"Wer lesen kann, ist klar im Vorteil" heet het zo mooi. De IC Den Haag H.S. - Antwerpen - Brussel-Zuid rijdt in het weekend niet tussen Antwerpen en Brussel-Zuid. Met werkzaamheden heeft dat niks te maken.
Wat een crap verbinding is het toch ook he? Dat moet zich dan meten met luchtvervoer. Ik weet dat de Fyra mislukt is, maar de traagheid waarmee het alternatief wordt aangeboden... ongelofelijk.
Kia Niro-EV 2024
In december krijgt dat ding er nog eens tien minuten reistijd bij, wat neerkomt op 10 minuten pauzeren in Roosendaal. Dat geeft te denken over de prioriteit die de spoorwegen geven aan deze verbinding...
We are shaping the future
Wat is er dan mis met de Thalys...?Freak187 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:
[...] Iemand een idee hoe ik vanaf Schiphol naar Brussel - Zuid kom? Is er een andere optie dan de Thalys?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jammer dat ze zulke lange slepen niet over ons spoor kunnen doen.
Anders gewoon in 1 klap alle 1800'jes afvoeren.
Of nog leuker. De V250'jes....
200x18 = 3600m = 3,6 km
Enne, damn.... 3,6 kilometer aan afgekeurde trein

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 23-10-2013 01:28 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
De V250 helemaal mee eens, de locjes mogen van mij nog wel even blijven.AW_Bos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:27:
[...]
Jammer dat ze zulke lange slepen niet over ons spoor kunnen doen.
Anders gewoon in 1 klap alle 1800'jes afvoeren.
Of nog leuker. De V250'jes....
200x18 = 3600m = 3,6 km
Enne, damn.... 3,6 kilometer aan afgekeurde trein
Wardeer dat spul wel
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Idd, laat die 1800jes die V250's maar afvoeren
Moeten ze ook wat storingsmonteurs achter de hand hebben om alle storingen in de beveiliging op te lossen. 3.6km trein gaat voor heel veel storingen zorgen
Heel simpel op te lossen maar er moeten wel mannetjes heen.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Ach, wat is nou 3.6 km?
Langste trein in de wereld reed in 2001 in Australië, een ijzererts-trein van 7.35 km lang (!), 682 volgeladen ijzererts-wagons, 8 General Electric AC6000CW locs (verspreid door de trein) en een totaalgewicht van 100.000 ton.
Dit alles bestuurd door één persoon.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9LsuNWjRaAo]
Sta je een uurtje te wachten tot hij voorbij is
Is wel een record, want normaal rijdt hij met 'slechts' 336 wagons en 6-8 locomotieven, voor een totaal gewicht van 44.500 ton en een lengte van iets meer dan 3 km.
Langste trein in de wereld reed in 2001 in Australië, een ijzererts-trein van 7.35 km lang (!), 682 volgeladen ijzererts-wagons, 8 General Electric AC6000CW locs (verspreid door de trein) en een totaalgewicht van 100.000 ton.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9LsuNWjRaAo]
Is wel een record, want normaal rijdt hij met 'slechts' 336 wagons en 6-8 locomotieven, voor een totaal gewicht van 44.500 ton en een lengte van iets meer dan 3 km.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is echt een fascinerende operatie. En vereist ontzettend veel kennis van de machinist over de trein en waar welk deel van de trein zich bevindt op het traject. Want het terrein is niet vlak. Dus er zijn punten waarbij, bijvoordeeld, de eerste locs vol tractie leveren omdat ze heuvelopwaarts gaan. Locs verder terug in de trein slechts deels tractie leveren; want nog op vlak terrein. En locs aan het eind van de trein nog vol in de remmen (dynamic brakes) zijn wegens het afdalen van de vorige heuvel. En dat allemaal bediend door 1 persoon voor in de trein. Een klein foutje en er breken wat koppelingen...wildhagen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:33:
Ach, wat is nou 3.6 km?
[video]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
valt best nee als je de reis met Eurostar en Thalys in 1x boekt. Ik heb onlangs ook naar Londen geboekt en de trip Brussel Rotterdam kostte 34 euro. Slechts 8 euro meer dan de IC
Owja gruwelijkwildhagen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:33:
Ach, wat is nou 3.6 km?
[video]

De EuroStar is ook niet goedkoop. Als je goedkoop naar Londen wilt dan kun je volgens mij beter gaan vliegen met Ryanair of easyJet. Vanaf zo'n 30 Euro voor een retourtje...Freak187 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:17:
[...] Duur.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tja het is maar wat je wil, als ik een weekend naar Londen ga vlieg ik liever op Londen City, scheelt mij een transfer van Luton/Stansted, extra kosten voor baggage en wat dies meer zij en ik kan direct met een Oyster kaart de DLR in. Luton/Stansted is toch een beetje naar Rotterdam vliegen als je in Amsterdam moet zijn. Eurostar is een keer leuk maar gezien de prijs en de duur geen alternatief voor korte bezoeken aan Engeland imho.Fiber schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:22:
[...]
De EuroStar is ook niet goedkoop. Als je goedkoop naar Londen wilt dan kun je volgens mij beter gaan vliegen met Ryanair of easyJet. Vanaf zo'n 30 Euro voor een retourtje...![]()
Zeker. Daarom heb ik hem een paar jaar geleden ook een keer gepakt.PolarBear schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:29:
[...] Eurostar is een keer leuk...
Helemaal mee eens. Zal hopelijk een ander verhaal worden als hij vanaf Amsterdam gaat rijden.[...] maar gezien de prijs en de duur geen alternatief voor korte bezoeken aan Engeland imho.
Amsterdam-Zuid*Fiber schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:39:
[...]
Zeker. Daarom heb ik hem een paar jaar geleden ook een keer gepakt.
[...]
Helemaal mee eens. Zal hopelijk een ander verhaal worden als hij vanaf Amsterdam gaat rijden.
OK, weet iemand wat er gisterenmiddag/avond nou aan de hand was in de driehoek Amersfoort-Schiphol-Rotterdam? Om een uur of vijf, kwart over vijf ging er kennelijk een halve giertank aan stront richting een ventilator waar je U tegen zegt, waarna zo'n beetje elke fatsoenlijke verbinding naar de Randstad op z'n gat ging of werd opgeheven en je voor Rotterdam en Den Haag beter over Schiphol kon gaan, als die ook niet toevallig op werd geheven of met vertraging reed.
