Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.956 views

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Luccus schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:58:
[...]
Nou, de rijtuigen in de Fyra- en Benelux zijn nog niet heel lang geleden omgestickerd en zien er echt niet afgetrapt uit. Wat heb je nou gezien?
Mwoeah, kwestie van perspectief, maar ik was er ook niet van onder de indruk. Toegegeven, mij viel vooral de herrie op (slechte geluidsisolatie, krakende/schuddende onderdelen), maar ook optisch was het bepaald niet alsof je in iets zat wat in de buurt moest komen van een ICE, Railjet of voor mijn part zelfs IC+...

Oslik blyat! Oslik!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Tja, qui interieur is er vrijwel geen verschil met ICMm natuurlijk. De slechte isolatie is niet alleen een probleem van het ICR, maar ook van de ballastloze bovenbouw van de HSL-Zuid (de externe geluidsproductie van het zooitje heeft al tot klachten van geluidsoverlast gezorgd zodat de meeste mensen hier wel weten). Sowieso, mocht je met de Fyra reizen, zorg dan dat je midden in het rijtuig zit. Op de balkons is het geluid niet te harden :P.

Logius | Somda | Twitter

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ze hebben nu een test met geluidsreductie materiaal op de spoorstaaf tussen Best en Eindhoven, hopelijk kunnen ze dat (bij positieve uitslag) op de HSL ook toepassen.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2011 07:41 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

SleutelMan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:02:

[...]

Rotterdam-Parijs is met de Thalys een directe verbinding, tussen Rotterdam en Groningen moet je 1x overstappen (in Zwolle/Utrecht). Reistijd naar Groningen vanuit Rotterdam was geloof ik 2 uur en 40 min? :P
Er gaat 4x per dag (06:35, 11:35, 20:35 en 21:35) een rechtstreekse IC van Rotterdam naar Groningen in 2:39, dus Rotterdam - Groningen is slechts 2 minuten langer en net zo weinig overstappen als Rotterdam - Parijs ;)

Rail Away!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:57:
[...]

Mwoeah, kwestie van perspectief, maar ik was er ook niet van onder de indruk. Toegegeven, mij viel vooral de herrie op (slechte geluidsisolatie, krakende/schuddende onderdelen), maar ook optisch was het bepaald niet alsof je in iets zat wat in de buurt moest komen van een ICE, Railjet of voor mijn part zelfs IC+...
Ja ho maar, het ging niet over het interieur...
ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:40:
ze hebben nu een test met geluidsreductie materiaal op de spoorstaaf tussen Best en Eindhoven, hopelijk kunnen ze dat (bij positieve uitslag) op de HSL ook toepassen.
Bedoel je die opvulling tussen de twee spoorstaven op het meest westelijke spoor, of raildempers?

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.ed.nl/regio/ei...dempers-op-spoor-Best.ece

die bedoelde ik 8)7 ik dacht dat het een test was, maar het is maar op een kort trace :X

kan jij uitleggen hoe dat werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2011 08:50 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

peugeot206gt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:01:
Wil in dit topic (wellicht) even vloeken in de kerk.

Ik hoop stiekem dat de fyra een lang leven is gegund. Ikzelf ben nu ca. 10x met de fyra geweest en moet toegeven dat ik die toeslag maar al te graag betaal. Uiteraard heb ik nog geen problemen met de fyra gehad, maar de tijdswinst die het op mijn reis naar Noorwegen geeft is zo een 10% verreken ik dat in het totaalbedrag is dat de 2 euro toeslag op het moment meer dan waard.
Met een toeslag van 2 euro vind ik het ook een goede aanvulling van het aanbod. De huidige concessie is eeuwig jammer en een volstrekt misbaksel, maar IMHO ook acceptabel als je maar 2 euro toeslag vraagt.
En op SOMDA lees ik van een HSA medewerker dat ze nu 100% bezetting hebben in de spits.
SleutelMan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:02:

[...]

Rotterdam-Parijs is met de Thalys een directe verbinding, tussen Rotterdam en Groningen moet je 1x overstappen (in Zwolle/Utrecht). Reistijd naar Groningen vanuit Rotterdam was geloof ik 2 uur en 40 min? :P
En Rotterdam - Parijs in 2:37 en het is twee keer zo ver. Goed, er zijn 4 rechtstreekse treinen van Rotterdam naar Groningen, maar er zijn er 10 van Rotterdam naar Parijs.

Signatures zijn voor boomers.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:51

PeaceNlove

Deugleuter

Boekingssysteem op de website van NS-hispeed klopt ook niks van momenteel. Heb net maar telefonisch mijn Zonthalys geboekt, want de website geeft nog steeds aan dat er geen tickets beschikbaar zijn. :(
Het gaat overigens wel hard met die tickets, want heen was het allergoedkoopste tarief ook al weer op. Gelukkig is 85 euro nog steeds niet veel om van Amsterdam naar Zuid Frankrijk te komen :)

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:49:
http://www.ed.nl/regio/ei...dempers-op-spoor-Best.ece

die bedoelde ik 8)7 ik dacht dat het een test was, maar het is maar op een kort trace :X

kan jij uitleggen hoe dat werkt?
Door toepassing van raildempers wordt de trilling in de spoorstaaf beperkt, de trillingen zijn eerder uitgedempt en hierdoor neemt de afstraling van het geluid af. Door de verminderde trilling in de rails, zal dit ook doorwerken in het trillingniveau van de dwarsliggers en zei het beperkt ook in het trillingsniveau van de wielen. Het totaal van deze verminderde geluidafstraling zal tot een geluidreductie leiden.
Praktijkervaringen met raildempers (2006, PDF)

