Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij modern.nl kan je ze niet telefonisch bereiken. Een minpunt, als ze wel te verkrijgen zijn zal modern niet de enige zijn die het kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Nu we het toch over de POV 10" tablet hebben. Als ik naar de specs van de POV 10 "en de Advent Vega kijk zijn ze bijna identiek op de software van de fabrikant/leverancier na dan.

Is dit zo?

Trouwens komt de Advent Vega nu ook naar NL en anders hoe te bemachtigen zonder naar de UK toe te hoeven?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
de galaxy tab is nu nieuw te krijgen voor 560 euro dat is ook weer leuk voor de tweedehands prijs.

edit: klopt niet helemaal hij staat in de pricewatch wel op 560 maar als je erop klikt is het 660..helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door Michel242186 op 26-11-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

migros schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:03:
Nu we het toch over de POV 10" tablet hebben. Als ik naar de specs van de POV 10 "en de Advent Vega kijk zijn ze bijna identiek op de software van de fabrikant/leverancier na dan.

Is dit zo?

Trouwens komt de Advent Vega nu ook naar NL en anders hoe te bemachtigen zonder naar de UK toe te hoeven?
Het is inderdaad allemaal dezelfde hardware, met net een iets ander schilletje eromheen. Ze worden ook allemaal zo'n beetje gelijk uitgebracht. De Advent Vega, POV Mobii 10", Toshiba Folio, Malata "nog wat", Flatpad A10T, Viewsonic G-tablet, enz.

Voor de Advent Vega zijn nog geen plannen om deze naar nederland te laten versturen, verder is deze net als de rest slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Boy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:10:
Op werkdagen voor 12:00 uur besteld, morgen in huis! staat er op dit moment:

http://www.modern.nl/Comp...0-inch-ANDROID/99/015478/
Thanks for the heads up!
Ik heb hem net besteld en hij wordt 30/11 afgeleverd.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vyndrox schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:38:
[...]

Thanks for the heads up!
Ik heb hem net besteld en hij wordt 30/11 afgeleverd.
Hoe weet je dat hij werkelijk op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:57:
[...]

Hoe weet je dat hij werkelijk op voorraad is?
Bonnummer: 450-*******
Afhaaldatum: dinsdag 30 november 2010
Mocht u toch deze afhaaldatum willen wijzigen dan kan dat tot 48 uur voor de huidige geplande levering. Klik hier om uw afhaaldatum te wijzigen.

Besteloverzicht:
Point of View MOBII TABLET 10-inch ANDROID 1 € 349,00 € 349,00

Subtotaal: € 349,00
Bezorgkosten: € 0,00
Verwijderingsbijdrage: € 0,00
Betalen bij afhaalpunt : € 4,50

Totaal: € 353,50

In het totaalbedrag is aan BTW opgenomen: € 56,44

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vyndrox schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:48:
[...]

Bonnummer: 450-*******
Afhaaldatum: dinsdag 30 november 2010
Mocht u toch deze afhaaldatum willen wijzigen dan kan dat tot 48 uur voor de huidige geplande levering. Klik hier om uw afhaaldatum te wijzigen.

Besteloverzicht:
Point of View MOBII TABLET 10-inch ANDROID 1 € 349,00 € 349,00

Subtotaal: € 349,00
Bezorgkosten: € 0,00
Verwijderingsbijdrage: € 0,00
Betalen bij afhaalpunt : € 4,50

Totaal: € 353,50

In het totaalbedrag is aan BTW opgenomen: € 56,44
Graag hoor ik je ervaring over de POV tablet pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik ook graag vooral de inkijkhoeken en schermgevoeligheid interesseren mij. De Advent Vega schijnt het goed te doen wat betreft de schermgevoeligheid.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik dacht eigenlijk dat 7 inch te klein zou zijn na even met de iPad van een vriend gespeeld te hebben. Maar ik heb vanmiddag in de Media Markt de Galaxy Tab even in mijn handen gehad, en dat voelde qua grootte toch wel goed moet ik zeggen. Het lijkt net wat handzamer voor liggend op de bank ofzo. Mooi spul in ieder geval.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand de Flytouch II al in ontvangst mogen nemen die hem via www.aliexpress.com heeft besteld?

Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met de tablet en de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Ik heb de 10" POV ook besteld. Was het wachten op de Adam zat. Kan niet wachten totdat de tablet binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb laatst een nieuwe 8" getest met een Freescale CortexA8 800MHz processor en Android 2.2 en dat liep beter dan alle andere Chinese tablets die ik heb gebruikt. Zelf ben ik helemaal 'om', want na eerst een 10" Android tablet, nu misschien een 8" er bij en als mobiel ook al een Android telefoon en dat in 3 maanden tijd! Mijn vrouw kijkt nu met schuine ogen naar al die gadgets, want zij moet er eigenlijk niks van hebben. Ze begint eindelijk ook wat interesse te krijgen in een nieuwe mobiel op Android.

Ook zit ik te kijken naar de nieuwe Flytouch II, maar die verschilt maar in details van de ZT-180 die ik heb.

