Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.955 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

RocketKoen schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:01:
[...]
En dan is het niet helemaal veilig als daar intercity's over hetzelfde spoor rijden.
De IC's rijden juist wel ... zowel die van 8:44 (die ik net miste) als die van 9:14 vanaf CS.

Alleen hadden ze dat wel 's duidelijk kunnen omroepen ; als alternatief voor Den Haag en verder werd de tram vanaf Delft, de Fyra zonder toeslag en via Gouda/Utrecht aanbevolen, maar er werd niet gemeld dat de IC's gewoon bleven rijden :?
Was wel lekker rustig daardoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 13-09-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:22:
[...]

De IC's rijden juist wel ... zowel die van 8:44 (die ik net miste) als die van 9:14 vanaf CS.

Alleen hadden ze dat wel 's duidelijk kunnen omroepen ; als alternatief voor Den Haag en verder werd de tram vanaf Delft, de Fyra zonder toeslag en via Gouda/Utrecht aanbevolen, maar er werd niet gemeld dat de IC's gewoon bleven rijden :?
Was wel lekker rustig daardoor.
Sowieso niet echt duidelijk wat je dan als alternatief kunt nemen.
Volgens mij geen NS bussen en kaartje ook niet geldig in HTM tram.

update nieuws:
http://www.omroepwest.nl/...ion-rijswijk-jonge-jongen

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Knightwolf schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:27:
[...]

Om hier idd ook even op in te haken, dit vind ik heel vreemd, aangezien de locomotief, zeker met optrekken, nog veel meer stroom zuipt dan dat beetje verlichting en airco/verarming van alle wagons bij elkaar, en dat
En ook dat hoger verbruik is niet meer zo. Dat was zo bij ouderwetse weerstandslocs, maar bij moderne draaistroomlocs (en dat geldt ook voor een 1600) is dat niet meer zo. Die trekt zoveel stroom als de motoren verbruiken. Een 11/12/1300 trekt vanaf aanzetten de volle stroom (okee, seriestand: halve of 1/3e) en fakkelt bij lage snelheden het meeste daarvan in de weerstanden af.
Uit die tijd komt ook het voorschrift dat je aanzet met twee stroomafnemers op. Ik heb hier de materieelgidsen van 1100, 1200, 1300 en 1600 en daar staat voor de 11/12/1300 in: vanuit stilstand tot 40 km/h rijdt u met beide stroomafnemers op.
Voor de 1600 staat dat er niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat steeds meer conducteurs via sittard utrecht asd centraal en sloterdijk naar schiphol willen rijden.

Je personeel trainen is niet het sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
Dat klinkt idd erg smakelijk :X not
Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:46:
[...]

En ook dat hoger verbruik is niet meer zo. Dat was zo bij ouderwetse weerstandslocs, maar bij moderne draaistroomlocs (en dat geldt ook voor een 1600) is dat niet meer zo. Die trekt zoveel stroom als de motoren verbruiken. Een 11/12/1300 trekt vanaf aanzetten de volle stroom (okee, seriestand: halve of 1/3e) en fakkelt bij lage snelheden het meeste daarvan in de weerstanden af.
Uit die tijd komt ook het voorschrift dat je aanzet met twee stroomafnemers op. Ik heb hier de materieelgidsen van 1100, 1200, 1300 en 1600 en daar staat voor de 11/12/1300 in: vanuit stilstand tot 40 km/h rijdt u met beide stroomafnemers op.
Voor de 1600 staat dat er niet.
Je hebt gelijk dat dat verschil er is tussen oude en nieuwe locs, maar daar had ik helemaal niet aan gedacht, en daar heb ik het dus niet over. In de oude gevallen is het nog veel erger dan wat ik bedoel. En ja juist, ze trekken zoveel als ze nodig hebben. Dat is dus meer dan wanneer ze stilstaan. Ook al wordt er geen onnodige hoeveelheid stroom verbruikt in weerstanden, bij optrekken wordt er ook door een moderne trein een gigantische hoeveelheid stroom getrokken. Het ding moet immers in beweging komen. En hoewel ik geen cijfers weet geloof ik niet dat die hoeveelheid stroom minder is dan de wagons aan verlichting/airco/verwarming verbruiken. En aangezien er veel machinisten zijn die gewoon met 1 panto vanuit stilstand optrekken, en dus de benodigde stroom voor zowel de wagons als de tractiemotoren uit 1 pantograaf halen, snap ik niet dat tijdens stilstaan voor alleen de wagons wel 2 panto's nodig zijn terwijl dan de stroom juist veel lager is omdat de motoren geen stroom gebruiken?
Ja ik heb op de vorige pagina gelezen dat door het stilstaan langdurig veel stroom op 1 plek uit de draad gezogen wordt, dat is idd een punt, maar dit is dan toch juist met optrekken een probleem omdat dan de hoeveelheid stroom ineens verveelvoudigd?

Ik begrijp dat machinisten zelf de panto's omhoog en omlaag moeten doen, waarom gebeurt dat niet automatisch? Of gebeurt dat bij de modernste treinen ook automatisch?

[ Voor 159% gewijzigd door Knightwolf op 13-09-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Knightwolf schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:16:
[...]
Ook al wordt er geen onnodige hoeveelheid stroom verbruikt in weerstanden, bij optrekken wordt er ook door een moderne trein een gigantische hoeveelheid stroom getrokken. Het ding moet immers in beweging komen.
Nee, dat is dus de grap: dat is niet zo. Omdat een lok een beperkt maximaal aanzetkoppel heeft (260 kN bij een 1600 ) wordt ook het vermogen begrensd. Als je zomaar even het maximale vermogen (4540 kW bij een 1600) op de rails zet vanaf stilstand dan krijg je alleen maar doorslippende wielen.
Omdat P = F * v kun je berekenen wat een dergelijke loc bij 10 km/h aan vermogen ontwikkelt:
F = 260 kN, v = 2,78 m/s: P = 722 kW (481 Ampere). Tegen de tijd dat hij 40 rijdt zit hij nog niet op zijn maximum vermogen: 2888 kW (1925 A). Pas bij 62 km/h kan een 1600 zijn volledige vermogen kwijt (3000 A).

Goed, het ontwikkelde vermogen is iets meer dan dat, dat is de wrijving tussen wiel en rails. Maar dat is (behalve bij stilstand) verwaarloosbaar en in absolute cijfers laag.

En bij een oude weerstandslok laat je in principe de volledige stroom lopen waarvan maar een gedeelte naar de motoren gaat. Dus vanaf stilstand 3000 A (als je een 1600 als weerstandsloc had).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:04:
[...]