Er staan 6 verschillende soorten in, maar de werking is hetzelfde. Ik vermoed dat het om het S&V-type gaat aangezien die op meer plaatsen al is toegepast.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Bij Utrecht Overvecht liggen die dempers ook op de IC sporen en je kan in de trein ook goed horen wanneer je over de dempers rijdt en wanneer niet.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:44
PeaceNlove schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:32:
Boekingssysteem op de website van NS-hispeed klopt ook niks van momenteel. Heb net maar telefonisch mijn Zonthalys geboekt, want de website geeft nog steeds aan dat er geen tickets beschikbaar zijn. :(
Het gaat overigens wel hard met die tickets, want heen was het allergoedkoopste tarief ook al weer op. Gelukkig is 85 euro nog steeds niet veel om van Amsterdam naar Zuid Frankrijk te komen :)
Ssst hint: bij HiSpeed zijn ze eerder op als bij de SNCF... (kost je wel bellen naar la douce france, en frans praten met een mademoiselle)

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door PeaceNlove op 24-02-2011 14:19 ]

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

significant schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:15:
[...]

Ssst hint: bij HiSpeed zijn ze eerder op als bij de SNCF... (kost je wel bellen naar la douce france, en frans praten met een mademoiselle)
Die tip wist ik al half, want ik wil ook nog wel eens via internet bij ze bestellen (tgv-europe.com). Helaas gaat mijn frans niet veel verder dan "bonjour" en "ca va?", dus bellen wordt het niet.

Wat ik wel lame vind is dat die actie van 65 euro per ticket dus wel via de site geadverteerd wordt, maar in de praktijk dus niet te bestellen is via de site.

Tgv-europe.com had de tickets vanochtend 09:00 overigens ook nog niet... lijkt er een beetje op alsof ze de bestelprocedure voor internet pas later aanzetten ergens in het systeem.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Worden handhelds van conducteurs/chauffeurs aan het einde aan de dag met een server gesynced?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Wadloper 6 en 7 voor Argentinië zijn inmiddels ook onderweg, de andere drie hebben ongeplande heimwee en staan in Amersfoort nog in de weg te staan (...).

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 24-02-2011 18:45 ]

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Saturnus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:39:
Worden handhelds van conducteurs/chauffeurs aan het einde aan de dag met een server gesynced?
Ja, dat doen ze. Dit gebeurt op de grotere stations wat tevens ook de standplaats in voor de conducteurs en machinisten. Zie ook dit (download) filmpje.

Via GPRS worden een aantal keren per dag de laatste nieuwsfeitjes binnengebracht, zoals verstoringen, laatste nieuws voor NS Personeel etc...
Verder is de Handheld-apparatuur die ze in het filmpje gebruiken al weer verouderd, net als het materieel wat je ziet :P.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 24-02-2011 20:37 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ArcticWolf
  • Niet online
geen activesync push? :9 dus daarom weten de conducteurs nooit wat, omdat ie maar 1x per uur update ;)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:43:
geen activesync push? :9 dus daarom weten de conducteurs nooit wat, omdat ie maar 1x per uur update ;)
Alsof je dit soort data via ActiveSync gaat updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:43:
dus daarom weten de conducteurs nooit wat, omdat ie maar 1x per uur update ;)
Daarom gebeurt dat ook niet slechts een aantal keer per dag zoals AW_bos suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Vroeg me af of ze die OVStation hack wel of niet zien. Als ze syncen moet het kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem anders eens een kijkje in het OV-chipkaart topic, Saturnus. Daar is er al ontzettend veel over besproken.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

Luccus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:42:
de andere drie hebben ongeplande heimwee en staan in Amersfoort nog in de weg te staan (...).
Ik zag ze vanmorgen in Amersfoort. Een mannetje van Strukton stond er foto's van te maken (ik ook ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Er is een technisch probleem op de HSL waardoor Fyra niet kan rijden. Excuus! #fyra
Aldus NS Hispeed op Twitter.

Dan vraag ik me af wat voor probleem er op de HSL is, en waarom er alleen Fyra genoemd wordt en niet Thalys?

Edit: er zijn wat problemen met het Radio Block Centre (RBC) wat bij het ERTMS-systeem hoort.

[ Voor 16% gewijzigd door Alex) op 25-02-2011 16:25 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Weekje wintersport gedaan met de trein. Vorige week was het een massale uittoch met allemaal bijzondere treinen.
Bij Emmerich stond het propvol met treinspotters, waarvan een groot deel op de rails. Ik heb het idee dat daarom onze trein langzaam moest passeren. Uiteindelijk ben ik door een vertraging 3 uur later op bestemming aangekomen.

Vandaag staakte de GDL in Duitsland (geen idee wat het is) waardoor het halve spoor plat lag. Ook nog 300kmh gereden met de ICE, leuk om eens mee te maken!

edit: foto erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fzxvpafroc.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 25-02-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lol dat zijn nog eens vertragingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:38:

Vandaag staakte de GDL in Duitsland (geen idee wat het is) waardoor het halve spoor plat lag.
GDL = Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer, een Duitse spoorwegvakbond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Drie keer is scheepsrecht: de laatste drie van de tien DH-stellen voor Argentinië zijn inmiddels in Roosendaal gearriveerd. Klikkie vlak voor de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mad Marty schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:33:
Neem anders eens een kijkje in het OV-chipkaart topic, Saturnus. Daar is er al ontzettend veel over besproken.
Ah nooit bedacht dat er een topic over zou zijn. Morgen eens lezen. :)

Heb het van een conducteur bevestigd gekregen dat er gesynced wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, kost even wat moeite maar dan heb je ook wat...

