Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.022 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:26

PauseBreak

derp!

Pooh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:01:
[...]

Zo nauwkeurig is die data niet. Globaal kun je er wel wat van zeggen, zeker in HC waar ze indoor GSM-masten hebben, maar je kunt een telefoon van iemand die in een auto achter de bus aanrijdt of die naast de trein op de snelweg zit echt niet onderscheiden van een ov-reiziger. Sterker nog, in de meeste omstandigheden zit je met een afwijking van een paar honderd meter, in het buitengebied nog een stuk meer.
Je kunt OV-reizigers prima onderscheiden van niet-OV-reizigers. Alle voorbeelden die je hebt gebruikt zijn niet ingechecked met een OV Chipkaart bijvoorbeeld. Daarbij komt dat veel stations werken met femtocellen (zeker de overstapstations) en dus zit je met veel minder problemen dan je zou denken om mensen te kunnen volgen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

PauseBreak schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:04:
[...]

Je kunt OV-reizigers prima onderscheiden van niet-OV-reizigers. Alle voorbeelden die je hebt gebruikt zijn niet ingechecked met een OV Chipkaart bijvoorbeeld. Daarbij komt dat veel stations werken met femtocellen (zeker de overstapstations) en dus zit je met veel minder problemen dan je zou denken om mensen te kunnen volgen.
Maar die GSM-data is anoniem. Je krijgt geen IMEI nummers, en al zou je die wel krijgen, hoe koppel je die nummers aan de chipkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Pooh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:05:
[...]

Maar die GSM-data is anoniem. Je krijgt geen IMEI nummers, en al zou je die wel krijgen, hoe koppel je die nummers aan de chipkaarten?
De gsm-data is meestal geaggregeerde data (en op die manier redelijk anoniem, in theorie). Als je genoeg geld hebt - en dat hebben OV-bedrijven - dan kun je prima individuen volgen. Gebeurt ook op HC bijv., daar worden sommige mensen al 10 - 15 jaar gevolgd.
Op dezelfde manier als bijv. het koppelen van verschillende producten kan, via mijn ns of eventueel via de app. Hoe dan ook is dat een stuk minder invasief voor de privacy van de gemiddelde ov-reiziger.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

PauseBreak schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:11:
[...]
De gsm-data is meestal geaggregeerde data (en op die manier redelijk anoniem, in theorie). Als je genoeg geld hebt - en dat hebben OV-bedrijven - dan kun je prima individuen volgen. Gebeurt ook op HC bijv., daar worden sommige mensen al 10 - 15 jaar gevolgd.
Op dezelfde manier als bijv. het koppelen van verschillende producten kan, via mijn ns of eventueel via de app. Hoe dan ook is dat een stuk minder invasief voor de privacy van de gemiddelde ov-reiziger.
Je kunt individuele data volgen, maar niet op IMEI-niveau. Je krijgt gewoon een 'hash' van de imei. Zelfde hash = zelfde user, maar je kunt hem niet terugvinden. De ruwe data is niet te koop.

Wat betreft koppelen: Denk je nou echt dat mensen hun imei-nummer aan de NS gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Pooh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:15:
[...]

Je kunt individuele data volgen, maar niet op IMEI-niveau. Je krijgt gewoon een 'hash' van de imei. Zelfde hash = zelfde user, maar je kunt hem niet terugvinden. De ruwe data is niet te koop.

Wat betreft koppelen: Denk je nou echt dat mensen hun imei-nummer aan de NS gaan geven?
Als je genoeg geld hebt is alles te koop, dat is ook een probleem met dit soort systemen.

Ja. Of dacht je oprecht dat alle privacy-bezwaren (die niet zijn aangepakt) ervoor zouden zorgen dat mensen de ov-chipkaart niet zouden gebruiken? Het hele systeem is een grote privacyinbreuk, dan kan dit er echt nog wel doorgedrukt worden hoor. Zeker als het alternatief is om niet met het ov te kunnen gaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom zou je van Nijmegen naar Roermond via Utrecht willen trouwens? Enige moment dat je dat doet is wanneer er totaal geen treinverkeer mogelijk is tussen Venlo en Den Bosch. Je kan nu ook via kaartjes kopen, maar dat doe je met een reden neem ik aan... even het station in en uit? Straks werkt dat gewoon op dezelfde methode. Bij wijzigingen in de dienstregelingen en omleidingen hoef jij niet voor de extra afstand te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 12-11-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
ArcticWolf schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:19:
Waarom zou je van Nijmegen naar Roermond via Utrecht willen trouwens? Enige moment dat je dat doet is wanneer er totaal geen treinverkeer mogelijk is tussen Venlo en Den Bosch. Je kan nu ook via kaartjes kopen, maar dat doe je met een reden neem ik aan... even het station in en uit? Straks werkt dat gewoon op dezelfde methode. Bij wijzigingen in de dienstregelingen en omleidingen hoef jij niet voor de extra afstand te betalen.
Als je vanaf Roermond net de stopper naar Nijmegen gemist hebt, dan is het sneller om de IC naar Den Bosch te pakken, dan een half uur te wachten tot de volgende trein.

Overigens zitten er wel een flink aantal nadelen aan het vrij traject kaarten t.o.v. de jaartrajectkaarten. Je moet in en uitchecken terwijl dat nu niet hoeft en zoals net terecht opgemerkt wordt, mag je niet meer met de avondspits rijden met korting. Daarnaast ben ik benieuwd of NS Zakelijk ook overgaat op de vrij traject kaarten of dat ze de kaart voor hun medewerkers en bedrijven er nog wel in houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het is idd met een trajectkaart een probleem idd. Ik heb zelf nog de oude 40% kortingskaart (die ook tijdens de avondspits geldig is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kamer wil onderbouwing van kosten Fyra
De Tweede Kamer wil precies weten waarom de NS een tegenvaller van 119 miljoen euro door het debacle met de hogesnelheidstrein Fyra niet zelf kan dragen.

Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) en minister Jeroen Dijsselbloem (Financiën) moeten dit in het voorjaar aan de Kamer laten weten.

Tijdens een eerder Kamerdebat bleek dat Dijsselbloem het onverantwoord vond om de totale rekening van het drama met de Fyra bij de NS neer te leggen. De NS betaalt in totaal al 465 miljoen euro en nog eens 119 miljoen euro erbij is onrealistisch, aldus de minister.

Dijsselbloem waarschuwde dat de NS minder kan investeren als dat bedrag er ook nog eens bijkomt. De staatskas loopt 119 miljoen euro aan dividend mis door het wegvallen van de Fyra.

Onderbouwing
D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven wilde, gesteund door een meerderheid in de Tweede Kamer, een onderbouwing van de uitspraken van Dijsselbloem over de investeringsruimte van de NS. Die uitleg komt over enkele maanden, tegelijk met de uitgewerkte bezuinigingsopdracht voor de NS om de overige tegenvallers op te kunnen vangen.

De tegenvaller van 119 miljoen wordt door het kabinet nu gezocht in het Infrafonds. Dat is eigenlijk bedoeld om wegen, spoor- en waterverbindingen aan te leggen.

CDA, D66, PVV en SP spraken zich hard uit tegen dit voornemen. Ook de VVD vroeg Dijsselbloem eerder of het niet anders kon.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19

Onbekend

...

Pooh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:01:
[...]

Zo nauwkeurig is die data niet. Globaal kun je er wel wat van zeggen, zeker in HC waar ze indoor GSM-masten hebben, maar je kunt een telefoon van iemand die in een auto achter de bus aanrijdt of die naast de trein op de snelweg zit echt niet onderscheiden van een ov-reiziger. Sterker nog, in de meeste omstandigheden zit je met een afwijking van een paar honderd meter, in het buitengebied nog een stuk meer.
Die onnauwkeurigheid is niet erg. Er ligt in Nederland erg weinig spoor waar een weg parallel daaraan ligt. Laat staan vanaf het ene station naar het andere station. Van een grote groep telefoons die "toevallig" met de zelfde snelheid en zelfde richting zich verplaatsen waar niet direct parallel een weg langs loopt weet je 100% zeker dat het om een trein gaat.

In de praktijk zal iedereen weer gaan klagen dat de privacy wordt aangetast....., dus voorlopig wordt dit niks.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:16
Luccus schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:01:
[...]
Want? Waar is je toegezegd dat het product tot aan het einde der tijden beschikbaar blijft?
Dat is natuurlijk niet toegezegd, maar het komt mij wel wat vreemd over dat ruim een miljoen houders van een Voordeelurenabonnement dat ding nog onder de oude voorwaarden, dus met korting in de middagspits, kunnen blijven verlengen, maar dat die tienduizenden houders van een Jaartrajectabonnement die middagspitskorting verplicht kwijtraken.

leonbong schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:01:
Door de manier dat ons net verdeeld kan ik bijvoorbeeld Almere - Terborg alleen reizen als ik in Arnhem ben overgestapt.
Je kiest een voorbeeld waar dat juist niet eenduidig bepaald is. De reisplanner geeft ook adviezen via Zutphen en Winterswijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Tochjo op 12-11-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:55:
[...]

Volledig overbodig. Iedere telefoon stuurt zijn eigen imei-nummer mee over de gsm-golf wanneer hij een mast pingt. Op Hoog Catharijne wordt dit al decennia gebruikt om te analyseren hoe consumenten lopen, waar ze blijven staan, wat voor soort aanbiedingen zorgen voor meer publiek in die winkels etc. Die data is gewoon te koop, en HC is echt niet het enige station/(winkel)centrum waar dit gebeurt. De vervoersmaatschappijen kunnen dit dus al zien als ze er een beetje moeite voor doen.
Leuk bedacht maar op die manier wordt het OV voor het correct berekenen van de ritprijs dus afhankelijk van het mobiele netwerk. Dat zou betekenen dat als het ergens druk is en het netwerk weer eens overbelast raakt het OV ineens niet meer af kan rekenen. Om het maar helemaal niet te hebben over wat er gebeurt als er weer eens een provider wordt overgenomen en contracten niet nagekomen worden. Een dergelijke toepassing moet altijd robuust zijn en je wil er zelf controle over hebben, afhankelijkheden zijn geen optie dus ontkom je niet aan eigen infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19

Onbekend

...

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:26:
[...]

Leuk bedacht maar op die manier wordt het OV voor het correct berekenen van de ritprijs dus afhankelijk van het mobiele netwerk. Dat zou betekenen dat als het ergens druk is en het netwerk weer eens overbelast raakt het OV ineens niet meer af kan rekenen. Om het maar helemaal niet te hebben over wat er gebeurt als er weer eens een provider wordt overgenomen en contracten niet nagekomen worden.
Tijdens een treinrit maakt het in principe niet zoveel uit als 1 of 2 masten overbelast raken. Je hoeft niet steeds te controleren of iemand nog steeds in de trein zit als die nog niet bij het volgende station is aangekomen. Een paar keer keer controleren tussen stations is meer dan voldoende.
Een dergelijke toepassing moet altijd robuust zijn en je wil er zelf controle over hebben, afhankelijkheden zijn geen optie dus ontkom je niet aan eigen infrastructuur.
Over de OV-chipkaart hebben ze ook geen 100% controle. Anders waren de losse kaartjes allang al verdwenen.
Overigens kunnen mensen hun telefoon ook uitzetten en kan je mensen ook niet volgen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:36:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen was, maar de nieuwe naam van de HSL intercitytreinen lijkt 'Intercity Direct' te worden.
En dit is inmiddels bevestigd...
http://www.treinreiziger....r_intercity_direct-145786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Onbekend schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:55:
[...]

Tijdens een treinrit maakt het in principe niet zoveel uit als 1 of 2 masten overbelast raken. Je hoeft niet steeds te controleren of iemand nog steeds in de trein zit als die nog niet bij het volgende station is aangekomen. Een paar keer keer controleren tussen stations is meer dan voldoende.
Bovendien betekent overbelast enkel dat je smsjes en gesprekken e.d. vertraging hebben. De masten worden nog steeds gewoon gepingd dus die informatie krijg je nog steeds door.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Robkazoe schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:31:
[...]

Overigens zitten er wel een flink aantal nadelen aan het vrij traject kaarten t.o.v. de jaartrajectkaarten. Je moet in en uitchecken terwijl dat nu niet hoeft en zoals net terecht opgemerkt wordt, mag je niet meer met de avondspits rijden met korting. Daarnaast ben ik benieuwd of NS Zakelijk ook overgaat op de vrij traject kaarten of dat ze de kaart voor hun medewerkers en bedrijven er nog wel in houden.
Straks verplicht in en uitchecken is inderdaad een nadeel, nu is het nog lekker relaxed. Je kaart tonen aan de conducteur en klaar, ik zal dat in en uitchecken in het begin vast nog vaak gaan vergeten...

Ik heb nu nog een OV Jaarkaart via mijn werkgever ING, we krijgen nu een Business kaart met Trein Vrij en Bus/Metro/Tram Vrij erop. NS Zakelijk is nu heel wat kaarten aan het verzenden denk ik, de mijne zal ook wel snel in de bus liggen ;)

YouTube vond dat ik dit wel een leuk filmpje zou vinden en dat is het ook, had ik nog niet eerder gezien: YouTube: NS Electrificatie jaren 50

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
bvk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:50:
[...]

Straks verplicht in en uitchecken is inderdaad een nadeel, nu is het nog lekker relaxed. Je kaart tonen aan de conducteur en klaar, ik zal dat in en uitchecken in het begin vast nog vaak gaan vergeten...

Ik heb nu nog een OV Jaarkaart via mijn werkgever ING, we krijgen nu een Business kaart met Trein Vrij en Bus/Metro/Tram Vrij erop. NS Zakelijk is nu heel wat kaarten aan het verzenden denk ik, de mijne zal ook wel snel in de bus liggen ;)

YouTube vond dat ik dit wel een leuk filmpje zou vinden en dat is het ook, had ik nog niet eerder gezien: YouTube: NS Electrificatie jaren 50
NS Zakelijk maakt overuren. NS en ProRail moesten hun kaarten ook vervangen en dat kunnen ze pas sinds een paar weken nu. Voor de 25e moet alles klaar zijn geloof ik. Dan ben je verzekerd van een kaart voor 1-1-2014.
'Concurrentie op spoor levert 300 miljoen op'
Meer concurrentie op het spoor levert de Nederlandse schatkist jaarlijks 300 miljoen euro op. Ook zorgt het voor meer reizigers en een betere service in de trein en op het station.

Dit is de uitkomst van een woensdag gepubliceerd rapport in opdracht van de Federatie van Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN), een samenwerkingsverband van de vervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.

Wanneer een treintraject wordt aanbesteed, gaan ondernemers meer hun best doen om de betreffende dienst zo voordelig en efficiënt mogelijk aan te bieden, is de gedachte. Dat zorgt onder meer voor een besparing van overheidsgeld. Ook zou concurrentie ideëen als het aanbieden van goedkopere kaartjes buiten de spits in de hand werken.

Open spoor
De Europese Commissie presenteerde begin dit jaar plannen om het spoornetwerk in Europa open te stellen. Spoorwegbedrijven als de NS zouden dan in alle Europese landen diensten moeten kunnen aanbieden. Anderzijds zou het ook betekenen dat het Nederlandse hoofdspoornet geopend wordt voor meerdere partijen.
Volgens de plannen van Brussel moeten de EU-landen vanaf 2019 hun spoorvervoer privatiseren en Europees aanbesteden. Volgens de onderzoekers doet de Nederlandse overheid er echter goed aan om eerder met de voorbereidingen hiervan te beginnen.

Kritiek
Er is in dit land vanuit verschillende kanten kritiek geuit op het Europese voorstel. "Maar dit rapport bewijst dat we, ondanks permanente tegenwind vanuit het ministerie van Infrastructuur & Milieu, door moeten gaan met onze aanpak", stelt Anne Hettinga, voorzitter van de FMN. "Dit rapport bewijst opnieuw dat dit Europese beleid goed is voor de reiziger en voor de schatkist en moet worden ondersteund."
Eerder deze week sprak de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zich ook al uit tegen de wijze waarop het Nederlandse spoor nu is georganiseerd.
Volgens de toezichthouder gaat de dominante positie die de NS op het spoor bezit, ten koste van de dienstverlening aan de reiziger. "Wij zien onvoldoende prikkels voor de NS om zich in te zetten op een manier die goed is voor de reiziger", benadrukt ACM-bestuurslid Henk Don.
Ik ben overigens na de tweede alinea gestopt met lezen. Wij van WC eend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Meer concurrentie op het spoor levert de Nederlandse schatkist jaarlijks 300 miljoen euro op. Ook zorgt het voor meer reizigers en een betere service in de trein en op het station.
:') daar ben ik gestopt.

[ Voor 50% gewijzigd door ArcticWolf op 13-11-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
Kijk maar eens naar Engeland hoe het werkt als je het spoor helemaal vrij laat.
Lokaal vervoer (stoptreinen) rijden heel netjes op tijd en zijn goedkoop.
Maar naar de andere kant van het land met de trein is duurder en langzamer dan vliegen. Simpelweg omdat je tijdens je reis moet wisselen tussen 3 vervoerders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:32:
Kijk maar eens naar Engeland hoe het werkt als je het spoor helemaal vrij laat.
Lokaal vervoer (stoptreinen) rijden heel netjes op tijd en zijn goedkoop.
Maar naar de andere kant van het land met de trein is duurder en langzamer dan vliegen. Simpelweg omdat je tijdens je reis moet wisselen tussen 3 vervoerders.
Oef... de eerste die de spijker op de kop slaat.
Verschillende vervoerders = overhead per bedrijf extra (+cashflow, buffers...)
Daarnaast kan elk bedrijf afwijkingen claimen op contracten en dat is vaak nog meer dan de aanneemsom zelf. Mensen maken fouten, ook degene die de contracten opstellen, foutloze contracten bestaan gewoon niet en dat is wanneer de teller EXTRA gaat lopen dat vergeet de overheid nu al 15 jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, want met monopolist NS was het allemaal koek en ei geweest. NS maakt een potje van de HSL-aanbesteding (en mag gewoon verder modderen). NS zet elke dag te korte treinen in. NS kan nog altijd niet omgaan met werkzaamheden en reizigers die daardoor via omleidingsroutes gaan rijden waardoor die treinen opeens volstrekt onverklaarbaar overvol zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:51:
Ja, want met monopolist NS was het allemaal koek en ei geweest. NS maakt een potje van de HSL-aanbesteding (en mag gewoon verder modderen). NS zet elke dag te korte treinen in. NS kan nog altijd niet omgaan met werkzaamheden en reizigers die daardoor via omleidingsroutes gaan rijden waardoor die treinen opeens volstrekt onverklaarbaar overvol zijn.
En een andere vervoerder gaat dat probleem oplossen? Geloof je hetzelf?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:51:
Ja, en anderer vervoerders doen dat natuurlijk niet, dat doet alleen de grote, boze NS. Andere vervoerders zetten ellenlange treinen in, ook al zijn die vaak 50+ procent leeg, en ook al lijdt men dan verliezen, en ze maken nooit foutjes, want ze zijn volledig perfect. Toch? Vind je jezelf nu niet een tikkeltje héél erg naïef ofzo, wordt je niet een beetje heel erg door je haat verblind?

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op donderdag 14 november 2013 @ 05:06:
[...]

wordt je niet een beetje heel erg door je haat verblind?
;( welke haat? Ben ik echt een NS-hater? Volgens mij zijn de twee vorige sprekers juist verblind door hun NS-liefde.

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 14 november 2013 @ 07:32:
[...]

;( welke haat? Ben ik echt een NS-hater? Volgens mij zijn de twee vorige sprekers juist verblind door hun NS-liefde.
Niet echt (ik ga nu niet eens meer met de trein), mijn haat zit hem vooral in het begrip "marktwerking".

Verwijderd

Meer concurrentie op het spoor levert de Nederlandse schatkist jaarlijks 300 miljoen euro op.
En wie betaald die 300 miljoen? De reiziger. Er is geen gratis geld.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
Dan is het naïviteit. Ik heb zelf met Veolia als busvervoerder te maken en dat is ook echt geen wonderbedrijf. Qua klantenservice op de website is bijvoorbeeld waardeloos.

En als je het complexe hoofdnet opknipt gaat het echt niet beter worden. Het is nu al een helse klus om een dienstregeling te maken die een beetje aansluit en dat gaat met tig verschillende stoppers niet beter worden. Om nog maar niet spreken over de overstapperikelen (poortjes...) en prijsverschillen die krijgt.

• wildhagen
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 14 november 2013 @ 07:32:
[...]

;( welke haat? Ben ik echt een NS-hater?
Afgaande op al je uitspraken in dit topic, kan ik idd niet anders concluderen dan ja, dat je idd een zekere mate van haat hebt richting NS. Of iig op zijn minst af en toe een ernstig gebrek aan realiteitszin. Want als je denkt dat andere vervoerders het alleen maar goed doen, dan heeft dat helaas weinig connectie meer met de realiteit. Zat problemen bij andere bedrijven namelijk.

En tsja, foutjes maken. Blijkbaar ben jij foutloos en maak jij dus nooit fouten ofzo, als ik je goed begrijp? Maar vergeet niet dat andere mensen (al dan niet namens bedrijven) dat wél doen! Waar gewerkt wordt, worden nu eenmaal wel eens fouten gemaakt.
Volgens mij zijn de twee vorige sprekers juist verblind door hun NS-liefde.
Nope. Ik vind ook niet dat de NS het perfect doet (bij lange na niet zelfs), maar welk bedrijf doet dat wel? Ik heb iig wél een flinke dosis realiteitszin om te beseffen dat geen enkel bedrijf perfect is, ook al denk jij daar blijkbaar anders over ;)

Virussen? Scan ze hier!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bvk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:50:
[...]

wat is dat nou voor ding dat op het einde op dat tussen spoor staat?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ArcticWolf
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:03:
[...]

Welke seconde?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:02:
[...]

Afgaande op al je uitspraken in dit topic, kan ik idd niet anders concluderen dan ja, dat je idd een zekere mate van haat hebt richting NS. Of iig op zijn minst af en toe een ernstig gebrek aan realiteitszin.
Dan hebben wij het blijkbaar allebei fout.
Want als je denkt dat andere vervoerders het alleen maar goed doen, dan heeft dat helaas weinig connectie meer met de realiteit. Zat problemen bij andere bedrijven namelijk.
En waar laat ik blijken dat ik dat denk? Als ik vind dat andere vervoerders het beter doen dan vind ik toch nog niet dat ze het alleen maar goed doen? Er zit (ook hier op GoT) nog een grote ruimte tussen alleen maar slecht en alleen maar goed.

• D-e-n
Je kunt niet vinden dat andere vervoerders het beter doen. Je kunt het hooguit aannemen. Anders vergelijk je appels met peren. De andere vervoerders hebben de meestal op zichzelf staande verbindingen. Dat is veel simpeler dan een complexe wirwar van lijnen.

Veel dagelijkse problemen op het spoor hebben ook niets te maken met de vervoerder maar met de beheerder. Als ik vertraging heb is het vaak omdat een trein rijdt achter een andere trein of een perron bezet is.

• ArcticWolf
  • Niet online
Je raadt het nooit... maar:

http://www.nu.nl/binnenla...-schiphol-stilgelegd.html
Vanwege een brandmelding is er donderdagochtend geen treinverkeer mogelijk door de Schipholtunnel.
Dat meldt de NS.

De luchthaven Schiphol is daardoor onbereikbaar per trein. Volgens de NS kan de vertraging oplopen tot meer dan een uur. Er zijn bussen besteld.

De NS verwacht dat de dienstregeling rond 12.10 uur weer kan worden hervat.

Een woordvoerster van Prorail meldt dat de brandmelding uit een leeg treinstel kwam. Na inspectie van de brandweer blijkt dat er geen brand is ontstaan, aldus de woordvoerster.

Dinsdag was er ook een storing in de Schipholtunnel, na problemen met de bovenleiding. Het traject wordt regelmatig geplaagd door problemen.
:X

[ Voor 76% gewijzigd door ArcticWolf op 14-11-2013 11:55 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En in de bijgewerkte versie:
Vanwege een brandmelding was er donderdagochtend korte tijd geen treinverkeer mogelijk door de Schipholtunnel.

De NS meldt dat rond 12.00 uur de sporen rond Schiphol zijn vrijgegeven en het treinverkeer weer kan worden hervat. Wel kunnen er tot ongeveer 13.30 uur treinen uitvallen.

Er zijn bussen ingezet tussen Schiphol en Sloterdijk. Ook tussen Schiphol en Amsterdam Zuid en Schiphol en Hoofddorp rijden bussen.

Een woordvoerster van Prorail meldt dat iets na 11.00 uur een brandmelding kwam uit een leeg treinstel. Na inspectie van de brandweer bleek dat er geen brand is ontstaan, aldus de woordvoerster.

Een technische storing heeft voor rook en warmte gezorgd.

Dinsdag was er ook een storing in de Schipholtunnel, na problemen met de bovenleiding. Het traject wordt regelmatig geplaagd door problemen.
't is ook elke keer wat daar he :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Geen brand, maar wel rook en warmte. Rook is in een tunnel ook gevaarlijk, dus voor de verandering was dit eens een terechte melding. Dat wil helaas niet zeggen dat de problemen met de Schipholtunnel daarmee verleden tijd zijn.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Ik denk dat hij bedoelt vanaf 1:17, daar staat iets op het spoor wat niet echt gangbaar materieel is :p

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, dat ding herken ik idd ook niet zo 1-2-3. Ziet er een beetje uit als een soort voorloper van de Kameel oid, met die bult op het dak. Maar dat kan het ook niet zijn, want die voorloper was gebaseerd op een omBC, en die zag er qua neus heel anders uit.

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat was het directierijtuig van de NMBS. Dus wat de Kameel voor de NS is.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
'Concurrentie op spoor levert 300 miljoen op'
Dus de grenzen worden volledig opengezet voor alle mensen uit Afrika/Azie ?
Nederlanders zijn al tijden bezig in te krimpen wat populatie betreft nl.

Nog twee andere manieren om ineens geld te gaan verdienen zijn.

1. Efficientere "service", meestal geinterpreteerd door directie als Minder-Service. (ook erg moeilijk om op nette manier te doen, efficienter maken is niet iets wat oneindig kan doorgaan en met stijgende energie prijzen zo goed als onmogelijk)

2. Treinkaartje duurder. (What else is new)

MAW wat er eigenlijk gesteld wordt is dat er met meer concurrentie de treinkaartjes duurder worden. :X

Een goed systeem voor de reiziger is als de bedrijven die mee doen verlies maken om de reiziger naar zich toe te trekken, dus geen winst en vooral geen winst-stijging, en al helemaal geen winst-stijging die weggevloeid wordt naar de overheid.

Best case scenario is dat we net als in Japan en vroeger in Engeland (LMS <-> LNER), twee of drie operators krijgen die tegen mekaar opboksen om de reizigers voor zich te claimen.
Daarvoor moet er wel een belang overblijven voor degene die wint, maar ook degene die verliest moet support blijven krijgen om mee te kunnen doen met de volgende fase van de strijd. (soort van "sportieve" rivaliteit dus)

Dit is de enige vorm van concurrentie die echt in het voordeel van de reiziger is.
Grenzen dichthouden en alles voor de NS niet, en de grenzen open en uiteindelijk alles DB ook niet.

How do you save a random generator ?

• D-e-n
Hoe zie je dat tegen elkaar opboksen voor je? Ik als reiziger val helemaal niet te claimen.

Nu moet ik (ivm verhuizing) vrij lang reizen op dit moment dus is het sowieso ingewikkeld maar toen ik nog van Dordrecht naar Roosendaal ging had ik gewoon drie treinen per uur, waarvan twee intercity's. Dan pak je gewoon degene die het eerst komt op het moment dat je van je werk komt of uit een bus stapt.

Het is echt een illusie om te denken dat de doorsnee forens met het vermarkten ook maar iets (meer) te kiezen gaat hebben.

• Carpento
Maasluip schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:14:
Dat was het directierijtuig van de NMBS. Dus wat de Kameel voor de NS is.
Ahja, met die termen vind ik ook dit kiekje, wat een lelijk gedrocht :p

• enchion
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:41:
Hoe zie je dat tegen elkaar opboksen voor je? Ik als reiziger val helemaal niet te claimen.
Niet individueel per reiziger, maar ("brainstorm") per regio een aanbesteding doen per 10 jaar daarbij de hoofdlijnen/interrregio per 2 jaar aanbesteden/gunnen aan de bedrijven die de beste service leveren per bedrag.

Maw een soort sportief plan neerleggen waar elke operator zn thuisregio basis heeft en andere winstgevende lijnen kan winnen per korte termijn als hij zn werk goed doet.

Gaat niet makkelijk worden om een goed draaiend format te organiseren, maar elke stap in de goede richting zal over een tiental jaar grote voordelen kunnen bieden.
(de huidige regels/afspraken voor sporten zijn ook totaal anders dan 100 jaar geleden, het duurt nou eenmaal een tijd voordat de "juiste" regelbalans gevonden is)

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 14-11-2013 15:20 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Carpento schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt vanaf 1:17, daar staat iets op het spoor wat niet echt gangbaar materieel is :p
Voorloper van de V250? :+
(ik herken het niet)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Carpento schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:48:
[...]
Die panorama uitbouw op het dak heeft wel wat ... lijkt me wel lekker zitten.
Tijdje geleden was er een docu op TV over een tour van een paar bands (o.a. Mumford & Sons) met de trein door de USA. Die had ook zo'n panorama deck.
Net even opgezocht, denk dat het California Zephyr is ...

EDIT: aha, de tour heette Big Easy Express, filmpje met panorama beelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 14-11-2013 16:06 ]

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Alex) schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:42:
De oplossing waar NS naar kijkt is het uitrusten van de poortjes met een barcodescanner, en barcodes die geprint worden op het ticket. Voor de gevallen waar dat niet voldoende is (het klassieke 'handgeschreven kaartje van een vaag stationnetje in Hongarije') kan de reiziger contact opnemen met de centrale meldkamer d.m.v. een hulpknop, waarna de poortjes op afstand geopend kunnen worden.
Voor het openen van de poortjes met een barcode is onlangs een proef in Amsterdam gehouden. Hilarisch om te zien, want veel mensen snapten er de ballen van. Ook omdat de poortjes van één van de tunnels dichtwaren hadden anderen ook moeite met het openen. Of ze checken bij het verkeerde poortje in (die ernaast), of ze denken dat het klapdeurtjes zijn 8)7, of ze houden een papieren kaartje tegen het leesvlak. En een veel voorkomende was dat ze de kaart er te kort voor het leesvlak houden, met een foutmelding tot gevolg. En dan waren het vooral de toeristen en senioren die er moeite mee hadden ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AW_Bos

AW_Bos

PaT schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:03:
[...]

Grappig ding. Ik kwam ook dit tegen.
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=149118#p149118

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2013 17:45 ]

• enchion
  • Niet online
Carpento schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:48:
[...]

Ik vind het wel een mooi ding, heeft een beetje de smaak van een transporttreintje dat astronauten naar het lanceerplatform brengt door een glazen tunnel ofzo. (beetje vintage James Bond/koude oorlog stijl.)

• AW_Bos

AW_Bos

Jammer dat ie gesloopt is.... :-(

• Carpento
Ach, je kunt niet alles bewaren. Dan krijg je óf overvolle museums of loodsen vol meuk die weg staat te rotten, net zo lang tot het definitief niet meer te redden valt ;)

• wildhagen
  • Niet online
Carpento schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:33:
Ach, je kunt niet alles bewaren. Dan krijg je óf overvolle museums of loodsen vol meuk die weg staat te rotten, net zo lang tot het definitief niet meer te redden valt ;)
Precies. Stond een tijdje terug in OdR nog een artikel over allerlei museummaterieel in België, dat veel daar weg stond te rotten, en ook veel materieel was opgeslagen wat eigenlijk geen historische waarde had, of waarvan al 5 andere exemplaren uit dezelfde serie bewaard gebleven waren.

Dat kan je dus beter voorkomen, en dan alleen historisch significant materieel bewaren.

Virussen? Scan ze hier!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik denk dat een kopbak van een V250 best wel een plaatsje verdient in het spoorwegmuseum. "Grootste HST-flop ooit" zou een mooi bordje zijn.

We are shaping the future

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:38:
Ik denk dat een kopbak van een V250 best wel een plaatsje verdient in het spoorwegmuseum. "Grootste HST-flop ooit" zou een mooi bordje zijn.
Is een foto dan niet voldoende? beetje zonde van de ruimte

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alex) schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:38:
Deze past daar ook wel bij: Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
Ze moesten een teken worden van de wederopbouw in Bosnië na de oorlog van de jaren negentig: een vloot van negen moderne hogesnelheidstreinen, gekocht van een Spaans spoorbedrijf. Acht jaar later hebben ze echter nog geen enkele passagier vervoerd. Het probleem? Ze zijn te modern en te snel voor het zestig jaar oude Bosnische spoornet.

De supersnelle treinen, waar Bosnië 67,5 miljoen euro voor neertelde, hebben een maximumsnelheid van 240 kilometer per uur. Ze staan echter sinds het Spaanse bedrijf Talgo ze acht jaar geleden afleverde stof te verzamelen op een rangeerterrein in Sarajevo. "Het is alsof je negen Ferrari's heb gekocht (...) en geen wegen hebt om op te rijden", zegt Samir Kadric, een medewerker van het Bosnische spoorbedrijf.

Inwoners van Bosnië zijn ondertussen nog steeds afhankelijk van de bestaande treinen, die veertig jaar oud zijn en niet sneller kunnen dan zeventig kilometer. Ondertussen lossen ze via de belastingen wel de leningen af die werden afgesloten om de nieuwe treinen aan te schaffen. Kadric erkent nu dat de aankoop 'een vergissing is geweest'. Het spoor is niet alleen te oud om de nieuwe treinen te kunnen gebruiken, maar er is ook geen geld om ze te onderhouden. De treinen staan letterlijk weg te roesten.

Voor de oorlog reden de treinen in Bosnië sneller en vaker dan tegenwoordig. Van 1992 tot 1995 werd er echter voor meer dan een miljard euro schade aangericht, en slechts een derde van dat bedrag is tot dusver gespendeerd aan de wederopbouw.

Een ander probleem is dat Bosnië sinds de oorlog langs etnische lijnen is verdeeld in twee autonome regio's: een waar Serviërs in de meerderheid zijn en de ander met overwegend Bosniaken en Kroaten. De regio's hebben elk hun eigen spoornetwerk. Treinen die de grens oversteken moeten elke keer van locomotief en personeel wisselen, wat de snelheid van de dienstverlening niet bepaald ten goede komt.

Het Bosnische spoorbedrijf kocht de nieuwe treinen in de hoop dat investeringen in het spoornet zouden volgen. Maar de Bosnisch-Kroatische regering is nooit over de brug gekomen met de driehonderd miljoen euro die nodig is om het spoor te moderniseren. Tot dusver is niemand verantwoordelijk gehouden voor het hele debacle.

De huidige leiding van het spoorbedrijf lijkt de hoop te hebben opgegeven dat de treinen ooit in Bosnië zullen rijden, en wil vooral de schade beperken: het bestuur hoopt de negen treinen te verhuren aan Turkije en op deze manier ten minste een deel van het verloren geld terug te verdienen.
De Fyra's reden tenminste, voor korte duur :+

Oscar Wilde

• ArcticWolf
  • Niet online
kunnen wij die 9 niet overnemen? :D ze gaan sneller dan 200km/u en ze zijn ook nog eens goedkoper -_-

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, ze staan al een jaar of 8 te roesten, denk niet dat er veel van over is :P

Oscar Wilde

• ArcticWolf
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:00:
Ehm, ze staan al een jaar of 8 te roesten, denk niet dat er veel van over is :P
Ik mag hopen dat ze figuurlijk (al staat er letterlijk) weg te staan roesten... anders laat de bouwkwaliteit ook wat te wensen over.
Hier staan wat plaatjes:
http://www.washingtonpost...0-c1ca136ae14a_story.html

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 14-11-2013 20:05 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als we die link nou even Tweeten als tip voor de Fyra-vervanger :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:02:
[...]

Ik mag hopen dat ze figuurlijk (al staat er letterlijk) weg te staan roesten... anders laat de bouwkwaliteit ook wat te wensen over.
Hier staan wat plaatjes:
http://www.washingtonpost...0-c1ca136ae14a_story.html
Een soort "high"speed koploper met die mooie bult er boven op. Sowieso mooier dan de V250 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Bestaat er een nieuwe sport?
Schiphol railway track hiking.

Gisteren alweer iemand die in de tunnel op het spoor liep.
Gelukkig viel het nog mee met de problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 15-11-2013 09:41 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_FORCE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:41:
Bestaat er een nieuwe sport?
Schiphol railway track hiking.

Gisteren alweer iemand die in de tunnel op het spoor liep.
Gelukkig viel het nog mee met de problemen.
Dat is denk ik wel de betrouwbaarste manier om op Schiphol te komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 10:12

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:31:
[...]

Een soort "high"speed koploper met die mooie bult er boven op. Sowieso mooier dan de V250 8)
Alleen jammer dat de spoorbreedte anders is :P
Aan de andere kant moet je afvragen of een machine na 8 jaar stilstand en geen onderhoud nog een bruikbaar product is :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom zou de spoorbreedte anders zijn? Bosnië heeft dezelfde spoorbreedte als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SideSwipe schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:05:
[...]

Alleen jammer dat de spoorbreedte anders is :P
Aan de andere kant moet je afvragen of een machine na 8 jaar stilstand en geen onderhoud nog een bruikbaar product is :P
Die HST rijdt echt niet op het smalspoor hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:45:
Die HST rijdt echt niet op het smalspoor hoor ;)
En, aangezien het van oorsprong Spaanse treinen misschien ook relevant: ze rijden ook niet op Iberisch (1668mm) spoor -- het Spaanse hogesnelheidsnet gebruikt normaalspoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat zegt ook niet alles. Er zijn Talgo's voor de spaanse HSL met verstelbare spoorbreedte, zoals de RENFE 130. Daarbij is de Talgo van origine voor breedspoor gemaakt.
Maar bottom-line: die Bosnische stellen staan op normaalspoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dienstregeling 2014 is vandaag bekend geworden, deze gaat op 15 december in.

Er zijn relatief weinig wijzigingen, ze zijn hier terug te vinden: http://www.treinreiziger....ienstregeling_2014-145713

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Leuk, over de benelux:
De trein Den Haag - Brussel wordt per 15 december tien minuten trager. Dat komt doordat de treindienst naar België in de nieuwe dienstregeling bijna tien minuten gaat stilstaan op station Roosendaal. In de toekomst wordt de trein nog trager, als deze via de hogesnelheidslijn gaat rijden.
De reizigers zullen er blij mee zijn. Ik hoop dat de LageLandenLijn een succes gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Met de nu al legendarische 'over de balk' zin:

In de toekomst wordt de trein nog trager, als deze via de hogesnelheidslijn gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DOA schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:55:
Met de nu al legendarische 'over de balk' zin:

In de toekomst wordt de trein nog trager, als deze via de hogesnelheidslijn gaat rijden.
Ik moest daar ook even bij nadenken, maar dat had toch te maken met het "keren" in Breda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:26
NS-machinisten zijn blijkbaar in de kerk geboren. Vandaag een mooi gezicht, een VIRM die bijna recht op me af kwam rijden hierr. Ik kijk even, is 2x 4 bakken VIRM. Gekkigheid is alleen dat de deur van de cabine op het achterste treinstel openstaat :')
Aan NS op Twitter gemeld, die reageren heel traag en vragen mij om al het werk te doen :')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 22:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Zo spannend is het nou ook weer niet, een buitendeur van een cabine die open staat. Hoort niet, nee, maar wordt op een van de stations wel opgemerkt. Vanuit de reizigersruimte kom je hoe dan ook niet in die ruimte terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De trein Den Haag - Brussel gaat 12x per dag rijden, en rijdt ook in het weekend door van en naar Brussel. De reistijd wordt wel tien minuten langer.
Wtf maar ondanks dat 't nu bijna een jaar geleden is dat 'ie geschrapt is kunnen ze nog steeds 't ding niet naar Amsterdam laten rijden? Incompetent much?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Eerder onwillig, want dan moet er e.e.a. verschoven worden in de binnenlandse treindienst waardoor je geen mooie halfuursdienst meer hebt tussen Amsterdam en Vlissingen.

Dat die trein nóg trager wordt dan hij al is vind ik vervelender :/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PaT schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:06:
[...]

Ik moest daar ook even bij nadenken, maar dat had toch te maken met het "keren" in Breda?
Ja, dat komt omdat ze via Breda rijden en daar dus ook stoppen. Daardoor is hij langzamer dan via Roosendaal.
Hoera en zo. Goed, het is mooi dat zuid-Nederland een snellere verbinding met België heeft, maar de wens voor deze snellere verbinding was er alleen omdat NS plannen had om de Benelux via Roosendaal op te heffen. Dan is het een beetje Kafkaesk om de verbinding via Roosendaal op te heffen en de "snelle" Benelux te vertragen om via Breda te rijden en die opgeheven verbinding terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Denk dat ook een factor is daarvoor dat Breda geëist heeft (en de lokale politiek zich er nogal mee bezig hield) dat de NS/NMBS zich aan de afspraken hield en ze daarom een directe verbinding met België moeten maken (nu dus via de trein Den Haag <> Brussel).

Daar komt nog bij dat de gemeente Roosendaal destijds niet erg mee wilde werken, dat zal ook niet positief hebben uitgepakt in de besluitvorming denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:04:
[...]

Wtf maar ondanks dat 't nu bijna een jaar geleden is dat 'ie geschrapt is kunnen ze nog steeds 't ding niet naar Amsterdam laten rijden? Incompetent much?
Niet willen, ze kunnen hem wel naar amsterdam rijden maar dan moet een eerder ingestelde verbinding geschrapt worden om capaciteit vrij te maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

En je hebt toch een prima en sneller alternatief om naar Amsterdam te rijden, namelijk overstappen op de Fyra? Daarmee sla je de omweg en stop in Den Haag over t.o.v. vroeger.

Binnenkort ga ik, voor het eerst sinds een jaar of 8, weer dagelijks met de trein. Rotterdam-Amsterdam, ik ben benieuwd hoe vaak de schipholtunnel in 'brand' staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:01:
En je hebt toch een prima en sneller alternatief om naar Amsterdam te rijden, namelijk overstappen op de Fyra? Daarmee sla je de omweg en stop in Den Haag over t.o.v. vroeger.

Binnenkort ga ik, voor het eerst sinds een jaar of 8, weer dagelijks met de trein. Rotterdam-Amsterdam, ik ben benieuwd hoe vaak de schipholtunnel in 'brand' staat...
;)
Week 49 en week 6 zijn we aan het werk daar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MBV schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:01:
Ja, dat is vooruitgang tegenwoordig. "Dan stap je maar over".
Als die twee treinen nu ook nog eens op elkaar zouden aansluiten in plaats van dat je dik een kwartier in Rotterdam moet staan wachten?
Oh, wacht. Dat heet tegenwoordig een "robuuste aansluiting". Moet je ook blij mee zijn.

God verhoede dat je toch eens een goede verbinding aan je reizigers zou aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:25:
[...]
Niet willen, ze kunnen hem wel naar amsterdam rijden maar dan moet een eerder ingestelde verbinding geschrapt worden om capaciteit vrij te maken,
Ja dat moet dan maar he?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:38:
[...]

Ja dat moet dan maar he?
Waarom zou je een andere verbinding moeten schrappen/verminderen? Dus reizigers van de Benelux mogen niet gedupeerd worden, maar het duperen van andere lijnen om één andere lijn te kunnen laten rijden is kennelijk wel OK blijkbaar, 'want dat moet dan maar'?

Lekker meten met twee maten heren....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Omdat die andere verbinding er ook niet was toen de Benelux reed? Omdat het een afweging is tussen 8 verbindingen Amsterdam - Den Haag en 0 verbindingen Amsterdam - Brussel enerzijds en tussen 8 verbindingen Amsterdam - Den Haag en 2 verbindingen Amsterdam - Brussel anderzijds? Het is niet zo dat de Benelux betekent dat er minder treinen rijden of zo.

[ Voor 68% gewijzigd door Maasluip op 17-11-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maar nu is die er wel en maken er gewoon mensen gebruik van. Dus die reizigers mogen van jullie rustig gedupeerd worden, omdat anderen toevallig een andere dienst over hun rijpad willen laten gaan, en die niet gedupeerd zouden mogen worden (why not, overigens?)?

Dat is en blijft gewoon meten met twee maten.
0 verbindingen Amsterdam - Brussel enerzijds
Dat is niet juist, je hebt ook de Thalys nog. Ok, geen eindstation Brussel, maar maakt dat uit? En daar komt straks de Eurostar nog bij,.

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 17-11-2013 09:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:58:
Maar nu is die er wel en maken er gewoon mensen gebruik van. Dus die reizigers mogen van jullie rustig gedupeerd worden, omdat anderen toevallig een andere dienst over hun rijpad willen laten gaan, en die niet gedupeerd zouden mogen worden (why not, overigens?)?

Dat is en blijft gewoon meten met twee maten.
Dat vind ik zo'n onzin. Alsof de Benelux alleen beschikbaar is voor reizigers naar het buitenland.
Laat ik het zo zeggen: je dupeert nu alle reizigers van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel en als de Benelux doorrijdt naar Amsterdam (zoals de laatste, eh, 100 jaar?) dupeer je 1 op de 8 rezigers naar Den Haag. Nou, nou, nou. Wat een dubbele standaard zeg.
Dat is niet juist, je hebt ook de Thalys nog. Ok, geen eindstation Brussel, maar maakt dat uit? En daar komt straks de Eurostar nog bij,.
Als je 1,5 tot 2x zoveel betalen een alternatief vindt, dan heb je helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

ArcticWolf schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:48:
[...]

;)
Week 49 en week 6 zijn we aan het werk daar :>
Ik begin op Rotterdam Alexander, dus dan ga ik wel via Utrecht. Ik vind het vervelender dat daar werkzaamheden zijn in mijn eerste week bij een nieuwe opdracht...
Maasluip schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:55:
Omdat die andere verbinding er ook niet was toen de Benelux reed? Omdat het een afweging is tussen 8 verbindingen Amsterdam - Den Haag en 0 verbindingen Amsterdam - Brussel enerzijds en tussen 8 verbindingen Amsterdam - Den Haag en 2 verbindingen Amsterdam - Brussel anderzijds? Het is niet zo dat de Benelux betekent dat er minder treinen rijden of zo.
Hoezo geen verbinding Amsterdam Brussel? Volgens die logica is er ook geen verbinding Amsterdam - Rotterdam Alexander of Amsterdam - Tilburg. Er komt een snelle verbinding Brussel - Den Haag, en er zijn een aantal mogelijke overstappunten naar een snelle verbinding Breda - Amsterdam. Als ze ervoor zorgen dat die dingen op elkaar aansluiten en je, net zoals op Amersfoort, alleen naar de overkant hoeft te lopen voor een aansluiting zie ik het probleem niet. En als dat niet het geval is zou ik daar de oplossing zoeken, niet in rechtstreekse treinen van overal naar nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MBV schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:59:
[...]

Ik begin op Rotterdam Alexander, dus dan ga ik wel via Utrecht. Ik vind het vervelender dat daar werkzaamheden zijn in mijn eerste week bij een nieuwe opdracht...
sorry ik bedoelde de weekenden van week 49 en week 6. (52 en 56 uur buitendienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
wildhagen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:09:
Dienstregeling 2014 is vandaag bekend geworden, deze gaat op 15 december in.

Er zijn relatief weinig wijzigingen, ze zijn hier terug te vinden: http://www.treinreiziger....ienstregeling_2014-145713
Eindelijk een nachttrein tussen Amersfoort en Utrecht! Ik ken in mijn omgeving alleen al vier mensen die hier gebruik van gaan maken. Deze dienstregeling moet met gemak rendabel te krijgen zijn. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee en zal er zeker gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:25

PeaceNlove

Deugleuter

MBV schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:59:
Volgens die logica is er ook geen verbinding Amsterdam - Rotterdam Alexander of Amsterdam - Tilburg.
Er is wel een rechtstreekse verbinding tussen Alexander en Amsterdam, via Gouda, Woerden en Breukelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

PeaceNlove schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:03:
[...]

Er is wel een rechtstreekse verbinding tussen Alexander en Amsterdam, via Gouda, Woerden en Breukelen.
Die was ik even vergeten, en tel ik ook niet mee omdat er een beter alternatief is. Ik ga niet 1,5 uur in een sprinter zitten als je met de intercity via Utrecht ook in 1:15 er kan zijn, of nog iets sneller met de Fyra via Rotterdam CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Krijg ik een mail van NS n.a.v. de kleine uitdaging bij Borne met o.a....
Kleine attentie
Daarnaast willen we u graag een kleine attentie aanbieden. Met deze code *censuur* kunt u via deze link een gratis dwarsligger bestellen: een compleet boek in een klein en licht formaat, ideaal voor onderweg.
Wel leuk, 6000 dwarsliggers stuk en NS gaat dwarsliggers uitdelen :D

Maar het gebaar is d:)b

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:33
Robkazoe schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:59:
[...]

Eindelijk een nachttrein tussen Amersfoort en Utrecht! Ik ken in mijn omgeving alleen al vier mensen die hier gebruik van gaan maken. Deze dienstregeling moet met gemak rendabel te krijgen zijn. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee en zal er zeker gebruik van gaan maken.
Als ze er een sprinter van hadden gemaakt hadden ze er zo nog een paar reizigers bij gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Robkazoe schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:59:
[...] Eindelijk een nachttrein tussen Amersfoort en Utrecht!...
Werd tijd, hoewel het nog steeds niet veel is en alleen in het weekend.

Ik hoorde ergens vorige week of zo op station Amersfoort een ICE omgeroepen worden. Was die omgeleid of zo? Ik had helaas geen tijd om te kijken of hij er echt zou stoppen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik gok dat je deze bedoelt?
YouTube: ICE 4607 te Amersfoort 10 november 2013
Lijkt richting Hilversum te gaan, maar wat de bedoeling daarvan is...

Vandaag ook een DM90 op Amersfoort rond spoor 9/10 gezien. Ook dat is een vreemde eend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Robkazoe schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:27:
Zou goed kunnen, ik heb hem niet gezien, alleen een omroep-bericht gehoord in vier talen over op welk spoor hij zou stoppen en zo op Amersfoort... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Vandaag ook een DM90 op Amersfoort rond spoor 9/10 gezien. Ook dat is een vreemde eend.
Dat is natuurlijk relatief. Reeds enige tijd vinden overbrengingen tussen het oosten van het land en Haarlem plaats, waar NedTrain de terzijdegestelde DM '90-stellen een opknapbeurt om ze weer een jaar of vijf te kunnen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blaadjes op het spoor? Zie geen sneeuw namelijk :P
Oorzaak
Tussen Hilversum en Utrecht C. rijden minder Sprinters door gladde sporen.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 19-11-2013 14:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat blijft dat toch een mooie trein he... Het lijkt wel of dit ontwerp bijzonder goed bestand is tegen de tand des tijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:32:
Blaadjes op het spoor? Zie geen sneeuw namelijk :P
Sneeuw maakt het spoor niet glad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Luccus schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:19:
[...]
Dat is natuurlijk relatief. Reeds enige tijd vinden overbrengingen tussen het oosten van het land en Haarlem plaats, waar NedTrain de terzijdegestelde DM '90-stellen een opknapbeurt om ze weer een jaar of vijf te kunnen inzetten.
Komen er dan ook nieuwe aandrijflijnen in? De DM'90's die rijden tussen Zwolle en Enschede (belachelijk dat dat niet geëlektrificeerd is trouwens) zijn echt tráááááág, dat is gewoon bizar :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:27:
[...]

Komen er dan ook nieuwe aandrijflijnen in? De DM'90's die rijden tussen Zwolle en Enschede (belachelijk dat dat niet geëlektrificeerd is trouwens) zijn echt tráááááág, dat is gewoon bizar :P
Toen de DM'90 tussen Zwolle en Groningen reed haalde ze makkelijker de dienstregeling dan een ICM of VIRM, maargoed dat zijn dan ook IC treinen. Misschien voor stoptreinbegrippen is een DM'90 geen sprintwonder.

Al was de Diesel 3 natuurlijk helemaal een drama.
Pagina: 1 ... 168 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!