Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.907 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Alex) schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:51:
Ik weet niet met welke treinen conditieritten worden uitgevoerd.

Als alleen de al door NS overgenomen stellen in aanmerking komen voor conditieritten kan het zijn dat de stellen die naar de Dijksgracht zijn overgebracht nog van AnsaldoBreda zijn, dit onder het motto "Het zijn niet onze treinen, dus AnsaldoBreda zoekt het maar uit met die dingen."
Volgens mijn statistieken zijn het de stellen die de NS heeft overgenomen. (klik maar op de (nog lelijke) 'klik'' knop :P ). Ik durf te wedden dat de NS niet zomaar de stellen van AnsaldoBreda mag verplaatsen/betreden.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2013 13:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:40
enchion schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:54:
"leftover leaves leaves left trains delay leaving."

Zou dan iets duidelijker moeten zijn.
Rofl _O-
wildhagen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 05:15:
Mwah, dat weet ik zo net nog niet, ze hebben stevige concurrentie iig voor die titel van de NS serie 2600 :P

Ooit 27 besteld, maar slechts 6 van geleverd (+ een spare motor), en al na 5 jaar dienst (waarbij ze vaker defect waren dan dat ze reden) allemaal gesloopt....

Geen idee hoeveel dat project in toenmalige guldens kostte, maar een epic fail kan je het wel noemen.

Met name dus door foute ontwerpkeuzes, zoals het gebruik van een traagdraaiende dieselmotor die bedoeld was voor de scheepvaart, waar compleet andere eisen aan de motor gesteld worden (urenlang met constant toerental ronddraaien, terwijl bij locs het toerental continue wisselt, waar die motoren dus niet tegen konden, waardoor er continue cilinderkoppen scheuren. Er moest dus altijd en een tweede mannetje meerijden op de loc om de motor in de gaten te houden).
Klinkt idd als een fail, maar komt nog lang niet in de buurt van de V250, waarvan er meer gebouwd zijn en de ene helft binnen een paar maanden al uit dienst genomen zijn en de andere helft nooit in dienst geweest is :P
En een losse loc is nog iets anders dan een compleet treinstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Vanmorgen reed het koninklijke rijtuig de NS10 Rotterdam Centraal binnen.
Geen idee wie er in zat.

Maar wel grappig om te zien. Wist dat ie bestond alleen nog nooit gezien.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die maakt een ritje naar Maastricht en terug naar Den Haag :)

Getrokken door de 1764, met de 1753 in opzending.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Die koninklijke trein bestaat toch altijd uit een 1700 + ICR + ICR + ICR + 1700, waarvan de middelste de koninklijke wagon is? Die 2 1700's zijn natuurlijk dik overkill voor dat treintje, dus neem aan dat 2 locomotieven voor de veiligheid is. Zit er in de achteruitrijdende locomotief ook altijd een machinist paraat om accuut de andere kant in te kunnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wildhagen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:58:
Die maakt een ritje naar Maastricht en terug naar Den Haag :)

Getrokken door de 1764, met de 1753 in opzending.
Damn....die heb ik dan niet voorbij zien rijden hier in Schiedam...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:41:
Die koninklijke trein bestaat toch altijd uit een 1700 + ICR + ICR + ICR + 1700, waarvan de middelste de koninklijke wagon is?
Meestal wel, maar niet altijd.

Meestal is het idd zo:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7250/7093355241_f3bd57904b_z.jpg

Maar hjij rijdt ook wel eens met minder materieel, of ander type materieel:

Afbeeldingslocatie: http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos/Rondreis_17_April_2010/cache/600_457_17_April_2010_00121.jpg

Waarschijnlijk afhankelijk van waar men behoefte aan heeft..
Die 2 1700's zijn natuurlijk dik overkill voor dat treintje, dus neem aan dat 2 locomotieven voor de veiligheid is. Zit er in de achteruitrijdende locomotief ook altijd een machinist paraat om accuut de andere kant in te kunnen rijden?
In dit geval (vandaag) rijdt hij volgens de berichtgeving (heb hem zelf niet gezien) niet met een loc voor en achter, maar met twee locs aan de voorkant (waarbij de 1753 in opzending is, dus geen tractie geeft).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In dat licht bezien vind ik dit plaatje wel heel bijzonder...

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/2010/20100419_4016_alex.JPG

Is dat echt? Het ziet er nogal geshopped uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Natuurlijk is dat niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, dat is niet echt. De auteur van die site veroorlooft zich wel vaker artistieke vrijheden ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
Vooral die Oranje wc pot ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat he tmar duidelijk is. Rondrijden zonder nummers leek mij nogal bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat er geen nummer op staat maakt toch niet uit? Zo'n koninklijke locomotief zijn er maar 1 of 2 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er is niet zoiets als een "koninklijke locomotief". Ze gebruiken gewoon de op dat moment beschikbare locs, het is niet alsof die speciaal geprepareerd zijn oid (hooguit maakt men hem even extra schoon, voor representativiteit etc) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
^^ precies
Er bestaat ook geen royal-blauwe 1700/1800. Ik reageerde dan ook alleen puur op de photoshop :P
wildhagen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:49:
Meestal wel, maar niet altijd.

Meestal is het idd zo:

[afbeelding]

Maar hjij rijdt ook wel eens met minder materieel, of ander type materieel:

[afbeelding]

Waarschijnlijk afhankelijk van waar men behoefte aan heeft..

[...]
In dit geval (vandaag) rijdt hij volgens de berichtgeving (heb hem zelf niet gezien) niet met een loc voor en achter, maar met twee locs aan de voorkant (waarbij de 1753 in opzending is, dus geen tractie geeft).
Neem aan dat in reguliere opstelling, zoals je eerste plaatje, de 2e loc zowiezo nooit tractie geeft? Lijkt me ook helemaal niet nodig. En als er 2 locs aan 1 kant staan, oftewel het ding niet accut de andere kant op kan rijden, kan ik me niet voorstellen dat de koninklijke personen in het rijtuig aanwezig zijn en het dus om een lege trein gaat?

Zit me net ook af te vragen waarom ze hier met 2 locs en 1-3 losse rijtuigen werken, ipv een 2 of 3delig treinstel zoals een ICM. Kan me zo voorstellen dat 2 dikke zware locomotieven een stuk veiliger is en minder snel tot stoppen gedwongen kan worden dan een licht treinstel?

Ander nieuws:
We hadden het van de week over het overslaan van stations...
http://www.nu.nl/binnenla...-stations-ns-treinen.html
Rover hekelt overslaan stations door NS-treinen
De Nederlandse Spoorwegen moeten opheldering geven over treinen die bij vertraging een aantal kleine stations voorbijreden. Dat eist reizigersvereniging Rover vrijdag. De NS erkent dat er soms stations worden overgeslagen.
Foto: ANP

Rover zegt steeds vaker meldingen te krijgen van reizigers die niet bij hun station konden uitstappen. Ze werden gedwongen om mee te rijden naar het volgende station om daarna weer terug te keren.

Volgens een woordvoerder trekken gedupeerde reizigers wekelijks een keer of tien bij Rover aan de bel. "Een half jaar geleden gebeurde het 'wel eens', maar inmiddels is dat 'regelmatig' het geval", aldus een zegsman vrijdag.

"En elke keer lopen reizigers een half uur tot drie kwartier vertraging op: ze kunnen een station verder pas uitstappen en moeten nog wachten op de eerste trein terug."

Rover hekelt de 'onbetrouwbare en geïmproviseerde uitvoering van de dienstregeling'. Volgens de vereniging is dit vele malen ernstiger dan vertraging. "Vertraging zou nooit mogen leiden tot het willekeurig schrappen van stations", zo staat in een verklaring.

Trajecten

Het gaat om onder meer het traject Roosendaal-Zwolle, Almere-Utrecht en Amersfoort-Utrecht. Reizigers die bijvoorbeeld wilden uitstappen op stations als Elst, Bilthoven, Overvecht en Hollandsche Rading kwamen een enkele keer van een koude kermis thuis, aldus Rover.

