Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.107 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Na de grote storing van gisteren rond Amsterdam en Schiphol door diverse kapotte wissels, ligt Schiphol er op dit moment weer eens uit. Dit keer vanwege een vrij normale reden: er hangt weer rook in de tunnel...

Ook diverse andere problemen op het spoor, merendeels kapotte wissels en seinstoringen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Net op Haarlem was het ook apart, op het bord van spoor 1 wisselde steeds de trein tussen 7.51 A'dam en 7.51 Den Haag. Zelfs get personeel wist het even niet zeker of ze de goede sprinter hadden.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die langs Ede moeten: De spoorwegovergang van het kippenlijntje (Amersfoort - Ede Wageningen) over de N224 ligt in storing en is permanent gesloten. Auto's slingeren er 1 voor 1 tussen de bomen door en vrachtwagens kunnen er alleen door als een aantal vriendelijke medeweggebruikers even de bomen omhoog duwen.

Op zich nog niet zo spannend, kan gebeuren. Alleen blijkt dit al vanaf 5:45 uur te spelen.... en is er in geen velden of wegen iemand van ProRail te bekennen. Ook staat er geen politie om e.e.a in het gareel te houden. Kortom: jullie zoeken het maar lekker uit.

Edit:
Probleem is inmiddels verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:20
Ik hoop van harte dat het Fyra verhaal tot iets goeds leidt: het in ere herstellen van een 'echte' IC Amsterdam - Schiphol - Leiden - Den Haag HS - Rotterdam over bestaand spoor. Zeker met de huidige omstandigheden ben je zo een uur onderweg tussen Leiden en Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tussen Roosendaal en Antwerpen gaan wellicht opnieuw intercitytreinen rijden. NS overlegt maandag met Belgisch spoorwegen over de mogelijkheden daartoe. Aanleiding zijn de aanhoudende problemen met de Fyra. Door de problemen met hogesnelheidstrein Fyra wil de NS zo snel mogelijk de intercityverbinding tussen Roosendaal en Antwerpen in ere herstellen.

Door het grote aanbod aan reizigers rijden de stoptreinen tussen beide steden sinds een paar dagen al vaker en zijn de treinstellen langer. Maandag overlegt NS met de Belgische NMBS over de mogelijkheden om daarnaast intercitytreinen te gaan inzetten. "Of dat gaat lukken hangt af van de ruimte die er is op dit stukje spoor en het materieel dat we daarvoor kunnen inzetten. Maar we gaan er alles aan doen om die intercity's tussen Roosendaal en Antwerpen snel te kunnen laten rijden", zegt NS-woordvoerder Eric Trinthamer.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...-naar-antwerpen-1.3617749

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alleen vanuit Roosendaal naar Antwerpen - Brussel is al een betere oplossing dan helemaal niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

UTRECHT - Ook de overheid is schuldig aan de problemen met de Fyra, niet alleen de fabrikant en de exploitant. Dat stelde bestuurder Roel Berghuis van vakbond FNV Spoor maandag.

''De problemen met de Fyra gaan verder dan de gebruikelijke kinderziektes die zich voordoen bij het in gebruik nemen van een nieuwe trein'', zei Berghuis. Er zijn volgens hem van meet af aan verkeerde ''politieke keuzes'' gemaakt.

Zo is bij de aanleg van de hogesnelheidslijn niet overlegd met de Belgen om de lijnen op elkaar af te stemmen. Bij de verplichte Europese aanbesteding is bovendien alleen naar de prijs gekeken, stelt de vakbondsbestuurder.

Daardoor werd de opdracht verstrekt aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda, die de treinstellen voor de laagste prijs aanbood, maar geen enkele ervaring had met de bouw van hogesnelheidstreinen.

Kundige mensen
Volgens Berghuis dreigt het treinpersoneel de kop van jut te worden. ''Er werken bij NS Hispeed kundige mensen, die roeien met de riemen die ze hebben en daarbij de veiligheid altijd voorop stellen. Zij hebben veel last van het falen van de Fyra.''

FNV Spoor wijst er verder op dat de Fyra ook te kampen heeft met problemen aan de infrastructuur, zoals gebroken bovenleidingen en wisselstoringen. Die vallen onder de verantwoordelijkheid van spoorbeheerder Prorail en dus het ministerie, aldus Berghuis.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook een leuk gevolg van het invoeren van de Fyra-dienst in België is dat er een forenzenverbinding wegvalt tussen Antwerpen en Brussel. En de treinen die voor- en na de oude Beneluxtrein rijden zitten nu letterlijk overvol. Regelmatig kunnen er in Antwerpen Berchem al geen mensen meer opstappen 's morgens tijdens de ochtendspits :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:43:
Voor degenen die langs Ede moeten: De spoorwegovergang van het kippenlijntje (Amersfoort - Ede Wageningen) over de N224 ligt in storing en is permanent gesloten. Auto's slingeren er 1 voor 1 tussen de bomen door en vrachtwagens kunnen er alleen door als een aantal vriendelijke medeweggebruikers even de bomen omhoog duwen.

Op zich nog niet zo spannend, kan gebeuren. Alleen blijkt dit al vanaf 5:45 uur te spelen.... en is er in geen velden of wegen iemand van ProRail te bekennen. Ook staat er geen politie om e.e.a in het gareel te houden. Kortom: jullie zoeken het maar lekker uit.

Edit:
Probleem is inmiddels verholpen.
Aarhg, dat was er dus aan de hand 8)7 Ik reed richting Arnhem (ofja, dat was het plan) over de N224, en ik stond zo'n 700 meter daarvoor stil (net na de kruising om rechtsaf Ede in te gaan, en linksaf naar Lunteren). Ik vond het al zo lang duren. Ik ben maar omgedraaid en via de snelweg gegaan. Ook lekker dat er helemaal niks geen borden of informatie over was, zeker gezien het tijdstip dat dit dus bekend was :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 06:31

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Ook lekker dat er helemaal niks geen borden of informatie over was, zeker gezien het tijdstip dat dit dus bekend was :(
Verwacht je serieus dat een wegbeheerder borden snel borden laat maken en gaat plaatsen voor een onvoorspelbare, relatief kortdurende storing aan de spoorinfra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even niet kijkend naar factoren zoals de kosten en de juridische procedures......

De NS zou zich goed doen om met ingang van de nieuwe consessie in 2015 waarbij de HSL geen alleen recht meer heeft, om de naam Fyra te schrappen, het bedrijf NS HiSpeed op te doeken en onder de naam NS Max (die al vroeger bedacht was) een nieuwe treindienst over de HSL op te zetten. Dit in samenwerking met andere vervoerders en dan een aantal Velaro's (ICE) aanschaffen, of de ICX als die dan al volledig stabiel verklaard is, want je wil niet weer in het zelfde vaarwater komen met een trein die kinderziektes heeft, ongeacht Siemens het beter voor mekaar kan krijgen dan Ansaldobreda.

Als ik zo hoor in de media denk ik dat de V250-treinen geen lang leven te zullen hebben en over 10 jaar (of eerder) allang in stukken liggen op de Watergraafsmeer met een nieuwe bestemming als conservenblikjes. Niemand wil die kopen, geloof me, van Amerika tot Zimbabwe weten ze al dat het spul rammelt. ;)

Zijn we de SM'90 nog vergeten? Die had ook geen lang leven, dus het zou zomaar een realistische visie kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 21-01-2013 11:38 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14:30

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In de tegenwoordige tijd zou een ICx ook het perfecte concept zijn. Helaas is dit Siemens en ook Siemens levert niet altijd geweldig. De Velaro D zou ook al in 2011 op de baan moeten zijn, maar dat wordt op zijn vroegst ergens dit jaar.

