Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
Saturnus schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:16:
Waarom eigenlijk die GTW dingen?
Accelereren gaat zeer traag, comfort is slecht.
Voordelen zal het ook wel hebben maar

die heb ik als dagelijks reiziger niet op een rijtje.
Acceleratie traag: bullshit. Die dingen gaan hard genoeg om zo snel te zijn dat ze direct weer een snelremming moeten maken. Dit komt omdat er rond stations veel 40 kmh spoor ligt, wat jij waarschijnlijk niet wist.

Comfort slecht: bullshit. Je hebt sowieso veel beenruimte, gezien je je voeten onder de stoel voor je kan leggen wat in een auto niet kan. Je kan er ook prima in achteroverhangen, als je daar fan van bent. Natuurlijk geen lederen bekleding (behalve in de eerste klas) en andere comfortgedoe. Ik vind de GTW's sowieso beter rijden en zitten als een SGMm, en beter zitten dan een SLT of VIRM.

Ik hoop dat jij weer een ritje in een Wadloper, of Plan V dat nog rijdt, mag maken.

O ja, ze vallen niet of nauwelijks uit bij sneeuw, itt VIRM of SLT.

[ Voor 5% gewijzigd door marcop23 op 30-11-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vinnienerd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:57:
[...]

WAT }:O

SLT rijdt juist als ... een trein. Alles wordt lekker uitgeveerd zonder dat je wagenziek (a la VIRM) uit de trein stapt.
Wat }:O

Ik vind de SGM beter hoor! (meen ik serieus) Ik zit elke dag in een SLT (vandaag was toevallig vervangen voor een V-IRM). Maar bleh, hij schudt boven de 100km/u alle kanten op :'( En eerst dacht ik dat het aan die ene SLT lag... maar het is bij elke SLT...

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 30-11-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 21:13
ArcticWolf schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:01:
[...]

Ik vind de SGM beter hoor! (meen ik serieus) Ik zit elke dag in een SLT (vandaag was toevallig vervangen voor een V-IRM). Maar bleh, hij schudt boven de 100km/u alle kanten op :'( En eerst dacht ik dat het aan die ene SLT lag... maar het is bij elke SLT...

SGM rijdt juist heel houterig qua vering. Ik heb altijd het gevoel dat die dingen te hoog op de draaistellen staan. Maar ja, zal wel iets persoonlijks zijn. Het enige jammere aan SLT vind ik dat de vering in de lengterichting te soepel is, waardoor dat ding aan het perron zetten resulteert in zo'n naschok. Of ligt dat aan te "plakkerige" remmen?

Anno 2011 nog materieel rond laten rijden met rijweerstanden vind ik wel een misdaad btw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vinnienerd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:05:
[...]

SGM rijdt juist heel houterig qua vering. Ik heb altijd het gevoel dat die dingen te hoog op de draaistellen staan. Maar ja, zal wel iets persoonlijks zijn. Het enige jammere aan SLT vind ik dat de vering in de lengterichting te soepel is, waardoor dat ding aan het perron zetten resulteert in zo'n naschok. Of ligt dat aan te "plakkerige" remmen?

Anno 2011 nog materieel rond laten rijden met rijweerstanden vind ik wel een misdaad btw. :+

idd iedereen z'n mening, geef mij maar een mat 64' lekker robuust :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Geef mij maar de Fyra. Lekker snel en comfort is prima te doen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Koeien op het spoor... daar komt vertraging van :N

Maar van de treinen waar ik in zit staat de SGMm ook onderaan. SLT hebben we in het oosten niet, VIRM af en toe en dat is nog wel te doen en DM90 is afzien maar minder dan de SGMm qua zitcomfort. Voorkeur is dan toch de ICMm, die ik 9 van de 10 keer heb. Die LINT gevallen van Syntus... sja. Het zit maar kaalheid troef. Maar ook die zijn zelden nodig voor mijn dagelijkse reizen.

Waarom staat trouwens op sommige plaatsen Mat '64 (plan V) materieel (1 stel meestal)? Er zitten stickers op met de mededeling dat ze niet voor reizigersvervoer zijn (imo terecht :P). Is dat voor de horrorwinter ofzo, dat ze gestrande treinen kunnen wegslepen? Ik zie er geen sandite installatie inzitten (die in Enschede dan).

[ Voor 30% gewijzigd door Bastien op 30-11-2011 22:15 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:59:
[...]

Acceleratie traag: bullshit. Die dingen gaan hard genoeg om zo snel te zijn dat ze direct weer een snelremming moeten maken. Dit komt omdat er rond stations veel 40 kmh spoor ligt, wat jij waarschijnlijk niet wist.

Comfort slecht: bullshit. Je hebt sowieso veel beenruimte, gezien je je voeten onder de stoel voor je kan leggen wat in een auto niet kan. Je kan er ook prima in achteroverhangen, als je daar fan van bent. Natuurlijk geen lederen bekleding (behalve in de eerste klas) en andere comfortgedoe. Ik vind de GTW's sowieso beter rijden en zitten als een SGMm, en beter zitten dan een SLT of VIRM.

Ik hoop dat jij weer een ritje in een Wadloper, of Plan V dat nog rijdt, mag maken.
:D
Bastien schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:11:
Koeien op het spoor... daar komt vertraging van :N

Maar van de treinen waar ik in zit staat de SGMm ook onderaan. SLT hebben we in het oosten niet, VIRM af en toe en dat is nog wel te doen en DM90 is afzien maar minder dan de SGMm qua zitcomfort. Voorkeur is dan toch de ICMm, die ik 9 van de 10 keer heb. Die LINT gevallen van Syntus... sja. Het zit maar kaalheid troef. Maar ook die zijn zelden nodig voor mijn dagelijkse reizen.
ICMm is goed spul. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ICMm en ICR staan idd op #1 bij mij, maar ja ICR rijdt nog amper... en ICMm rijdt niet op de trajecten waar ik vaak naar toe ga :F

Je ziet alleen in Groningen/Friesland koeien op het spoor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:25:

Je ziet alleen in Groningen/Friesland koeien op het spoor }:O
Hier gelukkig meestal naast het spoor. Nu niet meer trouwens, ze zullen wel op stal staan of zijn op wintersport :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:10:
Geef mij maar de Fyra. Lekker snel en comfort is prima te doen.
ICRm pre-Fyra is fijner. Dat heeft fijnere bekleding op de stoelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er rijdt maar genoeg van dat goudgele ICRm mee in de Fyra. Aanvankelijk, toen slechts Amsterdam - Rotterdam werd bediend, kon men wel af met 2 stammen en een paar reserve-rijtuigen just in case. Breda had eigenlijk meteen met V250 bediend moeten worden, maar toen dat niet haalbaar bleek is er meer ICRm van NS Reizigers naar Hispeed gegaan.

Dat ICRm is alleen aan de buitenkant bestickerd (+andere nodige aanpassingen voor het rijden op de HSL) maar heeft geen verbouwing gehad van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vinnienerd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:05:
[...]

Dus als er nieuwe technologie is gooi jij ook al jouw niet-afgeschreven spul op de vuilnis?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De 16/17 en 1800 series gebruiken toch ook rijweerstanden? Dat zijn echt goede locs in mijn ogen hoor!

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 01-12-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nope. Een 1600 heeft echt geen weerstandregeling meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:08:
[...]
ProRail heeft 0 zeggenschap gehad in het ontwerp van de HSL, ze moesten doen wat Rijkswaterstaat (het ministerie) zei.
Liijkt mij volledig terecht aangezien zijn namens de overheid opereren.
Daarnaast zijn er genoeg sporen in Nederland die niet in beheer/gebouwd zijn in opdracht van ProRail
Eens maar die rekenen we niet tot het landelelijke spoornet en dat was overduidelijk de context van mijn bericht.
Ik werk niet bij een adviesbureau maar heb wel ruime ervaring met uitbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 21:13
ArcticWolf schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:07:
De 16/17 en 1800 series gebruiken toch ook rijweerstanden? Dat zijn echt goede locs in mijn ogen hoor!
Vanaf de 1600 zit er al een chopper in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 22:49
marcop23 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:58:
[...]

Laat ik nu een jaar met de Dz - Gn trein gereden hebben, die in Groningen aankomt om 07.54. Ik had zowat elke dag een zitplek, op een paar dagen in de winter na. In de andere treinen valt alles ook wel mee.

Enkel de trein Gn - Lw zal vaak nogal vol, vooral de sneltrein. Die zat vaak aan zijn max length ivm de perrons, 6 bakken (volgens mij). Meer laten rijden lukt niet ivm het enkelspoor (dubbelspoor is een WiP) en langer dus ook niet.

En Arriva heeft zo'n 20 - 30 stellen in Groningen die buiten de spits niet worden gebruikt, maar in de spits allemaal. Is duur, maarja. Volgens mij heeft Arriva laatst nog een smak treinen bijbesteld, voor o.a. de nieuw geopende lijn Gn - Vdm en extra spitsmat.
ze hebben ook de aanbesteding van zwolle-Emmen gewonnen volgendjaar december mogen ze hier beginnen :P nu rijd de ns er alleen maar met de mat64.... laatste tijd veel pech mee zoals kleine brandjes en storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

julian19haas schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:20:
[...]

ze hebben ook de aanbesteding van zwolle-Emmen gewonnen volgendjaar december mogen ze hier beginnen :P nu rijd de ns er alleen maar met de mat64.... laatste tijd veel pech mee zoals kleine brandjes en storingen.
En met wat mazzel wordt het geheel een beetje snel volledig dubbel spoor zodat Arriva hun kwartierdienst kan gaan rijden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:44

dj_dysaster

Stoom \o/

Die mat64`jes hebben de laatste tijd ook aardig last van vierkante wielen valt mij op. Woon vlakbij station emmen-zuid en dacht laatst dat er op een avond een helicopter over kwam, maar dat was een afremmende mat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:14

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Bastien schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:11:
Waarom staat trouwens op sommige plaatsen Mat '64 (plan V) materieel (1 stel meestal)? Er zitten stickers op met de mededeling dat ze niet voor reizigersvervoer zijn (imo terecht :P). Is dat voor de horrorwinter ofzo, dat ze gestrande treinen kunnen wegslepen? Ik zie er geen sandite installatie inzitten (die in Enschede dan).
"Materieel niet inzetbaar" staat erop omdat ze officieel terzijdegesteld zijn en dus niet worden onderhouden. Daar kan verandering in komen als er de komende tijd een serieus materieeltekort optreedt. Het stel in Enschede doet overigens niet mee: dat is een museumstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik had vandaag een fijne machinist:

stond voorin in een oude VIRM stel op het balkon tussen Shl en Ledn. De deur van de machinist had geen goed slot; en iemand leunde ertegenaan. Deur vliegt open.
Machinist pissig, gooit een snelremming erin en roept conducteur op.

3 mins later vliegt de deur spontaan open.... en komt er weer een snelremming. Fijn. machinist mompelt dat men op moet houden met klooien.
Conducteur komt eraan en loopt naar binnen... guess what? Snelremming 300m voor Leiden.

Beetje jammer hoor..... mag een machinist dat eigenlijk wel zo doen? (dit leverde duidelijk vertraging op)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Als hij denkt dat de veiligheid in het geding is wel ja... misschien was ie beetje chago? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar om het 3x in een ritje van 15 mins te doen.... dat is wellicht wat overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Absoluut nergens voor nodig en ik zou bij NS een klacht indienen. Goed, je moet niet tegen die deur leunen (je moet hem zelfs vrij houden), maar het feit dat hij zelfs ging remmen toen er een conducteur binnenliep geeft al aan dat die machinist gewoon buiten proporties bezig was.
Een machinist hoeft echt geen snelremming in te zetten als zijn deur openvliegt. Of zou het dezelfde machinist die De Punt heeft meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:25:
Absoluut nergens voor nodig en ik zou bij NS een klacht indienen. Goed, je moet niet tegen die deur leunen (je moet hem zelfs vrij houden), maar het feit dat hij zelfs ging remmen toen er een conducteur binnenliep geeft al aan dat die machinist gewoon buiten proporties bezig was.
Een machinist hoeft echt geen snelremming in te zetten als zijn deur openvliegt. Of zou het dezelfde machinist die De Punt heeft meegemaakt.
huh wat is De Punt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wikipedia: Treinkaping bij De Punt (was de sequel van Wikipedia: Treinkaping bij Wijster)

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2011 08:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Waarom die een snelremming inzette toen er een conducteur binnenliep, snap ik niet. Toch zou ik, als ik op een vol balkon sta en de deur gaat zomaar open bij 140 kmh, graag willen dat de machinist hem stilzet en even naar de deur gaat kijken, hij heeft wat basiskennis over de trein als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 16:18
het gaat niet om de deur naar buiten hier he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is idd de deur naar de machinistencabine. Vond het ook maar beetje raar allemaal... ook omdat die deur gewoon niet lekker was en vanzelf openvloog. Daar hebben wij als reiziger niet zoveel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Ohh, dat maakt het iets anders...