De informatievoorziening was helaas ouderwets naatje: niemand van het NS-personeel wist wat er aan de hand was en moest maar afwachten wat de dienstleiding hen opdroeg, ondertussen reizigers van hot naar her sturend. Beetje jammer, het ging net zo lekker.
De informatievoorziening was helaas ouderwets naatje: niemand van het NS-personeel wist wat er aan de hand was en moest maar afwachten wat de dienstleiding hen opdroeg, ondertussen reizigers van hot naar her sturend. Beetje jammer, het ging net zo lekker.
Het schijnt dat er in een trein ergens bij amersfoort een gat geschoten is waardoor alles plat lag... Tenminste, dat las ik vanochtend in de krant..
Twee zaken in de regio Amersfoort.Kaj. schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:04:
OK, weet iemand wat er gisterenmiddag/avond nou aan de hand was in de driehoek Amersfoort-Schiphol-Rotterdam?
Eerste:
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/...trecht-en-amersfoort.htmlEen van de drukste treinverbindingen van het land, het spoor tussen Amersfoort en Utrecht ligt de komende vier dagen plat wegens werkzaamheden in Bilthoven.
Er rijden geen treinen in verband met de aanleg van een fiets- en voetgangerstunnel in Bilthoven. Het hele spoor wordt verwijderd, kabels en leidingen verlegd en er worden damwanden en palen geslagen voor de fundering van de tunnel.
Maarten Teunissen, projectleider bij ProRail: "We zijn hier historie aan het schrijven. We zijn een overweg van 150 jaar oud aan het opheffen. ProRail maakt zich sterk om kruisend verkeer op te lossen door onderdoorgangen te maken." ProRail trekt in totaal honderd uur uit voor de hele operatie.
De NS zet tijdens de aanleg van de fiets- en voetgangerstunnel bussen in, of adviseert reizigers om te reizen via Hilversum. De grote drukte op station Bilthoven bleef maandagochtend echter uit. Op andere plekken namen reizigers wel meer drukte waar.
ProRail koos er bewust voor om de werkzaamheden in de herfstvakantie uit te voeren. Op die manier hebben zo min mogelijk mensen last van de omleiding.
Op donderdag wordt het spoor hersteld, zodat op vrijdagochtend de treindienst kan worden hervat. Om de werkzaamheden zo snel mogelijk te laten verlopen, wordt er dag en nacht gewerkt.
En het tweede:
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/...dingen-in-amersfoort.htmlOp station Amersfoort zijn woensdag twee verdachten aangehouden na een mogelijk schietincident in de intercity richting Schiphol.
In een raam van een treindeur zat een gat. Volgens reizigers is er vanuit de binnenkant van de trein geschoten en waren bij het incident vier jongens betrokken. Ook zou er een wapen zijn gevonden.
Volgens een handhaver van de NS is een van de verdachten in de stationshal aangehouden en de ander op het perron. Dit werd gedaan op aanwijzen van reizigers.
Er zijn bij het incident geen gewonden gevallen. De politie doet nog onderzoek naar de vernieling van de ruit. Op perron 7a hebben agenten met getuigen gesproken. De trein is inmiddels naar een rangeerterrein gebracht voor verder onderzoek.
Virussen? Scan ze hier!
Die persoon dacht zeker dat lopen sneller ging;
http://www.nu.nl/binnenla...ersoon-in-tunnelbuis.html
bah zulk tuig alle schade laten betalen (als ie geld heeft -_-;;; )B_FORCE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:34:
Die persoon dacht zeker dat lopen sneller ging;
Het viel mij gisteren ook al op dat de twee treinen die moesten rijden inderdaad ook niet meer redenen. Gelukkig was ik toen al net thuis, maar de verbinding is toch wel naadje aan het worden. Overigens blij dat ik vandaag niet hoef te werken: http://www.ns.nl/storingen/index.form
Blaadjes schijnen de dienstregeling nu helemaal in de soep te hebben laten gelopen. Alles schijnt nu met bussen gedaan te worden. Ik wil niet te kritisch zijn maar dit had allemaal veel beter aangepakt kunnen worden:
1. De buitendienststelling was maar beperkt / niet aangekondigd. Reizigers met de IC hebben zich niet kunnen voorbereiden.
2. De dienstregeling van/naar Hilversum is compleet uitgehold om de ongeleide IC's mogelijk te maken. Dus niet alleen de mensen Utrecht-Amersfoort hadden problemen, ook de mensen naar Hilversum hadden er last van. Door de vertragingen van gisteren was zelfs de rechtstreekse verbinding Utrecht-Almere de nek omgedraaid.
3. Ze hadden vanaf het begin al met bussen moeten rijden tussen Utrecht en Amersfoort. De vorige keer bij een grote storing op vrijdag hadden ze dat ook gedaan en je bent dan hoogstens 10 minuten langer onderweg. Met de dienstregeling van afgelopen week was je per ritje een half uur tot een uur langer onderweg. Dat voor twee stations met een afstand van ~20 km is gewoon niet acceptabel.
Grootste vertraging zat in de dienstregeling zelf. Op Amersfoort werd 9 van de 10 keer 5 minuten later vertrokken. Als dat niet gebeurde, werd de trein van het perron gereden en mocht je net buiten Amersfoort 5 minuten wachten tot er een andere trein voorbij kon kruizen. En dan het kop maken op Hilversum, dat was helemaal tenenkrommend. Dat duurde 10 minuten. Vervolgens werd er in de tien minuten tijd nog een lullige sprinter naar Utrecht gestuurd, waardoor de IC weer achter de sprinter vast kwam te zitten.
Ik heb mij deze week aardig op zitten vreten in de trein. Als er morgen geen bussen ingezet worden en het weer laat het toe, dan ga ik maar eens op de fiets. Ben ik er net zo snel, maar zit ik mij in ieder geval niet zo te frustreren in een trein die meer stilstaat, dan vooruit gaat.
Blaadjes schijnen de dienstregeling nu helemaal in de soep te hebben laten gelopen. Alles schijnt nu met bussen gedaan te worden. Ik wil niet te kritisch zijn maar dit had allemaal veel beter aangepakt kunnen worden:
1. De buitendienststelling was maar beperkt / niet aangekondigd. Reizigers met de IC hebben zich niet kunnen voorbereiden.
2. De dienstregeling van/naar Hilversum is compleet uitgehold om de ongeleide IC's mogelijk te maken. Dus niet alleen de mensen Utrecht-Amersfoort hadden problemen, ook de mensen naar Hilversum hadden er last van. Door de vertragingen van gisteren was zelfs de rechtstreekse verbinding Utrecht-Almere de nek omgedraaid.