Over paar weekjes moet ik een workshop geven in Zürich. Default bij ons bedrijf is vliegen de avond van tevoren, hotelovernachting, dan na de afspraak 's middags terugvliegen. Om verschillende redenen had ik daar geen zin in denk aan: 1) treingek 2) milieutechnisch zeer discutabel om zo'n kort stukje te vliegen 3) heb de avond van tevoren tot 20u andere plannen in Nijmegen 4) kantoor waar ik moet zijn staat pal tegenover Zürich HB. Moest hemel en aarde verzetten, maar heb voor elkaar gekregen dat ik met de CNL slaaprijtuig ga, lekker ontspannen in Arnhem opstappen, volgende ochtend douchen in de trein en om 8u ter plekke, tijd om Morgenessen te pakken en dan fris aan de slag :)

Komt bij dat de trein goedkoper is dan vliegen, en dat ik zo geen hotel nodig heb, dus werkgever is helemaal verbaasd en blij...

Gezien de onbegrip die ik kreeg bij dit voor elkaar krijgen:
Hoe staan jullie werkgevers tegenover (intl) zakenreizen per trein doen?

Ik weet dat bijv Treinreiswinkel B2B services aanbiedt, maar wij zitten vast aan een of ander bureau via welke alles geboekt moet worden. Bestaan er infomapjes oid om aan dat soort lui te geven om ze op de hoogte te brengen van het feit dat treinen vaak een beter alternatief kan zijn dan vliegen?

Wat me opviel was dat men bijv totaal niet op de hoogte was van mogelijheid tot douchen aan boord van een nachttrein, of om een 1-persoonscoupe te krijgen in 2e klas. Dat soort misverstanden zijn onzinnig en belemmeren onnodig gebruik van trein voor zakelijke reizen :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik ben 1x voor de baas naar Lübeck geweest met de trein. Die kaartjes werden gewoon bij NS-hispeed gekocht kan ik me herinneren.
Bij ons is het beleid dat diegenen die geen leaseauto hebben er een mogen lenen wanneer dat nodig is, maar voor deze trip was ik meerdere dagen weg en een van de leaseauto's was daarom geen optie. Verder was vliegen ook geen optie, want eerst naar een vliegveld om vervolgens een stukkie naar Hamburg (vliegveld Lübeck had/heeft geen verbinding met NL) te vliegen en vervolgens weer de trein te pakken naar Lübeck is ook niet echt tijdsefficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn werkgever vindt het allemaal prima. Vorige keer heb ik ook gewoon de trein gepakt naar een beurs in brussel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

* mambo No5 is vandaag op uitnodiging met de testrit van de Fyra op en neer gegaan tussen Breda en Schiphol. Moet zeggen dat 't me niet tegen viel, maar ik kan me wel vinden in het commentaar dat ik hier her en der gelezen heb. 'T viel me voornamelijk op hoe traag de trein reed op het omwissel punt 1500v -> 25 kV na Prinsenbeek en dat het geheel bij Lage Zwaluw pas enigzins begon op te trekken. Dit was bij Rotterdam en Schiphol heel wat minder merkbaar. Daarnaast was het gezang (?) van de wielen op de rail wel overduidelijk aanwezig, maar reed het geheel wel heerlijk stabiel over de HSL heen. Aangekomen in Schiphol een broodje gehaald en de trein retour gepakt, ware het niet dat deze compleet geannuleerd werd zonder opgaaf van reden.

Al met al een positieve ervaring, maar aangezien ik in Den Bosch woon voor mij niet echt een snelle optie om op Schiphol te komen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
dion_b schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:21:
[..]
Bij ons het default de trein, maar wij komen dan ook niet heel erg vaak in het buitenland. Ik werk ook voor het spoor, dus bij ons moeten we juist veel moeite doen om met een ander vervoersmiddel dan de trein naar het buitenland te gaan. Voor zakelijke reizen binnen NL naar klanten mogen wij dan ook 1e klas reizen, of we gebruiken een pool-auto.
Het komt wel eens voor dat collega's naar duitsland moeten, en die worden dan standaard verzocht met de trein te gaan. Sommige plekken zijn echter sneller te bereiken met het vliegtuig. Adviseurs (uren)kosten ook geld, dus in dat geval wordt soms afgeweken en mag het met het vliegtuig.
mambo No5 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:03:
* mambo No5 is vandaag op uitnodiging met de testrit van de Fyra op en neer gegaan tussen Breda en Schiphol. Moet zeggen dat 't me niet tegen viel, maar ik kan me wel vinden in het commentaar dat ik hier her en der gelezen heb. 'T viel me voornamelijk op hoe traag de trein reed op het omwissel punt 1500v -> 25 kV na Prinsenbeek en dat het geheel bij Lage Zwaluw pas enigzins begon op te trekken. Dit was bij Rotterdam en Schiphol heel wat minder merkbaar. Daarnaast was het gezang (?) van de wielen op de rail wel overduidelijk aanwezig, maar reed het geheel wel heerlijk stabiel over de HSL heen. Aangekomen in Schiphol een broodje gehaald en de trein retour gepakt, ware het niet dat deze compleet geannuleerd werd zonder opgaaf van reden.

