisten die er niet altijd op letten.

Arriva treinen hier kunnen komen met 2, 3, 4, 5 of 6 bakken. Volgens mij staan er alleen bordjes boor 2, 4 en 8 bakken. Andere dingen moeten dus geschat worden. Ook niet nauwkeurig.

Nu weet ik niet hoe het op Zwolle - Emmen is gedaan, maar het lijkt mij lastig om het erg nauwkeurig te doen. Op sommige metro's gebeurt het trouwens computergestuurd.

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:45
ArcticWolf schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:31:
Waar ook veel reistijd winst valt te halen is bij stations zoals Bunnik, Driebergen-Zeist en Maarn. De trein krijgt veel te vroeg een geel sein waardoor de trein erg lang 40km/u moet rijden voordat deze eindelijk bij het station is. Een andere vorm van ATB kan hier een oplossing zijn. Dit kan oplossingen bieden voor IC's die achter Sprinters zitten en een reistijd winst van +-3 tot 5 min opleveren.
Vanuit Rhenen gezien is de afstand van het geeltonende sein tot het station bij Maarn: 605 meter, Driebergen: 689 meter, Bunnik: toont gewoon groen.
Vanuit Utrecht gezien: Bunnik: 1469 meter, Driebergen: 817 meter, Maarn: toont gewoon groen.

Dus eigenlijk zou het alleen, vanaf Utrecht gezien, bij Bunnik het een probleem zijn. :)

• ArcticWolf
  • Niet online
Koploper schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:36:
[...]

Vanuit Rhenen gezien is de afstand van het geeltonende sein tot het station bij Maarn: 605 meter, Driebergen: 689 meter, Bunnik: toont gewoon groen.
Vanuit Utrecht gezien: Bunnik: 1469 meter, Driebergen: 817 meter, Maarn: toont gewoon groen.

Dus eigenlijk zou het alleen, vanaf Utrecht gezien, bij Bunnik het een probleem zijn. :)
Idd, laatst hadden ze in de dientsregeling de seinen bij Bunnik en Driebergen gewoon op groen gezet. Dan zijn de overwegen wel langer dicht, maar dan heb je dat probleem niet O-)
Geen idee waarom ze dat hadden gedaan, het was ook maar een paar dagen ;w

Trouwens, gister reden alle IC vanuit Nijmegen naar Den Helder (t/m Alkmaar) en vanuit Den Helder naar Nijmegen met minimaal 8 bakken V-IRM, hebben ze opeens materieel over?
De IC van en naar Schiphol reden wel gewoon met 6 of 4 bakken V-IRM.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ArcticWolf schreef op donderdag 15 december 2011 @ 07:35:
[...]

Idd, laatst hadden ze in de dientsregeling de seinen bij Bunnik en Driebergen gewoon op groen gezet. Dan zijn de overwegen wel langer dicht, maar dan heb je dat probleem niet O-)
Geen idee waarom ze dat hadden gedaan, het was ook maar een paar dagen ;w
Viel mij ook op, moest zelfs een ambulance met zwaailichten rare capriolen uithalen om de spoorweg over te komen. Als de bomen later dicht waren gegaan kon de ambu nog normaal voorlangs.

Wordt dat niet gedaan omdat ze bang zijn op doorglijden?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ArcticWolf schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:11:
Ik begin pas te zuchten bij 10 min vertraging
Bij 10 minuten al ? Dat is nog ruim binnen de marge bij mij ...
Ik laat regelmatig een trein lopen (nog maar 4 ipv 6 p/uur in de nieuwe dienstregeling) omdat ze te vol zitten ... ik verdom het om me als slachtvee te laten vervoeren :( wacht wel een kwartier in de hoop dat er nog menswaardig vervoer komt.
Staat het perron dus echt goed vol in de spits, komt er weer zo'n speelgoedtreintje dat al vol zit ... duurt behoorlijk lang voordat iedereen zich erin geworsteld heeft (en dan worden alle deuren gebruikt hoor ; ook niet moeilijk met zo'n kort treintje).
Dan ga ik maar weer zitten en pak m'n krantje ... heb niet eens meer de illusie dat de NS zich hier zorgen over maakt. Ze zullen toch ook wel alle jammerverhalen in de Metro en Spits lezen ?

• ArcticWolf
  • Niet online
jelmervos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:43:
[...]

Wordt dat niet gedaan omdat ze bang zijn op doorglijden?
Yep, maar vaak voldoet de vertraging ook wel. De bomen gaan meestal dicht als de trein het station in rijdt.
Voetnoot: Het project "stationsgebied Driebergen-Zeist" gaat hier verandering in brengen. Tijdens de spits zijn de slagbomen van de hoofdweg 43 minuten per uur dicht (wat absurd is). Deze wordt vervangen door een 4-rijbanen dive-under.
Er loopt eenzelfde project bij Naarden-Bussum. (om overwegen weg te halen).

