Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.909 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt gewoon slapen met oordopjes, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Iets met trollen en niet voeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Wellicht is de gebroken nacht een beetje teveel geweest. Laten we het er maar op houden. Vanaf nu gaan we echter weer OF normaal doen OF wat anders doen

[ Voor 80% gewijzigd door PWM op 15-10-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Funda heeft ansich nog wel wat leuke huisjes staan, midden op de Veluwe!
Er zijn zelfs stukken waar ook geen stadsbus rijd, hoe ideaal is dat!

Serieus he..
Ik woon naast Arnhem Centraal, hier hebben ze vorige zomer ook de hele boel om moeten gooien.
Kwestie van een goed boek mee naar bed nemen ipv de iPad of de flatscreen, slaap je er zo doorheen!

HOERA! mijn eerste post sinds uhh.. jaren lurken in dit topic ;)

[ Voor 2% gewijzigd door PWM op 15-10-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je zou bijna verwachten dat iemand die zulk commentaar heeft, man is, en rond de twintig jaar oud. Blijkt het een vrouw van bijna 40 te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Ik dacht eigenlijk 15, en ik denk dat iemand uit '77 "bijna 40" noemen ook wel een klein beetje overdreven is. Ze verdient het wel trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nja goed, troll is troll. Ik voel me meer beledigd maar goed.

net gepost:
http://www.prorail.nl/nie...-bikkelen-door-in-heerlen

[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 15-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:10
O wat zijn ze boos !

http://www.telegraaf.nl/b...wer_boos_op_Belgen__.html

Er zou op zijn minst de goede foto bij geplaatst kunnen worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel erg hoge verwachtingen van de Telegraaf MuzenJaap...
Kaj. schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:18:
Iets met trollen en niet voeren. ;)
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Toch vreemd dat AB commentaar kan geven op een rapport dat volgens de rechter zelfs niet moet vrijgegeven worden. Of zouden ze zich hier baseren op het gedeelte van het rapport dat een tijdje terug gelekt is in de media?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Stel...

Ik ben stinkend rijk, een beetje gek, ik verveel me en wil een wereldreis maken. Ik kan een boot kopen, met bemanning, en de wereld rondvaren. Ik kan ook een privé vliegtuig kopen en de wereld rondvliegen, of een enorme camper, etc.

Maar kan ik ook een trein kopen, een machinist etc. inhuren en daarmee op wereldreis gaan?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Fiber schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:26:
Stel...

Ik ben stinkend rijk, een beetje gek, ik verveel me en wil een wereldreis maken. Ik kan een boot kopen, met bemanning, en de wereld rondvaren. Ik kan ook een privé vliegtuig kopen en de wereld rondvliegen, of een enorme camper, etc.

Maar kan ik ook een trein kopen, een machinist etc. inhuren en daarmee op wereldreis gaan?
Als jij een trein kunt vinden die toegelaten is op de spoorwegen van alle landen die je aandoet, en bovendien die op de een of andere manier de oceaan over weet te krijgen, in principe wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
CyBeR schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:28:
[...]

Als jij een trein kunt vinden die toegelaten is op de spoorwegen van alle landen die je aandoet, en bovendien die op de een of andere manier de oceaan over weet te krijgen, in principe wel.
Er zijn veerponten waar een trein op mee gaat. Dus als je geld genoeg hebt :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

Zorg dat je een Talgo-rijtuig te pakken krijgt, want die hebben variabele assen. Voor tractie heb je polycourante locomotieven of kun je in een grensstation voor een locwissel zorgen. Verder zal het vooral afspraken zijn met allerlei lokale spoorwegoperators voor dit 'bijzonder transport'.

Voor overzee, tsja... rijtuig in een diepe boot en jij erop? :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RocketKoen schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:37:
[...]

Er zijn veerponten waar een trein op mee gaat. Dus als je geld genoeg hebt :P
Het is maar fantasie natuurlijk...

Maar dan zouden we dus een diesel locomotief/trein moeten nemen, dan hebben we geen gedoe met bovenleidingen etc. Als we naar het Oosten gaan moet Hong Kong wel haalbaar zijn dus.

Zijn er nog grote problemen met spoorbreedtes te verwachten...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Valt me nog mee dat Ansaldo de Mafia nog niet ingezet heeft, maar wat niet is kan nog komen.

Aangezien het een offer was wat we niet konden laten liggen, maar nu toch maar weggegooid hebben.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alex) schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:45:
[...]

Zorg dat je een Talgo-rijtuig te pakken krijgt, want die hebben variabele assen. Voor tractie heb je polycourante locomotieven of kun je in een grensstation voor een locwissel zorgen. Verder zal het vooral afspraken zijn met allerlei lokale spoorwegoperators voor dit 'bijzonder transport'.

Voor overzee, tsja... rijtuig in een diepe boot en jij erop? :)
Geen onoverkomelijke problemen dus. :)

Is er al eens iemand zo gek geweest...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fiber schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:46:
[...]
Zijn er nog grote problemen met spoorbreedtes te verwachten...? O-)
Dat verschilt her en der ook nog wel maar op zich is standard guage (1435mm) redelijk standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:11:
[...]

Dat verschilt her en der ook nog wel maar op zich is standard guage (1435mm) redelijk standaard.
Toch zijn er aardig wat uitzonderingen zoals het Iberisch schiereiland (1668 mm), Rusland en Finland (1520 mm), Ierland (1600 mm), Zuid-Afrika (1067 mm)... dat zijn toch redelijk grote gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Meanwhile, in Leuven.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-2bO8_QxcI6M/Ul140N8oF1I/AAAAAAAADo4/QexB0S7KMDY/w669-h892-no/DSC_0065.jpg
https://plus.google.com/1...2209419/posts/Zx8RHMVMSxb
Siemens Velaro e320, of te wel de opvolger voor de huidige Eurostar.

[ Voor 1% gewijzigd door Mercatres op 15-10-2013 19:25 . Reden: Velaro! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:We gaan weer gewoon gezellig verder :) En vooral ook geen trollen voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:30
Stel...

Een dieseltrein die in twee richtingen kan rijden zonder dat een locomotief moet omlopen is waarschijnlijk het handigst.
Er bestaan inderdaad draaistellen waarvan de wielen op de as kunnen schuiven en zodoende voor meerdere spoorbreedtes bruikbaar zijn. Nu heb ik weinig verstand van deze materie maar ik kan me niet herinneren dat dit soort draaistellen bestaat voor meer dan twee spoorbreedtes. En zeker niet in combinatie met smalspoor (1000 of 1067 mm). Ook gaat het volgens mij altijd om niet aangedreven draaistellen maar daar twijfel ik nog over.

Maar als je toch genoeg geld hebt dan kan je een wat langere trein nemen en dan een deel reserveren voor de opslag van draaistellen in diverse spoorbreedtes. Alleen nog iets slims bedenken om ze er onder te krijgen bij een overgang.

Je kunt het best voor eigen machinisten/monteurs zorgen. De bediening van treinen is zeker niet standaard (hoewel er in Europa wel naar gestreefd wordt), een 'vreemde' machinist zal er zeker niet zomaar mee kunnen rijden. Even afgezien van allerlei technische toelatingen hoef je dan bij de spoorwegmaatschappij over wiens traject je rijdt alleen een pilot in te huren.

Er zal in ieder geval een heleboel geregeld moeten worden eer je kunt gaan rijden waar jij dat wilt.
Maar wat maakt het uit, je hebt geld zat dus daar neem je iemand voor in dienst. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 15-10-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:31:
nja goed, troll is troll. Ik voel me meer beledigd maar goed.

net gepost:
http://www.prorail.nl/nie...-bikkelen-door-in-heerlen
Ben je niet de enige daarom ging ik er ook zo tegen in

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mercatres schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:24:
Meanwhile, in Leuven.
[afbeelding]
https://plus.google.com/1...2209419/posts/Zx8RHMVMSxb
Siemens Velaro e320, of te wel de opvolger voor de huidige Eurostar.
Globale kleurstelling van een SLT. Ik vind het niks. Dan liever de kleurstelling van de mock-up: http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Eurostar_e320

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28
Was deze al langs gekomen?
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8260/10171989844_b77c879748_o.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Zandpad op 16-10-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
in het Engels ook nog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Maasluip schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 07:19:
[...]

Globale kleurstelling van een SLT. Ik vind het niks. Dan liever de kleurstelling van de mock-up: http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Eurostar_e320
Ja, inderdaad. Die mock-up/demo is best wel neat. Lekker futuristisch. Maar het ging me meer om het feit dat ik er eentje heb gezien, en qua model vind ik hem mooier dan de vorige (TMST)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03
Niets meer aan doen en zo in gebruik nemen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Koenoe schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:37:
[...]

Niets meer aan doen en zo in gebruik nemen.
Slecht idee. Straks valt er een paneel af, en staat er alleen "buy trains from italy". Dat wil je niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23
^^ whaha idd :+
Whahaha geniaal! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 16-10-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:49:
[...]

Slecht idee. Straks valt er een paneel af, en staat er alleen "buy trains from italy". Dat wil je niet riskeren.
omg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

volgens mij de eerste keer dat ik zo heb dubbelgelegen in het treinen topic :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:49:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/12/30/article-2080152-0F4C2DDB00000578-90_634x263.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mansveld wil geen overvolle treinen meer
Er moet een eind komen aan treinen die altijd maar overvol zijn.

Staatssecretaris Wilma Mansveld vindt dat de NS er voor de invoering van de nieuwe dienstregeling eind 2014 voor moet zorgen dat de structurele problemen op sommige trajecten zijn opgelost. Dat schrijft ze woensdag aan de Tweede Kamer.

''Overvolle treinen leiden tot een niveau van reiscomfort dat wat mij betreft onder het aanvaardbare basisniveau ligt dat reizigers mogen verwachten'', stelt Mansveld. Ze heeft er begrip voor dat treinen soms te vol zitten door storingen, incidenten of een plotselinge piek in het aantal reizigers. ''Maar aan treinen die structureel te vol zijn, moet de NS iets doen.''

De NS brengt op dit moment in kaart wat de oorzaken zijn van de volle treinen. Aan de hand van de uitkomsten moet de NS maatregelen nemen ''zodanig dat de problemen zich vanaf begin 2014 niet meer in deze mate en gedurende zo'n lange periode voordoen.''

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig staaltje symboolpolitiek. De NS is al bezig met het in kaart brengen van het probleem (en daarna het oplossen daarvan) en nu zegt de staatssecretaris dat de NS dat moet gaan doen. Laten zien dat je de NS hard aanpakt met iets wat ze toch al doe. Lekker nuttig. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:37:
De NS is al bezig met het in kaart brengen van het probleem (en daarna het oplossen daarvan)
Nu al? Voortvarend zeg. Want die berichten van volle treinen spelen toch al zeker een half jaar.

En verder is het niet verkeerd dat de stas het eens een keer opneemt voor de reiziger. Nu alleen nog in de concessievoorwaarden opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik moet wel zeggen dat de laatste drie weken, het materiaal in zowel de ochtend als de avondspits een heel stuk langer is tussen Amersfoort en Utrecht (ochtend, in de avond andersom). Vanaf Amersfoort enkel ICM van minimaal 10 bakken gehad (3x3x4) terwijl daarvoor standaard met 8 gereden werd (8x8). Twee keer zelfs een vierdelige ICM voorbij zien komen (minimaal 12 bakken, kon niet tellen hoeveel het er precies waren).

En vanaf Utrecht een enkele keer 8 bakken VIRM, maar voor 90% van de gevallen ook een 3 delige ICM serie terwijl dit er vroeger maar 2 waren. Afgelopen week overal kunnen zitten (1e klasse), enkel maandag toen de storing bij Woerden was, was het ramvol maar toen had alles vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

In Rotterdam hebben ze een nieuwe gewoonte: de trein van 6:05 naar Utrecht en verder vertrekt vanaf spoor 14. Soms ook van 12 of 10b overigens: elke ochtend weer een loterij, maar goed.
Kom je 14 opgelopen aan de rechterkant van de tunnel, staan daar twaalf of zelfs nog meer bakken.
Helaas blijkt dan dat acht van die bakken daar gewoon staan met de lichten uit en ontkoppeld van de vier bakken die daadwerkelijk die dienst gaan rijden en kun je dus alsnog een sprintje gaan trekken om alsnog je trein te halen. Waarom is dat? Is de tuin te klein?

Niet dat het zo'n enorme moeite is om links de trap te pakken ipv rechts, maar het is gewoon vervelend om alsnog je te moeten haasten omdat de borden beloven dat je trein op a/b staat, terwijl het alleen a blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
Kaj. schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:01:

... Waarom is dat? Is de tuin te klein?

Niet dat het zo'n enorme moeite is om links de trap te pakken ipv rechts, maar het is gewoon vervelend om alsnog je te moeten haasten omdat de borden beloven dat je trein op a/b staat, terwijl het alleen a blijkt te zijn.
Het zou inderdaad kunnen dat er niet voldoende ruimte in de tuin is en dat het materieel langs het perron overnacht. Het kan ook zijn dat in één ruk het materieel voor verschillende treinen wordt voorgebracht en langs het perron wordt gesplitst. De reden hiervoor kan zijn dat er dan minder kruisende rijwegen zijn (goederentreinen die voorlangs moeten o.i.d.) of dat er op dat moment niet voldoende rangeermachinisten beschikbaar zijn om alles apart voor te brengen.

Dat het niet goed wordt aangegeven is natuurlijk slordig.
Ik ben de komende dagen niet op mijn werk en kan dus ook niet nakijken/vragen hoe een en ander gepland is. Stuur een berichtje aan NS met je klacht dan zal dat met mensen in Rotterdam opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
jvdr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:49:
[...]
Dat het niet goed wordt aangegeven is natuurlijk slordig.
Het standaardantwoord van de regisseur Reisinformatie is dat men er niks aan kan doen en dat sterkt mij dan weer in mijn standpunt dat InfoPlus ontwerptechnisch iets is dat de tekentafel nog lang niet had mogen verlaten. Het aangehaalde voorbeeld illustreert perfect hoe InfoPlus niet om kan gaan met meerdere treinen langs één perron wanneer die verschillende treinen (of bestemmingen) niet verdeeld zijn over de aanwezige perronfases. En al zijn ze dat wel, dan helpt dat nog niet wanneer de TBPs qua positionering niet overeenkomen met die perronfases.

[ Voor 29% gewijzigd door Luke! op 17-10-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
Dat InfoPlus nog niet ideaal is was me ook al eens opgevallen. Maar ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om handmatig het een en ander in stellen. Dat zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het wordt tijd voor led-borden/verlichting/stripes op het perron zodat je precies weet waar een trein stopt, welke klasse het is en of hij vol/druk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Robkazoe schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:18:
Het wordt tijd voor led-borden/verlichting/stripes op het perron zodat je precies weet waar een trein stopt, welke klasse het is en of hij vol/druk is of niet.
Zoals nu getest wordt/werd in Den Bosch? De Intercity naar Zwolle heeft af en toe een dergelijk systeem. De keer dat ik het heb gezien werkte het best leuk.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:27
Arriva wil rijden op Fyratraject
Staatssecretaris Wilma Mansveld (spoor) moet 3 maanden de tijd nemen om samen met vervoerbedrijf Arriva te kijken naar een alternatief voor de uitgevallen Fyra.

Dat zei Arriva-directeur Anne Hettinga donderdag tijdens een gesprek met de Tweede Kamer. ''We zijn al 12,5 jaar verder, dus 3 maanden is in mijn ogen niet heel erg veel. En het is in het belang van de reiziger en de belastingbetaler.''
Arriva wil samen met Deutsche Bahn snelle treinen aanbieden op het traject tussen Amsterdam en Brussel. Dat zou vanaf eind volgend jaar al negen keer per dag kunnen.
Enkele jaren later zouden er dan nieuwe hogesnelheidstreinen ingezet kunnen worden, zodat er met 300 kilometer per uur naar Brussel kan worden geraasd.
Samen met de Lage Landen Lijn die Arriva nu al in de pen heeft voor de verbinding Den Haag-Brussel vormt het nieuwe voorstel volgens Hettinga een veel beter alternatief dan de NS en de Belgische NMBS nu hebben gepresenteerd.
Na het uitvallen van de Fyra hebben die bedrijven een plan gemaakt waarbij er meer intercity's gaan rijden. Ook zullen de Thalys en de Eurostar vaker worden ingezet. De NS en de NMBS stelden tijdens het gesprek vraagtekens te hebben bij de uitvoerbaarheid van de plannen van Arriva.
Arriva, dat in het noorden en oosten van het land nu al met treinen rijdt, heeft nog geen definitieve offerte neergelegd bij Mansveld, omdat belangrijke informatie daarvoor ontbreekt. ''We hebben daar meerdere malen om gevraagd, maar niet gekregen'', aldus Hettinga.
Hij hoopt nog een kans te krijgen om een prijsvoorstel te doen aan Mansveld.
Bron: http://www.nu.nl/politiek...l-rijden-fyratraject.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:54
Het addertje onder het gras staat hier niet bij: ze willen een deel van het hoofdrailnet. Nooit doen op die voorwaarde wat mij betreft. Het grote DB wil gewoon een poot tussen de deur in Nederland. Nog meer opknippen, nog meer markt? Nee dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

D-e-n schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:04:
Het addertje onder het gras staat hier niet bij: ze willen een deel van het hoofdrailnet. Nooit doen op die voorwaarde wat mij betreft. Het grote DB wil gewoon een poot tussen de deur in Nederland. Nog meer opknippen, nog meer markt? Nee dank u.
Nergens wordt gerept dat NS/Nedtrain ook enorm gefaald hebben in dit project. Het lijkt mij zeker wel verstandig als we meer gaan opknippen. NS heeft helemaal geen kaas gegeten van HSL's dus laat dat gewoon een ander bedrijf doen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Concurrentie op het spoor (dus ook passagiers) is helemaal niet verkeerd. Helaas is het vrij lastig om een nieuwe vervoerder ruimte op het spoor te geven, zonder dat de bestaande vervoerders er last van hebben.
Verder is er ook een nadeel dat defect materieel van 1 vervoerder meteen van invloed is de treinenloop van andere vervoerders.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nog afgezien van dat de HSL in feite een aparte concessie was: waarom zou dat een slecht ding zijn? Met een NS die stelselmatig met te korte treinen rijdt en haltes overslaat? Is NS soms het voorbeeld van een goede vervoerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:29:
[...]

Nog afgezien van dat de HSL in feite een aparte concessie was: waarom zou dat een slecht ding zijn? Met een NS die stelselmatig met te korte treinen rijdt en haltes overslaat? Is NS soms het voorbeeld van een goede vervoerder?
Zit een reiziger te wachten op meerdere vervoerders, meerdere kaartjes, meerdere telefoonnummers, verschillende kleuren treinen voor die paar cent die het scheelt? > nee. Het hele idee al dat we meerdere OV-chipkaarten krijgen :') brrrr
En vertragingen zijn niet alleen aan de vervoerder te wijten.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 17-10-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:30:
Zit een reiziger te wachten op meerdere vervoerders, meerdere kaartjes, meerdere telefoonnummers, verschillende kleuren treinen voor die paar cent die het scheelt? > nee.
Vertragingen zijn niet alleen aan de vervoerder te wijten.
Dit valt best te centraliseren. In de praktijk blijkt ook dat het bijvoorbeeld bij een NS heel veel moeite heeft gekost om de klantenservice die ze nu hebben op dit niveau te krijgen. Als je een aanbesteding zou uitschrijven voor een ander bedrijf die de klantenservice gaat doen kan je dit loskoppelen van de vervoersbedrijven. Vervoersbedrijven kunnen zich dan concentreren waar ze goed in zijn én ze hoeven niet met die verdomde klanten te praten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hebben we het over een paar cent die het scheelt of over 10 jaar die de reiziger niet van de HSL gebruik heeft kunnen maken?
Om een paar cent uit te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:33:
[...]
Dit valt best te centraliseren. In de praktijk blijkt ook dat het bijvoorbeeld bij een NS heel veel moeite heeft gekost om de klantenservice die ze nu hebben op dit niveau te krijgen. Als je een aanbesteding zou uitschrijven voor een ander bedrijf die de klantenservice gaat doen kan je dit loskoppelen van de vervoersbedrijven. Vervoersbedrijven kunnen zich dan concentreren waar ze goed in zijn én ze hoeven niet met die verdomde klanten te praten.
wtf heb je dan aan privatisering? Maar goed in mijn ogen is privatisering echt een fabeltje en dat zal altijd zo blijven zolang de hele wereld niet dezelfde belasting regels heeft en wetten (en daarna nog steeds, greed over quality zit in de mens)
Ik heb zo'n 7 lopende projecten van zo'n +-4 miljard euro, ik heb met honderden leveranciers te maken en uiteindelijk maakt het geen ene fuck uit of je nou bij bedrijf A uit Australie zaken doet of B uit Nederland, uiteindelijk ben je ALTIJD meer kwijt en de kwaliteit is ook even ***. Daarnaast maakt het niet uit HOE goed je het contract dicht timmert er blijft altijd een gat in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:01

Wokschotel

Op 6 wielen

LauPro schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:33:
[...]
Kiddin', right? Klantenservice loskoppelen van de vervoerbedrijven?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

Wokschotel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:17:
[...]
Kiddin', right? Klantenservice loskoppelen van de vervoerbedrijven?
Dat zou in theorie kunnen werken als ze genoeg toegang krijgen. En die toegang gaan ze nooit krijgen. Zie je ook bij bedrijven die dat al hebben gedaan (zoals verschillende callcenters). In de praktijk zijn er gewoon teveel obstakels bij dit soort dingen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
De vraag naar trein is in Nederland erg hoog, daarbij zijn de afstanden klein, hoge bevolkingsdichtheid en is de Nederlander erg welvarend.

Maw er zijn waarschijnlijk best een aantal vervoerders die hier graag aan de bak willen, en daar best geinteresseerd in zijn om daar in te investeren.
Als de NS geen staatsteun had gehad hadden we hier waarschijnlijk al een tijdje een prijs/kwaliteit/service oorlog gehad. (waar ik geen directe nadelen aan zie die groter zijn dan de situaties die NS/Prorail nu wel eens opleveren, Tja meer kaartjes maar als het er netto goedkoper door wordt is iedereen snel genoeg overtuigd denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
bartvl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:30:
[...]

Zoals nu getest wordt/werd in Den Bosch? De Intercity naar Zwolle heeft af en toe een dergelijk systeem. De keer dat ik het heb gezien werkte het best leuk.
Den Bosch heeft dat systeem idd, maar het zit alleen boven de dakrand van Perron 1 aangebracht dus heb het nog niet in werking gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Die proef in Den Bosch liep tot 1 juli 2013.

[ Voor 17% gewijzigd door Tochjo op 18-10-2013 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik heb er destijds (dagelijks) mee gereisd, was ook een apptester. Het werkte op zich wel leuk, alleen het probleem dat je nu krijgt is dat niemand zich meer over het perron verspreiden, maar alleen waar de deuren komen. Bovendien gaan er veel mensen bij de groene delen staan, dus uiteindelijk wisselen de groene en rode delen zich af met drukte. (in principe als het systeem goed zou werken / de mensen de aanwijzingen goed opvolgen) dan zou de hele trein overal dezelfde druktekleur hebben...) Ik kan niet zeggen dat het systeem veel hielp, druk was het toch (reisde altijd in de spits). Wellicht dat het voor sommige wel hielp en met name buiten de spits meer hielp.
Het was wel fijn dat de eerste klas en stilte-coupes aan gegeven werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Eypo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:54:
Ik heb er destijds (dagelijks) mee gereisd, was ook een apptester. Het werkte op zich wel leuk, alleen het probleem dat je nu krijgt is dat niemand zich meer over het perron verspreiden, maar alleen waar de deuren komen.
Dat gebeurt nu ook al (in ieder geval bij de Fyra). Zou al een hoop schelen als mensen gewoon netjes in een rij konden staan, maar helaas kunnen ze dat alleen aan de andere kant van de Noordzee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
enchion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:48:
[...]

De vraag naar trein is in Nederland erg hoog, daarbij zijn de afstanden klein, hoge bevolkingsdichtheid en is de Nederlander erg welvarend.

Maw er zijn waarschijnlijk best een aantal vervoerders die hier graag aan de bak willen, en daar best geinteresseerd in zijn om daar in te investeren.
Als de NS geen staatsteun had gehad hadden we hier waarschijnlijk al een tijdje een prijs/kwaliteit/service oorlog gehad. (waar ik geen directe nadelen aan zie die groter zijn dan de situaties die NS/Prorail nu wel eens opleveren, Tja meer kaartjes maar als het er netto goedkoper door wordt is iedereen snel genoeg overtuigd denk ik)
Dat weet ik nog niet zo zeker. In het VK is de treinmarkt bijvoorbeeld als heel lang geprivatiseerd met een tiental verschillende aanbieders. En de prijzen liggen daar echt absurd hoog.

het grote verschil is dat de bedrijven daar zelf verantwoordelijk zijn voor het aanleggen en onderhouden van het spoor, dus misschien dat er niet zoveel subsidie in gaat als hier.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, maar de kwaliteit in grote delen van het VK is ook niet echt om over naar huis te schrijven, vaak een hele kale dienstregeling (zeker in minder bevolkte gebieden), veel uitvallende treinen, relatief veel vertraging etc. En idd, alles is daar erg duur qua kaartjes t.o.v. hier.

Ook heeft het Britse spoor nu niet bepaald een goed trackrecord en reputatie op het gebied van onderhoud en veiligheid, to put it mildly.

Ik zou toch niet graag de Britse situatie hier in NL zien verschijnen eigenlijk, zou toch wel een flinke verslechtering betekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 18-10-2013 11:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vooroordelen.

Ja, je kunt in Engeland inderdaad heel dure kaartjes krijgen (£ 1000 voor een enkeltje), maar je kunt er ook hele goedkope kaartjes krijgen mits je buiten de spits reist en vroeg boekt. Het Thalys-model, maar dan nog verder geperfectioneerd.

Het Britse netwerk heeft in de Railtrack-jaren een flinke achterstand opgelopen, maar Railtrack's opvolger, Network Rail, is hard bezig om die achterstanden weg te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alleen heeft het grootste deel van de reizigers niet de luxe om buiten de spits te reizen, omdat ze naar hun werk moeten. En dan zijn de kaartjes dus vrij duur over het algemeen, als je het met hier vergelijkt.

Er zijn daar gebieden waar je op enkele dagen (vooral weekend) of 's avonds maar één trein per 2 uur hebt bijvoorbeeld (lokale lijnen). Voor zover niet vertraag of geschrapt, want dan kan je dus 2 (uurdienst) of 4 (2-uurs dienst) uur wachten. Vooral in Arriva-gebieden zie je dat veel (Wales met name), maar ook in Noord-Engeland en Schotland.

Als je dat hier zou invoeren zou dat toch echt een flinke verschraling betekenen tov het huidige aanbod.

En qua onderhoud zijn ze idd aan het inlopen, maar ze lopen nog altijd vér achter. Ook de veiligheid laat nog steeds te wensen over tov hier. Als je ziet wat voor rare ongelukken daar gebeuren door foutjes/nalatigheden bij maintenance (mooi voorbeeldje: Wikipedia: Grayrigg derailment, of Wikipedia: King's Cross derailment).

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 18-10-2013 11:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
@Alex Ik ben zeer frequent met de trein in VK geweest toen mijn zus er woonde.
Was in de jaren 1999 - 2001 toen was het heel duur voor echt slechte service en heel verwarrend met verschillende maatschappijen en tarieven die konden gelden.

(Variend uit mijn hoofd tussen 10 pond en 25pond allebei voor 60 min trein.) Pond stond op 3,5 gulden.

Voorbeeld:
Londen Luton airport -> Kingscross daar waren drie tarieven voor afhankelijk van de trein waar je instapte.
Wat niet duidelijk op trein stond want ze maakte allemaal dezelfde stops met oud stoptrein achter materiel. Echter de treinen van Thames link waren zogenaamde luxe treinen en waren veel duurder, wat je er niet af zag.

[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 18-10-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:21:
Alleen heeft het grootste deel van de reizigers niet de luxe om buiten de spits te reizen, omdat ze naar hun werk moeten. En dan zijn de kaartjes dus vrij duur over het algemeen, als je het met hier vergelijkt.

Er zijn daar gebieden waar je op enkele dagen (vooral weekend) of 's avonds maar één trein per 2 uur hebt bijvoorbeeld (lokale lijnen). Voor zover niet vertraag of geschrapt, want dan kan je dus 2 (uurdienst) of 4 (2-uurs dienst) uur wachten. Vooral in Arriva-gebieden zie je dat veel (Wales met name), maar ook in Noord-Engeland en Schotland.

Als je dat hier zou invoeren zou dat toch echt een flinke verschraling betekenen tov het huidige aanbod.

En qua onderhoud zijn ze idd aan het inlopen, maar ze lopen nog altijd vér achter. Ook de veiligheid laat nog steeds te wensen over tov hier. Als je ziet wat voor rare ongelukken daar gebeuren door foutjes/nalatigheden bij maintenance (mooi voorbeeldje: Wikipedia: Grayrigg derailment, of Wikipedia: King's Cross derailment).
Welnee, tis goed voor de economie, werkgelegenheid, meer motivatie voor de bedrijven om te investeren en modernisering en het allemaal goedkoper te maken...!
privatisering :9~

//sarcarsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:54
Alleen heeft het grootste deel van de reizigers niet de luxe om buiten de spits te reizen, omdat ze naar hun werk moeten.
Ik vind dat ook altijd het irritante van dit soort discussies. Die worden door de voorstanders van marktwerking vrijwel altijd gevoerd vanuit het perspectief van de incidentele reiziger. Dan worden er woorden ingesmeten als "keuze" en worden er vergelijkingen gemaakt met het vliegverkeer waarbij je via het internet de goedkoopste tickets shopt. Daar heb je als dagelijkse forens weinig aan.

Als dagelijkse forens wil ik gewoon een trein die me naar mijn werk brengt op de tijd dat mijn baas dat verwacht. En als ik een kwartier langer blijf wil ik gewoon instappen in de volgende, zonder prijsconsequenties.
Dat model ken ik van een weekendje Parijs. Als je maanden van te voren reserveert op een niet zo populaire tijd zijn de kaartjes spotgoedkoop. Ben je wat later en aan een bepaalde tijd gebonden dan betaal je je blauw.

Ideaal voor als je een weekend Parijs gaat plannen maar dat pakt ronduit rampzalig uit als je dat toepast bij een traject waar veel forenzen zitten. Dan wordt reizen in de spits een soort van luxe artikel. En dit is nu typisch zo'n perspectief zoals ik hierboven aanhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In het kader van "je kan niet iedereen tevreden houden, er is altijd wel iemand die iets vind om te klagen' de nieuwste aflevering in de soap:
PvdA Brabant sluit zich aan bij de wens van Roosendaal de snelle treinverbinding met België te behouden. De partij is bang dat er na 2016 alleen nog een stoptrein rijdt tussen Roosendaal en Antwerpen en vraagt het provinciebestuur om actie.

Bij de presentatie van de alternatieve plannen van de NS voor de mislukte Fyra reageerde de provincie Brabant overwegend verheugd. Maar vanuit het gemeentebestuur van Roosendaal kwamen negatieve reacties, vanwege het verplaatsen van de Beneluxtrein naar Breda. De PvdA sluit zich daar nu als eerste provinciefractie bij aan.

Het PvdA roept het bestuur op verschillende alternatieven te onderzoeken. "Te denken valt aan een trein die minder vaak stopt, het doortrekken van een Belgische intercity of het aansluiten van de Lage Landen Lijn op Roosendaal", meent statenlid Stijn Smeulders. Het laatste alternatief heeft de voorkeur in Roosendaal.

Het Initiatief Lage Landen Lijn van de gemeente Den Haag is gericht op een blijvende intercityverbinding op het bestaande spoor tussen Den Haag en België. Hier zou Roosendaal bij aan kunnen sluiten. Vervoerder Arriva - die deze lijn wil gaan opzetten - zei deze week juridische stappen te overwegen als het parlement het huidige NS-plan goedkeurt.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...ndaal-antwerpen-1.4057359

Als het zo doorgaat met iedereen die andere wensen/eisen heeft, hebben we zo rond 2075 wel een werkbaar compromis. Of misschien nog later...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zelfs erger. Wat je daar ook wel ziet is dat treindiensten in daluren zelfs volledig worden geschrapt vervangen door een busdienst, die niet alleen veel minder comfortabel is, maar ook nog eens een stuk trager. En dan heb ik het niet over een half uurtje.

Marktwerking is leuk, maar uit onderzoek van (o.a.) de Eerste Kamer naar de privatiseringen uit je de jaren 90 blijkt dat de beloften zelden tot nooit waargemaakt worden. Men belooft betere dienstverlening en lagere prijzen, maar in de praktijk wordt alles wat onrendabel is geschrapt en gaan de prijzen juist omhoog. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de energiemarkt of de zorg. Je ziet dus dat in openbare dienstverlening en nutsdiensten marktwerking niet werkt. Daar valt het OV ook onder. Een log staatsbedrijf is niet ideaal maar marktwerking is dat zeker ook niet en is dus geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer een explosie bij een treinongeluk (ontsporing) in Canada, dit keer vermoedelijk wél zonder gewonden of doden...
Een goederentrein met LPG en ruwe olie is zaterdag in het centrum van Canada ontspoord en geëxplodeerd.

Het incident gebeurde nabij het dorpje Gainford, waar ongeveer honderd mensen wonen, dat na de explosie is ontruimd. Er zijn zover bekend geen doden of gewonden te betreuren, meldden Canadese media.

De trein bestond uit dertien wagons, waarvan vier tankwagons met ruwe olie en negen met LPG.

Het ongeluk gebeurde rond 01.00 uur (plaatselijke tijd). Volgens de autoriteiten was er een grote explosie tijdens het ontsporen van de trein, gevolgd door een kleinere explosie iets later. Twee wagons staan nog in brand. Er lekt volgens de autoriteiten geen brandbare vloeistof weg. Een gebied van 2 kilometer rondom de trein is ontruimd.

In juli ontspoorde er in Canada ook al een goederentrein met brandbare stoffen. Ontploffingen en de daaropvolgende brand kostten toen aan zeker 35 mensen het leven.

De trein met ruwe olie was uit zichzelf gaan rijden en ontspoorde in het plaatsje Lac-Mégantic bij de grens met de Verenigde Staten. De trein was op de handrem gezet, maar die bleek bij nader onderzoek onvoldoende remkracht te hebben.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...oederentrein-canada-.html

Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1mx944ar3rw_std1024.jpg

Gaat echt niet goed daar geloof ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 03:30:
[...]

Het kan zelfs erger. Wat je daar ook wel ziet is dat treindiensten in daluren zelfs volledig worden geschrapt vervangen door een busdienst, die niet alleen veel minder comfortabel is, maar ook nog eens een stuk trager. En dan heb ik het niet over een half uurtje.

Marktwerking is leuk, maar uit onderzoek van (o.a.) de Eerste Kamer naar de privatiseringen uit je de jaren 90 blijkt dat de beloften zelden tot nooit waargemaakt worden. Men belooft betere dienstverlening en lagere prijzen, maar in de praktijk wordt alles wat onrendabel is geschrapt en gaan de prijzen juist omhoog. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de energiemarkt of de zorg. Je ziet dus dat in openbare dienstverlening en nutsdiensten marktwerking niet werkt. Daar valt het OV ook onder. Een log staatsbedrijf is niet ideaal maar marktwerking is dat zeker ook niet en is dus geen oplossing.
Op de rendabele lijnen komt concurrentie vanzelf.
Om op die onrendabele lijntjes ook treinen te laten rijden zou er een subsidie voor afgegeven kunnen worden. Sommige busdiensten zijn namelijk ook niet rendabel, maar worden door de provincie gesubsidieerd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ongeveer 400 reizigers met de hogesnelheidstrein Thalys hebben de nacht van zaterdag op zondag noodgedwongen in de trein in het station Brussel-Zuid moeten doorbrengen.

De reizigers waren naar het station gebracht nadat hun trein was geblokkeerd door een ongeval met een persoon ter hoogte van Bierbeek, ten oosten van Brussel. Ze waren onderweg met de hogesnelheidstrein van Keulen via Brussel naar Parijs. Ze moesten de nacht noodgedwongen doorbrengen in twee Thalystreinstellen, waar ze eten, drinken en dekens kregen. In de vroege ochtend konden ze hun reis vervolgen.

Thalys heeft inmiddels toegezegd hun reiskosten voor 100 procent te vergoeden.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...slapen-in-trein-1.4059677

En wat voor foto plaatst men dan bij het artikel? Juist, een foto van een (Prio-)Fyra. Zeker lekker makkelijk Fyrabashen zo? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zelfde bij Fok: http://frontpage.fok.nl/n...gers-slapen-in-trein.html
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Fyra.jpg
Dit is een Fyra, geen Thalys. Fyra's gaan langzamer en ze gaan constant stuk. De Fyra op de foto doet het wel, maar dit is dan ook niet de 'echte'. De 'echte' Fyra rijdend fotograferen bleek nogal moeilijk. (Foto: ANP)
_O-

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 20-10-2013 10:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

En te bedenken dat het wel een echt Fyra is. Waar zij naar refereren is de V250 ook bekend als Albatros. Is het in de journalistieke wereld nu al zo ver gekomen dat research totaal overbodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Blokker_1999 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:08:
En te bedenken dat het wel een echt Fyra is. Waar zij naar refereren is de V250 ook bekend als Albatros. Is het in de journalistieke wereld nu al zo ver gekomen dat research totaal overbodig is?
Sinds wanneer behoort FOK! tot de journalistieke wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fok! trolled lekker vaak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Jeoh, ik bedoelde meer algemeen, het is niet de eerste keer dat er foutieve plaatjes worden gebruikt of dat de benaming Fyra word gebruikt om de V250 aan te duiden. Alle media heeft er zich het afgelopen half jaar schuldig aan gemaakt. Zoveel zelfs dat men nu de naam Fyra volledig zal laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wildhagen schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 09:51:
[...]

Bron: http://www.bndestem.nl/al...slapen-in-trein-1.4059677

En wat voor foto plaatst men dan bij het artikel? Juist, een foto van een (Prio-)Fyra. Zeker lekker makkelijk Fyrabashen zo? ;)
Ik zie een Thalys :P?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Blokker_1999 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:31:
Jeoh, ik bedoelde meer algemeen, het is niet de eerste keer dat er foutieve plaatjes worden gebruikt of dat de benaming Fyra word gebruikt om de V250 aan te duiden. Alle media heeft er zich het afgelopen half jaar schuldig aan gemaakt. Zoveel zelfs dat men nu de naam Fyra volledig zal laten verdwijnen.
Idd, en door die foutieve info in de media pikken mensen dat op. Tijdje toen ik met de trein naar die demonstraties in Den Haag was, zag ik op de terugweg een Traxx met IC-wagons in de Fyra kleuren over de HSL rijden. Ik vertel dus aan mensen dat ik de Fyra gezien heb, wat feitelijk klopt. Zeggen die dat dat niet kan omdat die niet meer rijdt. Ja nee de V250 rijdt niet meer maar de Fyra-DIENST rijdt nog wel met een andere trein. Ohhh dat wisten ze niet. Sja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:40

Killjoy

Klingon lawn products

Iemand nog een locomotiefje nodig?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ze doen alleen aan bulk denk ik ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Inkoopactietje starten! :D

Is het trouwens normaal in de US of A dat die treinen zo vaak de hoorn gebruiken? :X Of was dat iedere loc voor zich? :+

[ Voor 75% gewijzigd door Krentenbol op 20-10-2013 23:53 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, is vziw verplicht bij iedere overweg :)
Zouden ze hier ook eens moeten doen, steken er een stuk minder mensen op het laatst over ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zoveel toeteren is idd verplicht in de USA. Klinkt wel machtig he die horn :)
Ik telde trouwens 39 units incl de voorste terwijl er 35 in de beschrijving staat, zaten er een paar bij die als dubbele unit bij elkaar hoorden of zo? Heb het filmpje maar 1x gezien en kga het niet opnieuw tellen :P

Edit:
Nu ook op nufoto.nl :P
http://www.nufoto.nl/foto...i-opschrift-op-fyra-.html

[ Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 21-10-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 01:35:
Zoveel toeteren is idd verplicht in de USA. Klinkt wel machtig he die horn :)
Ik telde trouwens 39 units incl de voorste terwijl er 35 in de beschrijving staat, zaten er een paar bij die als dubbele unit bij elkaar hoorden of zo? Heb het filmpje maar 1x gezien en kga het niet opnieuw tellen :P

Edit:
Nu ook op nufoto.nl :P
http://www.nufoto.nl/foto...i-opschrift-op-fyra-.html
Volgens mij wordt er bedoeld dat er 35 locs verhuisd worden, waarbij eerste twee en laatste twee locs de verhuizers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Heb ik soms liggen slapen of komen de werkzaamheden rond Utrecht en tussen Utrecht en Amersfoort compleet uit de lucht vallen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06

Entity

9000rpm

The Eagle schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:29:
Ja, is vziw verplicht bij iedere overweg :)
Zouden ze hier ook eens moeten doen, steken er een stuk minder mensen op het laatst over ;)
Dat getoeter werkt ook erg goed als wekker... In april was ik in de VS en vlakbij het hotel lag ook een spoorlijn waar 's ochtends vroeg (volgens mij rond een uur of 6) de eerste goederentrein al langs kwam. Uiteraard met luid getoeter... :O

Wel machtig om te zien die lange goederentreinen, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:17
Robkazoe schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:25:
Heb ik soms liggen slapen of komen de werkzaamheden rond Utrecht en tussen Utrecht en Amersfoort compleet uit de lucht vallen???
Ik weet niet waar jij vandaan komt. Maar ik heb netjes een kaartje met informatie ontvangen in Bilthoven en op Utrecht CS.. Daarnaast stond het al een paar weken vermeld bij de werkzaamheden van de NS.

Wat wel jammer is dat we nu vrolijk met de bus naar Utrecht Overvecht mogen en daarvandaan met de trein verder. In principe geen ramp voor een paar dagen, maar dan ga je er wel van uit dat er een trein voor je klaar staat in Overvecht en dat je daar niet nog een half uur moet wachten (eerstvolgende trein ging 20 minuten na aankomst bus en had 10 minuten vertraging). Zo moeilijk is het toch niet om een trein tussen Centraal en Overvecht te laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 16:08

Freak187

geen

Ik ga in november met de Eurostar naar Londen. Die trein vertrekt van Brussel - Zuid. Iemand een idee hoe ik vanaf Schiphol naar Brussel - Zuid kom? Is er een andere optie dat de Thalys?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat heb je zelf al ontdekt? En hoe laat?

Kom op dude, dit is geen afhaalchinees hier.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pff wat een puinhoop dag vandaag op het spoor, naast de werkzaamheden ook nog eens storing bij Weesp (wat er nou precies aan de had was, wissel of stroomstoring). Van Amsterdam Zuid richting Weesp/Hilversum/Almere was een puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Freak187 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:
Ik ga in november met de Eurostar naar Londen. Die trein vertrekt van Brussel - Zuid. Iemand een idee hoe ik vanaf Schiphol naar Brussel - Zuid kom? Is er een andere optie dat de Thalys?
https://treintickets.nshi...ssBusiness=false&cid=8469

de Deutsche Bahn heeft een goede algemene internationale reisplanner https://reiseauskunft.bahn.de (wellicht wel het vinkje ICE uitzetten als je thalys/fyra wilt overslaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Yankovic schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:10:
[...]

Ik weet niet waar jij vandaan komt. Maar ik heb netjes een kaartje met informatie ontvangen in Bilthoven en op Utrecht CS.. Daarnaast stond het al een paar weken vermeld bij de werkzaamheden van de NS.

Wat wel jammer is dat we nu vrolijk met de bus naar Utrecht Overvecht mogen en daarvandaan met de trein verder. In principe geen ramp voor een paar dagen, maar dan ga je er wel van uit dat er een trein voor je klaar staat in Overvecht en dat je daar niet nog een half uur moet wachten (eerstvolgende trein ging 20 minuten na aankomst bus en had 10 minuten vertraging). Zo moeilijk is het toch niet om een trein tussen Centraal en Overvecht te laten rijden?
Ik heb helemaal niets gehad op Amersfoort of op Utrecht. Daarnaast ook helemaal geen aankondiging gehad op Amersfoort. Er stond enkel een poster dat er ergens bij Muiden of Amsterdam gewerkt gaat worden. Uiteindelijk een uur onderweg geweest, terwijl het normaal met 14 minuten opgelost was. En volgens mij was ik niet de enige die verbaasd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:17
Robkazoe schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:26:
[...]

Ik heb helemaal niets gehad op Amersfoort of op Utrecht. Daarnaast ook helemaal geen aankondiging gehad op Amersfoort. Er stond enkel een poster dat er ergens bij Muiden of Amsterdam gewerkt gaat worden. Uiteindelijk een uur onderweg geweest, terwijl het normaal met 14 minuten opgelost was. En volgens mij was ik niet de enige die verbaasd was...
Misschien hebben ze de intercitytreinen overgeslagen omdat die verder wel 'gewoon' rijden. Vanuit de stoptrein (spoor 1 op CS) kon je ze niet missen. Maar dat zal er wel mee te maken hebben dat wij een paar dagen vrolijk met de bus moeten dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
enchion schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 02:07:
[...]

Volgens mij wordt er bedoeld dat er 35 locs verhuisd worden, waarbij eerste twee en laatste twee locs de verhuizers zijn.
Ok dat kan, dat was me niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 16:08

Freak187

geen

Boudewijn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:44:
Wat heb je zelf al ontdekt? En hoe laat?

Kom op dude, dit is geen afhaalchinees hier.
Dat is het mooie, die planner van de NS is een regelrechte ramp.

Zo kun je op 3 verschillende manieren van Nederland naar Brussel:

1 'gewone' IC met overstappen in Roosendaal
2 IC Den Haag HS - Brussl
3 Thalys

Maar nu wil ik de 2de optie gebruiken voor zondag 24 november, maar blijkbaar rijdt die trein niet op zondag?

Ondertussen staat dit op de NShispeed site, waarbij je gaat denken dat die trein dus wel gewoon op zondag 24 november rijdt, alleen aangepast. Maar in de planner is die hele trein niet te zien.
zaterdag 23 en zondag 24 november

Door werkzaamheden is de dienstregeling van InterCity Den Haag HS-Antwerpen/Brussel aangepast:
- op zaterdagavond 23 november eindigen de laatste twee InterCity-treinen (1262 en 1266) in Rotterdam Centraal (oorspronkelijke aankomsttijd in Den Haag HS 21.32 en 22.32 uur). Reizigers naar Den Haag HS kunnen vanaf Rotterdam Centraal gebruikmaken van binnenlandse treinen en vervangende bussen.
- op zondagochtend 24 november beginnen de eerste twee InterCity-treinen (1205 en 1209) in Rotterdam Centraal. Reizigers vanaf Den Haag HS kunnen naar Rotterdam Centraal gebruikmaken van binnenlandse treinen en vervangende bussen. De InterCity's vertrekken om 06.55 en om 07.55 uur uit Rotterdam Centraal.
Het is zo ongelofelijk knullig aangegeven.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Maar nu wil ik de 2de optie gebruiken voor zondag 24 november, maar blijkbaar rijdt die trein niet op zondag?

Ondertussen staat dit op de NShispeed site, waarbij je gaat denken dat die trein dus wel gewoon op zondag 24 november rijdt, alleen aangepast. Maar in de planner is die hele trein niet te zien.
De NS HiSpeed planner is bagger ja - je krijgt ze alleen te zien als je 'Incl. Hogesnelheidstreinen' op 'Nee' zet. De gewone NS-planner en bahn.de werken wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
ValHallASW schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

De NS HiSpeed planner is bagger ja - je krijgt ze alleen te zien als je 'Incl. Hogesnelheidstreinen' op 'Nee' zet. De gewone NS-planner en bahn.de werken wel prima.
Apart. Als ik hier een reis probeer te boeken op 24 november a.s. vanaf Amsterdam naar Brussel krijg ik hier zowel Thalys als Benelux en zelfs de optie met de stoptrein via Roosendaal te zien. Gewoon met de standaard opties (dus hogesnelheidstreinen ingeschakeld). Ook worden de hier eerder genoemde werkzaamheden gewoon vermeld, inclusief aangepaste reisopties voor die reizen.
Maar dat zal ongetwijfeld wel aan mij liggen ;)
Pagina: 1 ... 161 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!