Nee, dat is dus de grap: dat is niet zo. Omdat een lok een beperkt maximaal aanzetkoppel heeft (260 kN bij een 1600 ) wordt ook het vermogen begrensd. Als je zomaar even het maximale vermogen (4540 kW bij een 1600) op de rails zet vanaf stilstand dan krijg je alleen maar doorslippende wielen.
Omdat P = F * v kun je berekenen wat een dergelijke loc bij 10 km/h aan vermogen ontwikkelt:
F = 260 kN, v = 2,78 m/s: P = 722 kW (481 Ampere). Tegen de tijd dat hij 40 rijdt zit hij nog niet op zijn maximum vermogen: 2888 kW (1925 A). Pas bij 62 km/h kan een 1600 zijn volledige vermogen kwijt (3000 A).

Goed, het ontwikkelde vermogen is iets meer dan dat, dat is de wrijving tussen wiel en rails. Maar dat is (behalve bij stilstand) verwaarloosbaar en in absolute cijfers laag.

En bij een oude weerstandslok laat je in principe de volledige stroom lopen waarvan maar een gedeelte naar de motoren gaat. Dus vanaf stilstand 3000 A (als je een 1600 als weerstandsloc had).
Ik begrijp dat jij 481A niet veel vindt? :X 8)7 lol... Ongeacht het getal dat er uit je berekening komt, dat is precies wat ik een gigantische hoeveelheid stroom noem, maar ok...

En als je toch zo goed met waardes bent, wat hebben de wagons aan stroom nodig tijdens stilstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

481A is een heel serieuze stroom.... zeker als je ziet hoe dun het contactvlak tussen stroomafnemer en bovenleiding is, en uberhaupt hoe dun de bovenleiding is (ja ik weet dat er een backup is).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet toevallig iemand of de opstelsporen bij de nieuwe hemweg nog veel worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:46:
En ook dat hoger verbruik is niet meer zo. Dat was zo bij ouderwetse weerstandslocs, maar bij moderne draaistroomlocs (en dat geldt ook voor een 1600) is dat niet meer zo. Die trekt zoveel stroom als de motoren verbruiken.
Dat klopt maar de 1600 is volgens mij geen draaistroom loc; deze maakt nl gebruik van choppers.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Knightwolf schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:32:
[...]

Ik begrijp dat jij 481A niet veel vindt? :X 8)7 lol... Ongeacht het getal dat er uit je berekening komt, dat is precies wat ik een gigantische hoeveelheid stroom noem, maar ok...

En als je toch zo goed met waardes bent, wat hebben de wagons aan stroom nodig tijdens stilstand?
480A is ook geen serieuze stroom in de spoorwereld ik raak pas onder de indruk bij 3000A+
Maargoed dat is dan ook mijn werk he, voor de rest klopt het verhaal van maassluip wel.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• Knightwolf
Dat jij bij 3000+ pas onder de indruk raakt wil niet zeggen dat 481 al heel erg veel is. 3000+ is gestoord veel.
Maar waar het me dus om ging, zijn die 481A voor de motoren meer of minder dan wat alle wagons tijdens stilstand aan stroom trekken?

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:06
Van dumpert geplukt:

Afbeeldingslocatie: http://wimwegman.files.wordpress.com/2010/06/a2-bert-gortemaker-29230572.jpg

Volgens het bijschrift is dit in 1979, een spoorwegovergang in de A2 bij Loenersloot. Meer iinfo.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat klopt, was een van de laatste restanten van de oude Haarlemmermeerlijnen, die situatie heeft tot 1986 geduurd, toen is de overweg verwijderd.

Meer foto's ervan: http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm

Virussen? Scan ze hier!

• Knightwolf
Wow :D dat kan ik me niet herinneren dus dat was denk ik net voor de tijd dat m'n pa z'n eerste auto had.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
De laatste keer dat er een trein passeerde was in 1986, toen was ik elf jaar oud. Ik moet er haast wel één of meerdere keren overheen gereden zijn met mijn ouders. Ik zal aan mijn vader eens vragen of hij het zich nog herinnert (hij reed in de jaren '60 en '70 tegen de 100k km per jaar.)

Een gelijkvloers spoorwegovergang in een snelweg. Dat kun je je nu niet meer voorstellen :D

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• wildhagen
  • Niet online
Nou ja, het klinkt spannender dan het is, want het is niet alsof er elk uur een trein langs kwam oid. Er reden maar 4 treinen per dag (na 1969 nog maar 2) overheen, allemaal goederen- en slooptreinen (er reden sinds 1950 al geen passagierstreinen meer over).

Virussen? Scan ze hier!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JeroenH schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:04:
De laatste keer dat er een trein passeerde was in 1986, toen was ik elf jaar oud. Ik moet er haast wel één of meerdere keren overheen gereden zijn met mijn ouders. Ik zal aan mijn vader eens vragen of hij het zich nog herinnert (hij reed in de jaren '60 en '70 tegen de 100k km per jaar.)

Een gelijkvloers spoorwegovergang in een snelweg. Dat kun je je nu niet meer voorstellen :D
Je hebt nog steeds slagbomen op de snelweg hoor :p
De A4 brug over de nieuwemeer gaat nog dagelijks open...

• wildhagen
  • Niet online
De A16 (bij de Brienenoordbrug) heeft ook nog slagbomen idd, die gaat ook een paar keer per dag open. Maar een trein zul je er niet snel zien ;)

Virussen? Scan ze hier!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:07:
De A16 (bij de Brienenoordbrug) heeft ook nog slagbomen idd, die gaat ook een paar keer per dag open. Maar een trein zul je er niet snel zien ;)
:P
in beide gevallen doet het nog steeds pijn als je doorrijdt }:O

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JeroenH schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:35:
Van dumpert geplukt:

[afbeelding]

Volgens het bijschrift is dit in 1979, een spoorwegovergang in de A2 bij Loenersloot. Meer iinfo.
Ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die daar ooit 1 keer achter een gesloten slagboom heb gestaan, ik denk dat ik toen 8-10 jaar oud was. (heel vaak toen overheen gereden)

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Maandag een leuk reisje gepland, heerlen-utrecht-zwolle-leeuwarden-den helder-texel-den helder-utrecht-heerlen

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:51:
Maandag een leuk reisje gepland, heerlen-utrecht-zwolle-leeuwarden-den helder-texel-den helder-utrecht-heerlen
op 1 dag? :o

• enchion
  • Niet online
idd in dezelfde tijd zit je ongeveer in Rome. :D

Ik kom aan totaaltijd een beetje in de richting van 12-13 uur onderweg, met 2 uur "plezier maken" op Texel komt het ongeveer neer op om 05:42 uur s`ochtends vertrekken en s`avonds om 20:00-21:00 aankomen. :)F

[ Voor 35% gewijzigd door enchion op 14-09-2013 15:22 ]

• Knightwolf
Hoe ga jij van Leeuwarden naar Den Helder met de trein? Er ligt geen rails op de afsluitdijk...
En waarom vanuit Utrecht niet gewoon via Amsterdam naar Den Helder? Stuk sneller en makkelijker.

