Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.943 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

B_FORCE schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:17:
[...]

Wat kun je dan vertrouwen?
De treinen zelf... dus stop met de reisplanner te F5'en en ga naar het station. Dat is het meest betrouwbare. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

Meest lastige is dat de reisplanner van ns alsmaar treinen blijft aangeven die niet rijden.
Nu ook weer geven ze aan dat de intercity's op Krommenie-Assendelft stoppen, zou best kunnen natuurlijk maar of dat echt zo is ?
Benieuwd hoe m'n collega die naar Alkmaar moet het uiteindelijk heeft opgelost.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:26:
[...]
De treinen zelf... dus stop met de reisplanner te F5'en en ga naar het station. Dat is het meest betrouwbare. :)
Ik ben ook niet direct op het station.
Moet dan nog een bus hebben. Eens kijken tot hoe laat die nog gaan.
Ik hou inmiddels ook maar http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ in de gaten.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
B_FORCE schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:32:
[...]

Ik ben ook niet direct op het station.
Moet dan nog een bus hebben. Eens kijken tot hoe laat die nog gaan.
Ik hou inmiddels ook maar http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ in de gaten.
Ik zie wat extra treinen bij Almere ;) en een SPR naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:17:
Dat is de bedoeling tenminste. Er zijn grenzen, als er morgen massaal bomen omwaaien en er een heleboel trajecten geblokkeerd worden valt er voor de NS en ProRail ook weinig meer aan te doen. Ze doen in elk geval hun best.
En dat is dus gebleken. Een hoop zooi op het spoor. Een trein kan nou eenmaal niet om een omgewaaide boom heen rijden, en als de bovenleiding naar beneden komt wordt het ook lastig. Dan kun je wel duizenden bomen langs het spoor om gaan hakken, maar dat is weer zo'n typische Nederlandse "er mag nooit iets mis gaan, het ging toch mis dus moet er NU een oplossing komen" reactie. Het was de ergste storm in 23 jaar, dat het dan redelijk chaotisch wordt op het spoor is niet vreemd en ook geen ramp. 100% Beschikbaarheid van het spoor is onmogelijk en dit is nu typisch zo'n dag waarbij de omstandigheden e.e.a. dicteren en je daar rekening mee zult moeten houden.

De veiligheid is het belangrijkste en voor zover mij bekend zijn er op het spoor geen gewonden gevallen. Al kun je je bij het zien van die VIRM waar een tak door de voorruit is gegaan afvragen of dat niet meer geluk dan wijsheid geweest is. Laten we hopen dat e.e.a. geëvalueerd zal worden.

Verder valt het me weer op hoe slecht mensen in Nederland zich aan de omstandigheden aanpassen. De storm werd een dag van te voren al voorspeld en toch is iedereen gewoon onderweg gegaan alsof er niets zou kunnen gebeuren. Vast komen te zitten aan de andere kant van het land is heel vervelend, maar je bent er wel zelf verantwoordelijk voor dat je er voor kiest om op een dag met zo'n storm een dergelijke afstand te gaan reizen. Je had ook thuis kunnen werken (indien mogelijk) of een dag vrij kunnen nemen. De storm is een gegeven. De NS en ProRail moeten daar rekening mee houden, maar als reiziger heb je ook altijd nog een eigen verantwoordelijkheid. Maar net zoals bij sneeuw blijken maar verdomd weinig mensen die te nemen. Alles moet altijd maar kunnen, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
+1

Shit happens.

En ook: is dit nou echt zo'n ramp? Je komt een uur of twee uur later thuis en je moet misschien even oncomfortabel in een trein staan. So what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

vooghel

Cunning linguist

Werkt Liftdeck van Femme nog?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 16:49

Nox

Noxiuz

Benieuwd of de dienstregeling morgen eind van de ochtend weer fatsoenlijk op gang is gekomen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoxiuZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:12:
Benieuwd of de dienstregeling morgen eind van de ochtend weer fatsoenlijk op gang is gekomen.
ik denk dat m'n collega's flink aan het vloeken zijn ;) maar dat ze best een dubbele dienst zullen draaien om morgen alles weer rijdend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:35:
[...]

Verder valt het me weer op hoe slecht mensen in Nederland zich aan de omstandigheden aanpassen. De storm werd een dag van te voren al voorspeld en toch is iedereen gewoon onderweg gegaan alsof er niets zou kunnen gebeuren. Vast komen te zitten aan de andere kant van het land is heel vervelend, maar je bent er wel zelf verantwoordelijk voor dat je er voor kiest om op een dag met zo'n storm een dergelijke afstand te gaan reizen. Je had ook thuis kunnen werken (indien mogelijk) of een dag vrij kunnen nemen. De storm is een gegeven. De NS en ProRail moeten daar rekening mee houden, maar als reiziger heb je ook altijd nog een eigen verantwoordelijkheid. Maar net zoals bij sneeuw blijken maar verdomd weinig mensen die te nemen. Alles moet altijd maar kunnen, niet dus.
Het is niet alsof iedereen gewoon maar kan zeggen, op de dag zelf (want zondag is geen werkdag voor 95% van de populatie), "Ik neem vrij, red-oe d'r met". Hetzelfde met thuiswerken, ook dat is voor veel mensen onmogelijk. Dan moeten die mensen dus van A naar B. Natuurlijk is het dan vervelend als je ergens 'vastzit', maar niemand in dit topic heeft enorm lopen zeiken op NS. De reacties hier - en ook elders - zijn zelfs overwegend begripvol. Wat wil jij nu eigenlijk bereiken met die rare post van je?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

PauseBreak schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:25:
[...] Het is niet alsof iedereen gewoon maar kan zeggen, op de dag zelf (want zondag is geen werkdag voor 95% van de populatie), "Ik neem vrij, red-oe d'r met"...
Tuurlijk wel. Als je ziek bent of een ongeluk krijgt kan dat ook. En al helemaal omdat er een dag van tevoren uitdrukkelijk voor gewaarschuwd is. Code rood, ga niet onnodig op reis.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fiber schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:41:
[...]

Tuurlijk wel. Als je ziek bent of een ongeluk krijgt kan dat ook. En al helemaal omdat er een dag van tevoren uitdrukkelijk voor gewaarschuwd is. Code rood, ga niet onnodig op reis.
Code rood was het gisteren niet, dat hebben ze in de loop van de ochtend pas bedacht. Vanmorgen toen ik om zes uur wegging was het nog geel of oranje, afhankelijk van het deel van het land.

Maar dan nog, mensen zijn flexibel genoeg en komen doorgaans wel weer thuis of waar men ook naartoe wil. Het is nogal idioot om het hele land letterlijk plat te leggen om een niet eens zo onwijs zware storm. Maar goed, dat heeft met treintjes weer niets te maken. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zwaarste storm in 23 jaar, dat is best fiks, dat maak je dus maar drie of vier keer in je leven mee. Nou viel het bij ons in Amersfoort ook allemaal wel mee, maar in de kust provincies was het best heftig lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

Naja land platleggen heeft de ns niet gedaan, dat kwam vanzelf door de bomen die op de rails kwamen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

DDX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:54:
Naja land platleggen heeft de ns niet gedaan, dat kwam vanzelf door de bomen die op de rails kwamen.
Mja, dat kun je niet echt voorzien waar dat gaat gebeuren, dus daar kun je alleen op in proberen te spelen op het moment dat dat het geval is. Daar preventief de boel voor dicht gooien had niet op begrip kunnen rekenen. Nadeel bij de storm van vandaag was dat de bomen nog veel te veel blad hebben. Over een paar weken was de impact veel minder geweest, ook op het spoor.

Dus eigenlijk hebben de blaadjes het weer gedaan vandaag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:25:
Wat wil jij nu eigenlijk bereiken met die rare post van je?
Als het op deze manier moet, helemaal niks. Als je op een normale manier een discussie aan wil gaan laat je het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
Het verbaast me toch weer dat in deze situaties de "modelspoorbaantjes" (Lokaal spoor) van bijv GBA / RET de lachende 3e partij(-en) is/zijn.

