Vanmiddag een ondeugende Fyra-machinist 

Hij tikte heel even zelfs 179km/u aan.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb 's ochtends toch echt de trein uit Den Bosch richting Amsterdam en die komt om 6:23/24 aan en hij vertrekt om 6:25 en sneller dan 140km/u mag hij toch niet, dus waar moet hij dan die 5~10 minuten op inlopen?Boudewijn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:39:
[...]
Goed lezen, er staat a'dam.
Ik heb jaren den bosch - utrecht en den bosch - amsterdam (en vv) gedaan en het volgens mij wel meerdere keren meegemaakt. Is wel >5 jaar geleden ondertussen.
En wat is je foutmarge daarop?Sefyu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:07:
Vanmiddag een ondeugende Fyra-machinist
[afbeelding]
Ponlijn voortaan alleen nog aansluiten op spoor 1 ter hoogte van sein 202 waar nu het kruis ligt. Waar een wil is is een weg. Echter kan je dan niet meer vanaf Amersfoort goederen het Ponlijntje op komen, slechts nog vanaf spoor 28b en dat is ook weer niet handig ... Het is dus inderdaad niet enkel een kwestie van wisseltje omleggen, perron verlengenPeaceNlove schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:09:
Verzin je dan wel even een oplossing voor de Pon-lijn? Want als je aan de andere kant bij spoor 1-2 trappen maakt dan komen die precies op de Pon-lijn uit.
Diezelfde app icm rijden op de meter in de auto, zoals verwacht was de GPS lager (snelheidmeter is niet altijd goed geijkt)Sefyu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:33:
Mwah, volgens mij is het wel iets preciezer dan dat. Wanneer ik in een reguliere intercity zit, tikt 'ie op de stukken waar de trein het snelst rijdt vrijwel altijd 138-140km/u aan. Hij ververst per seconde trouwens, en bleef wel een paar seconden boven de 175 km/u.
We stonden verder ook een aantal minuten stil in een weiland (en reden daarna nog even met ~25km/u door), terwijl we met maar 2 minuten vertraging op Rotterdam Centraal aankwamen.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
We are shaping the future
Dan zou er meer gebruik gemaakt moeten worden van spoor 4/5. Daar is meer dan genoeg capaciteit en de helft van de intercities uit Utrecht heeft al niet eens meer een rechtstreekse aansluiting op een andere intercity in Amersfoort + een korte overstaptijd (~3 minuten). Ideaal voor spoor 4!sanfranjake schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:35:
[...]
Ponlijn voortaan alleen nog aansluiten op spoor 1 ter hoogte van sein 202 waar nu het kruis ligt. Waar een wil is is een weg. Echter kan je dan niet meer vanaf Amersfoort goederen het Ponlijntje op komen, slechts nog vanaf spoor 28b en dat is ook weer niet handig ... Het is dus inderdaad niet enkel een kwestie van wisseltje omleggen, perron verlengen
Je weet dat elke km teller van een auto standaard te veel aangeeft? Voor Vag is dat bv 10km @ 120. Teller geeft dus 120 aan terwijl je eigenlijk maar 110 rijd.F.West98 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:58:
[...]
Diezelfde app icm rijden op de meter in de auto, zoals verwacht was de GPS lager (snelheidmeter is niet altijd goed geijkt)
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Lijkt mij dan inderdaad logischer, vooral omdat de dive-under voor Baarn-spoor1 bijna klaar is en aan die kant de mogelijkheid er niet meer is om te verlengen, maar dat is niet het hoofddoel van deze casus (spoor 1 is lang zat). En zou die dive-under dus feitelijk voor niets zijn aangelegdRobkazoe schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:20:
[...]
Dan zou er meer gebruik gemaakt moeten worden van spoor 4/5. Daar is meer dan genoeg capaciteit en de helft van de intercities uit Utrecht heeft al niet eens meer een rechtstreekse aansluiting op een andere intercity in Amersfoort + een korte overstaptijd (~3 minuten). Ideaal voor spoor 4!
Misschien wat te pragmatisch, maar ik zie nog wel wat verbeterpuntjes die makkelijk binnen te halen zijn.
Een BR186 met Fyra niet als deze op de HSL rijdt. Deze zal in principe gewoon baanvaksnelheid mogen rijden (300km/h, 250km/h bij Delft), alleen mag de loc dat niet. Als de machinist de stoute schoenen aantrekt en daadwerkelijk harder gaat rijden zou dit wel kunnen. Goed voor de loc is het dan weer niet. Treinen worden altijd op hun maximumsnelheid + 10% getest, dus 176 km/h zou de loc moeten kunnen halen.Alex) schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:46:
Het beveiligingssysteem zou je trein acuut hebben stilgezet bij snelheden van 176 km/h. Da's 10% boven de maximum materieelsnelheid en dat mag echt niet in reizigersdienst...
[ Voor 10% gewijzigd door KoploperMau op 19-03-2013 10:39 ]
Verwijderd
Alleen is de maximum snelheid voor de rijtuigen 160km/h als ik mij niet vergis.KoploperMau schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Een BR186 met Fyra niet als deze op de HSL rijdt. Deze zal in principe gewoon baanvaksnelheid mogen rijden (300km/h, 250km/h bij Delft), alleen mag de loc dat niet. Als de machinist de stoute schoenen aantrekt en daadwerkelijk harder gaat rijden zou dit wel kunnen. Goed voor de loc is het dan weer niet. Treinen worden altijd op hun maximumsnelheid + 10% getest, dus 176 km/h zou de loc moeten kunnen halen.
Nee, nee, nee. Dat kan echt niet. ERTMS bewaakt te allen tijde de maximuimsnelheid en zal een waarschuwing en later een remming geven als je daarboven gaat. 176 km/h wordt er echt niet gereden door een BR186. Als je dat op een GPS afleest dan is dat een meetfout van de GPS.KoploperMau schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Een BR186 met Fyra niet als deze op de HSL rijdt. Deze zal in principe gewoon baanvaksnelheid mogen rijden (300km/h, 250km/h bij Delft), alleen mag de loc dat niet. Als de machinist de stoute schoenen aantrekt en daadwerkelijk harder gaat rijden zou dit wel kunnen.
Signatures zijn voor boomers.
ICRm is gewoon voor 160 km/u toegelaten, dus wat is "normaal"?ArcticWolf schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:48:
En dat is al een uitzonderingswaarde...
normaal is het 140km/u.
Welnee, maximum materieelsnelheid wordt gewoon meegenomen in het beveiligingssysteem.KoploperMau schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Een BR186 met Fyra niet als deze op de HSL rijdt. Deze zal in principe gewoon baanvaksnelheid mogen rijden (300km/h, 250km/h bij Delft), alleen mag de loc dat niet. Als de machinist de stoute schoenen aantrekt en daadwerkelijk harder gaat rijden zou dit wel kunnen. Goed voor de loc is het dan weer niet. Treinen worden altijd op hun maximumsnelheid + 10% getest, dus 176 km/h zou de loc moeten kunnen halen.
[ Voor 56% gewijzigd door Luke! op 19-03-2013 12:17 ]
Dat zeg ik toch ook? De GPS valt lager uit dan de autometer (en dat klopt dus ook)bestaudio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:00:
[...]
Je weet dat elke km teller van een auto standaard te veel aangeeft? Voor Vag is dat bv 10km @ 120. Teller geeft dus 120 aan terwijl je eigenlijk maar 110 rijd.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Maar de kans is heel groot dat je GPS in de auto veel nauwkeuriger is dan in de trein. Het probleem is de onnauwkeurigheid in positie van 40m in die screenshot, daardoor krijg je een vrij grote fout in snelheid, die makkelijk kan verklaren waarom je telefoon een snelheid aangaf die überhaupt niet gereden zou moeten kunnen worden door de desbetreffende trein, vanwege wat voor materiële- of veiligheids-limitaties dan ook.F.West98 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:22:
[...]
Dat zeg ik toch ook? De GPS valt lager uit dan de autometer (en dat klopt dus ook)
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Hij had idd maar 4 satelieten, ik heb de app ook en tussen Amsterdam - Utrecht geeft hij meestal gewoon 138km/u aan, maar mijn telefoon heeft ook glonass en meestal heb ik tegen de 12 satelieten.Zsub schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:35:
[...]
Maar de kans is heel groot dat je GPS in de auto veel nauwkeuriger is dan in de trein. Het probleem is de onnauwkeurigheid in positie van 40m in die screenshot, daardoor krijg je een vrij grote fout in snelheid, die makkelijk kan verklaren waarom je telefoon een snelheid aangaf die überhaupt niet gereden zou moeten kunnen worden door de desbetreffende trein, vanwege wat voor materiële- of veiligheids-limitaties dan ook.
vigilantietest enzoBensimpel schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:49:
Zo net terug van sollicitatie gesprek bij de NS (voor machinist), ben door naar PO![]()
Ik kon morgen al naar de PO volgens hun (Amstelveen). Maar dat is echt te kort dag, ik wil me eerst goed voorbereiden. Volgens de twee machinisten zakt 2/3 meteen.
Iemand toevallig hier ervaring mee?
bij het in dienst nemen van de cabine geven we ook gewoon aan dat de loc maximaal 160 mag rijden, lijkt me heel sterk dat dat vervolgens te negeren isMaasluip schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:03:
[...]
Nee, nee, nee. Dat kan echt niet. ERTMS bewaakt te allen tijde de maximuimsnelheid en zal een waarschuwing en later een remming geven als je daarboven gaat. 176 km/h wordt er echt niet gereden door een BR186. Als je dat op een GPS afleest dan is dat een meetfout van de GPS.
Kom nog maar eens terug als je over een kilometer of zo een gemiddelde van 176 (of significant meer dan 160) haalt. En dan nog zal ik eerder geloven dat je een GPS log hebt gemanipuleerd.
[ Voor 47% gewijzigd door Maegrim op 19-03-2013 16:07 ]
Bij LTP/TestNed? Daar heb ik ook mijn PO gedaan. Wat Maegrim aangaf waren inderdaad het soort testen die ik ook kreeg, maar de inhoud verschilde wel met wat ik bij hem lees.Bensimpel schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:49:
Zo net terug van sollicitatie gesprek bij de NS (voor machinist), ben door naar PO![]()
Ik kon morgen al naar de PO volgens hun (Amstelveen). Maar dat is echt te kort dag, ik wil me eerst goed voorbereiden. Volgens de twee machinisten zakt 2/3 meteen.
Iemand toevallig hier ervaring mee?
[ Voor 38% gewijzigd door EDIT op 19-03-2013 17:20 ]
Tussen Schiphol en Den Haag mag (mocht?) Thalys inderdaad 160 km/h. Bij de verschillende Thalys-series is dat anders geïmplementeerd.marcop23 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:16:
Maar over de materieelsnelheid: Stel ik neem een GTW'tje, ik koop een rijpad naar het 160 km/h baanvak wat speciaal voor de Thalys ATB-NG heeft gekregen en ik ga 160 crossen (met de materieel Vmax = 140), dan kan dat gewoon?
Als dat mogelijk is, dan moet een machinist van de Fyra die de tractie op 100% zet om op te trekken, ook wel (per ongeluk) sneller dan 160 km/h kunnen gaan. Het lijkt mij trouwens niet echt een probleem, bij 10% boven de Vmax heb je misschien wat minder comfort maar het lijkt me niet dat alles dan spontaan uit elkaar trilt.
niet boven de 130 gereden, dat heb ik nog niet meegemaakt dusEDIT schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:41:
Even heel simpel gezegd: met beveiliging ingeschakeld kun je gewoon niet sneller dan maximale baanvaksnelheid danwel materieelsnelheid.
Ik ben zelf een keer over de HSL ook meegeweest en als ik het mij goed herinner (correct me if I'm wrong, Maegrim) werd daar ook de snelheidsaanwijzer geel/rood zodra we boven de 160 km/h kwamen en remde de loc automagisch af naar de doelsnelheid van 160.
Dat een trein sneller kan dan de dienstsnelheid en maximaal toegestane materieelsnelheid lijkt mij niet meer dan logisch. Als ik het goed heb begrepen worden treinen dan ook op materieelsnelheid + 10% getest (dus bijv. bij een materieelsnelheid van 140 km/h zal een trein zonder problemen 154 km/h moeten kunnen halen). Echter is met die snelheid wel het beveiligingssysteem uitgeschakeld.
ah inderdaad, ik had em bij 365/arbo in amsterdamBij LTP/TestNed? Daar heb ik ook mijn PO gedaan. Wat Maegrim aangaf waren inderdaad het soort testen die ik ook kreeg, maar de inhoud verschilde wel met wat ik bij hem lees.
Het wordt goed uitgelegd voor je überhaupt mag beginnen en je krijgt ook even een oefenopgave. Beste tip (en ik ga het gewoon herhalen): zorg voor voldoende nachtrust. En raak ook niet in paniek als je een keertje mis drukt op die knoppen, dat heeft iedereen wel een keer
Bij welke standplaats heb je gesolliciteerd?
Bensimpel
Positieve meneer
Haha, computer spelletjes heb ik wel ervaring meeEDIT schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:41:
Even heel simpel gezegd: met beveiliging ingeschakeld kun je gewoon niet sneller dan maximale baanvaksnelheid danwel materieelsnelheid.
Ik ben zelf een keer over de HSL ook meegeweest en als ik het mij goed herinner (correct me if I'm wrong, Maegrim) werd daar ook de snelheidsaanwijzer geel/rood zodra we boven de 160 km/h kwamen en remde de loc automagisch af naar de doelsnelheid van 160.
Dat een trein sneller kan dan de dienstsnelheid en maximaal toegestane materieelsnelheid lijkt mij niet meer dan logisch. Als ik het goed heb begrepen worden treinen dan ook op materieelsnelheid + 10% getest (dus bijv. bij een materieelsnelheid van 140 km/h zal een trein zonder problemen 154 km/h moeten kunnen halen). Echter is met die snelheid wel het beveiligingssysteem uitgeschakeld.
[...]
Bij LTP/TestNed? Daar heb ik ook mijn PO gedaan. Wat Maegrim aangaf waren inderdaad het soort testen die ik ook kreeg, maar de inhoud verschilde wel met wat ik bij hem lees.
Het wordt goed uitgelegd voor je überhaupt mag beginnen en je krijgt ook even een oefenopgave. Beste tip (en ik ga het gewoon herhalen): zorg voor voldoende nachtrust. En raak ook niet in paniek als je een keertje mis drukt op die knoppen, dat heeft iedereen wel een keer
Bij welke standplaats heb je gesolliciteerd?
😆 - Denk ook eens om ;)
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 20-03-2013 12:12 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Zie quote: het ging over de rijtuigen, niet over de loc.Maasluip schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:29:
De uitzondering geldt ook niet voor de rijtuigen maar voor de lok. Dat is een type dat maar 140 km/h mag, maar speciaal voor de Nederlandse HSL voor 160 km/h is toegelaten.
Nja ik had die daarboven moeten quoten maar mijn opmerking ging wel degelijk over de br186 loc en niet over de rijtuigen.Luccus schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:03:
[...]
Zie quote: het ging over de rijtuigen, niet over de loc.
TRAXX'en waren er overigens al langer voor 160 km/u, alleen niet in een meersysteemuitvoering.
Leuk om eens foto's van de andere kant te zienArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:10:
enkele foto's tijdens een opname (van de spoor situatie) die ik afgelopen maandag heb gedaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
LeukArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:10:
enkele foto's tijdens een opname (van de spoor situatie) die ik afgelopen maandag heb gedaan:
Verwijderd
Ah, tja... met verhaspelde quotes kan ik niks aanvangen.ArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:15:
[...]
Nja ik had die daarboven moeten quoten maar mijn opmerking ging wel degelijk over de br186 loc en niet over de rijtuigen.
Het punt met deze lok is echter dat het een lok is waar de motoren in tramophanging zijn bevestigd. Daardoor is de helft van het gewicht van de elektromotor niet afgeveerd en dat zorgt voor slechtere rijeigenschappen. Origineel waren TRAXXen met deze ophanging maar voor 140 km/h toegelaten.Luccus schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:03:
[...]
Zie quote: het ging over de rijtuigen, niet over de loc.
TRAXX'en waren er overigens al langer voor 160 km/u, alleen niet in een meersysteemuitvoering.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
[ Voor 41% gewijzigd door Maasluip op 25-03-2013 09:49 ]
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 25-03-2013 10:00 ]
Politie schiet overvaller neer; station Almelo afgezet (zondag 24 maart 2013 | 20:40)Maasluip schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:35:
Ik denk niet dat iemand daar last van heeft gehad... want wie wil er nu naar Almelo?![]()
Maar even serieus: werd het treinverkeer stilgelegd? Dus ook niet zonder stop door Almelo rijden? Lag die kerel op het spoor of zo? Dat je geen mensenmassa's door je afgesloten plaats delict wil hebben kan ik begrijpen, en als dat plaats delict bij of in de ingang van een station ligt dan kan ik me indenken dat je geen reizigers wil hebben, maar de reden om al het treinverkeer stil te leggen?
Station Almelo weer vrijgegeven (maandag 25 maart 2013 | 6:58)Op het station van Almelo is door de politie de dader neergeschoten van een overval op ijssalon IJs en Zo aan de Wierdensestraat. Op last van de politie is het treinverkeer van en naar Almelo stilgelegd en het station afgezet.
De overvaller was gewapend met een mes en ging op de vlucht voor de politie. Agenten hebben hem neergeschoten op het station. Volgens de politie is de overvaller gewond, maar buiten levensgevaar. Hij ligt in het ziekenhuis. De overval werd gepleegd rond kwart voor acht. Of er bij de overval geld buit is gemaakt is onduidelijk.
Treinverkeer plat
Er rijden er geen treinen tussen Deventer en Enschede en tussen Wierden en Enschede. Reizigers worden met bussen vervoerd. Op het station in Zutphen en in treinen vanuit Zutphen is grote drukte ontstaan, omdat reizigers verteld was dat ze via Zutphen moesten omreizen. Veel reizigers klagen dat ze slecht geïnformeerd worden. De NS verwacht dat het treinverkeer pas om twee uur 's nachts weer hervat kan worden. Dat betekent dat er dus pas maandagmorgen weer treinen rijden.
Er rijden bussen tussen Almelo en Vroomshoop. Er rijden snelbussen tussen Deventer en Hengelo. Er rijden stopbussen tussen Wierden en Hengelo. Er rijden snelbussen tussen Almelo en Hengelo. De extra reistijd is ongeveer een uur.
Het treinstation in Almelo is vannacht om twee uur weer vrijgegeven.
Station Almelo weer vrijgegeven
Het treinverkeer van en naar Almelo lag gisteravond uren stil en een deel van het station moest worden afgesloten, omdat de politie er een vermeende overvaller neerschoot. De 36-jarige verdachte raakte gewond, maar zou niet in levensgevaar verkeren. De man uit Enschede zou kort voor zijn confrontatie met de politie een ijssalon hebben overvallen. De politie kan nog niet zeggen wat precies is voorgevallen op het station. De rijksrecherche doet onderzoek naar de schietpartij.
Oscar Wilde
Bron: Klik!Travelteq Express gaat in 2015 als eerste de concurrentie aan met Thalys
Amsterdam, donderdag 28 maart 2013 - In april 2015 komt er een tweede aanbieder op het spoor voor de reiziger naar Parijs. De Nederlandse onderneming Travelteq (zie www.travelteq.com) start met vijf verbindingen per dag naar de Franse hoofdstad en terug. De Travelteq hogesnelheidstrein gaat als eerste de concurrentie aan met de Thalys, de enige aanbieder die nu op dit traject actief is. Tussen Amsterdam en Parijs stopt de trein op Schiphol en in Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Er wordt nog onderzocht of een stop in Breda voor het zuiden van Nederland interessant is.
Travelteq is ervan overtuigd dat de nieuwe trein een succes wordt. "Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken," aldus initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar. "Het kan nooit in het belang zijn van de reiziger dat er slechts een aanbieder is. Dus is het de hoogste tijd voor concurrentie zodat er iets te kiezen is. Onze trein wordt volledig eerste klas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eerste klas prijzen."
Travelteq maakt al enkele jaren tal van producten die mikken op de moderne reiziger. "De stap naar het exploiteren van een treinverbinding lijkt groot, maar is het niet," aldus Maarten van den Biggelaar. "Kwaliteit, comfort en gemak lijden nu eenmaal onder een monopolie. Dus hebben we uitgerekend dat we op het spoor een beter product kunnen aanbieden voor een scherpe prijs. Op de snelle spoorverbinding van Amsterdam naar Parijs is voldoende ruimte voor onze extra treinen. Een trein kun je leasen en voor het gebruik van het spoor moeten we uiteraard betalen. Dat is allemaal uitgerekend en het kan! We zijn hard bezig alle aanvragen en papieren in orde te maken. Ook daar hebben we vertrouwen in. Nog twee jaar en onze Travelteq Express kan vertrekken."
Virussen? Scan ze hier!
Bron: http://www.volkskrant.nl/...drinkende-machinist.dhtmlDe NS houdt tegen de eigen veiligheidsregels in een machinist in dienst die onder invloed een trein bestuurde. Zijn collega's zijn woedend, schrijft De Telegraaf vrijdag.
Volgens zijn collega's is de man een notoire drinker die al eerder een rijverbod kreeg opgelegd. Dat schrijven ze in een brief aan De Telegraaf. Een van hen zegt zich bovendien bedreigd te voelen, omdat de machinist eerder zou zijn veroordeeld voor mishandeling na drankmisbruik.
Bij de Brabantse machinist werd bij een controle om zes uur 's ochtends 0,2 promille alcohol in het bloed aangetroffen, dat is minder dan de wettelijk toegestane limiet van 0,5 promille.
Hij kreeg een waarschuwing en mag zes maanden geen trein besturen. Betrouwbare bronnen bevestigen dat de machinist eerder zijn rijbewijs is kwijtgeraakt vanwege drankmisbruik. De NS ontkent daarvan op de hoogte te zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 29-03-2013 07:44 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hij zat onder de wettelijke limiet van autorijden (lekker zeg, die "wettelijke" limiet tot heilige standaard voor alle situaties verheffen). Dat heeft verder niks met treinrijden te maken. Als NS in hun CAO heeft staan dat machinisten met 0,0 promille alcohol op de bok moeten zitten hebben ze heel wat om op te staan.Hooglander1 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 07:39:
Technisch zat hij onder de limiet, dan heb je als werkgever weinig om op te staan. Hadden de regels maar strakker moeten staan...
Dat laatste is een ander verhaal, maar ik gok dan ook dat dat niet het geval is.Maasluip schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:03:
[...]
Hij zat onder de wettelijke limiet van autorijden (lekker zeg, die "wettelijke" limiet tot heilige standaard voor alle situaties verheffen). Dat heeft verder niks met treinrijden te maken. Als NS in hun CAO heeft staan dat machinisten met 0,0 promille alcohol op de bok moeten zitten hebben ze heel wat om op te staan.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mij doet het denken aan de film Trainspotting.
De discussie is natuurlijk wat "vrij van de invloed van" betekent. Dat 0,2 promille "gewoon het resultaat van drinken" is lijkt me stug. Van gewoon drinken ga je geen alcohol in je bloed krijgen, en 0,2 promille is al de limiet voor beginnende bestuurders. Dat staat gelijk aan een "standaardconsumptie" alcohol (bijvoorbeeld een glas bier).2. Werknemer is bij aanvang dienst vrij van de invloed van bovengenoemde [alcoholische en/of
bewustzijnbeïnvloedende] middelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 29-03-2013 10:22 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Dat, plus dat de meting om 06:00 's ochtends was. Als je dan nog 0.2 procent hebt, heb je meer dan één biertje gedronken, want dan heeft je lichaam al enkele uren gehad om wat alcohol af te breken (althans, ik ga er toch van uit dat je niet om 06:00 al aan het bier zit...).Maasluip schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:21:
De discussie is natuurlijk wat "vrij van de invloed van" betekent. Dat 0,2 promille "gewoon het resultaat van drinken" is lijkt me stug. Van gewoon drinken ga je geen alcohol in je bloed krijgen, en 0,2 promille is al de limiet voor beginnende bestuurders. Dat staat gelijk aan een "standaardconsumptie" alcohol (bijvoorbeeld een glas bier).
Virussen? Scan ze hier!
Dat is toch drinken of ben ik nou gek?Maasluip schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:21:
In de CAO van NS staat:
[...]
Dat staat gelijk aan een "standaardconsumptie" alcohol (bijvoorbeeld een glas bier).
'nog steeds', bedoel je...wildhagen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:29:
[...] althans, ik ga er toch van uit dat je niet om 06:00 al aan het bier zit...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, het was geen trein die in dienst is. Althans, ik reis regelmatig door heel het land om dat wel opgemerkt te hebben. Het leek meer op een strakker gestroomlijnde versie van de SLT. Kleuren waren wit en geel, wat ik me zo snel kan herinneren.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 29-03-2013 16:48 ]
Ik heb hier nog even over nagedacht1, en er zit een redeneerfout in mijn post. De relevante tijdsperiode is niet de tijd tussen twee positiemetingen, maar de tijd waarin de snelheid, zoals op de GPS opgegeven, te hoog is. Daarnaast moet je de fout twee keer nemen: de afstand van het beginpunt kan 40m fout zitten en de afstand van het eindpunt óók.ValHallASW schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:15:
[...]
Je foutmarge op positie is 40m. Je kunt dan de snelheidsfout schatten: je krijgt elke paar secs een update (zeg 5s), dus dat geeft je een geschatte snelheidsfout van ongeveer 30 km/h. Hoeveel het precies is is lastig te zeggen zonder precies te weten hoe het berekend wordt, maar het verschil tussen 160 en 180 kan je in ieder geval niet betrouwbaar bepalen.
delta v (km/h) delta v (m/s) t overschrijding (s) 0 0.00 oneindig 5 1.39 57.60 10 2.78 28.80 15 4.17 19.20 20 5.56 14.40 25 6.94 11.52 30 8.33 9.60 35 9.72 8.23 40 11.11 7.20
Jep, dat is hem inderdaad! Thanks.Maasluip schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:48:
Dat is de mock-up van SLT in een van de gebouwen van NS.
[afbeelding]
Met die gebogen zijkant lijkt het meer een Talent.
AMERSFOORT - Amersfoort wil dat er 's nachts treinen rijden tussen Amersfoort en Utrecht. Coalitiepartijen PvdA, VVD, D66 en GroenLinks starten een lobby om de NS over te halen in het weekend een aantal treinen te laten rijden.
De partijen willen dat er vanaf 2014 op vrijdag en zaterdag vier tot vijf treinen rijden. Volgens D66 zijn de nachttreinen nodig om meer mensen naar de Amersfoortse horeca en culturele podia te trekken.
Vooralsnog weigert de NS om Amersfoort op het nachtnet aan te sluiten. Onterecht, zeggen de partijen, die vinden dat een stad met 150.000 inwoners ook 's nachts aangesloten moet zijn op deze vorm van openbaar vervoer.
De Amersfoortse coalitie wil dat de Tweede Kamerleden van hun partijen en staatssecretaris Mansveld (spoor) snel bij de NS aandringen op de aansluiting. Als dat een succes is, willen de partijen dat de dienstregeling vanaf 2015 uitbreidt naar Amsterdam en Schiphol
Oscar Wilde
Goed plan, maar waarom zo moeilijk doen? Er is al een Nachtnet Amsterdam - Utrecht. Verander dat in Amsterdam - Amersfoort - Utrecht en je bent er toch ook? Of mis ik iets?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Laat ze even netjes in de rij gaan staan dan achter de grotere steden die ook geen aansluiting hebben. Ik noem maar een dwarsstraat, Haarlem.Onterecht, zeggen de partijen, die vinden dat een stad met 150.000 inwoners ook 's nachts aangesloten moet zijn op deze vorm van openbaar vervoer.
Die mogen van mij ook per direct aangesloten worden.CyBeR schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:24:
[...]
Laat ze even netjes in de rij gaan staan dan achter de grotere steden die ook geen aansluiting hebben. Ik noem maar een dwarsstraat, Haarlem.
Enschede ook, met die nieuwe dienstregeling is er geen late(re) verbinding tussen de randstad en hier meer.CyBeR schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:24:
[...]
[...]
Laat ze even netjes in de rij gaan staan dan achter de grotere steden die ook geen aansluiting hebben. Ik noem maar een dwarsstraat, Haarlem.
Vanwege een bermbrand langs het spoor tussen Utrecht en Amsterdam worden treinen omgeleid. Tussen Breukelen en Abcoude rijden helemaal geen treinen, zegt een woordvoerder van Prorail.
Ook treinen tussen Utrecht en Schiphol worden omgeleid. De extra reistijd is meer dan een uur. De verstoring is naar verwachting rond 14.00 uur verholpen.
Door de aanhoudende droogte kan de begroeiing op bermen langs het spoor sneller vlam vatten, bijvoorbeeld door vonkjes die tijdens het remmen ontstaan. Het is niet bekend of dat nu ook de oorzaak van de bermbrand is.
[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 30-03-2013 13:16 ]
Oscar Wilde
Vervoersbedrijf Arriva ziet een rol voor zichzelf in het oplossen van de problemen rond de Fyra.
''Met Deutsche Bahn achter ons denk ik dat wij kunnen helpen'', zegt Arriva-directeur Anne Hettinga zaterdag in NRC Handelsblad.
Arriva heeft als dochterbedrijf van Deutsche Bahn namelijk de nodige kennis op het gebied van hogesnelheidslijnen, zegt Hettinga. De directeur vindt het een ''blamage'' dat het hsl-spoor ter waarde van miljarden nu niet gebruikt wordt.
Samenwerken
De hogesnelheidstrein Fyra, die Amsterdam en Brussel met elkaar verbindt, werd vorig jaar kort na zijn introductie van het spoor gehaald omdat de treinstellen steeds kapot gingen. Sindsdien rijden er geen treinen over de hogesnelheidslijn.
Arriva wil om de tafel met staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur om te praten over een oplossing. Op de details van de plannen van Arriva wil Hettinga niet ingaan. Samenwerken met de NS is een optie.
Interesse
Toen het traject werd ingesteld had Arriva al interesse in het project, maar die belangstelling was toen nog niet concreet genoeg.
Arriva rijdt in Nederland met honderd treinen vooral op regionale trajecten. Ook heeft het bedrijf 1200 bussen rijden.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
De Fyra is geen hoge snelheidstrein...KoploperMau schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:07:
"Sindsdien rijden er geen treinen over de hogesnelheidslijn."
Behalve de Fyra naar Breda en de Thalys. Inderdaad, er rijdt niks.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 31-03-2013 11:07 ]
Aan 4 Fyra's per uur van Amsterdam naar Breda. (2 per uur/richting).ArcticWolf schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:06:
ja okay
maar om nou 12 treinen per dag te laten rijden op een lijn van 6 miljard?voor reizigers naar Parijs is het wel ideaal
Volgens mij was net vastgesteld dat de Fyra's geen hogesnelheidstreinen zijn. Althans niet op de manier en met de loc zoals ze nu rijden.PolarBear schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:42:
[...]
Aan 4 Fyra's per uur van Amsterdam naar Breda. (2 per uur/richting).
HD4Life @ Full-HD
Nee maar je had misschien wel 5 miljard bespaard met een nieuwe lijn zoals de HanzelijnMaasluip schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:50:
Ja, over een nieuwe lijn. Dus het is zeker niet nutteloos.
Je had met de beste wil ter wereld geen half uur gewonnen op de oude lijn. Ook niet voor 6 miljard.
Oslik blyat! Oslik!
Het idee valt wat voor te zeggen. Ik weet niet of dit nu wel zo'n heel goed idee is. NS Stations was in 2012 goed voor 800 miljoen omzet tegenover 2 miljard omzet van NS Reizigers. NS Stations is veel meer winstgevender dan NS Reizigers dat is verhoudingsgewijs. Gevolg zal zijn dat de winst van de NS Groep in zijn geheel daalt en dat zal weer ergens gecompenseerd moeten worden. Daar gaat de prijs van de kaartjes...De stations zouden niet langer de verantwoordelijkheid van de Nederlandse Spoorwegen moeten zijn. Dat vindt D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven. De NS kan zich beter alleen op het vervoer van reizigers richten, stelt ze maandag.
Wat me het meeste zorgen baart is dat de betreffende D66 mevrouw verderop woorden als "lease" en "markt" in de mond neemt. Kortom: alles wordt weer bekeken vanuit het perspectief van de "markt". Laat de politiek eens leren van haar eigen fouten en de reiziger nu eens voorop te stellen in plaats van het zoveelste marktexperiment ergens op los te laten.Robkazoe schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:58:
http://www.nu.nl/binnenla...ions-weghalen-bij-ns.html
[...]
Het idee valt wat voor te zeggen. Ik weet niet of dit nu wel zo'n heel goed idee is. NS Stations was in 2012 goed voor 800 miljoen omzet tegenover 2 miljard omzet van NS Reizigers. NS Stations is veel meer winstgevender dan NS Reizigers dat is verhoudingsgewijs. Gevolg zal zijn dat de winst van de NS Groep in zijn geheel daalt en dat zal weer ergens gecompenseerd moeten worden. Daar gaat de prijs van de kaartjes...
Als je als opdrachtgever écht reizigersgericht wilt handelen moet je ervoor zorgen dat de partij waarmee je te maken hebt (in dit geval NS) geen overmacht op je heeft in de vorm van infrastructuur. Je wilt kunnen zeggen "Dit willen we hebben, take it or leave it, anders ga ik naar een ander." zonder dat NS je vierkant uitlacht omdat je ze alsnog nodig hebt.D-e-n schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:01:
[...]
Wat me het meeste zorgen baart is dat de betreffende D66 mevrouw verderop woorden als "lease" en "markt" in de mond neemt. Kortom: alles wordt weer bekeken vanuit het perspectief van de "markt". Laat de politiek eens leren van haar eigen fouten en de reiziger nu eens voorop te stellen in plaats van het zoveelste marktexperiment ergens op los te laten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq