Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.078 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet je zeker dat ze er geen trein aan hebben gehangen? Ik wacht altijd op Amsterdam CS op de trein en dan komt er een 4tje of 6je aangereden en dan komt er 4 minuten later nog de trein uit Schagen/Den Helder aan.
Dus ik wacht zelf altijd op de 2e trein want die is een stuk leger ;)
(als de trein voorbij is en het dwergseintje langs het spoor begint geel te knipperen betekent dat er nog 1tje komt)

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 23-05-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Dat weet ik niet, niks gezien, gevoeld of gehoord. Maar kan best dat het zo was hoor. Niet op gelet toen ik in Den Bosch uitgestapt was.

[ Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 23-05-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Knightwolf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:29:
Ik ben van de 1e klas waar ik per ongeluk zat naar de 2e klas verhuisd toen ik er achter kwam om moeilijkheden te voorkomen, voor het geval er een conducteur langs zou komen. Eenmaal in de 2e klas kwam die inderdaad langs... maar dan ook letterlijk langs, hij keek rond naar iedereen, liep rustig, maar hij controleerde niemand!? Ook handig...
Dat noemen ze een serviceronde. Als je vragen hebt kun je die stellen, en anders is de conducteur snel klaar en kan hij weer gaan zitten. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefyu schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:19:
Werd er echt "tien minuten" gezegd? Normaal noemen ze dat "enkele minuten"...
Dat is bij een aankondiging van een doorgaande trein, nee hier werd duidelijk gezegd dat het een bericht was voor mensen die iemand kommen ophalen van de euregiobahn, juist omdat deze heerlen(waar ik het hoorde) als eindbestemming heeft vond ik het zo vreemd dat zo bericht word omgeroepen op het perron.

De tekst was ongeveer:

Dit is een mededeling voor mensen die wachten op passagiers uit de euregiobahn van 13:xx
Deze trein heeft 10 minuten vertraging en zal binnen enkele minuten aankomen op spoor 1

2 minuten later kwam hij inderdaad aan met dik +10 op de klok.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Alex) schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:52:
[...]

Dat noemen ze een serviceronde. Als je vragen hebt kun je die stellen, en anders is de conducteur snel klaar en kan hij weer gaan zitten. ;)
Ok da's nieuw voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

Alex) schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:52:
[...]
Dat noemen ze een serviceronde. Als je vragen hebt kun je die stellen, en anders is de conducteur snel klaar en kan hij weer gaan zitten.
Goed idee.
Beter dan mij wakker maken voor controle ... iemand die slaapt heeft een zuiver geweten en een geldig vervoersbewijs toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Sefyu schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:19:
Werd er echt "tien minuten" gezegd? Normaal noemen ze dat "enkele minuten"...
Enkele minuten = <5
5 minuten = 5-10
10 minuten = 10-15
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hier de fotootjes van gisterenmiddag.

De trein waar ik uit kwam, ik denk dat het een 6-bak was op de heenweg:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0348.jpg

De gigantische stationsoverkapping:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0354.jpg

Imposant gebouw:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0358.jpg

ICE:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0386.jpg

Een echte Duitse en geen Nederlandse? Wat doet die hier?

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0387.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0389.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0390.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0391.jpg

Mijn trein in aantocht:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0393.jpg

Vanuit mijn trein voor vertrek:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0395.jpg

En op station van Den Bosch is het wel een puinhoop zeg :o Spoor 4 ligt er al wel maar nog lang niet klaar, en sporen 5 en 6 gewoon pleite. Dat kun je wel een stevige renovatie noemen zeg, haha :P

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0398.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0401.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Treinen/DSCN0410.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:10
The fuck zijn ze in Den Bosch aan het doen? :D
Gaat dat station ook helemaal op de schop?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WernerL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 06:26:
http://www.prorail.nl/PUB...BOSCH/Pages/DenBosch.aspx

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Yeah Den Bosch is een behoorlijk groot contract.

En de conducteur net: het volgende hotel is... Uh nee het volgende station is Amsterdam Amstel. 8)7 die zat al met zijn hoofd in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
WernerL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 06:26:
Jup, zelfs 2 weken dicht naar Utrecht / Nijmegen eind juni/begin juli. De perrons zijn nu ook wel echt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 13:06
Vraagje voor de kenners, hoe lang is de langste lorry die over het spoor mag?

Ik probeer namelijk iets te bedenken om voorgemonteerde RHS-balken te vervoeren over het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AvonW schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:06:
Vraagje voor de kenners, hoe lang is de langste lorry die over het spoor mag?

Ik probeer namelijk iets te bedenken om voorgemonteerde RHS-balken te vervoeren over het spoor.
Langste lorry of langste wat je mag vervoeren?

met KLS mag je 120m vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 18:28
Vanaf morgen zal VIRM 9525 (de Olympische) ontstickert worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.spoorrob.nl/img_productlarge/virm_9525.jpg
Een echte Duitse en geen Nederlandse? Wat doet die hier?
NS HiSpeed en DB werken samen op deze verbinding. Een aantal ICE3 stellen (ICE3M) is hiervoor speciaal geschikt. NS HiSpeed heeft hiervoor een aantal stellen en DB ook. Dit is dus gewoon normaal. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door KoploperMau op 24-05-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
ArcticWolf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:12:
[...]

Nou, het zit zo. De RHS balken die geplaatst gaan worden zullen een flinke lengte hebben. Ik vroeg mij af of het mogelijk was deze per spoor te vervoeren. Het is een mogelijkheid dat ze in stukken geleverd gaan worden maar dan nog; hoelang mag zo'n lorry zijn?
De steunpunten van de balken mogen niet gaan verdraaien ten opzicht van elkaar en moeten daarom op één lorry liggen. Daarom wil ik graag weten hoelang de langste en 'reguliere' lorry's zijn.

Wat bedoel je met een KLS? Vast niet iemand met Kleine–Levin syndrome :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AvonW schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:17:
[...]

Nou, het zit zo. De RHS balken die geplaatst gaan worden zullen een flinke lengte hebben. Ik vroeg mij af of het mogelijk was deze per spoor te vervoeren. Het is een mogelijkheid dat ze in stukken geleverd gaan worden maar dan nog; hoelang mag zo'n lorry zijn?
De steunpunten van de balken mogen niet gaan verdraaien ten opzicht van elkaar en moeten daarom op één lorry liggen. Daarom wil ik graag weten hoelang de langste en 'reguliere' lorry's zijn.

;)

http://www.voestalpine.co.../productflyers_transport/

dat is wel iets voor jou gok ik.

excuus KLS = 60m max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AvonW schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:17:
[...]

Kls is een type platte wagen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.goederenwagens.nl/gallery3/var/albums/Type-K/K-Kls-Wagens/NL-23843364_Kls_400-731/20050506_LageZwaluwe_IMG_8165.jpg?m=1331992618

(de blauwe dus)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
Dank jullie,

Hier heb ik inderdaad wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eypo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Jup, zelfs 2 weken dicht naar Utrecht / Nijmegen eind juni/begin juli. De perrons zijn nu ook wel echt lang.
Dat gaat nog leuk worden. In de eerste week van juli moet ik - met fiets - met de trein van Veenendaal West naar Tilburg en 's avonds weer terug. En da's via Den Bosch dus....

De perrons zijn inderdaad belachelijk lang tegenwoordig. We moesten laatst overstappen van 7a naar 7b en dat was toch best een stukje lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

KoploperMau schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:17:
Vanaf morgen zal VIRM 9525 (de Olympische) ontstickert worden.
:'( waarom, die ziet er juist zo leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Contract wat men ooit voor die bestickering heeft afgesloten was allang verlopen. Dat contract was maar voor een bepaalde tijd. Inmiddels hebben de Olympische ICM's met de revisie naar ICMm hun oranje jasje verloren, de 9520 is nu koningstrein geworden en de 9525 (de laatste Olympische trein dus :) ) gaat nu op de reguliere manier weer terug naar het geel :)

:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Interessant, thanx :)
Eypo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. In Den Bosch is er wel ruimte in de lengte maar niet in de breedte. Als je dan meer intercity's van volle lengte (wat is dat tegenwoordig, 12 bakken?) kwijt wil moeten die achter elkaar langs 1 perron kunnen. Dan heb je dus een perron dat ruim 2x zo lang is als normaal voor een intercity nodig is :P

Ik denk dat de meeste bakken rond de 26 meter zijn? 2 IC's van elk 12 bakken = 24 bakken * 26 meter = 624 meter aan trein, dan nog ruimte er tussen waar de wissels naar het middenspoor liggen en nog wat overheadruimte op de uiteinden en je zit zo aan 650-700 meter :P
Ja da's best een eindje lopen van ene naar andere uiterste :X
ArcticWolf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:12:
[...]

120 meter onbuigbaar materiaal? Hoe moet dat door bochten heen? Dat is namelijk meer dan 4 intercty (ICR) wagons. Of begrijp ik iets verkeerd? :P
KoploperMau schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:17:

NS HiSpeed en DB werken samen op deze verbinding. Een aantal ICE3 stellen (ICE3M) is hiervoor speciaal geschikt. NS HiSpeed heeft hiervoor een aantal stellen en DB ook. Dit is dus gewoon normaal. ;)
Ok thanx. In het begin zag ik alleen maar ICE3's met DB-logo, en later alleen nog maar ICE3's met NS-logo en nog meer een DB-logo gezien. Nu zag ik weer een DB-logo dus dacht van, huh? Maar ok dat is dan toeval dat ik alle DB-versies gemist heb :P

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 24-05-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Knap veel toeval zelfs want de verhouding DB-NS ligt toch wel meer richting DB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@knightwolf
het was 60 meter ;) sorry. Maar maximum spoorstaaf lengte in 1x over het spoor vervoeren = 360m.. al buigt spoorstaaf redelijk mee.

http://www.flickr.com/photos/pr_man/7337492568/

(volgens mij is dat een 180m trein op de foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

-tom-562

Oliesjeik

Lekker dan, net een overstuur zusje aan de telefoon gehad, zat in de Veolia trein naar Roermond, hebben net een persoon aangereden. M'n zusje zat in de voorste coupe, die heeft van alles rond zien vliegen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, dan zal ze lang moeten wachten tot ze de trein uit kan denk ik.
Venlo-Nijmegen
Zaterdag 25 Mei 12:34

Oorzaak
Tussen Cuijk en Boxmeer rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen tussen Cuijk en Boxmeer.

Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

-tom-562

Oliesjeik

Ja, er werd omgeroepen dat ze voorlopig nog niet de trein uit mochten. Mede omdat ze dan ook het stoffelijk overschot zagen. Het schijnt nogal verspreid in een geul naast het spoor te liggen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:00

Fiber

Beaches are for storming.

Oeps, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Wordt tijd dat ze de hulp voor dit soort mensen eens wat beter organiseren, zou een hoop ellende schelen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:20
Ik weet niet hoe het bij Veolia gaat, maar bij NS wordt ook aan de passagiers gewoon hulp bij de verwerking van de schokkende gebeurtenis aangeboden. Het is wel nog altijd aan de persoon zelf om daar gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 22:21

