Heeft iemand hier trouwens enig idee wanneer NS weer met een volledig normale dienstregeling gaat rijden? Dus vertrektijden volgens spoorboekje én treininzet zoals voor de sneeuwval?
Nee, merp!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, merp!
Kia Niro-EV 2024
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat de gerepareerde treinen weer langzaam instromen, dus dat zal wel per traject verschillen dan. Het zoutkaartje loopt nog tot 31 januari volgens de NS site, misschien geeft dat enige indicatie voor wanneer ze weer met 'normaal' materieel gaan rijden. Ik denk echter dat het nog wel veel later word.PauseBreak schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:14:
Heeft iemand hier trouwens enig idee wanneer NS weer met een volledig normale dienstregeling gaat rijden? Dus vertrektijden volgens spoorboekje én treininzet zoals voor de sneeuwval?
[ Voor 13% gewijzigd door Maranello op 03-01-2011 16:54 ]
De honderdduizenden vaste klanten van de NS krijgen alsnog een vergoeding voor de overlast door het winterweer. Het zijn mensen met een voordeeluren-, maand- of jaarkaart. Overmorgen worden details over de regeling bekend. Andere reizigers werden al gecompenseerd met het 'zoutkaartje', waarmee ze buiten de spits met korting kunnen reizen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
Gezondheidsredenen, tja. Om dat nou meteen in twijfel te trekken is misschien wat overdreven, maar de timing is wel heel erg toevallig. Al zou het ook kunnen dat de gezondsheidsproblemen verergerd zijn door stress, die op zijn beurt weer veroorzaakt is door de problemen.De Raad van Commissarissen van ProRail heeft vandaag bekend gemaakt dat Bert Klerk (59) om gezondheidsredenen terugtreedt als President-directeur van ProRail. Hij draagt op 1 februari 2011 zijn taken over aan Claudia Zuiderwijk-Jacobs, thans lid van de Raad van Commissarissen van ProRail. Het voornemen is Claudia Zuiderwijk-Jacobs per 5 januari 2011 te benoemen tot tijdelijk bestuurder. Zij zal om die reden terugtreden uit de Raad van Commissarissen van ProRail. Over de definitieve opvolging van Bert Klerk volgt nader bericht.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 17:24 ]
En de studenten dan? Ik heb ook aardig wat last gehad van gerelateerde problemen, maar geen compensatie dus?
21 op de 100.LauPro schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:19:
Het was even om aan te geven dat 1 op 100 een redelijke statistiek is, dat soort dingen kunnen gewoon altijd voorkomen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
De man lijdt al enkele jaren aan lymfklierkanker. Enkele jaren geleden heeft hij gedurende de behandeling (chemo) grotendeels doorgewerkt, echter is de ziekte teruggekeerd. Niks "wel heel erg toevallig" dus.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:23:Bert Klerk treedt terug als President-directeur van ProRail
[...]
Gezondheidsredenen, tja. Om dat nou meteen in twijfel te trekken is misschien wat overdreven, maar de timing is wel heel erg toevallig. Al zou het ook kunnen dat de gezondsheidsproblemen verergerd zijn door stress, die op zijn beurt weer veroorzaakt is door de problemen.
[ Voor 198% gewijzigd door zeef op 08-12-2011 00:03 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik dacht in eerste instantie ook dat hij terugtrad vanwege stress ofzo. Dat weer kanker is geconstateerd is heel triest. no doubt.PolarBear schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:30:
Dan had ProRail een beter persbericht moeten maken, nergens in het persbericht staat iets over een terugkerende ziekte. Enkel gezondheidsredenen aanhalen, per direct opstappen en de commotie in de politiek omtrent zijn functioneren maakt de conclusie niet zo gek. Ik weet niet wat de gezondheid situatie van Klerk is en was en het wordt uit het bericht ook niet duidelijk.
Kia Niro-EV 2024
bronEen internationale trein vanuit Duitsland is zojuist ontruimd in de buurt van Barneveld. Een passagier zou zich verdacht hebben gedragen.
In de trein, die op weg was naar Amsterdam, zaten zo'n driehonderd mensen. De Duitse autoriteiten alarmeerden de Nederlandse politie, omdat zij een tip hadden gekregen van een vrouwelijke passagier. Ze vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg.
Op het moment dat de trein tot stilstand werd gebracht, was de verdachte man al uitgestapt. Op dit moment onderzoekt de politie de trein.
De passagiers worden met bussen naar hun bestemming gebracht. Tussen Amersfoort en Barneveld ligt het treinverkeer voorlopig stil.