SM'90 was trouwens een geweldige trein. Techniek daarvan zit in VIRM. Het was een testplatform en daarom waren er maar 9 stellen.
Dat ze zo vaak stil kwamen te staan had ook meer met detectie en retourstromen te maken dan iets anders.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maasluip schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:44:
In de tegenwoordige tijd zou een ICx ook het perfecte concept zijn. Helaas is dit Siemens en ook Siemens levert niet altijd geweldig. De Velaro D zou ook al in 2011 op de baan moeten zijn, maar dat wordt op zijn vroegst ergens dit jaar.

SM'90 was trouwens een geweldige trein. Techniek daarvan zit in VIRM. Het was een testplatform en daarom waren er maar 9 stellen.
Dat ze zo vaak stil kwamen te staan had ook meer met detectie en retourstromen te maken dan iets anders.
De vloer van de cabine was ook vrij snel aan het doorrotten, en er waren problemen met de wielstellen/wielbanden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41

tomk94

Developer

Bij een frontale botsing tussen twee treinen in een buitenwijk in Wenen zijn verschillende gewonden gevallen. Vijf mensen raakten zwaargewond, melden de hulpdiensten.

'Momenteel hebben we vijf mensen die zwaargewond zijn en verschillende anderen met lichtere verwondingen', aldus een woordvoerder van de hulpdiensten. De zwaargewonden werden overgebracht naar het ziekenhuis. Er zou ook nog één persoon gekneld zitten en heel wat mensen verkeren in shock.

Volgens een woordvoerder van de Oostenrijkse spoorwegmaatschappij (OeBB) deed de aanrijding zich voor rond 08.45 uur in het district Penzing.

Het is nog niet duidelijk wat de oorzaak is van het ongeluk.
Afbeeldingslocatie: http://static0.ad.nl/static/photo/2013/14/12/12/20130121113953/media_xll_1493547.jpg
Bron: AD.nl / AFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die kleurstelling deed me even aan een andere trein denken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
BNR heeft nu een ander verhaal waarom destijds voor de V250 van AnsaldoBreda gekozen is. Het verhaal dat NS per se een iconische trein wilde, schuilt nog iets achter. Samengevat: NS kon volgens de Europese aanbestedingsregels niet meer onder AnsaldoBreda uit.
Er is veel kritiek op de aanbesteding met de Fyra, maar de NS kon de Italianen niet zomaar buitenspel zetten. Bovendien wist de NS niet van de leveringsproblemen die AnsaldoBreda had in Denemarken.
...
Frits Marckmann, oud-directeur internationaal bij de NS en destijds betrokken bij de aanbestedingsprocedure, heeft een andere lezing. Ten eerste hadden de meeste treinbouwers niet eens interesse om mee te dingen naar de bouw van de Nederlandse hogesnelheidstrein, zegt Markmann op BNR. Hij vertelt dat de NS maar twee biedingen binnenkreeg: die van AnsaldoBreda en een ander aanbod voor de bouw van een dubbeldekker, waarvoor de NS geen belangstelling had. "Alle fabrieken zaten vol. Die hadden helemaal geen behoefte aan nieuwe opdrachten."
Hele artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:08:
Die kleurstelling deed me even aan een andere trein denken :X
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Maranello schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:15:
BNR heeft nu een ander verhaal waarom destijds voor de V250 van AnsaldoBreda gekozen is. Het verhaal dat NS per se een iconische trein wilde, schuilt nog iets achter. Samengevat: NS kon volgens de Europese aanbestedingsregels niet meer onder AnsaldoBreda uit.

[...]

Hele artikel
Heb het vanochtend ook gehoord. Vond het toch wel een vrij tegenstrijdig verhaal. Alle andere fabrieken zouden hebben aangegeven dat ze vol zaten, behalve de Italianen. Hoewel volgens dezelfde persoon later bleek dat dit een leugentje was en dat de Italianen wel degelijk ook vol zaten Dan kun je toch op dat moment al van die order af?

Tevens was zijn verklaring dat ze niks wisten van de toenmalige leverproblemen in Denemarken volstrekt ongeloofwaardig. Humberto Tan (interviewer) vertelde terecht dat dit destijds breeduit in het nieuws is geweest. En zeker een directie die hierover beslist moet hiervan de op hoogte zijn geweest.

Dus hebben ze hetzij niets met die informatie gedaan, wat vreemd is omdat de directeur in hetzelfde gesprek aangeeft dat indien ze de deze informatie wel hadden gehad ze een andere beslissing hadden genomen. Hetzij ze wisten het dus echt niet. Maar in dat geval hebben ze hun werk simpelweg niet goed gedaan. Google bestond toen ook al wel :) .

Wees trouwens voorzichtig als je naar de website van die Italianen gaat. Die site maakt nog meer lawaai dan hun treinen 8) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fabrieken vol zitten vind ik echt een slechte smoes... ze zijn al vanaf 2000 bezig geweest met de aanbesteding voor te bereiden en in 2004 werd het aanbesteedt (als ik het goed heb). Ze hadden van te voren al kunnen peilen bij fabrikanten hoe de capaciteit zit en wat voor opties ze hadden. De HSL zelf is ook pas in 2009/2010 definitief opgeleverd. Je kan mij niet vertellen dat er geen 1 fabriek was op AB na die in 6 jaar geen trein kon bouwen.
We zijn nu in 2013 en er zijn slechts 9 van de 16 trein geleverd.... dus AB heeft ook een lekkere productie capaciteit (not).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
Trouwens, hier in het noorden gaat het lekker qua sneeuw. Het sneeuwt al vanaf vanmorgen heel vroeg, het een loeiharde wind erbij, en dat zorgt er voor dat wij achter ons huis een sneeuwduin hebben en dat er toch een mooi aantal wissels gefaald zijn :P In ieder geval op Apg de noordelijke wissel (volgens mij) waardoor de trein Apg als eindstation had, en Lw - Gn ligt nog steeds of alweer plat door een wisselstoring.

Dit is in ieder geval nog een heel stuk erger door de wind dan in 2009 / 2010, toen er nauwelijks wind stond (en er hier geen / veel minder kapotte wissels waren), en ik weet ook vrijwel zeker dat als dit in de randstad was, de hele randstad plat lag :P De GTW'tjes doorstaan het trouwens weer prima, ik begin ze steeds holyer te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:39:
Fabrieken vol zitten vind ik echt een slechte smoes... ze zijn al vanaf 2000 bezig geweest met de aanbesteding voor te bereiden en in 2004 werd het aanbesteedt (als ik het goed heb). Ze hadden van te voren al kunnen peilen bij fabrikanten hoe de capaciteit zit en wat voor opties ze hadden.
Dat is toch ook gebeurd? Namelijk door het opzetten van de aanbesteding.
De HSL zelf is ook pas in 2009/2010 definitief opgeleverd. Je kan mij niet vertellen dat er geen 1 fabriek was op AB na die in 6 jaar geen trein kon bouwen.
We zijn nu in 2013 en er zijn slechts 9 van de 16 trein geleverd.... dus AB heeft ook een lekkere productie capaciteit (not).
Je kent het verschil tussen produceren en afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:27:
[...]
Dat is toch ook gebeurd? Namelijk door het opzetten van de aanbesteding.
Blijkbaar niet goed dus? jij kan mij niet wijsmaken dat een fabrikant een order van 16 treinen laat liggen... Het zal wel die "iconische" eis zijn geweest dat de meeste fabrikanten zijn afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
16 treinen is peanuts. Zeker als je bedenkt dat ze dan ook nog een speciaal voor Nederland ontworpen moesten zijn, en geen standaardmateriaal (zie afdeling Commercie). Dat betekent dat je alle kosten hebt voor het ontwerpen van een trein, en die kosten moet je er met 16 exemplaren uit zien te halen.

