Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.863 views

Onderwerpen

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:04:
Mogelijk verliest hierdoor de NS de aanbesteding en gaat er alsnog wel een buitenlandse firma rijden (DB ofzo). Speerpunt van de aanbesteding is dat je een trein moet laten rijden die 250 km/u kan.
Zou de SNCF of Thalys niet logischer zijn. (Heb zelf geen probleem met DB, prima bedrijf verder)

Daarbij, hoeveel treinstellen zouden daarbij nodig zijn voor een "volledige" dienstregeling in ieder geval tussen Amsterdam en Brussel.
(wat voor een aanbesteding zou het worden, lijkt me niet hetzelfde format als oorspronkelijk gesteld was)

How do you save a random generator ?

Verwijderd

enchion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:34:
[...]

Zou de SNCF of Thalys niet logischer zijn. (Heb zelf geen probleem met DB, prima bedrijf verder)

Daarbij, hoeveel treinstellen zouden daarbij nodig zijn voor een "volledige" dienstregeling in ieder geval tussen Amsterdam en Brussel.
(wat voor een aanbesteding zou het worden, lijkt me niet hetzelfde format als oorspronkelijk gesteld was)
Ns zal nimmer de aanbesteding verliezen, zoveel trots heeft de minister wel en ook oom dagobert zal daar niet blij mee zijn.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

enchion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:34:
[...]

Kale reistijd is 2 uur, dus voor een uursdienst heb je 4 composities nodig. Maar je moet keren en schoonmaken, dus 6 composities is minimaal. Dan nog minstens een als reserve, zit je op 7 en weinig ruimte voor calamiteiten. In feite een veel te klein materieelpark.
Maar goed, je moet de binnenlandse Fyra ook meetellen, en als je de HSL integreert in het HRN en bijvoorbeeld doorrijdt naar Eindhoven en Venlo en/of Maastricht en misschien ook over de Hanzelijn dan kom je aan een wat gezonder materieelpark.

[ Voor 19% gewijzigd door Maasluip op 26-09-2013 11:59 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:01

Freak187

geen

ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:30:
[...]

Discipline vervaagd helaas, steeds minder mensen zijn trots over/op hun werk. Het is nu gewoon een "saaie" baan.
Je merkt het echt, het verschil tussen onze oude garde en de jongere... de jongere gaan voor het geld (en ja er valt echt veel te verdienen als spoorlegger/lasser) en de oudere willen het gewoon goed doen, die zijn op tijd en gaan pas weg als het werk af is en dat vinden ze niet erg.

Ik had vorig jaar elke ochtend de eerste trein naar Amsterdam CS vanaf Utrecht (die komt uit Eindhoven) en ELKE dag had hij <5 minuten vertraging omdat er iemand lag te slapen in Eindhoven ;( echt te triest voor woorden.
Tsja... is 90% van de banen niet saai? Ik heb jarenlang als vakkenvuller gewerkt bij een supermarkt. Maar wat die wel deden is de filosofie en klantvriendelijkheid overdragen aan nieuwe werknemers, zodat je je verantwoordelijk voelt voor het produkt. Ik weet niet of de NS zoiets wel of niet doet, maar een beetje investeren in de werknemers zou al een hoop schelen.

Alleen dat capaciteitsverhaal.... de NS is een zinkend schip zonder dat ze het door hebben. Ze leunen voor 75% op overheidssubusidies (OV jaarkaarten voor studenten). Kortom: ze krijgen genoeg geld om de service op peil te houden. Als de service zo ver naar beneden holt, is er straks geen barriere meer om een openbare aanbesteding te doen waarbij de NS alles verliest. En die tijd gaat komen.

Kia Niro-EV 2024

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Freak187 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:00:
[...]
Alleen dat capaciteitsverhaal.... de NS is een zinkend schip zonder dat ze het door hebben. Ze leunen voor 75% op overheidssubusidies (OV jaarkaarten voor studenten). Kortom: ze krijgen genoeg geld om de service op peil te houden. Als de service zo ver naar beneden holt, is er straks geen barriere meer om een openbare aanbesteding te doen waarbij de NS alles verliest. En die tijd gaat komen.
Het is eerder 10% (435 miljoen op een omzet van 4,6 miljard). En valt die inkomstenbron weg, dan zullen die studenten niet opeens magisch verdwijnen. Een deel zal blijven reizen met de trein, alleen dan op een andere manier gefinancierd.

En aanbesteden is geen wondermiddel: in de eisen moet wel staan dat XX% van de treinreizigers een zitplaats moet kunnen bemachtigen. Staat dat er niet, dan zal ook een ander bedrijf zo krap mogelijk gaan plannen. De Arriva's van deze wereld hebben ook niet altijd voldoende zitplaatscapaciteit.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Freak187 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:00:
[...]
Tsja... is 90% van de banen niet saai? Ik heb jarenlang als vakkenvuller gewerkt bij een supermarkt. Maar wat die wel deden is de filosofie en klantvriendelijkheid overdragen aan nieuwe werknemers, zodat je je verantwoordelijk voelt voor het produkt. Ik weet niet of de NS zoiets wel of niet doet, maar een beetje investeren in de werknemers zou al een hoop schelen.
Dat gebeurt niet echt meer nee, komt ook deels door het aantal regels die er steeds bijkomen en afgaan. Of de winterdienstregeling... wie krijgt de shit over zich heen? Het personeel, niet die dodo's in het managment.
De kans om een aanbesteding te verliezen is psychisch best wel slopend voor het hele bedrijf, vooral als het om grote bedragen gaat. Het levert echt VEEL stress op als het om je toekomst gaat en voor de NS hangt die bui al een tijdje boven hun hoofd.
Ik ken het zelf ook, als er een grote aanbesteding (waar jaren werk uit komt) op de markt wordt gezet is de sfeer echt kut }:O

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:44
Ehh, nee. Er is maar 1 Coentunnel open, en dat is momenteel de nieuwe. Het duurt nog een jaar voor de oude ook weer open gaat. Dan kun je pas spreken van een '2e Coentunnel'.

