Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.076 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Alex) schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:26:
Overigens, messi, ik deel je ervaringen met @NS_online. De meeste antwoorden die zij geven zijn van het kaliber "dat weet ik niet", "wat vervelend voor je", "zo is het nou eenmaal" of "heb je het al aan <andere afdeling/treinpersoneel> gevraagd?". Je moet relatief veel moeite doen om een zinnige reactie uit @NS_online te krijgen. Het is wel eens anders geweest (toen NS net actief werd op Twitter), maar de laatste tijd vind ik het bergafwaarts gaan met de kwaliteit van de webcare.
Ja, ik geef wel eens verbeterpunten door en dan krijg je een reactie in de trant van "geef het maar door aan het personeel op de trein" of "dit kun je het beste doorgeven aan afdeling X". Dat is mijn werk toch niet? Laat ze dat zelf intern maar doorgeven. 8)7

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EricJH schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:43:
[...]

Er heeft bij mijn weten nooit een intercity tussen Maastricht en Luik gereden; enkel een stoptrein. Iemand?
Tja, het ligt eraan wat je intercity noemt. Tot vorig jaar (of is het alweer een jaar langer geleden) reed de Maastricht-Brussel Express van Maastricht tot Brussel. Stopte tot Luik alleen in Visé en Bressoux (omdat hij in Eijsden niet langs het perron pastte, de Belgen zijn daar niet zo precies in, regelmatig reed die trein met 10 bakken en dan past hij in Visé ook niet meer aan het perron).
En die reed met IC materieel. In de volksmond werd dat wel de IC genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://www.raymondoostwegel.nl/weblog02092_bestanden/image003.jpg
Bastien schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:51:
[...]
Volgens wikipedia ook nog van 2006-2011: Wikipedia: Spoorlijn 40 Luik - Maastricht. Maar wat zou de winst zijn om dat weer te introduceren dat het blijkbaar een (onderdeel van) kamerdebat is?
Dat is een andere verbinding dan de verbinding Knokke/Blankenberge - Hasselt. De winst: een minister heeft ooit iets gezegd over verbeteren van internationale verbindingen.
Zo ver heeft NS(H) daar lak aan. Die doen er alles aan (bewust of onbewust) om internationale verbindingen minder aantrekkelijk te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Maasluip op 30-05-2013 08:14 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messi schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:05:
[...]

Volgens de reisplanner moest ik van Amsterdam naar Utrecht, daar met de sprinter naar Driebergen-Zeist, dan overstappen op een intercity naar Ede-Wageningen en daar weer een andere intercity terug pakken naar De klomp 8)7

Dat is dus drie keer overstappen en gewoon langs mijn station rijden op wat normaal een directe verbinding is. Tijd om de ns webcare eens te vragen hoe dat precies zit:

[...]
In zulke situaties kun je beter verder kijken dan alleen de NS. Je had ook naar Veenendaal West/Centrum kunnen reizen en daar de bus kunnen pakken naar De Klomp. Was je misschien nog wel sneller geweest ook en 2x minder overstappen is ook wat waard.

Verder zou ik het inderdaad knap vinden, als ze het voor elkaar zouden krijgen om een trein van Driebergen-Zeist naar Ede-Wageningen te laten rijden zonder langs Veenendaal-De Klomp te komen.

Maar ik heb nog een interessante vraag. Ik heb zo'n actie-dagkaart van de HEMA gekocht. Die zou geldig zijn voor 1 volwassene en 2 kinderen. Ik moet de voucher nog verzilveren, maar daar is niet echt haast bij. Zou ik die ook kunnen gebruiken voor alleen 1 volwassene (dus zonder de 2 kinderen) en die dan kunnen combineren met een "dagkaart fiets"?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:41
Maranello schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:00:
Het OBIS-systeem (On Board Information Services) is nog niet helemaal functioneel in sommige intercity's. Dan tonen ze inderdaad alleen maar foto's. In enkele VIRM's en ik meen inmiddels alle ICM's is het systeem wel volledig functioneel en dan zie wel overzicht met komende stations en actuele aankomsttijden. Het systeem in de SLT's is nog iets uitgebreider die ook snelheid en temperaturen weergeeft.
Inmiddels is het systeem ook in bijna al het VIRM materieel te vinden (op een enkele na in allemaal). Overigens worden die plaatjes enkel getoond als er geen reisinfo is. Deze informatie krijgt de trein vziw van een informatiesysteem op de wal. Echter: deze info is dacht ik gebaseerd op de vaste omloop van het treinstel. Wijkt deze omloop om wat voor reden dan ook af (er wordt dus met een ander treinstel gereden dan gepland), dan heeft die trein de nieuwe informatie nog niet op kunnen halen en worden maar die foto's getoond.
Hetzelfde geldt voor de vertraging op de schermen. Deze worden dacht ik ook via de internetverbinding opgehaald en zijn dus vziw niet gebaseerd op live GPS data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EDIT schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:34:
[...]

Inmiddels is het systeem ook in bijna al het VIRM materieel te vinden (op een enkele na in allemaal). Overigens worden die plaatjes enkel getoond als er geen reisinfo is. Deze informatie krijgt de trein vziw van een informatiesysteem op de wal. Echter: deze info is dacht ik gebaseerd op de vaste omloop van het treinstel. Wijkt deze omloop om wat voor reden dan ook af (er wordt dus met een ander treinstel gereden dan gepland), dan heeft die trein de nieuwe informatie nog niet op kunnen halen en worden maar die foto's getoond.
Dat lijkt me toch niet. Stellen raken zo vaak uit de omloop en dan zou je dus juist bij calamiteiten, als de omloop vrijwel per definitie verstoord is, geen fatsoenlijke reisinformatie hebben.
Ik geloof veel van NS (Hanlon's razor), maar zo achterlijk kunnen die ontwikkelaars toch niet zijn.

En nogmaals: het is zo simpel! Je hoeft alleen maar de pagina van m.ns.nl voor het volgende station waar je stopt te laten zien! Dan hoef je nog niet eens je eigen vertraging te laten zien, want de eigen trein staat meestal als bovenaan op die pagina!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
De @NS_online account is alleen handig om door te geven dat de trein weer eens stampvol zit en dat ze eens wat aan het materiaal moeten doen. Of ze daar wat mee doen, geen idee. De gedachte is om lang genoeg te blijven zeiken tot ze mij op een gegeven moment zat zijn.