Ik zie veel tablets voorbij komen, maar meestal dezelfde in een ander jasje. Vanwege prijs niveau toch een resistief scherm, maar ook die techniek wordt steeds beter. Er zit in ieder geval een groot gat van meer dan 100 euro tussen een tablet met en zonder capacitief scherm. Dat is op dit moment niet te overbruggen op basis van prijs/performance.

Hier in China is iPhone nog steeds zeer populair, maar wel duur. Aangezien het bezit van een iPhone een status symbol is zal de populariteit nog wel een tijdje blijven hier. Wel zie ik steeds meer mensen een Android telefoon gebruiken en de algemene ervaring is zeer positief. Hier op kantoor sinds gisteren dan ook meer Android telefoons dan iOS telefoons.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11

Fua

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 07:35:
iemand de Flytouch II al in ontvangst mogen nemen die hem via www.aliexpress.com heeft besteld?

Heb toevallig van de week een mailtje gestuurd naar een supplier op aliexpress. Heb nog geen reactie mogen ontvangen. Ik kan je aanraden eerst wat contact met de verkoper te zoeken. Kijk of het een echt bedrijf is etc.
Over de flytouch 2. Er is genoeg feedback te vinden, bijv deze.
kiddyl schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:08:
Ik heb laatst een nieuwe 8" getest met een Freescale CortexA8 800MHz processor en Android 2.2 en dat liep beter dan alle andere Chinese tablets die ik heb gebruikt....
Kiddyl. Ga je nog proberen de pfx-10A aka herotab m10 in handen te krijgen? 4:3 cap. scherm met 512MB ram (voor android 3) en z'n fijne Freescale CortexA8 op 1GHz.

Fua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:40
Voor de liefhebbers mijn ervaringen van de POV mobii 7 inch

Voor de prijs kan ik er weinig van zeggen, het is aan het begin even wennen aan het scherm aangezien deze resistief is en dus minder gevoelig. Als je er eenmaal aan gewend bent werkt het wel redelijk.

Internetten gaat prima als je opera installeerd, dit is een lekkere lichte browser die vloeiend scrollt etc

De launcher van de mobii heb ik vervangen door launcher pro plus wat ook prima werkt

Het is ook mogelijk om een andere market te installeren aangezien de market die erbij geleverd wordt ook niet optimaal is helaas.

Films kijken gaat prima, binnenkort ga ik hem nog testen met hogere resolutie films. Heb nu een film van 400 mb erop gehad mp4 en dat ging perfect. Geluid is goed via headset en met de 2 speakers matig

Voordelen
- Goedkoop
- Internetten gaat goed
- Films kijken
- Muziek luisteren
- Youtube
- Fotolijst
- Spelletjes (veel draaien niet maar sudoku enzo werkt goed)
- Email
- PDF lezen
- Redelijk compact
- Standaard op achterkant

Kortom het meeste wat android kan kun je ook op de mobii en vind hem waar voor je geld.

Out of de box werkt hij inderdaad niet altijd prettig omdat je gewoon wat dingen mist. je zult hem een beetje naar eigen hand moeten instellen.

Nadelen
- Geen ad-hoc (dus kan niet internetten via telefoon) hopen dat dit nog op 1 of andere manier mogelijk wordt gemaakt

- Wifi op school werkt niet vanwege beveiliging (gaat volgens mij met radius server ofzo)

- Document edit programma's werken nog niet, moet nog een goeie vinden

- Geen hoes bijgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

ik was net de creative ZiiO 1°" tegengekomen,

ziet erg leuk dingetje uit, enkel jammer van resistief scherm :(

//edit herotab m10 -> ziet er ook wel nice uit (pff het aanbod wordt stillaan te groot, kan haast niet meer kiezen :()

[ Voor 35% gewijzigd door SadisticPanda op 27-11-2010 11:25 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Boy

www.byoscoop.nl

killerbie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:03:
[...]
[heel verhaal, met dank ervoor!]

--> gangstar lijkt ook te werken, maar ik moet minstens 100mb vrij hebben op m'n sd kaart...en dat is er dus vrij... in welk formaat moet ik de sd kaart formatteren om deze onder android werkende te krijgen?
Volgens mij moet ie gewoon FAT32 zijn...

Ik heb nu ipv Aldiko nu Laputa, is wel een Apple rip-off, maar erg mooi! Ik ben wel vatbaar voor hoe de pagina's zo mooi omslaan ;)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Toshiba Folio 100 heb ik net gespot bij de Dynabyte in de Haagse binnenstad..
Hmm kon me niet helemaal bekoren.. Qua plasticnesslooks zeker niet, bediening hmm half.
Zat nog wel zo'n protective plasticje op voor als die in de doos zit, maar nee.. Ook 'n te dikke bezel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 07:35:

Jep, maar aliexpress is een soort ebay dus de ene verkoper is de andere niet. Ik heb hem inclusief zo'n map met toetsenbord, in totaal 144 euro betaald inclusief verzenden, en dat is dus inclusief die case die er nog 25 euro bijopdrukt. Die case is het in mijn optiek wel waard, heb je meteen bescherming voor je tablet en t ziet er deftig uit ook. Foto's op http://picasaweb.google.com/roy.ahuis/Flytouch2# zeggen veel denk ik.

