Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.987 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nee, dat komt nog ooit.

:w sus

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Raven schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:14:
En wie zou mij dan moeten betrappen? Als de trein vol zit, is er geen conducteur te bekennen... :+
Jammere is dat als er een conducteur langsgaat in de 1e klas mensen meestal gewoon weggestuurd worden als ze een 2e klas kaartje hebben.
Zie het op mijn traject (Krommenie-Assendelft / Amsterdam Bijlmer) vaak gebeuren en op die manier blijven (vaak dezelfde mensen trouwens) 1e klas induiken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik reis vrijwel iedere dag met de Fyra, tijdens de spits, en ik heb altijd een zitplaats in de tweede klas. Maar ik gebruik 'm tussen Rotterdam en Breda :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25
Bastien schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:18:
[...]
Neerknuppelen als een zeehondenbaby. :X Juist bij drukke treinen moeten ze die overvalteams door de trein heen jagen, even tokkies die verkeerd menen te mogen gaan zitten op hun plichten wijzen.

Over plichten en neerknuppelen gesproken: de stiltecoupe's waar ik meestal bewust gaan zitten beginnen steeds meer op een kroeg te lijken. Conducteur liep vandaag te controleren, kan niet anders dan dat constateren maar zegt niets, zelfs nadat iemand hem erop wees. :( Schaf ze dan maar weer af.
Ik ga niet veel met de trein maar de laatste paar keer zat ik idd geregeld per ongeluk in een stiltecoupe, en op 1x na (waar ik een beetje laat achter kwam dat het 1e klas was) was het elke keer idd erg rumoerig (2e klas dus). Heb er zelf geen last van (ik ga er niet voor de stilte zitten, als ik maar een stoel heb), maartoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
De ns heeft het afgelopen jaar anders flink zn best gedaan om zo veel mogelijk passagiers uit de Fyra te krijgen. ;-)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zodanig hard dat de tickets nu goedkoper zijn, en er ook extra treinen ingezet worden in de spits vanwege de drukte in de treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Goederentrein ontspoord in Borne, geen gewonden gevallen
Een goederentrein is ontspoord ter hoogte van de Oonksweg in Borne. Er zijn volgens burgemeester Welten van Borne geen gewonden gevallen.

In de omgeving was een grote klap te horen. Waarschijnlijk vervoerde de trein zand of grind. Het is misgegaan met de zesde wagon van achteren. Tussen Hengelo en Almelo rijden geen treinen. De NS verwacht dat de problemen de hele dag duren. Er worden bussen ingezet.

Volgens ProRail is er flinke schade aan een paar kilometer spoor. Waarschijnlijk duren de herstelwerkzaamheden nog de hele dag. De ontsporing heeft ook gevolgen voor het verkeer op de weg. Alle spoorwegovergangen zijn gesloten. Hulpdiensten zijn onderweg om de situatie bij de overwegen in de gaten te houden. Het risico bestaat dat er onveilige situaties ontstaan als automobilisten tussen de spoorbomen door rijden. ProRail is momenteel bezig om de spoorbomen weer te maken.
"Er worden bussen ingezet." .... toch niet die halfuursdienst die er al rijdt? Ik heb eens door het gebrek aan (extra) bussen 1½ uur moeten wachten tot er een kwam met plek, alle andere zaten vol met intercityreizigers.

edit:
Tot maandag geen treinen tussen Hengelo-Almelo door ontspoorde trein
Tot maandag rijden er geen treinen rijden tussen Hengelo en Almelo door de schade die vanochtend is ontstaan aan het spoor. Volgens ProRail is de schade aan het spoor verspreid over 5 kilometer.

Het gehele spoortraject door Borne heeft flinke schade opgelopen doordat er vanochtend een goederenterrein bij Borne ontspoorde. Volgens spoorbeheerder ProRail is er grote schade aan ruim vijf kilometer spoor. In eerste instantie leek het om drie kilometer spoor te gaan. Door het ongeluk zijn er veel dwarsliggers, de betonnen bielzen onder de rails, kapot gegaan en ook het perron in Borne is beschadigd. ProRail heeft aangegeven tot en met zondag de tijd nodig te hebben om het spoor te herstellen.

Door de schade kunnen er geen treinen tussen het traject Almelo en Hengelo rijden. Reizigers tussen Deventer en Hengelo kunnen omreizen via Zutphen. Mensen die vanuit Amsterdam richting Duisburg willen, kunnen omreizen via Utrecht en Arnhem. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van 30-60 minuten. Er worden door de NS bussen ingezet.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 06-11-2013 12:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Nou Raven, voor jou dan ook de protip van Regiotaxi Twente. Dat is vrij goedkoop en sneller dan 1,5 uur wachten :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sneller? Ik weet niet anders dat die altijd veel te laat of veel te vroeg aankomen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ojee. Dat gaat een paar dagen met de bus worden. Best wel veel gesloopt zie ik. Busje komt zo :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Als je de "spelregels" (wat een woord) kent valt het reuze mee. Kwartier speling naar beide kanten vind ik best acceptabel, zeker gezien het behoorlijk gesubsidieerd wordt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zie hier de schade: https://www.prorail.nl/ni...schade-aan-spoor-in-borne

Dit doet me denken aan het spoor in 2009 tussen Vleuten en Utrecht Terwijde. Wel een drukker bezet spoor, maar toch zorgt het in de Achterhoek voor overlast. Ik lees hier alleen niks over een opspattende stenen, ik kan me niet voorstellen dat er geen stenenregen op de stations is ontstaan :X

Tevens zou de HotBox II zulke dingen moeten detecteren? Ik weet niet of het pas na de detectie ervan gebeurd is, maar toch zou het systeem dan verder uitgerold moeten worden.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
[...]
Neerknuppelen als een zeehondenbaby. :X Juist bij drukke treinen moeten ze die overvalteams door de trein heen jagen, even tokkies die verkeerd menen te mogen gaan zitten op hun plichten wijzen.
Vroeger werd in de trein gewoon omgeroepen op het moment dat als het te druk dat men ook 1ste klasse kon gaan zitten. Gewoon een beetje solidair met je medepassagier zijn. Sowieso mag het klasse verschil wel eens afgeschaft worden. Niet meer van deze tijd, alsmede dat het onnodig veel ruimte inneemt. Verbouwen die handel dan hebben treinen oppeens een "hoop" meer capaciteit.
Over plichten en neerknuppelen gesproken: de stiltecoupe's waar ik meestal bewust gaan zitten beginnen steeds meer op een kroeg te lijken. Conducteur liep vandaag te controleren, kan niet anders dan dat constateren maar zegt niets, zelfs nadat iemand hem erop wees. :( Schaf ze dan maar weer af.
Al eens eerder gezegd, maar over afschaffen gesproken. Stilte coupe heeft geen plaats in het OV. Helemaal niet als de treinen overvol zitten en mensen dan nog denken enig recht te hebben op absolute stilte. De vrouw met drie kinderen heeft even veel recht (zo niet meer) op een zitplaats als de azijnpisser met zijn laptop. Als dat dan toevallig in de stilte coupe is, jammer dan voor die stilte.

Ik maak er trouwens een gewoonte van om opzichtig mee te kijken als iemand zit "te computeren". Wil je privacy ga je maar ergens anders aan het werk. Onbeschoft? Welnee (en ik kan het niet helpen als Tweaker). Werken achter je laptop in de trein en absolute stilte eisen, dat is pas onbeschoft.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Lekker zootje daar in Borne zeg :X
Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:42: [...] Vroeger werd in de trein gewoon omgeroepen op het moment dat als het te druk dat men ook 1ste klasse kon gaan zitten. Gewoon een beetje solidair met je medepassagier zijn. Sowieso mag het klasse verschil wel eens afgeschaft worden. Niet meer van deze tijd, alsmede dat het onnodig veel ruimte inneemt. Verbouwen die handel dan hebben treinen oppeens een "hoop" meer capaciteit. [...] Al eens eerder gezegd, maar over afschaffen gesproken. Stilte coupe heeft geen plaats in het OV. Helemaal niet als de treinen overvol zitten en mensen dan nog denken enig recht te hebben op absolute stilte. De vrouw met drie kinderen heeft even veel recht (zo niet meer) op een zitplaats als de azijnpisser met zijn laptop. Als dat dan toevallig in de stilte coupe is, jammer dan voor die stilte.
Het klassensysteem hoeft van mij niet afgeschaft te worden, maar heb er ook geen probleem mee als dat gebeurt. Zeker ik deze tijden dat treinen gewoon te vol zitten mag het wel wat eerlijker verdeeld worden.
Ik maak er trouwens een gewoonte van om opzichtig mee te kijken als iemand zit "te computeren". Wil je privacy ga je maar ergens anders aan het werk. Onbeschoft? Welnee (en ik kan het niet helpen als Tweaker). Werken achter je laptop in de trein en absolute stilte eisen, dat is pas onbeschoft.
Sorry maar dat vind ik dus extreem onbeschoft en asociaal! Je hebt er geen reet mee te maken wat iemand aan het doen is! Respect van andermans privacy is bij jou erg afwezig. Dat is hetzelfde als thuis boven uit het raam kijken en heel de tijd kijken wat de buren allemaal aan het doen zijn. Jij bent zeker ook van het 'ik heb niks te verbergen dus mogen ze alles van me weten'? :/

[ Voor 101% gewijzigd door Knightwolf op 06-11-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1455872_421522071281766_767697419_n.png
De wielband van de Fccps-wagon in Borne is gevonden.

(Bron: Op de Rails / Facebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:42:
[...]

Al eens eerder gezegd, maar over afschaffen gesproken. Stilte coupe heeft geen plaats in het OV. Helemaal niet als de treinen overvol zitten en mensen dan nog denken enig recht te hebben op absolute stilte. De vrouw met drie kinderen heeft even veel recht (zo niet meer) op een zitplaats als de azijnpisser met zijn laptop. Als dat dan toevallig in de stilte coupe is, jammer dan voor die stilte.