[ Voor 1% gewijzigd door MrNGm op 03-01-2011 21:30 . Reden: powned laat mooie foto zien van ICE #misleidend ]
Ja dat kan, maar blijkbaar hoeven de abonnementshouders niets te doen omdat die gecompenseerd worden.dcm360 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:33:
Afhankelijk van de hoeveelheid vertraging, kan je een stapeltje geld terug bij vertraging formulieren pakken en die opsturen.
Foto's:BARNEVELD - Een internationale trein afkomstig uit Duitsland is maandagavond in de buurt van station Barneveld ontruimd wegens verdacht gedrag van een passagier. Dat heeft het KLPD gemeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 03-01-2011 21:07 ]
Rijdt dat spul niet als vervanging van de ICE?ArcticWolf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:37:
ik zag vandaag een paar keer een 3 stuks mat 64 gekoppeld aan mekaar als IC tussen Arnhem en Utrecht (geen idee wat de begin/eindbestemming was) rijden en ook kwam er weleens een DD-AR (als IC) langsvind het nog wel leuk dat die oude bakken nog gewoon door tuffelen en al het nieuwe materieel kapot is
In overleg met Deutsche Bahn is besloten dat tot nader order ICE International Amsterdam - Köln - Frankfurt in Nederland rijdt met vervangend materieel. In Emmerich stapt u over en vervolgt vandaar uw reis met een ICE-trein.
Enkele ICE's zullen ook in Nederland met ICE-materieel gaan rijden, maar dan dient u wel over te stappen in Emmerich op een andere ICE.
Reden hiervoor is dat een aantal ICE treinen gerepareerd wordt en dat door het slechte weer de veiligheidscontroles meer tijd vergen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Als ie harder gaat vallen er vast onderdelen afCheesy schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:58:
Kan dat ding harder dan 140 dan?
bronBARNEVELD - De internationale trein die maandagavond is stilgezet bij Barneveld, is op een zijspoor gezet voor nader onderzoek. De politie onderzoekt de trein op mogelijke explosieven.
In verband daarmee zijn drie boerderijen langs het spoor ontruimd. De bewoners zijn tijdelijk elders ondergebracht.
Explosievenexperts van de politie zullen naar schatting nog tot 1 uur 's nachts bezig zijn met het uitkammen van de trein. Er moeten negen wagons worden doorzocht. Tot nog toe is er niets aangetroffen.
Ook is het onduidelijk waar de man is gebleven die zich verdacht zou hebben gedragen in de trein. Een woordvoerster van de gemeente meldde dat de politie in ieder geval niemand heeft aangehouden.
Volgens Job Houben, burgemeester van Barneveld, kwam de melding zeer serieus over. ''Met veiligheid kun je je geen slordigheden permitteren'', zei hij op het NOS Journaal. In totaal zijn ongeveer tachtig politiemensen bij de zoekactie betrokken.
Melding Duitse autoriteiten
De trein was onderweg van Berlijn naar Schiphol. De politie zette de trein stil na een melding door de Duitse autoriteiten.
Die waren ingeseind door een vrouwelijke passagier van de trein omdat zij vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg. De man is voor Barneveld al uitgestapt.
Driehonderd passagiers
Er zaten driehonderd passagiers in de trein. Die zijn uit de trein gehaald en met bussen naar Amersfoort gebracht.
Tijdens het wachten op de bussen zorgde de gemeente Barneveld voor kachels, toiletten en catering ter plaatse. Alle reizigers zijn geregistreerd. De gemeente heeft de politie daarbij geholpen.
Beleidsteam
Burgemeester Jos Houben van Barneveld heeft maandagavond meteen een beleidsteam samengesteld om ''de acties vanuit de gemeente te coördineren en af te stemmen met de hulpdiensten'', aldus de gemeente.
Naar verwachting duurt het onderzoek in de trein tot zeker 23.30 uur.
Eh, 't was toch een trein uit Duitsland? Dan hoeft er toch niets met paspoorten gedaan te worden?Cheesy schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:05:
Politie had een mooi fuik opgezet. Door middel van het transferium kon niemand van de inzittenden weg... Toen ze wel naar de bussen mochten, moesten ze paspoort-gegevens achterlaten...
Ging ook niet even goed, ik zag mensen tussendoorglippen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kan best hoor. Als je de grens overgaat moet je een paspoort of ID kaart bij je hebben. Er bestaan nog steeds grenscontroles. Op verzoek van politie moet jij ook een identiteitsbewijs kunnen tonen. Dit akkefietje lijkt mij wel iets waar men de gegevens van de reizigers wil hebben.CyBeR schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 02:59:
[...]