@Goner; Het viel mij op dat er veel langere treinen reden tussen Nijmegen - Alkmaar/Alkmaar - Nijmegen. Normaal rijden er op de dag alleen maar 6jes en nu 8jes of 10tjes. Dus misschien zijn er nu meer treinstellen beschikbaar?
Ik heb het idee dat er in de randstad altijd al kleinere treinen rijden...

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 15-12-2011 10:29 ]

• LauPro
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Goner schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:47:
Ik laat regelmatig een trein lopen (nog maar 4 ipv 6 p/uur in de nieuwe dienstregeling) omdat ze te vol zitten ... ik verdom het om me als slachtvee te laten vervoeren :( wacht wel een kwartier in de hoop dat er nog menswaardig vervoer komt.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat als het spits is de treinen vol zijn? De snelwegen zijn dan ook druk en daar is zelfs hier en daar file. Als je niet in de spits wil reizen moet je andere reistijden pakken of gewoon iets later/eerder vertrekken.

Ik reis altijd na 9 uur en soms ook wel rond 17:00u terug, zelden echt volle treinen gehad. Meestal alleen met situaties dat er treinen uitvallen e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:45
Ik denk dat enige nuance hier wel op zijn plaats is... Als je van 6 naar 4 treinen p/u gaat, moeten die 4 treinen p/u dus meer mensen verwerken. Immers; de spreiding is kleiner geworden.
Als je daar vervolgens je materieelinzet niet op aanpast; kom je in de problemen.

Sinds de komst van SLT heeft NSR wel een beetje een handje gekregen in treinen tot de nok toe vol plannen. Staanplaatsen: onvermijdbaar. Maar er is een verschil tussen staanplaatsen en -ik noem het dan maar even- propplaatsen. En ik ben helemaal eens met Goner: je hoeft je niet als slachtvee te laten vervoeren.
Toen SLT hier in de regionen werd geïntroduceerd, dacht NSR dat SGMm-III+III wel te vervangen zou zijn door een SLT-6 stel. Regelmatig heb ik toen gewoon treinen laten lopen, ik ga gewoon niet platgedrukt tegen een deur staan. En dan chargeer ik niet, dan bedoel ik ook echt platgedrukt. Dat je echt een van de laatste bent die überhaupt in het stel past. Niet alleen is dat ontzettend benauwend om twintig minuten zo te staan, ik zet mijn vraagtekens ook nog maar zeer bij het veiligheidsaspect.
Het heeft uiteindelijk verschillende smeekbeden van HC's gekost (Verbaasde mij ook zeer dat zulke smeekbedes nu pas opgemerkt worden) aan reizigers om een klacht in te dienen bij de directie om de situatie enigzins te verbeteren.

Goner; succes ermee!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

LauPro schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:30:
Is het zo moeilijk te begrijpen dat als het spits is de treinen vol zijn?
Bijdehandje ... :F
Wat moeilijk te begrijpen is, is dat op het drukste moment v/d dag, de NS halve treintjes laat rijden !!
DustSpinner schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:12:
Als je van 6 naar 4 treinen p/u gaat, moeten die 4 treinen p/u dus meer mensen verwerken. Immers; de spreiding is kleiner geworden.
Gelukkig, ik dacht al ; zo moeilijk is het sommetje toch niet ?
ArcticWolf schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:07:
@Goner; Het viel mij op dat er veel langere treinen reden tussen Nijmegen - Alkmaar/Alkmaar - Nijmegen.
komt door al die vrijgekomen treinstellen die ze hebben weggehaald op Roosendaal - Den Haag CS

[ Voor 53% gewijzigd door Goner op 15-12-2011 14:18 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:11:
[...]

Wat moeilijk te begrijpen is, is dat op het drukste moment v/d dag, de NS halve treintjes laat rijden !!
Dat komt omdat de andere helft in een andere dienstregeling wordt gebruikt tijdens de spits ;(

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ArcticWolf schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:21:
Dat komt omdat de andere helft in een andere dienstregeling wordt gebruikt tijdens de spits
Oh natuurlijk ... en die stellen haal je dan weg van een traject waar je al 2 hele treinen hebt weggehaald ?? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 15-12-2011 14:33 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:32:
[...]