Verwijderd

Knightwolf schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:55:
Hoe ga jij van Leeuwarden naar Den Helder met de trein? Er ligt geen rails op de afsluitdijk...
En waarom vanuit Utrecht niet gewoon via Amsterdam naar Den Helder? Stuk sneller en makkelijker.
Daar rijd wel een bus bij gebrek aan rails , moet in leeuwarden zijn vandaar.

• Knightwolf
Ah ok, dacht dat Texel je eindbestemming was. Zie net op de landkaart dat Leeuwarden zelfs nog noordelijk van Texel ligt dus dat maakt het helemaal onlogisch. Maar ok als je daar juist moet zijn... :P

Verwijderd

enchion schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:05:

Ik kom aan totaaltijd een beetje in de richting van 12-13 uur onderweg, met 2 uur "plezier maken" op Texel komt het ongeveer neer op om 05:42 uur s`ochtends vertrekken en s`avonds om 20:00-21:00 aankomen. :)F
Klopt volledig.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:39
Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:04:
[...]

[...]

Nee, hoe kan dat dan?

Stel, je hebt een trein met tractiemotoren van 1,5 MW (voor het gemak). Die zullen nominaal 1000 Ampere uit de bovenleiding trekken, en hebben dus een weerstand van 1.5 Ohm vol belast. Als je hier nu een 1.5 Ohm weerstand in serie zet, wat een versimpelde weerstandstrein is, dan trek je nog 'maar' 500 A. Ook de spanning over de motor halveert, dus in dat geval hou je 1/4 vermogen over.

In de praktijk is het wel iets anders, daar begin je bijv met (groepjes) motoren in serie met ook nog in serie een weerstand, dat sluit je de weerstand kort, dan parallel met weerstand, dan weer zonder weerstand ed. Echter als je wilt beginnen met de volle stroom (3000A in je voorbeeld) zul je alle motoren parallel moeten hebben en er zijn maar weinig machinisten die zo optrekken :P

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:51:
* Fiber zou alvast een hotelletje op Texel boeken... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Reis uitgesteld naar zondag, door problemen in leeuwarden, hotelletje op texel is niet nodig alles kan perfect in mijn tijdschema uiterlijk 22::00 ben ik thuis.

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:39
enchion schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die daar ooit 1 keer achter een gesloten slagboom heb gestaan, ik denk dat ik toen 8-10 jaar oud was. (heel vaak toen overheen gereden)
Ik heb er een keer snacht stil gestaan , toen werden de gleuven in de rails dicht gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
noppus schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:55:
[...]

Neem station Wolfheze. Daar kun je prachtig, gratis parkeren en met de stoptrein naar Ede-Wageningen of Arnhem. Als alle intercity's daar zouden stoppen zijn enkele tientallen automobilist-overstappers sneller op hun bestemming en duizenden reizigers die niets in Wolfheze te zoeken hebben langzamer. Die stoptreinen zijn er niet voor niets.
Diezelfde intercity stopt wel in onder andere Veenendaal-de klomp en Driebergen-Zeist...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ijdod schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:40:
[...]

Diezelfde intercity stopt wel in onder andere Veenendaal-de klomp en Driebergen-Zeist...
En waaróm stoppen die daar? O ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
NS wil Fyra's weghebben
NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.

Een woordvoerder van NS zegt maandag dat vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.
NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen.
''We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.''
Terugstorten
Volgens het vervoerbedrijf is het weghalen van de V250's een onderdeel van de juridische afhandeling na het opzeggen van het contract.
Een ander deel is dat AnsaldoBreda 200 miljoen euro moet terugstorten die NS had betaald voor de snelle treinen. Bij de claim horen ook nog andere kosten die de Italianen volgens NS moeten terugbetalen.
Persconferentie
Maandagmiddag houdt AnsaldoBreda een persconferentie. Naar verwachting presenteert het bedrijf dan een verbeterde versie van de geplaagde Fyra. NS heeft al laten weten dat het niet zit te wachten op een aangepaste trein.
''De NS is door AnsaldoBreda niet geïnformeerd. We hebben negen treinen staan die hersteld hadden moeten worden en waar geen deugdelijk herstelplan voor is aangeboden. Dat was voor NS veel relevanter geweest dan een opgepoetste trein in Italië'', aldus een eerdere verklaring van de NS.
http://www.nu.nl/binnenla...-wil-fyras-weghebben.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
MuzenJaap schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:06:
[...]

Ik heb er een keer snacht stil gestaan , toen werden de gleuven in de rails dicht gegoten.
Kan het mij ook wel herinneren dat ik daar stil stond
Verder blijft het sowieso een speciale plek aangezien mijn vader in één van de twee witte spoorweghuizen die daar staan geboren is.
Mijn opa heeft jaren bij het spoor gewerkt en was daar brugwachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Uitgelopen werkzaamheden ... quote : "ze krijgen de spoorstaven niet aan elkaar" :?

Is in ieder geval goed voor de bezettingsgraad van de 1e klasse >:) , die ultrakorte sprinters in de spits.
Was zo erg dat er mensen die blijkbaar al wat treinen hadden laten lopen in de hoop op menswaardig vervoer, gefrustreerd omkeerden naar huis.

en dan op Den Haag is het eerste wat je ziet een bord met ; in het weekend worden regelmatig werkzaamheden uitgevoerd, plan uw reis op ns.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de aansluiting heet vlak bij diemen ter hoogte van de Israëlische begraafplaats en ijburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:58:
Weet iemand hoe de aansluiting heet vlak bij diemen ter hoogte van de Israëlische begraafplaats en ijburg?
gewoon Weesp volgens mij XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Volgens mij heeft die aansluiting geen dienstregelingpunt; in de omgang heeft men het over Diemen-Zuid, hoewel dat officieel natuurlijk het station aan de lijn naar Duivendrecht is.

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 16-09-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Drawer schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:49:
NS wil Fyra's weghebben
NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.

Een woordvoerder van NS zegt maandag dat vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.
NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen.
''We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.''
Terugstorten
Volgens het vervoerbedrijf is het weghalen van de V250's een onderdeel van de juridische afhandeling na het opzeggen van het contract.
Een ander deel is dat AnsaldoBreda 200 miljoen euro moet terugstorten die NS had betaald voor de snelle treinen. Bij de claim horen ook nog andere kosten die de Italianen volgens NS moeten terugbetalen.
Persconferentie
Maandagmiddag houdt AnsaldoBreda een persconferentie. Naar verwachting presenteert het bedrijf dan een verbeterde versie van de geplaagde Fyra. NS heeft al laten weten dat het niet zit te wachten op een aangepaste trein.
''De NS is door AnsaldoBreda niet geïnformeerd. We hebben negen treinen staan die hersteld hadden moeten worden en waar geen deugdelijk herstelplan voor is aangeboden. Dat was voor NS veel relevanter geweest dan een opgepoetste trein in Italië'', aldus een eerdere verklaring van de NS.
Euhhh... hoe komen ze er bij dat er 16 V250's in de weg staan terwijl er maar 9 geleverd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Knightwolf schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:17:
[...]