Al met al een positieve ervaring, maar aangezien ik in Den Bosch woon voor mij niet echt een snelle optie om op Schiphol te komen. :)
De standaard route is geloof ik de fly-over van Bd ri Rtd bij breda prinsenbeek (zevenbergschehoek aansl), dus je zit daar even zonder tractie en je moet dan een flyover over. Dat proces vertraagd de trein natuurlijk even. Het kan ook geweest zijn dat de trein pas laat een MA gekregen heeft om van L1 naar L2 te schakelen, waardoor de trein al in een remcurve kwam. Heb je nog kunnen genieten van het uitzicht over het hollands diep :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Redelijk; het regende pijpestelen, maar juist daardoor was het (overigens met hoge waterstand) Hollands diep wel erg mooi om te zien. :) Wat betreft het vertragen: ik snap inderdaad dat er andere factoren mee spelen, maar had verwacht dat dat on the fly zou gebeuren.. Op een gegeven moment reden we haast stapvoets de HSL op, terwijl 't geheel voor de fly-over nog redelijk vaart had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik heb al aardig wat ritjes over dat stuk mogen maken, maar daar eigenlijk niet zo veel last van gehad. De trein waar ik in zat ging dan ook wel vaak via het rechterspoor de HSL op, om daar weer linkerspoor door te wisselen bij zevenbergschehoek aansluiting. We maken dus niet heel veel gebruik van de fly-over.
Feit is wel dat er een spanningssluis zit en een fasescheiding. Je krijgt eerst een 1500V->25kV spanningssluis en nog geen 1500 meter verder krijg je een fasescheiding. Als je dus laat een MA krijgt zal je met een lage snelheid door die fasescheiding moeten, en dan vertraag je wederom. Als je op tijd je MA krijgt, zal het allemaal iets sneller moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Ach, 't was niet voor niets een testrit, heb me in ieder geval prima vermaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mijn werkgever zegt standaard per auto (die ik niet heb maar wel kan lenen) of trein, maar ik reis liever zelf per trein als ik naar een opdrachtgever moet (ProRail bv...daarnaast is ProRail echt makkelijk per trein te bereiken) ik heb wel 1 opdrachtgever en die zit in Geleen en dat is iets minder makkelijk te bereiken per trein maar op de terugweg zet een collega mij vaak af op Roermond waardoor ik tot nu toe nog zonder problemen snel terug ben in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Is het niet mogelijk om met >100 km/h de stroomafnemer te laten zakken? Of mag dat niet ivm. schade aan de bovenleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zou laten zakken niet mogen? Heen en weer zwiepe van de leiding?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vinnienerd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:41:
Is het niet mogelijk om met >100 km/h de stroomafnemer te laten zakken? Of mag dat niet ivm. schade aan de bovenleiding?
Ik snap je bericht niet. Bedoel je het laten zaken van een STRA bij een spanningssluis of fasescheiding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dion_b schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:21:
[...]

In de tijd dat ik voor Océ werkte hadden ze net Siemens HLD aangekocht. Dat zit in Poing, bij München.
Als daarheen gegaan moest worden dan was dat dus ook vliegen: via Düsseldorf op een onzalig vroeg tijdstip thuis weg, dan was je ergens rond 9:00 - 9:30 op kantoor, en dan 's avond weer terug.
Je was geradbraakt.
Ik heb dat één keer gedaan en daarna ben ik altijd met de nachttrein gegaan. D 1924/1925 "Luna" was dat. Dan was je 's morgens ik geloof om 7:25 op München Hbf, even lekker ontbijten op het station en dan de S-Bahn naar Poing. Was je rond 8:30 daar.
De eerste keer dat ik dat deed had mijn baas blijkbaar aan onze secretaresse gevraagd "of dat wel goed zou gaan", met de trein naar München.

Ik was dus ook de enige die dat deed. Ik heb er door een foutje van mijn werk nog eens 3 dagen extra 1e klas interrail aan overgehouden :*)
mambo No5 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:03:
Ik heb die ritten ook gemaakt. Trein van 13:24 uit Breda en 15:26 uit Amsterdam.
Het viel me ook op dat na het kneiterhard over de wissels naar de HSL te gaan (gewoon met 140 km/h dus) hij erg lang nodig had om om te schakelen en weer op te trekken. De snelheid was alweer gezakt tot 110 km/h.
Op de terugweg hadden we 13 minuten vertraging bij vertrek, er stond een stam Prio rijtuigen op spoor 14b en 2 minuten voor tijd kwam de lok even omlopen naar 15a, terug het wissel over naar 14b, koppelen, remproef, machinist erbij, en dat duurde zijn tijd.
En dan bij Breda van de HSL af ging erg langzaam, maximaal 60-70 km/h.

Ook die biscotti's gekregen van Natasja? Ze gaf de suggestie om ze in de thee te dippen, maar normaal hoort daar een zoete dessertwijn bij. Die had ze toch niet bij zich.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat "kneiterhard" over de wissels van de HSL gaan hoort erbij, want daar liggen 1:34,7 wissels die met 140 bereden mogen worden. Het omlopen van de lok kan vrij snel gaan, als je een Trdl hebt die handig is en mee wil werken + een gemotiveerde rangeerder. Als je de HSL afgaat bij Breda dan gaat men er vanuit dat het RAS-sein op rood staat en men dus nog tijdig kan remmen. Bij dat betreffende sein kan je gelukig ruim op tijd zien of het sein groen toont. Ook daar moet je een spanningssluis door, waardoor je niet meteen aan kan zetten. Je takt daar in op bestaand spoor dus er kan ook een IC of Cargo net voor zitten waardoor je met geel de HSL af moet ri Breda Prinsenbeek en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
verkeerd gelezen

[ Voor 84% gewijzigd door ArcticWolf op 27-02-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Maasluip schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:45:
[...]