En trouwens:
HSL botst op kruiwagen
DRIEBERGEN - Het treinverkeer op de hogesnelheidslijn tussen Schiphol en Rotterdam is zaterdag op last van de politie urenlang stilgelegd nadat een trein bij Bergschenhoek op een kruiwagen was gereden. Dat heeft een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten laten weten.
Technisch is het vrij onmogelijk dat een hogesnelheidslijn tegen een kruiwagen botst, maar goed. Ik zou trouwens niet willen weten wat er gebeurd als een Thalys een kruiwagen de bovenleiding in lanceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

marcop23 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:20:
Ohh, dat maakt het iets anders...

En trouwens:

[...]

Technisch is het vrij onmogelijk dat een hogesnelheidslijn tegen een kruiwagen botst, maar goed. Ik zou trouwens niet willen weten wat er gebeurd als een Thalys een kruiwagen de bovenleiding in lanceert.
Vrij weinig zolang de kruiwagen alleen de waslijn raakt, waslijn-aarde is knal, waslijn-vide is dubbelknal. Oftewel spanning valt er af of in het ergste geval breekt de rijdraad. Niet echt spannend dus ;)

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

marcop23 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:48:
Waarom die een snelremming inzette toen er een conducteur binnenliep, snap ik niet. Toch zou ik, als ik op een vol balkon sta en de deur gaat zomaar open bij 140 kmh, graag willen dat de machinist hem stilzet en even naar de deur gaat kijken, hij heeft wat basiskennis over de trein als het goed is.
Als dat zo zou zijn is dat niet al eerste de taak van de mcn, die roept gewoon de HC even op om er naar te kijken, en deze te vergrendelen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nou vannacht ging geweldig... had toezicht bij een kruiscomplex reparatie in Geldermalsen (kruis lag/ligt niet goed) Eerst kregen we te horen dat de buitendienststelling met 1,5 uur was ingekort, daarna ging de Unimat tot 2x toe kapot :F en het was koud met die wind :/ #klaag-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Ach, je kiest ervoor om in de rail-infra te werken. Soms zit je uren in de zon op een perron en soms sta je in de nacht in de kou. Ik vind het laatste ook zeker niet prettig, maar het hoort erbij :) Wel balen dat je mat defect ging.

Overigens even een reclame filmpje van RailInfra opleidingen (RIO). Geeft mooi wat weer over de techniek achter het spoor!
Klik
niet fullscreen kijken

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

En toch is het een heerlijke wereld ;) ik zou niets anders willen. Enne het RIO god wat heb ik daar veel uurtjes doorgebracht (de koffie en broodjes zijn prima :P )

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Iemand het boek van Robert Giebels "Onze excuses voor het ongemak" al besteld? :P

http://www.bol.com/nl/p/n...01004011526922/index.html
De conducteur oogt wanhopig. Logisch. Het treinverkeer is ontregeld door een doorgeknipte kabel en het lot heeft de man verbonden aan een veel te korte trein in Utrecht Centraal. ‘Deze gaat naar Amsterdam,’ zegt hij. ‘Tenminste, dat krijg ik net door.’ Dat er Den Haag CS op de zijkant van de trein staat, daar moeten we ons niks van aantrekken. Een reiziger komt aanrennen. ‘Deze trein gaat naar Maastricht, hè?’ hijgt hij. ‘Dat staat op het vertrekbord daar.’ Als de overvolle trein eindelijk rijdt, klinkt het door de intercom: ‘U bevindt zich in de trein naar Den Haag Centraal.’ Een eenzaam ‘yes!’ klinkt uit de kluwen. Voor het overige welgemeend gevloek. ‘Met excuses voor het ongemak,’ besluit de conducteur, met twijfel in zijn stem.

Elke ochtend nemen minstens een half miljoen mensen de trein naar hun werk. En ’s avonds gaan ze weer terug. Dat forensen vormt een substantieel deel van hun leven. Maar in het koninkrijk van de treinforens gaat het niet altijd goed. Soms gaat het zelfs helemaal fout.

Robert Giebels schrijft in Onze excuses voor het ongemak- De adembenemende avonturen van een treinforens even hilarisch als waarheidsgetrouw over de uitdagingen waar elke treinforens voor staat. Al jaren zit hij elke dag een uur of vier in de trein. Kwaad maakt hij zich allang niet meer. Wel vrolijk. Over kleine vertragingen die steeds ontaarden in onbeheersbare calamiteiten. Over treinen die wegrijden zodra er hordes forensen op af komen. Over de onnavolgbare treininformatie die van redelijke reizigers radeloze gokkers maakt. En over het harde werken dat forensen met de NS eigenlijk is - voor de autoforens begint de werkdag op het werk, voor de spoorforens al in de trein.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Vanmiddag over de grens geslingerd: sletje 2461. Nog acht te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tja....
Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven
Laatste update: 7 december 2011 09:30 info
AMSTERDAM - Een conducteur heeft reizigers in een overvolle trein dinsdag gesmeekt een klaagbrief naar de directie van de NS te schrijven.

"Zo kan het niet langer", klonk het volgens het AD door de geluidsinstallatie in de trein op het traject Dordrecht-Venlo.