Euhhh... hoe komen ze er bij dat er 16 V250's in de weg staan terwijl er maar 9 geleverd zijn?
De 7 V250's die nog niet zijn overgenomen door NS staan al wel op de Watergraafsmeer.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:17:
[...]

Dat de andere 7 nog niet overgedragen zijn betekent niet dat ze hier niet zijn he. Ze zijn namelijk alle 16 gewoon in Nederland/Belgie aanwezig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Owww, dat heb ik nooit ergens gelezen, lol. Dat wist ik dus helemaal niet. Vind het ook niet logisch dat ze hier wel staan maar nog niet 'geleverd' zijn... dus dat had ik zelf ook niet kunnen bedenken.
Ja dan snap ik dat ze ze alle 16 weg willen hebben :P

[ Voor 56% gewijzigd door Knightwolf op 16-09-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die 7 treinstellen zijn in Nederland als voorbereiding op een overname door NS. De normale gang van zaken is dat een trein wordt geleverd, dat de klant een afnamerit rijdt (een testrit) en dat, als alles naar behoren functioneert, de trein wordt overgenomen. Na de winterproblemen (met de afvallende bodemplaat) heeft NS per direct alle afnameplannen bevroren, waardoor die treinen er werkeloos bij staan.

Al met al is het eigenlijk een heel treurig verhaal: ruim de helft van de treinen is al geleverd en ineens wil de klant er niets meer van weten. Ik kan me de frustratie en verwarring aan de kant van AnsaldoBreda wel indenken... maar uiteindelijk zijn zij wel de partij die die dingen gebouwd heeft en - in de ogen van NS - ernstig tekort is geschoten daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Alex) schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:46:
Die 7 treinstellen zijn in Nederland als voorbereiding op een overname door NS. De normale gang van zaken is dat een trein wordt geleverd, dat de klant een afnamerit rijdt (een testrit) en dat, als alles naar behoren functioneert, de trein wordt overgenomen. Na de winterproblemen (met de afvallende bodemplaat) heeft NS per direct alle afnameplannen bevroren, waardoor die treinen er werkeloos bij staan.

Al met al is het eigenlijk een heel treurig verhaal: ruim de helft van de treinen is al geleverd en ineens wil de klant er niets meer van weten. Ik kan me de frustratie en verwarring aan de kant van AnsaldoBreda wel indenken... maar uiteindelijk zijn zij wel de partij die die dingen gebouwd heeft en - in de ogen van NS - ernstig tekort is geschoten daarin.
Frustratie en verwarring bij AnsaldoBreda ... dan had men misschien wat beter materiaal moeten leveren.

Ik denk eerder dat de de gevoelens van frustratie en verwarring toepasselijker zijn voor de klant in kwestie.

Ik vraag me ook af of AnsaldoBreda instandhoudingsritten inplannen en uitvoeren voor die 7 treinen die geleverd zijn maar niet afgenomen?
Doen ze dat niet dan toont dat nogmaals hun incompetentie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:09
ijdod schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:40:
[...]

Niet én, maar óf. Treinen naar Schiphol op Veenendaal-De Klomp, naar Schiphol op Driebergen-Zeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
noppus schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:40:
[...]

Niet én, maar óf. Treinen naar Schiphol op Veenendaal-De Klomp, naar Schiphol op Driebergen-Zeist.
}:O

Den Helder <-> Nijmegen = Veenendaal-De Klomp
Schiphol <-> Nijmegen = Driebergen-Zeist
en later op de avond en 's ochtends vroeger stoppen ze allebij op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen die Italianen met hun persco?

Edit hoor net dat ab de Frecciarossa of de v300 heeft gepresenteerd als de vernieuwd v250, lijkt me een mooie deal.

[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 16-09-2013 20:26 . Reden: :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Fyra is veilig en onbeperkt inzetbaar voor commerciële doeleinden. Dit heeft AnsaldoBreda-topman Maurizio Manfellotto maandag gezegd tijdens een persconferentie in het Italiaanse Pistoia.

Hij voelt zich het slachtoffer van een campagne in de media die de publieke opinie niet goed heeft geïnformeerd.

De berichten zijn ''verkeerd, incorrect en bedriegelijk'', aldus het Italiaanse persbureau ANSA.

Het 'verbeterplan' voor de Fyra dat AnsaldoBreda met de Nederlandse en Belgische spoorwegen was overeengekomen, is volgens Manfellotto de ''enige oplossing'' voor het geschil rond de hogesnelheidstrein. Bij dat plan ging het ''vooral om het rijden in geval van sneeuw''. Als dat plan zoals afgesproken tijdig was uitgevoerd, hadden deze herfst al 5 treinen kunnen rijden. Dit is ''de enige veilige en onmiddellijke oplossing''.

''Wij begrijpen de reden niet waarom men niet doorgaat'', aldus Manfellotto volgens persbureau ASCA. ''AnsaldoBreda zal alles doen om zijn rechten te laten gelden, want de Fyra is een trein die aan alle gevraagde specificaties voldoet.''
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...-onbeperkt-inzetbaar.html

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 16-09-2013 17:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Luccus schreef op maandag 16 september 2013 @ 00:01:
[...]
En waaróm stoppen die daar? O ja...
Het waarom is mij niet geheel duidelijk. Daarbij was de stelling waar ik op reageerde dat de IC niet op Wolfheze kon stoppen. Driebergen-Zeist heeft ook een fraaie stoptreindienst...
noppus schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:40:
[...]

Doet er weinig toe (los dat, zoals opgemerkt, sommigen beiden aandien), dan zou een van beide Wolfheze kunnen doen, en de volgende Oosterbeek (bij wijze van). Mijns inziens zijn geen van deze stations echte IC stations. Ede-Wageningen is dat nog enigszins.

Veenendaal-De Klomp komen uberhaupt geen stoptreinen, da's het enige matige excuus. :P

Heeft er nog iemand recentere reizigersaantallen dan het bekende lijstje uit 2006?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik vind veel intercities de naam niet echt meer waardig, laat het weer echte intercities worden en alleen in de grotere steden stoppen, en de rest regelen met sprinters. Op enkele enorm belangrijke knooppunten of overstapplaatsen die niet in grote steden liggen na.

[ Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 16-09-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:01:
Edit hoor net dat ab de Frecciarossa of de v300 heeft gepresenteerd als de vernieuwd v250, lijkt me een mooie deal.
Waar heb je dit gelezen/gezien ? (of is het gewoon humor, hoewel een Ansaldo best deze sprong zou kunnen maken.)