Niet erg aantrekkelijk voor een leverancier. SNCF, DB etc bestelt treinen met 50, 100 tegelijk, soms nog meer. En dat is grotendeels standaardmaterieel ook nog.

Met 16 stuks ben je een kleine jongen.

Als ik fabrikant was, wist ik het wel. Dan kies ik voor die grote order, met relatief weinig kosten, en laat ik die kleine order, met veel risico, wel lekker liggen, en schrijf ik me niet in.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 21-01-2013 13:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat bedoel ik eigenlijk.. 16 "iconische" (draconiche) treinen was een goede reden om af te haken. Het lijkt me sterk dat de overige fabrikanten daadwerkelijk te weinig productie capaciteit hadden.... maar meer te weinig ontwerp/ontwikkel capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet morgen van heerlen naar kampen zuid en wil graag de route over de hanzelijn nemen via almere/lelystad.

Nu stuurt de ns planner mij via amsterdam zuid, ik vroeg me af is via utrecht niet veel korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:35

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:41:
Ik moet morgen van heerlen naar kampen zuid en wil graag de route over de hanzelijn nemen via almere/lelystad.

Nu stuurt de ns planner mij via amsterdam zuid, ik vroeg me af is via utrecht niet veel korter?
Pin me er niet op vast, maar kennelijk is er geen (goede) verbinding richting Almere vanuit Utrecht en word je standaard via Amsterdam geleid om die hoek in te kunnen. Als ik een reis plan van Utrecht naar Lelystad word ik ook zonder pardon via Amsterdam Centraal gestuurd. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14:30

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Via Amsterdam Zuid is toch ook via Utrecht? ;)
De trein van Utrecht naar Almere wordt altijd geschrapt in de winterdienstregeling. Via Amsterdam Zuid is dan wel om, maar in tijd maakt het niets uit.

Oeps, het is helemaal niet korter via Hilversum! Utrecht - Amsterdam Zuid - Almere Strand is 38 tariefkm, Utrecht - Hilversum - Almere Strand is 45!

Dus gewoon via Amsterdam Zuid reizen.

[ Voor 32% gewijzigd door Maasluip op 21-01-2013 14:00 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:38:
Dat bedoel ik eigenlijk.. 16 "iconische" (draconiche) treinen was een goede reden om af te haken. Het lijkt me sterk dat de overige fabrikanten daadwerkelijk te weinig productie capaciteit hadden.... maar meer te weinig ontwerp/ontwikkel capaciteit.
Maar wil je nu een discussie gaan voeren over waarom voor AnsaldoBreda is gekomen met argumenten gebaseerd op hoe je zelfs denkt over de beschikbare capaciteit bij verschillende aanbieders? Excuseer me vriendelijk, maar ik zie niet hoe daar iets van betekenis uit kan voortkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
Tussen Leeuwarden en Groningen rijden minder treinen door een wisselstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 22 januari rond 2:00 uur verholpen.
Wuterdafuq, die lag er deze hele dag al uit, wat voor wissel is dat wel niet dat die zo moeilijk te vervangen is? Of is de aansturing van die wissels kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Dit verhaal is ook interessant en lijkt op wat ik eerder van iemand uit de treinbouwwereld heb gehoord. Beschrijft met iets meer detail het traject van de Fyra aanbesteding.

[ Voor 3% gewijzigd door Maranello op 21-01-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
marcop23 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:26:
[...]

Wuterdafuq, die lag er deze hele dag al uit, wat voor wissel is dat wel niet dat die zo moeilijk te vervangen is? Of is de aansturing van die wissels kapot?
Bij het oplossen van wisselstoringen gebeuren er veel dingen, maar het vervangen van een heel wissel is daarbij een zeldzaamheid. :) Misschien als iets ontspoort en de hele infra omploegt, maar dan is het ook geen 'wisselstoring' meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 21-01-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
marcop23 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:26:
[...]

Vorige maand was er ook een wissel bij Woerden lange tijd uit dienst omdat een onderdeel niet op voorraad was. Meestal unicaat wissels waarbij ze achterlopen met de bestelling van reserve onderdelen... (die in Woerden was een 1:34.7 wissel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gn - Lw is idd ramp.
Inmiddels een soort 1-uurs dienst geworden omdat (volgens mij in Zh) de wissel eruit ligt, alle treinen moeten op één spoor stoppen. Waar normaal 2 treinen naast elkaar staan moeten ze nu op elkaar wachten. Sneltreinen liggen er daarom ook uit.

Vanochtend was uit Zh -> Gn de trein van 07:30 de laatste, daarna pas 08:55 kwam er eentje aanrijden die al helemaal vol zat. Ik gok dat die van 08:30 was. Ik hoorde iets dat ze in Buitenpost moesten overstappen op een nieuwe trein. ofzo.

Verder nog wel een mooie op de NS reisplanner:
Intercity Groningen -> Den Haag Centraal (Assen - Zwolle - Lelystad - Schiphol) - Rijdt niet verder dan Groningen Europapark :+
En ik hoorde dat er een wissel uit ligt op de Hanzelijn, niets gezien op de site overigens.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16
Zag ook dat er een wisselstoring op de Hanzelijn was. Die lijn is toch zeg maar net nieuw :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46
Als daar 10 centimeter sneeuw in komt te liggen + nog wat ijs van de treinen en de wisselverwarming krijgt het niet weg, dan houdt het op volgens mij. Ik gok dat nieuwheid er weinig mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:41:
Als daar 10 centimeter sneeuw in komt te liggen + nog wat ijs van de treinen en de wisselverwarming krijgt het niet weg, dan houdt het op volgens mij. Ik gok dat nieuwheid er weinig mee te maken heeft.
YouTube: 豪快に排雪する宗谷本線ラッセル【DE15】
YouTube: JR木次線 ラッセル車 DE15 2558 排雪列車 (25-Dec-2011) Snowplow train
O-)

daar veegt de sneeuwploeg ook niet alles weg en rijden ze ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46
Overigens mooie reisinformatie. Ik kijk op mijn treinapp (Treinen WP7.8) bij Station Utrecht
15:55 Weesp (sprinter via Overvecht en Hilversum) Rijdt niet verder dan Leiden Centraal.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bananenplant schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:38:
Zag ook dat er een wisselstoring op de Hanzelijn was. Die lijn is toch zeg maar net nieuw :? ?
Dat iets nieuw is, wil niet zeggen dat er nooit een verstoring kan plaatsvinden ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Belgen geven AB 3 maanden om met een oplossing te komen: http://www.nieuwsblad.be/...icle&utm_campaign=seeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.nu.nl/binnenla...ngende-verbinding-in.html
deze is wat uitgebreider.

er komt as weekend weer een IC verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen en de NS gaat weer een IC invoeren als vervanger voor de Fyra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Robkazoe schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:56:
Overigens mooie reisinformatie. Ik kijk op mijn treinapp (Treinen WP7.8) bij Station Utrecht
15:55 Weesp (sprinter via Overvecht en Hilversum) Rijdt niet verder dan Leiden Centraal.

_O-
Daar is niks aan gelogen, maar een gevolg van de gekozen methodiek voor het bepalen van de weergegeven eindbestemming. De betreffende treinserie rijdt Utrecht Centraal - Den Haag Centraal via Weesp en Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je verwacht het niet... :+ Morgen wederom aangepaste dienstregeling. Laat er (in mijn ogen) één ding positief zijn de afgelopen 1½ week: ik krijg een SMS, een app-bericht en een email, ruim op tijd voor de volgende dag.

Gelukkig heb ik er hier in het oosten geen echte last van: de dienstregeling blijft hetzelfde, alleen de vertragingen zijn talrijker dan normaal.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Idd app, SMS en email.. Ik heb er wel last van. De 1e directe trein naar Amsterdam CS valt altijd uit op deze dagen en toevallig heb ik die dus normaal gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
@fyra
Tja NS heeft interessant willen doen met een eigen ontwerp. "Dat was prestige"
Echte prestige is iets op tijd opleveren wat werkt dat is pas goede reclame.

Zonder die eis waren andere modellen vast beter uit de aanbesteding gekomen. Dus het is eigenlijk de fout van de opgeklopte NS belangrijk doen managers.
Vast regel als je iets koopt, koop een standaard product. KLM wil ook geen speciale 999 alleen klm Boeing.

Ter indicatie fokker was een van de meest welwillende bouwers om maatwerk te leveren. Dat is een van de redenen van hun ondergang geweest wat het kon kostentechnisch niet uit want het gaf te veel problemen.

Nu in de krant NMBS geeft ab nog 3 maanden anders gaan ze ontbinden.
De advocaten slijpen de messen maar ze nemen temminste een beslissing. Want potentieel kost het een hoop geld.

[ Voor 32% gewijzigd door leonbong op 21-01-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Knip

Sorry moest even mijn frustratie kwijt.

Dat mag je de volgende keer dan anders doen

[ Voor 80% gewijzigd door PWM op 21-01-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
magnifor schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:43:
[mbr]Knip[/]

Sorry moest even mijn frustratie kwijt.

[mbr]Dat mag je de volgende keer dan anders doen[/]
Aanstellen is ook een kunst, zelfs met uitgedunde angsthazenwinterdienstregeling hebben we hier altijd nog stukken beter OV dan in vele andere landen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:48:
Via Amsterdam Zuid is toch ook via Utrecht? ;)
De trein van Utrecht naar Almere wordt altijd geschrapt in de winterdienstregeling. Via Amsterdam Zuid is dan wel om, maar in tijd maakt het niets uit.

Oeps, het is helemaal niet korter via Hilversum! Utrecht - Amsterdam Zuid - Almere Strand is 38 tariefkm, Utrecht - Hilversum - Almere Strand is 45!

Dus gewoon via Amsterdam Zuid reizen.
Merci, ik heb alsnog besloten om de route te veranderen, ik ga via utrecht naar zwolle en neem daar de hanzelijn, en via almere/adam terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:17

DDX

En weer eens een storing rond schiphol :
Sloterdijk-Schiphol

Message maandag 21 januari 2013, 19:52 :
Reason: wisselstoring
Tussen Schiphol en Lelylaan rijden minder treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Bericht is lekker onduidelijk, want je kan beter zeggen minder treinen tussen Schiphol en Amsterdam CS volgens mij ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een idiotie. Het sneeuwt eens een keer wat meer dan gemiddeld en meteen rent het halve land als een kip zonder kop rond alsof de wereld vergaat. Niet één, maar zelfs twee parlementen gaan zich bemoeien met een individuele treindienst, blijkbaar vinden ze dat ze niks belangrijkers te doen hebben. 8)7 Oh, en dat een wet veranderen een jaar duurt is volstrekt normaal, maar als een treintype problemen vertoont moet binnen vijf minuten duidelijk zijn wat het probleem is en hoe dat opgelost gaat worden. Vervangende treindiensten moeten al ingepland zijn nog voordat er problemen zijn.

Iedere vorm van realisme en relativering is volkomen zoek, alsof we gek geworden zijn met z'n allen. Het sneeuwt, dat is normaal. Een trein heeft wat problemen, dat is vervelend maar geen wereldramp. Relax, drink wat chocolademelk en geniet van het mooie uitzicht. Daar word je een stuk vrolijker van wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:38:
Dat bedoel ik eigenlijk.. 16 "iconische" (draconiche) treinen was een goede reden om af te haken.
Is dat wel zo?

Ik stel me voor dat Siemens bijvoorbeeld best een Velaro kan maken met een iets andere neus. Gewoon andere kappen erop? De neus is toch zo ongeveer het enige waar een trein echt in te onderscheiden valt tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:05:
[...]

Aanstellen is ook een kunst, zelfs met uitgedunde angsthazenwinterdienstregeling hebben we hier altijd nog stukken beter OV dan in vele andere landen.
Aanstellen? Ben een week elke dag te laat op werk hoe vroeg ik ook van huis ga, elke dag laat thuis en nu als klap op de vuurpijl dit. Zet bussen in, taxies of weet ik veel maar laat niet mensen twee uur wachten op schiphol. Ik had altijd sympathie gehad voor de ns maar dat is bij deze over. Niets tegen de werknemers hoor maar de top mag een kogel in hun kop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
Bananenplant schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:38:
Alles kan stuk, en het is niet alsof die lijn er pas sinds afgelopen zomer ligt...

En eigenlijk heb ik liever een E5 dan een 500, maar dat kan aan mij liggen: ondanks het opgeruimde uiterlijk van de 500 vind ik de E5 toch wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 21:05
DDX schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:25:

[...]

Bericht is lekker onduidelijk, want je kan beter zeggen minder treinen tussen Schiphol en Amsterdam CS volgens mij ?
Volgens mij is het zelfs fout, ik heb het laatste uur bijgehouden wat er daadwerkelijk over sloterdijk naar schiphol vertrokken is, en volgens mij helemaal niets. Bij actuele vertrektijden wisselde de trein constant van 'normaal' naar 'rijdt vandaag niet'. 8) :? .bijzonder irritant voor een reiziger. Bij sloterdijk hetzelfde. Mijn vriendin was naar Schiphol onderweg en ik heb ze maar verteld een taxi te pakken van bijlmer arena, weet je in ieder geval dat je aankomt..

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:27:
[...]

Is dat wel zo?

Ik stel me voor dat Siemens bijvoorbeeld best een Velaro kan maken met een iets andere neus. Gewoon andere kappen erop? De neus is toch zo ongeveer het enige waar een trein echt in te onderscheiden valt tenslotte.
Geen idee of dat wel zo makkelijk is.. XD ik ontwerp alleen spoorverbeteringen geen treinen :+ maar ik denk dat de neus wel 1 van de belangrijkste dingen is van een HST. Voor de V-IRM maakt het niet zoveel uit want die trein gaat niet over de 160km/u (180km/u) heen.
Bijna alle treinen die over de 250km/u gaan hebben wel een spitse neus tegenwoordig... ik denk niet dat, dat alleen vanwege het uiterlijk is.

leuke aflevering van Discovery:
YouTube: Worlds Fastest Train

Er waren vroeger wel locs die over de 250km/u heen gingen, maar dat was een enkele loc niet een volledige trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:45:
[...]

Bijna alle treinen die over de 250km/u gaan hebben wel een spitse neus tegenwoordig... ik denk niet dat, dat alleen vanwege het uiterlijk is.
Correct, dat is basale aerodynamica. Waar men zich bij de V250 niet zozeer druk om gemaakt heeft zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DDX schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:25:

[...]

Fyra 18:39 had +60 minuten hierdoor.. was weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
deze foto's heb ik in 2008 genomen... XD
ben m'n 2007 foto's kwijt geraakt :'(

Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/misc/shinkansen/P1010089.JPG
Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/misc/shinkansen/P1010997.JPG
Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/misc/shinkansen/P1020110.JPG
Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/misc/shinkansen/P1020111.JPG
Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/misc/shinkansen/P1020252.JPG
Afbeeldingslocatie: http://deadly-silence.org/misc/shinkansen/P1020253.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De NS heeft de pech gehad dat de Fyra's op een ongelukkig moment besteld moesten worden toen er nog niet zoveel aanbod was in de categorie 'trage' hogesnelheidstreinen. Als er op dit moment een aanbesteding gedaan zou moeten worden zou het interessant zijn om mee te liften op het ICx-project van Deutsche Bahn. Ik weet niet of zoiets mogelijk zou zijn maar qua specs zijn die dingen denk ik perfect (snelheden tot 230 of 249km/h en motorvermogens van 5000 of 8000kW). Deutsch Bahn heeft een mega-order van 300 treinstellen uitstaan dus de betrouwbaarheid, onderhoudskosten en levensduur zullen uiteindelijk goed worden. Een ICE-3 en TGV POS hebben vermogens van 8000 tot 9000kW en moeten aan zwaardere specs voldoen vanwege de snelheden van meer 250km/h. De Alstom AGV is wellicht ook een goede optie maar is wel voor veel hogere snelheden dan 250km/h ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41

Nox

Noxiuz

magnifor schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:36:
[...]

Aanstellen? Ben een week elke dag te laat op werk hoe vroeg ik ook van huis ga, elke dag laat thuis en nu als klap op de vuurpijl dit. Zet bussen in, taxies of weet ik veel maar laat niet mensen twee uur wachten op schiphol. Ik had altijd sympathie gehad voor de ns maar dat is bij deze over. Niets tegen de werknemers hoor maar de top mag een kogel in hun kop krijgen.
Dat de top een waardeloze verzameling is ben ik met je eens. Als je kijkt naar loon en andere arbeidsvoorwaarden hebben ook de werknemers een zeer goed bestaan.

Maar een kogel door de kop jassen is wat overdreven niet?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Je doet nu alsof het alleen met NS mis gaat, wat niet waar is. In andere landen hebben de spoorwegen last van de sneeuw (denk aan snelheidsbeperkingen op de Franse LGVs), vliegtuigen blijven aan de grond, op de weg is het zo spekglad dat er ongelukkig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nja persoonlijk vind ik het wel verdacht dat sinds deze heisa is... het elk jaar slechter lijkt te worden. Wordt er dan überhaupt aan een verbetering gewerkt? Of blijven ze met propaganda smijten...
Toevallig ontwikkelen wij zelf ook wisselverwarming maar tot nu toe heeft ProRail nog steeds geen besluit genomen welke richting ze op willen, terwijl dit probleem al jaren speelt. Ik kan alleen vertellen dat er al jaren diverse pilots draaien op het gebied van wisselverwarming....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 14:08
Laat ze aan Zwitserland een voorbeeld nemen zou ik zeggen.
ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 07:35:
@Knightwolf
dat is echt niet IC waardig, maar tegenwoordig is de hele IC naam niks meer waard... "vroeger" had je nog IC's zoals: Nijmegen - Arnhem - Utrecht - Amsterdam Amstel - Amsterdam CS of Arnhem - Ede Wageningen - Driebergen-Zeist - Utrecht - Gouda - Den Haag.
Dat zijn IC's... tegenwoordig zijn het allemaal sneltreinen :+
Intercity betekent 'tussen de steden'. Nederland is nogal dichtgebouwd en daarom zijn de afstanden tussen de steden zo klein, vooral in de randstad. Maar dat die afstanden klein zijn maakt het niet ineens minder "IC". De dorpen worden nog altijd overgeslagen, dat is werk voor de stoptrein/sprinter.
ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:31:
Het zal wel die "iconische" eis zijn geweest dat de meeste fabrikanten zijn afgehaakt.
Zoals ik eerder al gezegt heb. Kan me niet voorstellen dat er een andere reden is voor de grote bekende bouwers van bewezen materieel om af te haken.
Sja de Shinkansen rijdt ook gewoon op topsnelheid terwijl er sneeuw ligt
YouTube: 東北新幹線 雪中高速通過! Shinkansen in the snow.

En op topsnelheid door een flink ondergesneeuwd station. Zie ik ze hier nog niet doen.
YouTube: 雪をも切り裂く郡山駅でのE5系はやぶさ通過 Shinkansen runs through in the snow

Whooosh :P

En hier een mooie waarbij je goed ziet dat er met dergelijke bergen sneeuw ook gewoon wissels gebruikt worden
YouTube: 山形新幹線 雪の高畠駅 E3系つばさ号 通過

Een gewone trein, zo'n berg sneeuw en niet eens een sneeuwploeg. Gewoon rijden met die handel. En snel stilstaan! Wat nou lange remweg vanwege gladde sporen?
YouTube: スーパー宗谷2号

En last but not least, de Shinkansen 500. Echter een vraag. Weet iemand wat die sproeiers langs de kant zijn? Anti-vries middel of zo?
YouTube: 雪の500系のぞみ
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:25:
Wat een idiotie. Het sneeuwt eens een keer wat meer dan gemiddeld en meteen rent het halve land als een kip zonder kop rond alsof de wereld vergaat. Niet één, maar zelfs twee parlementen gaan zich bemoeien met een individuele treindienst, blijkbaar vinden ze dat ze niks belangrijkers te doen hebben. 8)7 Oh, en dat een wet veranderen een jaar duurt is volstrekt normaal, maar als een treintype problemen vertoont moet binnen vijf minuten duidelijk zijn wat het probleem is en hoe dat opgelost gaat worden. Vervangende treindiensten moeten al ingepland zijn nog voordat er problemen zijn.

Iedere vorm van realisme en relativering is volkomen zoek, alsof we gek geworden zijn met z'n allen. Het sneeuwt, dat is normaal. Een trein heeft wat problemen, dat is vervelend maar geen wereldramp. Relax, drink wat chocolademelk en geniet van het mooie uitzicht. Daar word je een stuk vrolijker van wat mij betreft. :)
Idd.
CyBeR schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:27:
Is dat wel zo?

Idd, kan me echt niet voorstellen dat dat een enorm probleem is. Wat mij betreft niet iig.
CyBeR schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:52:
Correct, dat is basale aerodynamica. Waar men zich bij de V250 niet zozeer druk om gemaakt heeft zo lijkt het.
Idd, veel aerodynamischer dan een oude Hondekop ziet hij er niet uit. Itt zo'n beetje alles uit Frankrijk, Duitsland en Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:09:
[afbeelding]
Is dat Odawara? Station komt me extreem bekend voor, ook al is het een kale boel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 21-01-2013 21:53 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:09:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ahh die 500's zijn echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Is dat Odawara? Station komt me extreem bekend voor, ook al is het een kale boel :)
yup :p
Ik was in Hakone geweest O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heheh lol
er wordt ook omgeroepen
"geachte mensen, over enkele momenten komt er een trein langsgereden, pas op voor opstuivende sneeuw" _/-\o_ _/-\o_ (ik spreek een beetje Japans...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:57:
[...]
yup :p
Ik was in Hakone geweest O-)
Ik ook, maar ik vond de ritjes heen en terug (van Tokyo) interessanter dan Hakone :P
Op de heenweg met de Shinkanzen, terug met een romancecar, raar ding:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_xjpBTWRttVY/TOjklotmurI/AAAAAAAAAB4/-Nu9cv3aqb4/s1600/P1020733-shrink.JPG

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Je doet nu alsof het alleen met NS mis gaat, wat niet waar is. In andere landen hebben de spoorwegen last van de sneeuw (denk aan snelheidsbeperkingen op de Franse LGVs), vliegtuigen blijven aan de grond, op de weg is het zo spekglad dat er ongelukkig gebeuren.
Als het OV in andere landen nog slechter geregeld is dan hier in Nederland dan mag meteen een meteoriet van 100 bij 100 km inslaan zodat de aarde vergaat. Want dan is de wereld echt diep gezonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
^^ het zit je wel diep he? :P neem een bak hete chocomel met slagroom en relax :)
CyBeR schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:54:
[...]

Ahh die 500's zijn echt fantastisch.
Jep. Wat mij betreft mooiste HSL-trein ooit door de mensheid op de wereld gebouwd :P

[ Voor 15% gewijzigd door Knightwolf op 21-01-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Misschien moeten we een "Het grote spoorwegen topic" fonds oprichten en enkele Nozomi 500 treinen bij elkaar sparen ( :+ ) en zelf de "Fyra"-dienst gaan draaien want die prutsers ( O-) ) in Den Haag, bij de NS en ProRail kunnen het niet 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Alex) schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Ben je de laatste dagen überhaupt met deauto de weg op geweest want daar is nauwelijks iets aan de hand.
Alleen de ANWB zaait paniek.
Maar rws en gemeentes provincies hebben het strooien en sneeuwschuifen sinds 2008 enorm verbeterd. Na het rampjaar zonder zout, ze hebben echt geleerd van hun fouten.
Je ziet het wel duidelijk gemeentes die iets improviseren met bijvoorbeeld boeren om te strooien of transportbedrijven.
Dat lerend vermogen is juist wat ik mis bij de NS / prorail daar wordt nauwelijks vooruitgang geboekt. Daar worden alleen belachelijke plannen genoemd robotdrones bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:22:
Misschien moeten we een "Het grote spoorwegen topic" fonds oprichten en enkele Nozomi 500 treinen bij elkaar sparen ( :+ ) en zelf de "Fyra"-dienst gaan draaien want die prutsers ( O-) ) in Den Haag, bij de NS en ProRail kunnen het niet 8)7 8)7
Hmm.

Mischien moeten we zorgen dat Kawasaki de nieuwe Fyra maakt. Die maken ook (het grootste deel van) de Shinkansens en de betrouwbaarheid daarvan is tenslotte legendarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
leonbong schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:35:
[...]

Ben je de laatste dagen überhaupt met deauto de weg op geweest want daar is nauwelijks iets aan de hand.
Alleen de ANWB zaait paniek.
Nee :)

Ik zag wel de nodige berichten voorbijkomen over gladheid en ongevallen daardoor.
Dat lerend vermogen is juist wat ik mis bij de NS / prorail daar wordt nauwelijks vooruitgang geboekt. Daar worden alleen belachelijke plannen genoemd robotdrones bijvoorbeeld.
Mee eens. Al vind ik die drones wel een grappig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Vorige week had ik mijn vriendin op het station afgezet en zelf door met de auto ik was nog steeds ruim sneller. (Die dag met bijna 900km file)
Nu komt het:
Vriendin Almere muziekwijk - Weesp (normaal 15 min per trein) na 1 uur nog niet op het werk.
Ik almere muziekwijk- assendelft (normaal 35 min per auto) 50 min zat ik achter mijn pc.

Sindsdien zet ik mijn vriendin nu dagelijks af bij haar werk in Weesp en rij ik door en ik doe er nauwelijks langer over. Vandaag kom ik gewoon 70 @ 80 rijden.

NS/prorail blijven maar met " mijn hond heeft mijn huiswerk opgegeten " smoezen komen dat kan je toch niet serieus nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door leonbong op 21-01-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Sja.

Vanochtend was de allereerste keer (!) deze winter dat ik een substantiële vertraging had (meer dan, zeg, 15 minuten op een reis van een uur). Ik vind dat best meevallen. Afgelopen vrijdagmiddan een enorme bende rond Utrecht, maar uiteindelijk had ik maar vijf minuten vertraging.

Dat de combo NS/Prorail hun zaakjes niet goed op orde hebben lijkt me duidelijk, maar het is ook niet altijd de ellende die de vaak slecht geïnformeerde media en druk twitterend Nederland ervan maakt. In een land waar zeiken de nationale sport is lijkt het al gauw erger dan het is....

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

[...]

Een beetje met doodverwensingen gaan smijten zou ik wel wat stapjes erger dan aanstellen willen noemen.

Je geeft in ieder geval wel perfect aan wat het punt van Wezz6400 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@jeroenh
Ik heb alleen mijn vriendin als referentie en die deed er in de middag ook extreem lang over. Ik breng haar nu maar ze moet nog steeds terug met de trein en dat gaat niet best.

Al 3x Vergeten te stoppen op muziekwijk
Treinen laten passeren omdat te vol
Harington vervoer als je wel mee kan

Tot 2 jaar terug ging ik zelf ook nog met de trein maar de winter van toen was de druppel om in mei 2011 een auto te kopen.

Het is jammer dat de NS het altijd probeert goed te praten door een verklaring te geven. Daar heb je op gegeven moment geen boodschap meer aan. Dan denk je alleen niet zwammen vent maar regel het meneer de directeur.

Als klant wil ik helemaal niks begrijpen van de interne processen ik wil het resultaat zien waarvoor ik betaal.

Ps ik vind treinen leuk maar niet als ik er afhankelijk van ben.

[ Voor 31% gewijzigd door leonbong op 21-01-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
leonbong schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:34:
Het is jammer dat de NS het altijd probeert goed te praten door een verklaring te geven. Daar heb je op gegeven moment geen boodschap meer aan. Dan denk je alleen niet zwammen vent maar regel het meneer de directeur.

Als klant wil ik helemaal niks begrijpen van de interne processen ik wil het resultaat zien waarvoor ik betaal.
Idd, daar zit het probleem. De top van die bedrijven interesseert het blijkbaar helemaal niet zoveel dat de reiziger de dupe is.

Wat anders dat ik net tegen kwam :D Wissels sneeuwvrij maken met een... straalmotor!! :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vanochtend Rijswijk - Almere -> 2,5 uur over gedaan
Vanmiddag Almere - Rijswijk -> 4 uur over gedaan.

Ik heb begrip voor wat langere reistijd door het weer, maar dit slaat wel alles.
Uiteindelijk heb ik langer in de trein gezeten dan dat ik op mijn werk was 8)7 8)7
Het gene wat mij echt frustreerde, was de brakke info op de borden en wat er omgeroepen werd.
Daar klopte na een tijdje echt helemaal niets van.

De trein naar Den Haag CS die vanaf Amsterdam Sloterdijk ging, zat op een gegeven moment echt onverantwoord vol.
Als daar de pleuris was uitgebroken, waren er serieuze problemen geweest. |:(
Ik heb toen maar een treintje gewacht.

Ik vond het overigens wel ironisch dat de (kennelijk) niets vermoedende conducteur in de laatste sprinter kaartjes begon te controleren.
Een hoop blikken van mensen van :"Stop dat kaartje maar in een donker zwart gat" :+

[ Voor 57% gewijzigd door B_FORCE op 22-01-2013 00:13 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:12

Fiber

Beaches are for storming.

Knightwolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:00:
[...]
Idd, daar zit het probleem. De top van die bedrijven interesseert het blijkbaar helemaal niet zoveel dat de reiziger de dupe is...
Het zijn ook geen echte bedrijven, het zijn staatsbedrijven, een soort ambtenaren dus.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:56
dcm360 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:21:
[...]

Een beetje met doodverwensingen gaan smijten zou ik wel wat stapjes erger dan aanstellen willen noemen.

Moet Wezz6400 wel een punt hebben. Helaas gaat zijn verhaal niet meer op. Fyra of winterweer het houdt een keer op. Ook het geduld van de reiziger en dan kun je zulke reacties verwachten.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:47:
[...]

Het zijn ook geen echte bedrijven, het zijn staatsbedrijven, een soort ambtenaren dus.
De NS gedraagt zich naar mijn weten toch naar een echt bedrijf... maar nu het goed mis gaat bemoeien de aandeelhouders zich ermee. Dat doet mij niet denken aan een staatsbedrijf...? De staat heeft op het hoofdspoor vrij weinig te zeggen tegenwoordig. De NS moet ook al is het 100% in handen van de staat als NV zijnde, zich toch aan de regels houden van een NV en de EU.
"echte" staatsbedrijven zijn de RWS en UWV bijvoorbeeld. Daar gaat alles "traag" zoals bij echte ambtenaren. En dan heb je nog de gemeentelijke vervoersbedrijven, GVB, RET, HTM, BRU. Ik kan nou niet echt zeggen dat deze 4 het slecht doen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 22-01-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:44:
[...]

"echte" staatsbedrijven zijn de RWS en UWV bijvoorbeeld. Daar gaat alles "traag" zoals bij echte ambtenaren. En dan heb je nog de gemeentelijke vervoersbedrijven, GVB, RET, HTM, BRU. Ik kan nou niet echt zeggen dat deze 4 het slecht doen 8)7
Nou, dat zou ik niet te snel zeggen :P

Verder staat de RET nu niet bepaald bekend om haar goede personeelsbeleid.

De HTM en GVB zitten (zaten?) allebei in zware financiele problemen, GVB heeft problemen met de aanleg van de Noord-Zuid lijn, en de GVB heeft ernstige constructieproblemen gehad met de Siemens Combino-trams (haarscheurtjes), en de 12G-trams hebben regelmatig problemen met de deuren.

Dus ook daar is niet alles koek en ei te noemen. Het gras is niet altijd groener bij de buren ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
;w
dcm360 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:21:
[...]

Een cursus begrijpend lezen is wellicht wat voor je? Dit is de laatste modbreak wat mij betreft. Doodsverwensingen horen hier niet thuis, hoe gefrustreerd je ook bent over het treinverkeer.

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 22-01-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:08:
[...]

Nou, dat zou ik niet te snel zeggen :P

Verder staat de RET nu niet bepaald bekend om haar goede personeelsbeleid.

De HTM en GVB zitten (zaten?) allebei in zware financiele problemen, GVB heeft problemen met de aanleg van de Noord-Zuid lijn, en de GVB heeft ernstige constructieproblemen gehad met de Siemens Combino-trams (haarscheurtjes), en de 12G-trams hebben regelmatig problemen met de deuren.

Dus ook daar is niet alles koek en ei te noemen. Het gras is niet altijd groener bij de buren ;)
heuj niet de RET de schuld geven van die beton problemen he, tis een parkeergarage die de schuldige is ;(

Maar true, tis niet altijd groener bij de buren al heb ik het idee dat deze instellingen toch een stuk robuuster zijn dan de NS en ProRail bv...

De NZ-lijn is volgens mij nooit een idee geweest van de GVB, daarnaast is er een aparte divisie opgericht voor de NZ-lijn (Dienst Noordzuidlijn) na het debacle met de wethouder.
Maar ja... de huidige raming ligt op 3,3 miljard ipv de originele 1,5 miljard :+ (das maar goed ook anders zou ik nu niet betaald krijgen :p)
En de BRU heeft een rampzalige zomer achter de rug, maar toch rijdt de SUNIJ-lijn weer vrolijk rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Buiten het feit dat het een rotzooi was op Schiphol vanochtend (niemand wist welke trein waar zou komen en met welke vertraging), werd er omgeroepen dat er een extra trein ingezet werd naar Brussel. Er werd niet vermeld dat dit een Thalys was, en ik kan online eigenlijk niks vinden over deze trein, iemand enig idee of ze hier een oude Benelux voor ingezet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
CyBeR schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:42:
[...]

Hmm.

Mischien moeten we zorgen dat Kawasaki de nieuwe Fyra maakt. Die maken ook (het grootste deel van) de Shinkansens en de betrouwbaarheid daarvan is tenslotte legendarisch.
Vergeet Hitachi niet: die bouwen ook treintjes en hebben samen met Kawasaki de 500 gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De 700 serie is iets duurder dan de V250....
wildhagen in "Het grote spoorwegentopic deel 21"

Die worden gebouwd door Hitachi, Kawasaki en Nippon Sharyo.
Wikipedia: N700 Series Shinkansen

Deze zouden perfect zijn voor de HSL:
Wikipedia: E7 Series Shinkansen

max: 260km/u

en als ze perse een trein willen met aparte neus:
Wikipedia: E5 Series Shinkansen

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09

Goner

What can I do you for ?

Halen ze het spoorwegmuseum leeg ??
Zag net op Lombardijen een oude Fyra langsrazen op het stukje HSL en ik zat in een antieke Sprinter (zeker lang stil gestaan, van voor tot achter graffitti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De binnenlandse fyra's met prio rijden toch nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:14:
De binnenlandse fyra's met prio rijden toch nog gewoon?
Niet in de dienstregeling... Er stond vanmorgen ook groot op Utrecht, tot nader orde geen Fyra treinen.
Misschien zijn dat die extra treinen naar Brussel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:18:
[...]

Niet in de dienstregeling...
De Fyradienst Amsterdam<>Breda wordt toch nog met die Prio-rijtuiigen uitgevoerd? Die zag ik laatst nog langsrijden namelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 22-01-2013 10:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:22:
[...]

De Fyradienst Amsterdam<>Breda wordt toch nog met die Prio-rijtuiigen uitgevoerd? Die zag ik laatst nog langsrijden namelijk...
Oh je hebt gelijk XD
staat wel in de dienstregeling.

http://www.ns.nl/calamite...iten/rode-regel-fyra.html

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 22-01-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik werk vlak bij de HSL, lekker rustig hier in ieder geval. Vind die V250's trouwens afzichtelijk lelijk. Gewoon een eerste generatie Fiat Multipla op rails :P

Laten we het erop houden dat ik het niet zo op Italiaanse spul heb, niet echt betrouwbaar allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Dit is al langer geweten maar voor de volledigheid uit een kwaliteitskrant :

Bron: http://www.standaard.be/a...elid=DMF20130121_00441451
Fyra-bouwer zit zelf in slechte papieren
Hoe de Nederlanders een papieren trein baarden

BRUSSEL - Finmeccanica, het moederbedrijf van Fyraconstructeur AnsaldoBreda, probeert de Italiaanse treinbouwer te verkopen om zelf uit de financiële problemen te raken. Standard & Poor's verlaagde de rating zopas tot ‘rommel'.

Kredietbeoordelaar Standard & Poor's verlaagde de rating omdat hij steeds meer twijfelt aan de slaagkansen van de strategie waarbij Finmeccanica diverse dochterbedrijven probeert te gelde te maken. Eén van die dochters is AnsaldoBreda, de producent van de Fyra-treinen.

Finmeccanica-topman Giuseppi Orsi mikt met die verkopen op een miljard euro om de schuldenberg van 4,8 miljard euro te verminderen. Maar de pogingen om AnsaldoBreda af te stoten hebben weinig succes.

In 2011 sprak de Italiaanse pers al over belangstelling vanwege Alstom, Bombardier en General Electric. Vorig jaar waren er geruchten over interesse van de Chinese treinbouwer CSR en ook van de Japanse groep Hitachi, maar telkens draaiden de gesprekken op niets uit.

Finmeccanica is in ons land geen onbekende. Het Italiaans concern produceert ook de Agusta-helikopters die het Belgisch leger gebruikt. Na de aankoop daarvan brak een corruptieschandaal uit dat verscheidene PS-politici verplichtte om op te stappen.

Vinger op de knip

Hoe zijn de Nederlandse spoorwegen dan eigenlijk bij AnsaldoBreda terecht gekomen?

Het is intussen al ruim 12 jaar geleden dat de Nederlandse High Speed Alliantie (de Nederlandse Spoorwegen en KLM) de zuidelijke hogesnelheidslijnen in Nederland – waaronder die tussen Amsterdam en de Belgische grens – in concessie kreeg.

De HSA betaalde er in 2000 liefst 148 miljoen euro voor, ‘een extreem hoog bedrag', luidde het toen al. Met haar hoge bod wilden de NS mogelijke buitenlandse concurrentie de pas afsnijden.

Vier jaar later schreef de HSA een openbare aanbesteding uit voor de levering van hogesnelheidstreinen die het traject Amsterdam-Brussel konden bedienen. De treinen moesten 250 kilometer per uur kunnen rijden.

Producenten als Siemens en Alstom konden die leveren. Treinen die hun sporen al verdiend hadden op het Duitse en Franse hogesnelheidsnet. En die meer dan 300 per uur kunnen, waardoor ze ook duurder zijn.

Siemens en Alstom vielen dus af. Alstom ook omdat het bedrijf toen op de rand van het faillissement balanceerde.

De Canadese producent Bombardier nam ook deel aan de aanbesteding, ‘maar wij boden een trein aan die maar 200 per uur rijdt', zegt woordvoerster Janet Olthof.

Voortekenen uit Denemarken

Uiteindelijk bleek niemand bereid om speciaal voor de HSA een nieuwe trein te ontwikkelen, behalve AnsaldoBreda dat de klus wilde klaren voor 320 miljoen euro. Het bedrijf had geen ervaring met hogesnelheidstreinen, maar daar stoorde blijkbaar niemand zich aan.

De NS en de NMBS hadden nochtans onraad kunnen ruiken, want met een mega-order voor de Deense spoorwegen, dat de Italianen vier jaar eerder hadden binnengehaald, waren er toen al problemen. Intussen heeft AnsaldoBreda in Denemarken al 8 jaar vertraging en de stellen die wel geleverd werden, vertonen zware tekorten, vooral bij koud weer.

Was dat geen voldoende reden om de bestelling niet bij de Italianen te plaatsen? Kan niet, zeggen specialisten. Bij zo'n aanbesteding moeten strikte Europese regels worden gevolgd. En als de offerte van AnsaldoBreda conform de aanbesteding was, dan kan je juridisch niet om hen heen.

Om te vermijden dat je op die manier een ‘papieren trein' koopt, kan je in de voorwaarden van de aanbesteding bepalen dat het moet gaan om een trein die bestaat, die al elders bewezen heeft dat hij aan de vereisten voldoet.

Maar als dat gebeurd was, kwam je onvermijdelijk weer uit bij de echte hogesnelheidstreinen, die niet rendabel genoeg kunnen ingezet worden op de zo duur betaalde lijn Amsterdam-Brussel.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JeroenH schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:19:
Sja.

Vanochtend was de allereerste keer (!) deze winter dat ik een substantiële vertraging had (meer dan, zeg, 15 minuten op een reis van een uur). Ik vind dat best meevallen. Afgelopen vrijdagmiddan een enorme bende rond Utrecht, maar uiteindelijk had ik maar vijf minuten vertraging.

Dat de combo NS/Prorail hun zaakjes niet goed op orde hebben lijkt me duidelijk, maar het is ook niet altijd de ellende die de vaak slecht geïnformeerde media en druk twitterend Nederland ervan maakt. In een land waar zeiken de nationale sport is lijkt het al gauw erger dan het is....
Dat is hét grote verschil tussen OV en auto, en de reden dat de auto altijd een pré zal hebben. Vertragingen met de auto reken je in minuten, als het OV faalt ben je direct uren zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

alexbl69 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:51:
[...]

Dat is hét grote verschil tussen OV en auto, en de reden dat de auto altijd een pré zal hebben. Vertragingen met de auto reken je in minuten, als het OV faalt ben je direct uren zoet.
Nog nooit twee uur, pardon 120 minuten, in de file gestaan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Nog nooit twee uur, pardon 120 minuten, in de file gestaan zeker.
Auto's hebben in dit soort omstandigheden misschien 1 a 2 dagen echt overlast daarna zijn de wegen prima begaanbaar. Als het een maand lang vriest/sneeuwt dan heb je met het OV gewoon een maand overlast. Dat is het verschil en dat is waarom wanneer ik verhuist ben een auto ga halen. Ben dit helemaal zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik weet nog toen de A2 en A12 nog niet verbreed waren en er geen spitsstroken waren... @_@ Ik deed er 3 uur over van Hoevelaken naar Nijmegen terwijl dat toch maar een stukje van 80km is. En 1x per week Rotterdam - Nijmegen, de A15 en A16 stonden (staan) altijd vast.
Of de A20, A4 en A13... pfff ><

Alleen ik ben het er nu ook mee eens dat de NS er een potje van maakt, er zijn geen sneeuwruim treinen zoals in het buitenland. Het heeft 2x gesneeuwd maar dit is al de 6e dag dat ze een alternatieve dienstregeling rijden... Ik snap best dat op de dag dat het daadwerkelijk sneeuwt er problemen kunnen plaatsvinden, maar niet de 2e, 3e, 4e, 5e, 6e dag... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09

Goner

What can I do you for ?

ArcticWolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:40:
er zijn geen sneeuwruim treinen zoals in het buitenland.
De sneeuw valt hier toch nooit hoog genoeg om echt sneeuw te hoeven ruimen op het spoor ?? Er valt net 10 cm. dat komt niet eens boven de rails uit ... het zijn zo te horen meer wissels etc die problemen krijgen.

Er rijden notabene treinen in gebieden waar er 6 maanden v/h jaar sneeuw ligt ... kunnen ze daar eens niet wat gaan spieken ??

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 22-01-2013 12:58 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!