larshack

Zonder melk en suiker

Weet iemand waarom er al 1,5-2 maand DDAR rijdt tussen Dn en Nm? Voorheen reden er altijd SGMm'etjes op dat traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dat is sinds de nieuwe dienstregeling in december vorig jaar al. Die worden nu planmatig ingezet. Bieden meer capacteit voor de drukke delen van het traject, zonder dat je dan direct met twee treinstellen hoeft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Dat ze rijden sinds de nieuwe dienstregeling kan inderdaad wel eens kloppen. Moet wel zeggen dat ze erg retro zijn, met hun groene interieur. Maar als ik het goed heb worden alle DDAR's toch verbouwd naar NID of zijn de stellen die nu rijden (soms i.c.m. een 1700 i.p.v. motorrijtuig) een restpartij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
-tom-562 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:29:
Ja, er werd omgeroepen dat ze voorlopig nog niet de trein uit mochten. Mede omdat ze dan ook het stoffelijk overschot zagen. Het schijnt nogal verspreid in een geul naast het spoor te liggen :X
Oh damn lekker dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De DDAR treinen (de dubbeldekkers met een echte locomotief) worden allemaal aan de kant gezet (ze zouden zelfs sinds April al niet meer planmatig ingezet moeten worden) en de tussenbakken van deze treinen worden gebruikt voor het verlengen van de DDZ/NID treinen naar 6 bakken.
De mDDM treinen (de dubbeldekkers met motorbak) worden allemaal omgebouwd naar DDZ/NID (DDZ is de interne naam, NID de naam die NS naar de pers toe gebruikt) en daarbij worden dan dus een aantal stellen verlengd naar 6 bakken i.p.v. 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

EDIT, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik was dinsdag dus naar Amsterdam, en heb idd heel veel DDAR bij Amsterdam Centraal aan de kant opgesteld zien staan, samen met een flinke hoeveelheid 1700-locs.
Erg jammer, want elke keer als ik zo'n 16/17/1800 zie denk ik, ja da's echt de mooiste loc op de wereld ooit gemaakt O+ en word ik bijna misselijk als er eentje vol graffiti zit (zoals dinsdag bij 2 het geval was :/ ). De treinenwereld gaat voor mij serieus saai worden als ze uit dienst gehaald worden :'(

.
En dan ff wat anders. Bij Amsterdam Centraal, tussen die DDAR's stond ook een antiek zwaar roestig TEE treinstel, helemaal in de originele kleur zover ik kon zien (dus zonder het blauw-geel dat ik nu op google vind). Nooit eerder irl gezien volgens mij. Wat doet die daar?
Even gegoogled en het moet deze zijn, er stond 1957 op iig, maar dus niet glanzend maar dof. En halve dak en delen van de zijkant was bruin van de roest.
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/anderen/EdB20070602_50-07.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 25-05-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is van de Stichting TEE Nederland, die 1957-2007 slaat op het 50-jarig jubileum uit 2007.

Wat hij specifiek in Amsterdam doet weet ik niet.

De bedoeling is dat hij iig in originele staar hersteld zal worden, ik weet alleen niet of het een statisch object gaat worden, of dat hij dienstvaardig wordt gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Knightwolf schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:26:
Erg jammer, want elke keer als ik zo'n 16/17/1800 zie denk ik, ja da's echt de mooiste loc op de wereld ooit gemaakt
[afbeelding]
Nee hoor, dat is de 1200 serie ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.archiefedwardbary.nl/images/fotos/nederland/ns/infrastructuur/spoorvern_hvs/Foto%2001%20-%20EB19720514-00000.jpg

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
@ Wildhagen: ah ok thanx
PaT schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:05:
[...]

[afbeelding]
Die heeft net als het laatste model 1100 (met neus) een erg hoge nostalgische waarde (voor mij iig), maar de mooiste blijf ik de 1600 vinden. Kwestie van smaak heh ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 25-05-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Het is pas een mooie loc als er stoom uit komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:05:
[...]

[afbeelding]
Nope, 1300 is mooier! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/anderen/RB1307.JPG

;)

Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 19:49

Killjoy

Klingon lawn products

Even een vraagje aan de bewoners van dit topic.

Mijn schoonvader is (eindelijk) eens aan het opruimen geslagen. En vandaag hebben we een armsein (hoofdsein NS, seinstelsel 1937) uitgegraven. Dat lag al enige jaren op een kamer stof te verzamelen. Idee is, om deze in de tuin aan de muur te bevestigen in de stand 'veilig'. Kan 'ie o.a. het daar al hangende Zwitserse armsein gezelschap houden.

Probleem is alleen, dat de seinarm toch wel enige aandacht behoeft. Op de achterkant zitten een paar roestblazen en de verf is ook aan de voorkant her en der wat afgebladderd. Dus daar moet wat aan gebeuren voordat we die het Hollandse klimaat weer laten trotseren.

Daar komt bij dat het ding ooit is overgeschilderd met een afwijkende (donkerder) kleur rood (zo te zien aan de onderliggende verflaag). Probleem is alleen dat ik niet kan achterhalen wat de kleurcode is die de NS gebruikte voor dergelijke seinen. Is er toevallig hier iemand die mij de goede kant op kan wijzen?

Project twee gaat worden om (gezien de bevestigingspositie in stand 'veilig') ook een groen licht te laten schijnen. Door een LED-lampje erachter. Dat wordt enig geëxperimenteer, aangezien het glas in het sein blauwig van kleur is (want de vroeger gebruikte gloeilampen gaven warmwit licht).

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Komt die kleur nou echt heel nauwkeurig? Ik zou gewoon een op het oog goede kleur rood pakken, verschil zie je toch niet als je er niet de goede kleur pal naast houdt. Is dat Zwitserse sein ook rood? Dan zou ik kijken of je die kleur kan (laten) opmeten en dan daarmee matchen.

Wbt die LEDs, er zijn tegenwoordig ook warmwitte LED's, en anders wellicht het glaasje vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Jeoh schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:11:
Het is pas een mooie loc als er stoom uit komt :+
Nee joh, juist met stroomafnemer en toonladder! O+

:+

Over de kleur rood: je zou het eens aan NS, de NVBS of het Spoorwegmuseum kunnen vragen. Grote kans dat zij zoiets nog wel uit hun archieven kunnen halen.