Eh, 't was toch een trein uit Duitsland? Dan hoeft er toch niets met paspoorten gedaan te worden?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Nou is de 1e klas mat 64 nog best te pruimen hoor. Dat is ook nog gewoon 2+1 met flinke steek en comfortabele banken.ArcticWolf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:20:
hahah ik zie het al helemaal voor me! zo'n CEO in 1e klas in een mat 64
Signatures zijn voor boomers.
je hoeft voor de Fyra en de ICE in de hele maand januari geen toeslag te betalen! staat op de NS siteLauPro schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:50:
Raar maar waar. Mét toeslag
.
Misschien een van de weinige keren dat die dingen echt meer dan 20 minuten 140 kunnen rijden in hun hele leven.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 04-01-2011 11:08 ]
We are shaping the future
Mja, zo kan je alles wel tot Epic uitroepen. De NS rijdt volgens de standaard dienstregeling, en de trein heeft ongeveer 10 minuten vertraging tov de standaard dienstregling (wat dus neer kwam op 13 min). Beetje op alle slakken zout leggen.CodeCaster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:58:
Heerlijk, die NS-humor. Vanmorgen op Apn werd omgeroepen dat de sprinter naar Ledn een vertraging had van ongeveer tien minuten. Dertien volgens de AV. Direct daarna: "Dames en heren, vanaf vandaag rijdt de NS weer volgens de standaard dienstregeling".
![]()
![]()
Epic, maar helaas o zo waar.
[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 04-01-2011 11:46 ]
ProRail ging toch iets doen met DNA spray op de kabels op bepaalde trajecten?wildhagen schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:57:
Ja hoor, tussen Roosendaal en Etten-Leur zijn weer koperdieven bezig geweest. Gevolg: 11 overwegen die dicht blijven ivm fail-safe, en treinen die slechts stapvoets kunnen rijden.
http://www.nu.nl/binnenla...-breda-koperdiefstal.html
Jammer dat er geen krachtstroom op die kabels staat, krijg je lekker knisperend gefrituurde koperdieven...
Ja, kijk voor de grap eens naar wat je maximaal terugkrijgt. Dat is echt geen compensatie voor hetzelfde leed als een abonnementshouder hoordcm360 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:33:
Afhankelijk van de hoeveelheid vertraging, kan je een stapeltje geld terug bij vertraging formulieren pakken en die opsturen.
Nee, merp!
[ Voor 40% gewijzigd door Sir_Hendro op 04-01-2011 14:38 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 14:56 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:15:
[...]
De man lijdt al enkele jaren aan lymfklierkanker. Enkele jaren geleden heeft hij gedurende de behandeling (chemo) grotendeels doorgewerkt, echter is de ziekte teruggekeerd. Niks "wel heel erg toevallig" dus.
Wel heel erg ongepast om zoiets te insinueren.
Gut wat zijn de moraalriddertjes weer snel hoor. Zoals PolarBear ook al zei stond daar niets over in het persbericht, bovendien hield ik zelf al de optie open dat er wel degelijk iets aan de hand is. Ik zal er verder maar niet op ingaan ook, het is niet de bedoeling hier weer een discussie van vijf pagina's mee uit te lokken.wildhagen schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:07:
Ik vind het idd ook een nogal onsmakelijke insinuatie ja.... lekker disrespectvol ook... alsof Klerk voor zijn lol zijn kanker heeft laten terugkomen ofzo.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 15:20 ]
De VIRM maakt veel geluid door de draaistroommotoren. (scrabblewoord). De aansturing hoor je binnen in de trein (het doedelzakgeluid) en aan de buitenkant en de binnenkant hoor je de draaistroommotoren zelf.Sir_Hendro schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:43:
Dat met van de ICE overstappen op MAT64 in Emmerich was eind december 2009 ook zo. Echt gaar. Zit je eerst heerlijk op zo een relaxte ICE stoel moet je ineens op zo een gare MAT bank verder racen naar Amsterdam
By the way ik wil wel is weten waarom de IRM en de ICE3 van die grappige geluiden maken bij het optrekken.
IRM die vertrekt doet:
Ieeeem ieeeeem eeuuuum eeuuuuuuuum....
ICE3 is nog geiniger met zijn:
bmmmmMMMMMMMWWWIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEE
Waarom klinken die zo?
[ Voor 44% gewijzigd door Sir_Hendro op 04-01-2011 15:32 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Bron: http://www.spitsnieuws.nl...rs_kans_op_dubbele_s.htmlDe Nederlander wordt moe van alle vertragingen op het spoor. Maar misschien is het een troost dat ook in Belgie de trein wel eens stil staat. Niet door de sneeuw, maar door een vrijend stel op het toilet. De vrijers lopen de kans een dubbele straf te krijgen.
