Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.107 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:29
Heb het er net een poosje met collega's over gehad.. Echt niet gezond hoor!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:20:
[...]

Nee helaas, aangezien de trein van Arriva niet vertraagd was en de NS trein maar 9 minuten vertraging had.
Dat is alleen waar als je met de OV Chipkaart reist, niet als je een papieren kaartje hebt:

http://www.ns.nl/binaries...-terug-bij-vertraging.pdf
Bij Reizen met een verplichte check-in (en/of check-uit) wordt de restitutie berekend op basis van het door een check-in en een check-uit vastgelegde vertrek-
en bestemmingsstation.
Indien u in het bezit bent van een NS-vervoerbewijs dat geldig is op een verbinding waarbij het vervoer deels door NS en deels door een andere (spoor)
vervoerder wordt verricht, krijgt u uitsluitend het aan NS toe te rekenen deel van de ritprijs of evenredige deel van de abonnementsprijs voor de helft of geheel
gerestitueerd, indien de vertraging optreedt op het NS-traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:51

Fiber

Beaches are for storming.

LauPro schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:35:
[...] Overwegen zijn een doorn in het oog voor een goede doorgang en dat moet gewoon stoppen...
Daar hebben ze dan ook tunnels viaducten voor uitgevonden... Werklozen genoeg tegenwoordig, dus ik zou zeggen: Hup regering, zet die mensen eens aan het werk, allemaal tunnels en viaducten bouwen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:27:
[...]

Daar hebben ze dan ook tunnels viaducten voor uitgevonden... Werklozen genoeg tegenwoordig, dus ik zou zeggen: Hup regering, zet die mensen eens aan het werk, allemaal tunnels en viaducten bouwen. :)
Aub. geen tunnels... dan komt ITL weer langs om te "praten" (lees: zeiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 23:05

vooghel

Cunning linguist

Gelukkig luisteren ze niet naar je en zijn ze bij Db eindelijk begonnen om de kruising ongelijkvloers te maken. :P

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:59:
Je verwacht het ook niet, dat zo'n gapend gat sneeuw opzuigt.

[afbeelding]
Hij is compleet dicht, om de koppeling zit een plaat die de ruimte afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vooghel schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:33:
Gelukkig luisteren ze niet naar je en zijn ze bij Db eindelijk begonnen om de kruising ongelijkvloers te maken. :P
Dat project is nog niet aanbesteedt hoor... en dat wordt geen spoortunnel :p De N225 gaat onder het spoor door, dus dat is geen probleem. Spoor onder weg door is wel een probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 25-01-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
CyBeR schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Hm, ok voor de HLE 13 maar (en ik moet hier uitgaan van wat ik op 't interweps vind en dat is in dit geval wikipedia):
Die informatie klopt dus niet :)

Er zit geen ATB in, het zou me ook niet verbazen als er ook geen KVB in zit.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyBeR schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Mja die zat idd met grote regelmaat goed vol maar hij was ook altijd wel wat korter dan strict gezien noodzakelijk.
Oplossing: Een doorgaande 2600 per uur wordt geschrapt, reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam worden actief naar de (toeslagvrije) Fyra verwezen die een half uur sneller is dan de 2600, vanuit Rotterdam rijdt een aanvullende trein naar Vlissingen.
Reizigers tussen die op een station op de oude lijn moeten zijn kunnen ook met de 2200 reizen die (dan wel via Haarlem) een kwartiersdienst met de 2600 maakt. Het is allemaal niet prettig, maar dan moeten ze er maar niet zo'n zooitje van maken.

Maar ik ben ook maar een stuurman aan de wal.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de mail van gisteren staat het volgende:
Mogelijk heeft u de afgelopen dagen hinder ondervonden van de aangepaste dienstregeling. Dit vinden wij erg vervelend. Onze ‘geld terug bij vertraging regeling’ is ruimhartig en geldt ten opzichte van de normale dienstregeling.
Dus ik kan een claim indienen volgens de normale dienstregeling en telt de aangepaste dienstregeling niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ehm, ja. Dat is al sinds ze zijn begonnen met de winterdienstregeling dit jaar. Het heeft in ieder geval in elk mailtje gestaan dat ik van de NS ontvangen heb afgelopen tijd.

[ Voor 37% gewijzigd door dcm360 op 25-01-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:08:
In de mail van gisteren staat het volgende:

[...]

Dus ik kan een claim indienen volgens de normale dienstregeling en telt de aangepaste dienstregeling niet mee?
Yes je mag de vertraging berekenen op basis van de normale dienstregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Haha oke geweldig. Kan ik gewoon de afgelopen 10 dagen claimen. Julluluh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

ArcticWolf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:42:
[...]

Dat project is nog niet aanbesteedt hoor... en dat wordt geen spoortunnel :p De N225 gaat onder het spoor door, dus dat is geen probleem. Spoor onder weg door is wel een probleem.
Ja, maar dat onderscheid maakte je net niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 14:08
IJnte schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:30:
[...]

Meld je bij de NS! Er zijn al vele tientallen 'programmatjes' getest maar allen falen. Complexiteit is erg hoog omdat je niet alleen maar aan materieel A en Locatie X en treintje Y moet denken, maar ook aan machinistje Q, conducteurtje Z, onderhoud O, schoonmaak S etc en dat voor elk treinstel. Wat het nog complexer maakt is dat machinistje Q en conducteurtje Z ook nog eens op verschillende treintjes Y en A rijden en wisselen op locatie X. Als er in die puzzel (waar al jaren van tevoren aan wordt gewerkt) iets mis loopt (defect treintje) dan moet je de puzzel ter plekke op nieuw gaan doen. Dat is gewoon een kaartenhuis wat instort naar mate er meer dingen mis gaan. Wat ik ook begrepen heb is dat het systeem waarmee de bijsturing moet werken ook niet al te prettig is.
Dat het zo ingewikkeld is geloof ik meteen. Maar des te meer reden om te versimpelen! Alles is gewoon TE ingewikkeld, er zijn TEveel mitsen en maren, er zijn TEveel dingen waar rekening mee gehouden wordt.

Ik ben er zeerzeker geen held in, maar ik ben er heilig van overtuigd dat het echt wel simpeler kan.
Fiber schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Wat dus weer zéééér pleit voor het door NS personeel nog steeds tegengehouden 'Rondje om de Kerk'... :)
Wat is dat?
IJnte schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:56:
De vraag waarom treinen korter zijn kan ik niet beantwoorden. Dan moet je op somdatralala ff informeren.

Overigens ff wat reclame maken:
Veilig treinverkeer voortaan goedkoper
[afbeelding]
Heel interessant :)

(btw die site is wel erg 90's qua kleuren :X)
Luccus schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:06:
Er zijn op dit moment geen locomotieven die zowel in Nederland als in België op de HSL zijn toegelaten.
Hoezo niet? In NL rijden ze al langer en nu nog steeds tussen Amsterdam en Breda. Wil je zeggen dat dat niet op het HSL-traject is? 8)7 schiet ook niet op dan...

Tijd om dat even te regelen, kan nooit zo moeilijk zijn. En er is haast bij dus graag de bureaucratische molen overslaan. Of beter nog, de bureaucratische molen overal geheel afschaffen.
chime schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:12:
Maar ik denk dus niet dat er een vaste standaardlengte is ....
In Antwerpen centraal zijn er ook perrons waar gemakkelijk 2 treinen aan kunnen stoppen (hebben effectief een onverdeling in perron deel A en B )
Den Bosch ook :) passen gewoon 2 volledige intercities aan 1 perronkant. Alleen al de oude overkapping uit 1800-nogwat hoor met zo'n 450 meter bij de langste overkappingen in Nederland, en die beslaan bij lange na niet het hele perron.
F.West98 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:43:
Het lijkt mij dat de treinen in aangepaste dienstregeling best langer kunnen.
De kwartiersdiensten halveren, dus het materiaal van het ene kwartier is over om voor het tweede kwartier gebruikt te worden? Lijkt mij logisch...
Ja, mijn idee. Maar wie ben ik...
Alex) schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:25:
Dat hangt van de inrichting van de infrastructuur af. Als je een a-zijde en een b-zijde hebt met in het midden een kruiswissel naar naastgelegen spoor kun je beide perronfasen onafhankelijk van elkaar gebruiken. In de praktijk gebeurt dit echter niet zo vaak.
Bij Den Bosch aanwezig! :)
Waarom niet? Werkt perfect.
CyBeR schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:18:
Thalys heeft toch ook geen last van de prio stammen die maar 160 gaan?
Dus toch op het HSL-traject?
Interessant, maar niks nieuws. Ben dat lange tijd geleden (ik meen hier in dit topic) al eens tegengekomen :)
wildhagen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:31:
Waarom heb je dat idee dan niet aangedragen bij de juiste instanties, als je kennelijk 10 jaar geleden al zo'n systeem hebt ontworpen? Dan had je iedereen een hoop problemen en moeite kunnen besparen, en hadden we dit allang gehad...
De ervaring met grote bedrijven is dat als je geen vertrouwde connecties bij de top hebt dat er niks met dergelijke aandragingen gedaan wordt.
_O-

Maar btw, wat zijn die HLE-18's ook lelijk zeg :X damn
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:46:
Ik vind het bedrijf waar IJnte werkt nou niet echt "klein".... maar goed, beginnende bedrijfjes kunnen het wat lastiger krijgen. Maar hoe kan je nou aan het spoor werken als je geen ervaring hebt met het spoor? ProRail eist dat je wat kennis hebt voordat je eraan mag werken, opzich best logisch.
Ja, begrijpelijk, maar als je als beginneling niet mag werken, ga je die vereiste ervaring ook niet krijgen 8)7
Leuk cirkeltje heb je dan.
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:46:
[afbeelding]

het is dat de bodem er niet helemaal onderuit is gevallen :X
Holy Shit :o
Wow.

Ziet er ook wel heel goedkoop en veel te licht gebouwd uit.
Wordt zo wel duidelijk waar de lage prijs vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

IJnte schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:25:
Heb het er net een poosje met collega's over gehad.. Echt niet gezond hoor!
Ik snap sowieso eigenlijk niet waarom er altijd allemaal installaties onder een trein moeten hangen. Je wil toch sowieso een zo laag mogelijke vloer lijkt mij en dan is dat niet handig. Ten tweede als je kijkt naar de Protostreinen waar alle electronica op het dak ligt zie je al dat dat veel minder storingsgevoelig is.

Wat mij betreft onder een trein: aandrijving, remsysteem & waterreservoirs en de rest allemaal bovenop gooien. En tja, een paar 3-4mm alu panelen... die zouden zelfs beschadigen bij een aanrijding met een persoon of vee.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij het moderne materieel hangt er al relatief weinig meer onderaan, alleen bij het oudere spul nog wel wat (Mat'64 met name, en ICM ook geloof ik?), maar of het nog lonend is om die compleet te gaan verbouwen...

En elektronica op het dak is geen garantie voor minder storingsgevoelig hoor. Die elektronica is weer gevoeliger voor smeltwater. Daar heeft SLT (met elektronica op het dak) al de nodige last van gehad.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:09:
Bij het moderne materieel hangt er al relatief weinig meer onderaan, alleen bij het oudere spul nog wel wat (Mat'64 met name, en ICM ook geloof ik?), maar of het nog lonend is om die compleet te gaan verbouwen...

En elektronica op het dak is geen garantie voor minder storingsgevoelig hoor. Die elektronica is weer gevoeliger voor smeltwater. Daar heeft SLT (met elektronica op het dak) al de nodige last van gehad.
Super Mat 64' :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wikipedia: Rondje om de kerk

Schijnen toch nog wel wat meer haken en ogen aan te zitten dan ik in eerste instantie dacht, maar neemt niet weg dat een wat eenvoudigere en degelijkere dienstregeling veel problemen kan voorkomen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, waarom geen bericht dat morgen een aangepaste dienstregeling is? Er is sneeuw aangekondigd, had de melding van het aanpassen van de dienstregeling allang verwacht :+ Of gaan ze dit keer toch proberen normaal te rijden?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 25-01-2013 20:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
In het weekend rijden er sowieso al minder treinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:31

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Knightwolf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:33:
[...]
Hoezo niet? In NL rijden ze al langer en nu nog steeds tussen Amsterdam en Breda. Wil je zeggen dat dat niet op het HSL-traject is? 8)7 schiet ook niet op dan...
Er is geen toelating geregeld voor de locomotieven en rijtuigen die op het Nederlandse deel van de HSL Fyra-diensten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Luccus schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:43:
Er is geen toelating geregeld voor de locomotieven en rijtuigen die op het Nederlandse deel van de HSL Fyra-diensten regelen.
Da's maar een formaliteit, niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Knightwolf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:33:
[...]

Dus toch op het HSL-traject?
Het Nederlandse deel, ja. Die prio stammen mogen niet rijden op 't Belgische deel wegens niet toegelaten.

En die toelating is niet alleen maar een formaliteit he -- die dingen moeten getest worden of het beveiligingssysteem er wel goed mee werkt en dergelijke. (D'r zal nog meer gedaan worden maar daar weet ik het fijne niet van.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Knightwolf schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:48:
[...]

Da's maar een formaliteit, niet zo spannend.
LOL.... ga je eens verdiepen in de werkelijkheid. Daar zit een testtraject aan wat je moet doorlopen voor je de certificering hebt, om te zien of het geen storing veroorzaakt, en of het aan de Nederlandse eisen voldoet.

Het is niet alsof je ff iemand belt en om een certificering kan vragen en het zo krijgt. Dát is een formaliteit. Dit is dat niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArcticWolf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:04:
In het weekend rijden er sowieso al minder treinen ;)
Die had ik aan moeten zien komen :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 05:05:
[...]

LOL.... ga je eens verdiepen in de werkelijkheid. Daar zit een testtraject aan wat je moet doorlopen voor je de certificering hebt, om te zien of het geen storing veroorzaakt, en of het aan de Nederlandse eisen voldoet.

Het is niet alsof je ff iemand belt en om een certificering kan vragen en het zo krijgt. Dát is een formaliteit. Dit is dat niet.
Wel vreemd dat de V250 wel een certificering heeft gekregen dan.... 119 storingen sinds in dienst treden is behoorlijk wat, om tijdens de certificering over het hoofd te zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:33:
[...]

Wel vreemd dat de V250 wel een certificering heeft gekregen dan.... 119 storingen sinds in dienst treden is behoorlijk wat, om tijdens de certificering over het hoofd te zien. 8)7
Als je denkt dat materieel nooit storingen kan hebben zou ik nog een cursus Realiteitszin gaan volgen ;)

Als materieel wat ooit een storing vertoont heeft nooit een certificering zou kunnen krijgen, zou er nooit ook maar enig materieel rijden.

Noem me bijvoorbeeld één materieelsoort dat nog nooit storingen vertoont heeft?

Daarnaast heb je storingen en storingen. Een defecte interieur-lamp is ook een storing bijvoorbeeld. Aangezien er over het soort storing niets bekend is (afaik?), valt daar dus ook weinig inhoudfelijks over te zeggen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
true, ik snap wel dat er storingen zijn :p maar ja dat ding is zo vaak stilgevallen of problemen met de deuren...
Maar goed, een trein ontwerpen, bouwen en testen voor 20 miljoen is natuurlijk onmogelijk... dat had mijn kat zelfs aan zien komen :+

edit:
het sneeuwt hier (Utrecht) behoorlijk hard :o ben benieuwd of alles blijft rijden }:O

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 26-01-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:24
Je kan wel voor 20miljoen een trein bouwen. Maar dan moet het een bestaand model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

leonbong schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:30:
Je kan wel voor 20miljoen een trein bouwen. Maar dan moet het een bestaand model zijn.
Waar natuurlijk niks mis mee hoeft te zijn. Maar daar hebben we het al eens over gehad geloof ik. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De ICE3 / 3M kostte ook 20 miljoen euro per stuk...
De order bestond uit 37 ICE3 en 13 ICE3M voor 1,9 miljard DM (omgerekend 1 miljard euro).

Wikipedia: ICE 3 – Wikipedia

misschien nu wat meer vanwege inflatie en dergelijke.. maar toch.

En ja in 1998 vond dat ICE ongeluk plaats, maar de oorzaak daarvan werd gevonden en daarna is geen ICE meer ontspoort (iig niet op hogesnelheid).

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 26-01-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Goederentrein gekanteld in WestelijkHavengebied
Twee wagons van een goederentrein zijn zaterdagochtend vroeg van het spoor geraakt toen de trein door een andere goederentrein werd geraakt tijdens het rangeren.

Om 05.45 uur ging het op het emplacement Westhavenweg bij het rangeren fout. De voorste wagon van een langzaamrijdende goederentrein, geladen met kolen, kantelde bij het rangeren. De tweede wagon van dezelfde goederentrein kantelde ook en leunt nu tegen een andere goederentrein op een naastgelegen spoor.

ProRail is met speciaal hulpverleningsmateriaal ter plaatse gekomen om de wagons weer op het spoor te zetten. Een woordvoerder laat weten dat het ongeluk hinder oplevert voor het goederenvervoer en benadrukt dat het reizigersvervoer geen vertraging oploopt door het incident.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7JhcTmN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zY4bsmf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Tsx42eK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6HoTpLC.jpg

http://www.at5.nl/artikel...-in-westelijk-havengebied

Nou vraag ik me af, hoe gaan ze met die kleine karretjes die zware treinstellen weer overeind zetten? Hebben ze soms een grote krik oid? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sefyu op 26-01-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Daar gebruiken ze dus een hijskraan voor.

Volgens mij tegenwoordig vooral particulier gehuurde kranen, of hebben ze nog steeds ongevallenkranen, zoals vroeger?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UFadTvpeHxqVNsUxiEtEqiAG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7e235ttXBKnlNPmwyuPI8RL5/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden ook vaak hydraulische vijzels gebruikt. Bij die omgevallen wagen zal dat lastig worden, maar bij degene die schuin staat is dat misschien wel een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
wildhagen schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 05:05:

Aangezien ze op het Nederlands deel van de HSL rijden, en het Belgisch deel exact hetzelfde is, rijden ze daar vanzelfsprekend ook zonder problemen. Daarom is het wat mij betreft een formaliteit.
ArcticWolf schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:33:
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Knightwolf schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:32:
[...]

Aangezien ze op het Nederlands deel van de HSL rijden, en het Belgisch deel exact hetzelfde is, rijden ze daar vanzelfsprekend ook zonder problemen. Daarom is het wat mij betreft een formaliteit.
In theorie is het hetzelfde (want beide ERTMS) maar in de praktijk zijn de twee systemen door verschillende vendors gemaakt (hoewel ik vergeet welke) dus zijn ze zekerste weten niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Knightwolf schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:32:
[...]

Ehm.... die zijn dus niet exact hetzelfde. Ik weet niet hoe je daar bij komt?

En dat jij iets vind maakt het nog geen formaliteit.

@Cyber: het Nederlandse deel van de baanapparatuur is geproduceerd door Thales en Siemens, het Belgische deel door Alstom.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien daar van, kun je via de HSL direct het station van Antwerpen binnen rijden of moet je, net zoals bij de Nederlandse stations, via regulier spoor? In het laatste geval heb je uiteraard ook Memor en toelating voor het reguliere Belgische spoorwegnet nodig.

Hoe dan ook, het is bepaald geen formaliteit en wat een willekeurige Nederlander niet gehinderd door enige kennis van zaken daar van vindt doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:58:
Afgezien daar van, kun je via de HSL direct het station van Antwerpen binnen rijden of moet je, net zoals bij de Nederlandse stations, via regulier spoor? In het laatste geval heb je uiteraard ook Memor en toelating voor het reguliere Belgische spoorwegnet nodig.
Dát lijkt me het minste probleem aangezien de combinatie traxx + Prio ook gewoon als benelux via regulier spoor naar Brussel reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek, hoe kon ik dat nou vergeten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
wildhagen schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:39:
Ehm.... die zijn dus niet exact hetzelfde. Ik weet niet hoe je daar bij komt?
Leek me volstrekt logisch, dus een aanname.
Ben dan ook verbaasd dat het niet zo is.
En dat jij iets vind maakt het nog geen formaliteit.
Het zou niet meer dan een formaliteit mogen zijn.
Dit soort dingen zijn echt in veel teveel gevallen pure bureaucratie.

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 26-01-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tot dat er een storing/conflict blijkt te zijn, zn ding met 160 door n rood sein gaat en er 50 doden zijn, dan roep je weer: is dat ding niet getest? Dat ding test je toch eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In een ideale wereld heeft Knightwolf ook wel gelijk hoor. Als alles gewoon goed werkte zoals 't hoorde zou 't ook bijna een formaliteit zijn: checken of alles wat er moet zijn, er is, een ritje doen om 't zeker te weten en gaan met die banaan.

Helaas is de wereld niet ideaal en werkt shit dit soort shit vaak niet zoals 't hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sja, slecht ontwerp. En vooral, tegenwoordig moet alles veel te ingewikkeld zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 26-01-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Daarnet in het nieuws gezien, de rechtstreekse trein Antwerpen / Roosendaal wordt gereden met duikbrilletjes.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tomsworld schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:14:
Daarnet in het nieuws gezien, de rechtstreekse trein Antwerpen / Roosendaal wordt gereden met duikbrilletjes.
Van de Hema of van de Wibra? 8)7

wat zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 22:49
ArcticWolf schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:17:
[...]

Van de Hema of van de Wibra? 8)7

wat zijn dat?
dit

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj8/Sandervg14/MiddagjenaarAntwerpen016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind hem mooier dan de Fyra. Lekker retro...! En kan vast wel een beetje sneeuw hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:33:
Ik vind hem mooier dan de Fyra. Lekker Retro...! En kan vast wel een beetje sneeuw hebben... ;)
:D

lijkt wel veel op de stoptrein die er al reed? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De duikbril is wel piepjong spul, het stamt namelijk uit 1986 (MS86)! 2 bakken is ook echt een zee van ruimte :P

De stoptrein rijdt hiermee (MS75):
Afbeeldingslocatie: http://www.lijn-12.be/rollend-materieel/MS75.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 27-01-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
En ik maar denken dat Nederlandse treinen lelijk zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
België heeft een vrij rijke verzameling aan rollend materieel, waarbij een groot deel van de vloot oud tot zeer oud is. Hieronder een overzicht van de meest voorkomende treinstellen in België.

Klassiek motorstel
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Klassiek_motorstel_Antwerpen.jpg/180px-Klassiek_motorstel_Antwerpen.jpgHet oudste wat nog in rijdende dienst is is het Klassiek motorstel, wat qua leeftijd en techniek min of meer overeenkomt met Mat '64. Simpele techniek, inmiddels achterhaald qua comfort en onderhoud wordt steeds duurder. In totaal zijn er 111 klassiekskes gebouwd, waarvan een deel vanaf 1999 (!) een modernisering heeft gekregen.

De treinstellen worden voornamelijk ingezet op L-treinen (stoptreinen) en P-treinen (piekuurtreinen, ofwel spitstreinen). Inzet in IR-treinen (interregio) en korte IC-treinen komt ook wel voor.
MS75
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Am75-816.jpg/180px-Am75-816.jpgVan 1975 tot 1977 zijn de treinstellen van het type MS75 gebouwd. Dit zijn de vierledige treinstellen die o.a. in de stoptrein Antwerpen - Roosendaal rijden, maar ook op andere L-, P- en IR-treinen voorkomen. De totale serie betreft 44 stuks, een moderniseringsprogramma is lopende.
MS80
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/AM80_%28Break%29_.jpg/180px-AM80_%28Break%29_.jpgDe serie MS80, bijgenaamd break betreft een uitgebreide serie van maarliefst 140 treinstellen die gebouwd zijn tussen 1981 en 1985. Ze zijn vooral te vinden in L-, P- en IR-diensten. De treinstellen zijn aanvankelijk gebouwd als tweedelige treinen, maar zijn tussen 1992 en 1995 verlengd tot driedelige stellen. Het interieur in de middenbak is een stuk jonger en comfortabeler dan de kopbakken.Sinds 2009 loopt een moderniseringsprogramma.
MS86
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Am86_-_train_-_belgium.jpg/180px-Am86_-_train_-_belgium.jpgHet type "duikbril", ook wel "sprinter" genoemd, betreft een 52-delige serie van tweedelige treinstellen. De maximumsnelheid van deze treinstellen is laag (slechts 120 km/h), omdat de treinen een hoog acceleratievermogen hebben zijn ze prima op hun plek in de stoptreindiensten.
MS96
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/AM96_-_Gentbrugge.JPG/180px-AM96_-_Gentbrugge.JPGIets wat in België wat minder vaak voorkomt is de inzet van treinstellen in het binnenlandse langeafstandsverkeer. De serie MS96, bijgenaamd "Deense neus" vervult deze rol met in totaal 120 treinstellen. Ze zijn vanaf 1996 gebouwd door Bombardier en delen vele gelijkenissen met de I11-rijtuigen die worden ingezet op de as Oostende - Eupen.
MW41
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Foto_van_de_MW41_%282%29.png/180px-Foto_van_de_MW41_%282%29.pngWasmachientje. Dat is één van de bijnamen die de Belgische treinhobbyisten hebben gegeven aan de 96-delige serie van het type MW41. Dit zijn dieseltreinen die worden ingezet op hoofdzakelijk niet-geëlektrificeerde lijnen. De bijnaam "wasmachine" komt voort uit het trillen van de treinstellen ten gevolge van de dieselmotor. Een andere bijnaam is "playmobils", dit vanwege het plastic-achtige interieur van de stellen.
MS08
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/SNCB_08503_1.jpg/180px-SNCB_08503_1.jpgDe MS08, ook bekend als Desiro ML zijn de jongste treinstellen die België rijk is. De levering van deze treinstellen is momenteel nog gaande en loopt naar verwachting tot 2016. De grootte van de order is verbazend: NMBS heeft bij Siemens maarliefst 305 van deze treinstellen besteld waardoor de Desiro straks een significant deel van de NMBS-vloot zal uitmaken.

De Desiro ML zal worden ingezet in de stoptreindiensten en op het Gewestelijk ExpresNet (GEN) dat rond Brussel gerealiseerd zal worden. Heden ten dage zijn de treinstellen al te bewonderen in onder andere de verbinding Antwerpen - Noorderkempen, waar ze opereren onder 3 kV én 25 kV, en beveiligd worden door TBL1+, Memor en ETCS Level 1.

Dit zijn de meest voorkomende treinstellen in het Belgisch binnenlands verkeer. Daarnaast rijdt er in België een grote hoeveelheid locomotieven rond die verschillende soorten rijtuigen op sleep hebben. Voor het internationaal verkeer zijn er veel hogesnelheidstreinen: Thalys, ICE, Eurostar, TGV en (ooit weer) Fyra V250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

franssie

Save the albatross

Die MS08 is wel bad ass transformer (voor zover dat bij een trein kan). gaaf!

en heeft België nu meer treinen dan stations of lijkt dat maar zo na deze opsomming?

[ Voor 65% gewijzigd door franssie op 27-01-2013 01:28 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die MS75 zitten trouwens echt verschrikkelijk om van het lawaai nog maar te zwijgen (wel lekker retro).
Daar zijn die oude MATs niets bij.
(ik ga paar keer paar jaar van België naar Nederland, omdat mijn pa huisje in de Ardennen heeft).

De MS96 vind ik dan ook weer zo hondslelijk en super vaag.
Beetje stroomlijning hebben ze geloof nog nooit van gehoord :P (echt hoe kom je bij zo'n voorkant 8)7 )
Ze zijn wel redelijk luxe van binnen vind ik, voor een doorsnee trein.
En ze baggeren tenminste wel door sneeuw heen :P

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 27-01-2013 01:41 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
franssie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 01:23:
en heeft België nu meer treinen dan stations of lijkt dat maar zo na deze opsomming?
België heeft nog heel veel stations en lijnen die in Nederland allang gesloten zouden zijn. Stations zoals Stockem, waar op werkdagen maarliefst 24 mensen in- en uitstappen. Of stations als Buda, waar in het weekend helemaal niks stopt. Daarnaast is België best wel Brussel-gericht: de zessporige Noord-Zuid-verbinding verwerkt 1.200 treinen per dag. Een kortstondige verstoring in de NZV beïnvloedt makkelijk tientallen andere treinen.

Voor al deze verbindingen is materieel nodig. P-treinen (piekuurtreinen) rijden alleen op werkdagen tijdens de spitsen. Een deel van de treinseries rijdt alleen doordeweeks, zo is de IC Essen - Charleroi bijvoorbeeld in het weekend beperkt tot Antwerpen - Charleroi. Het rollend materieel staat de rest van de tijd niets te doen.

Ook is er volgens mij veel capaciteitsverspilling: de verbinding Oostende - Eupen rijdt met maarliefst 12 I11-rijtuigen gedurende de hele dag. Deze capaciteit is hoofdzakelijk nodig tijdens de spitsuren, of wanneer half België besluit om naar het strand te gaan in Oostende.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 27-01-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

franssie

Save the albatross

@alex) meer dan redundant uitgevoerd dus! Dan moeten we toch een paar van uw treinstellen mogen lenen en de wikkelingen van de transformator mogen aanpassen (tot het zomerweer komt)? Die ATB slopen we dan uit een oude NL trein en voilá!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:16:

De stoptrein rijdt hiermee (MS75):
[afbeelding]
Soms ook met een klassiek motorstel, als de MS75 kapot is (gebeurt geloof ik nogal eens). Heb die regelmatig gezien hier op het station in Roosendaal :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lijn-12.be/rollend-materieel/MS63.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:32
De MS08 lijkt wel heel erg op een Stadler FLIRT, of iets minder, op een GTW'tje:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/SNCB_08503_1.jpg/320px-SNCB_08503_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/98/NSB_BMb_74501_1.jpg/320px-NSB_BMb_74501_1.jpg

Beschrijving MS08:
De Desiro ML is modulair opgebouwd uit een aluminium frame met een front deel van glasvezelversterkte kunststof (GVK). Alle rijtuigen hebben een lagevloerdeel. Het treinstel wordt elektrisch aangedreven. Het treinstel kan met twee tussenrijtuigen worden verlengd.
Nu die van de FLIRT en GTW:
GTW: Het treinstel is opgebouwd uit een aluminium frame met een frontdeel van GVK. Er kunnen naar wens extra rijtuigen tussen geplaatst worden. Het treinstel heeft een lagevloerdeel. FLIRT: De trein heeft een modulair concept en kan worden uitgevoerd met 2 tot 6 rijtuigen.
Ik weet alleen niet wie er eerder was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De GTW was er als eerste, sinds 1996 in dienst. Toen de Flirt, sinds 2004 in dienst. De eerste Desiro ML (Trans Regio 460) is pas sinds 2008 in dienst. De MS08 die hier genoemd werd, is in 2011 in dienst gekomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Alex) schreef op zondag 27 januari 2013 @ 01:06:
België heeft een vrij rijke verzameling aan rollend materieel, waarbij een groot deel van de vloot oud tot zeer oud is. Hieronder een overzicht van de meest voorkomende treinstellen in België.
Ik kon me herinneren in BE in een dubbeldekstrein te hebben gezeten van Mechelen naar Antwerpen, dat zal dan een M5 of M6 zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het totaal aantal gebouwde klassiekjes is veel groter dan 111.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idd. Bijna 500 zelfs, beginnend bij MS39 uit 1939, tot MS73 waarbij de laatste in 1979 is afgeleverd. Dus een totale bouwtijd van 40 jaar, in diverse submodellen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ff een stomme vraag... maar zijn die duikbrillen wel uitgerust met ATB? O.o of hebben ze het belgische beveiligingssysteem t/m Roosendaal geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hoe het precies daarmee zit weet ik niet, maar MS86 is iig toegelaten tot Roosendaal, verder dan daar mogen ze niet afaik.

Ze zijn in het verleden wel vaker (vooral in het weekend) in Roosendaal geweest.

Vorige week zondag (20 januari dus) stond er in Roosendaal zelfs een MS75 én een MS86 tegelijkertijd te wachten op vertrek vanuit Roosendaal.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8080/8398429047_2bbb8cdb3e_b.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
MS75 en MS86 hebben een ontheffing om tot Roosendaal te mogen rijden zonder beveiligingssysteem. Voor Maastricht geldt dat voor de klassieke motorstellen, HLE 13 mag er ook komen. Verder het land in mag absoluut niet zonder ATB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Wikipedia ligt het Belgische beveiligingssysteem ook op Nederlandse grenstrajecten
In 2004 is besloten om Crocodile aan te leggen op de Belgisch-Nederlandse grensbaanvakken Essen – Roosendaal en Wezet (Visé) – Maastricht. In 2010 zijn de krokodillen op deze grensbaanvakken in dienst genomen.
Overigens moet je je van dat beveiligingsysteem niet al te veel voorstellen, het let alleen op seinen die een snelheidsbeperking instellen. Je kunt dus met 160 door rood rijden zonder dat het beveiliginssysteem ingrijpt. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Tomsworld schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:14:
Als ik zo'n duikbril moet ik vreemd genoeg aan Kenny uit Southpark denken (die met de kapuchon) :o :
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/EricJH/albums/82740/kenny_southpark_by_kzndsgn-d57tjz3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:35:
Volgens Wikipedia ligt het Belgische beveiligingssysteem ook op Nederlandse grenstrajecten

[...]

Overigens moet je je van dat beveiligingsysteem niet al te veel voorstellen, het let alleen op seinen die een snelheidsbeperking instellen. Je kunt dus met 160 door rood rijden zonder dat het beveiliginssysteem ingrijpt. :X
och :p ze kunnen toch niet harder dan 120km/u :+

maar goed, volgens mij zijn de kritieke punten nu voorzien van ATB-vv maar dat kon vroeger dus veel vaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:35:

[...]

wtf, raarste systeem ooit. wel lekker goedkoop lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:30:
[...]

wtf, raarste systeem ooit. wel lekker goedkoop lijkt me.
Voor een systeem uit de jaren dertig vorige eeuw niet zo heel gek. Wel gek dat het nog steeds in gebruik is.

Zie ook http://vimeo.com/9641745

[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 27-01-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lijkt hier een beetje op:

http://youtu.be/cygd0tvbk50?t=35m45s

Frans systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Overigens is het Duitse systeem Indusi (Wikipedia: Indusi) veel geavanceerder, uit 1931.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:18:
[...]
maar goed, volgens mij zijn de kritieke punten nu voorzien van ATB-vv maar dat kon vroeger dus veel vaker....
Daar heb je met materieel zonder ATB natuurlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
PolarBear schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:33:
[...]

Voor een systeem uit de jaren dertig vorige eeuw niet zo heel gek. Wel gek dat het nog steeds in gebruik is.

Zie ook http://vimeo.com/9641745
omg idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Belgen zijn gelukkig bezig met de invoering van TBL1+ (korte termijn) en ERTMS (lange termijn) om de veiligheid te verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Begint weer goed vanmorgen.... Had net zo goed 20 min langer in m'n bed kunnen blijven liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:16
ArcticWolf schreef op maandag 28 januari 2013 @ 06:39:
Begint weer goed vanmorgen.... Had net zo goed 20 min langer in m'n bed kunnen blijven liggen :(
Dat kun je wel zeggen...... Ik reis van Dordrecht naar Roosendaal en ik vraag me toch af waarom mijn trein nu tegenwoordig helemaal uit Lelystad moet komen. Sinds ze die Intercity naar Vlissingen naar Lelystad hebben doorgetrokken heeft die in de spits vaker wel dan geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat krokodilsysteem is erg onveilig had ik laatst gelezen. In de vorige eeuw is er ooit een trein met volle snelheid op een andere trein gebotst omdat de machinist het gele en rode sein niet zag ivm mist en het systeem niet werkte omdat dat ding in het spoor bevroren was.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
F.West98 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:42:
Dat krokodilsysteem is erg onveilig had ik laatst gelezen. In de vorige eeuw is er ooit een trein met volle snelheid op een andere trein gebotst omdat de machinist het gele en rode sein niet zag ivm mist en het systeem niet werkte omdat dat ding in het spoor bevroren was.
Dat was waarschijnlijk dat filmpje over de TGV en de historie van de hogesnelheidslijn. Daar kwam dat ook in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Robkazoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:48:
[...]

Dat was waarschijnlijk dat filmpje over de TGV en de historie van de hogesnelheidslijn. Daar kwam dat ook in voor.
Zou goed kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het krokodilsysteem stelt weinig voor. Het is dan ook geen beveiligingssysteem, maar een memorisatiesysteem. Het enige nut van Memor is om de machinist te helpen herinneren dat hij voorbij een geel sein is gereden.

Bij een groen sein doet de krokodil niets. Bij het passeren van een geel sein gaat er een lampje branden in de cabine, de machinist moet dan op een knop drukken om dit te bevestigen, anders volgt er een remming. Bij het passeren van een rood sein gebeurt er wederom niks.

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 28-01-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik quote mezelf maar weer een keer ;)
stond een paar posts hierboven, inclusief ongeluk en de werking er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@36:10 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Overigens in de discussie omtrent de Fyra, ik hoor wat politici een aantal dingen beweren. Kan iemand dit soort uitspraken op waarde inschatten:
  • De Beneluxtrein was betrouwbaar (heb toch regelmatig anders mee gemaakt, ook 5 jaar geleden. maar n=1)
  • De Beneluxtrein was rendabel (heb regelmatig in hele volle treinen gezeten, maar of dat dan ook meteen rendabel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
PolarBear schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:51:
Overigens in de discussie omtrent de Fyra, ik hoor wat politici een aantal dingen beweren. Kan iemand dit soort uitspraken op waarde inschatten:
  • De Beneluxtrein was betrouwbaar (heb toch regelmatig anders mee gemaakt, ook 5 jaar geleden. maar n=1)
  • De Beneluxtrein was rendabel (heb regelmatig in hele volle treinen gezeten, maar of dat dan ook meteen rendabel is).
Ik heb een tijdlang regelmatig (zeker 1 maar per week) op verschillende tijden met deze trein naar Brussel Midi gereisd. Opstappen in Amsterdam , terug uitstappen in Schiphol.
Op de heenweg (07:00) , 1e klas bijna leeg , op Schiphol wat opstappers , de 1e klas loopt vol in Den Haag / Rotterdam.
Op de terugweg (16:00) , 1e klas bijna leeg , tweede klad mudje vol (allemaal reizigers met veel koffers , RyanAir?) 1e klas loopt vol in Brussel Centrum, weer bijna leeg na Den Haag.
Ging ik vroeg terug ( 14:00) dan was de eerste klas erg leeg.
Mijn conclusie is :
1e klas , forenzen Den Haag./ Rotterdam naar Brussel Centraal (1e klas)
2e klas , passegiers voor Charleroi.
Verder werd deze trein ook gebruikt als verbinding tussen Brsusel en Antwerpen.

Gelukkig hoef ik nu even niet naar Brussel.

Maar weinig uitval , wel soms een andere route (maar daar heb je weinig last van als je op beide eindpunten in-uit stapt).

[ Voor 4% gewijzigd door MuzenJaap op 28-01-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Betrouwbaarder dan de Fyra was. Maar ik hoorde Descheemaecker in de hoorzitting zeggen dat de punctualiteit van de V250 in de eerste week gelijk was aan de van de andere HSL treinen in Brussel (TGV, Thalys, Eurostar, ICE).

Over rendabel kan ik niet veel zeggen, behalve dat IC-diensten in Nederland in het algemeen meer opleveren dan ze kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
PolarBear schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:51:
Recent in de krant ... meest stipte trein.

Tot de volgende droge opmerking in het artikel: "dat komt doordat de trein zo vaak afgeschaft werd ... afgeschafte treinen tellen niet mee als vertraging 8)7 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De meeste IC diensten zijn idd rendabel en de Benelux zat volgens mij meestal nog voller dan de gemiddelde IC... ik ben er een paar keer mee op en neer geweest tussen Amsterdam CS - Rotterdam en dat was altijd propper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[quote]PolarBear schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:51:
De benelux had, toen er nog met 11.8's gereden werd, redelijk vaak vertraging maar hij reed in ieder geval wel. Ik heb 1x uitval gehad om een 11.8. Maar sinds de benelux door TRAXX gereden werd is dat allemaal een stuk beter geworden.
[/list]
Een volle trein is over 't algemeen rendabel ja, als de passagiers niet allemaal zwart rijden tenminste :P En de benelux dat inderdaad nagenoeg altijd vol, van begin tot eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:48:
[...]

De benelux had, toen er nog met 11.8's gereden werd, redelijk vaak vertraging maar hij reed in ieder geval wel. Ik heb 1x uitval gehad om een 11.8. Maar sinds de benelux door TRAXX gereden werd is dat allemaal een stuk beter geworden.
De Benelux is toch voor het merendeel met 11.8's gereden. Dus heel betrouwbaar kunnen we hem niet aanmerken.
Een volle trein is over 't algemeen rendabel ja, als de passagiers niet allemaal zwart rijden tenminste :P En de benelux dat inderdaad nagenoeg altijd vol, van begin tot eind.
Maar het is wel een hele kleine IC (7 bakken?) en internationaal, geen idee of dat extra kosten met zich meebrengt. Ben daar wel benieuwd naar. Ben overigens ook benieuwd hoeveel passagiers de Benelux had, want de politiek is daar wel druk mee maar volgens mij hebben er meer passagiers last van de continue storingen rond Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Als je in het weekend in Rsd op de Benelux wilde stappen gebeurde het vaak genoeg dat op het perron werd omgeroepen dat hij helemaal vol was, en dat men beter de stoptrein naar Antwerpen kon nemen. Ik heb de Benelux een keer van Rtd naar Brussel genomen, en pas vanaf Antwerpen waren er zitplaatsen.
Zeker in het weekend was de Benelux bijzonder rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43
chime schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:34:
[...]

Recent in de krant ... meest stipte trein.

Tot de volgende droge opmerking in het artikel: "dat komt doordat de trein zo vaak afgeschaft werd ... afgeschafte treinen tellen niet mee als vertraging 8)7 "
Natuurlijk niet, anders blijft er van die punctualiteit cijfers weinig over. Sowieso vraag ik me al tijden af, wie en hoe dat berekend wordt. Of de NS (of ProRail) dit zelf bijhoudt (wij van WC-eend) en doorgeeft of dat een onafhankelijke partij dit doet. Door middel van steekproeven of wordt elke trein die vertraging heeft meegeteld? Maakt het nog wat uit hoe lang de vertraging is? Is één trein 1x vertraging of telt de vertraging op elk station? Enzovoorts.

Op deze manier heeft de NS er belang bij treinen te laten uitvallen. Wat op zichzelf natuurlijk ook niet zo gek is om de dienstregeling weer op orde te krijgen, maar tel ze dan wel mee.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PolarBear schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:06:
[...]

De Benelux is toch voor het merendeel met 11.8's gereden. Dus heel betrouwbaar kunnen we hem niet aanmerken.
De 11.8's zijn niet altijd onbetrouwbaar geweest he ;) Dat is iets van de laatste paar jaar van hun inzet.
Maar het is wel een hele kleine IC (7 bakken?) en internationaal, geen idee of dat extra kosten met zich meebrengt. Ben daar wel benieuwd naar. Ben overigens ook benieuwd hoeveel passagiers de Benelux had, want de politiek is daar wel druk mee maar volgens mij hebben er meer passagiers last van de continue storingen rond Schiphol.
De benelux reed via Schiphol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:13
Over het ATB gemis voor de Belgische treinen:
Ik dacht, uit mijn hoofd gezegd, in dit forum gelezen te hebben dat er ook een soort van simpele uitvoering van ATB is. Soort van ATB in a box, in Nederland veelal toegepast om stoomtreinen op het Hoofdnet te kunnen laten rijden.
Is het niet mogelijk om zoiets te plaatsten op dat soort treinen?

@NS punctualiteit: vanaf 3 minuten vertraging is een trein te laat. Cijfers worden door NS bijgehouden en doorgegeven naar RWS. Indd gevalletje wij van WCeend.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
D_Jeff schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:36:
@NS punctualiteit: vanaf 3 minuten vertraging is een trein te laat. Cijfers worden door NS bijgehouden en doorgegeven naar RWS. Indd gevalletje wij van WCeend.
De punctualiteitsstatistieken komen van infrabeheerder ProRail, niet van NS en RWS heeft er al helemáál niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43
Luccus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:21:
[...]
De punctualiteitsstatistieken komen van infrabeheerder ProRail, niet van NS en RWS heeft er al helemáál niks mee te maken.
Hoe houden zij deze bij dan?

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Koenoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Hoe houden zij deze bij dan?
vertragingen per treinnummer gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

D_Jeff schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:36:
Over het ATB gemis voor de Belgische treinen:
Ik dacht, uit mijn hoofd gezegd, in dit forum gelezen te hebben dat er ook een soort van simpele uitvoering van ATB is. Soort van ATB in a box, in Nederland veelal toegepast om stoomtreinen op het Hoofdnet te kunnen laten rijden.
Is het niet mogelijk om zoiets te plaatsten op dat soort treinen?
Ja, maar het is wel iets meer dan wat je beschrijft. Je hebt nog altijd een ATB-opneemspoel, bekabeling en remklep nodig. Dat moet vooraf in het voertuig ingebouwd worden. Het is dus geen kwestie van "we zetten een doos in de cabine en we hebben ATB".

Pagina: 1 ... 109 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!