Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 170 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.001 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:01

Onbekend

...

B_FORCE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:48:
Nogmaals, wil je echt winst hebben met die 200km/h, dan zul je lange trajecten moeten rijden zonder teveel stops en verkeer.
Precies dus wat bv de FYRA doet.
Of treinen zouden sneller op moeten trekken waardoor je eerder op de max. snelheid zit en daar dus langer gebruik van kunt maken. Als ik het vergelijk met een auto is een trein enorm langzaam met optrekken.
Je hebt (minimaal) 1000kg aan materiaal nodig om een persoon van (gemiddeld) 75kg te vervoeren 8)7 |:(
Een auto van 1000kg kan al 4 personen vervoeren. Of zou het het punt zijn dat als je lichter materiaal gaat gebruiken de prijs van de treinen onbetaalbaar gaat worden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook daar hebben ze nog geen twee treinen laten rijden op hetzelfde gedeelte met hogere snelheden zonder problemen........l,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:11:
[...]

Ook daar hebben ze nog geen twee treinen laten rijden op hetzelfde gedeelte met hogere snelheden zonder problemen........l,,
Klopt, niet getest (want 2x ICE regelen was niet mogelijk) Er is een netberekening / netanalyse gemaakt en het zou gewoon moeten werken en daarnaast trekt een trein tijdens het optrekken meer vermogen dan tijdens zijn kruissnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
B_FORCE schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:46:
200 km/h ipv 160km/h zet sowieso niet veel zoden aan de dijk bij de meeste trajecten.

Dan doe je over een stuk van 20 minuten nu 16 minuten (in het meest gunstige geval)
(tov van 140km/h scheelt dat 6 minuten)
WOEHOEH!
Kunnen we net zo goed 80 gaan rijden, scheelt ook maar een paar minuten....

20% tijdswinst is wel degelijk significant. De vraag is of je dat haalt (zeker met het aantal pret-stops wat er tussen zit...), en of de kosten/baten afweging goed is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

ijdod schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:11:
De vraag is of je dat haalt (zeker met het aantal pret-stops wat er tussen zit...), en of de kosten/baten afweging goed is.
Is toch vrij simpel op te lossen? Net als in de bus gewoon op het knopje drukken als er eruit wilt :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

[...]

Sja, haast, stress, efficiëntie. Je zou er maar last van hebben :+
Ik had het al niet over haast/stress etc, ik heb het over reistijd naar werk. Veel mensen willen niet meer dan een half uur op weg zijn naar hun werk, de meesten niet meer dan een uur. Als je de trein harder laat rijden zal de actieradius binnen dat uur een stuk groter worden.
[knip]
Nogmaals, wil je echt winst hebben met die 200km/h, dan zul je lange trajecten moeten rijden zonder teveel stops en verkeer.
Yup, en zodra je IC's 200km/u kunnen rijden zal het misschien wel interessant worden om weer echte intercity's te introduceren naast de huidige sneltreinen.

Sterker: met 200km/u van Zwolle naar Amsterdam met hooguit 1 stop zou ervoor kunnen zorgen dat mensen de trein pakken i.p.v. de auto voor de reistijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wil je lelystad dus gaan overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:33:
[...]

Ik had het al niet over haast/stress etc, ik heb het over reistijd naar werk. Veel mensen willen niet meer dan een half uur op weg zijn naar hun werk, de meesten niet meer dan een uur. Als je de trein harder laat rijden zal de actieradius binnen dat uur een stuk groter worden.

[...]

Yup, en zodra je IC's 200km/u kunnen rijden zal het misschien wel interessant worden om weer echte intercity's te introduceren naast de huidige sneltreinen.

Sterker: met 200km/u van Zwolle naar Amsterdam met hooguit 1 stop zou ervoor kunnen zorgen dat mensen de trein pakken i.p.v. de auto voor de reistijd!
Volgens mij is die verbinding al sneller dan de auto 8)7 alleen er rijdt geen rechtstreekse trein naar Amsterdam CS.. (dat station is ook onbelangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
ArcticWolf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:42:
[...]

alleen er rijdt geen rechtstreekse trein naar Amsterdam CS.. (dat station is ook onbelangrijk)
Oh nee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
10:25 Zwolle                1b    Sprinter (NS) richting Amsterdam Centraal
10:35 Kampen Zuid           
10:44 Dronten           
10:57 Lelystad Centrum          
11:08 Almere Oostvaarders           
11:10 Almere Buiten         
11:13 Almere Parkwijk           
11:17 Almere Centrum            
11:20 Almere Muziekwijk         
11:24 Almere Poort          
11:33 Weesp         
11:38 Diemen            
11:40 Amsterdam Science Park            
11:43 Amsterdam Muiderpoort         
11:50 Amsterdam Centraal     11b

Hij doet er wel langer over dan de auto (1u25 vs 1u10)...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:46:
[...]

Oh nee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
10:25 Zwolle                1b    Sprinter (NS) richting Amsterdam Centraal
10:35 Kampen Zuid           
10:44 Dronten           
10:57 Lelystad Centrum          
11:08 Almere Oostvaarders           
11:10 Almere Buiten         
11:13 Almere Parkwijk           
11:17 Almere Centrum            
11:20 Almere Muziekwijk         
11:24 Almere Poort          
11:33 Weesp         
11:38 Diemen            
11:40 Amsterdam Science Park            
11:43 Amsterdam Muiderpoort         
11:50 Amsterdam Centraal     11b

Hij doet er wel langer over dan de auto (1u25 vs 1u10)...
Ik bedoelde geen Intercity :p maar je hebt een punt... maar met overstap doe je er 1u 8 over.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 22-11-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
Het is toch vreemd dat in het buitenland treinen al jaren 200km/uur rijden en wij in NL zien alleen maar problemen nadelen .
Voorbeeld de stokoude ICK-rijtuigen waren al 200.Nu heeft NSFS een deel verkocht aan zweden/noorwegen?? en wat gaan die ermee doen 200km/uur kachlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:39:
Dan wil je lelystad dus gaan overslaan?
Met de immer groeiende reizigersstromen hoeft dat geen probleem te zijn. Als je het allemaal in het licht van ETMET ziet dan kun je best naar een fatsoenlijk 3-treinensysteem gaan waar met echte langeafstandstreinen gereden gaat worden.
Dus niet 6x per uur een stoptrein en 6x per uur een sneltrein, maar 4x stoptrein, 4x sneltrein, 4x IC.
Maar dan moet je wel de stations ook geschikt maken om er met 160-200 km/h te passeren, en dat zie ik (ILT alert) nog niet zo gebeuren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Almere cs heeft toch ook geen passerspoor en is toch een monument als ik mij niet vergis? dus dan is het hele idee dus eigenlijk al afgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:50:
Almere cs heeft toch ook geen passerspoor en is toch een monument als ik mij niet vergis? dus dan is het hele idee dus eigenlijk al afgeschoten.
Nee, dat wil zeggen dat je naar andere alternatieven moet zoeken....

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:57:
[...]

idd gewoon eroverheen of eronderdoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Zijn schuifdeuren installeren op stations niet goedkoper? Dit zie je ook op sommige metrolijnen wordt het meteen een stuk comfortabeler op de stations.

Zit je natuurlijk wel met de deur afstanden van de verschillende treintypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
soeppie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:46:
Zijn schuifdeuren installeren op stations niet goedkoper? Dit zie je ook op sommige metrolijnen wordt het meteen een stuk comfortabeler op de stations.

Zit je natuurlijk wel met de deur afstanden van de verschillende treintypen.
Dan heb je ook nog de geluidstechnische bezwaren, met 200km/u door Almere heen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

ArcticWolf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:05:
[...]

