In de tijd dat ik voor Océ werkte hadden ze net Siemens HLD aangekocht. Dat zit in Poing, bij München.
Als daarheen gegaan moest worden dan was dat dus ook vliegen: via Düsseldorf op een onzalig vroeg tijdstip thuis weg, dan was je ergens rond 9:00 - 9:30 op kantoor, en dan 's avond weer terug.
Je was geradbraakt.
Ik heb dat één keer gedaan en daarna ben ik altijd met de nachttrein gegaan. D 1924/1925 "Luna" was dat. Dan was je 's morgens ik geloof om 7:25 op München Hbf, even lekker ontbijten op het station en dan de S-Bahn naar Poing. Was je rond 8:30 daar.
De eerste keer dat ik dat deed had mijn baas blijkbaar aan onze secretaresse gevraagd "of dat wel goed zou gaan", met de trein naar München.
Ik was dus ook de enige die dat deed. Ik heb er door een foutje van mijn werk nog eens 3 dagen extra 1e klas interrail aan overgehouden

mambo No5 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:03:
* mambo No5 is vandaag op uitnodiging met de testrit van de Fyra op en neer gegaan tussen Breda en Schiphol. Moet zeggen dat 't me niet tegen viel, maar ik kan me wel vinden in het commentaar dat ik hier her en der gelezen heb. 'T viel me voornamelijk op hoe traag de trein reed op het omwissel punt 1500v -> 25 kV na Prinsenbeek en dat het geheel bij Lage Zwaluw pas enigzins begon op te trekken. Dit was bij Rotterdam en Schiphol heel wat minder merkbaar. Daarnaast was het gezang (?) van de wielen op de rail wel overduidelijk aanwezig, maar reed het geheel wel heerlijk stabiel over de HSL heen. Aangekomen in Schiphol een broodje gehaald en de trein retour gepakt, ware het niet dat deze compleet geannuleerd werd zonder opgaaf van reden.
Ik heb die ritten ook gemaakt. Trein van 13:24 uit Breda en 15:26 uit Amsterdam.
Het viel me ook op dat na het kneiterhard over de wissels naar de HSL te gaan (gewoon met 140 km/h dus) hij erg lang nodig had om om te schakelen en weer op te trekken. De snelheid was alweer gezakt tot 110 km/h.
Op de terugweg hadden we 13 minuten vertraging bij vertrek, er stond een stam Prio rijtuigen op spoor 14b en 2 minuten voor tijd kwam de lok even omlopen naar 15a, terug het wissel over naar 14b, koppelen, remproef, machinist erbij, en dat duurde zijn tijd.
En dan bij Breda van de HSL af ging erg langzaam, maximaal 60-70 km/h.
Ook die biscotti's gekregen van Natasja? Ze gaf de suggestie om ze in de thee te dippen, maar normaal hoort daar een zoete dessertwijn bij. Die had ze toch niet bij zich.
Signatures zijn voor boomers.