Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als NS het niet acceptabel vindt, waarom komen ze dan met zo'n absurd idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 07-10-2011 13:36 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Waarom moet je pissen in de trein?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:50
Om dezelfde reden dat je moet pissen als je in de auto zit, of thuis op de bank. Je hebt enige tijd daarvoor gedronken, daarna moet je pissen. Dat is een beetje hoe het menselijk lichaam werkt, zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
warhamstr schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:37:
Waarom moet je pissen in de trein?
Omdat je een auto op iedere hoek van de straat aan de kant kunt gooien om een plasje te plegen. Een trein stopt niet zo snel omdat jij moet plassen, en aangezien SLT ook wordt ingezet voor langere afstanden (zoals directe treinen Zwolle - Leeuwarden voor Oerol bijv.) is het wel handig om dan een toilet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:37
CyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:36:
[...]

Wie de fuck geeft er nou écht iets om die toiletten? Ik niet hoor. Die dingen zijn altijd maximaal goor. Bovendien is 't niet alsof je nou uren achtereen in een SLT gaat zitten.
Dit dus. In de bus zit ook geen WC, en in een SLT zit je toch nooit langer dan 40 minuten (behalve dan uitzonderingen, maar daar laten ze dan maar lekker ICM rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het gaat juist om als de trein ergens stilstaat wegens bijv. een defect of stremming. Dan is er geen toilet om even je blaas in te kunnen legen. Bij een bus kan je even aan de chauffeur vragen om de deur te openen, zodat je in de berm je behoefte kan doen.

Ikzelf zou i.p.v. de plaszak gewoon een de conducteur vragen om de deur open te doen, en vanaf het balkon lekker de bielzen en het ballast onder zeiken. Dan hoef je nog niet een over het spoor te lopen...

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 07-10-2011 14:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23

Fiber

Beaches are for storming.

Bij een stilstaande trein OK, maar bij een Sprinter die 129 km/h rijdt lijkt me dat ook geen optie. De meeste kleine stations hebben ook geen toiletten trouwens.

Probleem is gewoon dat er sowieso niet genoeg schone openbare toiletten zijn in Nederland. Ook met de auto kun je in de stad niet zomaar overal stoppen en je behoefte doen, dat kan je nog een fikse boete opleveren. Die boetes voor wildplassen zijn niet mals tegenwoordig, kan ik je verzekeren, zelfs niet als je gewoon netjes in de gracht pist.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

AW_Bos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:06:
Het gaat juist om als de trein ergens stilstaat wegens bijv. een defect of stremming. Dan is er geen toilet om even je blaas in te kunnen legen.
Niet alleen bij defecten langs het spoor hoor ... afgezien van de grote stations is er op het gemiddelde NS station ook geen openbaar toilet te vinden - behalve soms 1 (één) zo'n kluis met een 50ct slot.
Heb nu al diverse keren meegemaakt dat bepaalde types na aankomst op station Lombardijen (is maar een voorbeeld) even tegen de fietskluizen buiten gaan staan zeiken. Lekker hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AW_Bos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:06:
Het gaat juist om als de trein ergens stilstaat wegens bijv. een defect of stremming. Dan is er geen toilet om even je blaas in te kunnen legen. Bij een bus kan je even aan de chauffeur vragen om de deur te openen, zodat je in de berm je behoefte kan doen.
Dus we moeten voor 90 miljoen euro aan toiletten installeren om bij een situatie die vier keer per jaar voorkomt te zorgen dat mensen hun plasje niet op hoeven te houden?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:25:
[...]

Dus we moeten voor 90 miljoen euro aan toiletten installeren om bij een situatie die vier keer per jaar voorkomt te zorgen dat mensen hun plasje niet op hoeven te houden?
En voor de mensen die alsnog moeten zeiken tijdens de rit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als ze op elk station fatsoenlijke, schone, vindbare toiletten plaatsen is dat voor mij een prima alternatief. Dat mag van mij dan best 50 cent of zo kosten, als ze maar schoon zijn. Op Amersfoort bijvoorbeeld is dat tegenwoordig prima geregeld, hoewel ze wel veel te vroeg dicht gaan, maar zo is het lang niet overal. Enige nadeel is dan dat het je al gauw een half uur wachten kost op de volgende trein.

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 07-10-2011 14:34 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:25:
[...]

Inderdaad. En voor reizigers die onderweg hun behoefte willen doen wanneer er weer eens een SLT in de IC Roosendaal - Zwolle of IC Deventer - Rotterdam wordt gegooid.

En ook omdat er op Twitter inmiddels al rijdend personeel aankondigt dat reizigers maar lekker naar buiten gaan i.p.v. in een cabine hun behoefte doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 07-10-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Frank Martin schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:21:
[...]
Nee, dat vindt de NS niet. Meer kan ik er niet van zeggen.
Als NS dat "niet vindt", waarom staat ze het dan toe en legt ze het haar rijdend personeel op als werkinstructie? Ik zou zeggen dat een bedrijf over haar eigen materieel toch nog wel genoeg te zeggen heeft om dit soort non-oplossingen tegen te houden.
Blijkbaar kan NS dat niet, en dan wek je als bedrijf op zijn minst de schijn dat je zowel je personeel als je klant niet bepaald serieus neemt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:41:
[...]

En ook omdat er op Twitter inmiddels al rijdend personeel aankondigt dat reizigers maar lekker naar buiten gaan i.p.v. in een cabine hun behoefte doen.
Yep, gewoon rijdend, de deur opentrekken en pissen maar. Twee bakken verderop komt het dan weer binnenwaaien. "Hé, gele regen" :P

(sorry, vrijdagmiddag...)

Ik vind het maar een hoop gezeik. In een bus zit ook geen toilet, terwijl die soms ook voor forse afstanden (45+ minuten komt hier in de regio prima voor, qua traject) word gebruikt. Daar wordt ook niet over gezeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:12:
[...]

Ik vind het maar een hoop gezeik.
Afbeeldingslocatie: http://media.giantbomb.com/uploads/0/4009/1097290-i_see_what_you_did_there_super.jpg
In een bus zit ook geen toilet, terwijl die soms ook voor forse afstanden (45+ minuten komt hier in de regio prima voor, qua traject) word gebruikt. Daar wordt ook niet over gezeken.
Precies. Werkelijk onzinnig om daar 90 miljard euro aan mijn geld aan uit te geven (ja, want ik betaal d'r voor via m'n treinkaartjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
En dan moet ik straks weer gaan werken in de zeik van anderen.. en bedankt! Zorg gewoon voor fatsoenlijke toiletten op het station..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Fiber schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:32:
Als ze op elk station fatsoenlijke, schone, vindbare toiletten plaatsen is dat voor mij een prima alternatief. Dat mag van mij dan best 50 cent of zo kosten, als ze maar schoon zijn.
Juist, kunnen ze mooi al die leegstaande/opgeheven kaartjes-loketten en stationswinkeltjes voor gebruiken ... gewoon ombouwen, plek zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan kunnen we iig een gokje afsluiten hoelang het duurt voor ze door typisch Nederlandse vandalen gesloopt zijn. De meeste van die stations zijn immers onbemand.

Ik gok dat ze binnen een week na plaatsing vernield zijn. Iemand een andere gok?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Dat is toch om schijtziek van te worden! En weet je wat, dan ben je schijtziek, zit je in de trein, zijn er geen toiletten in de trein en ook niet meer op het station...
Ik denk dat de NS op dit moment erg baalt van beslissingen in het verleden. Als de SLT meteen ontworpen was met toilet, met concessies aan doorzicht/"veiligheid", dan had ze dat denk ik niet heel erg veel geld gekost. Nu kost het ze waarschijnlijk heel wat geld én "publieke afgang".

[ Voor 41% gewijzigd door bartvl op 07-10-2011 16:41 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
IJnte schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:08:
En dan moet ik straks weer gaan werken in de zeik van anderen.. en bedankt! Zorg gewoon voor fatsoenlijke toiletten op het station..
Ik neem aan dat, als er toiletten in het SLT ingebouwd gaan worden, het zal gaan om toiletten met een gesloten afvoersysteem, dus dat zal allemaal wel meevallen. Verder vind ik die plaszakken eigenlijk alleen een goede tijdelijke oplossing totdat er toiletten zijn ingebouwd. Sowieso is het voor mij onbegrijpelijk dat dit niet al vanaf het begin is gebeurd, want SLT wordt echt niet alleen gebruikt voor korte ritjes en op of bij stations zijn bij lange na niet altijd toiletten te vinden, nog even los van de tijd die het kost als je tussentijds moet uitstappen omdat je naar het toilet moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kosten van zo'n toilet zitten hem niet alleen in de het inbouwen en verlies aan zitplaatsen, maar ook in het schoonmaken en legen (en de tijd die dat weer kost). Achteraf inbouwen is natuurlijk veel duurder dan van meet af aan, maar voor de onderhoudskosten maakt dat weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Internationaal staan 'we' er ook weer mooi op: ;)
http://news.google.com/ne...6IgVBFAM&cf=all&scoring=d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat moet ik eigenlijk met zo'n plaszak, als ik ontzettend nodig moet poepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:20:
Dan kunnen we iig een gokje afsluiten hoelang het duurt voor ze door typisch Nederlandse vandalen gesloopt zijn. De meeste van die stations zijn immers onbemand.

Ik gok dat ze binnen een week na plaatsing vernield zijn. Iemand een andere gok?
Alleen als Prorail het in eigen beheer ontwikkelt. Er is wereldwijd genoeg ervaring met het maken van vandaalbestendige wc's - heel Parijs staat er vol mee, en de Fransen zijn ongetwijfeld niet de enige die aan zoiets gedacht hebben.

En nee, het zijn niet eens hurkwc's ;-)

hmm, kunnen ze niet gewoon een gat in de vloer van het machinistenhok maken? probleem opgelost! [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19
CyBeR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:29:
Wat moet ik eigenlijk met zo'n plaszak, als ik ontzettend nodig moet poepen?
Afbeeldingslocatie: http://foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_8215_92bb8a1085b74eaaa727f931680518a72b5dc8c4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 22:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
cactusman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:09:
[...]

en TRAAG

De trein Nijmegen Den Bosch rijdt sinds de nieuwe SLT`s eigenlijk nooit meer op tijd omdat het hok veel trager is dan het goede oude vertrouwde plan V.
Los van het feit dat je SGMm bedoelt spreekt de vertragingsstatistiek van die treinserie je opmerking tegen. SGMm is sowieso niet veel trager in een treinserie met veel stops op korte afstand: het spul trekt veel sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:20:
Typisch Nederlands ? :?
De kaartautomaten en ov-chip palen staan ook nog allemaal ... een plee moet toch hufterproof te maken zijn ??
Overigens zijn ze op NS R'dam Lombardijen bezig om service-palen (of zo?) neer te zetten. Hopelijk zijn die ook bestand tegen jouw 'typisch nederlandse' vandalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De minister van I&M heeft de 29e voortgangsrapportage HSL-Zuid aangeboden

Enkele opvallende dingen:

Bij het aanbieden van de 28e voortgangsrapportage werd nog geschreven dat de typetoelating van V250 half mei 2011 te verwachten viel. In de 29e voortgangsrapportage wordt geen termijn meer genoemd, alleen dat alle betrokken partijen nauw samenwerken.

De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.

Ook goed nieuws over de verbinding Breda - Antwerpen: HSA is bereid om die verbinding uit te voeren zolang Den Haag - Brussel nog niet mogelijk is, mits NMBS daar geen problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 09:56
Mooie commercial van Reseau Ferre de France:

http://player.vimeo.com/video/28985614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het vervoer van een DDZ-rijtuig naar de klimaatkamer in Minden (Duitsland) is niet verder gekomen dan Bad Bentheim. Een missende remwagen en een foutief UIC-nummer is de oorzaak van de weigering.

Binnenkort een nieuwe kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En voor de liefhebbers van de DDZ, ik heb een prachtige review geschreven...

Review: Van DD-AR naar DDZ
Opmerkingen gaarne via mail of DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Alex) schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:06:
De minister van I&M heeft de 29e voortgangsrapportage HSL-Zuid aangeboden

Enkele opvallende dingen:

Bij het aanbieden van de 28e voortgangsrapportage werd nog geschreven dat de typetoelating van V250 half mei 2011 te verwachten viel. In de 29e voortgangsrapportage wordt geen termijn meer genoemd, alleen dat alle betrokken partijen nauw samenwerken.