3. Ze hadden vanaf het begin al met bussen moeten rijden tussen Utrecht en Amersfoort. De vorige keer bij een grote storing op vrijdag hadden ze dat ook gedaan en je bent dan hoogstens 10 minuten langer onderweg. Met de dienstregeling van afgelopen week was je per ritje een half uur tot een uur langer onderweg. Dat voor twee stations met een afstand van ~20 km is gewoon niet acceptabel.
Grootste vertraging zat in de dienstregeling zelf. Op Amersfoort werd 9 van de 10 keer 5 minuten later vertrokken. Als dat niet gebeurde, werd de trein van het perron gereden en mocht je net buiten Amersfoort 5 minuten wachten tot er een andere trein voorbij kon kruizen. En dan het kop maken op Hilversum, dat was helemaal tenenkrommend. Dat duurde 10 minuten. Vervolgens werd er in de tien minuten tijd nog een lullige sprinter naar Utrecht gestuurd, waardoor de IC weer achter de sprinter vast kwam te zitten.
Ik heb mij deze week aardig op zitten vreten in de trein. Als er morgen geen bussen ingezet worden en het weer laat het toe, dan ga ik maar eens op de fiets. Ben ik er net zo snel, maar zit ik mij in ieder geval niet zo te frustreren in een trein die meer stilstaat, dan vooruit gaat.
Morgen moet alles weer normaal rijden: https://www.prorail.nl/ni...sum-wat-is-er-aan-de-handRobkazoe schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:56:
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Bron: http://www.bndestem.nl/re...a-ingooien-ruit-1.4066615Een trein die onderweg was van Roosendaal naar Vlissingen heeft donderdagvond de reis moeten staken nadat een ruit van de rijdende trein was ingegooid. Dat gebeurde rond 20.30 uur kort na het vertrek vanuit Roosendaal.
De reis eindigde in Bergen op Zoom. Daarvoor stond de trein na het incident ongeveer een uur stil op het traject.
"Ik zat in de trein met mijn broer Thomas toen we een flinke knal hoorden", vertelt Joris Adriaansen. "Het leek of we iets hadden aangereden, maar het bleek dat een steen tegen de ruit was aangegooid. De steen lag niet binnen, wel glas."
De politie heeft het incident onderzocht. Joris: "Zij gaan ervan uit dat het om vandalisme gaat. Eigenlijk mogen we nog van geluk spreken dat niemand gewond geraakt is, want als het een drukke trein had geweest was er zeker wel iemand geraakt. We hebben ongeveer een uur vast gestaan daarna is de trein verder gereden tot Bergen op Zoom."
Joris: "Je kon het in ieder geval wel horen dat er iets niet in orde was, want zodra de trein aankwam in Bergen op Zoom en de trein aanstalten maakte om te stoppen ging het behoorlijk schokkerig en lawaaierig. Dus vermoedelijk is het niet alleen bij het raampje gebleven maar is er dus ook iets anders geraakt

Gaat goed zo. Eergisteren een trein beschoten, nu eentje gebombardeerd met stenen. Nog even, en het wordt levensgevaarlijk om per trein te reizen...
Virussen? Scan ze hier!
Dat schieten zijn ze niet meer zo zeker van: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1087150/
Op zich ook wel logisch: een wapen afvuren maakt aardig wat herrie en gezien de drukte op dat moment zou je toch het eea aan getuigen moeten hebben.AMERSFOORT - In de trein die woensdag in Amersfoort werd stilgezet met een gat in één van de treindeuren, is niet geschoten. Dat zegt de politie na onderzoek.
Volgens reizigers zou er vanuit de trein door het raam zijn geschoten. De politie houdt het op vernieling. Er zijn geen kogels of hulzen gevonden en heeft het gat in het raam niet de kenmerken die worden veroorzaakt door een schot.
Het is niet bekend waardoor het gat dan dan wel is veroorzaakt. De twee verdachten die na het incident werden aangehouden zijn weer op vrije voeten. Zij hadden niks met de zaak te maken, aldus de politie.
Ook het gerucht dat bij één van de verdachten een wapen zou zijn aangetroffen klopt niet, volgens de politie.
alu hoedjes mode:Kaj. schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:17:
Dat schieten zijn ze niet meer zo zeker van: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1087150/
[...]
Op zich ook wel logisch: een wapen afvuren maakt aardig wat herrie en gezien de drukte op dat moment zou je toch het eea aan getuigen moeten hebben.
tis een cover-up! en ze gebruikte silencers!
/alu hoedjes mode
Maar goed, je maakt niet zomaar een gat in een trein ruit. En wtf bezielt je als je stenen gaat gooien naar treinen (en auto's).

Verwijderd
Tja, we leven in een land waar hoge hekken op viaducten staan om te voorkomen dat mensen stenen op auto's gooien en zo iemand doden, waar woonwijken vol drempels liggen omdat je buurman anders je kind doodrijdt, waar spoorwegovergangen niet meer kunnen omdat mensen zichzelf liever plat laten rijden door een trein dan tien seconden langer te wachten, en waar gewone mensen die tijdens het uitgaan lekker uitleven de avond beëindigen met het doodsteken of -schieten van net zo iemand. Het verbaast mij inmiddels allemaal niets meer. Welkom in Nederland anno 2013.
Breaking news van RTV Oost:
Geen treinverkeer tussen Apeldoorn en Deventer ivm vondst vliegtuigbom van WOII, waarschijnlijk 500-ponder.
Geen treinverkeer tussen Apeldoorn en Deventer ivm vondst vliegtuigbom van WOII, waarschijnlijk 500-ponder.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
dat kan niet!Raven schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:43:
Breaking news van RTV Oost:
als er een regio is waar ze de hele oorlog volgens mij nooit hebben opgemerkt, dat is het omgeving apeldoorn - deventer...
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ook daar hadden ze honger, was het openbare leven ontregeld, en meer van dat soort narigheid. Ze hebben het echt gemerkt
Volgens mij is mijn opa bij Deventer te werk gesteld in '44-'45 om loopgraven te graven, hij is daar bijna dood gegaan aan de slechte omstandigheden. Nadat hij mensen dood heeft zien gaan tijdens de voettocht daar naartoe vanuit Rotterdam.