Oh natuurlijk ... en die stellen haal je dan weg van een traject waar je al 2 hele treinen hebt weggehaald ?? :?
Naja dat gebeurd alleen op trajecten waar in de spits 4 (of 6) treinen per uur rijden en buiten de spits 2 (of 4) zoals tussen Uitgeest/Breukelen - Veenendaal/Rhenen. In de spits rijdt er meestal 1 treinstel omdat er te weinig SLT zijn om gekoppeld te rijden. Na de spits rijden er 2 treinen minder en dan rijden de overige 2 treinen met 2 treinstellen, om later in de middag weer een treinstel achter te laten op Veenendaal/Rhenen - Breukelen/Uitgeest om 's avonds weer 4 treinen per uur te laten rijden. :>

• Maranello
De SLT's zijn nog ingericht op staanplaatsen. De VIRM's staan nogal last. Het meest irritante is dat er mensen onhandig in de weg gaan zitten op de trappen en ook blijven zitten als de stromen mensen langs moeten om in of uit te stappen. Ik heb een keer een studente een hele handtas uit zien stallen in de spitstrein op de trap! En dan zijn er mensen die ook nog eens hoge kant gaan zitten (binnenkant) zodat een gemiddelde lengte Nederlander er al met gekromd hoofd erlangs moet kruipen bij de stations omdat het dak aan de buitenkant schuin loopt. Een afgeladen SLT is door de open inrichting praktischer dan een afgeladen VIRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Goner schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:11:
DIe redenen zijn al gegeven in dit topique.

Wat ik ook niet kan begrijpen is dat als er maar 1 cm regen of sneeuw valt meteen iedereen op zijn rem gaat staan.

Waarom mensen altijd in de richting van de trein willen zitten.

Wat ik hier op dit forum soms doe :P .

Ik reis voor mijn werk met de NS op veel verschillende trajecten. En de fenomenen die jij noemt zijn zelden het geval. Als ik de overlast vergelijk met wat ik bijvoorbeeld op de weg tegen kom dan zijn vertragingen bij de NS velen malen minder erg.

Het kan best zijn dat er op een enkel traject dagelijks een grote drukte is rond de spits. De NS zal daar in het kader van klantvriendelijkheid ook zeker wat aan willen doen, maar er is beperkt materieel en dus is dit niet altijd mogelijk. En het is onzin om materieel enkel en alleen op de spits af te stemmen. Je kan als reiziger ook eens proberen buiten die spits te vertrekken. Ik weet hoe ellendig de spits is en ga dus ook niet reizen in die spits.

Dit op studenten na, maar die mogen niet zeuren want die reizen toch gratis, en anders gaan ze maar met de bus (interliners e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:26:
[...]
Waarom mensen altijd in de richting van de trein willen zitten.
Anders worden ze misselijk.

Denken ze, want ik heb nog nooit iemand 't daadwerkelijk zien worden.

Anyway ik vind 't wel prima want ik zit juist graag achteruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Idem hier, meestal ben ik toch aan het werk of iets aan het lezen, bovendien is het gemiddeld genomen veiliger om achteruit te zitten. Ik heb een paar keer een noodremming meegemaakt en zou het toch vervelend vinden als mijn laptop dan van mijn schoot af vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mij maakt het niks uit in welke richting ik reis, als ik ondersteboven zou kunnen zitten, zou ik dat waarschijnlijk nog doen. Wel verkies ik meestal een raamplek boven een gangpadplek.

De Fyra is trouwens wel erg ruim ingelegd tussen Rotterdam en Schiphol: Fyra 907 vertrok om 7:23 met +3 vanaf Rotterdam, en kwam alsnog met -1 aan op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik wil meestal vooruit zitten, maar dat is meer omdat je dan kan zien hoe snel de trein de auto's op de A12 inhaald :+

Er staat best wel veel file vandaag... en er is voorlopig nog maar 1 kleinschalige storing op het spoor, veel vertraging heb ik nog niet gezien. Regen houdt een trein ook niet tegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben onderweg van Breda naar Almere. Aanvankelijk wilde ik dat met de auto doen, maar ik móet er om 9:00 zijn. Dus toen ik las dat er gewaarschuwd werd voor wind, gladheid, regen en een zware ochtendspits... heb ik maar besloten om met de trein te gaan. Alles loopt vooralsnog op rolletjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:30:
[...]

Anyway ik vind 't wel prima want ik zit juist graag achteruit :P
Ik dacht altijd hetzelfde, en als enige zat ik in de highspeed verbinding tussen Valencia en Madrid achteruit. Bij 300km/h wordt je wel misselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:40:
[...]

