Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.032 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:33
MeneerG schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:55:
[...]

Lach me stuk. Foto geshopt als grap voor mijn 120 volgers. Ondertussen heeft half twitterend Nederland m gezien. 23.000 views.
Masterlijk om te zien, dat wel.

Maar oke.. geef mij dat oude bord maar terug. Dat is en was pure nostalgie.

@TS: Op het traject R'dam CS - Maassluis (-Hoek van Holland) wordt de SGM (Sprinter V1) nog wel in gezet als reserve materieel. Is de Sprinter V1 niet beschikbaar dan wil er nog wel eens een hondenkop.

Sprinter V1 vorige week nog in gezetten, hondenkop zie ik eigelijk niet meer.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hondekop zal je idd niet meer zien, die rijden al 15 jaar niet meer rond (los van museummaterieel) ;)

Plan-V zal je wel bedoelen, da's Mat64 (Hondekop is Mat54)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

D_Jeff schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:57:
[...]

Masterlijk om te zien, dat wel.

Maar oke.. geef mij dat oude bord maar terug. Dat is en was pure nostalgie.

@TS: Op het traject R'dam CS - Maassluis (-Hoek van Holland) wordt de SGM (Sprinter V1) nog wel in gezet als reserve materieel. Is de Sprinter V1 niet beschikbaar dan wil er nog wel eens een hondenkop.

Sprinter V1 vorige week nog in gezetten, hondenkop zie ik eigenlijk niet meer.
Het viel mij ook op dat de oude sprinters nog aanwezig zijn op dit traject, aangezien het met name toch nieuw spul is wat daar rijdt. Die Mat64 heb ik van de week ook voorbij zien komen.

Sowieso heb ik nu wel een leuke werkplek, aangezien ik vanaf de 5e verdieping vrij zicht heb op station Schiedam. Daar komt best het nodige voorbij zetten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

ProRail scoort bovengemiddeld

ProRail scoort goed vergeleken met zijn Europese branchegenoten. De Nederlandse spoorbeheerder levert tegen gemiddelde kosten een bovengemiddelde punctualiteit en benutting. Dit blijkt uit een Europese benchmark, uitgevoerd door ProRail waarin de Nederlandse spoorbeheerder is vergeleken met België, Denemarken, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland op onder meer op het gebied van veiligheid en punctualiteit.

De punctualiteit, de beschikbaarheid voor vervoerders van het Nederlandse spoorwegnet, is internationaal gestegen van plaats 3 naar 2. Uit de benchmark blijkt verder dat de benutting van het spoor de op één na hoogste is in vergelijking met Europese spoorbeheerders, met daarbij een stijgende trend.

De kosten voor onderhoud en vervanging van de infrastructuur per treinkilometer blijft in Nederland gelijk. In andere landen zijn deze kosten gestegen.

Op het onderwerp veiligheid scoort Nederland goed. Het aantal botsingen per miljoen treinkilometers is het laagste vergeleken met de andere spoorbedrijven. Wat betreft het totaal aantal ongelukken op het spoor scoort Nederland zowel absoluut als relatief flink beter dan het gemiddelde. Sinds 1993 zijn onder treinreizigers geen dodelijke slachtoffers gevallen als gevolg van een ongeval op het spoor. Nederland heeft te maken met het grootste aantal suïcides per treinkilometer, vergeleken met andere landen.

De benchmark is uitgevoerd door ProRail. Volgens de Beheerconcessie moet ProRail iedere vier jaar een internationale benchmark uitvoeren. Omdat veel gegevens vertrouwelijk zijn aangeleverd, is het onderzoek geanonimiseerd.
Bron: ProRail

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De benchmark is uitgevoerd door ProRail. Volgens de Beheerconcessie moet ProRail iedere vier jaar een internationale benchmark uitvoeren. Omdat veel gegevens vertrouwelijk zijn aangeleverd, is het onderzoek geanonimiseerd
Gevalletje "Wij van WC-eend...."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

ProRail scoort goed vergeleken met zijn Europese branchegenoten. De Nederlandse spoorbeheerder levert tegen gemiddelde kosten een bovengemiddelde punctualiteit en benutting. Dit blijkt uit een Europese benchmark, uitgevoerd door ProRail
Wij van WC-eend adviseren WC-eend...
spuit11

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mwja opzich... ProRail heeft ook een eigen controlerende dienst en die sturen net zo goed ProRail medewerkers van het bouwterrein af als die zich niet aan de regels houden 8)7 dus opzich kan het wel ;) tis alleen wel beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
D_Jeff schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:57:
[...]
De inzet van SGMm is planmatig in verband met het aanbrengen van Sandite gedurende een deel van de herfstperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

Nog even over dat nieuwe bord he... hoe laat is het eigenlijk? ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rGQ7mTI2ETEoeCBG7kBHQI7Z/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Reinier schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:13:

[afbeelding]
10:23 :+

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Reinier schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:13:

[afbeelding]
8)7 Duurde even voor ik hem zag. Toch best apart als er 1 systeem achter zit. Blijkbaar worden linker- en rechterstaat los van elkaar geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het lijkt me zeer sterk dat met een scherm van die grootte (gekoppeld met de hoge resolutie.. Op de Escape in Amsterdam hangt een groter scherm maar die doet nog niet eens 1080p) het geheel door één systeem aangedreven wordt eigenlijk.