De NS liet Rover al eerder weten dat het overslaan van stations geen beleid is en dat het om incidenten gaat. Rover wil nu weten welke maatregelen de NS heeft genomen.

NS

De NS zegt in een reactie het beeld dat Rover schetst, te herkennen. "Het komt voor. Hoe vaak kan ik niet zeggen", laat een woordvoerder weten. Hij benadrukt dat dat 'absoluut niet wenselijk' is, maar dat het door incidenten soms niet anders kan.

"We proberen door een trein door te laten rijden te voorkomen dat de dienstregeling verder ontwricht raakt en juist meer mensen last hebben van vertraging", legt de woordvoerder uit. Hij stelt dat op enkele van de genoemde trajecten wordt gewerkt met een kwartiersdienst en dat reizigers niet al te lang hoeven te wachten.

Het spoorbedrijf werkt nog aan een aantal maatregelen om het probleem op te lossen. De NS gaat bovendien met Rover praten om de kwestie toe te lichten.

[ Voor 47% gewijzigd door Knightwolf op 11-10-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, de 2e loc geeft nooit tractie. Ik denk ook niet dat het voor de veiligheid oid is, maar eerder een angstlok, dus voor als de primaire loc het zou begeven. Het is toch zo lullig als je bijvoorbeeld een bezoekend staatshoofd bij je hebt en je moet een uur wachten op een vervangende loc, staat niet echt heel erg jofel ;)

Of, nog simpeler, om kopmaken/driehoeken te voorkomen.

Ik weet niet of er iemand in zit vandaag, eerlijk gezegd of wat hij in Maastricht gaat doen.

Waarom ze geen treinstel gebruiken: wel, er is natuurlijk een ICR compleet verbouwd, met luxe interieur enzo. Dan ga je geen onverbouwd treinstel gebruiken lijkt me. Natuurlijk zou je ook een treinstel kunnen verbouwen, maar dan onttrek je meteen een compleet treinstel aan de reguliere dienst (die kan je dan immers niet meer gewoon inzetten) ipv slechts één rijtuig (de begeleidende ICR-rijtuigen in de koninklijke rijtuigen zijn iirc gewoon normale ICR's).

Vergelijk het interieur van de gewone ICR eens met die van de Koninklijke ICR:

Afbeeldingslocatie: http://www.hethuisvanoranje.nl/24%20Vorstelijke%20Vervoer/Vervoer/Trein/Interieur%20Koninklijke%20Trein.jpg

Zo zag hij er althans in 2010 uit, ik weet niet of dat nu nog zo is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
wildhagen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:04:
Nee, de 2e loc geeft nooit tractie. Ik denk ook niet dat het voor de veiligheid oid is, maar eerder een angstlok, dus voor als de primaire loc het zou begeven. Het is toch zo lullig als je bijvoorbeeld een bezoekend staatshoofd bij je hebt en je moet een uur wachten op een vervangende loc, staat niet echt heel erg jofel ;)

Ik weet niet of er iemand in zit vandaag, eerlijk gezegd of wat hij in Maastricht gaat doen.

Waarom ze geen treinstel gebruiken: wel, er is natuurlijk een ICR compleet verbouwd, met luxe interieur enzo. Dan ga je geen onverbouwd treinstel gebruiken lijkt me. Natuurlijk zou je ook een treinstel kunnen verbouwen, maar dan onttrek je meteen een compleet treinstel aan de reguliere dienst (die kan je dan immers niet meer gewoon inzetten) ipv slechts één rijtuig (de begeleidende ICR-rijtuigen in de koninklijke rijtuigen zijn iirc gewoon normale ICR's).

[afbeelding]

Dat is ietsje luxer dan de plebs versie ja :P
Maar is die 2e loc er niet gewoon voor zodat ze om kunnen keren als dat nodig is?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf

[afbeelding]

Ik doelde uiteraard op een verbouwd treinstel ja, ICM was alleen een voorbeeld, kan in feite elk type treinstel zijn zolang het maar representatief en comfortabel is.

De koninklijke trein bestaat tegenwoordig trouwens, zover ik weet, uit 3 rijtuigen die er van buiten hetzelfde uit zien. Dat wil dus zeggen dat deze 3 rijtuigen bij elkaar horen en zowiezo nooit meer in de reguliere dienstregeling meerijden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8206/8248844451_404c62d58c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://treinspotter.com/wp-content/uploads/DSC09059.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8060/8251086018_179c7533dc_z.jpg

En dat schoonmaken van de locs valt ook wel mee zoals je kan zien. Deze is helemaal erg :X

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4013/4523430095_32becda9db.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 11-10-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

RocketKoen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:12:
[...] Dat is ietsje luxer dan de plebs versie ja... :P
Ouwe meuk, niet eens flatscreens... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Knightwolf schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:38:
[...]

Ik doelde uiteraard op een verbouwd treinstel ja, ICM was alleen een voorbeeld, kan in feite elk type treinstel zijn zolang het maar representatief en comfortabel is.

De koninklijke trein bestaat tegenwoordig trouwens, zover ik weet, uit 3 rijtuigen die er van buiten hetzelfde uit zien. Dat wil dus zeggen dat deze 3 rijtuigen bij elkaar horen en zowiezo nooit meer in de reguliere dienstregeling meerijden.

[afbeelding]
Check, zo was die vanmorgen ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Ow, dat had ik nog niet meegekregen dan :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Fiber schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

Ouwe meuk, niet eens flatscreens... ;)
Ja, die beeldbuis TV op de foto was in 2010 ook al antiek ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik vind het er van binnen maar kaal uitzien zeg...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nog steeds met de zoekterm "koninklijke trein" zag ik na lang snel doorscrollen bij google images iets dat leek op een Plan-V in Fyra kleuren, huh wtf? Ik terugbladeren, zie ik dit. Nee geen Fyra-kleuren, maar je kan je voorstellen dat ik dat in een kort momentje wel even dacht :P

Afbeeldingslocatie: http://www.archiefedwardbary.nl/images/fotos/nederland/ns/electreinstellen/mat64/EB20100402-00000%20Heezik%20%28DSC01426%29.JPG

Wat is dit voor uitvoering eigenlijk? Nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat was de Trein van de Vrijheid, waarvoor Plan-T 520 omgebouwd is destijds (2010). Dat was een tijdelijke actie, daarna is de 520 naar de sloper vertrokken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ok cool, thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De stoelen uit die trein herken ik helemaal niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.treinenweb.nl/uploads/image/original/reviews_1367575481.jpg

Maar dat komt misschien omdat ik pas sinds '93 op deze aarde rondloop ;) Ik ken de Mat '64 alleen van de bankjes :/

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bankjes zitten in Plan-V (en Plan-T van vóór de modernisering), maar sinds de revisie van Plan-T (tussen 1999 en 2002) hadden ze die stoelen, zei het niet in die kleurstelling (die was uniek voor de Vrijheidstrein).

