Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Bij de aanschaf ja... wanneer komt er weer een nieuwe batch ICs/Sprinters? Dat duurt nog wel ff... of de concessie moet open gebroken worden maar dan ben je meer geld kwijt aan gezeik dan aan nieuwe treinenLauPro schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:33:
[...]
Het is niet of-of maar en-en. Bij de aanschaf van een trein is die paar duizend euro dat het hooguit kost om in elke coupe stopcontacten te maken te verwaarlozen.

Het gaat sowieso pas worden ingevoegd bij nieuwe bestellingen toch? Zo moeilijk moet het niet zijn? Een paar kabeltjes trekken en wat zekeringsautomaatjes. Er hoeft geen 16A uit te komen lijkt mij, gewoon afzekeren op 2A met automaatjes?ArcticWolf schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:35:
Bij de aanschaf ja... wanneer komt er weer een nieuwe batch ICs/Sprinters? Dat duurt nog wel ff... of de concessie moet open gebroken worden maar dan ben je meer geld kwijt aan gezeik dan aan nieuwe treinen
Oh ik las niet goed XD ik dacht dat het in elke trein ingevoerd moest worden ook al hoefde hij niet naar renovatie.LauPro schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:49:
[...]
Het gaat sowieso pas worden ingevoegd bij nieuwe bestellingen toch? Zo moeilijk moet het niet zijn? Een paar kabeltjes trekken en wat zekeringsautomaatjes. Er hoeft geen 16A uit te komen lijkt mij, gewoon afzekeren op 2A met automaatjes?
De Stadsregio wil een kwartierdienst voor Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent. Min of meer uit nood stopt daarom de intercity Zwolle-Roosendaal (en alleen die intercity) daar ook. Over enkele jaren moet er naast de huidige sprinter nog een tweede sprinterserie komen, waardoor de intercity weer kan doorrijden.biertjuh? schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:01:
@verhaal over 3 IC stations:
Waarom maken we dat niet weer gewone stoptrein stations ipv IC stations?? Dan zijn we toch ook van het gezeik af??
1. Zorg ervoor dat de spitstreinen 's ochtends op tijd rijden. Elke week minimaal 1x gemiddeld 3x vertraging.
2. Zorg ervoor dat die IC"s op dat traject je uberhaupt een trein mag noemen. Vandaag 3 bakken ICMm waarvan nog 1 hele eersteklas ook.
3. Schaf de eerste klas in de sprinters af, nadat ik gisteren als een sardientje zat opgesloten in een sprinter die maarliefst 2 hele wagons had op het traject Sloterdijk - Hoorn Kersenboogerd. 1e klas verhinderd de doorstroming in sprinters, liever een soort metro opstelling.
Nee als ik er voor moest betalen zou ik nooit meer met de trein gaan ben het nu wel een beetje beu. Oké met de auto sta ik in de file maar dan ZIT ik tenminste wel, heb ik een comfortabele reiservaring, hoef ik niet in de stank te staan en heb ik nog frisse lucht en airco ook
HD4Life @ Full-HD
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Die oude dubbeldekkers die nu gemoderniseerd worden, kunnen volgens mij gewoon getrokken worden door een 1700-loc. Met de VIRM kan dat niet (of maar met beperkingen).BeefHazard schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:28:
Zag gisteren wel iets wonderlijks rondrijden. Zag 't slechts in een flits, maar het leek verdacht veel op VIRM bakken met een NID loc. Kan dat überhaupt?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ja, vrij nauwkeurig zelfs en het staat niet expliciet in het stukje van NU.nlArcticWolf schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:27:
[...]
Heb jij het artikel wel gelezen? Al jou vraagtekens staan gewoon in het artikel![]()
Het is gewoon irritant om onzorgvuldige informatie te verstrekken.
Laatste stuk staat overigens niet in het artikel.
Zo is het bijvoorbeeld ook wel interessant om te kijken om welke treinen het nu precies gaat, intercity of sprinter.
0,82% lijkt bv niet veel, maar als dat betekent dat een bepaalde trein elke dag een keer voorbijrijdt, is dat toch wel vrij ernstig.
Dat is hartstikke leuk voor die stadsregio. Recente cijfers zijn er niet maar in de statistieken van 2006 waren er per dag zn 500 reizigers voor Lent en hetzelfde aantal voor Zuid. Nu kan ik niet goed oordelen hoe het er nu voor staat. Tenzij het aantal vertwintigvoudigd is in de afgelopen jaar, vind ik dat ze het prima af kunnen met 2 sprinters per uur. Em als ze dan nog steeds 4 treinen per uur willen hebben, laten ze dan een zak geld van het stadsbestuur lekker een aanbesteding doen maar laat de staat/NS niet opdraaien voor hun grootheidswaanzin.Tochjo schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:12:
[...]
De Stadsregio wil een kwartierdienst voor Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent. Min of meer uit nood stopt daarom de intercity Zwolle-Roosendaal (en alleen die intercity) daar ook. Over enkele jaren moet er naast de huidige sprinter nog een tweede sprinterserie komen, waardoor de intercity weer kan doorrijden.
Om het even in perspectief te plaatsen. Harderwijk is een groeigemeente en had in 2006 al 6000 reizigers per dag. Zij moeten het doen met 2 sprinters per uur voor beide richtingen. De sprinter richting Utrecht zit elke ochtend ramvol terwijl er maximale capaciteit (8 bakken NID) gereden wordt. De gemeente (Note bene de partij die het.minst van het spoor houdt heeft het zelfs in het programma van 2014 staan) loopt al jaren te praten met de NS in de hoop dat er treinserie extra zal stoppen in Harderwijk maar krijgt het niet voor elkaar. Maar in Lent en Arnhem Zuid stoppen ze doodleuk 4x per uur. Waar hebben we het over.
[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 26-11-2013 23:44 ]
Terzijdegestelde rommel waar nu onderdak voor is gevonden op de Ceres-terminal in de Houtrakpolder.MBV schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:03:
Ik zag vanochtend een hele zwik DD-AR rijtuigen langs Amsterdam CS gesleept worden met een dieselloc ervoor. Nogal wonderlijke opstelling: stuurstandrijtuig, 2 wagons, stuurstandrijtuig, aantal wagons en nog een stuurstandrijtuig die vooruit reed om het af te maken
Wordt er omgeroepen dat de trein niet kan vertrekken vanwege veiligheidsredenen, de trein is te vol ?! Het hele achterste gedeelte van de trein gaat zowat in een stuip ; er zijn verspreid nog zitplaatsen, de 1e klas is zoals altijd leeg en er staan precies 3 mensen. De klucht gaat verder ; er wordt omgeroepen of er mensen willen uitstappen vanwege de drukte !!

Uiteindelijk wordt er toch gereden, de meneer die is uitgestapt wordt uitbundig bedankt.
Personeel komt geen moment op het idee om de reizigers te adviseren naar achteren te gaan en/of 1e klas te gebruiken ... zij kunnen dat toch zien ? Cameratoezicht volgens de bordjes. En anders loop je even langs de trein (?).
En als je dan denkt alles gehad te hebben, komt de trein met intussen ruim 20 min. vertraging aan op HS en stopt daar !! En mag iedereen 3 perrons verder gaan wachten op de volgende, ook 20 min. vertraagde sprinter naar CS.
Videobewaking != real-time cameratoezicht. Ik neem dat je de heren conducteurs hebt aangesproken op de gevolgen van zulk reactief gedrag?Goner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:43:
zij kunnen dat toch zien ? Cameratoezicht volgens de bordjes. En anders loop je even langs de trein (?).
Overigens ; vorige week zat ik in een sprinter die pas echt druk (en gevaarlijk IMHO) was. Alles van kop tot staart bomvol incl. 1e klas en bij sluiten v/d deuren moesten er buiken ingetrokken worden. De piloot hield de moed erin door constant over de intercom mensen aan te manen op te schuiven en plek te maken en sprak daarbij mensen persoonlijk aan - die mevrouw met bontkraag en die meneer die aan het gangpad blijft zitten met een plek aan het raam vrij (echt!) - dus die overzag wel degelijk de situatie
NS Airways?Goner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:39:
De piloot hield de moed erin door constant over de intercom mensen aan te manen op te schuiven en plek te maken en sprak daarbij mensen persoonlijk aan
Die zag ik inderdaad langs mijn werk komen op de westpoortMBV schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:03:
Ik zag vanochtend een hele zwik DD-AR rijtuigen langs Amsterdam CS gesleept worden met een dieselloc ervoor. Nogal wonderlijke opstelling: stuurstandrijtuig, 2 wagons, stuurstandrijtuig, aantal wagons en nog een stuurstandrijtuig die vooruit reed om het af te maken
(ik zit zeg maar in de buurt van ruigoord,echt waar je geen ns bakken verwacht
hier
en nog een foto geprobeerd te maken op afstand

maar neem aan dat ze vanaf daar verscheept gaan worden ofzo? echt veel ruimte om ze te laten staan is er niet op het spoor,of komen ze tussen de containers aangezien er daar toch bijna nooit wat gebeurd
[ Voor 36% gewijzigd door mrsar op 27-11-2013 14:16 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Stonden die niet in Nijmegen?mrsar schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:02:
[...]
Die zag ik inderdaad langs mijn werk komen op de westpoortwas even een heel vreemd gezicht aangezien ik daar normaal alleen goederentreinen zie.
(ik zit zeg maar in de buurt van ruigoord,echt waar je geen ns bakken verwacht)
Daar stond echt een hele rij DD-AR materieel.
Ach, bij machinist moet ik meer denken aan iemand met een grote pet, zwarte vegen op z'n gezicht van de kolen en een zakdoek om z'n nek ... vandaar piloot.

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 27-11-2013 15:08 ]
...en die plek gaat dan niemand uit het gangpad zitten? Het is krap, maar je kan daar gewoon langs...Overigens ; vorige week zat ik in een sprinter die pas echt druk (en gevaarlijk IMHO) was. Alles van kop tot staart bomvol incl. 1e klas en bij sluiten v/d deuren moesten er buiken ingetrokken worden. De piloot hield de moed erin door constant over de intercom mensen aan te manen op te schuiven en plek te maken en sprak daarbij mensen persoonlijk aan - die mevrouw met bontkraag en die meneer die aan het gangpad blijft zitten met een plek aan het raam vrij (echt!) - dus die overzag wel degelijk de situatie
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Yep, onbegrijpelijk.ijdod schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:37:
[...]
...en die plek gaat dan niemand uit het gangpad zitten? Het is krap, maar je kan daar gewoon langs...
Ik kon het net zien vanaf het balkon ; alles overvol (1e klas n.b.) en die vent blijft gewoon zitten zonder dat iemand 'm vraagt om effe op te staan of op te schuiven. Je hebt horken en schapen ...
Oh nee hoor, die zie je sowieso nietGoner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:39:
Ik heb geen conducteur gezien ... daar was het te druk voor, denk ik .

Ja... die 3737... blijft een triest verhaal...Kruiwagen schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:05:
[...]
Niets is UP blijkbaar teveel, kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren. Over de 3737 kunnen we inmiddels enkele boeken schrijven
En verleden week heeft Norfolk Southern bekend gemaakt 1,5 miljoen te doneren voor de restauratie van de N&W J class #611. Wellicht een hint voor die andere NS. Iets met 175 jaar en zo...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ja, net gedaan. 7:35 bij de parkeergarage thuis weggereden, de tijd dat ik weg moet lopen om op tijd te zijn voor de IC van 7:45 (stoptrein van 7:54 is te vaak vertraagd, en 3 minuten overstaptijd is sowieso krap). Parkeren voor 10 euro/dag in de Oosterdok parkeergarage, lift naar mijn kantoor gepakt en ik zit hier 10 minuten eerder dan wanneer ik de Fyra had gepakt. En dat terwijl het volgens de VID een 'bijzonder drukke ochtendspits' was, ik heb 10 minuten vertraging opgelopen op de A2.Fiber schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:48:
[...]
