Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.901 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

Op zaandam al paar keer meegemaakt met sprinter, die kwam dan op middenspoor uit dus kon geen stop maken. (werd wel netjes omgeroepen met verklaring)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

kan perfect stoppen. Alleen in-/uitstappen word wat moeilijk :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 12:13
Ook in/uitstappen kan prima (behalve voor invaliden en anderen die slecht ter been zijn), het is alleen niet toegestaan :+

[ Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 06-10-2013 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En de herfst is officieel begonnen bij de spoorwegen! \o/

https://twitter.com/NS_online/status/386753268812353537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

What the ... seriously? En dan roepen ze hier maar dat we wat meer naar de NS moeten kijken vanwege stiptheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gladde sporen? Met zo'n mooi zonnig droog weer? lol moet niet gekker worden.

Wordt tijd dat alle treinen borstels voor de wielen krijgen om die paar blaadjes die erop liggen eraf te vegen, weet zeker dat het probleem dan snel opgelost is (het gaat immers niet om nattigheid, in de zomer zijn er met een regenbui ook niet ineens gladde sporen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 12:48
Knightwolf schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:15:
Gladde sporen? Met zo'n mooi zonnig droog weer? lol moet niet gekker worden.

Wordt tijd dat alle treinen borstels voor de wielen krijgen om die paar blaadjes die erop liggen eraf te vegen, weet zeker dat het probleem dan snel opgelost is (het gaat immers niet om nattigheid, in de zomer zijn er met een regenbui ook niet ineens gladde sporen).
Het gaat ook niet om de blaadjes zelf, maar om de oliën die uit de blaadjes geperst worden door de druk van de trein, en dan heeft een machinist dus heel wat minder vermogen te gebruiken bij het optrekken, wat dus resulteert in 1) vertragingen gaan zich opstapelen en door het hele land komen op den duur of 2) treinen worden geschrapt om dat kettingeffect te voorkomen.

Die oliën moeten dus weg, en dat lukt niet echt met een borstel. Ik zat al een poos het hogedruk water in mijn hoofd, maar dan moet je zoveel water meenemen, dat lijkt me niet praktisch, en ik heb nog nooit getest of het dan ook echt wegspoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
marcop23 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:22:
[...]

Die oliën moeten dus weg, en dat lukt niet echt met een borstel. Ik zat al een poos het hogedruk water in mijn hoofd, maar dan moet je zoveel water meenemen, dat lijkt me niet praktisch, en ik heb nog nooit getest of het dan ook echt wegspoelt.
Het kan wel op die manier, in de UK gebruiken ze hogedruk waterspuiten om de troep van de rails te verwijderen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/94/Taunton_66148_66116_railhead_treatment_train.jpg/1280px-Taunton_66148_66116_railhead_treatment_train.jpg

Een andere aanpak is om de grip te verhogen. Dat kan bijvoorbeeld op de "ouderwetse" manier met zandstrooiers of met het wat modernere Sandite.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Het gaat ook niet om de blaadjes zelf, maar om de oliën die uit de blaadjes geperst worden door de druk van de trein, en dan heeft een machinist dus heel wat minder vermogen te gebruiken bij het optrekken, wat dus resulteert in 1) vertragingen gaan zich opstapelen en door het hele land komen op den duur of 2) treinen worden geschrapt om dat kettingeffect te voorkomen.
Maar als de blaadjes weg zijn heb je dat probleem dus ook niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hoe zie je het voor je om op duizenden kilometers spoor werkelijke alle bladeren te verwijderen? Met borstels kunnen er nog altijd blaadjes blijven liggen (het is geen wonderolie), er kunnen achter de borstels weer blaadjes vallen, en de wind kan ook blaadjes op het spoor deponeren.

Enig idee hoeveel blaadjes er in Nederland zijn?

Earth calling reality... reality, come in please.

Wat de blaadjes (of liever, de troep die eruit komt) met een treinwiel doet:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/Flachstelle.JPG/1024px-Flachstelle.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zie op de wikipedia pagina over blaadjes op de rails dat dit probleem vroeger niet voorkwam, omdat er geen bomen dicht langs het spoor mochten staan in verband met brandgevaar door stoomlocomotieven. Even een paar meter extra houthakken en het probleem verdwijnt grotendeels? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er wordt al flink gesnoeid om dat te bereiken.

En dat was niet de enige reden dat het vroeger minder was (hoewel het ook vroeger al voorkwam hoor). Vroeger werden meer blokkenremmen gebruikt, die schrapen de troep al enigszins van het wiel, waardoor dat wiel ruw bleef, en dus relatief veel grip bleef houden. Mat'64 heeft/had dat type rem bijvoorbeeld, waardoor die minder last heeft/had van vierkante wielen.

Moderner materieel gebruikt tegenwoordig schijfremmen, waardoor dat voordeel dus is komen te vervallen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Is er geen ABS met remmen dan? Of werkt dat te traag?

Hoe worden die wielen nu dan schoongehouden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:57:
Is er geen ABS met remmen dan? Of werkt dat te traag?

Hoe worden die wielen nu dan schoongehouden?
treinen hebben idd ABS en TCS tegenwoordig, maar goed dat heeft weinig nut als 90% van het rijvlak glad is ;) beetje zelfde als met een auto over puur ijs rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Maar als je geen grip kunt krijgen op de ondergrond, is het sowieso al lastig om te remmen. Je moet dan met een grotere oppervlakte contact maken op de ondergrond om meer wrijving te krijgen.
En dat is eigenlijk precies wat er nu gebeurd. Eigenlijk heb je alleen maar de keuze om de wielen te blokkeren en dus af te vlakken, want niet remmen en gewoon door rijden wil je ook niet. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Gizz schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:51:
Ik zie op de wikipedia pagina over blaadjes op de rails dat dit probleem vroeger niet voorkwam, omdat er geen bomen dicht langs het spoor mochten staan in verband met brandgevaar door stoomlocomotieven. Even een paar meter extra houthakken en het probleem verdwijnt grotendeels? :P
Dan heeft Wikipedia dat niet helemaal correct begrepen ;)
Vroegâh ( :P ) hadden de treinen allemaal nog blokremmen. Deze drukten simpelweg tegen het 'loopvlak' van de wielen, waarmee niet alleen de trein werd afgeremd, maar ook feitelijk het hele wiel werd 'afgestoft'. De prut zat er net zo goed op, maar bij het remmen werden de wielen gewoon weer schoongeveegd waarmee het effect een stuk minder was.
Tegenwoordig remmen de treinen met schijfremmen of met elektro-dynamische remmen, waarmee de schoonmaak niet meer plaatsvind en er dus meer kans is op doorglijden.

Edit: oeps, ik moet niet te snel willen reageren maar eerst even het draadje uitlezen :X Ik zie dat Wildhagen het al uitgelegd had :P

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 06-10-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:49:
Wat de blaadjes (of liever, de troep die eruit komt) met een treinwiel doet:
Dit is gewoon een design-flaw. Te hard geremd waardoor de wielen blokkeren, dat mag dus niet.
EDIT schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:08:
De prut zat er net zo goed op, maar bij het remmen werden de wielen gewoon weer schoongeveegd waarmee het effect een stuk minder was.
Tegenwoordig remmen de treinen met schijfremmen of met elektro-dynamische remmen, waarmee de schoonmaak niet meer plaatsvind en er dus meer kans is op doorglijden.
Een simpele oplossing lijkt mij dan om gewoon weer een dergelijke blokkenrem te installeren die je alleen bij lage snelheden aan spreekt en eventueel seizoensgebonden gebruikt.

Het nadeel van de blokkenrem is dat het oppervlakte ruw kan worden waardoor je trillingen krijgt op hogere snelheden. Maar als je de balans moet maken tussen niet kunnen rijden of wat trillingen zou ik dat laatste kiezen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
[...]

Het gaat ook niet om de blaadjes zelf, maar om de oliën die uit de blaadjes geperst worden door de druk van de trein, en dan heeft een machinist dus heel wat minder vermogen te gebruiken bij het optrekken,

1: olien uit blaadjes heb ik nog nooit van gehoord, maargoed tzal wel.
2: je zegt zelf al waarom die olien geen rol spelen, simpelweg omdat er nooit meer over blaadjes heen gewalst wordt als ze door de borstels die ik bedoel weggehaald worden. Blaadjes gaan niet uit zichzelf vast zitten, dat gebeurt pas OF na er overheen te rijden OF na langere tijd nat gelegen te hebben waarna het gaat rotten, maar op een spoorlijn (en zeker zo druk bereden als in NL) krijgt het daar geen kans voor. De losliggende blaadjes die je in dit geval overhoudt kosten geen enkele moeite om te verwijderen. En dat enkele blaadje dat onverhoopt toch blijft liggen, lekker belangrijk.

De borstels die ik voor ogen heb kun je vergelijken met de straatvegers, roterende borstelschijven die je omhoog en omlaag kan doen. Ze hoeven immers niet altijd actief te zijn en scheelt slijtage en onderhoud. Die borstels kunnen dan evt ook nog voorzien worden van perslucht om ze schoon te houden. Perslucht is er altijd voor handen in een trein, desnoods een extra compressor erbij.
LauPro schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:13:

Een simpele oplossing lijkt mij dan om gewoon weer een dergelijke blokkenrem te installeren die je alleen bij lage snelheden aan spreekt en eventueel seizoensgebonden gebruikt.

Het nadeel van de blokkenrem is dat het oppervlakte ruw kan worden waardoor je trillingen krijgt op hogere snelheden. Maar als je de balans moet maken tussen niet kunnen rijden of wat trillingen zou ik dat laatste kiezen.
Dit is helemaal zo'n gek idee nog niet! :D
Ja het kost wat extra's, maar je moet toch iets bedenken om van het probleem dat alleen maar erger wordt af te komen? Ik zou het meteen een serieuze kans geven.

Edit:
Ook een idee dat me spontaan te binnenschiet is borstels met perslucht de wielen schoon laten maken ipv een set oldschool remblokken (het nadeel van die oldschool remblokken is dat de wielbanden sneller slijten en het doorgaans veel herrie maakt, zoals je aan de Mat'64 nog steeds goed kan horen).

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 06-10-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een hoop gekrakeel zeg. Er wordt nu net gedaan alsof het blaadjesprobleem nog net zo groot is als het een aantal jaren geleden was. Complete onzin, dat probleem is een aantal jaar gelden al met hulp van het door Wildhagen genoemde Sandite vrijwel geheel opgelost. Dat de vooringenomen en niet-geinformeerde media dat niet door hebben wil niet zeggen dat we dat onjuiste beeld in dit topic ook moeten laten bestaan. Of dachten jullie werkelijk dat op 6 oktober pas voor het eerst blaadjes op de rails gevallen zijn?