Verwijderd

Knightwolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:56:
[...]

Ehh, nee. Er is maar 1 Coentunnel open, en dat is momenteel de nieuwe. Het duurt nog een jaar voor de oude ook weer open gaat. Dan kun je pas spreken van een '2e Coentunnel'.
Als je over de 2e coentunnel spreekt dan spreek je over de nieuwe tunnel gezien dat zijn naam is, zo simpel is dus je bent hier gewoon lastig aan het doen of je schrijft het verkeerd op maar dat is hetzelfde.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:01

Freak187

geen

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:07:
[...]

Als je over de 2e coentunnel spreekt dan spreek je over de nieuwe tunnel gezien dat zijn naam is, zo simpel is dus je bent hier gewoon lastig aan het doen of je schrijft het verkeerd op maar dat is hetzelfde.
Als de werkzaamheden klaar zijn en alle tunnels open zijn.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Freak187 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:10:
[...]

Als de werkzaamheden klaar zijn en alle tunnels open zijn.
Dat zegt hij niet, hij spreekt over de 2e coentunnel en die is open en running.

De 2e coentunnel heeft geen verband met openen van beide tunnels en de renovatie van de 1e coentunnel.

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:20:
[...]

De 2e coentunnel heeft geen verband met openen van beide tunnels en de renovatie van de 1e coentunnel.
de 2e coentunnel is echt spannend, eigenlijk moet je met een stoel bij de opening gaan zitten, 1.5L cola en een bak popcorn erbij en je dag kan niet meer stuk -O-
wat een drama is dat daar. |:(

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:12

PauseBreak

derp!

[...]

Discipline vervaagd helaas, steeds minder mensen zijn trots over/op hun werk. Het is nu gewoon een "saaie" baan.
Je merkt het echt, het verschil tussen onze oude garde en de jongere... de jongere gaan voor het geld (en ja er valt echt veel te verdienen als spoorlegger/lasser) en de oudere willen het gewoon goed doen, die zijn op tijd en gaan pas weg als het werk af is en dat vinden ze niet erg.
Dat is ook niet gek. Als jongere is het verdomd moeilijk om een vast contract te krijgen ergens en krijg je vanuit de werkgever ook veel minder waardering en vertrouwen dan de oudere garde kreeg toen ze begonnen. Daar volgt vrij logisch ook uit dat de opstelling van de werknemer mee verandert met die van de werkgever en inderdaad, dan wordt het "maar een baan".
Ik had vorig jaar elke ochtend de eerste trein naar Amsterdam CS vanaf Utrecht (die komt uit Eindhoven) en ELKE dag had hij <5 minuten vertraging omdat er iemand lag te slapen in Eindhoven ;( echt te triest voor woorden.
Haha ja, ik kan me goed herinneren hoe vaak ik wel niet heb staan wachten op een trein die begon in Eindhoven (zo'n tussenserie naar Schiphol). Je kon die trein zien staan wachten op het rangeerterrein, maar het kwam bij niemand op dat het voor de reizigers wel eens prettig zou kunnen zijn wanneer die trein ook daadwerkelijk op tijd bij het perron zou staan. Ik vond het best irritant dat je daar staat te wachten in de wind (want Eindhoven is om een of andere reden vrij winderig, altijd) en dat NS/ProRail het dan nog voor elkaar weet te krijgen dat zo'n trein te laat vertrekt. Echt, denk na jongens. Rook dat sigaretje op het perron ipv op het rangeerterrein.

Nee, merp!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:27

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ja, de rangeerdienst Eindhoven... die was (is?) altijd erg berucht.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zag laatst een bord staan langs het spoor met 685 Een rond bord, wit en zwart omlijnd. Wat betekent dat?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:35
Volgens mij is dat een aankondingingsbord voor een overweg, zie bijvoorbeeld hier :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fyrabouwer AnsaldoBreda daagt NS
Bij de NS zijn donderdagmiddag de papieren op de mat gevallen waarin AnsaldoBreda aangeeft het spoorbedrijf voor de rechter te slepen.

Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag desgevraagd bevestigd.

Eerder op de dag riep AnsaldoBreda de NS in krantenadvertenties op weer te gaan samenwerken. ''Dan kunnen we over een half jaar voldoende treinen inzetten om de dienstregeling te starten'', aldus bestuursvoorzitter Maurizio Manfelloto donderdag in de 'open brief aan alle treinreizigers'.

De NS zegt niet verrast te zijn dat de Fyra-bouwer een bodemprocedure is gestart. ''Maar wij vinden het wel lastig met elkaar te rijmen. In twee ochtendkranten roept het bedrijf op tot samenwerking, en in de avond wordt een bodemprocedure in de bus gegooid’’, zegt een woordvoerder van de NS.

Logische stap
Een woordvoerder van AnsaldoBreda zegt dat de bodemprocedure ''een van de volgende logische stappen is in een ingewikkelde juridische procedure''. ''Maar los daarvan hopen we nog steeds dat we er samen met de NS uitkomen.'' De woordvoerder wil geen uitspraken doen over de inhoud van de bodemprocedure.

Eerder deze week liet de NS weten Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, aansprakelijk te stellen voor de kosten van het debacle van de Fyra. De Fyra-hogesnelheidstreinen werden wegens gebreken begin dit jaar uit de dienstregeling genomen. De NS bestelde 16 V250-treinstellen. Daarvan werden er negen geleverd, maar die staan sinds medio januari stil.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Carpento schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:48:
Volgens mij is dat een aankondingingsbord voor een overweg, zie bijvoorbeeld hier :)
68 halve kilometer verderop?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

CyBeR schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:03:
[...]