De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.

Ook goed nieuws over de verbinding Breda - Antwerpen: HSA is bereid om die verbinding uit te voeren zolang Den Haag - Brussel nog niet mogelijk is, mits NMBS daar geen problemen mee heeft.
Gaan we December halen mbt V250's in actieve dienst?

Overigens ben ik het nu wel echt beu in de "fyra", trein steeds korter, ouwe meuk wordt ook steeds rotter en lekker in een bomvolle trein staan waar je premium voor moet betalen...

[ Voor 5% gewijzigd door Christoph op 09-10-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Christoph schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

Nee.

De hele maand oktober staan er nog proefritten gepland (door AnsaldoBreda) en zelfs al vindt de overdracht plaats op 1 november, dan is die termijn alsnog te kort om het Hispeed-personeel op te leiden.
Overigens ben ik het nu wel echt beu in de "fyra", trein steeds korter, ouwe meuk wordt ook steeds rotter en lekker in een bomvolle trein staan waar je premium voor moet betalen...
Ik snap wat je bedoelt. De drukte is natuurlijk goed voor Hispeed, staand reizen is echter niet comfortabel. V250 is 2 bakken langer dan de huidige Fyra (dus meer capaciteit) en er gaan straks 5 Fyra's per uur per richting rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.

Behalve wanneer de NMa de Maatschappij Voor Beter OV in het gelijk stelt over het monopoliemisbruik van NS, dan kan het weer heel anders gaan lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 09-10-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Commendatore schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:42:
[...]

Sowieso is het voor mij onbegrijpelijk dat dit niet al vanaf het begin is gebeurd, want SLT wordt echt niet alleen gebruikt voor korte ritjes en op of bij stations zijn bij lange na niet altijd toiletten te vinden, nog even los van de tijd die het kost als je tussentijds moet uitstappen omdat je naar het toilet moet.
Dit is IMHO symptoom van slechte interne communicatie binnen NS. Iedere keer dat er weer een nieuw type materieel besteld wordt, gaat men bij ontwerp er utopisch vanuit dat het enkel en alleen op één manier ingezet gaat worden op vaste trajecten. Denk voor eerdere voorbeelden aan ICM (die enkel voor IC, niet sneltreindienst gebruikt zou worden) en (V-)IRM (aanvankelijk enkel voor sneltreingebruik bedoeld). Zelfs voor het afschaffen van het concept sneltrein liep dat al volledig door elkaar heen. Of relevanter, denk ook aan DDM-1 of DD-AR materieel met harde stoelen - zo gekozen omdat dit materieel alleen op drukke stoptrajecten gebruikt ging worden. Toch kwam je intercitytrajecten tegen die hiermee gereden werden.

Idem met SLT. Iemand heeft bedacht dat de reiziger er nooit meer dan drie kwartier in zou moeten zitten. Zo bekeken is de keuze om er geen plee in te hangen begrijpelijk. Maar het is wereldvreemd om te denken dat er *nooit* meer dan drie kwartier in gezeten zou moeten worden.

De realiteit is dat nood wet breekt en vroeg of laat vrijwel elk materieel op elk (toegelaten) traject te vinden zal zijn en dat elk materieel ook regelmatig onverhoopt langere tijd stil zal komen te staan.
Fiber schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:24:
[...]

Probleem is gewoon dat er sowieso niet genoeg schone openbare toiletten zijn in Nederland.
Inderdaad. Sterker nog, dat "schone" kun je ook weglaten, 30 jaar geleden stond er op vrijwel elke plein een gratis openbaar toilet of 'krul'. Dat waren stinkhokken van je welste, maar je kon bij hoge nood doen wat moest gebeuren.

Ondertussen zijn die dingen vrijwel allemaal weg. Waarom? Niet de kosten, niet de hygiene, nee, ze zijn verwijderd omdat velen homo-ontmoetingsplekken waren. Zelfs in de VS is dat geen reden om toiletten op te heffen wel om politie te stationeren als lokhomo, zoals George Michael ontdekte. Maar in "tolerante" NL was dat zodanig onacceptabel dat ze zowat allemaal weg zijn |:(

Als je trouwens buiten NL kijkt zie je dat het ook vrij uitzonderlijk is dat er geen toiletten zijn in lange-afstands streekbusvervoer. In UK, ES en zelfs MX zit standaard een toilet in een bus waar je meer dan 45 min in zult zitten.
Ook met de auto kun je in de stad niet zomaar overal stoppen en je behoefte doen, dat kan je nog een fikse boete opleveren. Die boetes voor wildplassen zijn niet mals tegenwoordig, kan ik je verzekeren, zelfs niet als je gewoon netjes in de gracht pist.
Op zich ook begrijpelijk, het is de schuld van omwonende niet dat er geen openbaar toilet is waar je in kunt pissen. Wildplassen is buitengewoon smerig als je dagelijks met het resultaat geconfronteerd wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:06:

Review: Van DD-AR naar DDZ
Opmerkingen gaarne via mail of DM. :)
thanks! mooie review.
wordt de DDZ nou als IC ingezet naast de V-IRM?

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 10-10-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IC. Voor stoptreindiensten zijn er SGMm en SLT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:34:
IC. Voor stoptreindiensten zijn er SGMm en SLT.
de SGMm hebben hun top als nadeel... en er rijden nog wel DD-AR tussen Utrecht en Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
SGMm kun je prima inzetten op baanvakken met een Vmax van 130 km/h, die 5 km/h verschil wordt dan weer gecompenseerd door het snelle optrekken/remmen. De uitstroom van DD-AR als stoptrein valt samen met de instroom van nieuw SLT, de levering van de laatste stellen van de order van 131 stuks is nog niet afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:59
Hoe zit het dan eigenlijk met de materieelstatus? Mat'64 stroomt in grote getallen uit, DDM-1 is niet beschikbaar voor actieve inzet, enkel ter vervanging van ander defect materieel, DD-AR verhuisd naar het IC-segment...

