Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.981 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het lukt de Japanners om met een station dat net zoveel sporen telt als Utrecht Centraal of Schiphol veel meer treinen en passagiers te verwerken. Een verschil zit 'm in de gigantische hoeveelheid wissels die wel enorme mogelijkheden geven voor de bijsturing maar ook z'n tol eisen qua onderhoudskosten en snelheid.

Saneer een hoop wissels weg, zorg ervoor dat treinen vroeger op het juiste spoor komen, en rij wat sneller die stations binnen. Dan kun je al wat winst boeken qua capaciteit.

Daarnaast zit je met halteringstijden, als je de capaciteit omhoog wilt hebben zul je heel stipt moeten zijn met vertrek: de trein naar Eindhoven van x:22 moet dan ook echt om x:22:00 vertrekken en niet (zoals nu vaak gebeurt) pas om x:23:30.

Wedden dat de capaciteit nog omhoog kan op Utrecht en Schiphol?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is dat nodig dan? Last I checked stonden treinen hier nog veel langer stil dan strict gezien noodzakelijk. Zeker op stations die eindhalte van een trein zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het doorgaande station Schiphol zit met 45 treinen per uur aan z'n max, en hier wordt niet eens kopgemaakt (dat gebeurt op Hoofddorp Opstel). Het Japanse station Kanda verwerkt veel meer treinen per uur. Zowel Schiphol als Kanda hebben 6 doorgaande sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

Heeft die max ook niet te maken met het feit dat er domweg niet genoeg stroom geleverd kan worden om meer treinen te laten optrekken?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik ben er niet 100% zeker van, maar Schiphol heeft dan wel 6 sporen, de tunnel er naartoe volgens mij meer in de richting van 4.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het ligt er ook aan wat er na het station komt... Schiphol zelf kan wel berekend zijn op XX aantal treinen maar zolang de dienstregeling/sporen/stations erna daar niet op berekend zijn. Wat op de lijn waar het Kanda station aan ligt (waarschijnlijk) wel zo is.

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 06-04-2011 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dagblad van het Noorden, of iig de redacteur van dat artikel, vind ook hun Waterloo.... want dat zijn toch echt geen Hondekoppen (= Mat'54), maar Mat'64...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik was al bang dat de 766 en de 386 gesloopt werden. 8)7

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:50:
Ik was al bang dat de 766 en de 386 gesloopt werden. 8)7
Die kans is redelijk klein :> Ik zit trouwens nog vaak genoeg in een Plan V, zijn alle SPR al geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:45:
Trots op Groningen :X :P

http://www.dvhn.nl/nieuws...hun-Waterloo-in-Groningen

edit: zal eens kijken of ik er foto's kan maken deze week.
Bij het rangeerterrein van NedTrain in Haren staan ook een paar stellen Hondekop Mat '64. Gaan die ook richting de sloper dan?

[ Voor 1% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2011 14:36 . Reden: Dankje AW ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:15:
[...]

Lijkt er voor geen meter op.
Maar Amsterdam CS heeft wel een ontzettend mooie centrale stationshal (kijk maar eens naar het plafond) en een mooie facade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoevaak ik sommige media wel eens op de vingers tik.. :z

Al eerder had een ander dagblad ook deze fout gemaakt, waarna ik ze even uitleg had gegeven dat de Hondekoppen (op twee na) zijn uitgestorven, met veel moeite hebben ze het eindelijk aangepast.
Zo had ik ook een enkele keer een klein nieuwsbericht gevonden over de huidige FYRA treinen waarbij ze een plaatje van een V250 geplaatst hadden. :X

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 06-04-2011 12:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ThinkPadd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:21:
[...]

Bij het rangeerterrein van NedTrain in Haren staan ook een paar stellen Hondekop mat '64. Gaan die ook richting de sloper dan?
Ja, die gaan ook naar de sloper toe. Ze staan daar omdat er ruimte nodig was om ze te stallen. Zwolle is een beetje kleiner geworden qua ruimte afgelopen maanden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

'Over 14 jaar hebben alle treinen een wc'

Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur heeft de Tweede Kamer beloofd dat alle treinen in 2025 een toilet hebben. Het gaat haar te ver om alle sprinters nu al om te bouwen, dat project zou zo'n 90 miljoen gaan kosten.

Veel oppositiepartijen hadden kritiek op de toiletloze sprinters. Die treinen zijn bedoeld voor korte ritten, dus ging de NS er vanuit dat reizigers hun plas op kunnen houden.