Dit was het normale post-modernisering interieur (2e klasse) van Plan-T:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/Plan_T_interieur_2e_klas.jpg

Voor de revisie zag 2e klasse Plan-T er zo uit (stel 523):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0RM0Ls7GNuDjYYT89bCZWdxA/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2013 16:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Dit was het normale post-modernisering interieur (2e klasse) van Plan-T:

[afbeelding]
Welke overigens legendarisch krap waren kan ik me heugen; ik kon niet fatsoenlijk in zo'n 2 persoons rijtje zitten aangezien ik gewoon met m'n knieën klem zat.. :/

[ Voor 37% gewijzigd door mambo No5 op 11-10-2013 16:32 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16
Klopt, alleen die van de Buffel zaten volgens mij net even wat ruimer (maar ik kan dat nu uiteraard helaas niet meer vergelijken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En dan heb je een probleem als je naar het buitenland wil. Een rijtuig hang je gewoon achter een reguliere trein, een treinstel moet dan al worden verbouwd naar standaard trek- en stootwerk, ook voor het geval het stel defect raakt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 12-09 15:30
Knightwolf schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:02:
Nog steeds met de zoekterm "koninklijke trein" zag ik na lang snel doorscrollen bij google images iets dat leek op een Plan-V in Fyra kleuren, huh wtf? Ik terugbladeren, zie ik dit. Nee geen Fyra-kleuren, maar je kan je voorstellen dat ik dat in een kort momentje wel even dacht :P

[afbeelding]

Wat is dit voor uitvoering eigenlijk? Nooit eerder gezien.
Op zich wel een leuk alternatief voor de V250 8) .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

He heren,
Ik ben in het bezit van een ICM eersteklas treinbank.
En ik wil er eigenlijk van af. (past niet meer in interieur en ik ga verhuizen).

Heeft één van jullie interesse hem over te nemen?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/4r2cs5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aii t is dat ik nu echt niet in de situatie zit dat het totaal niet uit komt, anders had ik m zo over genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Hoe de *** kom je aan zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Worden nog wel eens aangeboden op marktplaats. Voorbeeldje: http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Cool da's nou echt gaaf! Het is dat ik die oude ICR/ICM 1e klas stoelen voor geen meter vind zitten, 2e klas zit echt beter, en ik ze nergens kwijt kan...
Maasluip schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:06:
[...]

En dan heb je een probleem als je naar het buitenland wil. Een rijtuig hang je gewoon achter een reguliere trein, een treinstel moet dan al worden verbouwd naar standaard trek- en stootwerk, ook voor het geval het stel defect raakt.
Daar heb je ook absoluut een punt ja :)
Spoetnik385 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:21:
[...]

Op zich wel een leuk alternatief voor de V250 8) .
Lol jij wil onze koninklijke familie met dat onding meesturen? Wil je ze dood hebben of zo? :X
No thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

En dat schoonmaken van de locs valt ook wel mee zoals je kan zien. Deze is helemaal erg :X

[afbeelding]
Afaik was dit toen het luchtruim gesloten was wegens die vulkaan in ijsland. Toen hebben ze het koninklijk rijtuig onmiddelijk teruggehaald uit 't spoorwegmuseum (waar 'ie nog geen week stond) en 'm voor de gewone internationale trein geplakt. Zie ook dat daar een Railion loc voor staat ipv NSR.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

MBV schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:24:
Hoe de *** kom je aan zo'n ding?
Ik ben er via HGB-V aan gekomen. Deze komen uit één van de latere treinstellen die toen ontmanteld zijn.
Je komt deze vrij weinig tegen en het is wat meer een collectors item.

Maar gelukkig kosten ze ook niet heel de wereld :)
Het grote verschil met de tweede klas stoelen is dat deze verstelbaar zijn. Beetje zoals in vliegtuigen: een normale rechte zitpositie en een wat meer relaxte waarbij je meer onderuit gezakt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
CyBeR schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Afaik was dit toen het luchtruim gesloten was wegens die vulkaan in ijsland. Toen hebben ze het koninklijk rijtuig onmiddelijk teruggehaald uit 't spoorwegmuseum (waar 'ie nog geen week stond) en 'm voor de gewone internationale trein geplakt. Zie ook dat daar een Railion loc voor staat ipv NSR.
Niet NSR maar NS, die dingen zijn ook altijd voor goederentreinen gebruikt.

Maar internationale trein? Waar moest dat rijtuig dan heen?

En hoe doen ze dat eigenlijk als de koninklijke familie naar het buitenland gaat met die trein, blijft dat altijd een los treintje zoals hier in NL met buitenlandse locomotieven eraan, of is dat aan de internationale trein plakken gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Eén of andere verjaardag in Denemarken of zo... ;)
Op 14 april tot en met 5 september 2010 stond de NS 10 in het Spoorwegmuseum ter gelegenheid van de tentoonstelling 'Royal Class, vorstelijk reizen' in het Spoorwegmuseum, tezamen met diverse historische koninklijke rijtuigen uit diverse Europese landen.[1] Op de tweede dag van de expositie werd het rijtuig echter alweer tijdelijk uit de expositie gehaald om gebruikt te worden voor de viering van de 70e verjaardag van Margaretha II van Denemarken.[2] Omdat vliegverkeer op dat moment niet mogelijk was als gevolg van de uitbarsting van de IJslandse vulkaan Eyjafjallajökull werd door koningin Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en prinses Maxima uitgeweken naar het koninklijk rijtuig dat achterop een reguliere internationale trein de rit van Utrecht naar Kopenhagen maakte.

In november 2012 werden nog eens twee rijtuigen van het type ICR-4 toegevoegd aan de koninklijke trein. Deze rijtuigen zijn daartoe in dezelfde kleuren uitgevoerd als de NS 10.

Op 6 december 2012 werd de trein opnieuw door de koningin gebruikt, ditmaal voor de opening van de Hanzelijn. In februari 2013 hebben kroonprins Willem-Alexander, prinses Maxima en hun kinderen de trein gebruikt om naar hun wintersportvakantie in Lech af te reizen.
Wikipedia: Koninklijke trein

www.google.nl/#psj=1&q=koninklijke+trein

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

wildhagen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:54:
Er is niet zoiets als een "koninklijke locomotief". Ze gebruiken gewoon de op dat moment beschikbare locs, het is niet alsof die speciaal geprepareerd zijn oid (hooguit maakt men hem even extra schoon, voor representativiteit etc) ;)
Vorig jaar bij de opening van de Hanzelijn was daar weinig van te merken :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Knightwolf schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:40:
Niet NSR maar NS, die dingen zijn ook altijd voor goederentreinen gebruikt.

Maar internationale trein? Waar moest dat rijtuig dan heen?

En hoe doen ze dat eigenlijk als de koninklijke familie naar het buitenland gaat met die trein, blijft dat altijd een los treintje zoals hier in NL met buitenlandse locomotieven eraan, of is dat aan de internationale trein plakken gebruikelijk?
Volgens mij wordt het koninklijk rijtuig (SR-10) altijd aan een internationale trein gehangen als ze naar het buitenland gaan. Gewoon omdat dat makkelijk en goedkoper is. Anders moet je met DB en OBB/SBB weer gaan overleggen voor een los pad over het spoor richting Lech. Een hoop gedoe dus....

Laatste jaren gebeurde dat toen ze naar Lech en Denemarken gingen. Uiteraard vindt er wel een overbrenging plaats. De koninklijke trein bestaat tegenwoordig uit drie rijtuigen. De SR-11a en SR-12a zijn vorig jaar uit een oude achtergebleven A-ICR-rijtuig ontstaan en licht aangepast. Een van de rijtuigen kent een kleine bar/keuken en telt verder een hoop zitplaatsen zoals anders. Deze zijn tot in tegenstelling met de SR-10 niet in het buitenland toegankelijk. (deurvergrendeling is hier met knop i.p.v. handgrepen, en de toilet is naar ik meen niet aangepast naar een bioreactor).

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 12-10-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'Fyra' heet straks geen Fyra meer
De treinen die nu nog onder de naam Fyra op het hogesnelheidstraject tussen Amsterdam en Breda rijden, heten straks geen Fyra meer. Dat bevestigt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen vanavond aan persbureau Novum na een melding hierover in een nieuwsbrief aan panelleden van NS Hispeed.

Wat de nieuwe naam wordt en of er wel een nieuwe naam voor in de plaats komt, is nog niet bekend. De NS zit er al een tijd mee in de maag dat veel reizigers bij de naam Fyra vooral denken aan de door problemen geplaagde V250-treinen. Die treinen zouden tussen Amsterdam en Brussel op het hogesnelheidstraject rijden, maar mogen door de problemen niet langer rijden.

De treinen die nu op hetzelfde snelle traject rijden, maar alleen tussen Amsterdam en Breda, kregen dezelfde naam mee. Dat zijn echter andere treinen: TRAXX-locomotieven met intercityrijtuigen. Nu geen sprake meer is van een echt Fyratraject, omdat er geen V250-treinen meer naar Brussel mogen, kunnen ook deze treinen volgens de woordvoerder geen Fyra meer worden genoemd. Die krijgen dus nu een andere of geen naam.

'NS Hispeed straks ook geen apart bedrijf meer
De woordvoerder verklaart verder dat ook NS Hispeed als zodanig ophoudt te bestaan:

"NS Hispeed is straks ook geen apart bedrijf meer, het wordt bij de NS geïntegreerd. Daar zijn we nu druk mee bezig. Het traject wordt dus gewoon een van onze trajecten en het is de vraag of die een aparte naam moet hebben."

De V250-treinen van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda werden in januari vanwege talloze gebreken uit de dienstregeling gehaald. Ze reden toen nog geen maand over het snelle spoor richting België. In juni besloot de NS definitief deze treinen van het traject te halen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
heeft ff geduurd ;D maar wel de beste zet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Knightwolf schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:57:
Ander nieuws:
We hadden het van de week over het overslaan van stations...
http://www.nu.nl/binnenla...-stations-ns-treinen.html
Ik ben ervoor dat dit voor niet-ic stations moet kunnen. De belangen van een IC die vertraagt wordt door een sprinter zijn immers groter. Op nujij heeft iemand een interessante stelling:
nielsh2o 1 dag 14 uur geleden door nielsh2o
En hiermee toont Rover niet alleen aan geen enkele kennis van zaken te hebben, maar vooral uit haar nek te kletsen.

De feiten:

Almere - Utrecht:
Hollandse Rading zou worden overgeslagen. Dit is al sinds december vorig jaar geen stop meer voor deze trein.

Utrecht Amersfoort:
Bilthoven en Overvecht worden overgeslagen. Allebei volkomen onmogelijk aangezien de trein op beide stations op een rood sein binnenkomt en daar dus MOET stoppen. Als de machinist het niet doet, zet de ATB hem daar neer.

Elst zou eventueel nog kunnen, waarbij het toch echt om vergissingen gaat en niet om opzet. Dat ligt daar aan het feit dat de ene intercity op dat traject er wél stopt en de ander niet.

Dat men bij Rover al denkt, dat het treinpersoneel opzettelijk stations overslaat, zegt meer over de vooringenomen zienswijze van Rover, dan over het treinpersoneel.
Ik heb vaak zat bij Bilthoven en Den Dolder gezien dat er IC's voorbij komen en die gaan gewoon met 140 over die spoorwegovergang heen zonder te stoppen. Dus het lijkt mij dat sprinters ook gewoon door moeten kunnen rijden?

Ik denk eerder dat dit een issue is voor de lokale politiek. Als men niet wil dat sprinters stations voorbij rijden dan moet men investeren in extra spoor en daar moet de gemeente ook de beurs voor trekken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 18:53

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
De argumentatie van die persoon op NUjij houdt echter geen stand voor wat betreft de stops op Utrecht Overvecht en die tussen Arnhem en Nijmegen. Wanneer wordt besloten de stops over te slaan wordt dat in overeenstemming met ProRail gedaan en wordt de korte stop uit het plan gehaald, waarmee de stop-/doorschakeling niet wordt geactiveerd en de trein daar dus ook niet per definitie voor de rode loopt. Tussen Arnhem en Nijmegen is het bij grotere vertragingen van treinen uit de IC-serie 3600 (Roosendaal - Zwolle) inderdaad een afhandelingsscenario om de stops in Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem-Zuid over te slaan. Daarmee worden in noordelijke richtingen aansluitingen overeind gehouden, terwijl in zuidelijke richting de enkelsporige knelpunten (Ravenstein, 's-Hertogenbosch) tijdig worden bereikt.
Doet er niks aan af dat ROVER zoals gebruikelijk poppenkast maakt. Alles went (de poppenkast bedoel ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LauPro schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:42:
[...]
Ik ben ervoor dat dit voor niet-ic stations moet kunnen. De belangen van een IC die vertraagt wordt door een sprinter zijn immers groter. Op nujij heeft iemand een interessante stelling:
"De belangen van een IC"? Een IC heeft geen belangen. De reiziger in de trein heeft belangen, en ik zie niet in waarom een reiziger in een IC meer belangen heeft dan een in een stoptrein. Beide betalen evenveel voor hun reis en verwachten op tijd afgezet te worden.
Als je gaat besluiten dat stoptreinen wel een station mogen overslaan dan maak je treinreizen voor stoptreinreizigers nog meer tot een roulette. "Stopt hij wel of stopt hij niet".

Nee, IMHO is het niet stoppen op stations een onzalig plan en ik snap absoluut niet dat in de hele keten van besluitvorming tot uitvoering er niemand is die opstaat en zegt "ho, dit gaat toch echt de verkeerde kant op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Volgens mij is dat belang van de reizigers in de IC wel degelijk een stuk groter. Ten eerste zitten er waarschijnlijk 10x of 100x zoveel mensen in de IC die op tijd op hun station moeten zijn om een aansluiting te halen dan dat er mensen hadden willen uitstappen op het stoptrein-station. En ten tweede gaat het waarschijnlijk om veel meer tijd dat ze kwijt zijn. Dus zeg het maar: 1 iemand een kwartier vertraging omdat de stoptrein in Kuttekrabbeveen niet wilde stoppen, of 100 mensen hun aansluiting op een groot overstapstation laten missen?

En als waar is wat Luccus aangeeft, dat het o.a. is om te zorgen dat de IC op tijd bij een stuk enkelspoor aankomt, dan zijn de belangen voor de hele dienstregeling nog veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

Ze zouden die stukken enkelspoor natuurlijk gewoon eruit moeten halen. Het is van de zotte dat een IC over een stuk enkelspoor moet denderen. Dat had allang meersporig moeten zijn uitgevoerd.

Verder zie ook ik geen verschil in de belangen van de reizigers in een stoptrein of intercity, maar wel verschillen in de effecten op de rest van de dienstregeling. Zeker als een IC over enkelspoor moet gaan kan dat een niet al te prettig effect geven op alles er achter als die IC te laat is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Maasluip schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:03:
[...]

"De belangen van een IC"? Een IC heeft geen belangen. De reiziger in de trein heeft belangen, en ik zie niet in waarom een reiziger in een IC meer belangen heeft dan een in een stoptrein. Beide betalen evenveel voor hun reis en verwachten op tijd afgezet te worden.
Als je gaat besluiten dat stoptreinen wel een station mogen overslaan dan maak je treinreizen voor stoptreinreizigers nog meer tot een roulette. "Stopt hij wel of stopt hij niet".

