Freak187 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:00:
[...]
Tsja... is 90% van de banen niet saai? Ik heb jarenlang als vakkenvuller gewerkt bij een supermarkt. Maar wat die wel deden is de filosofie en klantvriendelijkheid overdragen aan nieuwe werknemers, zodat je je verantwoordelijk voelt voor het produkt. Ik weet niet of de NS zoiets wel of niet doet, maar een beetje investeren in de werknemers zou al een hoop schelen.
Dat gebeurt niet echt meer nee, komt ook deels door het aantal regels die er steeds bijkomen en afgaan. Of de winterdienstregeling... wie krijgt de shit over zich heen? Het personeel, niet die dodo's in het managment.
Alleen dat capaciteitsverhaal.... de NS is een zinkend schip zonder dat ze het door hebben. Ze leunen voor 75% op overheidssubusidies (OV jaarkaarten voor studenten). Kortom: ze krijgen genoeg geld om de service op peil te houden. Als de service zo ver naar beneden holt, is er straks geen barriere meer om een openbare aanbesteding te doen waarbij de NS alles verliest. En die tijd gaat komen.
De kans om een aanbesteding te verliezen is psychisch best wel slopend voor het hele bedrijf, vooral als het om grote bedragen gaat. Het levert echt VEEL stress op als het om je toekomst gaat en voor de NS hangt die bui al een tijdje boven hun hoofd.
Ik ken het zelf ook, als er een grote aanbesteding (waar jaren werk uit komt) op de markt wordt gezet is de sfeer echt kut