Als NS het niet acceptabel vindt, waarom komen ze dan met zo'n absurd idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 07-10-2011 13:36 ]
We are shaping the future
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 07-10-2011 13:36 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Omdat je een auto op iedere hoek van de straat aan de kant kunt gooien om een plasje te plegen. Een trein stopt niet zo snel omdat jij moet plassen, en aangezien SLT ook wordt ingezet voor langere afstanden (zoals directe treinen Zwolle - Leeuwarden voor Oerol bijv.) is het wel handig om dan een toilet te hebben.warhamstr schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:37:
Waarom moet je pissen in de trein?
Dit dus. In de bus zit ook geen WC, en in een SLT zit je toch nooit langer dan 40 minuten (behalve dan uitzonderingen, maar daar laten ze dan maar lekker ICM rijden).CyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:36:
[...]
Wie de fuck geeft er nou écht iets om die toiletten? Ik niet hoor. Die dingen zijn altijd maximaal goor. Bovendien is 't niet alsof je nou uren achtereen in een SLT gaat zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 07-10-2011 14:06 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Niet alleen bij defecten langs het spoor hoor ... afgezien van de grote stations is er op het gemiddelde NS station ook geen openbaar toilet te vinden - behalve soms 1 (één) zo'n kluis met een 50ct slot.AW_Bos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:06:
Het gaat juist om als de trein ergens stilstaat wegens bijv. een defect of stremming. Dan is er geen toilet om even je blaas in te kunnen legen.
Dus we moeten voor 90 miljoen euro aan toiletten installeren om bij een situatie die vier keer per jaar voorkomt te zorgen dat mensen hun plasje niet op hoeven te houden?AW_Bos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:06:
Het gaat juist om als de trein ergens stilstaat wegens bijv. een defect of stremming. Dan is er geen toilet om even je blaas in te kunnen legen. Bij een bus kan je even aan de chauffeur vragen om de deur te openen, zodat je in de berm je behoefte kan doen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En voor de mensen die alsnog moeten zeiken tijdens de ritCyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Dus we moeten voor 90 miljoen euro aan toiletten installeren om bij een situatie die vier keer per jaar voorkomt te zorgen dat mensen hun plasje niet op hoeven te houden?
[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 07-10-2011 14:34 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Inderdaad. En voor reizigers die onderweg hun behoefte willen doen wanneer er weer eens een SLT in de IC Roosendaal - Zwolle of IC Deventer - Rotterdam wordt gegooid.CyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Dus we moeten voor 90 miljoen euro aan toiletten installeren om bij een situatie die vier keer per jaar voorkomt te zorgen dat mensen hun plasje niet op hoeven te houden?
[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 07-10-2011 14:42 ]
Als NS dat "niet vindt", waarom staat ze het dan toe en legt ze het haar rijdend personeel op als werkinstructie? Ik zou zeggen dat een bedrijf over haar eigen materieel toch nog wel genoeg te zeggen heeft om dit soort non-oplossingen tegen te houden.Frank Martin schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:21:
[...]
Nee, dat vindt de NS niet. Meer kan ik er niet van zeggen.
Nee, merp!
Yep, gewoon rijdend, de deur opentrekken en pissen maar. Twee bakken verderop komt het dan weer binnenwaaien. "Hé, gele regen"Alex) schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:41:
[...]
En ook omdat er op Twitter inmiddels al rijdend personeel aankondigt dat reizigers maar lekker naar buiten gaan i.p.v. in een cabine hun behoefte doen.
Virussen? Scan ze hier!
