Virussen? Scan ze hier!
Schiphol
Dinsdag 19 Juli 10:14
Oorzaak
Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de brandweer.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Amsterdam C en Leiden Centraal reizen via Haarlem.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Het treinverkeer van en naar Schiphol ligt stil, vanwege rookontwikkeling in de Schipholtunnel. Volgens de brandweer kwam de rook uit een treinstel van de Thalys.
Het treinverkeer heeft een half uur stilgelegen en is nu weer opgestart. Volgens de NS moeten reizigers nog wel rekening houden met een langere reistijd.
Vanwege de vakantieperiode is het erg druk op Schiphol. De luchthaven verwacht vrijdag de drukste dag.
Pas wel op, want met de nieuwe abonnementen vervalt je voordeelurenkaart, en die krijg je vervolgens niet (=nooit) meer terug. Als je dus gehecht bent aan 40% korting in de avondspits die je als voordeelurenkaart krijgt, dan zou ik me niet laten verleiden door de nieuwe abonnementen (die geen van alle 40% korting hebben in de avondspits)mike65537 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:55:
Heeft iemand al succesvol zo'n nieuw testrijder-abonnement kunnen bestellen? (Zou vanaf 18 juli moeten kunnen)
zie ook http://www.rover.nl/index...kaarthouders-opgelet.html
nu.nlDe stijging van de treintarieven zal volgend jaar naar verwachting uitkomen uitkomen op 2,55 procent, meldde NS dinsdag.
NS maakt de volgende optelsom: het Centraal Planbureau verwacht dat de inflatie volgend jaar uitkomt op 2,25 procent.
Daarnaast leidt de stijging van de vergoeding die NS betaalt aan spoorbeheerder ProRail, tot een extra tariefstijging van 0,3 procent.
Mochten deze prognoses veranderen, wordt de tariefstijging aangepast. Na Prinsjesdag, in september, worden de tarieven definitief vastgesteld.
Lijkt me een reële en nette stijging, kijkend naar de inflatie en het feit dat ProRail meer geld voor hun slechte werk eist.
De dronken Arriva-machiniste is ontslagen:
Bron: http://www.bndestem.nl/re...chiniste-met-drank-op.eceVervoersmaatschappij Arriva heeft de vrouwelijke machinist van een passagierstrein ontslagen die maandagmorgen na een blaastest tegen de lamp liep wegens te veel alcohol in haar bloed. Dat heeft Arriva dinsdag bekend gemaakt.
Het was voor het eerst sinds het Korps landelijke politiediensten in 2008 met alcoholcontroles op en rond het spoor is begonnen dat een machinist is betrapt. Ze verklaarde dat zij tijdens diensttijd niet had gedronken, maar nog onder invloed was van haar alcoholconsumptie de avond ervoor.
Gelukkig maar, maar nu hopen dat ze niet elders als machinist kan gaan werken. Met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hoor je imho niet in zo'n functie thuis.
[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 19-07-2011 17:31 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat ze ontslagen is begrijp ik wel, maar is het niet overdreven om te hopen dat ze ergens anders niet aan de slag mag? Ze heeft d'r les toch wel geleerd lijkt me.wildhagen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:24:
Gelukkig maar, maar nu hopen dat ze niet elders als machinist kan gaan werken. Met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hoor je imho niet in zo'n functie thuis.
Tsja, ze heeft aangetoond geen verantwoordelijkheidsgevoel te hebben. Wil je dan met de levens van reizigers spelen om te zien of ze d'r "les geleerd heeft"? De volgende keer rijd ze door een rood sein, <40 km/h, dus zonder dat ATB ingrijpt (a la die crash met DM90-stel 3405 in Roermond, maar daar was de machinist onschuldig).... boem, zo op een andere trein, omdat ze dronken was.Vinnienerd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Dat ze ontslagen is begrijp ik wel, maar is het niet overdreven om te hopen dat ze ergens anders niet aan de slag mag? Ze heeft d'r les toch wel geleerd lijkt me.
We hebben het hier ook niet over een paar biertjes... als je 's ochtends nog steeds een promillage van 1 (2x zoveel als toegestaan!) hebt, moet je de avond ervoor jezelf finaal klem gezopen hebben.
Daarnaast wist ze dat ze nog teveel alcohol in d'r bloed had. Toch ging ze nog op de bok zitten....
Lijkt me niet verantwoord om die nog zo'n baan te geven.
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 19-07-2011 17:48 ]
Virussen? Scan ze hier!