SP-Kamerlid Farshad Bashir is blij met de toezegging van Schultz van Haegen. "De treinen zonder toilet hadden nooit besteld mogen worden. Nu worden de toiletten gelukkig alsnog ingebouwd. Ik vind wel dat het inbouwen voortvarend aangepakt moet worden."
Bron: Powned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik neem eigenlijk nooit de trein in Nederland, maar zijn er geen treinen met een wc? Hier in België is dat praktisch in elke trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In de meeste treinen wel, over het algemeen opmerkelijk schoon zelfs in mijn ogen. Deze hele ophef gaat enkel over de nieuwste generatie Sprinters, die geen toilet meer hebben. Ik stel voor om er een apart toilet rijtuig aan te plakken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mercatres schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:59:
Ik neem eigenlijk nooit de trein in Nederland, maar zijn er geen treinen met een wc? Hier in België is dat praktisch in elke trein.
Alle IRM/V-IRM, ICM, mat 64', Sprinter, DDM hebben wc's... de nieuwe SPR dus niet en die gaat 3 trein types vervangen 8)7

*geen SLT dus :F

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 06-04-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De nieuwste lichting Sprinters (SLT) heeft geen toilet aan boord. Dit is al sinds 2008 een heikel punt, maar sinds NS inzet van de SLT per dienstregeling 2010 fors heeft uitgebreid (er waren wat aanloopproblemen met viertjes en zesjes die niet gekoppeld konden rijden, spontane noodremmingen enzovoorts) is de ophef flink toegenomen tot kamervragen en dreigen met moties van pissigheid aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:36
Vraagje aan de experts hier, wat is dat de laatste tijd met loctreinen door Ehv? Al ruim 2 maanden zie ik hier zeer regelmatig twee loc's, eentje op sleep, richting het zuiden (maastricht?) rijden.

Afvoer van de 1700 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
trouwens vandaag op het werk kwam er tussen Arnhem - Utrecht minstens 4x dezelfde grote diesel loc langs... ik kon hem niet plaatsen, stond ook helemaal niks op. hij had volgens mij 2 x 3 assen draaistellen en was ong. even lang als een 66XX serie van captrain. Iemand anders deze ook gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:28:
trouwens vandaag op het werk kwam er tussen Arnhem - Utrecht minstens 4x dezelfde grote diesel loc langs... ik kon hem niet plaatsen, stond ook helemaal niks op. hij had volgens mij 2 x 3 assen draaistellen en was ong. even lang als een 66XX serie van captrain. Iemand anders deze ook gezien?
Met een beetje geluk vandaag. ;) Je zag een Maxima 30 CC van Voith Turbo Lokomotivtechnik die bezig is met proefritten ten behoeve van het verkrijgen van de typetoelating.
significant schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:23:
Vraagje aan de experts hier, wat is dat de laatste tijd met loctreinen door Ehv? Al ruim 2 maanden zie ik hier zeer regelmatig twee loc's, eentje op sleep, richting het zuiden (maastricht?) rijden.

Afvoer van de 1700 serie?
Uitwisseling van locomotieven t.b.v. regulier onderhoud en herstellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 07-04-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Luccus schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:07:
[...]
Met een beetje geluk vandaag. ;) Je zag een Maxima 30 CC van Voith Turbo Lokomotivtechnik die bezig is met proefritten ten behoeve van het verkrijgen van de typetoelating.
Ik heb de Maxima gezien vandaag om 9:50 te Ut CS. Ik zal er op letten vandaag. Ik kijk uit op het spoor, dus dat komt wel goed!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:16:
[...]

Ik heb de Maxima gezien vandaag om 9:50 te Ut CS. Ik zal er op letten vandaag. Ik kijk uit op het spoor, dus dat komt wel goed!
Ik zal ook kijken vandaag. Ik zwaai ook even naar jou IJnte :w vandaag toezicht @ spoorverbouwing bij watergraafsmeer/muiderpoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
AW_Bos schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:38:
[...]

Ja, die gaan ook naar de sloper toe. Ze staan daar omdat er ruimte nodig was om ze te stallen. Zwolle is een beetje kleiner geworden qua ruimte afgelopen maanden :p.
Hier nog 2 foto's van het spul wat daar staat. Ik kom er iedere dag langs met de trein dus fotootje is snel gemaakt :P Wel beetje beroerde kwaliteit, maarja foto's maken uit een rijdende trein wil niet zo goed :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/78SuI2OpBm83vr7rAR2fNn9g/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bBY6RszGAh9TbtQtw0OcHrrd/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:03
Is er ergens informatie betreffende het middelste draaistel van mDDM te vinden? Hoe zit dat ding vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch wel een triest gezicht, die treintjes reden lekkerder dan sommige moderne treinen. Konden ze niet naar een ontwikkelingsland of zo? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik hoor net dat de ICE die bij het ongeval bij Zevenaar betrokken was total loss verklaard is :? Geen idee wat de waarheid hier van is overigens.. Je hebt het natuurlijk wel over ene hogesnelheidstrein maar de klap is volgens mij zo minimaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik neem aan dat er dan minstens 6 bakken (ik weet niet precies wat de 2e bak voor schade heeft opgelopen) als reserve gebruikt kunnen worden. In Krefeld staan ook altijd een paar ICE bakken los op het terrein.