Behalve wat uitdunning en hier en daar wat vertraging heb ik verder totaal geen berichten opgevangen van platleggen van trajecten. Thumbs up,

Sterker nog, omdat de Benuxtunnel vol stond door een ongeluk met vrachtwagen in de Botlektunnel waren vrienden van mij (Vijfsluizen) eerder in Spijkenisse dan ik de Botlekbrug over was.
In een filevrije situatie win ik dat meestal :P

In Delft heb ik de schade zien liggen. Zoek maar naar "t Haantje (Overgang Delft/Rijswijk). Het stukje spoor bij DSM was goed behandeld.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
De hele dag rijden er intercities tussen Amersfoort en Utrecht. Er is geen boom gevallen op het traject. Kom ik nu net 10 minuten aanzetten op Utrecht CS. Heeft de NS alle intercities en sprinters tussen Amersfoort en Utrecht uitgehaald. Moet ik ruim een uur wachten op de eerst volgende trein. Onbegrijpelijk! Ben zwaar over de zeik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:02
Ik vind het heel reëel om alle bomen binnen lengte van de boom + beetje marge van het spoor verwijderd houden. Dus bv een boom van 25 meter, als die minder dan 30 meter van het spoor af staat > weghalen. Het is niet zo alsof er dan ineens geen bomen meer in het land staan, lol! Het is een relatief kleine moeite voor een relatief groot effect. De problemen en schades door omgewaaide bomen zijn gewoon gigantisch, ook al komt het niet vaak voor. Het kan gewoon heel simpel voorkomen worden! Daarbij nog een voordeel dat er minder bladeren op het spoor terecht zullen komen.
Ik hou op zich wel van de natuur maar je moet wel realistisch blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Robkazoe schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:36:
De hele dag rijden er intercities tussen Amersfoort en Utrecht. Er is geen boom gevallen op het traject. Kom ik nu net 10 minuten aanzetten op Utrecht CS. Heeft de NS alle intercities en sprinters tussen Amersfoort en Utrecht uitgehaald. Moet ik ruim een uur wachten op de eerst volgende trein. Onbegrijpelijk! Ben zwaar over de zeik!
Ja! Onbegrijpelijk! Dat doen ze zomaar voor de lol namelijk! Hoho! Wat een stelletje schavuiten toch.
Gast, kom op... tel eens tot tien of zo en denk dan eens na. Geloof je nu werkelijk dat het treinverkeer zonder reden wordt gestaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Luccus schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:41:
[...]
Ja! Onbegrijpelijk! Dat doen ze zomaar voor de lol namelijk! Hoho! Wat een stelletje schavuiten toch.
Gast, kom op... tel eens tot tien of zo en denk dan eens na. Geloof je nu werkelijk dat het treinverkeer zonder reden wordt gestaakt?
Er heeft geen boom tussen Utrecht en Amersfoort gelegen! Alle treinen hebben gereden maar nu het laatste uur is de kwartierdienst omgezet naar een ander half uur dienst.

Het gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit is wel ongeveer de reden waarom er bij bv blaadjes een zero tolerance beleid gevoerd zou moeten worden mbt de NS. (dus geen aparte gedoogde dienstregeling mbt blaadjes)

Want als er echt slecht weer is gebruiken ze het excuus gelijk om de halve dienstregeling te cancellen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Nou jullie raden het nooit.......

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Sefyu schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:52:
+1

Shit happens.

En ook: is dit nou echt zo'n ramp? Je komt een uur of twee uur later thuis en je moet misschien even oncomfortabel in een trein staan. So what.
Helemaal mee eens.
Een reden dat ik dus vandaag toch het avontuur aan ben gegaan.
Dan kan ik tenminste echt ervaren hoe het is en er daadwerkelijk over oordelen.

Persoonlijk heb ik er ook helemaal geen moeite mee als ik vertraging heb.
Sterker nog, ik wens ondanks alles elke medewerker/conducteur/machinist nog een prettige avond/dienst.
Die mensen zijn allemaal hard aan de slag namelijk.

Wat ik alleen wel zwaar irritant vind;
1 - Totaal onduidelijk informatie. Die informatie op website, informatie borden, advies van medewerkers klopt voor geen kant. Dan bedoel ik dus ook echt helemaal niks.
Zet dan gewoon de website op blanco met de mededeling; "Op het moment helaas geen verdere informatie".
Nu kun je helemaal nergens op bouwen.
2 - Ondanks dat elke gezonde conducteur weet wat de omstandigheden zijn, doodleuk wegrijden zodat tientallen mensen hun overstap missen. Dat is dus echt een gebrek aan communicatie.
Ik zou weleens echt een goed en doorgrond argument willen horen om dan niet even 2 minuten te wachten.
3 - Een conducteur heb ik ZEKER NIET vriendelijk bedankt. Ondanks alle sh*t waar reizigers mee te maken hebben gehad, doodleuk en schijnheilig kaartjes gaan controleren. |:( 8)7
(ook nog eens in een sprinter met +15min vertraging)
Like WTF! Dan spoor je toch niet?
Cursus sociaal begrip hebben ze zeker niet in het pakket bij de NS.
Ik begrijp echt niet eens dat je dat als mens durft te doen.
Daar ben je toch niet trots op?
(ik zou zoiets op mijn werk 1 keer moeten flikken)

For the record, ik heb er vier uur over gedaan en ben ook nog eens vier uur later thuis.
Maargoed, laten we daar geen punt van maken.
Helaas heeft de beste man van punt drie het wel verziekt.
Normaliter vraag ik nooit geld terug, maar gedrag van die man vind ik dus gewoon echt niet kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 29-10-2013 00:28 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Iemand enig idee hoe het kan dat er in een IRM/VIRM de lampen gingen knipperen wanneer de trein afremde? Zat vanmorgen in de trein naar Maastricht vanaf Eindhoven en iedere keer bij fors doorremmen (wat overigens ook bij iedere stop 3 km van te voren gebeurde) knipperden de interieurverlichting (faden zeg maar).

Overigens hebben NS/Prorail in mijn ogen best goed haar best gedaan om de vertragingen op te vangen en de reizigers te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Degene die mijn avond nog recht probeert te lullen hierbij de volgende facts:
- Ik kom om 23:20 op Utrecht CS aan. De eerst volgende IC naar Amersfoort reed pas om 0:35. De IC van 23:20 naar Zwolle, de IC van 23:35 naar Enschede, de IC van 23:50 naar Zwolle, de IC van 0:05 naar Amersfoort Schothorst en de IC van 0:20 naar Zwolle reden allemaal NIET.
- Ik zag dat de sprinter naar Zwolle om 23:20 vertrok met 10 minuten vertraging. Ik liep naar spoor 3/4 toe maar toen ik daar eenmaal aangekomen was (wat rond 23:24 was ofzo want het is tegenwoordig een halve marathon die je moet lopen om bij die sporen te komen), was de trein net weggereden! Zo kun je ook in één klap 6 minuten vertraging inlopen...
- Door de aangepast dienstregeling zou eventuele vertragingen vanaf Gouda geen effect moeten hebben. Los daarvan zijn er sinds het middaguur GEEN bomen omgevallen of storingen geweest vanaf Gouda/Rotterdam CS/Den Haag CS.
- Er zijn geen bomen gesneuveld tussen Utrecht en Amersfoort / Schothorst / Enschede.
- De sprinters tussen Utrecht en Amersfoort reden sinds 23:20 helemaal niet meer.

Het is IMO totaal onacceptabel om IC's eruit te gooien terwijl daar geen reden voor is. De hele dag lang heeft Amersfoort - Utrecht gefunctioneerd, maar op het einde van de dag terwijl de wind afgenomen was en er geen storingen waren op het traject hebben ze random treinen uit de dienstregeling gegooid. De IC van 23:35 en 0:05 hadden beide kunnen rijden. Maar de NS besloot anders en liet deze ICs ivm "stormschade" niet rijden.Vervolgens moest ik in de IC van 0:35 ook nog eens 10 minuten wachten omdat ze geen machinist hadden (WTF, ze hebben bijna 1,5 uur lang niet gereden naar Amersfoort en dan nog moet je zoeken naar een machinist???) en stopte deze trein ivm werkzaamheden (???) extra op Den Dolder.

Normaal heb ik de NS aardig hoog zitten maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Ik heb er bijna 2 uur over gedaan over een stuk van 20 km. Wie dit bovenstaande stuk recht kan zetten voor de NS, wens ik heel veel succes want dat gaat je niet lukken. NS heeft gefaald, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
@Robkazoe

Sja, lastig verhaal.
Ik ken de situatie niet goed genoeg om er echt een volledig oordeel over te (mogen) vellen.

Wat kan, is dat materiaal EN (zeker niet vergeten) personeel op verkeerde plaatsen staan.
Iets wat vaak vergeten wordt, maar logistiek enorm ingewikkeld is.
Wellicht is dat een antwoord voor gebrek aan een machinist.
Aan de andere kant is dat ook direct weet een communicatieprobleem.
Mocht die 1,5 uur inderdaad zo zijn, dat moet dat toch wel bekend zijn.
Daarnaast zijn sommige conducteurs ook echt horken.
(of hebben het IQ en EQ van een aap)

Ik reis ontzettend veel met de trein en probeer soms (hoe raar ook) bewust zulke situaties aan te gaan om in te schatten (of op z'n minst een gevoel te krijgen) hoe het nu in elkaar lijkt te steken.

Ik krijg vaak het gevoel dat een bepaalde regeling vaak algemeen wordt gesteld over het gehele land.
Dat is zeker niet altijd handig en gewenst.

Daarnaast krijg ik heel sterk het gevoel dat er ad hoc gereageerd wordt.
Dus typisch van, daar hebben we een probleem, dus dat lossen we op, vervolgens ander probleem en dat lossen we weer op enz enz enz.
Soms kan dat helpen, maar bij zo'n dag als vandaag lijkt me een slim plan en goede planning beter werken.

Zo heb ik me bv afgevraagd waarom ze niet een paar uur ALLES stil hebben gelegd (behalve in gebieden waar geen problemen waren natuurlijk).
Dan bedoel ik dus ook echt ALLES.
Vervolgens probleemzones (lees: bomen op spoort) in kaart brengen en daarna consequent twee treinen (oid)laten rijden op elk traject.
Worst, dan doe je er lang over, maar heb je bijna 100% zekerheid dat je op je bestemming komt.
Nu is het een grote chaos met treinen die wel-niet-wel-niet-wel-niet rijden.

De reden dat ik hier op kwam, was bij een boom die net na Weesp (bij de voetbalvelden) op rails was gekomen.
Het is daar helaas maar dubbel spoor, dus moest mensen steeds wisselen.
Als je nu zo'n traject zo weet in te richten dat treinen elkaar daar nauwelijks in de weg zitten?
In dat traject zou ik zelf bijna enkel met IC's werken.
De stopstations liggen rond Schiphol namelijk heel dicht bij elkaar.

Sowieso mag wat mij betreft de coulance tijdens zulke dagen/situaties op 100%
Gewoon gratis reizen, ruim wachten op passagiers enzovoort.

Ik ben over het algemeen HEEL positief, maar voor dat laatste heb ik echt geen woorden voor.
Zou wat zijn, als een klant van ons al flinke problemen heeft (min of meer door ons toedoen) vervolgens verzenkosten mag betalen, daarnaast ook nog eens reparatiekosten mag betalen en hij dan ook nog iets half gaar terugkrijgt.
Dan zegt die klant precies wat iedereen hier ook zou zeggen.
Toedeloe, ik ga wel naar iemand anders toe!
Die vent die nog kaartjes ging controleren is dan te vergelijken met iets als; "Meneer u moet nog wel een euro betalen voor de koffie" OF "We krijgen nog 25 euro die u nog niet betaald heeft van uw bestelling"
WAAARGH! |:( |:( 8)7 :r }:|

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 29-10-2013 02:36 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag zal in principe de normale dienstregeling weer gelden. Wel mogelijk nog met wat kortere treinen dan normaal en een kans op enkele vertragingen:
De treinen van de NS rijden dinsdag in principe weer volgens de dienstregeling.

Het is mogelijk dat op sommige trajecten de herstelwerkzaamheden nog niet klaar zijn. Dat kan leiden tot vertragingen.

Sommige treinen kunnen korter dan normaal zijn. Dat komt omdat niet alle treinen op tijd op de juiste plek zijn, na de grote verstoringen op de stormachtige maandag. De kortere treinen kunnen vooral in de spits vol zijn. Reizigers krijgen het advies kort voor vertrek te informeren of er treinen rijden op bepaalde trajecten. Er kunnen vertragingen zijn door de herfstachtige omstandigheden omdat de treinen langzamer moeten rijden.
Bron en meer info: http://www.nu.nl/binnenla...rmale-dienstregeling.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat een rare dag was het gisteren. Ik koos er bewust voor om de auto in de garage te laten staan, beschermd tegen de elementen, en om met de trein te gaan. Gelukkig maar. 's Ochtends kwam mijn trein iets te vroeg (en vertrok te vroeg). Gelukkig was ik ook iets te vroeg op het station en kon ik gewoon mee.

's Avonds was ik op Amsterdam CS. Toen ik naar een random perron toe liep, toen stopte er plotseling een trein langs het perron. Het was niet de trein die ik moest hebben, maar een andere, waardoor ik na aankomst nog 20 minuten zou moeten lopen. Toch besloot ik deze trein te nemen na het horen van alle horrorverhalen en na het zien van de hordes mensen op het station.

Wat schetst mijn verbazing? De trein rijdt na een poosje weg, maar de coupe was vrijwel leeg. Pas vanaf A'dam Sloterdijk werd er omgeroepen dat men niet hoefde te staan maar ook elders in de trein kon zitten omdat er genoeg zitplaatsen waren.

Vind je het gek dat mensen niet thuis konden komen. Als een coupe vol zit en je past er niet meer in, dan stap je toch bij een andere deur in?

Toen ik de file informatie bekeek was ik ook best blij dat ik met de trein ben gegaan en niet met de auto. Wat een ramp moet het voor automobilisten zijn geweest, al die files.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 29-10-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
B_FORCE schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:16:
Wat ik alleen wel zwaar irritant vind;
1 - Totaal onduidelijk informatie. Die informatie op website, informatie borden, advies van medewerkers klopt voor geen kant. Dan bedoel ik dus ook echt helemaal niks.
Zet dan gewoon de website op blanco met de mededeling; "Op het moment helaas geen verdere informatie".
Nu kun je helemaal nergens op bouwen.
Dit lijkt een structureel probleem te zijn, ook bij eerdere verstoringen is dat een groot probleem. Overigens werkte toen de losse apps nog wel, maar kennelijk is daar informatie loskoppeld van de werkelijkheid.
2 - Ondanks dat elke gezonde conducteur weet wat de omstandigheden zijn, doodleuk wegrijden zodat tientallen mensen hun overstap missen. Dat is dus echt een gebrek aan communicatie.
Ik zou weleens echt een goed en doorgrond argument willen horen om dan niet even 2 minuten te wachten.
Kom op zeg, die kan je zelf toch ook wel verzinnen? Vervelend dat jij je overstap miste, maar moeten de mensen die wel in die trein zaten hun overstap down-the-line dan maar missen zodat jij in die trein kan zitten? Jouw overstap is niet de enige in het systeem...
[3 - Een conducteur heb ik ZEKER NIET vriendelijk bedankt. Ondanks alle sh*t waar reizigers mee te maken hebben gehad, doodleuk en schijnheilig kaartjes gaan controleren. |:( 8)7
Snap de emotie, maar waarom niet?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Precies vanwege dat: de emotie. Veel reizigers hebben al geen goed woord over voor de NS op dagen als deze en kaartjes controleren wordt ook sowieso als vervelend ervaren (waarom? Geen idee. Maar ik heb het ook, ook al check ik altijd in). Dus laat dat dan even voor wat het is in een situatie als deze.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wat een drama vandaag op de weg... er staat nu nog ruim 200km file :S Gisteren van Amsterdam naar Utrecht 60 min langer over gedaan... vanmorgen van Vianen naar Amsterdam 40 min langer over gedaan. Ze pleuren gewoon beide tunnels dicht bij Utrecht als er een ongeluk gebeurt in 1 van de 2 -_-;';;;
Vanavond met de trein naar Arnhem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik snap dat het vreemd is dat een conducteur ook nog de kaartjes gaat controleren bij zo'n verstoring, maar het is uiteraard ook een stukje service. Elke reiziger wordt even persoonlijk aangesproken door de conducteur en kan daarmee makkelijker vragen stellen (de kloof om personeel aan te spreken is net even wat kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Krentenbol schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:27:
Precies vanwege dat: de emotie. Veel reizigers hebben al geen goed woord over voor de NS op dagen als deze en kaartjes controleren wordt ook sowieso als vervelend ervaren (waarom? Geen idee. Maar ik heb het ook, ook al check ik altijd in). Dus laat dat dan even voor wat het is in een situatie als deze.
Ik vind dat juist hard nodig. Niet zozeer om boetes uit te schrijven, maar om eventueel reizigers te helpen. Wat had de conducteur dan moeten doen? 1e klas zitten? Of de bekende "serviceronde" waarin de conducteur van voor naar achteren is gestormd zonder dat je een kans hebt gehad hem/haar aan te spreken?

Kaartjes knippen vind ik dan veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik kom bij vertragingen ook conducteurs tegen die gewoon ff wat babbelen met mensen... dat kan ook gewoon hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Dat je moet kaartjes knippen om vragen te kunnen beantwoorden slaat natuurlijk nergens op.
Ik heb al vaker meegemaakt dat een conducteur gewoon een rondje maakt, zonder kaartje te controleren.

Het controleren zelf vind ik helemaal geen probleem.
Maakt mij het nu uit, ik heb immers ingecheckt.
Waar het mij om gaat is wat een conducteur doet als iemand geen kaartje of verkeerd kaartje heeft of is vergeten in te checken door alle chaos.
Ik heb al eens eerder meegemaakt dat zo'n iemand (met +3 uur vertraging) doodleuk ook nog eens een boete kreeg.
Je had de verontwaardiging moeten voelen in de desbetreffende coupe.
Blijkbaar zijn er ijskoude mensen op deze wereld :(

Ik vind het daarnaast ook niet slim om te doen.
Je maakt jezelf op die manier zo ontzettend ongeloofwaardig namelijk.
Het is niet bepaald klantvriendelijk te noemen.

Zoals ik al eerder zei, ik ben over het algemeen vrij relaxt en nuchter onder zulke omstandigheden.
Ik vind zoiets al ver buiten fatsoen.

Wat betreft overstap.
Een trein heeft toch al een onbepaalde hoeveelheid vertraging, waarbij de trajectduur ook nog eens onzeker is.
Dan maakt die 1 a 2 minuten ook niks uit (dat is kwestie van statistiek)
Sterker nog, vaak valt dat wel (deels) dicht te rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 29-10-2013 09:58 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:17:
[...]

Als het op deze manier moet, helemaal niks. Als je op een normale manier een discussie aan wil gaan laat je het maar weten.
Right back at you. Iets minder vanaf je hoge paard toeteren helpt een stuk beter om op een normale manier een discussie te proberen te starten.
Robkazoe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 01:27:
[heel verhaal]

Normaal heb ik de NS aardig hoog zitten maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Ik heb er bijna 2 uur over gedaan over een stuk van 20 km. Wie dit bovenstaande stuk recht kan zetten voor de NS, wens ik heel veel succes want dat gaat je niet lukken. NS heeft gefaald, klaar.
Nou, voor een volgende keer dan maar: Regiotaxi Utrecht of UTC. Het kost je de hoofdprijs niet (in het geval van de regiotaxi) en je bent eerder in Amersfoort. Ander alternatief voor jou zou een streekbus zijn geweest, die reden volgens normale dienstregeling.
Wat er mee te maken zou kunnen hebben is dat er naast spoorinfrastructuur ook best wat treinen beschadigd zijn geraakt door rondvliegende takken e.d. Daarvoor hoeft er inderdaad geen boom op het spoor te liggen om er last van te krijgen. Blijft natuurlijk vervelend dat het zo lang heeft geduurd voordat je thuis was, maar het is niet alsof het even een beetje waaide, het stormde. Of NS alles juist heeft gedaan? Vast niet. Is dat vervelend? Natuurlijk. Kun je er een beetje begrip voor opbrengen? Ik hoop toch van wel. Het was niet alleen op het spoor een puinhoop. Op de weg ging er ook genoeg mis (rondvliegende vrachtwagens, aanhangers, caravans, bebording ...).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
B_FORCE schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:47:
Dat je moet kaartjes knippen om vragen te kunnen beantwoorden slaat natuurlijk nergens op.
Ik heb al vaker meegemaakt dat een conducteur gewoon een rondje maakt, zonder kaartje te controleren.

Het controleren zelf vind ik helemaal geen probleem.
Maakt mij het nu uit, ik heb immers ingecheckt.
Waar het mij om gaat is wat een conducteur doet als iemand geen kaartje of verkeerd kaartje heeft of is vergeten in te checken door alle chaos.
Ik heb al eens eerder meegemaakt dat zo'n iemand (met +3 uur vertraging) doodleuk ook nog eens een boete kreeg.
Je had de verontwaardiging moeten voelen in de desbetreffende coupe.
Blijkbaar zijn er ijskoude mensen op deze wereld :(
Had de conducteur dan zwart rijders moeten laten gaan? Als er word aangeboden om alsnog een kaartje te kopen dus zonder boete ja dat kan ik begrijpen maar slecht weer (hoe slecht ook) maakt OV niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De treinen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) rijden dinsdag in principe weer volgens de dienstregeling. Er waren nog wel problemen op het spoor, maar de NS is 'tevreden' over het verloop van de ochtendspits. Dat liet een woordvoerder dinsdagochtend weten. Volgens de NS zijn ook de reizigers over het geheel gezien content.

Wel zullen sommige treinen korter of juist langer dan normaal zijn. 'De treinen moeten herverdeeld worden: bijvoorbeeld een trein die gisteren strandde in Meppel en vanochtend nog naar zijn nieuwe positie in Hilversum gebracht moet worden', aldus de zegsvrouw.

Zoveel mogelijk treinen zijn vannacht al verplaatst, maar in bepaalde gevallen moet dat vanmorgen nog gebeuren. 'In sommige treinen kan het dus heel druk zijn, terwijl passagiers in andere treinen bij wijze van spreken languit kunnen liggen.' Hoeveel treinen te kort zijn, durfde ze niet te zeggen.'Incidenteel' kunnen passagiers een vieze trein aantreffen, omdat die door alle consternatie van maandag een schoonmaakbeurt heeft gemist. 'Maar als een trein echt smerig is, wordt die alsnog schoongemaakt.'

Dinsdag zouden wel vertragingen kunnen ontstaan omdat treinen langzamer moeten rijden door herfstachtige omstandigheden. Reizigers krijgen het advies kort voor vertrek te informeren of de treinen op hun traject volgens planning
Bron: http://www.volkskrant.nl/...spits-goed-verlopen.dhtml

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
PauseBreak schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:13:
Nou, voor een volgende keer dan maar: Regiotaxi Utrecht of UTC. Het kost je de hoofdprijs niet (in het geval van de regiotaxi) en je bent eerder in Amersfoort. Ander alternatief voor jou zou een streekbus zijn geweest, die reden volgens normale dienstregeling.
Wat er mee te maken zou kunnen hebben is dat er naast spoorinfrastructuur ook best wat treinen beschadigd zijn geraakt door rondvliegende takken e.d. Daarvoor hoeft er inderdaad geen boom op het spoor te liggen om er last van te krijgen. Blijft natuurlijk vervelend dat het zo lang heeft geduurd voordat je thuis was, maar het is niet alsof het even een beetje waaide, het stormde. Of NS alles juist heeft gedaan? Vast niet. Is dat vervelend? Natuurlijk. Kun je er een beetje begrip voor opbrengen? Ik hoop toch van wel. Het was niet alleen op het spoor een puinhoop. Op de weg ging er ook genoeg mis (rondvliegende vrachtwagens, aanhangers, caravans, bebording ...).
Die taxi-tip is wel handig voor de volgende keer. Ik heb begrip voor de storm die over ons land heeft gewaaid en dat er materiaal + sporen vernield zijn. Het is alleen niet uit te leggen als de hele dag tot 10 uur in de avond de treinen gewoon gereden hebben (4x per uur), er op het einde van de avond er opeens 5 ICs en 2 sprinters uit de dienstregeling onttrokken worden. De hele dag hebben ze op en neer gependeld en dan opeens houden ze ermee op.

Ik vrees dat ik er nooit antwoord op ga krijgen. Normaal wordt er veel kritiek op NS geleverd die heel niet terecht is. Maar als op een traject geen schade is + werkend materiaal, en je laat vervolgens treinen uitvallen ivm stormschade die er niet is, dan loop je moedwillig je eigen dienstregeling uit te mergelen waar de reiziger de dupe van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

Die taxi-tip is wel handig voor de volgende keer. Ik heb begrip voor de storm die over ons land heeft gewaaid en dat er materiaal + sporen vernield zijn. Het is alleen niet uit te leggen als de hele dag tot 10 uur in de avond de treinen gewoon gereden hebben (4x per uur), er op het einde van de avond er opeens 5 ICs en 2 sprinters uit de dienstregeling onttrokken worden. De hele dag hebben ze op en neer gependeld en dan opeens houden ze ermee op.

Ik vrees dat ik er nooit antwoord op ga krijgen. Normaal wordt er veel kritiek op NS geleverd die heel niet terecht is. Maar als op een traject geen schade is + werkend materiaal, en je laat vervolgens treinen uitvallen ivm stormschade die er niet is, dan loop je moedwillig je eigen dienstregeling uit te mergelen waar de reiziger de dupe van is.
Misschien moesten er werktreinen door die voorrang kregen...? Of tijdelijk buitendienst genomen om snel troep weg te halen.
Tussen Amersfoort en Utrecht heb je ook veel bomen... het hoeft niet zo te zijn dat het kritiek was, maar dat de zooi wel een keer weg moet en dan heb je dus ook de problemen met aanvoer van personeel, er zijn collega's geweest die gisteren t/m vannacht 16 tot 20 uur hebben gewerkt om alles rijdend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Misschien moesten er werktreinen door die voorrang kregen...? Of tijdelijk buitendienst genomen om snel troep weg te halen.
Tussen Amersfoort en Utrecht heb je ook veel bomen... het hoeft niet zo te zijn dat het kritiek was, maar dat de zooi wel een keer weg moet en dan heb je dus ook de problemen met aanvoer van personeel, er zijn collega's geweest die gisteren t/m vannacht 16 tot 20 uur hebben gewerkt om alles rijdend te krijgen.
Dan hadden ze het storingslijstje bij moeten werken. Utrecht - Amersfoort heeft de hele dag op groen gestaan. Nogmaals, het valt niet goed te praten. Ergens is er fouten gemaakt...

[ Voor 5% gewijzigd door Robkazoe op 29-10-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

Dan hadden ze het storingslijstje bij moeten werken. Utrecht - Amersfoort heeft de hele dag op groen gestaan. Nogmaals, het valt niet goed te praten. Ergens is er fouten gemaakt...
Jij hebt makkelijk praten zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wil je zeggen dat ik ongelijk heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

D_Jeff schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:31:
Het verbaast me toch weer dat in deze situaties de "modelspoorbaantjes" (Lokaal spoor) van bijv GBA / RET de lachende 3e partij(-en) is/zijn.
Nou ga alvast maar even je mond spoelen met zeep ;) . Vanaf een uur of 11 toen de storm begon was er al vrij snel een bovenleiding beschadigd waardoor er al snel een enorme file met trams ontstond waardoor ook de bussen moesten gaan omrijden. Ik geloof dat de bussen wel gewoon gereden hebben als dat kon maar het tramverkeer is pas vanaf het begin van de avond weer op gang gekomen. Toen ik om 20:00u in de avond in de stad reed waren er nog maar een paar lijnen actief.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wat D_Jeff meldt klopt idd voor geen meter. Tramverkeer in Amsterdam heeft ook volledig op zijn gat gelegen idd, zie bijvoorbeeld http://www.parool.nl/paro...-CS-plat-door-storm.dhtml.

Ook de RET heeft problemen met het tramverkeer gehad: http://www.rijnmond.nl/ni...dert-tramverkeer-schiedam

Idem voor de HTM: http://www.omroepwest.nl/...tremd-vanwege-stormschade

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Moet zeggen, begin van de ochtend zat er nog best veel vertraging in de dienstregeling. Maar als ik nu op Utrecht kijk, is alles rechtgetrokken. Doen ze toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Robkazoe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
gewaaid en dat er materiaal + sporen vernield zijn. Het is alleen niet uit te leggen als de hele dag tot 10 uur in de avond de treinen gewoon gereden hebben (4x per uur), er op het einde van de avond er opeens 5 ICs en 2 sprinters uit de dienstregeling onttrokken worden.
Reden die werkelijk? Ik heb vanaf mijn kantoor zicht op 'mijn' station, en daar reed minder dan in de dienstregeling/NS app stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ealanrian schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:14:
[...]

Had de conducteur dan zwart rijders moeten laten gaan? Als er word aangeboden om alsnog een kaartje te kopen dus zonder boete ja dat kan ik begrijpen maar slecht weer (hoe slecht ook) maakt OV niet gratis.
Als ik een uur moet wachten op mijn pizza is die wel gratis, dit doen zij omdat zij weten dat ik anders de volgende keer wel bij de concurrent bestel en omdat zij zelf het besef hebben dat zoiets niet kan.

Dit is dus een mooi voorbeeld waarom de monopolie positie van de NS t.a.v het OV een slechte zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Lodo schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:45:
[...]

Als ik een uur moet wachten op mijn pizza is die wel gratis, dit doen zij omdat zij weten dat ik anders de volgende keer wel bij de concurrent bestel en omdat zij zelf het besef hebben dat zoiets niet kan.

Dit is dus een mooi voorbeeld waarom de monopolie positie van de NS t.a.v het OV een slechte zaak is.
Het is in principe ook gratis. Daar is de regeling geld terug bij vertraging voor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
RocketKoen schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

Het is in principe ook gratis. Daar is de regeling geld terug bij vertraging voor.
En dat is dus niet bijzonder klantvriendelijk. Val ik terug op mijn vergelijking, als je een formulier moet gaan invullen om het geld voor je te laat bezorgde pizza terug te vorderen zou dat ook als absurd bestempeld worden.

Daarnaast leg je een extra euvel bij je klanten, terwijl je dat eigenlijk bij jezelf zou moeten neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:47:
Wil je zeggen dat ik ongelijk heb?
Nope, maar de RWS heeft ook niet naar mij gecommuniceerd dat de tunnel signalering het niet deed gisteren of waarom er vanmorgen 2 tunnelbuizen dicht waren bij Utrecht en ik maar wachten... -_- en de file ging van 8 naar 11 naar 18km in 30 minuten.
Dus ja... het is altijd wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Lodo schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:06:
[...]

En dat is dus niet bijzonder klantvriendelijk. Val ik terug op mijn vergelijking, als je een formulier moet gaan invullen om het geld voor je te laat bezorgde pizza terug te vorderen zou dat ook als absurd bestempeld worden.

Daarnaast leg je een extra euvel bij je klanten, terwijl je dat eigenlijk bij jezelf zou moeten neerleggen.
Alleen bij een pizza is het een stuk makkelijker te controleren hoeveel tijd er zit tussen het bestellen en het krijgen van de pizza. Het is moeilijk na te gaan hoe laat je op de trein stapt (of wilt stappen) en ook daadwerkelijk aankomt. Vaak heb je dan al lang je kaartje gekocht of ingecheckt. Zou je in ieder geval gedaan móeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krentenbol schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:19:
[...]

Alleen bij een pizza is het een stuk makkelijker te controleren hoeveel tijd er zit tussen het bestellen en het krijgen van de pizza. Het is moeilijk na te gaan hoe laat je op de trein stapt (of wilt stappen) en ook daadwerkelijk aankomt. Vaak heb je dan al lang je kaartje gekocht of ingecheckt. Zou je in ieder geval gedaan móeten hebben ;)
Als er gewoon 100% controles zouden zijn (dus inchecken in de trein ipv op het station) dan zou dat geen probleem moeten zijn. Daarbij, als iemand om 18.20 incheckt op Utrecht Centraal en om 23.09 uitcheckt op Amersfoort dan moet toch wel duidelijk zijn dat er *iets* verkeerd is gegaan en zou enige actie vanuit NS wel op zijn plaats zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dus als ik gratis met de trein wil volgens jouw systeem moet ik eerst inchecken, dan even wat gaan doen om daarna pas de trein te pakken? Relaxed! Of even een tussenstationnetje pakken en daar op een terras gaan zitten. Ideaal!

Jij zegt dat dit systeem haalbaar is met inchecken in de trein, maar dat klopt dus ook niet. Want als je trein niet op komt dagen, kun je ook niet inchecken. Nee, dat formulier is op dit moment de enige mogelijkheid, of er moet flink wat veranderd worden. En incheckpaaltjes in de trein lijkt me niet de way to go. Dat is namelijk VEEL duurder, omdat bij iedere treindeur een of twee palen moeten komen te staan, en zorgt ervoor dat de rijen die je nu soms hebt bij de paaltjes voor en in de trein krijgt. Nee, dat wil je. Dat mensen langer moeten doen over het uitstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Krentenbol schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:30:
Dus als ik gratis met de trein wil volgens jouw systeem moet ik eerst inchecken, dan even wat gaan doen om daarna pas de trein te pakken? Relaxed! Of even een tussenstationnetje pakken en daar op een terras gaan zitten. Ideaal!

Jij zegt dat dit systeem haalbaar is met inchecken in de trein, maar dat klopt dus ook niet. Want als je trein niet op komt dagen, kun je ook niet inchecken. Nee, dat formulier is op dit moment de enige mogelijkheid, of er moet flink wat veranderd worden. En incheckpaaltjes in de trein lijkt me niet de way to go. Dat is namelijk VEEL duurder, omdat bij iedere treindeur een of twee palen moeten komen te staan, en zorgt ervoor dat de rijen die je nu soms hebt bij de paaltjes voor en in de trein krijgt. Nee, dat wil je. Dat mensen langer moeten doen over het uitstappen ;)
Zeker waar. Maar zoals PauseBreak al aangeeft, ze kunnen dat zelf ook wel inschatten. Ze delen vaak ook gratis koffie uit bij grote storingen, wees dan klantvriendelijk en maak het vervoer ook gratis. Voor mensen zoals mij met een abonnement maakt dat weinig uit, maar het is wel een mooi gebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het lijkt me toch wel duidelijk dat het een suggestie-ter-voorbeeld was. Ik snap dat het leuker en makkelijker is om dat af te schieten, maar het punt blijft staan: NS mag best proactiever zijn naar haar klanten toe in dit soort situaties.
We leven in een digitale wereld, met een mooie app. Ik zou zeggen, doe daar iets mee in dit soort gevallen. Of als ze dat niet willen, laat je personeel actief die formuliertjes uitdelen op alle stations/treinen in plaats van dat je de reiziger laat zoeken naar dat soort dingen. Die formuliertjes kun je immers lang niet overal krijgen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Misschien heb ik overdreven in mijn reactie, maar het idee wat je plaatste is niet bepaald haalbaar. Dat is het enige wat ik ermee wilde zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PauseBreak schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:04:
[...]

Het lijkt me toch wel duidelijk dat het een suggestie-ter-voorbeeld was. Ik snap dat het leuker en makkelijker is om dat af te schieten, maar het punt blijft staan: NS mag best proactiever zijn naar haar klanten toe in dit soort situaties.
We leven in een digitale wereld, met een mooie app. Ik zou zeggen, doe daar iets mee in dit soort gevallen. Of als ze dat niet willen, laat je personeel actief die formuliertjes uitdelen op alle stations/treinen in plaats van dat je de reiziger laat zoeken naar dat soort dingen. Die formuliertjes kun je immers lang niet overal krijgen.
Je kunt online claimen bij NS, als je met een chipkaart of abonnement reist. En geen formulier op het station te vinden, gewoon eentje thuis laten sturen. Zie http://www.ns.nl/reiziger...er-dan-een-uur-vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al voorbij gekomen was, maar de nieuwe naam van de HSL intercitytreinen lijkt 'Intercity Direct' te worden. In ieder geval zijn de corresponderende domeinnamen begin oktober vastgelegd door NS Internationaal B.V..
Iemand die er toevallig al meer over weet? Het klinkt mij, met die naam, een beetje als een IC+ verhaal in de oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ff om te controleren ... Ik zat in de IC van Utrecht naar Nijmegen van 17:23 en die zat zo vol dat er gewoon niemand meer bij kon (niet verantwoord iig) ... En er waren geen uitgevallen treinen, is dit het dagelijkse beeld op sommige trajecten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt me niet zo gek. Er werken veel mensen in Utrecht en veel van die mensen gaan rond die tijd naar huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fiber schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:47:
Lijkt me niet zo gek. Er werken veel mensen in Utrecht en veel van die mensen gaan rond die tijd naar huis...
Het moet niet kunnen :+

En Intercity Direct... wat een mutsennaam? Is er ook een Intercity Omweg dan? Of rijden de huidige Intercity's niet direct? Ik snap niet wat er mis is met Internationale trein of zo, waarom moet een van de vele treinsoorten (als in materieel) in het land nou een aparte naam hebben? En zonder speciale naam kan de nieuwe naam ook niet publiekelijk afgebroken worden zoals de Fyra, het schoolvoorbeeld van een gevalletje imagoschade waar je nooit meer vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:20:
Ff om te controleren ... Ik zat in de IC van Utrecht naar Nijmegen van 17:23 en die zat zo vol dat er gewoon niemand meer bij kon (niet verantwoord iig) ... En er waren geen uitgevallen treinen, is dit het dagelijkse beeld op sommige trajecten..?
Hoe lang was de trein? Zou normaal gesproken (zo uit mijn hoofd) 10 of 12 bakken VIRM moeten zijn. Langer kan helaas niet op Veenendaal de Klomp. Dus als die al op 12 bakken zat, zit 'ie simpelweg op z'n maximale capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Doet denken aan de D-trein... :)

Wikipedia: D-trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zo noem ik de trein naar Berlijn (al komt ie daar volgens mij al maanden niet meer rechtstreeks) via Hengelo nog altijd :X :D

Zo door de pagina kijkende zie ik die trein niet staan... naja, het is dezelfde als die nu nog rijdt, alleen had de trein vroeger minder stops.

[ Voor 18% gewijzigd door Bastien op 29-10-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:55:
[...]

Hoe lang was de trein? Zou normaal gesproken (zo uit mijn hoofd) 10 of 12 bakken VIRM moeten zijn. Langer kan helaas niet op Veenendaal de Klomp. Dus als die al op 12 bakken zat, zit 'ie simpelweg op z'n maximale capaciteit.
8 bakken V-IRM volgens mij, maar het had ook een 10 kunnen zijn. Ik zat iig in een 4. Maar goed, de enige oplossingen zijn dus, overgaan op sprinters en meer mensen laten staan dus of nog 2 IC extra laten rijden tijdens de spits :9
Ik zat iig ergens tussen het balkon en de "zit-ruimte", maar er kon niemand meer voor of achteruit }:O

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 29-10-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ass - Rtd (2600) tussen 17:00 en 19:00 is ook altijd heel gezellig, ondanks dat daar genoeg ruimte is voor 12 bakken VIRM (zijn er vaak maar 6 of 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krentenbol schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:56:
Misschien heb ik overdreven in mijn reactie, maar het idee wat je plaatste is niet bepaald haalbaar. Dat is het enige wat ik ermee wilde zeggen :)
Dat weet ik, daarom is het ook een voorbeeld. Dat leek me juist wel duidelijk door de onhaalbaarheid er van :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Nee, want de mogelijke treinen die je genomen hebt moeten natuurlijk ook wel echt vertraging hebben gehad, en dat is makkelijk te controleren want dit is gewoon bekend.

Jij kunt niet na inchecken weten of de trein die je wilt gaan pakken onderweg vertraging zal gaan oplopen.

Het system zou iets misbruikt kunnen worden door door te geven (via Internet of wat dan ook) welke treinen vertraging hebben. Als dit toevallig een trein op jouw route is, dan hang je na aankomst nog even een uurtje op het perron rond en claim je die trein gehad te hebben. Tsja... of de meeste mensen hier nu op zitten te wachten? Zou misschien nog kunnen werken voor mensen die vlak naast het station wonen en dan 's avonds nog even terug naar het station lopen om uit te checken, maar ik denk dat dit met het huidige systeem ook al zou kunnen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:13:
[...]

8 bakken V-IRM volgens mij, maar het had ook een 10 kunnen zijn. Ik zat iig in een 4. Maar goed, de enige oplossingen zijn dus, overgaan op sprinters en meer mensen laten staan dus of nog 2 IC extra laten rijden tijdens de spits :9
Ik zat iig ergens tussen het balkon en de "zit-ruimte", maar er kon niemand meer voor of achteruit }:O
Het was duidelijk te merken dat er her en der nog niet optimaal gereden kon worden qua materiaalsterkte. Ik gok dat het vanavond of in de nacht wel rechtgezet gaat worden en dat het morgen weer goed zou moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
wildhagen schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:59:
Wat D_Jeff meldt klopt idd voor geen meter. Tramverkeer in Amsterdam heeft ook volledig op zijn gat gelegen idd, zie bijvoorbeeld http://www.parool.nl/paro...-CS-plat-door-storm.dhtml.

Ook de RET heeft problemen met het tramverkeer gehad: http://www.rijnmond.nl/ni...dert-tramverkeer-schiedam

Idem voor de HTM: http://www.omroepwest.nl/...tremd-vanwege-stormschade
Ik refereerde naar de Metro's, die eigenlijk "Light rail" zijn en feitelijk constant het rondje rondom de kerk blijven rijden. Vanuit eigen waarneming en navraag bij familie, vrienden en collega's leert dat bij de RET de Lijnen C,D,E soms wat vertraging of uitdunning hadden, maar voor de rest wel redelijk volgens dienstregeling reden. (RET Lijn A / B kan ik niet checken, maar zou goed kunnen dat Wildhagen voor deze 2 lijnen wel gelijk heeft) Verder snel gezocht te hebben, zie ik bij de metro's van het GBA een soortgelijk partoon.

/2cents

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Rotterdamse metrolijnen liggen over een groot deel van de lengte niet op maaiveldniveau maar ondergronds danwel op een viaduct. Dat je dan minder last hebt van omgewaaide bomen is niet meer dan logisch. Sowieso heb je daar bij trajecten van enkele tientallen kilometers minder snel last van bij de honderden kilometers waar de NS op rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:20:
[...]

Het was duidelijk te merken dat er her en der nog niet optimaal gereden kon worden qua materiaalsterkte. Ik gok dat het vanavond of in de nacht wel rechtgezet gaat worden en dat het morgen weer goed zou moeten rijden.
Maken 2 ~ 4 bakken echt zoveel verschil dan? Ik kon het niet zien, maar ik denk dat er nog behoorlijk wat mensen op het perron achter bleven omdat hij vol zat -_- Maar het zou idd kunnen dat de treinen daarvoor ook een stuk korter waren dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:46:
[...]

Maken 2 ~ 4 bakken echt zoveel verschil dan? Ik kon het niet zien, maar ik denk dat er nog behoorlijk wat mensen op het perron achter bleven omdat hij vol zat -_- Maar het zou idd kunnen dat de treinen daarvoor ook een stuk korter waren dan normaal.
Het maakt wel iets uit. Daarnaast was het op dat moment ook gewoon erg druk, zelfs voor een avondspits. Ik stapte rond hetzelfde moment in een andere trein. Op een gegeven moment konden de mensen er niet eens meer uit omdat er zo'n dikke rij mensen stonden te wachten om de trein in te gaan en het kleine beetje ruimte wat over was, stonden al mensen die stonden te wachten bij de roltrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001

vooghel

Cunning linguist

D_Jeff schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:59:
[...]

Ik refereerde naar de Metro's, die eigenlijk "Light rail" zijn en feitelijk constant het rondje rondom de kerk blijven rijden. Vanuit eigen waarneming en navraag bij familie, vrienden en collega's leert dat bij de RET de Lijnen C,D,E soms wat vertraging of uitdunning hadden, maar voor de rest wel redelijk volgens dienstregeling reden. (RET Lijn A / B kan ik niet checken, maar zou goed kunnen dat Wildhagen voor deze 2 lijnen wel gelijk heeft) Verder snel gezocht te hebben, zie ik bij de metro's van het GBA een soortgelijk partoon.

/2cents
De metro in Rotterdam had voor zover ik gemerkt heb inderdaad geen problemen, alleen de E tussen Rotterdam en Den Haag (de vroegere Randstadrail) wel. De ondergrondse stukken zijn natuurlijk minder gevoelig voor het weer, maar ook de bovengrondse stukken (en die zijn er meer dan ondergronds!) hadden geen weerschade.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het scheelt natuurlijk dat je geen bovenleiding hebt waar bomen op kunnen vallen of dat je een groot deel van je netwerk op palen hebt staan waardoor er ook al geen bomen op de rails kunnen vallen.

Wat dat betreft snap ik Prorail ook niet: zorg iig dat er geen bomen zo dicht bij het spoor kunnen staan dat ze op het spoor of de bovenleiding kunnen vallen en je kunt al een flink deel van je schade voorkomen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:18:
Het scheelt natuurlijk dat je geen bovenleiding hebt waar bomen op kunnen vallen of dat je een groot deel van je netwerk op palen hebt staan waardoor er ook al geen bomen op de rails kunnen vallen.

Wat dat betreft snap ik Prorail ook niet: zorg iig dat er geen bomen zo dicht bij het spoor kunnen staan dat ze op het spoor of de bovenleiding kunnen vallen en je kunt al een flink deel van je schade voorkomen.
Mwja... ProRail weet het al een tijdje hoor ;) tis voornamelijk een gemeente issue, die zijn zo eigenwijs. ProRail is alleen eigenaar tot het hek, alles wat daar buiten valt is van de gemeente en die weigeren meestal de bomen te rooien. Ik kan mij niet herinneren dat ik de laatste jaren echt bomen op het ProRail terrein heb gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 30-10-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die foto van Oosterbeek die je postte, was dat gemeentegrond?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:52:
Die foto van Oosterbeek die je postte, was dat gemeentegrond?
Waarschijnlijk wel ja

edit:
heb even bij de beheerkaarten gekeken en daar vallen idd de taluds onder ProRail beheer.

[ Voor 47% gewijzigd door ArcticWolf op 30-10-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
EDIT schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:55:
[...]

Zou dat uberhaupt kunnen, meer dan 12 bakken VIRM? 12 is al best zeldzaam.

Ik bedoel, Veenendaal-De Klomp zou je ook gewoon over kunnen slaan natuurlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:43:
[...]

Ik bedoel, Veenendaal-De Klomp zou je ook gewoon over kunnen slaan natuurlijk. :D
Je ziet soms weleens 14 hoor :) 1x6 en 2x4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

VIRM mag tot 15 bakken, dus ja dat kan: 1x6 en 2x 4 = 14 bakken :)

Vroeger, toen het nog DD-IRM was, kon je die 15 bakken ook halen: 3x 4 + 1x 3, of 5x 3 natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
[...]

Maximaal 14 bakken is toegestaan met passagiers (of 15, maar tegenwoordig zijn 15 bakken niet meer mogelijk als aantal).

Edit: /laat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
EDIT schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Maximaal 14 bakken is toegestaan met passagiers (of 15, maar tegenwoordig zijn 15 bakken niet meer mogelijk als aantal).