[ Voor 21% gewijzigd door Alex) op 25-05-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 19:49

Killjoy

Klingon lawn products

Knightwolf schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:43:
Komt die kleur nou echt heel nauwkeurig? Ik zou gewoon een op het oog goede kleur rood pakken, verschil zie je toch niet als je er niet de goede kleur pal naast houdt. Is dat Zwitserse sein ook rood? Dan zou ik kijken of je die kleur kan (laten) opmeten en dan daarmee matchen.
Niet echt, maar het zou toch wel leuk zijn als we de 'echte' kleur kunnen gebruiken. Het Zwitserse sein is inderdaad rood (met wit). Maar dat is ook een restauratieobject. De kleuraanduiding daarvan is 'Signalrot'. Wat de RhB daaronder verstaat, blijft vooralsnog een mysterie... In ieder geval is het niet wat Volkswagen verstaat onder signalrot :P
Wbt die LEDs, er zijn tegenwoordig ook warmwitte LED's, en anders wellicht het glaasje vervangen?
Glaasje van 50+ jaar oud vervangen is natuurlijk heiligschennis ;) . Weet jij toevallig goedkope LED lampen die geel/wit licht produceren en niet al te diep zijn (dus geen gloelampachtige vorm hebben)? De lichtbron mag namelijk niet te dicht bij het glas zitten. Moet wel het hele glas verlichten.
Alex) schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:48:
Over de kleur rood: je zou het eens aan NS, de NVBS of het Spoorwegmuseum kunnen vragen. Grote kans dat zij zoiets nog wel uit hun archieven kunnen halen.
Dat ik daar niet op ben gekomen... |:( Ik ga eens bij NVBS en Spoorwegmuseum informeren. Tnx !

[ Voor 13% gewijzigd door Killjoy op 26-05-2013 00:20 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Je kunt evt. ook een lokale museumspoorlijn kunnen proberen aangezien zij ook vaak ervaring hebben het restaureren van spoorobjecten.

Voor het seinlicht zou je ook verschillende kleuren leds kunnen gebruiken. Probeer eens een combinatie van witte en gele leds. Door de serieweerstand te veranderen kan je de lichtsterkte en dus de "gemiddelde" lichtkleur bepalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Onbekend op 26-05-2013 10:43 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Als je bij IKEA een lampje koopt die een kleurentemperatuur van rond de 3000K heeft, dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Daarvoor hoef je niet naar de ikea, lampen kun je bij elke bouwmarkt halen, ook warmwit LED-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag laatste dag dat ik eersteklas kan reizen met spoordeelwekenkaartje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:52:
Vandaag laatste dag dat ik eersteklas kan reizen met spoordeelwekenkaartje :(
Dat kaartje moest je toch sowieso afstempelen? Je komt over alsof je het meerdere dagen gebruikt? Of heb je 100 miljoen van dat soort kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Dat kaartje moest je toch sowieso afstempelen? Je komt over alsof je het meerdere dagen gebruikt? Of heb je 100 miljoen van dat soort kaartjes?
Ik heb er deze maand 7 van die krengen gebruikt, vrienden hebben altijd kaartjes over waar ze van weten dat ze niet gebruikt gaan worden :)
Jammer dat 1e klas abbo 55% duurder is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Is er afgelopen weekend een wijziging geweest in de dienstregeling? Sinds vandaag (althans ik merk het vanaf vandaag) blijft de trein van Hengelo naar Enschede 4 minuten extra wachten in Hengelo. Beetje nutteloos om daar 6 minuten stil te staan :/ Ik zie op ns.nl niets aangekondigd staan.

Of zou het met de werkzaamheden in Enschede te maken hebben (het begint al een aardige bouwput te worden)... maar dan nog hadden ze het wel even kunnen aankondigen :P

Edit: het NS twitter orakel zegt: "Is aangepast in de laatste maand. De trein van .26 en .56 doen er 4 minuten langer over. Dit is nodig ivm ruimte op spoor.". Dat dus de laatste dag, want vrijdag was ik netjes om .15 in de mooie stad en vandaag om .19. Nou ja, jammer dan. Hopelijk weer anders na half augustus als de facelift klaar is.

[ Voor 27% gewijzigd door Bastien op 27-05-2013 18:33 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
We zijn nog niet eens begonnen :p dus ruimte op het spoor hebben ze niet daarvoor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:04:
We zijn nog niet eens begonnen :p dus ruimte op het spoor hebben ze niet daarvoor nodig...
Nou, ik zag vanmiddag dat spoor 1 al opgeruimd is afgelopen weekend. Dus ze zullen wel later vertrekken uit Hengelo omdat er anders geen spoor met perron vrij is bij binnenkomst. Tenminste, dat is mijn aanname. En ze zijn al weken aan het kabels (op)graven. Dat het nog geen storingen heeft opgeleverd is een wonder :+

En ik las zojuist dat Enschede Drienerlo een keerstation gaat worden. Ook leuk, ben benieuwd of alle treinen daar dan gaan eindigen of dat er pendeltreinen gaan rijden naar Hengelo. Hopelijk is het in de zomer goed weer, ik kan beter op de fiets dan met de bus.

[ Voor 20% gewijzigd door Bastien op 27-05-2013 19:32 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Alex) schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:48:
[...]

Nee joh, juist met stroomafnemer en toonladder! O+

:+

Cool!

Hoe ontstaan die geluiden eigenlijk? Die vIRM's hebben (hadden?) ook altijd zo'n doedelzak toontje. Het klinkt alsof de loc schakelt, maar dat kan natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02
Dat is de motorregeling als je de doedelzak hoort (die past de frequentie aan en resoneert daarop). De doedelzak hoor je volgens mij vooral binnen bij de bakovergang.

Vanaf buiten hoor je bij het optrekken de wisselstroommotoren, die inderdaad klinken alsof ze zo'n 20 versnellingen doorschakelen. De SM '90 deed dit ook, maar bijvoorbeeld de ICMm gebruikt volgens mij gelijkstroommotoren en die hoor je niet. Wel hoor je daar weer de (PWM?) motorregeling vanaf buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lol Alex) die railjet geluiden zijn briljant ;D
de V-IRM is veel saaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een optrekkende Traxx vind ik ook een machtig mooi geluid opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:43
Ik zag vanmiddag rond 16:15 een Fyra V250 langsrijden bij Almere Centrum, enig idee wat die daar deed? Volgens mij nooit eerder gezien daarzo. Testrijden op de Hanzelijn? Zoals vorig jaar zomer met een ICE? Of gewoon iets dood normaals zoals vertrek van een opslagplaats zoals bij Lelystad? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er worden overal in Nederland en België testritten gereden met de V250. Ze zijn gespot in Brussel, Groningen, Den Haag, Amsterdam, Antwerpen, Zwolle, Gilze-Rijen, Nijmegen, Utrecht, overal. Het doel van de ritten lijkt me zoveel mogelijk kilometers maken om te bepalen of er zich storingen voordoen.

Goedkoop zijn de ritten in ieder geval niet: (last minute?) rijpaden, energieafname, personeel, (extra) onderhoud aan de treinen, gebruik van opstelfaciliteiten, allerlei extra kostenposten. Ik vermoed dat die kosten voor rekening van de fabrikant komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:22

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:05:
Er worden overal in Nederland en België testritten gereden met de V250. Ze zijn gespot in Brussel, Groningen, Den Haag, Amsterdam, Antwerpen, Zwolle, Gilze-Rijen, Nijmegen, Utrecht, overal. Het doel van de ritten lijkt me zoveel mogelijk kilometers maken om te bepalen of er zich storingen voordoen.

Goedkoop zijn de ritten in ieder geval niet: (last minute?) rijpaden, energieafname, personeel, (extra) onderhoud aan de treinen, gebruik van opstelfaciliteiten, allerlei extra kostenposten. Ik vermoed dat die kosten voor rekening van de fabrikant komen.
Groningen? Lol. Een V250 tussen de GTW'tjes van Arriva :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier kwam er ook eentje van het weekend voorbij op spoor A'dam - Utrecht. M'n vriendin dacht dat er weer eens storing bij Schiphol was, het feit dat die dingen al maanden uit roulatie waren was niet helemaal doorgedrongen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Wat een ongelofelijk gaaf filmpje kwam ik tegen :D Wat een timing, ook voor de camera man, right place right time _/-\o_

En niet alleen qua uiterlijk, ook wbt geluiden, niks overheerscht de 1600/1800! :~ kippevel gewoon, vooral die 'stationair' zoem en de compressor O+ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 28-05-2013 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 05:57:
Wat een ongelofelijk gaaf filmpje kwam ik tegen :D Wat een timing, ook voor de camera man, right place right time _/-\o_

[video]

En niet alleen qua uiterlijk, ook wbt geluiden, niks overheerscht de 1600/1800! :~ kippevel gewoon, vooral die 'stationair' zoem en de compressor O+ _/-\o_
Heheh, dat is bij Eindhoven niet? Die 2 IC vertrekken altijd tegelijkertijd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zie net door Schiedam Centrum een Thalys rijden volledig ondergestickerd met UNHCR stickers... Is dat iets nieuws (en waarom rijdt hij door Schiedam, is er weer wat op die HSL?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ArcticWolf schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:11:
[...]

Heheh, dat is bij Eindhoven niet? Die 2 IC vertrekken altijd tegelijkertijd idd.
Den Haag Hollands Spoor (staat ook op het bordje :+ ), je ziet ze Moerwijk passeren en het filmpje stopt bij de tunnel van Rijswijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
PaT schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:45:
Ik zie net door Schiedam Centrum een Thalys rijden volledig ondergestickerd met UNHCR stickers... Is dat iets nieuws (en waarom rijdt hij door Schiedam, is er weer wat op die HSL?).
Brandmelding in één van de tunnels op de noordsectie. Is inmiddels alweer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:54:
[...]

Brandmelding in één van de tunnels op de noordsectie. Is inmiddels alweer voorbij.
Schiphol? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Toen ik een tijd terug "gestrand" was op Nijmegen i.v.m. een stroomstoring heb ik mijn telefoon gewoon in de stationshal aan een stopcontact gehangen :+

On a totally unrelated note: Ik zag vanmiddag in Nijmegen een trein staan die er niet hoorde. Volgens mij was het een internationale trein, maar met googlen daarop krijg ik niet dezelfde wagons te zien. Sowieso raar, want op Nijmegen horen helemaal geen internationale treinen te stoppen (op die naar Limburg na natuurlijk :+ ) Het waren donkerblauwe wagons met een cremeroze streep eroverheen met een (witte?) B erop. De wagons hadden A4-tjes op de deuren geplakt met de nummers erop en er stonden mensen met veel bagage op het perron, dus daarom denk ik dat het een internationale was. Het is dat ik aan de late kant was voor college, anders had ik even aan een conducteur gevraagd wat er aan de hand was. Op het bord stond dat het de Intercity naar Zwolle was welke 20 minuten later daar zou vertrekken, maar dat lijkt me sterk :D Iemand die meer over deze trein weet?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik gok dat je de Lourdes-bedevaartstrein hebt gezien. Die reed dacht ik tot Nijmegen en vanaf daar leeg naar een opstelterrein ergens anders in het land.

Trouwens, die B is het logo van de Belgische spoorwegen; het waren Belgische rijtuigen.

[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 28-05-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantumtrufflez
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10-2021
Een kleine ergernis omtrent het gebruik van de beeldschermen in de intercity's:

Sinds mijn smartphone de geest heeft gegeven ben ik wat betreft informatievoorziening afhankelijk van wat de NS mij te bieden heeft. Nu zijn er die prachtige beelschermen in de intercity's, die in mijn ogen 90% van hun tijd gebruiken om foto's van treinen die door tulpenvelden gaan te laten zien. Echt nuttige informatie voor de reiziger wordt maar kort getoond: aankomst op stations, vertrektijden van treinen op die stations. Er zou zoveel meer mee gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld een weergave van faciliteiten op de stations waar de trein stopt, openingstijden van kiosken, winkels e.d. aangeven of het in bepaalde vertrekkende treinen rustig of juist druk is. Ik weet dat de App van NS wel die optie heeft, waarom geen weergave op de schermen? Dan kan je ervoor kiezen om een broodje te eten op het station en op die iets rustigere trein te wachten waar je hoogstwaarschijnlijk wel kan zitten. In een klap de economie gestimuleerd en het probleem van drukke treinen verminderd. Ik ben een genie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

EDIT schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:39:
Ik gok dat je de Lourdes-bedevaartstrein hebt gezien. Die reed dacht ik tot Nijmegen en vanaf daar leeg naar een opstelterrein ergens anders in het land.