En die verschillende klokken maken IMO duidelijk dat dat niet zo is :P

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 03-11-2011 10:51 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

De resolutie maakt toch niets uit?
Je haalt misschien maar 1 frame per seconde, maar dat is voor deze toepassing meer dan genoeg.

Ik tel hier 36 schermen. Met 30 frames per seconde heb je binnen 1,2 seconden alle schermen al ververst, dus schijnbaar zit hier weer een op maat gemaakte oplossing met speciale hardware achter, terwijl een standaard computer hier voldoende voor is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:10:
Je haalt misschien maar 1 frame per seconde, maar dat is voor deze toepassing meer dan genoeg.

Ik tel hier 36 schermen. Met 30 frames per seconde heb je binnen 1,2 seconden alle schermen al ververst, dus schijnbaar zit hier weer een op maat gemaakte oplossing met speciale hardware achter, terwijl een standaard computer hier voldoende voor is.
ze kunnen misschien beter de resolutie verlagen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

ArcticWolf schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:16:
ze kunnen misschien beter de resolutie verlagen... |:(
Een beetje begrijpend lezen mag ook wel!
Om zoveel pixels aan te sturen heb je echt niet meer dan 1,2 seconden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:22:
Om zoveel pixels aan te sturen heb je echt niet meer dan 1,2 seconden nodig.
Zodat je een deel van de tijd tegen een bord aankijkt dat maar half gerefreshed is. Handig, inderdaad. Ben je eindelijk van dat mechanische gedoe af, implementeer je het alsnog onhandig. Bovendien kan je dan alsnog het getoonde beeld krijgen: het is helemaal niet duidelijk hoelang die verschillende tijden er hebben gestaan. Zelfs als het minder dan een seconde is kan je die foto makkelijk maken...

Wat is er trouwens mis met een custom-made oplossing? Dat is in dit soort situaties volgens mij niet duurder hoor, aangezien je onderhoud niet door handige neefjes laat uitvoeren.

[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 03-11-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Onbekend schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:10:

Dat is superonhandig als je het scherm, bijvoorbeeld bij calamiteiten, wilt gebruiken voor meer dynamische informatie.

Bovendien: hoeveel niet-custom hardware kan 36 schermen op die manier aansturen eigenlijk? Mijn computer kan 't niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

ValHallASW schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:32:
het is helemaal niet duidelijk hoelang die verschillende tijden er hebben gestaan. Zelfs als het minder dan een seconde is kan je die foto makkelijk maken...
Veel langer dan een seconde. Ik dacht verschillende tijden te zien, ging iets dichterbij staan, verschil was er nog, telefoon gepakt, nog steeds verschil, foto, hup.
Ik zal vanmiddag nog eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zullen wel twee pc's zijn die apart van elkaar gesynct zijn. Wel echt een domme fout.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ze hebben ntp gewoon nog niet aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Er rijden vrijwel geen treinen tussen Amersfoort en Utrecht. Ik ga me vandaag eens niet ergeren aan de gebrekkige informatievoorziening maar ik ga terug naar huis voor een paar espresso's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Reinier schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:23:
Er rijden vrijwel geen treinen tussen Amersfoort en Utrecht. Ik ga me vandaag eens niet ergeren aan de gebrekkige informatievoorziening maar ik ga terug naar huis voor een paar espresso's ;)
Trein bij Den Dolder door rood gegleden las ik. Mijn trein mocht er via het andere spoor omheen. De gestrande trein stond precies op de overweg, daardoor veel vertraging omdat de andere overwegen ook langzaam moesten worden aangereden.

Overigens werd er in mijn trein omgeroepen dat de trein defect zou zijn. Toch las ik op Twitter dat hij door rood was gegleden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iemand bekend met Nu en Toen? Leuke beelden altijd van deze dag in het verleden.

Kwam daar vandaag deze tegen:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5168/5287959548_f72d65c6e3_z.jpg

4 november 1947: "Spoorcontrole met omgebouwde Fiat" op Amsterdam Centraal.

Lekker koddig, zo'n Fiat 500, hij haalt met moeite de bovenkant van de perronrand :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:15
Reinier schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:50:
[...]

Veel langer dan een seconde. Ik dacht verschillende tijden te zien, ging iets dichterbij staan, verschil was er nog, telefoon gepakt, nog steeds verschil, foto, hup.
Ik zal vanmiddag nog eens kijken :)
Een seconde of vijf was het vanmiddag, al heb ik de stopwatch er niet naast gehouden :p

@hierboven: volgens mij stond zelfs het type erbij op NuenToen, een Topolino ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pfft.

Afbeeldingslocatie: http://www.rail.co/wp-content/uploads/GCR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik kon er zo snel geen foto/video over vinden, maar had de aflevering net ook gezien.
Helaas zitten er aardig wat "foutjes" in de opnames. Zoals een aantal keer spiegelbeeld als Jeremy probeert in te halen. :)

Edit:
Waar is dat eigenlijk opgenomen? Volgens mij rijden ze daar links?