Naja dat gebeurd alleen op trajecten waar in de spits 4 (of 6) treinen per uur rijden en buiten de spits 2 (of 4) zoals tussen Uitgeest/Breukelen - Veenendaal/Rhenen. In de spits rijdt er meestal 1 treinstel omdat er te weinig SLT zijn om gekoppeld te rijden. Na de spits rijden er 2 treinen minder en dan rijden de overige 2 treinen met 2 treinstellen, om later in de middag weer een treinstel achter te laten op Veenendaal/Rhenen - Breukelen/Uitgeest om 's avonds weer 4 treinen per uur te laten rijden. :>
Kweenie hoor, maar volgens mij wordt die spitsdienst vanuit Utrecht opgestart met stellen uit de tuin en worden daar geen andere treinen voor gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oh? dat wist ik niet.
Maar de spitstreinen rijden tot Breukelen en weer terug. De "niet" spitstreinen rijden in de spits tot Uitgeest en buiten de spits tot Breukelen en dan vervallen de spitstreinen weer.
De eerste en de laatste rijden dan wel weer tussen Uitgeest en Rhenen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:30:
Ik wel, mijn dochter ... meerdere keren (omdat je daar aanvankelijk niet aan denkt, duurt dus even).
En dat jij het niet ziet, komt omdat die mensen waarschijnlijk liever blijven staan dan achteruit rijden. Wees maar blij ...
LauPro schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:26:
En de fenomenen die jij noemt zijn zelden het geval.
Oh ? Dan verzin ik het zeker ... :?
EDIT: over tevredenheidsonderzoek gesproken ... de Metro heeft afgelopen week reizigers gevraagd naar hun ervaringen met de nieuwe dienstregeling. Viel me op dat op die ene pagina met reacties er twee brieven stonden van mensen die net als ik op R'dam Lombardijen opstappen ... en raad eens ?
Je kan als reiziger ook eens proberen buiten die spits te vertrekken.
Helaas bepaal ik mijn werktijden niet zelf ...

[ Voor 51% gewijzigd door Goner op 16-12-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd... ik bepaal ook niet zelf m'n werktijden. Ik mag tussen 7:00 en 9:30 beginnen en tussen 15:30 en 18:00 stoppen... maar ja ik zit er zelf niet op te wachten om op 9:30 te beginnen en 18:00 te eindigen... zozo reis ik dan 's avonds alsnog in de spits 8)7 Ik heb trouwens nog een jaar verlenging gekregen van m'n kortingskaart.
vanaf 9:00 (tot 4:00 volgende dag) gewoon 40% korting voor 55 euro/jaar.
Die nieuwe kaart dat je in de spits 20% korting hebt en buiten de spits 40% is echt onvoordelig. tussen 4:00 en 9:00, 20% korting en dan tot 16:00, 40% korting, van 16:00 tot 18:30, 20% korting en daarna weer 40% voor maar 20 euro/maand (240 euro/jaar :F )

:o
volgens mij stond er net een 14 bakken V-IRM in Driebergen-Zeist. 1 x 6 en 2 x 4 :9
(het kan ook een 3 x 4 bakken zijn geweest |:( kon de voorste niet zo goed zien en ik weet niet of er er 14 bakken passen op Dbz) toch leuk om te zien O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:24:
Die nieuwe kaart dat je in de spits 20% korting hebt en buiten de spits 40% is echt onvoordelig. tussen 4:00 en 9:00, 20% korting en dan tot 16:00, 40% korting, van 16:00 tot 18:30, 20% korting en daarna weer 40% voor maar 20 euro/maand (240 euro/jaar :F )
Als je 2x per dag in de spits moet reizen is 't een kwestie van even uitrekenen wat voordeliger is natuurlijk. Als je €40 meer bespaart per maand (vdu is tegenwoordig €60 geloof ik) met een voordeelurenabo omdat je in de avondspits gewoon 40% krijgt, vooral niet omzetten.

Ik blijf iig lekker bij m'n VDU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Met de nieuwe VDU heb je in de avondspits geen 40% meer. Dus idd ik ga niks omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
voor ArticWolf: Bouwplannen station Driebergen-Zeist bekend
Wat valt u op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat de start en eindtijd weer is uitgesteld? En dat de filmpjes niet laden? 8)7

he
het waren eerst 2 eilandperrons en nu nog maar 1 :o

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 16-12-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
4 sporen ook misschien :? Gras in het spoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:56:
4 sporen was al bekend, dat moest ik voor m'n afstuderen ontwerpen bij Arcadis :+ (160km/u doorgaand, 140km/u afbuigend en 80km/u vertrekkend).
Maar idd gras in het spoor :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Is dat een probleem? En zo ja, was dat niet gewoon een overzealous designer die 't filmpje gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 17:48

Koppensneller

winterrrrrr

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:24:
volgens mij stond er net een 14 bakken V-IRM in Driebergen-Zeist. 1 x 6 en 2 x 4 :9
(het kan ook een 3 x 4 bakken zijn geweest |:( kon de voorste niet zo goed zien en ik weet niet of er er 14 bakken passen op Dbz) toch leuk om te zien O+
Daar zat ik in. De vertraagde trein uit Amsterdam werd aangekoppeld, vandaar dat 'ie zo lang was. De extra stop in Veenendaal-De Klomp werd geschrapt vanwege die lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KoppenSneller schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:20:
[...]