Precies. Werkelijk onzinnig om daar 90 miljard euro aan mijn geld aan uit te geven (ja, want ik betaal d'r voor via m'n treinkaartjes.)In een bus zit ook geen toilet, terwijl die soms ook voor forse afstanden (45+ minuten komt hier in de regio prima voor, qua traject) word gebruikt. Daar wordt ook niet over gezeken.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Juist, kunnen ze mooi al die leegstaande/opgeheven kaartjes-loketten en stationswinkeltjes voor gebruiken ... gewoon ombouwen, plek zat.Fiber schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:32:
Als ze op elk station fatsoenlijke, schone, vindbare toiletten plaatsen is dat voor mij een prima alternatief. Dat mag van mij dan best 50 cent of zo kosten, als ze maar schoon zijn.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 41% gewijzigd door bartvl op 07-10-2011 16:41 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Ik neem aan dat, als er toiletten in het SLT ingebouwd gaan worden, het zal gaan om toiletten met een gesloten afvoersysteem, dus dat zal allemaal wel meevallen. Verder vind ik die plaszakken eigenlijk alleen een goede tijdelijke oplossing totdat er toiletten zijn ingebouwd. Sowieso is het voor mij onbegrijpelijk dat dit niet al vanaf het begin is gebeurd, want SLT wordt echt niet alleen gebruikt voor korte ritjes en op of bij stations zijn bij lange na niet altijd toiletten te vinden, nog even los van de tijd die het kost als je tussentijds moet uitstappen omdat je naar het toilet moet.IJnte schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:08:
En dan moet ik straks weer gaan werken in de zeik van anderen.. en bedankt! Zorg gewoon voor fatsoenlijke toiletten op het station..
Verwijderd
Alleen als Prorail het in eigen beheer ontwikkelt. Er is wereldwijd genoeg ervaring met het maken van vandaalbestendige wc's - heel Parijs staat er vol mee, en de Fransen zijn ongetwijfeld niet de enige die aan zoiets gedacht hebben.wildhagen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:20:
Dan kunnen we iig een gokje afsluiten hoelang het duurt voor ze door typisch Nederlandse vandalen gesloopt zijn. De meeste van die stations zijn immers onbemand.
Ik gok dat ze binnen een week na plaatsing vernield zijn. Iemand een andere gok?
CyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:29:
Wat moet ik eigenlijk met zo'n plaszak, als ik ontzettend nodig moet poepen?
Los van het feit dat je SGMm bedoelt spreekt de vertragingsstatistiek van die treinserie je opmerking tegen. SGMm is sowieso niet veel trager in een treinserie met veel stops op korte afstand: het spul trekt veel sneller op.cactusman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
en TRAAG
De trein Nijmegen Den Bosch rijdt sinds de nieuwe SLT`s eigenlijk nooit meer op tijd omdat het hok veel trager is dan het goede oude vertrouwde plan V.
Typisch Nederlands ?wildhagen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:20:
Dan kunnen we iig een gokje afsluiten hoelang het duurt voor ze door typisch Nederlandse vandalen gesloopt zijn. De meeste van die stations zijn immers onbemand.
Gaan we December halen mbt V250's in actieve dienst?Alex) schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:06:
De minister van I&M heeft de 29e voortgangsrapportage HSL-Zuid aangeboden
Enkele opvallende dingen:
Bij het aanbieden van de 28e voortgangsrapportage werd nog geschreven dat de typetoelating van V250 half mei 2011 te verwachten viel. In de 29e voortgangsrapportage wordt geen termijn meer genoemd, alleen dat alle betrokken partijen nauw samenwerken.
De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.
Ook goed nieuws over de verbinding Breda - Antwerpen: HSA is bereid om die verbinding uit te voeren zolang Den Haag - Brussel nog niet mogelijk is, mits NMBS daar geen problemen mee heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Christoph op 09-10-2011 15:09 ]
Nee.Christoph schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:08:
[...]
Gaan we December halen mbt V250's in actieve dienst?
Ik snap wat je bedoelt. De drukte is natuurlijk goed voor Hispeed, staand reizen is echter niet comfortabel. V250 is 2 bakken langer dan de huidige Fyra (dus meer capaciteit) en er gaan straks 5 Fyra's per uur per richting rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.Overigens ben ik het nu wel echt beu in de "fyra", trein steeds korter, ouwe meuk wordt ook steeds rotter en lekker in een bomvolle trein staan waar je premium voor moet betalen...
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 09-10-2011 16:21 ]
Dit is IMHO symptoom van slechte interne communicatie binnen NS. Iedere keer dat er weer een nieuw type materieel besteld wordt, gaat men bij ontwerp er utopisch vanuit dat het enkel en alleen op één manier ingezet gaat worden op vaste trajecten. Denk voor eerdere voorbeelden aan ICM (die enkel voor IC, niet sneltreindienst gebruikt zou worden) en (V-)IRM (aanvankelijk enkel voor sneltreingebruik bedoeld). Zelfs voor het afschaffen van het concept sneltrein liep dat al volledig door elkaar heen. Of relevanter, denk ook aan DDM-1 of DD-AR materieel met harde stoelen - zo gekozen omdat dit materieel alleen op drukke stoptrajecten gebruikt ging worden. Toch kwam je intercitytrajecten tegen die hiermee gereden werden.Commendatore schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:42:
[...]
Sowieso is het voor mij onbegrijpelijk dat dit niet al vanaf het begin is gebeurd, want SLT wordt echt niet alleen gebruikt voor korte ritjes en op of bij stations zijn bij lange na niet altijd toiletten te vinden, nog even los van de tijd die het kost als je tussentijds moet uitstappen omdat je naar het toilet moet.
Inderdaad. Sterker nog, dat "schone" kun je ook weglaten, 30 jaar geleden stond er op vrijwel elke plein een gratis openbaar toilet of 'krul'. Dat waren stinkhokken van je welste, maar je kon bij hoge nood doen wat moest gebeuren.Fiber schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:24:
[...]
Probleem is gewoon dat er sowieso niet genoeg schone openbare toiletten zijn in Nederland.
Op zich ook begrijpelijk, het is de schuld van omwonende niet dat er geen openbaar toilet is waar je in kunt pissen. Wildplassen is buitengewoon smerig als je dagelijks met het resultaat geconfronteerd wordt.Ook met de auto kun je in de stad niet zomaar overal stoppen en je behoefte doen, dat kan je nog een fikse boete opleveren. Die boetes voor wildplassen zijn niet mals tegenwoordig, kan ik je verzekeren, zelfs niet als je gewoon netjes in de gracht pist.
Oslik blyat! Oslik!
thanks! mooie review.AW_Bos schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:06:
En voor de liefhebbers van de DDZ, ik heb een prachtige review geschreven...
Review: Van DD-AR naar DDZ
Opmerkingen gaarne via mail of DM.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 10-10-2011 08:34 ]
de SGMm hebben hun top als nadeel... en er rijden nog wel DD-AR tussen Utrecht en Zwolle.Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:34:
IC. Voor stoptreindiensten zijn er SGMm en SLT.
Hm, is er ook al iets bekend over pricing? Gaan we richting de oude prijs van 6 euro toeslag, of blijven we rond de 2 euro / 54 euro p/maand hangen?Alex) schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:18:
[...]
Nee.
De hele maand oktober staan er nog proefritten gepland (door AnsaldoBreda) en zelfs al vindt de overdracht plaats op 1 november, dan is die termijn alsnog te kort om het Hispeed-personeel op te leiden.
[...]
Ik snap wat je bedoelt. De drukte is natuurlijk goed voor Hispeed, staand reizen is echter niet comfortabel. V250 is 2 bakken langer dan de huidige Fyra (dus meer capaciteit) en er gaan straks 5 Fyra's per uur per richting rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.
Behalve wanneer de NMa de Maatschappij Voor Beter OV in het gelijk stelt over het monopoliemisbruik van NS, dan kan het weer heel anders gaan lopen.
Er gaat nog wat Mat '64 zijn, maar eind 2012 is het allemaal weg, denk ik. Tegen die tijd zal er voldoende SLT zijn. Er gaan ook nog wat stoptreinen weg (Zwolle - Kampen bijvoorbeeld), dus daarvoor is dan ook weer minder materieel nodig.DustSpinner schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:13:
Hoe zit het dan eigenlijk met de materieelstatus? Mat'64 stroomt in grote getallen uit, DDM-1 is niet beschikbaar voor actieve inzet, enkel ter vervanging van ander defect materieel, DD-AR verhuisd naar het IC-segment...
NS kondigde toen aan dat er meer dubbeldekkers gemoderniseerd zou worden. Ik weet alleen niet waar ze dat vandaan willen halen.Bij mijn weten zijn er opties SLT niet verzilverd omdat er zo'n heisa was over de toiletten. Maar gaat NSR dan niet materieel missen in de komende jaren?
Dat is nog niet bekend. De prijs voor Amsterdam - Brussel zal tussen de prijs van de huidige Benelux en Thalys in liggen, maar sowieso goedkoper.Christoph schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:17:
[...]
Hm, is er ook al iets bekend over pricing? Gaan we richting de oude prijs van 6 euro toeslag, of blijven we rond de 2 euro / 54 euro p/maand hangen?
Mee eens, dat zijn 40 bakken per uur per richting tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Daarnaast ook nog 10x/11x per dag een Thalys erbij. Dat ga je niet vol krijgen.Wel jammer dat er weer een deadline niet gehaald gaat worden. 5x per uur zou wel heel erg veel zijn trouwens...
Dat is (was?) iig wel de bedoeling ja.. De laatste stellen gaan de stellen zijn die op Zwolle - Emmen rijden en specifiek voor die lijn zijn aangepast.Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:22:
[...]
Er gaat nog wat Mat '64 zijn, maar eind 2012 is het allemaal weg, denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
Ik weet het, een hele ouwe quote, maar ik ga voor de vijfde keer naar China volgend jaar in april, en voor het eerst neem ik mijn ouders mee. We hebben al een voorlopig schema met de traditionele highlights (Beijing, terracotta leger, etc) maar onze planning ligt nog niet vast. Nu is onze pa op een fotoreeks van deze lijn gestoten, en kriebelt het bij hem wel om deze lijn te nemen. Daarom even vragen of hier mensen zijn die dit traject al eens gedaan hebben?wildhagen schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:14:
Ze zijn idd echt gigantisch hard bezig ja, nog niet zolang geleden bijvoorbeeld is ook de bijna 2000 kilometer lange Qingzang Railway (ook wel Tibet Railway genoemd) naar Lhasa in Tibet geopend, wat toch ook een sterk staaltje technisch kunnen was/is, gezien de omstandigheden (veel hoogteverschil etc).
[afbeelding]
Schijnt een heel erg mooie lijn te zijn, met de nodige kunststukjes, zoals de hoogst gelegen spoortunnel ter wereld, het hoogst gelegen treinstation ter wereld (hoewel er geen treinen stoppen), het feit dat zowat de halve lijn over onstabiele permafrost loopt waardoor er enorme funderingen zijn aangelegd voor versteviging, en nog een aantal dingen.
Plus natuurlijk het landschap wat ongetwijfeld ook fantastisch moet zijn daar.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
zijn dat die plan-V turbo stellen?wildhagen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:06:
[...]
Dat is (was?) iig wel de bedoeling ja.. De laatste stellen gaan de stellen zijn die op Zwolle - Emmen rijden en specifiek voor die lijn zijn aangepast.
Aangezien die concessie per eind december 2012 afloopt voor de NS, zal het daar dan ook gedaan zijn met Mat'64.
Jup, die rijden nog steeds. Af en toe komt er op die lijn ook een verdwaalde DD-AR of ICMm langs trouwens.
Nee, merp!
Ja, blijft wel jammer dat ze niet gekoppeld kunnen rijden met V-IRM.ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:29:
[...]
thanks! mooie review.
wordt de DDZ nou als IC ingezet naast de V-IRM?
[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2011 11:46 ]
Klopt, ze zijn aangepast zodat ze sneller konden optrekken.
Van http://www.somda.nl/nieuws/165/Voor de dienst op Zwolle-Emmen is bij de "race-V's" 936-965 een extra rijstand vrijgeschakeld, waardoor sneller kan worden opgetrokken. De 950-958 en 961-965 worden vast ingezet en hebben ook de opschriften "Provincie Overijssel" en "Provincie Drenthe" op de zijwanden. De 936-949 zijn reserve
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 10-10-2011 16:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
De treinen zijn nog altijd even lang en ouwe meuk? Of course...Christoph schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:08:
[...]
Gaan we December halen mbt V250's in actieve dienst?
Overigens ben ik het nu wel echt beu in de "fyra", trein steeds korter, ouwe meuk wordt ook steeds rotter
Meer DD-AR reviseren dan oorspronkelijk was voorzien.Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:22:
[...]
NS kondigde toen aan dat er meer dubbeldekkers gemoderniseerd zou worden. Ik weet alleen niet waar ze dat vandaan willen halen.
PeaceNlove schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:58:
Weet iemand trouwens wat er aan de hand was zaterdag bij Meppel? volgens de NS ProRailwas het een sein en wisselstoring,
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Euh. Dat werkt al decennia zo bij getrokken materieel.jamy015 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:49:
Dan kom ik er ook nog eens niet achter hoe ik in die trein kom (ja, hoe moet ik weten dat ik dat kleine ding onderaan naar boven moet trekken?)
jaaa hhaha ik zat de eerste keer echt van wtf... hoe moet dit open (bij ICK)CyBeR schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:13:
[...]
Euh. Dat werkt al decennia zo bij getrokken materieel.
(En als dat al een probleem was wees blij dat je niet úit een ICK kwam, dan had je er nog in gezeten)
[ Voor 19% gewijzigd door Maasluip op 11-10-2011 09:57 ]
Signatures zijn voor boomers.
welke trein zit er niet vol tijdens de spits?Alex) schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:04:
In de spits zit hij anders echt wel vol, zelfs in de 1e klas.
Bij de 'normale' trein druk ik gewoon op de knop naast de deur, en de Sprinters hebben een knop op de deur volgens mij maar dat weet ik zo snel niet (in ieder geval is het wel een knop). Dus mijn eerste logische reactie was om een knop te zoeken.CyBeR schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:13:
[...]
Euh. Dat werkt al decennia zo bij getrokken materieel.
(En als dat al een probleem was wees blij dat je niet úit een ICK kwam, dan had je er nog in gezeten)
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Is dat hezelfde als NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker) ??AW_Bos schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:06:
En voor de liefhebbers van de DDZ, ik heb een prachtige review geschreven...
[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 12-10-2011 09:29 ]
Volgens het artikel wel, DDZ was blijkbaar de werktitel.Goner schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:24:
[...]
Is dat hezelfde als NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker) ??
Stuk met foto's in de Spits! (kan on-line versie zo gauw niet vinden) vanochtend.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Kijk! Die interieurfoto's had ik inderdaad nog niet gezien, in tegenstelling tot steeds dezelfde artist impressions. Ziet er in het echt net zo goed dus: Erg ruimtelijk, licht en fris.EDIT schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:34:
Die foto's zijn de artist impressions, geen echte foto's. Echte foto's (zowel in- als exterieur) zijn hier te zien:
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04
[ Voor 6% gewijzigd door Dorest0rm op 12-10-2011 13:03 ]
Leuk, die stilte coupé ... zal wel net zo kansloos zijn als nu in de sneltreinenEDIT schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:34:
Die foto's zijn de artist impressions, geen echte foto's. Echte foto's (zowel in- als exterieur) zijn hier te zien:
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04
[ Voor 22% gewijzigd door Jeoh op 13-10-2011 14:02 ]
Wil jij anders beweren? Volgens mij zit jij er niet dagelijks in, maar het komt nu vaker en vaker voor dat:Luccus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
De treinen zijn nog altijd even lang en ouwe meuk? Of course...
[...]
Wat zouden jullie nou doen als jullie zoiets zagen gebeuren? Mijn reactie zou zijn, Prorail bellen, als die niet snel opnemen of als het er ernstig uitziet (mensen die er graven, of lassen / slijpen) direct 112 bellen. Steeds maar irritant vertraging veroorzaken, en ook nog eens geld kosten en onveilig zijnRIJSWIJK - Een actievoerder van Greenpeace is vorige week opgepakt nadat hij bij het spoor waarover later een kerntransport zou rijden, een kistje had begraven.
Foto: ANP
Bekijk video
Dat heeft de milieuorganisatie donderdag laten weten.
De man is aangehouden in Amsterdam. De politie was hem via het kenteken van zijn auto op het spoor gekomen. Hij is opgepakt wegens ''het opzettelijk veroorzaken van gevaar voor het spoorwegverkeer'', aldus campagnedirecteur Joris Thijssen.
Volgens hem is de man dinsdagavond op vrije voeten gesteld, omdat er onvoldoende reden was hem nog langer vast te houden. De rechter-commissaris heeft hem daarop laten gaan. Het KLPD liet dinsdag weten dat de man was opgepakt op verdenking van het opzettelijk verstoren van het treinverkeer.
Euh je moet 112 bellen, niet ProRail. De KLPD is de eerste die komt kijken, als jij ProRail gaat bellen duurt het allemaal veelste lang.marcop23 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:25:
http://www.nu.nl/binnenla...te-kist-tussen-rails.html
[...]
Wat zouden jullie nou doen als jullie zoiets zagen gebeuren? Mijn reactie zou zijn, Prorail bellen, als die niet snel opnemen of als het er ernstig uitziet (mensen die er graven, of lassen / slijpen) direct 112 bellen. Steeds maar irritant vertraging veroorzaken, en ook nog eens geld kosten en onveilig zijn
Dat kerntransport komt er toch wel, of het nu over de weg of over het spoor is. De kans is ook nog eens veel groter dat 1 van de 60 vrachtwagens crasht, dan dat één trein dat doet. Ik vind het zielig...
Trouwens, ik moet nog even een paar dingen doorlezen die gaan over Burgerarrest. Als ik ooit mensen zie die aan het spoor knutselen, moeten ze keihard worden opgepakt en alle schade verhaald krijgen, maar het kan even duren voordat de politie er is, vooral als ie tussen plaatsen als Bdm en Lp bezig is...
Ik onderschrijf je mening totaal niet. Deuren niet open (zal vast wel es voorkomen, niet wereldschokkend), verlichting defect (nog nooit gezien), Ouwe meuk, mjah wat is oud (Plan-V = museummat). Stinkende remmen (who cares), omroepinstallatie die niet werkt (whut?) etc etc (? uhu). Ook zijn er beperkte problemen met locomotieven. Enige waar ik je gelijk in zou kunnen geven (maar dat staat niet in je lijstje, maar valt misschien onder etc etc) is dat het koppelen soms wat moeizamer gaat. Juist dát zal niet veranderen.Christoph schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
Wil jij anders beweren? Volgens mij zit jij er niet dagelijks in, maar het komt nu vaker en vaker voor dat:
-Deuren niet open gaan.
-Verlichting van hele stellen kapot zijn
-omroep installatie niet werkt
-etc etc
Het is ouwe meuk, met stinkende remmen, stinkende zetels en veel loc problemen.
En dat hij 1 of 2 stellen korter is ja, dat merk je best goed kan ik je vertellen. Probeer niet de wijsneus uit te hangen.
Treinreiziger op Twitter:
Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan http://www.treinreiziger.nl
Bron: BN De StemSnel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen
BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen. Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.
Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.
Ah, dat zal wel de reden zijn dat de gek maandag bij het fotograferen van het nuketransport met dreigende taal de Sloe uit werd getrapt door een overijverige KLPD'er onder het mom van een noodverordening. Dat figuur had het duidelijk niet begrepen want er was geen noodverordening van kracht en dat betekende dus achteraf excuses van de KLPD...
Duur grapje... maar misschien hebben ze traxx locs overMaranello schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:54:
Voor wat betreft de locs van het huidige Fyra materieel, de TRAXX: Gisterochtend zag ik voor het eerst een stel met loc voor én achter rijden. Dat scheelt dus kopmaken. Wat ik begreep is dat vanwege beperkte rangeercapaciteiten op Breda.
Que?Maranello schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:54:
Wat ik begreep is dat vanwege beperkte rangeercapaciteiten op Breda.
Liggen daar toch genoeg sporen toch? Daar waar heel lang die 1100-en en 2200-en hebben staan wegrotten?Maranello schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:54:
Voor wat betreft de locs van het huidige Fyra materieel, de TRAXX: Gisterochtend zag ik voor het eerst een stel met loc voor én achter rijden. Dat scheelt dus kopmaken. Wat ik begreep is dat vanwege beperkte rangeercapaciteiten op Breda.
Virussen? Scan ze hier!
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Als je de sporen aan de noordzijde van het station bedoelt: die zijn jaren terug al opgebroken, op dat terrein komen straks kantoren of winkels ofzo te staan.wildhagen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:27:
[...]
Liggen daar toch genoeg sporen toch? Daar waar heel lang die 1100-en en 2200-en hebben staan wegrotten?
Jazeker wel, Via Breda is in volle gang.Zijn wel plannen om dat hele gebied opnieuw in te gaan richten, maar afaik is dat nog niet in gang gezet allemaal?
Er zijn 2 kopsporen aan de oostkant van station Breda, de trein komt echter uit het westen. Je zal dus hoe dan ook een locomotief aan de westkant moeten krijgen, wat omlopen betekent. Dan kun je die stam net zo goed aan het perron laten staan en de loc aan de westkant op een spoortje parkeren.Los van dat gebied heb je sowieso bij het station zelf nog 2 (of 3?) kopsporen waar je kan aan- en afrangeren...
Je moet 'm ergens kwijt he, aan de westkant (waar zo'n ding wellicht handig zou zijn?) zijn geen kopsporen.Enige wat ik me dan nog kan voorstellen is dat je daar idd momenteel geen rangeerloc hebt staan. Maar hoe moeilijk is het om er één te stationeren?
Heuj. Standaard 8 treinen per uur tussen Hlm en Asd. Daar heb ik tenminste wat aan. Nu is dat alleen tijdens de spits zo.Vanaf 11 december 2011 verandert de treindienst tussen Amsterdam en Dordrecht/Vlissingen. De Intercity op dit traject rijdt 4 x per uur via Haarlem in plaats van via Schiphol.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-10-2011 17:30 ]
Waarom zou je in ***naam een rangeerloc in Breda nodig hebben?wildhagen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:27:
[...]
Enige wat ik me dan nog kan voorstellen is dat je daar idd momenteel geen rangeerloc hebt staan. Maar hoe moeilijk is het om er één te stationeren?
Verwijderd
Verwijderd
Als je om 8:14 de trein pakt kan je toch in best een aanzienlijk gebied komen voor 10 uur. Maargoed, de NS zondagsdienst is niet optimaal, dat weet iedereen die wel eens uit wil gaan buiten zijn leefgebied zonder auto.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:13:
Met andere woorden: op zondagochtend naar evenementen kun je vergeten met de NS.
Verwijderd
Zovaak ga ik niet op zondag. Voorheen woonde ik in Utrecht en was het nooit een probleem om vroeg ergens te zijn en nu blijkbaar wel. Ik vind het in ieder geval knap waardeloos. Ik snap best dat ik geen trein kan verwachten om 6u 's ochtends, maar vanaf een uur of 7 lijkt me toch geen gekke verwachting.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:32:
[...]
Als je om 8:14 de trein pakt kan je toch in best een aanzienlijk gebied komen voor 10 uur. Maargoed, de NS zondagsdienst is niet optimaal, dat weet iedereen die wel eens uit wil gaan buiten zijn leefgebied zonder auto.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik ga tegenwoordig niet zo vaak meer op pad, maar het staat me toch bij dat ik om 8 uur 's ochtends nergens op hoefde te rekenen bij de NS. Hoi, leuk dat je uit bent, maar hoe je thuis komt zoek je zelf maar uit.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:41:
Zovaak ga ik niet op zondag. Voorheen woonde ik in Utrecht en was het nooit een probleem om vroeg ergens te zijn en nu blijkbaar wel. Ik vind het in ieder geval knap waardeloos. Ik snap best dat ik geen trein kan verwachten om 6u 's ochtends, maar vanaf een uur of 7 lijkt me toch geen gekke verwachting.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq