Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op Twitter gaan nu geruchten dat er een trein in brand zou staan in de Schipholtunnel? Kan nog niets vinden, iemand die meer info heeft? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00

vooghel

Cunning linguist

http://www.ns.nl/storingen/index.form#prio-19812

Schiphol
Dinsdag 19 Juli 10:14
Oorzaak
Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de brandweer.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies

Reizigers tussen Amsterdam C en Leiden Centraal reizen via Haarlem.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
http://nos.nl/artikel/257...ng-in-schipholtunnel.html
Het treinverkeer van en naar Schiphol ligt stil, vanwege rookontwikkeling in de Schipholtunnel. Volgens de brandweer kwam de rook uit een treinstel van de Thalys.

Het treinverkeer heeft een half uur stilgelegen en is nu weer opgestart. Volgens de NS moeten reizigers nog wel rekening houden met een langere reistijd.

Vanwege de vakantieperiode is het erg druk op Schiphol. De luchthaven verwacht vrijdag de drukste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is wel heel vaak raak dit jaar in de Schiphol tunnel. Overigens is het dit keer wel snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike65537
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 22:44
Heeft iemand al succesvol zo'n nieuw testrijder-abonnement kunnen bestellen? (Zou vanaf 18 juli moeten kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:35

Nic

Vrij

mike65537 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:55:
Heeft iemand al succesvol zo'n nieuw testrijder-abonnement kunnen bestellen? (Zou vanaf 18 juli moeten kunnen)
Pas wel op, want met de nieuwe abonnementen vervalt je voordeelurenkaart, en die krijg je vervolgens niet (=nooit) meer terug. Als je dus gehecht bent aan 40% korting in de avondspits die je als voordeelurenkaart krijgt, dan zou ik me niet laten verleiden door de nieuwe abonnementen (die geen van alle 40% korting hebben in de avondspits)

zie ook http://www.rover.nl/index...kaarthouders-opgelet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De stijging van de treintarieven zal volgend jaar naar verwachting uitkomen uitkomen op 2,55 procent, meldde NS dinsdag.

NS maakt de volgende optelsom: het Centraal Planbureau verwacht dat de inflatie volgend jaar uitkomt op 2,25 procent.

Daarnaast leidt de stijging van de vergoeding die NS betaalt aan spoorbeheerder ProRail, tot een extra tariefstijging van 0,3 procent.

Mochten deze prognoses veranderen, wordt de tariefstijging aangepast. Na Prinsjesdag, in september, worden de tarieven definitief vastgesteld.
nu.nl

Lijkt me een reële en nette stijging, kijkend naar de inflatie en het feit dat ProRail meer geld voor hun slechte werk eist.

De dronken Arriva-machiniste is ontslagen:
Vervoersmaatschappij Arriva heeft de vrouwelijke machinist van een passagierstrein ontslagen die maandagmorgen na een blaastest tegen de lamp liep wegens te veel alcohol in haar bloed. Dat heeft Arriva dinsdag bekend gemaakt.

Het was voor het eerst sinds het Korps landelijke politiediensten in 2008 met alcoholcontroles op en rond het spoor is begonnen dat een machinist is betrapt. Ze verklaarde dat zij tijdens diensttijd niet had gedronken, maar nog onder invloed was van haar alcoholconsumptie de avond ervoor.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...chiniste-met-drank-op.ece

Gelukkig maar, maar nu hopen dat ze niet elders als machinist kan gaan werken. Met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hoor je imho niet in zo'n functie thuis.

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 19-07-2011 17:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:18
wildhagen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:24:
Gelukkig maar, maar nu hopen dat ze niet elders als machinist kan gaan werken. Met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hoor je imho niet in zo'n functie thuis.
Dat ze ontslagen is begrijp ik wel, maar is het niet overdreven om te hopen dat ze ergens anders niet aan de slag mag? Ze heeft d'r les toch wel geleerd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vinnienerd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Dat ze ontslagen is begrijp ik wel, maar is het niet overdreven om te hopen dat ze ergens anders niet aan de slag mag? Ze heeft d'r les toch wel geleerd lijkt me.
Tsja, ze heeft aangetoond geen verantwoordelijkheidsgevoel te hebben. Wil je dan met de levens van reizigers spelen om te zien of ze d'r "les geleerd heeft"? De volgende keer rijd ze door een rood sein, <40 km/h, dus zonder dat ATB ingrijpt (a la die crash met DM90-stel 3405 in Roermond, maar daar was de machinist onschuldig).... boem, zo op een andere trein, omdat ze dronken was.

We hebben het hier ook niet over een paar biertjes... als je 's ochtends nog steeds een promillage van 1 (2x zoveel als toegestaan!) hebt, moet je de avond ervoor jezelf finaal klem gezopen hebben.

Daarnaast wist ze dat ze nog teveel alcohol in d'r bloed had. Toch ging ze nog op de bok zitten....

Lijkt me niet verantwoord om die nog zo'n baan te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 19-07-2011 17:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

PolarBear schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:32:
Het is wel heel vaak raak dit jaar in de Schiphol tunnel. Overigens is het dit keer wel snel opgelost.
En dan nu de grote vraag: wat is er mis met de Thalys-treinen? Nog niet heel erg lang terug stond er ook al 1 te roken in de tunnel door Barendrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarschijnlijk te weinig preventief onderhoud door NMBS Technics (de Thalys-treinen worden onderhouden in Vorst)?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:46:
[...]