68 halve kilometer verderop?
Nee, op km 68.5.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vandaag weer even in een Mat '64 gezeten. *O* Knalt gewoon met 130KM/H over het spoor.
Wat zijn die GTW / Spurt dingen dan toch saai. :r Alhoewel iemand eerder eens zei dat het spoor rond Groningen het limiet is.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Saturnus schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:20:
Vandaag weer even in een Mat '64 gezeten. *O* Knalt gewoon met 130KM/H over het spoor.
Wat zijn die GTW / Spurt dingen dan toch saai. :r Alhoewel iemand eerder eens zei dat het spoor rond Groningen het limiet is.
QFT dat laatste.
Groningen - Zuidhorn met 100+ km/u: wiebel wiebel wiebel. Echt best wel erg.

• Knightwolf
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:07:
[...]

Wie doet hier nou moelijk?
Je opmerking "2e tunnel = nieuwe" geldt alleen als beide tunnels open zijn. De nieuwe is nu de enige en dus in feite de 1e, simpel.
Je begrijpt toch hopelijk wel hoe het bedoeld werd? Pas als alle tunnels open en klaar zijn is de NS een klant kwijt omdat hij dan met de auto gaat. Dat heeft zoals je begrijpt nog geen zin als niet alle tunnels open zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:20:
[...]

Deze opmerking vraagt om een reactie die ik waarschijnlijk beter niet kan maken.

Maar een autotunnel in een treinentopic is nogal offtopic allemaal, dus whatever :)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:46
Saturnus schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:20:
Spurtjes gaan 140 km/h, maar inderdaad bij de Noordelijke lijntjes is alleen een deel Groningen - Leeuwarden 140 en de rest vooral 100, met in ieder geval naar Roodeschool zelfs 80.

Verder vind ik de Mat '64'jes erg mooi, maar vooral omdat ik er niet vaak inzit, voor dagelijkse reizigers kan je toch wel beter in een modernere trein (zoals de Spurt) zitten lijkt me hoor.

• ArcticWolf
  • Niet online
de mat 64' gaat toch ook gewoon 140km/u :?
maar goed, ik maak hem eigenlijk alleen mee als "intercity" :D

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 26-09-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

[...]

Oude garde meld zich, laat ik het simpel zeggen, Arctic weet hoe gruwelijk ik me erger aan de manier van zaken op en rond het spoor. En ik heb hier ook al wel een paar keer gal gespuugt. Dit komt de werksfeer ook niet ten goede, fair met de oude collega's en of het nu BAM VR of Structon is kan ik heel goed opschieten, iets met normen en waarden en passie. Het jonge spul zou ik het liefst op staande voet ontslaan. Totaal geen gevoel of passie meer.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NOS app met breaking news: "Beneluxtrein vervangt Fyra"
De Nederlandse Spoorwegen en de Belgische spoorwegen, de NMBS, gaan vanaf volgend jaar weer met de Beneluxtrein rijden tussen Amsterdam en Brussel. De trein gaat zestien keer per dag rijden als alternatief voor de Fyra. Dat maken de spoorwegmaatschappijen vandaag bekend.

Vanaf 2016 gaat veertien keer per dag een Thalys rijden en tweemaal per dag een Eurostar. Vanaf dat jaar rijdt de Beneluxtrein op het HSL-spoor en stopt hij niet meer in Roosendaal maar in Breda.

[ Voor 81% gewijzigd door Raven op 27-09-2013 16:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 08-09 17:56

mambo No5

Bad Apple?

Huh, willen ze dan kop gaan maken in Breda? Schiet ook lekker op lijkt me, ben ook benieuwd of men dan ook Noorderkempen nog meepikt in dat tracé.. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Net voor het eerst de nieuwe m5 metro voor het eerst in het wild tegen gekomen. Mooi spul.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Raven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:02:
NOS app met breaking news: "Beneluxtrein vervangt Fyra"

[...]
Dus uiteindelijk gaat er een snelle trein rijden, die er al was, probleemloos, beproeft en aan de voorwaarden voldoet. Handig die aanbestedingstrajecten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:29:
[...]

Dus uiteindelijk gaat er een snelle trein rijden, die er al was, probleemloos, beproeft en aan de voorwaarden voldoet. Handig die aanbestedingstrajecten :?
tis echt een dramatisch plan, maar goed beter dan niks:
de NS gaat zelf niks op de HSL doen zo te zien... 8)7
Zo gaat Thalys de dagelijkse frequentie tussen Brussel en Amsterdam verhogen van negen naar veertien, en mogelijk zestien verbindingen en daarbij negen keer doorrijden naar de Franse hoofdstad Parijs en twee keer naar het Noord-Franse Lille

Eurostar gaat bovendien twee keer per dag over de HSL op het traject Amsterdam - Brussel en via de kanaaltunnel naar de Engelse hoofdstad Londen rijden.

Ook komt de zogeheten 'Beneluxtrein' terug, een verbinding tussen Amsterdam en Brussel. Deze gaat zestien keer per dag rijden. De variant die van Den Haag naar Brussel rijdt gaat tien keer per dag rijden.

De Beneluxtrein wordt nu al gebruikt ter tijdelijke vervanging van de Fyra. De frequentie van de verbinding vanaf Den Haag gaat vanaf 7 oktober in werking, de verbinding vanaf Amsterdam per eind 2014.

Over de hogesnelheidslijn gaan in de toekomst intercity's rijden tussen Eindhoven en Tilburg met Den Haag.
http://www.nu.nl/politiek...amsterdam-en-brussel.html

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 27-09-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

[bericht @ nu.nl]
Over de hogesnelheidslijn gaan in de toekomst intercity's rijden tussen Eindhoven en Tilburg met Den Haag.
Huh? Daar ligt die lijn helemaal niet. Als die er wel (de genoemde toekomst), dan voorzie ik dat wel in 2113 of zo. Het lijkt mij inmiddels voldoende bewezen dat dit soort initiatieven in NL geen zin hebben, komt toch niets goeds van :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 27-09-2013 17:15 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:28
Bastien schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:12:
[...]
Huh? Daar ligt die lijn helemaal niet. Als die er wel (de genoemde toekomst), dan voorzie ik dat wel in 2113 of zo. Het lijkt mij inmiddels voldoende bewezen dat dit soort initiatieven in NL geen zin hebben, komt toch niets goeds van :P
Gewoon de IC Venlo - Den Haag over de HSL sturen (vanaf Breda tot Rotterdam) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Mooi plan toch 8)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:01:
[...]

tis echt een dramatisch plan, maar goed beter dan niks:
de NS gaat zelf niks op de HSL doen zo te zien... 8)7

[...]

http://www.nu.nl/politiek...amsterdam-en-brussel.html
Dus dan rijden er ipv 9 + 6 = 15 (ofzo?) treinen per dag Adam - Brussel wel:
16 + 16 + 2 = 34 treinen Adam - Brussel, 10 Den Haag - Brussel treinen.... Wauw, dat is veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BVLPbljCIAEIcEe.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21

Fiber

Beaches are for storming.

Duurt dus allemaal nog ruim drie jaar. kan nog een hoop gebeuren in de tussentijd... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit plan zo zie vind ik het best mooi. Ik had in dit topic toch wel wat enthousiasme verwacht over de hogere frequentie van de Thalys en de komst van de Eurostar (directe verbinding met Londen!). Daarnaast wordt de HSL geïntegreerd in het HRN waardoor andere verbindingen er ook baat bij hebben, te beginnen met de Intercity Den Haag CS - Eindhoven v.v. Oké, het is jammer dat de Benelux zo nodig over Den Haag moet (leuk voor Den Haag, tijdrovend voor reizgers naar Amsterdam) maar om dat nou dramatisch te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ziet er wmb ook uit als een nette/logische dienstregeling, vol gebruik makend van het extra stuk rails wat we inmiddels hebben.

Vooral dat de uitbreiding Thalys/Eurostar is is wmb eindelijk een verstandige/oneigenwijze risicovrije keuze.

Wel jammer dat het nog drie jaar wachten is, als het idd de volle drie jaar zijn. (lijkt me nl dat als er al eerder extra treinen beschikbaar/afgeleverd zijn die al eerder met zo`n dienstregeling als uiteindelijke doelstelling gebruikt kunnen worden)

btw Wat voor soort trein zou dan gebruikt worden op Amsterdam-Breda en Eindhoven-De Haag Centraal
(Bombardier locje met wagonnetjes ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat in den haag alleen holland spoor bediend word dus dan hoeft er geen kop gemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
enchion schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:11:
Ziet er wmb ook uit als een nette/logische dienstregeling, vol gebruik makend van het extra stuk rails wat we inmiddels hebben.

Vooral dat de uitbreiding Thalys/Eurostar is is wmb eindelijk een verstandige/oneigenwijze risicovrije keuze.

Wel jammer dat het nog drie jaar wachten is, als het idd de volle drie jaar zijn. (lijkt me nl dat als er al eerder extra treinen beschikbaar/afgeleverd zijn die al eerder met zo`n dienstregeling als uiteindelijke doelstelling gebruikt kunnen worden)

btw Wat voor soort trein zou dan gebruikt worden op Amsterdam-Breda en Eindhoven-De Haag Centraal
(Bombardier locje met wagonnetjes ?)
Snellere invoer kan niet... wij zijn tot 2016 bezig om de sporen uit te breiden op de zuid/west-tak tussen Schiphol, Lelylaan en Duivendrecht. Meer capaciteit is er gewoon niet mogelijk op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaan ze nu ook weer nieuw materieel bestellen voor al die (nieuwe) intercity trajecten...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:47:
[...]

Snellere invoer kan niet... wij zijn tot 2016 bezig om de sporen uit te breiden op de zuid/west-tak tussen Schiphol, Lelylaan en Duivendrecht. Meer capaciteit is er gewoon niet mogelijk op het moment.
Zouden eerder beschikbare extra Thalys/Eurostar stelletjes dan niet in ieder geval van/tot Rotterdam kunnen rijden en dan wanneer de bouw rond Amsterdam klaar is vanuit Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
enchion schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:56:
[...]

Zouden eerder beschikbare extra Thalys/Eurostar stelletjes dan niet in ieder geval van/tot Rotterdam kunnen rijden en dan wanneer de bouw rond Amsterdam klaar is vanuit Amsterdam.
geen idee, ik hou mij alleen bezig met traject verbeteringen en uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Cabinerit van de Eurostar bekeken, van Parijs naar Londen:
YouTube: Cabinerit Eurostar Van Parijs naar Londen cab view SNCF
Wat me opviel dat er ongelofelijk veel wissels en kruisingen zijn, waar de trein rustig met 200 km/uur over rijdt.
Ten tweede, de bovenleiding is niet recht maar zigzagt, Waarom is dat ?
Ook kun je goed zien wat een knoppen en schakelaars de machinist steeds indrukt en omdraait. Hij heeft het er maar druk mee.
Verder een fraaie film.

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Een bovenleiding zigzagt altijd. Op (volgens mij) ieder stuk spoor in Nederland.

Dit is omdat je anders slijtage op één plek krijgt op je stroomafnemer en je deze dan snel kunt weggooien. Door te zigzaggen verspreid je het waardoor je er langer mee door kunt blijven rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spoorlijn in breda en de hsl liggen toch parallel aan elkaar waar is kopmaken dan voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat van die zigzaggende pantograaf is idd bedoeld om de slijtage gelijkmatig te verdelen over het hoedje en de draad :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LbhV_x81ZU0%5B/]

Is geen garantie dat er niks kapotgaat natuurlijk, kan altijd nog gebeuren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:50:
De spoorlijn in breda en de hsl liggen toch parallel aan elkaar waar is kopmaken dan voor nodig?
Stations Breda ligt niet aan de HSL. Ga met 't vingertje maar eens langs 't lijntje: zonder kopmaken ga je richting Tilburg.
PWM schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:29:
[...]
Ja, tót er nieuw Intercitymaterieel is en dat wordt meegenomen in de aanbesteding voor nieuw materieel dat er toch al moet komen. Wat is onduidelijk aan "tijdelijk"?

[ Voor 39% gewijzigd door Luke! op 27-09-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nog overblijft aan intercity's die Dordrecht aandoen; zoals ik nu zie zal zo ongeveer alles over de HSL gaan en blijft uit m'n hoofd enkel de IC Amsterdam - Vlissingen over die er overheen komt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mambo No5 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:56:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nog overblijft aan intercity's die Dordrecht aandoen; zoals ik nu zie zal zo ongeveer alles over de HSL gaan en blijft uit m'n hoofd enkel de IC Amsterdam - Vlissingen over die er overheen komt.. :)
Gaat de serie 2200 (IC Amsterdam <> Dordrecht) dan ook verdwijnen?

En op het nachtnet heb je de 21400 toch nog, of gaat die ook weg?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:38:
Ik neem aan dat in den haag alleen holland spoor bediend word dus dan hoeft er geen kop gemaakt te worden.
De internationale treinen hebben nooit op Centraal gestopt. Daar is HS voor.
Centraal is voor de lijnen die beginnen of eindigen in Den Haag. HS is voor doorgaand verkeer.
De treinen van Centraal naar het zuiden gaan wel ook over HS.
Luccus schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:31:
[...]
Stations Breda ligt niet aan de HSL. Ga met 't vingertje maar eens langs 't lijntje: zonder kopmaken ga je richting Tilburg.
Hopelijk gaan ze op Breda alleen rijden met materieel dat 2 kanten op kan... Telkens die Traxx loc die om het station moet rijden is niet heel praktisch.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik had ergens iets opgevangen over het gebruiken van ICRm-stuurstandrijtuigen (ook in België), maar wat daarvan terecht gaat komen valt natuurlijk nog maar te bezien.

We are shaping the future

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mambo No5 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:23:
Huh, willen ze dan kop gaan maken in Breda? Schiet ook lekker op lijkt me, ben ook benieuwd of men dan ook Noorderkempen nog meepikt in dat tracé.. :)
Ja, ik heb al gehoord van een rijdtijd van 3:15 tussen Amsterdam en Brussel. Dat is langer dan de rijtijd van de Benelux de afgelopen pak hem beet 40 jaar! Oh, je wil sneller naar Brussel? Dan pak je maar de Thalys.
Het is echt weer een schop in het gezicht van de reiziger. En de staatssecretaris is het er natuurlijk gewoon mee eens.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:47:
[...]

Dat zou dus ook betekenen dat tot 2016 de gewone Fyra niet via de HSL had kunnen rijden? Ik vind het maar een vreemd verhaal dat nu pas boven water komt. Hoe verhoudt zich dat met de plannen om al in 2009 over de HSL te gaan rijden?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Maasluip schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:25:
[...]

Dat zou dus ook betekenen dat tot 2016 de gewone Fyra niet via de HSL had kunnen rijden? Ik vind het maar een vreemd verhaal dat nu pas boven water komt. Hoe verhoudt zich dat met de plannen om al in 2009 over de HSL te gaan rijden?
Geen Traxxen beschikbaar die geschikt zijn voor de HSL (NL en B-deel) op de korte (en ja, dat is tot 2016) termijn?

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:25:
[...]

Nee dat kan wel, dat gebeurt nu ook al. Maar meer kan gewoon niet, dan loopt de hele boel in de soep.

• Fiber

Fiber

Gewoon een beetje doorwerken, dan kunnen we volgend jaar alvast beginnen... ;)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Urgh. Net weer eens mijn schedel gekraakt op die &&€€&&€% bagagerekken in de VIRM. Niet zo erg als in de DD-AR, maar het blijven kutdingen wat dat betreft.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:55:
Gewoon een beetje doorwerken, dan kunnen we volgend jaar alvast beginnen... ;)
;)
helaas, er zijn enkele afspraken gemaakt met de vervoerders over de buitendienststellingen. Er moeten enkele brugdekken ingeschoven worden en verbindingen tijdelijk omgelegd worden. Als we het sneller willen doen moeten er meer buitendienststellingen komen... en die krijgen we echt niet :+
Ik had al voorgesteld om tijdelijk op sommige locaties linkerspoor te rijden, maar daar ging ProRail niet mee akkoord. Sinds het ongeluk in Amsterdam vorig jaar wordt er alleen incidenteel linkerspoor gereden, structueel mag op het moment gewoon niet.

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 28-09-2013 11:00 ]

• RocketKoen
Alex) schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:56:
Ik had ergens iets opgevangen over het gebruiken van ICRm-stuurstandrijtuigen (ook in België), maar wat daarvan terecht gaat komen valt natuurlijk nog maar te bezien.
Het probleem is dat Nedtrain die al lang geleden gesloopt heeft. En anders zouden ze toch niet geschikt zijn voor de HSL.
1 van de opties die nu op tafel ligt is om nieuwe stuurstandrijtuigen te bouwen die op een Traxx aangesloten kunnen worden.
Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. De Traxx is omgebouwd om op de HSL te kunnen rijden, maar die nieuwe systemen zijn nooit aangesloten op de treindraden. En de eigenaar van de locs wil niet dat er nog aan geknutseld wordt.

TheS4ndm4n#1919

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RocketKoen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:59:
[...]

Het probleem is dat Nedtrain die al lang geleden gesloopt heeft.
Eh? Die rijden toch nog gewoon rond?

• Drawer
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:06:
[...]

Dit inderdaad. Zie bijvoorbeeld Den Haag - Venlo.

[ Voor 14% gewijzigd door Drawer op 28-09-2013 13:10 ]

Verwijderd

[...]

Jahoor de stuurstandrijtuigen staan met tientallen op emplacement heerlen, daar ben ik zeer zeker van.

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Die rijden idd nog gewoon rond, kom ze nog regelmatig tegen in o.a. de 3600.

Virussen? Scan ze hier!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32
En volgens mij zie je ze heel soms ook nog voorbij rijden tussen Utrecht en Den Bosch als IC.

• Knightwolf
Al ruime tijd rijdt de 1700 met ICRm vrij standaard op het traject Roosendaal-Zwolle, af en toe een ICM tussendoor. Maar dat zijn allemaal geel-blauwe terwijl de beneluxtrein geel-rood was. Wat is er gebeurd met die geel-rode?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32
Knightwolf schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:10:
Al ruime tijd rijdt de 1700 met ICRm vrij standaard op het traject Roosendaal-Zwolle, af en toe een ICM tussendoor. Maar dat zijn allemaal geel-blauwe terwijl de beneluxtrein geel-rood was. Wat is er gebeurd met die geel-rode?
Volgens mij gesloopt:
De stuurstandrijtuigen (niet verbouwd) in de oude Beneluxkleur zijn op één na inmiddels gesloopt. Eén rijtuig is naar het Nederlands Spoorwegmuseum gegaan.

Verwijderd

Knightwolf schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:10:
Die zijn idd wel gesloopt.

• wildhagen
  • Niet online
Klopt idd, die Bs-en zijn wel gesloopt. Waren ook iets ouder, en zijn nooit gerenoveerd geweest. Ze waren aan het eind ook tot de draad versleten, en gaven regelmatig problemen.

De BDs-en die nu nog rondrijden zijn rond de modernisering van ICR naar ICRm verbouwd, en dus van iets recentere datum.

Bs (deze zijn dus gesloopt):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M4uQDyDUfHwQsOAMJs1kwOGM/full.jpg

BDs (deze rijden dus nog volop rond):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3bl8VVvivbTnmskJcEmEeQ1d/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• RocketKoen
wildhagen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:31:
Klopt idd, die Bs-en zijn wel gesloopt. Waren ook iets ouder, en zijn nooit gerenoveerd geweest. Ze waren aan het eind ook tot de draad versleten, en gaven regelmatig problemen.

De BDs-en die nu nog rondrijden zijn rond de modernisering van ICR naar ICRm verbouwd, en dus van iets recentere datum.

[afbeelding]

BDs (deze rijden dus nog volop rond):

[afbeelding]
Het zou dus ook nog een optie zijn dat ze de bestaande BDs gaan ombouwen voor de traxx/HSL. Dan zit de NS alleen alsnog met een stel treinen zonder stuurstandbak.

TheS4ndm4n#1919

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

[...]
Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. De Traxx is omgebouwd om op de HSL te kunnen rijden, maar die nieuwe systemen zijn nooit aangesloten op de treindraden. En de eigenaar van de locs wil niet dat er nog aan geknutseld wordt.
Wat is er aan omgebouwd dan? Ik dacht dat het vrij standaard locs waren, waarvoor alleen een berg papier wat anders is ingedeeld.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wokschotel schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:18:
[...]

Geen Traxxen beschikbaar die geschikt zijn voor de HSL (NL en B-deel) op de korte (en ja, dat is tot 2016) termijn?
Ja, maar Arcticwolf zegt dat er een infraprobleem is waardoor die trein sowieso niet via de HSL had kunnen rijden. Dus al was er nu een vloot V250 geweest, dan nog had die niet kunnen rijden omdat er gewoon geen plaats op het spoor zou zijn.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah ja die, dat zijn natuurlijk ICR stuurstanden he, niet ICRm.

• Fiber

Fiber

[...] Bs (deze zijn dus gesloopt):

[afbeelding]

[...]
Dat is toch een Fyra...? :+

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:26:
[...]

Ja, maar Arcticwolf zegt dat er een infraprobleem is waardoor die trein sowieso niet via de HSL had kunnen rijden. Dus al was er nu een vloot V250 geweest, dan nog had die niet kunnen rijden omdat er gewoon geen plaats op het spoor zou zijn.
Dat zei ik niet :/ De V250 vloot had prima op de HSL gepast, maar dat laatste plan gaat niet voor 2016, de afwikkeling op Riekepolder is gewoon te langzaam op het moment.
Er gaan nu al 42 treinen per uur over het knooppunt heen, dat worden er straks nog meer 8)7

• RocketKoen
dcm360 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:20:
[...]

Wat is er aan omgebouwd dan? Ik dacht dat het vrij standaard locs waren, waarvoor alleen een berg papier wat anders is ingedeeld.
ETCS en 25kV AC omzetters.
Vooral dat eerste is een probleem, aangezien de oude en bestaande kopstellen alleen ATB hebben.

TheS4ndm4n#1919

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is dus een probleem aan de kant van de kopstellen, niet aan de kant van de locs, welke gewoon leverbaar zijn met ETCS en 25kV~. En ik vroeg me dus af wat er niet-standaard zou zijn aan de locs.

[ Voor 20% gewijzigd door dcm360 op 28-09-2013 19:32 ]

• Alex)
Misschien het deursluitsysteem (Tb0)?

Traxx-locs met stuurstandrijtuigen bestaan al, daarmee rijdt DB Regio rond in NRW.

Verwijderd

dit staat in de documenten van het ministerie:

Voor de Beneluxplus trein zullen stuurrijtuigen geschikt worden
gemaakt voor de HSL.

Lijkt me vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:42

Blokker_1999

Full steam ahead

ArcticWolf schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:58:
Ik had al voorgesteld om tijdelijk op sommige locaties linkerspoor te rijden, maar daar ging ProRail niet mee akkoord. Sinds het ongeluk in Amsterdam vorig jaar wordt er alleen incidenteel linkerspoor gereden, structueel mag op het moment gewoon niet.
Doen wij in België gewoon continue zonder problemen :+
Maar alle gekheid op een stokje, structureel op tegenspoor rijden bij werken word hier bij ons naar mijn weten wel toegepast.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ArcticWolf schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:58:
[...]

;)
helaas, er zijn enkele afspraken gemaakt met de vervoerders over de buitendienststellingen. Er moeten enkele brugdekken ingeschoven worden en verbindingen tijdelijk omgelegd worden. Als we het sneller willen doen moeten er meer buitendienststellingen komen... en die krijgen we echt niet :+
Bij Den Bosch gebeurt het gewoon. Die brug over de dieze voor het spoor van Den Bosch naar Oss is nog lang niet klaar en gaat volgens mij ook nog wel een tijd duren. Sinds de oplevering van het dubbele spoor naar Utrecht (waarvoor 2 weken geen treinverkeer mogelijk was) rijdt de trein van Den Bosch naar Oss over het linker spoor omdat er voor die route maar 1 spoor ligt voor 2 richtingen verkeer. Om daar te komen moet hij bijna alle sporen kruisen. Zowel de trein van Oss naar Den Bosch als van Utrecht naar Den Bosch moeten daar op wachten.

Dit kun je zelfs toevallig perfect zien op 1 van mijn filmpjes van pasgeleden. Even door spoelen naar 50 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:21:
[...]

Bij Den Bosch gebeurt het gewoon. Die brug over de dieze voor het spoor van Den Bosch naar Oss is nog lang niet klaar en gaat volgens mij ook nog wel een tijd duren. Sinds de oplevering van het dubbele spoor naar Utrecht (waarvoor 2 weken geen treinverkeer mogelijk was) rijdt de trein van Den Bosch naar Oss over het linker spoor omdat er voor die route maar 1 spoor ligt voor 2 richtingen verkeer. Om daar te komen moet hij bijna alle sporen kruisen. Zowel de trein van Oss naar Den Bosch als van Utrecht naar Den Bosch moeten daar op wachten.

Dit kun je zelfs toevallig perfect zien op 1 van mijn filmpjes van pasgeleden. Even door spoelen naar 50 sec.

[video]
Ja, daar is de beveiliging zo (tijdelijk) op ingericht en het is een redelijk veilige situatie. Je kan volgens mij overal in Nederland linkerspoor rijden, maar het is veel minder gefaciliteerd dan rechts rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
[...]

Het probleem is dat Nedtrain die al lang geleden gesloopt heeft.
Een onderhoudsbedrijf dat iets sloopt? Je verzint het niet.
Softwareupdate in bouw Nahverkehrspakket, wat ook nog steeds moet gebeuren met de twee bijna twee maanden geleden in ontvangst genomen TRAXX'en.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:10:
[...]
Jahoor de stuurstandrijtuigen staan met tientallen op emplacement heerlen, daar ben ik zeer zeker van.
Niet te zeker van zijn, want daar staan ze sinds enkele weken niet meer. ;)
RocketKoen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:32:
[...]

Het zou dus ook nog een optie zijn dat ze de bestaande BDs gaan ombouwen voor de traxx/HSL. Dan zit de NS alleen alsnog met een stel treinen zonder stuurstandbak.
De ombouw van de ICRm BDs'en is ook juist waar over wordt gesproken, waarbij een groot deel van het park ICRm naar de HSL-diensten verhuist.
RocketKoen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:13:
[...]

ETCS en 25kV AC omzetters.
Vooral dat eerste is een probleem, aangezien de oude en bestaande kopstellen alleen ATB hebben.
Misschien mis ik de rode draad in het verhaal, maar de persoon waar jij op reageert stelt een vraag over locomotieven terwijl jouw antwoord uitsluitend op de rijtuigen slaat (ETCS en 25 kV-ondersteuning is standaard op de TRAXX F140 MS-machines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel hoor ben er gister nog langs gereden, er stonden er nog twee aan de cbs kant de rest is idd weg ivm de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

wildhagen schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:09:
[...]

Gaat de serie 2200 (IC Amsterdam <> Dordrecht) dan ook verdwijnen?

En op het nachtnet heb je de 21400 toch nog, of gaat die ook weg?
Geen idee, ben niet echt bekend in die contreien. Ik deed enkel aan aanname aan de hand van het plaatje aangezien de intercitiyseries die bij mij bekend zijn ineens allen ineens over de HSL geschoffeld gaan worden. Aangezien Dordrecht nu niet zo heel erg klein is vind ik dat best een vreemde zaak; ik kan me voorstellen dat dat dus ook het een en ander aan capaciteitsproblemen richting Rotterdam op gaat leveren als de frequentie, danwel de capaciteit van de overgebleven treinseries (die Dordrecht wel aandoen) niet opgeschroefd zal gaan worden, maar daar doet het geposte plaatje geen uitspraken over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:33:
Jawel hoor ben er gister nog langs gereden, er stonden er nog twee aan de cbs kant de rest is idd weg ivm de werkzaamheden.
Opgestelde ICRm-composities ja, geen terzijdegestelde stuurstandrijtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mambo No5 schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:15:
[...]
Ik deed enkel aan aanname aan de hand van het plaatje aangezien de intercitiyseries die bij mij bekend zijn ineens allen ineens over de HSL geschoffeld gaan worden. Aangezien Dordrecht nu niet zo heel erg klein is vind ik dat best een vreemde zaak; ik kan me voorstellen dat dat dus ook het een en ander aan capaciteitsproblemen richting Rotterdam op gaat leveren als de frequentie, danwel de capaciteit van de overgebleven treinseries (die Dordrecht wel aandoen) niet opgeschroefd zal gaan worden, maar daar doet het geposte plaatje geen uitspraken over. :)
De 2100 (Lelystad - Vlissingen) en de 2200 (Amsterdam - Dordrecht) zullen die route blijven volgen. Geen problemen op Rotterdam - Dordrecht dus. De problemen verwacht ik op Dordrecht - Brabant, omdat de IC Den Haag - Venlo over de HSL zal gaan (en waarschijnlijk wordt beperkt tot Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:26