Daar zat ik in. De vertraagde trein uit Amsterdam werd aangekoppeld, vandaar dat 'ie zo lang was. De extra stop in Veenendaal-De Klomp werd geschrapt vanwege die lengte.
De Klomp kan idd maar tot 12 bakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
IJnte schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:56:
Dacht even dat het een renderfoutje is, echter komt het op alle ontwerpen terug. En als je de documentatie erop nazoek vind je:
De bomen op het perron zijn niet bladverliezend, zodat er geen bladeren op de sporen
komen in het najaar. Op het kunstwerk het plaatsen van bomen niet mogelijk. In plaats
daarvan worden groenvlakken in het spoor aangebracht.
[...]
5.3 DUURZAME ELEMENTEN IN HET ONTWERP
[...]
Het toepassen van een groen (sedum) dakbegroeiingsysteem voor de parkeergarage
(niet bij terugvalscenario P+R), het stationsdak en de spoordekken. Dit voorkomt tevens
de afvoer van vervuild regenwater en zorgt voor isolatie en waterberging.
Een erg groen station dus, passend bij de natuur van de Heuvelrug

[ Voor 17% gewijzigd door Maranello op 16-12-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Naja ze moeten een deel van het bos kappen/verplaatsen, daarvoor zullen ze die groen concessies wel voor hebben moeten sluiten anders was de beheerder er niet mee akkoord gegaan, nu passen er geen 4 sporen tussen... maar beter ook dat er wat bomen blijven staan anders wordt het wel heel kaal in Nederland. Ik vind het zozo al zonde dat ze al die bomen tussen het spoor en de A12 hebben gekapt ;( lang leve het asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:45
Straks hebben we vertraging vanwege gras op de rails :F

[ Voor 50% gewijzigd door Vinnienerd op 16-12-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

• Bijzonder jammer dat ze net dat gebied daar hebben aangepast. Dat geld is dus weggegooid.
• Het ruime busstation begrijp ik niet helemaal, maar dat zal de provincie hebben bedacht.
• Tunnel is geniaal, halleluja!
• Fietsbrug zal wel hekken krijgen om te voorkomen dat mensen iets op de auto's kunnen werpen. Idiote scherpe bocht na deze fietsbrug! Maak die wat vloeiender zodat die ook met 35 km/u te nemen is.
• Stoplichten in de tunnel :? .
• Ben wel benieuwd of ze die weg gaan afsluiten :9 . Dat zal een drama zijn daar :P .
• Verder ben ik voor om van Driebergen-(18k inwoners)Zeist(65k inwoners) geen IC station meer te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat zijn toch 80.000 mensen :> ze kunnen beter Veenendaal de klomp schrappen aangezien Veenendaal er al 2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:31:
Dat zijn toch 80.000 mensen :> ze kunnen beter Veenendaal de klomp schrappen aangezien Veenendaal er al 2 heeft.
Veenendaal de Klomp is niet alleen voor boerengat Veenendaal gechargeerd :P maar ook voor het P+R-terrein waarmee de A12 ontlast wordt. En het balanceert de rijtijd tussen de treinen van Nijmegen/Arnhem -> Schiphol en -> Den Helder, anders kom je in de knoop met de aansluiting op de IC's uit Brabant op Utrecht.

Dan nog, ik heb heimwee naar de tijd dat de IC van Den Helder naar Nijmegen tussen A'dam en Arnhem alleen stopte op Utrecht CS en Ede-Wageningen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hahah ssh niet te hard er komen 2 collega's van mij uit Veenendaal }:O en je kan mij niet wijsmaken dat die P+R ook echt de A12 ontlast....
anyway ik mis die verbinding ook ja, lekker in 72 min van Nijmegen naar Amsterdam _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 16-12-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Maar stel nou dat tegen de tijd dat het nieuwe station er ligt, er ook ERTMS actief is. Met een beetje optimaliseren van het traject tussen Utrecht en Driebergen kan de IC na het verlaten van de wisselstraat lekker doortrekken naar de 160. (geluidsschermen neerzetten om de NIMBYs in Utrecht tevreden te houden)
Stoppen op Driebergen, en dan met 160 richting Nijmegen. Dan valt er toch best veel reistijdwinst te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat NS maar eens moet kijken hoe het 6+6 concept verbeterd kan worden. Ik denk dat een 4+4+4 concept meer zoden aan de dijk zet: 4 stoptreinen, 4 sneltreinen (vergelijkbaar met wat de IC nu doet) en 4 intercities die echte intercity zijn. Dus Arnhem-Utrecht-Amsterdam met alleen die haltes.

Moet je er wel de nodige infra voor hebben natuurlijk. 4-sporigheid is dan wel hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:31:
Ja.... op Centrum en West (die stations liggen op 1 kilometer van elkaar) kun je met een stoptreintje naar whooping Rhenen of in een half uur naar Utrecht. De klomp heeft ook een busstation voor de streekbussen naar de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:44

Fiber

Beaches are for storming.

Maasluip schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:02:
Ik denk dat NS maar eens moet kijken hoe het 6+6 concept verbeterd kan worden. Ik denk dat een 4+4+4 concept meer zoden aan de dijk zet: 4 stoptreinen, 4 sneltreinen (vergelijkbaar met wat de IC nu doet) en 4 intercities die echte intercity zijn. Dus Arnhem-Utrecht-Amsterdam met alleen die haltes.

Moet je er wel de nodige infra voor hebben natuurlijk. 4-sporigheid is dan wel hard nodig.
Precies. Utrecht, Arnhem Intercity, Driebergen-Zeist, Veenendaal-De Klomp en Ede-Wageningen Sneltrein en de rest Sprinter/Stoptrein.

Wat is het verschil eigenlijk tussen een Stoptrein en een Sprinter? Of worden die twee termen door elkaar gebruikt, maar is het eigenlijk hetzelfde?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

dion_b schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:52:
Veenendaal de Klomp is niet alleen voor boerengat Veenendaal gechargeerd :P maar ook voor het P+R-terrein waarmee de A12 ontlast wordt. En het balanceert de rijtijd tussen de treinen van Nijmegen/Arnhem -> Schiphol en -> Den Helder, anders kom je in de knoop met de aansluiting op de IC's uit Brabant op Utrecht.
Die P+R leuk, maar volgens mij zijn er veel te weinig plekken daar, het staat vaak vol. Sowieso met de verbreding van de A12 is het steeds minder zinvol denk ik.
Dan nog, ik heb heimwee naar de tijd dat de IC van Den Helder naar Nijmegen tussen A'dam en Arnhem alleen stopte op Utrecht CS en Ede-Wageningen.
Absoluut, op zich is het nu qua reizigersgemak beter dat men minder hoeft over te stappen. Aan de andere kant is de afstand Utrecht-Amsterdam korter dan Utrecht-Ede.

Verder heeft Ede-Wageningen natuurlijk ook de studenten die via hun belangenorganisaties weer een vinger in de IC-pap hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LauPro schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:52:
[...]
Verder heeft Ede-Wageningen natuurlijk ook de studenten die via hun belangenorganisaties weer een vinger in de IC-pap hebben.
En een aansluiting op het 'Kippenlijntje' richting Amersfoort... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Inderdaad!

Eigenlijk is die hoge-snelheids IC-verbinding er al... Dat is de ICE! Misschien moet de NS de HSL Zuid weer eens oppakken en een hogesnelheidstrein laten rijden tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LauPro schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:04:
[...]
Eigenlijk is die hoge-snelheids IC-verbinding er al... Dat is de ICE! Misschien moet de NS de HSL Zuid weer eens oppakken en een hogesnelheidstrein laten rijden tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam?
Goed plan! Hij rijdt nu wel, maar niet bepaald hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er is een vrachtwagen doormidden gereden bij Maarsbergen. Politie is aanwezig, volgens ProRail gaat er de rest van de dag geen treinverkeer mogelijk zijn tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Het is ook wel altijd raak op dat stuk. Is het eens geen viaduct dit keer. Het is ook wel een irritante overweg daar, vlak naast de snelweg.

[ Voor 71% gewijzigd door Maranello op 16-12-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AgyvkSPCMAAqHkn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Klapppppeerrrrrrrrrrrrrrrrr van de maand:
http://www.rtvutrecht.nl/...l-diepvrieskalkoenen.html

Goeiedagschotel zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Iedereen in Maarsbergen met kerst aan de kalkoen denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sommige berichten hebben het over twéé treinen op één vrachtwagen. De ravage lijkt enorm.
http://www.spitsnieuws.nl...rein-knalt-op-vrachtwagen
http://www.bnr.nl/meernie...-op-vrachtwagen-vol-vlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb medelijden met mijn collega's, die nu op Ede-Wageningen de trein naar Utrecht willen pakken. (En dat zijn d'r een boel.)

Maargoed, ik stap op de scooter naar huis.

Tijdje terug zijn we trouwens met de scooter langs die tijdelijke rotronde gereden, op weg van Veenendaal naar Zeist. Ik zat toen al te mopperen over de puinhoop, die ze ervan gemaakt hebben: erg onoverzichtelijk. Verbaast me niets, dat het daar regelmatig vast komt te staan en dat er ongelukken gebeuren.

Maar uiteindelijk had de chauffeur van die vrachtwagen gewoon moeten wachten met het oprijden van de overweg tot er voldoende ruimte voor hem was aan de andere kant. Maarja, dat doet helaas niemand meer tegenwoordig, ook bij normale kruispunten niet. En dan staan ze daar schaapachtig te kijken, midden op een kruispunt, terwijl anderen al lang groen licht hebben. |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LOL Iedereen met Connexxion over Amersfoort... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hopelijk kunnen ze wat IC's via Amersfoort laten rijden? (Via de Kippenlijn :P .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Op de BNR-site wordt al gesuggereerd dat de overweg niet gesloten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik las het op Twitter ook. Het is 1 persoon die dat nu suggereert. Laten we het even afwachten totdat er feiten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Oh ja, anders krijgen we zometeen weer een discussie over of auto's voorrang moeten hebben op een trein. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als de bomen open zijn hebben auto's voorrang imo.

* LauPro weg rent...

[ Voor 24% gewijzigd door LauPro op 16-12-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ssssst!!
Te laat vrees ik

[ Voor 7% gewijzigd door IJnte op 16-12-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LauPro schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:11:
Als de bomen open zijn hebben auto's voorrang imo.

* LauPro weg rent...
Voorrang hebben is nog heel wat anders dan voorrang krijgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik kan me herinneren dat ik bij Driebergen-Zeist op het terrein van een bedrijf altijd heel veel spoorbomen zag liggen, of was dat tijdelijk? Kunnen ze snel de boel weer fixen bij Maarsbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:52
Wat ik nou nooit snap, is dat dit op de site staat:
Tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig.
Er rijden bussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.
Maar stoppen ze nou ook op Veenendaal-De klomp?
Anders kan ik beter via Amersfoort en dan de bus naar De klomp pakken :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Natuurlijk rijden er ook stopbussen via De Klomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vinnienerd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:36:
Ik kan me herinneren dat ik bij Driebergen-Zeist op het terrein van een bedrijf altijd heel veel spoorbomen zag liggen, of was dat tijdelijk? Kunnen ze snel de boel weer fixen bij Maarsbergen.
Yep... volgens mij was dat een opslag van de PCA (Proces Contract Aannemer)
Die moet een voorraad spoormateriaal hebben per gebied waar ze onderhoud of spoedreparaties uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 18:52
Luccus schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:01:
Natuurlijk rijden er ook stopbussen via De Klomp...
't staat niet specifiek aangegeven op de website en het is ook nooit omgeroepen ;)

Overigens was alles wel top geregeld mbt de bussen. Genoeg personeel dat kon vertellen welke bus je moest hebben en de uiteindelijke vertraging over de hele rit Amsterdam - Veenendaal-De Klomp was ongeveer 30 minuten.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
messi schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:24:
[...]

't staat niet specifiek aangegeven op de website en het is ook nooit omgeroepen ;)

Overigens was alles wel top geregeld mbt de bussen. Genoeg personeel dat kon vertellen welke bus je moest hebben en de uiteindelijke vertraging over de hele rit Amsterdam - Veenendaal-De Klomp was ongeveer 30 minuten.
Vanmiddag was het anders een puinhoop... maar na 2 uur verwacht je wel dat ze iets geregeld hebben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:35:
[...]

Vanmiddag was het anders een puinhoop... maar na 2 uur verwacht je wel dat ze iets geregeld hebben :>
Binnen een uur een complete busdienst opzetten is ook niet realistisch toch?
Heb bij voor en na de Av van Utrecht bekeken en het viel me erg mee qua vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:35:
[...]

Vervangend busvervoer stopt toch altijd overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vinnienerd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:36:
Vialis was dat (onderdeel van Volker Wessels). Die hadden daar een vestiging maar die is volgens mij verhuist naar een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

CyBeR schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:57:
Vervangend busvervoer stopt toch altijd overal?
Laatste keer dat er onderhoud was tussen Ede en Utrecht waren er directe snelbussen tussen Utrecht-CS en Ede-Wageningen, en ook directe bussen tussen Driebergen-zeist en Utrecht-CS etc.

Die stopbussen zijn echt een drama imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die stopbussen rijden standaard ook al tussen die stations. Lijn 50 bv. Wageningen - Utrecht CS die doet er echt eindeloos (een kleine 2 uur) over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
staat op NS.nl
Maatregelen t.a.v. weersverwachting

Door verwachte weersomstandigheden -sneeuwval in het oosten van het land- rijden er na 21.00 uur vanavond minder treinen op de volgende trajecten:

- Ede-Wageningen - Arnhem - Nijmegen:
de Intercity's Schiphol-Nijmegen rijden niet tussen Ede-Wageningen en Nijmegen
de Intercity's Den Helder - Nijmegen rijden niet tussen Arnhem en Nijmegen
- Eindhoven - Venlo: de Intercity's Den Haag-Venlo rijden niet tussen Eindhoven en Venlo. Tussen Deurne en Venlo rijden Sprinters in plaats van Intercity's.