Ik heb die ritten ook gemaakt. Trein van 13:24 uit Breda en 15:26 uit Amsterdam.
Het viel me ook op dat na het kneiterhard over de wissels naar de HSL te gaan (gewoon met 140 km/h dus) hij erg lang nodig had om om te schakelen en weer op te trekken. De snelheid was alweer gezakt tot 110 km/h.
Op de terugweg hadden we 13 minuten vertraging bij vertrek, er stond een stam Prio rijtuigen op spoor 14b en 2 minuten voor tijd kwam de lok even omlopen naar 15a, terug het wissel over naar 14b, koppelen, remproef, machinist erbij, en dat duurde zijn tijd.
En dan bij Breda van de HSL af ging erg langzaam, maximaal 60-70 km/h.

Ook die biscotti's gekregen van Natasja? Ze gaf de suggestie om ze in de thee te dippen, maar normaal hoort daar een zoete dessertwijn bij. Die had ze toch niet bij zich.
Geen idee wie Natasja is, maar ik heb inderdaad een stel van die Italiaanse koekjes bij de (op het traject Breda - Rotterdam en terug gratis) thee gekregen. Het omlopen in Breda ging overigens wel op een slimme manier; trein komt binnen in de richting van Tilburg, aan de achterkant (richting R'dam) koppelt men een losse loc aan en de originele loc word afgekoppelt. Deze loc gaat vervolgens na vertrek weer na een zijspoortje en fungeert als trekkracht voor de volgende Fyra. Pretty clever, geen vertraging door koppelen en een backup als er onverhoopt alsnog een uit mocht vallen. :) Hoe men dat in Amsterdam doet weet ik niet (ben er op Schiphol uit gegaan om daar even rond te hangen) en wilde de trein 40 min later (ergo: zou dezelfde moeten zijn als heenreis), maar die viel dus uit. Uiteindelijk de 14:10 terug naar Breda genomen, welke dus exact hetzelfde treinstel als op de heenreis bleek te zijn. :)

Vond het trouwens wel grappig dat de complete 1e klasse (en daar zat nog redelijk wat mensen in) pontificaal bleef zitten in Rotterdam en men in Rotterdam nogmaals omriep dat dit vooral niet de (ook uitgevallen) Benelux naar Brussel was, maar men naar Breda ging.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
De manier van omlopen was vroeger zo ook in Rotterdam zo (tegenwoordig rijden ze door naar Rotterdam Stadion), in Amsterdam wordt er gewoon de loc omgelopen op de Watergraafsmeer :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
IJnte schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:15:
[...]

Ik snap je bericht niet. Bedoel je het laten zaken van een STRA bij een spanningssluis of fasescheiding :?
Dat je inderdaad bij een sluis of scheiding gewoon even de stroomafnemers laat dalen en vervolgens op de batterijen de boel omschakelt, daarna de stroomafnemer weer omhoog doet, terwijl je snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat gebeurd ook zo. Bij een fasescheiding hoef je alleen de HS schakelaar te bedienen, en de STRA hoeft niet neer. Bij een spanningssluis ga je fysiek over naar een andere STRA dus moet je hem wel neerlaten en oplaten. Dat gaat gewoon tijdens het rijden.
offtopic:
Feli @ Maasluip *O*

[ Voor 8% gewijzigd door IJnte op 28-02-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mogelijk een schandaaltje rondom AnsaldoBreda: voor de Deense spoorwegen bouwen zij al vele jaren aan nieuwe diesel-intercitytreinen, de IC4. Hier is al de nodige heisa mee, de treinen zijn inmiddels al een jaar of 6 te laat. Nu zijn er foto's opgedoken van een IC4 in Libische kleurstelling, in Libië, die eveneens door AnsaldoBreda gebouwd is. Het verhaal gaat dat dit een gift is van Italië aan Libië.

DSB is verbaasd hierover, AnsaldoBreda heeft nog geen reactie gegeven.

Artikel (vertaald), foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dichter bij huis is er minder geëmmer over materieel en dus arriveert de 100e SLT (tevens de eerste van de vierde order) volgens het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Wow, check dat interieur, beetje zoals first class in een vliegtuig... :) Zouden die nieuwe SLT's nu wel winterhard zijn?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Die IC4 cabine is wel jaren 80-style zeg: Dat oranje-geel en dan die rubixcube-achtige knopjes :P Oogt wel vrij antiek voor zo'n recent treinstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Dat geel is inderdaad erg jaren 80-my-first-sony, dit ziet er nog ouder uit dan ICM. Wat hebben Arabiëren toch met geel en groen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Fiber schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:38:
Zouden die nieuwe SLT's nu wel winterhard zijn?
De kleine wijzigingen die in januari aan het materieel zijn doorgevoerd worden nu in de fabriek al verwerkt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Naar aanleiding van een correspondentie met de klantenservice van de NS heb ik een brief ontvangen met daaronder:

Bijlage: Dagkaart 2e klas VDU (1x)
De bijlage is een treinkaartje waarop staat 'Keuzedag 60+'
Zie ook de foto. Er zat trouwens geen folder bij met voorwaarden.

Ik bezit zelf een studenten-OV-chipkaart.
Waarom stuurt de klantenservice mij dit kaartje? Mijns inziens heb ik hier namelijk niets aan. Is het een foutje van ze of proberen ze me wat aan te smeren?