De conducteur had al drie keer zijn excuses gemaakt voor de overvolle trein. Uiteindelijk zei hij dat zijn collega nog zó om een extra treinstel had gevraagd, maar dat dat niet was toegewezen.

Het moet nog blijken of het de conducteur op een reprimande komt te staan. "Onze conducteurs hebben zeer veel handelingsvrijheid", zegt een woordvoerder van de NS in de krant. "Deze oproep getuigt in elk geval van grote betrokkenheid."
bron: http://www.nu.nl/binnenla...klaagbrief-schrijven.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zo kan ik nog wel meer trajecten verzinnen waar het qua drukte vrij hopeloos is. Ik zie zovaak relatief lege treinen buiten de spits die (veel) langer zijn dan de overvolle treinen in de spits. Je vraagt je af waarom.

De treinstellen zijn er blijkbaar wel, nu nog goed indelen? Laatst nog in Deventer. Onwijs druk maar perse moest één van de twee treinstellen volgens het boekje achterblijven in Deventer met als gevolg dat niet eens iedereen in het andere treinstel verder kon richting Enschede. Dan doe je toch in je planning iets niet goed. Als het een incident is door een defect treinstel, akkoord, maar dit is gewoon dagelijkse praktijk dus gepland.

Nou ja, nog 4 nachtjes slapen en dan wordt alles met de nieuwe dienstregeling weer beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vaak sleept een trein buiten de spits weer een trein mee naar een emplacement of rangeerterrein voor de volgende spits, maar ik snap dat, dat voor veel mensen niet duidelijk is en dat het soms echt irritant kan zijn dat de treinen zo overvol zitten.
Ik reis altijd vroeg in de spits ('s ochtends en 's avonds) en dan heb ik nooit last van overvolle treinen, al was dat in mijn studenten periode wel anders :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Laat me raden, je reist 1e klas? :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Heeft dat er wat mee te maken dan?

Zijn er eigenlijk ook eerste klas staanplaatsen? Lijkt me toch wel grappig als je met je (dure) eerste klas kaartje nog niet eens kan zitten... ;)

En mag je met een tweede klas kaartje wel staan in de eerste klas? En mag je er gaan zitten als alle tweede klas plaatsen bezet zijn? Vragen, vragen... O-) :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nope ;) vandaag kwam er een 4 en 6 bakken SLT aan om 7:14... normaal voldoet een enkele 4 bakken SLT al :9 dus ja altijd ruimte zat.

Trouwens ik stond op Driebergen-Zeist te wachten en toen kwam er volgas een V-IRM voorbij die een DM90 op sleeptouw had :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
ArcticWolf schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:43:
Nope ;) vandaag kwam er een 4 en 6 bakken SLT aan om 7:14... normaal voldoet een enkele 4 bakken SLT al :9 dus ja altijd ruimte zat.

Trouwens ik stond op Driebergen-Zeist te wachten en toen kwam er volgas een V-IRM voorbij die een DM90 op sleeptouw had :o
Echte spoortechneut :) beginnen vroeg, en gaan vroeg naar huis. Op het moment dat jij dat ding op Db voorbij zag komen was ik nog druk aan het werk :) Ik zag hem langs mijn beeldscherm voorbij komen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Paar dagen terug zag ik NS Sprinters in Groningen, nooit eerder gezien. Wat kwamen die doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waarschijnlijk Sandite aanbrengen, tegen het slippen vanwege blaadjes op het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Fiber schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:23:
[...]

Heeft dat er wat mee te maken dan?

Zijn er eigenlijk ook eerste klas staanplaatsen? Lijkt me toch wel grappig als je met je (dure) eerste klas kaartje nog niet eens kan zitten... ;)

En mag je met een tweede klas kaartje wel staan in de eerste klas? En mag je er gaan zitten als alle tweede klas plaatsen bezet zijn? Vragen, vragen... O-) :z
Ik reis eerste klas en hoor echt heel vaak dat mensen denken dat als de tweede klas vol is dat je dan eerste klas mag zitten. Hoe komt men daarbij?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

jelmervos schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:56:
[...]

Ik reis eerste klas en hoor echt heel vaak dat mensen denken dat als de tweede klas vol is dat je dan eerste klas mag zitten. Hoe komt men daarbij?
Grote duim. Maar als ik als slachtvee in een veewagen onderweg ben en je eigenlijk met goed fatsoen niet kunt staan in 2e klas/balkons of kunt liggen in het bagagerek, dan plof ik ook wel voor mijn 15 minuten neer in de 1e klas. Niet netjes, mag ook niet maar zie mijn klacht van een paar posts hierboven.

NS (en andere vervoerders) hebben i.m.o. (en dat staat vast weer niet in de concessie) een inspanningsverplichting om normaal vervoer* te bieden. Als zij dat niet doen doe ik wat ik ook niet hoor te doen. En de kans op controle is minimaal, ik heb nog nooit een conducteur of een controleovervalcommando zich door haringen in een ton zien worstelen.

* ik weet dat je een vervoersbewijs hebt en dat ze blijkbaar ook met alleen stawagons mogen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Grootste probleem is ook dat als de conducteur langskomt mensen met 2e klas kaartje gewoon vriendelijk gevraagd worden of ze weg willen gaan.
Ze moeten gewoon direct boete krijgen alsof ze geen kaartje hebben, nu doen ze het de volgende keer gewoon weer.

(En eigenlijk hadden ze de stoelen in de sprinters ook wat beter mogen maken in de 1e klas.)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Laatst online: 28-08 22:49
Als ze gewoon zorgen dat er genoeg plek is hoeft niemand met een 2e klas kaartje 1e klas te gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Maar mag je er wel staan?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 18:57

tomk94

Developer

julian19haas schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:13:
Als ze gewoon zorgen dat er genoeg plek is hoeft niemand met een 2e klas kaartje 1e klas te gaan zitten...
Het Nederlandse spoor is het een na drukste van de wereld. Op sommige punten is het gewoonweg niet mogelijk omtrent veiligheid en logistiek om langere/meer rijtuigen te laten rijden. In Japan(drukste spoorweg ter wereld) kan het nog wat erger zijn: YouTube: trein in japan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
In japan wordt dat al jaren niet meer toegepast, al zijn de mensen dat nog niet verleerd daar. ze duwen zichzelf wel aan :X (zelf meegemaakt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat is economisch gezien niet echt een realistische optie: het kost bakken vol met geld om iedereen in de spits een zitplaats te bieden, omdat je extra infrastructuur en treinen nodig hebt. Genoeg treinen rijden tijdens de spits al aan maximale capaciteit (12 tot 15 bakken afhankelijk van materieeltype).