PeaceNlove

Deugleuter

Wat gaat er dan tussen Eindhoven en Venlo rijden? Een extra serie uit Utrecht die er kan komen in het kader van ETMET en dankzij de spoorverdubbeling Utrecht-Houten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Gaat de treinen richting/vanuit Duitsland dan doorgetrokken worden naar Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
PeaceNlove schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:04:
Wat gaat er dan tussen Eindhoven en Venlo rijden? Een extra serie uit Utrecht die er kan komen in het kader van ETMET en dankzij de spoorverdubbeling Utrecht-Houten?
Ik denk dat de sprinter Nijmegen - Deurne zal worden doorgetrokken naar Venlo, maar dat is op dit moment koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan ga je voor Helmond en Deurne wel terug van een kwartiersdienst naar een halfuursdienst. Plus extra rijtijd.
Maar zoals je zegt: koffiedik kijken. Misschien wel een extra verbinding Eindhoven - Keulen/Düsseldorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
Ah! 'Extra spitstreinen' las ik... helaas niet op het 'reguliere' traject. Beter herstellen ze z.s.m. de oude intercityregeling Amsterdam - Leiden - Den Haag - Rotterdam. Hoorde daar ook op Radio 1 al wat over vanochtend...

http://www.nshispeed.nl/n...a/route-en-dienstregeling
Tussen Amsterdam en Breda wordt niet met Fyra V250 gereden, maar met een ander treintype.
:D

Eén zinnetje waar een hele wereld (en miljarden) achter zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:13:

Tussen Amsterdam en Breda wordt niet met Fyra V250 gereden, maar met een ander treintype.

Eén zinnetje waar een hele wereld (en miljarden) achter zit... :D
Miljarden hoeft niet.

[superconspiracy-mode]
Misschien heeft Alstom/Siemens bij de oorspronkelijke aanbesteding, de NS voorgesteld, als je Ansaldo van de kaart veegt krijg je de treinen (AGV of Velaro) van ons gratis. (of als free sample)

enchion droomt nog even verder. :+

[/superconspiracy-mode]

Ze zullen gewoon die Traxx combo`s bedoelen lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door enchion op 30-09-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
enchion schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:55:
[...]

Miljarden hoeft niet.

[superconspiracy-mode]
Misschien heeft Alstom/Siemens bij de oorspronkelijke aanbesteding, de NS voorgesteld, als je Ansaldo van de kaart veegt krijg je de treinen (AGV of Velaro) van ons gratis.

enchion droomt nog even verder. :+

[/superconspiracy-mode]

hahah ach ja ik kijk nergens meer vreemd van op.
Bij de aanbesteding van de betuweroute hebben ze wel gekkere dingen gedaan :+
(de hele bouwfraude was een soort pokerspel met samenwerkingen)

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 30-09-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

enchion schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:55:
[...]

Idd. Tussen Amsterdam en Breda rijden Prio-stammen met een E189 ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen bestelde de man achter me telefonisch een retourtje 1e klas Leiden Centraal-Den Haag C voor de trein waarin hij zojuist instapte. Ik ken de NS jaarkaart, de NS Business Card e.d. uiteraard wel maar deze had ik nog nooit gehoord. Bestaat er zo'n systeem dat je telefonisch vervoersbewijzen kunt kopen? De man in kwestie gaf een paar codes door en vervolgens zijn route en klasse, daarna hing hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:09:
Vanmorgen bestelde de man achter me telefonisch een retourtje 1e klas Leiden Centraal-Den Haag C voor de trein waarin hij zojuist instapte. Ik ken de NS jaarkaart, de NS Business Card e.d. uiteraard wel maar deze had ik nog nooit gehoord. Bestaat er zo'n systeem dat je telefonisch vervoersbewijzen kunt kopen? De man in kwestie gaf een paar codes door en vervolgens zijn route en klasse, daarna hing hij op.
Is dat niet gewoon bellen om een reis op je NSBC te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:20:
[...]

Is dat niet gewoon bellen om een reis op je NSBC te zetten?
idd daar dacht ik ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Voor NSBC moet je tegenwoordig bij de NS inchecken. Maar als je de Fyra of een andere vervoerder gebruikt moet je bellen of online boeken
Wanneer u gebruik wilt maken van andere treinvervoerders zoals Veolia, Connexxion, Arriva en Syntus (ook in combinatie met NS-treinen) of Fyra (toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda), dan boekt u deze vooraf via Mijn NS Zakelijk externe linkof telefonisch 0900 - 204 2000 (0,10 euro p.m.) Dat kan tot zelfs één minuut voor de start van uw reis. Houd uw kaartnummer en pincode bij de hand

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Gvc en Hlm heb ik al met regelmaat gezien dat men in- en uitcheckt met een NSBC. Vandaar mijn verbazing. Verder heb ik er geen ervaring mee, ik reis met een NS jaarkaart waarmee ik dus nooit hoef in- of uit te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Zakelijk kan dit met een mobility MIxx card(heb ik zelf ook).
Kaartjes via internet of telefonisch, deze kaarten zijn ze aan het vervangen zodat ook ingecheckt moet worden, maar momenteel kan inchecken nog niet bij de bestaande oudere mobility mixx kaarten

[ Voor 3% gewijzigd door DOA op 30-09-2013 16:18 ]

Pagina: 1 ... 157 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!