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/vdu.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 28-02-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ben je 60+? Nee? Dan is er een foutje gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Grappig, ze zijn op Leiden Centraal van die elektronische CTA's aan het ophangen, net als onder andere in Amersfoort hangen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Jammer dat ze die niet gelijk op Rotterdam CS hangen, aangezien ze toch bezig zijn met het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bijna treinbotsing schuld van conducteur

AMERSFOORT - De bijna-botsing tussen twee treinen bij station Amersfoort vorig jaar was de schuld van de hoofdconducteur en machinist van de vertrekkende trein. Dat blijkt uit een onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.

De conducteur gaf op 23 juni het sein om te vertrekken terwijl dat nog helemaal niet mocht. De machinist liet vervolgens na om te controleren of de seinen wel goed stonden en reed weg met de trein.

Gevolg was dat twee treinen op hetzelfde spoor op elkaar afreden. Door snel ingrijpen van een verkeersleider kwamen de treinen op 120 meter afstand van elkaar tot stilstand.

De inspectie vindt dat de NS te weinig heeft gedaan om te voorkomen dat treinen door een rood sein heen kunnen rijden. Vooral omdat dit in het verleden al eens de oorzaak van een ongeluk was. Daarom wil de inspectie nu concrete plannen van de NS zien om de situatie te verbeteren.
Bron: RTV Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

CodeCaster schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:14:
Grappig, ze zijn op Leiden Centraal van die elektronische CTA's aan het ophangen, net als onder andere in Amersfoort hangen.
hangen trouwens ook op haarlem sinds een tijdje

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:49
Net onderweg naar huis op Utrecht CS (naar Tiel) werd ons mede gedeeld dat de trein tussen bord 4 en 8 terecht kwam, omdat op hetzelfde spoor al een stel voor Breda terecht kwam. Dus men massaal aan het lopen om bij het juiste stel terecht te komen. Helaas wist niet iedereen het te waarderen: "Wordt het een gewoonte om zo achterlijk ver te rijden?" volgens een reizigster. Was overigens pas de 1e keer dat ik dit op deze manier meemaakte... Wat geeft het nu om die nog geen 100m verder te lopen?

Overigens tot de ontdekking gekomen dat voorste CTA (nog net onder de kap) op 18b het volgende toonde, tot de juiste trein erop kwam:
Vertrek 14:22 Sprinter
's-Hertogenbosch

's-Hertogenbosch, Tilburg (etc)
Breda

Zit dus waarschijnlijk een gaar boekje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wat geeft het nu om die nog geen 100m verder te lopen?
Sommige mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Diezelfde figuren pakken waarschijnlijk ook de auto als ze bij de buren (in een rijtjeshuis) op de koffie gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
ShitHappens schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:55:
Helaas wist niet iedereen het te waarderen: "Wordt het een gewoonte om zo achterlijk ver te rijden?" volgens een reizigster. Was overigens pas de 1e keer dat ik dit op deze manier meemaakte... Wat geeft het nu om die nog geen 100m verder te lopen?
Ach, typisch Nederlands. Je moet iets te klagen hebben. Op de bus maak ik dit ook mee, ik kan niet altijd helemaal naar voren rijden bij een lang platform (velperplein Arnhem bijv.) als er al andere bussen staan. De meeste passagiers lopen dan naar je toe, maar je hebt er altijd een aantal die vooraan blijven staan en dan van je verwachten dat ik - nadat de bus voor mij is weggereden - even naar voren rijd voor hen en de deur weer open.
wildhagen schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:13:
[...]

Sommige mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Diezelfde figuren pakken waarschijnlijk ook de auto als ze bij de buren (in een rijtjeshuis) op de koffie gaan.
Haha, zo is mijn schoonvader ook :P Die pakt de auto naar de supermarkt die ongeveer 100 meter van het huis ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Dolan op 01-03-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
in Amersfoort is het wel gruwelijk irritant dat je zover moet lopen om een beetje normaal in te stappen of uit te stappen en richting het station te lopen. Als het 14 bakken ICM is naar Groningen/Leeuwarden en je stapt achterin in ben je 5 min aan het lopen voordat je bij het station zelf bent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

ArcticWolf schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:57:
in Amersfoort is het wel gruwelijk irritant dat je zover moet lopen om een beetje normaal in te stappen of uit te stappen en richting het station te lopen. Als het 14 bakken ICM is naar Groningen/Leeuwarden en je stapt achterin in ben je 5 min aan het lopen voordat je bij het station zelf bent 8)7
Dat heb ik daar dagelijks :)

Enige voordeel is dat je ook via de andere trap en traverse snel richting het busstation kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27

PauseBreak

derp!

Tsja, dat heb je op Eindhoven ook als je vooraan instapt. Dan ben je ook een pokke-eind aan het lopen, maar ach, je bent er in ieder geval he :P
Zou alleen wel fijn zijn wanneer er aan beide kanten een tunnel zou zijn, ook ivm drukte, want tijdens spits en evenementen is het daar niet fijn lopen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Lekkere kop ook, het was de schuld van de machinist, niet van de conducteur :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Het in feite de schuld van beide. De conducteur floot te vroeg, en klaarblijkelijk zijn sommige NS mcn'en zo geconditioneerd dat bij het zien van de groene lamp ze uitgaan van een veilig tonend sein. Zo ging het ook al fout in Gouda een paar jaar terug (ICM tegen Thalys)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Dan nog blijft het de schuld van de mcn alleen. Er wordt wel vaker gefloten bij rood, bijvoorbeeld als de conducteur verwacht dat rood elk moment amber/groen kan worden (passerende Intercity oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De mcn heeft een STS gepasseerd, die is in eerste instantie verantwoordelijk. Al gaat de conducteur op zijn kop staan, de mcn moet het seinbeeld bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waarom fluit de conducteur als het V sein niet brand |:( lekker nuttig om de deuren dan al dicht te doen. Ik vind dat beide schuld hebben, maar de machinist lag ook te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@ArticWolf Als ik naast je in de auto zit en roep: “Het is groen” dan kijk je zelf toch ook nog even naar het stoplicht? Het is niet handig en zelfs tegen de wet, maar dat de HC de deuren al gesloten heeft betekend niet dat je als MCN maar het gas er op moet gooien. En als je vervolgens én een noodoproep mist én twee wissel openrijd heb je als mcn toch echt liggen slapen, ook al heeft de HC als eerste een fout gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ben niet zo into treinen, maar vond dit wel even grappig.
Een ICE met bestickering voor het vrouwen-voetbal-wk in Duitsland 2011:

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/SDC11549.jpg
(Keulen)

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 01-03-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Vinnienerd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:07:
Dan nog blijft het de schuld van de mcn alleen. Er wordt wel vaker gefloten bij rood, bijvoorbeeld als de conducteur verwacht dat rood elk moment amber/groen kan worden (passerende Intercity oid).
Volgens de regels van de vertrekprocedure moet er wel degelijk een vertreklicht of bij afwezigheid daarvan een groen sein branden voordat de vertrekprocedure mag worden gestart. De tijd die op het dienstkaartje staat voor vertrek heeft daar weinig mee te maken. Ik ben het met je eens dat de mcn in principe verantwoordelijk is voor het checken van het sein maar de HC gaat niet helemaal vrijuit vind ik.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Cheesy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:50:
Ben niet zo into treinen, maar vond dit wel even grappig.
Een ICE met bestickering voor het vrouwen-voetbal-wk in Duitsland 2011:

[afbeelding]
(Keulen)
Jammer dat niet de hele trein in die stijl gedaan is (ala OV-chip VIRM e.d.), dat ziet er wat strakker uit dan een enkel rijtuig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

SleutelMan schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:57:
[...]

Volgens de regels van de vertrekprocedure moet er wel degelijk een vertreklicht of bij afwezigheid daarvan een groen sein branden voordat de vertrekprocedure mag worden gestart. De tijd die op het dienstkaartje staat voor vertrek heeft daar weinig mee te maken. Ik ben het met je eens dat de mcn in principe verantwoordelijk is voor het checken van het sein maar de HC gaat niet helemaal vrijuit vind ik.
Hoe zijn de procedures dan? Het lijkt mij dat de HC het signaal richting machinist geeft dat de trein klaar is voor vertrek, niet meer en niet minder. Dat de HC de deuren dicht doet op de vertrektijd ook al is het spoor er niet klaar voor is hooguit wat minder klantvriendelijk (dichte deuren terwijl de trein er nog 2 minuten staat is mij wel eens overkomen). Dat de machinist dan een signaal krijgt van 'trein is klaar', dat hij vervolgens kijkt van 'mijn traject is klaar' en dan pas vertrekt lijkt mij de enige logische procedure. In mijn ogen is de machinist 100% verantwoordelijk voor deze fout en heeft de HC er niets mee te maken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:58:
@ArticWolf Als ik naast je in de auto zit en roep: “Het is groen” dan kijk je zelf toch ook nog even naar het stoplicht? Het is niet handig en zelfs tegen de wet, maar dat de HC de deuren al gesloten heeft betekend niet dat je als MCN maar het gas er op moet gooien. En als je vervolgens én een noodoproep mist én twee wissel openrijd heb je als mcn toch echt liggen slapen, ook al heeft de HC als eerste een fout gemaakt.
Volgens de Ola reclame niet :9 maar idd de mcn lag lekker te slapen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo, ik stond net weer eens op Roosendaal om over te stappen, dus meteen even een paar foto's gemaakt :)
Treinen Roosendaal
Treinen Roosendaal 2Treinen Roosendaal 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij is de blauwwaarde van je fotocamera ietwat... ehm, van slag ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ze zijn ook niet met een fotocamera maar met een telefoon gemaakt ;) De combinatie vrij licht in de bovenste helft van de foto en donker onderin is ook niet echt ideaal merkte ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

Bastien schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 06:15:
Hoe zijn de procedures dan? Het lijkt mij dat de HC het signaal richting machinist geeft dat de trein klaar is voor vertrek, niet meer en niet minder.
De HC mag officieel de vertrekprocedure pas starten op het moment dat vertreklicht(kastjes met een witte lamp en daaronder een V, meestal op het perron) brand of bij afwezigheid het sein het seinbeeld geel of beter toont. Volgens mij is het zo dat als een sein geel knipper aangeeft er alleen na instemming van de mcn de vertrekprocedure gestart mag worden. Vaak is het zo dat het vertreksein en het sein aan elkaar gekoppeld zijn in de beveiliging.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 21:21
silverstorm schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:04:
[...]Vaak is het zo dat het vertreksein en het sein aan elkaar gekoppeld zijn in de beveiliging.
Zeg maar gerust altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hey, even iets totaal anders:

Komende zomer willen mijn vriendin en ik een rondje fietsen in Bretagne.
Hiervoor willen we onze fietsen meenemen in de trein richting Bretagne. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit in de praktijk gaat en wat het kost.

Daarnaast ben ik heel erg benieuwd hoe er omgegaan wordt met fietskarretjes en bagage op de fiets. Is dit uberhaupt mogelijk op een lange treinreis?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
dcm360 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:50:
Zo, ik stond net weer eens op Roosendaal om over te stappen, dus meteen even een paar foto's gemaakt :)

Treinen Roosendaal
[afbeelding][afbeelding]
Vandaag zijn de Wadlopers voor Argentinië naar Antwerpen gebracht. Aankomst: foto.