Dat het niet loont om die eerste bak op te lappen zou best kunnen. Als je met flinke snelheid een trein schampt kan er best wel wat schade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ze zijn wel aardig bezig met metingen op het traject tussen Amsterdam en Utrecht. Ik zie er al twee weken regelmatig een Eurailscout Motorpost voorbij komen. Gister nog de UFM 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
IJnte schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:16:
[...]

Volgende keer ff sms'en IJnte! Niet dat dat uiteindelijk voor het resultaat iets had uitgemaakt want het onding kwam binnen op sp. 2 en niet zoals alle andere keren op het emplacement... klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Luccus schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:30:
[...]
Volgende keer ff sms'en IJnte! Niet dat dat uiteindelijk voor het resultaat iets had uitgemaakt want het onding kwam binnen op sp. 2 en niet zoals alle andere keren op het emplacement... klik.
Een stealthloc, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

[...]
Mag een trein eigenlijk wel rijden zonder duidelijk nummer? Want als er zo een aanrijding is dan weet niemand natuurlijk het nummer/cq welke trein het is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
LauPro schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:45:
[...]
Mag een trein eigenlijk wel rijden zonder duidelijk nummer? Want als er zo een aanrijding is dan weet niemand natuurlijk het nummer/cq welke trein het is.
Staat dat niet op een bordje in de cabine? Of ben je bang dat de machinist doorrijdt na een ongeluk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
LauPro schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:45:
[...]
Het NVR-nummer moet erop staan en dat staat er ook op. Wat zou je verder aan het nummer hebben bij een aanrijding? De kilometrering waar e.e.a. is gebeurd i.c.m. het treinnummer is toch veel nuttiger? Dat ze op Somba nu direct vragen welk materieel bij een aanrijding betrokken is...

[ Voor 25% gewijzigd door Luke! op 07-04-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom heeft de oudere IRM een pantograaf op de voorste of achterste bak?
Plaatje oud

De nieuwere IRM (of na ombouw) ziet er dan zo uit met de pantograaf op een middenbak:
Plaatje nieuw

Waarom is de pantograaf eigenlijk verplaatst?
En waarom is na de verplaatsing de pantograafbak open gelaten? Voor de luchtweerstand lijkt het me beter als deze nou juist wordt dichtgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Misschien omdat bij een ontsporing van de kopbak de trein niet meteen zonder voeding zit/de pantograaf niet de bovenleiding naar beneden doet kletteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Misschien verplaatsing van de elektrische systemen en eventuele voorbereidingen voor 25 kV? :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
mambo No5 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:35:
Misschien verplaatsing van de elektrische systemen en eventuele voorbereidingen voor 25 kV? :)
= het enige correcte antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Luccus schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:39:
[...]
= het enige correcte antwoord.
Dan zit er dus een loze ruimte onder de oude plaats van de pantograaf. Waarom zijn ze overigens niet affabriek voorbereid op 25 kv? En waarom is de pantograafbak ook bij de nieuw afgeleverde IRM's open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Trommelrem schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:41:
[...]

Dan zit er dus een loze ruimte onder de oude plaats van de pantograaf. Waarom zijn ze overigens niet affabriek voorbereid op 25 kv? En waarom is de pantograafbak ook bij de nieuw afgeleverde IRM's open?
Waarom iets kopen wat de komende 10 jaar waarschijnlijk niet gebruikt gaat worden en ook nog eens wat zitplaatsen op het balkon scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
[...]

