Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.078 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Vinnienerd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:11:
Ach, treinen zijn nou eenmaal niet te vergelijken met auto's waar er per maand weet ik hoeveel van de band rollen. Autofabrikanten borduren voort op andere modellen, waar er bij treinen steeds nieuwe modellen worden ontwikkeld waarbij bv. de bedrading anders loopt. Komt er ook bij dat Mat 64 echt ontzettend lowtech is, terwijl materieel zoals VIRM en SLT eigenlijk meer printplaten met wielen eronder zijn. Moderne auto's kampen ook met computerstoringen hè ;)
Maar waarom is al die hightech nodig? Wat zit er precies in een nieuwe trein dat niet in Mat '64 of ICM zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De hele motoraansturing. In een plan V had je weerstanden en relais. Nu heb je vermogenselektronica. Dat is een stuk zuiniger in verbruik, en je kunt de motoren veel makkelijker aansturen.
Waar je bij plan V op glad spoor niet wegkomt omdat hij zelf de aanzetkracht regelt kun je dat bij een elektronisch gestuurde motor zelf regelen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

ijdod schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:42:
Als eea voldoet in de regen, en als dit conform de opgegeven specs is, dan zijn de openingen groot genoeg. Dat ze voor sneeuw niet groot genoeg zijn is heel vervelend, maar als sneeuw nooit gespecificeerd is geweest, dan kan je dit het ontwerp niet aanrekenen. Verwachten dat de leverancier dit doet omdat het beter is, is niet reeel. Dan hebben we discussies dat alles over-engineered is, en dus te duur.
Natuurlijk is het een mooi afschuifverhaaltje wie nou waar de fout gemaakt heeft, maar als opdrachtgever en bouwer allebei geen probleem zien in een trein die voor Nederland gebouwd wordt die niet tegen sneeuw kan, hebben ze wat mij betreft allebei gefaald. Zo ingewikkeld zijn de omstandigheden hier nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Maasluip: Maar dat gaat niet stuk toch? Als ik de verhalen goed begrijp, gaan er vooral allerlei extra features stuk: deuren die niet meer werken, airco's en verwarmingen die stukgaan, opnemers die niet meer omhoog/omlaag willen, licht dat uitvalt, zulk soort gedoe. Hoor weinig over motoraansturing. Dat spul (op de airco na) hebben we toch al sinds de ICM, en is grotendeels ook ingebouwd in Plan V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:48
Pooh schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:48:
Maasluip: Maar dat gaat niet stuk toch? Als ik de verhalen goed begrijp, gaan er vooral allerlei extra features stuk: deuren die niet meer werken, airco's en verwarmingen die stukgaan, opnemers die niet meer omhoog/omlaag willen, licht dat uitvalt, zulk soort gedoe. Hoor weinig over motoraansturing. Dat spul (op de airco na) hebben we toch al sinds de ICM, en is grotendeels ook ingebouwd in Plan V?
Tot en met VIRM was alles qua deuren gewoon perslucht, dat hoor je ook. SLT deurtjes gaan dicht dmv. motortjes, en motortjes kunnen doorfikken/kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Anoniem: 172410 schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:45:
[...]

Natuurlijk is het een mooi afschuifverhaaltje wie nou waar de fout gemaakt heeft, maar als opdrachtgever en bouwer allebei geen probleem zien in een trein die voor Nederland gebouwd wordt die niet tegen sneeuw kan, hebben ze wat mij betreft allebei gefaald. Zo ingewikkeld zijn de omstandigheden hier nu ook weer niet.
Dat is wel erg kort door de bocht. Als opdrachtnemer bouw je het product naar de specificaties van de opdrachtgever. Als die niet wil betalen voor sneeuwbestendigheid kan de opdrachtnemer het zich niet veroorloven om het toch in te bouwen, dan verdampt hun winst. Bovendien zouden ze zich dan niet aan hun contract houden.

Leuk bedacht, maar uiteindelijk liggen ontwerpkeuzes toch echt bij de opdrachtgever. Wat niet wil zeggen dat dat in dit geval zo is. Wij weten tenslotte niet wat het probleem nou is met SLT en de sneeuw, het is tot nu toe allemaal speculatie.
Pooh schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:41:
[...]

Maar waarom is al die hightech nodig? Wat zit er precies in een nieuwe trein dat niet in Mat '64 of ICM zit?
Wat zit er precies in een auto uit midden jaren 60 wat niet in een moderne auto zit? Laten we e.e.a. niet oversimplificeren en op z'n LauPro's doen alsof wij het allemaal beter weten dan de NS, Prorail en Bombardier bij elkaar. Tuurlijk gaan daar dingen fout en kun je het daar over hebben, maar zolang je niet weet waar het probleem zit is het erg makkelijk om met het vingertje te wijzen naar een zondebok. Wat mij betreft mag het niveau wat hoger dan dat. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 20-12-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:01

PauseBreak

derp!

Vinnienerd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:11:
Ach, treinen zijn nou eenmaal niet te vergelijken met auto's waar er per maand weet ik hoeveel van de band rollen. Autofabrikanten borduren voort op andere modellen, waar er bij treinen steeds nieuwe modellen worden ontwikkeld waarbij bv. de bedrading anders loopt. Komt er ook bij dat Mat 64 echt ontzettend lowtech is, terwijl materieel zoals VIRM en SLT eigenlijk meer printplaten met wielen eronder zijn. Moderne auto's kampen ook met computerstoringen hè ;)
Hét verschil met VIRM en SLT, en een moderne auto is dat de moderne auto beter in elkaar zit. Daar is gewoon alles dat mogelijkerwijs in aanraking zou kúnnen komen met enige vorm van water dan ook, waterdicht. Bij SLT en VIRM is dat niet het geval.
Ze kunnen die treinen echt wel zo ontwerpen dat ze nu ook gewoon zouden moeten kunnen rijden hoor, maar dat is blijkbaar dus niet gedaan. Oh, en wat ik écht heel erg raar vond was de zinsnede dat SLT überhaupt niet is getest in de sneeuw. Eh, wát?! En dan nog verbaast zijn dat die dingen kapot gaan...

Overigens snap ik niet waarom bij SLT de deuren nu ineens met motortjes dicht moeten kunnen gaan. Daar is duidelijk niet gewerkt volgens het "Keep it simple"-principe.

[ Voor 14% gewijzigd door PauseBreak op 20-12-2010 16:07 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
Precies NS meldt dat de deuren vastgevoren zitten en dat daardoor de motoren stuk gaan. Als het nog ouderwets persluct was geweest was dit niet gebeurt. Een perslucht systeem is zo veel sterker die heeft daar geen last van.
Je ziet hetzelfde bij bussen nieuwe bussen van mercedes elektrisch (stuk) nieuwe van DAF,perslucht nooit stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Anoniem: 59888 schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:52:
Wat zit er precies in een auto uit midden jaren 60 wat niet in een moderne auto zit? Laten we e.e.a. niet oversimplificeren en op z'n LauPro's doen alsof wij het allemaal beter weten dan de NS, Prorail en Bombardier bij elkaar. Tuurlijk gaan daar dingen fout en kun je het daar over hebben, maar zolang je niet weet waar het probleem zit is het erg makkelijk om met het vingertje te wijzen naar een zondebok. Wat mij betreft mag het niveau wat hoger dan dat. ;)
Nou zeg. Ik doe helemaal niet alsof ik het beter weet, ik vraag me alleen af wat er precies anders is, en waarom dat kwetsbaarder is. Ik reis al meer dan 25 jaar bijna dagelijks met de trein, heb veel zien veranderen, zowel ten goede als ten slechte, en ben simpelweg geinteresseerd in de techniek. Maar als reiziger zie ik (behalve uiterlijk, comfort, geluidsniveau e.d.) niet zoveel verschil tussen een Plan V en een modern ding. Dus vraag ik me gewoon af wat er precies anders is. Zo'n ontwerpkeus ga ik echt niet bediscussieren, daar heb ik niet zoveel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888 schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:52:
Dat is wel erg kort door de bocht. Als opdrachtnemer bouw je het product naar de specificaties van de opdrachtgever. Als die niet wil betalen voor sneeuwbestendigheid kan de opdrachtnemer het zich niet veroorloven om het toch in te bouwen, dan verdampt hun winst. Bovendien zouden ze zich dan niet aan hun contract houden.

Leuk bedacht, maar uiteindelijk liggen ontwerpkeuzes toch echt bij de opdrachtgever. Wat niet wil zeggen dat dat in dit geval zo is. Wij weten tenslotte niet wat het probleem nou is met SLT en de sneeuw, het is tot nu toe allemaal speculatie.
:F

Dit is dus precies de instelling waardoor grote projecten soms zo falikant de soep in lopen. Je moet als bouwer inderdaad wel volgens specificaties bouwen, maar dat ontslaat je niet van het feit dat je mag nadenken over wat je doet. Als je weet dat die dingen voor Nederland bestemt zijn en je kan ook inschatten (dat zou je moeten kunnen) dat die dingen niet tegen een beetje sneeuw kunnen, dat trek je toch aan de bel? Dan roep je toch 'Dit gaat niet werken!'? Pas als dán de opdrachtgever 'meh' zegt en je het op de oorspronkelijke manier moet doen ligt de verantwoordelijkheid bij hem. Anders lijkt het me een gevalletje gedeeld falen.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik zie een trein die niet tegen sneeuw kan = faal. Wie dat dan precies geweest is maakt eigenlijk geen donder uit, de NS rijdt er mee en die is er dus verantwoordelijk voor.

Het gaat mij er niet om dat er geen budget voor is geweest, het gaat mij erom dat niemand het een zak kon schelen of dit ging werken in sneeuw, wat niets geks is in Nederland. Juist dat dat geen bewuste keuze geweest lijkt is wat zo steekt (anders was het overigens ook erg slecht hoor).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-12-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik wil ook deuren op perslucht in m'n busje :9~
*PST* *tstststststststssssssssssssss* ....

en dan ook zo'n *TIK* aan het eind :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

leonbong schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:54:
Precies NS meldt dat de deuren vastgevoren zitten en dat daardoor de motoren stuk gaan. Als het nog ouderwets persluct was geweest was dit niet gebeurt. Een perslucht systeem is zo veel sterker die heeft daar geen last van.
Je ziet hetzelfde bij bussen nieuwe bussen van mercedes elektrisch (stuk) nieuwe van DAF,perslucht nooit stuk.
Paar weken geleden depannage gedaan van een bus. Perslucht bevroren :o We hebben er nog eentje rondrijden waarbij de deuren blijven openstaan (als het vriest). Even binnen zetten om te ontdooien en het probleem is opgelost. En de lijst met persluchtproblemen is lang hoor, heel lang. Denk maar niet dat perslucht de oplossing voor de problemen. Wil ook niet zeggen dat er geen elektrische problemen zijn.

Probleem is waarschijnlijk dat de NS treinen koopt die het goedkoopste zijn (na het uitschrijven van de aanbesteding). En dan lopen ze er de randjes af om de goedkoopste te zijn. Mogelijkheid is dat de motoren te ligt zijn en daardoor gewoon doorbranden. Kleiner motor is nu eenmaal goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan natuurlijk ook gewoon even Vaseline op de rubbers smeren, werkt perfect :) Dat zo'n motor niet gebouwd wordt voor een klemvaste deur snap ik ook wel, mijn ruitenwissermotoren zijn ook niet aangepast op 30 cm sneeuw op de voorruit :p

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-12-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

Maar zo'n probleem doet zich natuurlijk eerst voor alvorens je ze bij elke onderhoud + extra voor de winter kan insmeren met vaseline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:17
Heb je serieus verstand van perslucht of roep je nu maar wat om je heen? Dat het zoveel sterker is, dat zal wel. Maar de nadelen van perslucht zijn ook niet om naar huis te schrijven ;).

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 130184 schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:54:
Was goed te merken dat er een hoop spul kapot is, normaal gezien heb ik alleen van die (gereviseerde) koplopers maar nu reed er zowaar een dubbeldekker. Ik heb overigens het idee dat er in die koplopers een stuk meer mensen passen, of ligt dat aan mij?
Omgekeerd zit ik nu in een koploper van Asd naar hlm (ongereviseerd overigens) waar dat trajet normaal uitsluitend met dubbeldekkers gedaan wordt. In een dubbeldekker passen wel meer mensen bij dezelfde lengte overigens ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:56

Nox

Noxiuz

roelieboelie schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:03:
[...]

Heb je serieus verstand van perslucht of roep je nu maar wat om je heen? Dat het zoveel sterker is, dat zal wel. Maar de nadelen van perslucht zijn ook niet om naar huis te schrijven ;).
Die trekken gewoon de rubbers kapot :P Zit je met zo'n tochttrein. Ik weet dat er vanaf uitgeest sprinters vertrekken. Als ik morgen naar Amsterdam moet moet de trein, kan ik dan beter de sprinter pakken die vertrekt vanaf uitgeest of een intercity die stopt op heiloo/castricum en al wat voller zit? :P

Btw, over verschillen tussen Plan V of een V-IRM, die verschillen zijn redelijk groot. De DDM treinstellen zijn het ergste. V-IRM is lekker stil. Als je niet bij zo'n piepend treinstel zit. Goed om te slapen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

NoxiuZ schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:40:
[...]
Btw, over verschillen tussen Plan V of een V-IRM, die verschillen zijn redelijk groot. De DDM treinstellen zijn het ergste. V-IRM is lekker stil. Als je niet bij zo'n piepend treinstel zit. Goed om te slapen.
En dan zit je lekker met oordopjes (muziek) in te slapen, komt er een conducteur langs die jouw vervoersbewijs wilt zien :+ Al enkele keren gehad, en die oordopjes zijn overigens niet alleen voor mijn rust maar ook zodat alleen ik mn wekker hoef te horen. En vreemd genoeg kan ik inderdaad alleen slapen in V-IRM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 13:39
NS rijdt tot en met zondag 2 januari een aangepaste dienstregeling.
Er gaat volgens een zondagsdienstregeling gereden worden! :?

[ Voor 31% gewijzigd door IJnte op 20-12-2010 20:24 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:56

Nox

Noxiuz

dcm360 schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:04:
[...]

En dan zit je lekker met oordopjes (muziek) in te slapen, komt er een conducteur langs die jouw vervoersbewijs wilt zien :+ Al enkele keren gehad, en die oordopjes zijn overigens niet alleen voor mijn rust maar ook zodat alleen ik mn wekker hoef te horen. En vreemd genoeg kan ik inderdaad alleen slapen in V-IRM's.
Haha so true, ik reisde vroeger naar Amersfoort en de reis had alleen V-IRM treinstellen. Totdat je ineens in DDM/DDAR zit. Dat zit voor geen meter. Met mijn rugklachten had ik die niet in de V-IRM maar wel in DDM/DDAR. Overigens zitten koplopers ook prima, Plan V en Mat64 vind ik ook prima, maar daar zit ik nooit in, sprinters zijn ook prima maar die stoppen te veel.

Ben ooit eens in Den Helder wakker geworden. Trein terug, in Amsterdam wakker geworden. Ja ik moet er op Castricum uit. Maar toen ging er geen trein meer :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:14:
NS rijdt tot en met zondag 2 januari een aangepaste dienstregeling.
Is dat niet gewoon de kerstdienstregeling?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er gaat vanaf woensdag als op een zondag gereden worden. Een aantal series rijden al niet ivm kerstvakantie. Hou er wel rekening mee dat er trajecten kunnen zijn waar wat later dan normaal begonnen wordt met rijden. Hou vooral vanaf morgen de reisplanner en m.ns.nl in de gaten.
Dit wordt gedaan want er staan ruim 450 bakken aan de kant wegens defect en dat gaat nog wel effe duren totdat allemaal gerepareerd is.
Bron: Train 85 (medewerker NS) op Somdatralala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Stond vanavond om 18:15 op bijlmer, op de borden stonden de sprinter naar uitgeest van 18:15 en de ic naar schiphol aangegeven. (spoor 3 en 2)
En ondertussen reed op spoor 1 een Intercity richting CS heel langzaam langs.

Aantal omroepen van minder treinen etc en kijk op de borden en mobiel.ns.nl voor meer info.
Leuk maar die info klopt dus totaal niet, om 18:30 veranderde dat in de stoptrein van 18:27 naar uitgeest met +10 en de intercity naar schiphol van 19:00.
0,0 info waar die andere 2 treinen gebleven waren.

Ondertussen kwam er op spoor 1 weer een intercity langzaam aanrijden, die in de remmen ging.
Gok genomen en snel naar dat perron gegaan (is leuk op bijlmer met lange roltrappen die het helft van de tijd niet doen)
Op dat perron stond niets op de borden maar deuren stonden open, dus kon nog net instappen.
(samen met 2 andere personen die ook hetzelfde idee hadden)

Snap best dat de sneeuw een probleem is, maar zorg dan voor informatie...
Vanmorgen ook reden volgens m.ns.nl op Krommenie-Assendelft alleen maar treinen richting Alkmaar.
Terwijl er ook gewoon treinen naar Amsterdam vertrokken, maar daar kwam je pas achter als je op het station stond te wachten op 'iets'

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt, informatie is ver te zoeken. Vanochtend ook weer een paar machinisten en andere medewerkers van de NS op Utrecht CS die totaal niet wisten wat ze moesten doen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Huh... als op een zondag? Zijn ze knetter geworden ofzo... kan ik pas 1½ later op mijn werk zijn aangezien je op zondag blij mag zijn dat er vanaf 8 uur een trein gaat :( Mag het toch echt hopen van niet. Hebben die verdomde managers daar geen benul dat er, ook al is het blijkbaar schoolvakantie, er nog vele miljoenen mensen gewoon moeten werken?

Staat trouwens nog niets van over op ns.nl... hopelijk zijn er een paar fantasten bezig of hebben mensen last van besneeuwde hersenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 20-12-2010 21:41 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ok, wordt gelukkig weer wat genuanceerd. Er wordt wel gewoon op een "normaal" tijdstip gestart, maar qua dienstregeling als die van een zondag. Even wachten of het nog in de planner komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Grootste verschil is volgens mij dat eerste treinen stuk later vertrekken, leuk voor mensen die vroeg op hun werk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Mensen die in DDM/DDAR rugklachten krijgen zitten volgens mij gewoon niet goed :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Maasluip schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:44:
De hele motoraansturing. In een plan V had je weerstanden en relais. Nu heb je vermogenselektronica. Dat is een stuk zuiniger in verbruik, en je kunt de motoren veel makkelijker aansturen.
Waar je bij plan V op glad spoor niet wegkomt omdat hij zelf de aanzetkracht regelt kun je dat bij een elektronisch gestuurde motor zelf regelen.
Vorige week meegemaakt. Stapte uit en plots kwam er veel rook vrij. De deuren gingen wel weer dicht.
jelmervos schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:32:
Klopt, informatie is ver te zoeken. Vanochtend ook weer een paar machinisten en andere medewerkers van de NS op Utrecht CS die totaal niet wisten wat ze moesten doen.
Wat nog erger is.. Dat een machinist niet eens weet wat zijn bestemming is. 'S ochtends vertrokken vanuit R'dam naar Den Haag en de machinist wist niet of hij naar Amsterdam moest rijden of Den Haag CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De SLT'tjes die nu nog rijden (en dus niet ernstig defect zijn), hebben die inmiddels nu wel een goede omroep? Want ik heb begrepen dat de boordcomputer op 12 dec. om 0:00 de treinnummers niet meer wou herkennen.
An sich wel vreemd, want als het een foute update is voor de nieuwe dienstregeling zou deze pas om 4:00 fout moeten gaan?

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 20-12-2010 22:07 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Nu op nederland2 bij nieuwsuur item over de ns en winterweer. (met een directeur van de ns aan tafel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:06
Anakha schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:10:
[...]

De Thalys-treinen van Parijs naar Amsterdam hebben vanochtend tussen de 1 en 2 uur vertraging. Ik vermoed dus dat het de andere kant op niet veel beter zal zijn.

@DDX: Bedankt voor de Twitter-tip! Meteen gebruik van gemaakt!
Mezelf maar even quoten: ik schrijf dit nu vanuit een hotel in Parijs, overstap niet gehaald, ondanks dat we een eerdere Thalys hebben genomen. En het hotel heb ik uiteraard mooi zelf mogen betalen - nadat ik eerst een kleine anderhalf uur in een enorme rij heb gestaan om uberhaupt iemand te spreken te krijgen en mijn ticket te laten omboeken naar morgen. Behoorlijk zootje hier in Frankrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AW_Bos schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:06:
De SLT'tjes die nu nog rijden (en dus niet ernstig defect zijn), hebben die inmiddels nu wel een goede omroep? Want ik heb begrepen dat de boordcomputer op 12 dec. om 0:00 de treinnummers niet meer wou herkennen.
An sich wel vreemd, want als het een foute update is voor de nieuwe dienstregeling zou deze pas om 4:00 fout moeten gaan?
Vanavond om 17u35 was het in ieder geval nog niet op orde, ik stapte toen op Sloterdijk in de (20 minuten vertraagde) IC naar Amersfoort, die door een SLT gereden werd. Zowel displays buiten als binnen als omroep waren blanco. De HC riep zelf om bij stations.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als op het station of in de trein iets niet duidelijk was, keek ik meestal even snel op m.ns.nl. Fluitend alvast richting het goede perron lopen, terwijl honderden mensen verdwaald naar hun trein zoeken en later zo hard mogelijk naar hun trein moeten rennen (ben nou eenmaal niet zo sociaal aangelegd om zoiets over het perron te bazuinen :+)

Altijd up-to-date en heel acuraat dat m.ns.nl

Maar helaas... de laatste dagen is m.ns.nl ook het spoor bijster :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Nou goed, wat ik dus begreep van het opperhoofd van NS zijn het ongeveer alleen de SLT's die uitvallen. Daar hebben ze er enkele tientallen van dus als die uitvallen, heel vervelend. Maar met een gedecimeerde dienstregeling is er toch genoeg materieel over? Is er niet ergens een lijst uit de sneeuw te graven waar te zien is welke treinen nou ivm een aan dit mooie weer gerelateerde defect ergens staan te bevriezen? Zo onderhand geloof ik al die praatjes van woordvoerders en directeuren niet meer. Vallen ze onder de WOB daar? Al zal daar ook wel een levertijd op zitten...

En dat vergelijken (maar dat doen mensen hier ook) met het buitenland: leuk maar da's ook maar subjectief natuurlijk. Heb je weinig aan en is imo zeker geen graadmeter (wie heeft de langste leek het wel) wie nu een betere dienstverlening heeft. En ook totaal niet relevant.

Maar nog steeds heb ik er begrip voor dat niet alles altijd goed gaat. Net als het ook op de weg en op vliegvelden bijvoorbeeld niet altijd het zonnetje schijnt op dit moment. Maar kom op, doe in ieder geval een poging om te communiceren waar treinen naartoe gaan en hoe laat. Die zogenaamde winterdienstregeling is toch een compleet pakket wat 'zo' ingeladen kon worden met alle treinbewegingen en vertrektijden? Waarom klopt er dan geen moer van die tijden? Waarom liggen er geen winterverstrekstaten op de stations klaar die op de gele borden gehangen kunnen worden zodat de reizigers zelf kunnen kijken ipv dat ze op zoek moeten naar een medewerker? Zoveel euro's kosten een paar velletjes karton per jaar nou ook weer niet? Voorbereiding noem ik dat. Gelukkig lag het bandje met de mededeling voor gratis koffie en thee wel klaar. ;)

Ja, hier in het oosten gaat het nog aardig met NS maar afgelopen weekend aan de andere kant van de IJssel leek het wel of je in een kansspel van een illegaal casino terecht was gekomen en helaas ging alle winst naar de bank. En getuige wat ik lees en hoor is dat nog steeds zo. Na drie dagen moet dat toch 100% voor elkaar zijn, anders loop je de kluit gewoon te belazeren en weet je niet waar je mee bezig bent.

Dat laatste is dus mijn mening over dit geheel. Iedereen liegt, schuift met een gejatte sneeuwschuiver de sneeuw bij de andere partij voor de deur en de betalende reiziger kan een ijsje worden. Ik kan die clowns van NS en Prorail op TV niet meer aanzien, het zullen je bazen maar wezen :X Gelukkig hebben ze in Den Haag kerstreces anders gingen die zich er ook nog tegenaan bemoeien. Maar die staan gelukkig op de latten in Winterberg ofzo.

Naja, gelukkig begint morgen de astronomische winter en hebben we de herfst gehad. Komt alles weer goed :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Zit jij ook zo'n beetje in de literatuurwereld of nie jonge?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik kan me de gevoelens van de meeste reizigers prima indenken, die willen gewoon van A naar B vervoerd worden en verwachten kwaliteit. Dat het vorig jaar mis ging was vervelend maar nog wel uit te leggen, het was immers een extreme winter die we in 20 jaar niet hadden gezien. Dat het dit jaar met een paar vlokjes sneeuw weer zo ontiegelijk misgaat is niet te verkopen, zeker niet na die "We zijn winterklaar hallelujah"-spotjes die een paar weken terug werden gedraaid.

Ik kan me de mening van de gemiddelde forens - "Deutsche Bahn, kom ons van deze ellende redden!" - wel indenken, omdat men het gevoel heeft dat buurman's gras groener is.

"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me." vind ik een mooi citaat dat zeker op NS en ProRail slaat i.c.m. winter.

Edit:
De reisinformatie is weer eens waardeloos. Voor vertrek de reisplanner geraadpleegd die aangaf dat als ik om 6.54 zou vertrekken vanaf Breda ik om 7.38 in Den Bosch een IC naar Utrecht te pakken. 2 minuten voor aankomst gekeken en die trein stond gewoon in de planner.

Uitgestapt, even rondgelopen, en toen zag ik op een CTA ineens "7.38 Intercity Schiphol rijdt vandaag niet" staan, ondertussen vertrok de sprinter alweer. Eerstvolgende reismogelijkheid, de IC van 7.53, had +10 en dat liep nog iets verder op ook, maar volgens m.ns.nl reed alles gewoon keurig op tijd.

Stelletje prutsers!!!

/rant

[ Voor 28% gewijzigd door Alex) op 21-12-2010 08:18 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 18:39
Op Vndw kwamen vanochtend 2 DD-AR treinstellen langs, waar sinds een klein tijdje voornamelijk SLT's te zien waren

Afbeeldingslocatie: http://mrngm.com/i/211220101529t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrngm.com/i/211220101530t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrngm.com/i/211220101532t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrngm.com/i/211220101534t.jpg
clickable voor grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

Freak187

geen

Het is verdomme echt een kutzooi bij NS/Prorail.

De diensregeling is al met 50% ingekort, maar dan nóg weten ze een fucking trein te laten rijden die VEEL en VEEL te kort is. De frequentie is al minder (dus meer wachtenden op het station), en je krijgt een nog kleinere trein voor je neus. Niet te filmen.

Nu weer 2.15 uur gedaan over een traject van 25 minuten.

Fucking excuustruusen bij de spoorwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Freak187 op 21-12-2010 10:15 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Freak187 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:15:
Fucking excuustruusen bij de spoorwegen.
Ik denk niet dat hier iemand zit te wachten op kleinemeidengegil.
Bastien schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:33:
Nou goed, wat ik dus begreep van het opperhoofd van NS zijn het ongeveer alleen de SLT's die uitvallen. Daar hebben ze er enkele tientallen van dus als die uitvallen, heel vervelend.
Hoofdzakelijk SLT en VIRM.
Ik heb alleen maar berichten van NS gelezen waarin werd gemeld dat daardoor zekeringen sneuvelden en niet motoren. Dikke duim?
Pooh schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:48:
Omvormers door binnendringend sneeuw bij SLT.
Alex) schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 07:21:
De reisinformatie is weer eens waardeloos. Voor vertrek de reisplanner geraadpleegd die aangaf dat als ik om 6.54 zou vertrekken vanaf Breda ik om 7.38 in Den Bosch een IC naar Utrecht te pakken. 2 minuten voor aankomst gekeken en die trein stond gewoon in de planner.

Uitgestapt, even rondgelopen, en toen zag ik op een CTA ineens "7.38 Intercity Schiphol rijdt vandaag niet" staan, ondertussen vertrok de sprinter alweer. Eerstvolgende reismogelijkheid, de IC van 7.53, had +10 en dat liep nog iets verder op ook, maar volgens m.ns.nl reed alles gewoon keurig op tijd.
De reisplanner gaf gisteravond al aan dat de 3500, die "van 7.38 naar Schiphol" is opgeheven door middel van de toevoeging "Rijdt vandaag niet".

[ Voor 20% gewijzigd door Luke! op 21-12-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dit merk ik ook. Voorheen kon je nagenoeg blindelings vertrouwen op de Actuele Vertrektijden. Sinds een aantal weken klopt er werkelijk niks meer van. Treinen blijven te lang hangen in het systeem of gaan er juist te snel uit. De informatie is gewoon compleet anders dan wat je op het station (op de borden) te zien krijgt. Jammer, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

AW_Bos schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:06:
De SLT'tjes die nu nog rijden (en dus niet ernstig defect zijn), hebben die inmiddels nu wel een goede omroep?
Vanmorgen had ik een SLT waarvan de omroep werkte.
(en vorige week vrijdagmorgen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
als je alle berichten hier leest vind ik het nog knap dat ze enigszins werkende treinen hebben 8)7 ligt het een keer niet (minder) aan sein en wisselstoringen... gaan er om de haverklap treinen kapot |:( hopelijk geeft dit een signaal af dat ze de NS op z'n kop geven. En toch maar alle wijzigingen die ze tussen 2012 en 2020 hadden gepland (ProRail) een paar jaar vervroegen :p
een goede vooruitgang zou het versnellen van project Vleugel en station Driebergen-Zeist (zo'n actie wat ze bij station Arnhem hebben gedaan bv).
Project "Perron 76" werd ook aardig snel ontwikkeld en aanbesteedt + uitgevoerd. De projecten sein en wissel gerelateerd staan altijd jaren in de ijskast. Ik liep laatst wel de kamer binnen waar ze bezig waren met het maken van bestekken voor het bouwen van wisselverwarmingen (elektrisch) en was nogal verbaasd over het feit dat die dingen zo ************* duur zijn en ze worden tegenwoordig op belangrijke wissels dubbel uitgevoerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
De vraag is of deze problemen iedere spoorwegbeheerder/vervoerder hadden kunnen overkomen, overmacht dus, of dat er echt sprake is van slecht onderhoud en nalatigheid. Wat eerder ook al genoemd werd, je gaat geen treinen compleet sneeuwproof maken met de wetenschap dat het maar een paar keer per jaar goed sneeuwt (afweging kosten vs schade).
Dat er nu veel sneeuw valt, tjah, wie kun je daar nu de schuld van geven? Vind het vrij makkelijk om dan te roepen dat het slecht is en zoveel beter had gekund.

Men moet eens inzien dat je nu eenmaal niet alles in het leven voor kunt zijn en elk risico kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb ook best begrip voor dat NS met minder trein rijdt ivm het weer.
Ik heb er best begrip voor dat overstappen niet vlekkeloos gaan
Ik heb er best begrip voor dat treinen vol zitten.

Maar wat ik dus niet begrijp, is dat de informatie (ook via de website) gewoon helemaal niet klopt.
Net weer een half uur op een trein gewacht (Rijswijk) die volgens de planner gewoon ging (5 min daarvoor nog gecheckt) Ik heb geen enkele trein gezien.
Enkel treinen die voorbij reden.

Gisteren en vorige week vrijdag op station Zoetermeer Oost precies hetzelfde verhaal.
Zelfs twee keer in een uur kunnen ze niet garanderen.

Toch tijd voor een aantal diesel treinen die overal doorheen baggeren dan maar?

(Wat betreft rugklachten. Momenteel heb ik ernstige rugklachten en die oude barrels zijn dan idd niet fijn. Maar dat heb ik zelfs over als ik ergens moet komen)

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 21-12-2010 12:25 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Arnout schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:21:
De vraag is of deze problemen iedere spoorwegbeheerder/vervoerder hadden kunnen overkomen, overmacht dus, of dat er echt sprake is van slecht onderhoud en nalatigheid. Wat eerder ook al genoemd werd, je gaat geen treinen compleet sneeuwproof maken met de wetenschap dat het maar een paar keer per jaar goed sneeuwt (afweging kosten vs schade).
Dat er nu veel sneeuw valt, tjah, wie kun je daar nu de schuld van geven? Vind het vrij makkelijk om dan te roepen dat het slecht is en zoveel beter had gekund.

Men moet eens inzien dat je nu eenmaal niet alles in het leven voor kunt zijn en elk risico kunt vermijden.
Ik vind het prima dat ze vanwege slecht weer minder rijden, vaker overstappen, overvolle treinen enz. Maar kom in ieder geval met informatie. Vanochtend 1,5 uur staan wachten op een trein op Utrecht CS. Steeds stond de trein op de borden, maar na +15 viel ie gewoon weg en hoor je helemaal niks.
Je kunt dan ook moeilijk wat anders plannen, want de volgende trein lijkt dan alweer te komen (maar niet heus).

Dus: dat het mis gaat, prima, maar zorg dan iig voor juiste informatie. Vandaag de derde dag dat de informatie (omroep/m.ns.nl/NS medewerkers) op mijn traject niet klopt of gewoon ontbrak.

Ook leuk: ga je vragen bij een NS medewerker met een rood petje: "Ik weet het ook niet. Wij weten ook niet meer dan op het grote blauwe bord staat...". Dat vind ik toch wat triest, waarom sta je daar dan?

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 21-12-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In een weiland tussen Zaandam Kogerveld en Purmerend staat een trein vast doordat de bovenleiding naar beneden is gekomen. In de trein zijn zeshonderd mensen aanwezig. Dat zei een woordvoerster van de NS.

De trein staat op een lastige, moeilijk te bereiken plek. De reizigers moeten daarom binnenblijven, omdat er geen weg of treinstation in de buurt is. Ook kunnen bussen of taxi's de trein niet bereiken.

Er is geen elektriciteit en warmte in de treinstellen door de kapotte bovenleiding. Reizigers krijgen van de brandweer eten en drinken.

Een woordvoerster van ProRail zei dat er een diesellocomotief onderweg is om de trein weg te trekken naar Zaandam. Daar kunnen de reizigers uitstappen.

Momenteel is er geen treinverkeer mogelijk tussen Zaandam Kogerveld en Purmerend Overwhere.

Volgens ProRail is er behoorlijke schade, waardoor beide sporen niet gebruikt kunnen worden. Op het traject zijn bussen ingezet. Treinverkeer tussen Zaandam en Hoorn wordt omgeleid via Alkmaar.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ArcticWolf schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:11:
Ik liep laatst wel de kamer binnen waar ze bezig waren met het maken van bestekken voor het bouwen van wisselverwarmingen (elektrisch) en was nogal verbaasd over het feit dat die dingen zo ************* duur zijn en ze worden tegenwoordig op belangrijke wissels dubbel uitgevoerd :D
offtopic:
Mag ik vragen waar je werkt :? Je hebt geen DM aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Gemiste kans dat de reisplanner en actuele vertrektijden op m.ns.nl niet meer werken. Aantal weken geleden kon ik blindelings op de informatie vertrouwen zodat ik soms wel eens een half uurtje langer in bed kon blijven liggen. ;) of iets langer kon doorwerken op het werk. Maar de laatste tijd is er geen touw aan te trekken....trein zou volgens m.ns.nl gewoon rijden zonder vertraging (leek mij al erg vreemd, maar goed), maar op het station stond doodleuk +25min.

Daarbij geven de actuele vertrektijden en reisplanner ook verschillende adviezen? Bij de een rijdt de trein wel, bij de ander niet. Bij de een heeft hij xx minuten vertraging, bij de ander yy minuten.

Iemand met verstand van zaken die dit kan ophelderen en hoe dit systeem uberhaupt werkt? Als het normaal weer is, dan werkt hij overigens uistekend, niks meer dan lof.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat voor loc hebben ze er op af gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Op A'dam Sloterdijk was geen NS medewerker te zien.

Nu zie ik dat er weer een trein op mijn traject stilstaat vanwege kapotte bovenleiding.

Echt een aanfluiting de NS/Prorail. Ik hoor de excuses alweer voorbij vliegen waarbij ze maar één ding bedoelen: we kunnen er niks aan doen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
WTF,
Ik was dus maar weer terug naar huis gegaan (woon vlakbij station).
Maar in Rijswijk zijn de actuele vertrektijden met de 5 minuten anders |:(
Stond net nog nog ergens +25min, toen weer +5min, nu weer 3min.
En tijdstippen zijn weer anders.

eeeehhh.
Ik blijf maar thuis.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 25-06 10:39

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

We geven te weinig communicatie naar de reiziger toe, begint 't mee, en vervolgens doorgaan over de wissels en de max. Jammer dat over 't echte punt niet meer dan twee zinnen verteld worden.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Dan ben je als interviewer natuurlijk ook niet goed bezig.

Zijn punten waren wel goed, dat treinen etc idd uitgewoond en oud waren.
Maar goed, nu nog zorgen voor een alternatief dat het blijft doen :z

Gast, die laatste vraag.....
Ik heb nog nooit iemand ZO dik horen ontwijken.

[ Voor 73% gewijzigd door B_FORCE op 21-12-2010 13:38 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:15:
[...]

Geen idee, kan elke loc zijjn die ze hebben ingeschakeld. Er was toch ook een verplichting van elke vervoerder om zo'n verzoek van ProRail te honoreren? Of is dat tegenwoordig niet meer?

Zo weet ik dat er ooit ook een defecte reizigerstrein is weggesleept door een stoomloc van de VSM die toevallig in de buurt was en onder stoom stond. Kan helaas alleen het artikel ervan niet meer vinden :)

Edit: trein is alweer weg overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2010 13:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 25-06 10:39

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Grappig dat juist Prorail zegt dat er oud materieel is, terwijl in Nederland een van de grootste overhauls van de wereld aan de gang is al een paar jaar. Met zeer goede resultaten...

En dan het gebeuren over dat hij eerst bij Railinfra zat en nu bij Prorail maar de WE fouten gemaakt hebben, neen, RI en PR MAKEN fouten, niet hebben gemaakt... Evase of action vooral aan 't einde ja. Jammer dat de interviewer zich niet meer verdiept heeft en wat scherpere vragen stelde, maar zich vooral mee liet gaan in het door Klerk gestuurde gesprek. Jammer.

Maar goed, hij staat de pers wel te woord ipv een woordvoerdertje te laten spreken. Dus daarop boekt men in elk geval al vooruitgang. Tevens snijdt men het probleem van de wissels aan, dat er meer problemen zijn is waar, maar eentje wordt er nu uitgemeten en 'publiek' gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door zwahiel op 21-12-2010 13:50 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Luccus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:07:
[...]
De reisplanner gaf gisteravond al aan dat de 3500, die "van 7.38 naar Schiphol" is opgeheven door middel van de toevoeging "Rijdt vandaag niet".
Dus? NS adviseert "Raadpleeg vlak voor vertrek de actuele reisinformatie via ns.nl, m.ns.nl of de apps", dus ik doe dat, en wanneer ik vervolgens een reisadvies krijg voor een trein die kennelijk niet rijdt (al meldt de planner dat hij wél rijdt) is dat volgens jou "had je kunnen weten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Alex) schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:19:
[...]

Dus? NS adviseert "Raadpleeg vlak voor vertrek de actuele reisinformatie via ns.nl, m.ns.nl of de apps", dus ik doe dat, en wanneer ik vervolgens een reisadvies krijg voor een trein die kennelijk niet rijdt (al meldt de planner dat hij wél rijdt) is dat volgens jou "had je kunnen weten"?
Misschien moet je eens beter lezen. Ik vertel je dat de reisplanners al sinds gisteravond vermelden dat de 3500 NIET rijdt op het stuk Eindhoven - 's-Hertogenbosch. Dat suggereert toch mogelijk dat jij niet goed gekeken hebt? Je krijgt het reisadvies wel te zien (want: reguliere trein), maar daarbij staat de melding dat het reisadvies vervalt (want: tijdelijk opgeheven).

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 21-12-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat kreeg ik niet te zien anders. Er stond gewoon een trein in de planner, zonder vermeldingen als "rijdt vandaag niet". Ook de actuele vertrektijden vermeldden de trein gewoon tot op de minuut van vertrek om 7:38, terwijl de CTA duidelijk meldde dat de trein niet reed.

Fout bij de NS-reisinformatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:44
Best opvallend dat de treintjes op de Valleilijn (Protos Treinen ) het prima blijven doen onder deze omstandigheden. Is ook wel eens anders geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:25
Luccus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:28:
[...]
Misschien moet je eens beter lezen. Ik vertel je dat de reisplanners al sinds gisteravond vermelden dat de 3500 NIET rijdt op het stuk Eindhoven - 's-Hertogenbosch. Dat suggereert toch mogelijk dat jij niet goed gekeken hebt? Je krijgt het reisadvies wel te zien (want: reguliere trein), maar daarbij staat de melding dat het reisadvies vervalt (want: tijdelijk opgeheven).
Ik heb al een paar keer geconstateert dat de informatie op de mobiele site niet klopt, of niet volledig is. Een reload laat soms letterlijk andere dingen zien.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ijdod schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:04:
[...]

Ik heb al een paar keer geconstateertd dat de informatie op de mobiele site niet klopt, of niet volledig is. Een reload laat soms letterlijk andere dingen zien.
Voor zover mij bekend heeft dat te maken met het niet altijd beschikbaar zijn van de actuele, dynamische reisinformatie. Dat is iets anders dan het ingeladen dienstregelingplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Het is weer raak op mijn traject vandaag, Geen treinen tussen Sloterdijk en Hoorn, door een defecte bovenleiding zijn beide sporen niet bruikbaar, overigens stond er een trein 3 á 4 uur vast tussen Purmerend en Zaandam hierdoor, hoop dat het met de reizigers daar nu goed mee gaat. =/

Volgens de NS rond 5 uur verholpen maar dan met meer vertraging bovenop winter/nood dienstregeling natuurlijk, overigens is 5uur een richtlijn, ik zie zoiets niet op tijd verholpen worden. De NS rad dan ook iedereen aan via Alkmaar om te reizen, een extra reistijd van 60 min.
Tussen Zaandam en Purmerend rijden NS bussen.

Om eerlijk te zijn, ik denk niet dat de NS of Prorail hier niets aan kon doen, gewoon pech wat zich helaas nu plaats vind ipv tijdens de zomer, bijkomend nadeel voor de NS en Prorail is dat het gewoon een druk stukje spoor is

Nu heb ik 3 opties:

Vertraging voor lief nemen en die 55 min omrijden voor een totaal reistijd van 1:39 (waar ik normaal 44 min zou reizen) en overstappen op Haarlem, Alkmaar en Hoorn. Echter zal deze traject natuurlijk stampvol zijn met de normale Haarlem/Alkmaar/Schagen/DenHelder reizigers + alles wat naar Hoorn en Enkhuizen moet + spits.

Een vriend opbellen en hier in A'dam opgehaald worden om 16:00 maar met de onzekerheid over A10/A8 en A7 files.

OF: Een gokje wagen met het volgende:

Trein naar Zaandam, NS Bus naar Purmerend Overwhere en door mn pa opgehaald worden als die uit zijn werk komt (Zo'n kilometer verderop van Overwhere)
Nu ben ik zeer geneigd om dit laatste te doen echter weet ik niet hoeveel NS bussen er zijn, hoe vaak ze rijden en hoelang het duurt voor ik van Zaandam in Purmerend ben. Dan is ook nog het feit dat die bussen warschijnlijk via de snelwegen gaan die natuurlijk vanaf 16:00 vol gaan zitten met files.

reguliere bussen kan ook maar dan ben ik pakweg 1:22 min onderweg omdat ze natuurlijk een standaard route volgen.

Iemand enig idee hoe de NS bussen zich gedragen tussen Zaandam en Purmerend of zal ik maar gewoon de menigte volgen en via Alkmaar gaan?

OT over huidige dienstregeling:
M'n normale "spits" trein (DD-AR) is uit de dienstregeling gesloopt en ik mag nu of 20min eerder de normale intercity nemen of 10 min later de normale (beide DD-IRM). Nadeel is alleen dat deze intercirty's tegenwoordig als stoptrein dienen en nu dus op Purmerend en Zaandam stoppen ipv deze over te slaan. Op de heenweg geen punt, mijn station is 3e op het traject dus ik kan altijd zitten en ik ben of 20 min eerder op werk dan normaal of juist net op tijd. Voor andere reizigers stukken minder, vanochtend was een sardineblik van jewelste met 1e en 2eklas propvol, de gangen vol, trappen en staruimtes.
Op de terugweg, manmanman wat een puinzooi. Dat is even andere koek, Iedereen naar Zaandam, Purmerend, Hoorn en Enkhuizen moet in die trein en dan komt de NS met 4 bakken aanzeulen. Sorryhoor, maaar dat is gewoon belachelijk. Daar zou ik niet eens mee durven opdagen als het een intercity was die Zaandam en Purmerend overslaat, laat staan dat er nu nog even 5 extra stations bijkomen. Als NS personeel zou ik me kapotschamen dat ik zulk materiaal mee kreeg en jawel, het is zelfs voorgekomen een week of twee terug dat wij een verhaal te horen kregen van de machinist dat de reden dat wij 40 min vertraagd waren was dat hij weigerde te vertrekken uit Amersfoort omdat hij vond dat de trein teleurstellend kort was.

Ik weet niet wie deze planning in heeft gezet maar komop, hoe moeilijk is dit:

Intercity voor ~140km spoor met 18 opstap stations = minstens 8 bakken.
Stoptrein met ~140km spoor met 23 opstap stations = MEER BAKKEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Freak187 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:16:
Op A'dam Sloterdijk was geen NS medewerker te zien.

Nu zie ik dat er weer een trein op mijn traject stilstaat vanwege kapotte bovenleiding.

Echt een aanfluiting de NS/Prorail. Ik hoor de excuses alweer voorbij vliegen waarbij ze maar één ding bedoelen: we kunnen er niks aan doen.
Aan een kapotte bovenleiding kan ProRail niet echt veel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:25
Luccus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:07:
[...]
Voor zover mij bekend heeft dat te maken met het niet altijd beschikbaar zijn van de actuele, dynamische reisinformatie. Dat is iets anders dan het ingeladen dienstregelingplan.
Symptomen zijn hetzelfde: er worden soms treinen gemeld die volgens de normale dienstregeling zouden rijden, in de in de praktijk gecancelled zijn. Format is dienstregeling + actuele vertraging, bron info van de diensregeling zal hetzelfde zijn. Als daar een bug zit...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ijdod schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:04:
[...]

Ik heb al een paar keer geconstateert dat de informatie op de mobiele site niet klopt, of niet volledig is. Een reload laat soms letterlijk andere dingen zien.
Die viel mij gister ook al op: jelmervos in "Het grote spoorwegentopic deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

GenjiBlade schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:11:
Het is weer raak op mijn traject vandaag, Geen treinen tussen Sloterdijk en Hoorn, door een defecte bovenleiding zijn beide sporen niet bruikbaar, overigens stond er een trein 3 á 4 uur vast tussen Purmurend en Zaandam hierdoor, hoop dat het met de reizigers daar nu goed mee gaat. =/

Volgens de NS rond 5 uur verholpen maar dan met meer vertraging bovenop winter/nood dienstregeling natuurlijk, overigens is 5uur een richtlijn, ik zie zoiets niet op tijd verholpen worden. De NS rad dan ook iedereen aan via Alkmaar om te reizen, een extra reistijd van 60 min.
Tussen Zaandam en Purmurend rijden NS bussen.

Om eerlijk te zijn, ik denk niet dat de NS of Prorail hier niets aan kon doen, gewoon pech wat zich helaas nu plaats vind ipv tijdens de zomer, bijkomend nadeel voor de NS en Prorail is dat het gewoon een druk stukje spoor is

Nu heb ik 3 opties:

Vertraging voor lief nemen en die 55 min omrijden voor een totaal reistijd van 1:39 (waar ik normaal 44 min zou reizen) en overstappen op Haarlem, Alkmaar en Hoorn. Echter zal deze traject natuurlijk stampvol zijn met de normale Haarlem/Alkmaar/Schagen/DenHelder reizigers + alles wat naar Hoorn en Enkhuizen moet + spits.

Een vriend opbellen en hier in A'dam opgehaald worden om 16:00 maar met de onzekerheid over A10/A8 en A7 files.

OF: Een gokje wagen met het volgende:

Trein naar Zaandam, NS Bus naar Purmurend Overwhere en door mn pa opgehaald worden als die uit zijn werk komt (Zo'n kilometer verderop van Overwhere)
Nu ben ik zeer geneigd om dit laatste te doen echter weet ik niet hoeveel NS bussen er zijn, hoe vaak ze rijden en hoelang het duurt voor ik van Zaandam in Purmurend ben. Dan is ook nog het feit dat die bussen warschijnlijk via de snelwegen gaan die natuurlijk vanaf 16:00 vol gaan zitten met files.

reguliere bussen kan ook maar dan ben ik pakweg 1:22 min onderweg omdat ze natuurlijk een standaard route volgen.

Iemand enig idee hoe de NS bussen zich gedragen tussen Zaandam en Purmurend of zal ik maar gewoon de menigte volgen en via Alkmaar gaan?

OT over huidige dienstregeling:
M'n normale "spits" trein (DD-AR) is uit de dienstregeling gesloopt en ik mag nu of 20min eerder de normale intercity nemen of 10 min later de normale (beide DD-IRM). Nadeel is alleen dat deze intercirty's tegenwoordig als stoptrein dienen en nu dus op Purmurend en Zaandam stoppen ipv deze over te slaan. Op de heenweg geen punt, mijn station is 3e op het traject dus ik kan altijd zitten en ik ben of 20 min eerder op werk dan normaal of juist net op tijd. Voor andere reizigers stukken minder, vanochtend was een sardineblik van jewelste met 1e en 2eklas propvol, de gangen vol, trappen en staruimtes.
Op de terugweg, manmanman wat een puinzooi. Dat is even andere koek, Iedereen naar Zaandam, Purmurend, Hoorn en Enkhuizen moet in die trein en dan komt de NS met 4 bakken aanzeulen. Sorryhoor, maaar dat is gewoon belachelijk. Daar zou ik niet eens mee durven opdagen als het een intercity was die Zaandam en Purmurend overslaat, laat staan dat er nu nog even 5 extra stations bijkomen. Als NS personeel zou ik me kapotschamen dat ik zulk materiaal mee kreeg en jawel, het is zelfs voorgekomen een week of twee terug dat wij een verhaal te horen kregen van de machinist dat de reden dat wij 40 min vertraagd waren was dat hij weigerde te vertrekken uit Amersfoort omdat hij vond dat de trein teleurstellend kort was.

Ik weet niet wie deze planning in heeft gezet maar komop, hoe moeilijk is dit:

Intercity voor ~140km spoor met 18 opstap stations = minstens 8 bakken.
Stoptrein met ~140km spoor met 23 opstap stations = MEER BAKKEN
Het is PURMEREND, niet Purmurend....

Ik stond vandaag ook te wachten op de stoptrein Enkhuizen - A'dam CS. De normale sprinter van Hoorn - Hoofddorp rijdt niet meer en daarom stopt de intercity ook op Purmerend en Zaandam. En inderdaad... ze presteerden het om met een kleine trein aan te komen.

Serieus: NS/Prorail zijn een stel amateurs. Technisch, planning en logistiek en communicatief.

Maar ja.. ik ga lekker claimen. Een klacht deponeren helpt niet, dan maar financieel compenseren.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Poosje geleden met een machinist staan praten. Hij had nog een mooie quote: "De hoge heren zijn met treintjes aan het spelen, wij proberen er mee te werken..."

Was het geheel met de reizigers eens dat hij met een te kleine treinen op pad werd gestuurd en dit al verschillende malen had aangegeven maar dit niks hielp.

Oftewel, paar machinisten promoveren naar de hogere posities, en de hoger heren degraderen naar de machinisten stoel. =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiorano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:43:

Oftewel, paar machinisten promoveren naar de hogere posities, en de hoger heren degraderen naar de machinisten stoel. =p
Alsof dat iets zou oplossen... een putjesschepper die tot minister wordt gepromoveerd zal ook niet meteen alle problemen met de riolering op gaan of kunnen lossen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Freak187 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:39:
[...]

Het is PURMEREND, niet Purmurend....
whoops, inmiddels aangepast, danku :P

Wat betreft claimen, vraag me af in hoeverre dat gaat lukken, aan alle kanten hebben ze zich gedekt kwa winterweer/dienstregeling e.d.

Mja, voor vandaag kan je zeker claimen, denk dat we daar zonder vragen een vergoeding voor krijgen maar omdat ze dusverre nalatig zijn dat we ons best mogen doen ons in te leven in sardines, dunno. Nooi geschoten is natuurlijk altijd mis.

straks een belangrijke beslissing nemen of ik via Zaandam ga of via Alkmaar, mag om 16:00 weg van mijn werkgever. Zal wel even een update posten vanaf N900 wanneer ik het een of ander heb besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fiorano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:38:
Best opvallend dat de treintjes op de Valleilijn (Protos Treinen ) het prima blijven doen onder deze omstandigheden. Is ook wel eens anders geweest....
Protossen hebben één groot voordeel: alle elektronica zit op het dak en heeft dus vrijwel geen last van stuifsneeuw dat op vervelende plekken gaat zitten ontdooien. Het dak heeft altijd veel water te verduren dus dat zit goed afgeschermd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59
Ik kan me de gevoelens van de meeste reizigers prima indenken, die willen gewoon van A naar B vervoerd worden en verwachten kwaliteit. Dat het vorig jaar mis ging was vervelend maar nog wel uit te leggen, het was immers een extreme winter die we in 20 jaar niet hadden gezien. Dat het dit jaar met een paar vlokjes sneeuw weer zo ontiegelijk misgaat is niet te verkopen, zeker niet na die "We zijn winterklaar hallelujah"-spotjes die een paar weken terug werden gedraaid.
Ik loopt nu elke dag 10 cm sneeuw van de auto te halen, volgens mij is dat wel iets meer dan een paar vlokjes.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Saturnus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:15:
[...]

Zie : Nufoto.nl. De 6512 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Maasluip schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:56:
[...]

Protossen hebben één groot voordeel: alle elektronica zit op het dak en heeft dus vrijwel geen last van stuifsneeuw dat op vervelende plekken gaat zitten ontdooien. Het dak heeft altijd veel water te verduren dus dat zit goed afgeschermd.
Is er tenminste nog een ding goed aan die dingen =p.

Al moet ik zeggen, het valt best mee. Sinds Connexxion het Kippenlijntje heeft is het reizigersaantal meer als verdubbeld en rijden er 2x zoveel treinen. Nu in de spits nog met gekoppelde treintjes gaan rijden en dan zijn wij heeeel blij in Barneveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21
En weer een SLT stuk... dit keer op station Naarden-Bussum. Morgen nog werken en dan eerder vakantie nemen. bah! :(

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KEULEN - Bij Keulen zijn twee sneeuwruimers gedood door een trein. De mannen van 40 en 41 jaar maakten in de nacht van maandag op dinsdag een wissel sneeuwvrij.

Ze reageerden echter niet op het alarmsignaal van de trein. De machinist van de regionale trein remde nog hard, maar het mocht niet baten.
Andere leden van de ruimploeg verkeren in shock. De politie stelt een onderzoek in naar het incident.

Dinsdagmiddag heeft een ICE-trein een medewerker doodgereden die een wissel schoonmaakte in Wunstorf bij Hannover. Zijn collega is zoek, mogelijk is hij zwaar aangeslagen in het wilde weg gaan lopen.
Zondag werd in Berlijn ook een spoormedewerker doodgereden toen hij een wissel wilde ontdooien. Een ander raakte daarbij zwaargewond.
(bron)

Ik tel vier doden, een zwaargewonde en een vermiste, in 2.5 dagen. Was er laatst niet een stuurman-aan-wal die voorstelde dat al het NS-personeel maar wisseldienst moet krijgen?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
GenjiBlade schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:48:
[...]
Wat betreft claimen, vraag me af in hoeverre dat gaat lukken, aan alle kanten hebben ze zich gedekt kwa winterweer/dienstregeling e.d.

Mja, voor vandaag kan je zeker claimen, denk dat we daar zonder vragen een vergoeding voor krijgen maar omdat ze dusverre nalatig zijn dat we ons best mogen doen ons in te leven in sardines, dunno. Nooi geschoten is natuurlijk altijd mis.
Heb je NS er óóit op kunnen betrappen zich niet coulant op te stellen? Gewoon proberen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:03:
[...]

offtopic:
Mag ik vragen waar je werkt :? Je hebt geen DM aanstaan.
ik noem de naam van het bedrijf niet ;)
maar Ik werk zelf voor prive vervoersbedrijven en ontwerp containeroverslag terminals (trein <-> vrachtwagen) maar we doen ook bovenbouwvernieuwingen voor ProRail dus af en toe pick ik weleens wat mee over het geklungel van ProRail :>

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 21-12-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ok, update vanuit mijn warme huiskamer:

De Intercity naar alkmaar kunnen halen van 16:17 met 7 min vertraging
In Alkmaar wachtte de Stoptrein naar Hoorn op ons die op moment van wegrijden 11 min vertraging had opgelopen daardoor.
In Hoorn bleek de stoptrein richting enkhuizen van 17:15 óók vertraging waardoor ik die had, was overigens een nieuwe SLT :o voor het eerst gezien op dit traject.

Kan me indenken dat de reizigers die normaal die treinen hadden zich kapot ergerden maar voor mij kwam het allemaal erg perfect uit, uiteindelijk 20 min eerder thuis dan normaal. :D

Wel een uberquote van een omroeper op Hoorn:

"Damens en Heren. De Intercitys richting Amsterdam kunnen door het winterse weer niet rijden. Reizigers voor rde richting Amsterdam en Amersfoort kunnen gebruik maken van de Intercitys naar Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal. Deze Intercitys zullen op alle tussengelegen stations stoppen." en dan rustig een herhaling van het hele verhaal eroverheen.

_O_ oninformatieve misinformatie, geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:02
Tja, ik heb ook de laatste dagen last van misinformatie. Gisteren op Nieuw-Vennep, 17:00 www.ns.nl gecheckt, geen vertraging voor de trein naar Leiden van 17:28. Prima, ik (proberen) naar het station te fietsen. Ik kom aan om 17:20, kijk op de Iphone ns app, Trein naar Leiden heeft 4 min vertraging. om 17:32 geen trein, weer kijken, 7 min vertraging. Uiteindelijk kwam de trein om 17:50, zonder omroep. De trein naar Schiphol aan de overkant had geen vertraging maar die heb ik niet gezien.

Vandaag gaf de Iphone ns app 12 min vertraging aan maar ik was toch om 17:25 op het perron. Om 17:28 werd omgeroepen dat de trein naar Leiden over ongeveer 10 min zou vertrekken terwijl hij ook binnenreed...

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

burne schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:37:
[...]

(bron)

Ik tel vier doden, een zwaargewonde en een vermiste, in 2.5 dagen. Was er laatst niet een stuurman-aan-wal die voorstelde dat al het NS-personeel maar wisseldienst moet krijgen?
Dat was ik, en daar sta ik nog steeds achter. Ik zou graag de vertragingsstatistiek willen zien van die stations. Van mij hoeven de spoorwegen niet 100% veilig, dat is een utopie ooit door iemand bedacht. Dit zijn wel extreme voorbeelden en het lijkt mij dat er iets mis gegaan in de communicatie. Als men niet reageert op de signalen van de machinist dan hadden ze misschien oordopjes in. Beetje makkelijk om zo een opsomming te maken.

Overigens kijk eens hoeveel mensen er nog steeds gedood worden op spoorwegovergangen, dat is misschien nog geen 1% in vergelijking met sneeuwvegers ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat heeft het personeel van de NS te maken met de infrastructuur van ProRail ?

Als de wissels brak zijn, cq. bevroren, bovenleidingen die kapot gaan, is dat een issue voor ProRail, en niet de NS.

Ben benieuwd of jij ook werk voor een ander bedrijf gaat doen onder hele andere omstandiheden dan die je op je eigen functie hebt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

4 in 2.5 dagen is alleen best wel wat veel binnen een specifiek onderdeel, wisseltjes schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
RaZ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:09:
Wat heeft het personeel van de NS te maken met de infrastructuur van ProRail ?

Als de wissels brak zijn, cq. bevroren, bovenleidingen die kapot gaan, is dat een issue voor ProRail, en niet de NS.
Idd... wat LauPro voorstelt is hetzelfde als medewerkers van de plaatselijke autodealer/garage vragen om mee te helpen problemen van Rijkswaterstaat te voorkomen/op te lossen.

Slaat natuurlijk volstrekt nergens op... NS is geen eigenaar van de wissels, maar moet wel het onderhoud ervan uitvoeren c.q. storingen oplossen? Ja, zo werkt het dus niet IRL.

En natuurlijk is het hele plan sowieso volstrekt onrealistisch, maar ik denk dat iedereen het daar wel over eens is (mag ik toch hopen althans).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
LauPro schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:57:
[...]
Dat was ik, en daar sta ik nog steeds achter. Ik zou graag de vertragingsstatistiek willen zien van die stations. Van mij hoeven de spoorwegen niet 100% veilig, dat is een utopie ooit door iemand bedacht. Dit zijn wel extreme voorbeelden en het lijkt mij dat er iets mis gegaan in de communicatie. Als men niet reageert op de signalen van de machinist dan hadden ze misschien oordopjes in. Beetje makkelijk om zo een opsomming te maken.
Dus als ik jou begrijp moeten mensen, die in de file op de snelweg staan of langzaam moeten rijden door sneeuw/ijzel, hun auto uit stappen? En de af en toeritten, rijstroken, etc gaan vrijmaken omdat rijkswaterstaat in gebreke is/het niet aankan?!?! Dat is toch exact dezelfde situatie? Beetje makkelijk om zomaar wat rond te slingeren in de ronde.

[ Voor 3% gewijzigd door roelieboelie op 21-12-2010 20:20 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ter amusement het sentiment uit het land waar alle treinen altijd perfect op tijd rijden, of er nu een centimeter of een meter sneeuw valt:

Afbeeldingslocatie: http://toons.gotblah.com/archive/littlegamers/101221-10:01.gif

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

Vandaag een opmerking van een Duitse collega op m'n werk die ik hier wil delen... Hij (m'n Duitse collega) heeft natuurlijk jarenlang in de buurt van Hamburg gewoond (Noord Duitsland) en volgens hem rijden de treinen daar netjes op tijd, zomer of winter. Evenals in Oostenrijk en Zwitserland. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat de winters daar wel een tandje strenger zijn dan hier en ook doorgaans een bak meer sneeuw valt. Nu het meest opvallende aan zijn betoog is dat ze in die landen gebruik maken van wisselverwarming... een Nederlandse uitvinding.
WTF?!een van origine Nederlandse uitvinding?!

Volgens mij is er aan het einde van de gouden eeuw iets mis gegaan hier wat niet meer is goed gekomen...

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 23:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
nu moet je ook niet het te mooi maken, in Duitsland zijn er op dit moment ook zat storingen door het weer, een tijdje geleden werd er zelfs naar Nederland gekeken als het lichtende voorbeeld hoe je het wel moet doen in de winter. Ik mag hopen dat die opmerking ironisch bedoeld was...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Newsflash: ook in Duitsland rijden de treinen niet altijd op tijd. Sterker nog, de punctualiteit (iig van de DB, van de rest heb ik geen cijfers) ligt in Duitsland lager dan die in Nederland.

En ook in Duitsland hebben ze flink last van de winter hoor, lees bijvoorbeeld dit artikel of dit artikel of nog talloze andere artikel.

En ook Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Groot-Brittanie en mogelijk nog andere landen hebben de laatste paar weken flinke hinder van sneeuwval gehad.

En ook in Nederland is er gewoon wisselverwarming hoor... alleen heeft ProRail het onderhoud daarvan grof verwaarloosd.

Die collega moet dus iets minder zijn fantasie gebruiken, en zich iets meer met de werkelijkheid bezig houden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 13:34

PeaceNlove

Deugleuter

burne schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:19:
ter amusement het sentiment uit het land waar alle treinen altijd perfect op tijd rijden, of er nu een centimeter of een meter sneeuw valt:

[afbeelding]
Dude krijgt tenminste te horen van een medewerker van de Zweedse Spoorwegen dat de trein weer niet rijdt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat me vooral heeel erg tegen staat is het totale gebrek aan enige vorm van communicatie. Vooral dit weekend was het weer raak. Actuele vertrektijden waren er niet, NS-medewerkers wisten het allemaal niet en omgeroepen werd er al helemaal niet.
Leuk met een groep van 600 man over station Haarlem lopen (ehm rennen) van perron naar perron lopen in de hoop dat die trein wel naar Den Haag gaat...

Kom op zeg, hoe moeilijk is dat nu communicatie? Dat leer je op de middelbare school.
Vam mijn part roep je elke 5 minuten om dat er nog geen nieuws is, dan weet iedereen tenminste waar hij/ zij aan toe is...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leuk dat OV...

Vanmorgen IC Enschede->Deventer van 07:27 (een IRM, die zie je hier normaal gesproken alleen met voetbal) later vertrokken ivm logistieke redenen. Eenmaal onderweg werd ie gedegradeerd tot stoptrein om gestrande reizigers @ Borne, Holten, Rijssen en Deventer Colmschate op te pikken. (Almelo de Riet niet :? )
Bleek dat er die ochtend geen stoptreinen reden ivm wisselstoring en goederentrein in de weg(?).

Zat er in die trein een Nederlands sprekende Zweed. Volgensmij kan ik zijn reacties op de ervaringen van medereizigers het beste samenvatten als: WTF
En volgensmij zag ik Vampiria in die trein :o

Eenmaal (te laat voor aansluiting, dacht ik) in Deventer bleek de trein naar Zwolle er nog te staan. Ik erin, paar min later iedereen eruit omdat die defect bleek te zijn :/
Dan maar de volgende, die had vertraging. Uiteindelijk 45min later op werk, gister half uur (reden geen bussen, na te voet door de sneeuw trein gemist) en was vorige week ook al te laat met dank aan het OV...

Nu bieden ze tegenwoordig gratis thee/koffie aan op de stations ivm het weer, hadden ze geen theezakjes meer :/ . En las in een van de krantjes in de trein dat reizigers ondanks dat het gratis was toch nog moesten dokken ergens |:(
edit: http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20101221/1/10/ , bij de ingezonden e-mails/brieven.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 21-12-2010 21:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 09:09
Tja, en dan nog gaan werken met een zondagse dienstregeling!

1e trein om 8.00 uur terwijl je om 7.00 uur op je werk moet zijn.......

Lekker professioneel allemaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Fiorano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:31:
[...]

Is er tenminste nog een ding goed aan die dingen =p.

Al moet ik zeggen, het valt best mee. Sinds Connexxion het Kippenlijntje heeft is het reizigersaantal meer als verdubbeld en rijden er 2x zoveel treinen. Nu in de spits nog met gekoppelde treintjes gaan rijden en dan zijn wij heeeel blij in Barneveld
Aan het begin was het echt drama met Connexxion. Bij veel mensen is dat beeld (onterecht) blijven hangen. Tegenwoordig gaat het echt hartstikke goed met de Valleilijn me zeer weinig uitvallende treinen en goede punctualiteit! Sowieso knap dat ze met 'zo veel' treinen over een enkelspoor kunnen rijden. Ik vermoed dat de treindienstleider daar ook wel z'n best voor doet. Ik maak toch wel regelmatig mee dat 'ons' treintje voorrang krijgt ten opzicht van bijvoorbeeld de IC naar Zwolle of Apeldoorn. Dat geldt ook voor de wachttijden naar het Hollandspoor bij Barneveld Noord. An sich logisch natuurlijk, want je krijgt een enorme kettingreactie op den duur.

Wat betreft het winterweer: afgelopen vrijdagochtend reden ze niet, maar ik weet niet of dat die oorzaak lag bij de trein. 's Avonds reden ze ook niet, dat kwam door een wissel die niet functioneerde.

Vanmorgen de IC van Amf-Zl met wat rookontwikkeling. Na 1 minuut klonk het door de speakers: "we hebben een technisch mankement". 4 minuten later reden we gewoon :)

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/SDC10599.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/SDC10600.jpg

Veel herkenbare servicemedewerkens van NS gezien. Zo'n geel vestje werk toch wel goed!

offtopic:
@hieronder: tnx! Betreft een foto van twitpic, maar zit een accesskey aanvast en dat gaat blijkbaar niet goed. Staat nu op Photobucket.

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 21-12-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven
edit:
offtopic:
Plaatje doet het nu :) , twitpic is dacht ik hotlink beveiligd...

[ Voor 83% gewijzigd door Raven op 21-12-2010 21:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Wat betreft het winterweer: afgelopen vrijdagochtend reden ze niet, maar ik weet niet of dat die oorzaak lag bij de trein. 's Avonds reden ze ook niet, dat kwam door een wissel die niet functioneerde.
Oorzaak was officieel problemen met het Materiaal, maar volgens 1 van de Connexxion figuren was het een wissel.

Ik had het geluk dat er net een bus aankwam, gelijk ingestapt. Zat eerder als de mensen die een half uur stonden te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:29:
Leuk dat OV...

Vanmorgen IC Enschede->Deventer van 07:27 (een IRM, die zie je hier normaal gesproken alleen met voetbal) later vertrokken ivm logistieke redenen. Eenmaal onderweg werd ie gedegradeerd tot stoptrein om gestrande reizigers @ Borne, Holten, Rijssen en Deventer Colmschate op te pikken. (Almelo de Riet niet :? )
Bleek dat er die ochtend geen stoptreinen reden ivm wisselstoring en goederentrein in de weg(?).
Dat is correct, een Belg(ische locomotief) had de geest gegeven ergens voor Deventer.

De 3500 is vandaag weer opgestart op Eindhoven - Utrecht e.v., ik ga zometeen m'n geluk weer eens beproeven. m.ns.nl is naar horen zeggen ook weer gefixed?

[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 22-12-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Ik gebruik toch de treintijden app. Die is het meest op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 23-06 23:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
nja m.ns.nl schijnt het te doen maar er is nog steeds een groot verschil tussen de AV en de praktijk. Dus echt erop vertrouwen doe ik niet...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:29:
Nu bieden ze tegenwoordig gratis thee/koffie aan op de stations ivm het weer, hadden ze geen theezakjes meer :/ . En las in een van de krantjes in de trein dat reizigers ondanks dat het gratis was toch nog moesten dokken ergens |:(
edit: http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20101221/1/10/ , bij de ingezonden e-mails/brieven.
Stations waar ik reis krijgt men gewoon gratis koffie en thee. Het zal dus wel een individueel geval zijn geweest.
Pagina: 1 ... 11 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!