Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.099 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(De meeste) goederentreinen staan op rolandrail.nl. Hij plaatst blijkbaar alleen niet de "gevoelige" goederentreinen, die op een laat tijdstip langs woonwijken gaan waar mensen klagen.
En ja, anders even op Somda in het "ik heb gespot" topic plaatsen, tijd en locnummer erbij en dan plaatst iemand wel een treinnummer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
Om even te reageren op die stelling over de DDZ/NID: persoonlijk vind ik die treinen erg prettig rijden, zeker 1e klas. Ze liggen stabiel op de rails, zitten gewoon goed en zijn erg licht vanbinnen.
De oude versie ben ik het geheel eens met eerdere meningen: te krappe en harde stoelen (2e klas) en te veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kwam net weer een V250 langs bij Amsterdam Riekepolder aansl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33
Ik zag dat AH dagkaarten voor EUR 17.- aanbiedt, geldig tot ergens in juni ofzo. Wel mooi werk, die van de Blokker waren net op :Y) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Volgens de dienstregeling is de trein die ik altijd om 08:20 spot inderdaad de lege HUSA dolime trein. Alleen volgens de dienstregeling rijdt ie alleen op di/wo,do/vr en ik zie hem ook op maandag :+

Net kwam er een lege ballast-trein voorbij, nu die eens even nazoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:19

Goner

What can I do you for ?

EDIT schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:39:
De oude versie ben ik het geheel eens met eerdere meningen: te krappe en harde stoelen (2e klas) en te veel herrie.
Herrie veroorzaakt door de trein zelf ?? Merk ik nooit iets van ; mijn medereizigers overstemmen de herrie van de trein ruimschoots.
Raven schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:01:
Ik miste vanmorgen wat en nu weet ik het.
Geen melding van de NS app dat ivm de sneeuw de dienstregeling uitgekleed wordt. :+
Vanavond de herkansing ...

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 11-03-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bananenplant schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:22:
Ik zag dat AH dagkaarten voor EUR 17.- aanbiedt, geldig tot ergens in juni ofzo. Wel mooi werk, die van de Blokker waren net op :Y) .
En ik heb mijn Blokker kaarten die ik over had net verkocht dus da's ook mooi op tijd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:20

PeaceNlove

Deugleuter

Goner schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:05:
[...]

Herrie veroorzaakt door de trein zelf ?? Merk ik nooit iets van ; mijn medereizigers overstemmen de herrie van de trein ruimschoots.

[...]

Op de bovenverdieping kwam de herrie door de luchtroosters. En die zijn er niet meer :) , dus is de herrie ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
PeaceNlove schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:22:
[...]

Op de bovenverdieping kwam de herrie door de luchtroosters. En die zijn er niet meer :) , dus is de herrie ook weg.
Dit inderdaad, en op de benedenverdieping door de raampjes die open konden. Die zijn nu ook allemaal weg dankzij de airco, dus is het allemaal weer een heel stuk stiller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft DDZ nu eindelijk fatsoenlijke zitplaatsen gehad? Ik heb er nog niet mee kunnen reizen, maar bij DD-AR (en DDM) vond ik de bankjes altijd ruk. Bij de minste of geringste zijdelingse beweging (wisselstraten enzo) zat je op de schoot van je buurman of buurvrouw....

Leuk als het een knappe 20-jarige oid is, maar toch niet helemaal de bedoeling lijkt me...

Herrie vond ik zelf wel meevallen eigenlijk... ga eens in Mat'54 (of in iets mindere mate Mat'64) zitten, dan klaag je niet meer over het geluid in een DD-AR :P

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2013 16:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Vind de NID ook een prima trein, alleen is het plafond een beetje laag bovenin (waar ik liever zit omdat dat de stilteruimte is). Beetje lastig als je bijna twee meter bent :(

Stoelen zijn ook nogal... glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Heeft DDZ nu eindelijk fatsoenlijke zitplaatsen gehad?
De zitplaatsen staan nu ruimer van elkaar vandaan. Resultaat is dan ook dat de raampartijen niet meer goed uitkomen met de stoelen in zowel eerste als tweede klas.

De tweede klas is behoorlijk rechtop, maar zit op zich goed:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R4kpAFfKoMdxc1mKdKsEF4qj/full.jpg

De eerste klas is nog weer een stuk ruimer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0xMxC8djyJHp3zAIwqeLC37Z/full.jpg
Beneden

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0E2tvivmis9zBdDqmRGQZaDv/full.jpg
Boven

De stoelen van de eerste klas vind ik persoonlijk wel wat weg hebben van de eerste klas Thalys stoelen, alleen dan zonder hoofdkussentje en andere bekleding.

De plafonds zijn inderdaad wat lager, ik geloof dat ze ruimte nodig hadden voor de bedrading. Ach, zolang je zit merk je er weinig van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goner schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:05:
[...]

Yep, maar alleen het zuiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Idd, alleen in het zuiden, krijg net @ sms :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

CyBeR schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:59:
[...]

Yep, maar alleen het zuiden..
Over vaag gesproken. Vanuit Twente gezien is alles eronder het zuiden. Vanuit Maastricht is alles daaronder het zuiden. Etc. Noem dan gewoon de provincies of een 'lijn'? Maar goed, ik ga morgen naar het noorden vanuit het oosten dus dat komt wel goed :P Ow wacht... 's middags natuurlijk wel weer naar het zuiden :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArcticWolf schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:09:
Idd, alleen in het zuiden, krijg net @ sms :+
Hier nu ook....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:20
Hier een kaartje met wat de NS onder "zuid" laat vallen: http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Rare definitie van 'Zuiden' heeft NS: de IC Den Haag - Venlo wordt geschrapt op Den Haag - Breda, precies het deel dat voor mijn gevoel niet valt onder 'zuiden van het land'...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waar valt Breda dan onder volgens jou? Noord-Nederland?

Als je een atlas erbij pakt, zie je dat Breda toch echt wel in het zuiden ligt. Meestal wordt met 'zuid-Nederlansd' bedoelt: alles onder de rivieren. Dus Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:19
Hij bedoelt denk ik dat het vreemd is dat juist ook het deel vanaf Breda naar het Noorden is geschrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, maar dat lijkt me ook logisch.

De problemen worden verwacht met name in West-Brabant, dus op (in dit geval) het traject tussen Dordrecht en Breda.

Waar wil je dat materieel dan allemaal stallen? Dordrecht zit niet echt ruim in de opstelmogelijkheden. Blijft Rotterdam over, maar dan staat de achterkant van de trein bij wijze van spreken nog in Den Haag, terwijl de voorkant al in Rotterdam staat. Dat voegt dan ook niet veel meer toe...

Over de tussenliggende kleine stations (Lage Zwaluwe etc) zullen we het maar helemaal niet hebben.

Kan je dus net zo goed alles tot Breda schrappen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ahh, vooral Reservebelgië dus :P Daar kom ik komend weekend pas, dan is het wel weer opgelost...

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind het raar dat er is besloten om de intercity op Den Haag - Dordrecht - Breda te schrappen en de sprinters te laten rijden. De ICs vervoeren veel meer reizigers en voegen in de spits de nodige capaciteit toe tussen Den Haag en Dordrecht. Ik denk dat het logischer zou zijn geweest om de sprinters te schrappen op Breda - Dordrecht en de IC de rol van de sprinter over te laten nemen (extra stoppen). Dat zou langs alle perrons moeten passen.

Om "olievlekwerking" te voorkomen zou de serie zelfs geknipt kunnen worden in Breda, Tilburg of Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:51:
Ik vind het raar dat er is besloten om de intercity op Den Haag - Dordrecht - Breda te schrappen en de sprinters te laten rijden. De ICs vervoeren veel meer reizigers en voegen in de spits de nodige capaciteit toe tussen Den Haag en Dordrecht. Ik denk dat het logischer zou zijn geweest om de sprinters te schrappen op Breda - Dordrecht en de IC de rol van de sprinter over te laten nemen (extra stoppen).
Hoe weet jij met welk materieel ze die sprinterdiensten gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is NS. Het enige dat zij bij 'aangepaste dienstregeling' voor elkaar krijgen is treinen verkorten, niet verlengen. Als absoluut dieptepunt geldt 1 (ja, één) ICM-drietje in de intercity Rotterdam - Lelystad tijdens de avondspits, waar normaal 10 tot 12 bakken VIRM rijdt. Dit was een maand terug.

Ik reken er daarom maar op dat die sprinters 'gewoon' met één (of misschien 2) stuks SLT rijden.

edit 07:42: trein 5022 (Breda 07:52 - Den Haag Centraal 9:17) bestaat uit zijn normale samenstelling: 8 bakjes SLT. Het Fyra-perron staat goed vol, de vulling van de sprinter is 'bovengemiddeld vol' en reizigers blijven maar komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Alex) op 12-03-2013 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Krijg je nog informatie wie zonder toeslag met de Fyra mee mag? Volgens ns.nl zou dat alleen voor reizigers uit Zeeland gelden (die bij afwezigheid van een IC Roosendaal - Dordrecht via Breda zouden moeten rijden), maar over reizigers uit Brabant en Limburg (die dus ook geen IC Breda - Dordrecht hebben) is niks gezegd.
Als je naar Rotterdam of Den Haag wil is die Fyra wel de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:01
Kan iemand mij verklaren waarom ik 30 minuten op Amersfoort heb gestaan zonder een aanwijsbare reden voor al die vertragingen en korte treinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maasluip schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:59:
Krijg je nog informatie wie zonder toeslag met de Fyra mee mag?
Fyra is toeslagvrij op het hele traject, voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 21:55

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Robkazoe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:19:
Kan iemand mij verklaren waarom ik 30 minuten op Amersfoort heb gestaan zonder een aanwijsbare reden voor al die vertragingen en korte treinen?
Wellicht deed je dat, omdat je niks beters te doen hebt?
Begin eens met wat meer informatie: waar wilde je heen, hoe laat was het, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Robkazoe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:19:
Een eerdere wisselstoring bij Zwolle. Dat riep de machinist van de stoptrein naar Utrecht om iig (want die was daardoor 20min te laat). Op het station zelf hebben ze daar niks over gezegd voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Luccus schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:54:
[...]
Wellicht deed je dat, omdat je niks beters te doen hebt?
Begin eens met wat meer informatie: waar wilde je heen, hoe laat was het, etc....
Amersfoort - Utrecht. Stond om 8:26 klaar om de IC te nemen. Echter, de stoptrein naar Utrecht van 8:17 had 20 minuten vertraging, de IC van 8:26 had daarna ook 20 minuten vertraging. Die IC van 8:26 die normaal 9+ ICM materiaal had, had nu 6 lullige ICM-bakken waardoor trein bomvol zat dus de helft kon niet mee. De trein daarna (8:40 naar Den Haag) had ook 6 ICM-bakken en zat ook goed vol en had vervolgens ook 10+ minuten vertraging door alle andere vertragingen. Tis gewoon een flessenhals tussen Utrecht - Amersfoort - Zwolle doordat alles grotendeels tweebaans is.

Om nog maar te zwijgen over het materieel wat gebruikt wordt. Ik snap het soms echt niet meer hoor. Vroegâh hadden we nog 6 intercities naar Utrecht toe waaronder een aantal series met VIRM-materiaal. Dat was misschien iets teveel van het goede, maar nu er 4 intercities rijden, is het regelmatig drama. Vroegâh had je in ieder geval de trein van :24 en :54 die van Amersfoort vertrokken met 12+ VIRM-materiaal. Dat is per trein al meer zitplaatsen als heel de halfuursdienst die we vanochtend gehad hebben. Waar blijft toch al dat materiaal??? Zelfs 's avonds gaat het regelmatig mis. Ik werk af en toe nog wel eens wat langer door. Als ik de treinen tussen half 7 en 7 uur pak, gebeurt het ook dat ik regelmatig moet staan en dat kan ik helemaal niet begrijpen. De spits is dan al lang en breed afgelopen en toch zitten die treinen tot de nok vol.

Maar goed, kans dat dit ooit aangepast gaat worden acht ik klein:
- Vierbaanspoor tussen Utrecht - Amersfoort - Zwolle zit er niet in omdat er simpelweg de ruimte niet is. Het gevolg is dat je altijd blijft kl*ten met al die stoptreinen en intercities. Als er één vertraging heeft, dan trekt dat de hele dienstregeling het slop in.
- Het materiaal zou leuk zijn als we dat ooit nog eens terugzien, maar ik heb de hoop opgegeven. Het gaat prima zo zal de NS wel denken en andere gebieden zullen het wel harder nodig hebben... Veel plezier de rest van het land met het materiaal.

Maar goed, misschien loop ik wel teveel te bitchen. Normaal overigens een prima klant van de NS, maar laatste tijd net iets teveel gezeik gehad zonder echt duidelijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je hebt daar niet echt ruimtegebrek hoor, ik denk dat zo'n project eerder tegengehouden zou worden door de geluidswet, door monumenten en door de natuurbeschermingswet.
De uitbreiding bij Driebergen-Zeist duurt vanwege die 3 ook al jaren langer dan nodig voor de realisatie.

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 12-03-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:02:
Je hebt daar niet echt ruimtegebrek hoor, ik denk dat zo'n project eerder tegengehouden zou worden door de geluidswet, door monumenten en door de natuurbeschermingswet.
Voornaamste ruimtegebrek zit bij de stations zelf. Bilthoven en Den Dolder zijn erg smal. Daarnaast zijn ze bij Bilthoven bezig met een tunnel eronder te leggen welke precies onder de twee sporen gelegd wordt. Ook de nieuwe Ecoduct tussen Amersfoort en Den Dolder zal problemen opleveren. En zo zullen er vast nog wel meer gebieden zijn.

Het traject kan het hard gebruiken. Zowel de sprinter naar Baarn als de sprinter naar Zwolle staat regelmatig te wachten op de ICs die over de fly-over gaan. Ook staan de ICs regelmatig stil voor Den Dolder om de sprinter naar Baarn voor te laten. Ook gebeurt het regelmatig dat er ICs achter Sprinters "vast"zitten waardoor er voor elk station door de IC langzamer gereden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Robkazoe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:55:
[...]

Om nog maar te zwijgen over het materieel wat gebruikt wordt. Ik snap het soms echt niet meer hoor. Vroegâh hadden we nog 6 intercities naar Utrecht toe waaronder een aantal series met VIRM-materiaal. Dat was misschien iets teveel van het goede, maar nu er 4 intercities rijden, is het regelmatig drama. Vroegâh had je in ieder geval de trein van :24 en :54 die van Amersfoort vertrokken met 12+ VIRM-materiaal. Dat is per trein al meer zitplaatsen als heel de halfuursdienst die we vanochtend gehad hebben. Waar blijft toch al dat materiaal??? Zelfs 's avonds gaat het regelmatig mis. Ik werk af en toe nog wel eens wat langer door. Als ik de treinen tussen half 7 en 7 uur pak, gebeurt het ook dat ik regelmatig moet staan en dat kan ik helemaal niet begrijpen. De spits is dan al lang en breed afgelopen en toch zitten die treinen tot de nok vol.
Ik rij dagelijks op dit traject. In de spits (vooral avondspits) is het sinds de nieuwe dienstregeling altijd drama. Geregeld moeten mensen gewoon achter blijven op het station omdat de trein overvol is.
Ik snap echt niet hoe ze het kunnen bedenken om in de spits van 6 naar 4 IC's te gaan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:16:
[...]

Voornaamste ruimtegebrek zit bij de stations zelf. Bilthoven en Den Dolder zijn erg smal. Daarnaast zijn ze bij Bilthoven bezig met een tunnel eronder te leggen welke precies onder de twee sporen gelegd wordt. Ook de nieuwe Ecoduct tussen Amersfoort en Den Dolder zal problemen opleveren. En zo zullen er vast nog wel meer gebieden zijn.

Het traject kan het hard gebruiken. Zowel de sprinter naar Baarn als de sprinter naar Zwolle staat regelmatig te wachten op de ICs die over de fly-over gaan. Ook staan de ICs regelmatig stil voor Den Dolder om de sprinter naar Baarn voor te laten. Ook gebeurt het regelmatig dat er ICs achter Sprinters "vast"zitten waardoor er voor elk station door de IC langzamer gereden moet worden.
True, maar er staat naar mijn weten geen uitbreiding op het programma tot 2020 (later in de tijd is nog onbekend) op dat traject. Als de kunstwerken die nu gebouwd worden zoals de tunnel bij Bilthoven en het ecoduct bij Den Dolder niet geschikt zijn voor latere uitbreiding, ben ik bang dat uitbreiding daar helemaal niet aan de orde is (wat niet altijd wat wilt zeggen....)

Wij zijn nu bezig met de uitbreiding op de zuid-as die in 1980 is gebouwd, alle kunstwerken daar en het ruimtebestek is berekend op verdere uitbreiding. Het enige wat moet gebeuren is het bouwen van de kunstwerken zelf of het bouwen van een spoordek.

Daarnaast is naar mijn weten de omliggende grond van het spoor ten alle tijden in bezit van Railinfratrust, zodat men het spoor altijd kan uitbreiden (ook al kost dat soms wat moeite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Robkazoe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:55:
[...]

- Vierbaanspoor tussen Utrecht - Amersfoort - Zwolle zit er niet in omdat er simpelweg de ruimte niet is. Het gevolg is dat je altijd blijft kl*ten met al die stoptreinen en intercities. Als er één vertraging heeft, dan trekt dat de hele dienstregeling het slop in.
Viersporigheid op het hele traject Amersfoort - Zwolle is nergens voor nodig. Daar rijden 4 treinen per uur. Het enige probleem is dat het traject zo lang is dat de intercity 20 minuten sneller is dan de stoptrein, en als die stoptrein dan wat vertraging heeft houdt die de IC op.
Om dat op te lossen heb je alleen op het laatste stuk 4-sporigheid nodig. Dus tussen Amersfoort en Nijkerk en tussen Wezep en Zwolle.
Alleen is die klote spoorbrug bij Zwolle dan nog een flessenhals. En omdat Prorail erg professioneel alle maatregelen voor capaciteitsverhoging daar heeft geschrapt zal dat nog wel even blijven.

Amersfoort - Utrecht is hetzelfde verhaal alleen is dat tot voorbij Blauwkapel al 4-sporig waardoor IC en stoptrein tegelijkertijd uit Utrecht kunnen vertrekken en aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ze moesten die maatregelen wel schrappen, in het budget van ProRail is ook hard gesneden (wat nu wel te merken valt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, Prorail zei dat ze het op een andere manier konden oplossen (seinverdichting dus). Het vervelende is dat het wel nog tot het project Hanzelijn behoort en dat project dus niet behoorlijk is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:50:
Nee, Prorail zei dat ze het op een andere manier konden oplossen (seinverdichting dus). Het vervelende is dat het wel nog tot het project Hanzelijn behoort en dat project dus niet behoorlijk is opgeleverd.
Is dat niet tijdelijk stilgelegd vanwege de mislukking op de ombouw van Zwolle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Tussen Zwolle - Amersfoort kan ik het lastig zien. Maar ik denk dat het tussen Amersfoort en Utrecht wel degelijk een verbetering voor het traject zal zijn. Er zijn zat situaties waarvoor dit een verbetering zal zijn:
1. Als de IC uit Gouda naar Amersfoort 5 minuten vertraging heeft, dan wordt de sprinters naar Baarn/Zwolle voorgelaten en zit de IC de hele rit achter de sprinter aan zonder kans op inhalen.
2. De sprinter naar Baarn moet altijd het spoor oversteken bij Den Dolder. Als daar meer spoorcapaciteit is, kan er ook omheen gereden worden door kruisende intercities.
3. De sprinter Zwolle - Utrecht was (is nog steeds?) een toppertje qua vertraging. Als die met 5 a 10 minuten vertraging vanuit Amersfoort wegrijdt, weet je al dat de intercity erachter pas bij Utrecht Overvecht langs kan gaan en t/m Bilthoven in ieder geval snelheid eruit moet halen omdat er geen ruimte is.

In theorie zou 8 treinen per uur per spoor(richting) prima moeten lukken over een stuk van 20 km. De praktijk laat alleen zien dat het gewoon net niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En de reiziger mag de boete betalen natuurlijk... http://www.nu.nl/binnenla...en-miljoenenboete-ns.html. Want het gaat vast niet van de bonussen af toch :?

En de boete is vast goedkoper dan investeren in het verbeteren van de reizigersbehoeften, dus of er wel een prikkel is zo om te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Bastien schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:47:
En de reiziger mag de boete betalen natuurlijk... http://www.nu.nl/binnenla...en-miljoenenboete-ns.html. Want het gaat vast niet van de bonussen af toch :?

En de boete is vast goedkoper dan investeren in het verbeteren van de reizigersbehoeften, dus of er wel een prikkel is zo om te verbeteren?
Dat vind ik een leuke opmerking die ik veel hoor zodra er een boete uitgegeven word, maar wat moeten ze dan doen? De overheid staat niet in de positie om de top van de NS te ontslaan oid.

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:25:
[...]

De zitplaatsen staan nu ruimer van elkaar vandaan. Resultaat is dan ook dat de raampartijen niet meer goed uitkomen met de stoelen in zowel eerste als tweede klas.

De tweede klas is behoorlijk rechtop, maar zit op zich goed:

[afbeelding]

De eerste klas is nog weer een stuk ruimer:

[afbeelding]
Beneden

[afbeelding]
Boven

De stoelen van de eerste klas vind ik persoonlijk wel wat weg hebben van de eerste klas Thalys stoelen, alleen dan zonder hoofdkussentje en andere bekleding.

De plafonds zijn inderdaad wat lager, ik geloof dat ze ruimte nodig hadden voor de bedrading. Ach, zolang je zit merk je er weinig van :P
Die zitten idd best aardig.
Ik vind het alleen jammer dat je soms compleet op de tocht van de airco zit (niet fijn! :( )
Ook is de beschrijving voor stilte coupe/niet-stilte coupe veeeeel te cryptisch.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Robkazoe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:57:
3. De sprinter Zwolle - Utrecht was (is nog steeds?) een toppertje qua vertraging. Als die met 5 a 10 minuten vertraging vanuit Amersfoort wegrijdt, weet je al dat de intercity erachter pas bij Utrecht Overvecht langs kan gaan en t/m Bilthoven in ieder geval snelheid eruit moet halen omdat er geen ruimte is.
Het derde spoor tussen Den Dolder en Bilthoven wordt anders regelmatig gebruikt om de IC de stoptrein te laten passeren, dus er pas bij Overvecht langs zouden kunnen klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TMDevil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:25:
[...]

Dat vind ik een leuke opmerking die ik veel hoor zodra er een boete uitgegeven word, maar wat moeten ze dan doen? De overheid staat niet in de positie om de top van de NS te ontslaan oid.
De overheid kan de raad van commissarissen naar huis sturen als de RvC niet naar behoren functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hmm die winterdienstregeling moet slimmer. Het is leuk dat je de Venlo - Den Haag effectief in 3 stukken hakt (bij Eindhoven en Breda) om problemen eerder op de lijn te voorkomen. Maar als je trein uit Venlo op tijd op Eindhoven aankomt maar daar moet wachten omdat de trein Eindhoven -> Breda nog aan het perron staat, is het enige effect dat iedereen +/- een half uur op het station staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:57:
[...]

De overheid kan de raad van commissarissen naar huis sturen als de RvC niet naar behoren functioneert.
De overheid kan wel bepalen dat de RvC niet naar behoren werkt, maar men kan wel leuk een stiptheidcijfer noemen maar dat hangt van zoveel redenen af dat het niet uitmaakt of er nu een oude of nieuwe RvC zit. Een RvC wordt niet 123 naar huis gestuurd vanwege die reden (op langere termijn is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dipsausje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:18:
Hmm die winterdienstregeling moet slimmer. Het is leuk dat je de Venlo - Den Haag effectief in 3 stukken hakt (bij Eindhoven en Breda) om problemen eerder op de lijn te voorkomen. Maar als je trein uit Venlo op tijd op Eindhoven aankomt maar daar moet wachten omdat de trein Eindhoven -> Breda nog aan het perron staat, is het enige effect dat iedereen +/- een half uur op het station staat te wachten.
Hebben ze dat serieus zo gedaan? Ik dacht dat er een trein van Venlo naar Breda was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dipsausje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:18:
Tja, dat was de zoveelste niet doordachte maatregelen: geen wijziging van de tijden in Venlo en Eindhoven maar wel extra stoppen op de Helmondse dikke-boom-stations. Omdat de daardoor opgelopen vertraging keer op keer de dienstregeling rond Tilburg en Breda in de war gooide is men uit arren moede maar in Eindhoven twintig minuten gaan bivakkeren om zo de volgende trein vanuit Eindhoven wel op tijd te kunnen laten vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
PeaceNlove schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:52:
[...]

Het derde spoor tussen Den Dolder en Bilthoven wordt anders regelmatig gebruikt om de IC de stoptrein te laten passeren, dus er pas bij Overvecht langs zouden kunnen klopt niet.
Dat gebeurt dus al maanden niet meer (sinds nieuwe dienstregeling?). Ze laten de stoptrein lekker vooruit lopen en de IC er maar achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Dat is wel raar, heb je er een inhaalspoortje liggen, gebruik je het niet meer. Het zou misschien kunnen dat ze de wissels liever niet gebruiken vanwege het winterweer, maar dat is maar een gokje.
(ik kom er zelf sinds een 1,5 maand niet meer langs met de stopper vanwege een nieuwe baan, dus vandaar dat ik niet gemerkt heb dat ze het spoortje niet meer zouden gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Even na al mijn uitleg over de ijzelschakeling, ik kwam op nico spilt een tekeningetje tegen met wat uitleg misschien wel interesant voor de geintereseerden, klik klik
even bovenaan de pagina op ijzelschakeling klikken.

zijn info is wel wat gedateert maar wel duidelijk

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Tussen Den Haag HS en Haarlem rijden minder treinen door mensen op het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
"Mensen op het spoor"
Hoe moet ik dat interpreteren?
Die daar wel horen te zijn of niet horen te zijn?
(ik wil naar mijn werk toe :( )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:22:
[...]

"Mensen op het spoor"
Hoe moet ik dat interpreteren?
Die daar wel horen te zijn of niet horen te zijn?
(ik wil naar mijn werk toe :( )
Die daar niet horen... anders zou er door werkzaamheden staan.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 14-03-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zullen idd wel spoorlopers zijn. Schijnt de laatste tijd weer toe te nemen, of iig de berichten erover.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:30:
Zullen idd wel spoorlopers zijn. Schijnt de laatste tijd weer toe te nemen, of iig de berichten erover.
Gewoon mensen die het grappig vinden om daar te lopen ofzo? :?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:41:
[...]

yup.... en dan wordt de politie gebeld en die moet die lui van het spoor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:41:
[...]

Of op die manier een stukje afsnijden en ergens sneller zijn (of denken te zijn).

Of gewoon wandelaars/joggers (dat zie je met name 's zomers nogal eens langs de schouwpaden langs het spoor). Zie bijvoorbeeld http://www.nu.nl/binnenla...rlopers-terugdringen.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bah bah.. De vertraagde trein reed voor mijn neus weg en de trein die ik eigenlijk wilde pakken valt uit zonder verklaarbare reden. Dan sta je opeens 25 min te wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:21

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Bijlmer Arena 18.05.

Eerst komt er een IRM richting Utrecht binnen aan de verkeerde kant, dus op het spoor wat normaliter richting Amsterdam/Schiphol gaat. Vervolgens komt er op het spoor waar die trein doorgaans op binnenkomt een Koploper richting Enschede binnen.

NS heeft dus zaken moeten omleiden, maar waarom? Ergens een wisselstoring neem ik aan? En als "toetje" kwam deze nog voorbij zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/1254_EETC.jpg/800px-1254_EETC.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bvk schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:44:
Bijlmer Arena 18.05.

Eerst komt er een IRM richting Utrecht binnen aan de verkeerde kant, dus op het spoor wat normaliter richting Amsterdam/Schiphol gaat. Vervolgens komt er op het spoor waar die trein doorgaans op binnenkomt een Koploper richting Enschede binnen.

NS heeft dus zaken moeten omleiden, maar waarom? Ergens een wisselstoring neem ik aan? En als "toetje" kwam deze nog voorbij zetten :)

[afbeelding]
Ja... nja ik stond dus op Zuid omdat er allemaal treinen uitvielen en vertraagd waren enzo :P
Tussen Schiphol en Zuid was een keer niks mis ( :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:21

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dan moet er dus tussen Zuid en Amersfoort iets gebeurt zijn, gezien die trein naar Enschede?

En kan iemand mij vertellen waarom EETC met een bijna 60 jaar oude loc werkt en niet een pakweg 30 jaar jongere 1600/1800 overneemt van de NS die naar ik begrijp grotendeels terzijde staan? of zijn die gewoon (nog) niet te koop?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
op zuid werd omgeroepen dat er een trein bij duivendrecht defect was.. ik stond net als ArcticWolf fijn op Zuid in de kou te wachten..

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Korras schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:37:
op zuid werd omgeroepen dat er een trein bij duivendrecht defect was.. ik stond net als ArcticWolf fijn op Zuid in de kou te wachten..
:D

yea er werd alleen omgeroepen dat de trein van X:XX vandaag niet kon rijden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
ArcticWolf schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:44:
Ze moesten die maatregelen wel schrappen, in het budget van ProRail is ook hard gesneden (wat nu wel te merken valt...)
Dat verklaard meteen waarom ProRail tegenwoordig boetes van 90 euro uitdeelt aan spoormedewerkers die het spoor oversteken 8)7

topic gevonden, ik rij sinds kort voor NSH :w

[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 15-03-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan zul je wel veel vrij hebben de laatste tijd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maegrim schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:12:
[...]

Dat verklaard meteen waarom ProRail tegenwoordig boetes van 90 euro uitdeelt aan spoormedewerkers die het spoor oversteken 8)7

topic gevonden, ik rij sinds kort voor NSH :w
Welkom 8)

@seinmensen
vraagje; er kwam een goederentrein langs Muiderpoort (Ri. Utrecht) en die trein reed op dat moment langs een sein (ri. Utrecht) en er stond nog een sein voor verkeerd spoor rijden, maar het sein in de "verkeerde" richting stond nog steeds op geel terwijl die sectie bezet was, klopt dat en hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij een bepaald soort beveiliging reageren seinen in de tegenrichting niet als er een trein de andere richting op komt. Als het P-seinen zijn dan is dat ook geen probleem omdat er op het eindpunt geen rijweg gezet kan worden.
Dat het sein op geel staat betekent dan alleen dat het volgende sein op rood staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
bvk schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:26:
Dan moet er dus tussen Zuid en Amersfoort iets gebeurt zijn, gezien die trein naar Enschede?

En kan iemand mij vertellen waarom EETC met een bijna 60 jaar oude loc werkt en niet een pakweg 30 jaar jongere 1600/1800 overneemt van de NS die naar ik begrijp grotendeels terzijde staan? of zijn die gewoon (nog) niet te koop?
Er zijn een aantal liefhebbers aan EETC geliëerd en je kunt je afvragen waarom je in een duurdere 1800 zou gaan investeren voor die drie bokkensprongen die EETC met hun eigen locs maakt.
Maasluip schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:48:
Bij een bepaald soort beveiliging reageren seinen in de tegenrichting niet als er een trein de andere richting op komt. Als het P-seinen zijn dan is dat ook geen probleem omdat er op het eindpunt geen rijweg gezet kan worden.
Que? Ik kan alleen een voorsein bedenken - dat kan geen rood tonen.
Dat het sein op geel staat betekent dan alleen dat het volgende sein op rood staat.
Dat hoeft niet - zie definitie. Zo ga (ging?) je in Sittard bij een rangeerbeweging de goederensporen over met geel - geel - geel - rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het zou een voorsein kunnen zijn idd, ik zou alleen niet weten waarom die daar zou moeten staan...
En volgens mij is sectie bezet altijd rood, of het nu in tegengestelde richting is of niet.

kan het sein ook niet vinden op sporenplan... zal straks @ OBE bladen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er is een wonder gebeurt, NS HiSpeed kent Oslo nu :o :D

NS HiSpeed heeft van de week een NS HiSpeed app voor Android en Apple uitgebracht, net eens geprobeerd een treinreis te plannen naar Oslo S (wat met de online planner niet kan omdat die Oslo niet kent) en dat lukte nog ook. Daarvoor was Railteam Mobile de enige optie om een reis te plannen.

Nu beweert de NS HiSpeed app dat er een prijs zou moeten staan, maar die zie ik niet. :?
edit: En heb gelijk een bug om te melden. De app reageert niet op de knop waarmee andere apps een terug/vorige actie uitvoeren.

edit2: Hebben die lui geen emailadres/contactformulier?
edit3: Hebbes:
code:
1
app@nshispeed.nl
, aldus de app.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 15-03-2013 18:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

DDX

Via http://ns1.custhelp.com/ kan je ook vragen stellen.
(link kreeg ik nadat ik via chat een email had gestuurd naar nshispeed)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Handig :o :D , zal die gelijk noteren, thanks! Email is iig de deur uit met 2 bugmeldingen en heb het gebrek van een afsluitknop ook maar even gemeld.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ben benieuwe hoeveel vertraging ik morgen ga hebben met de Thalys.
Vertrek vanuit Moutiers naar Amsterdam.
Trein komt 's ochtends uit Amsterdam en gaat daarna weer terug, dus gok dat het wel weer 1u+ is. (heb ik afgelopen jaren genoeg ervaring mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Weet iemand trouwens of er website van sncf is waarop vertrektijden van treinen op een station te zien zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet per station maar wel voor een specifiek traject: http://www.sncf.com/en/sub-home/17389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Had deze net gevonden :

http://www.gares-en-mouve.../horaires-temps-reel/dep/

Morgen maar ff in de gaten houden, weinig zin om paar uur op station te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er is ook nog InfoLignes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:05:
Het zou een voorsein kunnen zijn idd, ik zou alleen niet weten waarom die daar zou moeten staan...
En volgens mij is sectie bezet altijd rood, of het nu in tegengestelde richting is of niet.
Een voorsein kan überhaupt geen rood tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik pak gewoon bahn.de voor internationale dingen plannen. Ben ik raar?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Deutsche Bahn's planner is inderdaad prima voor het plannen van reizen in midden en west Europa. Buiten Duitsland heeft DB echter geen actuele reisinformatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alex) schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 04:01:
Deutsche Bahn's planner is inderdaad prima voor het plannen van reizen in midden en west Europa. Buiten Duitsland heeft DB echter geen actuele reisinformatie. ;)
Huh ik plan er ook wel eens trips vanuit .nl mee, en laat ook den haag - luxemburg gedaan.
Was prima reisje, buiten .de .

Of bedoel je ad hoc kunnen zien of er alle treintjes op station x op tijd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Daar ging het mij om ja, zie dat de trein nu bij aankomst in moutiers 20 minuten geplande vertraging gaat hebben.
Dus grote kans dat ik vanacht met +40 minuten in Amsterdam aankom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Boudewijn schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 06:04:
[...]

Of bedoel je ad hoc kunnen zien of er alle treintjes op station x op tijd zijn?
Dat is precies wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:51:
Ben benieuwe hoeveel vertraging ik morgen ga hebben met de Thalys.
Vertrek vanuit Moutiers naar Amsterdam.
Trein komt 's ochtends uit Amsterdam en gaat daarna weer terug, dus gok dat het wel weer 1u+ is. (heb ik afgelopen jaren genoeg ervaring mee gehad)
Geen vertraging. (rij nu bij Rotterdam)
Maar deze trein heeft best wel wat ruimte in schema om vertraging goed te maken, kijk maar naar schema van vanmorgen :
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2s8fxmw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa, een half uur op een rit van 8 uur? Dat is een slordige 3.5 minuten per uur.

Lijkt me eerlijk gezegd niet heel lastig, als ik zei dat je op den bosch-amsterdam al een dikke 5 (mischien kleine 10?) minuten goed kunt maken, waarbij een stuk nog twee-sporig is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vandaag van Almere naar Amsterdam gereisd met de IC Lelystad - Vlissingen. Dat ding staat in Almere twee minuten stil (dat zou volgens mij best met 1 minuut moeten kunnen), in Amsterdam werd het helemaal bizar: binnenkomst om .52, vertrek pas om .59. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 17-03-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 22:44

Sosabowski

nerd

Dus?
Laten we de laatste restjes ruimte om vertraging goed te maken ook maar schrappen? Daar wordt de hele dienstregeling beter van?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"de laatste restjes ruimte"? De dienstregeling zit vol lucht, bedoeld om de punctualiteitscijfers op te krikken de reiziger een voorspelbare reis te kunnen bieden. Deze lucht zit niet alleen in lange stationnementen, maar ook in rijtijden tussen stations die langer zijn dan strikt noodzakelijk. Dat laatste is niet erg, maar NS lijkt er een handje van te hebben om steeds meer lucht erin te stoppen.

Een rit van Lelystad naar Amsterdam duurt, volgens de reisplanner, 38 minuten. Om daarna al 7 minuten te gaan bufferen is echt overdreven. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is omdat het anders niet passend is te krijgen op de infrastructuur, Amsterdam - Schiphol is een bottleneck.

Een stationnement van 2 minuten is voor een gewone reizigerstrein al aan de lange kant: een stationnement op een sprinter-station duurt nog geen minuut (deuren openen, kijken, fluiten, wegwezen) en zelfs in de spits is het op intercitystations vaak in een minuut al gepiept.

Bij toeristentreinen (zoals Thalys en CNL) en treinen die Schiphol aandoen kan het geen kwaad om een extra minuut in te bouwen (vanwege koffers), maar voor een aantal van de stations die worden aangedaan door de IC Lelystad - Vlissingen vraag ik me af waarom die trein er zo lang stilstaat. Roosendaal is te begrijpen, daar wordt een treindeel afgekoppeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Alex) op 18-03-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Op A'dam Centraal wordt ook van conducteur gewisseld als ik het goed heb. (niet dat zoiets lang hoeft te duren)
Het zal denk ik een combinatie zijn van factoren, maar het klopt idd dat het altijd even duurt voordat de trein verder gaat.

Ik ga eigenlijk zelden via A'dam Centraal richting Lelystad.
De rit duurt langer en ik vind hem meer chaotisch (meer mensen, drukkere mensen, mensen die niet weten hoe het werken etc)
Uitzicht is ook minder mooi :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Alex) schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:06:
"de laatste restjes ruimte"? De dienstregeling zit vol lucht, bedoeld om de punctualiteitscijfers op te krikken de reiziger een voorspelbare reis te kunnen bieden. Deze lucht zit niet alleen in lange stationnementen, maar ook in rijtijden tussen stations die langer zijn dan strikt noodzakelijk. Dat laatste is niet erg, maar NS lijkt er een handje van te hebben om steeds meer lucht erin te stoppen.

Een rit van Lelystad naar Amsterdam duurt, volgens de reisplanner, 38 minuten. Om daarna al 7 minuten te gaan bufferen is echt overdreven. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is omdat het anders niet passend is te krijgen op de infrastructuur, Amsterdam - Schiphol is een bottleneck.

Een stationnement van 2 minuten is voor een gewone reizigerstrein al aan de lange kant: een stationnement op een sprinter-station duurt nog geen minuut (deuren openen, kijken, fluiten, wegwezen) en zelfs in de spits is het op intercitystations vaak in een minuut al gepiept.

Bij toeristentreinen (zoals Thalys en CNL) en treinen die Schiphol aandoen kan het geen kwaad om een extra minuut in te bouwen (vanwege koffers), maar voor een aantal van de stations die worden aangedaan door de IC Lelystad - Vlissingen vraag ik me af waarom die trein er zo lang stilstaat. Roosendaal is te begrijpen, daar wordt een treindeel afgekoppeld.
Ik ben het deels ook wel met jou eens. Hetzelfde deden ze met de Sprinter Zwolle-Utrecht. Lieten ze ook 6 minuten staan op Amersfoort mits hij op tijd reed. Maar aangezien de Sprinter altijd vertraging had in de spits, werd dat mooi gebruikt om de vertraging te drukken. Als reiziger heb je er niet zo heel veel aan.

1. De trein rijdt op tijd, maar staat 6 minuten stil dus je treinreis duurt altijd langer.
2. De trein heeft 6 minuten vertraging, maar door het wachten op te heffen ben je "op tijd" op je bestemming.

Maar ik zie dat ze dat met de nieuwe dienstregeling er grotendeels uit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:04:
Mwa, een half uur op een rit van 8 uur? Dat is een slordige 3.5 minuten per uur.

Lijkt me eerlijk gezegd niet heel lastig, als ik zei dat je op den bosch-amsterdam al een dikke 5 (mischien kleine 10?) minuten goed kunt maken, waarbij een stuk nog twee-sporig is ook.
Een dikke vijf, of kleine tien minuten kunnen goedmaken tussen Den Bosch en Utrecht? Mits je het over de Intercity hebt: dat geloof je toch zelf niet hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 02:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: http://www.treinenweb.nl/uploads/image/treindruktebezetheidsbord.jpg
Foto: NS

Een nieuwe innovatie in Den Bosch welke een uitbreiding is op de bestaande NSinstAPP-appliatie, waarmee je kan zien hoe de actuele reizigersbezetting in de trein is.

Ziet er wel kleurrijk uit, maar ik denk beter dat dit wel op de perronranden kan worden toegevoegd i.p.v. aan de overkapping. Dit maakt het wel een beetje overdreven druk, vind ik ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja precies dit zou veel beter werken op een plek waar je 't niet meer kunt zien omdat er duizend man die op de trein staat te wachten bovenop staat. Waar je 't het minst kunt zien kun je dan beter niet gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:10

Fiber

Beaches are for storming.

Wel cool. Alleen jammer dat nu iedereen gelijk kan zien waar de rustige plekken zijn... :z

Wordt de volgende stap 'Verboden om in te stappen.' als alles op rood staat...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 02:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

CyBeR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:43:
Ja precies dit zou veel beter werken op een plek waar je 't niet meer kunt zien omdat er duizend man die op de trein staat te wachten bovenop staat. Waar je 't het minst kunt zien kun je dan beter niet gaan staan.
Of iets meer in de richting van het perron dan..... (niet in het midden natuurlijk :P)
Een discovloer kan natuurlijk ook :)

Inmiddels weet ik wel dat je vaak in de achterste coupe's vaak zeeen aan ruimte heb, terwijl het in het midden en voorraan vaak rete druk is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
AW_Bos schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:14:
[...]

Of iets meer in de richting van het perron dan..... (niet in het midden natuurlijk :P)
Een discovloer kan natuurlijk ook :)

Inmiddels weet ik wel dat je vaak in de achterste coupe's vaak zeeen aan ruimte heb, terwijl het in het midden en voorraan vaak rete druk is.
Het ligt ook maar net aan waar de trappen zijn bij welk station. Als je vanuit Amsterdam/Utrecht komt naar Amersfoort toe, dan wil iedereen vooraan zitten omdat je anders nog 300 meter over het perron moet lopen om naar de stationshal toe te komen. Het beste kun je bij dat soort grote stations de trappen in het midden hebben zitten zoals Utrecht dat voor de meeste sporen heeft. Dan maakt het ook weinig uit of je vooraan, in het midden of achteraan zit.

In Amersfoort zou het handiger zijn als spoor 4/5 in zijn geheel vaker gebruikt zouden worden. Die hebben grotere trappen, aan meerdere kanten en zitten ook in het midden en helemaal achterin. Veel beter voor de ICs dan nu voor de stopper uit Barneveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:10

Fiber

Beaches are for storming.

Robkazoe schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Het ligt ook maar net aan waar de trappen zijn bij welk station. Als je vanuit Amsterdam/Utrecht komt naar Amersfoort toe, dan wil iedereen vooraan zitten omdat je anders nog 300 meter over het perron moet lopen om naar de stationshal toe te komen. Het beste kun je bij dat soort grote stations de trappen in het midden hebben zitten zoals Utrecht dat voor de meeste sporen heeft. Dan maakt het ook weinig uit of je vooraan, in het midden of achteraan zit.

In Amersfoort zou het handiger zijn als spoor 4/5 in zijn geheel vaker gebruikt zouden worden. Die hebben grotere trappen, aan meerdere kanten en zitten ook in het midden en helemaal achterin. Veel beter voor de ICs dan nu voor de stopper uit Barneveld.
Precies. En dan ook trappen aan die kant van de hal maken voor spoor 1-2 en 6-7 en alle treinen gewoon midden onder de stationshal parkeren voor zover dat mogelijk is. Dat zou heel wat wandel kilometertjes uitsparen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Verzin je dan wel even een oplossing voor de Pon-lijn? Want als je aan de andere kant bij spoor 1-2 trappen maakt dan komen die precies op de Pon-lijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luccus schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:08:
[...]
Een dikke vijf, of kleine tien minuten kunnen goedmaken tussen Den Bosch en Utrecht? Mits je het over de Intercity hebt: dat geloof je toch zelf niet hoop ik...
Goed lezen, er staat a'dam ;).

Ik heb jaren den bosch - utrecht en den bosch - amsterdam (en vv) gedaan en het volgens mij wel meerdere keren meegemaakt. Is wel >5 jaar geleden ondertussen.

Pagina: 1 ... 117 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!