Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.107 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:27:
[...]

Yep, ideaal .. elke avond een bericht dat morgen de diensten weer (nog) gehalveerd zijn.
:D :D

via sms, email en app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Lijkt me ook wel wat voor de passagiers...

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 23-01-2013 15:38 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Robkazoe schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Er zijn nu ook geen HSL treinen voor de Fyra, dus wat is je punt? Treinen moesten er hoe dan ook komen. Of dat nu TGVs zouden worden of V250s.
Wat heeft dat te maken met waarom ze nu de thalys niet vaker laten rijden?

Of bedoel je, waarom hebben ze de thalys niet uitgebreid in plaats van een nieuwe dienst te bedenken? Wel, omdat de thalys niet van NS is (en Fyra wel) en ze daar dus weinig invloed op hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 12:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dido schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:38:
[...]

Een paar ideetjes:

• Geef op borden op de perrons aan welke trein er gaat komen.
• **** bonus: geef ook aan welke trein(en) direct daarna komen.
• **** extra de luxe superbonus: verwijder geen treinen van dat bord zonder enige uitleg voordat de betreffende trein daadwerkelijk gearriveerd en weer vertrokken is.
Dat is toch wat die informatiedisplays doen? Op de trein staat welke trein er gaat komen en hoeveel vertraging die eventueel heeft. Onderin de display staat de volgende trein. Als een trein niet rijdt wordt dat ook aangegeven. Heel soms gaat het fout en komt er een trein aanrijden die niet op de displays staat maar in principe is dit wat die dingen doen.
• Als het halve station in paniek rondrent, laat dan ook iemand even wat omroepen in de getroffen trein, zodat reizigers in die trein die toevallig wat anders doen dan 24/7 de NS-apps volgen ook enig idee hebben dat ze voor Jan met de korte achternaam in een trein zitten die niet gaat rijden.
Dat is de verantwoordelijkheid van de conducteur. Als die serieus met zijn werk bezig is zal hij zijn reizigers informeren over de vertragingen.
• Als een trein dusdanig veel vertraging heeft dat ie tegelijk met de volgende trein met dezelfde bestemming aan het perron staat, verzin een manier om duidelijk te maken welke trein er eerst vertrekt, of verstrek op zijn minst duidelijkheid over het al dan niet daadwerkelijk rijden van beide treinen.
• Als je vanwege de sneeuw bepaalde treinen canceled, roep dan niet om in de trein dat je reizigers aanraadt om met die gecancelde trein te reizen.
• Als je omroept dat een trein met een bepaalde bestemming van een bepaald perron vertrekt, controleer dan even of boven het perron en op de trein die op dat perron staat niet een volledig andere bestemming staat aangegeven.
• Dat je geen benul hebt op welk spoor een trein per ongeluk terecht zal komen als ie een station binnenrijdt is uiteraard logisch. De machinist kiest natuurlijk op goed geluk een spoor uit. Maar roep dan alsjeblieft niet met stelligheid om dat die trein van spoor X vertrekt, elke keer dat de machinist van mening wijzigt. Na zes keer gelooft namelijk geen reiziger je meer en geen enkele app houdt het meer bij.
Het informeren van de reizigers lijkt me wel degelijk een zeer geavanceerde vorm van informatievoorziening als je ziet wat er op grote stations allemaal door elkaar loopt, hoe snel beslissingen genomen moeten worden en hoe snel informatie bij reizigers en NS-personeel terecht moet komen om iedereen altijd direct over de juiste informatie te kunnen voorzien. De huidige situatie is dankij de nieuwe informatiesystemen gigantisch verbeterd ten opzichte van vijftien jaar geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 23-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

CyBeR schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:39:
[...]

Wat heeft dat te maken met waarom ze nu de thalys niet vaker laten rijden?

Of bedoel je, waarom hebben ze de thalys niet uitgebreid in plaats van een nieuwe dienst te bedenken? Wel, omdat de thalys niet van NS is (en Fyra wel) en ze daar dus weinig invloed op hebben.
Niet alleen dat. De Thalys is een peperdure trein die een alternatief is voor het vliegtuig. Vantevoren boeken, hoge prijs. De Fyra is meer een internationale intercity op hoge snelheid. Logischerwijs iets duurder dan een normale intercity, maar primair een vervanging van de oude beneluxlijn. Totaal verschillende doelgroepen en bijbehorend prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik weet dat het stom klinkt, maar een Thalys had nu echt wel voordeliger uitgepakt. De V250 heeft een levensduur van 15 jaar. Een Thalys van 30, dan heb je het er echt wel uit.
Maar goed, die 15 jaar was van te voren ook niet bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dido schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:22:
[...]

hey! Ik had al gemeld dat er een op tijd reed! Dat lijkt me breaking news :P
Dat verklaard de Toos&Henk over de Fyra van vanmorgen in de krant, pers voor de deur met dat ie Amsterdam had gehaald of iets in die richting :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pooh schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:49:
[...]

Niet alleen dat. De Thalys is een peperdure trein die een alternatief is voor het vliegtuig. Vantevoren boeken, hoge prijs. De Fyra is meer een internationale intercity op hoge snelheid. Logischerwijs iets duurder dan een normale intercity, maar primair een vervanging van de oude beneluxlijn. Totaal verschillende doelgroepen en bijbehorend prijskaartje.
De fyra moet je ook, als je buiten Nederland wilt reizen, vantevoren boeken.

Grootste fout die ze gemaakt hebben (na de aanschaf van de V250 natuurlijk) imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 18:48

Dido

heforshe

Femme schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:41:
Dat is toch wat die informatiedisplays doen? Op de trein staat welke trein er gaat komen en hoeveel vertraging die eventueel heeft. Onderin de display staat de volgende trein. Als een trein niet rijdt wordt dat ook aangegeven. Heel soms gaat het fout en komt er een trein aanrijden die niet op de displays staat maar in principe is dit wat die dingen doen.
Nopes.
Gisteren op Schiphol verdween tot twee keer toe een trein van het bord, kennelijk duurt het 5 minuten om te updaten dat dat ding vertraging had. In die 5 minuten staat de trein dus niet vermeld. Aangezien je op schiphol alleen ziet wat er op jouw perron zou moeten komen, resulteert dat in een golf aan mensen die vertwijfeld op zoek gaan naar hun trein.

Daarnaast falen die borden ook op R'dam en Utrecht CS regelmatig.
Dat is de verantwoordelijkheid van de conducteur. Als die serieus met zijn werk bezig is zal hij zijn reizigers informeren over de vertragingen.
Yups.
En als ie dat niet doet moet ie van de loonlijst af als conducteur. Maar ja, ze zijn nu al zo vaak conducteurs kwijt.
En de conducteur aanspreken? Makkelijker gezegd dan gedaan, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon bij problemen.
Het informeren van de reizigers lijkt me wel degelijk een zeer geavanceerde vorm van informatievoorziening als je ziet wat er op grote stations allemaal door elkaar loopt, hoe snel beslissingen genomen moeten worden en hoe snel informatie bij reizigers en NS-personeel terecht moet komen om iedereen altijd direct over de juiste informatie te kunnen voorzien. De huidige situatie is dankij de nieuwe informatiesystemen gigantisch verbeterd ten opzichte van vijftien jaar geleden.
O, het kan slechter, dat ben ik met je eens.

Maar met name het verstrekken van onjuiste "informatie" zou minder moeten. En als de verwachting gewekt wordt dat er informatie gegeven wordt moet het ook gebeuren.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En als ze dat niet laten reserveren moet je dus OV chipkaart paaltjes in Brussel zetten ;)

Kunnen ze niet gewoon een Europees treinnetwerk maken (met nummers, IC17) en één kaart voor al het OV. (EU-chipkaart :+ )
Is wel erg duur, moeilijk, enzovoorts. Maar als het er is is het vast wel goed

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 10:32
De informatievoorziening, ook via de NS-app is gewoon vaak te traag of onjuist. (Maar wel sneller/beter dan op de displays)

Ik sta zeer geregeld in Ede-Wageningen te wachten op een trein naar Arnhem. De stoptrein gaat volgens dienstregeling 4 minuten na de IC. Je zou zeggen, als de IC een vertraging heeft tot, zeg maar, zes/zeven minuten, dan wacht de stoptrein. En bij meer vertraging rijdt de stoptrein volgens dienstregeling weg. Desnoods haalt de IC de stoptrein nog in bij Wolfheze. (ook, soms wel, soms niet)

In de praktijk blijft de stoptrein bij vertraging van de IC soms wel en soms niet wachten. En er is geen duidelijke relatie met de vertraging van de IC. Zo heb ik geregeld 10 minuten in de stoptrein zitten wachten op de IC en ook stap ik geregeld in een 3/4 minuten vetraagde IC om de stoptrein te zien wegrijden waardoor de IC nog extra lang in Ede stil moet staan.

Een dergelijke vertraging van de stoptrein zie je dus echt noooooit op de NS-app.

Er moet toch iemand zijn die de beslissing neemt welke trein er eerst vertrekken mag? Kan die persoon er dan ook niet even voor zorgen dat de mensen die in Ede staan en naar Arnhem moeten weten welke trein daar het eerst aankomt? Het gaat om een paar minuten verschil, maar net genoeg om de aansluiting te missen.

En als ze dan toch eens wat omroepen hebben ze de verbluffende timing om dat precies te doen wanneer de ICE langs het perron komt razen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:39:
Darwin award voor bestuurder in asobak? Hij slalomt tussen de gesloten spoorbomen door na het passeren van de trein om vervolgens door een tweede trein geraakt te worden. Lijkt me een typisch geval natuurlijke selectie. Verhaal en foto's in regiomeppel. (Ik heb er meer dan een uur vertraging door gehad).
Dus daarom was mijn vrouw gisteren 2 uur later thuis (ben toch maar thuisgebleven, de NS-bus was toch sneller uiteindelijk). Je kunt het de NS niet verwijten dat een knul uit ondegeduld z'n Audi tegen een trein parkeert. Ik vind het, zoals ik al eerder zei, wel enorm duf dat je gewoon nergens met die reizigers heen kunt door die flessenhals. Hoewel ik me ook weer afvraag hoe je het met vertragingsgeld gaat regelen als je bijvoorbeeld via Leeuwarden naar Groningen bent gereden en dus "op tijd" in Leeuwarden was en met Arriva je rit hebt afgemaakt :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:33:
[...]

Hoe zie je dat gebeuren? Het probleem is dat financieel straffen alleen maar betekent dat de rekening ergens wordt neergelegd...
En nu dan? Nu betaal je de hoofdprijs en worden de kaartjes elk kaar duurder terwijl ze wel jaar in jaar uit een wanprestatie leveren. Als de NS en ProRail eens een keertje goed worden aangepakt hebben we dit gezeur misschien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 06:31

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Je laat er retoriek op los met een populistisch karakter dat zelfs bij de eerste de beste achterkamertjesbijeenkomst van de PVV nog niet wordt geëvenaard. Ik denk dat dat, gelukkig, tot niets leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hej! mensen morgen een alternatieve dienstregeling! wat attent van ze. #kots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

franssie

Save the albatross

ja lol - ik hoorde de plingetjes hier ook op de werkvloer, ook alle automobilisten roepen nu al 'nee he - nog steeds?' !

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Lang stuk over het waarom van de aangepaste dienstregeling:

http://www.ns.nl/over-ns/...interview-met-Wim-Fabries

(Ik kan niet zeggen dat er erg veel vernieuwends in staat)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:33:
ja lol - ik hoorde de plingetjes hier ook op de werkvloer, ook alle automobilisten roepen nu al 'nee he - nog steeds?' !
idd
en... ik kan blind zijn hoor, maar volgens mij is er geen 1 verstoring op het moment? :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:41
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:36:
[...]

idd
en... ik kan blind zijn hoor, maar volgens mij is er geen 1 verstoring op het moment? :o 8)7
Dan doet de winterdienstregeling zijn werk juist, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

[...]
• Dat je geen benul hebt op welk spoor een trein per ongeluk terecht zal komen als ie een station binnenrijdt is uiteraard logisch. De machinist kiest natuurlijk op goed geluk een spoor uit...
Ik mag toch hopen dat dit driedubbele onzin is... O-)

Een machinist heeft m.i. niets te kiezen, daar gaat de trein-dienst-leiding of zoiets over, als hij het al kan. Kan en mag een machinist zelf wissels omzetten?

En verder: Geen benul? Per ongeluk? Op goed geluk? Ik mag toch hopen dat er een plan achter zit, ook en wellicht wel juist, als de dienstregeling in de soep gelopen is.

Voor de rest wel mee eens hoor, al lijkt mij juist informatievoorziening iets wat prima te automatiseren is, daar hoeft geen mens aan te pas te komen lijkt mij, gewoon alle data over locatie en snelheid van treinen, standen van wissels, beslissingen van tdl en machinisten, etc. etc. real time omzetten in bruikbare reis-informatie.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Een paar ideetjes:

• Geef op borden op de perrons aan welke trein er gaat komen.
• **** bonus: geef ook aan welke trein(en) direct daarna komen.
• **** extra de luxe superbonus: verwijder geen treinen van dat bord zonder enige uitleg voordat de betreffende trein daadwerkelijk gearriveerd en weer vertrokken is.
• Als het halve station in paniek rondrent, laat dan ook iemand even wat omroepen in de getroffen trein, zodat reizigers in die trein die toevallig wat anders doen dan 24/7 de NS-apps volgen ook enig idee hebben dat ze voor Jan met de korte achternaam in een trein zitten die niet gaat rijden.
• Als een trein dusdanig veel vertraging heeft dat ie tegelijk met de volgende trein met dezelfde bestemming aan het perron staat, verzin een manier om duidelijk te maken welke trein er eerst vertrekt, of verstrek op zijn minst duidelijkheid over het al dan niet daadwerkelijk rijden van beide treinen.
• Als je vanwege de sneeuw bepaalde treinen canceled, roep dan niet om in de trein dat je reizigers aanraadt om met die gecancelde trein te reizen.
• Als je omroept dat een trein met een bepaalde bestemming van een bepaald perron vertrekt, controleer dan even of boven het perron en op de trein die op dat perron staat niet een volledig andere bestemming staat aangegeven.
• Dat je geen benul hebt op welk spoor een trein per ongeluk terecht zal komen als ie een station binnenrijdt is uiteraard logisch. De machinist kiest natuurlijk op goed geluk een spoor uit. Maar roep dan alsjeblieft niet met stelligheid om dat die trein van spoor X vertrekt, elke keer dat de machinist van mening wijzigt. Na zes keer gelooft namelijk geen reiziger je meer en geen enkele app houdt het meer bij.

Dit simpele lijstje open deuren is ingegeven door recente ervaringen gedurende de laatste vier dagen treinreizen. En ja, op elk van deze punten heeft NS in die vier dagen minimaal 1 keer op grove wijze steken laten vallen.

Terwijl het toch niet de meest geavanceerde vormen van informatievoorziening zijn, in mijn beleving.
Dit dus allemaal.
Dat mis ik ontzettend, niet alleen de afgelopen dagen, maar in zijn algemeenheid.

@Femme
Ik ben het absoluut niet met je eens dat de informatievoorziening goed is.
Mijn ervaring is daar toch echt heel anders mee.

