Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.011 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 02:48

silverstorm

tearing me apart

Is er al bekend wat voor "detectieproblemen" er percies waren tussen Maastricht en Heerlen?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
silverstorm schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:39:
Is er al bekend wat voor "detectieproblemen" er percies waren tussen Maastricht en Heerlen?
Ja, beetje wazige reden:
Na ruim een week vol storingen kan de Heuvellandlijn tussen Maastricht, Valkenburg en Heerlen weer door de Veolia-treinen in gebruik worden genomen. Ware het niet dat spoorbeheerder ProRail uitgerekend dit weekend groot onderhoud aan het spoor verricht, en het gedeelte tussen Maastricht en Valkenburg meteen weer twee dagen op slot gaat.

Wel is treinverkeer mogelijk tussen Kerkrade en Valkenburg, maar een doorgaande dienst zit er ook dit weekend niet in. ProRail betreurt dat de timing van de werkzaamheden zo ongelukkig is, aldus een woordvoerder. Al een jaar geleden was dit weekend uitgekozen als moment om wissels te vervangen. Gezien de planning van de aannemers kan daar niet meer van af worden gezien, zegt ProRail.

De spoorbeheerder nam de spoorlijn vrijdagavond laat weer in gebruik voor regulier treinverkeer, nadat de vele proefritten positief uitpakten.

Het treinverkeer tussen Heerlen en Maastricht lag sinds vorige week donderdag vrijwel continu stil. De treinen hadden problemen met de detectie in het spoor, waardoor overwegbomen niet sluiten. De precieze oorzaak was lange tijd niet bekend. Een oplossing kwam pas in zicht nadat een speciale slijptrein de rails had geslepen. ProRail zegt nu dat de oorzaak gezocht moet worden in enerzijds vuil en bladeren op de rails, en anderzijds manier waarop de wielen van de Veolia-treinen contact maken met het spoor.

De storingen op de lijn, volgens ProRail vanwege de duur uniek in Nederland, kostten Veolia zeker 100.000 euro. Die schade wil de vervoerder verhalen op ProRail.
Bron: http://www.limburger.nl/a...REGIONIEUWS01/101119818/0

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 02:48

silverstorm

tearing me apart

De precieze oorzaak was lange tijd niet bekend. Een oplossing kwam pas in zicht nadat een speciale slijptrein de rails had geslepen. ProRail zegt nu dat de oorzaak gezocht moet worden in enerzijds vuil en bladeren op de rails, en anderzijds manier waarop de wielen van de Veolia-treinen contact maken met het spoor.
Hebben ze in limburg het idee van Freek de Jonge nu echt uitgevoerd en rijden ze met de wielen langs de bovenleiding?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
silverstorm schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:18:
[...]
Hebben ze in limburg het idee van Freek de Jonge nu echt uitgevoerd en rijden ze met de wielen langs de bovenleiding?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:17
Zo, de 4-sporigheid tussen Houten en Houten Castellum is een feit! Vanochtend om 5:05 zijn alle sporen weer in dienst gegeven aan de Trdl. Het was hectisch en er is veel gebeurd, maar we hebben het weer gehaald.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 zit hier nu in Bergen op Zoom....

Aanrijding met een persoon tussen hier en Roosendaal... Kortom, ik ben nog wel eventjes onderweg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Flinke botsing geweest, aangezien op last van de politie tot 14:00 niet gereden zal worden tussen Roosendaal en Bergen op Zoom.
Verder op dit moment 3 seinstoringen:
  • Sein-en-wisselstoring Arnhem-Doetinchem (wanneer niet?)
  • Seinstoring Den Haag HS-Dordrecht
  • Seinstoring Amsterdam Sloterdijk-Schiphol-Leiden
Gelukkig gaat het in Houten nog goed met het nieuwe relaishuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Prorail en NS hebben echt hun dag niet vandaag... (op mijn traject dan)
Vanochtend uiteindelijk in Delft weten te komen (met bus en metro) met 2¾ uur vertraging, en momenteel zit ik in Roosendaal nadat ik in RDam een trein deze kant op had (en RDam ben ik al per bus gekomen, niet per trein). Dat is dan ook nog even 1¼ uur vertraging (althans, als de trein waar ik op wacht net zoveel vertraging heeft als men verwacht), dus uiteindelijk heb ik vandaag meer vertraging dan college gehad...
Overigens was het stiekem best gezellig vanochtend, het leek wel of de helft van de mensen van mn laatste jaar middelbare school op Bergen op Zoom stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ah, dan zit je in dezelfde vertraging als ik zit. Vanaf 17:00 was ik in Rotterdam, de internationale trein naar Belgie zat zo vol en er wilden zoveel mensen in, ik schat dat er minstens 200 niet mee konden gaan. Iedereen in de trein praat nu over hoe moeilijk het was om al hier te komen. Ik zit in de stoptrein naar Roosendaal van 17:56 vanuit Dordrecht, maar deze... oh.., Hij vertrekt nu net, een half uur te laat...

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
dcm360 schreef op maandag 15 november 2010 @ 07:41:

Aanrijding met een persoon tussen hier en Roosendaal... Kortom, ik ben nog wel eventjes onderweg :(
Ja, 15-jarige krantenbezorger onder trein gekomen en overleden: http://www.bndestem.nl/re...incident-op-het-spoor.ece

Volgens Omroep Brabant is de krantenbezorger achtervolgt door een overvaller die hem bedreigde, en is hij op de vlucht dus onder de trein gekomen en overleden: http://www.omroepbrabant....+op+spoorwegovergang.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 15-11-2010 18:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dcm360 schreef op maandag 15 november 2010 @ 07:41:

http://frontpage.fok.nl/n...-fataal-treinongeluk.html

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Het was vandaag weer een kippenhok(wanneer niet?) op Den Haag HS - Rotterdam traject. Ik had letterlijk 8 minuten nodig om uit de trein te kunnen komen. Zo druk was het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ompLEFkM3yo]
Een slippende NMBS loc in detail....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

* Maasluip doet _/-\o_ voor die slipregeling.

Maar is dit een test? Waarom gebruikt hij anders geen zand?

[ Voor 36% gewijzigd door Maasluip op 16-11-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik denk niet dat het een test is, maar gewoon de praktijk. Dit stuk spoor zal wel op een kleine helling liggen (vals plat) waardoor de lok zijn kracht niet goed op het spoor kan krijgen ivm gladheid. Volgens mij heeft ie gewoon zand aan boord, maar ik zie hem dat inderdaad niet gebruiken. De slipregeling werkt inderdaad vrij aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Ik had verwacht dat slippend staal op staal een gruwelijk hels lawaai voort zou brengen, blijkbaar valt dit erg mee. Alleen bij 1700 locs hoor je een hoop krakend metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Vinnienerd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:01:
Ik had verwacht dat slippend staal op staal een gruwelijk hels lawaai voort zou brengen, blijkbaar valt dit erg mee. Alleen bij 1700 locs hoor je een hoop krakend metaal.
De 1700 heeft er dan ook niet echt een intelligente regeling in zitten. Dat is in zekere zin gewoon een slijperij. Bij de loc in het filmpje zit er per as een motor welke terugschakelt als hij geen grip heeft (alsin, eigen assnelheid is significant meer dan gemiddelde assnelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
DD-AR 7871 werd vandaag geruild tegen de 186 116 binnen het proefcircus in Wildenrath. Niet dat je daar veel van zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het gaat weer lekker hoor met de communicatie... Op bord @ Deventer staat IC naar Berlijn, komt er een IC naar Enschede.

Werd niet even omgeroepen of op de site gezet.

Nu is dit weliswaar in mijn voordeel, maar dit zorgt wel voor verwarring....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

wildhagen schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:48:
[...]

Ja, 15-jarige krantenbezorger onder trein gekomen en overleden: http://www.bndestem.nl/re...incident-op-het-spoor.ece

Volgens Omroep Brabant is de krantenbezorger achtervolgt door een overvaller die hem bedreigde, en is hij op de vlucht dus onder de trein gekomen en overleden: http://www.omroepbrabant....+op+spoorwegovergang.aspx

Fataal treinongeval 15-jarige geen misdrijf

(Novum) - De 15-jarige jongen die maandag in Roosendaal onder een trein kwam, is vermoedelijk niet het slachtoffer geworden van een misdrijf. De politie laat dinsdag weten dat op basis van de tot nu toe bekende informatie het niet aannemelijk is dat een misdrijf in het spel is.

Overigens vraag ik me een beetje af wat de meerwaarde is van posts over wat mensen vandaag nu weer overkomen is op het spoor. Kan best vervelend zijn, maar m.i. is de toegevoegde waarde voor een discussietopic als dit nihil.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 16-11-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Drama's vandaag. Ik wil van Amsterdam ArenA naar Ede-Wageningen. Het treinverkeer ligt eerst ongeveer 45 minuten compleet plat, vervolgens zijn de eerste 2 SLT's bomvol, geen beginnen aan. Dan komt er opeens een IC, en wel op spoor 8 ipv 7 |:( (niet aangegeven, kent iemand de roltrappen daar?). Deze is ook compleet vol, de volgende die stopt is ook helemaal vol. Daarna rijden er nog twee IC's langs en een ICE, vervolgens (1,5 uur later totaal) komt er een IC naar Maastricht.

Goed ik zit, kom aan in Utrecht en dan begint het opnieuw. Op spoor 14 in Utrecht staat er een trein naar Rhenen, allemaal prima maar daar wil ik niet heen. Daarna komt de trein naar Nijmegen, awel even wachten. Vervolgens halen ze deze weg en komt de internationale trein naar Moskva voor, ok, kan gebeuren. Daarna komt er opeens een trein naar Amersfoort aan :? . Uhm, jongens we gaan toch niet kopmaken op spoor 14 :? en jawel hor :( , na 15 minuten is ook deze trein weer weg. Dan staat je weer Nijmegen, fijn :) . Nee, toch eerst even een trein uit Eindhoven die ze ook op utcs weer gaan kopmaken... Conductrice fluit, gaat hij dan eindelijk weg... Rijdt de trein 50cm met alle deuren open vooruit :') . Deuren willen niet dicht, machinist doet een reset oid en de hele bende gaat weer. Als hij daar veel langer had gestaan had ik die trein toch wel eigenhandig van dat spoor getrapt :N . Let wel: bovenstaande allemaal op spoor 14,

Awel al met al 45 minuten op utcs verder zit ik in een trein naar Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
LauPro schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:29:
[...]
De 1700 heeft er dan ook niet echt een intelligente regeling in zitten. Dat is in zekere zin gewoon een slijperij. Bij de loc in het filmpje zit er per as een motor welke terugschakelt als hij geen grip heeft (alsin, eigen assnelheid is significant meer dan gemiddelde assnelheid).
En wat als alle assen tegelijkertijd slippen? Dan heb je geen betrouwbare referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Extra trein
V21.02 Amersfoort
Rijdt vandaag niet

http://twitpic.com/33w7ud

Ik vermoed dat de gele en witte balken (achtergrond) niet goed staan ;)
(Is niet van vandaag, maar al eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Luccus schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:54:
DD-AR 7871 werd vandaag geruild tegen de 186 116 binnen het proefcircus in Wildenrath. Niet dat je daar veel van zag...
Klopt, ik deed vandaag Den Haag-Deurne v.v., alles onder Barendrecht was in een dikke mist gehuld. Zo dik, dat ik op de terugweg bijna de trein miste (trein 1974) omdat ik niet op zat te letten :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Vinnienerd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:47:
En wat als alle assen tegelijkertijd slippen? Dan heb je geen betrouwbare referentie.
Het toerental is dan niet evenredig met het energieverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vinnienerd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:47:
[...]

Moderne locs hebben tegenwoordig ook grondradar om de snelheid te bepalen. Voor ERTMS L2 is dat ook hard nodig omdat ERTMS L2 werkt met moving authorities van een bepaalde lengte, en dan kun je niet hebben dat als de assen doordraaien opeens na 100 meter je MA weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:55:
Ik vermoed dat de gele en witte balken (achtergrond) niet goed staan ;)
(Is niet van vandaag, maar al eerder)
Dat is al zo lang die huisstijl bestaat; treedt op bij toevoegingen zoals "Rijdt vandaag niet" en "Extra trein".

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:16:
[...]
Nee, die dingen worden gewoon per regio uitgerold, zoals al vanaf het begin is gecommuniceerd.
Net iets te vroeg gesproken inderdaad. Vandaag waren ze in Haarlem bezig de eerste CTA's te vervangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ontsporing bij Roosendaal:
Bij Roosendaal is een goederentrein ontspoord. Volgens spoorbeheerder ProRail staat een aantal wagons naast de rails. Niemand raakte bij het incident gewond.

De goederentrein was leeg, waardoor er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Over de oorzaak van de ontsporing is nog niets bekend.

Het treinverkeer rond Roosendaal ondervindt grote hinder van de ontsporing. Op de trajecten Roosendaal-Breda en Roosendaal-Lage Zwaluwe rijden geen treinen. Reizigers moeten rekening houden met vertraging van meer dan een uur.

De NS verwacht dat het spoor om 15.00 uur weer wordt vrijgegeven.
nos.nl

Moet dan haast wel een ontsporing op het emplacement zelf zijn, want Roosendaal<>Lage Zwaluwe en Roosendaal<>Breda zijn compleet verschillende sporen.

Edit: eerste pic is er:

Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img221/5486/1hdt.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2010 10:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 heeft daar ook weer mooi zicht op gehad vanuit de bus naar Oudenbosch, en zit nu in de stoptrein te wachten
De NS hebben hun week niet echt vandaag, dit is mn 4e grote vertraging deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
En wat meer foto's van Omroep Brabant
Afbeeldingslocatie: http://www.omroepbrabant.nl/media/images/201011/wagonsroosendaal2_620.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.omroepbrabant.nl/media/images/201011/wagonsroosendaal1_620.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.omroepbrabant.nl/media/images/201011/wagonsroosendaal4_620.jpg

Weer een Fccpps die ontspoord.. Gebeurd volgens mij wel vrij regelmatig met die dingen. Poosje geleden ook al in Duitsland.

[ Voor 9% gewijzigd door IJnte op 19-11-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Klopt, in Duitsland zijn ze geloof ik ook niet meer welkom (of met grote restricties). Probleem is alleen als je die dingen uitbant is dat dan het spooronderhoud/aanleg in NL een beetje tot stilstand komt...

Wat ik me trouwens afvraag is hoe je zo'n grote ontsporing voor elkaar krijgt als je net vertrekt. Ik neem aan dat het de ACTS trein richting Bh is Zo'n grote snelheid heb je niet op het emplacement...

edit: nevermind, het bleek de binnenkomende trein te zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door SleutelMan op 19-11-2010 11:12 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom willen die Fccpps wagons dan zo graag ontsporen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik die dingen langs zie rijden lijkt het dat ze leeg gewoon nogal licht zijn (relatief dan), waardoor ze makkelijk omhoog komen als er tegen geduwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

De goederentrein was leeg, waardoor er geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen.
En dan gaat het over een lege ballasttrein. :F * Anoniem: 59888 zucht eens diep.

Ik ben trouwens wel (oprecht) benieuwd waarom de gevolgen voor het treinverkeer zo groot waren. Zo op de foto lijkt het dat het op de goederensporen is gebeurd een eindje van de perronsporen vandaan, dan zou je niet verwachten dat de reizigerstreinen daar zo veel last van hebben. Maar goed foto's is iets heel anders dan er zelf staan natuurlijk...

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 19-11-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
zover ik begreep kwam de trein net binnen in Roosendaal en zat nog half in de wisselstraat of er heel dicht bovenop (dat is ook de enige zinnige redenen waarom abrupt het treinverkeer wordt gestaakt uit de richting Dordrecht/Breda, naar België/Vlissingen kon er normaal treinverkeer plaatsvinden...)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De sporen naar België (en ook die van de Zeeuwse Lijn, dus naar Vlissingen) liggen dan ook compleet aan de andere kant van het emplacement. Zou wel héél raar zijn als dat treinverkeer ook onmogelijk geworden was :P

Sinds een uur rijd alles weer normaal overigens, naar het schijnt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Geen treinverkeer mogelijk rond Utrecht C

Oorzaak
Rond Utrecht C rijden geen treinen door beperkingen op last van de brandweer.

Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Wat is daar aan de hand dan?

edit: "er is brand in de treinverkeersleidingstoren in Utrecht, alle seinen staan op rood..." aldus iemand op Twitter.

[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 19-11-2010 16:48 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:45:
[...]
Wat is daar aan de hand dan?
Brand in een relaiskast:
Op Utrecht Centraal Station is een brandje in relaishuisje uitgebroken. Daardoor is er voorlopig geen treinverkeer van en naar Utrecht CS mogelijk.

Er waren volgens de woordvoerder van de brandweer mensen aan het werk toen de electriciteitsbrand uitbrak en er zouden enkele mensen met ademhalingsproblemen zijn behandeld door ambulancemedewerkers.
Zie http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294445

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Brand in Post T!. Einde verhaal Ut......... Er staat geen "relaishuisje" op Utrecht, er komt rook van de VL post..
Er staan volle treinen op de fly-over en voor alle inrijdens. WIDO's branden (geen rijwegen), dus ik denk ook dat de post ontruimt is.

[ Voor 37% gewijzigd door IJnte op 19-11-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nu.nl vertelt weer iets heel anders:
Het treinverkeer van en naar Utrecht Centraal is vrijdag aan het eind van de middag ernstig ontregeld door een brand in een elektriciteitsruimte van spoorwegbeheerder Prorail.

Volgens een woordvoerder van de brandweer is nog onduidelijk hoe de brand is ontstaan en wat de omvang ervan is. Op het moment dat de brand uitbrak waren er enkele mensen in de ruimte aanwezig, die zijn allemaal ongedeerd gebleven.

Op last van de brandweer zijn de perrons van Utrecht Centraal ontruimd. Het treinverkeer van en naar de stad is daardoor ontregeld.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...t-cs-ontregeld-brand.html

Maar is het hele verkeersleidingcentrum nu uitgebrand of niet? Zo ja, dan zal het treinverkeer nog wel een paar dagen verstoord zijn lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Nou, ik weet nog niets. Ik zie wel rook langs de post komen, maar goed dat kan op elke verdieping zijn of ernaast. Als het daarbinnen is, dan is het foute boel. Ik ga even kijken (loopafstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ok, houd ons op de hoogte :P

En let vooral op je eigen veiligheid, aan gewonden (of erger) hebben we niks ;)

Edit: volgens Teletekst is het alweer geblust.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2010 17:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik hoop dat in geval van een afgefikt relaishuisje/-kastje dat het treinverkeer weer makkelijk opgepakt kan worden.
In België hadden ze na een soortgelijke brand ergens maandenlang last van verstoringen, waardoor enkele diensten voor een ruime maand (of zelfs langer) opgeschort werden....

Waarom worden de perrons ook ontruimd, de brand is daar toch niet?

Over Utrecht gesproken, op perron 11/12 is nu het eerste deel van de nieuwe dakconstructie zichtbaar _O_. De glazen zonnepanelen ontbreken nog, maar het ziet er al 'sweet' uit.

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 19-11-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 21:52
Amersfoort is een puinhoop bussen over en over vol!!
hmms! Soest-zuid meld geen storing (richting Utrecht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg508/scaled.php?tn=0&server=508&filename=bnve.jpg&xsize=640&ysize=640

D'r heeft wel wat meer in de fik gestaan dan alleen een relaiskastje ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Stel dat de verkeersleiding is afgefikt, hebben ze een alternatief stand-by staan, of is het dan voor langere tijd zéér problematisch?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Voor zover ik weet zijn ze daar nog proeven mee aan het doen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hooglander1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:45:
Stel dat de verkeersleiding is afgefikt, hebben ze een alternatief stand-by staan, of is het dan voor langere tijd zéér problematisch?
Er is wel een alternatief, sinds korte tijd, zie wildhagen in "Het grote spoorwegentopic deel 21"

Maar eerst maar eens zien of het wel zover komt. Volgens de eerste berichten valt het allemaal op zich wel mee, brand schijnt dus ook al geblust te zijn. Als een brand binnen een paar minuten geblust is, is er meestal geen sprake van een geheel afgefikt gebouw.

Plaatjes zeggen ook niet alles, want zelfs een klein brandje wat niet eens zo enorm is kan in een hoogspanningsinstallatie al spectaculair eruit zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Erg jammer dat met een domino-effect heel midden-Nederland ondertussen aan het instorten is qua treinverkeer:
Er is ook geen treinverkeer van en naar Woerden, Gouda, Alphen a/d Rijn,Geldermalsen en Rhenen.
Storinkjes
Ik zal vast weer te simpel denken, maar de op die trajecten rijdende treinen kunnen toch gaan pendelen tussen hun "vertrekstation" en het station vóór Utrecth in plaats van duizenden passagiers (het is vrijdagmiddag hè!) in de kou te laten staan?

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 19-11-2010 17:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:54:
Erg jammer dat met een domino-effect heel midden-Nederland ondertussen aan het instorten is qua treinverkeer:

[...]
Dat is, volgens TT751, "op last van de brandweer", en heeft dus vermoedelijk met deze brand te maken, geen losstaande storingen.
Ik zal vast weer te simpel denken, maar de op die trajecten rijdende treinen kunnen toch gaan pendelen tussen hun "vertrekstation" en het station vóór Utrecth in plaats van duizenden passagiers (het is vrijdagmiddag hè!) in de kou te laten staan?
Tenzij er door de brand ook andere storingen op die trajecten zijn, zoals misschien beveiliging die niet werkt, of simpelweg het feit dat er geen verkeersleiding is voor die trajecten (die zaten toch ook in het onruimde gebouw???)

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2010 17:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:48:
[...]

Er is wel een alternatief, sinds korte tijd, zie wildhagen in "Het grote spoorwegentopic deel 21"

Maar eerst maar eens zien of het wel zover komt. Volgens de eerste berichten valt het allemaal op zich wel mee, brand schijnt dus ook al geblust te zijn. Als een brand binnen een paar minuten geblust is, is er meestal geen sprake van een geheel afgefikt gebouw.

Plaatjes zeggen ook niet alles, want zelfs een klein brandje wat niet eens zo enorm is kan in een hoogspanningsinstallatie al spectaculair eruit zien.
Er is geen alternatief! Beveiliging is niet redundant uitgevoerd, dus je kan niet even een andere ruimte "bijschakelen".
Ik ben net even ter plaatse geweest, en de eerste zeer voorzichtige prognose is morgenochtend 9:00. Er is brand geweest in de accuruimte van de post, wat zich via een systeemplafond vermoedelijk verder verspreid heeft (qua rook). Accu's zijn ter backup van alle computersystemen en een deel van de beveiliging. De PPLG van Utrecht is zo groot dat het door het hele land merkbaar zal zijn. Mensen die van Utrecht naar Asd willen, hebben misschien nog het geluk dat ze via Utrecht Zuilen kunnen (PPGL/Post Asd). Bediende baan, dus kan rijden. Mensen naar Den bosch moeten iets regelen naar Gdm zover als ik weet. Htn is dus ook niet meer te bedienen. Post is ontruimt, VL mensen zijn nu ondergebracht in het NH hotel hier.
Dit beloofd een lange avond te worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, valt dus allemaal wel weer mee zo te horen dan, als het morgen om 9:00 weer mogelijk online komt. Had heel wat erger kunnen uitpakken.

Nog een piccie:

Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/braaaaaaaaaaaaand.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2010 18:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een hele avond+nacht geen treinverkeer is toch een vrij ernstige verstoring.

Al was het idd wel vele malen erger geweest als het een paar weken of maanden was geweest.
IJnte schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:04:
[...]
Er is geen, ik herhaal, geen alternatief!
* Hooglander1 moest grinniken.Ontzettende spoorweg'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
IJnte schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:04:
Er is geen, ik herhaal, geen alternatief! Beveiliging is niet redundant uitgevoerd, dus je kan niet even een andere ruimte "bijschakelen".
Ik ben net even ter plaatse geweest, en de eerste zeer voorzichtige prognose is morgenochtend 9:00. Er is brand geweest in de accuruimte van de post, wat zich via een systeemplafond vermoedelijk verder verspreid heeft (qua rook). Accu's zijn ter backup van alle computersystemen en een deel van de beveiliging. De PPLG van Utrecht is zo groot dat het door het hele land merkbaar zal zijn. Mensen die van Utrecht naar Asd willen, hebben misschien nog het geluk dat ze via Utrecht Zuilen kunnen (PPGL/Post Asd). Bediende baan, dus kan rijden. Mensen naar Den bosch moeten iets regelen naar Gdm zover als ik weet. Htn is dus ook niet meer te bedienen. Post is ontruimt, VL mensen zijn nu ondergebracht in het NH hotel hier.
Dit beloofd een lange avond te worden 8)
En van Asb naar Ut? Ik kom 21:00 m'n werk uit en woon in utrecht... "Zo dicht mogelijk bij" kan evt ook, dan bel ik familie om me vandaar te laten ophalen. Wordt dat dan Hilversum via Asd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Je moet dan naar Utrecht Zuilen weten te komen. Dat is mogelijk.

Even goed nieuws: De beveiliging an zich is niet aangetast. Enkel de voedingsruimte is beschadigd. Dit kan nog steeds lang duren, maar gelukkig is de beveiliging niet beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kunnen ze niet gewoon ff een nieuwe voeding erin prikken dan? Het zijn toch niet meer dan een paar accu's die je aan hoeft te koppelen?

Dan kan het treinverkeer weer verder, terwijl de permanente installatie gerepareerd word.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Hooglander1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:19:
Een hele avond+nacht geen treinverkeer is toch een vrij ernstige verstoring.

Al was het idd wel vele malen erger geweest als het een paar weken of maanden was geweest.
Correct
* Hooglander1 moest grinniken.Ontzettende spoorweg'er
Wat is er dan :? heb al wat genuanceerd.
wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:31:
Kunnen ze niet gewoon ff een nieuwe voeding erin prikken dan? Het zijn toch niet meer dan een paar accu's die je aan hoeft te koppelen?

Dan kan het treinverkeer weer verder, terwijl de permanente installatie gerepareerd word.
Bedenk even dat de beveiliging voeding nodig heeft, en dat is over het algemeen geen standaard oplossing. Ik heb totaal geen idee hoe het daarbinnen eruit ziet, maar als de UPS'en en de accu's om zeep zijn dan valt dat te overbruggen. Als er gelijkrichters of iets van die aard kapot zijn wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

IJnte schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:37:
[...]

Wat is er dan :? heb al wat genuanceerd.
offtopic:
Ging niet om inhoudelijk, maar om het "ik herhaal" ;) Iets met omroepers en zo

[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 19-11-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Hooglander1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:40:
[...]

offtopic:
Ging niet om inhoudelijk, maar om het "ik herhaal" ;) Iets met omroepers en zo
_O- idd :)

Overigens hoor ik net dat er water gebruikt is bij het blussen van de elektrabrand :? Er staat iig water in de technische ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Handig, een elektrische brand blussen met water? Da's net zoiets als brandende olie met water bestrijden? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Mjah, ik heb geef het ook alleen maar even door. Er staat water in de ruimte iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wel grappig dat ik dan op twitter dit soort dingen lees:
ProRail gaat om half acht kijken in het verkeerscentrum, waar de brand was. Dan weten we of het treinverkeer weer opgestart kan worden
Terwijl IJnte al gemeld heeft dat dat no way gaat gebeuren. Image-damage-control of zou er nog een reeele kans zijn op het herstarten van de dienstregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zelfs bnc-ed wordt gecoördineerd vanuit Utrecht, zeg... Ook hier dus bussen vol. Gelukkig had ik vandaag nergens last van (zl-amf-bnc)

Een maand (of wat) geleden lazen we nog het volgende:
‘Een bewuste keuze’, vertelt Marc Menkhorst, de programmamanager van het OCCR. ‘Als er een calamiteit is waarbij het station ontruimd moet worden of de directe omgeving van het station wordt afgesloten, kunnen wij gewoon blijven functioneren.’ Menkhorst: ‘En zelfs als in het ergste geval het OCCR ontruimd moet worden door bijvoorbeeld een grote brand, dan nog kunnen wij onze belangrijkste backoffice-systemen in een koffer meenemen en via een draadloze telefoonverbinding ergens anders opzetten.
Waarom is dat niet in werking getreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:00:
Handig, een elektrische brand blussen met water? Da's net zoiets als brandende olie met water bestrijden? :?
Niet helemaal, als je eerst de voeding uitschakelt dan *werkt* het nl wel om te blussen met water. Je moet je alleen niet afvragen wat de staat is van de apparatuur, naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is al door IJnte gemeld: omdat de beveiliging niet redundant is uitgevoerd, en er dus uitlag. Zonder beveiliging ook geen treinverkeer, en zonder treinverkeer is dat centrum dus ook een beetje useless.
Niet helemaal, als je eerst de voeding uitschakelt dan *werkt* het nl wel om te blussen met water. Je moet je alleen niet afvragen wat de staat is van de apparatuur, naderhand
Ja ok, dat is een goed punt, maar je apparatuur is dan wel naar de klote... volgens mij kan je beter met poeder, of nog liever met CO2 gaan blussen bij elektronische apparatuur :)

Schuim is ook een optie, maar richt ook de nodige schade aan.

Jammer dat Halon tegenwoordig niet meer mag, dat lijkt me sowieso het beste spul hiervoor (zolang er niemand in de ruimte aanwezig is dan).

[ Voor 55% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2010 19:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Cheesy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:15:
Zelfs bnc-ed wordt gecoördineerd vanuit Utrecht, zeg... Ook hier dus bussen vol. Gelukkig had ik vandaag nergens last van (zl-amf-bnc)

Een maand (of wat) geleden lazen we nog het volgende:

[...]

Alsof je dat in een kwartiertje doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jasper Janssen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:16:
[...]

Niet helemaal, als je eerst de voeding uitschakelt dan *werkt* het nl wel om te blussen met water. Je moet je alleen niet afvragen wat de staat is van de apparatuur, naderhand.
En blussen met CO2 heeft geen zin in zo'n grote ruimte terwijl je van schuim net zo veel, zo niet meer troep krijgt dan van water. Gokje: de brandweer weet bést wat 'ie aan het doen is? ;)

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vanavond in elk geval voor 21.00 uur geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht Centraal.
http://twitter.com/#!/NS_online/status/5687291192279040

[ Voor 20% gewijzigd door jelmervos op 19-11-2010 19:23 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Hooglander1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:07:
Wel grappig dat ik dan op twitter dit soort dingen lees:

[...]

Terwijl IJnte al gemeld heeft dat dat no way gaat gebeuren. Image-damage-control of zou er nog een reeele kans zijn op het herstarten van de dienstregeling?
Als de VL-post (seinzaal) schoon is (geen rook etc), er een noodvoeding geregeld kan worden en de beveiliging van voeding voorzien kan worden, dan zijn we zo weer operationeel. De seinen branden nog gewoon, dus het 3kV stelsel werkt nog gewoon. Gewoon even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op OVL komt trouwens net ook een goed punt langs: de apparatuur zelf (buiten de voeding) mag dan wel door de brand niet zijn aangetast, maar roet- en vetaanslag van de rook kan bij elektronica ook moordend zijn.

Dus ook even afwachten of dat niet van toepassing is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mag je toch hopen dat zulke ruimtes dan fysiek van elkaar gescheiden zijn.

Overigens lees ik op twitter weer dat er op Utrecht CS word gezegd dat de treinen pas op zijn vroegst weer om 4 uur gaan rijden.

Op zich logisch, want dan gaat tenminste iedereen op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330021

RTV Utrecht meldt dat er inmiddels mensen bezig zijn met het opnemen van de schade.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 330021 op 19-11-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Lees maar terug, IJnte kon er wel wat over melden inmiddels ;).

Ik vraag me af, zou hele hele verkeersleiding niet makkelijk redundant kunnen worden uitgevoerd? Of is dat echt onhaalbaar? Ben benieuwd hoe het er nu aan toe gaat op de nieuwe OCCR. Ze kunnen daar toch vrij weinig doen... :P

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 19-11-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:18:
[...]
Is al door IJnte gemeld: omdat de beveiliging niet redundant is uitgevoerd, en er dus uitlag. Zonder beveiliging ook geen treinverkeer, en zonder treinverkeer is dat centrum dus ook een beetje useless.
Ah juist... Maar is dat centrum dan uberhaupt nuttig als de beveiliging niet redundant is?
edit: AW_Bos vraagt in post hierboven (vorige pagina) nu net hetzelfde.
Vinnienerd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:18:
[...]
Alsof je dat in een kwartiertje doet 8)7
Vraagontwijkend antwoord + vervelende smiley. Tnx.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 19-11-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:51:
[...]
Ah juist... Maar is dat centrum dan uberhaupt nuttig als de beveiliging niet redundant is?
Denk het wel... stel dat de beveiliging nog wel werkt, maar de verkeersleidingspost zélf niet meer door wat voor reden dan ook (brand in de kamer, stroomuitval, dat soort dingen)... dan zou je dus kunnen uitwijken naar dat centrum bijvoorbeeld.

De beveiliging, of liever het feit dat die nie tredundant is, lijkt hier dus de Single Point of Failure te zijn, als ik alles goed begrijp dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260647

AW_Bos schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:45:

Ik vraag me af, zou hele hele verkeersleiding niet makkelijk redundant kunnen worden uitgevoerd? Of is dat echt onhaalbaar? Ben benieuwd hoe het er nu aan toe gaat op de nieuwe OCCR. Ze kunnen daar toch vrij weinig doen... :P
Wat dacht je van bijsturen van personeel en materieel in de rest van nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

AW_Bos schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:45:

Ik woon bijna naast het OCCR, zag er van buiten bijzonder rustig uit alhoewel het volgens mij wel druk was, stikte in de omgeving van de fout geparkeerde auto's van ProRail-medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach het heeft ook zo zijn voordelen: ik zit nu 1e klas in de Fyra (legaal) met slechts een studenten OV kaart (laatste weken van het ding :'(). Moest van Shl naar Vg, maar ga nu naar btl via rotterdam.

Het ding weet wel de sensatie van snel(ler) op te wekken zeg, alleen jammer dat de hele wagon nu vol zit met met huisvrouwtjes etc ipv dat het stil is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"kans op schade aan elementaire systemen". Waarschijnlijk geen treinen dus meer vanavond.

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 19-11-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:40

DDX

Zullen vast kamervragen over gesteld gaan worden, hoe dit kan etc etc. ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:17:
Zullen vast kamervragen over gesteld gaan worden, hoe dit kan etc etc. ;)
Tsja, hoop het toch niet, lijkt me een beetje overbodig en verspild geld allemaal.... Hoe kan een brand ontstaan...

De moeilijke vragen des levens....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:19:
[...]

Tsja, hoop het toch niet, lijkt me een beetje overbodig en verspild geld allemaal.... Hoe kan een brand ontstaan...

Ik zie het als een gevalletje van overmacht, anders kan je alles wel redundant maken 8)7. Dus van elk spoor twee sporen maken omdat er zomaar eentje beschadigd kan raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:25:
[...]

Als de VL-post (seinzaal) schoon is (geen rook etc), er een noodvoeding geregeld kan worden en de beveiliging van voeding voorzien kan worden, dan zijn we zo weer operationeel. De seinen branden nog gewoon, dus het 3kV stelsel werkt nog gewoon. Gewoon even afwachten dus.
Het 3KV stelsel word ook niet gevoed vanuit de VL post ;) dit word vanuit een OS gedaan.
Niet zo gek dus dat de seinen rood tonen. (eigenlijk maar goed ook dat de 3KV nog aanwezig is, anders was de chaos compleet. Seinen gedooft, overwegen die dicht liggen enz enz.)

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Beetje linkdump van het Twitter-acount, maar nu is bekend dat er opvang geregeld gaat worden.
Ben benieuwd hoeveel mensen daar eigenlijk van gebruik gaan/moeten maken:
Opvang voor de nacht van gestrande reizigers op de stations wordt voorbereid, door NS i.s.m. gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07

Onbekend

...

bestaudio schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:34:
[...]
Het 3KV stelsel word ook niet gevoed vanuit de VL post ;) dit word vanuit een OS gedaan.
Niet zo gek dus dat de seinen rood tonen. (eigenlijk maar goed ook dat de 3KV nog aanwezig is, anders was de chaos compleet. Seinen gedooft, overwegen die dicht liggen enz enz.)
Waarom is er 3KV nodig voor die seinen?
Ik neem aan dat de lampen daarin geen 3KV nodig hebben...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Onbekend schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:45:
[...]

Waarom is er 3KV nodig voor die seinen?
Ik neem aan dat de lampen daarin geen 3KV nodig hebben...
Er loopt een 3KV voeding langs het spoor voor de relaiskasten overwegen enz deze word ter plekke terug getranformeert naar 110V op 60Hz hiermee word de overweg en beveiliging gevoed. Dit is zo gedaan om verliezen over een lang traject te beperken. (de 3KV is wel redundant uitgevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07

Onbekend

...

bestaudio schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:48:
[...]

Er loopt een 3KV voeding langs het spoor voor de relaiskasten overwegen enz deze word ter plekke terug getranformeert naar 110V op 60Hz hiermee word de overweg en beveiliging gevoed. Dit is zo gedaan om verliezen over een lang traject te beperken. (de 3KV is wel redundant uitgevoerd)
Om die verliezen te beperken begrijp ik.
Maar waarom zo'n rare spanning en frequentie? Of is dat universeel t.o. andere landen?

Zijn die seinlampen ook 110V?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gekkenhuis daar in Utrecht. Op Twitter verschijnen regelmatig zelfs opmerkelijke Tweets 8)7
Te huur in Utrecht nabij Centraal station: herenfiets met goedwerkende verlichting. € 100,- per uur. Kan morgen teruggebracht worden.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Onbekend schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:53:
[...]

Om die verliezen te beperken begrijp ik.
Maar waarom zo'n rare spanning en frequentie? Of is dat universeel t.o. andere landen?

Zijn die seinlampen ook 110V?
Welke voeding de lampjes zelf zijn weet ik niet dat is Ijnte zijn afdeling. Ik meen iets van 24v maar zeker weten doe ik het niet. De 110v 60Hz is een overblijfsel van het Marchall project uitgevoerd na de 2de wereld oorlog. Ons spoor systeem is gebaseerd op het amerikaanse spoornet. Daar is netspanning de betreffende 110v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

QyRoZ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:55:
Ik woon bijna naast het OCCR, zag er van buiten bijzonder rustig uit alhoewel het volgens mij wel druk was, stikte in de omgeving van de fout geparkeerde auto's van ProRail-medewerkers.
Geloof mij, bij het OCCR is het niet rustig... Als het rustig was daar, dan was het niet goed... ;)

Ik ben benieuwd naar de schade in de UVL..

[ Voor 25% gewijzigd door Whizzer op 20-11-2010 02:16 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330021

wildhagen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:19:
[...]

Via RTV Utrecht: Van Gent (GroenLinks) gaat Kamervragen stellen over treinstoring

En: ProRail: ook zaterdag geen treinverkeer naar, van of via Utrecht of de stations eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Ik denk dat het niet bij twee dagen blijft, dit zou nog wel eens hele lang gevolgen kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:40

DDX

Waren de HCC dagen vroeger niet altijd rond deze datum, gelukkig bestaan die niet meer :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

DDX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:26:
Waren de HCC dagen vroeger niet altijd rond deze datum, gelukkig bestaan die niet meer :)
Ging gewoon door:

http://www.nu.nl/tech/2339579/hcc-dagen-gaan-toch.html
Was meer gericht op de HCC zelf i.p.v. al de 'veelal' onnodige exposanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik zal straks nog even inhoudelijk reageren. Eerst even met de bus naar huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

IJnte schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:52:
Ik zal straks nog even inhoudelijk reageren. Eerst even met de bus naar huis!
Prima.

Voor de liefhebbers die een schematisch overzicht willen hebben over wat Ut allemaal bedient:
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/wbi_ut_groot.jpg
Eigenlijk wel verouderd, want Wd heeft al tijden geen eigen post meer. Dat doet Ut nu ook.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 20-11-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap al die mensen niet die roepen dat het maar even redundant moet worden gemaakt. Met niet fysieke zaken (zoals een webserver) is dan honderden malen eenvoudiger dan op fysieke zaken (beveiliging van het spoor).

Het enige wat mij echt verbaast is dat er kennelijk geen brandblusinstallatie obv een inert gas aanwezig was, dat zijn maatregelen die je in dergelijke cruciale ruimtes mag verwachten (+ de procedures voor aanwezige aannemers). Als men langs het spoor aan het klussen is, is er altijd een aparte man belast met de veiligheid bij, dat zou in een dergelijke ruimte ook moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 09:35
DDX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:26:
Ik weet nog wel HCC2005. Snowpocalypse gone mad. Toen lag Ut ook goed op z'n gat.
Pagina: 1 ... 4 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!