Trouwens, die B is het logo van de Belgische spoorwegen; het waren Belgische rijtuigen.
Dat verklaart het hoge 65+-gehalte _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:14
Ik zag vanavond om 18:29 een Fyra trein op de spoorbrug bij Nijmegen op weg naar station Nijmegen. Ik heb snel een foto gemaakt met mijn mobiel maar deze is niet briljant. Al was het maar omdat de glazen scheidingswand tussen het fietspad en de spoorbaan in de weg zit. Voor wie de foto toch wil zien: http://files.myopera.com/EricJH/albums/82740/28052013281.jpg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Na de recente treinexplosies in België en Rusland dacht de VS "hier kunnen wij niet bij achterblijven" en hebben ze nu hun eigen treinexplosie gehad:
Een goederentrein is dinsdag in in de buurt van de Amerikaanse stad Baltimore ontspoord en geëxplodeerd.

Dat meldden Amerikaanse media. De trein was op een vrachtwagen gereden.

Het ongeluk gebeurde in het plaatsje Rosedale, ten oosten van Baltimore. Gebouwen in de omgeving zouden beschadigd zijn geraakt.

Uit het wrak stegen grote witte en zwarte rookpluimen op die van kilometers afstand waren te zien. Getuigen zeiden ''iets als een aardbeving'' te hebben gevoeld. Op beelden is een grote ravage te zien van wagons die al dan niet gekanteld naast het spoor liggen.

Er zijn geen meldingen van dodelijke slachtoffers. De bestuurder van de vrachtwagen waar de trein mee botste ligt in het ziekenhuis, maar zou niet in levensgevaar zijn, meldde de Amerikaanse nieuwszender CBS News.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...ing-goederentrein-vs.html

Meer info: http://www.cbsnews.com/83...ollide-outside-baltimore/

Lading zou o.a. uit fluorzuur en enkele andere soorten zuren bestaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim2/2013/05/28/derailment_270x277.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nxg30a1con_std1024.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Omg not again 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

"De beste overweg is geen overweg" ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:09
EricJH schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:50:
Ik zag vanavond om 18:29 een Fyra trein op de spoorbrug bij Nijmegen op weg naar station Nijmegen. Ik heb snel een foto gemaakt met mijn mobiel maar deze is niet briljant. Al was het maar omdat de glazen scheidingswand tussen het fietspad en de spoorbaan in de weg zit. Voor wie de foto toch wil zien: http://files.myopera.com/EricJH/albums/82740/28052013281.jpg .
Als ik dat zo zie, zijn dat de TRAXX treinen en niet de Fyra treinen. Maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Fyra-dienst wordt momenteel dan ook gereden door TRAXX-locss ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23

Entity

9000rpm

Als ik kijk naar de pantograaf, lijkt deze op een wagon te staan in plaats van de loc, dus dan gaat het wel om een V250...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De huidige Fyra-treinen bestaan uit een Traxx-locomotief die 6 rijtuigen over de HSL trekt. Aangezien ik hier zo al 8 bakken tel, kan dat dus geen Traxx-Fyra zijn.

In de buurt van Nijmegen zou ook niet logisch zijn: de Traxx-Fyra rijdt de route Amsterdam - Breda via de HSL of de aangrenzende klassieke routes (via Den Haag en Dordrecht). Als er een Fyra in Breda is en een verstoring ten westen (bijvoorbeeld een aanrijding tussen Breda en Lage Zwaluwe) wil het nog wel eens gebeuren dat die trein via Tilburg - Den Bosch naar Amsterdam wordt gereden. Via Nijmegen is wel heel erg ver om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Quantumtrufflez schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:57:
Een kleine ergernis omtrent het gebruik van de beeldschermen in de intercity's:

Sinds mijn smartphone de geest heeft gegeven ben ik wat betreft informatievoorziening afhankelijk van wat de NS mij te bieden heeft. Nu zijn er die prachtige beelschermen in de intercity's, die in mijn ogen 90% van hun tijd gebruiken om foto's van treinen die door tulpenvelden gaan te laten zien. Echt nuttige informatie voor de reiziger wordt maar kort getoond: aankomst op stations, vertrektijden van treinen op die stations. Er zou zoveel meer mee gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld een weergave van faciliteiten op de stations waar de trein stopt, openingstijden van kiosken, winkels e.d. aangeven of het in bepaalde vertrekkende treinen rustig of juist druk is. Ik weet dat de App van NS wel die optie heeft, waarom geen weergave op de schermen? Dan kan je ervoor kiezen om een broodje te eten op het station en op die iets rustigere trein te wachten waar je hoogstwaarschijnlijk wel kan zitten. In een klap de economie gestimuleerd en het probleem van drukke treinen verminderd. Ik ben een genie!
Idd. NS zou bijv bij de GVB kunnen kijken wat allemaal kan. Vooral de schermen in de bussen doen het tegenwoordig goed, met info over faciliteiten rond haltes en overstapmogelijkheden. En dat gaat best ver- eergisteren in de bus die langs Duivendrecht kwam. Er werden aansluitingen getoond tot en met Groningen. Im de trein info over stads- en vooral ook streekvervoer zou echt meerwaarde hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