Ik ben het met je eens dat een stiltecoupé niet goed samengaat met het sociale aspect van reizen in het openbaar vervoer. Als je jezelf van de buitenwereld wil afsluiten kun je ook gewoon een hoofdtelefoon opzetten. Van mij hoeven die stiltecoupé's dus niet. Meekijken op iemands computer is gewoon ongepast en nergens voor nodig. Eén van de grote voordelen van reizen per trein is dat je jezelf kunt verplaatsen en gelijktijdig iets nuttigs kunt doen. Ik gok trouwens dat een groot deel van de reizigers die in een stiltecoupé zitten daar toevallig terecht zijn gekomen omdat er plaat is en niet zozeer omdat het er stil zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
AW_Bos schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:51:
[afbeelding]
De wielband van de Fccps-wagon in Borne is gevonden.

(Bron: Op de Rails / Facebook)
Dat lijkt me een vrij cruciaal onderdeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Knightwolf schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:43:
Sorry maar dat vind ik dus extreem onbeschoft en asociaal! Je hebt er geen reet mee te maken wat iemand aan het doen is! Respect van andermans privacy is bij jou erg afwezig. Dat is hetzelfde als thuis boven uit het raam kijken en heel de tijd kijken wat de buren allemaal aan het doen zijn. Jij bent zeker ook van het 'ik heb niks te verbergen dus mogen ze alles van me weten'? :/
Geen reet mee te maken en wil je privacy? Ga dan lekker thuis zitten te werken. Ik beloof je dat ik je daar met rust laat. ;) Je vergelijking slaat dan ook nergens op. Problemen mee? Spreek me maar aan. Laptopje dicht en dan hebben we een goed gesprek in de trein (eindelijk). De discussie over privacy in de trein ga je sowieso niet winnen, ook niet als je daarop googled op je laptop.
Femme schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:00:
Meekijken op iemands computer is gewoon ongepast en nergens voor nodig. Eén van de grote voordelen van reizen per trein is dat je jezelf kunt verplaatsen en gelijktijdig iets nuttigs kunt doen.
Prima, ga je gang. Maar verwacht dan niet dat je privacy hebt als je je nuttige werk aan het doen bent. Dat het ongepast is ben ik het opzich wel mee eens. Maar het is wel (soms) ergens voor nodig. Al was het alleen maar om een punt te maken.
Ik gok trouwens dat een groot deel van de reizigers die in een stiltecoupé zitten daar toevallig terecht zijn gekomen omdat er plaat is en niet zozeer omdat het er stil zou moeten zijn.
Lijkt mij ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 13:15 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Femme schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:00:
[...]

Ik ben het met je eens dat een stiltecoupé niet goed samengaat met het sociale aspect van reizen in het openbaar vervoer. Als je jezelf van de buitenwereld wil afsluiten kun je ook gewoon een hoofdtelefoon opzetten.
Het is voor de meeste petrolheads bijna niet voor te stellen, maar rust aan je hoofd is een groot goed. Een hoofdtelefoon op je hoofd sluit maar een deel af van wat er om je heen gebeurt en misschien heeft iemand in een stiltecoupé wel gewoon behoefte aan weinig geluid. Een NC-hoofdtelefoon kan alleen constante geluiden nivelleren; een gesprek pak je nog steeds mee.
Van mij hoeven die stiltecoupé's dus niet.
Ik ben er bijzonder blij mee.
In Japan hebben ze die dingen ook in de Shinkansen en daar is zelfs de omroepspeaker gewoon stil; enkel op de grote stations krijg je te horen dat we bijna bij station X of Y zijn. De conducteur houdt ook z'n mond en je kunt je kaartje kwijt in een klein vakje op de hoofdsteun vóór je, zodat die conducteur zonder je te moeten storen, je vervoersbewijs kan controleren.
Sowieso is die controle slechts een formaliteit om ervoor te zorgen dat men in het juiste rijtuig zit: je moet op het station namelijk hoe dan ook langs een controle, mechanisch of handmatig.
Meekijken op iemands computer is gewoon ongepast en nergens voor nodig. Eén van de grote voordelen van reizen per trein is dat je jezelf kunt verplaatsen en gelijktijdig iets nuttigs kunt doen. Ik gok trouwens dat een groot deel van de reizigers die in een stiltecoupé zitten daar toevallig terecht zijn gekomen omdat er plaat is en niet zozeer omdat het er stil zou moeten zijn.
Dat is wel vaak zo: de keren dat ik iemand (meestal een vrouw) erop wees dat hij/zij in een stiltecoupé zat, was de reactie iets in de trant van "Oh, dat had ik helemaal niet gezien!". Gelukkig gaat dan 95% van die mensen op het balkon verder met in de mobiel tetteren of ze verbreken de verbinding binnen 10 seconden.
Van mij mogen die stiltecoupe's blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:04:
[...]

Geen reet mee te maken en wil je privacy? Ga dan lekker thuis zitten te werken. Ik beloof je dat ik je daar met rust laat. ;) Je vergelijking slaat dan ook nergens op. Problemen mee? Spreek me maar aan. Laptopje dicht en dan hebben we een goed gesprek in de trein (eindelijk). De discussie over privacy in de trein ga je sowieso niet winnen, ook niet als je daarop googled op je laptop.
Als mensen op het perron op hun telefoon staan te lezen/sms'en/emailen, ga je er dan ook opzichtig achter staan om eens lekker mee te lezen? Waarom dan in een treincoupé wel? Klinkt alsof je je mening even heel hard wil opdringen aan je medereizigers. Klinkt een beetje als: "Ik ga op een 80 weg altijd lekker 50 rijden, ongeacht wie er achter me rijd. Niet omdat ik het leuk vind, maar omdat ik dat mag!" Fijne vent ben je :/

[ Voor 8% gewijzigd door Koppensneller op 06-11-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Kaj. schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:12:

In Japan hebben ze die dingen ook in de Shinkansen en daar is zelfs de omroepspeaker gewoon stil; enkel op de grote stations krijg je te horen dat we bijna bij station X of Y zijn. De conducteur houdt ook z'n mond en je kunt je kaartje kwijt in een klein vakje op de hoofdsteun vóór je, zodat die conducteur zonder je te moeten storen, je vervoersbewijs kan controleren.
Sowieso is die controle slechts een formaliteit om ervoor te zorgen dat men in het juiste rijtuig zit: je moet op het station namelijk hoe dan ook langs een controle, mechanisch of handmatig.
Dat is nog eens beleefdheid. Kunnen we dat hier invoeren? :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kaj. schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:12:
[...]
Het is voor de meeste petrolheads bijna niet voor te stellen, maar rust aan je hoofd is een groot goed. Een hoofdtelefoon op je hoofd sluit maar een deel af van wat er om je heen gebeurt en misschien heeft iemand in een stiltecoupé wel gewoon behoefte aan weinig geluid. Een NC-hoofdtelefoon kan alleen constante geluiden nivelleren; een gesprek pak je nog steeds mee.
Dat is voor mij ook een van de meest negatieve punten van treinreizen: lawaai, herrie, geroezemoes. Ik sta zonder problemen op om een rustiger plekje te zoeken als er van alle kanten mensen zitten te tetteren. Wat ben ik blij dat ik voor mijn woon-werkverkeer niet van het OV gebruik hoef te maken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Koppensneller schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:16:
Als mensen op het perron op hun telefoon staan te lezen/sms'en/emailen, ga je er dan ook opzichtig achter staan om eens lekker mee te lezen? Waarom dan in een treincoupé wel? Klinkt alsof je je mening even heel hard wil opdringen aan je medereizigers. Klinkt een beetje als: "Ik ga op een 80 weg altijd lekker 50 rijden, ongeacht wie er achter me rijd. Niet omdat ik het leuk vind, maar omdat ik dat mag!" Fijne vent ben je :/
Nee. In mijn geval betreft dit alleen laptop gebruikers in de trein. Voornamelijk als ze aan het werk zijn.

Een ander is de tas naast iemand op de stoel. Gewoon op gaan zitten zonder te vragen. Problemen mee? Dan hebben we een goed gesprek.

[ Voor 9% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Onze ongevallenbestrijding onderzoekt nu verschillende scenario's om de goederentrein te verplaatsen. Mogelijk worden er nieuwe wielen onder de wagon gezet zodat de trein naar een plek kan worden gereden waar definitief herstel kan plaatsvinden.
Aldus ProRail op hun Liveblog.

Het lijkt mij sterk dat ze deze wagon gaan herstellen, die is behoorlijk doormidden gezakt, En her-en-der in het hele land zie ik een hoop van deze Fccps-wagons opgesteld staan. Eentje minder zal het grind-strooien bij werkzaamheden zeker geen kwaad doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:16:
[...]

Dat is nog eens beleefdheid. Kunnen we dat hier invoeren? :P
Alleen als ze de treintypes drastisch gaan aanpassen... en Shinkansen zijn voor lange afstands woon-werkverkeer waar geen duizenden mensen op staan te wachten.
De normale spitstreinen (voornamelijk "sneltreinen") zijn gewoon halve metro's, dus dan moet je alsnog staan al "kan" je aan de zijkant zitten.
Ik weet wel dat ik altijd bewust de spits tussen 8 en 9 vermeed daar... :X

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 06-11-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:25:
[...]

Een ander is de tas naast iemand op de stoel. Gewoon op gaan zitten zonder te vragen. Problemen mee? Dan hebben we een goed gesprek.
Het is niet heel vreemd dat het OV op die manier een slechte naam krijgt.
Je gedraagt je gewoon in het OV. Kan je dat niet (zoals jij met jouw berichten duidelijk laat merken) dan moet je gewoon niet met de trein reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom word er niet voor gekozen om alle goederentreinen naar duitsland verplicht over de betuweroute te sturen ipv via hengelo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:48:
Waarom word er niet voor gekozen om alle goederentreinen naar duitsland verplicht over de betuweroute te sturen ipv via hengelo?
Te weinig capaciteit op het moment... aangezien de duitsers hun gedeelte nog steeds niet hebben gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

[...]