Dat ze een eigen grafische interface willen ontwikkelen kan ik wel begrijpen. Ziet er toch even wat netter en professioneler uit. Maar zo moeilijk moet dit toch niet zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Robkazoe op 30-05-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 17:35
Per vandaag zullen de laatste stellen DD-AR uit dienst gaan. Dus wie nog in DDAR materieel met een loc wil zitten; grijp uw kans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Hemel zij geprezen, dat er nooit meer iemand gemarteld wordt door de groene stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jeoh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:48:
Hemel zij geprezen, dat er nooit meer iemand gemarteld wordt door de groene stoel.
V250 is helaas nog erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
BounceCloud schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:37:
Per vandaag zullen de laatste stellen DD-AR uit dienst gaan. Dus wie nog in DDAR materieel met een loc wil zitten; grijp uw kans. :)
Alleen DD-AR met loc. DD-AR met DDMm-motorwagen blijft nog rondrijden tot het aan de beurt is voor ombouw tot DDZ.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 01:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:27:
[...]

Maar ik heb nog een interessante vraag. Ik heb zo'n actie-dagkaart van de HEMA gekocht. Die zou geldig zijn voor 1 volwassene en 2 kinderen. Ik moet de voucher nog verzilveren, maar daar is niet echt haast bij. Zou ik die ook kunnen gebruiken voor alleen 1 volwassene (dus zonder de 2 kinderen) en die dan kunnen combineren met een "dagkaart fiets"?
Uiteraard kun je met alleen 1 volwassene ook reizen met de dagkaart, dus zonder de 2 kinderen. Je kan alleen niet de kinderen inwisselen voor de fiets :) Je zult dus een aparte dagkaart voor je fiets moeten kopen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Alex) schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:02:
[...]

Alleen DD-AR met loc. DD-AR met DDMm-motorwagen blijft nog rondrijden tot het aan de beurt is voor ombouw tot DDZ.
Helemaal waar. :) MDDM rijdt nog tot en met de revisie gewoon door. Maar ik reken gemakshalve altijd DD-AR tot het materieel met loc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Jeoh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:48:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
mDDM rijdt nog steeds rond. Heeft hetzelfde marteltuig als inrichting (groen). Helemaal er vanaf zijn wij nog niet; daarvoor moeten ook alle mDDM-stammen gereviseerd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Christoph schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:01:
[...]

V250 is helaas nog erger...
Dat valt mee, het voordeel van de V250 is vooral dat je niet gedwongen tegenover elkaar zit. Maar verder is het inderdaad comfortabeler om je slaapzak mee te nemen en gewoon in het gangpad te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jeoh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:30:
[...]

Dat valt mee, het voordeel van de V250 is vooral dat je niet gedwongen tegenover elkaar zit. Maar verder is het inderdaad comfortabeler om je slaapzak mee te nemen en gewoon in het gangpad te liggen.
:D :D :D

dat is dus nog erger dan de DD... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:51:
[...]

Uiteraard kun je met alleen 1 volwassene ook reizen met de dagkaart, dus zonder de 2 kinderen. Je kan alleen niet de kinderen inwisselen voor de fiets :) Je zult dus een aparte dagkaart voor je fiets moeten kopen.
Ik hoef ook geen kinderen in te wisselen voor de fiets. Ik heb al een fiets. :)
Scheelt me toch weer ongeveer 15 euro op deze manier:
- normaal 32,80 voor een retourjte + 6 euro voor dagkaart fiets
- nu 17,50 voor de HEMA dagkaart + 6 euro voor dagkaart fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Wat is er nou erg aan de kleur van die stoelen? lol...
Ik vind die DD-AR/DDM's aan de buitenkant oerlelijk, maar die enkele keer dat ik erin zat (Ams CS<>RAI) had ik niet echt te klagen hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 30-05-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Knightwolf schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:58:
Wat is er nou erg aan de kleur van die stoelen? lol...
Ik vind die DD-AR/DDM's aan de buitenkant oerlelijk, maar die enkele keer dat ik erin zat (Ams CS<>RAI) had ik niet echt te klagen hoor.
CS naar RAI is niet zo'n probleem. Maar ik doe dagelijks Amsterdam Sloterdijk <> Rotterdam CS, een route die regelmatig door de DD-AR geterroriseerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:44
Beetje harde stoeltjes, in de zomer vies glad en plakkerig en bovendien krap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zeiken wordt beloond! EINDELIJK!!!! _/-\o_ NS _/-\o_ Ik kijk uit naar 10 juni!
Meldingen van drukke treinen in mei

De afgelopen weken hebben we met name klachten ontvangen over de treinen tussen Apeldoorn-Amersfoort en Utrecht v.v. Een veel gehoorde klacht is dat in de Intercity tussen Amersfoort en Utrecht v.v. veel staanplaatsen worden aangeboden.

Genomen maatregelen
Op basis van de klachten en de analyse zijn op korte termijn de volgende maatregelen genomen:
In de ochtend zal per 10 juni vanuit Deventer de spits eerder starten. Dit is mogelijk door de trein die nu start in Amersfoort richting Amsterdam te laten vertrekken vanuit Deventer. Deze extra spitsverbinding zal uit Deventer vertrekken om 06.48 uur. Met de extra trein ontstaat er ook, inclusief een cross-platform aansluiting te Amersfoort, een eerdere verbinding met Utrecht CS.
Ook in de avondspits is dit te realiseren door een tweetal treinen die nu eindigen te Amersfoort door te rijden naar Deventer. Deze treinen zullen uit Amersfoort vertrekken om 18.07 en 18.37. Door het inleggen van deze treinen krijgen reizigers meer keus. Ook voor de avondspits geldt dat er vanuit Utrecht nu meer mogelijkheden ontstaan om naar Apeldoorn te reizen.