Extra treinen aanschaffen kost miljoenen, en betekent ook dat ze buiten de spits grotendeels leeg rondrijden. Dat is economisch niet verstandig, en NS moet wel zorgen voor een schone balans aan het einde van het jaar. Ze zijn een commercieel bedrijf tenslotte.

Daarom probeert NS de reizigers meer te spreiden door tariefdifferentatie, bijvoorbeeld.
Strikt gezien mag ook dat niet zonder een vervoerbewijs. Je zou niet eens door de 1e klasse mogen lopen zonder kaartje dat daarvoor geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

Tsja, da's hetzelfde argument dat mensen gebruiken die herrie maken in een Stilte Coupé ... er is niet genoeg plek bij de herrie-makers, dus kom ik het hier maar doen :|
Komt toch allemaal weer terug bij het (gebrek aan) fatsoen van de reizigers zelf ...
Bastien schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:03:
Nou ja, nog 4 nachtjes slapen en dan wordt alles met de nieuwe dienstregeling weer beter ;)
Ik wacht het met angst en beven af ...
Er stoppen nu in de ochtendspits op R'dam Lombardijen 6 treinen in een uur ; 2 stoptreinen naar Den Haag CS, 2 stoptreinen naar Leiden en 2 sneltreinen naar A'dam. En die zitten/lopen goed vol, zeker als ze weer eens menen wel met een treinstel minder te kunnen en ze zo'n speelgoedtreintje sturen ...
Dat worden er 4, alleen stoptreinen :( naar Den Haag ...

[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 08-12-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
op mijn traject gaan alle sprinters 1 minuut eerder en alle intercities 1 min later, als het goed is zitten ze elkaar dan echt minder in de weg zoals nu best wel vaak het geval is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Alex) schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:42:
[...]

Strikt gezien mag ook dat niet zonder een vervoerbewijs. Je zou niet eens door de 1e klasse mogen lopen zonder kaartje dat daarvoor geldig is.
Nou, dan de 1e klas maar afschaffen. Scheelt weer zitruimte (als in ze proppen er meer stoelen in) en je hebt geen gedoe meer met illegaal staan, lopen en zitten :P

Ligt het trouwens ergens vast hoe snel een trein in geval van calamiteit ontruimt moet zijn? Ik kan mij voorstellen dat dat met afgetankte treinen niet te halen is. Sowieso is dat eigenlijk ongewenst, stel dat in een volle rijdende trein een bak ontruimt moet worden, waar moet je iedereen dan laten? Best wel een veiligheidsissue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een trein ontruimen wordt alleen gedaan bij stilstand en wanneer het veilig is. Bij een evacuatie in bijvoorbeeld een weiland wil dus zeggen: baanvak buiten dienst, want mensen op het spoor. Evacuatie gaat altijd naar buiten, niet naar een andere bak. Hoogstens via een andere bak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Alex) schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:39:
Een trein ontruimen wordt alleen gedaan bij stilstand en wanneer het veilig is. Bij een evacuatie in bijvoorbeeld een weiland wil dus zeggen: baanvak buiten dienst, want mensen op het spoor. Evacuatie gaat altijd naar buiten, niet naar een andere bak. Hoogstens via een andere bak. :)
Als er in eentje brand is moet deze toch snel leeg of willen de mensen op de vlucht. Dat al voordat de trein stilstaat. Als er dan geen ruimte is drukt men elkaar zonder problemen dood. Dat bedoel ik er dus mee.

Logisch dat je niet uit een rijdende trein gaat springen (nou ja, je hebt van die hobbyisten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Bastien schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:49:
[...]

Als er in eentje brand is moet deze toch snel leeg of willen de mensen op de vlucht. Dat al voordat de trein stilstaat. Als er dan geen ruimte is drukt men elkaar zonder problemen dood. Dat bedoel ik er dus mee.

Logisch dat je niet uit een rijdende trein gaat springen (nou ja, je hebt van die hobbyisten...).
Zo heel lang duurt het nou ook weer niet voordat een trein stilstaat, misschien 30 seconden. Dat heeft een pluimpje rook zich nog niet zo snel verspreid dat het een klomp vuur wordt, laat staan voordat het een dieseltank heeft bereikt. Veel treinen rijden er trouwens niet meer op diesel.

Een GTW met twee volle tanks diesel heeft trouwens 2000 liter diesel aan boord, maar ik neem aan dat er genoeg veiligheidsvoorzieningen zijn. Ook ontbrand diesel veel moeilijker dan benzine (de omgeving moet eerst 60 graden zijn, dus als het weglekt op het spoor is de kans dat het gaat branden extreem klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En nieuws over de ICE naar London: die komt er voorlopig niet.

In het begin was het de bedoeling om nog voor de Olympische Spelen van 2012 van Amsterdam naar Londen te rijden met ICE, wat al snel onhaalbaar bleek. Vervolgens werd de datum: eind 2013.

Ook eind 2013 blijkt nu niet meer haalbaar te zijn. Het aller-aller-allerbeste scenario is op dit moment eind 2015, maar de kans dat die datum gehaald wordt is zeer klein. De verwachting is nu zelfs dat er pas per eind 2016 per ICE naar Londen kan worden gespoord.

De oorzaak van deze vertraging ligt bij materieelproduct Siemens: zij kunnen de voor deze verbinding bestelde treinen (Velaro D ofwel BR 407) niet op tijd leveren. De planning van Siemens is dat tegen eind 2012 de helft van de bestelde treinen (16 stuks) geleverd is aan Deutsche Bahn.

Echter, dan is men er nog niet: de treinen moeten ook worden toegelaten in België, Frankrijk, Engeland en Nederland. Toelating in Frankrijk stond gepland voor augustus 2012, ook dit blijkt niet haalbaar. Gehoopt wordt op eind 2013/begin 2014.

Voor de Kanaaltunnel is daarnaast ook nog eens software nodig die nog niet besteld is, omdat Siemens nog geen goed aanbod heeft gedaan. Installatie en testen van deze software duurt weer 9 maanden.

Deutsche Bahn is teleurgesteld in Siemens. Ook Eurostar heeft treinen besteld bij Siemens, om hiermee naar Amsterdam te gaan rijden. Met de BR 407 wilde Deutsche Bahn gaan concurreren met Eurostar op de as Londen - Amsterdam.

Omdat DB haar treinen eerder heeft besteld, zou Die Bahn een concurrentievoordeel hebben ten opzichte van Eurostar. Dat voordeel is nu echter zo goed als verdwenen, terwijl Eurostar wél een concurrerend aanbod heeft: Eurostar is namelijk een samenwerking met Thalys aangegaan.

Of de vertragingen van de BR 407 gevolgen heeft voor de nieuwe Eurostar-treinen is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DB is de laatste tijd wel vaker "teleurgesteld" in Siemens. Het hele ICx verhaal bijvoorbeeld.
Hoe zit de planning bij Siemens en DB nu dan, eerst ICx (die DB ook hard nodig heeft) en daarna Velaro D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pff al die toelatingen zijn ook een doodslag zeg 8)7 als het net zo gaat als bij de V250... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is er überhaupt in de treinenproductiebranche wel eens een opleverdatum gehaald? En de toelatingsdatum? En überhaupt een fatsoenlijke levertijd?

Allemaal nee. Dus waarom zijn ze nu teleurgesteld en verbaast dat het weer zo lang duurt?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bombadier? Mitsubishi?
Volgens mij is de levering van een V-IRM wel optijd O-)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 09-12-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

DDZ heeft de planning ook niet gehaald. De tweede DDZ stam (de 7501) is nu de werkplaats uitgerold, en heeft gisteren geproefrit naar Den Haag HS.

Komende week gaan er stoorstroom-meetritten plaatsvinden, en een exacte indienststelling is nog niet duidelijk.
Ik vermoed zelf jan/feb.'12. Eigenlijk zouden er al 4 stammen in dienst moeten gaan vanaf 11 dec, maar dat gaat niet lukken.

We hebben nu dus al de 7503 en de 7501.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:50:
DDZ heeft de planning ook niet gehaald. De tweede DDZ stam (de 7501) is nu de werkplaats uitgerold, en heeft gisteren geproefrit naar Den Haag HS.

Komende week gaan er stoorstroom-meetritten plaatsvinden, en een exacte indienststelling is nog niet duidelijk.
Ik vermoed zelf jan/feb.'12. Eigenlijk zouden er al 4 stammen in dienst moeten gaan vanaf 11 dec, maar dat gaat niet lukken.

We hebben nu dus al de 7503 en de 7501.
Ik las laatst juist dat Nedtrain de stammen sneller kon gaan opleveren dan gepland? Dus misschien dat ze binnenkort weer inlopen op de planning.
Moeten deze trouwens weer gecertificeerd worden?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 09-12-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:23:
Is er überhaupt in de treinenproductiebranche wel eens een opleverdatum gehaald? En de toelatingsdatum? En überhaupt een fatsoenlijke levertijd?

Allemaal nee. Dus waarom zijn ze nu teleurgesteld en verbaast dat het weer zo lang duurt?
Gechargeerd anyone? Stadler met de GTW's in Nederland ging bv. prima. SLT's waren er ook op tijd, net als de toelating, tót de technische problemen aan het licht kwamen.
ArcticWolf schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:00:
[...]
Ik las laatst juist dat Nedtrain de stammen sneller kon gaan opleveren dan gepland? Dus misschien dat ze binnenkort weer inlopen op de planning.
Moeten deze trouwens weer gecertificeerd worden?
Tot nu toe loopt het DDZ-proces niet hoe het moet dus vertraging inlopen zit er nog niet in. Stam 7503 wordt een dezer dagen wel weer gecompleteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:24:
Bombadier? Mitsubishi?
Volgens mij is de levering van een V-IRM wel optijd O-)
Toen het nog DD-IRM was (medio jaren 90), was er ook behoorlijk wat vertraging met de levering :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ArcticWolf schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:00:
[...]

Ik las laatst juist dat Nedtrain de stammen sneller kon gaan opleveren dan gepland?
Dat zou wel voor de serie-modernisering bedoeld zijn, tot nu toe zijn dit de try-out/prototype stellen. Inmiddels lijk de serie-bouw wel begonnen, maar het gaat voornamelijk nog om certificeringen, enkele testen en toelatingen.

Verder is er nog een leuke vertraagde trein. De PROTOS 5036. Conexxion had behoefte aan een nieuw stel van de PROTOS en heeft de proto-PROTOS (whats in a name 8)7 ) bij FTD Dessau laten ombouwen, maar hoe het daar mee staat? Status onbekend..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die protos is echt een schande voor de spoorwegen in Nederland, zien er niet uit. Ik baal er persoonlijk ook een beetje van dat elke vervoerder weer z'n eigen kleur heeft en niet gewoon de geel/blauwe kleuren van de NS... het blijven wel de Nederlandse Spoorwegen.
Maar ja hetzelfde ge*** hebben we met het busvervoer. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Eh... de andere vervoerders vallen niet onder de Nederlandse Spoorwegen (NS) ;)

Die zijn zelfstandig en hebben toch echt hun eigen concessies, en hebben nada niks met de NS te maken. Behalve dan eventuele lease van stellen van ze (al dan niet via NS FS).

Dus ook logisch dat ze allemaal een eigen huisstijl hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee ja dat bedoel ik ;)
Ik vind gewoon dat alle treinen in Nederland gewoon geel/blauw moeten zijn. Maar alles is "geprivatiseerd" dus ja :'(

Eigenlijk moet ProRail, NS gaan heten en de NS maar een andere naam verzinnen :P

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 09-12-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:44:
Nee ja dat bedoel ik ;)
Ik vind gewoon dat alle treinen in Nederland gewoon geel/blauw moeten zijn. Maar alles is "geprivatiseerd" dus ja :'(

Eigenlijk moet ProRail, NS gaan heten en de NS maar een andere naam verzinnen :P
Waar gaat dit in hemelsnaam over? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
een hersenspinsel van mij :>
en over hoe lelijk ik de protos wel niet vindt (incl de kleuren) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zag zojuist een stuk van een DDZ in Hengelo langskomen. Geen idee wat die hier moest, of is deze on tour geweest in Duitsland ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Was die niet naar de klimaatkamer geweest in Minden?

