Een bericht van onze live reporter te plaatse:
Momenteel zit ik in treinstel 8734 vlak voor Utrecht uit de richting Arnhem in het achterste deel.
12:30 Grote knal boven het balkon, gevolg door vonken op de ramen, ter hoogte van de kwekerij bij Driebergen, trein rolt uit, geen tractie meer
12:35 Vonken zijn gestopt, we staan inmiddels stil bij de bouwplaats vlak voor Utrecht waar men met de dive-under bezig is.
12:40 Omgeroepen dat we stil staan

en dat er een probleem is met de stroomvoorziening.
12:50 Omgeroepen dat de trein niet aan de praat is te krijgen.
12:52 Trein wordt gereset, licht uit, licht aan.
12:54 Mensen willen een poging doen om uit de trein te gaan, staan op het balkon om de deuren te openen, conductrice weet ze tegen te houden.
12:58 Omgeroepen dat er een ploeg met storingsmonteurs uit Utrecht aan komt.
13:12 Het eerste mannetje laat zich zien: ProRail calamiteitenorganisatie. De heren zitten eerst nog 3 minuten in hun auto voordat ze eruit komen, nu staan ze buiten te bellen met hesjes aan.
13:14 Omgeroepen dat we opgesleept gaan worden.
13:20 Drie mannetjes (MCN+2 ProRail denk ik) lopen nu om het balkon waar de defect op trad met de stroomafnemer.
13:28 Trein richting Arnhem rijdt voorbij, lichten zijn wel gedoofd.
13:29 Er wordt omgeroepen dat de diesellok nu klaar staat op Utrecht, we mogen niet uit de trein omdat dat gevaarlijke situaties op kan leveren. Tevens kan er geen bus komen volgens de omroepster, dat is gewoon gelogen want er is gewoon een weg naast het spoor waar ook allemaal bouwverkeer is.
14:00 NS 4x4 auto is gearriveerd, deze man is met een camera op een lange stok aan het kijken wat er precies mis is.
14:02 Conductrice komt buiten adem de coupé binnen, weet te vertellen dat de pantograaf eerst zal moeten worden afgezaagd. Ze gaan nu een trein naast onze trein zetten en dan mensen overhevelen. Dit gaat zeker nog 30-45 minuten duren.
14:05 Licht is nu uit.
14:18 Omgeroepen dat de sleeploc nu is aangekoppeld en we elk moment kunnen vertrekken. Ik heb het gevoel dat men foto's heeft gemaakt en heeft kunnen constateren dat de pantograaf het nog wel vol zou houden tot UTCS (we hebben er ook vanaf Driebergen mee uitgerold). Hij is niet afgeknipt/gezaagd wat eerder werd gezegd. Tevens zullen we worden ontvangen met koffie op UTCS werd ons gezegd. Reizigers in onze coupé vulden dat aan met thee, chocolademelk en vrijkaartjes

.
14:22 Mannetje van technische dienst loopt door onze coupe om de trein gereed te maken voor slepen.
14:46 Loc aangekoppeld, we rijden 2 meter en dan remproef.
14:49 Omgeroepen dat we kunnen gaan rijden...
14:51 We rijden nu echt... langzaam aan...
15:13 Langzaam is echt langzaam, we zijn nu krap 100 meter verder.
15:57 We zijn nu ter hoogte van de nieuwe Rabobanktoren. De conductrice komt afscheid nemen. Ze zegt dat ze ook liever had gehad dat er een trein naast was gekomen en gaat haar verhaaltje bij de leidinggevende houden, we rijden nu zo langzaam omdat de stroomafnemer defect is en ze willen de bovenleiding niet beschadigen. Nog een paar minuten en dan zijn we op het perron...
16:11 Aangekomen op UTCS.
Als dit nog langer dan een half uur duurt ga ik ook een deur openen en lopen hor, ik ga echt geen 3 uur voor Utrecht stil staan, ik heb een afspraak om 14:00u in Amsterdam!
[
Voor 54% gewijzigd door
LauPro op 28-12-2010 19:04
. Reden: extra mededeling ]