[/offtopic]
[/offtopic]
[ Voor 26% gewijzigd door MBV op 25-10-2013 11:07 ]
Jij denkt echt dat die regio niet bezet was? Think again!mystic schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:00:
[...]
dat kan niet!
als er een regio is waar ze de hele oorlog volgens mij nooit hebben opgemerkt, dat is het omgeving apeldoorn - deventer...
En Deventer is enkele malen stevig gebombardeerd geweest, en de spoorlijn tussen Twello en Teuge is diverse malen specifiek gebombardeerd omdat het een belangrijke aan/afvoerroute voor de Duitsers was. Net als het vliegveld bij Teuge.
Dat er nog blindgangers liggen lijkt me dan ook volledig logisch.
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2013 11:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
WTF? Waar haal je die wijsheid vandaan? De spoorbrug bij Deventer is zowel in 1940 (door het NL-leger) als in 1945 (door de Duitsers) opgeblazen. De autobrug alleen in 1945 (die is in de oorlog gebouwd). Beide bruggen en de wegen ernaartoe waren nogal van strategisch belang en er is daar dan ook heftig gevochten. Daarnaast ligt vliegveld Teuge halverwege, die enkele malen zwaar gebombardeerd is.mystic schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:00:
[...]
dat kan niet!
Per ongeluk gaat dat niet zomaar. Maar als je een trein wilt vernielen is dat niet heel moeilijk.ArcticWolf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:23:
[...]
alu hoedjes mode:
tis een cover-up! en ze gebruikte silencers!
/alu hoedjes mode
Maar goed, je maakt niet zomaar een gat in een trein ruit. En wtf bezielt je als je stenen gaat gooien naar treinen (en auto's).
Die schade lijkt wel of iemand met een hamer bezig is geweest.
Wat zo iemand bezielt is een ander verhaal...

zo, mensen happen even flink zeg
en dat op vrijdag
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Veilige zone ingesteld rond vliegtuigbom bij spoorbrug Deventer
De Explosieven OpruimingsDienst (EOD) heeft een veilige zone van ongeveer 300 meter ingesteld rond de vliegtuigbom, die vanmorgen bij de spoorbrug van Deventer is gevonden.
Er mag, behalve de specialisten zelf, niemand meer achter de dijk komen. Eerder werd het treinverkeer tussen Deventer en Apeldoorn stilgelegd. Aanleiding voor het instellen van de veilige zone is dat de EOD niet weet welke ontsteking in de bom uit de Tweede Wereldoorlog zit. Er is daarnaast nog steeds verwarring over het gewicht van de bom uit de Tweede Wereldoorlog. De politie zegt dat het om een 250-ponder gaat, deskundigen ter plekke houden er rekening mee dat het om een 500-ponder gaat.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Welk genie heeft bedacht om op vrijdag de verbinding tussen Haarlem en Amsterdam plat te gooien is mij een raadsel
De spoorbranche...? Die aanvragen zijn 1,5 jaar geleden gedaan en goed gekeurd door alle partijen.Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:13:
Welk genie heeft bedacht om op vrijdag de verbinding tussen Haarlem en Amsterdam plat te gooien is mij een raadsel
Dan neem je toch de fiets? Zo ver is het niet.Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:13:
Lol anders overdrijf je evenVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:54:
Tja, we leven in een land waar hoge hekken op viaducten staan om te voorkomen dat mensen stenen op auto's gooien en zo iemand doden, waar woonwijken vol drempels liggen omdat je buurman anders je kind doodrijdt, waar spoorwegovergangen niet meer kunnen omdat mensen zichzelf liever plat laten rijden door een trein dan tien seconden langer te wachten, en waar gewone mensen die tijdens het uitgaan lekker uitleven de avond beëindigen met het doodsteken of -schieten van net zo iemand. Het verbaast mij inmiddels allemaal niets meer. Welkom in Nederland anno 2013.
@Engeland kuttreinen:
Ja
In Londen gaat het veel erger mis als het mis gaat en is de informatievoorziening nog slechter (eigenlijk standaard).
Tot een paar minuten voor aankomst van de trein is het spoor NIET bekend, iedereen staat in de hal te wachten tot ze weten waar je heen moet. Dat gebeurt altijd.
Afgelopen maandag waren er uitgelopen werkzaamheden, vreselijk.
Treinen veranderden van bestemming, gemiddelde vertraging van 2 uur op een reis van 1 uur, gemiddelde snelheid 20km/u. Een derde van de treinen viel uit.
Informatieborden grotendeels uit of in storing, medewerkers moesten aan het begin vh perron (waar 12 bakken of meer aan passen) roepen om mensen te wijzen op juiste sporen.
Dat ze alleen in het zuiden al 3 bedrijven hebben rijden helpt natuurlijk niet mee.
En ohja, de veiligheid langs het spoor voor werkers daar is erg slecht. Mensen werken aan een spoor waar overheen gereden wordt, je ziet regelmatig mensen in de berm van het spoor staan als je langsrijdt. Hier moet het hele stuk spoor buiten dienst zijn...
Maar inderdaad, privatisering is slecht
Ja
In Londen gaat het veel erger mis als het mis gaat en is de informatievoorziening nog slechter (eigenlijk standaard).
Tot een paar minuten voor aankomst van de trein is het spoor NIET bekend, iedereen staat in de hal te wachten tot ze weten waar je heen moet. Dat gebeurt altijd.
Afgelopen maandag waren er uitgelopen werkzaamheden, vreselijk.
Treinen veranderden van bestemming, gemiddelde vertraging van 2 uur op een reis van 1 uur, gemiddelde snelheid 20km/u. Een derde van de treinen viel uit.
Informatieborden grotendeels uit of in storing, medewerkers moesten aan het begin vh perron (waar 12 bakken of meer aan passen) roepen om mensen te wijzen op juiste sporen.
Dat ze alleen in het zuiden al 3 bedrijven hebben rijden helpt natuurlijk niet mee.
En ohja, de veiligheid langs het spoor voor werkers daar is erg slecht. Mensen werken aan een spoor waar overheen gereden wordt, je ziet regelmatig mensen in de berm van het spoor staan als je langsrijdt. Hier moet het hele stuk spoor buiten dienst zijn...
Maar inderdaad, privatisering is slecht
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het klopt wel...

Het was een tijdje geleden een rage om stenen op de snelweg te gooien van viaducten.
En dan ook nog overal handige bebording aanbrengen zodat mensen weten waar ze dus bus in moeten stappen, niet dus!Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:13:
Dat wordt doorgaans echt beter geregeld. Zowel op Sloterdijk als op Haarlem heb ik niet één bordje gezien met een pijl naar de bushalte.
Verwijderd
Ga lekker ergens anders trollen.mystic schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:03:
zo, mensen happen even flink zegen dat op vrijdag

Werkzaamheden die drie dagen in beslag nemen en dus niet in een weekend passen, en daarom op de vrijdag in de herfstvakantie worden ingepland omdat er dan minder mensen reizen en dus last van hebben. Als je een betere optie weet horen ze dat bij ProRail graag.Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:13:
Obvious jokes are obvious, right? Niet zo serieus reageren
M'n pa deed het vroeger dagelijks op weg naar school en terug, kan dus idd prima.Jeoh schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Dan neem je toch de fiets? Zo ver is het niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 25-10-2013 20:32 ]
zeg dat nou niet... dan gaan we weer 20 pagina's wellus nietus hebben.
ps: ik ben ook tegen privatisering
Publiek of privaat doet er eigenlijk niet zo zeer toe, het belangrijkste is goede regie. In België is het allemaal in staatshanden en is het een puinhoop, in Nederland hangt het ergens tussen staat en privaat in en werkt het - in de regel - vrij goed.ArcticWolf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:32:
[...]
zeg dat nou niet... dan gaan we weer 20 pagina's wellus nietus hebben.
ps: ik ben ook tegen privatisering
En uiteindelijk draait het alleen maar om geld bij bedrijven. Met de gedachte dat er winst gemaakt moet worden kun je nooit een goede dienstverlener zijn.Alex) schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:53:
[...]
Publiek of privaat doet er eigenlijk niet zo zeer toe, het belangrijkste is goede regie. In België is het allemaal in staatshanden en is het een puinhoop, in Nederland hangt het ergens tussen staat en privaat in en werkt het - in de regel - vrij goed.
Verwijderd
Zelfs bij bedrijven die in overheidshanden zijn of staatsbedrijven draait het om de winst, we hebben zelf het beste voorbeeld in huis.ArcticWolf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:07:
[...]
En uiteindelijk draait het alleen maar om geld bij bedrijven. Met de gedachte dat er winst gemaakt moet worden kun je nooit een goede dienstverlener zijn.
Bij staatsbedrijven zie je dan weer eerder dat er geknoeid wordt, dat er sprake is van een ontzettend waterhoofd (veel management) en dat de vakbonden oppermachtig zijn "want het geld is er toch wel".ArcticWolf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:07:
[...]
En uiteindelijk draait het alleen maar om geld bij bedrijven. Met de gedachte dat er winst gemaakt moet worden kun je nooit een goede dienstverlener zijn.
De discussie "wel of niet privatiseren" is niet zo zwart/wit als ze gesteld wordt, het belangrijkste is goede regie over het geheel.
Als je hier op NS doelt: dat is een vreemde eend in de bijt. Het bedrijf is in principe volledig privaat, maar heeft het ministerie van Financiën als enige aandeelhouder. Een aandeelhouder die (begrijpelijk) geld wil zien (via dividend), maar tegelijkertijd is de eigenaar ook nauw betrokken bij de opdrachtgever (I&M) terwijl er in budgetten wordt gesneden en er meer dividend wordt geëist.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:28:
[...]
Zelfs bij bedrijven die in overheidshanden zijn of staatsbedrijven draait het om de winst, we hebben zelf het beste voorbeeld in huis.
"Nee" zeggen is voor NS eigenlijk geen optie, omdat ze dan ofwel de aandeelhouder schofferen, ofwel de opdrachtgever - die dan weer bij de aandeelhouder kan gaan klagen. Bij daadwerkelijk losstaande bedrijven (zoals Syntus, Veolia, Cxx, Arriva) is het onderscheid tussen opdrachtgever en aandeelhouder, en dus ook het verschil in verantwoordelijkheden, veel duidelijker.
[ Voor 45% gewijzigd door Alex) op 25-10-2013 21:31 ]
Nou deze week is mijn geduld weer eens maximaal op de proef gesteld.
Geen dag gehad zonder problemen.
Vandaag was het toetje.
Vanochtend 25 minuten vertraging en net ook weer gedoe omdat er een brandmelding was in tunnel van Rijswijk.
Verbaasd me dat ik er nog zo rustig onder blijf, maar leuk is anders.
Jammer, het ging de laatste tijd juist zo goed allemaal....
Sja, en of zoiets nou beter gaat als het een overheidsinstantie zou zijn geweest?
Ik ken best wel veel mensen die bij de gemeente/overheid werken.
Efficiëntie is daar niet bepaald prio 1.
Vandaag was het toetje.
Vanochtend 25 minuten vertraging en net ook weer gedoe omdat er een brandmelding was in tunnel van Rijswijk.
Sja, en of zoiets nou beter gaat als het een overheidsinstantie zou zijn geweest?
Alle huidige economische systemen kloppen gewoon niet. Of er nou wel of geen overheid bij betrokken is, de enige optie om een wereldwijd een normaal systeem te krijgen is om geld af te schaffen (maar zie je het al voor je...?
) en inefficiency en corruptie zit nou eenmaal in de mens. Ik weet ook niet wat de oplossing is hoor, een quantum computer de maatschappij laten managen...?
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 25-10-2013 22:04 ]
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen te relativeren, tuurlijk is het vervelend maar ja je opwinden gaat echt niet helpen.B_FORCE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:40:
Nou deze week is mijn geduld weer eens maximaal op de proef gesteld.
Vandaag was het toetje.
Overigens ben ik het geheel met ArticWolf eens, in een systeem dat uit eindelijk alleen maar naar geld kijkt kunnen we toch niet verwachten dat er met andere dingen dan centjes ECHT rekening wordt gehouden? Triest gezien geld ook alleen maar een middel ipv een doel is voor de gewone man. (hoewel hij dat zelf vaak vergeet)
Volgens mij had ik al aangegeven dat ik het juist behoorlijk relativeer.GoldenSample schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:19:
[...]
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen te relativeren, tuurlijk is het vervelend maar ja je opwinden gaat echt niet helpen.
Overigens ben ik het geheel met ArticWolf eens, in een systeem dat uit eindelijk alleen maar naar geld kijkt kunnen we toch niet verwachten dat er met andere dingen dan centjes ECHT rekening wordt gehouden? Triest gezien geld ook alleen maar een middel ipv een doel is voor de gewone man. (hoewel hij dat zelf vaak vergeet)
Je doet er idd weinig aan, dus over opwinden heeft geen zin.