Dan heb je ook nog de geluidstechnische bezwaren, met 200km/u door Almere heen :*)
Weer een reden om niet in Almere te wonen :)

Schuifdeuren zouden wel fijn zijn, maar zolang de rijtuigen niet de deuren op de zelfde plek hebben lijkt het mij nogal lastig te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ArcticWolf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:42:
[...]

Volgens mij is die verbinding al sneller dan de auto 8)7 alleen er rijdt geen rechtstreekse trein naar Amsterdam CS.. (dat station is ook onbelangrijk)
Ik gaf het alleen als voorbeeld, en de verbinding van waar je wilt zijn naar waar je wilt wezen is in 99% van de gevallen langzamer dan de auto, zeker als je het zoeken naar een parkeerplek 'vergeet'. Met supersnelle IC's kan de je de grote afstand veel sneller afleggen, waardoor er meer trajecten zijn waarvoor de trein echt sneller is.

Voorbeeld: ik woon op 10 minuten lopen van Rotterdam Alexander, ongeveer zo dichtbij een IC station als je kan komen. Mijn kantoor is nu op 12 minuten lopen van Amsterdam Centraal, eveneens bijna zo dichtbij een IC station als je kan werken (vanaf het spoor naar de kantoren in Hoog Catherijne is ook 10 minuten lopen, misschien is Nationale Nederlanden dichterbij Rotterdam CS). Desondanks is de auto waarschijnlijk sneller.
PaT schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:57:
[...]

Nou, dan zoek ik wel een ander voorbeeld. Apeldoorn-Rotterdam? Maastricht naar Nederland? :P

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 22-11-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maastricht is ook zo leuke amstel en den bosch kun je overslaan maar dan:

Utrecht kun je niet overslaan daar is het te druk voor
Eindhoven kun je niet overslaan want dat is de poort naar Brabant en te belangenrijk.

Weert kun je overslaan ivm te klein, roermond is een twijfelgeval maar dan sittard naar mijn mening kun je die weer niet overslaan ivm de verbinding naar heerlen dus betekend dat je sittard-maastricht nog steeds aan het boemelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:39:
Maastricht is ook zo leuke amstel en den bosch kun je overslaan maar dan:

Utrecht kun je niet overslaan daar is het te druk voor
Eindhoven kun je niet overslaan want dat is de poort naar Brabant en te belangenrijk.

Weert kun je overslaan ivm te klein, roermond is een twijfelgeval maar dan sittard naar mijn mening kun je die weer niet overslaan ivm de verbinding naar heerlen dus betekend dat je sittard-maastricht nog steeds aan het boemelen bent.
Centraal kun je overslaan, maar Amstel, Zuid en Sloterdijk zijn juist de stations die je niet kunt overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je amstel niet willen overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:46:
Waarom zou je amstel niet willen overslaan?
eh... kom je weleens op Amstel?
1: Dat station is druk
2: Zitten grote bedrijven in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:48:
[...]

eh... kom je weleens op Amstel?
1: Dat station is druk
2: Zitten grote bedrijven in de omgeving.
Centraal is veel belangenrijker en daarnaast kun je vrij simpel vanaf centraal naar amstel reizen dus nergens voor nodig.

Het is niet voor niks centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:52:
[...]
Centraal is veel belangenrijker en daarnaast kun je vrij simpel vanaf centraal naar amstel reizen dus nergens voor nodig.

Het is niet voor niks centraal.
Er wordt al een tijdje gesproken om Centraal minder belangrijk te maken hoor... maar daar wil de gemeente (nog) niks van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:03:
[...]

Er wordt al een tijdje gesproken om Centraal minder belangrijk te maken hoor... maar daar wil de gemeente (nog) niks van weten.
Nee gelukkig niet het is een idioot idee.

Zullen we die super snelle intercity dan maar een rondje amsterdam laten rijden? want bijna alle stations zijn belangenrijk, weg tijdwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:05:
[...]

Nee gelukkig niet het is een idioot idee.

Zullen we die super snelle intercity dan maar een rondje amsterdam laten rijden? want bijna alle stations zijn belangenrijk, weg tijdwinst.
Vindt je? Amsterdam CS is totaal niet logisch en het meest tijdvretende station van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ArcticWolf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:45:
[...]

Centraal kun je overslaan, maar Amstel, Zuid en Sloterdijk zijn juist de stations die je niet kunt overslaan.
Dat ligt aan het doel dat je voor ogen hebt. Als je doel is om een nieuwe snellere trein naast de bestaande treinen aan te leggen, zoals mijn voorstel was, dan heb je niet zoiets als 'huidige stations overslaan' maar 'nieuwe snelle verbindingen toevoegen' met als doel dat stukken van het land die voorheen te ver uit elkaar lagen nu dichter bij elkaar komen. Dat je i.p.v. naar Centraal te rijden naar Amstel rijdt omdat daar het knooppunt met de rest van het OV-net komt i.p.v. op Centraal doet daar niks aan af.

Ik vind het belachelijk dat de huidige intercitys net zo vaak stoppen als vroeger de sneltrein, ook al is dat met de beste bedoelingen. De IC Rotterdam - Utrecht rijdt niet langer dan 10 minuten zonder te stoppen, geloof ik... de IC Utrecht - Amsterdam wel, maar die stopt dan weer 3x vlak achter elkaar in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
Ik ben het wel een beetje met MBV eens. Volgens mij moet je zometeen drie formaten hebben:
- Stoptrein: De huidige sprinters
- Intercity: Het huidige intercity netwerk
- De nieuwe snelle dienst (zullen we het even Intercity Direct noemen :P )
Met de nieuwe dienst breidt je het huidige spoor uit door inderdaad grote afstanden zo snel mogelijk aflegt. Dan mag bv Rotterdam Alexander wel een IC station zijn, het zal niets toevoegen in nieuw snelle Intercity Direct dienst. De afstand naar Rotterdam CS en Gouda is zo klein, dat je nooit snelheidswinst eruit kan halen. Je wilt zo groot mogelijke afstanden creeren waarop je de maximale snelheid makkelijk kan benutten en dat de stations die je verbindt een goede hub hebben naar andere kleinere stations.

Stations die je wel opneemt in het nieuwe netwerk:
- Leeuwarden
- Groningen
- Zwolle
- Arnhem
- Maastricht
- Eindhoven
- Den Bosch
- Utrecht
- Rotterdam CS
- Den Haag CS
- Breda
- Schiphol
- Eén of twee centrale stations van Amsterdam waarop het makkelijk is om over te stappen
- Almere
- Hengelo/Enschede?
- Een aantal grote stations van N/Z Holland?

Stations die mogelijk wilt toevoegen (maar met het huidige intercity netwerk al genoeg bediend worden en door de korte afstand van andere grote stations overbodig zijn):
- Gouda
- Amersfoort

Stations die je er echt niet tussen wilt hebben:
- Hilversum
- Assen
- Roermond
- Alle overige Amsterdamse stations
- Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Fiber

Beaches are for storming.

MBV schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:23:
[...] Voorbeeld: ik woon op 10 minuten lopen van Rotterdam Alexander, ongeveer zo dichtbij een IC station als je kan komen. Mijn kantoor is nu op 12 minuten lopen van Amsterdam Centraal, eveneens bijna zo dichtbij een IC station als je kan werken (vanaf het spoor naar de kantoren in Hoog Catherijne is ook 10 minuten lopen, misschien is Nationale Nederlanden dichterbij Rotterdam CS). Desondanks is de auto waarschijnlijk sneller...
In de spits...? Inclusief parkeren in Amsterdam...?

Heb je het wel eens serieus getest?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Sja, haast, stress, efficiëntie. Je zou er maar last van hebben :+

Ok, dat is wat flauw om te zeggen.
Ik bekijk het vanuit het oogpunt van NS/Pro Rail (of wie er ook geld in moet steken).