Raadpleeg voor een actueel reisadvies de Reisplanner, deze is bijgewerkt. Met uw mobiele telefoon kunt u uw reis plannen via m.ns.nl.
NS neemt deze maatregelen om bij verstoringen zo betrouwbaar mogelijk te kunnen blijven rijden.
Morgenochtend rijden naar verwachting de treinen weer zoals normaal.
bron: http://www.ns.nl/reiziger...aliteiten/rode-regel.html

Ik vond het vanmorgen erg netjes dat er op de stations en in de trein werd gewaarschuwd voor gladde perrons mocht er nog niet gestrooid zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind het een beetje jammer dat NS bij de eerste aangekondigde sneeuw (en zoveel is het niet) al begint te schrappen. Cheese-eating surrender monkeys lijkt me wel een gepaste term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Draai het eens om :) Als er straks een meter sneeuw ligt, dan is het wel de juiste keuze. Dit is wellicht een soort test ook om alle systemen te testen voordat er echt een meter sneeuw ligt. Vorig jaar was het aangekondigd, nu doen ze het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ze verwachten een halve meter sneeuw terwijl het ruim boven 0 °C blijft? Volgens mij (geheel op basis van een grote duim) hebben te gewoon te weinig personeel/materieel, anders zouden ze het eruit gooien van de dienstregeling wel wat ruimer oppakken. Dit is wel heel erg beperkt imo.

Naja, de toon is dus alvast gezet voor het komende seizoen... de slaapzak gaat maar mee naar het werk, voor de zekerheid :+ :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArcticWolf schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:23:
staat op NS.nl

[...]

bron: http://www.ns.nl/reiziger...aliteiten/rode-regel.html

Ik vond het vanmorgen erg netjes dat er op de stations en in de trein werd gewaarschuwd voor gladde perrons mocht er nog niet gestrooid zijn _/-\o_
Las het op de borden op station Apeldoorn net, maar dit ook:
Storingen

Enschede-Hengelo

Melding maandag 19 december 2011, 19:41 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon

Tussen Hengelo en Enschede rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:30 uur verholpen.
Nu maar hopen dat tegen de tijd dat ik in Hengelo ben er extra bussen zijn ingezet...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Raven schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:13:
Nu maar hopen dat tegen de tijd dat ik in Hengelo ben er extra bussen zijn ingezet...
Gewoon lijn 9 pakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik verwacht dat die (over)vol zal zitten + met treinkaartje mag ik daar niet in ;)

edit: er werd net omgeroepen dat er (voor de verandering eens) bussen klaarstaan.

edit2: Net thuis, er bleek inderdaad een toerbus klaar te staan, had ik niet verwacht. Ben zelfs iets sneller thuis dan wanneer ik op de stoptrein had moeten wachten.

[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 19-12-2011 21:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:10:
Draai het eens om :) Als er straks een meter sneeuw ligt, dan is het wel de juiste keuze. Dit is wellicht een soort test ook om alle systemen te testen voordat er echt een meter sneeuw ligt. Vorig jaar was het aangekondigd, nu doen ze het gewoon.
Als ze een meter sneeuw voorspellen oke. Maar ze voorspellen mogelijk 7 cm en volgens de temperatuurkaart van buienradar.nl vriest het nu nog nergens.
Ik heb er geen woorden voor zo belachelijk als dit is. Het slaat echt werkelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Terwijl de sneeuw met centimeters tegelijk ophoopt en het oude Mat '64 massaal het loodje legt worden massaal kunstgrepen uitgehaald om de treindienst op gang te houden. Zo worden stokoude boemels van stal gehaald en, omdat ze niet meer zelf kunnen rijden, door locomotieven voortgesleept.
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/full/014076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Luccus schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:24:
Terwijl de sneeuw met centimeters tegelijk ophoopt en het oude Mat '64 massaal het loodje legt worden massaal kunstgrepen uitgehaald om de treindienst op gang te houden. Zo worden stokoude boemels van stal gehaald en, omdat ze niet meer zelf kunnen rijden, door locomotieven voortgesleept.
[afbeelding]
:D

Nou ja, het is in Enschede een beetje wit... hopelijk gaat de trein over een half uur. Gelukkig geeft de storingspagina nog geen uitval en heb ik ook nog geen SMS gehad van de NS directie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Omdat er geen hond in de coupe zat vanochtend zat ik eens wat rond te kijken en toen viel me iets op: In de VIRM, 2de klas oude interieur (paarse stof), bovenste dek, de stoel aan de gangpadzijde recht voor de coupédeur, daar zit achter de hoofdsteun een slot. Onder die stoel komt een kabel vandaan die via de stoel ernaast naar de zijwand loopt. Iemand een idee waar dat voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is de "speciale" stoel voor lastige klanten :+

bbzzzzt.... en rustig... :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 47 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!