Ook zijn er een aantal treinen verlengt om meer zitplaatsen aan te bieden tussen Apeldoorn-Amersfoort-Utrecht. Het betreft de volgende treinen:
Vertrek uit Apeldoorn richting Amersfoort om 06.43
Vertrek uit Amersfoort richting Utrecht om 08.40

Daarnaast zal per 10 juni de avondspitstrein die in Utrecht vertrekt om 16.20 richting Amersfoort rijden met dubbeldekkers materieel zodat ook in deze trein meer zitplaatsen worden aangeboden.

Na de zomermaanden als het studentenvervoer weer gaat starten zullen er in meer treinen tussen Utrecht-Amersfoort-Zwolle v.v. en dubbeldek materieel worden ingezet. Ook zullen er meer treinen worden verlengt tussen Utrecht-Amersfoort-Apeldoorn v.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 01:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Robkazoe schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:41:
Zeiken wordt beloond! EINDELIJK!!!! _/-\o_ NS _/-\o_ Ik kijk uit naar 10 juni!

[...]
Gefeliciteerd! Hopelijk hebben ze meteen ook een cursus Nederlands voor hun communicatiemedewerkers aangeschaft... :X

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
NMBS stopt definitief met Fyra

Nou, dat was het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:41
Kunnen die Fyra-treinen in het binnenlandse verkeer worden ingezet... Iets met de schrootlijn? :+
Tenminste, ik heb nog niet gehoord dat die dingen op het "normale" spoorwegnet stil zijn blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En dat is dan één scenario van Mansveld minder. Die treinen zijn nog nooit overgedragen aan NMBS meen ik, maar dus wel betaald?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De NMBS heeft 3 stellen besteld maar nog nooit een afgenomen of betaald. De tests werden vanuit Nederland georganiseerd en NSH heeft ook de eerste treinen afgenomen, dus wat dat betreft komen ze er makkelijk vanaf.

Als ze ooit komen te rijden zou Breda - Zwolle via HSL en Hanzelijn wel een leuke verbinding zijn. Sowieso is dat nu al sneller via de HSL. Als je via Schiphol rijdt en 200 op de Hanzelijn doet kan het denk ik wel binnen 2 uur (wat dus een half uur sneller is dan via Nijmegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

EDIT schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:55:
Tenminste, ik heb nog niet gehoord dat die dingen op het "normale" spoorwegnet stil zijn blijven staan.
Ik kan bevestigen dat ook op de HSL in ons land, ver van de landsgrens, dat ook daar wel eens een V250 tot stilstand kwam. Bij Rotterdam heb ik dat mogen meemaken. Net nadat we de HSL op waren gegaan was er opeens een flinke noodremming, waarna de mcn via de omroep kon vertellen dat de trein wéér last had van een storing, en dat het enkele minuten kon duren. Die enkele minuten liepen uit tot een klein halfuur, waarna de trein uiteindelijk langzaam vooruit kroop in de richting van Schiphol. Daarna werd hij opgeheven, en ging hij door naar de Watergraafsmeer.

Ik houd mijn hart vast, wat de NS zal zeggen, maar de doorslag zullen we medio juni van de Kamer gaan horen, als er weer een zitting is over de Fyra problemen. Het zal me niks verbazen dat Mansveld nog meer tijd wil geven om de Fyra betrouwbaar te maken voor het binnenland. De drie GSM-R modems (die vaak falen) voor het contact met België t.b.v. de beveiliging zijn bovendien toch niet interessant meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mad Marty schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:34:
[...]

Gefeliciteerd! Hopelijk hebben ze meteen ook een cursus Nederlands voor hun communicatiemedewerkers aangeschaft... :X
Bedroevend slecht geschreven inderdaad. :'(

Al hebben ze waarschijnlijk al wel een cursus gehad om negatieve constructies te vermijden, met lachwekkend resultaat dat ze niet schrijven "te weinig zitplaatsen" maar in plaats daarvan "Een veel gehoorde klacht is dat (...) veel staanplaatsen worden aangeboden". :')

Net zoals ze niet meer omroepen dat een trein vertraging heeft, maar melden dat hij "over x minuten vertrekt".

[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 31-05-2013 12:48 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Sowieso, als AnsaldoBreda vrij duidelijk en arrogant meldt dat ze de problemen in dagen en zeker binnen drie maanden gaan oplossen, en dat was in januari, dan had je als NS na die drie maanden een hard statement moeten maken. We zijn nu alweer een maand later. Het getuigt niet van een sterke leiding, en je geloofwaardigheid daalt richting het nulpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De NS heeft trouwens ook niet het volledige bedrag betaald voor de stellen die ze hebben, 90 miljoen euro dacht ik...

en uit artikel van NU.nl:
De NS wilde nog niet reageren op het besluit van NMBS. "Wij komen na de persconferentie van NMBS met een reactie."
@AW_Bos
De GSM-R modems zijn het probleem niet, de software erachter (volgens mij) maar dat duurt ook maanden voordat, dat verholpen kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
AW_Bos schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:16:
[...]

Ik kan bevestigen dat ook op de HSL in ons land, ver van de landsgrens, dat ook daar wel eens een V250 tot stilstand kwam.
Daar zei hij ook niks over, hij zei dat het op het NORMALE spoor net niet tot problemen geleid heeft. Ofwel, als de V250 NIET op de HSL rijdt zal hij het gewoon probleemloos doen. Maar dan heeft dat dure gevaarte geen enkele meerwaarde meer omdatie dan aan ik geloof vmax 160 vast zit? (ok op Hanzelijn 200 maar dat is maar 1 stukje traject in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hanzelijn met 200 km/h moet ook met ETCS en het is de vraag of Prorail danwel IVW dit gaat toestaan onder 1500V.
Dan zie ik al geen verschil meer met de HSL.

Het is evident dat de overgang van ATB naar ETCS en zwakke plek is, maar er moeten toch genoeg mogelijkheden zijn om dat te verbeteren. Per slot van rekening rijden de Thalys en de E186 ook relatief probleemloos over de HSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Reed net door Bunnik:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nq5DLWX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PEHQXGJ.jpg

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En 't ding liet geen stukjes achter? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ook gespot net bij Bijlmer ArenA.

Ik neem wel aan dat de Belgen ook een evenredig deel van de risico's dragen bij het testen. Ookal hebben ze dan misschien op papier nog geen stellen. Immers reden de stellen in januari ook al voor de Belgen. Of kan de NMBS nu makkelijk terugtrekken en dat HiSpeed met de stellen en kosten blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:09:
Hanzelijn met 200 km/h moet ook met ETCS en het is de vraag of Prorail danwel IVW dit gaat toestaan onder 1500V.