Opzich bevalt hij wel goed, met de 1107 update is hij een pak sneller geworden. Enige troubles die ik heb is dat ik 24 pixels mis aan onderzijde, omdat ik eentje heb waarbij het scherm 576 pixels is maar de rom 600. Ik heb nog geen 576 pixels rom dus vooralsnog mis ik onderin een randje. Kan er mee leven, maar de onderste rij toetsen op het softwarekeyboard mist bijvoorbeeld een deel onderin. Is nog wel mee te typen en in e-reader app heb ik gewoon een marge links ingesteld dus het is niet zo heel ernstig.

Grootste pluspunten:
- 4 uur batterij haal ik wel met gebruik, 10 uur standby ook wel
- toetsenbordje-case is handig, bijna een netbook zo
- hij is vlotter geworden na de 1107 update
- usb: gewoon muis/toetsenbord/usbstick no problem
- 2 sdkaartjes erin ook geen probleem
- rooten gaat eenvoudig, dus heb de standaardlauncher meteen verwisseld voor launcherpro wat hem een stuk rapper maakt.

Minpunten:
- Scherm heeft minder grote kijkhoek, en soms als je drukt zie je van die rimpeltjes in je scherm (druk eens op je tft-scherm dan snap je wat ik bedoel)
- Scherm is resistief wat bijvoorbeeld on-screen typing lastig maakt
- 24 pixels missend, maar dat schijnt lang niet iedereen te hebben.
- Meeste flytouches hebben geen software licentie, nagscreen met registermelding is makkelijk uit te schakelen na rooten.

Bouwkwaliteit is redelijk, alleen er zit wel een heel klein naadje tussen waar het zwarte van het scherm ophoud en het grijze omhulsel, paar kleine krasjes, en alles is plastic logischerwijs.

Heel veel tablet voor je geld, helemaal als series kijken / ebooks lezen / beetje browsen het voornaamste doel is. Ik heb alleen een ipad in bestelling staan omdat typen op een resistief scherm lang niet zo snel gaat als op een capacitief, dus mijn flytouchje2 gaat weer in de verkoop denk ik.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik heb me de laatste dagen wat verdiept in de goedkopere (chinese) tablets, en de Herotab X5A en Wits A81E/G lijken me wel nette apparaten. De specs staan in deze tabel: http://sf-zone.net/android_tablets/

Ze zijn allebei populair op SlateDroid (een groot android forum), 7 inch en worden hier ook aangeraden: http://www.androidtablets...-what-get-what-avoid.html

Ik heb eigenlijk nog de volgende vraagjes.. misschien dat iemand mij hiermee kan helpen:

- Heeft Flash meerwaarde? Youtube werkt ook zonder flash inmiddels?
- Is de Cortex A8 is dus heel veel beter dan TCC8902? Ik las wel op plaatsen dat de Wits nogal buggy is (of is dit alleen met oudere firmwares?) en dat de Cortex cpu zich minder goed leent voor Android.. en de TCC8902 heeft hardware decoding en de Cortex niet?

edit: De Heropad MID802 lijkt me nog net iets leuker, vooral dankzij de grootte, maar de vraag is of deze een zelfde goede support zal hebben

[ Voor 45% gewijzigd door Cooler_King op 27-11-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
wortelsoft schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 08:04:
Ik heb de 10" POV ook besteld. Was het wachten op de Adam zat. Kan niet wachten totdat de tablet binnen is.
Zie dat er op de website bij de optie 3G optioneel staat. Hoe is die van jou besteld ? Met 3G ? Of bedoelen ze dat je dit met USB kan doen ?

Indien er 3G op zit bestel ik hem gelijk. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
CLB schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:56:
De Toshiba Folio 100 heb ik net gespot bij de Dynabyte in de Haagse binnenstad..
Hmm kon me niet helemaal bekoren.. Qua plasticnesslooks zeker niet, bediening hmm half.
Zat nog wel zo'n protective plasticje op voor als die in de doos zit, maar nee.. Ook 'n te dikke bezel.
plastiek er af scheelde veel bij mij, zeker bij de touch knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thought so =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
3G is een optionele module volgens nieuws bericht op tweakers, heb er tijdens het bestellen ook niets over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Fua schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:15:
[...]
Kiddyl. Ga je nog proberen de pfx-10A aka herotab m10 in handen te krijgen? 4:3 cap. scherm met 512MB ram (voor android 3) en z'n fijne Freescale CortexA8 op 1GHz.
Ga ik proberen, maar de eerste batch was nog niet geschikt voor distributie is mij verteld. Het is ook nog de vraag of het uiteindelijk niet gewoon een resistief touchscreen is ipv een capacitief. Kwa looks en afmetingen een iPad kloon. De CPU loopt trouwens waarschijnlijk op 800MHz, aangezien het een iMX515 is. Overgeklokt zou de CPU tot 1.2GHz kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@kiddyl, heb je die A8Pad / Heropad M802 al kunnen testen inmiddels?

8 inch lijkt me de ideale grootte, maar het minpunt van deze is dat android market nog niet werkt

en ik zag ook nog een iRobot 8 inch met 600MHz Rockchip RK2818 cpu in een lagere prijsklasse, maar deze zal wel een stuk trager zijn dan de Cortex A8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben sinds vorige week ook een bezitter van een wits a 81E ,aparaatje heb ik van allpmp ,voor 150 euro is dit een tof apaaraat ,incl gps ,van de gps ben ik het meest verbaast deze werkt perfect,ondanks ik er zoveel negatiefs heb over gelezen, grootste minpunt aan dit aparaat vind ik de audio,totaal vervormd op hogere volumes zowel via speakers als langs een senheizer koptelefoon,dit was stukken beter met mn smartq v5,maar voor de rest is dit aparaat een stuk vlotter ,internetten met flash ondersteuning is zeker beter ,dit heb je niet alleen voor youtube nodig,nog een probleem eraan is dat ik hem bijna nooit kan uitschakelen of aanschakelen ,alleen als de batterij voledig geladen is werkt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

RaymondG schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:40:
[...]

Zie dat er op de website bij de optie 3G optioneel staat. Hoe is die van jou besteld ? Met 3G ? Of bedoelen ze dat je dit met USB kan doen ?

Indien er 3G op zit bestel ik hem gelijk. :9~
De 3G versie komt op zijn vroegst in januari en is een aparte versie. Je kan niet later alsnog de 3G toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:23
Cooler_King schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:49:

8 inch lijkt me de ideale grootte, maar het minpunt van deze is dat android market nog niet werkt

en ik zag ook nog een iRobot 8 inch met 600MHz Rockchip RK2818 cpu in een lagere prijsklasse, maar deze zal wel een stuk trager zijn dan de Cortex A8
Nou ik heb hem nu al 10 dagen getest en ik vind het voor die prijs, 180 euro een super apparaat. Hij is snel, zeker net zo snel als mijn ipad en stabiel, zonder plotselinge vastlopers of restarts waar de wits a81e nog wel eens last van heeft. Het gewicht en formaat 4:3 8 inch bevalt mij ook zeer goed, vind de ipad in elk geval iets te zwaar. Je moet natuurlijk wel genoegen nemen met een resistief scherm wat ook nog eens van veel minder kwaliteit is dan dat van een ipad of galaxy tab, maar wat wil je voor 150 euro zonder verzendkosten. De wits a81e heeft weer andere voordelen ondanks zijn geringere stabiliteit b.v. formaat, je kunt hem net als de
galaxytab makkelijk in een hand houden en zijn verwisselbare batterij.
Als ik je mag adviseren geeen rockchip, evt. telechip arm11 maar de cortex a8 en a9 armv7 processoren zijn momenteel nog het allerbest, men zegt zeker 3 keer zo snel als arm11.
Tenslotte de tablet met de i.mx515 freescale processor schijnt in twee uitvoeringen voor te komen een goede en een slechte met dezelfde specificaties. Deze die ik heb komt van merimobiles evenals de wits. Ik had een andere 8 inch van een andere verkoper die aan de buitenkant niet precies hetzelfde was en waarvan ik ook geen levensteken heb gezien. Is weer onderweg terug naar china.
En echt tenslotte, de i.mx515 heeft een zeeer gevoelig resistief scherm dat je haast net zo kunt bedienen als de ipad, galaxy enz. dus zonder stylus en als je wilt haast zonder nagel.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Net even in de Media Markt de Galaxy tab en de Archos 101 in real life mogen bewonderen.

Galaxy tab:

Mooi compact dingetje alles loopt vrij soepel en gelijk even een aantal flash sites getest en dat ging prima vooral het formaat is super.
Aangezien ik een tablet vooral in de zomer gebruik lekker buiten in de tuinstoel is dit voor mij wel het perfecte formaat.(lichter en handzamer dan de iPad)..kon helaas de ereader niet testen er stonden geen boeken op.

Archos 101:

Als je het mij vraagt een mooier beeldformaat (iets lichter ook en ligt lekker in de hand) dan de Ipad.
kwa android werkte ook alles prima maar kwa geheel wel een beetje goedkope uitstraling.
maar wie genoegen neemt met android 2.2 en geen updates hoeft is dit een mooi goedkoop alternatief.
helaas werkte de browser niet(geen internet verbinding)

wil wel graag een Galaxy tab kopen, maar wacht nog even op de CES van begin januari ff kijken wat er nog aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik wil ook een goedkopere tablet gaan aanschaffen.
Maar na het lezen van div. forums, weet ik echt niet welke te bestellen...

Wil er voornamelijk mee internetten, dus belangrijk dat ik er een 3g dongel in kan proppen.
Welk van de goedkopere merken raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
wat is je budget?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Pak 'm beet, 200 / 250 euro...

Zat zelf te denken aan een Flytouch 2, maar les daar zoveel tegenstrijdige berichten over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
janesh schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:48:
[...]