Ja, een enkele keer komt het nog wel eens voor. Maar dat was vroeger (met blokremmen op het meeste materieel) niet anders en is onmogelijk te voorkomen. Net zo goed als blikseminslag of stroomstoringen nooit helemaal uitgesloten zijn. 100% Beschikbaarheid is domweg onmogelijk. Een beetje realiteitszin mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:18:

Net zo goed als blikseminslag of stroomstoringen nooit helemaal uitgesloten zijn. 100% Beschikbaarheid is domweg onmogelijk. Een beetje realiteitszin mag ook wel.
Klopt, maar de kans op stroomstoring en blikseminslag is niet van vergelijkbare orde als het blaadjesprobleem. De kans op het blaadjesprobleem hoort net zo te zijn als stroomuitval door blikseminslag.

En in NL zijn er zelfs amper hellingen omdat we zo'n plat land hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, want in een plat land zijn er geen hellingen. Toch?

Right...

Wel eens van zoiets als viaducten, bruggen, fly-overs, dive-unders gehoord, die omhoog en omlaag lopen? Daar hebben we er in Nederland plenty van, met bijbehorende hellingen. Om het over hellingen van/naar tunnels nog maar niet te hebben, want ook daarvan hebben we er plenty.... verder zit half Limburg vol met hellingen...

Mag ik je als tip meegeven om je ietwat meer in de materie te verdiepen? Want door de soms nogal rare beweringen die je doet kom je niet altijd even geloofwaardig over (iets met over totaal onrealistische ideeën over borstels, als je eventjes iets verder nadenkt zal je denk ik zelf ook inzien waarom het totaal onrealisitisch en niet haalbaar is ;))

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 07-10-2013 03:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 13:43
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 03:45:

Right...

Wel eens van zoiets als viaducten, bruggen, fly-overs, dive-unders gehoord, die omhoog en omlaag lopen? Daar hebben we er in Nederland plenty van, met bijbehorende hellingen. Om het over hellingen van/naar tunnels nog maar niet te hebben, want ook daarvan hebben we er plenty.... verder zit half Limburg vol met hellingen...
Gaan we nu serieus viaducten, bruggen, fly-overs, dive-under als hellingen zien die meetellen in een discussie? Neem je jezelf (of de NS mochten zij dit ook zo zien) nog wel serieus dan? Bladeren idem. Dit is nooit een probleem geweest tot een aantal jaren terug. Ineens komt het iedere herfst terug. Alsof het een serieus probleem betreft. Hetzelfde gaat op voor sneeuw trouwens. Ineens is iedere vlok sneeuw een reden om een aangepaste dienstregeling in te zetten.

Of het materieel deugt niet, of het is beleid. En natuurlijk als er 30cm sneeuw valt in één dag dan, begrijpen we het allemaal.
Mag ik je als tip meegeven om je ietwat meer in de materie te verdiepen? Want door de soms nogal rare beweringen die je doet kom je niet altijd even geloofwaardig over (iets met over totaal onrealistische ideeën over borstels, als je eventjes iets verder nadenkt zal je denk ik zelf ook inzien waarom het totaal onrealisitisch en niet haalbaar is ;))
Mag ik je een tip meegeven? Zet die gele NS bril af en bekijk het eens objectief. ;)

Goed om te zien dat het Mat '64 materieel weer volop ingezet wordt ;)

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Koenoe schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 04:17:
[...]

Gaan we nu serieus viaducten, bruggen, fly-overs, dive-under als hellingen zien die meetellen in een discussie?
Ja. De stelling was dat er in Nederland nauwelijks hellingen zijn. Dat is dus pertinent niet waar, er zijn er erg veel. En dat zijn soms best wel lange en serieuze hellingen (bijvoorbeeld die bij de Moerdijkbrug, en bij bijna alle tunnels). Met name lang om de hellingsgraad dus binnen de perken te houden.
Bladeren idem. Dit is nooit een probleem geweest tot een aantal jaren terug.
Bullshit, het is altijd al een probleem geweest, ook al in de stoomtijd. Alleen vroeger minder, zoals aangegeven doordat er toen blokkenremmen waren ipv de huidige schijfremmen, maar zelfs toen kwam het probleem al voor.

De enige reden dat het nu meer lijkt te gebeuren is om dat de (soms wat hysterische) media er bovenop duikt en elke blaadje onder een microscoop legt.

Als je beweert dat het probleem pas de laatste jaren speelt, geeft dat aan dat je je dus niet verdiept hebt in het probleem en kennelijk alleen op de media afgaat (snap ik wel, is lekker makkelijk, en hoeft dan niet zelf over het probleem na te denken).
Mag ik je een tip meegeven? Zet die gele NS bril af en bekijk het eens objectief. ;)
Doe ik ook, ik probeer alleen wel een beetje realistisch te blijven, niet met allerlei sprookjes-ideeën over borstels te komen, waarvan je zelf ook kunt bedenken dat het totaal niet realistisch en haalbaar is, als je even verder nadenkt dan je neus lang is.

Als dat de oplossing zou zijn, zou het namelijk al 50 jaar geleden zijn ingevoerd of er op zijn minst mee zijn geëxperimenteerd (er zijn in de loop der jaren al tientallen zaken geprobeerd om dit probleem te tacklen). Dat dat niet gebeurt is al veelzeggend genoeg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 04:24:

De enige reden dat het nu meer lijkt te gebeuren is om dat de (soms wat hysterische) media er bovenop duikt en elke blaadje onder een microscoop legt.
Ik denk dat NS zelf deze hype gecreerd heeft door het in augustus/september al over de komende blaadjes te hebben.
Daarnaast bij elke vertraging in September/oktober roepen ze blaadjes!

[ Voor 31% gewijzigd door leonbong op 07-10-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
leonbong schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Ik denk dat NS zelf deze hype gecreerd heeft door het in augustus/september al over de komende blaadjes te hebben.
En doen ze dat niet, en er zijn dan toch verstoringen, dan krijgen ze weer het verwijt waarom ze het niet eerder gemeld hebben...

Er zijn nu eenmaal een hoop beroepszeikers die linksom of rechtsom menen te moeten klagen. Als ze het niet op tijd hadden gemeld had men daarover geklaagd, nu melden ze het wél op tijd, dan klaagt men weer dat ze te vroeg melden....

Tegen beroepszeurpieten begin je nu eenmaal niets.
Dat is toch echt onzin. Er stonden gisteren 8 storingen gemeld (op het moment van melden in dit topic) en welgeteld één daarvan (die tussen Utrecht C en Baarn) had met blaadjes te maken, de overigen waren (uitgelopen) werkzaamheden en storingen met andere oorzaak (een aanrijding zag ik, ik zag iets van een wisselstoring etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
leonbong schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:55:
[...]
Zie hier hoe je jezelf met één enkele zin volstrekt ongeloofwaardig en belachelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
[...]

Ja. De stelling was dat er in Nederland nauwelijks hellingen zijn. Dat is dus pertinent niet waar, er zijn er erg veel. En dat zijn soms best wel lange en serieuze hellingen (bijvoorbeeld die bij de Moerdijkbrug, en bij bijna alle tunnels). Met name lang om de hellingsgraad dus binnen de perken te houden.
Ga toch weg. Ten eerste er staat "nauwelijks". Niet om er gelijk een semantische discussie van te maken, maar jij doet het voorkomen alsof Nederland één grote helling is (er zijn er erg veel). Die dan ook nog van de buitencatagorie zijn (lang en serieus). De helling zijn dan ook nog door mensen zelf gebouwd (m.a.w. je hebt invoeld op de hellingsgraad ed). De open deur in de laatste zin maar ff laten voor wat het is.
Bullshit, het is altijd al een probleem geweest, ook al in de stoomtijd. Alleen vroeger minder, zoals aangegeven doordat er toen blokkenremmen waren ipv de huidige schijfremmen, maar zelfs toen kwam het probleem al voor.
M.a.w. het komt nu dus meer voor?

Als je beweert dat het probleem pas de laatste jaren speelt, geeft dat aan dat je je dus niet verdiept hebt in het probleem en kennelijk alleen op de media afgaat (snap ik wel, is lekker makkelijk, en hoeft dan niet zelf over het probleem na te denken).
Flauwekull. Even in mijn omgeving gevraagd, waaronder ook ex NS medewerkers. Ze zijn er allemaal stellig in dat het vroege veel minder een rol van betekenis speelde. Vanuit een reizigers oogpunt gezien dan. Maar dat is het enige punt van waaruit gekeken moet worden natuurlijk.

Dat het een bekend fenomeen is bij "het spoor", is diezelfde deur die al een tijdje open stond. Hoef je echt niet meer in te trappen.
Doe ik ook, ik probeer alleen wel een beetje realistisch te blijven
Zie:
Luccus schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:29:
[...]
Zie hier hoe je jezelf met één enkele zin volstrekt ongeloofwaardig en belachelijk maakt.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Koenoe schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:39:
[...]

Ga toch weg. Ten eerste er staat "nauwelijks". Niet om er gelijk een semantische discussie van te maken, maar jij doet het voorkomen alsof Nederland één grote helling is (er zijn er erg veel). Die dan ook nog van de buitencatagorie zijn (lang en serieus). De helling zijn dan ook nog door mensen zelf gebouwd (m.a.w. je hebt invoeld op de hellingsgraad ed). De open deur in de laatste zin maar ff laten voor wat het is.
Je moet je eigen (onjuiste) interpretatie niet bij mij in de mond leggen.

De stelling was dat er nauwelijks hellingen waren. Dit terwijl er in Nederland honderden hellingen zijn, de een sterker dan de ander. Een paar honderd vind ik nou niet bepaald 'nauwelijks' te noemen in een klein land als Nederland.
[...]

M.a.w. het komt nu dus meer voor?
Dat klopt. Maar jij zei dat het *nooit* voorkwam, en dat klopt dus niet. Ook vroeger kwam het al voor. En echt niet alleen "de laatste paar jaar" zoals je zei, maar al zeker 50+ jaar (met Sandite wordt bijvoorbeeld al sinds 1975 geexperimenteerd).
[...]

Flauwekull. Even in mijn omgeving gevraagd, waaronder ook ex NS medewerkers. Ze zijn er allemaal stellig in dat het vroege veel minder een rol van betekenis speelde. Vanuit een reizigers oogpunt gezien dan. Maar dat is het enige punt van waaruit gekeken moet worden natuurlijk.
Nee, natuurlijk is dat niet het enige punt waarvan uit gekeken moeten worden. Er zijn ook nog operationele zaken waarvoor dit relevant is, of financiele (zoals het voorkomen van boetes door het niet halen van punctualiteitscijfers, of de kosten van het repareren van de platte wielen, misgelopen inkomsten, extra personeelskosten etc).

Je gaat véél te kort door de bocht door alleen het reizigersstandpunt te bekijken.

En zoals gezegd kwam het vroeger ook al voor. Of dacht je dat de natuurwetten (olie uit bladeren) de laatste jaren recent gewijzigd zijn?

Maargoed, geloof wat je wil geloven. Ik ben er alleen een beetje klaar mee, met dat slecht of niet geinformeerde gebash. Leuk als iemand wil discussieren, maar verdiep je dan minstens in de feiten.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 07-10-2013 12:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dienstregeling NS aangepast om herfstweer
De NS rijdt vanaf maandag vanwege de herfst met een licht aangepaste dienstregeling op een aantal trajecten.

Door vertrek- en aankomsttijden met een paar minuten te wijzigen kunnen vertragingen beter worden opgevangen. Ook hebben machinisten daardoor iets meer ruimte om rustig op te trekken en te remmen, waarmee ze schade aan de wielen kunnen voorkomen.

Later deze week is het gedaan met het nazomerweer. In de herfst kan het spoor glad worden door vochtige bladeren. De NS en Prorail nemen elk jaar diverse maatregelen om ongemak te voorkomen. Zo wordt op sommige sporen een speciale gel gespoten om het spoor stroef te maken. Ook worden bomen en struiken langs het spoor extra gesnoeid.

Op de trajecten die zijn aangepast vertrekken de treinen maximaal twee minuten eerder of later. Het gaat onder meer om de trajecten tussen Utrecht en Amersfoort, Arnhem en Zutphen, Almelo en Deventer en Haarlem en Amsterdam. De aangepaste tijden gelden tot en met 14 december.

Wegverkeer
De maatregelen hebben ook gevolgen voor het wegverkeer. Dat moet langer wachten omdat spoorbomen dicht worden gelaten tot alle reizigers zijn in- en uitgestapt en de trein weer is vertrokken. Dit om ongelukken te voorkomen als treinen bij een station 'doorglijden' door de gladheid.

Ondertussen bereiden de NS en Prorail zich ook al voor op de winter. Zo is vorige maand begonnen met het controleren van de wisselverwarmingen. Staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA) vindt dat de NS en Prorail de komende winter beter moeten presteren. Ze wil onder meer dat de NS langere treinen inzet bij winterse omstandigheden, iets wat de afgelopen winter onvoldoende is gelukt.
....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wow, wel tot 2 minuten later vertrekken. Zijn er al kamervragen gesteld, iedereen teruggeroepen van verlof ofzo? Rollen er al koppen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Vergeet niet dat als je een trein hebt met veel stops die kleine verschillen wel een groot verschil beginnen worden tussen de eerste en laatste halte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Op zich wel mooi dat ze hiermee bezig zijn. Toen ik de kop last, dacht ik meteen dat ze de helft van de treinen lieten uitvallen (wat ook tussen Utrecht en Baarn gebeurde dit weekend). Maar een minuutje eerder of later is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@Luccus en Wildhagen
Jullie begrijpen best dat ik ook weet dat ze niet bij elke vertraging blaadjes roepen.
De NS roept het alleen wel erg vaak in de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
leonbong schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:58:
@Luccus en Wildhagen
Jullie begrijpen best dat ik ook weet dat ze niet bij elke vertraging blaadjes roepen.
Ehm, ik quote jezelf even, let op het vetgemaakte stukje:
Als je dat weet, moet je het niet alsnog zeggen ;)
De NS roept het alleen wel erg vaak in de herfst.
Dat valt imho wel mee, dit was iirc de 1e keer dat het speelde dit najaar, en dan zitten we al aardig in oktober. Het is meer de (vaak wat hysterische) media die erop duikt, en er zijn dan vervolgens zat lui die rücksichtlos achter de media aanhuppelen en ze napraten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Koenoe schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:39:

Hoe meer treinen er op het spoor rijden, hoe minder ruimte er is om verstoringen op te vangen. Dus vroeger ging dat vast makkelijker, geloof ik direct.

Ook wordt nu strikter gehandhaafd op punctualiteit van aankomsttijden en vertrektijden, dus als je trein te laat is zal je vaker je aansluiting missen dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Serieuze meltdown rondom Eindhoven momenteel, dus als je daar langs moet, is een alternatieve route wellicht wat beter...
Er is geen treinverkeer van en naar Eindhoven mogelijk na een ongeval met een hijskraan.

Dat meldt het Eindhovens Dagblad.

Op een bouwplaats naast het station van Eindhoven is de arm van een hijskraan geknakt en een deel daarvan is op de bovenleiding terecht gekomen. Niemand is gewond geraakt, meldt een woordvoerder van spoorbeheerder Prorail.

De arm knakte rond 15.15 uur door nog onbekende reden. Of de kraan een lading tilde op het moment dat de arm het begaf, is ookt niet bekend. "Bovenleidingen zijn wel aan elkaar gekoppeld en daardoor kan het gebeuren dat als een deel van de bovenleiding is geraakt, alles spanningsloos wordt. Dat zal in dit geval vermoedelijk ook zijn gebeurd, aangezien er helemaal geen treinverkeer mogelijk is", aldus de woordvoerder.

De kraan werd gebruikt voor de bouw van een nieuwe reizigerspassage. Gekeken wordt hoe groot de schade precies is.

Ook de brandweer is aanwezig, omdat de kraan olie lekt. Die olie moet worden ingedamd en opgevangen.

Volgens Prorail werken monteurs "met man en macht aan herstel van de schade". Hoe lang de verstoring gaat duren, is volgens Prorail lastig te zeggen. De NS geeft op zijn website aan te verwachten dat de problemen rond 18.00 uur zijn verholpen, maar dat is volgens de zegsman van Prorail een standaardprognose.

De NS meldt op twitter dat er bussen zullen worden ingezet. Wanneer deze gaan rijden is nog niet bekend.
Zie http://www.nu.nl/binnenla...en-ongeluk-hijskraan.html

Afbeeldingslocatie: http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.4041337.1381154508!/image/image.jpg_gen/derivatives/fixed_width_500/image-4041337.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.4041345.1381154626!image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_600_400/image-4041345.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 07-10-2013 16:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:29:

Dat valt imho wel mee, dit was iirc de 1e keer dat het speelde dit najaar, en dan zitten we al aardig in oktober.
Mijn mening is dat helemaal niet mee valt. In oktober hebben ze het vaak als standard tekst circuleren om die tekstkrantborden.

NS blaast de invloed van weersinlvoeden ook op. Om bijvoorbeeld preventief winterdienstregeling te rijden. Of deze groots testen mid-zomer, dan doe je bijhoorlijk aan opblazen in mijn optiek.
De NS vraagt er op die momenten een hoop aandacht voor.

[ Voor 25% gewijzigd door leonbong op 07-10-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Oe! Net een jaartje de zomerdienstregeling de nek omgedraaid, krijgen we de herfstdienstregeling. :+ Alles om maar te zeggen dat als het binnenkort weer echt uit de klauw loopt bij de eerste herfstwind, men er alles aan gedaan heeft. Maar goed, het aflopen van de herfstdienstregeling op 14 december is natuurlijk een wassen neus, dan zitten we al een maand in de winterdienstregeling.

En dat geneuzel over vol spoor, druk druk druk etc... ja het zal wel. Dan laat Prorail maar minder toe op het spoor als het allemaal niet meer normaal (als in kleine vertragingen verkloten niet de dienstregeling voor uren) past. En zorgen ze er ondertussen voor dat sporen verdubbeld worden. Doen ze ook wel links en rechts, maar blijkbaar is dat een druppel op een gloeiende plaat als drastische maatregelen als 2 maanden preventief de dienstregeling aanpassen nodig zijn.

Maar de oplossing voor betere grip is natuurlijk bij de stations en op de treinen tandrad neer te leggen. Afgelopen met de smoesjes!

Maar goed, ik zal hier ook wel afgefakkeld gaan worden :9

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:10
Heeft een van de ingewijden enig idee waarom er geluidschermen naast het spoor Almere - Weesp op de Hollands Brug worden geplaatst. Niet tussen het spoor en de snelweg, maar aan de andere kant. Daar staan voornamelijk bomen en een stukje strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet van den bosch naar heerlen, is reizen via nijmegen en venlo het enige alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:54:
[...]
Maargoed, geloof wat je wil geloven. Ik ben er alleen een beetje klaar mee, met dat slecht of niet geinformeerde gebash. Leuk als iemand wil discussieren, maar verdiep je dan minstens in de feiten.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Als het niet de halve waarheden uit de media zijn, zijn het wel volledige waarheden uit eigen duim. Om het over compleet onrealistische onzin als (stalen?) borstels op de rails maar helemaal niet te hebben. Het is hier tegenwoordig 90% onzin, waarbij de mensen die nog wel enigszins nadenken meteen maar voor NS-fan uitgemaakt worden. Blijkbaar ben je in dit land zo ongeveer staatsvijand #1 als je de NS niet haat. 8)7

leonbong schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:10:
[...]

Mijn mening is dat helemaal niet mee valt. In oktober hebben ze het vaak als standard tekst circuleren om die tekstkrantborden.
Nou doe maar eens een fatsoenlijke bron dan, want vooralsnog ben jij de enige die dat gezien heeft.
leonbong schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:10:
NS blaast de invloed van weersinlvoeden ook op. Om bijvoorbeeld preventief winterdienstregeling te rijden. Of deze groots testen mid-zomer, dan doe je bijhoorlijk aan opblazen in mijn optiek.
De NS vraagt er op die momenten een hoop aandacht voor.
De NS blaast niets op, het zijn de media die meteen op iedere losse flodder duiken omdat ze weten dat slecht-nieuws artikelen over de NS veel hits scoren en dus veel reclameinkomsten opleveren. Het is mij een volstrekt raadsel waarom het aanpassen van de dienstregeling op enkele trajecten met een whopping twee minuten nieuwswaardig genoeg is voor de landelijke media. Over bus- of tramdienstregelingen horen we bijvoorbeeld nooit iets.

Bastien schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:43:
Oe! Net een jaartje de zomerdienstregeling de nek omgedraaid, krijgen we de herfstdienstregeling. :+ Alles om maar te zeggen dat als het binnenkort weer echt uit de klauw loopt bij de eerste herfstwind, men er alles aan gedaan heeft.
Absolute onzin. Het gaat om een aantal kleine aanpassingen in de dienstregeling om wat meer tijd vrij te maken voor treinen die door de gladheid wat trager optrekken en afremmen. Het gaat om minutenwerk. Niks meer, niks minder.
Maar goed, het aflopen van de herfstdienstregeling op 14 december is natuurlijk een wassen neus, dan zitten we al een maand in de winterdienstregeling.
Opnieuw complete onzin. 14 November zou behoorlijk vroeg zijn voor sneeuw, je overdrijft enorm. Daar komt bij dat de einddatum van 14 december domweg is omdat dan de nieuwe dienstregeling in gaat, net zoals ieder jaar. Je verzint het er allemaal zelf maar bij.
En dat geneuzel over vol spoor, druk druk druk etc... ja het zal wel. Dan laat Prorail maar minder toe op het spoor als het allemaal niet meer normaal (als in kleine vertragingen verkloten niet de dienstregeling voor uren) past.
Minder treinen is geen optie, dan blijven er mensen op het perron achter. In de spits rijden er op de drukste trajecten VIRM op volle lengte, dus langere treinen zijn ook geen optie. Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat als de oplossing zo simpel was ze dat al lang hadden gedaan.
En zorgen ze er ondertussen voor dat sporen verdubbeld worden. Doen ze ook wel links en rechts, maar blijkbaar is dat een druppel op een gloeiende plaat als drastische maatregelen als 2 maanden preventief de dienstregeling aanpassen nodig zijn.
Daar gaat ProRail uiteraard niet over, maar de politiek. En terwijl er links en rechts een hoop wegen aangelegd (A4 Delft, A4 Bergen op Zoom, tunnel A2 Maastricht) en verbreed (A15 Rotterdam, A4 Leiden, A27 Utrecht) worden is de koek voor het spoor na de aanleg van de Hanzelijn compleet op en blijft het bij wat verdubbelingen her en der. De spoorinfrastructuur is overvol maar de overheid investeert miljarden in het weggennet terwijl op het spoor juist bezuinigd wordt "vanwege de crisis". De overheid kiest er dus doelbewust voor de problemen op het spoor niet op te lossen en vol in te zetten op de auto, zoals ze al decennia lang doet. Dat is inderdaad een probleem maar je legt de schuld bij de verkeerde partij. Misschien iets om bij stil te staan als je de volgende keer in het stemhokje staat.
Maar de oplossing voor betere grip is natuurlijk bij de stations en op de treinen tandrad neer te leggen. Afgelopen met de smoesjes!
Misschien zou ik een voorbeeld aan Luccus moeten nemen en dit soort posts maar gewoon helemaal niet serieus meer moeten nemen.
Maar goed, ik zal hier ook wel afgefakkeld gaan worden :9
Als je feitelijke onjuistheden verkondigt moet je niet gek staan te kijken als mensen daar tegenin gaan nee. Het is hier fok niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:34:

Als je feitelijke onjuistheden verkondigt moet je niet gek staan te kijken als mensen daar tegenin gaan nee. Het is hier fok niet.
Dank je wel, zal de volgende keer meer smilies gebruiken :P Of koekjes :9

Ik reis nu reeds 27 jaar elke (werk)dag met de trein en ik moet op basis van n=1 toch wel constateren dat er veel verbeterd is (jazeker), maar dat er ook steeds meer rare dingen gebeuren. Blijkbaar zijn de ambities om meer mensen de trein in te jagen te vroeg ingezet. Het spoor is er nog steeds niet klaar voor, met als gevolg dat er overboeking is en bedrijven zich in allerlei bochten aan het wringen is om de reizigers toch nog te kunnen vervoeren. Da's natuurlijk prima, je moet je beloftes wel nakomen als overheid/vervoersmaatschappij en dat probeert men zo goed mogelijk te doen. Maar loop dan niet weg voor oorzaak en gevolg en probeer daar wat aan te doen. Dit is gewoon lapmiddelen inzetten en niet werken aan structurele oplossingen. Maar goed, geheel mijn mening.

Maar dat er hier dan een stelletje mensen zitten die elke vorm van feedback door reizigers meteen met de grond gelijk menen te moeten maken (want als ik een aantal reacties hier lees dan begint het wel erg autoritair te worden) en het op zo'n manier proberen te brengen dat je je wel monddood moet wanen... pfft. Ja, ik bracht sommige dingen misschien wat gekscherend en overdreven (en ik niet alleen), maar op deze manier hoeft er nu ook weer niet gereageerd te worden. Of laat anders een mod dit topic omdopen tot een topic voor werkenden aan het spoor, open ik wel een spoorwegen ervaringen topic.

Ik snap dat mensen die op/aan het spoor werken zich in hun edele delen getast voelen als er kritiek komt, dat is prima! Geeft alleen maar aan dat je betrokken bent bij je werk en werkgever. Ik doe dat als ambtenaar (soms) niet anders. Maar bekijk het soms eens met een ruimere bril, vanuit de reiziger zonder voorkennis van allerlei gedoe op de achtergrond waar je geen boodschap aan hebt. Dat doe ik ook op cursussen, verjaardagen etc. waar ik weer van alles hoor over mijn werk(gever).

Maar goed, ik duik wel weer onder mijn steen. ;) :/

En sorry, fok ken ik niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Bastien op 07-10-2013 19:11 . Reden: beetje toevoeging, heeft mijn reactie hopelijk nog wat nut ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zozo... wist niet dat, dat programma liep. Ze zoeken er nog mensen voor iig :p
Informatie over de afdeling
In het kader van programma 2012-2015, draait er een wisselverbeterprogramma ‘systeemsprong wissels’. Deze vindt plaats in de driehoek Amsterdam – Schiphol – Utrecht waar zo’n 900 centraal bediende wissels liggen. Het programma heeft een looptijd van twee jaar, met zomer 2012 als beginpunt met als doel het bereiken van een significante storingsreductie van de wissels op (groot) Schiphol, Utrecht en Amsterdam. Daarnaast het definiëren van concrete leerervaringen voor de rest van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 03:45:

Right...

Ja er zijn veel viaducten en aardig wat tunnels, dat ontken ik nergens, maar op het totaal aantal spoorwegkilometers is dat nog steeds relatief maar heel weinig. En nee ook daarbuiten is niet alles 100% vlak, dat zeg ik ook niet, maar 99% daarvan kun je zelfs in spoorwegbegrippen geen helling noemen.
(iets met over totaal onrealistische ideeën over borstels, als je eventjes iets verder nadenkt zal je denk ik zelf ook inzien waarom het totaal onrealisitisch en niet haalbaar is ;))
Lol ik vind het zelfs zeer realistisch. Waar een wil is is een weg. Ik durf te stellen dat het prima haalbaar is.

Doe ik ook, ik probeer alleen wel een beetje realistisch te blijven, niet met allerlei sprookjes-ideeën over borstels te komen, waarvan je zelf ook kunt bedenken dat het totaal niet realistisch en haalbaar is, als je even verder nadenkt dan je neus lang is.

Als dat de oplossing zou zijn, zou het namelijk al 50 jaar geleden zijn ingevoerd of er op zijn minst mee zijn geëxperimenteerd (er zijn in de loop der jaren al tientallen zaken geprobeerd om dit probleem te tacklen). Dat dat niet gebeurt is al veelzeggend genoeg.
Als er zelfs nooit mee geexperimenteerd is wil dat helemaal niks zeggen over het idee op zich. Dat zegt eerder iets over dat het wellicht nog niet eerder bedacht is geweest of (waarschijnlijker) een of andere hoge pief vindt dat het teveel kost. Maar hoge kosten zijn geenszins maatstaf voor beoordeling van een potentiele oplossing. Al kost het miljarden, als het perfect werkt is het nog steeds een prima en zinnige oplossing. Dat het dan vanwege hoge kosten niet ingevoerd wordt maakt het idee zelf niet kansloos. Maar ik kan me niet voorstellen dat het op het totaal bedrag van een compleet treinstel noemenswaardig veel extra kost.

Wat je ook kan doen is elk half uur een veegtrein laten rijden, op elk traject, maar het spoor is zoals gezegt overal al erg vol dus het zou erg welkom zijn als de treinen zelf het probleem kunnen oplossen.

Wellicht als de trein zelf aanpassen teveel moeite/geld kost, een voorzetwagentje met veeg/blaas apparatuur erop voor de trein zetten, doen ze in landen met veel sneeuw op de rails ook in de vorm van een enorme sneeuwschuiver. Voordeel daarvan is dat die makkelijk alleen gebruikt wordt wanneer die pas nodig is.
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:23:
[...]

Tegen beroepszeurpieten begin je nu eenmaal niets.
Idd, en daarom die zeurpieten compleet negeren.
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:54:

Nee, natuurlijk is dat niet het enige punt waarvan uit gekeken moeten worden. Er zijn ook nog operationele zaken waarvoor dit relevant is, of financiele (zoals het voorkomen van boetes door het niet halen van punctualiteitscijfers, of de kosten van het repareren van de platte wielen, misgelopen inkomsten, extra personeelskosten etc).

Je gaat véél te kort door de bocht door alleen het reizigersstandpunt te bekijken.
Nee dat is niet te kort door de bocht. Het klopt dat het niet 'alleen' reizigersstandpunt betreft, maar het is wel verreweg het belangrijkste. Weet namelijk wel dat een OV-dienst er niet is om geld te verdienen, maar om mensen te vervoeren. Immers geen mensen om te vervoeren = per definitie geen inkomsten. Dat er ook graag mee verdiend wordt is iets anders, maar hoort wel te allen tijde ondergeschikt te zijn aan de reizigers.
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Als je dat weet, moet je het niet alsnog zeggen ;)
Nofi, maar dat vind ik wel een beetje autistisch gedrag, dat hoeft niet.
wildhagen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:04:
Serieuze meltdown rondom Eindhoven momenteel, dus als je daar langs moet, is een alternatieve route wellicht wat beter...

[...]

Zie http://www.nu.nl/binnenla...en-ongeluk-hijskraan.html

[afbeelding]

[afbeelding]
Foutje bedankt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu op eeg naar Nijmegen pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:47
Het is niet dat ik het wil opnemen voor de 'spoorsector'. Maar is het al niet jaren zo dat de dienstregeling in oktober aangepast wordt met 1 of 2 minuten? Net zoals dat er begin september kleine aanpassingen zijn? Het enige verschil is dat ze dit jaar een reden geven omdat ze aan willen geven dat ze problemen voor zijn. Ik zie het probleem daar niet van in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
Tales schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:10:
Het is niet dat ik het wil opnemen voor de 'spoorsector'. Maar is het al niet jaren zo dat de dienstregeling in oktober aangepast wordt met 1 of 2 minuten? Net zoals dat er begin september kleine aanpassingen zijn? Het enige verschil is dat ze dit jaar een reden geven omdat ze aan willen geven dat ze problemen voor zijn. Ik zie het probleem daar niet van in?
Klopt, het wordt al jaren gedaan. Maar nu wordt het opeens door de media opgepakt en er een heel probleem van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

EDIT schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:27:
[...]

Klopt, het wordt al jaren gedaan. Maar nu wordt het opeens door de media opgepakt en er een heel probleem van gemaakt.
Volgens mij is de berichtgeving in de media anders vrij neutraal. Als ik het zo lees zal het wel gewoon gebaseerd zijn op een persbericht van NS.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:53:
[...]
Ik reis nu reeds 27 jaar elke (werk)dag met de trein en ik moet op basis van n=1 toch wel constateren
Dat zou je nu juist niet moeten doen. Je eigen ervaring is veel te beperkt (hoe veel je ook reist) en geeft dus per definitie een incompleet beeld op basis waarvan je geen conclusies kunt trekken. Zoals bekend: "Anecdotal evidence, isn't."
Maar dat er hier dan een stelletje mensen zitten die elke vorm van feedback door reizigers meteen met de grond gelijk menen te moeten maken (want als ik een aantal reacties hier lees dan begint het wel erg autoritair te worden) en het op zo'n manier proberen te brengen dat je je wel monddood moet wanen... pfft. Ja, ik bracht sommige dingen misschien wat gekscherend en overdreven (en ik niet alleen), maar op deze manier hoeft er nu ook weer niet gereageerd te worden. Of laat anders een mod dit topic omdopen tot een topic voor werkenden aan het spoor, open ik wel een spoorwegen ervaringen topic.
Je doet nu net alsof er ladingen aan constructieve kritiek geuit worden en dat door een stel zuurpruimen wordt afgeschoten. Dat is absoluut niet het geval. Zeiken is in dit land tegenwoordig volkssport nummer één, en de NS is het favoriete mikpunt. Over het algemeen is de geuite kritiek niet bepaald gebaseerd op feiten maar is het vooral onderbuik-nonsens. Dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat iedereen die daar tegenin gaat in de spoorsector werkt is wat dat betreft tekenend.

Ik heb het in dit topic al vaker gezegd. Ik ben geen NS-fanboy of iets dergelijks. Kritiek op de NS vind ik best, prima zelfs, maar laat die dan op z'n minst gebaseerd zijn op feiten en geen door de media of jezelf bedachte onzin. Van dat soort onzin wordt niemand beter en daar zal ik dus inderdaad tegenin gaan. Dat lijkt me niet meer dan normaal. Zoals gezegd, voor feitvrije, hersenloze rants gaan mensen maar lekker naar fok. We zitten hier op GoT, een beetje niveau mag best.
Ik snap dat mensen die op/aan het spoor werken zich in hun edele delen getast voelen als er kritiek komt, dat is prima! Geeft alleen maar aan dat je betrokken bent bij je werk en werkgever. Ik doe dat als ambtenaar (soms) niet anders. Maar bekijk het soms eens met een ruimere bril, vanuit de reiziger zonder voorkennis van allerlei gedoe op de achtergrond waar je geen boodschap aan hebt. Dat doe ik ook op cursussen, verjaardagen etc. waar ik weer van alles hoor over mijn werk(gever).
Je kunt wel alles alleen maar vanuit het oogpunt van de onwetende reiziger willen bekijken, maar dan houd je jezelf doelbewust dom en kom je nergens. De realiteit is dat dingen complexer zijn, waarom zou je dat niet willen weten? Het lijkt mij nou juist een stuk zinniger om er achter te komen hoe dingen nu daadwerkelijk zitten, waar de problemen vandaan komen en hoe daar iets aan gedaan zou kunnen worden.
Dit is gewoon lapmiddelen inzetten en niet werken aan structurele oplossingen.
Kijk dat is nou een typisch voorbeeld. Als je echt wil weten hoe het zit kom je er achter dat Sandite de structurele oplossing is die al een aantal jaren prima werkt. Kleine aanpassingen aan de dienstregeling zoals deze worden een paar keer per jaar doorgevoerd voor verschillende redenen. Het gaat om een hele kleine aanpassing (hooguit een paar minuten) op maar een paar trajecten. Dat is niets bijzonders en stelt niets voor.

Tja, dan kun je inderdaad doen alsof dat betekent dat het blaadjesprobleem nog steeds enorm is en zelf allerlei oplossingen gaan bedenken, maar dan eindig je dus in een discussie over compleet onrealistische oplossingen voor iets wat in werkelijkheid géén probleem (meer) is en is er geen ruimte meer voor discussies die wèl zinnig zijn. Dat zie ik liever anders ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

EDIT schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:27:
Het wegennet wordt anders ook met enige regelmaat afgezeken, wie kent de discussies rond de tunnels bij de A73 nog? Of A10 Coentunnel met mensen die 'op beton af rijden'.

Waarom is het niet gewoon mogelijk om 1 dienstregeling te maken die voor alle situaties geschikt is. Dat zou voor alle partijen veel beter werken, veel consistenter en ProRail hoeft zich niet elke keer te verantwoorden over wat voor een sprong ze nu weer gemaakt hebben.

Spoor heeft voor en nadelen. Je bent binnen de kortste keer midden in de stad, dit zorgt er ook voor dat uitbreidingen van spoor vaak gecompliceerd zijn. Als je menig spoorarchitect zijn gang zou laten gaan dan zouden in ieder geval de lijnen tussen al onze grote steden 4-voudig worden uitgerust en sporen in steden grotendeels overdekt zodat treinen er gewoon 100 kunnen rijden. En vooral in Steden is capaciteit vaak beperkt, daar mag her en der ook een spoor bij. Met kunstwerken als dure bruggen op route is dat vaak onmogelijk, en je zit met bestaande bebouwing. Onteigenen is voor niemand leuk en zeker impopulair. Snelwegen liggen nou eenmaal vaak aan de rand van steden en zijn makkelijker aan te passen.

Een klein beetje kan de spoorsector zich wel aanrekenen. Tegenwoordig is alles zeer specialistisch en alles moet veilig zijn. Daar waar we op de weg 900 verkeersdoden en 5500 blijven gehandicapten per jaar accepteren moet dat bij het spoor praktisch 0 zijn. Die scheefloop mag ook wel eens worden aangepakt want hierdoor is investeren in het spoor t.o.v. weg onevenredig duur.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:09:
[...]
Het wegennet wordt anders ook met enige regelmaat afgezeken, wie kent de discussies rond de tunnels bij de A73 nog? Of A10 Coentunnel met mensen die 'op beton af rijden'.

Waarom is het niet gewoon mogelijk om 1 dienstregeling te maken die voor alle situaties geschikt is. Dat zou voor alle partijen veel beter werken, veel consistenter en ProRail hoeft zich niet elke keer te verantwoorden over wat voor een sprong ze nu weer gemaakt hebben.

Spoor heeft voor en nadelen. Je bent binnen de kortste keer midden in de stad, dit zorgt er ook voor dat uitbreidingen van spoor vaak gecompliceerd zijn. Als je menig spoorarchitect zijn gang zou laten gaan dan zouden in ieder geval de lijnen tussen al onze grote steden 4-voudig worden uitgerust en sporen in steden grotendeels overdekt zodat treinen er gewoon 100 kunnen rijden. En vooral in Steden is capaciteit vaak beperkt, daar mag her en der ook een spoor bij. Met kunstwerken als dure bruggen op route is dat vaak onmogelijk, en je zit met bestaande bebouwing. Onteigenen is voor niemand leuk en zeker impopulair. Snelwegen liggen nou eenmaal vaak aan de rand van steden en zijn makkelijker aan te passen.
Ehm ja... er waren heel wat meer uitbreidingsplannen nabij stedelijk gebied totdat RWS en enkele gemeente roet in het eten gooide. Sinds Balkenende is het spoor op een laag pitje komen te staan (*kugh VVD *kugh*).
Maar goed, DSSH en DSSA-Cs staan op de planning 8) ik zag dat er nog 1,86 miljard beschikbaar was voor PHS projecten t/m 2018 dus er komt nog genoeg aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Bastien schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:53:Maar dat er hier dan een stelletje mensen zitten die elke vorm van feedback door reizigers meteen met de grond gelijk menen te moeten maken (want als ik een aantal reacties hier lees dan begint het wel erg autoritair te worden) en het op zo'n manier proberen te brengen dat je je wel monddood moet wanen... pfft. Ja, ik bracht sommige dingen misschien wat gekscherend en overdreven (en ik niet alleen), maar op deze manier hoeft er nu ook weer niet gereageerd te worden. Of laat anders een mod dit topic omdopen tot een topic voor werkenden aan het spoor, open ik wel een spoorwegen ervaringen topic.

Maar goed, ik duik wel weer onder mijn steen. ;) :/
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online

1

2
Een klein beetje kan de spoorsector zich wel aanrekenen. Tegenwoordig is alles zeer specialistisch en alles moet veilig zijn. Daar waar we op de weg 900 verkeersdoden en 5500 blijven gehandicapten per jaar accepteren moet dat bij het spoor praktisch 0 zijn. Die scheefloop mag ook wel eens worden aangepakt want hierdoor is investeren in het spoor t.o.v. weg onevenredig duur.
1
Ik verdenk de Zwitsers er al tijden van dat ze de dienstregeling zo ingesteld hebben dat als er landelijk 1 meter sneeuw is gevallen en er bij elk station een volle trein met iedereen op skieschoenen en met skies wil uitstappen en instappen de trein nog op tijd is op elk station.
(is erg verstandig maar geeft wel de impressie dat het netwerk onder zn benuttingscapaciteit zit)

2
Verkeers-doden zal altijd enigszins acceptabel zijn, aangezien het valt op een vorm van eigen verantwoordelijkheid. (je neemt zelf het risico de weg te delen met gekken)
Openbaar vervoers doden (ook andere centraal bestuurde diensten ) zullen altijd een "0" tolerance hebben omdat men het vertrouwen fisieker overdraagt aan de bestuurder. (tenminste zo voelt men dat)
Daarbij houdt het verkoop argument voor kaartjes sneller op dan die voor het gebruik van de auto als er iets misgaat. (als bedrijf neem je een groter financieel risico)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf

Niet overdrijven, het waren er in 2012 maar 650, geen 900.
En ook de beleidsmakers voor het wegverkeer zien graag het aantal doden dalen naar 0 en zetten er alles op alles aan om dat te bereiken (helaas op de verkeerde manier waardoor het niet veel helpt, maar da's een andere kwestie). Maar helaas voor hun is dat gewoon onhaalbaar. Daarbij, is het aantal doden op het spoor niet grotendeels zelfmoordplegers? Dat kun je de spoorwegen onmogelijk aanrekenen. En hoeveel mensen vonden de dood bij treinongevallen? 1 dode in 2003, 1 dode in 2009, en 1 dode in 2012... Gewoon niet vergelijkbaar met het autoverkeer. Het aantal doden op het spoor dat niet te wijten is aan zelfmoordpogingen is al bijna 0. Dus welke scheefloop?

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 07-10-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
ArcticWolf schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:16:
[...]

Maar goed, DSSH en DSSA-Cs staan op de planning 8)
Ik snap dat DSS*-projecten leuk werk zijn voor bureau's zoals Movares, want 't is een uitdagende klus waar veel geld mee valt te verdienen... maar kunnen we niet beter eerst eens het succes van DSSDB (Den Bosch) en DSSU afwachten voordat we ook dusdanig in allerlei andere knooppunten gaan snoeien dat alle rek uit het spoor gaat en er straks voor miljarden moet worden geïnvesteerd en het terugleggen van weggesnoeide, zogenaamd overbodige, infra?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:02:
[...]

Ik snap dat DSS*-projecten leuk werk zijn voor bureau's zoals Movares, want 't is een uitdagende klus waar veel geld mee valt te verdienen... maar kunnen we niet beter eerst eens het succes van DSSDB (Den Bosch) en DSSU afwachten voordat we ook dusdanig in allerlei andere knooppunten gaan snoeien dat alle rek uit het spoor gaat en er straks voor miljarden moet worden geïnvesteerd en het terugleggen van weggesnoeide, zogenaamd overbodige, infra?
Ze staan ook achterelkaar geplanned ;) Maar je hebt een punt maar aan de andere kant moet PHS in heel NL af zijn voordat het effect pas bepaald kan worden. Alle stationsgebieden hebben invloed op elkaar... dus ze moeten wel door.
Movares heeft PHS Amsterdam en Den Haag trouwens niet :+ ze zijn wel bezig met de viersporigheid Utrecht - Utrecht Leidsche Rijn (2e brug over het A'dam Rijnkanaal)

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 08-10-2013 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Liggen er geen eens blaadjes op de sporen, gooien ze er gewoon een kraan op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik vermoed dat hij doelt op de overdreven beschermingsmaatregelen bij spoorwerkzaamheden. Waarom kan niet tijdelijk links worden gereden, waarom moet een traject helemaal buiten dienst worden gesteld terwijl de werkzaamheden maar op 1 spoor plaatsvinden, enzovoort? Ik geloof niet dat wegwerkers zo veilig zijn als 1 baan is afgesloten met zo'n botsding ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
MBV schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

Ik vermoed dat hij doelt op de overdreven beschermingsmaatregelen bij spoorwerkzaamheden. Waarom kan niet tijdelijk links worden gereden, waarom moet een traject helemaal buiten dienst worden gesteld terwijl de werkzaamheden maar op 1 spoor plaatsvinden, enzovoort? Ik geloof niet dat wegwerkers zo veilig zijn als 1 baan is afgesloten met zo'n botsding ervoor.
Ah ok, dat zou een punt zijn idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je mag idd niet meer in het spoor werken als het nevenspoor in dienst is, zelfs niet met fysieke afscheiding (Zone A en B conflict).
Ze gaan wel wat maatregelen versoepelen aangezien de spoorwerkers nu ook druk zetten op het beleid want er valt nog amper te werken zo.
Tijdelijk links rijden mag niet meer op aanvraag sinds het ongeluk in Amsterdam tot op nader orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:02
Weet iemand of je het NS Groupsretour op dezelfde dag moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ThinkPadd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:49:
Weet iemand of je het NS Groupsretour op dezelfde dag moet gebruiken?
Je koopt een e-ticket op datum, dus moet op dezelfde dag.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:02
Oke, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:28:
Je mag idd niet meer in het spoor werken als het nevenspoor in dienst is, zelfs niet met fysieke afscheiding (Zone A en B conflict).
Ze gaan wel wat maatregelen versoepelen aangezien de spoorwerkers nu ook druk zetten op het beleid want er valt nog amper te werken zo.
Tijdelijk links rijden mag niet meer op aanvraag sinds het ongeluk in Amsterdam tot op nader orde...
En dan te bedenken dat er in Duitsland gewoon met 140 km/u over een spoor wordt doorgereden wanneer het naastliggende spoor wordt vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:25:
[...]
En dan te bedenken dat er in Duitsland gewoon met 140 km/u over een spoor wordt doorgereden wanneer het naastliggende spoor wordt vernieuwd.
Klopt ja. Onze mensen buiten vinden het ook allemaal doorgeslagen de laatste tijd, terwijl er wel beweerd wordt dat het de vraag was/is uit de spoorbranche (kugh).
Daarnaast, de meeste (bijna altijd) ongelukken gebeuren juist IN de buitendienststelling tijdens de werkzaamheden met werktreinen/krollen oid. Dus ja... ik kan er niet zoveel over zeggen omdat ik niet zo vaak buiten loop, maar waar zijn ze nou eigenlijk helemaal bezig vraag ik mij soms af. "Vroeger" gebeurde er ook niet zoveel ongelukken toen de regels minder scherp waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Spoorwegbeheerder ProRail moet de komende 3 jaar hard saneren. Ongeveer 15% van het personeel (600 man) gaat eruit van 2014 tot en met 2016. Dat melden bronnen aan RTL Z. Bij ProRail werken nu 4000 mensen.

FNV gaat ervan uit dat ProRail het huidige sociale plan handhaaft voor de reorganisatie. Pas in 2014 wordt duidelijk of er ook werknemers gedwongen worden ontslagen.

ProRail moet zo’n 250 miljoen euro besparen van het kabinet. De kosten per treinkilometer moeten met 20% omlaag. ProRail, verantwoordelijk voor het Nederlandse spoornetwerk, moet daarbij structureel besparen op het hele apparaat, op beheer en onderhoud en op eenmalige projecten.

ProRail moet samen met de NS 160 miljoen euro (inclusief btw) per jaar besparen op het hoofdrailnet. Het ProRail-aandeel hierin is 110 miljoen euro per jaar.

In 2012 is gebleken dat het Lenteakkoord en het Najaarsakkoord resulteren in extra taakstellingen voor ProRail. Deze worden in 2013 door de Rijksoverheid uitgewerkt, maar naar verwachting betreft dit een aanzienlijke korting op uitbreidingsinvesteringen, geen compensatie voor de btw-verhoging en extra efficiencydoelstellingen op personele kosten.

Eerder werd afgesproken, in cao-onderhandelingen, tussen ProRail en de vakbonden dat er er als gevolg van de reorganisatie tot 2017 geen gedwongen ontslagen zouden vallen.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/e...prorail-schrapt-600-banen

In andere woorden: men krijgt er veel taken bij, maar moet wel 15 procent van het personeel inleveren.

Mijn water zegt me dat de kwaliteit vast niet ten goede gaat komen. Meer verstoringen, uitgelopen werkzaamheden, achterstallig onderhoud in de toekomst wellicht?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik voorspel iets anders: het werk moet toch gedaan worden, dus bij gebrek aan eigen personeel worden externen ingehuurd tegen een 4x zo hoog tarief. Die blijken dan de noodzakelijke kennis (of autoriteit om beslissingen te mogen maken) niet te hebben, waardoor de sanering tot kostenverhogingen leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is ook een optie. Maar die externe inhuur moet ook ergens van betaald worden natuurlijk. Als het potje leeg is, is het met de externe inhuur dus ook afgelopen (die werken immers, terecht, ook niet voor niets)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
of: medewerkers met de benodigde ervaring stappen uiteindelijk op omdat de werkdruk te hoog wordt, en vervolgens worden er aan de andere kant weer goedkope nieuwe onervaren krachten aangenomen.

dus: ook dat is niet bevorderlijk voor de geleverde diensten.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ze kunnen ook gewoon de lonen verlagen bij ProRail... die liggen vaak 2x zo hoog als bij de aannemers/ingenieursbureaus voor dezelfde functie -_-
En dan hebben ze niet eens praktijk ervaring want het is belangrijker dat ze een universitaire opleiding hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:58:
Dat is ook een optie. Maar die externe inhuur moet ook ergens van betaald worden natuurlijk. Als het potje leeg is, is het met de externe inhuur dus ook afgelopen (die werken immers, terecht, ook niet voor niets)...
Volgens mij vergeet je dat je het over een overheidsinstantie hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
MBV schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:42:
[...]

Volgens mij vergeet je dat je het over een overheidsinstantie hebt ;)
Ambtenaren zijn vreselijk lastig om te ontslaan als je ze niet meer nodig hebt.
Een externe is dat wel een stukje duurder (geen, 4x, maar wel snel 50%). Daar staat tegenover dat je zo niet meer hoeft te betalen zodra je ze niet meer nodig hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:47:
[...]
maar waar zijn ze nou eigenlijk helemaal bezig vraag ik mij soms af. "Vroeger" gebeurde er ook niet zoveel ongelukken toen de regels minder scherp waren.
Oh, met volledig van de pot gerukt zijn zoals een NSR dat besluit geen personeelswissel bij ledig materieel op grote knooppuntstations te doen, omdat de machinist dan door het spoor moet lopen. En het raar vinden dat de bedachte ontspanningsclausule (de trdl het spoor buiten dienst laten nemen) in de praktijk onwerkbaar blijkt én geen andere vervoerder zo'n onzin introduceert. Volledig de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

ArcticWolf schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Klopt ja. Onze mensen buiten vinden het ook allemaal doorgeslagen de laatste tijd, terwijl er wel beweerd wordt dat het de vraag was/is uit de spoorbranche (kugh).
Daarnaast, de meeste (bijna altijd) ongelukken gebeuren juist IN de buitendienststelling tijdens de werkzaamheden met werktreinen/krollen oid. Dus ja... ik kan er niet zoveel over zeggen omdat ik niet zo vaak buiten loop, maar waar zijn ze nou eigenlijk helemaal bezig vraag ik mij soms af. "Vroeger" gebeurde er ook niet zoveel ongelukken toen de regels minder scherp waren.
AMEN!

* bestaudio denkt terug aan de goede tijd

Welke helaas nooit meer zou komen, sterker het is nu zo ver dat ik serieus aan het twijfelen ben of ik zo mijn werk nog wel wil uitvoeren.
De kans is redelijk aanwezig dat ik iets anders ga zoeken, ik had erg veel plezier in mijn werk maar dat word erg snel minder helaas.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 12:45
Ik zit met onregelmatige tussenpozen dit topic te volgen en zou vaker willen reageren maar omdat een onderwerp, als ik het lees, al vaak enige tijd geleden gepost is heeft dit meestal niet zo veel zin meer.
Toch wil ik nog wel even een duit in het zakje doen naar aanleiding van de discussie hierboven over gladde sporen, dienstregelingen en vooringenomenheid van NS'ers (en ProRailers?).

Om met dat laatste te beginnen. Ik werk zelf bij NSR en ben zeker wel trots op dit bedrijf. Ondanks dat bekijk ik de zaak niet door een rose bril en weet ik ook wel dat er genoeg zaken zijn die niet goed lopen en dus voor verbetering vatbaar zijn. (Voor de duidelijkheid: ik reageer hier op persoonlijke titel en niet namens NS.)
NS belooft de reizigers een van de meest intensieve dienstregelingen voor een spoorwegbedrijf in de wereld en die reizigers gaan er dan ook vanuit dat dit geleverd wordt. Dat dit niet altijd lukt is duidelijk. Ondanks dat iedereen bij NS en Prorail zijn best doet om een goed product te leveren zijn er regelmatig omstandigheden die dit gewoon niet mogelijk maken.
Ik begrijp heel goed dat als je als reiziger (meerdere keren) geconfronteerd wordt met vertragingen of niet rijdende treinen dat je daar niet blij van wordt. Maar zoals NS nu zo af en toe weggezet wordt als een stel klungels die er niets van bakken vind ik buiten alle proporties. En deze mening zou ik ook hebben als ik niet bij NS zou werken.
Zoals al eens door anderen in dit topic is gezegd wordt de kritiek op NS vaak geleverd zonder kennis van de feiten en/of omstandigheden. In dit topic zie ik regelmatig opmerkingen voorbij komen waarbij ik denk: hoe kom je erbij, vraag nou eerst eens hoe het zit.

Zo dus ook bij het onderwerp gladde sporen.
Gladde sporen kunnen het hele jaar door voorkomen met als hoogtepunt de periode waarin de bomen hun blad verliezen. Behalve de blaadjes kunnen licht vochtig weer (mist) of chemische uitstoot bijvoorbeeld een oorzaak zijn. Wat het laatste betreft is bijvoorbeeld de omgeving van de zeepfabriek in Vlaardingen bij machinisten wel een bekend punt.
Maar de tot moes gereden bladeren zijn wel het hoogtepunt als je dat zo mag noemen. Het is al eens uitgelegd maar deze vormen een vettige laag op de rails waardoor wrijving tussen rail en wiel zeer minimaal wordt. Dit geeft niet alleen problemen bij het remmen maar ook bij het optrekken.
Dat er overigens in Nederland meer hellingen zijn dan je denkt wordt in zulke omstandigheden wel duidelijk. Het optrekken naar dienstregelingsnelheid duurt een stuk langer dan normaal. Hoewel ik al ruim elf jaar geen machinist meer ben weet ik nog wel uit die tijd dat bijvoorbeeld het stuk tussen Arnhem Wolfheze zeer berucht was. Dit loopt langzaam op en zeker bij het optrekken na een stop te Oosterbeek was na enkele minuten nog steeds de 60 km/h niet gehaald. En dit dus met mat '64 voorzien van blokkenremmen en in theorie dus minder gladde wielbanden.
Een machinist kan blokkeren bij remmen proberen voor te zijn door de remming langzaam op te bouwen. Daarnaast zal hij of zij een marge aan willen houden om als de wielen toch blokkeren de remmen te kunnen lossen en opnieuw een remming in te zetten. Maar dat betekent dus wel eerder gaan remmen en daardoor een langere remweg. Overigens kan bij blokkerende wielen niet altijd de rem gelost worden. Als er in opdracht van een seinbeeld geremd moet worden staat de ATB dit niet toe. Veel treinen hebben een antiblokkeerinstallatie maar deze werkt niet altijd even goed getuige de platte kanten die er zijn.
Het langzamere optrekken en de langere remwegen zijn dus duidelijke vertragingsoorzaken en een paar minuten extra rijtijd scheelt dan toch weer.

Terug naar de blaadjes. Er wordt, zoals al eerder is gezegd, van alles geprobeerd om dit te bestrijden. Dat een ideale oplossing nog niet is gevonden mag duidelijk zijn. Ook in Nederland is al jaren geleden geexperimenteerd met borstelen en schoonspuiten van de rails. Dit leverde geen resultaat op dat bevredigend was.
Afgezien van de effectiviteit van beide oplossingen is het een nadeel dat na passage van de borstel- of spuittrein er weer nieuwe blaadjes op de rails vallen en je dus na een uurtje weer opnieuw kunt beginnen.
Alle treinen van borstels of spuitmonden voorzien zoals hier ook hier wel werd voorgesteld is niet zo zinvol. De snelheid van de reizigerstreinen is veel te hoog om effectief te kunnen borstelen of spuiten. Als het wel effectief zou zijn dan benijd ik de mensen niet die bij een gesloten overweg staan te wachten op een trein die borstend of spuitend met 120 á 140 km/h voorbij komt.
Bij trambedrijven worden ook wel slijptrams ingezet die normaal de golfslijtage op de railkop wegslijpen.

Het beste werkt tot nu toe het gebruik van Sandite. Dit werkt vele uren.
Wat ook helpt is als het heel erg droog blijft of als het juist flink regent. Miezerregen, mist of dauw is funest.

Dat de gladde sporen vroeger minder een rol speelde is niet zo gek. Ik weet niet wat met "vroeger' in dit verband wordt bedoeld maar als je het aantal treinen van tegenwoordig vergelijkt met dat van een jaar of tien tot vijftien terug (niet zo heel vroeger dus) dan zit daar een flink verschil in. De treinen uit die tijd hadden ook last van gladde sporen en vertragingen als gevolg daarvan maar deze hadden minder invloed op andere treinen omdat er daar minder van waren.
En verwacht ook geen wonderen van blokkenremmen, ook hiermee kan je, zo weet ik uit ervaring, flink gaan glijden.

Dan nog even een toelichting op het laten rijden van minder treinen op de lijn van Utrecht naar Baarn (hiermee begon de hele discussie ook geloof ik).
Als een trein gaat glijden wordt de remweg een stuk langer. Afgezien van de platte kanten op de wielen die je hiervan krijgt hoeft dit geen probleem te zijn als je de ruimte maar hebt.
In veel gevallen is dit niet zo. Als voor een rood sein geremd moet worden dan is het wel de bedoeling dat je voor het sein tot stilstand komt en er niet voorbij glijdt. Helaas gebeurt dat toch wel eens. Maar hoe vervelend dat ook is, het hoeft nog geen problemen op te leveren als er (direct) na het rode sein geen wissels, overwegen of andere treinen aanwezig zijn.
Bij een aantal stations staat aan het einde van het perron een sein met daar kort achter een overweg. Normaal blijft het sein rood en de overweg open als een stoppende trein het station binnenrijdt. Bij een doorgaande trein is het sein, als het blok er achter vrij is, al veilig en de overweg gesloten. BIj een stoppende trein sluit de overweg en wordt het sein veilig na een vooringestelde tijd na binnenkomst (stop-doorschakeling). Bij gladde sporen wordt gehandeld als bij een doorgaande trein: het sein staat veilig. Mocht de stoptrein door blokkerende wielen het sein voorbij glijden dan is de overweg tenminste gesloten en wordt er niemand ondersteboven gereden.
De lijn naar Baarn is tussen de aftakking bij Den Dolder en Baarn enkelsporig. Alleen in Soest liggen twee sporen en daar wordt dan ook gekruist. Station Soest heeft in beide richtingen een overweg/pad kort na het perron. Als er een melding van gladde sporen wordt gedaan dan kan de treindienstleider besluiten het sein in Soest al veilig te zetten zodat een glijdende trein die het sein passeert geen kwaad kan. Omdat het een enkelsporige lijn is kunnen de elkaar tegemoet rijdende treinen echter nooit tegelijk veilig krijgen omdat voor beide het spoor achter het sein bezet is. Veilig doorzetten kan wel als er niet gekruist wordt in Soest en dat betekent een uursdienst i.p.v. een halfuursdienst. En dat was wat er gebeurde.

Misschien een te lang verhaal maar hopelijk schept het wat duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Luccus
RailAlert verzint die onzin helaas en de directeuren gaan ermee akkoord }:O
bestaudio schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:33:
[...]

AMEN!

* bestaudio denkt terug aan de goede tijd

Welke helaas nooit meer zou komen, sterker het is nu zo ver dat ik serieus aan het twijfelen ben of ik zo mijn werk nog wel wil uitvoeren.
De kans is redelijk aanwezig dat ik iets anders ga zoeken, ik had erg veel plezier in mijn werk maar dat word erg snel minder helaas.
Ik weet het nog zo net niet... vanuit de 2e kamer wordt er nu ook geroepen dat de nachttreinen niet geschrapt mogen worden vanwege onderhoud. Dan blijft er dus helemaal geen ruimte meer over voor onderhoud, meestal hebben we nu nog 4 uur netto om onderhoud te plegen 's nachts, volgend jaar wordt dat zelfs minder dan 4 uur en met die zone A, B, C regels valt er uberhaupt nog zelden onderhoud te plegen. MAAR dit wordt/is waarschijnlijk de oorzaak dat de hele zooi weer terug gedraaid wordt naar het oude niveau.
Maar tis idd afwachten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
@jvdr: Zeer duidelijk verhaal. Goed om eens een uitleg te horen 'van de andere kant' (ook al reageer je p[ persoonlijke titel).

Wat ik me afvraag over de blaadjes op het spoor: dat het probleem er is, is duidelijk. Dat een oplossing ervoor moeilijk is, is ook duidelijk. Maar hoe zit dit in het buitenland? Hebben andere landen er ook last van? En zoja, wat is hun oplossing? Of is het zo dat wij in NL een unieke situatie hebben? Hebben wij bijvoorbeeld het drukste spoor van Europa? Dan is het inderdaad logisch dat als er sprake is van gladde sporen dit gelijk merkbaar is in de vorm van vertragingen. Als een ander land ook gladde sporen hebben maar niet zo'n drukke dienstregeling dan kan het probleem van blaadjes op het spoor zich daar ook voordoen maar zijn de gevolgen wellicht minder duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het klopt dat het Nederlandse spoor vrij druk is op relatief weinig infrastructuur, waar ook nog eens een veelvoud aan vervoerders (cargo, reizigers en losse ritten) rijdt met een veelvoud aan materieel met allerlei afwisselende eigenschappen. Dat maakt het geheel een complex verhaal waarbij een kleine verstoring (door een glijdende trein) kan zorgen voor andere problemen (meer glijdende treinen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterkuli schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:16:
@jvdr: Zeer duidelijk verhaal. Goed om eens een uitleg te horen 'van de andere kant' (ook al reageer je p[ persoonlijke titel).

Wat ik me afvraag over de blaadjes op het spoor: dat het probleem er is, is duidelijk. Dat een oplossing ervoor moeilijk is, is ook duidelijk. Maar hoe zit dit in het buitenland? Hebben andere landen er ook last van? En zoja, wat is hun oplossing? Of is het zo dat wij in NL een unieke situatie hebben? Hebben wij bijvoorbeeld het drukste spoor van Europa? Dan is het inderdaad logisch dat als er sprake is van gladde sporen dit gelijk merkbaar is in de vorm van vertragingen. Als een ander land ook gladde sporen hebben maar niet zo'n drukke dienstregeling dan kan het probleem van blaadjes op het spoor zich daar ook voordoen maar zijn de gevolgen wellicht minder duidelijk.
In het buitenland is de dienstregeling verl ruimer en minder treinen per uur waardoor alles makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Daarom kan ik eigenlijk ook niet begrijpen waarom ze nu bij ProRail gaan bezuinigen. 15% is nogal een aanslag op je personeel. En dan zeggen ze wel dat het merendeel op het kantoor plaats gaat vinden. Maar als je 50% "buiten" werkt en 50% op kantoor, dan betekent het wel dat je even 30% van je kantoorpersoneel ontslaat. Dat zal zijn weerslag hebben.

Ook is het jammer dat er nu bezuinigd wordt op uitbreiding van het spoornet. En het gaat mij niet zozeer om dat weer het spoor gepakt wordt (net als vorig jaar). De automobilist werd vorig jaar ook al gepakt (door het aantal wegwerkzaamheden uit te stellen en projecten over langere tijd uit te smeren) en dit jaar ook gepakt worden door weer de verhoging van de accijns. Maar dit gaat over een jaar of 5 hard tegen Nederland werken. Als het economisch mee gaat zitten dan komt onze infra ernstig in de knoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het is ook wat he voor AB :+
http://www.nu.nl/binnenla...ieuw-bot-bij-rechter.html
Fyra-bouwer vangt opnieuw bot bij rechter

Fyra-bouwer AnsaldoBreda krijgt geen inzage in drie technische rapporten, op basis waarvan de NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS in juni besloten om met de V250-treinen te stoppen. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam dinsdag bepaald.

Het gaat om rapporten die voor intern gebruik bij de NS en de NMBS zijn opgesteld. Een bedrijf moet in alle vrijheid advies kunnen inwinnen om een eigen standpunt te bepalen, vindt het hof. Bovendien zou in dergelijke rapporten mogelijk bedrijfsgevoelige informatie kunnen staan. Volgens het hof hoeven deze rapporten dan ook niet met derden te worden gedeeld. De rechtbank in Utrecht was in juli al tot dezelfde slotsom gekomen.