Tsja, ze heeft aangetoond geen verantwoordelijkheidsgevoel te hebben. Wil je dan met de levens van reizigers spelen om te zien of ze d'r "les geleerd heeft"? De volgende keer rijd ze door een rood sein, <40 km/h, dus zonder dat ATB ingrijpt (a la die crash met DM90-stel 3405 in Roermond, maar daar was de machinist onschuldig).... boem, zo op een andere trein, omdat ze dronken was.

We hebben het hier ook niet over een paar biertjes... als je 's ochtends nog steeds een promillage van 1 (2x zoveel als toegestaan!) hebt, moet je de avond ervoor jezelf finaal klem gezopen hebben.

Daarnaast wist ze dat ze nog teveel alcohol in d'r bloed had. Toch ging ze nog op de bok zitten....

Lijkt me niet verantwoord om die nog zo'n baan te geven.
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Just for the record, je vergeet ATB-NG (en -vv) ;)
Alex) schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:33:
Waarschijnlijk te weinig preventief onderhoud door NMBS Technics (de Thalys-treinen worden onderhouden in Vorst)?
Materieelpark was krapjes uit mn hoofd gezegd (DB heeft hetzelfde probleem met de ICE3M stellen). Het lijkt me niet dat dit nou ten koste gaat van onderhouds, daarvoor plan je een onderhoudsreserve (omloop) in..

[ Voor 18% gewijzigd door SleutelMan op 20-07-2011 02:50 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SleutelMan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 02:49:
[...]

Inhoudelijk ben ik het met je eens. Just for the record, je vergeet ATB-NG (en -vv) ;)
Ja, ik wist even niet zo 1-2-3 welke ATB-variant er ligt op het traject waar Arriva rijd :)

Het ging even om het principe, en om één voorbeeld van dingen die er fout zouden kunnen gaan. You catch my drift :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

nu.nl

Lijkt me een reële en nette stijging, kijkend naar de inflatie en het feit dat ProRail meer geld voor hun slechte werk eist.

[...]
Ik vind het geen nette stijging, maar snap wel dat je het de NS in dit geval niet kunt aanrekenen. Een tariefstijging boven inflatieniveau (en dus gemiddeld gezien ook hoger dan de stijging van het inkomen van de reiziger) is natuurlijk nooit "netjes" gezien vanuit de reiziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dcm360 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:20:
[...]
En dan nu de grote vraag: wat is er mis met de Thalys-treinen? Nog niet heel erg lang terug stond er ook al 1 te roken in de tunnel door Barendrecht.
De motoren van de Thalys zijn opgefokt hoorde ik laatst van een Fyra machinist misschien dat ze te overbelast worden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 20-07-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:17:
[...]

Ja, ik wist even niet zo 1-2-3 welke ATB-variant er ligt op het traject waar Arriva rijd :)

Het ging even om het principe, en om één voorbeeld van dingen die er fout zouden kunnen gaan. You catch my drift :)
Voor de volgende keer, de machinist was in Groningen aangehouden, Arriva in Groningen = diesel en diesel = bijna altijd -NG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Cadeau voor u én een ander
Geachte heer Vunzz,

Misschien is het de ervaring of het gemak waarmee u reist. Wat de reden ook is, u kiest trouw voor NS Hispeed en daar zijn we blij mee. Een klein cadeau leek ons daarom op z'n plaats.
Ontdek extra klasse
Als vaste reiziger kent u InterCity Brussel als geen ander. Heeft de trein dan geen geheimen meer voor u? Misschien wel. Met ons cadeau ervaart u de klasse van InterCity Brussel. En minstens zo mooi: u kunt InterCity Brussel ook nog delen met een ander.

Ophalen bij NS Hispeed Lounge
Benieuwd waarmee we u willen verrassen? Print deze e-mail en ga er voor
1 oktober 2011 mee naar de NS Hispeed Lounge van station Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal of Schiphol. Daar ligt het bedankje voor u klaar en u krijgt een kop koffie van het huis.

Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
Mailtje van NS Hispeed. Ik ben helemaal geen vaste reiziger. Sterker nog ik heb nog nooit in die trein gezeten, maar dat terzijde. 8)
Heeft iemand dit bedankje al opgehaald? Is het de moeite om er voor naar Rotterdam te gaan?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

marcop23 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:29:
Voor de volgende keer, de machinist was in Groningen aangehouden, Arriva in Groningen = diesel en diesel = bijna altijd -NG :)
Volgens mij is de machiniste op Gn aangehouden. En station Gn heeft nog ATB-EG.

Aan de westkant begint ATB-NG pas ongeveer bij de overweg aan de paterswoldseweg. Aan de oostkant (volgens mij) pas na Gnl. Ik vermoed waar de lijn richting Wha zich splits van de lijn naar Hrn.

[ Voor 23% gewijzigd door silverstorm op 20-07-2011 16:42 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

nu.nl

[...]
die 2.25 procent inflatie, daarvan kunnen ze toch hun eigen extra kosten betalen dan? die 0.3% is juist ver ONDER de inflatie!

Of komt die 0.3% op de 2.25% die prorail ook al verhoogt.

Overigens is z'n berekening bullshit. Want de gemiddelde inflatie zegt helemaal niets over de kosten stijging (of daling) bij de NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik wil dit zeker niet aanmoedigen....

Kansloze sukkel....
http://www.destentor.nl/r...7-blijkt-reclamestunt.ece

Ik kan me niet bevatten dat een bedrijf als GoFast met zo'n filmpje als promotiestunt in zee wil gaan. |:(

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
Dus staat er nu een hekje, via nosop3.nl
Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image-op3/xxl/2011/07/22/258106.jpg

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Kansloos natuurlijk. Hopelijk gaan ze er geen permanent hekwerk op lassen, dat zou echt zonde zijn.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

IJnte schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:09:
Kansloos natuurlijk. Hopelijk gaan ze er geen permanent hekwerk op lassen, dat zou echt zonde zijn.
Helaas is dat wel het plan: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=127865

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hekken zijn gewoon nodig. Je ziet het ook steeds meer bij "gewone" bruggen, dat er van die klein hekjes op geplaatst worden, om dit soort bruglopers te ontmoedigen.

Er zijn nu eenmaal teveel idioten die dat soort dingen doen, maar als het fout gaat krijgt de eigenaar/beheerder van de brug wel een (vaak forse) schadeclaim op hun nek. Dat wil men dus voorkomen met die hekjes.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, flinke problemen vandaag in China, 11 doden bij een botsing tussen 2 HST's:
Ten minste elf mensen zijn om het leven gekomen nadat twee hogesnelheidstreinen in het oosten van China op elkaar zijn gebotst. Dat meldt het Chinese staatspersbureau Xinhua. Door de botsing zijn twee treinstellen ontspoord en van een brug gestort. 89 gewonden zijn overgebracht naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

Volgens Xinhua zijn bij de tweede trein vier treinstellen ontspoord, maar het persbureau kon nog geen verdere details geven.

De eerste trein reed van de provinciale hoofdstad Hangzhou naar de stad Wenzhou en ontspoorde bij Shuangyu Town in Wenzhou rond 20:34 uur, zo zei de brandweer uit Wenzhou.

Reddingsteams zijn op weg naar de plaats van het ongeluk, meldt Xinhua.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...rd-en-deel-valt-van-brug/

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/07/23/article-0-0D20BE8000000578-119_964x656.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01953/chinaTrainCrash_1953881c.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2011 18:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Wat een ravage... Triest nieuws.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand of je in duitsland in de treinen ook wifi hebt net zoals in de ICMm?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Flinke ravage in China... yipes.

De treinen in kwestie betreffen een CRH1 die is aangereden door een CRH2, aldus een poster op Skyscrapercity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, ik vroeg me al af of het om die nieuwe CRH3 (Velaro "ICE") ging, maar het gaat dus om ouder en langzamer materiaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Nu online
Boudewijn schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:17:
Weet iemand of je in duitsland in de treinen ook wifi hebt net zoals in de ICMm?
Ja, maar alleen in de ICE of in lounges.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wildhagen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:00:
Zo, flinke problemen vandaag in China, 11 doden bij een botsing tussen 2 HST's:

[...]

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...rd-en-deel-valt-van-brug/

[afbeelding]
[afbeelding]
Dodental treinongeluk China loopt flink op
PEKING - Het dodental als gevolg van een botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in het oosten van China is opgelopen tot 32. Meer dan 100 mensen zijn gewond geraakt. Dat heeft het staatspersbureau Xinhua zaterdag gemeld.

Volgens Chinese media was een van de treinen tijdens hevig onweer geraakt door bliksem. Daardoor viel de energievoorziening van de motor weg en reed de trein steeds langzamer.

Een andere hogesnelheidstrein botste er achterop. Door de botsing ontspoorde een van de twee treinen. Twee treinstellen vielen van een spoorbrug in een rivier.

Het ongeluk gebeurde in de buurt van de stad Wenzhou, in de oostelijke provincie Zhejiang. Beide treinen waren op weg naar de zuidelijker gelegen kuststad Fuzhou. De ene was afkomstig uit Peking, de andere uit Hangzhou, de hoofdstad van Zhejiang.

Ministerie
In China was de afgelopen weken al discussie ontstaan over de veiligheid van hogesnelheidstreinen. Technische problemen en vertragingen op de nog maar pas in gebruik genomen lijn tussen Peking en Shanghai waren daarvoor de aanleiding.

Het verantwoordelijke ministerie heeft opdracht gegeven de veiligheid van alle treinen in het immense land tegen het licht te houden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

Raven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:36:
Volgens Chinese media was een van de treinen tijdens hevig onweer geraakt door bliksem. Daardoor viel de energievoorziening van de motor weg en reed de trein steeds langzamer.

Een andere hogesnelheidstrein botste er achterop. Door de botsing ontspoorde een van de twee treinen. Twee treinstellen vielen van een spoorbrug in een rivier.
Schijnbaar hebben ze geen blok-systeem waarin ze kunnen remmen als het volgende baanvak nog bezet is....
Ik dacht dat dat een algemene werd toegepast, maar in China schijnbaar niet....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is wel wat heel erg kort door de bocht natuurlijk om meteen zo'n zware conclusie te trekken, er kan ook een technisch mankement aan het seinsysteem geweest zijn, de machinist van de achteropkomende trein kan door een rood sein gereden zijn etc etc.

In Nederland zijn ook wel eens (al dan niet heftige) botsingen geweest tussen treinen, ondanks alle beveiligingen.

Geen enkele beveiliging is waterdicht. Eerst het onderzoek maar eens afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2011 12:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:01:
Dat is wel wat heel erg kort door de bocht natuurlijk om meteen zo'n zware conclusie te trekken, er kan ook een technisch mankement aan het seinsysteem geweest zijn, de machinist van de achteropkomende trein kan door een rood sein gereden zijn etc etc.

In Nederland zijn ook wel eens (al dan niet heftige) botsingen geweest tussen treinen, ondanks alle beveiligingen.

Geen enkele beveiliging is waterdicht. Eerst het onderzoek maar eens afwachten.
Zelfs als er storing is in NL dan springen alle seinen op rood... of ze zijn gedoofd (maar dat lijkt me sterk). Als de machinist door een rood sein rijdt op een doorgaande baan dan heeft ie nog genoeg tijd om te remmen voor het volgende sein of die daarop... maar okay we gaan niet te snel conclusies trekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

Is trouwens de dienstregeling voor de zomer aangepast? Er rijdt variërend materieel naar Enkhuizen en terug zoals ICM's, (V)IRM's, DD-AR's en van die enkeldeks intercitytreinen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Railway Gazette schreef vandaag dit:

What happened at Wenzhou?

25 July 2011 15:22

Will we ever find out what really caused the rear-end collision between two Chinese high speed trains at Shuangyu near Wenzhou on July 23? The world’s first fatal train accident on a dedicated high speed line, after almost 47 years of near-unblemished operation, reportedly killed at least 43 passengers and injured over 200. The head and deputy head of the Shanghai Railway Bureau were dismissed, along with the head of the bureau’s Communist party committee.

A 16-car CRH1B EMU working train D3115 between Hangzhou and Fuzhou had apparently been brought to a stand by a lightning strike further along the line. Around 20 min later it was hit from the rear by Beijing – Fuzhou train D301, operated by a 16-car CRH2E. Six cars were derailed, of which four fell off the 20 m high viaduct. There were over 1 000 passengers on board D3115 and 550 on D301.

We have commented before about the rapid pace of implementation of high speed technology in China, and the attempt to absorb in less than a decade the deep understanding of engineering and operations which had been built up gradually in other countries over almost half a century.

Any major accident raises questions about technical or operational failures, and Wenzhou is no different. The key question in a rear-end collision is why the second train was able to enter an occupied section of line. Whilst it is possible for wrong-side failures to occur, these are statistically rare compared to the probability of a right-side failure followed by some form of human error whilst attempting to deal with the consequences.

As signalling engineers around the world are aware, the vast majority of railway operating rules relate to the need to address a variety of different degraded situations. Even if the line’s signalling had been knocked out, any loss of movement authority should have resulted in the train(s) being brought to a stand. In such cases there should be rules and procedures in place for emergency working, using telephone or radio block, for example.

Rail’s enviable safety record has been built up over almost two centuries by the careful investigation of accidents and a willingness to learn from the consequences. But this requires a degree of openness which does not come easily in some countries.

Minister of Railways Sheng Guangzu has demanded a full investigation into the causes. However, the news that the Chinese authorities had dismantled and buried the wrecked vehicles within 48 h of the crash to ‘protect’ the ‘innovations’ incorporated into locally-built derivatives of imported rolling stock designs does not inspire confidence that the findings will be shared or acted upon.
De laatste alinea vind ik erg opvallend... en doet me vrezen voor de veiligheid van HST's in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:33:
[...]

Zelfs als er storing is in NL dan springen alle seinen op rood... of ze zijn gedoofd (maar dat lijkt me sterk).
Als de stroom uitvalt dan valt ook het sein uit. En een gedoofd zijn mag je niet passeren. Maar vraag de HH machinisten in de Schipholtunnel maar eens hoe zichtbaar die seinen zijn als ze uitgevallen zijn en er mogelijk ook nog rookontwikkeling is.
Niet, bleek.

Iets wat eigenlijk een beetje vreemd is met de huidige technologie. Een backupbatterij met LED verlichting is niet zo moeilijk in te bouwen in seinen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De NRC had vandaag ook een minder positief stuk:
quote: NRC Handelsblad, 15 juli 2011, pagina 14
(...)
Het treinongeluk lijkt het gevolg van een niet functionerend beveiligingssysteem. Onzeker is zelfs of dit wel is geïnstalleerd. Een trein naar Peking was bij Wenzhou stilgevallen na een blikseminslag. Een volgende trein reed op de stilstaande trein in omdat het automatische waarschuwings- en blokkeringssysteem ook getroffen zou zijn door de bliksem.
(...)
Een twitteraar in Nanking stelde dat de nieuwe hsl-treinen niet worden gemaakt in de moderne fabrieken die tv-kijkers altijd te zien krijgen, maar in de fabriekjes van onderaannemers. Deze Tian Pingkan schrijft: „Neem nooit de hsl weet iedere arbeider van de hsl-fabriek in Nanking, want de directeur bestelt alle onderdelen bij familiebedrijfjes die nooit worden gecontroleerd.´´

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenebro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 20:35
Maasluip schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:49:
[...]

Als de stroom uitvalt dan valt ook het sein uit. En een gedoofd zijn mag je niet passeren. Maar vraag de HH machinisten in de Schipholtunnel maar eens hoe zichtbaar die seinen zijn als ze uitgevallen zijn en er mogelijk ook nog rookontwikkeling is.
Niet, bleek.

Iets wat eigenlijk een beetje vreemd is met de huidige technologie. Een backupbatterij met LED verlichting is niet zo moeilijk in te bouwen in seinen.
Seinen in Nederland zijn voorzien van een back-upsysteem voor de stroomvoorziening en springen dan ook zoals gesteld op rood bij een stroomstoring. Daarnaast zal bij een stroomstoring ook de ATB (treinbeïnvloeding) ingrijpen bij snelheden boven de 40 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
'Chinees treinongeluk kwam door ontwerpfout'
PEKING - De dodelijke botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in China deze maand kwam door een ernstige ontwerpfout in de seinapparatuur.
Het staatspersbureau Xinhua meldde dat donderdag op gezag van het spoorbedrijf van Shanghai.
Zaterdagavond was een trein stilgevallen door blikseminslag. De machinist van een achteropkomende trein wist van niets en botste op de stilstaande trein.
Enkele wagons vielen van een viaduct: minstens 39 passagiers stierven en ruim 200 raakten gewond.

Groen
Door de ontwerpfout was het sein niet van groen op rood gesprongen, erkende de overheid. Officiële onderzoeksresultaten zijn echter niet bekendgemaakt.
Bij zeldzame protesten hadden Chinezen recentelijk geëist dat de overheid ''de ware reden van het ongeluk zou openbaren''.

Ze menen dat de overheid de oorzaak geheim houdt. Enkele gezinnen van slachtoffers weigeren zelfs de schadevergoeding aan te nemen zolang de echte oorzaak duidelijk is, aldus staatskrant China Daily donderdag.

''We hebben geen geld nodig. Wij willen de waarheid'', zei nabestaande Wang Hui. De overheid had nabestaanden 54.000 euro per dode geboden.

Problemen
Het is het ernstigste ongeluk met Chinese hsl-treinen ooit. Het land heeft een groot hsl-net, maar daar zijn veel problemen mee. Autoriteiten beloofden een snelle herziening van het spoorsysteem.

Premier Wen Jiabao is donderdag in Wenzhou aangekomen om de plaats van het ongeluk te bekijken.
Bron: Nu.nl

Prettige gedachte al zeg ik het zelf :X . Fijn dat ik in NL wel met een veilig gevoel in de trein zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In het Spoorwegen in China-topic op Skyscrapercity had iemand een logboek van de gebeurtenissen geplaatst, in het Chinees. Iemand anders heeft het vertaald en daar kwam dit uit:
19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.

19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late

19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre

19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre

20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12

20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late

20:22 - D301 was given the clear to proceed

20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped

20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear

20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h

20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.

This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
Afgaande op dit logboek zou je zeggen dat de dispatchers (verkeersleiding?) opzettelijk hebben gekozen om na het wegvallen van CTCS toch treinen te laten rijden. Lijkt erop dat interlockingsystemen niet hebben gefunctioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lijkt een beetje een fout van de verkeersleiding, niet zozeer van de seinen, afgaande op dit transcript, doordat ze de seinen hebben overruled.

En waarom kreeg D301 een "clear to proceed" van de verkeersleiding terwijl D3115 daar nog stond?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt me interessanter te weten waarom de seinen achter D3115 op groen stonden en waarom D301 toestemming gegeven is om op volle snelheid te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Seinstelsel was overruled door de verkeersleiding, daarom zal men die dus wel op groen gezet hebben om D301 door te kunnen laten gaan ("D301 was given the clear to proceed", dat kan lijkt me alleen als het sein op groen (of geel) staat)

Grootste vraag lijkt me waarom men niet in de gaten had dat D3115 er nog stond (of zeer langzaam reed)... men had dat sein nooit op groen mogen zetten lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Is het in Nederland eigenlijk mogelijk voor een verkeersleider om de seinen te overrulen? Lijkt me niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik vind wel dit:
Door middel van een instelvoorschrift wordt het systeem voorgeschreven aan welke voorwaarden voldaan moet zijn voordat de rijweg ingesteld ‘mag’ worden.
In sommige gevallen is het voor een treindienstleider mogelijk om aangebracht instelvoorschrift met handbediening te overrulen.
Uit deze PDF.

Daaruit lijkt me te concluderen dat het ook hier in NL kan? Not sure though....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
je moet instelvoorschrift lezen als "een voor ARI ingeplande rijweg" en handbediening overrulen als "een treindienstleider die zelf een rijweg inklopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Een treindienstleider kan alleen seinen bij een wisseloverloop/emplacement overrulen. Veel seinen op hoofdbanen en dergelijke zijn P-seinen, die niet te overrulen zijn, deze volgen het seinbeeld op van de bediende seinen, maar bij een storing staan deze altijd op rood. Volgens mij is het ook niet mogelijk om als treindienstleider een conflicterende route in te stellen en anders zorgt de computer er wel voor dat de rijweg veilig te vervolgen is.
Het ongeluk in China is in Nederland naar mijn weten niet na te bootsen maar ik kijk even naar Luccus en IJnte.

Ben 2 weken naar Turkije voor vakantie ;) Hopelijk hebben ze treinen waar ik heen ga 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 30-07-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Vanwege werkzaamheden in Arnhem stopte de IC Nijmegen-Schiphol vorige week extra in Oosterbeek en Wolfheze, maar deze week alleen nog maar in Oosterbeek. In Wolfheze moet je met de stopbus. Zouden er zo weinig mensen in- en uitstappen op Wolfheze dat ze de IC niet laten stoppen?
Vanochtend was de IC geloof ik ook te lang om op het perron van Oosterbeek te passen, ik zat helemaal voorin en de voorkant stopte netjes helemaal vooraan aan het perron. Maar er werd verder niets omgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zou kunnen idd, Wolfheze is natuurlijk ook een stuk kleiner dan Oosterbeek (1600 inwoners tegenover 11000+).

Misschien heeft het ook te maken met de dienstregeling, dat die anders te krap word ofzo.

Zoiets zou mijn gok zijn iig...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
De trein vertrek al 6 minuten eerder uit Arnhem, dus de tijd is er wel. Naja, ik heb er zelf geen last van, maar ik vind het wel sneu voor ze dat ze het nu een maand zonder trein moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik weet niet of die stop in Wolfheze geplanned was? Want als ik dit lees, dan lijkt dat niet het geval namelijk:
Voor het treintraject Arnhem - Ede-Wageningen geldt een aangepaste dienstregeling tot en met 27 augustus. Dat heeft te maken met werkzaamheden aan het station in Arnhem.

De stoptreinen richting Ede-Wageningen rijden helemaal niet. Intercity's stoppen tweemaal per uur in Oosterbeek, maar niet in Wolfheze.Van en naar Wolfheze rijden bussen. De extra reistijd is ongeveer 15 minuten.

Tussen Arnhem en Tiel rijden tussen Elst en Zetten-Andelst bussen. Tussen Arnhem en Nijmegen rijden vier treinen per uur en tussen Zutphen en Nijmegen moeten reizigers rekening houden met extra overstaptijd.
Bron: http://www.omroepgelderla...r-treinen-rond-Arnhem.htm

Dit artikel is dus van 28 juli, voor de duidelijkheid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Zie ook de comments daaronder, eerder in die week stopten ze nog wel in Wolfheze, ik ben er iig de 25e nog gestopt met de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
PowerUp schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:55:
De trein vertrek al 6 minuten eerder uit Arnhem, dus de tijd is er wel. Naja, ik heb er zelf geen last van, maar ik vind het wel sneu voor ze dat ze het nu een maand zonder trein moeten doen :P
Het vervallen van de stop in Wolfheze heeft te maken met het inzetten van langere treinen (langer dan acht bakken). Nou passen die in Oosterbeek ook niet allemaal, maar minimaal één van de perrons in Wolfheze is nóg korter.

[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 01-08-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 05:56

Spotmatic

Ken sent me

Zojuist heb ik een NS e-ticket gekocht (een dagretour naar Utrecht voor morgen) en betaald via iDeal. Dat is goed verlopen, maar ik was met stomheid geslagen toen ik mijn eigen foto aantrof in de PDF van het e-ticket. Ik ben wel wat gewend, maar het is een erg recente foto (max. 3 maanden oud aangezien ik op de foto mijn huidige -nieuwe- bril op heb) en ik heb geen flauw idee hoe de NS aan die foto is gekomen. Hoe werkt dit precies? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik de afgelopen 3 maanden een pasfoto van mezelf heb laten maken...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ha, dat is spooky. Ik verdenk die camera die op Utrecht Centraal hangt, daar zit vast face recognition op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Reinier schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:28:
Ha, dat is spooky. Ik verdenk die camera die op Utrecht Centraal hangt, daar zit vast face recognition op.
Haha :D

In ieder geval ben ik al meer dan 3 jaar niet op Utrecht CS geweest, en heb al 5 jaar niet meer met de trein gereisd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Sinds wanneer staat er een pasfoto op een e-ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet, inderdaad. D'r staat wel een stock foto van een meisje op...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Mmmm... ben ik dit of niet?

Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/313hz45.jpg

Dit ben ik IRL:

Afbeeldingslocatie: http://ipentax.nl/foto/2011/peter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is een andere bril en die gast in de ticket heeft subtiel ander haar (donkerder, om mee te beginnen) maar toegegeven de gelijkenis is treffend :P

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 01-08-2011 22:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

En toch schrok ik me dood! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Luccus schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:50:
[...]
Het vervallen van de stop in Wolfheze heeft te maken met het inzetten van langere treinen (langer dan acht bakken). Nou passen die in Oosterbeek ook niet allemaal, maar minimaal één van de perrons in Wolfheze is nóg korter.
In mijn herinnering is het perron in Wolfheze ongeveer even lang als in Oosterbeek. Maar wat in Wolfheze wel een probleem kan zijn is de spoorwegovergang vlak voor/na het station. Dan blijft de achterkant van de trein op de weg staan.
Daardoor heb ik ook wel eens een uur op Wolfheze vast gezeten toen de stoptrein daar stuk ging. Er kon geen IC stoppen om ons op te pikken.
Wel prettig trouwens dat ze voor een grotere trein hebben gekozen, want vorige week maandag was het erg druk, vanochtend totaal niet door de langere trein :)

[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 01-08-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Wat ik wel krom vind is dat ze omroepen dat de trein tussen ede-wageningen en arnhem stopt op alle tussengelegen station, behalve op Wolfheze. Roep dan om dat hij alleen stopt op oosterbeek... Maar goed, dat zal wel weer in het kader zijn van "positief het nieuws brengen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Spotmatic schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:02:
Mmmm... ben ik dit of niet?

[afbeelding]

Dit ben ik IRL:

[afbeelding]
Die foto heb ik ook eens gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

AW_Bos schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:40:
[...]

Die foto heb ik ook eens gehad :).
Busted dus :)

Jammer, ik had het wel leuk gevonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PowerUp schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:54:
[...]

In mijn herinnering is het perron in Wolfheze ongeveer even lang als in Oosterbeek. Maar wat in Wolfheze wel een probleem kan zijn is de spoorwegovergang vlak voor/na het station. Dan blijft de achterkant van de trein op de weg staan.
Oosterbeek perron 1 is 242 meter, 2 is 248 meter, Wolfheze 1 is 202, 2/3 is 216 meter.
Dus het scheelt (ruim) een bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heb de TS meteen maar ff aangepast met een verwijzing naar de PDF van Prorail met nuttige lengtes van alle perrons in NL, per 7 januari 2011: http://www.prorail.nl/Ver...ttige%20perronlengten.pdf

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

http://www.nrc.nl/nieuws/...kost-honderden-miljoenen/

Ik ben wel voor een opname van de HSL in de rest van het spoornetwerk. Iedereen heeft er aan meebetaald via de belasting en dus zou de trein door hoge tarieven niet alleen beschikbaar moeten zijn voor de happyfew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nounou, zo hoog zijn die tarieven nu ook weer niet dat alleen de 'happy few' ervan gebruik kan maken hoor...

Daarnaast betekent een integratie van de HSL en het reguliere spoornet niet meteen dat kaartjes voor de Fyra goedkoper worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Maar dat is wel altijd het plan geweest met de Fyra opzet.
Dat ze falen en daarom maar de tarieven fors omlaag doen is voor nu, maar met de huidige opzet 0 garantie dat de tarieven ook zo blijven.

[ Voor 54% gewijzigd door PeaceNlove op 02-08-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
NS Hispeed heeft al eens aangekondigd dat de tarieven weer omhoog zullen gaan.

HSL in HRN: goede zaak, de reiziger zal ervan profiteren. Denk aan de IC Amsterdam - Vlissingen die je zo over de HSL kunt sturen, of de IC Den Haag - Venlo. Al zal NS dan wel eerst wat VIRM moeten aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En dan hopen dat de normale niet-HST treinen de dienstregeling van de Fyra (en Thalys) niet in de weg gaan zitten, waardoor die misschien niet zijn volle snelheid kan halen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 17-09 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gewoon die VIRM's ombouwen voor 250 km/u, zuipt misschien wat meer :P .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Denk dat je dan een spoor van VIRM-onderdelen gaat aantreffen langs de lijn :P

VIRM is ontworpen voor een maximumsnelheid van 160 km/h. Nu zal je ongetwijfeld wel een beetje sneller kunnen zonder problemen (ivm met marges etc), maar 90 km/h sneller dan de constructiesnelheid lijkt me iets teveel van het goede ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Alex) schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:27:
HSL in HRN: goede zaak, de reiziger zal ervan profiteren. Denk aan de IC Amsterdam - Vlissingen die je zo over de HSL kunt sturen, of de IC Den Haag - Venlo. Al zal NS dan wel eerst wat VIRM moeten aanpassen ;)
Geen idee of jij ook degene was die al eerder de IC Amsterdam-Vlissingen over de HSL wilde doen, maar dat gaat dus voor geen meter. Den Haag - Venlo zou op zich wel kunnen, dan mis je alleen station Dordrecht, maar op het traject Amsterdam-Vlissingen ga je wel heel erg veel stations missen, om het nog maar niet te hebben over een aftakking van de HSL naar Roosendaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Alex) schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:37:
De planning is dat dat per 2013 mogelijk gaat zijn. Nét te laat voor de Olympische Spelen in Londen...

Eurostar verwacht een miljoen reizigers!
Is hier ondertussen al iets meer over bekend?

Als het per 2013 mogelijk zou worden en wetende dat de stations best wel aangepast moeten worden (omdat de UK dus weigert om aan Schengen mee te doen), zou je toch zo langzamerhand wel eens wat activiteit ergens mogen verwachten mocht het doorgaan?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Nu online
Het profiel van de HSL-Zuid is echter GC in plaats van het Nederlandse profiel, en dus minder hoog. Bij het GC profiel mag een trein max. 4650mm hoog zijn, bij het Nederlandse profiel 4700mm. De hoogte van een VIRM is 4670mm, en past dus niet in het GC omgrenzingsprofiel. Ik denk daarom niet dat er ooit een VIRM op de HSL komt, ook al scheelt het maar 2 cm.

Bron (p147), bron2 en bron3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
flowerp schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Is hier ondertussen al iets meer over bekend?
Ja, namelijk dat Siemens niet kan leveren volgens Financial Times Deutschland. De levering zou minstens een jaar vertraagd zijn door problemen met toeleveranciers van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Wateroverlast regio Kopenhagen 3 juli 2011
Dive-under, welke dive-under :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yCQPdfVdTikpogELAvdyze3j/medium.jpg
Sporen te water:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L2PfNzy4lV0kZfXKhEIbvsAx/medium.jpg
Vanwege een sein en wisselstoring rijdt uw trein niet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cmFpEiqr6Us8iOocg5dH4Wgy/medium.jpg
Rijden op zicht heeft hier wel een interessante betekenis:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tYqQly9tzAyO5KbI2JQ1NgjB/medium.jpg
Tja, afwachten maar. Seinen doen het in ieder geval nog
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OFi3F6MW2S4GUJXfgzlondwi/medium.jpg
Foto's allemaal van Christoffer Regild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Alex) schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:02:
[...]

Ja, namelijk dat Siemens niet kan leveren volgens Financial Times Deutschland. De levering zou minstens een jaar vertraagd zijn door problemen met toeleveranciers van Siemens.
:|

Enige troost is dat het dus niet alleen Nederland is die altijd zulke dingen heeft...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Eindelijk hebben de oude liftkokers in de VIRM (voor de voormalige railtender) een nieuw nut. Zie hier de 8733.
Het betreft een proef, en de vuilnisbakjes bij de stoelen zijn verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/be9079.jpg
Bron: parkietje (Twitter)

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Lijkt op een afvalkoker-achtig-iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Waarom is dat bovenste gat zo'n rare vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarschijnlijk papier, blik, restafval (van boven naar onder). Hebben ze lang over na moeten denken zeg. In Duitse treinen is het al bijna 10 jaar standaard om gescheiden afvalbakken te hebben.

@Alex) hieronder: we hebben dezelfde positieve blik op de Nederlandse bevolking. :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 04-08-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nederlandse reizigers kennende gaat dat dus gebruikt worden voor (van boven naar beneden) plastic, frietbakjes en gedoofde peuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:47:
Nederlandse reizigers kennende gaat dat dus gebruikt worden voor (van boven naar beneden) plastic, frietbakjes en gedoofde peuken.
Vrees het ook, als het al niet binnen een dag gesloopt is dan.... ziet er niet echt Nederlanderproof uit dit...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Gelukkig doen ze bij DB alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Even een vraagje aan de mensen met kennis omtrent regelgeving betreffende rijsnelheden, wat is de vmax voor goederentreinen op het A15 trace?

Deze vraag stel ik omdat ik zonet langs het trace op de A15 reed en met 150 KM/H een goederen bak voorbij KROOP die heeft zeker 140 gereden.

En Ijnte nieuwe wasstraat?

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Met "A15-tracé", bedoel je dan de Betuweroute?

Zo ja, daar is de maximale snelheid 120 km/h :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

wildhagen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:49:
Met "A15-tracé", bedoel je dan de Betuweroute?

Zo ja, daar is de maximale snelheid 120 km/h :)
Jazeker bedoel ik daar de betuweroute mee.
Ik loop er al jaren en nog steeds noemen we het vertrouwd het A15 trace. Wat betreft de snelheid dat wist ik niet, ben thuis in EV en alle gerelateerde zaken maar de rest kijk ik mijn collega's wel voor aan.

Blijft staan dat die betreffende traxx wel iets meer als 120 gedaan heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door bestaudio op 04-08-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Blijft staan dat die betreffende traxx wel iets meer als 120 gedaan heeft.
Lijkt me optisch bedrog? Als hij >120 zou rijden zou het beveiligingssysteem wel ingrijpen lijkt me? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Vinnienerd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:57:
Gelukkig doen ze bij DB alles beter.
Behalve dus de trein direct naar London laten rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:06:
[...]

Lijkt me optisch bedrog? Als hij >120 zou rijden zou het beveiligingssysteem wel ingrijpen lijkt me? :)
Wel zeker. Als je onder ERTMS meer dan 6 km/h te hard rijdt krijg je extragratis een snelremming.
@bestaudio: Ga de volgende keer maar eens precies even hard rijden als de trein en dan de snelheid aflezen op een GPS, niet op de teller van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Baanvaksnelheid van de Betuweroute is 120km/h. Sneller dan dat kom je er niet niet overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Aan boven, teller van mijn auto wijkt af dat weet ik, ik weet ook hoeveel.Vandaar ook mijn vraag, optisch bedrog weet ik zo hard nog niet aangezien de trein en ik evenwijdig aan elkaar reden. Mocht er iets van een bocht inzitten gaat dat wel op ja.

Wellicht een test oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Waarom zouden ze een hogere snelheid testen :? De baan is ontworpen op 120km/h. Ik zie er geen andere logische verklaring voor dat je teller wat afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hoe is tegenwoordig de handel in treinstoelen/treinbanken?
Ik heb begrepen dat ze niet echt via de legale manier te verkrijgen zijn en alleen tweede hands markten een goede optie zijn?

Voor thuis ben ik eigenlijk opzoek naar een bank. Liefst uit een ICM..

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nieuw kan je er denk ik niet aankomen nee.

Tweedehands worden ze nog wel eens op marktplaats aangeboden: voorbeeld (ziet er uit als een bankstel uit een Mat'54 of een Plan-W).

Ik weet dat Madeko af en toe ook wat voormalig trein/NS-meubilair verkoopt. Je zou eens bij hen kunnen informeren.

NedTrain Haarlem schijnt momenteel ICM-banken te verkopen: http://www.c-tracks.nl/

Zie http://www.hgb-v.nl/
Van treinbank naar schoolbank

Nee, we sturen geen oude treinbanken naar schooltjes in ontwikkelingslanden! Wel geeft HGB-V goede afgedankte treinbankjes een nieuw leven door ze te verkopen aan spoorcollega’s en andere geinteresseerden. En met de opbrengst van ongeveer vier banken kunnen we een heel jaar lang een straatkind in India ondersteunen bij het verbeteren van zijn of haar levensomstandigheden en toekomstmogelijkheden.

Hoe werkt het precies?

Via de Stichting Partnership Foundation doneren we aan de formule "Rainbow Homes’: Indiase straatkinderen worden gehuisvest in bestaande scholen. Hier wordt voor kinderen een thuis gecreeerd met alles wat daarbij hoort: gezonde voeding, kleding, medische zorg, onderwijs, recreatie en hulp bij reintegratie. Kijk voor meer informatie op http://www.partnershipfoundation.nl/ , een mooie site met indrukwekkende foto’s van de kinderen door Sacha de Boer!

De banken die bij de modernisering van verouderde NS treinstellen worden verwijderd verkoopt HGB-V via de NedTrain locatie in Haarlem. Voor collega’s kosten deze banken 125 euro per stuk en voor 50 euro extra leveren we ook twee speciale door collega’s gemaakte pootjes waardoor de bankjes zonder ze vast te zetten blijven staan. Al het door ons ontvangen geld gaat zonder overheadkosten naar de kinderen in India.
Foto's van de aangeboden bankjes: http://www.hgb-v.nl/?q=gallery&g2_itemId=1269

[ Voor 45% gewijzigd door wildhagen op 06-08-2011 11:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Maasluip schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:38:
[...]

Wel zeker. Als je onder ERTMS meer dan 6 km/h te hard rijdt krijg je extragratis een snelremming.
Dus dat wordt straks/ooit tussen Duivendrecht en Utrecht Centraal lekker planken met 166km/h _/-\o_
Pagina: 1 ... 35 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!