Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Zoveelste geklungel: dat lijkt zo doordat de doorkoppeling van de IC-series 2600 (Vlissingen - Lelystad) en (12)700 (Lelystad - noorden) niet wordt getoond. Zwolle - Hanzelijn en verder v.v. blijft dus een doorgaande dienst.mystic schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:44:
[...]
en bedankt NS... ipv een directe verbinding van steenwijk naar duivendrecht, mag ik morgen opeens overstappen in Lelystad én Almere. volle treinen dus... nou... thnx... de logica ontgaat me ook echt totaal.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het gaat niet om de hoeveelheid ijzer die erbuiten rijdt, het gaat om de bijsturing. Als er morgen een paar belangrijke corridors omvallen (zoals Amsterdam - Dordrecht) is er een kans dat de bijsturing het allemaal niet meer kan bijbenen.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:17:
[...]
Als er minder treinen rijden zit een vertraagde trein een andere trein minder snel in de weg en verspreiden vertragingen zich dus niet als een olievlek over het land. Daarnaast is het makkelijker om treinen/reizigers om te leiden in geval van een geblokkeerd traject door omgewaaide bomen.
Door preventief treinen te schrappen proberen ze te voorkomen dat de bijsturing instort wanneer er buiten bomen op de sporen vallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 28-10-2013 00:44 ]
We are shaping the future
Tja, Defcon 1 aankondigen. Alle verloven intrekken...Alex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:43:
[...]
Het gaat niet om de hoeveelheid ijzer die erbuiten rijdt, het gaat om de bijsturing. Als er morgen een paar belangrijke corridors omvallen (zoals Amsterdam - Dordrecht) is er een kans dat de bijsturing het allemaal niet meer kan bijbenen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
In Nederland wordt in het noorden, midden en westen ook windkracht 10 tot 12 voorspelt (continue 100-120 km/h, met stoten tot 130 km/h aan toe). Geen windkracht 8.Bastien schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:21:
[...]
Ze verwachten daar komende nacht/ochtend windkracht 12. Da's toch wel wat anders dan windkracht 8 in Nederland.
Zuiden en oosten komt er iets gunstiger vanaf, met verwachte windkracht 8-10.
Virussen? Scan ze hier!
De vliegtuigen hier (Schiphol) hebben het er ook maar moeilijk mee *schommel schommel*.
Terwijl de ns.nl planner en android planner wel correcte info aangeven.
Het probleem is dan wel dat alle stations op een lijn daarvoor geschikt moeten zijn. Zo kun je boven Castricum maar 10 bakken aan de perrons kwijt en als je je dan ook nog een 3100 (Nijmegen - Schiphol) schrapt rijdt er opeens geen 44 bakken per uur maar 20.ArcticWolf schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:42:
[...]
De intercity stations zijn meestal (enkele uitzonderingen daargelaten) geschikt voor 14 baks treinen
En dat is een beetje te weinig.
Signatures zijn voor boomers.
nou, dus nietLuccus schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:06:
[...]
Zoveelste geklungel: dat lijkt zo doordat de doorkoppeling van de IC-series 2600 (Vlissingen - Lelystad) en (12)700 (Lelystad - noorden) niet wordt getoond. Zwolle - Hanzelijn en verder v.v. blijft dus een doorgaande dienst.
IC Leeuwarden - Den Haag (vertrek 5.41 vanuit Steenwijk) zou wel degelijk eindigen in Lelystad.
maar goed, daar ging het ook direct verkeerd: er was geen ruimte op het perron (raar), dus we hebben eerst een tijd buiten lelystad staan wachten. daarna werd er omgeroepen dat we gekoppeld zouden worden met de trein Lelystad - Vlissingen. dat bleek toch niet te gaan lukken.
dus hebben we 15 minuten bij het perron gestaan uiteindelijk. toen kregen we de melding dat deze IC door zou gaan als extra trein naar vlissingen. al met al met 20 minuten vertraging uit Lelystad vertrokken.
ergens halverwege de oostvaardersplassen werd er omgeroepen dat die trein toch niet verder zou gaan dan amsterdam CS.
nou maakte dat voor mij niet uit, aangezien ik toch naar Duivendrecht moest, en in Almere (en daarna in weesp) moest overstappen op sprinters.
al met al kwam ik met een kleine 3 kwartier vertraging aan op duivendrecht. en was de stormdienstregeling dus al bij lelystad een zooitje en niet meer volgens de planning
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Nee 14km file is vast wel een pretjemystic schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:50:
[...]
nou, dus niet![]()
IC Leeuwarden - Den Haag (vertrek 5.41 vanuit Steenwijk) zou wel degelijk eindigen in Lelystad.
maar goed, daar ging het ook direct verkeerd: er was geen ruimte op het perron (raar), dus we hebben eerst een tijd buiten lelystad staan wachten. daarna werd er omgeroepen dat we gekoppeld zouden worden met de trein Lelystad - Vlissingen. dat bleek toch niet te gaan lukken.
dus hebben we 15 minuten bij het perron gestaan uiteindelijk. toen kregen we de melding dat deze IC door zou gaan als extra trein naar vlissingen. al met al met 20 minuten vertraging uit Lelystad vertrokken.
ergens halverwege de oostvaardersplassen werd er omgeroepen dat die trein toch niet verder zou gaan dan amsterdam CS.
nou maakte dat voor mij niet uit, aangezien ik toch naar Duivendrecht moest, en in Almere (en daarna in weesp) moest overstappen op sprinters.
al met al kwam ik met een kleine 3 kwartier vertraging aan op duivendrecht. en was de stormdienstregeling dus al bij lelystad een zooitje en niet meer volgens de planning
Ten eerste werd het inderdaad meer dan 8, rond de 10-11 bij de kust, maar dat laatste is niet echt aan ons. Ik zit nu in vwo4, dus op de middelbare school, maar ik kan niet beslissen dat ik daar niet heenga omdat ik niet denk dat ik de natuur kan negeren.Bastien schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:21:
[...]
Ze verwachten daar komende nacht/ochtend windkracht 12. Da's toch wel wat anders dan windkracht 8 in Nederland. Er zijn soms redenen dat de mens niet zo arrogant moet zijn te denken de natuur te kunnen negeren.
[...]
"Ik zou in elk geval fietsers afraden om op pad te gaan bij code rood.'' staat op NOS, en onze school weet dat 90% (zon ~1000) van de leerlingen met de fiets komt en niet de macht heeft om voor een ander vervoersmiddel te kiezen. Toch kiezen ze ervoor om school door te laten gaan, alleen al omdat je een bepaalde hoeveelheid uren moet hebben van de regering en anders komt er aan het eind van het jaar allemaal gekloot. Ook zij hebben niet genoeg macht dus. Het probleem is meer de eis denk ik om verplicht een bepaald aantal uren te halen, wat er ook is waarom het zou uitvallen, en dat is ook de reden waarom brugklassen en tweede klassen worden opgehokt bij uitval, om compleet zinloze 'lessen' te krijgen van leraren die die klas en het vak niet kennen. En daar zijn ook al genoeg protesten tegen geweest, en de regering luistert er niet echt naar. En democratie werkt niet voor dit soort kleine dingetjes, alleen als er iemand gaat schreeuwen dat islamieten een lansbedreiging zijn om daarmee in te gaan op het gevoel wat mensen hebben, dan krijgt een partij stemmen (naja, afgelopen verkiezingen niet bepaald waar maarja).
Sorry voor deze offtopic rant, maar mensen kunnen over het algemeen niet kiezen of ze moeten reizen of niet, en een goede spoorwegmaatschappij probeert daar op in te gaan, zoals de NS. Dus, ik vind het alsnog jammer en raar dat Engelse vervoerders bij voorbaat besluiten voor 9.00u al niet te rijden.
Die beslissing wordt genomen door Network Rail in samenspraak met de vervoerders, maar uiteindelijk heeft Network Rail de zeggenschap: niet rijden is niet rijden.marcop23 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:07:
[...]
Sorry voor deze offtopic rant, maar mensen kunnen over het algemeen niet kiezen of ze moeten reizen of niet, en een goede spoorwegmaatschappij probeert daar op in te gaan, zoals de NS. Dus, ik vind het alsnog jammer en raar dat Engelse vervoerders bij voorbaat besluiten voor 9.00u al niet te rijden.
Ik moet zeggen dat ik op Twitter nog geen verhalen over overvolle treinen voorbij heb zien komen, gaat het dan misschien toch nog goedkomen?
We are shaping the future
het punt is dat de vertraging alleen maar ontstond door de speciale planning, en alle vertragingen die eruit voortvloeiden ook (de sprinters hadden nu immers ook zeker 10 minuten vertraging).ArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:53:
[...]
Nee 14km file is vast wel een pretjeer stond vanmorgen tegen de 300km file.
300 km file is op een maandag niet zo speciaal.
begrijp me goed: ik ben echt enorm fan van de NS. ik cross al jaren heel het land door, zelfs als ik niet echt een doel heb. ik misbruik mijn altijd vrij abbo ook maximaal
maar juist met dit soort dagen gaan ze rare sprongen maken, en die pakken eigenlijk nooit goed uit is mijn ervaring, maar zorgt juist altijd voor meer vertraging dan ze zelf denken.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Komen steeds meer berichten dat er bomen op het spoor liggen
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het treinverkeer in het westen van Nederland ondervindt maandagmorgen veel hinder door de storm die over het land raast.
Dat melden de NS en Prorail.
Op de trajecten Amsterdam Sloterdijk-Schiphol, Zaandam-Uitgeest, Alkmaar-Hoorn, Weesp-Almere, Leiden-Haarlem, Leiden-Schiphol en Zutphen-Winterswijk is door bomen of andere voorwerpen op het spoor geen treinverkeer mogelijk.
Tussen Schiedam en Delft kunnen ook geen treinen rijden omdat de bovenleiding beschadigd raakte door een omgevallen boom. Op dat traject staat bij Delft een trein stil op een spoorbrug, omdat de stroom is uitgevallen. Reizigers kunnen overstappen in een andere trein.
De treinen van de NS rijden maandag een aangepaste dienstregeling vanwege de zware zuidwesterstorm. Op veel trajecten rijdt slechts elk halfuur een trein, in plaats van elk kwartier. Op sommige routes moeten reizigers extra overstappen. Het vervoersbedrijf raadt iedereen aan die ook buiten de spits zou kunnen reizen, om dat te doen.
"Door deze aanpassingen is er op het spoor meer ruimte in de dienstregeling om eventuele verstoringen op te vangen en kunnen we meer betrouwbare reisinformatie aan onze reizigers bieden", meldde het vervoersbedrijf maandag.
Intercity's
De hele dag rijden minder intercity's op onder meer de trajecten Amsterdam-Dordrecht, Den Haag CS-Utrecht, Nijmegen-Schiphol, Rotterdam-Utrecht en Sittard-Schagen. Hetzelfde geldt voor de Sprinters tussen Den Haag CS/Rotterdam-Gouda Goverwelle, Hoofddorp-Dordrecht, Amsterdam-Uitgeest en Woerden-Utrecht.
Op andere trajecten kunnen reizigers in de ochtend- en/of juist de avondspits te maken krijgen met een aangepaste dienstregeling. De treinen tussen Amsterdam-Enkhuizen, Den Haag CS-Lelystad, Rotterdam/Den Haag CS-Amersfoort en Utrecht-Almere rijden niet meer rechtstreeks: passagiers moeten overstappen.
In de spits rijdt NS-Hispeed minder tussen Amsterdam en Rotterdam. Voor reizen met Fyra hoeft de hele dag geen toeslag worden betaald. Prorail houdt storingsploegen en extra locomotieven achter de hand. NS zet meer personeel in dan anders om reizigers zo goed mogelijk te informeren in de treinen en op de stations.
Verkeer
De weg over de Oosterscheldekering Brouwersdam is afgesloten voor verkeer. Dat meldt de ANWB. Op de A2 richting Utrecht tussen Breukelen en Maarssen zijn drie rijstroken vanwege een gekantelde vrachtwagen.
Op de A12 van Den Haag naar Utrecht zijn tussen Bleiswijk en Zevenhuizen twee rijstroken dicht vanwege een ongeval.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
oef....Van en naar Amsterdam Centraal: Het treinverkeer is stilgelegd wegens stormschade rond Amsterdam

Een van nu.nl's blog:Het wordt echt gevaarlijk op het spoor. Boom door de voorruit van de trein!!! Sterkte collega mcn!!

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 28-10-2013 11:56 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maar dat zal nogal een knal geweest zijn. De machinist zal inderdaad wel flink geschrokken zijn, jemig!
Life is not about specs, it is about joy!
De trein van 7:35 had een half uur vertraging op Delft. Ik heb deze maar laten gaan omdat die zo overvol was, mensen konden amper nog naar binnen. Het was echt als haringen in een ton.Alex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:11:
[...]
Die beslissing wordt genomen door Network Rail in samenspraak met de vervoerders, maar uiteindelijk heeft Network Rail de zeggenschap: niet rijden is niet rijden.
Ik moet zeggen dat ik op Twitter nog geen verhalen over overvolle treinen voorbij heb zien komen, gaat het dan misschien toch nog goedkomen?
Verwijderd
Ravage op het spoor wordt nog groterTen noorden van Zwolle wordt het treinverkeer voorlopig gestaakt om veiligheidsredenen. Geen treinen rond Groningen/Leeuwarden/Emmen
Virussen? Scan ze hier!
En waarom kap je niet gewoon alle bomen in corridors van 200 meter rond het spoor? Heb je ook geen last van blaadjes meer.ijdod schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:32:
Sorry, kan het niet laten[nujij] "OMG... je weet als NS toch dat het kan stormen, waar bouw je die dingen dan niet met glas wat tegen een omgevallen boom kan?? OMG!!!11!11!!one" [/nujij]
Oscar Wilde
Hoor net dat er rond Groningen geen treinen rijden vanwege de stormmaarud schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:46:
Lol, ik dacht het valt wel wat mee, maar nu zelfs al in het noorden rode lijntjes
http://www.ns.nl/storingen/detail.form?storingId=prio-47111
Dan gaan boomknuffelaars weer eens huilie huilie doen omdat er bomen worden gekapt. Wat mij betreft kunnen alle bomen langs het spoor gekapt worden.Pooh schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
En waarom kap je niet gewoon alle bomen in corridors van 200 meter rond het spoor? Heb je ook geen last van blaadjes meer.

volgens mij blijft deze zo wel up to date
edit: leuk als je deze loopt te refreshen, elke x minuten komt er weer een lijntje bij
wordt weer minder nu...het waait hier ook al weer minder
[ Voor 48% gewijzigd door maarud op 28-10-2013 13:11 ]
...Van en naar Den Bosch rijden ook geen treinen door stormschade.
Ook de Thalys-treinen hebben hinder van de storm. Ze kunnen wel rijden tot Rotterdam, maar niet over de hogesnelheidslijn. Volgens een woordvoerster kunnen reizigers die niet per se met de Thalys hoeven, de komende uren maar beter afzien van hun reis. Er is in elk geval vertraging.
[ Voor 67% gewijzigd door Raven op 28-10-2013 12:59 ]
Oscar Wilde

Nu

't lijkt dus nog steeds beetje bij beetje erger te worden...
Oscar Wilde
[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 28-10-2013 13:43 ]
Ga er maar vanuit dat er niks rijdt.magnifor schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:42:
Hoe accuraat is de reisplanner van de NS? Volgens het kaartje is er geen treinverkeer mogelijk van Amsterdam naar Leiden maar de reisplanner geeft aan dat er sprinters naar Leiden rijden?
Tussen Sloterdijk en Ams Centraal rijdt er helemaal niks.

Virussen? Scan ze hier!
Wat zou dan de beste optie zijn om nu vanuit Bijlmer Arena naar Den Haag te reizen? Via Utrecht -> Leiden en daarna Den Haag?ArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:46:
[...]
Ga er maar vanuit dat er niks rijdt.
Tussen Sloterdijk en Ams Centraal rijdt er helemaal niks.
Zo te zien wel jamagnifor schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:54:
[...]
Wat zou dan de beste optie zijn om nu vanuit Bijlmer Arena naar Den Haag te reizen? Via Utrecht -> Leiden en daarna Den Haag?
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 14% gewijzigd door ijdod op 28-10-2013 15:22 ]
De reisplanner loopt dus een beetje achter. Heel Amsterdam ligt stil.Vanwege stormschade is het treinverkeer van en naar Amsterdam, van en naar Zwolle, en in delen van Noord Holland stilgelegd. Ook rijden er geen treinen in de provincies Groningen en Friesland. Deze maatregelen hebben wij genomen om de veiligheid van reizigers en personeel te garanderen.
Ook elders in het land ondervindt het treinverkeer veel hinder van de storm. Wij adviseren u om uw reis uit te stellen als dat kan. Met man en macht werken wij aan hervatting van het treinverkeer, maar wij kunnen u nog niet zeggen hoe lang deze situatie gaat duren.
Wij kunnen u nog niet zeggen hoe lang deze situatie gaat duren. Houdt u de berichtgeving op deze pagina goed in de gaten. Wij proberen de informatie in de reisplanner zo goed mogelijk bij te werken. De situatie wijzigt echter snel, waardoor met name op verstoorde trajecten de informatie niet altijd actueel is.
(Update tijdstip: 15:15 uur)
[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 28-10-2013 15:26 ]
Je kan er beter vanuit gaan dat er niks rijdt vandaag.ijdod schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:30:
Dat verbaast me dan wel weer... ook de 'actuele vertrektijden' zijn het spoor kwijt. Dat is jammer, want dat awas toch altijd de rots in branding qua informatievoorziening.
Schijnt echt een enorme puinzooi te zijn qua troep die op sporen en bovenleidingen zijn gevallen.
Virussen? Scan ze hier!
Puur preventief, als je ziet hoeveel treinen door bomen geraakt worden. Arriva heeft in het noorden zelf als preventieve maatregel de treindienst tijdelijk opgeschort.
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 28-10-2013 15:53 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Via bussen (gvb en connexxion) is het te doen maar ben ik volgens mij uren onderweg...
Moet je eens kijken wat een gehuil je dan over je heen krijgt over 'schande!', 'boete!', 'idioten!', 'incompetenten!' etc etc van de salonstoel-deskundigen die het beter wetenAW_Bos schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:53:
Ik vraag me af of het niet verstandiger was geweest om een groot deel van het spoor te staken, zoals in 2002. Veel mensen zullen weer gaan ranten over de NS, maar door de overmacht kan je al geen kant meer op....
Nu heeft men iig nog een deel van de dienstregeling uit kunnen voeren, met alle beperkingen vandien. Beter dan niks iig.
Virussen? Scan ze hier!
En dan valt er een boom op een rangeerterrein en dan heb je ook schade...wildhagen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:55:
[...]
Moet je eens kijken wat een gehuil je dan over je heen krijgt over 'schande!', 'boete!', 'idioten!', 'incompetenten!' etc etc van de salonstoel-deskundigen die het beter weten
Nu heeft men iig nog een deel van de dienstregeling uit kunnen voeren, met alle beperkingen vandien. Beter dan niks iig.
Nu zijn in ieder geval nog veel mensen aangekomen op plaats van bestemming vanochtend. Voor een maandagochtend an sich best belangrijk.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik kom liever helemaal niet aan dan dat ik niet meer terug kanHooglander1 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:59:
[...]
Nu zijn in ieder geval nog veel mensen aangekomen op plaats van bestemming vanochtend. Voor een maandagochtend an sich best belangrijk.
Kia Niro-EV 2024
Begin maar alvast met lopen dan ben je er snellerFreak187 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:12:
Juist, ik moet straks van Schiphol naar Amsterdam CS... dat wordt een ramp natuurlijk....
Bus 197 naar de Marnixstraat, of 195 naar Lelylaan.Freak187 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:12:
Juist, ik moet straks van Schiphol naar Amsterdam CS... dat wordt een ramp natuurlijk....
[ Voor 4% gewijzigd door Pooh op 28-10-2013 16:16 ]
Schiphol > Amsterdam Zuid > metro naar CSFreak187 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:12:
Amsterdam-Zuid rijdt ook niks op het moment.ArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Schiphol > Amsterdam Zuid > metro naar CS
Metro wel, toch? Want ik ga inderdaad naar Zuid (een collega brengt me gelukkig) en dan de metro.
Kia Niro-EV 2024
Zie http://www.gvb.nl/nieuws/...-ontregeld-door-weer.aspxOp dit moment rijdt de metro, maar wel met vertraging.
Virussen? Scan ze hier!
Gelukkig kan ik bij familie overnachten.

(Voor de volgende keer, voor nu is het al te laat natuurlijk...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Virussen? Scan ze hier!
Dat noemen ze een tunnel, en je weet hoe dat bij Schiphol loop...soeppie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:08:
Ik zou het gewoon overkappen heb je ook geen last meer van sneeuw en bladeren.
Life is not about specs, it is about joy!
Virussen? Scan ze hier!
Bussen in Groningen rijden gewoon op tijd, maar accepteren geen NS abo's en/of kaartjes....
De informatie op de borden en op de app klopten voor mij, zelfs redelijk snel nadat er rondom Deventer blijkbaar wat stuk ging. Wens de klussers veel succes om de boel weer aan elkaar te plakken in den lande.
Zat trouwens in een Plan-V, licht ging aan en uit de hele rit. Blijkbaar geen accu voor de verlichting en telkens het contact met de bovenleiding kwijt of zo? Of heeft dat een andere oorzaak? Het bleef allemaal wel op volle snelheid rijden.
[ Voor 22% gewijzigd door Bastien op 28-10-2013 17:53 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Houten overwegbomen of aluminium? Ben even nieuwsgierigF.West98 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:41:
Gn - Lw is chaos, kapotte overgangen want boom eroverheen, als luciferhoutjes gingen de rood-witte palen kapot, nu in storing en constant getingel. Leeuwarden - Harlingen en - Sneek schijnt weer te rijden.
Bussen in Groningen rijden gewoon op tijd, maar accepteren geen NS abo's en/of kaartjes....
Overigens is volgens de NS heel de noordelijke dinges nog steeds stilstaand, en opzich best wel logisch als ik zie wat er bij ons (bij Delfzijl) allemaal stuk is gegaan of omgewaaid. Overigens zag ik vanuit school op het meest erge moment (tot 12) nog wel een trein voorbij komen.
Maar die treinen zijn controletreinen om te kijken of het al weer begaanbaar is.
En verder rijdt Leeuwarden - Sneek, - Stavoren en - Harlingen inmiddels weer, als ik Arriva mag geloven. Bussen Gn-Drenthe rijden ook allemaal, zij het met vertraging
De tunnel bij Schiphol is echt een uitzondering, de rest van de spoortunnels hebben lang niet zoveel problemen als die daar.bartvl schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:10:
[...]
Dat noemen ze een tunnel, en je weet hoe dat bij Schiphol loop...
Vertragingen heb ik helemaal geen problemen mee en volop begrip voor.
Maar volgens mij zit ik nu vast in Almere.
Weet iemand wat precies de stand van zaken is?
Actuele vertrektijden komen namelijk niet overeen met wat reisadvies aangeeft.....
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Oscar Wilde
Oeps, daar wil je inderdaad niet vastzitten. Sterkte ermee...B_FORCE schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:32:
[...] Maar volgens mij zit ik nu vast in Almere...
Richting het noorden lijkt inderdaad momenteel niks te rijden. Richting Weesp wel.
Zoals er staat, zit ik in Almere.Hooglander1 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:33:
Het helpt wel als je zegt waar je vandaan komt en waar je naar toe wilt
Moet uiteindelijk naar Rijswijk, maar Den Haag HS en ik ben al heel blij.
edit:
Zit nu nog op mijn werk, maar wil wel bijzonder graag naar huis...
[ Voor 11% gewijzigd door B_FORCE op 28-10-2013 18:59 ]
[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 28-10-2013 19:00 ]
Va wie?Fiber schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:00:
Kun je geen lift regelen...?
Iedereen is al weg.
Tis hier heel gezellig, zo in mijn eentje
Had je dan geen lift kunnen regelen met een van de andere gedupeerden?B_FORCE schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:10:
[...]
Va wie?
Iedereen is al weg.
Tis hier heel gezellig, zo in mijn eentje![]()
Kun je niet naar Utrecht dan?B_FORCE schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:10:
[...]
Va wie?
Iedereen is al weg.
Tis hier heel gezellig, zo in mijn eentje![]()
Maar ik denk dat wachten op het werk ook geen optie is, gewoon eerst naar Weesp en dan ter plekke verder kijken. Je komt vast over al duurt het wat langer.
[ Voor 51% gewijzigd door Bastien op 28-10-2013 19:13 ]
Rondom Amsterdam en Zwolle rijdt nu weer een zeer beperkt aantal treinen. Rond Schiphol en Leiden zetten we alles op alles om het treinverkeer te kunnen hervatten.
[ Voor 58% gewijzigd door ArcticWolf op 28-10-2013 19:13 ]

Helaas, de rest woont in de buurt/om de hoekMBV schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:12:
[...]
Had je dan geen lift kunnen regelen met een van de andere gedupeerden?
Evt kan ik hier op de zaak blijven pitten, maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in.
Nouja, we zien het wel.
Beetje aanspraak was alleen wel zo leuk geweest alleen......

Dat is waar

(en een hoop gigantisch luidsprekers en 1000W versterkers die hier liggen)
edit:
Toch blijven die tijden raar.
Lelystad (station voor Almere) laat heel andere dingen zien dan Almere Centrum en dan is de reisplanner ook nog eens heel anders.
Wat kun je dan vertrouwen?
[ Voor 29% gewijzigd door B_FORCE op 28-10-2013 19:20 ]
Uiteindelijk (vanaf A'dam Bijlmer) lift van collega gehad naar Sloterdijk.DDX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:54:
Benieuwd hoelang ik vanavond onderweg ben naar huis.
Via bussen (gvb en connexxion) is het te doen maar ben ik volgens mij uren onderweg...
Daar een streekbus (395) naar Zaandam genomen. (ns bussen waren er wel maar erg druk)
Daarna ns bus naar Wormerveer (eindhalte gok ivm werktijden). En toen weer ns bus naar Krommenie-Assendelft.
2 uurtjes onderweg, maar gelukkig wel thuisgekomen
In de middag zag ik de bui al hangen dat er tussen Haarlem en Sloterdijk wat aan de hand zou zijn. Op de weg terug gewoon maar bus 175 naar Bijlmer Arena gepakt en daar overgestapt op een andere bus. Ik heb er wel twee keer zo lang over gedaan (2u ipv 1u), maar ik kon tenminste rustig en comfortabel zitten.
Ik wil echt niet weten hoe vol die eerste spitstrein naar Amsterdam heeft gezeten

Dit topic is gesloten.
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!