[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 16-09-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Lol er schijnt een verzakking te zijn in het spoor tussen Haren en Assen, dat was dus de reden dat de trein daar zo langzaam rijdt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:10:
[...]

Waar heb je dit gelezen/gezien ? (of is het gewoon humor, hoewel een Ansaldo best deze sprong zou kunnen maken.)
Op twitter, een italiaanse journalist heeft fotos en tweets de wereld ingegooid, waarbij de fcs uitgebreid is gepresenteerd en daarna is het hele clubje een exemplaar gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:56:
[...]

Heeft er nog iemand recentere reizigersaantallen dan het bekende lijstje uit 2006?
deze?
Wikipedia: Lijst van aantallen in- en uitstappers van Nederlandse spoorwegstations

edit:
deze is wat completer zo te zien:
http://www.treinreiziger....9_-_alfabetische_volgorde

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 16-09-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:01:
Wanneer komen die pastavreters met hun persco?

Gaat niet gebeuren, de foto van de Frecciarossa 1000 was ter illustratie van AB's kunnen.

De "Fyra 2.0" is niets anders dan de Fyra die we al kennen, maar dan met een... hou je vast... *tromgeroffel*... hier komt hij.... sneeuwschuiver.

Knip

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 16-09-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:15:
[...]

Gaat niet gebeuren, de foto van de Frecciarossa 1000 was ter illustratie van AB's kunnen.

De "Fyra 2.0" is niets anders dan de Fyra die we al kennen, maar dan met een... hou je vast... *tromgeroffel*... hier komt hij.... sneeuwschuiver.

Dat lost volgens AnsaldoPizzabakkeristan alle grote problemen op.
Dat lijkt me niet gezien ze de Frecciarossa uitgebreid zijn gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Is die trein niet een beetje overkill? Getest op 400km/u... -.- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:28:
Is die trein niet een beetje overkill? Getest op 400km/u... -.- ?
Uiteraard ik verwacht dat ab graag een bijbetaling wilt en dat hsa er niet over piekert om er serieus op in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:29:
[...]

Uiteraard ik verwacht dat ab graag een bijbetaling wilt en dat hsa er niet over piekert om er serieus op in te gaan.
idd...
De class 395 is veel interessanter om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:22:
[...]

Er zal vast wel een Frecciarossa hebben gestaan, en die zal vast wel van dichtbij zijn bekeken als demonstratie van AB's kunnen. Maar niet als vervanger voor de V250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:22:
[...]

Ehm, het zijn Italianen, het is een Italiaans bedrijf en een Italiaans product? :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:34:
[...]

Er zal vast wel een Frecciarossa hebben gestaan, en die zal vast wel van dichtbij zijn bekeken als demonstratie van AB's kunnen. Maar niet als vervanger voor de V250.
Jawel, ze hebben het de ultieme alfternatief genoemd voor de v250 genoemd, en zijn het daarna uitgebreid gaan inspecteren, volgens een italiaanse vriend gaat ab hem binnenkort aanbieden per brief.

Ik verwacht dat ns gewoon verder gaat met de v250, de ophaal brief is nergens op gebasseerd en de koopovereenkomst is ook niet gerechtelijk ontbonden, slechts een manier om wat druk te zetten.

Edit4 AnsaldoBreda komt de reeds geleverde Fyra's niet in Nederland ophalen, zoals de NS heeft geëist.

Dit heeft topman Maurizio Manfellotto van het Italiaanse bedrijf maandag gezegd tegen het ANP.

Volgens de NS staan de Fyra's in de weg op het opstel- en werkterrein van het spoorbedrijf in de Watergraafsmeer. Volgens Manfellotto kan daar geen sprake van zijn: de treinen staan in een hangar die speciaal voor de Fyra is gebouwd.

AnsaldoBreda heeft de Fyra verbeterd en de aangepaste versie maandag in de Toscaanse stad Pistoia gepresenteerd. Volgens Manfellotto kan die zo gaan rijden op het Nederlandse en Belgische spoor. De NS heeft echter naar eigen zeggen al aangegeven die trein niet te willen. (ANP)

Lekker nuchter heerlijk :P

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:53

silverball

De wagen voor moderne mensen

Gaat de goede kant op, natuurlijk is de sneeuw het enige probleem 8)7
Er waren problemen met de ERTMS, blootliggende kabels, roestvorming, het dak, enzovoorts.
Maarja, die sneeuwschuiver is natuurlijk omdat de bodemplaten de druppel was!

Nee ansaldo, ga maar lekker pasta maken!

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Als ik het zo lees vind ik het wel heel erg sneu voor AB, ze doen nu zelfs hun best om iets moois en nieuw voor te stellen, maar NS zegt weer direct nee. Ik ken beide kanten van het verhaal niet goed en ik moet afgaan op de media (die waarschijnlijk AB alleen maar zwarter wil maken) en enkele rapporten van het ministerie (wat vast wel de waarheid zal zijn), maar het zal vast ook wel deels aan de NS hebben gelegen ;)

Ik kan me goed voorstellen dat als bijvoorbeeld niet in het bestek stond dat ze 250km/h met sneeuw moeten rijden, dat ze dan ook niet zo gemaakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

maarud schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:58:Ik kan me goed voorstellen dat als bijvoorbeeld niet in het bestek stond dat ze 250km/h met sneeuw moeten rijden, dat ze dan ook niet zo gemaakt worden :)
Maar dan zou je toch wel de machinisten moeten instrueren om niet 250km/u te gaan rijden als er sneeuw ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:58:
Als ik het zo lees vind ik het wel heel erg sneu voor AB, ze doen nu zelfs hun best om iets moois en nieuw voor te stellen, maar NS zegt weer direct nee. Ik ken beide kanten van het verhaal niet goed en ik moet afgaan op de media (die waarschijnlijk AB alleen maar zwarter wil maken) en enkele rapporten van het ministerie (wat vast wel de waarheid zal zijn), maar het zal vast ook wel deels aan de NS hebben gelegen ;)

Ik kan me goed voorstellen dat als bijvoorbeeld niet in het bestek stond dat ze 250km/h met sneeuw moeten rijden, dat ze dan ook niet zo gemaakt worden :)
Het grootste probleem is dat nsfsc de eigenaar is, hsa de treinen zou lease en bij beide zit geen kennis, daardoor heeft ns reizigers het technische gedeelte op zich genomen inclusief het controle gedeelte, en de italianen hebben lang getwijfeld of ze wel moesten luisteren naar de ns.

Daarnaast heeft nsfsc zich een aantal keer bemoeit met cruciale dingen terwijl was afgesproken dat. Ns reizigers de communicatie met ab zou doen, dat kaat onverlet de slordige manier van bouwen bij ab.

Ermts is een europees probleem en geen ab probleem, de ermts op de betuwelijn is totaal anders dan op de hsl en totaal niet compatible en ook de thalys heeft nog steeds problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
maarud schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:58:
Maar het zal vast ook wel deels aan de NS hebben gelegen ;)
Deels, NS is imho hoofdverantwoordelijk en dan niet met 51%.
(iets met if you pay peanuts you get monkeys)

We hebben in Nederland al Alsthom (Thalys) en Siemens (ICE) rondrijden, mbt de aanbestedingsregels moet het altijd mogelijk geweest zijn die via een ander plan te kopen. (voor een andere lijn, om ze vervolgens "stiekum" op de HSL te gaan gebruiken)
NS moest en zou AnsaldoBreda gebruiken die toen al een slechte reputatie hadden, en nu klagen ze de Italianen aan. beetje hypocriet imho.

Vanuit het perspectief van functioneel belang en ook politiek belang ligt er eigenlijk geen enkele verantwoordelijkheid bij Ansaldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Eens met bovenstaande punten, en precies de redenen waarom ik juist het idee krijg dat AB als het zwarte schaap wordt gezien en die Italianen alles fout doen. Ik heb ook zaken gedaan met Italianen en het is inderdaad niet altijd makkelijk om iets vanuit Nederlands perspectief gedaan te krijgen, maar zolang je maar communiceert, en sterker nog, fysiek aanwezig bent zodat je nog in kan grijpen, dan wordt alles prima gemaakt.

NS had nota bene nog een mannetje daar lopen die, als hij mooi alles liep te checken, kon ingrijpen :p

Maar goed, eigenlijk begint dit ook wel typisch Nederlands te worden, telkens het wiel zelf opnieuw uitvinden, wat natuurlijk weer over de deadlines gaat qua tijd en qua geld, er zijn meerdere bedrijven die een vinger in de pap hebben (in dit geval dus de verschillende NS-dochters) waardoor communicatie stroef verloopt en als het puntje bij paaltje komt krijgt iemand anders de schuld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:15:
[...]

Deels, NS is imho hoofdverantwoordelijk en dan niet met 51%.
(iets met if you pay peanuts you get monkeys)

We hebben in Nederland al Alsthom (Thalys) en Siemens (ICE) rondrijden, mbt de aanbestedingsregels moet het altijd mogelijk geweest zijn die via een ander plan te kopen. (voor een andere lijn, om ze vervolgens "stiekum" op de HSL te gaan gebruiken)
NS moest en zou AnsaldoBreda gebruiken die toen al een slechte reputatie hadden, en nu klagen ze de Italianen aan. beetje hypocriet imho.

Vanuit het perspectief van functioneel belang en ook politiek belang ligt er eigenlijk geen enkele verantwoordelijkheid bij Ansaldo.
Via de aanvestedingsregels hielden ze ab en alstom over, alstom verkeerde in zwaar weer, had materiaal ingediend wat niet voldeed zoals trekduw treinen en dubbeldekkers daarnaast wilde ze niet meeden met de snelheidsverhoging, ab had toen de perfecte trein en een goed imago ivm andere projecten met bombardier.

Thalys en ice zijn een volledig andere catagorie treinen met zwaardere regels, veel te duur, veel te snel en ook de ice kampt met ernstige vertraging.

Het enige wat in de buurt komt is de icx maar die is zwaar vertraagd en exclusief voor db.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:12:
[...]
Ermts is een europees probleem en geen ab probleem, de ermts op de betuwelijn is totaal anders dan op de hsl en totaal niet compatible en ook de thalys heeft nog steeds problemen.
Als je wil dat iemand je nog gelooft, zou ik toch eens met heel wat onderbouwing komen. Wat een lachertje...
Sorry hoor, met alle respect... Maar waar gáát dit nog over? 't Is hier niet het sprookje van de wolf en de zeven geitjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Luke! op 16-09-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:22:
[...]
Als je wil dat iemand je nog gelooft, zou ik toch eens met heel wat onderbouwing komen. Wat een lachertje...
Sorry hoor, met alle respect... Maar waar gáát dit nog over? 't Is hier niet het sprookje van de wolf en de zeven geitjes.
Nope helaas niet, twee verschilende leveranciers twee verschillende interpretaties en beide werken ze niet samen, daar zou ermts 3 of open ermts voor moeten gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oh gaan we weer... -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Je hebt gelijk.

Ik heb het vlammetje weer eens aangewakkerd, maar deze discussie is idd al oeverloos gedaan, en erg veel nieuwe info is er niet.

Het is gewoon erg jammer dat we niet op een "gewone" manier mee kunnen doen/reizen met de Hogesnelheids beweging die in de rest van Europa/de Wereld gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

Luccus schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:22:
[...]
Hij heeft wel volkomen gelijk. Niet over de Fyra/NSR maar wel over de ERTMS 'standaard'.

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 16-09-2013 21:45 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:43:
Ik verwacht dat ns gewoon verder gaat met de v250, de ophaal brief is nergens op gebasseerd en de koopovereenkomst is ook niet gerechtelijk ontbonden, slechts een manier om wat druk te zetten.
Het is een interessant dossier. De vraag is namelijk hoe lang een leverancier de tijd moet krijgen om problemen op te lossen met daarbij de vraag hoe deze problemen zijn ontstaan.

Het is echter wel zo dat wanneer een van de partijen het vertrouwen in de samenwerking op zegt er natuurlijk geen grond is voor verdere samenwerking. Het enige dat nog open blijft staan is dan dat de NS gewoon voor bijvoorbeeld 75% alles betaalt aan AB.

Dit is natuurlijk een erg dure optie voor de NS dus ik kan mij goed voorstellen dat ze deze trein misschien gaan laten pendelen tussen Amsterdam en Rotterdam zolang de Belgen niet mee willen werken. Ik zou het echt belachelijk vinden als de NS de gehele trein zou afschrijven (of NSFS).

Sowieso mag er wel eens gekeken worden naar NSFS, misschien een enquêtecommissie er overheen. Hoe kan je nou producten verkopen waarvan je niet weet hoe ze in elkaar steken? Als we iets hebben geleerd over de financiële crisis is dat je altijd moet weten hoe het product in elkaar steekt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:48:
[...]
Het is een interessant dossier. De vraag is namelijk hoe lang een leverancier de tijd moet krijgen om problemen op te lossen met daarbij de vraag hoe deze problemen zijn ontstaan.

Het is echter wel zo dat wanneer een van de partijen het vertrouwen in de samenwerking op zegt er natuurlijk geen grond is voor verdere samenwerking. Het enige dat nog open blijft staan is dan dat de NS gewoon voor bijvoorbeeld 75% alles betaalt aan AB.

Dit is natuurlijk een erg dure optie voor de NS dus ik kan mij goed voorstellen dat ze deze trein misschien gaan laten pendelen tussen Amsterdam en Rotterdam zolang de Belgen niet mee willen werken. Ik zou het echt belachelijk vinden als de NS de gehele trein zou afschrijven (of NSFS).

Sowieso mag er wel eens gekeken worden naar NSFS, misschien een enquêtecommissie er overheen. Hoe kan je nou producten verkopen waarvan je niet weet hoe ze in elkaar steken? Als we iets hebben geleerd over de financiële crisis is dat je altijd moet weten hoe het product in elkaar steekt.
Zowiezo heeft ns met het opzeggen van de overeenkomst alleen de verdere levering stil gezet, de rest van het contract dient de rechter te ontbinden gezien die al zijn afgenomen of ab moet mee gaan werken...

Op fok word er uitgebreid gepraat hierover en iedereen is het eens dat dit gewwoon een juridisch steekspel is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
enchion schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:40:
[...]

Je hebt gelijk.

Ik heb het vlammetje weer eens aangewakkerd, maar deze discussie is idd al oeverloos gedaan, en erg veel nieuwe info is er niet.

Het is gewoon erg jammer dat we niet op een "gewone" manier mee kunnen doen/reizen met de Hogesnelheids beweging die in de rest van Europa/de Wereld gaande is.
Idd, maar op het moment van aanbesteden van de Fyra stond de geprivatiseerde NS nog in de kinderschoenen. Een aanbesteding uitschrijven is en blijft nog steeds moeilijk, het gaat nog steeds geregeld fout.
Daarnaast is de balans tussen UAV 89 en UAV GC erg lastig. Teveel UAV GC kost veel extra geld, teveel UAV 89 betekent geen innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Dat is eigenlijk een probleem van een aanbesteding.

Het is gewoon verschrikkelijk tijdrovend en een paar zaken over het hoofd zien kan later voor dikke problemen zorgen.

Men zou een optie moeten inbouwen dat als leverancier X iets voorstelt dat jij als klant wel interessant vindt dat dan ook in de aanbesteding opgenomen kan worden.
Op die manier kunnen leveranciers je wijzen op vergetelheidjes of zaken voorstellen die het geheel beter maken.

Maar goed, dan moet je natuurlijk ook wel opletten dat het gehele proces niet blijft duren omdat er constant aanpassingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

De tranen springen in m'n ogen ... er staan 16 treinstellen ongebruikt weg te roesten, terwijl de treinen zo vol zitten (op mijn traject tenminste) dat Wakker Dier zich wel eens mag gaan bemoeien met de ophok-praktijken van de NS. En de kaartjes worden 3.5% duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:42:
De tranen springen in m'n ogen ... er staan 16 treinstellen ongebruikt weg te roesten, terwijl de treinen zo vol zitten (op mijn traject tenminste) dat Wakker Dier zich wel eens mag gaan bemoeien met de ophok-praktijken van de NS. En de kaartjes worden 3.5% duurder.
Ik denk dat ik liever opgehokt zit dan in een niet goed gekeurde trein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:34:
Idd, maar op het moment van aanbesteden van de Fyra stond de geprivatiseerde NS nog in de kinderschoenen. Een aanbesteding uitschrijven is en blijft nog steeds moeilijk, het gaat nog steeds geregeld fout.
Daarnaast is de balans tussen UAV 89 en UAV GC erg lastig. Teveel UAV GC kost veel extra geld, teveel UAV 89 betekent geen innovatie.
Ik weet niet waar je over spreekt maar de UAV 89 is inmiddels vervallen en voor alle nieuwe contracten dienen die van 2012 gebruikt te worden.

Het is niet voor niets dat een dergelijke aanpak geld kost, het kost pas veel geld als een project mislukt.

We mogen toch wel stellen dat de NS grove fouten heeft gemaakt. De directeur van de NS is nogal regelmatig op de radio, waarom snap ik eigenlijk niet omdat het meestal auto-rijders zijn die daar volgens mij naar luisteren. Wat mij wel altijd op valt is dat deze meneer vrij straffe toezeggingen wil doen om naar buiten toe 'berekenbaar' over te komen.

Nou als er iets niet 'berekenbaar' is het een project dat zomaar halverwege wordt afgeblazen. Kan mij best voorstellen dat als de Belgen niet meewerken er een lastige basis is, maar wat ik al aan gaf: laat ze dan als binnenlandse boemel rijden.
Ik zou ook zeggen zet er een Traxx voor en eentje aan het einde en laat ze rijden als getrokken materieel op kosten van de NS totdat er een fatsoenlijke vervanger is. En schrijf de kosten van de bonussen van de HSA af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
LauPro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:31:
[...]
Ik zou ook zeggen zet er een Traxx voor en eentje aan het einde en laat ze rijden als getrokken materieel op kosten van de NS totdat er een fatsoenlijke vervanger is. En schrijf de kosten van de bonussen van de HSA af.
Op kosten van NS? Ze zijn van NS... Voor Hispeed komen in totaal zestien ICRm-stammen op de baan. Maar leuk en aardig allemaal, dat "zet er een TRAXX" voor; er zijn alleen op korte termijn nergens TRAXX'en te krijgen. Niet voor niks dat NS er laatst twee van de leasemarkt heeft gekaapt die ze nu nog niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:09

DDX

En dan vallen de deuren er spontaan uit en vliegt er iemand naar buiten, nee lijkt me niet slim.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:00:
[...]

En dan vallen de deuren er spontaan uit en vliegt er iemand naar buiten, nee lijkt me niet slim.
Veiligheid is voor Goner kennelijk in het geheel niet belangrijk, dus gewoon doen dan maar ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:31:
[...]
Ik weet niet waar je over spreekt maar de UAV 89 is inmiddels vervallen en voor alle nieuwe contracten dienen die van 2012 gebruikt te worden.

Het is niet voor niets dat een dergelijke aanpak geld kost, het kost pas veel geld als een project mislukt.

We mogen toch wel stellen dat de NS grove fouten heeft gemaakt. De directeur van de NS is nogal regelmatig op de radio, waarom snap ik eigenlijk niet omdat het meestal auto-rijders zijn die daar volgens mij naar luisteren. Wat mij wel altijd op valt is dat deze meneer vrij straffe toezeggingen wil doen om naar buiten toe 'berekenbaar' over te komen.

Nou als er iets niet 'berekenbaar' is het een project dat zomaar halverwege wordt afgeblazen. Kan mij best voorstellen dat als de Belgen niet meewerken er een lastige basis is, maar wat ik al aan gaf: laat ze dan als binnenlandse boemel rijden.
[...]
UAV 89 is helemaal niet vervallen 8)7 Het wordt wel niet meer zo genoemd maar als we geen UAV 89 omschrijvingen meer zouden gebruiken zou er al lang geen trein meer rijden in Nederland.
Sterker nog, de hele OVS is UAV 89. Er komen tegenwoordig wel wat aanvullende PVE's en je kan je als fabrikant individueel laten keuren.
UAV GC is leuk maar ze zijn helaas het stukje over integraliteit, compabiliteit, aanwijsbaarheid en aantoonbaarheid er vergeten in te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 17-09-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat ik liever opgehokt zit dan in een niet goed gekeurde trein :+
DDX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:00:
[...]

Lol idd :+

[ Voor 30% gewijzigd door Knightwolf op 17-09-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Luccus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:51:
[...]
Op kosten van NS? Ze zijn van NS... Voor Hispeed komen in totaal zestien ICRm-stammen op de baan. Maar leuk en aardig allemaal, dat "zet er een TRAXX" voor; er zijn alleen op korte termijn nergens TRAXX'en te krijgen. Niet voor niks dat NS er laatst twee van de leasemarkt heeft gekaapt die ze nu nog niet nodig hebben.
Worden die 2 niet ingezet vanaf 6 oktober ivm 2 extra fyra trainen per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:01:
[...]
Veiligheid is voor Goner kennelijk in het geheel niet belangrijk, dus gewoon doen dan maar ;)
En jij denkt dat een van kop tot staart volgepakte sprinter - en ik bedoel echt vol, op verschillende stations blijven mensen achter op het perron die zich er niet meer bij kunnen persen - wel veilig is ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een heel stuk veiliger dan een trein waarvan de deuren spontaan opengaan als een trein met volle snelheid rijd, jazeker. Ook een stuk veiliger dan een trein waarvan de accu in de fik vliegt met passagiers er vlak boven, jazeker.

Voor de omstanders ook een stuk veiliger dan een trein die hier en daar wat onderdelen verliest onderweg (en dat god knows where heenvliegt), jazeker.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Eigenlijk bedoel je "minder onveilig" ?
Want je bevinden in een trein waar je niet kan bewegen, kan nooit 'veiliger' zijn ...

Zijn er ooit persoonlijke ongelukken gebeurd met die Fyra (buiten die brokstukken in de sneeuw), of is dit allemaal wat de onderzoeken uitwijzen dat er zou kunnen gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:48:
[...]

Eigenlijk bedoel je "minder onveilig" ?
Want je bevinden in een trein waar je niet kan bewegen, kan nooit 'veiliger' zijn ...

Zijn er ooit persoonlijke ongelukken gebeurd met die Fyra (buiten die brokstukken in de sneeuw), of is dit allemaal wat de onderzoeken uitwijzen dat er zou kunnen gebeuren ?
Ja, de deuren donderen er soms gewoon uit/open. En bij een testrit zijn bij 200km/u+ ook de deuren voor de lol open gegaan. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
[...]

Zeerzeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Natuurlijk wel. Als je in een volle trein zit waar je (zogenaamd) niet kunt bewegen, is dat nog altijd veiliger dan een trein die met 200+ km/h doorbuldert en waarvan opeens de deuren zich openen.... en er passagiers op het balkon staan of net erdoor lopen....
De deuren zijn op high-speed idd minimaal één keer opengegaan zoals ArcticWolf al zegt. Gelukkig zonder persoonlijke ongelukken, maar dat was meer geluk dan iets anders..
In de handbediening van de deuren aan de buitenzijde van de treinen zit een veertje. Dit veertje is al een aantal keer gebroken, waardoor tijdens de rit de deuren open floepten. Één keer was dit bij een snelheid van 250km/u, waardoor een van de Italianen van Ansaldo Breda bijna uit de trein werd gezogen.
Zie http://www.nicospilt.com/index_fyra.htm (ff zoeken op de tekst, je kan er niet direct naar linken)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:17:
UAV 89 is helemaal niet vervallen 8)7 Het wordt wel niet meer zo genoemd maar als we geen UAV 89 omschrijvingen meer zouden gebruiken zou er al lang geen trein meer rijden in Nederland.
Sterker nog, de hele OVS is UAV 89. Er komen tegenwoordig wel wat aanvullende PVE's en je kan je als fabrikant individueel laten keuren.
UAV GC is leuk maar ze zijn helaas het stukje over integraliteit, compabiliteit, aanwijsbaarheid en aantoonbaarheid er vergeten in te zetten.
Als je het anders noemt dan zijn we nergens. Ik kan goed begrijpen dat in documentatie van systemen die met UAV 89 zijn opgezet dit niet is aangepast. Maar voor alle nieuwe projecten (en dus ook Fyra) zou het gewoon de laatste standaard moeten zijn.
wildhagen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:39:
De deuren zijn op high-speed idd minimaal één keer opengegaan zoals ArcticWolf al zegt. Gelukkig zonder persoonlijke ongelukken, maar dat was meer geluk dan iets anders.
Ik denk dat er inmiddels wel voldoende is bewezen dat openstaande deur er niet meteen voor zorgt dat mensen uit de trein worden gezogen. Er is immers geen extreem luchtdrukverschil zoals bij vliegtuigen.

Natuurlijk is wel onverantwoord als er iemand tegen de deur aan staat. Het lijkt mij dat dit een mechanisch probleem is en dergelijke deuren zitten al sinds jaar en dag in treinen dus het lijkt mij ook niet moeilijk om dat probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:09

DDX

LauPro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:04:
Ik denk dat er inmiddels wel voldoende is bewezen dat openstaande deur er niet meteen voor zorgt dat mensen uit de trein worden gezogen. Er is immers geen extreem luchtdrukverschil zoals bij vliegtuigen.
In de VIRM's zou dat best een grote kans zijn aangezien er vaak mensen op de beugels zitten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]
Als je het anders noemt dan zijn we nergens. Ik kan goed begrijpen dat in documentatie van systemen die met UAV 89 zijn opgezet dit niet is aangepast. Maar voor alle nieuwe projecten (en dus ook Fyra) zou het gewoon de laatste standaard moeten zijn.
Ja dat klopt, UAV GC is inderdaad de laatste standaard... ze hebben er alleen nooit over na gedacht over wat dat inhoudt en wat voor een impact dat heeft |:(
Als de Fyra echt conform UAV GC was, dan had hij 1: geen 20 miljoen per stuk gekost (maar een stuk meer) en 2: hadden ze die 2000 problemen niet gehad en/of binnen enkele weken kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
[...]

Dat hoeft ook niet. Er ontstaan wel enorme luchtwervelingen die op zulke snelheden wel degelijk voor een sterke zuigende werking kan zorgen.
Nooit gehad dat een leeg boterhamzakje of papiertje dat in de auto ergens rondom de pook, op de bijrijdersstoel of zelfs op de vloermat voor de bijrijdersstoel ligt en met open ramen bij 120+ ineens toch floep de auto uit is, terwijl het daar eigenlijk helemaal uit de wind lag? Precies dat dus, exact zelfde princiepe.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 17-09-2013 17:24 ]

Pagina: 1 ... 155 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!