In de Arriva-treinen (In ieder geval bij Dordrecht-Geldermalsen en Tiel-Arnhem), hebben ze dat wel goed geregeld :) Gewoon continu de tijden naar de volgende stations en in de buurt van de stations met overstapmogelijkheden deze mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog es elektrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Het OBIS-systeem (On Board Information Services) is nog niet helemaal functioneel in sommige intercity's. Dan tonen ze inderdaad alleen maar foto's. In enkele VIRM's en ik meen inmiddels alle ICM's is het systeem wel volledig functioneel en dan zie wel overzicht met komende stations en actuele aankomsttijden. Het systeem in de SLT's is nog iets uitgebreider die ook snelheid en temperaturen weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Aankomsttijden van de trein waar je in zit. Nog altijd geen overstapinformatie. Die zo verschikkelijk makkelijk uit m.ns.nl gehaald kan worden dat het echt vreemd is dat het er nog niet in zit.
En nog tonen die schermen meestel geel-blauwe tulpenvelden. Pas als je in de buurt komt van een station waar gestopt wordt komt er zinnig informatie op.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
Dat is precies wat ik vandaag aan het denken was. Die schermen zijn grotendeels nutteloos op het moment. Bovendien zijn ze echt iets te schreeuwerig door die filmpjes en dan ook nog eens die NSzonetaxi reclame. Nou ja waarschijnlijk zijn ze daarvoor gemaakt en de wifi moet ook betaald worden, maarja ik vind het de rust in de coupé (buiten andere herrie) toch wel verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eypo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:52:
Dat is precies wat ik vandaag aan het denken was. Die schermen zijn grotendeels nutteloos op het moment. Bovendien zijn ze echt iets te schreeuwerig door die filmpjes en dan ook nog eens die NSzonetaxi reclame. Nou ja waarschijnlijk zijn ze daarvoor gemaakt en de wifi moet ook betaald worden, maarja ik vind het de rust in de coupé (buiten andere herrie) toch wel verstoren.
Denk je dat ze verdienen aan het maken van reclames voor eigen producten? Ik denk dat het systeem vooral nog niet uitontwikkeld is, en dat het nog wel even duurt. Kan mij ook voorstellen dat softwareupdates aan de schermen niet direct heel hoog op de prio lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in de koplopers klopt de verwachte aankomst tijd ook voor geen meter. Als je met +15 uit Zwolle vertrekt staat er nog steeds de verwachte aankomsttijd in Meppel "op tijd". Totdat je 30 sec voorbij de aankomsttijd komt dan komt er 1 minuut bij, zo gaat het door tot je daadwerkelijk er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.nu.nl/politiek...end-alternatief-fyra.html
De hele Tweede Kamer wil dat het kabinet gaat bekijken of er een permanent alternatief naast of in plaats van de Fyra kan komen.
Het alternatief moet een volledige dienstregeling met een frequentie van eens per uur bieden.

Dit hebben de vaste Kamercommissies Infrastructuur van het Nederlandse en Belgische parlement woensdag laten weten, die vanaf januari van dit jaar na de problemen met de Fyra samen om tafel gingen.

De Kamer wil daarnaast van staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) weten waarom de intercityverbinding tussen Maastricht en Luik uit de dienstregeling is gehaald.

De Fyra had Amsterdam en Brussel met elkaar moeten gaan verbinden. In december reed de trein even, maar er waren al snel problemen. Nadat tijdens winterweer een bodemplaat van een Fyra afviel, werd de trein uit de roulatie genomen.

Inmiddels rijdt acht keer per dag een vervangende intercity tussen Den Haag en Brussel. Die moet op termijn 16 keer per dag gaan rijden, vindt Mansveld. Dit lukt echter niet meer dit jaar, volgend jaar wellicht wel.

Het is nog steeds onduidelijk of en wanneer de Fyra V250 weer kan gaan rijden. De NS verwacht in juni te kunnen zeggen hoe de trein er technisch voor staat.

Daarna zijn er een aantal opties: alle Fyra's gaan weer rijden, een beperkt aantal Fyra's gaat weer rijden of er gaan geen Fyra's meer rijden.

Op 18 juni is er in de Tweede Kamer een rondetafelgesprek over de Fyra, 20 juni volgt nog een algemeen overleg over de trein.
ik dacht al... het was te lang stil rond de Fyra. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Daarna zijn er een aantal opties: alle Fyra's gaan weer rijden, een beperkt aantal Fyra's gaat weer rijden of er gaan geen Fyra's meer rijden.
"Een aantal opties" noemen ze dat bij Nu.nl. Letterlijk alles kan dus nog. Geeft dan geen opties. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nieuws dus.

- Er wordt volop gepraat over de V250. (niet nieuw)
- De vervanger moet op termijn 16x i.p.v. 8x per dag gaan rijden (niet nieuw)
- Opties: alle V250's gaan weer rijden, een deel gaat weer rijden of ze gaan niet meer rijden (duh |:( )
- In juni meer nieuws over de technische staat. (Da's wel nieuws: want in april zou er al meer duidelijkheid komen. Maar volgend maand horen we weer niks hoor..... zoethoudertje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30
Soms wordt ik zoo ontzettend moe van de informatievoorziening van de NS.
Er was een storing tussen Schiphol en Ede-Wageningen, waarom ze dat om te beginnen al niet preciezer aanduiden is mij een raadsel. Ik moest van Amsterdam naar Veenendaal De Klomp en een gedeelte ligt op die route.

Volgens de reisplanner moest ik van Amsterdam naar Utrecht, daar met de sprinter naar Driebergen-Zeist, dan overstappen op een intercity naar Ede-Wageningen en daar weer een andere intercity terug pakken naar De klomp 8)7

Dat is dus drie keer overstappen en gewoon langs mijn station rijden op wat normaal een directe verbinding is. Tijd om de ns webcare eens te vragen hoe dat precies zit:
Ik:
Hey NS waarom is dit? Waarom wordt er niet op de klomp gestopt? [screenshot van reisplanner]

NS:
De dienstregeling is in de spits erg gevoelig voor extra vertraging. Logistieke planning dus. Maar leef met je mee. Succes.

Ik:
maar rijd er dan geen directe trein van ut naar ede-w? Waarom overstappen op dbz?

NS:
Door de sein- en wisselstoring moet er helaas omgereisd worden momenteel. Is nu geen andere optie.

Ik:
snap ik, maar ik wil weten of er een directe trein van ut > ede-w gaat, t is dezelfde lijn. wordt er gependeld tussen dbz en ede?

NS:
De trein rijdt volgens mijn info een andere route, vandaar deze wat vreemde verbinding. Snap je gedachten hierover.

Ik:
maar er ligt maar één fysiek spoor?! Er valt niet om te rijden

NS:
Ik weet niet precies hoe en wat Robert. Er kan in ieder geval niet anders gereden worden momenteel. ^KJ
De beste man wist het op het eind dus ook niet meer |:(

Uiteindelijk had ik het goed gegokt (hoewel ik het wel iets beter had kunnen verwoorden, maarja die 140 karakters) en was de storing tussen Utrecht en Driebergen-Zeist, waardoor ze alleen de sprinters op het verkeerde spoor konden laten rijden en de intercity van Arnhem op Driebergen weer omkeerde.

Maar waarom kunnen ze dat niet gewoon vertellen, de beetje doorgewinterde reiziger kan dan zelf prima bepalen wat de beste aktie is. Als zijn reactie iets was van "alleen de sprinters rijden vanaf Utrecht en de intercity gaat maar van Arnhem tot Driebergen en terug", wist ik precies waar ik aan toe was.

Die sprinter uit de ns planner naar Driebergen pakken was ook een hele opgave. De aanwijzers op het spoor gaven een trein naar Amsterdam aan, de omroepster meldde dat er alleen snelbussen reden en het personeel wist van niets.

Uiteindelijk kwam er toch een sprinter op het beloofde spoor volgens de aanwijzers, maar helaas
werd de avond compleet gemaakt door de klassieke "één minuut voor de vertrektijd een spoorwijziging doen waardoor een paar honderd man half utrecht cs door moeten rennen".

In totaal heb ik slechts 15 minuten vertraging gehad, wat ik helemaal niet erg vind, er kan altijd iets gebeuren. Maar dat eeuwige gebrek aan consistente informatie begin ik wel zat te worden.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Entity schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:16:
Als ik kijk naar de pantograaf, lijkt deze op een wagon te staan in plaats van de loc, dus dan gaat het wel om een V250...
Precies. Ik heb de foto net nog eens bekeken en vergeleken met foto's van de Fyra met V250 en Traxx locomotieven en de pantograaf op een wagon is onderscheidend voor een Fyra met V250.
Alex) schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:31:
De huidige Fyra-treinen bestaan uit een Traxx-locomotief die 6 rijtuigen over de HSL trekt. Aangezien ik hier zo al 8 bakken tel, kan dat dus geen Traxx-Fyra zijn.

In de buurt van Nijmegen zou ook niet logisch zijn: de Traxx-Fyra rijdt de route Amsterdam - Breda via de HSL of de aangrenzende klassieke routes (via Den Haag en Dordrecht). Als er een Fyra in Breda is en een verstoring ten westen (bijvoorbeeld een aanrijding tussen Breda en Lage Zwaluwe) wil het nog wel eens gebeuren dat die trein via Tilburg - Den Bosch naar Amsterdam wordt gereden. Via Nijmegen is wel heel erg ver om. :)
Er zijn in dit topic enkele rapportages van Fyra treinen op plaatsen waar je ze niet verwacht. Het vermoeden is dat zij testritten aan het maken zijn.

In het aangehaalde artikel van Nu viel mijn oog op:
De Kamer wil daarnaast van staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) weten waarom de intercityverbinding tussen Maastricht en Luik uit de dienstregeling is gehaald.
Er heeft bij mijn weten nooit een intercity tussen Maastricht en Luik gereden; enkel een stoptrein. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EricJH schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:43:
[...]

Er heeft bij mijn weten nooit een intercity tussen Maastricht en Luik gereden; enkel een stoptrein. Iemand?
Lang, lang geleden wel. Toen ik in Leuven studeerde van 1995-1997 reden de ICs van Knokke-Blankeberge naar Hasselt en Maastricht. Het werd met de MS80 materieel gereden:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Treinfoto.2000/foto44oktober2005/383%20in%20Maastricht.jpg

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

dion_b schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:34:
[...]

Lang, lang geleden wel. Toen ik in Leuven studeerde van 1995-1997 reden de ICs van Knokke-Blankeberge naar Hasselt en Maastricht. Het werd met de MS80 materieel gereden:
Volgens wikipedia ook nog van 2006-2011: Wikipedia: Spoorlijn 40 Luik - Maastricht. Maar wat zou de winst zijn om dat weer te introduceren dat het blijkbaar een (onderdeel van) kamerdebat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rechtstreekse verbinding Maastricht - Brussel zou het minder een (oud) dorpje op uiterste rand van NL maken en meer bruisende stad dichtbij centrum van Europa.

Sowieso gaat dat op voor meer grensovergangen, het is bedroevend hoe weinig grensoverschrijdende treinen er zijn tussen NL en BE/DE, altijd maar boemeltjes net over grens of die paar trajecten van A'dam naar Brussel/Paris, Koeln of Berlin, nooit verbinding van regionale centra met centra in ander land.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
dion_b schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:34:
[...]

[afbeelding]
Een jaar of vijf geleden was er ook een beperkt aantal maal per dag een intercity van de NMBS tussen Brussels en Maastricht. Ik neem aan dat die ook in Luik stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Maastricht-Brussel-Express stopte inderdaad ook in Luik. De trein is uiteindelijk gesneuveld omdat er relatief weinig reizigers waren en de trein bij hoge vertraging werd beperkt tot Luik.

Overigens, messi, ik deel je ervaringen met @NS_online. De meeste antwoorden die zij geven zijn van het kaliber "dat weet ik niet", "wat vervelend voor je", "zo is het nou eenmaal" of "heb je het al aan <andere afdeling/treinpersoneel> gevraagd?". Je moet relatief veel moeite doen om een zinnige reactie uit @NS_online te krijgen. Het is wel eens anders geweest (toen NS net actief werd op Twitter), maar de laatste tijd vind ik het bergafwaarts gaan met de kwaliteit van de webcare.

Pagina: 1 ... 124 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!