Dan zit er dus een loze ruimte onder de oude plaats van de pantograaf. Waarom zijn ze overigens niet affabriek voorbereid op 25 kv?
Mind you: het is een ontwerp van begin jaren '90. Wat waren toen in Nederland de plannen v.w.b. introductie 25 kV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
[...]
Ik zal aan je denken de volgende keer als er iets bijzonders langskomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Wie was er af gelopen week nog naar de HSL geweest? Bij Zoetermeer tilde ze een trafo over de HSL heen. Erg spectaculair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hier wat foto's van gistermiddag/gisteravond tijdens de ombouw van Watergraafsmeer.

https://picasaweb.google....Off76-8Hg&feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er kwam een overloop wissel bij toch :? Mijn collega heeft er gisteren ook nog aan gewerkt op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yep maar dat is fase 4 8)7 dit is fase 3, ze vernieuwen nu alleen 1 overloop wissel, ze vervangen een 1:9 EW voor een 1:12 Engelswissel, waar er nu volgens mij nog maar 1 van ligt in NL (bij Rotterdam CS) en ze vervangen een 1:15 symmetrisch wissel naar een 1:12 links wissel. Daarnaast veel bovenleiding en seinwezen werkzaamheden. + 275m spoor vernieuwen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 08-04-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Voordeeluren-abonnementen worden binnenkort minder aantrekkelijk.
De NS gaat het gebruik van het Voordeelurenabonnement verder aan banden leggen. Mogen treinreizigers nu voor 9 uur 's ochtends al geen gebruik maken van de kaart, binnenkort moeten ze ook de avondspits (tussen 17.00 en 19.00 uur) de volle 100% betalen voor hun kaartje, zo liet de NS vanmiddag weten aan HP/De Tijd.

NS-woordvoerder Eric Trinthamer wil verder nog niets kwijt over de maatregel, behalve dat hij het nog niet vandaag naar buiten had willen brengen.

Het voordeelurenabonnement (volgens ns.nl nog steeds 'hét abonnement voor reizen na 9 uur 's ochtends') is populair. Voor 55 euro per jaar krijgen treinreizigers 40% korting op enkele reizen, retours en dagkaarten in 1ste en 2de klas.
Bron: http://www.hpdetijd.nl/20...-meer-tussen-17-en-19-uur

Nog niet helemaal duidelijk wanneer dit ingaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:03:
De Voordeeluren-abonnementen worden binnenkort minder aantrekkelijk.

[...]

Bron: http://www.hpdetijd.nl/20...-meer-tussen-17-en-19-uur

Nog niet helemaal duidelijk wanneer dit ingaat.
Inderdaad. Dat is een forse achteruitgang. Ik ben heel erg benieuwd wat dit met de prijs van zo'n voordeelurenabonnement gaat doen. Als de bruikbaarheid fors afneemt, mag je eigenlijk toch ook wel rekenen op een forse verlaging van de prijs.

Nu hoef je eigenlijk met je plannen alleen nog maar rekening te houden met: "Pas na 9 uur de trein pakken".
Straks komt daar nog bij: "Zorgen dat je voor 17 uur op je bestemming bent." en "Pas na 19 uur de trein weer terug pakken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:32

DDX

Wordt voor mij dan een reden om hem op te zeggen (en dan gewoon flinke prijs te gaan betalen iedere dag dat ik met de trein ga)

Is alleen een leuke wat je moet doen als je om 10 voor 5 aan je reis begint.
(en incheckt met vdu chipkaart)

Hoe werkt dat nu eigenlijk als je met vdu chipkaat incheckt om 01:00 's nachts ofzo, telt dat ook als volledig tarief ?

[ Voor 50% gewijzigd door DDX op 08-04-2011 14:37 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Een reis is geldig vanaf de eerste trein (+-5:30) tot 4:00 de volgende dag. Dus om 1:00 heb je gewoon 40% korting volgens mij. En van 4:00 tot 9:00 betaal je volledig tarief en van 9:00 tot 4:00 dus 40% korting (binnenkort dus ook volledig tarief tussen 17:00 en 19:00)

[ Voor 44% gewijzigd door ArcticWolf op 08-04-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Stel je maakt dan een ritje Amersfoort - Den Haag CS, vertrektijd 16:24, aankomst tegen 17:25 ongeveer.

Je checked in met je OV chip kaart met voordeeluren abbo. Betaal je dan de kortingsprijs over het eerste deel en de volle prijs over het tweede deel van je reis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:39:
Een reis is geldig vanaf de eerste trein (+-5:30) tot 4:00 de volgende dag. Dus om 1:00 heb je gewoon 40% korting volgens mij. En van 4:00 tot 9:00 betaal je volledig tarief en van 9:00 tot 4:00 dus 40% korting (binnenkort dus ook volledig tarief tussen 17:00 en 19:00)
Maar je zou dus om 00:01 kunnen inchecken (of om 03:55) en dan om 8:30 in de trein kunnen reizen met vdu korting.
(aangezien de ns nergens regels heeft hoelang je reis mag duren)