Weet namelijk dat er begin november een aantal DDZ-rijtuigen om die reden naar Duitsland zijn gegaan, misschien is dit de retourrit?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Motrax schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:23:

De eerste klant, NTV, voor de AGV van Alstom gaat er bijna mee rijden. De vertraging is slechts enkele maanden en heeft te maken met tegenwerking van Trenitalia/RFI.

Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51
AW_Bos schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:49:
[...]

Dat zou wel voor de serie-modernisering bedoeld zijn, tot nu toe zijn dit de try-out/prototype stellen. Inmiddels lijk de serie-bouw wel begonnen, maar het gaat voornamelijk nog om certificeringen, enkele testen en toelatingen.

Verder is er nog een leuke vertraagde trein. De PROTOS 5036. Conexxion had behoefte aan een nieuw stel van de PROTOS en heeft de proto-PROTOS (whats in a name 8)7 ) bij FTD Dessau laten ombouwen, maar hoe het daar mee staat? Status onbekend..... ;)
Ik las ergens dat Connexxion de Plan-V die ze nog hebben rijden op korte termijn wil gaan vervangen met een andere type trein dan Protos... Dus Protos 5036 zal wel ergens staan te verstoffen. Was FTD Dessau trouwens niet failliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiorano schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:09:
[...]

Was FTD Dessau trouwens niet failliet?
Ja, maar ze hebben een doorstart gemaakt, zijn overgenomen door een Roemeens bedrijf (Compania de Transport Feroviar Bucuresti S.A).

Protos als type is niet overgenomen overigens, dus word niet meer verder geproduceerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( De nieuwe diensregeling. :'(
Ja er stoppen nu meer treinen in Schiedam die naar Amsterdam gaan, maar helaas voor mij zijn de tijden nu zo dat ik alweer vroeger weg moet om op tijd op mijn werk aan te kunnen komen.
In de oude situatie heb ik de metro van 7.08 en dan 4 minuten om over te stappen op de trein van 7.16.
In de nieuwe situatie gaat die nu 4 mimuten eerder zodat ik de metro 10 minuten eerder moet nemen. Een trein later is net weer geen optie omdat ik aan de andere kant van de reis dan weer klem kom te zitten.

Naar de terugreis heb ik nog niet gekeken, ik pak dan gewoon de eerste die de goede kant uitgaat en neem desnoods vanaf Rotterdam de metro terug naar Schiedam, toch makkelijk zo'n OV. ( een echte OV niet de ov chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Bastien schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:25:
Zag zojuist een stuk van een DDZ in Hengelo langskomen. Geen idee wat die hier moest, of is deze on tour geweest in Duitsland ofzo?
Dit is de tweede en laatste bak die terugkeer van een bezoek aan de klimaatkamer van DB Systemtechnik in Minden. Zie... juist. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nog even terugkomend op ICE naar Londen: Eurostar verwacht geen vertraging voor de e320-treinen, die zouden in 2014 naar Amsterdam moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_hVOW2U7K4-M/SBMEoSdozWI/AAAAAAAAPcY/TG_a6EhPars/s640/1086.jpg

Hoe krijg je dat voor elkaar? :P

spoiler:
The general-purpose tank car in the photo below was being steam cleaned in preparation for maintenance. The job was still in progress at the end of the shift so the employee cleaning the car decided to block in the steam. The car had no vacuum relief so as it cooled, the steam condensed and the car imploded." Keep in mind that steam has around 1600 times the volume of condensed water

En in film-versie: YouTube: Tank car implosion d'un wagon citerne

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

wildhagen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:15:
[...]

Ja, maar ze hebben een doorstart gemaakt, zijn overgenomen door een Roemeens bedrijf (Compania de Transport Feroviar Bucuresti S.A).

Protos als type is niet overgenomen overigens, dus word niet meer verder geproduceerd.
De FTD-01 (wat de 5036 zou moeten worden) is wel gekocht door CXX, maar de koop is blijkbaar dus ontbonden vanwege het faillissement, begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen idee hoe dat juridisch allemaal in elkaar zit, eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het was vanochtend feest...
Je zit in een 6-baks arriva trein... Vertrekt niet. Wordt er omgeroepen: het treinstel moet worden herstart, anders kunnen we niet vertrekken. Dit zal in het gunstigste geval 5 minuten duren...
Eindelijk start de motor weer: we gaan rijden en nog geen centimeter verder: motor valt uit.
En 5 minuten later wordt er omgeroepen: "aan de overkant staat een andere trein klaar. Stap daar in"
Dat was dus gewoon de volgende trein, een 2-baks. De 6-baks zat al vol. Echt japanse praktijken van een pagina terug. Staan we allemaal. Gaat ie. 20 minuten te laat :') (en de helft bleef achter)

offtopic:
De terugweg met de bus, bus was vol, liet mij staan, en kon nog een half uur gaan wachten

En dat allemaal voor 80 minuten les! (2 uur les en verkort rooster)

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 09-12-2011 15:48 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
AW_Bos schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:43:
[...]
De FTD-01 (wat de 5036 zou moeten worden) is wel gekocht door CXX
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

Is er nou echt al de hele dag al een seinstoring tussen Den Haag en Schiedam ??

Vanochtend al vertraging door stapvoets rijden en stilstaan bij Delft Zuid en Delft en zie nu net op ns.nl dat ik straks via Gouda naar huis kan .... TGIF :(
zo misschien : YouTube: Tanker gets crushed

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 09-12-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

**kuch ** NS Insider... O-)
Of het is uiteindelijk bij een offerte gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
AW_Bos schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:27:
[...]

**kuch ** NS Insider... O-)
Of het is uiteindelijk bij een offerte gebleven?
Ik heb er een tijdje geleden iets over geschreven, toen was het stel na lange tijd eindelijk van het failliete FTD in de nieuwe holding overgegaan; daarna is er v.z.i.w. weinig meer mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51
AW_Bos schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:43:
[...]

De FTD-01 (wat de 5036 zou moeten worden) is wel gekocht door CXX, maar de koop is blijkbaar dus ontbonden vanwege het faillissement, begrijp ik?
Die Protos heeft maanden te staan veroesten op Amersfoort... Dus de koop zal destijds wel ontbonden zijn ofzo.

Somda meld:
Even een schopje..

Is er al inmiddels bekend hoe het met het 6e treinstel voor CXX staat? Deze is in augustus vorig jaar naar Dessau gegaan voor ombouw van proto-protos naar definitief model. En hij zou nog volgens Wikipedia deze maand moeten arriveren.

Misschien is er iemand die meer weet? Dessau had destijds een doorstart gemaakt na zijn faillisement, dus we zijn benieuwd.
Ik had het al in een ander topic geschreven, maar de Proto-Protos gaat definitief niet meer naar Connexxion. Connexxion heeft een ander treinstel aangeschaft. Als ik weet wanneer die ongeveer geleverd gaat worden meld ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Fiorano schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:34:
[...]

Die Protos heeft maanden te staan veroesten op Amersfoort... Dus de koop zal destijds wel ontbonden zijn ofzo.

Somda meld:
[...]
bekende quote van daar ;)

Afwachten wat voor treinstel het dan gaat worden. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 17:20
Vanaf 1 januari worden de studenten ook verwacht hun OV kaart langs de paal te zwaaien.

Buiten dat ik hier de toegevoegde waarde niet van zie (ja, ze weten nu precies hoe de studenten reizen) vraag ik me wel het volgende af:
Moet je een minimaal bedrag op je OV-kaart hebben staan om te mogen reizen? Ik heb nl gehoord dat dat bij andere OV reisproducten wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 00:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wel als je buiten je vrij-reizen periode reist natuurlijk.
Maarja, het staat allemaal uitgebreid en duidelijk beschreven op http://www.studentenreisproduct.nl/

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Fiorano schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:34:
[...]

In de tijd dat het stel daar heeft gestaan was van verkoop al helemáál geen sprake. Hoe de verhalen toch de wereld in komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Nieuwe dienstregeling stelt nog steeds teleur. Helaas nog steeds geen fatsoenlijke stoptrein verbinding tussen A'dam CS en Utrecht CS; alleen in de spits, en niet in de vakanties (terwijl er meer forensen dan scholieren in die trein zitten, maar goed). En dan ook nog eens van Rhenen naar Uitgeest, dus in elke richting meestal wel goed voor vertraging :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Mad Marty schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:37:
Wel als je buiten je vrij-reizen periode reist natuurlijk.
Maarja, het staat allemaal uitgebreid en duidelijk beschreven op http://www.studentenreisproduct.nl/
Ook erbinnen, dit haal ik van de NS site:
Zorg voor voldoende saldo (minimaal € 10,-) en check altijd in- én uit, óók in je vrij-reizen periode;
Dat is wel klote, dan moet ik 10 euro gaan verspillen om te mogen reizen in de vrij-reizen periode.... Betekent dit nou dat wanneer ik <10 euro erop heb staan, ik een boete kan krijgen? Ik heb dan immers geen geldig reisproduct.

Trouwens, nu ik het de tweede keer lees, kan die tweede zin ook staan voor het in- en uitchecken.. Lekker duidelijk weer.

[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 10-12-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In het HSL-Zuid-topic op Opeens Had Ik Het ging het over de Olympische Spelen en de V250. Naar aanleiding daarvan ging ik eens kijken op de website van NS Hispeed, waar ze een pagina speciaal voor de Olympische Spelen in Londen hebben gemaakt.

Daar staat deze tekst:
Vervoer naar en in Londen tijdens de Spelen

In no-time met de trein naar de Spelen!
Tijdens de Spelen in 2012 reist u nog sneller met de trein naar Londen. Voor uw reis naar Brussel heeft u dan de keuze uit Thalys of Intercity Brussel. Deze brengen u rechtstreeks en razendsnel via de kanaaltunnel naar hartje Londen, naar St. Pancras International
Een half jaar geleden stond er nog deze tekst:
In no-time met de trein naar de Spelen!

Tijdens de Spelen in 2012 reist u nog sneller met de trein naar Londen. Voor uw reis naar Brussel heeft u dan de keuze uit 2 hogesnelheidsverbindingen: behalve Thalys rijdt dan ook hogesnelheidstrein Fyra naar Brussel, waar u overstapt op Eurostar. Deze brengt u rechtstreeks en razendsnel via de kanaaltunnel naar hartje Londen, naar St. Pancras Station.
Lees meer over overstappen in Brussel
Bron: eigen post, 21 juni 2011, nadruk door mij toegevoegd.

Dat die tekst inmiddels is veranderd geeft mij het gevoel dat NS Hispeed er niet meer op vertrouwt dat men op tijd (dat wil zeggen: juli 2012) voldoende V250 ter beschikking heeft om een dienst naar Brussel uit te kunnen voeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 11-12-2011 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RnB schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:27:
[...]

Ook erbinnen, dit haal ik van de NS site:

[...]

Dat is wel klote, dan moet ik 10 euro gaan verspillen om te mogen reizen in de vrij-reizen periode.... Betekent dit nou dat wanneer ik <10 euro erop heb staan, ik een boete kan krijgen? Ik heb dan immers geen geldig reisproduct.

Trouwens, nu ik het de tweede keer lees, kan die tweede zin ook staan voor het in- en uitchecken.. Lekker duidelijk weer.
Zover ik weet hoef je die €10 (eigenlijk €6) alleen maar te hebben buiten je vrij-reizenperiode.

Sowieso krijg je geen boete want als je probeert in te checken en het kan niet, ben je niet ingecheckt en stap je dus netjes niet in de trein totdat je dat wel voor elkaar krijgt. Toch?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 11-12-2011 01:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 ... 45 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!