En dan nu de grote vraag: wat is er mis met de Thalys-treinen? Nog niet heel erg lang terug stond er ook al 1 te roken in de tunnel door Barendrecht.PolarBear schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:32:
Het is wel heel vaak raak dit jaar in de Schiphol tunnel. Overigens is het dit keer wel snel opgelost.
We are shaping the future
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Just for the record, je vergeet ATB-NG (en -vv)wildhagen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:46:
[...]
Tsja, ze heeft aangetoond geen verantwoordelijkheidsgevoel te hebben. Wil je dan met de levens van reizigers spelen om te zien of ze d'r "les geleerd heeft"? De volgende keer rijd ze door een rood sein, <40 km/h, dus zonder dat ATB ingrijpt (a la die crash met DM90-stel 3405 in Roermond, maar daar was de machinist onschuldig).... boem, zo op een andere trein, omdat ze dronken was.
We hebben het hier ook niet over een paar biertjes... als je 's ochtends nog steeds een promillage van 1 (2x zoveel als toegestaan!) hebt, moet je de avond ervoor jezelf finaal klem gezopen hebben.
Daarnaast wist ze dat ze nog teveel alcohol in d'r bloed had. Toch ging ze nog op de bok zitten....
Lijkt me niet verantwoord om die nog zo'n baan te geven.
Materieelpark was krapjes uit mn hoofd gezegd (DB heeft hetzelfde probleem met de ICE3M stellen). Het lijkt me niet dat dit nou ten koste gaat van onderhouds, daarvoor plan je een onderhoudsreserve (omloop) in..Alex) schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:33:
Waarschijnlijk te weinig preventief onderhoud door NMBS Technics (de Thalys-treinen worden onderhouden in Vorst)?
[ Voor 18% gewijzigd door SleutelMan op 20-07-2011 02:50 ]
Ja, ik wist even niet zo 1-2-3 welke ATB-variant er ligt op het traject waar Arriva rijdSleutelMan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 02:49:
[...]
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Just for the record, je vergeet ATB-NG (en -vv)
Het ging even om het principe, en om één voorbeeld van dingen die er fout zouden kunnen gaan. You catch my drift
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik vind het geen nette stijging, maar snap wel dat je het de NS in dit geval niet kunt aanrekenen. Een tariefstijging boven inflatieniveau (en dus gemiddeld gezien ook hoger dan de stijging van het inkomen van de reiziger) is natuurlijk nooit "netjes" gezien vanuit de reiziger.wildhagen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:24:
[...]
nu.nl
Lijkt me een reële en nette stijging, kijkend naar de inflatie en het feit dat ProRail meer geld voor hun slechte werk eist.
[...]
De motoren van de Thalys zijn opgefokt hoorde ik laatst van een Fyra machinist misschien dat ze te overbelast wordendcm360 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:20:
[...]
En dan nu de grote vraag: wat is er mis met de Thalys-treinen? Nog niet heel erg lang terug stond er ook al 1 te roken in de tunnel door Barendrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 20-07-2011 09:44 ]
Voor de volgende keer, de machinist was in Groningen aangehouden, Arriva in Groningen = diesel en diesel = bijna altijd -NGwildhagen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:17:
[...]
Ja, ik wist even niet zo 1-2-3 welke ATB-variant er ligt op het traject waar Arriva rijd
Het ging even om het principe, en om één voorbeeld van dingen die er fout zouden kunnen gaan. You catch my drift
Mailtje van NS Hispeed. Ik ben helemaal geen vaste reiziger. Sterker nog ik heb nog nooit in die trein gezeten, maar dat terzijde.Cadeau voor u én een ander
Geachte heer Vunzz,
Misschien is het de ervaring of het gemak waarmee u reist. Wat de reden ook is, u kiest trouw voor NS Hispeed en daar zijn we blij mee. Een klein cadeau leek ons daarom op z'n plaats.
Ontdek extra klasse
Als vaste reiziger kent u InterCity Brussel als geen ander. Heeft de trein dan geen geheimen meer voor u? Misschien wel. Met ons cadeau ervaart u de klasse van InterCity Brussel. En minstens zo mooi: u kunt InterCity Brussel ook nog delen met een ander.
Ophalen bij NS Hispeed Lounge
Benieuwd waarmee we u willen verrassen? Print deze e-mail en ga er voor
1 oktober 2011 mee naar de NS Hispeed Lounge van station Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal of Schiphol. Daar ligt het bedankje voor u klaar en u krijgt een kop koffie van het huis.
Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
Heeft iemand dit bedankje al opgehaald? Is het de moeite om er voor naar Rotterdam te gaan?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Volgens mij is de machiniste op Gn aangehouden. En station Gn heeft nog ATB-EG.marcop23 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:29:
Voor de volgende keer, de machinist was in Groningen aangehouden, Arriva in Groningen = diesel en diesel = bijna altijd -NG
Aan de westkant begint ATB-NG pas ongeveer bij de overweg aan de paterswoldseweg. Aan de oostkant (volgens mij) pas na Gnl. Ik vermoed waar de lijn richting Wha zich splits van de lijn naar Hrn.
[ Voor 23% gewijzigd door silverstorm op 20-07-2011 16:42 ]
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
die 2.25 procent inflatie, daarvan kunnen ze toch hun eigen extra kosten betalen dan? die 0.3% is juist ver ONDER de inflatie!wildhagen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:24:
[...]
nu.nl
[...]
Of komt die 0.3% op de 2.25% die prorail ook al verhoogt.
Overigens is z'n berekening bullshit. Want de gemiddelde inflatie zegt helemaal niets over de kosten stijging (of daling) bij de NS
Kansloze sukkel....
http://www.destentor.nl/r...7-blijkt-reclamestunt.ece
Ik kan me niet bevatten dat een bedrijf als GoFast met zo'n filmpje als promotiestunt in zee wil gaan.

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Helaas is dat wel het plan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=127865IJnte schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:09:
Kansloos natuurlijk. Hopelijk gaan ze er geen permanent hekwerk op lassen, dat zou echt zonde zijn.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Er zijn nu eenmaal teveel idioten die dat soort dingen doen, maar als het fout gaat krijgt de eigenaar/beheerder van de brug wel een (vaak forse) schadeclaim op hun nek. Dat wil men dus voorkomen met die hekjes.
Virussen? Scan ze hier!
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...rd-en-deel-valt-van-brug/Ten minste elf mensen zijn om het leven gekomen nadat twee hogesnelheidstreinen in het oosten van China op elkaar zijn gebotst. Dat meldt het Chinese staatspersbureau Xinhua. Door de botsing zijn twee treinstellen ontspoord en van een brug gestort. 89 gewonden zijn overgebracht naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Volgens Xinhua zijn bij de tweede trein vier treinstellen ontspoord, maar het persbureau kon nog geen verdere details geven.
De eerste trein reed van de provinciale hoofdstad Hangzhou naar de stad Wenzhou en ontspoorde bij Shuangyu Town in Wenzhou rond 20:34 uur, zo zei de brandweer uit Wenzhou.
Reddingsteams zijn op weg naar de plaats van het ongeluk, meldt Xinhua.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2011 18:03 ]
Virussen? Scan ze hier!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De treinen in kwestie betreffen een CRH1 die is aangereden door een CRH2, aldus een poster op Skyscrapercity.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, maar alleen in de ICE of in lounges.Boudewijn schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:17:
Weet iemand of je in duitsland in de treinen ook wifi hebt net zoals in de ICMm?
Bron
Dodental treinongeluk China loopt flink opwildhagen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:00:
Zo, flinke problemen vandaag in China, 11 doden bij een botsing tussen 2 HST's:
[...]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...rd-en-deel-valt-van-brug/
[afbeelding]
[afbeelding]
PEKING - Het dodental als gevolg van een botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in het oosten van China is opgelopen tot 32. Meer dan 100 mensen zijn gewond geraakt. Dat heeft het staatspersbureau Xinhua zaterdag gemeld.
Volgens Chinese media was een van de treinen tijdens hevig onweer geraakt door bliksem. Daardoor viel de energievoorziening van de motor weg en reed de trein steeds langzamer.
Een andere hogesnelheidstrein botste er achterop. Door de botsing ontspoorde een van de twee treinen. Twee treinstellen vielen van een spoorbrug in een rivier.
Het ongeluk gebeurde in de buurt van de stad Wenzhou, in de oostelijke provincie Zhejiang. Beide treinen waren op weg naar de zuidelijker gelegen kuststad Fuzhou. De ene was afkomstig uit Peking, de andere uit Hangzhou, de hoofdstad van Zhejiang.
Ministerie
In China was de afgelopen weken al discussie ontstaan over de veiligheid van hogesnelheidstreinen. Technische problemen en vertragingen op de nog maar pas in gebruik genomen lijn tussen Peking en Shanghai waren daarvoor de aanleiding.
Het verantwoordelijke ministerie heeft opdracht gegeven de veiligheid van alle treinen in het immense land tegen het licht te houden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Schijnbaar hebben ze geen blok-systeem waarin ze kunnen remmen als het volgende baanvak nog bezet is....Raven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:36:
Volgens Chinese media was een van de treinen tijdens hevig onweer geraakt door bliksem. Daardoor viel de energievoorziening van de motor weg en reed de trein steeds langzamer.
Een andere hogesnelheidstrein botste er achterop. Door de botsing ontspoorde een van de twee treinen. Twee treinstellen vielen van een spoorbrug in een rivier.
Ik dacht dat dat een algemene werd toegepast, maar in China schijnbaar niet....
Speel ook Balls Connect en Repeat
In Nederland zijn ook wel eens (al dan niet heftige) botsingen geweest tussen treinen, ondanks alle beveiligingen.
Geen enkele beveiliging is waterdicht. Eerst het onderzoek maar eens afwachten.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2011 12:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zelfs als er storing is in NL dan springen alle seinen op rood... of ze zijn gedoofd (maar dat lijkt me sterk). Als de machinist door een rood sein rijdt op een doorgaande baan dan heeft ie nog genoeg tijd om te remmen voor het volgende sein of die daarop... maar okay we gaan niet te snel conclusies trekkenwildhagen schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:01:
Dat is wel wat heel erg kort door de bocht natuurlijk om meteen zo'n zware conclusie te trekken, er kan ook een technisch mankement aan het seinsysteem geweest zijn, de machinist van de achteropkomende trein kan door een rood sein gereden zijn etc etc.
In Nederland zijn ook wel eens (al dan niet heftige) botsingen geweest tussen treinen, ondanks alle beveiligingen.
Geen enkele beveiliging is waterdicht. Eerst het onderzoek maar eens afwachten.

Speel ook Balls Connect en Repeat
De laatste alinea vind ik erg opvallend... en doet me vrezen voor de veiligheid van HST's in China.What happened at Wenzhou?
25 July 2011 15:22
Will we ever find out what really caused the rear-end collision between two Chinese high speed trains at Shuangyu near Wenzhou on July 23? The world’s first fatal train accident on a dedicated high speed line, after almost 47 years of near-unblemished operation, reportedly killed at least 43 passengers and injured over 200. The head and deputy head of the Shanghai Railway Bureau were dismissed, along with the head of the bureau’s Communist party committee.
A 16-car CRH1B EMU working train D3115 between Hangzhou and Fuzhou had apparently been brought to a stand by a lightning strike further along the line. Around 20 min later it was hit from the rear by Beijing – Fuzhou train D301, operated by a 16-car CRH2E. Six cars were derailed, of which four fell off the 20 m high viaduct. There were over 1 000 passengers on board D3115 and 550 on D301.
We have commented before about the rapid pace of implementation of high speed technology in China, and the attempt to absorb in less than a decade the deep understanding of engineering and operations which had been built up gradually in other countries over almost half a century.
Any major accident raises questions about technical or operational failures, and Wenzhou is no different. The key question in a rear-end collision is why the second train was able to enter an occupied section of line. Whilst it is possible for wrong-side failures to occur, these are statistically rare compared to the probability of a right-side failure followed by some form of human error whilst attempting to deal with the consequences.
As signalling engineers around the world are aware, the vast majority of railway operating rules relate to the need to address a variety of different degraded situations. Even if the line’s signalling had been knocked out, any loss of movement authority should have resulted in the train(s) being brought to a stand. In such cases there should be rules and procedures in place for emergency working, using telephone or radio block, for example.
Rail’s enviable safety record has been built up over almost two centuries by the careful investigation of accidents and a willingness to learn from the consequences. But this requires a degree of openness which does not come easily in some countries.
Minister of Railways Sheng Guangzu has demanded a full investigation into the causes. However, the news that the Chinese authorities had dismantled and buried the wrecked vehicles within 48 h of the crash to ‘protect’ the ‘innovations’ incorporated into locally-built derivatives of imported rolling stock designs does not inspire confidence that the findings will be shared or acted upon.
Als de stroom uitvalt dan valt ook het sein uit. En een gedoofd zijn mag je niet passeren. Maar vraag de HH machinisten in de Schipholtunnel maar eens hoe zichtbaar die seinen zijn als ze uitgevallen zijn en er mogelijk ook nog rookontwikkeling is.ArcticWolf schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:33:
[...]
Zelfs als er storing is in NL dan springen alle seinen op rood... of ze zijn gedoofd (maar dat lijkt me sterk).
Niet, bleek.
Iets wat eigenlijk een beetje vreemd is met de huidige technologie. Een backupbatterij met LED verlichting is niet zo moeilijk in te bouwen in seinen.
Signatures zijn voor boomers.
quote: NRC Handelsblad, 15 juli 2011, pagina 14(...)
Het treinongeluk lijkt het gevolg van een niet functionerend beveiligingssysteem. Onzeker is zelfs of dit wel is geïnstalleerd. Een trein naar Peking was bij Wenzhou stilgevallen na een blikseminslag. Een volgende trein reed op de stilstaande trein in omdat het automatische waarschuwings- en blokkeringssysteem ook getroffen zou zijn door de bliksem.
(...)
Een twitteraar in Nanking stelde dat de nieuwe hsl-treinen niet worden gemaakt in de moderne fabrieken die tv-kijkers altijd te zien krijgen, maar in de fabriekjes van onderaannemers. Deze Tian Pingkan schrijft: „Neem nooit de hsl weet iedere arbeider van de hsl-fabriek in Nanking, want de directeur bestelt alle onderdelen bij familiebedrijfjes die nooit worden gecontroleerd.´´
Seinen in Nederland zijn voorzien van een back-upsysteem voor de stroomvoorziening en springen dan ook zoals gesteld op rood bij een stroomstoring. Daarnaast zal bij een stroomstoring ook de ATB (treinbeïnvloeding) ingrijpen bij snelheden boven de 40 km/h.Maasluip schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:49:
[...]
Als de stroom uitvalt dan valt ook het sein uit. En een gedoofd zijn mag je niet passeren. Maar vraag de HH machinisten in de Schipholtunnel maar eens hoe zichtbaar die seinen zijn als ze uitgevallen zijn en er mogelijk ook nog rookontwikkeling is.
Niet, bleek.
Iets wat eigenlijk een beetje vreemd is met de huidige technologie. Een backupbatterij met LED verlichting is niet zo moeilijk in te bouwen in seinen.
Bron: Nu.nl'Chinees treinongeluk kwam door ontwerpfout'
PEKING - De dodelijke botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in China deze maand kwam door een ernstige ontwerpfout in de seinapparatuur.
Het staatspersbureau Xinhua meldde dat donderdag op gezag van het spoorbedrijf van Shanghai.
Zaterdagavond was een trein stilgevallen door blikseminslag. De machinist van een achteropkomende trein wist van niets en botste op de stilstaande trein.
Enkele wagons vielen van een viaduct: minstens 39 passagiers stierven en ruim 200 raakten gewond.
Groen
Door de ontwerpfout was het sein niet van groen op rood gesprongen, erkende de overheid. Officiële onderzoeksresultaten zijn echter niet bekendgemaakt.
Bij zeldzame protesten hadden Chinezen recentelijk geëist dat de overheid ''de ware reden van het ongeluk zou openbaren''.
Ze menen dat de overheid de oorzaak geheim houdt. Enkele gezinnen van slachtoffers weigeren zelfs de schadevergoeding aan te nemen zolang de echte oorzaak duidelijk is, aldus staatskrant China Daily donderdag.
''We hebben geen geld nodig. Wij willen de waarheid'', zei nabestaande Wang Hui. De overheid had nabestaanden 54.000 euro per dode geboden.
Problemen
Het is het ernstigste ongeluk met Chinese hsl-treinen ooit. Het land heeft een groot hsl-net, maar daar zijn veel problemen mee. Autoriteiten beloofden een snelle herziening van het spoorsysteem.
Premier Wen Jiabao is donderdag in Wenzhou aangekomen om de plaats van het ongeluk te bekijken.
Prettige gedachte al zeg ik het zelf

Afgaande op dit logboek zou je zeggen dat de dispatchers (verkeersleiding?) opzettelijk hebben gekozen om na het wegvallen van CTCS toch treinen te laten rijden. Lijkt erop dat interlockingsystemen niet hebben gefunctioneerd.19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.
19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late
19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre
19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre
20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12
20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late
20:22 - D301 was given the clear to proceed
20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped
20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear
20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h
20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.
This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
En waarom kreeg D301 een "clear to proceed" van de verkeersleiding terwijl D3115 daar nog stond?
Virussen? Scan ze hier!
Grootste vraag lijkt me waarom men niet in de gaten had dat D3115 er nog stond (of zeer langzaam reed)... men had dat sein nooit op groen mogen zetten lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Uit deze PDF.Door middel van een instelvoorschrift wordt het systeem voorgeschreven aan welke voorwaarden voldaan moet zijn voordat de rijweg ingesteld ‘mag’ worden.
In sommige gevallen is het voor een treindienstleider mogelijk om aangebracht instelvoorschrift met handbediening te overrulen.
Daaruit lijkt me te concluderen dat het ook hier in NL kan? Not sure though....
Virussen? Scan ze hier!
Het ongeluk in China is in Nederland naar mijn weten niet na te bootsen maar ik kijk even naar Luccus en IJnte.
Ben 2 weken naar Turkije voor vakantie

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 30-07-2011 12:49 ]
Vanochtend was de IC geloof ik ook te lang om op het perron van Oosterbeek te passen, ik zat helemaal voorin en de voorkant stopte netjes helemaal vooraan aan het perron. Maar er werd verder niets omgeroepen.
Misschien heeft het ook te maken met de dienstregeling, dat die anders te krap word ofzo.
Zoiets zou mijn gok zijn iig...
Virussen? Scan ze hier!
Bron: http://www.omroepgelderla...r-treinen-rond-Arnhem.htmVoor het treintraject Arnhem - Ede-Wageningen geldt een aangepaste dienstregeling tot en met 27 augustus. Dat heeft te maken met werkzaamheden aan het station in Arnhem.
De stoptreinen richting Ede-Wageningen rijden helemaal niet. Intercity's stoppen tweemaal per uur in Oosterbeek, maar niet in Wolfheze.Van en naar Wolfheze rijden bussen. De extra reistijd is ongeveer 15 minuten.
Tussen Arnhem en Tiel rijden tussen Elst en Zetten-Andelst bussen. Tussen Arnhem en Nijmegen rijden vier treinen per uur en tussen Zutphen en Nijmegen moeten reizigers rekening houden met extra overstaptijd.
Dit artikel is dus van 28 juli, voor de duidelijkheid.
Virussen? Scan ze hier!
Het vervallen van de stop in Wolfheze heeft te maken met het inzetten van langere treinen (langer dan acht bakken). Nou passen die in Oosterbeek ook niet allemaal, maar minimaal één van de perrons in Wolfheze is nóg korter.PowerUp schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:55:
De trein vertrek al 6 minuten eerder uit Arnhem, dus de tijd is er wel. Naja, ik heb er zelf geen last van, maar ik vind het wel sneu voor ze dat ze het nu een maand zonder trein moeten doen
[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 01-08-2011 17:51 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
HahaReinier schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:28:
Ha, dat is spooky. Ik verdenk die camera die op Utrecht Centraal hangt, daar zit vast face recognition op.
In ieder geval ben ik al meer dan 3 jaar niet op Utrecht CS geweest, en heb al 5 jaar niet meer met de trein gereisd
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Dit ben ik IRL:

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 01-08-2011 22:48 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
In mijn herinnering is het perron in Wolfheze ongeveer even lang als in Oosterbeek. Maar wat in Wolfheze wel een probleem kan zijn is de spoorwegovergang vlak voor/na het station. Dan blijft de achterkant van de trein op de weg staan.Luccus schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:50:
[...]
Het vervallen van de stop in Wolfheze heeft te maken met het inzetten van langere treinen (langer dan acht bakken). Nou passen die in Oosterbeek ook niet allemaal, maar minimaal één van de perrons in Wolfheze is nóg korter.
Daardoor heb ik ook wel eens een uur op Wolfheze vast gezeten toen de stoptrein daar stuk ging. Er kon geen IC stoppen om ons op te pikken.
Wel prettig trouwens dat ze voor een grotere trein hebben gekozen, want vorige week maandag was het erg druk, vanochtend totaal niet door de langere trein
[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 01-08-2011 22:55 ]
Die foto heb ik ook eens gehadSpotmatic schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:02:
Mmmm... ben ik dit of niet?
[afbeelding]
Dit ben ik IRL:
[afbeelding]
Busted dus
Jammer, ik had het wel leuk gevonden!
Oosterbeek perron 1 is 242 meter, 2 is 248 meter, Wolfheze 1 is 202, 2/3 is 216 meter.PowerUp schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:54:
[...]
In mijn herinnering is het perron in Wolfheze ongeveer even lang als in Oosterbeek. Maar wat in Wolfheze wel een probleem kan zijn is de spoorwegovergang vlak voor/na het station. Dan blijft de achterkant van de trein op de weg staan.
Dus het scheelt (ruim) een bak.
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben wel voor een opname van de HSL in de rest van het spoornetwerk. Iedereen heeft er aan meebetaald via de belasting en dus zou de trein door hoge tarieven niet alleen beschikbaar moeten zijn voor de happyfew
Daarnaast betekent een integratie van de HSL en het reguliere spoornet niet meteen dat kaartjes voor de Fyra goedkoper worden.
Virussen? Scan ze hier!
Dat ze falen en daarom maar de tarieven fors omlaag doen is voor nu, maar met de huidige opzet 0 garantie dat de tarieven ook zo blijven.
[ Voor 54% gewijzigd door PeaceNlove op 02-08-2011 11:01 ]
HSL in HRN: goede zaak, de reiziger zal ervan profiteren. Denk aan de IC Amsterdam - Vlissingen die je zo over de HSL kunt sturen, of de IC Den Haag - Venlo. Al zal NS dan wel eerst wat VIRM moeten aanpassen
Virussen? Scan ze hier!
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
VIRM is ontworpen voor een maximumsnelheid van 160 km/h. Nu zal je ongetwijfeld wel een beetje sneller kunnen zonder problemen (ivm met marges etc), maar 90 km/h sneller dan de constructiesnelheid lijkt me iets teveel van het goede
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee of jij ook degene was die al eerder de IC Amsterdam-Vlissingen over de HSL wilde doen, maar dat gaat dus voor geen meter. Den Haag - Venlo zou op zich wel kunnen, dan mis je alleen station Dordrecht, maar op het traject Amsterdam-Vlissingen ga je wel heel erg veel stations missen, om het nog maar niet te hebben over een aftakking van de HSL naar RoosendaalAlex) schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:27:
HSL in HRN: goede zaak, de reiziger zal ervan profiteren. Denk aan de IC Amsterdam - Vlissingen die je zo over de HSL kunt sturen, of de IC Den Haag - Venlo. Al zal NS dan wel eerst wat VIRM moeten aanpassen
Is hier ondertussen al iets meer over bekend?Alex) schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:37:
De planning is dat dat per 2013 mogelijk gaat zijn. Nét te laat voor de Olympische Spelen in Londen...
Eurostar verwacht een miljoen reizigers!
Als het per 2013 mogelijk zou worden en wetende dat de stations best wel aangepast moeten worden (omdat de UK dus weigert om aan Schengen mee te doen), zou je toch zo langzamerhand wel eens wat activiteit ergens mogen verwachten mocht het doorgaan?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Bron (p147), bron2 en bron3
Ja, namelijk dat Siemens niet kan leveren volgens Financial Times Deutschland. De levering zou minstens een jaar vertraagd zijn door problemen met toeleveranciers van Siemens.flowerp schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:39:
[...]
Is hier ondertussen al iets meer over bekend?
Wateroverlast regio Kopenhagen 3 juli 2011
Dive-under, welke dive-under
Sporen te water:

Vanwege een sein en wisselstoring rijdt uw trein niet:

Rijden op zicht heeft hier wel een interessante betekenis:

Tja, afwachten maar. Seinen doen het in ieder geval nog

Foto's allemaal van Christoffer Regild.
Alex) schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:02:
[...]
Ja, namelijk dat Siemens niet kan leveren volgens Financial Times Deutschland. De levering zou minstens een jaar vertraagd zijn door problemen met toeleveranciers van Siemens.
Enige troost is dat het dus niet alleen Nederland is die altijd zulke dingen heeft...
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Het betreft een proef, en de vuilnisbakjes bij de stoelen zijn verwijderd.

Bron: parkietje (Twitter)
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2011 10:50 ]
@Alex) hieronder: we hebben dezelfde positieve blik op de Nederlandse bevolking.
[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 04-08-2011 10:59 ]
Vrees het ook, als het al niet binnen een dag gesloopt is dan.... ziet er niet echt Nederlanderproof uit dit...Alex) schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:47:
Nederlandse reizigers kennende gaat dat dus gebruikt worden voor (van boven naar beneden) plastic, frietbakjes en gedoofde peuken.
Virussen? Scan ze hier!
Deze vraag stel ik omdat ik zonet langs het trace op de A15 reed en met 150 KM/H een goederen bak voorbij KROOP die heeft zeker 140 gereden.
En Ijnte nieuwe wasstraat?
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Jazeker bedoel ik daar de betuweroute mee.wildhagen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:49:
Met "A15-tracé", bedoel je dan de Betuweroute?
Zo ja, daar is de maximale snelheid 120 km/h
Ik loop er al jaren en nog steeds noemen we het vertrouwd het A15 trace. Wat betreft de snelheid dat wist ik niet, ben thuis in EV en alle gerelateerde zaken maar de rest kijk ik mijn collega's wel voor aan.
Blijft staan dat die betreffende traxx wel iets meer als 120 gedaan heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door bestaudio op 04-08-2011 19:08 ]
Lijkt me optisch bedrog? Als hij >120 zou rijden zou het beveiligingssysteem wel ingrijpen lijkt me?Blijft staan dat die betreffende traxx wel iets meer als 120 gedaan heeft.
Virussen? Scan ze hier!
Behalve dus de trein direct naar London laten rijdenVinnienerd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:57:
Gelukkig doen ze bij DB alles beter.
Wel zeker. Als je onder ERTMS meer dan 6 km/h te hard rijdt krijg je extragratis een snelremming.wildhagen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:06:
[...]
Lijkt me optisch bedrog? Als hij >120 zou rijden zou het beveiligingssysteem wel ingrijpen lijkt me?
@bestaudio: Ga de volgende keer maar eens precies even hard rijden als de trein en dan de snelheid aflezen op een GPS, niet op de teller van de auto.
Wellicht een test oid?
Ik heb begrepen dat ze niet echt via de legale manier te verkrijgen zijn en alleen tweede hands markten een goede optie zijn?
Voor thuis ben ik eigenlijk opzoek naar een bank. Liefst uit een ICM..
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Tweedehands worden ze nog wel eens op marktplaats aangeboden: voorbeeld (ziet er uit als een bankstel uit een Mat'54 of een Plan-W).
Ik weet dat Madeko af en toe ook wat voormalig trein/NS-meubilair verkoopt. Je zou eens bij hen kunnen informeren.
NedTrain Haarlem schijnt momenteel ICM-banken te verkopen: http://www.c-tracks.nl/
Zie http://www.hgb-v.nl/
Foto's van de aangeboden bankjes: http://www.hgb-v.nl/?q=gallery&g2_itemId=1269Van treinbank naar schoolbank
Nee, we sturen geen oude treinbanken naar schooltjes in ontwikkelingslanden! Wel geeft HGB-V goede afgedankte treinbankjes een nieuw leven door ze te verkopen aan spoorcollega’s en andere geinteresseerden. En met de opbrengst van ongeveer vier banken kunnen we een heel jaar lang een straatkind in India ondersteunen bij het verbeteren van zijn of haar levensomstandigheden en toekomstmogelijkheden.
Hoe werkt het precies?
Via de Stichting Partnership Foundation doneren we aan de formule "Rainbow Homes’: Indiase straatkinderen worden gehuisvest in bestaande scholen. Hier wordt voor kinderen een thuis gecreeerd met alles wat daarbij hoort: gezonde voeding, kleding, medische zorg, onderwijs, recreatie en hulp bij reintegratie. Kijk voor meer informatie op http://www.partnershipfoundation.nl/ , een mooie site met indrukwekkende foto’s van de kinderen door Sacha de Boer!
De banken die bij de modernisering van verouderde NS treinstellen worden verwijderd verkoopt HGB-V via de NedTrain locatie in Haarlem. Voor collega’s kosten deze banken 125 euro per stuk en voor 50 euro extra leveren we ook twee speciale door collega’s gemaakte pootjes waardoor de bankjes zonder ze vast te zetten blijven staan. Al het door ons ontvangen geld gaat zonder overheadkosten naar de kinderen in India.
[ Voor 45% gewijzigd door wildhagen op 06-08-2011 11:39 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dus dat wordt straks/ooit tussen Duivendrecht en Utrecht Centraal lekker planken met 166km/hMaasluip schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:38:
[...]
Wel zeker. Als je onder ERTMS meer dan 6 km/h te hard rijdt krijg je extragratis een snelremming.
Dit topic is gesloten.
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!