Voor de korting tussen 17:00 en 19:00 zal je alleen veel meer mensen krijgen die express wat eerder gaan inchecken.
Dus de ns zal daar iets voor moeten verzinnen in vorm van regels oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee volgens mij kan dat niet, alles wordt om 4:00 (of 5:30) gereset en niet om 0:00 anders zou het niet kloppen. Een gewoon papieren treinkaartje is geldig van 9:00 tot 4:00 volgende dag (met kortingskaart). Dus lijkt me dat het ook zo werkt met een chipkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

http://www.ns.nl/cs/Satel...n-kopen/welk-treinkaartje
Geldigheid

•Uw treinkaartje is één dag geldig: van 00.00 uur op de datum die op het kaartje staat, tot de volgende ochtend 04.00 uur.
Ik kan alleen nergens vinden hoe dat zit met de chipkaart.

Als het om 04:00 zomaar gereset wordt, gaat het mis met mensen die de nachttrein nemen bijvoorbeeld ?

[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 08-04-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ow 8)7 ik dacht van 4:00 tot 4:00... Ik denk niet dat het werkt om op 0:01 in te checken en dan later te reizen (5:30 tot 9:00 met 40% korting). Maar het is een keer het proberen waard :9

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 08-04-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik kan het opzich wel eens proberen, alleen je wordt zo extreem weinig gecontroleerd in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37

PeaceNlove

Deugleuter

Fiber schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:55:
Stel je maakt dan een ritje Amersfoort - Den Haag CS, vertrektijd 16:24, aankomst tegen 17:25 ongeveer.

Je checked in met je OV chip kaart met voordeeluren abbo. Betaal je dan de kortingsprijs over het eerste deel en de volle prijs over het tweede deel van je reis?
Nee, netzoals je nu niet om 8:30 kan inchecken op station 1 en om 10:00 uitchecken op station 2 en voor 75% van de rit korting krijgt. Inchecken na negen uur geeft je pas de korting.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe het staat met de proefballon om reizigers voor de ochtendspits ook korting te geven. Dat zou voor mij nog een reden zijn om dan alsnog aan de 17:00-19:00 volle mep betalen te ontkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
loop je zelf naar de conducteur toe :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:19:
loop je zelf naar de conducteur toe :X 8)7
Ook een optie ja, alleen zal die je dan wel erg gek aankijken als je wilt dat hij je controleert ;)
En dan vraag ik me ook af of ze het in dat geval wel snappen, of denken het is wel best.

Ik probeer het binnenkort wel eens uit met iig inchecken iets na middernacht/uitchecken 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
NS heeft enkele nieuwe abonnementen aangekondigd, waaronder een nieuw voordeelurenabonnement dat altijd geldig is, dus ook vóór 9 uur 's ochtends en tijdens de avondspits. Voor bestaande abonnementshouders verandert er niks. Ook is er een nieuw "Altijd Vrij"-product dat als ik het goed begrijp dezelfde voorwaarden biedt als een maandnetkaart, maar dan goedkoper.

Zie NS.nl, nieuwe abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Meer informatie:
Op de site van de NS kondigt de NS inmiddels aan om nieuwe abonnementsvormen te willen aanbieden. Zo moet het mogelijk zijn om in zogenaamde daluren onbeperkt te reizen tegen een vast bedrag. Daluren zijn alle uren van de week, behalve op werkdagen tijdens ochtend- en avondspits (6.30-9.00 uur en 16.00-18.30 uur). In de spitsuren gelden dan de normale tarieven. Ook komen er extra kortingsmogelijkheden voor ouderen en gezinnen met kinderen.

De huidige voordeelurenkaart zal als het aan de NS ligt gaan verdwijnen. Wel komt er een ander abonnement, waarmee mensen juist korting krijgen als ze altijd in de spits reizen. Deze korting is wel lager dan de huidige 40 procent. Bestaande voordeelurenkaarten blijven nog wel geldig. De verkoop hiervan stopt op 1 augustus.
De site van de NS zegt o.a. het volgende:
Reist u vooral tijdens de daluren?

Dan is één van de volgende abonnementen die wij naar verwachting vanaf 1 augustus aanbieden misschien iets voor u:
  • Dal Voordeel abonnement : 40% korting in de daluren en in het weekend € 50,- per jaar
  • Weekend Vrij abonnement : Onbeperkt reizen in het weekend en 40% korting in de daluren voor € 40,- per maand (2e klas)
  • Dal Vrij abonnement : Onbeperkt reizen in de daluren en in het weekend voor € 95,- per maand (2e klas)
Reist u vaak tijdens de spits?

Dan is één van de volgende abonnementen die wij naar verwachting vanaf 1 augustus gaan aanbieden misschien iets voor u:
  • Altijd Voordeel abonnement : Altijd voordelig reizen wanneer u maar wilt vanaf € 20,- per maand
  • Altijd Vrij abonnement : Onbeperkt reizen op elk moment van de dag vanaf € 295,- per maand (2e klas)
edit:
Damn you Alex) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ah, "Altijd Vrij" is dus niet geldig bij Veolia, Arriva, Syntus enz, alleen NS. Vandaar ook het prijsverschil denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Dank voor de info. Jammer alleen dat de NS niet aangeeft wat de korting van in de spits reizen dan gaat worden. Afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
PeaceNlove schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:14:
Dank voor de info. Jammer alleen dat de NS niet aangeeft wat de korting van in de spits reizen dan gaat worden. Afwachten dus maar.
Er is maar 1 kortingstarief toch? Dat is 40%. Of ze moeten ook meteen meerdere kortingstarieven gaan invoeren, maar dat lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Staat er gewoon hoor :
Altijd korting wanneer u reist tussen 06.30 en 09.00 en 16.00-18.30
• Reist u tijdens de daluren ((tussen 09.00 en 16.00 en na 18.30 en het hele weekend) dan verdubbelt de korting naar 40%.
En wat is de helft van 40% ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

• Reist u tijdens de daluren ((tussen 09.00 en 16.00 en na 18.30 en het hele weekend) dan verdubbelt de korting naar 40%.
20 procent dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het is net het tegenovergestelde van de belastingdienst dit: leuker kunnen we het maken, niet makkelijker. Beetje telecommarketing dit :N

Ben dan benieuwd wat mijn kortingsmogelijkheden gaan worden icm de jaartrajectkaart? Al zegt men dat de huidige kortingsvorm blijft bestaan voor mensen die 'm al hebben. En ik reis altijd in de spits, dus doe dan maar een Altijd Voordeel abonnement bovenop de jaartrajectkaart... 20% korting daarop voor € 20,00 klinkt goed :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 08-04-2011 16:45 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ze brengen het mooi, maar de wijziging van voordeel-uren naar dal-uren is toch eigenlijk een verkapte verslechtering. Dat Dal Vrij abbo lijkt mij wel wat, maar is met 95 Euro per maand toch nog redelijk prijzig, denk eigenlijk niet dat ik het eruit haal. Ideaal voor iemand met flexibele werktijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 08-04-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zitten wel leuke abonnementen tussen, denk alleen dat er niks voor mij gaat veranderen. Reis 's ochtends altijd spits, 's avonds eigenlijk nooit. Dus 50 eur/jaar zal wel blijven :p en 20 eur/maand is opzich best veel... voor alleen een kortingskaart tijdens de spits |:( die 95 eur/maand voor onbeperkt tijdens daluren en in het weekend is best wel voordelig :)

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 08-04-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:59:
yep maar dat is fase 4 8)7 dit is fase 3, ze vernieuwen nu alleen 1 overloop wissel, ze vervangen een 1:9 EW voor een 1:12 Engelswissel, waar er nu volgens mij nog maar 1 van ligt in NL (bij Rotterdam CS) en ze vervangen een 1:15 symmetrisch wissel naar een 1:12 links wissel. Daarnaast veel bovenleiding en seinwezen werkzaamheden. + 275m spoor vernieuwen.
* bestaudio zwaait naar Koude Wolf

Ik heb daar al het 1 en ander opgenomen ivm BvL Misschien dat je me wel is hebt zien lopen zonder het te weten :P

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met het bus/tram/metro-deel van de maandnetkaart. Altijd Vrij klinkt nu leuk met €295,- per maand, aangezien ik nooit in treinen van anders vervoerders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maranello schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:48:
Ze zijn wel aardig bezig met metingen op het traject tussen Amsterdam en Utrecht. Ik zie er al twee weken regelmatig een Eurailscout Motorpost voorbij komen. Gister nog de UFM 120
Staan er nu ook 2 achter station Amersfoort geparkeerd, 1 op de foto (phone-pic) de andere staat er achter.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_ndbq6kxLHLo/TZ9gDsSCDvI/AAAAAAAAACE/2I6ev66M120/s800/IMAG0027.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

De zelfde mallen zijn gebruikt, die hadden ze nog waardoor die nieuwe VIRM's ook snel geleverd konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

DDX schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:41:
Staat er gewoon hoor :

[...]

En wat is de helft van 40% ? ;)
* PeaceNlove gaat leren begrijpend lezen...
Overigens dus totaal niet interessant als je dagelijks Bilthoven-Amersfoort doet. De korting die ik krijg is niet meer dan ik kwijt ben aan aan de spits-kortingskaart per maand. Beter laten ze de maandabonnementen voor wat het is, want anders ga ik er 20% op achteruit :(

Krijg net een mail van onze spoorwegen:
Voordeelurenabonnement blijft voor u bestaan
Uw Voordeelurenabonnement blijft bestaan naast de nieuwe abonnementen. U hoeft niets te doen om met 40% korting te blijven reizen na 9.00 uur. U kunt natuurlijk ook profiteren van de nieuwe voordelen en overstappen op één van onze nieuwe abonnementen.
Ik houd dus mooi mijn huidige VDU :)

[ Voor 28% gewijzigd door PeaceNlove op 09-04-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alex) schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:37:
[...]
'Over 14 jaar hebben alle treinen een wc'

Bron: Powned
Dat geld toch voor álle vervoerders hoop ik, niet alleen de NS?

Duurt wel lang trouwens zeg, 14 jaar, djeez :/

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 10-04-2011 08:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Binnenkort reis ik weer met de ICE van Arnhem naar Basel. Als je helemaal voorin gaat zitten kan je over de schouder van de machinist meekijken. Super! En als de machinist een beetje in een praatbui is kan hij je heel wat leren. Een keer of wat geleden heeft een Duitse machinist me zo'n beetje de hele bediening van de cockpit uitgelegd. Dat maakt het meekijken een volgende keer des te interessanter!

Omdat de trein kop maakt in Köln ga ik misschien nog even een wandeling door de hele trein maken. M'n kaartje is 1e klas, dus ik kan in beide uiteinden plaatsnemen >:)

In Zwitserland kan je een speciaal stuurstand-treinkaartje kopen voor de ritten Zürich-Lugano en Zürich-Genève. Deze kaartjes kosten ongeveer CHF 700. De bezienswaardigheden zijn niet dezelfde, maar je kunt wat mij betreft beter met de ICE!

[ Voor 17% gewijzigd door Varienaja op 10-04-2011 18:52 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Interessant nieuw iets van Bombardier, inductie voor alle voertuigen, niet alleen trams:

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 10-04-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik reed daarnet parallel aan de lijn ah - ut. Ergens na Maarn zag ik een knipperende 4 langs de lijn. Weet iemand hier wat dat betekent?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ligt aan de kleur:
- knipperend groen met cijfer: rijden toegestaan met de door het getal aangegeven snelheid
- geel met cijfer: snelheid verminderen tot de door het getal aangegeven snelheid
En 4 betekent uiteraard 40 km/h

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:44
Raven schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:25:
[...]

Alleen NS, de rest valt niet onder het rijk. Of het rijk moet het opnemen in de wet, of het provincies lief vragen ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm... Kwam namelijk laatst een vervoerder tegen (Syntus) die een DM '90 in gebruik had genomen en het toilet wat daar inzat had afgesloten. Sticker er ook af, alsof ie niet meer gebruikt zou (mogen) worden.
Natuurlijk kom ik die precies op een moment tegen dat ik hoge nood heb en het station waar ik er uit moest geen (bereikbaar) toilet had. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 10-04-2011 21:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:05:
Ligt aan de kleur:
Geen idee wat voor kleur. Dat verklaart waarom een machinist niet kleurenblind mag zijn. En waarom ik nooit machinist had kunnen worden :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48
wildhagen schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:05:
Ligt aan de kleur:

[...]
Nee ligt niet aan de kleur in dit geval, een knipperend getal kan alleen bij geel. De machinist moet in dit geval de snelheid begrenzen naar 40km/h, die snelheid hoeft niet bij het eerstvolgende sein worden bereikt, maar moet wel blijven remmen tot de 40km/h is bereikt. Wordt toegepast waar seinen dichter op elkaar staan dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De toilettenpost die hier eerder staat geldt alleen voor NS, regionale overheden kunnen het nog steeds zelf beslissen. Om dat niet meer mogelijk te maken zal er een wetswijziging moeten worden doorgevoerd en dat is voor zover mij bekend niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Maarssen rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

Die is blijkbaar over het perronspoor gestapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Alex) schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:12:
Interessant nieuw iets van Bombardier, inductie voor alle voertuigen, niet alleen trams:

[video]
Ben benieuwd hoe ze het rendement voor elkaar hebben van z'n systeem.
Overigens is z'n systeem interessant om elektrische auto's bij te kunnen laden, dan hoef je niet meer te stoppen om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op www.primovecity.bombardier.com kun je iets meer te weten komen over de technologie erachter, in het kort: m.b.v. sensors wordt bepaald wanneer er een voertuig is dat om kan gaan met Primove, en alleen dan wordt er elektriciteit afgegeven. Dus niet fulltime. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat snapte ik wel, alleen is inductie in de regel niet zo efficiënt in energie overdracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
[...]

Je zou maar in de trein staan met hoge nood, kom je bij de juist deur, zit er een sticker op met de melding "Over 14 jaar is het toilet in deze trein beschikbaar"

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Murcielago schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:40:
[...]

Je zou maar in de trein staan met hoge nood, kom je bij de juist deur, zit er een sticker op met de melding "Over 14 jaar is het toilet in deze trein beschikbaar"
Moest er ff over glimlachen

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

[...]

Voor hetzelfde geldt zullen de treinen al eerder aangepast zijn? misschien al in 2018?
Ze hebben het ook over: VOOR 2025...
Lekkere Powned / GeenStijl achtige kop maar weer... :/

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 12-04-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
AW_Bos schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 01:06:
[...]

Voor hetzelfde geldt zullen de treinen al eerder aangepast zijn? misschien al in 2018?
Ze hebben het ook over: VOOR 2025...
Lekkere Powned / GeenStijl achtige kop maar weer... :/
Ze gaan het opnemen in de nieuwe concessie hoofdspoor 2015-2030. Een andere optie zie ik niet.

NS lijkt niet te willen, dus de kans dat alles al in 2018 aangepast is lijkt me klein. Ook omdat er een paar jaar geleden nog allerlei nieuw intercity en sprintermateriaal gekocht is. Het gaat dus om inbouw en er moet dus echt iets gedaan worden ipv alleen besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Murcielago schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:40:
[...]

Tja, andere kant van het verhaal is dat NS haar inkomsten alleen krijgt uit de kaartjes. Geen subsidie.

Ben jij bereid om voor een kaartje 10% meer te betalen voor WC's? Van mij hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ben ik nu de enige die dat hele "we gaan electrisch en hebben 0 uitstoot" serieus zat is. Dat hele E-auto geneuzel, schei toch uit.

Leuk van Bombardier, maar hoe parkeer je dan je auto? Hmmm? Handig voor de politie in dat filmpje, maar als de boeven nu eens van de weg af gaan... Het riekt erg naar een jaren 50 idee dat ten tijden zelf als net zo outdated en flexibel was / is als een monorail...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BjornE schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:23:
[...]

Tja, andere kant van het verhaal is dat NS haar inkomsten alleen krijgt uit de kaartjes. Geen subsidie.

Ben jij bereid om voor een kaartje 10% meer te betalen voor WC's? Van mij hoeft dat niet.
Interessante stelling. Waar wil je wel voor betalen? Heb jij genoeg aan een tussenruimte van een halve meter of heb je lange benen en heb je een meter nodig? Stofje op je stoel? Überhaupt voor een stoel of ben je content met staanplaatsen? Als je smal bent is een 2+3 opstelling zoals bij Veolia misschien ook wel genoeg.

Het is niet zo zwart-wit. En NS zal ook minder inkomsten hebben als mensen de trein mijden omdat ze hun behoefte niet kunnen doen als ze aandrang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
zwahiel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:13:
Ben ik nu de enige die dat hele "we gaan electrisch en hebben 0 uitstoot" serieus zat is. Dat hele E-auto geneuzel, schei toch uit.

Leuk van Bombardier, maar hoe parkeer je dan je auto? Hmmm? Handig voor de politie in dat filmpje, maar als de boeven nu eens van de weg af gaan... Het riekt erg naar een jaren 50 idee dat ten tijden zelf als net zo outdated en flexibel was / is als een monorail...
Trams: elektrisch. Bussen: elektrisch (binnen de stad) of anders hybride. Auto's: hybride. Wanneer elektriciteit beschikbaar is elektrisch rijden, anders overschakelen op benzine.

Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
http://www.computable.nl/...pdas-bij-hs-mobility.html
De Nederlandse Spoorwegen hebben na een Europese aanbesteding een order van ruim tienduizend robuuste pda's geplaats bij het consortium HS Mobility. Dit bestaat uit de Zweedse pda-fabrikant Handheld Group en Sigmax, een Nederlandse leverancier van mobiele software voor het openbaar vervoer. Het contract heeft een looptijd van vjf jaar. Het grootste gedeelte van de pda's, die worden ingezet voor het lezen van de ov-chipkaart, zal in 2011 worden geleverd.

Read more: http://www.computable.nl/...bility.html#ixzz1JIraYWiP
Pagina: 1 ... 28 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!