Dat klopt maar daar staat ook een symbool bij dat dat eigenlijk niet de bedoeling is. Het is toch wel common sense dat je niet tegen deuren aan moet leunen.DDX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:15:
In de VIRM's zou dat best een grote kans zijn aangezien er vaak mensen op de beugels zitten.
Dan kan je dus stellen dat de aanbesteding verkeerd is uitgegeven. Liever spendeer je iets meer aan contractuele zaken en zeker bij een partij waar al op voorhand bekend was dat ze hun eigen wijze hebben qua constructie.ArcticWolf schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:22:
Ja dat klopt, UAV GC is inderdaad de laatste standaard... ze hebben er alleen nooit over na gedacht over wat dat inhoudt en wat voor een impact dat heeft![]()
Als de Fyra echt conform UAV GC was, dan had hij 1: geen 20 miljoen per stuk gekost (maar een stuk meer) en 2: hadden ze die 2000 problemen niet gehad en/of binnen enkele weken kunnen oplossen.
Er wordt bijvoorbeeld genoemd dat het ijzertje voor het magneetje aan de verkeerde kant zit, dit zijn zaken die niets te maken hebben met het laten rijden van de trein. En alle opmerkingen die worden gemaakt over de software en betrouwbaarheid moet je gewoon puntsgewijs oppakken. Ik krijg niet het idee dat dit op de juiste manier is opgepakt. Ik zie nergens ticketnummers of probleem ID's terugkomen in de stukken. Er wordt meer van week tot week gekeken hoe alles verloopt en de rest gaat op de onderbuik lijkt het wel.
Dat is dus de grap: een persoon heeft teveel massa om 'weggezogen' te worden, dat gaat dus nooit gebeuren. Alleen mensen die bewust tegen de deur aan leunen kunnen eruit vallen: ergo: dat moet je al niet doen. Wat mij betreft mogen ze schrikdraad op die deuren hangenKnightwolf schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:22:
Dat hoeft ook niet. Er ontstaan wel enorme luchtwervelingen die op zulke snelheden wel degelijk voor een sterke zuigende werking kan zorgen.
Nooit gehad dat een leeg boterhamzakje of papiertje dat in de auto ergens rondom de pook, op de bijrijdersstoel of zelfs op de vloermat voor de bijrijdersstoel ligt en met open ramen bij 120+ ineens toch floep de auto uit is, terwijl het daar eigenlijk helemaal uit de wind lag? Precies dat dus, exact zelfde principe.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!