In de spits...? Inclusief parkeren in Amsterdam...?
Heb je het wel eens serieus getest?
tja, ik sta tegenwoordig elke dag stil bij de afslag Utrecht vanaf de A10 of A1/A9, bij de aansluiting Arena en dan weer voor de afslag Maarssen op de A2 (Amsterdam > Utrecht) en als ik pech heb ook nog eens bij de aansluiting naar de A12 vanwege "tunnel dosering". En dan ook nog de frustratie van mensen die niet opletten of de auto er hard doorheen duwen of vergeten gas te geven bij een spatje regen of met hun mobiel aan het spelen zijn en over op 2 banen rijdenMBV schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:04:
[...]
Ja, net gedaan. 7:35 bij de parkeergarage thuis weggereden, de tijd dat ik weg moet lopen om op tijd te zijn voor de IC van 7:45 (stoptrein van 7:54 is te vaak vertraagd, en 3 minuten overstaptijd is sowieso krap). Parkeren voor 10 euro/dag in de Oosterdok parkeergarage, lift naar mijn kantoor gepakt en ik zit hier 10 minuten eerder dan wanneer ik de Fyra had gepakt. En dat terwijl het volgens de VID een 'bijzonder drukke ochtendspits' was, ik heb 10 minuten vertraging opgelopen op de A2.

Het is dat ik met het OV niet op m'n huidige projecten kan komen anders kies ik liever voor het OV.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 28-11-2013 09:10 ]
Het begon allemaal hiermee: MBV in "Het grote spoorwegentopic deel 21"
[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 28-11-2013 09:16 ]
De goederenwagon die begin deze maand ontspoorde bij het Twentse Borne en daardoor een miljoenenschade veroorzaakte, was goed onderhouden.
Dat zegt directeur Erno Chevallier van het Hilversumse bedrijf Voestalpine Railpro, eigenaar van de goederenwagon, donderdag in een vakblad voor railbedrijven.
Sinds 1995 is viermaal een wagon van het type FCCPPS uit de rails gelopen, maar dat gebeurde telkens door een andere oorzaak.
Het was al eerder bekend dat de ontsporing bij Borne gebeurde doordat een wielband onder de wagon was gebroken.
Hoe de in goede staat verkerende wielband kon knappen onderzoekt het bedrijf nog. Ook de Inspectie Leefomgeving en Transport doet onderzoek.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Sterker nog: daar stond geen enkele DD-AR, maar DDM-1.ArcticWolf schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:07:
[...]
Stonden die niet in Nijmegen?
Daar stond echt een hele rij DD-AR materieel.
Iets anders: weet jij - of een van de andere inframensen hier - welke club PCA in Boxtel is? Ooit was er een handig kaartje, maar dat kan ik niet meer vinden en zal ook wel achterhaald zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Luke! op 28-11-2013 19:56 ]
BAM met een OPC > PGO contract.Luccus schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:21:
[...]
Sterker nog: daar stond geen enkele DD-AR, maar DDM-1.
Iets anders: weet jij - of een van de andere inframensen hier - welke club PCA in Boxtel is? Ooit was er een handig kaartje, maar dat kan ik niet meer vinden en zal ook wel achterhaald zijn.
Verwijderd
Daar zijn we in Nederland veel te zeikerig voor. Als de NS geld zou doneren voor een restauratie staat meteen half Nederland op z'n achterste benenen "omdat de kaartjes ondertussen wel ieder jaar duurder worden". Nee, de NS mag alleen nog geld uitgeven aan dingen die strikt noodzakelijk zijn, precies voorgeschreven door de kamer. Het is immers een privaat bedrijf.Killjoy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:32:
[...]
Ja... die 3737... blijft een triest verhaal...
En verleden week heeft Norfolk Southern bekend gemaakt 1,5 miljoen te doneren voor de restauratie van de N&W J class #611. Wellicht een hint voor die andere NS. Iets met 175 jaar en zo...

Bijna mee eens.Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:53:
[...]
Daar zijn we in Nederland veel te zeikerig voor. Als de NS geld zou doneren voor een restauratie staat meteen half Nederland op z'n achterste benenen "omdat de kaartjes ondertussen wel ieder jaar duurder worden". Nee, de NS mag alleen nog geld uitgeven aan dingen die strikt noodzakelijk zijn, precies voorgeschreven door de kamer. Het is immers een privaat bedrijf.
De NS kan al nauwelijks rondkomen van de inkomsten van vervoersbewijzen, want elke keer moet er van de overheid geld bij. Als ze dan ook nog eens geld aan "weggeven" zou dat nog helemaal van de zotte zijn.
Op dit moment is de NS bedoeld voor elite reizigers met normale werktijden die regelmatig met de trein reizen. Voor anderen wordt de stap om de trein te nemen steeds groter....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ook de concurrentie krijgt geld van de overheid hoor.Onbekend schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:57:
[...]
Bijna mee eens.
De NS kan al nauwelijks rondkomen van de inkomsten van vervoersbewijzen, want elke keer moet er van de overheid geld bij. Als ze dan ook nog eens geld aan "weggeven" zou dat nog helemaal van de zotte zijn.
De concessie gaat niet naar de vervoerder die er het meeste geld voor betaalt, maar naar degene die het minste geld erbij hoeft.
In Japan is een reizigers kilometer 0,25 (0,26?) euro, in Nederland zitten we (zonder korting) op 0,15~0,16 euro/km.MBV schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:43:
Elite reizigers? Hoezo, is de auto goedkoper dan?
Maar goed, hier in Nederland rekenen we volgens mij alleen de gebruikskosten
Ik neem aan dat met elite reizigers mensen bedoeld worden die in de kantoren naast stations werken.MBV schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:43:
Elite reizigers? Hoezo, is de auto goedkoper dan?
Zoals het bezopen voorstel voor stopcontacten in de 2e klasVerwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:53:
[...]
Nee, de NS mag alleen nog geld uitgeven aan dingen die strikt noodzakelijk zijn, precies voorgeschreven door de kamer.

Ik snap niet waar iedereen zo op loopt te haten eigenlijk. Het gaat enkel om nieuwe treinen (dus dat betekent dat die stopcontacten er pas over 30 jaar een keer daadwerkelijk zijn) en daarbij zou het best prettig zijn om dingen op te kunnen laden in de trein. Als ik wifi aan heb op mijn mobiel bijv., dan kan ik vaak aan het einde van het traject (Groningen > Enschede ivm kapotte motor van m'n auto) mijn telefoon weer opladen. Ik zou het dus wel fijn vinden als ik tijdens die rit mijn telefoon van wat verse prik zou kunnen voorzien. Net als er vast genoeg mensen zijn die het wel fijn zouden vinden om hun laptop of tablet of whatever van verse prik te voorzien tijdens hun reizen.Goner schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:49:
[...]
Zoals het bezopen voorstel voor stopcontacten in de 2e klasJa, daar zitten we op te wachten.
Nee, merp!
Voor de rest is er een fiets- of busrit naar het werk toe.Vicros schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:15:
[...]
Ik neem aan dat met elite reizigers mensen bedoeld worden die in de kantoren naast stations werken.
En ik ben altijd stijf na een lange treinrit, en vind het dan wel fijn om een lekkere massage te krijgen om de spieren weer los te krijgen. Moet NS nu ook massages gaan aanbieden van de Tweede Kamer?PauseBreak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:53:
[...]
Ik snap niet waar iedereen zo op loopt te haten eigenlijk. Het gaat enkel om nieuwe treinen (dus dat betekent dat die stopcontacten er pas over 30 jaar een keer daadwerkelijk zijn) en daarbij zou het best prettig zijn om dingen op te kunnen laden in de trein. Als ik wifi aan heb op mijn mobiel bijv., dan kan ik vaak aan het einde van het traject (Groningen > Enschede ivm kapotte motor van m'n auto) mijn telefoon weer opladen. Ik zou het dus wel fijn vinden als ik tijdens die rit mijn telefoon van wat verse prik zou kunnen voorzien. Net als er vast genoeg mensen zijn die het wel fijn zouden vinden om hun laptop of tablet of whatever van verse prik te voorzien tijdens hun reizen.
Ja, het is fijn, maar het is niet echt een prioriteit imho. Er zijn wel belangrijkere zaken waar de Tweede Kamer zich mee bezig zou kunnen houden dan dit soort micro-management.
Virussen? Scan ze hier!
Tsja, fijn vinden ... Sorry hoor, maar als ik denk aan iets echt nuttigs, kom ik toch eerder bij toiletten in sprinters of zo.PauseBreak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:53:
[...]
Ik zou het dus wel fijn vinden als ik tijdens die rit mijn telefoon van wat verse prik zou kunnen voorzien. Net als er vast genoeg mensen zijn die het wel fijn zouden vinden om hun laptop of tablet of whatever van verse prik te voorzien tijdens hun reizen
Lekker belangrijk (IMHO), je telefoon opladen ; de niet-bellende helft v/d reizigers ergert zich nou toch al kapot aan de bellende helft.
Of wat meer trein-materieel ; las in de krant dat afgelopen weekend (?!) de politie eraan te pas moest komen bij gevaarlijke situaties vanwege de drukte in de trein (bij Leiden of zo ?)
[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 29-11-2013 12:59 ]
WC's zijn ook al verplicht in nieuwe en gereviseerde treinen.Goner schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:56:
[...]
Tsja, fijn vinden ... Sorry hoor, maar als ik denk aan iets echt nuttigs, kom ik toch eerder bij toiletten in sprinters of zo.
Lekker belangrijk (IMHO), je telefoon opladen ; de niet-bellende helft v/d reizigers ergert zich nou toch al kapot aan de bellende helft.
Of wat meer trein-materieel ; las in de krant dat afgelopen weekend (?!) de politie eraan te pas moest komen bij gevaarlijke situaties vanwege de drukte in de trein (bij Leiden of zo ?)
Alleen in de SLT zul je ze voorlopig niet tegenkomen.
En natuurlijk is meer treinen belangrijker dan een je telefoon op kunnen laden. Maar alle treinen in Nederland voorzien van stopcontacten is waarschijnlijk goedkoper dan 1 extra trein kopen.
En laat ik nou alleen met de sprinter kunnen reizen (zonder overstap) tussen Lombardijen en Den Haag CS. Vooral na een paar biertjes na werktijd gepakt te hebben zou zo'n toilet 'wel fijn' zijn.RocketKoen schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:05:
[...]
Alleen in de SLT zul je ze voorlopig niet tegenkomen.
Tsja ... gordijntjes ophangen is nog goedkoper. Maar de toegevoegde waarde aan het reizen ? Doe mij dan de ene extra trein maar ...Maar alle treinen in Nederland voorzien van stopcontacten is waarschijnlijk goedkoper dan 1 extra trein kopen.
Nee, merp!
Ben het helemaal met je eens. Waar een wil is, is een weg. Met andere woorden: het is vaak de techniek en de expertise niet die te wensen over laat, maar meer het klimaat hier in Nederland.Killjoy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:32:
[...]
Ja... die 3737... blijft een triest verhaal...
Museale en historische voertuigen "leven" niet onder de bevolking, er is kortweg geen draagvlak voor. De enkele museumlijnen die ons land rijk is hebben al sinds jaar en dag moeite de kop boven water te houden.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Precies. Wat ik graag van de politiek zou zien is dat ze met een beleidsnota komen waar het de komende decennia heen moet met het spoor. Welk vervoersaanbod moet geboden worden (snelheid, bereikbaarheid), hoe gaat dat gefinancierd worden en wat voor faciliteiten moeten aanwezig zijn op stations en in treinen? Een visie op de toekomst van het spoor dus. Daar kunnen stopcontacten in treinen prijma een onderdeel van zijn.wildhagen schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:54:
[...]
Ja, het is fijn, maar het is niet echt een prioriteit imho. Er zijn wel belangrijkere zaken waar de Tweede Kamer zich mee bezig zou kunnen houden dan dit soort micro-management.
Dat de kamer zich daar over buigt is dus wat mij betreft op zichzelf geen ramp, maar ik zou dat graag zien in een veel groter kader en geen moties puur en alleen over zoiets pietluttigs als een paar stopcontactjes. Van de toiletten was het gezien de commotie nog te billijken, maar wat mij betreft zou het erg prettig zijn als men in Den Haag eens af zou stappen van het incidentalisme en weer met visies kwam waar het heen moet met dit land, waaronder ook het spoor.
We are shaping the future
quote:B_FORCE schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:49:
Wie heeft er op het noodknopje op Schiphol gedrukt? op last van de brandweer sta ik nu minstens een uur vast. Hopelijk ga ik nog thuiskomen
Het treinverkeer van en naar luchthaven Schiphol is vrijdagavond op last van de brandweer stilgelegd. In de Schipholtunnel zou een treinstel staan waar rook uit komt.
Ook niet zo handig om met een stoomlocomotief in tunnels te rijden
De NS heeft haar prioriteiten al jarenlang niet goed op een rij. Het is triest dat de overheid met nog meer absurde eisen komt.wildhagen schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:54:
[...]
En ik ben altijd stijf na een lange treinrit, en vind het dan wel fijn om een lekkere massage te krijgen om de spieren weer los te krijgen. Moet NS nu ook massages gaan aanbieden van de Tweede Kamer?
Ik vraag me af wanneer de NS op mijn traject een keer voldoende materiaal gaat inzetten en op tijd gaat rijden. Dat zijn de kernpunten voor de NS. Niet die overbodige WIFI (iedereen heeft toch een 3G/4G abo tegenwoordig?) of stopcontacten in een trein. Eerst de basis maar eens goed!
Kia Niro-EV 2024
Nee. Steeds minder mensen hebben 3G/4G, want er is toch overal WiFi. Het is echt wel een toevoeging, evenals de stopcontacten.Freak187 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:30:
[...]
De NS heeft haar prioriteiten al jarenlang niet goed op een rij. Het is triest dat de overheid met nog meer absurde eisen komt.
Ik vraag me af wanneer de NS op mijn traject een keer voldoende materiaal gaat inzetten en op tijd gaat rijden. Dat zijn de kernpunten voor de NS. Niet die overbodige WIFI (iedereen heeft toch een 3G/4G abo tegenwoordig?) of stopcontacten in een trein. Eerst de basis maar eens goed!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Als je ziet hoe overbelast het netwerk is in bepaalde treinen dan praat je wel anders.Freak187 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:30:
[...]
De NS heeft haar prioriteiten al jarenlang niet goed op een rij. Het is triest dat de overheid met nog meer absurde eisen komt.
Verwijderd
[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 10:07 ]
Verwijderd
Wat ik me trouwens afvraag waarom zijn die poortjes van de ov kaart zo laag? als ik op bijlmer kijk dan kun je daar makkelijk overheen klimmen.
Was het niet handiger geweest om poortjes te maken van 2.30/2.40 meter hoog te maken en daar boven volledig gesloten met een glazen plaat ofzo om zwartrijden echt tegen te gaan.
In de New Yorkse wijk The Bronx is zondag een passagierstrein ontspoord.
Dat melden Amerikaanse media zondag.
Een aantal wagons is in het water terecht gekomen, zo is te zien op de eerste foto's van het ongeluk die via sociale media naar buiten komen.
Het zou gaan om een passagierstrein van Metro-North. Die treinen verbinden Manhatten met de noordelijke voorsteden van New York.
Of er slachtoffers zijn, is nog niet bekend. Hulpdiensten zijn massaal naar de plaats van het ongeluk uitgerukt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zie http://www.nbcnewyork.com...rth-Bronx--233982881.htmlInitial reports that cars were in the water were not accurate, police say. However, the train derailed just feet from the water near Spuyten Duyvil station, which is along the Harlem River.
Scheelt wel erg weinig, als je het zo eens ziet...

Is dus bij dit station: Wikipedia: Spuyten Duyvil (Metro-North station)
Virussen? Scan ze hier!
Mensen worden ook vaak een beetje narrig als je ze er op wijst dat volgens diezelfde methodiek het OV gratis is. Immers, als je die OV-jaarkaart eenmaal hebt gekocht...ArcticWolf schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:13:
[...]
In Japan is een reizigers kilometer 0,25 (0,26?) euro, in Nederland zitten we (zonder korting) op 0,15~0,16 euro/km.
Maar goed, hier in Nederland rekenen we volgens mij alleen de gebruikskostenen dan is een auto vaak goedkoper, maar onderhoud en aanschaf wordt meestal niet mee gerekend...
Signatures zijn voor boomers.
Niet overal hoor ... op Lombardijen is het een soort glazen muur van een meter of twee hoog.Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:02:
Wat ik me trouwens afvraag waarom zijn die poortjes van de ov kaart zo laag?
Sommige poortjes staan nog open, aantal moet geactiveerd worden.
Aan de ene kant is een glazen wand met een deur erin, misschien voor noodgevallen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 02-12-2013 11:07 ]
Die hoge poortjes heb je ook op Bijlmer en bij noodgevallen gaan de poortjes open en als dat niet gebeurd kun je er tegenaan lopen en gaan ze alsnog open.Goner schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:01:
[...]
Niet overal hoor ... op Lombardijen is het een soort glazen muur van een meter of twee hoog.
Aan de ene kant is een glazen wand met een deur erin, misschien voor noodgevallen ?
[afbeelding]
Is die deur niet voor invaliden?
Dat is ook het geval met een reeds aangeschafte OV-jaarkaart... die ligt er toch , en de vaste lasten zijn betaald.Maasluip schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:31:
Narrig niet, maar die auto staat er en dus zijn de vaste lasten al betaald.
Ware het niet dat de meeste mensen wél een auto hebben en géén OV-jaarkaart. Die auto heb je namelijk toch nodig als je bij je familie in Schubbekutteveen op bezoek wilt. nouja, dat is het idee. Je kunt natuurlijk best op dat moment een auto huren, maar dat is weer zoveel gedoe.ijdod schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:40:
[...]
Dat is ook het geval met een reeds aangeschafte OV-jaarkaart... die ligt er toch , en de vaste lasten zijn betaald.
Met de trein: een treinkaartje van € 39,20 en dan nog 2x 16 km naar het station.
Met de auto: 2x 175 km, diesel 1:22,5, totaal € 22.
En dat is als ik alleen ben. Ben ik met 4 man is het met de trein altijd duurder (zelfs met de NS groepsretour), met de auto niet.
Ik hem voor mijn auto's de prijs per km wel eens berekend inclusief:ArcticWolf schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:13:
[...]
In Japan is een reizigers kilometer 0,25 (0,26?) euro, in Nederland zitten we (zonder korting) op 0,15~0,16 euro/km.
Maar goed, hier in Nederland rekenen we volgens mij alleen de gebruikskostenen dan is een auto vaak goedkoper, maar onderhoud en aanschaf wordt meestal niet mee gerekend...
- Motorrijtuigenbelasting
- Afschrijving
- Benzine
- Onderhoud
Opel Astra +/- 50 cent/km obv 14000km/jaar (in 4 jaar 40% afschrijven)
Ofwel alleen in de auto C1 goedkoper dan trein in alle gevallen.
Astra alleen duurder dan trein echter met 2 of meer personen al snel goedkoper.
Had ik een 2e hands astra gereden dan was het fors goedkoper geweest aangezien den afschrijving veel minder zou zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 02-12-2013 13:56 ]
Mijn baas zal wel blij zijn dat ik nu voor 300 euro/mnd op en neer ga naar Amsterdam i.p.v. 25ct/km van Rotterdam Alexander naar Amsterdam Centraal, 5x/week
[ Voor 35% gewijzigd door MBV op 02-12-2013 14:42 ]
En dan pak je dus ook niet de trein als je ergens heen wil omdat de trein dan duurder is.
Verwijderd
Dat bedoelde ik dus, het zijn relatieve lage poortjes, een lenig iemand kan er zo overheen.ArcticWolf schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:25:
[...]
Die hoge poortjes heb je ook op Bijlmer en bij noodgevallen gaan de poortjes open en als dat niet gebeurd kun je er tegenaan lopen en gaan ze alsnog open.
Is die deur niet voor invaliden?
Rotterdam is ook een uitzondering. Daar had de RET lead omdat ze een jaar voor de rest van Nederland begonnen met de OV chipkaart.Goner schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:01:
[...]
Niet overal hoor ... op Lombardijen is het een soort glazen muur van een meter of twee hoog.
[afbeelding]
De RET is volgens mij nu nog steeds de enige vervoerder die de poortjes echt gebruikt. Die van de NS staan overal nog open. De RET heeft dan ook geinvesteerd in kaartjesautomaten die papieren kaartjes rifd chip uitgeven. De NS lijkt dit niet te willen doen.
Op zich niet logisch, want de chip die ze gebruiken kost in bulk maar een paar cent.
De GVB heeft het ook goed voor elkaar hoor kwa poortjes, werkt altijd prima.RocketKoen schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:13:
[...]
Rotterdam is ook een uitzondering. Daar had de RET lead omdat ze een jaar voor de rest van Nederland begonnen met de OV chipkaart.
De RET is volgens mij nu nog steeds de enige vervoerder die de poortjes echt gebruikt. Die van de NS staan overal nog open. De RET heeft dan ook geinvesteerd in kaartjesautomaten die papieren kaartjes rifd chip uitgeven. De NS lijkt dit niet te willen doen.
Op zich niet logisch, want de chip die ze gebruiken kost in bulk maar een paar cent.
De NS kan (en mag?) de poortjes nog niet plaatsen en/of in gebruik stellen op sommige stations. Dan hebben ze gelijk een boycot en een rechtzaak van de winkels aan hun broek. Dus hebben ze het in heel NL op een laag pitje gezet.
Dit lijkt mij een raar verhaal, want die winkels zijn ook weer van het "NS Stations Retailbedrijf" welke dezelfde idiote tarieven hanteren als bij tankstations. Het is niet dat mensen die niet met de trein willen speciaal naar het station gaan om er iets te kopen, want het is meestal toch tig keer duurder dan in 'normale' winkels.ArcticWolf schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:33:
[...]
De GVB heeft het ook goed voor elkaar hoor kwa poortjes, werkt altijd prima.
De NS kan (en mag?) de poortjes nog niet plaatsen en/of in gebruik stellen op sommige stations. Dan hebben ze gelijk een boycot en een rechtzaak van de winkels aan hun broek. Dus hebben ze het in heel NL op een laag pitje gezet.
Op zich snap ik de NS wel, alleen ze vergeten dat er altijd nog een conducteur voor controle en veiligheid in de trein nodig is. Dus waarom per se al die stations hermetisch dicht willen maken. Op plekken waar het kan zou ik het doen maar als het teveel overlast veroorzaakt dan lijkt het mij niet nodig.
Je vergeet dat dat de NS een bedrijf is...LauPro schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:45:
[...]
Dit lijkt mij een raar verhaal, want die winkels zijn ook weer van het "NS Stations Retailbedrijf" welke dezelfde idiote tarieven hanteren als bij tankstations. Het is niet dat mensen die niet met de trein willen speciaal naar het station gaan om er iets te kopen, want het is meestal toch tig keer duurder dan in 'normale' winkels.
Op zich snap ik de NS wel, alleen ze vergeten dat er altijd nog een conducteur voor controle en veiligheid in de trein nodig is. Dus waarom per se al die stations hermetisch dicht willen maken. Op plekken waar het kan zou ik het doen maar als het teveel overlast veroorzaakt dan lijkt het mij niet nodig.

Winst > veiligheid, het is namelijk nog "houdbaar".
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 03-12-2013 10:51 ]
Daarom zijn ProRail en NS Poort druk bezig met het bouwen van extra tunnels zonder perronopgangen, zodat de reizigerstunnels in de stations straks afgesloten kunnen worden.
We are shaping the future
De VVD in Overijssel gaat proberen de treinverbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim, de Grensland Express, nieuw leven in te blazen.
De treinverbinding zou per 8 december stoppen, omdat er te weinig mensen gebruiken van maken. Dagelijks reizen er zo'n 260 mensen met de trein, maar het zouden er minstens 600 moeten zijn om genoeg geld te verdienen om de verbinding rendabel te maken.
Verbinding doortrekken naar Bielefeld
Volgens de VVD moet er een nieuwe pilot gestart worden, omdat Duitse overheden nu bereid zijn de verbinding door te trekken naar het Duitse Bielefeld, dat zo'n 150 kilometer verderop ligt. Eén van de redenen dat reizigers niet gebruik maakten van de trein, was dat ze in Bad Bentheim moesten overstappen. Als dat struikelblok uit de weg is, denkt de VVD dat er meer mensen gebruik gaan maken van de internationale treinverbinding. Ook moet er een pr-campagne gestart worden, zodat mensen in het grensgebied zich meer bewust worden van de mogelijkheid om de trein te nemen naar Bad Bentheim of Bielefeld.
De VVD vindt het belangrijk, omdat door de trein er mogelijk méér winkelend publiek uit Duitsland naar Overijssel getrokken kan worden. Het geld voor de nieuwe pilot zou uit een potje van de rijksoverheid moeten komen, voor grensoverschrijdende treinverbindingen. Het zou gaan om zo'n zes ton. De VVD denkt dat de kans groot is dat de nieuwe pilot er komt. De Grensland Express wordt geëxploiteerd door Syntus en het Duitse Bentheimer Eisenbahn.
Oscar Wilde
Nou ... er gaan een heleboel mensen speciaal naar de Starbucks (achter de nog open poortjes) omdat het de enige in Rotterdam is.LauPro schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:45:
[...]
Het is niet dat mensen die niet met de trein willen speciaal naar het station gaan om er iets te kopen,
Nee, merp!
Verwijderd
Ik denk, dat dat je nog weleens tegen kan vallen. Stations hebben de eigenschap om precies daar te staan, waar grote vervoersstromen langskomen. Ik kocht vroeger regelmatig een koud blikje fris of pils en wat te snoepen op het station, als ik er "toevallig" langs reed met de fiets. Dat is duurder, helemaal waar. Maar ik betaalde meestal liever 2 euro extra t.o.v. de supermarkt, omdat ik dan niet 10 minuten om hoefde te fietsen en ook niet 10 minuten in de rij hoefde te staan bij de kassa voor een niet gekoeld blikje fris of pils.LauPro schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:45:
[...]
Dit lijkt mij een raar verhaal, want die winkels zijn ook weer van het "NS Stations Retailbedrijf" welke dezelfde idiote tarieven hanteren als bij tankstations. Het is niet dat mensen die niet met de trein willen speciaal naar het station gaan om er iets te kopen, want het is meestal toch tig keer duurder dan in 'normale' winkels.
[...]
Daarnaast heb je bij veel NS stations ook een busstation waar stads- en streekbussen stoppen. Dat levert ook klandizie op voor de winkeltjes in een NS station.
almere -> utrecht was nog erger. stoptrein ging niet verder dan naarden-bussum. de stoptrein welke wel verder ging maakte de extra stops op Bussum Zuid en Hilversum Noord uiteraard, en hield bij Overvecht op, ivm een defect. stoptrein aan de overkant van het spoor was te vol om nog in te komen. na 15 minuten in de kou ging wel de defecte stoptrein toch nog rijden.ijdod schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:22:
Pffft. de stoptrein verbinding tussen Utrecht CS en A'dam CS was een drama vanmorgen. Over de hele linie structureel 10-20 minuten vertraging. 's ochtends storend, maar nog rechtstreeks, maar na de spits genoem om de overstap op Breukelen te missen... mag je 30 minuten staan koukleumen.
volgens mij was dit een oefening voor aanstaande vrijdag, als de eerste sneeuw gaat vallen..
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Op Utrecht komt na de verbouwing een soort van brug door de stationshal heen te lopen, speciaal daarvoor. En de Rabobrug nog, maar daarover zijn nog niet alle partijen het eens.Alex) schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:13:
Wat bij een aantal stations meespeelt is dat ze niet alleen functioneren als station, maar ook als doorgang voor de stad. Dit is bijvoorbeeld het geval in Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Daarom zijn ProRail en NS Poort druk bezig met het bouwen van extra tunnels zonder perronopgangen, zodat de reizigerstunnels in de stations straks afgesloten kunnen worden.
Geen betere treinbeveiliging. Mobiele telefoons verbieden
De Nederlandse Spoorwegen moeten misschien nog eens 119 miljoen betalen door het debacle met de Fyra. Minister Dijsselbloem schrijft aan de Tweede Kamer dat hij daarover met de NS gaat praten en dat het kabinet in het voorjaar een besluit neemt.
Doordat het Fyra-project is afgeblazen, heeft de NS al een tegenvaller van 340 miljoen euro. Verder dreigt de Staat 119 miljoen mis te lopen doordat er minder dividend wordt ontvangen.
Dijsselbloem was van plan dat bedrag te verhalen op het Infrastructuurfonds. Maar de Kamer vroeg hem ook andere mogelijkheden te bekijken.
Efficiency
Hij schrijft nu dat hij wil bekijken of hij de 119 miljoen kan verhalen op de NS. Die zou het bedrag vervolgens moeten besparen door efficiencymaatregelen.
Volgens Dijsselbloem is het verhalen van het bedrag op de NS "niet onmogelijk, maar is het alles bij elkaar wel een behoorlijke opgave".
NS
De spoorwegen willen niet vooruitlopen op eventuele extra bezuinigingen. In een reactie laat een woordvoerder van de NS weten dat het gesprek nog moet plaatsvinden en dat er meer bekend zal worden als de minister na dat gesprek een nieuwe brief aan de Kamer stuurt.
Treinmachinist NY lette niet op
De machinist van de zondag in New York ontspoorde trein heeft bekend dat hij net voor het ongeluk gebeurde niet oplette. Hij remde daardoor te laat. Dat meldt persbureau Reuters op basis van een bron rond het onderzoek.
De 46-jarige bestuurder van de trein vertelde de onderzoekers dat hij tijdens de rit met de Metro-North-trein zijn "scherpte verloor". Hij kon niet precies uitleggen wat er precies misging, maar hij moet even zijn weggedoezeld.
Te laat
Hij realiseerde zich daardoor te laat dat de trein veel te hard op een gevaarlijke bocht afreed. Een poging om te remmen had geen zin meer.
De trein met zeven wagons schoot van de rails. Een aantal wagons sloeg om. Vier passagiers kwamen daarbij om het leven, tientallen anderen raakten gewond, van wie elf zeer ernstig.
6 seconden
De Amerikaanse raad voor transportveiligheid NTSB had gisteren al bekendgemaakt dat de trein op het moment van het ongeluk 132 kilometer per uur reed. Dat was bijna drie keer meer dan op het traject is toegestaan.
Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat de machinist 6 seconden voor het fatale ongeluk gas terugnam. 1 seconde later remde hij.
[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 03-12-2013 20:23 ]
Oscar Wilde
Familielid van mij is machinist in een land hier ver vandaan. Die krijgt op staande voet een schop onder zijn achterwerk als hij met een mobiel betrapt wordt als ie aan het rijden is (dus zijn gehele dienst). Dus om afleiding te voorkomen is dat niet zo raar bedacht. Neemt niet weg dat andere maatregelen ook zinvol kunnen zijn, maar dat is in ons land niet anders.RocketKoen schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:49:
In spanje hebben ze in alvast een oplossing gevonden voor machinisten die een sein negeren.
Geen betere treinbeveiliging. Mobiele telefoons verbieden
Efficiency ja ja. Gewoon de treinkaartjes in prijs omhoog schroeven dus.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Daar komt het wel op neer ja XDBastien schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:29:
[...]
Efficiency ja ja. Gewoon de treinkaartjes in prijs omhoog schroeven dus.
Verwijderd
Wat ik me wel afvraag, we hebben het hier over dididend dat de overheid als aandeelhouder misloopt omdat de NS dankzij de Fyra-tegenvallers minder winst maakt. Dididend is het uitbetalen van een deel van de winst aan de aandeelhouders. Winst die niet gemaakt wordt kan ook niet deels uitbetaald worden. Als aandeelhouder kun je bij tegenvallers van het bedrijf zo dus geld mislopen, maar dat is het risico van het vak lijkt me. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom de NS haar aandeelhouder zou moeten compenseren voor misgelopen dividend, maar ik ben niet bepaald een expert dus ik zal wel iets missen.
Lost overigens het probleem niet op. Er is miljarden aan gemeenschapsgeld weggegooid en er rollen niet eens koppen?
[ Voor 27% gewijzigd door leonbong op 03-12-2013 21:11 ]
Dat gaat niet gebeuren... in de VS lopen de witte boorden criminelen ook nog gewoon vrij rondleonbong schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:09:
Het direct belasten voorkomt wel dat de NS directie goede cijfers kan presenteren. Ofwel geen bonus dus directie krijgt een beetje straf voor het gepruts met de fyra.
Lost overigens het probleem niet op. Er is miljarden aan gemeenschapsgeld weggegooid en er rollen niet eens koppen?
De VVD nog wel, die worden vast teruggefloten door de landelijke VVD
Overigens zo zonde dat die grenslandexpress weg is, zo iets heeft tijd nodig imho en het is totaal van de zotte dat ons spoornetwerk stopt bij de grens in veel gevallen.
Verwijderd
Dan had je toch beter op moeten letten. Die cijfers zijn een paar maanden geleden al gepresenteerd, en ook zonder die 119 miljoen leidde dat al tot een verlies van 76 miljoen over de eerste helft van 2013. Dat kan dus niet de reden zijn.leonbong schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:09:
Het direct belasten voorkomt wel dat de NS directie goede cijfers kan presenteren. Ofwel geen bonus dus directie krijgt een beetje straf voor het gepruts met de fyra.
[ Voor 35% gewijzigd door leonbong op 04-12-2013 08:35 ]
uhm.. okay. ben ik dan de enige die die borden ook daadwerkelijk gebruikte?NS haalt gele borden weg van stations
De gele borden op het station waarop de vertrektijden van de trein staan, verdwijnen bijna allemaal. NS laat per station nog één set van de bekende gele borden staan.
Foto: ANP
Dat laat een NS-woordvoerster woensdag weten naar aanleiding van berichtgeving van dagblad Metro.
De vertrekstaten zijn inmiddels een beetje ouderwets geworden, in een tijd waarin bijna iedereen zijn reis van tevoren op internet of onderweg op de mobiele telefoon plant.
Behalve het internet en de mobiele telefoon heeft NS elektrische borden op de stations staan waarop reizigers kunnen zien hoe laat en vanaf welk spoor hun trein vertrekt. ''De nieuwe manier van plannen is helemaal in het dagelijks leven geïntegreerd, de borden zijn dat niet meer.''
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
ik gebruik meestal de tv's met vertrektijden, die hangen bijna overal wel ergens en anders de NS app.Korras schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:48:
NS haalt gele borden weg
[...]
uhm.. okay. ben ik dan de enige die die borden ook daadwerkelijk gebruikte?
Dit topic is gesloten.
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!