Ik werk zelf ook bij een bedrijf waar kosten-baten belangrijk zijn.
Persoonlijk zou ik weinig voordeel in zien, gezien de kosten om treinen harder te laten rijden.
Dan heb ik het niet eens over allerlei milieu normen en andere wetgevingen waar alles aan moet voldoen.
(bijna) overal zijn kosten baten belangrijk, het punt alleen is is dat het OV geen groentenboer of TV verkoper is, je kunt niet met een andere trein of met het vliegtuig. Helaas voor de VVD is het nogsteeds niet gelukt de trein af te schaffen want voor sommige mensen is de auto gewoon weg geen reeele optie, dus al laat je ze morgen max 100 rijden (Nog goedkoper! kost je maar 5 minuten extra!) en over 3 jaar 80 (weer wat goedkoper en wat maken die 2 minuten nu uit?).

Wetgeving, milieu problemen, *noem hier een moeilijkheid* heb je met alles, als het 'vanzelf' had gegaan dan reden we nu al 160/200/3miljoenmiljard kilometer per uur.
Er is een reden dat ik trouwens maar 20 minuten heb gerekend en geen 3 uur.
Naar mijn weten bestaat er namelijk geen traject dat 3 uur duurt.
Je bedoeld nu neem ik aan een directe verbinding?
De reden dat ik uitga van (ongeveer) 20 minuten, is dat ik het meest gunstige geval pak.
Bij een rit met meer stops/stations, ga je namelijk te maken krijgen met meer factoren.
Sowieso al omdat een trein automatisch moet afremmen/stoppen/optrekken.
Zoals jullie weten is een trein een vrij lomp en zwaar geval, dus remmen en optrekken duurt wel even.
Als je 200km/h rijdt ipv 140km/h, zul je dus automatisch eerder moeten remmen.
Onder dezelfde condities uiteraard (anders zouden treinen nu namelijk LATER kunnen remmen).
Daarnaast duurt het optrekken TOT de 200km/h ook langer.
Hopelijk zie je al direct dat je daar op kleine trajecten geen baadt bij hebt.
(in sommige gevallen juist meer last)

Hierbij komt dan ook nog eens wachten op andere treinen die over zelfde traject moeten en eventuele overstappen die goed moeten aansluiten.

Van die drie uur blijft er dan niet heel erg veel meer over.
Eh ja, maar daarom maak ik toevalligerwijs ook een voorbehoud in de tijd. En als je overal harder rijd (of gewoon de dienstregeling er op de actuele situatie aanpast, zoals elkaar gebeurd. Worden je overstaptijden inprincipe natuurlijk niet langer, die blijven gelijk en veranderen niet.

Wat je met die 'van die 3 uur blijft er niet heel erg veel meer over bedoeld snap ik niet, natuurlijk rijd je geen 3 uur xxkm harder maar dat beweer ik ook nergens. Ik haak alleen in op je EIGEN rekenvoorbeeld.
[/]
[/quote]
Lol ja want de Fyra stopt niet veel en rijd vooral ook niet om... Breda 8)7
Ik kan me echt absoluut niet voorstellen dat jij persoonlijk honderden (lees: miljoenen) euro's zou willen investeren om 10% meer winst te krijgen ergens in.
Het gaat niet van vandaag op morgen en veel investeringen zijn al gedaan naar 160. Daarnaast is het het naar voren trekken van bepaalde beslissingen (ATB gaan we toch echt een keer vanaf raken). Gek genoeg vinden we deze investering wel waard als het gaat om een lullig stukje rot asfalt om 5 minuutjes minder lang in de file te staan.
Dat je bv je computer upgraden voor een paar honderd euro, om 5-8FPS meer te krijgen in een game.
Maar goed, met alle respect, ieder zijn hobby.
Als commercieel bedrijf is het niet echt slim om zulke stappen te nemen.
Tja de NS is natuurlijk ook schijn geprivatiseerd en concurentie hebben we ook niet, de aanbestedingen noem ik geen concurentie omdat het z'n vaag spel is dat zich in allerlei bochten moet wringen om maar 'concurentie' te kunnen hebben.
Blijkbaar krijgen mensen vaak het idee dat harder rijden veel sneller is.
Meestal omdat het "meer klinkt".
Je moet het echter relatief zien met ALLE factoren die een rol spelen.
Je komt dan al heel snel tot de conclusie dat het eigenlijk vies tegenvalt en je tijdswinst minimaal is.

Overigens ben ik absoluut niet met je eens dat we volgens zo'n redenatie nu nog met paard en wagen zouden rijden.
Ik overdrijf natuurlijk maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel?
Alhoewel je er vanuit milieu aspect wel kunt zien dat een auto een ontzettend inefficiënt vervoersmiddel is (helemaal als het maar 1 persoon hoeft te vervoeren).
Je hebt (minimaal) 1000kg aan materiaal nodig om een persoon van (gemiddeld) 75kg te vervoeren 8)7 |:(
De persoon in kwestie verricht zelf vervolgens een hoeveelheid arbeid dat ruim te verwaarlozen is.
Puur natuurkundig gezien is het nogal ver gezocht en kansloos :P
Ik vind het veel te kortzichtig om alleen te kijken 'hoe verdienen we dit terug' want z'n trein is NIET rendabel via ons huidige kapitalistische model en zal het ook nooit worden, ja tussen Amsterdam en Utrecht is dat ding rendabel maar dat er voor willekeurig buitengebied geld bij moet geeft toch al wat aan is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het Havenbedrijf Rotterdam en de provincies Gelderland en Overijssel gaan onderzoek doen naar de haalbaarheid van een nieuwe noordelijke aansluiting op de Betuweroute.

Dat bevestigt een woordvoerder van het Havenbedrijf vrijdag na berichtgeving van de NOS. De partijen vinden dat het kabinet nu te veel focust op uitbreiding van het bestaande spoorwegnetwerk.

Het beoogde traject van het kabinet loopt van Elst, waar aansluiting plaatsvindt op de Betuwelijn, naar de grensovergang bij Oldenzaal.

Probleem is dat dit traject is aangelegd voor personenvervoer, niet voor goederenwagons, zegt de woordvoerder. "Het verbeteren en uitbreiden van het huidige spoor leidt dan ook tot klachten."

De provincies willen graag veilig goederenvervoer per spoor met zo min mogelijk geluidsoverlast. Nog belangrijker is volgens de woordvoerder het langetermijnperspectief. Een alternatieve route die niet van woonkern naar woonkern loopt zou hier geschikter voor zijn.

"Wij in Rotterdam hebben belang bij een goede verbinding met het achterland", aldus de zegsman. "De provincies willen ook iets aan het goederenvervoer overhouden, bijvoorbeeld door stopmogelijkheden langs de route." Dat komt de bedrijvigheid ten goede en haalt verkeer van de weg, denken de partijen.

Hoelang het onderzoek gaat duren kan de woordvoerder niet zeggen. "Je bent zo een halfjaar verder." Mocht het onderzoek een positief resultaat opleveren, dan is het nog zaak om een alternatieve route bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu op de agenda te krijgen, stelt de zegsman. "Zij gaan over de uitgaven aan het spoor."
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...sluiting-betuweroute.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Beetje zonde van het geld en de tijd, aangezien er eind negentiger jaren al onderzoek is gedaan en er volgens mij toen ook een MER is opgesteld. Lijkt mij dat ze daar nog prima uit kunnen putten?

Maar goed, het slaat inderdaad nergens op om zoveel goederentreinen door tig kilometer bebouwing te jagen, vooral omdat de Pruisen hun spoornet na de grens niet steeds voor elkaar hebben.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:21:
[...]

Dat ligt aan het doel dat je voor ogen hebt. Als je doel is om een nieuwe snellere trein naast de bestaande treinen aan te leggen, zoals mijn voorstel was, dan heb je niet zoiets als 'huidige stations overslaan' maar 'nieuwe snelle verbindingen toevoegen' met als doel dat stukken van het land die voorheen te ver uit elkaar lagen nu dichter bij elkaar komen. Dat je i.p.v. naar Centraal te rijden naar Amstel rijdt omdat daar het knooppunt met de rest van het OV-net komt i.p.v. op Centraal doet daar niks aan af.

Ik vind het belachelijk dat de huidige intercitys net zo vaak stoppen als vroeger de sneltrein, ook al is dat met de beste bedoelingen. De IC Rotterdam - Utrecht rijdt niet langer dan 10 minuten zonder te stoppen, geloof ik... de IC Utrecht - Amsterdam wel, maar die stopt dan weer 3x vlak achter elkaar in Amsterdam.
Ik ben ook voorstander om de IC weer in te voeren... Je had "vroeger" een trein en die ging van Nijmegen - Arnhem - Utrecht - Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal en daar deed hij 75 minuten over :+ dat was pas een IC. Nu heb je Nijmegen - Arnhem - Ede-Wageningen - Veenendaal de Klomp (en 's avonds Driebergen-Zeist erbij) - Utrecht, Amstel en 90 minuten later Amsterdam CS. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:11:
[...]

Nu heb ik je al 2x hoog van de toren zien blazen maar ik heb je mijn vraag nog niet zien beantwoorden...

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Hey jongens ik heb een vraag.
Ik moet vandaag uit Hoogkarspel naar Hoorn maar door werkzaamheden rijden er geen treinen maar stopbussen.

De vraag is, kan ik dan alsnog een treinkaartje kopen? Want die kost mij met korting €2,80 voor retour terwijl enkeltje bus al meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja hoor, de vervoerder blijft de NS :)

Moet je dus wel de NS bussen pakken, niet alsnog de reguliere bussen.

[ Voor 48% gewijzigd door Hooglander1 op 23-11-2013 10:52 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gisteren dus met de ICE en RE naar Duitsland geweest. Ik heb twee kaartjes: Bijlmer - Dortmund en Dortmund - Den Haag.

Nu is gisteren mijn kaartje Bijlmer - Dortmund niet gecontroleerd. Echter is hij wel een maand geldig. Dat betekent dat ik dus tot 22 december nog een keer kan gaan, dit keer gratis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je moet kaartjes zonder datum toch zelf stempelen? Of werkt dat bij internationale kaartjes anders?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:25
Fiber schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:08:
Je moet kaartjes zonder datum toch zelf stempelen? Of werkt dat bij internationale kaartjes anders?
Internationale kaartjes uit de automaat hebben inderdaad een standaard geldigheidsduur van 1 maand. Stempelen is niet nodig. Hoewel het uiteraard niet netjes is, kan je op een niet-gecontroleerd kaartje inderdaad gewoon nog een keer reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
EDIT schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:28:
[...]

Internationale kaartjes uit de automaat hebben inderdaad een standaard geldigheidsduur van 1 maand. Stempelen is niet nodig. Hoewel het uiteraard niet netjes is, kan je op een niet-gecontroleerd kaartje inderdaad gewoon nog een keer reizen.
Misschien niet netjes maar ik ga echt niet betalen voor een nieuw kaartje als de oude nog geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nog even over die hogere snelheid:
In de randstad zijn de verschillen niet heel groot, maar ik denk dat je echt moet focussen op de langere afstanden. Groningen - randstad, daar kan veel gewonnen worden. Je zit nu heel lang traag te sukkelen tussen Groningen en Zwolle, dat moet een stuk korter kunnen.
Same for Zwolle - Amersfoort.
Zwolle - Lelystad kan al sneller, nu nog doen.
Je zou bijvoorbeeld ook de IC Berlijn harder kunnen laten rijden in Nederland, voorbij Utrecht.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:33:

Dat ben ik ook helemaal met je eens.
Dan heeft het ook echt zin (ook met de snelheid)
Met alle tussenstops die je nu hebt, dus niet, daar zijn de stukken te kort voor.
Dat was wat ik duidelijk probeerde te maken

Pak in elke provincie gewoon een of twee steden waar die "NS Direct" stopt.

Overigens zouden ze dat nu ook al kunnen doen.

@GoldenSample
Ik denk overigens niet over "hoe verdienden we dit terug"
Ik schrijf enkel op wat NS/Pro Rail" mogelijk zou kunnen denken.
Betekent nog niet dat ik het er mee eens ben :P

[ Voor 11% gewijzigd door B_FORCE op 23-11-2013 16:24 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maar als je een trein Zwolle->Amsterdam hebt (om dit voorbeeld maar even aan te houden) die alleen in die steden en één tussenstation stopt, hoeveel mensen maken er dan gebruik van? Hoeveel mensen reizen er dagelijks van Zwolle naar Amsterdam? Ik kan me niet voorstellen dat dat er genoeg zijn om elk uur één a twee treinen te vullen?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 23-11-2013 16:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat gaat er inderdaad gebeuren. Ik zit regelmatig van Eindhoven naar Amsterdam Zuid in de trein, en er zijn er maar weinig die meer dan 1 stop meereizen, laat staan het hele traject.

Leuke idee-en en concepten, maar reteduur om uit te voeren en de doelgroep is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het noordelijke deel van het land versnellen haalt wel veel uit ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18:23
Hooglander1 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:26:
Dat gaat er inderdaad gebeuren. Ik zit regelmatig van Eindhoven naar Amsterdam Zuid in de trein, en er zijn er maar weinig die meer dan 1 stop meereizen, laat staan het hele traject.

Leuke idee-en en concepten, maar reteduur om uit te voeren en de doelgroep is klein.
Het is natuurlijk wel een kip-ei verhaal.
Als er een verbinding komt die je in een half uur van Eindhoven naar Amsterdam brengt dan gaan er waarschijnlijk meer mensen gebruik van maken dan een verbinding die er 90 min over doet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat valt nog te bezien. Het aantal mensen dat dagelijks van Eindhoven naar Amsterdam moet lijkt me relatief klein. Ik heb zo mijn twijfels of het er een 900 per uur (bij 2 treinen per uur zit je daar met een enkel VIRM-zesje per trein al aan) gaan zijn, en dat gedurende de gehele dag en avond.

Lijkt me dat de meeste mensen uit zullen stappen op één van de tussenstations.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het gaat denk ik niet om de huidige mensen die ermee rijden. Je moet de nieuwe dienst zien als uitbreiding op het huidige netwerk waar je extra reizigers mee kunt aantrekken. Het is een groen snel en betaalbaar alternatief voor lange afstand reizen. En Groningen Amsterdam is miss niet het beste voorbeeld. Maar Groningen den Haag zou wel zinvol zijn gezien de vele ambtenaren en studenten.

Blijf je wel met Meppel in je maag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:51:
Dat valt nog te bezien. Het aantal mensen dat dagelijks van Eindhoven naar Amsterdam moet lijkt me relatief klein.
Dat aantal is zo klein omdat 't zo lang duurt om er te komen. Als je 't in een half uurtje voor elkaar krijgt, kun je opeens fatsoenlijk forensen tussen die twee steden zonder gelijk je halve dag kwijt te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 23-11-2013 17:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

Gewoon Meppel overslaan. :P

Het plan om langere afstanden te doen met nieuwe verbindingen lijkt mij een prima idee eigenlijk. Ik zou best bereid zijn om met de trein te reizen naar mijn ouders (Eindhoven) vanaf Groningen. Of vanaf Groningen naar Enschede, als dat makkelijk zou kunnen. Zoals het nu moet (tig keer overstappen, oncomfortabele boemeltjes enzo) is het voor mij geen optie. Het is gewoon makkelijker om de auto te pakken. Sterker, door de vele stops en overstappen die je hebt op Groningen > Eindhoven is het sneller om de auto te pakken dan de trein. Dat is eigenlijk een idiote situatie. De trein zou op langere afstanden altijd sneller moeten zijn dan de auto.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vandaag dus van hoogkarspel naar Hoorn gerezen, je mag denken wat je wil maar er was geen controle, als ik dat wist zou ik gewoon geen kaartjes kopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:47:
Vandaag dus van hoogkarspel naar Hoorn gerezen, je mag denken wat je wil maar er was geen controle, als ik dat wist zou ik gewoon geen kaartjes kopen hoor.
Lekkere mentaliteit zeg... je koopt geen kaartjes om problemen bij de controle te ontlopen, je koopt een kaartje omdat je een dienst (vervoer) afneemt. Of daarbij wel of niet gecontroleerd wordt, zou niet uit moeten maken. Iets met goed fatsoen enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:15:

Het plan om langere afstanden te doen met nieuwe verbindingen lijkt mij een prima idee eigenlijk. Ik zou best bereid zijn om met de trein te reizen naar mijn ouders (Eindhoven) vanaf Groningen. Of vanaf Groningen naar Enschede, als dat makkelijk zou kunnen. Zoals het nu moet (tig keer overstappen, oncomfortabele boemeltjes enzo) is het voor mij geen optie. Het is gewoon makkelijker om de auto te pakken. Sterker, door de vele stops en overstappen die je hebt op Groningen > Eindhoven is het sneller om de auto te pakken dan de trein. Dat is eigenlijk een idiote situatie. De trein zou op langere afstanden altijd sneller moeten zijn dan de auto.
Het plan om de verbinding vanaf Zwolle naar het noorden te versnellen (en de lijnen boven Groningen ook) is al tig keer afgeschoten, het kost gewoon te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
PauseBreak schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:15:

Meppel wordt al door de helft van de ics overgeslagen. Punt zit hem in de bocht die gemaakt moet worden waardoor treinen maar 80 mogen.

Maar wat je voor de rest aangeeft is precies de reden waarom je het wel zou willen. Nu wilt iedereen in de randstad wonen om dicht bij het werk te zitten. Maar het zou toch veel mooier zijn als je onder de rook van Zwolle, Breda of Maastricht kunt wonen terwijl je niet significant meer tijd kwijt bent om op je werk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:09:
[...]

Het plan om de verbinding vanaf Zwolle naar het noorden te versnellen (en de lijnen boven Groningen ook) is al tig keer afgeschoten, het kost gewoon te veel geld.
Je zou dit soort lijnen dan ook moeten ontwikkelen los van het bestaande railnetwerk en de beperkingen daarvan. Zoals robkazoe ook al aangeeft zitten daar gewoon een paar vreemde kronkels in (zoals bij Meppel en in mindere mate bij Hoogeveen) die je in een echt snel treinnetwerk niet kunt hebben. Desnoods laat je dit doen door een publiek bedrijf.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Robkazoe schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:31:
[...]

Meppel wordt al door de helft van de ics overgeslagen. Punt zit hem in de bocht die gemaakt moet worden waardoor treinen maar 80 mogen.

Maar wat je voor de rest aangeeft is precies de reden waarom je het wel zou willen. Nu wilt iedereen in de randstad wonen om dicht bij het werk te zitten. Maar het zou toch veel mooier zijn als je onder de rook van Zwolle, Breda of Maastricht kunt wonen terwijl je niet significant meer tijd kwijt bent om op je werk te komen.
Breda is een slecht voorbeeld, dat heeft een prima verbinding met iig het westelijk deel van de randstad waar je met een auto niet tegenop rijdt. Ik doe dat dagelijks.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:25:
Hoeveel mensen reizen er dagelijks van Zwolle naar Amsterdam? Ik kan me niet voorstellen dat dat er genoeg zijn om elk uur één a twee treinen te vullen?
"Hoeveel mensen reizen er dagelijks van Amsterdam naar Parijs?" - iemand, 20 jaar geleden

Zo kunnen we nog wel even. Een typisch staaltje achteruit denken met een vraag waarbij een antwoord wordt gesuggereerd zonder onderbouwing. Op die manier kom je natuurlijk nooit ergens.

Natuurlijk moet je kijken naar de reizigerspotentie en dat afzetten tegen de kosten, maar dan kom dan tenminste met argumenten en cijfers en niet van die dooddoeners waar je werkelijk iedere vorm van vooruitgang mee af kan schieten. Zoals iemand eerder deze week ook al zei, met een dergelijke houding hadden we bij wijze van spreken nu nog steeds met paard en wagen rondgereden.
wildhagen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:51:
Dat valt nog te bezien. Het aantal mensen dat dagelijks van Eindhoven naar Amsterdam moet lijkt me relatief klein. Ik heb zo mijn twijfels of het er een 900 per uur (bij 2 treinen per uur zit je daar met een enkel VIRM-zesje per trein al aan) gaan zijn, en dat gedurende de gehele dag en avond.

Lijkt me dat de meeste mensen uit zullen stappen op één van de tussenstations.
Ja, want iedere verbinding die een dubbeldekker niet de hele dag tot de nok toe kan vullen is niet rendabel, alle huidige verbindingen van de NS doen dat immers zeven dagen per week. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
wildhagen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:49:
[...]

Lekkere mentaliteit zeg... je koopt geen kaartjes om problemen bij de controle te ontlopen, je koopt een kaartje omdat je een dienst (vervoer) afneemt. Of daarbij wel of niet gecontroleerd wordt, zou niet uit moeten maken. Iets met goed fatsoen enzo.
Ik heb door de week vrij reizen OV, ik kom als ik geluk heb 1 a 2 keer in de week een conducteur tegen in de trein, en met overstappen ga ik dus 20x in de week met de trein, dus ja ik koop alsnog kaartje terwijl ik weet dat zonder er ook niks gebeurt, maar ik ben geen zwartrijder en betaal netjes voor de dienst.

Het was sarcastisch bedoelt, want ik blijf het belachelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

wildhagen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:25:
Maar als je een trein Zwolle->Amsterdam hebt (om dit voorbeeld maar even aan te houden) die alleen in die steden en één tussenstation stopt, hoeveel mensen maken er dan gebruik van? Hoeveel mensen reizen er dagelijks van Zwolle naar Amsterdam? Ik kan me niet voorstellen dat dat er genoeg zijn om elk uur één a twee treinen te vullen?
vrij veel kan ik je zeggen. ik reis iedere dag van steenwijk via zwolle naar amsterdam voor het werk, en ik kan je zeggen dat er serieus veel mensen meegaan, zelfs met de eerste trein van de dag.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24
Mizgala28 schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:17:
Ik heb door de week vrij reizen OV, ik kom als ik geluk heb 1 a 2 keer in de week een conducteur tegen in de trein, en met overstappen ga ik dus 20x in de week met de trein, dus ja ik koop alsnog kaartje terwijl ik weet dat zonder er ook niks gebeurt, maar ik ben geen zwartrijder en betaal netjes voor de dienst.
Kun je me dan eens uitleggen hoe je met een Week-OV betaalt voor de dienst 'een ritje in het weekend' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik heb een CIV ticket van Hamm naar Den Haag via Utrecht met een overstap in Duisburg. Echter ga ik mijn overstap (15:29) in Duisburg missen omdat de trein vanuit Hamm naar Duisburg vertraagd is. De volgende ICE vanuit Duisburg naar Utrecht is om 18:26. Kan ik nu met de ticket die ik heb via Venlo naar Den Haag reizen? Anders moet ik straks 3 uur wachten :')

[ Voor 5% gewijzigd door magnifor op 24-11-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 03:42:
[...]

"Hoeveel mensen reizen er dagelijks van Amsterdam naar Parijs?" - iemand, 20 jaar geleden

Zo kunnen we nog wel even. Een typisch staaltje achteruit denken met een vraag waarbij een antwoord wordt gesuggereerd zonder onderbouwing. Op die manier kom je natuurlijk nooit ergens.

Natuurlijk moet je kijken naar de reizigerspotentie en dat afzetten tegen de kosten, maar dan kom dan tenminste met argumenten en cijfers en niet van die dooddoeners waar je werkelijk iedere vorm van vooruitgang mee af kan schieten. Zoals iemand eerder deze week ook al zei, met een dergelijke houding hadden we bij wijze van spreken nu nog steeds met paard en wagen rondgereden.

[...]

Ja, want iedere verbinding die een dubbeldekker niet de hele dag tot de nok toe kan vullen is niet rendabel, alle huidige verbindingen van de NS doen dat immers zeven dagen per week. 7(8)7
Dit ja...

Als je verbindingen sneller maakt krijg je een 'aanzuigende werking' hoe groot die is moet natuurlijk blijken/onderzocht worden. Die aanzuigende werking is ook precies de reden waarom sommige File knelpunten een jaar na verbreding net zo vast staan als eerst: De verbinding is sneller geworden (geen file meer) dus pakken meer mensen de auto/rijden meer mensen via die route -> net zo veel file als eerst door dat er in een record tijd meer mensen via dat knooppunt rijden.

Hier is imho ook een rol weg gelegd voor de trein, hoe beter en sneller verbindingen hoe minder mensen aan een plaats zijn gebonden qua wonen en werken.

Nu ben ik juist een omgekeerd voorbeeld (voor mij is relatief veel werk in Eindhoven en omgeving maar ik zou er voor geen goud willen wonen, doe mij op dit moment maar Amsterdam) maar voor mij is het simpel: 1 uur enkele reis vind ik, voor een echt interessante baan, accpetabel, als ik één of meer dagen per week thuis kan werken mag het wat meer zijn.

Nu zit je 1:11 in de trein (en dan moet je nog naar je werk en naar je huis, ik reken nu voor het gemak Eindhoven CS en Amsterdam Amstel) Zelfs als ik vlak bij het station woon en bij het andere werk ben ik dus gewoon 1:30 onderweg. Dit vind ik geen optie, ook niet als ik een dagje per week thuis werk. Al gaat er nu een kwartiertje of 20 minuten vanaf dan is het al een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Carpento schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:21:
[...]

Kun je me dan eens uitleggen hoe je met een Week-OV betaalt voor de dienst 'een ritje in het weekend' ?
Ik koop een kaartje met 40% korting, dat mag ik in het weekend want ik heb vrij reizen door de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Maar Groningen den Haag zou wel zinvol zijn gezien de vele ambtenaren en studenten.
Volgens mij ooit reden om de hanzelijn te verantwoorden. Echter is de reistijd alleen maar langer geworden.
Groningen - Den Haag was altijd een fijne reis, in 2:20 uur met maar 5 stops. Is nu 2:40 met heel veel stops.
Ik geloof dus eerder in minder vaak stoppen dan sneler rijden. Is volgens mij ook goedkoper en makkelijker te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

magnifor schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:40:
Ik heb een CIV ticket van Hamm...
* Fiber is toch wel nieuwsgierig wat er in plaatsen als Hamm en Dortmund te beleven is... Kerstmarkt...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:43:
[...]

* Fiber is toch wel nieuwsgierig wat er in plaatsen als Hamm en Dortmund te beleven is... Kerstmarkt...? O-)
Familiebezoek. :)

Gisteren dus een kleine 8 uur onderweg geweest. Doordat de RE vertraagd was heb ik mijn ICE naar Utrecht gemist. Volgende ICE naar Utrecht ging om 18:26. Daarom besloten om via Venlo en vanuit daar rechtstreeks naar Den Haag te reizen. Achteraf gezien had ik net zo goed 3 uur in Duisburg de stad in kunnen gaan ofzo. Reistijd had niet veel gescheeld.

Maar goed. Zowel mijn heen als terug ticket zijn niet gestempeld. Dus volgende maand een gratis retour naar Duitsland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Staat er geen datum op dat ticket? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

vooghel

Cunning linguist

ShitHappens schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:47:
Teruglezend:
magnifor schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:44:
Gisteren dus met de ICE en RE naar Duitsland geweest. Ik heb twee kaartjes: Bijlmer - Dortmund en Dortmund - Den Haag.

Nu is gisteren mijn kaartje Bijlmer - Dortmund niet gecontroleerd. Echter is hij wel een maand geldig. Dat betekent dat ik dus tot 22 december nog een keer kan gaan, dit keer gratis. :P

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
ShitHappens schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:47:
Jawel 22-11-2013 - 21-12-2013. Je hoeft deze niet te stempelen. Dus geen controle? Kaartje blijft geldig in deze periode. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Trein Borne had gebroken wielband
De oorzaak van de ontsporing van een goederentrein bij het Twentse Borne, begin deze maand, is zeer waarschijnlijk een gebroken wielband. Dat schrijft staatssecretaris Mansveld op vragen van de SP.

Een wielband is het stalen loopvlak van een treinwiel. De band wordt eerst verhit en daarna afgekoeld om hem om het wiel te klemmen.

De Inspectie doet op dit moment onderzoek naar het ongeluk. Voor de zomer van 2014 moet onder meer duidelijk zijn waar de breuk in de wielband door veroorzaakt is. Ondertussen worden alle wagons met dit wieltype gecontroleerd.

Versleten
Goederenwagons met wielbanden mogen al sinds 2011 niet meer aangeschaft worden. Versleten wielen mogen niet meer van nieuwe wielbanden worden voorzien. Vanaf 2020 mag er met wielbanden niet harder dan 80 kilometer per uur worden gereden.

Mansveld wil van het Inspectie-onderzoek laten afhangen of de regels aangescherpt moeten worden. Ze wijst er op dat dat alleen in Europees verband kan.

Burgemeester
De staatssecretaris kan zich voorstellen dat de burgemeester van Borne bezorgd is over de veiligheid in zijn gemeente, maar volgens haar wordt er een maximale inspanning geleverd om herhaling te voorkomen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Raven schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:50:
(...)
Goederenwagons met wielbanden mogen al sinds 2011 niet meer aangeschaft worden. Versleten wielen mogen niet meer van nieuwe wielbanden worden voorzien. Vanaf 2020 mag er met wielbanden niet harder dan 80 kilometer per uur worden gereden.
Hoe werkt dat dan? Een wielband lijkt me een vrij fundamenteel deel van een wiel... of wordt dan in plaats van een wielband het hele wiel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Precies. Je hebt of een wiel met wielband waarbij je de wielband vervangt als die afgesleten is, of je hebt een monobloc wiel waarbij je het hele wiel moet vervangen als het afgesleten is.

Voordeel van wielbanden is dat je niet een heel wiel hoeft te vervangen, nadeel is het hogere gewicht en het kan breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24
Mizgala28 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:51:
[...]

Ik koop een kaartje met 40% korting, dat mag ik in het weekend want ik heb vrij reizen door de week.
Ah, ik had je verkeerd begrepen, mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:42

Killjoy

Klingon lawn products

Voor degenen die het niet volgen: de Big Boy stoomloc #4014 is nu eindelijk bezig aan de reis naar Cheyenne, waar Union Pacific de restauratie zal uitvoeren. Het is de bedoeling dat de loc in ieder geval in 2019 weer rijvaardig is tijdens het 150-jarig jubileum van de completering van de transcontinentale spoorverbinding (Driving the Golden Spike).

De 4014 stond in het RailGiants Train Museum. En da's gelijk de eerste uitdaging, aangezien het museum geen spooraansluiting heeft. De loc wordt verplaatst over de (enorme) parkeerplaats via tijdelijke spoordelen. En dat gaat via beproefde methoden. Inmiddels is een voorlopig eindpunt bereikt en is het wachten tot de aansluiting op de hoofdlijn kan worden gemaakt.Hier een fotoverslag. En nog een filmpje

De keuze voor de, wat verwaarloosd ogende 4014 is gemaakt vanwege het verblijf in het droge klimaat van zuid-Californië. Dat is gunstig voor de conditie van de stoomketel. Concurrent was de #4012 van Steam Town. Die is optisch netter, maar vermoedelijk is de ketel in mindere conditie. De 2012 is het daarom niet geworden.

Trivia:
  • De 4014 is gebouwd in november 1941 en op 7 december 1961 overgedragen aan de Railway & Locomotive Historical Society. Daarmee is de Society dus langer eigenaar geweest van de 4014 dan Union Pacific zelf.
  • Union Pacific heeft bij overdracht van de 4014 naar het museum bedongen dat de loc nooit meer terug mocht keren op de rails :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.nu.nl/politiek...keer-per-dag-station.html
NS slaat negen keer per dag station over
Elke dag worden in Nederland gemiddeld negen stations overgeslagen door de trein om te voorkomen dat er grootschalige vertragingen ontstaan.

De NS rijdt het vaakst stations voorbij tussen Nijmegen en Arnhem, tussen Bergen op Zoom en Vlissingen en tussen Utrecht en Hilversum.

Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) dinsdag aan de Tweede Kamer.

Dagelijks stoppen treinen bijna veertigduizend keer op een station. In 0,02 procent van de gevallen wordt er een station overgeslagen. Het gaat dan meestal om kleine stations, stelt Mansveld op basis van gegevens van de NS.

Grote groepen

De reden waarom een trein een station overslaat, wordt niet geregistreerd, maar volgens de NS wordt de maatregel meestal ingezet om te voorkomen dat grote groepen reizigers nog meer vertraging oplopen.

Sommige stations kwamen er dit jaar bekaaid vanaf. Zo werd Nijmegen Lent al 374 keer overgeslagen (0,81 procent). Op station Elst stopte al net zo vaak een trein niet (0,79 procent). Arnhem Zuid werd 376 keer overgeslagen (0,82 procent). Op Utrecht Overvecht stopte 135 keer een trein niet (0,14 procent).

'Meer hinder'

Ook al is het overslaan van stations Mansveld een doorn in het oog, ze wil de NS dit toch niet verbieden. ''Als ik dat zou verbieden zou ik NS mogelijk dwingen een andere bijsturingsmaatregel toe te passen die tot meer hinder leidt voor reizigers. Dat is niet in het belang van de (veel) grotere groep reizigers'', schrijft ze daarover.

Ze vindt dat het overslaan van stations dan ook alleen mag worden ingezet als dit echt noodzakelijk is.

De staatssecretaris benadrukt verder dat ze vindt dat de NS gewoon de dienstregeling moet rijden. Mansveld: ''De reizigers mogen verwachten dat dit betrouwbaar en punctueel gebeurt. En ze moeten er zeker op kunnen rekenen dat treinen stoppen op de stations die ze volgens de dienstregeling aandoen.''
De dienstregeling tussen Nijmegen en Arnhem is sowieso van de zotte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
wildhagen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:49:
[...]

Je kan het ook zien als compensatie voor de uitermate belabberde dienst die zij aanbieden vanuit hun monopolie positie, stukje eigen verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ze hadden ook nooit al die intercity's daar moeten laten stoppen... Dat sloeg al nergens op om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Hooglander1 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:43:
Ze hadden ook nooit al die intercity's daar moeten laten stoppen... Dat sloeg al nergens op om mee te beginnen.
Idd, Nijmegen Lent en Arnhem Zuid zijn kleine stations met weinig reizigers maar hebben 2x per uur een intercity en 2x per uur een sprinter. Elst is het enige "grote" station op het traject en die wordt door 4x per uur een sprinter en 2x per uur een intercity bediend. Je kunt je serieus afvragen wat de toegevoegde waarde is om die intercity in dat soort gehuchten te laten stoppen.

Heeft het te maken met de eensporige gedeelten ten noorden van Arnhem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:27:
[...]

Idd, Nijmegen Lent en Arnhem Zuid zijn kleine stations met weinig reizigers maar hebben 2x per uur een intercity en 2x per uur een sprinter. Elst is het enige "grote" station op het traject en die wordt door 4x per uur een sprinter en 2x per uur een intercity bediend. Je kunt je serieus afvragen wat de toegevoegde waarde is om die intercity in dat soort gehuchten te laten stoppen.

Heeft het te maken met de eensporige gedeelten ten noorden van Arnhem?
Welke IC stopt er nog meer op Elst dan?
Nijmegen - Schiphol en Nijmegen - Den Helder slaan die toch beide over?
Alleen de IC Zwolle - Roosendaal stopt op Arnhem Zuid - Elst en Nijmegen-Lent en dan nog een sprinter? En dan heb je ook nog de trein naar Tiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:45:
[...]

Welke IC stopt er nog meer op Elst dan?
Nijmegen - Schiphol en Nijmegen - Den Helder slaan die toch beide over?
Alleen de IC Zwolle - Roosendaal stopt op Arnhem Zuid - Elst en Nijmegen-Lent en dan nog een sprinter? Daarnaast heb je dus ook de trein naar Tiel...
Nijmegen-Lent:
2x sprinter van Nijmegen naar Arnhem (en andersom)
2x intercity van Roosendaal naar Zwolle (en andersom)

Elst:
1x/2x (in spits) stoptrein van Tiel naar Arnhem (en andersom)

Arnhem Zuid:

Ik ken stations met (veel) meer reizigers die het moeten doen met 2x sprinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Killjoy schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:04:
Voor degenen die het niet volgen: de Big Boy stoomloc #4014 is nu eindelijk bezig aan de reis naar Cheyenne, waar Union Pacific de restauratie zal uitvoeren. Het is de bedoeling dat de loc in ieder geval in 2019 weer rijvaardig is tijdens het 150-jarig jubileum van de completering van de transcontinentale spoorverbinding (Driving the Golden Spike).

De 4014 stond in het RailGiants Train Museum. En da's gelijk de eerste uitdaging, aangezien het museum geen spooraansluiting heeft. De loc wordt verplaatst over de (enorme) parkeerplaats via tijdelijke spoordelen. En dat gaat via beproefde methoden. Inmiddels is een voorlopig eindpunt bereikt en is het wachten tot de aansluiting op de hoofdlijn kan worden gemaakt.Hier een fotoverslag. En nog een filmpje

De keuze voor de, wat verwaarloosd ogende 4014 is gemaakt vanwege het verblijf in het droge klimaat van zuid-Californië. Dat is gunstig voor de conditie van de stoomketel. Concurrent was de #4012 van Steam Town. Die is optisch netter, maar vermoedelijk is de ketel in mindere conditie. De 2012 is het daarom niet geworden.

Trivia:
  • De 4014 is gebouwd in november 1941 en op 7 december 1961 overgedragen aan de Railway & Locomotive Historical Society. Daarmee is de Society dus langer eigenaar geweest van de 4014 dan Union Pacific zelf.
  • Union Pacific heeft bij overdracht van de 4014 naar het museum bedongen dat de loc nooit meer terug mocht keren op de rails :)
Niets is UP blijkbaar teveel, kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren. Over de 3737 kunnen we inmiddels enkele boeken schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:58:
[...]

Nijmegen-Lent:

Elst:
1x/2x (in spits) stoptrein van Tiel naar Arnhem (en andersom)

Arnhem Zuid:

Ik ken stations met (veel) meer reizigers die het moeten doen met 2x sprinters.
Ja... die lijn zit zo vol gepropt dat je elke vertraging meteen merkt. Ik weet ook nog dat de gemeente Elst het grappig vond om een nieuwe woonwijk tegen het spoor te bouwen zodat een uitbreiding van 2 naar 4 (of desnoods 3) sporen niet meer 123 mogelijk is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:40:
http://www.nu.nl/politiek...keer-per-dag-station.html

[...]

De dienstregeling tussen Nijmegen en Arnhem is sowieso van de zotte...
Lekker gegoochel met getallen |:(

Wat nemen ze hier als totaal?
Alle stops die er in een jaar zijn?
Geldt dat dan alleen voor die desbetreffende stations die worden overgeslagen, of ALLE stops die er in NL zijn?

Lijkt me veel interessanter om dan bijvoorbeeld ook te zien hoeveel daarvan in de spits zijn etc.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Of, nog erger, hoe vaak de eerste of laatste rit van de dag een station overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De laatste rit van een dag slaat toch sowieso geen stations over? Even los van verstoringen etc uiteraard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
B_FORCE schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:21:
[...]

Lekker gegoochel met getallen |:(

Wat nemen ze hier als totaal?
Alle stops die er in een jaar zijn?
Geldt dat dan alleen voor die desbetreffende stations die worden overgeslagen, of ALLE stops die er in NL zijn?

Lijkt me veel interessanter om dan bijvoorbeeld ook te zien hoeveel daarvan in de spits zijn etc.
Heb jij het artikel wel gelezen? Al jou vraagtekens staan gewoon in het artikel :| :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kamer wil stopcontact in tweede klas
Er moeten stopcontacten komen in de tweede klas van de trein. De Tweede Kamer heeft dinsdagmiddag een motie van Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) hiertoe aangenomen.

De politica schrijft in haar motie dat niet alleen betaalbaarheid en betrouwbaarheid van treinen een reden is om te kiezen voor het openbaar vervoer, maar dat ook het comfort van belang is. En die moeten in de 'huidige digitale samenleving' niet alleen zijn voorbehouden aan passagiers die eerste klas reizen.

De stopcontacten moeten worden ingebouwd wanneer de treinen worden gerenoveerd. Nieuwe treinen moeten standaard van een stopcontact worden voorzien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb liever dat er fatsoenlijk plaats is, treinen schoon zijn (redelijk uniek tegenwoordig, zelfs de eerste trein van de dag is regelmatig een vuilstort) en dat ze op tijd rijden. Lijkt me een stuk belangrijker dan een FWP als een missend stopcontact. Neem zelf lekker een reserve accu/power pack/o.i.d. mee.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:18
Bastien schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:49:
Heb liever dat er fatsoenlijk plaats is, treinen schoon zijn (redelijk uniek tegenwoordig, zelfs de eerste trein van de dag is regelmatig een vuilstort) en dat ze op tijd rijden. Lijkt me een stuk belangrijker dan een FWP als een missend stopcontact. Neem zelf lekker een reserve accu/power pack/o.i.d. mee.
Alsof dit ten koste gaat van hoe schoon/snel een trein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vinnienerd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:53:
[...]

Alsof dit ten koste gaat van hoe schoon/snel een trein is.
Je kunt geld maar één keer uitgeven (okee, behalve de overheid). Maar je begrijpt vast wel dat ik bedoel dat er andere dingen die i.m.o. nuttiger zijn eerst verbetert kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arnhem: pittig gesprek met NS
Stations in de Stadsregio Arnhem Nijmegen lijken het vaakst te worden overgeslagen als treinen veel vertraging dreigen op te lopen. De top-3 van stations waar de trein niet altijd stopt, ligt in deze regio: Arnhem-Zuid, Nijmegen-Lent en Elst.

De portefeuillehouder Openbaar Vervoer van de stadsregio, Kees Luesink, laat het er niet bij zitten. De NS moet rekening houden met een "pittig gesprek".

Vanmorgen liet staatssecretaris Mansveld de Tweede Kamer weten dat er gemiddeld negen stations per dag worden overgeslagen. De drie stations zijn dit jaar tot nu toe 374 tot 376 keer overgeslagen, nummer 4 op de lijst, Utrecht-Overvecht, 135 keer.

Onthutsend
"Reizigers staan op het station te wachten, de trein komt eraan.... en rijdt voorbij. Dat is een onthutsende ervaring voor reizigers", zegt Luesink. Als je bedenkt dat de meeste treinen in het weekend geen vertraging hebben, gebeurt dat dus meerdere malen per dag. "Dat is te gek." Luesink spreekt van een desolate ervaring voor reizigers.

"Voor de dienstregelaars betekent het gewoon 'eens doorrijden', maar dat is voor het vervoer niet goed, voor de mobiliteit niet goed en voor het vertrouwen in de trein als optimaal vervoermiddel niet goed."

Gesprek
Luesink wil zo snel mogelijk in gesprek met de NS. Hij wil kijken naar de totale dienstregeling. "Ik snap dat het ingewikkeld is, maar we moeten toch kijken hoe het beter en anders kan worden ingericht."

Wat voor hem van belang is, zijn niet de percentages, maar de ervaringen van de reizigers. "De NS moet eerst maar eens uitleggen hoe het juist op die paar stations in mijn regio zo extreem kan zijn in vergelijking met de rest van Nederland."

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Snap niet waarom ze hier zo moeilijk over doen. Als de IC die stations over slaat, is hij waarschijnlijk minstens 10 minuten te laat. De sprinter staat 15 minuten later in de dienstregeling ingepland! Je kunt het beter zo zien: als de trein wél rijdt, is dat gewoon een fijn extra'tje :+

[ Voor 17% gewijzigd door Krentenbol op 26-11-2013 18:05 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daar heb je weinig aan als je naar Utrecht, Zwolle of Breda wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:23
Bastien schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:49:
Gelukkig heb ik (vrijwel) nooit last van de problemen die je noemt en ik zie een stopcontact (of liever nog een usb-poort :+) als ideaal! Had laatst telefoon leeg maar gelukkig nog laptop mee als 'powerpack'.

Al ga ik toch niet meer treinen als ik volgend jaar afgestudeerd ben, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Krentenbol schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:04:
Snap niet waarom ze hier zo moeilijk over doen. Als de IC die stations over slaat, is hij waarschijnlijk minstens 10 minuten te laat. De sprinter staat 15 minuten later in de dienstregeling ingepland! Je kunt het beter zo zien: als de trein wél rijdt, is dat gewoon een fijn extra'tje :+
De IC's tussen Utrecht en Nijmegen staan behoorlijk lang stil op Arnhem, er was ooit sprake om Arnhem over te slaan en een Y splitsing te maken net na de rijnbrug... maar dat plan is er nooit gekomen (en volgens mij heel diep in de ijskast gestopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 17-09 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Laat ze dan meteen een USB-aansluiting maken om op te laden! Dat zou pas een hoop schelen :) . Bijvoorbeeld zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroshop.nl/images/detailed/28/BJ_stopcontact_usb_lader_stanlet_steel_2011-0-6166.gif

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
@verhaal over 3 IC stations:

Waarom maken we dat niet weer gewone stoptrein stations ipv IC stations?? Dan zijn we toch ook van het gezeik af??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan worden de burgemeesters van die gehuchten weer boos... ;) Elk gat wil tegenwoordig een IC station. Van mij mogen ze er minstens de helft van afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:01

Onbekend

...

Ik vind het vreemd dat er besluiten genomen worden of stopcontacten in treinen moeten komen.
Net alsof daarom meer mensen de trein gaan nemen.
Ik zou eerder kiezen voor een betrouwbaarder ov-systeem waarmee je sneller klanten lokt.

Wat is het volgende? Stopcontacten op stations omdat mensen moeten wachten op hun verlate trein? Of stopcontacten in winkels zodat mensen hun elektronische boodschappenlijstje (telefoon dus) op kunnen laden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 ... 170 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!