Het gaat hier om een publiek belang. Ik verwacht dan wat flexibiliteit, als de machinist het niet gaat doen dan doet wat mij betreft een medewerker van ProRail het, dat heb ik al eerder geopperd.RaZ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:09:
Wat heeft het personeel van de NS te maken met de infrastructuur van ProRail ?
Als de wissels brak zijn, cq. bevroren, bovenleidingen die kapot gaan, is dat een issue voor ProRail, en niet de NS.
Ben benieuwd of jij ook werk voor een ander bedrijf gaat doen onder hele andere omstandiheden dan die je op je eigen functie hebt.
Er is ook maar een paar weken sneeuw per jaar, dus dan is opeens weer niet zo heel veel.GoldenSample schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:11:
4 in 2.5 dagen is alleen best wel wat veel binnen een specifiek onderdeel, wisseltjes schoonmaken.
Als er echt een tekort zou ontstaan aan mensen om de wegen sneeuwvrij te houden, dan zou de overheid een dergelijke oproep kunnen doen, waarschijnlijk zet men dan eerder het leger er voor in.wildhagen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:14:
Idd... wat LauPro voorstelt is hetzelfde als medewerkers van de plaatselijke autodealer/garage vragen om mee te helpen problemen van Rijkswaterstaat te voorkomen/op te lossen.
Helaas mag je niet lopen op snelwegen als bestuurder, daar moet je ontheffing voor hebben. Een machinist heeft standaard al deze ontheffing om zijn trein te kunnen inspecteren bij problemen.roelieboelie schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:19:
Dus als ik jou begrijp moeten mensen, die in de file op de snelweg staan of langzaam moeten rijden door sneeuw/ijzel, hun auto uit stappen? En de af en toeritten, rijstroken, etc gaan vrijmaken omdat rijkswaterstaat in gebreke is/het niet aankan?!?! Dat is toch exact dezelfde situatie? Beetje makkelijk om zomaar wat rond te slingeren in de ronde.
Om heel eerlijk te zijn zou ik het geen heel gek idee vinden, misschien eens een keer proberen als pilot. Zeker bij vrachtwagenchauffeurs die een helling niet meer op komen. Die zouden standaard een bezem en sneeuwschep moeten hebben om de helling te kunnen vrijwaren van sneeuw/ijzel als deze helemaal vol ligt.
Verder leggen trambestuurders van het GVB ook wel eens een wisseltje om, en als die vol met sneeuw ligt dan zitten ze ook even te pielen. Dáár kan het opeens allemaal wel, maar bij de NS is het een groot probleem.
Jullie overdrijven nogal vind ik.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!