[ Voor 65% gewijzigd door Luke! op 03-03-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Inclusief mede-spotter (die kerel rechts lijkt aan het fotograferen te zijn?)? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Nee, iemand van het lokale Pentagon. ;)
Nog wat plaatjes: op één van de beroemde bruggen (foto) en zonder loc (foto)

[ Voor 68% gewijzigd door Luke! op 02-03-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:37:
Nee, iemand van het lokale Pentagon. ;)
Nog wat plaatjes: op één van de beroemde bruggen (foto) en zonder loc (foto)
:o waar is dat?

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
"... naar Antwerpen ..." en "aankomst ..." schreef ik eerder, dus ik denk in Guttecoven. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heheh ;) ik bedoelde waar in Antwerpen, ik maak m'n zinnen niet af vandaag, had ik ook last van op m'n werk :9

[ Voor 46% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ah! Bundel IJsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

CodeCaster schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:14:
Oja, dat zijn die enorm handige dingen :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UyX0USCTWhAria3RfQkxpqnX/full.jpg

Amersfoort, vanochtend :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Ach, het komt met de traditionele CTA's misschien niet zo vaak voor maar het wil nog wel es gebeuren hoor :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Vind het trouwens wel jammer als op utrecht centraal het grote bord weggaat...
Komen daarvoor in de plaats her en der vertrekstaten?
Ik vind die kleine schermen die ze dan ophangen (bijv den bosch) veel minder goed leesbaar, dat grote bord zie je meteen waar je ook staat op centraal en dan weet je gelijk of en waar je heen moet rennen.

De NS android app werkt niet zo goed op utrecht cs omdat er teveel mensen 3G aanhebben bij vodafone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Wat betreft de vervanging: In eerste instantie werden er (zoals in Den Bosch en Den Haag Centraal) van die kleine tv-schermpjes opgehangen, in de toekomst verwacht ik meer een constructie zoals nu op Utrecht al te zien is, een gecombineerd scherm (waar nu een aantal algemene mededelingen op worden gedaan). Uniforme schermen van die grootte zijn zeer duur en ook redelijk storingsgevoelig, het grote scherm wat vroeger op de AH to Go stond lag regelmatig in storing...

Grappige opmerking over het 3G gebruik van Vodafone op Utrecht, ik heb T-mobile en heb nergens last van, dat terwijl de NS zelf (met hun nieuwe intercitytreinen) ook gebruik maakt van dit netwerk :P.

[ Voor 17% gewijzigd door SleutelMan op 03-03-2011 12:43 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:29:
Komen daarvoor in de plaats her en der vertrekstaten?
Ik vind die kleine schermen die ze dan het en der ophangen (bijv den bosche) veel minder goed leesbaar, dat grote bord zie je meteen waar je ook staat op centraal en dan weet je gelijk of en waar je heen moet rennen.

De NS android app werkt niet zo goed op utrecht cs omdat er teveel mensen 3G aanhebben bij vodafone :(
Geen enkele applicatie werkt goed op Utrecht CS O-) mijn verbinding (ook Vodafone) wordt er ook steeds uitgeschopt als ik daar ben, bellen kan gelukkig nog wel :9 Al is het wel raar dat als ik het station uit loop dat ik dan wel weer verbinding heb.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 03-03-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
kortom, het bereik van Vodafone in de stationshal te Utrecht Centraal is niet zo best. Das ook apart, als er 1 plaats is die in het centrum ligt... :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SleutelMan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:29:
kortom, het bereik van Vodafone in de stationshal te Utrecht Centraal is niet zo best. Das ook apart, als er 1 plaats is die in het centrum ligt... :P
het bereik is niet slecht (3g+ en 5 streepjes = max) heb ik daar, alleen er zijn teveel verbindingen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb precies hetzelfde probleem met Vodafone... en het wordt beter zodra het perron niet meer in zicht is. Heel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

SleutelMan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:29:
Klopt, zelfde merk ik met KPN en ook de gratis wifi in de trein heeft geen internet meer als je utrecht centraal binnen rijdt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
de gratis wifi in de trein is van t-mobile ;). Ik heb daar nooit zo'n last van (omdat ik in Utrecht vrijwel altijd uit- of overstap) en met mn mobiele telefoon (ook t-mobile) merk ik af en toe dat ik naar GPRS wordt gepusht maar voor de websites die ik gebruik (voornamelijk m.ns.nl en mobiel.waarisdetrein.nl) maakt dat niet zoveel uit.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Reinier schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:08:
[...]

Oja, dat zijn die enorm handige dingen :9

[afbeelding]

Amersfoort, vanochtend :>
Ha, een jaartje geleden kreeg je nog een letterlijke 'behind the screens' die een hoop toffe diagnostische gegevens toonden.
Klik erop voor grotere resolutie :).

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.48/897550001-897600000/897572901-897573000/897572913_5_kUWU.jpeg
Lennart_1337 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:29:
Ik weet dat het ding verouderd is, maar misschien dat er een groot scherm voor terug komt zodra de hal verbouwd is?
Waar las je dat dat bord weg word gehaald, en is er ook een verwachte planning bij wanneer hij wordt verwijderd?

Overigens is mij opgevallen dat de kluisjes weg zijn gehaald uit de stationshal en dat er voorbereidingen getroffen worden om er een tijdelijke winkel te bouwen?

[ Voor 46% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2011 13:02 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1 ... 24 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!