Het hof schrijft ook dat AnsaldoBreda zelf heeft nagelaten om rapporten op te stellen en te openbaren. Dat is volgens het hof een eigen keuze geweest, want de Fyra-producent had wel toegang tot de treinen.

Pijnlijk

Dat de NS aan de pers heeft laten weten dat uit de rapporten blijkt dat de treinen veel gebreken hebben, zal voor AnsaldoBreda ''pijnlijk'' zijn geweest, omdat het wellicht tot negatieve beeldvorming over AnsaldoBreda heeft geleid.

Daarnaast vindt het hof afgifte van de rapporten nog te prematuur. De NS heeft niet alleen op basis van de rapporten besloten te stoppen met de treinen. In de afweging speelde naast de lange leveringstijden ook mee dat de treinen niet langer werden toegelaten tot het Belgische spoor. Mogelijk wordt daar in de lopende bodemprocedure eerst naar gekeken, voordat de technische gebreken van de treinen daarin een rol gaan spelen.

Verbazingwekkend

AnsaldoBreda noemt het 'verbazingwekkend' dat het hof in Amsterdam inzage in rapporten van de NS en NMBS over de Fyra heeft afgewezen. De Italiaanse Fyra-fabrikant overweegt in cassatie te gaan tegen de uitspraak.

Volgens een woordvoerder van de Italianen, die een deel van het rapport via de media inzag, gaat het om een zuiver technisch rapport. "De rapporten zijn inmiddels door 150 Kamerleden ingezien en de NS en NMBS schermen met de rapporten als reden waarom het vertrouwen in de Fyra V250 is opgezegd. Maar wij hebben ze nog steeds niet", aldus de zegsman.
Aan de andere kant blijf ik het een wazig verhaal vinden als in NL vele partijen die rapporten mogen inzien maar de bouwer van die mislukking niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 09-10-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
peterkuli schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:16:

Nee de situatie in Nederland is niet uniek. In het buitenland heeft men net zo goed last van bladval op de rails.

Google maar eens op "herbstlaub zug" of "train leaves delays" ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

'leafs' werkt beter denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
"train leaves delays" zou wel handig zijn overigens :9 klinkt hetzelfde als je schaduw achter je laten, ofwel sneller zijn dan je schaduw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

DDX schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:25:
Er staan inmiddels 2 v250's (4805 en 4808) op het 'kerkhof' dijksgracht
En inmiddels voorzien van graffiti.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:01:
Daarom kan ik eigenlijk ook niet begrijpen waarom ze nu bij ProRail gaan bezuinigen.
Eens. Maar ja, ProRail is eigendom van de overheid, werkt in opdracht van de overheid, en valt onder de verantwoordelijkheid van de overheid. Het is de facto een staatsbedrijf. Als de minister zegt "er moet 15% af" dan gaat er 15% af. Hoe dat moet is niet het probleem van de minister. Maar, eerlijk is eerlijk, bij Rijkswaterstaat wordt er op exact dezelfde manier bezuinigd. Dat resulteert er daar o.a. in dat verlichting op snelwegen uit blijft.
Ook is het jammer dat er nu bezuinigd wordt op uitbreiding van het spoornet. En het gaat mij niet zozeer om dat weer het spoor gepakt wordt (net als vorig jaar). De automobilist werd vorig jaar ook al gepakt (door het aantal wegwerkzaamheden uit te stellen en projecten over langere tijd uit te smeren) en dit jaar ook gepakt worden door weer de verhoging van de accijns.
Niet helemaal mee eens. Je hebt inderdaad gelijk dat er ook op het wegverkeer bezuinigd wordt, maar tegelijkertijd worden er nog steeds miljarden geïnvesteerd in uitbreidingen van het weggennet. De uitbreidingen van het spoorwegnet komen daar absoluut niet bij in de buurt, en dat terwijl het weggennet al in betere staat is dan het spoorwegnet. De overheid kiest dus uitdrukkelijk voor het wegverkeer en daarmee ook voor het niet oplossen van een belangrijk probleem op het spoor: de (te) beperkte infrastructuur. In plaats daar verantwoordelijkheid voor af te leggen naar de kiezer wijst de minister in het geval van problemen meteen naar de NS en/of ProRail, lekker afschuiven dus. In mijn ogen een erg zwak beleid.
Maar dit gaat over een jaar of 5 hard tegen Nederland werken. Als het economisch mee gaat zitten dan komt onze infra ernstig in de knoop.
Daar maak ik me ook zorgen over. Maar met een groot gebrek aan investeringen in onderwijs, innovatie en andere infrastructuur is het nog maar de vraag of het überhaupt zo ver komt. De verwachte 0,5% groei in 2014 zal nog niet bepaald tot problemen leiden. Maar goed, laten we hopen dat ik daar te pessimistisch in ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom de V250 op de Dijksgracht? Hoe zit het dan met de wekelijkse conditierittenvan dat materieel? Je kan naar mijn idee lastig even vanaf de Dijksgracht wegrijden? Of parkeren ze de meuk er maar tijdelijk, als een soort carroussel, om twee sporen vrij te hebben voor andere doeleinden.

Schijnt overigens nu om drie V250's te gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2013 00:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik weet niet met welke treinen conditieritten worden uitgevoerd.

Als alleen de al door NS overgenomen stellen in aanmerking komen voor conditieritten kan het zijn dat de stellen die naar de Dijksgracht zijn overgebracht nog van AnsaldoBreda zijn, dit onder het motto "Het zijn niet onze treinen, dus AnsaldoBreda zoekt het maar uit met die dingen."

Hoe meer ik erover nadenk, hoe jammerder ik het eigenlijk vind. Natuurlijk, het zijn kwalitatief geen goede treinen en de leverancier heeft geen al te beste reputatie. Ik vind het ook niet echt mooie treinen door die overdreven neus en het rare kleurpatroon, en de inrichting vond ik ook best wel spartaans aandoen. Maar toch had het wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Alex) schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:51:
Ik weet niet met welke treinen conditieritten worden uitgevoerd.

Als alleen de al door NS overgenomen stellen in aanmerking komen voor conditieritten kan het zijn dat de stellen die naar de Dijksgracht zijn overgebracht nog van AnsaldoBreda zijn, dit onder het motto "Het zijn niet onze treinen, dus AnsaldoBreda zoekt het maar uit met die dingen."

Hoe meer ik erover nadenk, hoe jammerder ik het eigenlijk vind. Natuurlijk, het zijn kwalitatief geen goede treinen en de leverancier heeft geen al te beste reputatie. Ik vind het ook niet echt mooie treinen door die overdreven neus en het rare kleurpatroon, en de inrichting vond ik ook best wel spartaans aandoen. Maar toch had het wel wat...
Het blijft toch een paar honderd miljoen aan trein dat weg staat te roesten zonder ooit gebruikt te zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

ArcticWolf schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 07:55:
@Luccus
RailAlert verzint die onzin helaas en de directeuren gaan ermee akkoord }:O

[...]

Ik weet het nog zo net niet... vanuit de 2e kamer wordt er nu ook geroepen dat de nachttreinen niet geschrapt mogen worden vanwege onderhoud. Dan blijft er dus helemaal geen ruimte meer over voor onderhoud, meestal hebben we nu nog 4 uur netto om onderhoud te plegen 's nachts, volgend jaar wordt dat zelfs minder dan 4 uur en met die zone A, B, C regels valt er uberhaupt nog zelden onderhoud te plegen. MAAR dit wordt/is waarschijnlijk de oorzaak dat de hele zooi weer terug gedraaid wordt naar het oude niveau.
Maar tis idd afwachten }:O
Eerst zien dan geloven, ik heb er personelijk een hard hoofd in.
Ik kijk er een beetje met gemengde gevoelens naar, ik wil eigenlijk niet weg uit de spoorwerled maar aan de andere kant ik wil wel plezier blijven houden in mijn werk.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
RocketKoen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 01:50:
[...]

Het blijft toch een paar honderd miljoen aan trein dat weg staat te roesten zonder ooit gebruikt te zijn.
Volgens mij zijn ze hard op weg om de grootste fail van de Nederlandse spoorwegengeschiedenis te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mwah, dat weet ik zo net nog niet, ze hebben stevige concurrentie iig voor die titel van de NS serie 2600 :P

Ooit 27 besteld, maar slechts 6 van geleverd (+ een spare motor), en al na 5 jaar dienst (waarbij ze vaker defect waren dan dat ze reden) allemaal gesloopt....

Geen idee hoeveel dat project in toenmalige guldens kostte, maar een epic fail kan je het wel noemen.

Met name dus door foute ontwerpkeuzes, zoals het gebruik van een traagdraaiende dieselmotor die bedoeld was voor de scheepvaart, waar compleet andere eisen aan de motor gesteld worden (urenlang met constant toerental ronddraaien, terwijl bij locs het toerental continue wisselt, waar die motoren dus niet tegen konden, waardoor er continue cilinderkoppen scheuren. Er moest dus altijd en een tweede mannetje meerijden op de loc om de motor in de gaten te houden).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Nee, leaves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Foliage werkt in dat opzicht denk ik net zo goed, zo niet beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb het nog even nagezocht, en leaves is inderdaad de voorkeursspelling. Dat is er 5 jaar lang op de TU/e Computer Science&engineering opleiding verkeerd ingestampt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
"leftover leaves leaves left trains delay leaving."

Zou dan iets duidelijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Kaj. schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:17:
Foliage werkt in dat opzicht denk ik net zo goed, zo niet beter.
Bij foliage zitten de leaves nog aan de takjes/plant (IMHO) ... :+ daar heeft de NS geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 14:09
Kamer heeft geen zin in gesprek AnsaldoBreda
De Tweede Kamer zit niet te wachten op een gesprek met de Italiaanse Fyra-maker AnsaldoBreda.

Geen enkele partij heeft positief gereageerd op het voorstel van het bedrijf om de Kamerleden bij te praten. Dat meldde de Tweede Kamer donderdag.
AnsaldoBreda had de Kamer per brief gevraagd om een gesprek op 15 oktober. Het bedrijf hoopte dat de Kamer zich wilde inzetten voor het herstel van de samenwerking met de NS.
bron: http://www.nu.nl/politiek...gesprek-ansaldobreda.html

ze willen er echt nog niet af kennelijk?? Waarom nemen ze hun verlies niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
biertjuh? schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:48:
[...]

bron: http://www.nu.nl/politiek...gesprek-ansaldobreda.html

ze willen er echt nog niet af kennelijk?? Waarom nemen ze hun verlies niet??
Omdat zo een verlies nemen wel es een faillissement kan betekenen.
Afgezien van het feit dat het ook niet goed zal zijn voor de flexibele verloning van het top management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
biertjuh? schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:48:

Ze willen er echt nog niet af kennelijk?? Waarom nemen ze hun verlies niet??
Ze moeten tot het einde gaan, omdat ze met een hoop medewerkers te maken hebben die misschien hierdoor hun baan gaan verliezen, zichzelf enigszins vrijpleiten door te laten zien dat ze alles geprobeerd hebben.

Pagina: 1 ... 159 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!