Bij mijn weten zijn er opties SLT niet verzilverd omdat er zo'n heisa was over de toiletten. Maar gaat NSR dan niet materieel missen in de komende jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:18:
[...]
Nee.

De hele maand oktober staan er nog proefritten gepland (door AnsaldoBreda) en zelfs al vindt de overdracht plaats op 1 november, dan is die termijn alsnog te kort om het Hispeed-personeel op te leiden.

[...]

Ik snap wat je bedoelt. De drukte is natuurlijk goed voor Hispeed, staand reizen is echter niet comfortabel. V250 is 2 bakken langer dan de huidige Fyra (dus meer capaciteit) en er gaan straks 5 Fyra's per uur per richting rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.

Behalve wanneer de NMa de Maatschappij Voor Beter OV in het gelijk stelt over het monopoliemisbruik van NS, dan kan het weer heel anders gaan lopen.
Hm, is er ook al iets bekend over pricing? Gaan we richting de oude prijs van 6 euro toeslag, of blijven we rond de 2 euro / 54 euro p/maand hangen?

Wel jammer dat er weer een deadline niet gehaald gaat worden. 5x per uur zou wel heel erg veel zijn trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DustSpinner schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:13:
Hoe zit het dan eigenlijk met de materieelstatus? Mat'64 stroomt in grote getallen uit, DDM-1 is niet beschikbaar voor actieve inzet, enkel ter vervanging van ander defect materieel, DD-AR verhuisd naar het IC-segment...
Er gaat nog wat Mat '64 zijn, maar eind 2012 is het allemaal weg, denk ik. Tegen die tijd zal er voldoende SLT zijn. Er gaan ook nog wat stoptreinen weg (Zwolle - Kampen bijvoorbeeld), dus daarvoor is dan ook weer minder materieel nodig.
Bij mijn weten zijn er opties SLT niet verzilverd omdat er zo'n heisa was over de toiletten. Maar gaat NSR dan niet materieel missen in de komende jaren?
NS kondigde toen aan dat er meer dubbeldekkers gemoderniseerd zou worden. Ik weet alleen niet waar ze dat vandaan willen halen.

Wellicht dat er nieuwe sprinters besteld gaan worden wanneer NS meer duidelijkheid heeft over het hoofdrailnet?
Christoph schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:17:
[...]

Hm, is er ook al iets bekend over pricing? Gaan we richting de oude prijs van 6 euro toeslag, of blijven we rond de 2 euro / 54 euro p/maand hangen?
Dat is nog niet bekend. De prijs voor Amsterdam - Brussel zal tussen de prijs van de huidige Benelux en Thalys in liggen, maar sowieso goedkoper.
Wel jammer dat er weer een deadline niet gehaald gaat worden. 5x per uur zou wel heel erg veel zijn trouwens...
Mee eens, dat zijn 40 bakken per uur per richting tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Daarnaast ook nog 10x/11x per dag een Thalys erbij. Dat ga je niet vol krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:22:
[...]
Er gaat nog wat Mat '64 zijn, maar eind 2012 is het allemaal weg, denk ik.
Dat is (was?) iig wel de bedoeling ja.. De laatste stellen gaan de stellen zijn die op Zwolle - Emmen rijden en specifiek voor die lijn zijn aangepast.

Aangezien die concessie per eind december 2012 afloopt voor de NS, zal het daar dan ook gedaan zijn met Mat'64.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

wildhagen schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:14:
Ze zijn idd echt gigantisch hard bezig ja, nog niet zolang geleden bijvoorbeeld is ook de bijna 2000 kilometer lange Qingzang Railway (ook wel Tibet Railway genoemd) naar Lhasa in Tibet geopend, wat toch ook een sterk staaltje technisch kunnen was/is, gezien de omstandigheden (veel hoogteverschil etc).

[afbeelding]

Schijnt een heel erg mooie lijn te zijn, met de nodige kunststukjes, zoals de hoogst gelegen spoortunnel ter wereld, het hoogst gelegen treinstation ter wereld (hoewel er geen treinen stoppen), het feit dat zowat de halve lijn over onstabiele permafrost loopt waardoor er enorme funderingen zijn aangelegd voor versteviging, en nog een aantal dingen.

Plus natuurlijk het landschap wat ongetwijfeld ook fantastisch moet zijn daar.
Ik weet het, een hele ouwe quote, maar ik ga voor de vijfde keer naar China volgend jaar in april, en voor het eerst neem ik mijn ouders mee. We hebben al een voorlopig schema met de traditionele highlights (Beijing, terracotta leger, etc) maar onze planning ligt nog niet vast. Nu is onze pa op een fotoreeks van deze lijn gestoten, en kriebelt het bij hem wel om deze lijn te nemen. Daarom even vragen of hier mensen zijn die dit traject al eens gedaan hebben?

Jep, een schaamteloze hengel naar ervaringen van deze trein. We zouden uit Beijing willen vertrekken, maar Xi'an is ook een optie.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Dat is (was?) iig wel de bedoeling ja.. De laatste stellen gaan de stellen zijn die op Zwolle - Emmen rijden en specifiek voor die lijn zijn aangepast.

Aangezien die concessie per eind december 2012 afloopt voor de NS, zal het daar dan ook gedaan zijn met Mat'64.
zijn dat die plan-V turbo stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Jup, die rijden nog steeds. Af en toe komt er op die lijn ook een verdwaalde DD-AR of ICMm langs trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:29:
[...]

thanks! mooie review.
wordt de DDZ nou als IC ingezet naast de V-IRM?
Ja, blijft wel jammer dat ze niet gekoppeld kunnen rijden met V-IRM.
Zou anders wel een mooi gezicht zijn....

Trouwens: Voor de liefhebbers:

http://hobby.marktplaats....on-in-goede-conditie.html

Voor maar 8.000 euro heb je een eigen rijvaardige Sik. Leuk voor in je tuin.
Een, hij schijnt ook per post te kunnen worden verstuurd :+

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Klopt, ze zijn aangepast zodat ze sneller konden optrekken.

In 2005 waren dat de Plan-V stellen 936 t/m 965 die speciaal voor die lijn zijn aangepast, ik weet ff niet in hoeverre die serie nog compleet is, en er is geruild met andere V-tjes.