Edit: /laat 8)7
Er is toch 1x 5 bakken V-IRM in NL? :p
dan kan 15 bakken nog :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Pff weer dezelfde herrie als gisteren (zelfde treinstel waarschijnlijk haha). Dat tikkende geluid alsof een trein over een wissel rijdt. Maar dan tijdens het hele traject. Lekker lawaai als de trein 140 rijdt...iemand een idee wat dat is? Zit er iets los? :+ het geluid verdwijnt als de trein over een overweg rijdt.
krijg beetje stoomlocomotief idee tijdens het rijden...wel nostalgisch :p

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 30-10-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Maasluip schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:18:

Rotterdamse metro heeft op sommige delen ook een bovenleiding. Tram heeft wel last gehad van de weersomstandigheden, zo is er een boom op het tramspoor tussen Rotterdam en Schiedam gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
maarud schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:32:
Pff weer dezelfde herrie als gisteren (zelfde treinstel waarschijnlijk haha). Dat tikkende geluid alsof een trein over een wissel rijdt. Maar dan tijdens het hele traject. Lekker lawaai als de trein 140 rijdt...iemand een idee wat dat is? Zit er iets los? :+ het geluid verdwijnt als de trein over een overweg rijdt.
Volgens mij zijn dat putjes in de wielen icm vetergang van de trein. Niet erg zorgwekkend, hebben meerdere treinen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:32:
Bedoel je de kadekkedeng kadekkedeng?
Dat is een "vierkant" wiel. Als een trein remt en het wiel blokkeerd dan glijdt de trein over 1 stukje wiel waardoor dit afvlakt (het doorglijden wordt vaak veroorzaakt door glad spoor, regen, blaadjes).
Doordat het wiel niet meer 100% rond is heb je dus het kadekkedeng geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jeoh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

Rotterdamse metro heeft op sommige delen ook een bovenleiding. Tram heeft wel last gehad van de weersomstandigheden, zo is er een boom op het tramspoor tussen Rotterdam en Schiedam gevallen.
Zoals het hele traject tussen Capelsebrug, Zevenkamp en Ommoord. Bij Nesselande is het weer zonder bovenleiding geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tussen stations De Tochten en Nesselande ligt idd geen bovenleiding, daar wordt gebruik gemaakt van een derde rail.

Technisch gezien wordt dat traject volgens mij toch ook niet gezien als metro maar als sneltram?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarom hebben gewone treinen eigenlijk geen derde rail ipv bovenleiding? Is daar een technische reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Fiber schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:05:
Waarom hebben gewone treinen eigenlijk geen derde rail ipv bovenleiding? Is daar een technische reden voor?
In zuid-Engeland worden de 'commuter trains' gevoed door een derde rail, het komt dus wel voor. De reden om niet te kiezen voor derde rail is veiligheid (mensen en dieren kunnen makkelijk in contact komen met de 3rd rail) en ik verwacht dat het ook wel wat gevolgen heeft voor onderhoud/slijtage.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Groter gevaar op elektrocutie, en je kan er niet zo enorm veel stroom door jagen, 1500V is bijvoorbeeld al zo'n beetje het maximum (en zelfs dat is niet overal mogelijk), de nog hogere spanningen kan je wel shaken :)

Of, om Wiki maar te quoten:
Because of mechanical limitations on the contact to the third rail, trains that use this method of power supply achieve lower speeds than those using overhead electric wires and a pantograph. Nevertheless, they may be preferred inside the cities as there is no need for very high speed and they cause less visual pollution.

Third-rail systems are cheaper to install than overhead wire contact systems, as no structures for carrying the overhead contact wires are required, and there is no need to reconstruct overbridges or tunnels to provide clearances.

However, because third rail systems present electric shock hazards close to the ground, high voltages (above 1,500 V) are not considered safe. A very high current must therefore be used to transfer adequate power, resulting in high resistive losses, and requiring relatively closely spaced feed points (electrical sub-stations).

The electrified rail threatens electrocution of anyone wandering or falling onto the tracks. This can be avoided by using platform screen doors, or the risk can be reduced by placing the conductor rail on the side of the track away from the platform, when allowed by the station layout.

There is also a risk of pedestrians walking onto the tracks at level crossings. In the US, a 1992 Supreme Court of Illinois decision affirmed a $1.5 million verdict against the Chicago Transit Authority for failing to stop an intoxicated person from walking onto the tracks at a level crossing and attempting to urinate on the third rail. The Paris Metro has graphic warning signs pointing out the dangers of urinating on third rails, precautions which Chicago did not have.
Zie Wikipedia: Third rail

[ Voor 81% gewijzigd door wildhagen op 30-10-2013 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1500V is de max stroom?

Nofi, maar voor iemand die altijd zo'n pietje precies is heb je hier wel een rare uitspraak.
Stroom wordt uitgedrukt in Ampere's volgens het SI.
Spanning in Volts.

Bij gelijke vermogens betekent een relatief lage spanning als 1500V juist een grote stroom (Die zijn omgekeerd evenredig aan elkaar in geval van zelfde vermogen).

Probleem is inderdaad veiligheid bij aanraking en dingen als overslagspanning en dergelijke. Ook niet handig bij overwegen verwacht ik zo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Overwegen en wissels zijn het grootste probleem dacht ik, dan klapt de 'schoen' tegen de vers beginnende derde rail aan en dat kan niet zo snel. Als gevolg zijn er geloof ik ook nooit treinen die > 180 km/h kunnen op de derde rail, en als je toekomst voor je spoor wil tegenwoordig is dat wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:40:
Overwegen en wissels zijn het grootste probleem dacht ik, dan klapt de 'schoen' tegen de vers beginnende derde rail aan en dat kan niet zo snel. Als gevolg zijn er geloof ik ook nooit treinen die > 180 km/h kunnen op de derde rail, en als je toekomst voor je spoor wil tegenwoordig is dat wel zo handig.
160 km/h wordt normaliter als praktische limiet gezien voor een derde-rail systeem, en meestal wordt er nog wat langzamer gereden dan dat.

Wereldwijde snelheidsrecord voor een derde railsysteem staat op 174 km/h, door een BR Class 442 trainset.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:02:
Tussen stations De Tochten en Nesselande ligt idd geen bovenleiding, daar wordt gebruik gemaakt van een derde rail.

Technisch gezien wordt dat traject volgens mij toch ook niet gezien als metro maar als sneltram?
De metro heet technisch gezien het hele bovengrondse stuk een sneltram. Ondanks dat meer dan de helft van het traject (richting Spijkenisse, Schiedam, Ommoord, Capelle en Nesselande dus) boven de grond ligt :P

In Rotterdam is het heel simpel: 3e rail waar de metro op 10 meter hoogte of onder de grond rijdt, bovenleiding op alle andere stukken. Zeker in Alexanderpolder heb je nogal veel kruisingen die anders vast erg lastig zijn.

In Rotterdam kan de metro trouwens harder rijden met de 3e rail dan via bovenleiding, maar dat zal vast aan de stroomsterke liggen: bij gelijke spanning zal je waarschijnlijk meer stroom door zo'n dikke 3e rail kunnen jagen dan zo'n dunne waslijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bij ongelijke spanning ook hoor...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:09:
[...]

De metro heet technisch gezien het hele bovengrondse stuk een sneltram. Ondanks dat meer dan de helft van het traject (richting Spijkenisse, Schiedam, Ommoord, Capelle en Nesselande dus) boven de grond ligt :P

In Rotterdam is het heel simpel: 3e rail waar de metro op 10 meter hoogte of onder de grond rijdt, bovenleiding op alle andere stukken. Zeker in Alexanderpolder heb je nogal veel kruisingen die anders vast erg lastig zijn.

In Rotterdam kan de metro trouwens harder rijden met de 3e rail dan via bovenleiding, maar dat zal vast aan de stroomsterke liggen: bij gelijke spanning zal je waarschijnlijk meer stroom door zo'n dikke 3e rail kunnen jagen dan zo'n dunne waslijn.
Kruisingen met 3e rail zijn veel makkelijker dan met bovenleiding hoor 8)7 en koper geleid veel beter dan aluminium of staal (aluminium weer beter dan staal). Het contact vlak van de 3e rail bestaat volgens mij ook altijd uit rvs.
Wij brengen nu aluminium 3e rail aan voor de GVB, terwijl de GVB altijd met staal heeft gewerkt... dus dat gaan ze vast leuk vinden }:O

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 30-10-2013 20:28 ]

Pagina: 1 ... 164 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!