Nee, IMHO is het niet stoppen op stations een onzalig plan en ik snap absoluut niet dat in de hele keten van besluitvorming tot uitvoering er niemand is die opstaat en zegt "ho, dit gaat toch echt de verkeerde kant op".
Dit is een praktijk die geregeld voorkomt.
Ik heb regelmatig op mijn stoptrein Amsterdam - Krommenie op station Wormerveer moeten uitstappen. De NS roept om deze trein rijdt niet verder dan Wormerveer vanwege oplopende vertraging.
Het ergste is dan nog dat het ding leeg doorrijdt naar Uitgeest wat het reguliere eindpunt is. Dus de winst is één overgeslagen halte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Luccus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:55:
Tussen Arnhem en Nijmegen is het bij grotere vertragingen van treinen uit de IC-serie 3600 (Roosendaal - Zwolle) inderdaad een afhandelingsscenario om de stops in Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem-Zuid over te slaan. Daarmee worden in noordelijke richtingen aansluitingen overeind gehouden, terwijl in zuidelijke richting de enkelsporige knelpunten (Ravenstein, 's-Hertogenbosch) tijdig worden bereikt.
Ik ben het ermee eens dat dit gewoon een nette manier van zaken is. Op een gegeven moment moet je ergens toegeven. Dan maar op de kleinere stations waar minder mensen hoeven te zijn en niemand (op Elst na) een overstap hoeft te maken. Maar goed, als je trein ook maar 2 minuten vertraging hebt vanuit Nijmegen en je wilt in Elst overstappen, haal je dat sowieso al niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:42
Het overslaan van stoptrein stations kan best een oplossing zijn, mits het goed uitgevoerd wordt. Een station als Utrecht Overvecht wordt vanuit Utrecht door minimaal 4 treinseries bediend (sprinter Zwolle, sprinter Baarn, sprinter Weesp, sprinter Almere). Als er dan door één van de series het station overgeslagen wordt, dan is de vertraging maximaal een kwartier. Hetzelfde geldt voor Bilthoven. Twee series, vertraging maximaal een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Mja, hoe zit dat dan met de reizigers die juist uit willen stappen op de betreffende stations? Als ik bij wijze van spreken van Geldermalsen naar Zaltbommel moet en deze word voor het gemak even overgeslagen, dan word ik daar niet echt blij van. Als ik een trein neem ga ik er van uit dat deze mij volgens de dienstregeling ergens afzet en geen vorm van Russische Roulette laat spelen om ergens te moeten komen.. :/

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat wordt omgeroepen én staat op de borden aangegeven. En gezien die trein toch al vertraging heeft, heb je tijd zat om die boodschap mee te krijgen ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Krentenbol op 13-10-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom het treinverkeer tussen sittard en heerlen volledig is afgeschaft? Waarom is er nuet voor gekozen om de treinen hoensbroek als bestemming te geven zoals in het weekend of alleen een sprinter naar hoensbroek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik, ik woon er maar dat beantwoord mijn vraag niet gezien de werkzaamheden op station en emplacement heerlen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mambo No5 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:53:
[..]

Als ik een trein neem ga ik er van uit dat deze mij volgens de dienstregeling ergens afzet en geen vorm van Russische Roulette laat spelen om ergens te moeten komen.. :/
*zucht* Daar gaan we weer. Er verschijnt aan typisch staaltje sensatiejournalistiek gebaseerd op uitspraken van Rover die (zoals gewoonlijk) flink overdreven zijn, en alsof dat allemaal nog niet genoeg was moet dat in dit topic nog weer flink uit z'n verband getrokken worden. De werkelijkheid is dat in uitzonderingsgevallen het een enkele keer voor kan komen dat een station overgeslagen wordt, en hier wordt er gesproken over "russische roulette" alsof de helft van de treinen het betreffende station overslaan. Volstrekt onzinnig.

LauPro schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:42:
[...]
Het heeft niets met belangen van IC- of stoptreinreizigers te maken. Het is heel simpel. Op het moment dat er een station overgeslagen moet worden doet men logischerwijs zijn best om de impact daarvan zo klein mogelijk te houden. Dan ligt het dus voor de hand om het station met het kleinste aantal reizigers over te slaan, zodat op die manier zo min mogelijk mensen last hebben van het overslaan. Dat dat in de praktijk een stoptreinstation is, is niet meer dan logisch. Het feit dat het een stoptreinstation is heeft immers exact dezelfde oorzaak als het feit dat dat station wordt gekozen om over te slaan: het lage aantal reizigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:14:
[...]

*zucht* Daar gaan we weer. Er verschijnt aan typisch staaltje sensatiejournalistiek gebaseerd op uitspraken van Rover die (zoals gewoonlijk) flink overdreven zijn, en alsof dat allemaal nog niet genoeg was moet dat in dit topic nog weer flink uit z'n verband getrokken worden. De werkelijkheid is dat in uitzonderingsgevallen het een enkele keer voor kan komen dat een station overgeslagen wordt, en hier wordt er gesproken over "russische roulette" alsof de helft van de treinen het betreffende station overslaan. Volstrekt onzinnig.
Nee dat maak jij er van. Russisch Roulette in deze hoedanigheid is een prima naam. Op het moment dat je mogelijkheden open maakt om een klein station over te slaan en dat maar in 1% van de gevallen voor komt is dat al onacceptabel. Wat mij betreft mag er NOOIT in geen enkele omstandigheid voor gekozen worden om een station dan maar zomaar over te slaan. Ook niet als de kans dat het gebeurt heel klein is.
Het heeft niets met belangen van IC- of stoptreinreizigers te maken. Het is heel simpel. Op het moment dat er een station overgeslagen moet worden doet men logischerwijs zijn best om de impact daarvan zo klein mogelijk te houden. Dan ligt het dus voor de hand om het station met het kleinste aantal reizigers over te slaan, zodat op die manier zo min mogelijk mensen last hebben van het overslaan. Dat dat in de praktijk een stoptreinstation is, is niet meer dan logisch. Het feit dat het een stoptreinstation is heeft immers exact dezelfde oorzaak als het feit dat dat station wordt gekozen om over te slaan: het lage aantal reizigers.
Het aantal reizigers doet er helemaal niet toe! Er is een dienstregeling en daar moeten ze zich gewoon onvoorwaardelijk aan houden. Punt. Ook als er maar 1 persoon op of af hoeft.

Ik ben er voorstander van om de stoptijd op ALLE stations ernstig te verkorten (een stoptrein kan prima net zo'n korte stops maken als de gemiddelde metro/tram in de randstad), maar geheel overslaan kan gewoon ECHT niet!

Oh en btw:
Luccus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:55:
Daarmee worden in noordelijke richtingen aansluitingen overeind gehouden, terwijl in zuidelijke richting de enkelsporige knelpunten (Ravenstein, 's-Hertogenbosch) tijdig worden bereikt.
Enkelsporige knelpunten??? Heb in m'n leven het traject Den Bosch - Deventer al te vaak gereden met de trein, en nog nooit een stuk enkelsporig meegemaakt. Het enige spoor dat op dit moment enkelsporig is is het kleine stukje bij de Diezebrug net buiten het station Den Bosch door werkzaamheden, maar dat is tijdelijk, en in zuidelijke richting is dat zijn normale spoor (de noordelijke richting moet dan op linker spoor rijden). Dus hoezo noem je hier 'Ravenstein' ipv 'Den Bosch West' ?

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 13-10-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Knightwolf schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:35:
[...]

Het aantal reizigers doet er helemaal niet toe! Er is een dienstregeling en daar moeten ze zich gewoon onvoorwaardelijk aan houden. Punt. Ook als er maar 1 persoon op of af hoeft.

Ik ben er voorstander van om de stoptijd op ALLE stations ernstig te verkorten (een stoptrein kan prima net zo'n korte stops maken als de gemiddelde metro/tram in de randstad), maar geheel overslaan kan gewoon ECHT niet!
Dus jij bent voor een zo groot mogelijke groep reizigers duperen als het al in de soep aan het lopen is, omdat anders een kleinere groep reizigers hinder ondervind? Ik kan niet anders zeggen dat dat een merkwaardige strategie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
[Enkelsporige knelpunten??? Heb in m'n leven het traject Den Bosch - Deventer al te vaak gereden met de trein, en nog nooit een stuk enkelsporig meegemaakt. Het enige spoor dat op dit moment enkelsporig is is het kleine stukje bij de Diezebrug net buiten het station Den Bosch door werkzaamheden, maar dat is tijdelijk, en in zuidelijke richting is dat zijn normale spoor (de noordelijke richting moet dan op linker spoor rijden). Dus hoezo noem je hier 'Ravenstein' ipv 'Den Bosch West' ?
De spoorbrug over de maas bij Ravenstein is enkelsporig.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:43:
Weet iemand waarom het treinverkeer tussen sittard en heerlen volledig is afgeschaft? Waarom is er nuet voor gekozen om de treinen hoensbroek als bestemming te geven zoals in het weekend of alleen een sprinter naar hoensbroek?
Ook tussen Sittard en Heerlen vinden werkzaamheden plaats.
Knightwolf schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:35:
[...]
Enkelsporige knelpunten??? Heb in m'n leven het traject Den Bosch - Deventer al te vaak gereden met de trein, en nog nooit een stuk enkelsporig meegemaakt. Het enige spoor dat op dit moment enkelsporig is is het kleine stukje bij de Diezebrug net buiten het station Den Bosch door werkzaamheden, maar dat is tijdelijk, en in zuidelijke richting is dat zijn normale spoor (de noordelijke richting moet dan op linker spoor rijden). Dus hoezo noem je hier 'Ravenstein' ipv 'Den Bosch West' ?
Ik raad je aan luciferhoutjes tussen je oogleden te klemmen wanneer je dat stuk weer eens passeert. De spoorbrug plus het toeleidende stuk in Ravenstein is enkelsporig. Ik begrijp dat je bijna van je geloof af bent gevallen toen je mijn bericht las, maar ben je daarna niet op het idee gekomen Google Maps of www.sporenplan.nl te raadplegen?