Nee. In mijn geval betreft dit alleen laptop gebruikers in de trein. Voornamelijk als ze aan het werk zijn.

Als jij op mijn tas gaat zitten dan hebben we geen gesprek, maar dan heb jij wel een probleem. Ben altijd bereid om de tas even tussen mijn benen / op schoot te leggen, zeker als mensen dat netjes vragen. En ja, als het druk is, dan gaat 'ie sowieso op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:51:
[...]

Te weinig capaciteit op het moment... aangezien de duitsers hun gedeelte nog steeds niet hebben gebouwd.
Dat zal met een derde spoor niet opgelost worden, de betuweroute is dus een duur speeltje zonder enige meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:53:
[...]

Dat zal met een derde spoor niet opgelost worden, de betuweroute is dus een duur speeltje zonder enige meerwaarde.
Komen toch 2 sporen bij..? wat heeft de betuweroute dan voor een nut -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:54:
[...]

Komen toch 2 sporen bij..? wat heeft de betuweroute dan voor een nut -_-
http://www.spoorpro.nl/go...erich-oberhausen-is-rond/

Ik kan me niet voorstellen dat het derde spoor zoveel capaciteit brengt dat de betuweroute intensief gebruikt kan worden, daar is een verdubbeling voor nodig.

Het spoor naar oberhausen zit nu al propvol daar gaat een derde spoor weinig aan veranderen, dat is kommaneuken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:57:
[...]

http://www.spoorpro.nl/go...erich-oberhausen-is-rond/

Ik kan me niet voorstellen dat het derde spoor zoveel capaciteit brengt dat de betuweroute intensief gebruikt kan worden, daar is een verdubbeling voor nodig.
idd :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
EDIT schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:44:
[...]

Het is niet heel vreemd dat het OV op die manier een slechte naam krijgt.
Je gedraagt je gewoon in het OV. Kan je dat niet (zoals jij met jouw berichten duidelijk laat merken) dan moet je gewoon niet met de trein reizen.
Het "gedragen" begint met ruimte maken voor je medepassagier. De tassen (and what not) op de stoel tijdens drukke ritten zijn niet tellen. Het is niet aan mij om te vragen of ik daar misschien mag gaan zitten. Het is aan de passagier met de tas om de ruimte te maken. Het onbeschofte gedrag begint met die tas op de stoel. Niet diegene die er op gaat zitten.
Jeoh schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:52:
[...]

Als jij op mijn tas gaat zitten dan hebben we geen gesprek, maar dan heb jij wel een probleem. Ben altijd bereid om de tas even tussen mijn benen / op schoot te leggen, zeker als mensen dat netjes vragen. En ja, als het druk is, dan gaat 'ie sowieso op schoot.
Dan zie ik het probleem niet. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:42:
Vroeger werd in de trein gewoon omgeroepen op het moment dat als het te druk dat men ook 1ste klasse kon gaan zitten. Gewoon een beetje solidair met je medepassagier zijn. Sowieso mag het klasse verschil wel eens afgeschaft worden. Niet meer van deze tijd, alsmede dat het onnodig veel ruimte inneemt.
Hoezo niet meer van deze tijd? Meer betalen voor betere diensten is van alle tijden hoor. Voor mijn eigen ww verkeer vind ik het de meerprijs persoonlijk niet waard, maar voor langere afstanden maak ik er wel degelijk gebruik van.
Al eens eerder gezegd, maar over afschaffen gesproken. Stilte coupe heeft geen plaats in het OV.
Zolang het klootjesvolk niet doorheeft dat men overlast genereerd, en een grote bek geeft als je vriendelijk vraagd of de muziek wat zachter mag, omdat ik de muziek 5 stoelen verder kan horen... ja, dan heeft de stiltecoupe plaats in de trein. Als het je niet bevalt ga je er maar niet zitten. Geen andere plekken? Prima, staan of bek houden.
In jouw geval gewoon onbeschoft, gezien je uitlatingen :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
ijdod schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:14:
[...]

Hoezo niet meer van deze tijd? Meer betalen voor betere diensten is van alle tijden hoor. Voor mijn eigen ww verkeer vind ik het de meerprijs persoonlijk niet waard, maar voor langere afstanden maak ik er wel degelijk gebruik van.
Er zijn wel meer redenen aan te kaarten waarom (deed ik al), but let me humor you. Het feit dat je meer geld te besteden hebt dan een ander geeft jou het recht, dan wel kans om een (betere) zitplaats te verkrijgen? Iets wat je als maatschappij (lees bedrijf) ook kan (en zal) uitbuiten natuurlijk. Maximaal kosten te besparen op de 2de klasse en mensen bijna te dwingen 1ste klasse te kopen.

Ik zie zwarte pieten achterin zitten in de bus. Hoger onderwijs in aangemeten pakken en alleen betaalbaar voor de rijken, enzovoorts, enzovoorts. Ik weet niet zeker of die discussie plaats moet vinden in dit draadje. Maar ik begrijp dat mensen hier anders over denken.

En voordat de vergelijking met de auto (of iets dergelijks) wordt gemaakt (ik heb meer geld, dus ik koop die luxe BMW). Je vergelijking is krom (OV als in het is openbaar).
Zolang het klootjesvolk niet doorheeft dat men overlast genereerd, en een grote bek geeft als je vriendelijk vraagd of de muziek wat zachter mag, omdat ik de muziek 5 stoelen verder kan horen... ja, dan heeft de stiltecoupe plaats in de trein. Als het je niet bevalt ga je er maar niet zitten. Geen nadere plekken? Prima, staan of bek houden.
Klootjesvolk. Overlast. Bek houden? Het is maar hoe je het bekijkt hè?

Weg met die stilte coupe en klaar met het gezeik. Kun je daarna het klootjesvolk aanspreken op hun gedrag, mochten ze echt overlast geven. Als je gelijk hebt zal je vanzelf bijval krijgen vanuit de rest van de coupé.
In jouw geval gewoon onbeschoft, gezien je uitlatingen :P
In het echt ben ik een stuk genuanceerder (shh :>), maar ik heb het wel eens (meer dan) gedaan (opzichtig meekijken, op de tas gaan zitten). Ik heb ook wel eens mensen vervloekt (letterlijk) die in de drukke trein hun baggage in het looppad lieten staan (omdat het nergens anders past). Het kan me dan echt weinig schelen wat er gebeurt of gezegd wordt. De koek is dan al lang op bij mij. Een consequentie van het eerder genoemde klasse verschil en stilte coupé'en (sp?). Maar dit vereist enig denkwerk.

[ Voor 0% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 14:49 . Reden: spelling ed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Fiber schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:55:
[...]

Ik kan bijna altijd zitten in de trein. Gewoon buiten de spits of tegen de spits in reizen... :z
Valt tegen. Ik reis eigenlijk altijd buiten de spits, voornamelijk Amsterdam CS -> Utrecht en Amsterdam CS -> Zaandam, en het gebeurd met enige regelmaat dat er geen zit plaats is in de 2de klas.
Lodo schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:39:
[...]

Ik reis tussen Amsterdam en Delft en werkelijk waar, het heeft nog nooit adequate gewerkt.
Op bovengenoemde trajecten is het Internet dikwijls ook waardeloos. Het heeft een poosje vrij redelijk gewerkt, maar de laatste maanden zit ik vaker op mijn eigen 3G verbinding dan op de NS WiFi. Meestal zet ik mijn iPad op NS WiFi bij binnenkomen van de trein en dan ga ik ondertussen op mijn iPhone met 3G werken. Af en toe kijk ik dan of er al een verbinding is. Niet zelden ben ik dan ondertussen al in Utrecht gearriveerd als ie net een verbinding heeft weten te maken :X
[...]
Juist bij drukke treinen moeten ze die overvalteams door de trein heen jagen, even tokkies die verkeerd menen te mogen gaan zitten op hun plichten wijzen.
Eigenlijk zit hier wel wat in. Het is een beetje oneerlijk als mensen met een 2de klas kaartje in de 1ste gaan zitten, en dan vervolgens mensen die wel 1ste klas kaartje hebben zouden moeten staan :X

Meestal kun je toch wel duidelijk zien wie er niet in de 1ste klas "hoort", maar ga jij maar eens vragen aan iemand of die inderdaad wel een 1ste klas kaartje heeft en dat jij een 1ste klas hebt en of diegene plaats wil maken. Dat zie je nooit gebeuren.

Moet toegeven, ik heb het zelf ook wel eens gedaan, maar dan pas na een poosje als er echt niemand meer heen en weer loopt en bij het volgende station sta ik weer op. Is nog steeds niet correct natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door flowerp op 06-11-2013 16:38 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:38:
[...] (OV als in het is openbaar)...
Wat is openbaar...? Zo lang er nog steeds belastinggeld aan besteed wordt heb je wellicht een punt. Maar zodra de NS of wie dan ook net zo privaat worden als bijvoorbeeld de KLM dan kunnen ze wellicht zelfs een fatsoenlijke Business Class, First Class en Royal Class of zoiets invoeren... O-)

En over Borne, ik hoorde op de radio dat er 6000 dwarsleggers vervangen moeten worden. Dat klinkt als best veel... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om doormiddel van de hemboog haarlem-schiphol rechtstreeks te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:38:
Het feit dat je meer geld te besteden hebt dan een ander geeft jou het recht, dan wel kans om een (betere) zitplaats te verkrijgen?
Kan... en dat is misschien een nadelig effect, misschien ook niet.

Maar het is ook een kwestie van keuzes maken.

Twee mensen kunnen het zelfde verdienen, maar de ene hecht veel belang een rustig kunnen zitten (aan überhaupt kunnen zitten!), en zal hiervoor andere dingen moeten laten. De andere persoon hecht minder waarde aan kunnen zitten, in ieder geval niet zo veel waarde dat deze persoon er andere dingen voor wil laten vallen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Fiber schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:44:
[...]

Wat is openbaar...? Zo lang er nog steeds belastinggeld aan besteed wordt heb je wellicht een punt. Maar zodra de NS of wie dan ook net zo privaat worden als bijvoorbeeld de KLM dan kunnen ze wellicht zelfs een fatsoenlijke Business Class, First Class en Royal Class of zoiets invoeren... O-)
Eens. Vandaar dat ik het privatiseren sowieso een slecht idee vind.
flowerp schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:58:
[...]

Kan... en dat is misschien een nadelig effect, misschien ook niet.

Maar het is ook een kwestie van keuzes maken.

Twee mensen kunnen het zelfde verdienen, maar de ene hecht veel belang een rustig kunnen zitten (aan überhaupt kunnen zitten!), en zal hiervoor andere dingen moeten laten. De andere persoon hecht minder waarde aan kunnen zitten, in ieder geval niet zo veel waarde dat deze persoon er andere dingen voor wil laten vallen.
Wel als, het betekend dat de tweede persoon moet gaan staan. Sowieso,is er een verschil in woon/werk verkeer, reizen per intercity en tussen landen/lange afstanden. Boeing 747's ed. nog daargelaten.

Maar om dan op mijn punt terug te komen, het moet mogelijk zijn voor een ieder om rustig te kunnen gaan zitten. Dat moet niet een afweging/kwestie van geld zijn. Nu zitten mensen als vee bij elkaar opgepakt in de 2de klasse (staan in de looppaden, etc) en de eerste klasse zit een persoon (ik chargeer). Namelijk de azijnpisser die vind dat er verder niemand bij hem mag komen zitten als deze geen kaartje heeft voor de eerste klasse. Dat klopt gewoon niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schade van "Borne" gaat over de 1 miljoen euro heen, is door ProRail bevestigd: http://www.bndestem.nl/al...-1.4084451?ref=bekijk_ook

Ouch, dat zijn dure geintjes...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fiber schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:44:
[...]

En over Borne, ik hoorde op de radio dat er 6000 dwarsleggers vervangen moeten worden. Dat klinkt als best veel... :z
Jah, prutser de eigenaar van die wagon. Heb ik weer drie dagen minimaal een uur vertraging :(

En het leger moet er al aan te pas komen daar :D

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 06-11-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MBV

[...]

Gewoon op iemand z'n tas gaan zitten? 8)7 Sommige mensen hebben iets breekbaars in hun tas zitten, of een pakje sap ofzo. Over 'sociaal aspect' gesproken: ik vraag, als er geen lege stoelen meer zijn, of ik daar mag gaan zitten. 99% van de keren gaat de tas aan de kant.

En als je nadrukkelijk mee gaat lezen op mijn scherm kan je dezelfde argumenten verwachten als nu: ik heb nu potentieel een opdracht in Amsterdam, en woon in Rotterdam. Ik wil dan met de trein gaan reizen om te zorgen dat ik de reistijd van meer dan een uur nuttig kan gebruiken i.p.v. me 3 uur per dag in mijn leaseauto te zitten vervelen. Misschien moet ik dit maar preventief bestellen: http://www.amazon.com/3M-...dard-PF14-1/dp/B00006B8A9

Als jij daadwerkelijk nadrukkelijk op mijn scherm gaat meelezen wanneer er meer plekken zijn kan je van mij verwachten dat ik ergens anders ga zitten. En als je op mijn tas gaat zitten ga ik kwaad schreeuwen dat je op moet staan voordat ik wegloop, al dan niet nadat je die tas naar je hoofd hebt gekregen. En ik vermoed dat een macbook pro best hard aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De politiek springt er meteen bovenop, het CDA roept om een breed onderzoek. Aldus http://www.treinreiziger....il_breed_onderzoek-145765

Niet alleen naar dit ongeval, maar ook naar de Fccpps-en in zijn algemeenheid dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@ Koenoe:

Dat ik eersteklas rond rij met de trein is zakelijk, woon-werk is 2e klas. Mijn werkgever wil graag dat ik tijdens dienstreizen zoveel mogelijk productief ben en dan ben je doorgaans in de 1e klas beter af dan in de cattle class. Scheelt de werkgever weer 150+ euro per uur dat ik reis. En dat is dan ook meestal wat ik zie, mensen die aan het werk zijn. Dus wat mij betreft, en met mij vele anderen, blijft de 1e klas mooi bestaan.

En m.b.t. stiltecoupes: ik weet dat sommige mensen ongelooflijke schijt hebben aan anderen en aan afspraken/regels/wetten, jij bent er blijkbaar een voorbeeld van. Dat soort mensen mag wat mij betreft ergens op een eiland worden gedumpt, veel plezier met je ego. Als dingen je niet bevallen kun je dit bespreekbaar maken bij degene die er over gaat, moedwillig de boel saboteren... een grotere kleuter kun je niet zijn.

Verder geheel eens met MBV in "Het grote spoorwegentopic deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De rechtbank in Utrecht heeft woensdagmiddag in een civiele procedure besloten dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar de Fyra trein van AnsaldoBreda.

De Italiaanse fabrikant had hiertoe een verzoek ingediend.

Zowel de Nederlandse Spoorwegen (NS) en het Belgische NMBS waren tegen een dergelijk verzoek. Tegen deze uitspraak kunnen beide partijen echter niet meer in beroep.

Op 3 juli sprak de rechter zich nog uit tegen een dergelijk onderzoek. Het gaat om een voorlopige voorziening.

AnsaldoBreda mag een aantal onafhankelijke deskundigen aanstellen om de deugdelijkheid van de V250-treinstellen te onderzoeken.

Onder leiding van een onderzoeksrechter wordt bepaald welke deskundigen aan de slag gaan en welke vragen precies moeten worden beantwoord. AnsaldoBreda, NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS moeten daarmee gezamenlijk aan de slag. In december vindt waarschijnlijk een zitting plaats.

''Dat de rechter tot dit oordeel komt, is niet zo verrassend’’, reageert een woordvoerder van de NS. ''Dat doet hij vrijwel altijd standaard, als een bodemprocedure tot de mogelijkheden behoort. Wat de NS betreft past dit in de verdere juridische afwikkeling.’’ AnsaldoBreda heeft een bodemprocedure aangespannen waarin het 132 miljoen euro eist van de NS.

De spoorwegen wijzen erop dat het contract met AnsaldoBreda niet alleen werd opgezegd vanwege de technische gebreken. Ook vertraging in de oplevering van de treinen speelde een rol. Daarnaast liet NS meewegen dat de V250-treinstellen van de Belgische inspectie niet op Belgisch spoor mogen rijden. Ten slotte heeft NS geen vertrouwen in het herstelplan van AnsaldoBreda.

''Het opnieuw laten kijken naar die gebreken is wat ons betreft dus niet nodig, ook al omdat het slechts een van de gronden betreft waarop wij onze beslissing hebben gebaseerd. Feit is dat we hebben besloten dat we de V250 niet gaan gebruiken en dat het contract is opgezegd. De rest is juridische afwikkeling'', aldus de NS.

De rechtbank vindt dat een deskundigenonderzoek gewoon moet kunnen plaatsvinden, als het aan de wettelijke eisen voldoet. De gebreken aan de treinen, of hoe daarmee is omgegaan kunnen bovendien nog een rol gaan spelen in de bodemprocedure.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...k-onderzoek-fyra-toe.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
MBV schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:08:
[...]

Gewoon op iemand z'n tas gaan zitten? 8)7 Sommige mensen hebben iets breekbaars in hun tas zitten, of een pakje sap ofzo. Over 'sociaal aspect' gesproken: ik vraag, als er geen lege stoelen meer zijn, of ik daar mag gaan zitten. 99% van de keren gaat de tas aan de kant.
Waarom, als het breekbaar is (en de trein dreigt vol te lopen) in godsnaam die tas nog daar laten staan? Leg eens uit.
En als je nadrukkelijk mee gaat lezen op mijn scherm kan je dezelfde argumenten verwachten als nu: ik heb nu potentieel een opdracht in Amsterdam, en woon in Rotterdam. Ik wil dan met de trein gaan reizen om te zorgen dat ik de reistijd van meer dan een uur nuttig kan gebruiken i.p.v. me 3 uur per dag in mijn leaseauto te zitten vervelen. Misschien moet ik dit maar preventief bestellen: http://www.amazon.com/3M-...dard-PF14-1/dp/B00006B8A9

Als jij daadwerkelijk nadrukkelijk op mijn scherm gaat meelezen wanneer er meer plekken zijn kan je van mij verwachten dat ik ergens anders ga zitten. En als je op mijn tas gaat zitten ga ik kwaad schreeuwen dat je op moet staan voordat ik wegloop, al dan niet nadat je die tas naar je hoofd hebt gekregen. En ik vermoed dat een macbook pro best hard aankomt.
Dat werken doe je maar lekker thuis en mocht ik op je tas gaan zitten, dan verontschuldig ik mij natuurlijk zo schijnheilig mogelijk. Die macbook incasseer ik dan maar. Zoals ik al eerder aangaf, is de koek bij mij ook al (jaren) op. Misschien beklaag ik mij bij de conducteur, misschien doe ik aangifte. Misschien ga ik stilletjes huilen in een hoekje. Maar zitten op die tas zal ik. Moet je maar leren dat die tas daar niet hoort (als het vol is).
Bastien schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:16:
En m.b.t. stiltecoupes: ik weet dat sommige mensen ongelooflijke schijt hebben aan anderen en aan afspraken/regels/wetten, jij bent er blijkbaar een voorbeeld van. Dat soort mensen mag wat mij betreft ergens op een eiland worden gedumpt, veel plezier met je ego. Als dingen je niet bevallen kun je dit bespreekbaar maken bij degene die er over gaat, moedwillig de boel saboteren... een grotere kleuter kun je niet zijn.

Verder geheel eens met MBV in "Het grote spoorwegentopic deel 21"
Flauwekul, ik vind dat daar helemaal geen coupé voor nodig is. Juist die mensen die denken nog recht te hebben op absolute stilte in een overvolle coupé hebben een ego van heb ik jou daar. Hetzelfde geld voor die tas die mijn zitplaats in neemt. Weg met dat ding. Kijk anders ook even of er nog kinderen of ouderen van dagen staan en maak plaats.

Ik ga heus niet zitten tetteren omdat, het nou juist een stilte coupé is.

[ Voor 23% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:22:
[...]

Waarom, als het breekbaar is (en de trein dreigt vol te lopen) in godsnaam die tas nog daar laten staan? Leg eens uit.
Omdat je daarmee geen zaakschade toebrengt. Ik keur geweld in het algemeen af maar betwijfel of ik dat nog doe als iemand zo'n lompe boer-actie uitvoert.
Dat werken doe je maar lekker thuis en mocht ik op je tas gaan zitten, dan verontschuldig ik mij natuurlijk zo schijnheilig mogelijk. Die macbook incasseer ik dan maar.
yeah right. Btw: lomp op iemand anders zijn spullen gaan zitten doe je thuis maar.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Flauwekul, ik vind dat daar helemaal geen coupé voor nodig is. Juist die mensen die denken nog recht te hebben op absolute stilte in een overvolle coupé hebben een ego van heb ik jou daar.
Dat zijn de regels. Leef ermee, of ga idd anders op een eiland zitten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Boudewijn schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:26:
yeah right. Btw: lomp op iemand anders zijn spullen gaan zitten doe je thuis maar.
Met enig regelmaat inderdaad.
Boudewijn schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:27:
[...]

Dat zijn de regels. Leef ermee, of ga idd anders op een eiland zitten.
Regels zijn ook dat die tas daar niet hoort. Hoor ik je niet over. Sowieso is het nog maar de vraag of de regel nog op gaat in een bomvolle trein. Ik durf die regel nog wel aan te kaarten (bijvoorbeeld) voor een rechter met bijbehorende argumenten.

[ Voor 49% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Flauwekul, ik vind dat daar helemaal geen coupé voor nodig is.
Wat jij vind heeft alleen 0,0 relevantie.

Die coupé is er nu eenmaal, dan heb je je ook aan de gestelde regels te houden en niet lekker asociaal te gaan doen door ze te overtreden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De politiek is weer lekker voorbarig bezig. In plaats van eerst maar eens af te wachten wat er nou precies gebeurd is wordt er meteen maar de conclusie getrokken dat deze wagons te vaak bij ongevallen betrokken zijn en daar moet dan maar weer een onderzoek naar komen, waarbij de politici de conclusie daarvan al bedacht lijken te hebben. Typisch gevalletje "kijk ons eens doortastend zijn" voor de bühne. :r

Ik ben wel benieuwd wat er nou eigenlijk echt gebeurd is. Als je de foto's ziet op de site van ProRail kun je duidelijk zien dat er (minimaal) één as van een wagon ontspoord is, en het wiel dat aan de binnenkant van het spoor terecht gekomen is daar de dwarsliggers en aanvullende infrastructuur (kabels e.d.) flink beschadigd heeft. Dat is voor een ontsporing natuurlijk niets bijzonders, maar een dergelijke schade over een lengte van vijf kilometer is toch heel wat. Ik weet dat de remafstand van een trein lang kan zijn maar bij een dergelijk grote afstand vraag ik me af of de machinist het in eerste instantie soms niet gemerkt heeft. Volgens de berichtgeving ging het om een wagon achterin de trein. Daarbij is de grote vraag natuurlijk of dat een fout is, of dat de afstand zo groot is dat het voor te stellen is dat de machinist het niet gemerkt heeft. Onderzoek zal daar meer helderheid over geven, over een paar maanden weten we meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Filmpje van 'Borne'...

En wat foto's:

http://www.flickr.com/photos/rtvoost/sets/72157637371493705/

Op de foto's met die stalen overgang... dat is de voetgangersovergang bij station Borne. Had dus heel anders af kunnen lopen als dat ding het perron op was gestuiterd.

[ Voor 73% gewijzigd door Bastien op 06-11-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:28:
[...]

Wat jij vind heeft alleen 0,0 relevantie.

Die coupé is er nu eenmaal, dan heb je je ook aan de gestelde regels te houden en niet lekker asociaal te gaan doen door ze te overtreden.
Ik gaf al eerder aan dat heus niet mijn trompet ga zitten oefenen (voor mijn werk) speciaal in de stilte coupé omdat het kan. We hebben het over een bomvolle trein hier hè, met stilte coupé. De vraag is of het dan nog steeds 0,0 relevantie heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan heeft het idd nog steeds 0,0 relevantie, want ook in een bomvolle trein gelden gewoon de regels voor o.a. een stilte-coupe.

Het is niet alsof je opeens maar mag doen wat je wil en dat alle regels overboord gaan, enkel omdat de trein vol zit ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MBV

[...]

Omdat ik als ik instap een trein soms nog bijna leeg is, dan vind ik het wel zo comfortabel om alle ruimte te hebben, zonder een rugzak van 15cm dik en 10kg zwaar op schoot te moeten houden. En omdat het niet in me op was gekomen dat er mensen moedwillig andermans eigendommen willen beschadigen of vernielen.
[...]

Dat werken doe je maar lekker thuis
Dan pak ik de auto wel. Het idee van de trein was toch dat je het milieu spaarde etc? Mag ik daar dan ook zelf wat meerwaarde uit halen?
Flauwekul, ik vind dat daar helemaal geen coupé voor nodig is. Juist die mensen die denken nog recht te hebben op absolute stilte in een overvolle coupé hebben een ego van heb ik jou daar. Hetzelfde geld voor die tas die mijn zitplaats in neemt. Weg met dat ding. Kijk anders ook even of er nog kinderen of ouderen van dagen staan en maak plaats.
Dat ding gaat ook weg: je hoeft alleen maar te vragen, of waarschijnlijk is het zelfs genoeg om even stil te staan naast mijn stoel.
Ik ga heus niet zitten tetteren omdat, het nou juist een stilte coupé is.
Gezien de rest van je reacties had ik dat wel verwacht 8)7
Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:36:
[...]

Ik gaf al eerder aan dat heus niet mijn trompet ga zitten oefenen (voor mijn werk) speciaal in de stilte coupé omdat het kan. We hebben het over een bomvolle trein hier hè, met stilte coupé. De vraag is of het dan nog steeds 0,0 relevantie heeft. ;)
Als de trein bomvol is ga ik er echt niks van zeggen wanneer jij op normale toon een gesprek voert met iemand naast je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
MBV schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:43:
[...]

Omdat ik als ik instap een trein soms nog bijna leeg is, dan vind ik het wel zo comfortabel om alle ruimte te hebben, zonder een rugzak van 15cm dik en 10kg zwaar op schoot te moeten houden. En omdat het niet in me op was gekomen dat er mensen moedwillig andermans eigendommen willen beschadigen of vernielen.
Prima, haal je hem wel even weg voordat de mensen instappen?
Dat ding gaat ook weg: je hoeft alleen maar te vragen, of waarschijnlijk is het zelfs genoeg om even stil te staan naast mijn stoel.
Nee, moet ik niet hoeven te vragen. Die moet al weg zijn voordat ik (of iemand anders) kom. Alle psychologische en sociale effecten daargelaten.
Als de trein bomvol is ga ik er echt niks van zeggen wanneer jij op normale toon een gesprek voert met iemand naast je.
My point exactly.
wildhagen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:43:
Dan heeft het idd nog steeds 0,0 relevantie, want ook in een bomvolle trein gelden gewoon de regels voor o.a. een stilte-coupe.

Het is niet alsof je opeens maar mag doen wat je wil en dat alle regels overboord gaan, enkel omdat de trein vol zit ofzo.
En als een stoplicht op rood staad midden (met niemand in de buurt) in de woestijn dan stop jij ook? Ik heb een 2de klasse kaartje gekocht, dan verwacht ik ook te kunnen zitten. Hoe zit dat met die regel? En hoe zit dat met gevaarlijke situaties als bomvolle treinen? Ook volgens de regels? Enzovoorts.

Edit: Het is juist die "regel" (stilte coupé) die zorgt voor ergenissen (beide partijen) en daardoor gevaarlijk kan zijn. Daarom heeft het geen plaats. Alsmede dat als je dan in een normale coupé zou vragen om wat stilte, je verwezen wordt naar de stilte coupé. Rust en stilte moet een vanzelfsprekendheid zijn en we moeten elkaar daarop kunnen aanspreken. Stilte coupé of niet. Omgekeerd moet een schoolreisje met het bijbehorende geluid kunnen. Enzovoorts.

De stilte coupé is het bewijs dat we niet meer met elkaar kunnen omgaan op een "normale" manier. Te meer omdat die stilte wordt verwacht in een openbare ruimte. |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Eerste klas? Heerlijk. Wat meer comfort, over het algemeen stiller, verstoken van schreeuwende pubers, en soms net een extra voorziening zoals een stopcontact. Daarvoor wil ik best een paar euro bijbetalen. Sterker nog, van mij mag er nog een klasse bij!

Stiltecoupé's respecteer ik, mar ik verwacht dat andere reizigers dat ook doen. Een beetje rekening met elkaar houden is normaal, ook als het 'door omstandigheden' (zoals drukte) is dat je terecht komt in een stiltecoupé. Als je daar niet tegen kunt moet je niet met de trein reizen, vind ik.

Ik vind dat je een punt hebt over bagage, mijn tas zet ik dan ook niet op de stoel. Die gaat (als er plek is) op de grond naast mijn benen, als er minder plek is tussen de zitten en mijn benen, en als ik in een vierzitter zit probeer ik die tas weg te stoppen tussen de stoelen of op het rek boven mijn hoofd.