Het wordt misschien wel een erg maatschappelijke/politieke discussie, maar ik denk ook niet dat je er komt met geld als uitgangspunt.
Zoiets gaat een keer op z'n gat.
Helaas is dat wel de praktijk waar we mee om moeten gaan
[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 25-10-2013 22:37 ]
Bron: http://www.bndestem.nl/al...67683?ref=category_headerNS Reizigers gaat de controle op zwartrijden maximaal opvoeren.
Vrijdag werd bekend dat donderdagmiddag opnieuw een conducteur is mishandeld door een agressieve reiziger, dit keer op het station Geleen-Lutterade. "De maat is nu vol voor ons. Mensen moeten met hun handen afblijven van ons personeel", aldus een woordvoerder van de NS. De aanpak richt zich op zwartrijders, omdat die voor de meeste agressie zouden zorgen in de trein.
De eigen veiligheidsmensen zullen de komende tijd zo veel mogelijk ingezet worden om zwartrijders op te sporen. Maar juist deze afdeling 'Service en Veiligheid' is onderwerp van discussie. FNV Spoor pleitte eerder deze week in een brief aan de NS-directie voor meer bevoegdheden voor de 600 medewerkers.
De afgelopen weken hebben zich meerdere agressievoorvallen voorgedaan. Zo belandde bij een vechtpartij op het Centraal Station in Amsterdam een conducteur tussen de rails.
Dat ze die sujetten maar keihard aanpakken.
Virussen? Scan ze hier!
Controle op zwartrijden maximaal opvoeren? Betekent dat dan dat je tussen Eindhoven en Rotterdam minstens 1x de conducteur ziet? Moet niet gekker worden!
In Zwitserland kwam bij alle 4 de treinen de conducteur langs voor de volgende stop!
In Zwitserland kwam bij alle 4 de treinen de conducteur langs voor de volgende stop!
Dat is in Japan ook ja.. xD voor elk station komt de conducteur langs (hij streept wel af welke plekken hij heeft gehad bij de voorgaande controle).MBV schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:49:
Controle op zwartrijden maximaal opvoeren? Betekent dat dan dat je tussen Eindhoven en Rotterdam minstens 1x de conducteur ziet? Moet niet gekker worden!
Gisteren in Eindhoven kon je het perron (gewoon op de avond) niet op komen zonder ingecheckt te hebben of kaartje te laten zien. En vannacht richting de nachttrein was ook flinke controle.
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 26-10-2013 11:55 ]
Daarbij is London/Engeland nog gemiddeld veel duurder ook, en is een kaartje bij de automaat halen eigenlijk niet meer te doen (betaal je makkelijk 4x meer, dan als je gewoon naast de automaat via je mobile via Internet kaartje besteld).F.West98 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:52:
@Engeland kuttreinen:
Ja
Watchdog had er van de week nog een item over. Best triest...
En om continentalen er vast op voor te bereiden is de trein naar London toe ook maar even gemiddeld 2x tot wel 4x zo duur geworden

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Wat je al niet in de krant leest 

Wat zal die dude balen

Wat zal die dude balen

Oscar Wilde
N'een toilet in de trein is niet nodig'S.
Nu was dit een trein met een defect toilet. Maar SLT heeft geen toilet. Koplopers hadden vroeger minstens twee toiletten en je kon door de hele trein lopen. Nu zit er maar één toilet per stel in en je kunt niet door de trein lopen.
Je zou toch eens service aan je reizigers geven zeg.

Nu was dit een trein met een defect toilet. Maar SLT heeft geen toilet. Koplopers hadden vroeger minstens twee toiletten en je kon door de hele trein lopen. Nu zit er maar één toilet per stel in en je kunt niet door de trein lopen.
Je zou toch eens service aan je reizigers geven zeg.
Signatures zijn voor boomers.
Nu vraag ik mij af, was de plaszak niet beschikbaar?
Oscar Wilde
Het is natuurlijk ook niet zo slim om, terwijl je moet plassen, op een trein te gaan wachten waarvan je niet weet hoe laat 'ie komt.
Spreek een NS-medewerker aan en vraag waar het toilet is. Als je geen 50 cent op zak hebt, dan loop je het station uit om een plekje te zoeken...
Spreek een NS-medewerker aan en vraag waar het toilet is. Als je geen 50 cent op zak hebt, dan loop je het station uit om een plekje te zoeken...
En jij denkt dat er bij een dergelijke drukte NS-medewerkers beschikbaar zijn?
Oscar Wilde
Das over het algemeen voor mannen toch iets makkelijker dan voor vrouwen...Sefyu schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:39:
Het is natuurlijk ook niet zo slim om, terwijl je moet plassen, op een trein te gaan wachten waarvan je niet weet hoe laat 'ie komt.
Toevallig een paar weken terug zelfde soort situatie meegemaakt. Jongen stond in de trein te trein te vloeken en van het ene been op het andere been te bewegen. Een man sprak hem aan en vroeg wat er was, en inderdaad hij moest zeer nodig en de volgende halte wilde maar niet in zicht komen.
Toen heeft deze man door de coupe geroepen wie er een leeg flesje had, en zowaar kwam er een te voorschijn. Die jongen heeft toen op een vol balkon, wel in het hoekje met even twee andere mensen er voor, in dat flesje zijn blaas geleegd.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Zo'n controle heb ik gemiddeld 1 keer per maand op Almere CentrumArcticWolf schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:54:
[...]
Dat is in Japan ook ja.. xD voor elk station komt de conducteur langs (hij streept wel af welke plekken hij heeft gehad bij de voorgaande controle).
Gisteren in Eindhoven kon je het perron (gewoon op de avond) niet op komen zonder ingecheckt te hebben of kaartje te laten zien. En vannacht richting de nachttrein was ook flinke controle.
Openbare toiletten in NL zijn trouwens sowieso een drama.
Dat is in Duitsland en Portugal een stuk beter geregeld.
(in z'n algemeenheid)
Een van de weinige stations met een goed toilet, is Leiden CS
Ik vind dan weer zo bekrompen dat je daar geld voor moet betalen.
Voor de rest moet je altijd maar zo'n ranzig RVS toilet (met soms een timer) inwurmen.
Ik vind het triest voor een welvarend land als NL
Alles is top notch, maar sanitaire voorzieningen zijn niet beter dan een derde wereld land
[ Voor 32% gewijzigd door B_FORCE op 26-10-2013 16:40 ]
In DE beter geregeld? Ik heb daar een keer de nacht op een niet bepaald klein station doorgebracht, na 00:00 gingen ze op slot... Uiteindelijk halverwege de nacht even snel in (en uit) een ICE gestapt om daar het toilet te gebruiken...
Oscar Wilde
In Duitsland kun je gewoon een restaurant o.i.d. binnenlopen om even de wc te gebruiken - gratis, voor de Hollanders. In Nederland gaan die toiletten doorgaans ook op slot trouwens.Raven schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:30:
In DE beter geregeld? Ik heb daar een keer de nacht op een niet bepaald klein station doorgebracht, na 00:00 gingen ze op slot... Uiteindelijk halverwege de nacht even snel in (en uit) een ICE gestapt om daar het toilet te gebruiken...
Nee, merp!
Kon niets in de buurt vinden dat op dat uur open was. In NL kun je er gewoon bij, mits je een muntstuk bij je hebt om erin te komen.
Oscar Wilde
Niet echt, om 0:00 waren de wc's op Eindhoven ook gewoon dicht, of je nu wel of geen geld bij je hadRaven schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:40:
Kon niets in de buurt vinden dat op dat uur open was. In NL kun je er gewoon bij, mits je een muntstuk bij je hebt om erin te komen.
In Zwolle gaan ze ook op slot 's nachts. Dan kun je nog een 50-eurocentje in je handen hebben, je komt er echt niet meer in
Nee, merp!
Over toiletten op stations kan ik een hoop vertellen 
Als je in de buurt van Schiphol bent, je hebt tijd over en je moet naar het toilet. Houd het eventjes op als het lukt en stap in de trein (Fyra?) naar Schiphol toe. Daar heb je op Schiphol Plaza al 3 toiletgroepen staan in alle hoeken van de hal, en deze worden elke paar uur keurig schoongemaakt, en ze zijn gratis
Als je op Winterswijk bent, zoek niet naar de toilet in en om het mooie stationsgebouw, want sinds begin dit jaar (bij het sluiten van de restauratie) is de openbare toilet daar gesloten. Het alternatief is de toilet bij de Shell binnen.
Als je in de buurt van Schiphol bent, je hebt tijd over en je moet naar het toilet. Houd het eventjes op als het lukt en stap in de trein (Fyra?) naar Schiphol toe. Daar heb je op Schiphol Plaza al 3 toiletgroepen staan in alle hoeken van de hal, en deze worden elke paar uur keurig schoongemaakt, en ze zijn gratis
Als je op Winterswijk bent, zoek niet naar de toilet in en om het mooie stationsgebouw, want sinds begin dit jaar (bij het sluiten van de restauratie) is de openbare toilet daar gesloten. Het alternatief is de toilet bij de Shell binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 26-10-2013 22:32 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Klopt. Toen ik studeerde nog een maand of 3 als schoonmaker op Schiphol gewerkt.AW_Bos schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:31:
Over toiletten op stations kan ik een hoop vertellen
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Op station Amersfoort zijn ook prima toiletten. Dat er 50 cent voor betaald moet worden en er een toilet-juffrouw bij zit is juist een voordeel vind ik. Dat houdt de zwervers en andere viespeuken nog een beetje op afstand. Enige nadeel is dat ze al om 22:00 uur dicht gaan. Ruim voor de laatste trein.
Leuk als je een abonnement hebt. Als je een extra kaartje moet kopen om even naar Schiphol te gaan voor het toilet wordt het al snel een dure aangelegenheid.AW_Bos schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:31:
In Nederland heb je sowieso nauwelijks openbare toiletten, als ze er zijn zitten ze nagenoeg altijd in winkels of restaurants. Dat is in het buitenland inderdaad vaak beter geregeld.
Vroeger had je er idd veel meer. Maar een heleboel zijn er in de loop der tijd verdwenen, vaak omdat in Nederland de mentaliteit "als het niet van mij is, mag ik het slopen" nogal populair is, en er dus veel vandalisme plaatsvind. En da's duur om te herstellen.
En dat is dus ook de reden dat veel toiletten op stations (iig degenen waar geen sanitair manager (vroeger toiletjuffrouw geheten) bij zit) vaak op slot zitten en je dus expliciet de sleutel moet halen
En dat is dus ook de reden dat veel toiletten op stations (iig degenen waar geen sanitair manager (vroeger toiletjuffrouw geheten) bij zit) vaak op slot zitten en je dus expliciet de sleutel moet halen
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 27-10-2013 11:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Morgen aangepaste dienstregeling, n.a.v. de voorspelde bijna orkaan-achtige storm:
Bron en wat meer details over de betreffende trajecten: http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detailMaandag 28 oktober rijden de treinen van NS uit voorzorg volgens een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten zal elk half uur een trein rijden, in plaats van elk kwartier. NS en ProRail hebben dit besloten op basis van de weersverwachting van onafhankelijke weerbureaus voor de komende 24 uur. Zij verwachten morgen in het gehele land een zuidwesterstorm. Vooral in het westen en noorden van het land worden zeer zware windstoten verwacht.
Net als op de weg en in de lucht kan het treinverkeer hier grote hinder van ondervinden. Dit vormt een groot risico voor het treinverkeer. Bomen en takken zijn momenteel topzwaar. Bij een zware storm is de kans op omvallende bomen en takken die op het spoor terecht kunnen komen groot. Ook wordt er door de storm veel bladval op het spoor verwacht waardoor de sporen glad kunnen worden.
Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen en reizigers een voorspelbare reis te bieden, passen NS en ProRail vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op een aantal trajecten aan.
Tijdens deze aangepaste dienstregeling rijden er op een aantal trajecten minder Sprinters en Intercity’s. Door deze aanpassing is er op het drukke Nederlandse spoor meer ruimte in de dienstregeling om eventuele verstoringen door de storm op te vangen en zijn wij in staat meer betrouwbare reisinformatie aan onze reizigers te bieden. Het kan hierdoor drukker in uw trein zijn en uw reis kan langer duren doordat u vaker moet overstappen. Met name in de spits is het extra druk in de trein. Reizigers die in de gelegenheid zijn buiten de spits te reizen wordt geadviseerd dit te doen. Daar waar mogelijk worden treinen verlengd. Op sommige trajecten hebben reizigers een extra overstap. Plan voor een zo actueel mogelijk advies uw reis kort voor vertrek.
Virussen? Scan ze hier!
Wel goed, alhoewel ik denk dat er zeker in de middagspits veel mis gaat. Nu was er op zondag al veel vertraging in Utrecht e.d.wildhagen schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:32:
Morgen aangepaste dienstregeling, n.a.v. de voorspelde bijna orkaan-achtige storm:
[...]
Bron en wat meer details over de betreffende trajecten: http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail
Worden de treinen dat wel 2x zo lang, of hoe zit dat?
Kia Niro-EV 2024
geloof je het zelfFreak187 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:17:
Dat past toch niet langs het perronFreak187 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:17:
Op de radio zeiden ze dat ze hun best gingen doen, maar ik betwijfel of dat gaat helpen voor de publieke opinie.
De intercity stations zijn meestal (enkele uitzonderingen daargelaten) geschikt voor 14 baks treinen
@Boudewijn jazeker de intercity Maastricht - Alkmaar is ochtends 12 bakken lang. Die kun je niet zomaar verdubbelen.
/Flauw: Plan-V erachter hangen 
Nee ben wel benieuwd morgen hoe de treinenloop zich houdt, aangezien ik morgen naar Heerlen toe moet. Verwacht hooguit wat meer vertragingen, bovenop de normale +10 minuten.
Nee ben wel benieuwd morgen hoe de treinenloop zich houdt, aangezien ik morgen naar Heerlen toe moet. Verwacht hooguit wat meer vertragingen, bovenop de normale +10 minuten.
Exact, daarom gaat dat dus niet gebeuren op de drukkere trajecten.soeppie schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:52:
@Boudewijn jazeker de intercity Maastricht - Alkmaar is ochtends 12 bakken lang. Die kun je niet zomaar verdubbelen.
Ben soms blij dat ik maar een slordige 10m met de trein hoef.
Vanuit waar...? Kerkrade of zo...?larshack schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:05:
[...] aangezien ik morgen naar Heerlen toe moet. Verwacht hooguit wat meer vertragingen, bovenop de normale +10 minuten...

Nee vanuit Boxtel, vanuit daar is het meestal al +5 tot +10 en vaak in Eindhoven hetzelfde verhaal.
Tel daarbij op dat de openbare wcs over het algemeen niet zo heel schoon zijn. En dan is het een (te?) dure investering voor een kleine beetje service waar 5% van Nederland misschien gebruik van maakt.wildhagen schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:56:
Vroeger had je er idd veel meer. Maar een heleboel zijn er in de loop der tijd verdwenen, vaak omdat in Nederland de mentaliteit "als het niet van mij is, mag ik het slopen" nogal populair is, en er dus veel vandalisme plaatsvind. En da's duur om te herstellen.
en bedankt NS... ipv een directe verbinding van steenwijk naar duivendrecht, mag ik morgen opeens overstappen in Lelystad én Almere. volle treinen dus... nou... thnx... de logica ontgaat me ook echt totaal.wildhagen schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:32:
[...]
Bron en wat meer details over de betreffende trajecten: http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail
ik kan natuurlijk ook omreizen via amersfoort, maar dat geeft veel extra reistijd en ook volle treinen.
echt, dat je maatregelen neemt snap ik. helemaal goed. maar het idee achter dit systeem ontgaat me echt compleet.
Ga gewoon vanavond alvast naar Duivendrecht. Ben je in ieder geval op tijd... 
Ik zou toch over Amersfoort gaan. beter één keer overstappen op Amersfoort dan drie keer op Zwolle, Lelystad en Almere...
Ik zou toch over Amersfoort gaan. beter één keer overstappen op Amersfoort dan drie keer op Zwolle, Lelystad en Almere...

[ Voor 44% gewijzigd door Fiber op 27-10-2013 21:01 ]
Verwijderd
In Engeland wordt je ook niet zo blij van de maatregelen op het spoorHeavy rain and high winds are forecast across central and southern England and Wales tonight and into Monday.
This may mean that some trains are delayed or cancelled, and some Train Operators are running amended timetables with many Train Operators not running a service before 09:00.
Road conditions are also expected to be hazardous, so please allow extra time to reach the station and allow extra time for connecting trains.
The following train operators have confirmed either amended timetables or the possibility of amended timetables. Please use the links for the latest information:
Heeeeeel veeeeeel train operators
Lange, drukke lijnen zijn ideaal om vertraging van de ene plek over te brengen naar de andere, vandaar dat ze langere (drukke?) lijnen in meerdere stukken splitsen, lijkt me.mystic schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:44:
[...]
echt, dat je maatregelen neemt snap ik. helemaal goed. maar het idee achter dit systeem ontgaat me echt compleet.
Tja, daar kan je dus ineens niet meer met de trein naar je werk/school... Dat vind ik wel heel erg eigenlijk.quote: lemmingThis may mean that some trains are delayed or cancelled, and some Train Operators are running amended timetables with many Train Operators not running a service before 09:00.
Verwijderd
Dat jij het niet begrijpt wil natuurlijk niet zeggen dat het onzin is. Deze maatregelen zijn bedoeld om meer ruimte in de dienstregeling te creëren om zodoende vertragingen en problemen beter op te kunnen vangen. Als er minder treinen rijden zit een vertraagde trein een andere trein minder snel in de weg en verspreiden vertragingen zich dus niet als een olievlek over het land. Daarnaast is het makkelijker om treinen/reizigers om te leiden in geval van een geblokkeerd traject door omgewaaide bomen. Het hele zaakje wordt robuuster waardoor er bij de verwachtte problemen geen chaos ontstaat. Er is dus overlast maar de overlast bij problemen is minder dan als deze maatregelen niet getroffen werden.mystic schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:44:
[...]
en bedankt NS... ipv een directe verbinding van steenwijk naar duivendrecht, mag ik morgen opeens overstappen in Lelystad én Almere. volle treinen dus... nou... thnx... de logica ontgaat me ook echt totaal.
ik kan natuurlijk ook omreizen via amersfoort, maar dat geeft veel extra reistijd en ook volle treinen.
Dat is de bedoeling tenminste. Er zijn grenzen, als er morgen massaal bomen omwaaien en er een heleboel trajecten geblokkeerd worden valt er voor de NS en ProRail ook weinig meer aan te doen. Ze doen in elk geval hun best.
Ik ben blij dat de NS mijn traject een keer overslaat. Hopelijk morgen ook normale lengte van treinen en dan ben ik happy.
Dagje vrij of dagje thuis werken. Ik zie het probleem niet helemaal...marcop23 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:13:
[...] Tja, daar kan je dus ineens niet meer met de trein naar je werk/school... Dat vind ik wel heel erg eigenlijk.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!