Edit: damn you Jeroen O. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 13-10-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:21:
[...]
Ook tussen Sittard en Heerlen vinden werkzaamheden plaats.

[...]
Ik raad je aan luciferhoutjes tussen je oogleden te klemmen wanneer je dat stuk weer eens passeert. De spoorbrug plus het toeleidende stuk in Ravenstein is enkelsporig. Ik begrijp dat je bijna van je geloof af bent gevallen toen je mijn bericht las, maar ben je daarna niet op het idee gekomen Google Maps of www.sporenplan.nl te raadplegen?

Edit: damn you Jeroen O. O-)
Zover ik kan vinden zijn er geen werkzaamheden tussen hoensbroek en sittard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
In de mailings van ProRail heb ik het wel voorbij zien komen. Maar dan nog: zoals je zelf terecht al opmerkt is er tijdens de recente weekendbuitendienststellingen wel tussen Hoensbroek en Sittard gereden, dus iedere gedachte in de richting dat het voor de lol is dat er daar nu niet wordt gereden lijkt me sowieso onterecht.

[ Voor 19% gewijzigd door Luke! op 13-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:24:
In de mailings van ProRail heb ik het wel voorbij zien komen. Maar dan nog: zoals je zelf terecht al opmerkt is er tijdens de recente weekendbuitendienststellingen wel tussen Hoensbroek en Sittard gereden, dus iedere gedachte in de richting dat het voor de lol is dat er daar nu niet wordt gereden lijkt me sowieso onterecht.
Naar mijn idee is het vooral luiheid, niet verder willen denken dan we schaffen het af, het traject is 10 dagen lang gewoon beschikbaar en het afschaffen is dus totaal onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Luccus zegt net dat hij had zien staan dat er tussen Heerlen en Sittard wél werkzaamheden zijn, als je hem niet gelooft staat niets je in de weg om zelf ergens tussen Hoensbroek en Sittard te gaan kijken naar het spoor om te zien of er werkzaamheden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
dcm360 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

Dus jij bent voor een zo groot mogelijke groep reizigers duperen als het al in de soep aan het lopen is, omdat anders een kleinere groep reizigers hinder ondervind? Ik kan niet anders zeggen dat dat een merkwaardige strategie is.
Ehh nee, overige dienstregeling moet gewoon onveranderd blijven! Dat je dan net een aansluiting mist is helaas pindakaas, want idd andere treinen mogen daar niet de dupe van worden. Ik ben dan helaas ook geen voorstander van het op elkaar laten wachten van treinen zodat mensen hun aansluiting halen, dat is vragen om problemen en worden er NOG meer mensen de dupe van als er ergens iets niet goed gaat.
Jeroen O schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:18:
[...]

De spoorbrug over de maas bij Ravenstein is enkelsporig.
wtf?
Luccus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:21:

Ik ben echt verbijsterd! Nooit geweten en ook nooit wat van gemerkt, wtf?
Aan de andere kant is dat ook goed want dat betekent dat er geen probleem is :P

Oh en nee ik ga niet iets checken als ik niet weet waar het precies is, da's mogelijk zoeken naar een speld in de hooiberg terwijl jullie het (en idd) zo kunnen vertellen.
Daarbij heb ik die site sporenplan wel es gezien en nu weer net als die enkele eerdere keren meteen weggeklikt omdat het abacadabra voor mij is, zo onoverzichtelijk en onduidelijk als de pest, en zooo jaren 90! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Knightwolf schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 01:39:
[...]

Ehh nee, overige dienstregeling moet gewoon onveranderd blijven! Dat je dan net een aansluiting mist is helaas pindakaas, want idd andere treinen mogen daar niet de dupe van worden. Ik ben dan helaas ook geen voorstander van het op elkaar laten wachten van treinen zodat mensen hun aansluiting halen, dat is vragen om problemen en worden er NOG meer mensen de dupe van als er ergens iets niet goed gaat.

[...]

wtf?

[...]

Ik ben echt verbijsterd! Nooit geweten en ook nooit wat van gemerkt, wtf?
Aan de andere kant is dat ook goed want dat betekent dat er geen probleem is :P

Oh en nee ik ga niet iets checken als ik niet weet waar het precies is, da's mogelijk zoeken naar een speld in de hooiberg terwijl jullie het (en idd) zo kunnen vertellen.
Daarbij heb ik die site sporenplan wel es gezien en nu weer net als die enkele eerdere keren meteen weggeklikt omdat het abacadabra voor mij is, zo onoverzichtelijk en onduidelijk als de pest, en zooo jaren 90! :+
Nog wel ouder dan de 90'er ;) Maar wel de basis van het spoorwezen, we werken er allemaal mee en zou niet zonder willen, maar speciaal voor jou:

http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/ht.gif

Rechts naast Ravenstein zie je een enkelsporige brug, dit zijn dan wel de simpelere tekeningen ik zie liever de echte maargoed.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
haha ja die brug moet ook nodig vervangen worden, maar goed :p
liggen 1:20 symmetrische wissels voor zodat de IC met 125km/u door kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Knightwolf schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 01:39:
[...]

Ehh nee, overige dienstregeling moet gewoon onveranderd blijven!
En waarom worden stations overgeslagen? Juist, om er voor te zorgen dat vertraging van 1 trein niet als gevolg heeft dat er nog meer treinen vertraging oplopen. Je kan wel leuk zeggen dat de overige dienstregeling niet mag veranderen als 1 trein vertraging heeft, maar als dat het gevolg heeft dat er 2 treinen op hetzelfde moment op dezelfde plaats zijn gaat dat uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:30:
Luccus zegt net dat hij had zien staan dat er tussen Heerlen en Sittard wél werkzaamheden zijn, als je hem niet gelooft staat niets je in de weg om zelf ergens tussen Hoensbroek en Sittard te gaan kijken naar het spoor om te zien of er werkzaamheden zijn...
Bij deze dan, even deze ochtend op en neer gefietst naar opa en oma in geleen en niks gezien, heerlen ligt volledig plat maar hoensbroek sittard ligt gewoon gebruiksklaar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:57:
[...]

Bij deze dan, even deze ochtend op en neer gefietst naar opa en oma in geleen en niks gezien, heerlen ligt volledig plat maar hoensbroek sittard ligt gewoon gebruiksklaar klaar.
Kun je keren in Hoensbroek dan? Ik zie op de FOTs dat die sporen 240 uur buitendienst zijn, dus ja. Zal wel voor werktreinen zijn gereserveerd, maar het kunnen zoveel redenen zijn. Seinwezen secties, bovenleiding secties...
Gevolgen Trdst: Geen trvk Hrl - Std v.v.
Bijzonderheden: Combi met M-003900-1.1 Heerlen
Spanningloos gr 559, 560, 561, 562,
577, 578, 581, 582 en 584
TSB spoor KA/LA
Spoor KA in eerste 6 dgn van tvp,
inbrengen liggers t.b.v. kruising km
11.250 dag 7 en 8
(zo te zien kun je ook niet keren in Hoensbroek terwijl Hrl aansl. en Hrl wel plat liggen, dus daar kan het ook niet).

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 14-10-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

Kun je keren in Hoensbroek dan? Ik zie op de FOTs dat die sporen 240 uur buitendienst zijn, dus ja. Zal wel voor werktreinen zijn gereserveerd, maar het kunnen zoveel redenen zijn. Seinwezen secties, bovenleiding secties...

[...]

(zo te zien kun je ook niet keren in Hoensbroek terwijl Hrl aansl. en Hrl wel plat liggen, dus daar kan het ook niet).
Het laatste weekend is er ook gekeerd op hoensbroek en niet op heerlen emplacement zoals eerder dus ja dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Het laatste weekend is er ook gekeerd op hoensbroek en niet op heerlen emplacement zoals eerder dus ja dat zou moeten kunnen.
nja :p niet mijn project maar goed kan alleen de FOTs inzien.
Zal wel ergens gewerkt worden op dat traject anders zullen ze het niet buitendienst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thalys <3

Boek je drie weken van tevoren een ticket, betaal je én de hoofdprijs, én je krijgt een ticket met daarop "geen plaatsgarantie". Of, zoals de telefoniste het omschreef: "je hebt in ieder geval recht op een klapstoel".

Nouja, zolang 'ie rijdt kan ik er mee leven. En met een beetje geluk staakt de RER B ook niet ;-)

Wat wél leuk is: de DB kan me gewoon vertellen welke trein ik moet hebben als ik uit Leiden naar Orsay (RER) moet: https://reiseauskunft.bah...=1&qf.bahn.button.suchen=

[ Voor 76% gewijzigd door ValHallASW op 14-10-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Huh? Thalys is normaalgesproken verplicht reserveren. Ik ken niet anders dan dat je bij de boeking direkt een plaats krijgt. Misschien was hij al 100% geboekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat bleek inderdaad zo te zijn, maar je krijgt de waarschuwing 'dit is een overboeking' pas later in het boekproces. Omdat ik voor m'n werk geboekt heb heb ik alleen op de eerste pagina (met de verschillende treinen) gekeken, en dáár staat 'Beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor dit tarief.' (nog steeds). Die trein heb ik dus doorgegeven aan ons reisbureau. En, toegegeven, die waren niet helder genoeg om even te checken of ik echt een overboekingsticket wilde hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:57:
[...]

Dus wanneer je op één moment op één locatie niks ziet is het hele baanvak "gewoon gebruiksklaar? ? Met dergelijke redeneringen begin ik ook andere reacties steeds beter te begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:30
Het overslaan van stations bij een vertraagde trein komt inderdaad wel voor. Het is in een aantal gevallen een zeer effectieve manier om van vertraging af te komen of te verminderen. Dat geldt overigens ook voor het opheffen van een trein over een deel van het traject (eerder keren). Maar het besluit om dit te doen wordt niet zomaar genomen. Er moet wel wat bij te winnen zijn en er moeten zo weinig mogelijk reizigers gedupeerd worden. De balans moet dus duidelijk doorslaan naar het aantal reizigers dat er beter van wordt. En we weten ook dat als je hier de dupe van bent dat je daar niet blij van wordt.

In tegenstelling tot wat Knightwolf zou willen wordt het aantal reizigers dus wel degelijk als grondslag genomen. En daarbij wordt dus niet alleen naar de trein gekeken waarvan een aantal stations wordt geskipt. Een vertraagde trein heeft niet alleen invloed op andere treinen (hij rijdt in de weg) maar eist ook perroncapaciteit op op een moment dat dit niet gepland is (hij staat in de weg). Andere treinen (reizigers) die hier mee geconfronteerd worden krijgen dus ook vertraging en missen hun aansluiting. En dat kunnen weleens veel meer reizigers zijn dan degenen die gedupeerd worden door het laten vervallen van stops.

Daarnaast is het zo dat een trein die meer dan vijf minuten vertraging heeft het recht op zijn geplande dienstregelingpad verliest. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat een goederentrein die achter de betreffende trein is gepland maar op tijd rijdt niet blijft wachten op de vertraagde reizigerstrein. Heetf de reizigerstrein acht minuten vertraging dan mag deze dus achteraan sluiten. Door het snelheidsverschil loopt de vertraagde trein al gauw in op de goederentrein maar zolang deze op tijd rijdt gaat hij niet aan de kant om de reizigerstrein voorbij te laten. Het resultaat is dat de vertraging al snel verder oploopt. Het zou daarom zeer prettig zijn als de vertraagde trein de nodige tijd in kan halen voordat hij op het punt is waar de goederentrein invoegt.

Knightwolf vindt ook dat er nooit een station overgeslagen mag worden. Dat is een mooi streven maar zolang er geen andere middelen of methoden beschikbaar zijn zal er toch van deze mogelijkheid gebruik gemaakt worden. Tenzij de (doorwerkende) vertraging voor lief genomen wordt.
Ook het inkorten van de stops zet niet zoveel zoden aan de dijk, deze zijn op de kleinere stations al minder dan een minuut. En je kunt alle speling er wel uit halen maar dat betekent dus wel dat vertraging blijft bestaan of groter wordt. Deze kan je er vervolgens natuurlijk weer wel uit halen door stops te laten vervallen. :+

Maar misschien zie ik betere oplossingen over het hoofd. Laat het daarom vooral weten als je iets beters in petto hebt. Wil je hierbij achtergrondinformatie dan kan je die voor zover ik heb en mag delen van me krijgen. Als er goede oplossingen naar voren komen dan zal ik deze zeker bij de afdeling Transportbesturing van NS voorstellen. Met naamsvermelding uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Meer speling in de standaard dienstregeling opnemen? :+ Afschaffen blokbeveiliging zodat dit soort conflicten minder snel optreden? Meer spoor verdubbelen?

[/captain obvious]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

DDX schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:25:
Er staan inmiddels 2 v250's (4805 en 4808) op het 'kerkhof' dijksgracht
De 4508 (die voorzien was van graffiti) is vandaag vervangen door de 4506.
Zag vanmorgen loc staan voor de 4508 en wat mannetjes rondlopen, schijnbaar toch makkelijk om even treintje te wisselen op dijksgracht.
Vraag me alleen af waarom ze dat doen.

[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 14-10-2013 20:20 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:30
MBV schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:18:
Meer speling in de standaard dienstregeling opnemen? :+ Afschaffen blokbeveiliging zodat dit soort conflicten minder snel optreden? Meer spoor verdubbelen?

\[/captain obvious]
Er zit al enige speling in de dienstregeling (op de ene plaats wat meer dan de andere). Als er nog meer speling inkomt dan worden de reistijden helemaal vooroorlogs. Dus inderdaad :+
Aan de andere punten wordt deels al gewerkt al duurt het nog wel even voor je hier iets van gaat merken. Met ERTMS kan je blokloos rijden. En spoorverdubbeling komt er voorlopig, althans op wat grotere schaal, alleen nog tussen Riekerpolder en Weesp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Aha, Ansaldobreda heeft morgen een nieuwtje, als ik hun Twitterkanaal mag geloven:

"Tomorrow a new press release about Fyra train".
Ik ben benieuwd wat ze te vertellen zullen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben vooral benieuwd waarom ze het niet meteen openbaar maken. Zo heel erg wereldschokkend kan het niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:02:
[...]
Dus wanneer je op één moment op één locatie niks ziet is het hele baanvak "gewoon gebruiksklaar? ? Met dergelijke redeneringen begin ik ook andere reacties steeds beter te begrijpen...
Het is duidelijk dat alleen heerlen plat ligt, dat is ook enige wat gecommuniceerd is.

Als je niet normaal en respectvol kunt praten over mensen die door 's nachts te werken zorgen dat de overlast overdag minimaal is, houd dan a.u.b. je mond.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 15-10-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ze zullen het wel zsm af willen hebben om de overlast te beperken :) Lijkt me gebruikelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Krentenbol op 14-10-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
AW_Bos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:23:
Aha, Ansaldobreda heeft morgen een nieuwtje, als ik hun Twitterkanaal mag geloven:

"Tomorrow a new press release about Fyra train".
Ik ben benieuwd wat ze te vertellen zullen hebben...
De directeur heeft ontdekt dat het inderdaad een zootje schroot is wat ze naar Nederland hebben gestuurd. Per ommegaande sturen ze een loc om al het schroot terug naar Italië te halen en het aankoopbedrag wordt z.s.m. geretourneerd. Herr Director komt zelf nog wel even een bosje bloemen bij Bert en Wilma langsbrengen want dit was natuurlijk wel enigszins vervelend en ongemakkelijk. Kunnen we meteen een nieuwe order bespreken; IC-4 voldoet ook prima aan de eisen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

BounceCloud schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:47:
[...]

De directeur heeft ontdekt dat het inderdaad een zootje schroot is wat ze naar Nederland hebben gestuurd. Per ommegaande sturen ze een loc om al het schroot terug naar Italië te halen en het aankoopbedrag wordt z.s.m. geretourneerd. Herr Director komt zelf nog wel even een bosje bloemen bij Bert en Wilma langsbrengen want dit was natuurlijk wel enigszins vervelend en ongemakkelijk. Kunnen we meteen een nieuwe order bespreken; IC-4 voldoet ook prima aan de eisen toch?
En toen leefden ze nog lang en gelukkig :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:42:
[...]
Het is duidelijk dat alleen heerlen plat ligt, dat is ook enige wat gecommuniceerd is.

Is het trouwens gebruikelijk dat die ratten tot diep in de nacht door werken? ik woon aan het spoor en hoor nu al een half uur een trein stelselmatig toeteren, bah
Een beetje respect naar mijn collega's mag ook wel, hoe haal je het in je hoofd om deze mensen ratten te noemen.

En er ligt meer uit dan:

Ik heb het daar namelijk buiten dienst genomen en geloof mij die waslijn is nog doder als een pier.
Dus ook al ligt het er bij alsof er wat kan rijden vergeet het maar (tenzij er weer wat delen in dienst zijn genomen dat weet ik dan weer niet)

[ Voor 9% gewijzigd door bestaudio op 15-10-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaudio schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:19:
[...]

Een beetje respect naar mijn collega's mag ook wel, hoe haal je het in je hoofd om deze mensen ratten te noemen.

En er ligt meer uit dan:

Ik heb het daar namelijk buiten dienst genomen en geloof mij die waslijn is nog doder als een pier
Als je niet normaal en respectvol kunt praten over mensen die door 's nachts te werken zorgen dat de overlast overdag minimaal is, houd dan a.u.b. je mond.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 15-10-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:28:
[...]

Het zijn blijven ordinaire ratten, heb je overdag geen last van het spoor dan word je snachts wel lastig gevallen door dat werklui.
Juist weet je, ik wil je wel is horen piepen als er in de nacht niet gewerkt word, dan loop je weer te zeuren dat de werkzaamheden zo lang duren.

Maargoed ik weet nu hoe je over ons soort mensen denkt, vertelt ook een hoop over jou en daarbij dat stuk spoor ligt er al een geruime tijd, er heeft niemand gezegt dat je er naast moet gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

[...]

Het zijn blijven ordinaire ratten, heb je overdag geen last van het spoor dan word je snachts wel lastig gevallen door dat werklui.
Zal me niks verbazen dat ProRail gewoon alle omwonenden netjes een brief hebben gestuurd, met verontschuldingen en uitleg. Dan had je je makkelijk kunnen voorbereiden om e.v.t bij je moeder/oma/nichtje whatever.. te kunnen logeren.

Tja, het is niet anders, het zou toch prachtig zijn als er in een straal van 200 meter rondom het spoor geen huizen zouden mogen worden gebouwd? Hmmm....... Het is maar voor eventjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

[afbeelding]

Nog steeds ziet hij er zo uit. Er hangt aan de achterste wand een mooi schilderij:

Ik hoop ook dat de oude CRT-televisie in het kastje vervangen is door een heuze flatscreen

Video stamt uit 2011 ofzo, de foto uit 2000 ofzo. De slaapkamers zijn nu ook lichtelijk aangepast met een klimtrappetje voor de drie A'tjes. Ik dacht dat ik ergens nog foto's had liggen.

Anyway, die zoek ik nog wel dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:31:
[...]

Zal me niks verbazen dat ProRail gewoon alle omwonenden netjes een brief hebben gestuurd, met verontschuldingen en uitleg. Dan had je je makkelijk kunnen voorbereiden om e.v.t bij je moeder/oma/nichtje whatever.. te kunnen logeren.

Tja, het is niet anders, het zou toch prachtig zijn als er in een straal van 200 meter rondom het spoor geen huizen zouden mogen worden gebouwd? Hmmm....... Het is maar voor eventjes...
Nee geen brief gezien, maargoed op een normale dag heb je last van de treinen en nu van het werkvolk, de laatste toeter is van een half uur geleden op hoop van zegen ga ik mijn mandje in.

Ben blij dat treinmateriaal slechts mijn hobby is en geen vervoersmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een goede nachtrust toegewenst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AW_Bos schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:36:
[...]

Nog steeds ziet hij er zo uit.
De basis is inderdaad hetzelfde maar dit lijkt me toch een wat gemoderniseerd interieur.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2013 02:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:37:
[...]

Nee geen brief gezien, maargoed op een normale dag heb je last van de treinen en nu van het werkvolk, de laatste toeter is van een half uur geleden op hoop van zegen ga ik mijn mandje in.

Ben blij dat treinmateriaal slechts mijn hobby is en geen vervoersmiddel.
Wat is dat voor onzin dat je last denkt te hebben van spoorwerkers? Die mensen doen gewoon hun werk, en je kunt zelf natuurlijk ook wel bedenken dat zij niet degenen zijn die beslissen dat dat 's nachts plaats moet vinden. Dus als je daar al een probleem mee hebt leg dan de schuld wel bij de juiste mensen neer. Daarnaast geheel eens met bestaudio, het mag, nee moet, een stuk respectvoller.
bestaudio schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:31:
[...]

en daarbij dat stuk spoor ligt er al een geruime tijd, er heeft niemand gezegt dat je er naast moet gaan wonen.
Helemaal mee eens. Ik woon naast een tramlijn, overdag rijden de trams om de tien minuten dus afgezien van gras maaien en het reinigen van de rails moet al het onderhoud 's nachts. Ze doen hun best om dat zo stil mogelijk te doen (snoeiwerkzaamheden gaan nota bene met handzaagjes) maar soms levert het toch herrie op. Het meest lawaaiïge wat ik in zeven jaar meegemaakt heb waren onderhoudswerkzaamheden waarbij een week lang om 5u 's ochtends geslepen werd aan het spoor. Dat maakt een behoorlijke herrie en was dus niet echt prettig.

Maar ja, het zal ongetwijfeld noodzakelijk geweest zijn en als je een tramlijn om gaat leiden hebben veel en veel meer mensen daar last van (die rails liggen niet overal). Herrie hoort er wat mij betreft toch een beetje bij als je in een grote stad woont, zeker met een tramlijn weet je dat van te voren. Je kiest zelf waar je gaat wonen, daar moet je dan verder ook niet over zeuren. Dan had je maar ergens anders moeten gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

wtf man... we werken juist 's nachts zodat jij volgende week weer overdag met de trein kan reizen.
Pagina: 1 ... 160 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!