Dat maakte de Beligsch spoorwegmaatschappij vandaag bekend. De treinseks valt onder het strafrecht wegens het schenden van de goede zeden. Daarnaast is het in strijd met een koninklijk besluit omtrent het respect voor reizigers, aldus een woordvoerder.
De desbetreffende trein was vorige week op weg van Brussel naar Bergen toen het liefdeskoppel zich netjes terugtrok op het toilet. Dat was prima, totdat een andere dame ook even haar behoeft wilde doen. Ze hoorde gebonk tegen de deur en er stond een bilpartij tegen het niet doorzichtige glas gedrukt. De dame gilde het uit van verontwaardiging en lichtte de conductrice in. De conductrice opende de deur en het vrijende stel werd naar buiten gehaald. Uiteindelijk moesten de duifjes de trein verlaten, omdat ze er nog wat ironische grappen tegenaan gooiden.
De trein arriveerde twintig minuten te laat bij het eindstation.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-01-2011 16:46 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dus als er in het persbericht niet wordt uitgeweid over de aard van de ziekte zal het wel een leugen zijn? Het persbericht komt van ProRail en gaat over het bedrijf, de aard van zijn ziekte is persoonlijk en niet van belang.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:17:
[...]
[...]
Gut wat zijn de moraalriddertjes weer snel hoor. Zoals PolarBear ook al zei stond daar niets over in het persbericht, bovendien hield ik zelf al de optie open dat er wel degelijk iets aan de hand is. Ik zal er verder maar niet op ingaan ook, het is niet de bedoeling hier weer een discussie van vijf pagina's mee uit te lokken.
Verder uiteraard sterkte voor de beste man, maar dat spreekt wat mij betreft vanzelf.
Achja, voor elke vlieg halen we allerlei toestanden aan de hand doet me denken aan de lege koffer laatst in utrecht waarvoor een hele straat werd afgezet, het bizarre is nog wel dat er dan een lullig burgenmeestertje op tv verteld: ja het bleek loos alarm, dan zullen sommige zeggen dat het voor niets allemaal was, maar nee dat is niet zo want het was wel een serieuze meldingMrNGm schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 02:41:
[...]
Als ie harder gaat vallen er vast onderdelen afspul trilt als een gek bij vaartje of 100km/h
Het "internationale trein"-verhaal krijgt een uitbreiding:
[...]
bron
Normaliter had ik je gelijk gegeven, maar aangezien er een publieke discussie gaande is juist omtrent het functioneren van de top van ProRail is het opgestelde persbericht nogal amateuristisch. Wanneer bekend is - via andere wegen, maar dat doet eigenlijk niet ter zake - dat de persoon die terugtreedt aan een bepaalde ziekte lijdt, doe je er verstandig aan om dat ook te vermelden, in plaats van aan te komen zetten met het generieke "wegens gezondheidsredenen". Te meer daar dhr. Klerk er zelf ook over uitweidt was dat veel logischer geweest en had het veel gedoe kunnen besparen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:56:
[...]
Dus als er in het persbericht niet wordt uitgeweid over de aard van de ziekte zal het wel een leugen zijn? Het persbericht komt van ProRail en gaat over het bedrijf, de aard van zijn ziekte is persoonlijk en niet van belang.
Als je even wat meer bronnen had geraadpleegd in plaats van maar snel ongefundeerd de man of het bedrijf in diskrediet te willen brengen met vage insinuaties was het al snel duidelijk geworden wat er aan de hand is met hem.
Nee, merp!
Verwijderd
Nee, er komen er nog dertien.Alex) schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:22:
2649 wordt het laatste zesje dan denk ik?
Als ProRail gewoon in het persbericht een terugkerende ernstige ziekte of iets van dien aard had gemeld dan had ik nooit een dergelijke conclusie getrokken. Dat het later in de krant staat is leuk, maar ik heb mij gebaseerd op een persbericht van ProRail zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:56:
[...]
Dus als er in het persbericht niet wordt uitgeweid over de aard van de ziekte zal het wel een leugen zijn? Het persbericht komt van ProRail en gaat over het bedrijf, de aard van zijn ziekte is persoonlijk en niet van belang.
Als je even wat meer bronnen had geraadpleegd in plaats van maar snel ongefundeerd de man of het bedrijf in diskrediet te willen brengen met vage insinuaties was het al snel duidelijk geworden wat er aan de hand is met hem.
Zonder op de precieze aard in te gaan had ProRail een beter persbericht kunnen maken (zie mijn eerdere opmerkingen hier over), zeker gezien de omstandigheden. Maar goed, communiceren is nou net niet wat ik direct met ProRail associeer.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:53:
Ik zou het amateuristisch vinden als een bedrijf in een persbericht zulke mededelingen van persoonlijke aard doet. Dat is daar gewoon niet het juiste medium voor. Dat is aan de persoon zelf en dat heeft hij dan ook gedaan, zoals ook in de reguliere media te lezen was al voor de post waar ik op reageerde.
Even wat meer informatie.marcop23 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:19:
[...]
De VIRM maakt veel geluid door de draaistroommotoren. (scrabblewoord). De aansturing hoor je binnen in de trein (het doedelzakgeluid) en aan de buitenkant en de binnenkant hoor je de draaistroommotoren zelf.
Hoe het kan dat de ICE die begint met brommen zoals een Plan V en daarna een lager geluid gaat maken weet ik ook niet, maar bijna al het Duitse matrieel doet het. Ook de BR 425 (Duitse ''SLT''), de BR 146 (Traxx loc) en nog meer doen het.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Nee, merp!
hij/zij wilde jou gewoon niet mee hebben in die treinPauseBreak schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:50:
Ze doen er in ieder geval alles aan om die dingen weer te laten rijden. Dat is wel positief.
Iets minder positief is dat ik vanmorgen bijna de IC had gemist omdat ik aan de HC vroeg "Komt het tweede deel nog?" (dat naar Den Haag), waarop die antwoordde "Ja hoor, zometeen", om vervolgens nog geen minuut later op z'n fluit te blazen. Dat was nogal verrassend
Waarschijnlijk niet aangezien het zoemen komt van de motoren die veranderen niet bij de ombouw.Alex) schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:46:
Dus als VIRM zou worden aangepast voor 25 kV zou dat zoemend/piepend geluid weg moeten zijn?
Virussen? Scan ze hier!
De motoren zoemen niet, het is de chopper en vooral de ontstoring daarvan die je hoort.leonbong schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:14:
Waarschijnlijk niet aangezien het zoemen komt van de motoren die veranderen niet bij de ombouw.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Studenten zijn blijkbaar geen vaste klanten. Erg jammer (alweer!)acties gelden niet voor Studenten OV-chipkaart
Dat is eerder zout in de wonde strooien... In de spits is er, op mijn traject althans, in de eerste klas plek zat, en buiten de spits (lees: als ik na 9 uur vertrek) kan ik in de tweede klas ook al zitten. Hier heb ik als jaartrajectabonnementhouder dus ook weer helemaal niks aan.Cheesy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:40:
Zout-acties voor vaste klanten
[...]
Studenten zijn blijkbaar geen vaste klanten. Erg jammer (alweer!)
Daarnaast vind ik zout-actie nogal een debiel woord, maar dat zal wel aan mij liggen.
* Bastien denkt er net zo over. Nou ja, zoveel overlast heb ik persoonlijk ook niet gehad. Woon ver genoeg van het beruchte Utrecht vandaanCodeCaster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:44:
[...]
Dat is eerder zout in de wonde strooien... In de spits is er, op mijn traject althans, in de eerste klas plek zat, en buiten de spits (lees: als ik na 9 uur vertrek) kan ik in de tweede klas ook al zitten. Hier heb ik als jaartrajectabonnementhouder dus ook weer helemaal niks aan.
Bedankt voor het gebaar dan maar?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dat kan ik zo snel niet uitrekenen. Het zit namelijk gedeeltelijk verdisconteerd in het collegegeld.Mottebelke schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:43:
En hoeveel geld was iedere student kwijt aan treinkaartjes gedurende het winterse weer?
Nee, het zit in de studiefinanciering. Het zit in de prestatiebeurs, met een bedrag van € 83,97 per maand. Dat is een stuk meer dan wat voordeelurenkaarthouders betalen, en zelfs die krijgen compensatie. Dat je studenten niet 1e klas laat reizen vind ik dan wel weer redelijk - maar enige compensatie zou terecht zijn.Cheesy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:58:
Dat kan ik zo snel niet uitrekenen. Het zit namelijk gedeeltelijk verdisconteerd in het collegegeld.
Zijn studenten ander soort abonnees?
En die 90 euro is helemaal niks als je het vergelijkt met wat je kwijt bent voor een jaarNETkaart. Ik heb juist zo'n ding om in de spits te reizen. Heb dus helemaal niks aan deze actie.ValHallASW schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:01:
[...]
Nee, het zit in de studiefinanciering. Het zit in de prestatiebeurs, met een bedrag van € 83,97 per maand. Dat is een stuk meer dan wat voordeelurenkaarthouders betalen, en zelfs die krijgen compensatie. Dat je studenten niet 1e klas laat reizen vind ik dan wel weer redelijk - maar enige compensatie zou terecht zijn.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Bullshit. Een jaarnetkaart 2e klas kost 4.084 euro per jaar. Daarmee mag je zowel doordeweeks als in het weekend reizen. Een studentenkaart kost 1008 euro per jaar. Daarvoor mag je 2e klas reizen, maar alleen doordeweeks of in het weekend. Bovendien mag je met een weekkaart in de zomer een maand niet reizen. Om een 'vergelijkbare' kaart te krijgen zou je dus het ongeveer het dubbele kwijt zijn. Dus dan hebben studenten een korting van, wow, 50%.Sosabowski schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:11:
En die 90 euro is helemaal niks als je het vergelijkt met wat je kwijt bent voor een jaarNETkaart. Ik heb juist zo'n ding om in de spits te reizen. Heb dus helemaal niks aan deze actie.
Als je toch met getallen gaat goochelen: als je je opleiding niet binnen tien jaar afmaakt ja, anders is die kaart gratis. Laat 25% van de studenten hun opleiding niet afmaken, dan kost die kaart per student nog maar 252 euro. Laat je een week niet hebben kunnen reizen van de afgelopen 53 weken, dan heb je "recht" op € 4,75. Was het trouwens geen kerstvakantie?ValHallASW schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:27:
[...]
Een studentenkaart kost 1008 euro per jaar.
[ Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2011 21:33 ]
Nee, dan wordt de kaart door de overheid betaald. Ik zie de NS ook nog geen vrachtwagen railrunners bij OC&W bezorgen.CodeCaster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:29:
Als je toch met getallen gaat goochelen: als je je opleiding niet binnen tien jaar afmaakt ja, anders is die kaart gratis.
Nee, er zijn nog een aantal 42xx die nog omgebouwd moeten worden. Ik zie ze dagelijks nog hier in het oosten en zit er ook nog geregeld in. Volgens mijn schatting mbt de treinnummers moeten ze er nog 15-20 ongeveer, maar er zitten hier vast mensen die het exacte aantal weten.ZieMaar! schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:54:
Andere vraag; ik zie tegenwoordig geen oude koploper (?) stellen meer. Zijn ze allemaal omgebouwd? Ik vind het erg prettige treinen geworden, zodat de trein voor mij nog steeds een goed alternatief voor de (veel minder productieve) auto blijft.
Verwijderd
Wat moeten ze dan? Mensen gratis in de spits laten reizen? Ze hebben nu al problemen met een tekort aan capaciteit, wat zich logischerwijs met name tijdens de spits voordoet. Is het dan gek dat ze met hun compensatie dat probleem niet willen verergeren? Serieus mensen (je bent niet de enige), iets verder kijken dan je neus lang is mag wel hoor.Jeoh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:26:
En serieus, de vaste reiziger gratis buiten de spits laten reizen? Leuk symbool maar natuurlijk compleet nutteloos.
Is het elke keer de benelux die problemen geeft of heb je ook wel eens last met andere treinen? Ik heb in 2005 op vrijwel hetzelfde traject (Middelburg - Rotterdam Centraal v.v. in mijn geval) ruim drie maanden vier dagen per week gereist en in die drie maanden misschien 3x vertraging gehad van meer dan 5 minuten. Toen reed de Benelux nog met de Belgische reeks 11.8 en waren de rijtuigen nog in oude staat (van voor de revisie). Opvallend dat de punctualiteit nu klaarblijkelijk heel anders is.dcm360 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:34:
Overigens heb ik zojuist alweer mn eerste 'geld terug bij vetraging'-formulier van dit jaar ingevuld, het jaar begon dus al goed...
Ik vetrek ook altijd vanuit het oosten (Twente), maar zie ze zelden meer. Goede zaak, dat ombouwen!Bastien schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:00:
[...]
Nee, er zijn nog een aantal 42xx die nog omgebouwd moeten worden. Ik zie ze dagelijks nog hier in het oosten en zit er ook nog geregeld in. Volgens mijn schatting mbt de treinnummers moeten ze er nog 15-20 ongeveer, maar er zitten hier vast mensen die het exacte aantal weten.
Virussen? Scan ze hier!
Het is idd de benelux met de meeste vertraging, al blijft die meestal wel binnen een half uur (al is het omdat de volgende trein uit Middelburg slechts 15 minuten later in Rotterdam is: zo af en toe kom ik in Roosendaal dus eigenlijk in de trein later terecht). Naar wat ik hier en daar zo lees lijkt dit te komen door groter wordende problemen op het belgische spoor de afgelopen 5 jaar zodat ik hier misschien nu iets meer last van heb dan jij toen had.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 03:37:
Is het elke keer de benelux die problemen geeft of heb je ook wel eens last met andere treinen? Ik heb in 2005 op vrijwel hetzelfde traject (Middelburg - Rotterdam Centraal v.v. in mijn geval) ruim drie maanden vier dagen per week gereist en in die drie maanden misschien 3x vertraging gehad van meer dan 5 minuten. Toen reed de Benelux nog met de Belgische reeks 11.8 en waren de rijtuigen nog in oude staat (van voor de revisie). Opvallend dat de punctualiteit nu klaarblijkelijk heel anders is.
Als studenten geen OVS jaarkaart hadden dan kregen ze wel een reiskostenvergoeding voor het reizien van woonadres naar studieadres. Zo was het tenminste voor de OVS jaarkaart.CodeCaster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:29:
[...]
Als je toch met getallen gaat goochelen: als je je opleiding niet binnen tien jaar afmaakt ja, anders is die kaart gratis. Laat 25% van de studenten hun opleiding niet afmaken, dan kost die kaart per student nog maar 252 euro. Laat je een week niet hebben kunnen reizen van de afgelopen 53 weken, dan heb je "recht" op € 4,75. Was het trouwens geen kerstvakantie?
Nu jij weer.
Verwijderd
Geef dan net zoals vorig jaar 1 of 2 dagkaartjes, daar heb je eventueel nog wat aan. Ik durf te wedden dat het gros van de 2eklas abonnementen dit gebruiken voor woon-werk verkeer en vaak voor een 9-5 job, dus die hebben hier natuurlijk helemaal geen reet aan. Ik heb er zelf ook echt helemaal niks aan, en word eigenlijk alleen een beetje geirriteerd van dit soort acties, want geheid dat het later weer is van "wat zeik je nou je hebt toch compensatie gehad". Nee, fijne jongens die dit weer bedacht hebben...Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 03:37:
[...]
Wat moeten ze dan? Mensen gratis in de spits laten reizen? Ze hebben nu al problemen met een tekort aan capaciteit, wat zich logischerwijs met name tijdens de spits voordoet. Is het dan gek dat ze met hun compensatie dat probleem niet willen verergeren? Serieus mensen (je bent niet de enige), iets verder kijken dan je neus lang is mag wel hoor.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ik krijg geen huursubsidie omdat er hier in de buurt gewoon geen huurhuizen beschikbaar zijn, stort de subsidie dan toch maar op m'n rekening, dan doe ik er zelf wel wat leuks mee. Moet de overheid maar voor meer huizen zorgen.ValHallASW schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:44:
[...]
Nee, dan wordt de kaart door de overheid betaald. Ik zie de NS ook nog geen vrachtwagen railrunners bij OC&W bezorgen.
Maar zo werkt het niet meer. Als je tegenwoordig besluit het abonnement niet af te nemen krijg je geen compensatie in de vorm van extra geld. Als student heb jij dus geen directe kosten aan de kaart, en ik denk dat dat ook de gedachtegang van de NS is geweest.Maasluip schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:58:
[...]
Als studenten geen OVS jaarkaart hadden dan kregen ze wel een reiskostenvergoeding voor het reizien van woonadres naar studieadres. Zo was het tenminste voor de OVS jaarkaart.
Ik moest geloof ik iets van 130 gulden per maand inleveren voor de OVS jaarkaart, dus mij kostte hij indertijd 1560 gulden per jaar. En ik ging met de fiets, dus dat moest ik echt inleveren.
Dat is inmiddels 20 jaar geleden dus reken maar uit, met inflatiecorrectie zou dat tegenwoordig rond de € 90 zijn.
Verwijderd
Kan best zijn, maar nu ik de site van de NS ff goed lees over de zoutacties lijken deze acties voornamelijk bedoeld te zijn om de spits te ontlasten en niet om te dienen als compensatie van ellende van December. Van de ns-site:CodeCaster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:45:
[...]
Het gaat om het gebaar, en natuurlijk vind ik het apart dat er geen gebaar naar studenten wordt gemaakt. Maar ik geloof niet dat veel studenten er last van hebben gehad (werd er op de ergste dagen wel les gegeven?), dus ik vind het ook niet onoverkomelijk dat ze niets vergoed krijgen.
Nee, die gedachtengang deel ik niet. Het OVS jaarkaartcontract kost het ministerie altijd geld, NS geeft die dingen niet gratis. Als dat contract er niet was zou dat geld gewoon onder de studenten verdeeld worden door een reiskostenvergoeding. Het is voor studenten dus exact hetzelfde als voor andere rezigers die met een abonnement rijden dat misschien deels uit een reiskostenvergoeding wordt gefinancierd.CodeCaster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:45:
Maar zo werkt het niet meer.
[...]
Maar zo werkt het niet meer. Als je tegenwoordig besluit het abonnement niet af te nemen krijg je geen compensatie in de vorm van extra geld. Als student heb jij dus geen directe kosten aan de kaart, en ik denk dat dat ook de gedachtegang van de NS is geweest.
Eigenlijk wel aangezien in december een heleboel mensen wel betaald hadden maar niet konden reizen. (ik gelukkig niet heel decemeber met de auto geweest)Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 03:37:
[...]
Wat moeten ze dan? Mensen gratis in de spits laten reizen?
[ Voor 29% gewijzigd door leonbong op 06-01-2011 09:18 ]
Fijn, NS. Mijn treinkaartjes kosten €2.20Voordeelurenabonnementhouders: op vertoon van uw Voordeelurenabonnement reist u van maandag tot en met vrijdag na 19.00 uur voor € 2,50 in de 2e klas.Om gebruik te maken van dit aanbod koopt u een Railrunnerkaartje in onze webshop op ns.nl of bij de NS-kaartautomaat.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je in het buitenland studeert en je hebt Nederlandse studiefinanciering, krijg je 83 euro vergoeding omdat je je ov kaart niet kan gebruiken.CodeCaster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:45:
Maar zo werkt het niet meer. Als je tegenwoordig besluit het abonnement niet af te nemen krijg je geen compensatie in de vorm van extra geld. Als student heb jij dus geen directe kosten aan de kaart, en ik denk dat dat ook de gedachtegang van de NS is geweest.
Kia Niro-EV 2024
Dat was een gereactiveerde 1800 met DDM-1-stam die om welke reden dan ook precies met de loc op het bovenleidingloze stuk brug tot stilstand terecht was gekomen.Freak187 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:08:
Helemaal leuk dat diezelfde trein vervolgens tussen Zaandam en Zaandam Kogerveld moest terugkeren vanwege een defecte trein op de brug over de Zaan.
Kia Niro-EV 2024
en:CodeCaster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:29:
[...]
Als je toch met getallen gaat goochelen: als je je opleiding niet binnen tien jaar afmaakt ja, anders is die kaart gratis. Laat 25% van de studenten hun opleiding niet afmaken, dan kost die kaart per student nog maar 252 euro. Laat je een week niet hebben kunnen reizen van de afgelopen 53 weken, dan heb je "recht" op € 4,75. Was het trouwens geen kerstvakantie?
Nu jij weer.
Dat hangt van je opleiding af. Bij mijn faculteit zijn werkgroepen, herkansingen en deadlines uitgesteld vanwege het winterse weer. Universiteiten doen tegenwoordig veel minder aan hetzelfde rooster als de schoolvakanties. Mijn broertje had in die "kerstvakantieweken" bijv. ook gewoon tentamens en die zijn niet uitgesteld. Officieel had ik ook hoorcolleges en werkgroepen, maar gezien het weer op die dagen heeft de docent het 2 uur voor aanvang daarvan via e-mail afgezegd. Daar heb je als student niet zoveel aan als je al onderweg bent (en dat waren er genoeg).Codecaster schreef:
Maar ik geloof niet dat veel studenten er last van hebben gehad (werd er op de ergste dagen wel les gegeven?), dus ik vind het ook niet onoverkomelijk dat ze niets vergoed krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door PauseBreak op 06-01-2011 15:22 ]
Nee, merp!
Wat dacht je van financiële compensatie?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 03:37:
Wat moeten ze dan? Mensen gratis in de spits laten reizen? Ze hebben nu al problemen met een tekort aan capaciteit, wat zich logischerwijs met name tijdens de spits voordoet. Is het dan gek dat ze met hun compensatie dat probleem niet willen verergeren? Serieus mensen (je bent niet de enige), iets verder kijken dan je neus lang is mag wel hoor.
Ligt dat aan het gebrek aan zitplaatscapaciteit of het onvermogen van mensen te oordelen wanneer het beter is om een latere trein af te wachten? Ik bedoel: nieuwe treinen uitschijten is volgens mij niet mogelijk in dit universum...GoldenSample schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:37:
Dat er niemand onwel werd verbaast me nog 't meest, een andere trein waarin ik (gelukkig) een zitplaats had die iets minder vol was (maar nog steeds HEEL vol) raakte d'r wel eentje onwel.
[ Voor 12% gewijzigd door Bastien op 06-01-2011 21:01 ]
Ja: diegene loopt twee jaar achter.Cheesy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:55:
Ik hoorde in een trein een verhaal van iemand dat NS Duitse treinstellen zou gehuurd hebben? Met een bijzonder kleurtje ofzo. Weet iemand daar wat van?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq