Amersfoort - Utrecht. Stond om 8:26 klaar om de IC te nemen. Echter, de stoptrein naar Utrecht van 8:17 had 20 minuten vertraging, de IC van 8:26 had daarna ook 20 minuten vertraging. Die IC van 8:26 die normaal 9+ ICM materiaal had, had nu 6 lullige ICM-bakken waardoor trein bomvol zat dus de helft kon niet mee. De trein daarna (8:40 naar Den Haag) had ook 6 ICM-bakken en zat ook goed vol en had vervolgens ook 10+ minuten vertraging door alle andere vertragingen. Tis gewoon een flessenhals tussen Utrecht - Amersfoort - Zwolle doordat alles grotendeels tweebaans is.
Om nog maar te zwijgen over het materieel wat gebruikt wordt. Ik snap het soms echt niet meer hoor. Vroegâh hadden we nog 6 intercities naar Utrecht toe waaronder een aantal series met VIRM-materiaal. Dat was misschien iets teveel van het goede, maar nu er 4 intercities rijden, is het regelmatig drama. Vroegâh had je in ieder geval de trein van :24 en :54 die van Amersfoort vertrokken met 12+ VIRM-materiaal. Dat is per trein al meer zitplaatsen als heel de halfuursdienst die we vanochtend gehad hebben. Waar blijft toch al dat materiaal??? Zelfs 's avonds gaat het regelmatig mis. Ik werk af en toe nog wel eens wat langer door. Als ik de treinen tussen half 7 en 7 uur pak, gebeurt het ook dat ik regelmatig moet staan en dat kan ik helemaal niet begrijpen. De spits is dan al lang en breed afgelopen en toch zitten die treinen tot de nok vol.
Maar goed, kans dat dit ooit aangepast gaat worden acht ik klein:
- Vierbaanspoor tussen Utrecht - Amersfoort - Zwolle zit er niet in omdat er simpelweg de ruimte niet is. Het gevolg is dat je altijd blijft kl*ten met al die stoptreinen en intercities. Als er één vertraging heeft, dan trekt dat de hele dienstregeling het slop in.
- Het materiaal zou leuk zijn als we dat ooit nog eens terugzien, maar ik heb de hoop opgegeven. Het gaat prima zo zal de NS wel denken en andere gebieden zullen het wel harder nodig hebben... Veel plezier de rest van het land met het materiaal.
Maar goed, misschien loop ik wel teveel te bitchen. Normaal overigens een prima klant van de NS, maar laatste tijd net iets teveel gezeik gehad zonder echt duidelijke redenen.