Het is evident dat de overgang van ATB naar ETCS en zwakke plek is, maar er moeten toch genoeg mogelijkheden zijn om dat te verbeteren. Per slot van rekening rijden de Thalys en de E186 ook relatief probleemloos over de HSL.
Het enige puntje wat nog open ligt is het type ES-lassen wat op de Hanzelijn ligt hoor... die zijn gekeurd tot 160km/u, worden verder ook niet gebruikt door ETCS maar er wordt wel overheen gereden met 200km/u.
Dit issue loopt ook tussen Amsterdam en Utrecht, maar ik hoorde laatst dat de ICE daar richting de 200km/u heeft gereden, dus ik verwacht dat de ES-lassen binnenkort (binnen 5 jaar :P) worden vrijgegeven voor 200km/u.
(wat trouwens de weg voor meerdere 200km/u trajecten vrij maakt)

@Knightwolf
Waarom de V250 geen problemen heeft op het normale spoor is redelijk logisch aangezien hij daar met ATB rijdt... }:O

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ook op het 1500 V-net en op het 3 kV-net heeft de V250 wel eens stilgestaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29
Afgelopen week tussen Utrecht en Amsterdam eindelijk de V250 in levende lijve mogen aanschouwen. Niet zo lelijk als de foto's deden vermoeden, maar nog steeds geen schoonheid.

Maak tegenwoordig een paar keer per week gebruik van de trein tussen Utrecht en Arnhem... wat een rampenverbinding is dat zeg O.o. (en wat doen Veendaal en Driebergen daar als IC stations??). Het is dat het zo omslachtig is om van de vergoedingsregelijk gebruik te maken...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:29:
Afgelopen week tussen Utrecht en Amsterdam eindelijk de V250 in levende lijve mogen aanschouwen. Niet zo lelijk als de foto's deden vermoeden, maar nog steeds geen schoonheid.

Maak tegenwoordig een paar keer per week gebruik van de trein tussen Utrecht en Arnhem... wat een rampenverbinding is dat zeg O.o. (en wat doen Veendaal en Driebergen daar als IC stations??). Het is dat het zo omslachtig is om van de vergoedingsregelijk gebruik te maken...
Driebergen-Zeist wordt na de ombouw geen IC station meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
ArcticWolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:32:
[...]
Driebergen-Zeist wordt na de ombouw geen IC station meer :-)
Dat kan dan immers makkelijker vanwege de passeersporen die het station krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ach, Heemstede-Aerdenhout is ook nog altijd een IC-station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
200 of 300 km/u vind ik nogal een gigantisch verschil eigenlijk, hoe kun je dat niet zien? En al zou er geen verschil zijn, wat dan nog? Lekker belangrijk.
Idd, kan er met m'n kop niet bij waarom dat voor die V250 nog steeds een probleem is terwijl ze zoveel van de Thalys kunnen overnemen.

En waarom wordt er hier de ene keer over ETCS en de andere keer over ERTMS gesproken terwijl ETCS volgens wikipedia onderdeel van ERTMS en dus in feite hetzelfde is?
Jeoh schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:06:
En Overveen

[ Voor 72% gewijzigd door Knightwolf op 31-05-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leiden Lammerschans ook nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

vooghel

Cunning linguist

Jeoh schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:06:
Op de 2600 route (Vlissingen-)Roosendaal-Amsterdam stopt de IC ook op stations die niet echt IC-stations zijn, zoals Blaak, Schiedam, Laan van NOI, Sloterdijk en Lelylaan. Voorheen werd daar hard voorbijgedenderd, nu is de 2600 meer een sneltrein geworden...

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er waren niet alleen softwareproblemen. Schokkende foto's bij VRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
LOL, hebben ze die kabel (dat met dat gele) nu met ducttape (of iets van die trant) ge'fixed'? Damn, da's wel héél erg :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik hoop dat deze foto's de doorbraak geven dat Ansaldobreda gevaarlijk prutswerk aflevert, en dat de NS de treinen om deze redenen terug moet sturen en het contract moeten laten ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

vooghel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:45:
[...]

Op de 2600 route (Vlissingen-)Roosendaal-Amsterdam stopt de IC ook op stations die niet echt IC-stations zijn, zoals Blaak, Schiedam, Laan van NOI, Sloterdijk en Lelylaan. Voorheen werd daar hard voorbijgedenderd, nu is de 2600 meer een sneltrein geworden...
Sloterdijk is gewoon een IC-station hoor (en terecht). De rest is inderdaad nogal twijfelachtig, hoewel ik hoorde dat Rotterdam lobbyde om Blaak ook een 'echt' IC-station te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Amsterdam-Lelylaan was vroeger (tot 1996) ook een intercitystation, o.a. de Beneluxtrein stopte er, net als de Intercities van/naar Vlissingen/Groningen/Berlijn. Pas later werd het gedegradeerd tot sneltreinstation.

En Blaak *is* toch al een Intercity station? O.a. de 2100/2200 stoppen er...

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 31-05-2013 16:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Volgens de persconferentie is er nog meer mis met de trein:
- Remsysteem Fyra voldoet voor snelheden t, 160 km/u, maar niet wensbaar voor hogesnelheidstreinen
- Batterysysteem Fyra- onder zitplaatsen reizigers- tijdens testen in brand gevlogen ...
- NMBS topman noemt allerlei tekortkomingen van de Fyra. Bijv. verhoogde kans op Asbreuk.

Plus dat het 22 maanden volgens NMBS kost om de trein veilig te krijgen. NMBS noemt zojuist de manier van werken in de fabriek 'ondermaats'. Ook een revisie van de treinen zou te duur kosten....

Conclusie: België kapt er mee, contract wordt ontbonden, en NMBS heeft alleen een voorschot betaald, niet de volledige kosten van de bestelling.

Kom d'r maar in Mansveld en Meerstadt ;) ;) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Totaal meer dan 3000 negatieve punten terwijl je er maximaal 10 mag hebben bij een trein? Holy shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Alex) schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:46:
Er waren niet alleen softwareproblemen. Schokkende foto's bij VRT.
Omfg! :X
AW_Bos schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:36:
Volgens de persconferentie is er nog meer mis met de trein:
- Remsysteem Fyra voldoet voor snelheden t, 160 km/u, maar niet wensbaar voor hogesnelheidstreinen
- Batterysysteem Fyra- onder zitplaatsen reizigers- tijdens testen in brand gevlogen ...
- NMBS topman noemt allerlei tekortkomingen van de Fyra. Bijv. verhoogde kans op Asbreuk.

Plus dat het 22 maanden volgens NMBS kost om de trein veilig te krijgen. NMBS noemt zojuist de manier van werken in de fabriek 'ondermaats'. Ook een revisie van de treinen zou te duur kosten....

Conclusie: België kapt er mee, contract wordt ontbonden, en NMBS heeft alleen een voorschot betaald, niet de volledige kosten van de bestelling.

Kom d'r maar in Mansveld en Meerstadt ;) ;) ;)
Omfg again :X
Dit lijkt me toch echt meer dan reden genoeg om ze terug naar Italië te sturen en alle geld terug te krijgen. Het is zo te lezen en te zien heel veel erger dan gewoon wat kinderziekten/opstartproblemen! Het is gewoon een groot rampgeval :X

Vind het gezien wat ik nu weet al meevallen dat er nog geen mensen gewond geraakt zijn door dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:01:
[...]

Omfg! :X

[...]

Omfg again :X
Dit lijkt me toch echt meer dan reden genoeg om ze terug naar Italië te sturen en alle geld terug te krijgen. Het is zo te lezen en te zien heel veel erger dan gewoon wat kinderziekten/opstartproblemen! Het is gewoon een groot rampgeval :X

Vind het gezien wat ik nu weet al meevallen dat er nog geen mensen gewond geraakt zijn door dat ding.
Geld terugkrijgen valt niet mee... aangezien het bedrijf een negatieve balans heeft van 1 miljard :X, dus waar willen ze het geld vandaan halen... maar goed. Dat wordt dus een -90 miljoen op de eindbalans voor NSH :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die kans lijkt me idd redelijk groot ja. Van een kale kip kan je niet plukken immers.

Daarbovenop natuurlijk zaken als reputatieschade en de kosten die gemaakt moeten worden voor allerlei tijdelijke voorzieningen. En de kosten van een nieuwe aanbestedingsronde.

Ben benieuwd wat HiSpeed nu gaat doen, ze zitten nu tussen wal en schip. Zo rijd er geen échte hogesnelheidstrein (los van de Thalys, uiteraard) over de HSL voor 2015/2016 ofzo. Tegen de tijd dat die gaan rijden is het spoor bij wijze van spreken alweer aan vervanging toe :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:13:
Die kans lijkt me idd redelijk groot ja. Van een kale kip kan je niet plukken immers.

Daarbovenop natuurlijk zaken als reputatieschade en de kosten die gemaakt moeten worden voor allerlei tijdelijke voorzieningen. En de kosten van een nieuwe aanbestedingsronde.

Ben benieuwd wat HiSpeed nu gaat doen, ze zitten nu tussen wal en schip. Zo rijd er geen échte hogesnelheidstrein (los van de Thalys, uiteraard) over de HSL voor 2015/2016 ofzo. Tegen de tijd dat die gaan rijden is het spoor bij wijze van spreken alweer aan vervanging toe :X
Ze hebben UIC60 spoorstaven en indirecte verstelbare bevestiging toegepast met een alignement op 300km/u ;)
Het spoor hoeft de aankomende jaren echt niet vervangen te worden. Het is (naar mijn weten) de meest duurzame (wel kostbare) spoorconstructie die er mogelijk is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Let op "bij wijze van spreken" ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:20:
Let op "bij wijze van spreken" ;)
:'( /need sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Maar dan blijft het een raar verhaal dat dat ding in een paar weken winter compleet naar de klote gaat en in de jaren ervoor tijdens het testen blijkbaar nooit zulke constructiefouten naar boven zijn gekomen. Of hebben ze bij de acceptatie van de treinstellen zitten slapen? Of hebben ze het spoor en de trein nagebouwd in minitrix opstelling en op de vergadertafel van wat omhoog gevallen managers zitten testen?

Blijf het trouwens ook maar raar vinden dat een gezamenlijk project van NMBS en NS toch telkens apart beslissingen neemt. Geeft ook te denken over de constructie/opzet van dit HSL project. Maar gelukkig wacht NL nog even een maandje met het besluit, dan is de tape vast wel weggewerkt :z

[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 31-05-2013 17:27 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:51
Afgezien daarvan is het ook wel eens leuk om te lezen dat er een keer niet voor de kneuter-oplossing gekozen is, met betrekking tot de constructie van dat spoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ze vallen uit elkaar de fyra's, volgens de foto's die de nmbs vrijgegeven heeft.

http://www.deredactie.be/...nnenland/130531_Fyra_NMBS

http://www.deredactie.be/...land/130531_Fyra_defecten

Afbeeldingslocatie: http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1644311!image/2589593585.jpg_gen/derivatives/landscape670/2589593585.jpg

Grote foto's op bovenstaande url's.

edit

blijkbaar overgelezen was al gelinkt hier boven.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomsworld op 31-05-2013 17:32 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Prachtig. :D Als NSHS nu nog door gaat hebben ze een stel idioten in het bestuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 31-05-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27

MBV

Knightwolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Idd, kan er met m'n kop niet bij waarom dat voor die V250 nog steeds een probleem is terwijl ze zoveel van de Thalys kunnen overnemen.
In het blad De Ingenieur stond een poos geleden een uitgebreide beschrijving van de Fyra problemen. Een bekend zwaktepunt is de overschakeling van het Belgische naar het Nederlandse GSM-netwerk. Daarvoor moeten de modems opnieuw worden geïnitialiseerd, en dat gaat af en toe fout. Zodra minder dan 2 modems verbinding met de verkeersleiding hebben, gaat het ding in noodremming (of zoiets). Misschien weten we het allemaal niet meer, maar de HSL had ook voor de Fyra allerlei problemen, juist daarmee. Daar zijn ze dus jaren mee aan het debuggen geweest, en na 2 jaar* debuggen werkt het betrouwbaar. De Fyra ERTMS software is voor die 2 jaar debuggen geforked en aangepast aan de rest van de software in de trein.
Aangezien het veiligheidssoftware is zal dat wel uitgebreid gereviewed en gecertificeerd moeten worden voor ze die software überhaupt in de trein mogen laden, vandaar dat in De Ingenieur het oordeel werd geveld dat ze nooit een werkende versie konden hebben voor de deadline.
Ik weet de exacte tijd niet meer, mag je vervangen door 'lang'

Dit hele drama doet me eraan denken dat low-level software vaak electronicaproblemen moet oplossen, een ADC of DAC die te langzaam geïnitialiseerd wordt etc. Met de foto's die ik nu van de Fyra heb gezien kan ik me voorstellen dat ze dat in de software niet kunnen oplossen :+
En waarom wordt er hier de ene keer over ETCS en de andere keer over ERTMS gesproken terwijl ETCS volgens wikipedia onderdeel van ERTMS en dus in feite hetzelfde is?
Gokje:
The two main components of ERTMS are the European Train Control System (ETCS), a standard for in-cab train control, and GSM-R, the GSM mobile communications standard for railway operations.[2] The equipment can further be subdivided between on-board and infrastructure equipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
wildhagen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:13:
Ben benieuwd wat HiSpeed nu gaat doen, ze zitten nu tussen wal en schip. Zo rijd er geen échte hogesnelheidstrein (los van de Thalys, uiteraard) over de HSL voor 2015/2016 ofzo.
Extra stimulans om die Eurostar vanuit London eens door te trekken naar Amsterdam?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gelukkig is in de 21e eeuw alles online te vinden:

- Foto's schade V250
- Presentatie NMBS inclusief foto's en problemen
- Persconferentie (video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Duidelijke presentatie van onze Belgische buren. Die bevroren toeter ook :+ Er is in ieder geval in België wel besluitvaardigheid, ze hadden dat al veel eerder kunnen doen maar hebben toch een aantal rapportages afgewacht. Hebben ze die nu zelf laten doen en NS weer een eigen? Zou me niets verbazen eigenlijk. Ik zou de treinen niet eens over het spoor terug laten rijden trouwens...

Als je dit soort dingen leest, dan mogen de mensen die testritten maken wel flinke gevarentoeslag krijgen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59

PeaceNlove

Deugleuter

Met een beetje mazzel kunnen deze krengen wel gelijk met Mat64 naar de sloop. Wat een vernietigende conclusies die gequote worden zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PeaceNlove schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:55:
Met een beetje mazzel kunnen deze krengen wel gelijk met Mat64 naar de sloop. Wat een vernietigende conclusies die gequote worden zeg!
De mat64 was gewoon financieel afgeschreven... en er rijden gewoon nog mat64 rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wow, ik word wel even stil van die pdf zeg... wat een prutswerk!

Op het eind staat trouwens wel iets interessants wat betreft oplossing voor de reizigers: een studie uitvoeren naar treinverkeer tussen Eindhoven en Antwerpen!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Heb de tekst niet gelezen, maar de foto's in die PDF spreken al boekdelen. Holy shit wat een prutswerk :o

Wat mij betreft niet eens meer terug naar Italie, maar zoals hierboven gezegt regelrecht naar de sloop en nooit meer proberen om het gefixed te krijgen. Proberen te fixen is 100% weggegooide tijd en geld.

Mansveld wil snel duidelijkheid NS over Fyra

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 31-05-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:19:
Heb de tekst niet gelezen, maar de foto's in die PDF spreken al boekdelen. Holy shit wat een prutswerk :o

Wat mij betreft niet eens meer terug naar Italie, maar zoals hierboven gezegt regelrecht naar de sloop en nooit meer proberen om het gefixed te krijgen. Proberen te fixen is 100% weggegooide tijd en geld.

http://www.nu.nl/politiek...uidelijkheid-ns-fyra.html
Zul je zien dat de koppeling afbreekt tijdens de rit naar de sloop :+

edit:
damn @ die persconferentie 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Misschien kunnen ze een stel schenken aan de eigenaar van café De Amsterdamsche Tram bij Sloterdijk
Afbeeldingslocatie: http://www.rocva.nl/mbo/overrocva/nieuws/publishingimages/tram_groot.jpg
Kan 'ie z'n café uitbreiden :o Wel een naamswijziging naar "De Italiaanse Flop" natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Sefyu op 31-05-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Is die 4 maanden alleen maar een soort uitstel geweest? Of zou er door de fabrikant verschrikkelijk hard zijn nagedacht om de problemen van de Fyra aan te pakken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Laatst online: 22-09 20:19
Die 3 maanden (+wat extra) zaten natuurlijk in het contract, zodat ansaldo met een oplossing kan komen. Ik heb begrepen dat deze 4 maanden aangegrepen zijn door de NS en NMBS om extern, onafhankelijk onderzoek te laten doen naar deze doodskist op wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

.

[ Voor 98% gewijzigd door Maasluip op 31-05-2013 19:52 . Reden: oh, dat was al gepost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:35:
Is die 4 maanden alleen maar een soort uitstel geweest? Of zou er door de fabrikant verschrikkelijk hard zijn nagedacht om de problemen van de Fyra aan te pakken?
te horen aan die presentatie heeft de fabrikant nog niks maar dan nog helemaal niks aan die treinstellen gedaan.
27 problemen erkent waarvan 1 geïnitieerd maar nog niet uitgevoerd.... dat wilt wel wat zeggen over AB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:49

epic_gram

undercover moderator

Pff wat een stel beunhazen ook daar in Italie :')

Geef een random TU of technisch HBO de opdracht om met studenten zo'n trein te maken en je hebt al een beter product. Dingen als zwerfstroom zijn zo ontzettend dom gewoon :(

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De hele faal was de aanbesteding... de eisen en pre-kwalificatie waren gewoon niet goed uitgevoerd, daarbij kwam ook nog eens de wetgeving om de hoek kijken dat je niet 123 een opdracht niet kan gunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Knightwolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:11:
[...]

200 of 300 km/u vind ik nogal een gigantisch verschil eigenlijk, hoe kun je dat niet zien? En al zou er geen verschil zijn, wat dan nog? Lekker belangrijk.
25 kV en ETCS en 25kV en ETCS. Als de trein op de Hanzelijn 200 kan rijden moet die dat ook op de HSL kunnen. Overigens mag V250 maar 250 km/h, maar dat is niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Maasluip schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:07:
[...]

25 kV en ETCS en 25kV en ETCS.
?
Als de trein op de Hanzelijn 200 kan rijden moet die dat ook op de HSL kunnen.
Dat kan toch ook prima? De Thalys rijdt er zelfs 300 dus 200 op de HSL kan ook prima.
Overigens mag V250 maar 250 km/h, maar dat is niet zo belangrijk.
De Fyra ja, de Thalys rijdt daar 300. Het ging om het traject, niet om de trein. De HSL als spoorlijn op zich zal wat dat betreft altijd een groot verschil blijven boven regulier spoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 31-05-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ff een heel ander onderwerp... wie gaat er morgen / overmorgen naar de Noordzuidlijn opendagen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:48
Ik!

[ Voor 190% gewijzigd door perslucht op 31-05-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:49
Samenvatting is simpel :
heel slecht ontwerp
heel slecht uitgevoerd
heel slecht gecontroleerd (de kwaliteitsrapportage was prima, maar weerspiegelde de werkelijkheid niet)
problemen heel slecht opgepakt
heel slechte en heel tijdelijke oplossingen.
Nu is het voor die Belgen wel eenvoudiger, want die hadden nog niets afgenomen van AB.

Als je dan de financiële situatie van AB ziet lijkt het toch op ouderwets degelijk maffia werk, dat is tenminste wel goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nice! :D ik zit nu sinds oktober op het project, is toch wel een erg interessant project ondanks alle tegenslagen :/
Neem wel een stofmasker mee :p de tunnel onder het IJ is een en al stof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ik ben er al rond 10 uur, ik zie wel waar ik allemaal ga kijken. Ik weet ook niet wat er allemaal precies te zien is.
Ik volg het zelf al jaren, loop ook elke keer als ik op het Rokin ben even naar beneden :P Blijft mooi hoe ze zo'n tunnel aanleggen in zo'n moeras als Amsterdam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
perslucht schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:11:
Ik ben er al rond 10 uur, ik zie wel waar ik allemaal ga kijken. Ik weet ook niet wat er allemaal precies te zien is.
Ik volg het zelf al jaren, loop ook elke keer als ik op het Rokin ben even naar beneden :P Blijft mooi hoe ze zo'n tunnel aanleggen in zo'n moeras als Amsterdam :P
hahah, tja de zetting of stijging is enkele centimeters (verschilt per jaar in welke richting en aan de grondwaterstand)

hier wat foto's van de afbouw van Noord tot Sixhaven (buikerslotermeerplein)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-U_DC2AV91j4/Uaj1wVH767I/AAAAAAAAA1g/ZGrol4S9W9M/w393-h698-no/IMG20130530145150083.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-LEhO1LR9Hpo/Uaj1yucCt-I/AAAAAAAAA1o/8iO2JXzKPcM/w970-h546-no/IMG20130530145410628.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-bC_YfuOrIhc/Uaj1037qvOI/AAAAAAAAA1w/FGLnWlMHPsI/w970-h546-no/IMG20130530145655551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nog even over de Fyra: hoe kan zoiets eigenlijk worden toegelaten? Waarom zijn deze problemen niet eerder gevonden? Sommige punten zijn ronduit gevaarlijk.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Dat zijn leuke plaatjes! Jeetje, ik wist niet dat ze daar al zover waren joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
perslucht schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:15:
Dat zijn leuke plaatjes! Jeetje, ik wist niet dat ze daar al zover waren joh.
heheh dat is het opstel/keer terrein Noord, naar Sixhaven vanaf station Noord lopen er maar 2 ;) al zijn er bij Sixhaven weer 3... 1 keerspoor. Bij Sixhaven zit ook de voorbereiding op de uitbreiding richting Zaandam in het betonwerk. Bij Noord is ook al rekening gehouden met de uitbreiding richting Purmerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ik moet mij toch maar eens meer verdiepen in alle toekomstplannen daar. Komt er nou ook nog eens een lijntje naar Uithoorn (en wellicht verder) over de oude spoorlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
perslucht schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:20:
Ik moet mij toch maar eens meer verdiepen in alle toekomstplannen daar. Komt er nou ook nog eens een lijntje naar Uithoorn (en wellicht verder) over de oude spoorlijn?
Volgens mij is de Oost-westlijn eerst aan de beurt... in 2027.
Daarnaast is er vanwege wat vertraging aan de NZL het Zuiddok (projectgroep) zich ermee gaan bemoeien en worden er nu dingen uit 2027 richting 2017 geschoven (dit horen we 1 juli) Zodat er wat meer wijzigingen op de zuidtak gaan plaatsvinden mbt Amstelveenlijn, die in 2015 deels verlegd wordt.

etc... ik weet het ook nog allemaal zo net niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Knightwolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:19:

Wat lijkt dit toch ongelooflijk beangstigend veel op hoe IT projecten vaak worden uitgevoerd. Werk gaat naar India (want die zijn goedkoper), maar het duurt niet zelden langer en wat er dan terug komt is dikwijls zo zwaar onder de maat dat er gewoon geen redden meer aan is.

Maar ja, het is initieel goedkoper he? En dat is een worst die weinigen kunnen weerstaan.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Dit is een tactiek die bij veel bedrijven wordt gebruikt en (helaas) ook nog vaak werkt:
Bied een een product aan die significant goedkoper is dan die van de concurent. Nadat het contract is getekend en het product half af is kom je met allerlei meerkosten om aan randvoorwaarden te kunnen voldoen die niet in het contract staan, maar die toch noodzakelijk is om het product correct werkend te krijgen.
Het resultaat is een product wat veel meer heeft gekost dan oorspronkelijk was begroot. Of het project stopt halverwege en geleverde product is vrijwel onbruikbaar.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bron trouwens
Spoorwegdirecteur Marc Descheemaecker haalde in de persconferentie keihard uit naar de bouwers, maar wel met een uiterst vriendelijk Vlaams accent. Dit zorgde voor een vermakelijke persconferentie, waarvan TPO de mooiste uitspraken voor u op een rij zette:

“Roestende assen kunnen leiden tot versnelde asbreuk en dat is geen goed idee bij een rijdende trein.”

“Ik aanvaard dat er in Italië minder sneeuwval is, maar vochtinbrenging in elektronische componenten blijft af te raden”

“Zelfs met bijkomende bescherming was er versnelde veroudering vastgesteld.”

“De hoorn die alarm zou moeten geven bij noodgevallen is volgelopen met sneeuw en kan dus geen geluid meer maken.”

“Dit is het plaatje dat aantoont dat de batterijen gewoon in brand vlogen.”

“Die batterijen bevinden zich onder de passagierszone, dat is gevaarlijk.”

“Dan komen we aan de remmen. Het remsysteem is eigenlijk ontworpen voor klassieke treinen die 160 per uur rijden. Niet voor treinen die 250 rijden.”

“De treinen zijn al aan het roesten voordat ze ook maar 1 maand de reiziger hebben kunnen dienen.”

“Na 4 maanden kunnen we nog twee treinen testen, de rest is kapot.”

“Wij schatten in dat het 22 tot 24 maanden duurt om alle problemen op te lossen, als alles goed gaat, dan zouden we pas in 2015 kunnen rijden, 7 a 8 jaar na de beloofde leveringsdatum.”

“Het productiemanagement in de fabrieken is ondermaats, anders zou niet iedereen aan de trein kunnen bouwen op zijn eigen manier.”

“AnsaldoBreda heeft een cashflow van min 500 miljoen in 2011 bij een omzet 300 miljoen, dat is niet goed.”

“Het zou humoristisch zijn, mocht het niet zo pijnlijk zijn.”

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij AnsaldoBreda denken ze er zo het hunne van...
Leverancier Fyra 'verbijsterd, ontzet en teleurgesteld' over besluit België

Fyra-leverancier AnsaldoBreda is verbijsterd over het besluit van de Belgische Spoorwegen (NMBS) om te stoppen met de Fyra. Dat schrijft het Italiaanse bedrijf in een persbericht. Het bedrijf is "ontzet en teleurgesteld" door de mededelingen op de persconferentie vandaag.
Meer: http://www.nrc.nl/nieuws/...teld-over-besluit-belgie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
'NS kan gewoon doorgaan'

Het besluit van NMBS zou volgens de Italianen niet zijn ingegeven door technische redenen. De NOS meldt dat een woordvoerder van AnsaldoBreda vanavond in Nieuwsuur zegt dat de NS gewoon door kan gaan met de treinen.
grin... en dan? Ze worden never nooit geaccepteerd in België... duur treintje voor Amsterdam - Breda 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe bedoel je? Ik maak alleen de vergelijking dat Hanzelijn met 25kV en ETCS hetzelfde is als HSL met 25kV en ETCS.
[...]

Dat kan toch ook prima? De Thalys rijdt er zelfs 300 dus 200 op de HSL kan ook prima.

[...]

De Fyra ja, de Thalys rijdt daar 300. Het ging om het traject, niet om de trein. De HSL als spoorlijn op zich zal wat dat betreft altijd een groot verschil blijven boven regulier spoor.
Ik had het over de Hanzelijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Maasluip schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:19:
[...]

Hoe bedoel je? Ik maak alleen de vergelijking dat Hanzelijn met 25kV en ETCS hetzelfde is als HSL met 25kV en ETCS.
Ja da's prima toch?
Ik had het over de Hanzelijn.
Hanzelijn = regulier spoor, maar dan wat moderner.

Jij zei dit:
Waarom zou het niet toegestaan zijn dan? Dat is wat ik zeg, lekker belangrijk, HSL lekker HSL laten zijn en gewoon spoor lekker gewoon spoor laten zijn, ook als er (bijna) geen snelheidsverschil tussen zit. Waarvan ik dan weer zeg dat dat verschil er altijd zal blijven, aangezien HSL ook geschikt is voor 300 (en dat ook gereden wordt) en dat snelheidsverschil vs regulier spoor er altijd zal zijn. Daarom vraag ik me af hoe je dan geen verschil ziet tussen regulier spoor en de HSL.
ArcticWolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:26:

grin... en dan? Ze worden never nooit geaccepteerd in België... duur treintje voor Amsterdam - Breda 8)7
Wat ze evt kunnen doen, zuig het idee spontaan uit m'n duim, is de HSL vanaf Amsterdam doortrekken richting Groningen. Da's tenminste een fatsoenlijke afstand om nut van die extra snelheid te hebben. Enige stop tussen Amsterdam en Groningen stel ik voor ergens halverwege, Zwolle of zo.

HSL doortrekken kost een bak geld en tijd, maar dan heb je tenminste nog wat aan die trein (mits hij probleem-vrij wordt uiteraard) :P en reizigers zullen er ook bij gebaat zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door Knightwolf op 01-06-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Die NMBS persconferentie, holy shit :popcorn: , droogkloterige understated presentatie ook.

Na de plaatjes die de NMBS vandaag heeft laten zien gaat geen reiziger hier ooit toch nog instappen? Eigenlijk kijk ik met stijgende verbazing naar het feit dat dit ding bijna 3 maanden heeft rondgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Laatst online: 22:27
Knightwolf schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:03:
Wat ze evt kunnen doen, zuig het idee spontaan uit m'n duim, is de HSL vanaf Amsterdam doortrekken richting Groningen. Da's tenminste een fatsoenlijke afstand om nut van die extra snelheid te hebben. Enige stop tussen Amsterdam en Groningen stel ik voor ergens halverwege, Zwolle of zo.

HSL doortrekken kost een bak geld en tijd, maar dan heb je tenminste nog wat aan die trein (mits hij probleem-vrij wordt uiteraard) :P en reizigers zullen er ook bij gebaat zijn.
Op zich helemaal niet zo'n gek idee, als de Fyra over de hanzelijn kan.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
^Weet je zeker dat je dit op het spoor wil hebben? :X

Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1119.photobucket.com/albums/k639/busfotodotnl/V250-15.jpg
Pagina: 1 ... 125 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!