Zie:
Voor de dienst op Zwolle-Emmen is bij de "race-V's" 936-965 een extra rijstand vrijgeschakeld, waardoor sneller kan worden opgetrokken. De 950-958 en 961-965 worden vast ingezet en hebben ook de opschriften "Provincie Overijssel" en "Provincie Drenthe" op de zijwanden. De 936-949 zijn reserve
Van http://www.somda.nl/nieuws/165/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nice! jammer dat ze gaan verdwijnen, vond het altijd wel fijne treinen 8)7 zijn er nooit plannen geweest om de Plan-V te moderniseren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet dat ik me kan herinneren. Hooguit zijn er bij enkele revisies andere kleuren bankjes geplaatst, en is bij enkele stellen de TL-verlichting ondergebracht in een lichtbak ipv 'naakt' in de cabine.

Dit i.t.t. Plan-T destijds dus, die wel vrij grondig zijn aangepakt (1999-2002).

Nu nog moderniseren lijkt me niet reëel, de jongste Plan-V's zijn nu 35 jaar oud....

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1ezwd1af8ij.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 10-10-2011 16:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

PeaceNlove

Deugleuter

Weet iemand trouwens wat er aan de hand was zaterdag bij Meppel? volgens de NS was het een sein en wisselstoring, maar toen ik in het licht-chaotische vervangende busvervoer langs Meppel kwam reden er vrolijk allemaal graafmachines op het spoor en leken ze 'gewone' werkzaamheden uit te voeren. Ik zou meer verwachten dat er iemand een nieuwe lamp in een sein draait of hard aan het klussen zou zijn in een van de elektronicakasten langs het spoor.
Het opvallende was ook dat de tijd van de melding van de storing op de NS website steeds opschoof en dat het verwachte einde van de storing 's ochtends op 14:00 stond, maar 's avonds was het bij Meppel nog steeds gestremd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Christoph schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

Overigens ben ik het nu wel echt beu in de "fyra", trein steeds korter, ouwe meuk wordt ook steeds rotter
De treinen zijn nog altijd even lang en ouwe meuk? Of course...
Alex) schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:22:
[...]

NS kondigde toen aan dat er meer dubbeldekkers gemoderniseerd zou worden. Ik weet alleen niet waar ze dat vandaan willen halen.
Meer DD-AR reviseren dan oorspronkelijk was voorzien.
PeaceNlove schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:58:
Weet iemand trouwens wat er aan de hand was zaterdag bij Meppel? volgens de NS ProRail O+ was het een sein en wisselstoring,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

PeaceNlove

Deugleuter

@Luccus: wellicht waar, maar ik baseer me op de informatie die de NS geeft bij monde van de conducteur en de website. Dat is dus informatie van de NS en via via wellicht afkomstig van Prorail, maar ik heb het niet uit een Prorail bron gehoord (zoals stationsomroep). Dat biedt dus de mogelijkheid dat Prorail het wel werkzaamheden vond, maar de NS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Meppel hebben ze al enige tijd werkzaamheden aan het perron. Vorig weekend waren ze daar ook bezig. Ik neem aan dat het normale werkzaamheden waren, waarbij wellicht een storing opgetreden is voor het treinverkeer wat over het andere spoor gestuurd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Jeezus wat zijn die fyra's onduidelijk zeg. Zaterdag voor de eerste keer ingezeten. Het begon al lekker, met een vertraging van 35 minuten door een materieelstoring. Dan kom ik er ook nog eens niet achter hoe ik in die trein kom (ja, hoe moet ik weten dat ik dat kleine ding onderaan naar boven moet trekken?) Vervolgens heb je een eersteklas-kaartje (en toeslag was zaterdag niet nodig), maar bij de eerste klas staat er 'Alleen gereserveerde plaatsen'. Ja hallo, ik heb een eersteklaskaartje, moet ik dan in de tweede klas gaan zitten? Toen ging iedereen maar ergens zitten in de eerste klas, dus heb ik dat ook maar gedaan (want inmiddels snapte ik er helemaal geen flikker meer van.) En als kers op de taart wordt je dan ook nog door een onduidelijke stem uitgelegd dat je op Duivendrecht moet overstappen. Gelukkig wist ik al van te voren dat ik dat moest, anders zou ik nog op Duivendrecht staan.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jamy015 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:49:
Dan kom ik er ook nog eens niet achter hoe ik in die trein kom (ja, hoe moet ik weten dat ik dat kleine ding onderaan naar boven moet trekken?)
Euh. Dat werkt al decennia zo bij getrokken materieel.

(En als dat al een probleem was wees blij dat je niet úit een ICK kwam, dan had je er nog in gezeten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:13:
[...]

(En als dat al een probleem was wees blij dat je niet úit een ICK kwam, dan had je er nog in gezeten :P)
jaaa hhaha ik zat de eerste keer echt van wtf... hoe moet dit open (bij ICK) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

35 minuten vetraging betekent waarschijnlijk uitval van een compositie (en 5 minuten voor die van een half uur later). En waarom overstappen op Duivendrecht? Waren er werkzaamheden ergens? Normaal rijdt die trein toch via de westtak?

Het is ook echt het paradepaardje van NSHispeed he? Hoe krijgen ze het voor elkaar om nog in business te zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door Maasluip op 11-10-2011 09:57 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afgelopen weekend waren er inderdaad werkzaamheden, en gingen alle Fyra's en Thalyssen van/naar Duivendrecht/Amsterdam Zuid.

Er zijn 2 rijtuigen 1e-klasse in de Fyra, waarvan één rijtuig voor mensen met reservering. Niet alsof iemand ook maar reserveert voor die trein, en niet alsof er gecontroleerd wordt of je een reservering hebt... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is ook zo nodig, in die ongelofelijk drukke trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In de spits zit hij anders echt wel vol, zelfs in de 1e klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:04:
In de spits zit hij anders echt wel vol, zelfs in de 1e klas.
welke trein zit er niet vol tijdens de spits? O-) vanmorgen was het ook weer party hardy op Utrecht.. bovenleiding kapot bij Breukelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
CyBeR schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:13:
[...]

Bij de 'normale' trein druk ik gewoon op de knop naast de deur, en de Sprinters hebben een knop op de deur volgens mij maar dat weet ik zo snel niet (in ieder geval is het wel een knop). Dus mijn eerste logische reactie was om een knop te zoeken.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik meen dat ze aan de binnenkant grote stickers hebben hangen hoe je de deur open moet maken. Het is natuurlijk wat als je voorheen nooit in een Benelux geweest bent. Want de buurland-ICR's zijn de enige rijtuigen die deze opening hebben (iets met UIC regels en een fysieke ontgrendeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

AW_Bos schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:06:
Is dat hezelfde als NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker) ??
Stuk met foto's in de Spits! (kan on-line versie zo gauw niet vinden) vanochtend.

PDF-versie op pag.4 : http://www.spitsnieuws.nl...iles/krant/DS20111012.pdf
(en inderdaad, tot voor kort DDZ)

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 12-10-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Goner schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:24:
[...]

Is dat hezelfde als NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker) ??
Stuk met foto's in de Spits! (kan on-line versie zo gauw niet vinden) vanochtend.
Volgens het artikel wel, DDZ was blijkbaar de werktitel.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Die foto's zijn de artist impressions, geen echte foto's. Echte foto's (zowel in- als exterieur) zijn hier te zien:
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04

BTW: lijkt me sterk dat de naam opeens NID wordt, heb daar nog niets over gehoord, en om de Spits voor treinnamen nou een betrouwbare bron te noemen gaat mij wat te ver. Pas als de NS ze zelf ook zo noemt zal ik 't pas geloven ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mooi hoor! hopelijk komen ze snel in de dienstregeling O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
Naah goed, niet iedereen zal even blij zijn met de plaszak, maar moet je hem toch gebruiken en vind je hem een beetje saai? Voortaan is deze te pimpen:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/307330_2333132541184_1635923669_2276588_1392396153_n.jpg

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
EDIT schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:34:
Die foto's zijn de artist impressions, geen echte foto's. Echte foto's (zowel in- als exterieur) zijn hier te zien:
Kijk! Die interieurfoto's had ik inderdaad nog niet gezien, in tegenstelling tot steeds dezelfde artist impressions. Ziet er in het echt net zo goed dus: Erg ruimtelijk, licht en fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Die fotos zien er echt heel goed uit!
Hopelijk kan ik er binnenkort mee naar school reizen!

[ Voor 6% gewijzigd door Dorest0rm op 12-10-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

EDIT schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:34:
Leuk, die stilte coupé ... zal wel net zo kansloos zijn als nu in de sneltreinen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
laatst werden er wat oudere dames aangesproken door een conducteur dat ze niet mochten praten in de stilte coupe... gaven ze als reactie "oh ik dacht dat je alleen niet mocht bellen in deze coupe" |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ziet er netjes uit, die DDZ. Minder bankjes tegenover elkaar, meer beenruimte... Ben benieuwd naar het comfort van de stoelen, hoop dat het een stuk beter is dan in de SLT.

Twijfel wel een beetje over de loungebank... Daar word je niet vrolijk van als je in de hoek zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeoh op 13-10-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Luccus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
De treinen zijn nog altijd even lang en ouwe meuk? Of course...

[...]
Wil jij anders beweren? Volgens mij zit jij er niet dagelijks in, maar het komt nu vaker en vaker voor dat:

-Deuren niet open gaan.
-Verlichting van hele stellen kapot zijn
-omroep installatie niet werkt
-etc etc

Het is ouwe meuk, met stinkende remmen, stinkende zetels en veel loc problemen.

En dat hij 1 of 2 stellen korter is ja, dat merk je best goed kan ik je vertellen. Probeer niet de wijsneus uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:33
http://www.nu.nl/binnenla...te-kist-tussen-rails.html
RIJSWIJK - Een actievoerder van Greenpeace is vorige week opgepakt nadat hij bij het spoor waarover later een kerntransport zou rijden, een kistje had begraven.
Foto: ANP

Bekijk video

Dat heeft de milieuorganisatie donderdag laten weten.

De man is aangehouden in Amsterdam. De politie was hem via het kenteken van zijn auto op het spoor gekomen. Hij is opgepakt wegens ''het opzettelijk veroorzaken van gevaar voor het spoorwegverkeer'', aldus campagnedirecteur Joris Thijssen.

Volgens hem is de man dinsdagavond op vrije voeten gesteld, omdat er onvoldoende reden was hem nog langer vast te houden. De rechter-commissaris heeft hem daarop laten gaan. Het KLPD liet dinsdag weten dat de man was opgepakt op verdenking van het opzettelijk verstoren van het treinverkeer.
Wat zouden jullie nou doen als jullie zoiets zagen gebeuren? Mijn reactie zou zijn, Prorail bellen, als die niet snel opnemen of als het er ernstig uitziet (mensen die er graven, of lassen / slijpen) direct 112 bellen. Steeds maar irritant vertraging veroorzaken, en ook nog eens geld kosten en onveilig zijn :(

Dat kerntransport komt er toch wel, of het nu over de weg of over het spoor is. De kans is ook nog eens veel groter dat 1 van de 60 vrachtwagens crasht, dan dat één trein dat doet. Ik vind het zielig...

Trouwens, ik moet nog even een paar dingen doorlezen die gaan over Burgerarrest. Als ik ooit mensen zie die aan het spoor knutselen, moeten ze keihard worden opgepakt en alle schade verhaald krijgen, maar het kan even duren voordat de politie er is, vooral als ie tussen plaatsen als Bdm en Lp bezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:37
marcop23 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:25:
http://www.nu.nl/binnenla...te-kist-tussen-rails.html

[...]

Wat zouden jullie nou doen als jullie zoiets zagen gebeuren? Mijn reactie zou zijn, Prorail bellen, als die niet snel opnemen of als het er ernstig uitziet (mensen die er graven, of lassen / slijpen) direct 112 bellen. Steeds maar irritant vertraging veroorzaken, en ook nog eens geld kosten en onveilig zijn :(

Dat kerntransport komt er toch wel, of het nu over de weg of over het spoor is. De kans is ook nog eens veel groter dat 1 van de 60 vrachtwagens crasht, dan dat één trein dat doet. Ik vind het zielig...

Trouwens, ik moet nog even een paar dingen doorlezen die gaan over Burgerarrest. Als ik ooit mensen zie die aan het spoor knutselen, moeten ze keihard worden opgepakt en alle schade verhaald krijgen, maar het kan even duren voordat de politie er is, vooral als ie tussen plaatsen als Bdm en Lp bezig is...
Euh je moet 112 bellen, niet ProRail. De KLPD is de eerste die komt kijken, als jij ProRail gaat bellen duurt het allemaal veelste lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
112 bellen en vragen naar de SpoPo (spoorwegpolitie. Die kunnen het snelste ingrijpen. Mocht je bij een overweg staan dan zou je nog het SMC kunnen bellen (dat is het telefoonnummer wat op een overwegpaal staat b.v.) maar nog steeds is het sneller om 112 te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Christoph schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:12:
[...]

Wil jij anders beweren? Volgens mij zit jij er niet dagelijks in, maar het komt nu vaker en vaker voor dat:

-Deuren niet open gaan.
-Verlichting van hele stellen kapot zijn
-omroep installatie niet werkt
-etc etc

Het is ouwe meuk, met stinkende remmen, stinkende zetels en veel loc problemen.

En dat hij 1 of 2 stellen korter is ja, dat merk je best goed kan ik je vertellen. Probeer niet de wijsneus uit te hangen.
Ik onderschrijf je mening totaal niet. Deuren niet open (zal vast wel es voorkomen, niet wereldschokkend), verlichting defect (nog nooit gezien), Ouwe meuk, mjah wat is oud (Plan-V = museummat). Stinkende remmen (who cares), omroepinstallatie die niet werkt (whut?) etc etc (? uhu). Ook zijn er beperkte problemen met locomotieven. Enige waar ik je gelijk in zou kunnen geven (maar dat staat niet in je lijstje, maar valt misschien onder etc etc) is dat het koppelen soms wat moeizamer gaat. Juist dát zal niet veranderen.
Dat het een wat kortere trein is, is gewoon een gegeven. Dat je dat in de spits merk is heel normaal. Dat merken bijna alle spitsforensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik ga nu al bijna een jaar dagelijks met de Fyra en behalve dat 'ie zo nu en dan in een weiland stilstaat, merk ik echt helemaal niets van wat Christoph post. Ok, soms waren er inderdaad wat problemen met de deuren, maar kapotte verlichting / omroepinstallaties heb ik nog nooit wat van gemerkt. In de spits moet je gewoon een beetje strategisch instappen (op Amsterdam Centraal / Schiphol richting Rotterdam helemaal vooraan, bijvoorbeeld), dan merk je er weinig van.

Vandaag was er gelukkig weer een Fyra uitgevallen bij Lage Zwaluwe, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Volgens mij was de Fyra bij de start een rijtuig langer, dus 7 bakken.

Ik reis sinds een tijd (=5 weken) dagelijks met de Fyra:
- Defecte deuren heb ik minstens 4x gezien (en melding gemaakt via Twitter bij NS Hispeed, ondanks de defect-sticker)
- De remmen stinken bij een forse remming ('brandend rubber')
- Problemen met een locomotief heb ik nog niet meegemaakt, maar wel gehoord van anderen (vandaag nog een)
- Grootste vertraging: 70 minuten stilgestaan bij de dive-under ten zuiden van Lombardijen omdat er een defecte Fyra geëvacueerd werd op de zuidsectie van de HSL
- Zeer wisselende communicatie: vanochtend +6 bij vertrek uit Breda (was +2 te Schiphol) zonder enige verklaring waarom
- De omroepinstallatie doet het in de regel prima, net als de verlichting
Treinreiziger op Twitter:

Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan http://www.treinreiziger.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Snel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen

BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen. Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.

Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.
Bron: BN De Stem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ah, dat zal wel de reden zijn dat de gek maandag bij het fotograferen van het nuketransport met dreigende taal de Sloe uit werd getrapt door een overijverige KLPD'er onder het mom van een noodverordening. Dat figuur had het duidelijk niet begrepen want er was geen noodverordening van kracht en dat betekende dus achteraf excuses van de KLPD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Voor wat betreft de locs van het huidige Fyra materieel, de TRAXX: Gisterochtend zag ik voor het eerst een stel met loc voor én achter rijden. Dat scheelt dus kopmaken. Wat ik begreep is dat vanwege beperkte rangeercapaciteiten op Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maranello schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:54:
Voor wat betreft de locs van het huidige Fyra materieel, de TRAXX: Gisterochtend zag ik voor het eerst een stel met loc voor én achter rijden. Dat scheelt dus kopmaken. Wat ik begreep is dat vanwege beperkte rangeercapaciteiten op Breda.
Duur grapje... maar misschien hebben ze traxx locs over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Wat ik begreep is dat vanwege beperkte rangeercapaciteiten op Breda.
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:29

RnB

Is die loc niet gewoon uitgevallen onderweg?
Ik heb dat een keer met een vertraagde internationale trein gehad, die had ook voor en echter een loc en in Amsterdam is rangeren geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Liggen daar toch genoeg sporen toch? Daar waar heel lang die 1100-en en 2200-en hebben staan wegrotten?

Zijn wel plannen om dat hele gebied opnieuw in te gaan richten, maar afaik is dat nog niet in gang gezet allemaal?

Los van dat gebied heb je sowieso bij het station zelf nog 2 (of 3?) kopsporen waar je kan aan- en afrangeren...

Enige wat ik me dan nog kan voorstellen is dat je daar idd momenteel geen rangeerloc hebt staan. Maar hoe moeilijk is het om er één te stationeren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

Voor wat ik gezien heb in de keren dat ik met de Fyra gereden heb; op Breda word er na aankomst vrijwel meteen aan de kop richting amsterdam een andere Traxx gekoppelt, terwijl de trekkende loc aan de kant van Breda afgekoppelt word. Deze rangeert vervolgens naar een kopspoortje als de Fyra vertrokken is en word gebruikt als trekkende loc voor de volgende Fyra die aankomt,. In essentie staat er altijd dus een Traxx over op Breda. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

Liggen daar toch genoeg sporen toch? Daar waar heel lang die 1100-en en 2200-en hebben staan wegrotten?
Als je de sporen aan de noordzijde van het station bedoelt: die zijn jaren terug al opgebroken, op dat terrein komen straks kantoren of winkels ofzo te staan.
Zijn wel plannen om dat hele gebied opnieuw in te gaan richten, maar afaik is dat nog niet in gang gezet allemaal?
Jazeker wel, Via Breda is in volle gang.
Los van dat gebied heb je sowieso bij het station zelf nog 2 (of 3?) kopsporen waar je kan aan- en afrangeren...
Er zijn 2 kopsporen aan de oostkant van station Breda, de trein komt echter uit het westen. Je zal dus hoe dan ook een locomotief aan de westkant moeten krijgen, wat omlopen betekent. Dan kun je die stam net zo goed aan het perron laten staan en de loc aan de westkant op een spoortje parkeren.

Dat is ook wat er in de regel gebeurt: na aankomst van de Fyra in Breda wordt de loc aan de andere kant er tegenaan gezet, en na vertrek gaat de locomotief die uit Amsterdam kwam weer naar de westkant - nog geen 10 minuten later staat de volgende Fyra er immers.
Enige wat ik me dan nog kan voorstellen is dat je daar idd momenteel geen rangeerloc hebt staan. Maar hoe moeilijk is het om er één te stationeren?
Je moet 'm ergens kwijt he, aan de westkant (waar zo'n ding wellicht handig zou zijn?) zijn geen kopsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vanaf 11 december 2011 verandert de treindienst tussen Amsterdam en Dordrecht/Vlissingen. De Intercity op dit traject rijdt 4 x per uur via Haarlem in plaats van via Schiphol.
Heuj. Standaard 8 treinen per uur tussen Hlm en Asd. Daar heb ik tenminste wat aan. Nu is dat alleen tijdens de spits zo.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-10-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:27:
[...]
Waarom zou je in ***naam een rangeerloc in Breda nodig hebben? :?

Kiekeboe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht op zondag 23 oktober 's ochtends vroeg even met de trein van Veenendaal-De Klomp naar Arnhem te gaan, om vanuit daar met iemand naar het TT-circuit van Assen te rijden (hij pikt me op station Arnhem op) voor de finaledag van de Dutch Supercar Challenge. Ik heb een VIP-kaart aangeboden gekregen via een leverancier: leuk! Moet je wel vroeg vertrekken, want het is best een eindje rijden vanuit Arnhem.

Maar je kunt het dus wel mooi vergeten om op zondagochtend voor 8 uur een trein te pakken hoor. De eerste rijdt gewoon om 8:14 uur! Advies van de NS: pak de trein om 2:14 uur, dan ben je er rond 2:30 uur. |:(

Hij zou me ook bij station Apeldoorn op kunnen pikken, want dat ligt ook wel op de route. Dus ik vol goede moed de Reisplanner weer aangezwengeld: Veenendaal West - Apeldoorn. Eerste mogelijkheid: aankomst 10:02 uur (dan is het evenement dus al een uur bezig!). Advies van de NS: pak de trein om 22:49 uur, dan ben je er rond 00:30 uur. |:(

Met andere woorden: op zondagochtend naar evenementen kun je vergeten met de NS.

Ik regel wel een regiotaxi tot zo dicht mogelijk bij Arnhem. Moet hij me daar maar even ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:13:
Met andere woorden: op zondagochtend naar evenementen kun je vergeten met de NS.
Als je om 8:14 de trein pakt kan je toch in best een aanzienlijk gebied komen voor 10 uur. Maargoed, de NS zondagsdienst is niet optimaal, dat weet iedereen die wel eens uit wil gaan buiten zijn leefgebied zonder auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Als je om 8:14 de trein pakt kan je toch in best een aanzienlijk gebied komen voor 10 uur. Maargoed, de NS zondagsdienst is niet optimaal, dat weet iedereen die wel eens uit wil gaan buiten zijn leefgebied zonder auto.
Zovaak ga ik niet op zondag. Voorheen woonde ik in Utrecht en was het nooit een probleem om vroeg ergens te zijn en nu blijkbaar wel. Ik vind het in ieder geval knap waardeloos. Ik snap best dat ik geen trein kan verwachten om 6u 's ochtends, maar vanaf een uur of 7 lijkt me toch geen gekke verwachting.

Maar ach... ook zonder de NS kom ik er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

http://www.demorgen.be/dm...inreizigers-stikken.dhtml

Geweldige journalisitiek. Gaan ze in ons buurland nou bijna de helft van de treinen buiten dienst zetten? Gaan die te koop of naar de schroot of...?

Nee, ze doelen op het aantal treinen in de dienstregeling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat artikel lijkt me toch vrij duidelijk? Ze hebben het over treinen, niet over treinstellen. Gewoon een kwestie van goed begrijpend Nederlands kunnen lezen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:41:
Zovaak ga ik niet op zondag. Voorheen woonde ik in Utrecht en was het nooit een probleem om vroeg ergens te zijn en nu blijkbaar wel. Ik vind het in ieder geval knap waardeloos. Ik snap best dat ik geen trein kan verwachten om 6u 's ochtends, maar vanaf een uur of 7 lijkt me toch geen gekke verwachting.
Ik ga tegenwoordig niet zo vaak meer op pad, maar het staat me toch bij dat ik om 8 uur 's ochtends nergens op hoefde te rekenen bij de NS. Hoi, leuk dat je uit bent, maar hoe je thuis komt zoek je zelf maar uit.

Het beste waar je meestal op kon hopen was een nachtnetaansluiting. Vaak wel lang wachten op een trein (1 x per uur), maar dan kon je tenminste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dat wel, maar er zullen toch wel een handjevol mensen zijn die zullen denken dat er een groot deel van de vloot buiten dienst zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik had vannacht de nachttrein van Amsterdam CS naar Utrecht CS (04:17)! echt perfect op tijd, goede controle op wazige mensen die erin willen 8)7 Hele trein zat trouwens vol, dus heb het idee dat dat traject wel rendabel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Altijd volle bak die trein hoor. Dat is namelijk de laatste nachttrein voordat het reguliere net weer opstart.

Pagina: 1 ... 39 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!