Het verkeerd weergeven van treinen die aankomen, gebeurt op Almere (en Schiphol) echt bijzonder vaak.
(Met deze speciale dienstregeling is het helemaal een drama).
Hoeveel vragen ik al heb moeten beantwoorden van medereizigers of het wel de juiste trein is.
Als ik ervoor betaald zou krijgen, had ik elke maand een mooie bonus :+

Wat ik bijvoorbeeld ook heel ergerlijk vind, is dat men pas gaat omroepen dat een trein vertraging heeft, wanneer deze eigenlijk zou moeten vertrekken.
Op die manier heb ik al menig alternatieve route gemist :(

Ik maak ook regelmatig mee dat ik vertrektijden nog check vlak voordat ik wegga (ik woon 3 min lopen van het station).
Dan check ik meestal Delft, Rijswijk en Den Haag.
Ondanks dat er dan niets is, gebeurt het regelmatig dat de trein op het station ineens 5 of zelfs 10 min vertraging heeft. 8)7

Vandaag trouwens weer zo vaag.
Ik was vrij en wilde even naar Zoetermeer.
Via de reisplanner staat dat ik de sprinter naar Gouda moet hebben.
Op het bord op het perron staat Utrecht.
Nu snap ik best dat die trein dan ook langs Gouda komt, maar verwarrend is het wel. |:(

Overigens kun je denk ik iets niet verantwoorden op de conducteur, maar op het algemene beleid dat gevoerd wordt.
Standaard regels instellen wanneer er zulke omstandigheden zijn.
(kennelijk is tegenwoordig niet elke conducteur meer zo vakbekwaam :( )

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 23-01-2013 18:30 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:33:
[...] ook alle automobilisten roepen nu al 'nee he - nog steeds?' !
Dat geeft maar weer aan hoe groot de zeurcultuur in dit land is. Ja er zijn problemen, maar het gezeur suggereert veel meer dan wat er daadwerkelijk aan de hand is. Waarom zou je als automobilist in vredesnaam klagen over de spoorwegen? Laat die mensen iets doen waar ze wel blij van worden zou ik zeggen, lijkt me een stuk zinniger besteding van je tijd.

Ondertussen begin ik op een soort NS-fanboy te lijken als ik af en toe eens wat van die onzin tegenspreek. Van constructieve kritiek komt helemaal niets meer terecht op deze manier. :-(
Tip: als je schrijftaal zou gebruiken en niet iedere zin op een nieuwe regel begint zou dat je verhaal een stuk leesbaarder maken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:51:
[...]

Dat geeft maar weer aan hoe groot de zeurcultuur in dit land is. Ja er zijn problemen, maar het gezeur suggereert veel meer dan wat er daadwerkelijk aan de hand is. Waarom zou je als automobilist in vredesnaam klagen over de spoorwegen? Laat die mensen iets doen waar ze wel blij van worden zou ik zeggen, lijkt me een stuk zinniger besteding van je tijd.

Ondertussen begin ik op een soort NS-fanboy te lijken als ik af en toe eens wat van die onzin tegenspreek. Van constructieve kritiek komt helemaal niets meer terecht op deze manier. :-(
Hahaha,

Sja het is nu even veel gemopper omdat het zo'n opstapeling van problemen wordt.
(en koud/vies weer werkt ook niet mee :P)

Normaliter vind ik de trein heerlijk.
Ik moet er niet aan denken om na een lange dag werken nog te moeten autorijden.
In de trein is het gewoon jezelf neerstorten en je ogen dichtdoen :*)
Daarnaast vind ik het altijd wel leuk om te kijken wat voor mensen er nu weer in de trein zitten.
(hoewel je na enige tijd met een vast clubje steeds weer in dezelfde coupe zit :+ )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
B_FORCE schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:55:
[...]

Daarnaast vind ik het altijd wel leuk om te kijken wat voor mensen er nu weer in de trein zitten.
(hoewel je na enige tijd met een vast clubje steeds weer in dezelfde coupe zit :+ )
so true, hahah. Lekker beetje onderuit hangen in de trein na een werkdag _/-\o_

Maar goed, echt betrouwbaar is het OV niet. Stel dat de trein 99,99% van de tijd geen vertragingen meer heeft, dan zullen echt wel mensen van de auto naar het OV gaan. Daarnaast zijn er hordes studenten die na het afstuderen met het OV blijven gaan.

Ik zie ze alleen bij overheid, ProRail en NS niet 123 wakker worden om dit voor elkaar te gaan krijgen. Ze moeten eens beter naar het buitenland kijken. En we hoeven niet ALLES uit het buitenland over te nemen, maar een robuuste spoorinfra lijkt me toch de 1e prioriteit... toevallig hebben Japan, Korea, Zwitserland ook een spoorwijdte van 1435mm dus O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 23-01-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

<>
Zeur jij nu dat we zeuren :+ :>

nee joh, leedvermaak een gezonde portie medeleven is geen zeuren. We vinden het vervelend voor onze collega's die met de trein komen dat ze niet gebruik kunnen maken van een normale dienstregeling en dan dus liever met fiets/metro naar het werk komen, voor zo ver ze dat kunnen.

edit: en inderdaad, 's zomers pak ik regelmatig de trein, heerlijk en leuk - maar ik ga niet op een station blauwbekken als dat niet hoeft.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 23-01-2013 19:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

B_FORCE schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:55:
[...]

Hahaha,

Sja het is nu even veel gemopper omdat het zo'n opstapeling van problemen wordt.
(en koud/vies weer werkt ook niet mee :P)

Normaliter vind ik de trein heerlijk.
En al slapende het station missen :+ , heb ik een paar keer gehad :F

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Vanmiddag opeens een NID als stoptrein. Had ik nog niet in gezeten, en zelfs maar zelden gezien. Niet slecht, ziet er in elk geval een stuk beter uit dan DD-AR... wat heb ik een grafhekel aan die dingen. Dan zit ik liever in Plan V.

[ Voor 41% gewijzigd door ijdod op 23-01-2013 19:35 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En er is weer nieuws in de soap:
Volgens de ambassade zijn de meningen over de slechte, onbetrouwbare kwaliteit van Italiaanse producten ongegrond. Ze staan mijlenver van de wijze waarop producten uit Italië wereldwijd worden erkend en gewaardeerd, aldus de brief. De ambassade wijst onder meer op de merken Ferrari, Prada en Ferragamo.
En dat is ook wel enigzins terecht, ze maken er mooie technische dingen - maar ook alfa's ...

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 23-01-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Jammer dat ze Fiat vergeten zijn... oh wacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:36:
Jammer dat ze Fiat vergeten zijn... oh wacht :P
Fiat = Ferrari :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:32:

[...]

En dat is ook wel enigzins terecht, ze maken er mooie dingen - maar ook alfa's ...
Tja... mooi is subjectief. Een Ferrari, handtasje of dat laatste (wt# is dat) is nou niet iets waar ik voor van de stoel opspring zeg maar :P Maar alles over één kam scheren is inderdaad ook niet nodig.

En NS kan beter gewoon direct t/m zondag de aangepaste dienstregeling invoeren. Veel duidelijker dan het telkens met een dag verlengen. De omstandigheden waar ze het nu op gooien (< -5°C) blijven nog wel even zo.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ferragamo == schoenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:46:
[...]
Tja... mooi is subjectief. Een Ferrari, handtasje of dat laatste (wt# is dat) is nou niet iets waar ik voor van de stoel opspring zeg maar :P Maar alles over één kam scheren is inderdaad ook niet nodig.

En NS kan beter gewoon direct t/m zondag de aangepaste dienstregeling invoeren. Veel duidelijker dan het telkens met een dag verlengen. De omstandigheden waar ze het nu op gooien (< -5°C) blijven nog wel even zo.
Nah doe maar tot volgende week zondag, aangezien we tot zondag vorst hebben en daarna ijzel en daarna bakken regen...
:+
oh en daarna is het opeens te droog weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:32:

[...]

En dat is ook wel enigzins terecht, ze maken er mooie technische dingen - maar ook alfa's ...
Die vaak stuk gaan want Ferrari staat niet bekend als een auto waarmee je naar je werk kan. Wat wel met Porsche kan.
Indesit nog zo'n topmerk voor 24/7 gebruik.

Maar dit is allemaal niet relevant want het gaat nu om de fyra. Wat inmiddels bewezen troep is inclusief een onkundige fabrikant.

Maar de hele wereld beschouwd Duitsland wel als het werktuigbouwkunde land van de wereld. Tja Italië staat bekend als onbetrouwbaar visueel prachtig design.

Wat niet eens geldt voor de fyra want ik heb nog nooit zo iets lelijks gezien.

Ps ik had vroeger modelspoor waar rivarossi modellen ook slecht reden fleishmann was prima.
Toeval?? Of het ultieme realisme?

[ Voor 25% gewijzigd door leonbong op 23-01-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
De Fyra schijnt qa ontwerp bij Pininfarina vandaan te komen. Kennelijk maandagochtend klus voor de stagiair of zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:48:
De Fyra schijnt qa ontwerp bij Pininfarina vandaan te komen. Kennelijk maandagochtend klus voor de stagiair of zo :D
Het moest tenslotte goedkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
Pininfarina die doen alleen het design. Althans dat mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
2000 SBB RABDe 500; ICN kantalbakintercitytreinen van de SBB
2001 AnsaldoBreda NSB BM 72; elektrische treinstellen van de Norges Statsbaner (NSB)
2001 Cobra tram; voor Zürich
2004 AnsaldoBreda Sirio tram; uitvoering voor Athene
2005 AnsaldoBreda IC4 en IC2; intercity dieseltreinstellen voor de DSB
2008 AnsaldoBreda V250 Albatros; hogesnelheidstreinen voor NS Hispeed

Wel toevallig dat al die treinen grote problemen veroorzaken...
en het bedrijf staat op omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:10:
<>
en het bedrijf staat op omvallen.
En dat is niet uniek maar misschien nu wel reden om gewoon te stoppen met de V250 - als ze die bakken al aan de praat krijgen moeten ze ook onderhouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 10:32
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:36:
[...]

idd
Een defecte bovenleiding telt niet mee? Die riepen ze om half zes al om in Arnhem.

Met opnieuw een chaotische informatievoorziening:
- Volgens de omroeper reed de helft van de treinen (stoptrein van .54 wel, .24 niet en IC van .10 wel, .40 niet).
- Volgens de storingenpagina was er geen treinverkeer en een extra reistijd van meer dan een uur.
- Volgens de vertrektijdenpagina reed alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 12:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:13:
[...]

En dat is niet uniek maar misschien nu wel reden om gewoon te stoppen met de V250 - als ze die bakken al aan de praat krijgen moeten ze ook onderhouden worden.
Stoppen betekent dat er de komende drie jaar geen snelle Fyra rijdt. Er zit een hoop geld in en alternatieven zijn alleen mogelijk op de middellange termijn. Zelfde schuitje als waar de Denen in zaten.

Op dit moment is de V250 natuurlijk meuk, maar de prijs waarvoor de NS de treinstellen geleverd krijgt is zeer scherp, mede dankzij de boeteclausules voor te late levering in het contract (hoewel dat voordeel wellicht teniet wordt gedaan door de lagere verwachte levensduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:47:
[...]

Stoppen betekent dat er de komende drie jaar geen snelle Fyra rijdt. Er zit een hoop geld in en alternatieven zijn alleen mogelijk op de middellange termijn. Zelfde schuitje als waar de Denen in zaten.

Op dit moment is de V250 natuurlijk meuk, maar de prijs waarvoor de NS de treinstellen geleverd krijgt is zeer scherp, mede dankzij de boeteclausules voor te late levering in het contract (hoewel dat voordeel wellicht teniet wordt gedaan door de lagere verwachte levensduur).
True, maar gezien de geschatte levensduur van 10 jaar, kunnen ze nu al beginnen met de aanbesteding van de volgende generatie :F
Ik zie die treinstellen dit jaar echt nog niet goed rondrijden. Zelfs al zouden ze de onderkant goed "re-inforcen" dan hebben we het nog niet over de rest van defecten... Ik denk dat ze maar een paar goede reserve prio stellen aan de kant moeten zetten voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Je analyse klopt helemaal. Het is nu dus kiezen tussen 'ten hele gedwaald of ten halve gekeerd'. Dat spoor ligt er, kan ook wel wat tragers op rijden (evt op ander voltage) - desnoods. Het is nu nog te vroeg om te beslissen (extern onderzoek dat er komt is nuttig volgens mij) maar het is nu wel een serieuze optie geworden.

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 23-01-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Stoppen betekent dat er de komende drie jaar geen snelle Fyra rijdt...
Ik snap die voorkeur voor een snelle trein ook niet helemaal, dat is leuk naar Frankfurt, München, Parijs, Lyon of zo, maar Brussel is nog geen 200 km ver, Een normale moderne Intercity voldoet dan ook prima, als hij maar door kan rijden en niet te vaak stopt. O-)

Groningen is verder voor de meeste mensen, daar schaffen we toch ook geen HSL voor aan...? :z

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 23-01-2013 22:08 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:57:
[...]

Dat spoor ligt er, kan ook wel wat tragers op rijden (evt op ander voltage) - desnoods.
De Thalys tuft toch ook over de HSL? Dan lijkt mij dat geen optie.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ander voltage is onmogelijk (nja te duur om, om te bouwen) en idd de Thalys rijdt eroverheen.
en met 1500V is "maar" 200km/u mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 00:06

DDX

Duidelijk interview :

http://www.rtl.nl/compone...l-te-stoppen-met-fyra.xml

(filmpje onderaan pagina)

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 23-01-2013 22:10 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

thalys was ik idd even vergeten :+
maar die kan toch beide voltages aan? zo lang is dat rak niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ahem: CyBeR in "Het grote spoorwegentopic deel 21"

Maar goed ik vind vooral die interviewer irritant. Maar bert had een helder verhaal op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

In June 2008, DSB gave AnsaldoBreda an ultimatum whereby at least 14 trains had to be approved and ready for regular service before May 2009, or the contract would be canceled and DSB would demand its money back and return its trains to the factory.[5] DSB had ordered a total of 83 IC4 trainsets in 2000, with original delivery set for 2003.
The City of Gothenburg, Sweden has ordered 40 one-directional Sirio trams which were to be put into service on the Gothenburg tram network during 2005 and onwards. The trams were delivered late and functioned poorly when put into traffic. Among reported problems were excessive track damage caused by the trams, malfunctioning airconditioners inside the trams and poor ride quality. The City of Gothenburg therefore is withholding a large part of the payment for a delivered tram until it is fully operational.[1] On December 3, 2009, the city authorities exercised their option for a further 25 trams of the same design at a cost of €61m. [2]
Betrouwbare producten maakt dit betrouwbare bedrijfje wel :X :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 00:06

DDX

CyBeR schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:13:
[...]

Ahem: CyBeR in "Het grote spoorwegentopic deel 21"

Maar goed ik vind vooral die interviewer irritant. Maar bert had een helder verhaal op zich.
Oops over die link heen gelezen.
Maar idd interviewer had vantevoren echt zo van ja ja...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere bovenleidingspanning voor de HSL omdat de Fyra problemen heeft. Wat denk je dat het kost om de boel van wisselstroom om te bouwen naar gelijkstroom, hoe lang dat duurt, en hoe lang die spoorlijn dan niet beschikbaar is? En waar moeten die treinen in België op gaan rijden dan? Een Nederlandse trein doet op de Belgische 3000V gelijkstroom vrij hard *poef*... Wat een volslagen idioot en totaal onrealistisch plan, gaat he-le-maal nergens over. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:24:
<> Wat denk je dat het kost om de boel van wisselstroom om te bouwen naar gelijkstroom, hoe lang dat duurt, en hoe lang die spoorlijn dan niet beschikbaar is? <>
Minder dan het Fyra fiasco?
Sowieso sta ik momenteel op het standpunt dat we beter fietspaden kunnen aanleggen op bestaande sporen dan belastinggeld blijven verspillen aan de spoorwegen in dit land. Oude stoom routes daargelaten, die zijn traag maar lief.
* franssie rent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:37:
[...]

Minder dan het Fyra fiasco?
Sowieso sta ik momenteel op het standpunt dat we beter fietspaden kunnen aanleggen op bestaande sporen dan belastinggeld blijven verspillen aan de spoorwegen in dit land. Oude stoom routes daargelaten, die zijn traag maar lief.
* franssie rent :)
haha :P
Nee de bovenleiding van de HSL kostte meer dan de Fyra treinen bij elkaar + nog veel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 14:08
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:17:
-Ombouw 's Hertogenbosch; vrije kruising tussen de lijn van en naar Nijmegen en Utrecht.
Daar zijn ze idd al ruime tijd mee bezig. Toen ik nog geregeld bij de Mercedesdealer kwam kon ik het werk vanuit de verte een beetje volgen. Een paar maanden geleden schijnt het brugdeel al op z'n plek neergelegt te zijn. Begint dus al ergens op te lijken :)
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:11:
140 of 160km/u maakt bijna niks uit.
Stel je hebt een traject van 20km, daar doe je met 140km/u ongeveer 8,5 minuut over. Met 160km/u doe je daar ongeveer 7,5 minuut over...
Maakt bijna niks uit? 1 minuut op zo'n 8 minuten vind ik nogal wat. En elke minuut inhalen is meegenomen.
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:30:
Je hebt natuurlijk ook een langere remweg bij 160km/u en een langere optrektijd... de langste trajecten in NL zijn 40~60km lang. Dan zou je 2 tot 4 minuten tijd mee winnen maar dat verlies je weer met het optrekken en afremmen.
Wat ijdod zegt is helemaal waar, de SLT zijn gebouwd om hard op te trekken en af te remmen.
Een gemiddelde intercity kan prima harder optrekken en afremmen, ze doen het alleen niet vanwege comfort dat in een intercity op een hoger vaandel staat dan in een stoptrein.
B_FORCE schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:31:
(trouwens nooit begrepen dat Duivendrecht een IC station is, daar stappen zo ontzettend weinig mensen uit en in)
Omdat Duivendrecht een belangrijk overstapstation naar Schiphol is.
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:32:
Zit die 3 minuten niet gewoon in de dienstregeling? :p

trouwens:
Stel dat de NS en NMBS met de Fyra "stoppen", wat dan? :/
iemand een idee?
Eerst Traxx met wagons zoals nu van Amsterdam naar Breda, ook inzetten op Amsterdam-Brussel. Al rijden ze maar 200 ipv 250, is dat al een hele verbetering ten opzichte van niks.
In de tussentijd ander materieel zoeken, zoals TGV en ICE. Elke trein wordt namelijk toch alleen op bestelling gebouwd en kan dus alles naar wens aangepast worden. Aangezien ze in de basis 300 kunnen en maar 250 hoeven te rijden lijkt me dat ze ook goedkoper geleverd kunnen worden omdat ze aan minder strenge eisen hoeven te voldoen.
JeroenH schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:46:
Op gewone dagen zou ik het met eens zijn. Vooral de mobiele app is een lifesaver.
Lang niet iedereen heeft app's (waaronder ik), terwijl de info voor iedereen duidelijk hoort te zijn.
Wat mij betreft dat hele app-gebeuren afschaffen en dat ze zich alleen concentreren op juiste info geven op de borden boven de perrons, die iedereen kan zien.
Er moet dus IMO meer gedaan worden aan de prestaties onder piekbelasting/moeilijke omstandigheden.
Overal in de dienstregeling (en allerlei andere soorten regeltjes) zitten veeeel te veel mitsen en maren. Niet denken maar gewoon doen, niet twijfelen maar gewoon bam klaar, en daarna niet weer veranderen zolang er geen doden gevallen zijn.

Pfft hoe moeilijk kan het zijn.
LauPro schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:17:
Die flexibiliteit om elke trein naar elk perron te kunnen sturen willen ze ook vanaf omdat dit te storingsgevoelig is.
Idd, erg leuk dat dynamische maar in de praktijk wordt het een zootje.
Sowieso wil men Utrecht bijvoorbeeld gaan opdelen in 3-4 secties. Waarbij bepaalde sporen compleet zijn geïsoleerd van andere sporen. Hierdoor kan dan ook nooit een trein tussen bijvoorbeeld Hilversum-Utrecht een verstoring veroorzaken op de lijn Den Helder-Nijmegen. Het is nog even een paar jaar doorbijten maar dan is het zover.
En gelijk hebben ze, alles is veel te ingewikkeld. Het moet allemaal veel eenvoudiger. Veel meer back to basic. Geavanceerde dingen zijn leuk, maar als het niet 100% betrouwbaar werkt heeft de reiziger er niks aan. En welke trein op welk spoor rijdt interesseert hem niks, als die maar rijdt, op tijd, om van A naar B te komen.
F.West98 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:36:
En als ze dat niet laten reserveren moet je dus OV chipkaart paaltjes in Brussel zetten ;)

Kunnen ze niet gewoon een Europees treinnetwerk maken (met nummers, IC17) en één kaart voor al het OV. (EU-chipkaart :+ )
Is wel erg duur, moeilijk, enzovoorts. Maar als het er is is het vast wel goed
Niks geen chipkaart! Hier in NL ook afschaffen die ellende. Had er uberhaupt al nooit mogen komen.

Wat je hier aankaart is idd het volgende probleem en beperking van dat onding.
Fiber schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:47:
Voor de rest wel mee eens hoor, al lijkt mij juist informatievoorziening iets wat prima te automatiseren is, daar hoeft geen mens aan te pas te komen lijkt mij, gewoon alle data over locatie en snelheid van treinen, standen van wissels, beslissingen van tdl en machinisten, etc. etc. real time omzetten in bruikbare reis-informatie.
Idd. Mag met de huidge techniek geen ernstig probleem te worden. Zeker aangezien toch alles al computergestuurd is.
Tip: als je schrijftaal zou gebruiken en niet iedere zin op een nieuwe regel begint zou dat je verhaal een stuk leesbaarder maken. :)
Ik ben niet zo'n held in vage taal, maar zijn stuk tekst vond ik erg duidelijk, dus zo onleesbaar is het niet.
Stoppen betekent dat er de komende drie jaar geen snelle Fyra rijdt.
Niet mee stoppen betekent waarschijnlijk nog jaren ellende. Liever geen trein (en dat je weet waar je aan toe bent) dan een ellende-trein.
Er zit een hoop geld in en alternatieven zijn alleen mogelijk op de middellange termijn. Zelfde schuitje als waar de Denen in zaten.
Des te meer reden er haast mee te maken om die ongein terug naar Italie te sturen en per direct over te gaan op heel wat anders.
Goedkoop = duurkoop. Met boeteclausules of andere contract-regeltjes is het ding niet ineens storingsvrij. En storingsmeuk willen we niet.

Koop of huur een stuk of 20 Traxx'en met bijbehorende wagons en laat die voorlopig rijden tot de nieuwe TGV/ICE/Shinkansen's geleverd worden.
Fiber schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:03:
[...]

Ik snap die voorkeur voor een snelle trein ook niet helemaal, dat is leuk naar Frankfurt, München, Parijs, Lyon of zo, maar Brussel is nog geen 200 km ver, Een normale moderne Intercity voldoet dan ook prima, als hij maar door kan rijden en niet te vaak stopt. O-)

Groningen is verder voor de meeste mensen, daar schaffen we toch ook geen HSL voor aan...? :z
Idd. Hele hogesnelheidsgebeuren in NL vind ik uberhaupt al overdreven. Niks op tegen, maar gewoon niet nodig. Ik vind het dan ook een berg geld over de balk smijten.

Hier binnen NL heb je meer aan een trein die maar hooguit 2x stopt tussen Amsterdam en Brussel (bv alleen Den Haag of Rotterdam, en Antwerpen), dan een trein die heel hard rijdt maar vaker stopt.
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:08:
ander voltage is onmogelijk (nja te duur om, om te bouwen) en idd de Thalys rijdt eroverheen.
en met 1500V is "maar" 200km/u mogelijk.
Het traject moet je niet ombouwen nee, gewoon geschikte locomotieven inzetten.
ArcticWolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:40:
haha :P
Nee de bovenleiding van de HSL kostte meer dan de Fyra treinen bij elkaar + nog veel meer ;)
Lol wut, klinkt nogal absurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
JeroenH schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:35:
Lang stuk over het waarom van de aangepaste dienstregeling:

http://www.ns.nl/over-ns/...interview-met-Wim-Fabries

(Ik kan niet zeggen dat er erg veel vernieuwends in staat)
Ik zie vooral een schrijnend gebrek aan testikels wanneer ik dat artikel lees.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat verhaal is inderdaad nogal zielig. Nergens wordt uitgelegd waarom iets niet kan (langere treinstellen bv) maar slechts worden de opties genoemd en daarbij gezegd dat het de NS/Prorail niet lukt.
Op dit soort info zit je als klant toch niet te wachten?
Als klant wil ik een goede probleemdiagnose en dan wat er aan gedaan kan worden, of desnoods weten waarom dat niet kan zodat ik mijn eigen keuze kan maken.
Maar ja, blij dat ik geen klant ben, maar ik vind het altijd vervelend om te zien dat een in potentie haalbaar bedrijf (met zeker goede werknemers, ik ken er persoonlijk een paar) tenonder gaat aan een falend bestuur/overheid.
Dat van die fietspaden was natuurlijk niet helemaal serieus, maar ook niet helemaal onzin - bij deze wijze van operatie vraag ik me echt af wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

franssie schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:15:
Dat verhaal is inderdaad nogal zielig. Nergens wordt uitgelegd waarom iets niet kan (langere treinstellen bv) maar slechts worden de opties genoemd en daarbij gezegd dat het de NS/Prorail niet lukt.
Dat wordt wel uitgelegd? Omdat er soms geen langere stellen zijn cq ze niet op de goede plek beschikbaar zijn, stellen al aan de max zitten (12 bakken) of stellen aan de max zitten voor hun traject (wegens perronlengtes).
Als klant wil ik een goede probleemdiagnose en dan wat er aan gedaan kan worden, of desnoods weten waarom dat niet kan zodat ik mijn eigen keuze kan maken.
Dat wordt je verteld, maar wat heb jij aan die informatie om een keuze te maken?

Wat de klant wil is een trein die rijdt.
Dat van die fietspaden was natuurlijk niet helemaal serieus, maar ook niet helemaal onzin - bij deze wijze van operatie vraag ik me echt af wat beter is.
Ik kan je alvast vertellen dat ik met nadruk geen zin heb om van Amsterdam naar Maastricht te fietsen. Dus gok eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

franssie schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:15:
[...]
Als ze dan de bovenleiding laten zitten voor elektrische fietsen... Lange antenne op je fiets zoals bij een botsautootje en gaan met die banaan... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@cyber dan zou je kunnen overwegen om dichterbij je werk te gaan wonen (of dichterbij je woning te gaan werken)? edit:// maar een trein die op tijd rijd zou ideaal zijn!
@Fiber - zo'n fiets hebben we en een 3000KV>18V transfo kan ik wel bouwen met wat hulp hier op tweakers, een flinke elco. Omlaag is sowieso niet te moeilijk dus ik ben nog voor!

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 24-01-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietspaden in plaats van spoorwegen... |:( Ga eens gauw weg, dit is de huiskamer niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 14:08
In Frankrijk hebben ze dat al veelvuldig gedaan anders, spoorlijnen vervangen door fietspaden. Rails en eventueel aanwezige bovenleiding weg, en je hebt een strakke baan om een mooi vlak fietspad neer te leggen. Dit waren uiteraard de onrendabele lijnen in de middel of nowhere waar nu iedereen een auto heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
Vandaag tot zover nog geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Robkazoe schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 07:05:
Vandaag tot zover nog geen storingen.
Hier nu ook al 2 dagen goede ervaringen, vandaag zelfs de sprinter vanaf Haarlem kunnen halen met de IC vanaf Hoorn ook al had die 3 minuten vertraging.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 11:59

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:30:
Ik kan je alvast vertellen dat ik met nadruk geen zin heb om van Amsterdam naar Maastricht te fietsen. Dus gok eens.
Dat zou ik met de trein niet eens dagelijks willen doen ... zelfs niet onder normale omstandigheden.
Ik vind R'dam - Den Haag net te doen elke dag op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mcdeath schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 07:10:
[...]

Hier nu ook al 2 dagen goede ervaringen, vandaag zelfs de sprinter vanaf Haarlem kunnen halen met de IC vanaf Hoorn ook al had die 3 minuten vertraging.
Dus eigenlijk is de hele spoorinfra niet in staat meer capaciteit te handelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:54:

[...]

Lol wut, klinkt nogal absurd?
niet echt ;) Bovenleiding is behoorlijk prijzig.
maar goed ik weet de bedragen niet, dus ik kan ook naast zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39

orf

Is er met de aangepaste dienstregeling een tekort aan VIRM's? Op mijn traject (Dordrecht - Leiden) rijdt tijdens de aangepaste dienstregeling nu vaak een koploper (ICMm). Vandaag bleef op elk station een menigte staan die niet mee kon met de overvolle trein.

In de media lees ik alleen maar over kortere of langere treinen, maar niets over het inzetten van ander materieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 06:31

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
orf schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:06:
Is er met de aangepaste dienstregeling een tekort aan VIRM's? Op mijn traject (Dordrecht - Leiden) rijdt tijdens de aangepaste dienstregeling nu vaak een koploper (ICMm). Vandaag bleef op elk station een menigte staan die niet mee kon met de overvolle trein.
Nee, maar de bijsturing is wel leicht überfördert, waardoor de materieelinzet een rommeltje blijft en materieel op de foute plek staat, er nog meer bij te sturen valt, etc. Vandaar ook dat de reservevloot Mat '64 het land in is gejaagd: om het bijsturen makkelijker te maken, niet om een aanzienlijk capaciteitsgebrek aan te pakken.
franssie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:13:
[...]
Wijs me eens een trein aan in BE, DE, FR of NL waar de fabrikant verantwoordelijk is voor het onderhoud. :> Garantiewerkzaamheden ja, maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:14:
[...]
Wijs me eens een trein aan in BE, DE, FR of NL waar de fabrikant verantwoordelijk is voor het onderhoud. :> Garantiewerkzaamheden ja, maar verder niks.
Lijkt me wel handig als je nog onderdelen kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Knightwolf schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 02:20:
In Frankrijk hebben ze dat al veelvuldig gedaan anders, spoorlijnen vervangen door fietspaden. Rails en eventueel aanwezige bovenleiding weg, en je hebt een strakke baan om een mooi vlak fietspad neer te leggen. Dit waren uiteraard de onrendabele lijnen in de middel of nowhere waar nu iedereen een auto heeft :P
Niet alleen in Frankrijk hoor, in NL hebben we ook een paar van dat soort fietspaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DEN HAAG - Het kabinet schrapt waarschijnlijk tientallen plannen voor wegen en spoortrajecten, of stelt de aanleg ervan uit.

Minister Melanie Schultz (Infrastructuur) heeft woensdag tijdens een overleg met de regio’s hiervoor voorstellen op tafel gelegd, zo bevestigen ingewijden een bericht in het AD van donderdag.

De maatregelen zijn nodig om de bezuinigingdoelstellingen van het kabinet te halen. Het gaat om 6,4 miljard euro tot 2028.

Amsterdam

Vooral de regio’s Amsterdam en Utrecht worden getroffen. Schultz wil onder meer de tramverbinding naar de Uithof uitstellen. De verbetering van de A27 vindt ook pas later plaats.

Bij Amsterdam wordt onder meer 200 miljoen euro geschrapt in een project voor beter treinvervoer tussen Schiphol, Amsterdam, Lelystad en Almere.

Ook elders in het land gaan projecten niet door of lopen ze vertraging op. Dat geldt bijvoorbeeld voor de verbindingsweg tussen knooppunt Ypenburg en Den Haag.

De plannen zijn nog niet definitief. De regio’s mogen nu reageren. Op 11 februari is er een nieuw gesprek.

GroenLinks

GroenLinks-Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren noemt het uitstel van de plannen voor de A27 en andere asfaltprojecten goed nieuws voor omwonenden, het bos en de schatkist. "Tegelijk vind ik het jammer dat Schultz opnieuw de kaasschaaf hanteert. In plaats van voor de trein te kiezen, is het 'van alles een beetje minder'. Waar dit kabinet met de Nederlandse infrastructuur naartoe wil, blijft voor mij een raadsel."

GroenLinks vraagt bij de regeling van werkzaamheden om een brief van het kabinet over de plannen van Schultz.

Door: ANP/NU.nl
http://www.nu.nl/politiek...s-in-verkeersplannen.html

Ik vraag me af wat ze bedoelt met de 200 miljoen bezuiniging in Amsterdam.... ik dacht dat OV Saal West de laatste verbetering was in het SAAL project. Blijkbaar niet dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Ietsjes verder weg: Alstom is de partij die in Italië het onderhoud doet op de AGV-vloot van NTV. Alstom is eveneens de partij die in Dublin zowel de vloot als de infrastructuur van het Luas-tramnetwerk onderhoudt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]
Nee, maar de bijsturing is wel leicht überfördert, waardoor de materieelinzet een rommeltje blijft en materieel op de foute plek staat, er nog meer bij te sturen valt, etc. Vandaar ook dat de reservevloot Mat '64 het land in is gejaagd: om het bijsturen makkelijker te maken, niet om een aanzienlijk capaciteitsgebrek aan te pakken.
Ik kan maar niet geloven dat dat zo lastig is. Een groot aantal treinseries rijdt niet. Dat betekent niet dat je andere treinen korter moet rijden, dat betekent alleen dat er een groot aantal stellen aan de kant staat.
En die hang je gewoon achter een trein die kort is ingepland.

Zelfs hun geweldige nooddienstregeling kunnen ze niet fatsoenlijk uitvoeren. |:(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinreizigers zijn aangepaste dienstregeling beu
RIJSWIJK - Treinreizigers lijken het inmiddels beu te worden dat er minder treinen rijden. De Nederlandse Spoorwegen zette de afgelopen dagen vanwege de kou minder treinen in.

Reizigersvereniging Rover zegt dat de aangepaste dienstregeling begint te ontsporen en meldt klachten te krijgen van reizigers die wegens overvolle treinen achterblijven op het perron of in de trein niet lekker zijn geworden.

De organisatie wil dat NS met spoed langere treinen inzet en wil weten hoe lang het nog duurt voordat het spoor echt "winterklaar" is.

De NS zegt te rijden met de aangepaste dienstregeling om problemen die aan wissels en bovenleidingen ontstaan op te kunnen lossen. Op een normale werkdag rijden er ongeveer 5200 NS-treinen. In een aangepaste dienstregeling zijn dat er ongeveer 20 procent minder.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 19:15
Tsja, ik ben zelf in ieder geval heel blij dat ik tegenwoordig geen gebruik meer maak van de trein om op mijn werk te komen. Kan me in ieder geval de frustratie van de reizigers voorstellen.

Beetje vorst --> Wissels bevroren
Beetje sneeuw --> Treinen kunnen niet rijden, maar in het buitenland raggen treinen gewoon door een 10x dikker pak sneeuw zonder problemen. En nee, die hebben geen ouderwetse sneeuwploeg op de voorkant zitten.
In de herfst --> Problemen met bladeren
In de zomer --> Rails zetten uit door de warmte

En laat ik vooral niet beginnen over die achterlijke Fyra, welke kneus kiest er nou voor om Italiaanse treinen aan te schaffen van een fabrikant die daarvoor nog geen enkele hogesnelheidstrein heeft gemaakt |:(

Gewoon een kneus die naar het kostenplaatje heeft zitten kijken en nog nooit van de uitspraak "Goedkoop = duurkoop" heeft gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yeah, maar dat probleem bestaat al enkele jaren... de gemeente Nijmegen had maar een budget van 25 miljoen euro voor een nieuwe fietsbrug over de Waal heen. Ze hadden Heijmans gevraagd om een aanbieding te doen, die kwam uit op 38 miljoen. Dat was teveel, toen hebben ze het aan de Ballast Nedam gevraagd, die kwam met 35 miljoen. Teveel....
Toen hebben ze een europese aanbesteding gedaan (toen was het nog niet verplicht), en kwam er een belg met een aanbieding van 25~26 miljoen. Dus dat hebben ze toen gedaan, uiteindelijk na vele rechtzaken waren de uiteindelijke kosten over de 50 miljoen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Misschien een rare vraag, maar komt dit niet door jarenlang besparen op de spoorwegen? Elke keer als de VVD in het kabinet zit wordt er een blik geld open getrokken voor wegen maar het spoor daarentegen... Kan het zijn dat onze spoorinfrastructuur daardoor verouderd en gewoon niet meer mee kan met moderne maatstaven (tijdige dienstregeling, minder uitval enz.)

In Frankrijk, Duitsland en Japan hebben ze van het spoorwegen een prestige project gemaakt waar veel geld tegenaan gegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ArcticWolf schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:27:
[...]
http://www.nu.nl/politiek...s-in-verkeersplannen.html

Ik vraag me af wat ze bedoelt met de 200 miljoen bezuiniging in Amsterdam.... ik dacht dat OV Saal West de laatste verbetering was in het SAAL project. Blijkbaar niet dus :+
offtopic:
Stom, stom, stom. Als het slecht gaat met de economie moet je juist meer van dit soort projecten doen in plaats van minder om de boel weer oip gang te helpen. En dan geen Belgische of Poolse bouwvakkers inschakelen maar gewoon Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
In Nederland is het spoor toch gewoon "bijzaak" geworden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

AnsaldoBreda is in gebreke gesteld. NS "we gaan niet meer uit van de goede bedoelingen van de bouwer"

http://twitter.com/olof023

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 24-01-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fiber schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:10:
[...]

offtopic:
Stom, stom, stom. Als het slecht gaat met de economie moet je juist meer van dit soort projecten doen in plaats van minder om de boel weer oip gang te helpen. En dan geen Belgische of Poolse bouwvakkers inschakelen maar gewoon Nederlanders.
offtopic:
Ja hallo, dan wordt het veel te duur als je geen Polen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat de NS niet kan rekenen. Een gehalveerde dienstregeling betekend niet dat de treinlengtes ook moet halveren. Die moet je dan juist verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:19:
[...]

Het probleem is dat de NS niet kan rekenen. Een gehalveerde dienstregeling betekend niet dat de treinlengtes ook moet halveren. Die moet je dan juist verdubbelen.
En al dat extra materieel ga jij waar vandaan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:22:
[...]

En al dat extra materieel ga jij waar vandaan toveren?
Dat is de helft die niet rijdt.
Want waarom past het wel bij de normale dienstregeling?
1x 2 treinstellen is net zoveel capaciteit als 2x1 treinstel. Maar wel de helft van de belasting voor het spoorwegnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
inderdaad en dinsdag stond er nog in het nieuws dat er bijna geen materieel uitviel vanwege het koude weer en de sneeuw, niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 11:59

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:23:
[...]
Juist !! Elementary my dear Watson ... behalve voor de NS blijkbaar.

Je roept gewoon om : Houdt u rekening met minder, kortere en vollere treinen !!! Zo, opgelost ...
(wat doen al die machinisten en conducteurs die in de helft die niet rijdt hadden moeten zitten trouwens ??)

Dit is nou de 3e of 4e winter op rij dat ze dit soort "maatregelen" treffen ; wat hebben ze met al dat geld gedaan dat besteed zou worden om dit soort ellende te voorkomen ??? Wissels bevriezen blijkbaar nog steeds ...

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 24-01-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Natuurlijk gaat het in de praktijk wat lastig worden om alle treinen 2 keer langer te maken dan normaal. Je kan immers niet een beetje willekeurig treinen aan elkaar koppelen (een NID en een VIRM doe je bijvoorbeeld dus niet aan elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
dcm360 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:51:
Natuurlijk gaat het in de praktijk wat lastig worden om alle treinen 2 keer langer te maken dan normaal. Je kan immers niet een beetje willekeurig treinen aan elkaar koppelen (een NID en een VIRM doe je bijvoorbeeld dus niet aan elkaar).
Nog afgezien van stations waar je mee in de problemen gaat komen, zeker op het vlak van lengte van de perrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
Maasluip schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:18:
[...]

Ik kan maar niet geloven dat dat zo lastig is.
Even voor je beeldvorming: Ik kan jou moeiteloos een paar sommetjes geven die je per stuk in twee seconden moet oplossen. Dat gaat je ook lukken. Echter, als ik je er teveel achter elkaar / tegelijk geef gaat dat je niet lukken. Dat heeft dan dus niet met moeilijkheidsgraad te maken maar met capaciteit.

Het is bij de bijsturing volgens mij een beetje soortgelijk. Het is niet alleen de moeilijkheidsgraad die speelt (het is evengoed ingewikkelder dan wij als buitenstaander kunnen inschatten, dat terzijde) maar ook de hoevéélheid die er komt, en het feit dat dingen snel moeten omdat ze anders achterhaald zijn en helemaal niet meer moeten ;) Dat maakt het zo lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Hier is Amersfoort Utrecht nog geen trein uitgevallen. maar ze rijden hier wel met minder materiaal dan normaal. Dat kan ik dan ook niet helemaal snappen. Nu reis ik laatste paar dagen redelijk buiten de spits. Maar in de spits, is dat toch wel dramatisch. En dan heb ik het alleen over de intercities. Dat de stoptreinen niet langer gemaakt kunnen worden, begrijp ik helemaal. Meeste hebben een limiet van 4 of 8 treinstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Carpento schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:53:
[...]

Even voor je beeldvorming: Ik kan jou moeiteloos een paar sommetjes geven die je per stuk in twee seconden moet oplossen. Dat gaat je ook lukken. Echter, als ik je er teveel achter elkaar / tegelijk geef gaat dat je niet lukken. Dat heeft dan dus niet met moeilijkheidsgraad te maken maar met capaciteit.

Het is bij de bijsturing volgens mij een beetje soortgelijk. Het is niet alleen de moeilijkheidsgraad die speelt (het is evengoed ingewikkelder dan wij als buitenstaander kunnen inschatten, dat terzijde) maar ook de hoevéélheid die er komt, en het feit dat dingen snel moeten omdat ze anders achterhaald zijn en helemaal niet meer moeten ;) Dat maakt het zo lastig :)
Dan snap ik nog altijd niet waarom er kortere treinen rondrijden. Dat betekent dus dat er gigantisch veel stellen defect zijn, want je krijg het niet voor elkaar die kortere trein te verlengen.
En dat is dan weer in tegenspraak met wat ArcticWolf zegt dat er niet meer materieel uitviel.
Dan kun je toch op zijn minst je treinen even lang rijden?

En dan nog: hiervoor is toch een computerprogramma te schrijven? Mat A staat op locatie X, hang die aan trein Y, computerprogramma laat zien waar die uitkomt en wanneer hij weer terug op X is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
Het kan natuurlijk ook zijn dat een stelletje nodig is in bijvoorbeeld Utrecht maar net in Amersfoort staat (willekeurig gekozen voorbeelden). Je hebt niet zomaar een pad vrij om even een leeg stelletje heen en weer te sjouwen en tegen de tijd dat het op de gewenste plek arriveert heeft de te verlengen trein ofwel vertraging van het wachten of hij is al dik en breed vertrokken.

En precies hiervoor is die ingeperkte dienstregeling wel handig: je houdt dan iets meer flexibiliteit over, maar ook daaraan zitten grenzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:23:
[...]

Waar haal jij vandaan dat de helft van de treinen niet rijdt? Ze hebben de kwartiersdiensten gehalveerd maar de meeste diensten zijn al halfuursdiensten.

Er rijden nu 20% minder treinen. Niet 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Carpento schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:02:
Het kan natuurlijk ook zijn dat een stelletje nodig is in bijvoorbeeld Utrecht maar net in Amersfoort staat (willekeurig gekozen voorbeelden). Je hebt niet zomaar een pad vrij om even een leeg stelletje heen en weer te sjouwen en tegen de tijd dat het op de gewenste plek arriveert heeft de te verlengen trein ofwel vertraging van het wachten of hij is al dik en breed vertrokken.

En precies hiervoor is die ingeperkte dienstregeling wel handig: je houdt dan iets meer flexibiliteit over, maar ook daaraan zitten grenzen ;)
Na 5 dagen (of meer) aangepaste dienstregeling kunnen ze 's nachts heus wel wat materieel om laten lopen... dat doen ze normaal gesproken ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Inderdaad, ik snap het ook niet waarom de treinen in de spits korter zijn geworden. Met de normale dienstregeling is "mijn" IC 8 rijtuigen, de laatste week regelmatig (vooral 's ochtends) maar 4! Daarbij rijden de spitstreinen helemaal niet wat een overvolle IC tot gevolg heeft.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 27-09 21:29
Maasluip schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:59:
[...]

Dan snap ik nog altijd niet waarom er kortere treinen rondrijden. Dat betekent dus dat er gigantisch veel stellen defect zijn, want je krijg het niet voor elkaar die kortere trein te verlengen.
En dat is dan weer in tegenspraak met wat ArcticWolf zegt dat er niet meer materieel uitviel.
Dan kun je toch op zijn minst je treinen even lang rijden?

En dan nog: hiervoor is toch een computerprogramma te schrijven? Mat A staat op locatie X, hang die aan trein Y, computerprogramma laat zien waar die uitkomt en wanneer hij weer terug op X is.
Meld je bij de NS! Er zijn al vele tientallen 'programmatjes' getest maar allen falen. Complexiteit is erg hoog omdat je niet alleen maar aan materieel A en Locatie X en treintje Y moet denken, maar ook aan machinistje Q, conducteurtje Z, onderhoud O, schoonmaak S etc en dat voor elk treinstel. Wat het nog complexer maakt is dat machinistje Q en conducteurtje Z ook nog eens op verschillende treintjes Y en A rijden en wisselen op locatie X. Als er in die puzzel (waar al jaren van tevoren aan wordt gewerkt) iets mis loopt (defect treintje) dan moet je de puzzel ter plekke op nieuw gaan doen. Dat is gewoon een kaartenhuis wat instort naar mate er meer dingen mis gaan. Wat ik ook begrepen heb is dat het systeem waarmee de bijsturing moet werken ook niet al te prettig is.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

IJnte schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:30:
[...]
Meld je bij de NS! Er zijn al vele tientallen 'programmatjes' getest maar allen falen. Complexiteit is erg hoog omdat je niet alleen maar aan materieel A en Locatie X en treintje Y moet denken, maar ook aan machinistje Q, conducteurtje Z, onderhoud O, schoonmaak S etc en dat voor elk treinstel. Wat het nog complexer maakt is dat machinistje Q en conducteurtje Z ook nog eens op verschillende treintjes Y en A rijden en wisselen op locatie X. Als er in die puzzel (waar al jaren van tevoren aan wordt gewerkt) iets mis loopt (defect treintje) dan moet je de puzzel ter plekke op nieuw gaan doen. Dat is gewoon een kaartenhuis wat instort naar mate er meer dingen mis gaan. Wat ik ook begrepen heb is dat het systeem waarmee de bijsturing moet werken ook niet al te prettig is.
Wat dus weer zéééér pleit voor het door NS personeel nog steeds tegengehouden 'Rondje om de Kerk'... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Iig niet meer proberen alles in één centrale planning te stoppen. Als die compelxiteit echt zo hoog is (en dat geloof ik wel) moet je de complexiteit verlagen. Rondje om de kerk is dan een nuttige maatregel: regionale lijnen dus vaker overstappen maar je ontkoppeld dan al heel wat.

Pagina: 1 ... 107 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!