[ Voor 15% gewijzigd door Onbekend op 06-11-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
In Rail Magazine, die komende week in de brievenbussen valt en in de schappen belandt, de onthulling van de nieuwe kleurstelling van de Argentijnse wadlopers en (meer) nieuws over de verkoop van nog meer stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Onbekend schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:27:
Ik kon er zo snel geen foto/video over vinden, maar had de aflevering net ook gezien.
Helaas zitten er aardig wat "foutjes" in de opnames. Zoals een aantal keer spiegelbeeld als Jeremy probeert in te halen. :)

Edit:
Waar is dat eigenlijk opgenomen? Volgens mij rijden ze daar links?
Dat is op de Great Central Railway tussen Leicester en Loughborough. Een museumlijn. En ze reden daar rechts. Als Jeremy wil inhalen rijdt hij links. Vreemd eigenlijk want in Engeland rijden ze links.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Utrecht - Geldermalsen ligt er vanwege een wisselstoring gedeeltelijk uit. Goede timing gezien het de omleidingsroute voor vrijwel al het goederenverkeer naar Duitsland is dit weekend.

[ Voor 60% gewijzigd door Luke! op 06-11-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Carpento schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:04:
[...]

Een seconde of vijf was het vanmiddag, al heb ik de stopwatch er niet naast gehouden :p

@hierboven: volgens mij stond zelfs het type erbij op NuenToen, een Topolino ;)
Oh het leek langer :)

Trouwens, het is een 500, bijnaam Topolino :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Na een reis van inmiddels zo'n 3,5 week en een verblijf aan de grens van ook alweer twee weken wordt gepoogd zo de volgende V 250 het land in te slepen. Daarmee heeft dan meer dan de helft van de stellen Nederland ooit bereikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 07-11-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

Luccus schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:26:
Na een reis van inmiddels zo'n 3,5 week en een verblijf aan de grens van ook alweer twee weken wordt zo de volgende V 250 het land in gesleept. Daarmee heeft dan meer dan de helft van de stellen Nederland ooit bereikt.
Is er al een planning voor wanneer de V250's ook daadwerkelijk ingezet gaan worden?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Railcolor.net meldt dat de BR189-locomotief (ook bekend als ES64F4) zijn toelating voor België binnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:33
Trouwens, even een vraagje.
Op Wikipedia lees ik dat de Hoekse lijn (Schiedam Centrum - Hoek van Holland Haven/Strand) binnen nu en 2 jaar opgebouwd zou worden tot light rail traject. Ik vraag me af of dit nog doorgaat, in verband met de financiële haalbaarheid (door de bezuinigingen op het OV in de 3 stadsregio's).

Weten jullie daarvan iets meer? Wiki wordt ook niet echt meer bijgewerkt, Prorail vermeldt weinig, provincie Zuid-Holland heeft een mooie brief staan van 2 jaar terug en van de Stadregio R'dam word ik ook niets wijzer.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Had de NS inmiddels die concessie voor 2015 al binnengehaald? Zij wouden er inderdaad een light-rail van maken, kan ik me herinneren, in samenwerking met de RET en/of StadsRegio Rotterdam.
Luccus schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:26:
Na een reis van inmiddels zo'n 3,5 week en een verblijf aan de grens van ook alweer twee weken wordt gepoogd zo de volgende V 250 het land in te slepen. Daarmee heeft dan meer dan de helft van de stellen Nederland ooit bereikt.
Gaat nu hard, hoeveel stellen hebben we nu al? Ik raak nu de tel kwijt, en dat mag eigenlijk niet gebeuren :$...
Er is toch al een stel terug naar Pistoia voor de inbouw van het interieur?

Ben zelf benieuwd hoe de stellen zich gaan gedragen tijdens de inzet. Ansaldobreda heeft geen goede naam in Denemarken gekregen. Ik meen dat in het voorjaar van 2012 de eerste stellen in dienst moeten komen, maar gezien die vertragingen die er al opgelopen zijn neig te mikken op volgend najaar..... **zucht** :P
Maar goed, we zullen in het voorjaar gaan zien.

[ Voor 78% gewijzigd door AW_Bos op 08-11-2011 00:05 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

-

[ Voor 100% gewijzigd door AW_Bos op 07-11-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schiedam Centrum - Hoek van Holland zou inderdaad omgebouwd worden tot lightrail, dat wil zeggen aangesloten worden op de metrolijn van de RET net zoals Randstadrail, de aansluiting ligt er al sinds de aanleg van de Beneluxlijn van de RET (verlenging van de metrolijn). Het laatste wat ik er van heb gehoord is dat er sprake is van geldgebrek met als resultaat vertraging. Daardoor was de NS de enige die een bod heeft gedaan op de concessie tot 2015 en heeft die dus ook gekregen. Het heeft er alle schijn van dat e.e.a. uitgesteld wordt, al is daar voor zover ik weet niets over bekend gemaakt.

Hoe dat allemaal moet als de geplande bezuinigingen doorgaan is een goede vraag. Gezien het feit dat die naar alle waarschijnlijkheid tot het schrappen van lijnen gaan leiden zou ik er op gokken dat dat betekent dat het plan dan in de ijskast verdwijnt. Dat zou alleen wel lastig zijn voor de NS/Prorail, die hebben de sporen tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum nodig om op termijn Rotterdam Centraal - Rijswijk eindelijk viersporig te kunnen maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 03:10 . Reden: Google Maps url fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:58:
Gaat nu hard, hoeveel stellen hebben we nu al? Ik raak nu de tel kwijt, en dat mag eigenlijk niet gebeuren :$...
Er is toch al een stel terug naar Pistoia voor de inbouw van het interieur?

Ben zelf benieuwd hoe de stellen zich gaan gedragen tijdens de inzet. Ansaldobreda heeft geen goede naam in Denemarken gekregen. Ik meen dat in het voorjaar van 2012 de eerste stellen in dienst moeten komen, maar gezien die vertragingen die er al opgelopen zijn neig te mikken op volgend najaar..... **zucht** :P
Maar goed, we zullen in het voorjaar gaan zien.
Tien ooit in Nederland geweest, de elfde toch nog steeds aan de grens. Daarvan drie retour Pistoia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Hooglander1 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:51:
Zullen wel twee pc's zijn die apart van elkaar gesynct zijn. Wel echt een domme fout.
Het computerschermbord op Assendelft staat al maanden op 17:55 dus ach. Waarschijnlijk heeft de tijd vertraging bij NS. :+

[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 09-11-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

http://www.nu.nl/binnenla...va-actie-machinisten.html

Sinds wanneer rijdt Arriva met VIRM? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoebedoelu? Er wordt geen VIRM genoemd in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er wordt zelfs helemaal niet over materieel gesproken!
Overigens inderdaad wel een beetje voorbarige acties lijken mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik gok dat er eerst een plaatje van een VIRM stond? Heeft nu.nl wel vaker een handje van namelijk.

Tijdje geleden was er een storing (wissels geloof ik of seinen ofzo). Stond toen een plaatje van een stoomlocomotief bij... misschien dat het een oude journalist is die de stoomtijd nog meegemaakt heeft, en sindsdien geen trein meer heeft gezien?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ah, okee, er stond eerst inderdaad een VIRM-plaatje. Never mind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 01:07

[url=bron=http://nos.nl/artikel/311903-virgin-wil-hsl-overnemen.html]Virgin wil HSL overnemen[/url]

Het Britse bedrijf Virgin heeft afgelopen zomer een panklaar plan voor de exploitatie van de Hogesnelheidslijn HSL ingediend bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Virgin ziet brood in de kwakkelende lijn van de NS en zou die op korte termijn willen overnemen. Het ministerie is tot nu toe niet ingegaan op het plan.

Afgelopen zomer hield een delegatie van Virgin een presentatie voor drie topambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Milieu op Schiphol. Eerder bracht Phil Pacey, topman van Virgin, de hogesnelheidslijn voor zijn bedrijf in kaart. Hij was verbaasd over wat hij aantrof, zo liet hij de ambtenaren ook weten. Oude treinen die niet aan de hoogste eisen voldoen en die bovendien verstopt staan op perron 13 van Centraal Station Amsterdam.

Ook het prijssysteem is volgens hem een belediging voor de reizigers. "NS heeft mismanagement gepleegd", stelt hij. En de topman van Virgin denkt dat zijn bedrijf het beter kan. Bovendien heeft Virgin het ministerie voorgesteld het hoofdkantoor voor de Europese activiteiten van Virgin in Nederland te vestigen. Virgin zou zijn treinactiviteiten in Europa verder willen uitbouwen.
Reddingsplan

Dat het niet goed gaat met de HSL is al langer duidelijk. Al maanden onderhandelt minister Schultz van Infrastructuur met de NS over een reddingsplan. Volgens ingewijden zijn ze er bijna uit. De minister heeft in ieder geval beloofd nog voor de begrotingsbehandeling van haar departement de Tweede Kamer te informeren. Wat de redding gaat kosten, is nog niet bekend.

De lijn werd in 2009 in gebruikgenomen, drie jaar later dan gepland. Maar sinds de ingebruikname van de route in 2009 zijn er nog steeds problemen. De NS, die de route exploiteert, bestelde in 2005 Italiaanse treinen (V250) van AnsaldoBreda voor hun Fyra-dienst van Amsterdam naar Brussel-Zuid, maar die rijden nog steeds niet. Een woordvoerder van de NS laat weten dat de eerste trein 'medio 2012 in de dienstregeling gaat rijden'.

De NS rijdt nu met gehuurde locomotieven en oude wagons die niet harder gaan dan 160 kilometer per uur. De nieuwe Fyratreinen zouden 250 km per uur gaan rijden. De NS, die jaarlijks zo'n 160 miljoen euro betaalt voor de concessie voor het Nederlandse deel van de HSL, lijdt elk jaar tientallen miljoenen euro's verlies op de HSL. HSA, een jointventure van NS en KLM, is bijna failliet.
Interesse

Buitenlandse partijen hebben al eerder interesse getoond in de HSL, zoals de staatsbedrijven Deutsche Bahn en het Franse SNCF, die nu al met de Thalys over het spoor rijdt.

Naar nu blijkt heeft het commerciële bedrijf Virgin dus ook vergaande interesse in de lijn. Het bedrijf van de excentrieke magnaat Richard Branson heeft in Groot-Brittannië al hogesnelheidstreinen naar vijf bestemmingen. Vorig jaar vervoerden ze 28 miljoen mensen.

Het ministerie van Infrastructuur laat in een reactie weten dat gezocht wordt naar een oplossing die gunstig is voor de reizigers en de belastingbetaler. Daarvoor worden alle mogelijkheden op dit moment bekeken.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Virgin, DB, samenvoegen met de Thalys, alles is beter dan de puinhoop die ze er tot nu toe van maken, lijkt mij. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik had even een deja vu en dat bleek niet zo gek:

http://www.nrc.nl/nieuws/...e-naar-hogesnelheidslijn/

Beetje vaag waarom dat drie maanden later ineens nieuws is bij de NOS.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Vunzz schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:06:
Ik had even een deja vu en dat bleek niet zo gek:
Ben ik toch niet de enige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
NOS is over het algemeen vrij traag met nieuws, dus zo verassend is dit nu ook weer niet. Was idd al een hele tijd bekend :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Denk eerder dat nu er een besluit genomen moet gaan worden Virgin nog een keer de publiciteit heeft gezocht en dat daarom de NOS het item brengt. Beetje druk zetten op het idiote gedoe.

Zojuist ook in het journaal, inclusief de prachtig geschilderde V250 :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:26:
Denk eerder dat nu er een besluit genomen moet gaan worden Virgin nog een keer de publiciteit heeft gezocht en dat daarom de NOS het item brengt. Beetje druk zetten op het idiote gedoe.

Zojuist ook in het journaal, inclusief de prachtig geschilderde V250 :+
Ze hebben 2 grote fouten gemaakt... 1 de toeslag veel te hoog maken en 2 in zee gaan met een dramatische treinenbouwer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom krijg ik bij , die HSL altijd het gevoel dat het "was built to fail" , het is in de basis gewoon een extra stuk spoor , al gebruik je hem alleen voor normale stoptreinen en intercity`s (wel zelfde voltage als de lijn natuurlijk).
Alleen om de vertragingen in het gebied Amsterdam - Den Haag - Rotterdam te elimineren , is toch gewoon niks mis mee , nee de NS (van KLM begrijp ik wel dat ze het liever niet gebruiken) zorgt er gewoon voor dat er niemand op dat traject zit , vanwege prijs en service.

Ik hoop echt dat of DB of SNCF of liever nog Virgin deze zaak vandaag nog overnemen (inclusief de minister van verkeer en waterstaat).

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik vond de Thalys eigenlijk wel prima. Ik had geen vertraging (alleen een noodremming, die uiterst soepel ging), perron 13 is prima te vinden ondanks dat ik er nooit eerder was en staat dus niet verstopt, en ging lekker hard. Helaas reed 'ie in Frankrijk pas echt lekker door.

Dat de Fyra's zo traag geleverd worden is imho niet 100% de schuld van de HSA: Zij wisten niet dat onze Italiaanse treinenbouwer zulke enorme vertragingen zouden veroorzaken.

Wat ik wel dom vind, is de enorme bieding op de concessie van de HSL. Je kan toch veel beter een bedrijf als DB laten gaan, die ervaring heeft, in plaats van een enorm risico door heel veel te bieden? Je zou, met een pak geld voor treinen, de concessie daarna alsnog kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ArcticWolf schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:57:
[...]

Ze hebben 2 grote fouten gemaakt... 1 de toeslag veel te hoog maken en 2 in zee gaan met een dramatische treinenbouwer 8)7
Ze konden niet anders, vanwege het budget, toch?
Anders hadden ze allang de Velaro's (bekend van de ICE) gekocht, en die inmiddels al lang en breed laten rondrijden. Morgen besteld, over/binnen een jaar of wat gebouwd en al afgeleverd. :)

Als de V250 in dienst zal zijn, ben ik benieuwd hoe de ETCS zal werken op het HSL baanvak. Hopelijk gaat dit niet een tweede hoofdbreek-vraagstuk worden voor AnsaldoBreda. Vraag me af of AnsaldoBreda er al ervaring mee heeft? Gebruiken de IC4's in Denemarken die ook?

Ik ben trouwens benieuwd wanneer Schultz terug gaat komen op de nieuwe aanbesteding van de HSL?

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 09-11-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
AW_Bos schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:30:
[...]
Als de V250 in dienst zal zijn, ben ik benieuwd hoe de ETCS zal werken op het HSL baanvak. Hopelijk gaat dit niet een tweede hoofdbreek-vraagstuk worden voor AnsaldoBreda. Vraag me af of AnsaldoBreda er al ervaring mee heeft? Gebruiken de IC4's in Denemarken die ook?

Ik ben trouwens benieuwd wanneer Schultz terug gaat komen op de nieuwe aanbesteding van de HSL?
ETCS zal best wel werken, aangezien AnsaldoSTS prima ervaringen heeft met ETCS.
Ik zal mevr. Schulz morgen es vragen 8)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:30:
[...]

Ze konden niet anders, vanwege het budget, toch?
Anders hadden ze allang de Velaro's (bekend van de ICE) gekocht, en die inmiddels al lang en breed laten rondrijden. Morgen besteld, over/binnen een jaar of wat gebouwd en al afgeleverd. :)

ECTS werkt toch prima? ze rijden nu al met ECTS toch? De BR locs die er rijden hebben ECTS en de Thalys ook.
Zijn het geen siemens units die er in worden gebouwd?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 09-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ArcticWolf schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:41:
[...]

ECTS werkt toch prima? ze rijden nu al met ECTS toch? De BR locs die er rijden hebben ECTS en de Thalys ook.
Zijn het geen siemens units die er in worden gebouwd?
Dat zal misschien wel, maar AnsaldoBreda moet ook hun software aanpassingen maken in hun boord-computer, lijkt me. En ik ben benieuwd hoe die zal werken. In het begin gaf het bij Siemens op de HSL ook de nodige kinderziekten, dacht ik?

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:08:
[...]

Dat zal misschien wel, maar AnsaldoBreda moet ook hun software aanpassingen maken in hun boord-computer, lijkt me. En ik ben benieuwd hoe die zal werken. In het begin gaf het bij Siemens op de HSL ook de nodige kinderziekten, dacht ik?
yeah in het begin wel ja, maar dat lag volgens mij meer aan de aannemer die het detectie materiaal monteerde dan aan de units.

• Alex)
Afgaande op deze presentatie zijn alle Thalys-treinstellen voorzien van een ERTMS-installatie van Ansaldo STS. Aangezien zij ook de ERTMS-installatie leveren voor de V250 denk ik dat dat wel goed zal komen.

Deze problemen zijn de meest voorname op de HSL:
- Storing in het Radio Block Centre (geleverd door Siemens/Alcatel), wat een probleem is aan de wal
- Storing in communicatie met RBC via GPRS
- Problemen met ERTMS-apparatuur in de locomotief (zoals een crash)

De installatie in de huidige Traxx-Fyra is geleverd door Bombardier. Bombardier-ERTMS werkt helaas niet zo betrouwbaar als Ansaldo-ERTMS of Alstom-ERTMS, zo is gebleken uit de praktijk, de vertraagde invoering op Amsterdam - Utrecht (tot een boete aan toe) en het feit dat SLT - ondanks de specificaties - is voorzien van ATB en niet van ERTMS.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

marcop23 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:20:

Dat de Fyra's zo traag geleverd worden is imho niet 100% de schuld van de HSA: Zij wisten niet dat onze Italiaanse treinenbouwer zulke enorme vertragingen zouden veroorzaken.
*kuch* *splutter* *frot*

Iedereen zei bij de bestelling al "dat gaat je berouwen, die leveren nooit op tijd, dat wordt minstens 3 jaar vertraging". Ansaldo had toen al een reputatie van niet, niet op tijd, niet compleet en/of niet betrouwbaar te kunnen leveren. Op dat moment was de levering van IC4 voor de DSB al vertraagd en wist iedereen dat die nog meer zou vertragen.
De keuze voor Ansaldo is puur en alleen op geld genomen. Het was de goedkoopste dus nemen we hem. Ansaldo had een paar leuke outs (zoals: ze hoefden pas te leveren een paar maanden nadat de hele lijn in gebruik was, en het was ook al bekend dat dat later zou worden), maar dan nog was er niemand die dacht dat Ansaldo op tijd zou leveren.

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:43:
[...]

*kuch* *splutter* *frot*

Iedereen zei bij de bestelling al "dat gaat je berouwen, die leveren nooit op tijd, dat wordt minstens 3 jaar vertraging". Ansaldo had toen al een reputatie van niet, niet op tijd, niet compleet en/of niet betrouwbaar te kunnen leveren. Op dat moment was de levering van IC4 voor de DSB al vertraagd en wist iedereen dat die nog meer zou vertragen.
De keuze voor Ansaldo is puur en alleen op geld genomen. Het was de goedkoopste dus nemen we hem. Ansaldo had een paar leuke outs (zoals: ze hoefden pas te leveren een paar maanden nadat de hele lijn in gebruik was, en het was ook al bekend dat dat later zou worden), maar dan nog was er niemand die dacht dat Ansaldo op tijd zou leveren.
Kost die vertraging niet zoveel extra dat ze net zo goed velaro's kunnen nemen? Wat voor mensen maken zo'n kostenraming he... het gaat over miljoenen 8)7
Ik maak zelf ook kostenramingen en daarbij neem ik wel de levertijd en ook de duurzaamheid (hoe lang een constructie mee gaat tov een ander type constructie) in acht, wat soms echt veel kan schelen op een begroting/raming.

• IJnte
Heeft iemand in zijn archief nog een plaatje van een bovenleidingpaal welke in het spoor staat :? Ik meen deze nog niet zo lang geleden gezien te hebben op energievoorziening.info maar ik kan hem nergens vinden.

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Welke bedoel je? een T portaal?

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• AW_Bos

AW_Bos

Kijk eens naar de foto's van de sneltram van Utrecht. Genoeg T-portalen :P
Afbeeldingslocatie: http://groningertram.files.wordpress.com/2009/11/utrecht-sneltram.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 10-11-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
Doe je dit ook altijd bij je collega's/vrienden/familie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan hou ik wel mijn hand voor de mond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik bedoel in het spoor, als in een ontwerpfout :) Daar heb ik niet zo heel lang geleden een plaatje van gezien, maar die kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:43:
[...]

Ik bedoel in het spoor, als in een ontwerpfout :) Daar heb ik niet zo heel lang geleden een plaatje van gezien, maar die kan ik niet vinden.
heeft bestaudio weer een fout gemaakt? :/ zucht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:15
Deze bedoelde je vast niet, maar is evengoed een aardige fail :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:10:
[...]

heeft bestaudio weer een fout gemaakt? :/ zucht :>
Bestaudio maakt geen fouten :) Die maakt alleen maar wat jij en ik ontwerpen 8) Jij hebt dus de fout gemaakt, aangezien ik geen EV ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:24:
[...]

Bestaudio maakt geen fouten :) Die maakt alleen maar wat jij en ik ontwerpen 8) Jij hebt dus de fout gemaakt, aangezien ik geen EV ontwerp :)
ik ook niet ;) Ik ontwerp alleen spooraansluitingen en stamlijnen zonder EV O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ijnte ik weet welke je bedoelt, zal even zoeken of ik hem zo kan vinden. En correctie ik maak niet alleen wat jullie bedenken, ik haal er ook nog eens de fouten uit en verbeter waar nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Fouten!! Neeej joh! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

* bestaudio heeft even heel erg veel moeite zijn mond nu te houden

Ik kom zo nu en dan dingen tegen van heb ik jou daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bestaudio schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:34:
[...]

* bestaudio heeft even heel erg veel moeite zijn mond nu te houden

Ik kom zo nu en dan dingen tegen van heb ik jou daar
Dat kan ik best geloven! Mocht ik een ontwerp hebben waarin EV in voorkomt, dan geef ik het alleen ter indicatie omdat ik geen flauw idee heb wat de ontwerpeisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek de 1200....

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/img_2840kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/img_3031kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
De 1202, 1211 en 1218 gaan zometeen retour thuisbasis: van Amsterdam Watergraafsmeer (13.47 uur) via Utrecht en 's-Hertogenbosch (15.16 uur) naar Blerick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Geweldig, en ook nog eventjes door ProRail op een regulier hoofdbaan spoortje geplaatst _O_.
Echt hulde.....

Hulde voor de hele dag trouwens, en voor de goed verzorgde reis met de excursietrein. Mooie fotostops verder, en een mooie in-line en line ups _O_.

Foto van mijn hand:
Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/390858_2631313983533_1275884510_3069834_450216909_n.jpg
Wat een belangstelling _O_

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 13-11-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De 1200 blijft by far mijn favoriete loc van de NS. Als klein jongetje was ik al behoorlijk gefascineerd door de stoere 1212 van Marklin die we thuis hadden (en nog steeds hebben). Ooit eens tijdens een open dag op Rotterdam CS daadwerkelijk in zo'n bakbeest gezeten. Meesterlijke ervaring!

Rijden die 1200's trouwens met twee pantografen omhoog of is dat slechts voor de show?

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 14-11-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
PaT schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:06:
De 1200 blijft by far mijn favoriete loc van de NS. Als klein jongetje was ik al behoorlijk gefascineerd door de stoere 1212 van Marklin die we thuis hadden (en nog steeds hebben). Ooit eens tijdens een open dag op Rotterdam CS daadwerkelijk in zo'n bakbeest gezeten. Meesterlijke ervaring!

Rijden die 1200's trouwens met twee pantografen omhoog of is dat slechts voor de show?
Volgens mij gaan ze beiden omhoog tijdens het optrekken, om de stroom te beperken. Tijdens het rijden gaat er één weer naar beneden. Dat is in ieder geval wat ik altijd bij 1700'tjes zie gebeuren.

Op Wikipedia staat overigens één plaatje waar een 1200 rijdt en waar ook één pantograaf omhoog staat, en bij de rest (stilstaand) staan ze beiden omhoog. Lijkt dus wel te kloppen :)

Voor de rest: Ik woon in een uithoek, zonder bvl in de buurt, maar ik vind dikke diesels wel bruut >:) Voith Maxima (volgens mij) wel eens met een buizentrein in Delfzijl gezien, best uber :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DSB heeft alle (door AnsaldoBreda gebouwde) IC4-treinstellen uit dienst genomen i.v.m. een onderzoek naar het niet opvolgen van seinen, zo schrijft Railway Gazette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wel een erg summier bericht. Waarom ligt het aan de trein als die een rood sein voorbij rijdt? Het zijn toch geen automatische treinen. Hebben ze ETCS die de seinpositie/seinstand niet goed weergeeft? Werken de remmen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ziedaar waarom Twitter zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://translate.google.n...itik%2Farticle1657943.ece

Waarom het briljant is, je moet gewoon ff goed zoeken. :)

http://translate.googleus...SXRrHdzZIdfzS31wemFxuEXzg
Hier nog meer informatie :)

[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 15-11-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Precies hetzelfde: er zijn treinen door rood gereden. Het hoe en waarom (zelfs geen enkel klein beetje informatie) staat er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zal wel flink faal zijn als blijkt dat de ATB niet goed werkt in de trein :|

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 15-11-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat ze niet willen vertellen wat er mis is, ze zijn alleen overeenkomsten op het spoor.

Voordat je een hele vloot van het spoor trekt moet er dan wel daadwerkelijk wat aan de hand zijn.

Kan best zijn dat bijvoorbeeld de (of een vorm van) ATB gefaalt heeft en niet 100% betrouwbaar is. In zo'n geval houd je het liever stil totdat je het bevestigd hebt, voordat je onnodige paniek veroorzaakt.

* Hooglander1 snapt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Trouwens er rijden steeds 2 x V250's langs, tussen Arnhem en Utrecht (volgens mij zijn het 2 verschillende te zien aan de verschillende grafiti tekeningen 8)7 ) Enige reden waarom ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kort na elkaar of kruisen ze elkaar? Misschien dat het testritten zijn om te kijken of twee stellen elkaar beinvloeden of de ATB meer beinvloeden dan 1 stel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In het Denemarken-topic op SkyScraperCity staat dit:
More bad news about the IC4 project, yesterday, an IC4 unit was passing a full stop light, at full speed, because the brakes didn't work, and operator was not able to stop the train, before 100 meters of the cargo train in front. the IC4s maximum speed has been downgraded to 140 km/h, but this is hardly the solution. I don't understand why a series of trains, which have tons of problems, needed to be maintained every 2000 km (!) and then have a so close to disaster failure, can still be used. It's time to drop those shitty units!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:22:
Kort na elkaar of kruisen ze elkaar? Misschien dat het testritten zijn om te kijken of twee stellen elkaar beinvloeden of de ATB meer beinvloeden dan 1 stel?
Gister wel 2 vlak na elkaar en 's middags nog 1 (3 richting Arnhem) en 1 richting Utrecht. Vandaag kwam er weer langs richting Utrecht. Maar ja ik let niet steeds op... maar het lijkt erop dat het er 2 zijn :p

daar kwam er nog 1 langs richting Arnhem. (11:36 Driebergen-Zeist)

trouwens... die 1600/1800 locs op Amsterdam Dijksgracht/Maastricht, zijn die te koop?

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 15-11-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alex) schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:24:
In het Denemarken-topic op SkyScraperCity staat dit:
[...]
Welk systeem gebruiken ze in Denemarken dan? ERTMS/ETCS? :?
In dat geval mogen ze de V250 ook even onder het licht brengen voordat we zulke incidenten in Nederland zullen krijgen. :X

Ik weet dat de V250 vandaag aan het proefritten is tussen o.a Amsterdam en Utrecht, en misschien dat ze de ERTMS ook meteen uittesten op dit traject? En in dat geval ben ik benieuwd of dat gelijk staat met het probleem in Denemarken (als die ook ETCS gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AW_Bos schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:52:
[...]

Welk systeem gebruiken ze in Denemarken dan? ERTMS/ETCS? :?
In dat geval mogen ze de V250 ook even onder het licht brengen voordat we zulke incidenten in Nederland zullen krijgen. :X
De uitrol van ERTMS in Denemarken staat gepland om afgerond te worden tegen 2021. Denemarken gebruikt nu een systeem van Siemens, ZUB123 ook wel ATC genoemd.

De technische installatie van het beveiligingssysteem in de IC4 is - zo heb ik althans vernomen van een insider in de industrie - niet afkomstig van Ansaldo STS, maar van Siemens.

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 15-11-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:24:
trouwens... die 1600/1800 locs op Amsterdam Dijksgracht/Maastricht, zijn die te koop?
Ik weet dat NSR / NSF er een aantal van te koop heeft staan, maar of ze allemaal nu de verkoop in gaan is mij niet duidelijk. Ik weet wel dat er afgelopen maanden al enkele verkocht zijn aan Locon en HUSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
AW_Bos schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:02:
[...]

Ik weet dat NSR / NSF er een aantal van te koop heeft staan, maar of ze allemaal nu de verkoop in gaan is mij niet duidelijk. Ik weet wel dat er afgelopen maanden al enkele verkocht zijn aan Locon en HUSA.
Als je met 500 man even 100 euro neerlegt heb je er zo eentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Vinnienerd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:43:
[...]

Als je met 500 man even 100 euro neerlegt heb je er zo eentje :P
En dan nog een vandalisme-loze ruimte vinden, onderhouden, en een machinist vinden. Dat natuurlijk ook een concessietje op Almelo- Mariënberg (of gewoon kilometertjes kopen) en wat rijtuigjes, en dan pas heb je een werkende treinverbinding!

Hoeveel kosten spoorkilometers eigenlijk ongeveer? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:32
marcop23 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:55:
[...]

En dan nog een vandalisme-loze ruimte vinden, onderhouden, en een machinist vinden. Dat natuurlijk ook een concessietje op Almelo- Mariënberg (of gewoon kilometertjes kopen) en wat rijtuigjes, en dan pas heb je een werkende treinverbinding!

Hoeveel kosten spoorkilometers eigenlijk ongeveer? :9
Moet je wel een generator op een containerdraagwagen achter de 1600 hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
50000 euro voor een loc? vind ik nog wel meevallen! *doe mij die maar* :9

Je moet een pad reserveren volgens mij, de kosten om een rijpad aan te vragen met de rijtijden kost 350 euro. Maar de kosten voor een pad te reserveren weet ik niet. En de kosten voor de stroom per km weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Laatst online: 28-08 22:49
tussen nieuw-amsterdam en schoonebeek licht nog een oud ongebruikt oliespoor uit de vroegere nam dagen.
ideaal lijkt mij ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ArcticWolf schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:20:
Je moet een pad reserveren volgens mij, de kosten om een rijpad aan te vragen met de rijtijden kost 350 euro. Maar de kosten voor een pad te reserveren weet ik niet. En de kosten voor de stroom per km weet ik ook niet.
Die dingen staan allemaal in de netverklaring die de infrastructuurbeheerder ieder jaar uitgeeft. :)

Pagina: 1 ... 42 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!