Als ik in de trein zit en ik reis alleen, dan heb ik vaak een laptop of iPad bij me om me mee te vermaken. Ik heb er geen problemen mee als je per ongeluk eens meekijkt, maar als ik merk dat je opzettelijk, overdreven, op mijn scherm zit te kijken dan vraag ik je wel of je daar a.u.b. mee wilt stoppen (want onbeschoft). Hou je dan nog niet op, dan zal mijn geduld ook wel opraken...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alex) schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:10:
[...] Ik vind dat je een punt hebt over bagage, mijn tas zet ik dan ook niet op de stoel. Die gaat (als er plek is) op de grond naast mijn benen, als er minder plek is tussen de zitten en mijn benen, en als ik in een vierzitter zit probeer ik die tas weg te stoppen tussen de stoelen of op het rek boven mijn hoofd...
Het valt mij vaak op in de trein dat de bagage rekken boven de banken nauwelijks gebruikt worden... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Fiber schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:30:
[...]

Het valt mij vaak op in de trein dat de bagage rekken boven de banken nauwelijks gebruikt worden... O-)
Je hebt er geen zicht op (diefstal), Je weet niet wat een ander er naast gooit. Je vergeet het sowieso bij het uistappen. En als ze er dan al zijn dan, zijn ze vaak te klein (of, zoals de NS zou zeggen, je tas is te groot) met gevaar dat die tijdens een rit er uit valt. Op de mac van je werkende medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:39:
[...]

Je hebt er geen zicht op (diefstal), Je weet niet wat een ander er naast gooit. Je vergeet het sowieso bij het uistappen. En als ze er dan al zijn dan, zijn ze vaak te klein (of, zoals de NS zou zeggen, je tas is te groot) met gevaar dat die tijdens een rit er uit valt. Op de mac van je werkende medemens.
Jij klinkt me als iemand die gewoon maar met de auto moet gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
CyBeR schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:42:
[...]

Ik heb geen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:42:
[...]

nee... nog meer gevaar op de weg erbij en 80% heeft al moeite met normale snelheden rijden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:49:
Rust en stilte moet een vanzelfsprekendheid zijn en we moeten elkaar daarop kunnen aanspreken. Stilte coupé of niet.
Ben ik niet helemaal met je eens. Soms is wat rumoer juist wel gezellig. Leuk als mensen wat praten met elkaar (geen tetterende eenrichtings gesprekken in mobiels natuurlijk). Andere keren wil je rustig wat lezen, of heb je hoofdpijn, of ben je moe, whatever.

Dan is het juist wel handig dat je verschillende coupés hebt. In de normale coupe lijkt het me ook weer niet echt gewenst dat er rust en stilte moet heersen. Echt keihard schreeuwen en aso lopen te blerren doe je voor de beleefdheid natuurlijk in geen enkele coupé, maar er zit nog wel een verschil tussen "vrij stil" en "gezellig rumoerig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gek genoeg is 'te stil' ook niet altijd prettig, want dan versta je juist elk woord. Een beetje 'geroezemoes' is vaak veel prettiger. Maar dat geldt niet alleen in de trein, winkels en restaurants en zo hebben niet voor niets meestal een muziekje op staan. Als mensen gewoon op normale toon rustige gesprekken voeren heb ik daar ook in een stilte coupe geen moeite mee. Maar sommige mensen praten helaas bijna altijd met stemverheffing, zodat het in de halve trein te volgen is, en dat zou gewoon verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Eens @ bovenstaande posts hoor. Behalve dan dat hier een aparte coupés voor gecreeerd moeten worden. Dat kan (of zou moeten kunnen) gewoon binnen die trein zelf opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:29:
De politiek is weer lekker voorbarig bezig. In plaats van eerst maar eens af te wachten wat er nou precies gebeurd is wordt er meteen maar de conclusie getrokken dat deze wagons te vaak bij ongevallen betrokken zijn en daar moet dan maar weer een onderzoek naar komen, waarbij de politici de conclusie daarvan al bedacht lijken te hebben. Typisch gevalletje "kijk ons eens doortastend zijn" voor de bühne. :r

Ik ben wel benieuwd wat er nou eigenlijk echt gebeurd is. Als je de foto's ziet op de site van ProRail kun je duidelijk zien dat er (minimaal) één as van een wagon ontspoord is, en het wiel dat aan de binnenkant van het spoor terecht gekomen is daar de dwarsliggers en aanvullende infrastructuur (kabels e.d.) flink beschadigd heeft. Dat is voor een ontsporing natuurlijk niets bijzonders, maar een dergelijke schade over een lengte van vijf kilometer is toch heel wat. Ik weet dat de remafstand van een trein lang kan zijn maar bij een dergelijk grote afstand vraag ik me af of de machinist het in eerste instantie soms niet gemerkt heeft. Volgens de berichtgeving ging het om een wagon achterin de trein. Daarbij is de grote vraag natuurlijk of dat een fout is, of dat de afstand zo groot is dat het voor te stellen is dat de machinist het niet gemerkt heeft. Onderzoek zal daar meer helderheid over geven, over een paar maanden weten we meer. :)
Met zo'n krachtpatser van een loc merk je dat niet zo snel, tenzij de treinleiding het begeeft door de ontsporing en je dus luchtlekkage krijgt (dat zie je aan de meters in de loc).
Foto's zien er uit alsof het een warmgelopen as is geweest waarna de wielband er af is gelopen en daarmee de wagon is ontspoort, maar onderzoek zal uitwijzen of dat inderdaad is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb eerder het idee dat het metaalmoeheid is geweest en de as gewoon geknikt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Die karretjes stonden er toch om bekend makkelijk te ontsporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
EDIT schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:41:
[...]

Met zo'n krachtpatser van een loc merk je dat niet zo snel, tenzij de treinleiding het begeeft door de ontsporing en je dus luchtlekkage krijgt (dat zie je aan de meters in de loc).
Foto's zien er uit alsof het een warmgelopen as is geweest waarna de wielband er af is gelopen en daarmee de wagon is ontspoort, maar onderzoek zal uitwijzen of dat inderdaad is gebeurd.
Is een doorlopende treinleiding er juist niet voor om het hele zwikkie gelijk op de rem gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:31:
Gek genoeg is 'te stil' ook niet altijd prettig, want dan versta je juist elk woord. Een beetje 'geroezemoes' is vaak veel prettiger. Maar dat geldt niet alleen in de trein, winkels en restaurants en zo hebben niet voor niets meestal een muziekje op staan. Als mensen gewoon op normale toon rustige gesprekken voeren heb ik daar ook in een stilte coupe geen moeite mee. Maar sommige mensen praten helaas bijna altijd met stemverheffing, zodat het in de halve trein te volgen is, en dat zou gewoon verboden moeten worden.
Sommige mensen praten (lees: schreeuwen) naar elkaar alsof ze een aan andere kant van perron staan. 8)7 |:(
Of gaan uitgebreide irritante gesprekken voeren met de telefoon.

Ik hou best van stilte.
Misschien ook wel omdat het niet meer bestaat in Nederland.
Soms doe ik dan ook helemaal niks in de trein, gewoon beetje zitten, naar buiten kijken.
Volledig ontspannen, je geheugen blanco maken en je gedachte beetje de vrije loop geven.

Maar ik ben het 100% eens dat een beetje geroezemoes en "gezellige drukte" niet vervelend is.

Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om elkaar daarin gewoon te respecteren.
Daarin valt me nog het meeste op dat tijdens de spits de stilte coupe nog het meest stil is (tussen Den Haag en Almere dan).
Buiten dat is, er altijd nog wel ergens plek, ondanks dat de trein vrij druk is, of je moet hooguit 10 minuten wachten.

Iets anders wat ik niet begrijp.
Waarom is het algemeen geaccepteerd dat je in een vliegtuig je redelijk koest houdt/niet mag bellen?
Uiteraard heb je daar bepaalde regelgeving voor (al dan niet dubieus), maar kennelijk legt iedereen zich daarbij neer?
Waarom moeten mensen tijdens een treinritje dan wel ineens allerlei dingen doen?

edit:
Overigens staan er bij binnenkomst ook nog eens heel duidelijk de reglementen.
Een daarvan is dat je medepassagiers niet lastig mag vallen met luide (telefoon) gesprekken en muziek.
Dat bord kunnen ze dan eigenlijk ook wel gewoon wegdoen.

@Koenoe
Waarom zou stilte in een openbare ruimte niet kunnen?
Wat is hierin goed of slecht of redelijk en niet-redelijk?
Dat is een kwestie van cultuur, normen en waarden etc.
Het feit dat het een openbare ruimte/plek is, geeft nog geen vrijbrief om "lawaai" te mogen maken.
Hiermee bedoel ik ook absoluut niet dat het stil MOET zijn, maar ik probeer mee te geven dat niks vanzelfsprekend of "normaal" is.

Anders geformuleerd; "Waarom heb ik het recht niet om in stilte te mogen reizen op de manier die ik zou willen?"
In plaats van stilte kun je daar ook iets anders (naar wens) invullen.

De logica dat een stilte coupe een uiterste is, omdat we heden ten dage elkaar niet fatsoenlijk kunnen aanspreken, kan ik best volgen.
Echter kun je het ook als iets positiefs zien.
In plaats van steeds de discussie aan te moeten gaan (de een wil in stilte de ander niet), is het nu gewoon duidelijk waar je plekje is.
Respecteer dat plekje dan ook denk ik dan.
Kan de een lekker herrie maken en de ander genieten van de rust, zonder nodige irritaties en discussies.
Probleem opgelost toch?

[ Voor 26% gewijzigd door B_FORCE op 06-11-2013 23:35 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
B_FORCE schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:22:
@Koenoe
Waarom zou stilte in een openbare ruimte niet kunnen?
Wat is hierin goed of slecht of redelijk en niet-redelijk?
Dat is een kwestie van cultuur, normen en waarden etc.
Het feit dat het een openbare ruimte/plek is, geeft nog geen vrijbrief om "lawaai" te mogen maken.
Hiermee bedoel ik ook absoluut niet dat het stil MOET zijn, maar ik probeer mee te geven dat niks vanzelfsprekend of "normaal" is.

Anders geformuleerd; "Waarom heb ik het recht niet om in stilte te mogen reizen op de manier die ik zou willen?"
In plaats van stilte kun je daar ook iets anders (naar wens) invullen.
Helemaal mee eens.
De logica dat een stilte coupe een uiterste is, omdat we heden ten dage elkaar niet fatsoenlijk kunnen aanspreken, kan ik best volgen.
Echter kun je het ook als iets positiefs zien.
In plaats van steeds de discussie aan te moeten gaan (de een wil in stilte de ander niet), is het nu gewoon duidelijk waar je plekje is.
Respecteer dat plekje dan ook denk ik dan.
Kan de een lekker herrie maken en de ander genieten van de rust, zonder nodige irritaties en discussies.
Probleem opgelost toch?
Behalve dan wanneer de trein overvol zit. Of mensen het niet door hebben en dan hierop aangesproken worden (weer conflict). Het zorgt voor meer problemen en irritaties dan dat het oplost. Dat en het feit dat er helemaal geen sprake van een discussie zou moeten zijn, maar compromieen, wederzijds respect en begrip. Waarbij het openbare karakter centraal staat. Dat is niet iets wat je afdwingt door regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:55:
Is het mogelijk om doormiddel van de hemboog haarlem-schiphol rechtstreeks te rijden?
Nee, dat is niet mogelijk. De lijn uit Haarlem komt in Ass op spoor 7/8 aan en er zijn geen wissels naar de andere sporen voordat de fly-over van de Hemboog begint.
Zie ook Google Maps. De lijn uit Haarlem is onder de Theemsweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
CrazyRooster schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:20:
[...]

Is een doorlopende treinleiding er juist niet voor om het hele zwikkie gelijk op de rem gaat?
Correct. Echter duurt het zelfs dan nog een (relatief gezien dan) lange tijd voordat die treinleiding leeg is. Daarom is het ook van belang dat er bij een onverwachte verlaging van de treinleidingdruk meegeremd word (een hele hoop onderdelen overslaand, maar als jij niet meeremt, zal de compressor proberen om die druk weer op peil te krijgen, dus duurt het nog weer langer voor je stilstaat).
ArcticWolf schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:18:
Ik heb eerder het idee dat het metaalmoeheid is geweest en de as gewoon geknikt is :P
Zou ook kunnen uiteraard. Ik kwam eigenlijk bij mijn conclusie vanwege de foto waarop dat wiel te zien was, en die leek in mijn ogen alsof hij bloot had gestaan aan hele hoge temperaturen, maar ik kan mij natuurlijk ook vergissen. Zo goed heb ik de foto's ook weer niet bekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Alex) schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:10:
Eerste klas? Heerlijk. Wat meer comfort, over het algemeen stiller, verstoken van schreeuwende pubers,
Maar wel allerlei bobo's die complete vergaderingen via hun telefoon houden en zichzelf heel graag horen ...

Ik behoor tot de groep hier die 'geroezemoes' geen probleem vindt, maar zich kapot ergert aan mensen die werk en privé-leven op luide toon met hun medereizigers menen te moeten delen.

Grappige (of creatieve) ontwikkeling : http://www.trosradar.nl/n...agina-treinkaartje-delen/

[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 07-11-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:07:
Schade van "Borne" gaat over de 1 miljoen euro heen, is door ProRail bevestigd: http://www.bndestem.nl/al...-1.4084451?ref=bekijk_ook

Valt me nog mee... de materiaal kosten zitten al tegen de 500.000 euro aan. De rest is inzet van machines en mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
wildhagen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:07:

Een soort gelijke ontsporing in 2009 bij Vleuten tussen Utrecht en Woerden, waarbij ook ruim 4km spoor werd vernield, koste destijds uiteindelijk 5,7 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
EDIT schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:16:
[...]

Correct. Echter duurt het zelfs dan nog een (relatief gezien dan) lange tijd voordat die treinleiding leeg is. Daarom is het ook van belang dat er bij een onverwachte verlaging van de treinleidingdruk meegeremd word (een hele hoop onderdelen overslaand, maar als jij niet meeremt, zal de compressor proberen om die druk weer op peil te krijgen, dus duurt het nog weer langer voor je stilstaat).

[...]

Zou ook kunnen uiteraard. Ik kwam eigenlijk bij mijn conclusie vanwege de foto waarop dat wiel te zien was, en die leek in mijn ogen alsof hij bloot had gestaan aan hele hoge temperaturen, maar ik kan mij natuurlijk ook vergissen. Zo goed heb ik de foto's ook weer niet bekeken :P
Voor zover dit op de foto's te zien is, is de treinleiding niet verbroken geweest. De wagens zitten nog aan elkaar vast. Daarom zal de trein dus niet automatisch geremd hebben.

ArcticWolf had het over een geknikte as. De as is (wederom voor zover ik dat kan zien op de foto's) niet geknikt maar nog helemaal aan een stuk. Ik vermoed dat de wielband die is gevonden de oorzaak is. Het lijkt erop dat deze is gescheurd en daarna losgeraakt van het kernwiel en er afgelopen. Het betreffende wiel had dus geen wielflens meer en werd niet meer netjes op de rail gehouden.

Maar dit zijn vermoedens van mijn kant, het officiële onderzoek zal uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als ik op foto's zie waar de wielband ligt en vanaf waar er schade is aan o.a. de dwarsliggers, is de wielband er veel later vanaf gekomen volgens mij. Wat niet wil zeggen dat ie al defect was natuurlijk. Op de foto is te zien dat dit een aardig eindje na station Borne is, terwijl op een andere foto de trein al voor station Borne dwarsliggers etc. om zeep hielp

Wel een complimentje voor de spoorbouwers dat ze zo snel materieel/personeel en materiaal hiervoor vrij kunnen maken. Zal vast ten koste gaan van een gepland onderhoudstraject of zo, maar dan nog. Nog één dagje met de bus richting werk hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
De losse wielband kan nog een tijdje meegevoerd zijn voordat deze naast het spoor terecht kwam.

[ Voor 3% gewijzigd door jvdr op 07-11-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CrazyRooster schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:26:
[...]

Een soort gelijke ontsporing in 2009 bij Vleuten tussen Utrecht en Woerden, waarbij ook ruim 4km spoor werd vernield, koste destijds uiteindelijk 5,7 miljoen euro.
Als het 20 miljoen kost is het natuurlijk nog steeds "over de 1 miljoen"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
Misschien wel even leuk om te melden: in Hengelo staat een aantal stellen ICM waarvan er enkele gebruikt worden voor een pendeldienst tussen Hengelo en Enschede. Drie stellen waren eigenlijk ergens anders nodig maar konden niet weg door de versperring.
Deze drie stellen (voor de liefhebbers: 4039+4079+4220) zijn met een dieselloc van DBS via Delden en Lochem naar Zutphen gesleept en zullen daarvandaan morgen in Almelo hun dienst beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:34
Ik vroeg mij af, er was vanochtend een trein gestrand tussen Breda en Etten-Leur. Goed, dat kan gebeuren, maar nu waren dus alle overwegen in storing gegaan (dit is tevens kort geleden ook al meerdere keren gebeurt). Naar mijn weten sluiten overwegen zodra ze geen elektriciteit krijgen.

Door deze storing moest de trein dus elke overgang stapvoets over, wat voor een vertraging van ongeveer 20 minuten leidde en dus een gemiste aansluiten.
Mijn vraag is dan, waarom moeten de treinen stapvoets over de overwegen? Omdat deze langdurig dicht blijven en er gevaar bestaat dat mensen deze gaan oversteken?

Tevens stond er bij een bepaalde overweg wel politie, ik geloof net na Etten-Leur, dit zal zijn om het verkeer te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ecker3000 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:59:
Door deze storing moest de trein dus elke overgang stapvoets over, wat voor een vertraging van ongeveer 20 minuten leidde en dus een gemiste aansluiten.
Mijn vraag is dan, waarom moeten de treinen stapvoets over de overwegen? Omdat deze langdurig dicht blijven en er gevaar bestaat dat mensen deze gaan oversteken?

Tevens stond er bij een bepaalde overweg wel politie, ik geloof net na Etten-Leur, dit zal zijn om het verkeer te controleren.
Fietsers en voetgangers gaan dan oversteken ja. Soms zelfs auto's als het een overgang is met halve of geen spoorbomen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

RocketKoen schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:04:
[...]

Fietsers en voetgangers gaan dan oversteken ja. Soms zelfs auto's als het een overgang is met halve of geen spoorbomen.
En o.a. om deze reden hebben ze een proeftraject bij o.a.... jawel Borne om te voorkomen dat het hele traject in storing gaat maar enkel het probleemgeval. Maar dat zal mogelijk ook wel een beetje stuk zijn nu. Moet wel zeggen dat het werkt, er is nog wel eens een storing daar en nu is het slechts afremmen voor doorgaans één overgang ipv een stuk of 6 over een lang traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
[...]

Wat een ongelofelijk asociaal figuur ben je ook he! :( Je hebt helemaal niet het recht te doen wat je vertelt. En wat mij betreft mag je met zo'n gedrag een OV-verbod krijgen.

Op een dag tref je de verkeerde, om het netjes te zeggen. Als jij zomaar zonder aankondiging op mijn tas gaat zitten is de kans groot dat je naar de EHBO-post op het volgende station mag.
Koenoe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:06:
[...]

Het "gedragen" begint met ruimte maken voor je medepassagier. De tassen (and what not) op de stoel tijdens drukke ritten zijn niet tellen. Het is niet aan mij om te vragen of ik daar misschien mag gaan zitten. Het is aan de passagier met de tas om de ruimte te maken. Het onbeschofte gedrag begint met die tas op de stoel. Niet diegene die er op gaat zitten.
Dat zie je dus totaal verkeerd. Jij bent echt de wereld op z'n kop!
Daarbij kan die stoel wel bezet zijn voor iemand die even op de wc zit. Je hebt als iemand z'n tas daar staat hoe dan ook zonder uitzondering eerst te vragen of je er uberhaupt MAG zitten.

Maargoed, is intussen genoeg over gezegt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Knightwolf schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:11:
[...]

Wat een ongelofelijk asociaal figuur ben je ook he! :( Je hebt helemaal niet het recht te doen wat je vertelt. En wat mij betreft mag je met zo'n gedrag een OV-verbod krijgen.

Op een dag tref je de verkeerde, om het netjes te zeggen. Als jij zomaar zonder aankondiging op mijn tas gaat zitten is de kans groot dat je naar de EHBO-post op het volgende station mag.
Jij vindt dus dat die tas meer recht heeft op die plaats dan een passagier? En dat dit recht om daar te zitten verkregen moet worden door dit te vragen aan de desbetreffende persoon? Ik hou hier een andere mening op na. Alsmede op wie dan wel asociaal is.

Je tweede zin klopt. Dat is de consequentie die ik accepteer (de koek is op). Dit alleen al omdat, fysiek geweld heden ten dage het antwoord is van asociale figuren die hun tas op stoelen laten staan en vinden dat deze tas meer recht heeft dan, de passagier die binnen komt lopen en een plaatsje zoekt.

Als ik er kwaad op aangesproken wordt dan, heb ik die tas natuurlijk niet gezien. Mijn excuses.

Iemand moet het goede voorbeeld stellen.
Dat zie je dus totaal verkeerd. Jij bent echt de wereld op z'n kop!
Daarbij kan die stoel wel bezet zijn voor iemand die even op de wc zit. Je hebt als iemand z'n tas daar staat hoe dan ook zonder uitzondering eerst te vragen of je er uberhaupt MAG zitten.

Maargoed, is intussen genoeg over gezegt denk ik :)
I see. Naar het toilet gaan terwijl de trein stilstaat. Toegegeven, dit kan heden ten dage met de chemische toiletten (maar misschien nog steeds niet echt slim). Je kan ook tegen mij zeggen dat de stoel bezet is en dat de persoon even naar de wc is gegaan. Dan maak ik graag plaats. In ieder geval, die plaats naast je is niet automatisch van jou op het moment dat je er ging zitten. Ook niet van je tas.

Genoeg over gezegd inderdaad.

offtopic:
Maar als het moet wil ik nog wel even ingaan op de barrière die je opwerpt op het moment dat je je tas naast je zet. Voor iemand die dan aan jou moet gaan vragen of die daar mag zitten. Of dat je aan de binnenkant (gangpad) gaat zitten en de buitenkant vrij laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Koenoe op 08-11-2013 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mensen moeten gewoon hun tas bij zich houden en pas als de zaak in beweging is, gaan kijken of ze de ruimte kunnen nemen. Maar als jij plompverloren op iemands tas gaat zitten omdat je vindt dat de eigenaar ervan asociaal bezig is, ben je net zo verkeerd bezig als diegene die een plaats claimt voor zijn/haar tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Als het rustig is heb ik m'n tas naast me... als het druk is heb ik hem tussen m'n benen (eigenlijk al vanwege evt. diefstal :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Koenoe schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 03:51:
[...]

I see. Naar het toilet gaan terwijl de trein stilstaat. Toegegeven, dit kan heden ten dage met de chemische toiletten (maar misschien nog steeds niet echt slim). Je kan ook tegen mij zeggen dat de stoel bezet is en dat de persoon even naar de wc is gegaan. Dan maak ik graag plaats. In ieder geval, die plaats naast je is niet automatisch van jou op het moment dat je er ging zitten. Ook niet van je tas.
En dat mag je dus zeggen nadat je op die tas bent gaan zitten?
Nee, ik ben het met Knightwolf eens dat je nogal asociaal overkomt. Ja: mensen die in een volle trein hun tas op de stoel naast zich neerzetten zijn ook asociaal, maar het is jouw keuze om je tot hun niveau te verlagen.

Ik heb zelf ook eens dergelijke asociale Hollanders meegemaakt. We zaten in de ICE van het Ruhrgebiet naar München en stonden in Frankfurt Flughafen. Daar kwamen alle reizigers uit de ICE uit Amsterdam erbij. Wij hadden gereserveerde plaatsen maar een paar van onze groep was even naar de restauratie. Ze hadden wat spullen op hun stoel gelegd ter indicatie dat die bezet waren.
Komt er een stelletje asociale Hollanders aan (anders kan ik ze niet omschrijven), die luidkeels naar deze plekken kwamen, begonnen te klagen dat iemand hun plekken had bezet en voordat ik iets kon zeggen hun bagage op de spullen op die stoelen flikkerden.
Wat bleek toen ik ze aansprak: ze hadden wel de goede stoelnummers, maar niet het goede rijtuig. Zonder enig excuss gingen ze verder.

Misschien moet je eens inzien dat de wereld groter is dan hoe jij hem ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 07:56:
[...]

Misschien moet je eens inzien dat de wereld groter is dan hoe jij hem ervaart.
Helaas voor veel mensen een onmogelijke opgave. :(

Ik heb mijn tas eigenlijk altijd op schoot of tussen mijn voeten.
Gewoon als blijk dat er altijd plek is.

Is mij trouwens opgevallen dat oudere dames vooral veel plek opeisen,
Laatst ook weer een die doodleuk een hele 4-zits nam.
Minuut later vroeg toch iemand om er te mogen zitten.
Mopperende gezicht daaropvolgend was dan weer hilarisch :D :+

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Mensen met een tas op de stoel naast hen is asociaal, mensen die er zo maar op gaan zitten ook.

Als de trein is gaan rijden en er is niemand naast me gaan zitten, dan zet ik de tas op de stoel naast me. Als we aankomen bij het volgende station zet ik de tas even op schoot. Kwestie van sociaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

B_FORCE schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:21:
[...] Laatst ook weer een die doodleuk een hele 4-zits nam...
Heb ik ook graag hoor... :z

Maar alleen als het rustig is en dus kan. Mooie dames zijn overigens altijd welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het herstel van het beschadigde spoor bij Borne, in Overijssel, gaat mogelijk langer duren. Woensdag ontspoorde daar een wagon van een goederentrein. Kilometers spoor raakte beschadigd.

Eerder deze week ging ProRail er vanuit dat aanstaande maandag alles hersteld zou zijn. Maar brokstukken van kapotte dwarsliggers zorgen voor vertraging bij de herstelwerkzaamheden. Veel dwarsliggers zijn ernstiger beschadigd dan gedacht.

ProRail zegt alles in het werk te stellen om het spoor op tijd af te krijgen. Sinds het ongeluk ligt het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo plat. De NS zet op dat traject bussen in.

ProRail heeft inmiddels 1200 meter beschadigd spoor vervangen. Als de schade aan de resterende dwarsliggers die vervangen moeten worden meevalt, kunnen er maandagochtend weer treinen rijden.
Bron: http://nos.nl/artikel/572...mogelijk-later-klaar.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag, het zijn best veel dwarsliggers die vervangen moeten worden. Liggen die gewoon ergens op voorraad of worden die rap gemaakt. Of worden er toekomstige werkzaamheden nu uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Koenoe schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 03:51:
[...]

Als ik er kwaad op aangesproken wordt dan, heb ik die tas natuurlijk niet gezien. Mijn excuses.
ah, je bent er zo 1. de dappere dodo uithangen, lekker asociaal doen, maar vervolgens niet de moed hebben om er voor uit te komen. wauw, wat zal jij geweldig voelen aan het eind van de dag.

je bent er ook zo 1 die lekker luidruchtig met je buurman loopt te ouwehoeren tijdens een film in de bios? want ach, stilte is niet in de trein nodig, dus waarom wel in de bios?

op het werk, als er flexplekken zijn, plomp je zeker ook je laptop neer op een plek waar er al 1 staat, als de eigenaar daarvan toevallig even weg is als jij binnenkomt?

en een goed gesprek kan je inderdaad krijgen als je op mijn spullen gaat zitten. dat zal voornamelijk gaan om je NAW gegevens, en de info van je verzekering. want die zal ik geheid bellen, ivm moedwillige vernieling van eigendom. vervolgens zal mn werkgever hetzelfde doen, ivm laptop van de zaak. en eventueel een verwijzing naar de opticien, ivm het 'niet zien' ervan. maarja, dat mag je WA verzekering verder met je uitzoeken.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Da's natuurlijk weer niet de bedoeling. Er zitten genoeg vrijwilligers in De Karelskamp, die kunnen best meehelpen. Doen ze nog wat nuttigs terug voor de maatschappij. :P

En vannacht de mooiste trein van NL (qua plakkers dan :P) gecrasht in Zutphen. :/

Afbeeldingslocatie: http://img.rtvoost.nl/T3/190018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:49:
Wat ik mij afvraag, het zijn best veel dwarsliggers die vervangen moeten worden. Liggen die gewoon ergens op voorraad of worden die rap gemaakt. Of worden er toekomstige werkzaamheden nu uitgesteld?
Ja en nee, er worden 2 projecten geschrapt door ProRail dit weekend om personeel beschikbaar te krijgen/houden niet om materieel weg te halen. Maar er liggen idd een paar duizend NS90 op voorraad in Nederland (wel verspreid hoor), maar als het echt moet kunnen ze (in dit geval) op tijd geproduceerd worden. Ik weet niet waar we deze 6000 NS90 vandaan hebben... maar naar mijn weten hoefde ze niet zoveel moeite te doen om ze op locatie te krijgen.
Er lagen er ook nog zo'n 15.000 op de Amsterdam Westhaven.
Pagina: 1 ... 166 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!