Nou ik heb hem nu al 10 dagen getest en ik vind het voor die prijs, 180 euro een super apparaat. Hij is snel, zeker net zo snel als mijn ipad en stabiel, zonder plotselinge vastlopers of restarts waar de wits a81e nog wel eens last van heeft. Het gewicht en formaat 4:3 8 inch bevalt mij ook zeer goed, vind de ipad in elk geval iets te zwaar. Je moet natuurlijk wel genoegen nemen met een resistief scherm wat ook nog eens van veel minder kwaliteit is dan dat van een ipad of galaxy tab, maar wat wil je voor 150 euro zonder verzendkosten. De wits a81e heeft weer andere voordelen ondanks zijn geringere stabiliteit b.v. formaat, je kunt hem net als de
galaxytab makkelijk in een hand houden en zijn verwisselbare batterij.
Als ik je mag adviseren geeen rockchip, evt. telechip arm11 maar de cortex a8 en a9 armv7 processoren zijn momenteel nog het allerbest, men zegt zeker 3 keer zo snel als arm11.
Tenslotte de tablet met de i.mx515 freescale processor schijnt in twee uitvoeringen voor te komen een goede en een slechte met dezelfde specificaties. Deze die ik heb komt van merimobiles evenals de wits. Ik had een andere 8 inch van een andere verkoper die aan de buitenkant niet precies hetzelfde was en waarvan ik ook geen levensteken heb gezien. Is weer onderweg terug naar china.
En echt tenslotte, de i.mx515 heeft een zeeer gevoelig resistief scherm dat je haast net zo kunt bedienen als de ipad, galaxy enz. dus zonder stylus en als je wilt haast zonder nagel.
Bedankt voor deze uitstekende feedback (ik realiseer me ook net dat je hier ook in dezelfde thread aan het posten bent :P : http://www.androidtablets...-get-what-avoid-2.html)..

ik heb inmiddels van merimobiles te horen gekregen dat de app market voor de 8 inch er ook aan zit te komen, maar ze zeggen ook dat het met de ondersteuning van de Wits (iig voorlopig) veel beter geregeld is..

Het lijken mij dus allebei wel goede apparaten.. Welke zou jij kiezen van deze 2 als je er een moest kiezen? En gaat typen ook redelijk op beide tabs? (remote desktoppen lijkt me ook erg handig met zo'n tablet.. ik zag dat er al verschillende apps voor zijn).

Ik heb momenteel eigenlijk de neiging om eerst de Wits te halen, en dan zodra die 8 incher zich heeft bewezen (app market fixed, firmware updates, android 2.3, 3.0 enz) die ook nog halen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@Windkracht13: wat zijn die tegenstrijdige berichten dan?

ik zou er nog even 100 euro bij sparen en minimaal een mobii 10" kopen, dan heb je android 2.2, een fatsoenlijke cpu en een capacitief scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met vel aandacht vrijwel alle posts in dit topic gelezen!
Ben op zoek naar een Android tablet en wil niet te veel geld uitgeven (<300).
Ik ben al een stuk wijzer geworden.
Het lijkt er op dat wanneer je een tablet wilt die nog interessant is in 2012, dat je dan op zoek moet naar deze minimale specs:
- Tegra 2
- ARM A8
- 512mb RAM
Dit ivm met de minimale systeemeisen voor Android 3.0, en als je 3D games wilt spelen op je tablet.
Nu vermoed ik dat de prijzenslag na de kerst zal plaatsvinden en dat begin 2011 meer tablets in Nederland te verkrijgen zullen zijn. Daarnaast liggen er dan ook nieuwe modellen in de schappen met interessante specs.
Ik zou dus zeggen dat wanneer je NU een tablet koopt, je beter een cheap modelletje kan aanschaffen voor minder dan 200 euro, en dan even wachten tot de lente/zomer van 2011 om vervolgens over te stappen op een nieuwe krachtpatser.
Heb ik dit zo goed samengevat?

Ok, dan nu mijn eisen. Ik ben zelf niet bepaald een tweaker, maar meer een developer.
Mijn plan is om spellen te bouwen voor Android en iPad/iPhone. Een iPhone heb ik en ik zal over een tijdje ook een iPad aanschaffen.
Mijn voorkeur gaat voor mezelf echter uit naar Android.
Op dit moment heb ik een hoop games in Java en die ga ik porten naar Android.
Dit is al met al wat ik wil kunnen op mijn tablet:
- standaard dingen als e-mail en nieuws lezen
- filmpje kijken (hoeft niet per se vol HD te zijn)
- browsen op internet
- games spelen
- apps downloaden
- apps ontwikkelen
Niet heel veel dus.
Dan zit ik met de afmeting. Ik gebruik mijn iPhone erg veel maar vind het scherm echt te klein.
Een 10 inch scherm lijkt me wel weer wat groot, maar voelt wel meer aan als een volwaardig apparaat dat ik naast mijn laptop kan neerzetten om er makkelijk op te werken.

Wat raden jullie mij aan om NU aan te schaffen?
En weten jullie misschien een manier om mijn Java Applets op Android te runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik zou voor een tegra tablet gaan, dus de mobii 10" of de folio

maar het beste is nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de POV Mobii 10'' tablet, en dan vooral vanwege de Tegra chip en 512mb RAM. Enige minpuntje zou kunnen zijn dat de Android Market ontbreekt, maar daar komt vast wel een hack voor zoals bij de Archos en een paar andere tablets. Ik wou oorspronkelijk gaan voor een Archos 101, maar vanwege het feit dat ik er constant naast grijp omdat dat kreng nergens lang op voorraad is, kijk ik naar een alternatief zoals de POV Mobii, vooral omdat deze tablet dus misschien een upgrade naar Honeycomb aan zou kunnen, iets dat de Archos hoogstwaarschijnlijk niet aan zal kunnen ivm 256mb RAM en geen Tegra chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

XanderDrake

Build the future!

Cooler_King schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:26:
- Heeft Flash meerwaarde? Youtube werkt ook zonder flash inmiddels?
Ik zou zeggen van wel. Youtube is in de pocket bij bijna elk mobiel apparaat tegenwoordig, maar er zijn nog tientallen andere players van streaming video waar je nog wel flash support voor nodig hebt. Verder zijn er soms sites die je niet fatsoenlijk kan navigeren zonder flash. En natuurlijk games, games games games en nog eens games waar je flash voor nodig hebt ;)
- Is de Cortex A8 is dus heel veel beter dan TCC8902?
Simpelweg ja. Cortex A8 is een chipset ontwerp van ARM, gelicenceerd aan andere producenten (zoals Telechips). Een vrij snel ontwerp en behoorlijk efficient, rekent ongeveer 2 MIPS (millions of instructions per second ) per mhz. Er zijn betere zoals Cortex A9 (nVidia Tegra 2). De TCC8902 is gebaseerd op een ouder design, ARM1176. Die vind je terug in de vroegâr populaire Qualcomm MSM7200 chipset van de Daimond HD. Dit design doet ongeveer 1,25 MIPS per mhz.
dat de Cortex cpu zich minder goed leent voor Android..
Nee dat lijkt me niet het geval. Ik heb het gevoel dat Android op alles kan draaien, incluus je magnetron als je je best doet ;)
en de TCC8902 heeft hardware decoding en de Cortex niet?
Klopt! dit is een essentieel voordeel van Telechip tablets. Daarnaast hebben zover ik weet Telechip altijd HDMI en de Cortex tablets opvallend vaak niet. Dus uiteindelijk is een Telechip tablet meer geschikt voor multimedia en een Cortex tablet meer voor browsen en gamen.

Ik ga voor de Telechips trouwens. Ze zijn namelijk vaak een stuk goedkoper!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bedankt voor de feedback.. maar ik dacht dat die TCC8902-ers allemaal android 2.1 draaien en dus ook geen flash ondersteunen?

Welke Telechips tablet heb je op het oog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
De ontwikkelingen van de folio 100 gaan trouwens zeer snel op xda! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Cooler_King schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor deze uitstekende feedback (ik realiseer me ook net dat je hier ook in dezelfde thread aan het posten bent :P : http://www.androidtablets...-get-what-avoid-2.html)..

ik heb inmiddels van merimobiles te horen gekregen dat de app market voor de 8 inch er ook aan zit te komen, maar ze zeggen ook dat het met de ondersteuning van de Wits (iig voorlopig) veel beter geregeld is..

Het lijken mij dus allebei wel goede apparaten.. Welke zou jij kiezen van deze 2 als je er een moest kiezen? En gaat typen ook redelijk op beide tabs? (remote desktoppen lijkt me ook erg handig met zo'n tablet.. ik zag dat er al verschillende apps voor zijn).

Ik heb momenteel eigenlijk de neiging om eerst de Wits te halen, en dan zodra die 8 incher zich heeft bewezen (app market fixed, firmware updates, android 2.3, 3.0 enz) die ook nog halen.

Alvast bedankt
Als ik er nu 1 zou moeten kiezen dan nam ik de herotab, die toch beter doet waar hij voor bedoelt is. De android market mis ik niet direct, en in de chinese market zit k-9 mail, laadt onmiddellijk je gmail accounts, (heb ik niet nodig want ik laat gmail doorsturen naar yahoo mail waarvan de app te downloaden is), z4root nou ja enz. Dan heb je de andapp store nog, de slide me store, kortom er is nog keus genoeg en anders pluk je een apk van internet. Ik reken niet al te veel op nieuwe firmware waarop ik zoals hij presteert niet zit te wachten, of een upgrade naar gingerbread of zelfs honeycomb.
De android market is op de wits wel simpel te voorschijn te toveren maar dit is niet de nieuwste versie die ik b.v. op mijn galaxy s heb. Ik heb beide tablets gekocht om de processor die m.i. niet onder doet voor de hummingbird in mijn galaxy s en de apple a4 in de ipad.
Nog een voordeel van de herotab, zijn accelerometer, 270 graden en ik was wat ik al postte blij verrast met zijn zeer gevoelige resistieve touchscreen.
Tenslotte zowel de wits als de herotab houden het plm. 3 uur vol op een batterij lading dus als dat veel te weinig is zou ik ze niet beide kopen maar voor dat geld kun je waarschijnlijk 1 notion ink adam kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik zag net dat er al een firmware project aan de gang is voor de 8 inch Cortex: http://www.slatedroid.com...project-sl-a8-tablet.html , dus met de support zal het toch wel goed komen.. Qua specs is hij ook gewoon beter dan de Wits (1 ghz underclocked naar 800mhz ipv 600mhz overclocked naar 800 en 512 mb ipv 256)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
ja oke was ik even vergeten inderdaad is 512 een groot voordeel t.o.v 256, de wits loopt nog wel eens snel tegen te weinig geheugen aan, en 512 schijnt ook een must te zijn voor gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep helemaal gelijk dat 512ram veel beter is op mijn wits loopt het geheugen te vlug vol,maar voor voorlopig toestel ben ik tevreden ,na de kerst zowie zo een nieuwe en zeker een capacitief scherm,is een must voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

LightYears schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:03:
heb van het weekend even kunnen kijken naar een toshiba folio 100 en vooral de matige inkijkhoek viel me behoorlijk tegen. Hoe is de inkijkhoek van de Archos (zowel de 101 ls de 70)? Ik heb nog steeds een 101 in order staan maar na dit weekend begin ik zwaar te twijfelen of ik zo'n apparaat nog wel wil hebben. Ik ken android en ik weet hoe ik er mee om moet gaan maar wat die folio liet zien, diep diep triest.
Dit is een betere plek misschien. Hopelijk had ik gewoon een slechte versie in handen maar wat ik had gezien en mee had mogen werken was echt te dramatisch, zelfs recht voor me houdend kon ik niet gewoon naar het scherm kijken zonder iets te missen. Daarnaast had ik meer problemen met het installeren en "werkend" (lees crashend) krijgen van bepaalde apps.

Ik lees dat de meesten hier wel tevreden zijn over de folio, maar goed

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Cooler_King schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:49:

Deze heb ik al getest en werkt heel erg goed. Market is aan te zetten en een firmware waar Market al werkt komt binnenkort uit. Rockchips moet je nu gewoon vermijden. Je hele tablet ervaring is anders als je met die trage processor werkt. Binnenkort hoop ik weer nieuwe tablets via een SK actie te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Cooler_King schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:15:
Bedankt voor de feedback.. maar ik dacht dat die TCC8902-ers allemaal android 2.1 draaien en dus ook geen flash ondersteunen?
Naja, Android 2.2 is vereist voor Flash, maar daarmee heb je geen garantie dat je ook daadwerkelijk flash kan draaien ;) Veel oudere apparaten hebben zeker baad bij 2.2, vanwege de nieuwe JIT compiler, maar daar kan je geen flash games op spelen hoor!
Welke Telechips tablet heb je op het oog dan?
Deze om precies te zijn: http://cgi.ebay.nl/NEW-7-...Nov05&hash=item3f048102f2
Ik vind het wel mooi. De chipset is beroemder dan elk OEM sticker merkje dat ze er op kunnen plakken, dus maken ze er maar gewoon Telechip 8902 android tablet van ;) Er zitten ook 3G opties in, maar ik denk niet intern (hoewel ze het er wel bij vermelden). Normaliter zou 3G ondersteuning de tablet veeeel duurder maken.

€120 incl verzenden en klaar. Goedkoper en beter dan de PoV 7" Mobii.

Over die tablet gesproken, vermijdt inderdaad alles wat op Rockchip draait. De Rockchip zelf is ontworpen rond het arm926 design en das echt k*t met peren. Oud, ouder dan de chipsets van 3 jaar oude smartphones!
kiddyl schreef op maandag 29 november 2010 @ 01:30:
Binnenkort hoop ik weer nieuwe tablets via een SK actie te leveren.
Woei :) ben benieuwd wat je kan regelen kiddyl. Ik hoop op lekker goedkope Telechips!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
1 nieuwe Telechips, maar de CortexA8 tablets zijn eigenlijk veel aantrekkelijker. Die lopen mee met de nieuwste mobieltjes kwa rekenkracht terwijl de Telechips op zich wel voldoen, maar toch iets achter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

kiddyl schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:28:
1 nieuwe Telechips, maar de CortexA8 tablets zijn eigenlijk veel aantrekkelijker. Die lopen mee met de nieuwste mobieltjes kwa rekenkracht terwijl de Telechips op zich wel voldoen, maar toch iets achter lopen.
Ja ergens heb je gelijk dat je pas bij een Cortex A8 pas voldoende rekenkracht hebt, maar ik wil wel degelijke 1080P support en HDMI, iets waar Telechips in excelleert. Als een Cortex tablet dat kan doen voor een nominale prijs die niet veel hoger is dan een Telechips tablet (lees: €120+) dan zal ik het zeker overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De SK actie is sneller open dan ik dacht. Onder mijn bericht staat een linkje, maar het is niet toegestaan om actief te adverteren op GoT. Ik probeer aan de beste prijzen te komen en de nieuwste tablets.

1080P support is helaas op papier. Zelf heb ik getest met meerdere bronnen en niet elke 1080P source wordt voldoende vloeiend afgespeeld. De CortexA8 ga ik ook testen met 1080P bronnen. Morgen krijg ik een apparaat binnen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@kiddyl, wat is de levertermijn voor die Android 2.2 8" Tablet, en hoeveel bedragen de verzendkosten?

Ik heb nog nooit iets via SK gedaan, maar ik ken wel wat geinteresseerden voor die 8 inch (waaronder mijzelf).. via merimobiles is ie ~185 incl snelle verzendoptie, dus ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 29-11-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerke
  • Laatst online: 21:27
@kiddyl, zit er een capacitief scherm op die Android 2.2 8" Tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Kan die ook anders verzonden worden, ik vind de verzendkosten iets van, nou,nou :)
De verzendkosten zijn 30 euries, wordt verzonden via DHL...

Ik wil nl de Android 2.2 8" Tablet bestellen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Windkracht13 op 29-11-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Windkracht13 schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:03:
Kan die ook anders verzonden worden, ik vind de verzendkosten iets van, nou,nou :)
De verzendkosten zijn 30 euries, wordt verzonden via DHL...
Dat vond ik nou ook. Maar ik begrijp dat ergens ook wel: ik kan me niet voorstellen dat de standaard Chinese pakketpost zo snel en zorgvuldig met je tablet omgaat als DHL/UPS e.d.

Kiddyl, jij kent je weg in China, kan je ons eens uitleggen hoe het komt dat veel Chinese handelaren zo ontzettend goedkoop dingen kunnen sturen naar NL? Ik sta vaak met mond open als ik iets kleins bestel van Ebay, ik zie soms een paar cent als verzendkosten staan! Alleen al de arbeidskosten van de postbode in NL zou een paar keer die verzendkosten moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De overheid stimuleert de export naar het buitenland, zodoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Er zijn ook plekken waar je hem met gratis verzending kan krijgen, maar dat kan meerdere weken duren.. 30 euro voor DHL is standaard tarief vanuit China en dan heb je heb normaal gesproken in 3-6 dagen.. ik weet alleen niet hoe het dan met een evt. importheffing zit (via merimobiles loop je dat risico wel).. enfin, even afwachten welke termijn kiddyl in gedachte heeft en als me dat te lang duurt bestel ik hem gewoon bij een shop

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 29-11-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Die 30 euries zijn nou,nou, maar op Ebay is deze niet goedkoper te krijgen...
Het is dus niet eens zo'n slechte deal, die Kiddyl aanbied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de POV Mobii 10" kan ik nog weinig reviews vinden. Maar het schijnt dat de POV Mobii 10" dezelfde hardware heeft als de Advent Vega. En hier is al meer over te vinden.

Gebruikers geven de Advent Vega de volgende beoordelingen:
- met de standaard rom: 5 / 10
- met de custom rom R3: 9 / 10
bron: http://android.modaco.com/lofiversion/index.php/t324144.html

op GoT doen we niet aan reclame voor dit soort dingen

Review van de Vega: http://www.electricpig.co.uk/2010/11/29/advent-vega-review/

Ik heb dus het idee, en daarom haal ik de Vega er bij, dat alles wat er over de Vega gezegd/geschreven wordt, ook voor de POV Mobii 10" geldt.

Maar ik zeer benieuwd naar de ervaringen van tweakers-gebruikers. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 29-11-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bij merimobiles is de 8 inch 10 euro duurder incl. verzend dan de inkoopactie, maar dan krijg je er wel een leather case en opvouwbaar toetsenbord (in november) bij: http://www.merimobiles.co...sh_10_1_80_p/meri0532.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
persoonlijke afspraken over leveringen en verkoop horen hier niet

[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 29-11-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
*weg

[ Voor 119% gewijzigd door Bullet NL op 29-11-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

maken van dit soort afspraken doe je maar via DM

[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 29-11-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:We gaan nu weer ontopic verder, dit is geen levertijden of handel topic. Berichten die niet aan de eisen voldoen worden zonder verdere mededeling verwijderd.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

eerke schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:36:
@kiddyl, zit er een capacitief scherm op die Android 2.2 8" Tablet?
Screen
8" resistive touch screen
WVGA 800*600px

neen dus

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WVGA = 800x480...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Al mensen die ervaring hebben met de POV Mobii 10'' met Tegra chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
deze kwam ik op een chinese site tegen, interessant voor 300- 400 dollar, maar na contact met de verkoper moest deze toch 538 dollar kosten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 17:31
janesh schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:32:
deze kwam ik op een chinese site tegen, interessant voor 300- 400 dollar, maar na contact met de verkoper moest deze toch 538 dollar kosten :-(
Ik denk dat je beter voor de Herotab m802 kan gaan. Ongeveer dezelfde specs en een zeer gevoelig resistief scherm. Belachelijke prijs overigens voor die ander. Die Chinezen krijgen het een beetje in hun bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat er best veel Nederlanders de flytouch 2 hebben gekocht via aliexpres. Als het goed is staat er morgen mijn tegoed op mijn paypal account. nu ben ik wel een beetje huiverig om te kopen via internet in het buitenland. Nu heb ik nog een paar vraagjes:

heeft iemand ervaring met deze koper:

http://www.aliexpress.com...REGISTER-wholesalers.html

Of zijn er mensen die ervaring hebben met andere aanbieders?

Moet er nog invoerrechten worden betaald? En hoe gaat dat in zijn werk.

Ook zie ik dat er een licentie bij zit. de een zegt dat het er bij zit en bij de andere zie je er niks van in de advertentie. heb je deze ook nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Je kan het ook via deze site doen, hoef je je geen zorgen te maken over al dat soort zaken!

http://samenkopen.net/action_product/539531/607563

Oh, die is al genoemd hierboven :X :o

[ Voor 12% gewijzigd door bredend op 30-11-2010 01:22 . Reden: de rest van het topic gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Justinovitch schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:15:
Al mensen die ervaring hebben met de POV Mobii 10'' met Tegra chip?
Als ik op tijd thuis ben heb ik de Mobbi 10" vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
wortelsoft schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 06:35:
[...]

Als ik op tijd thuis ben heb ik de Mobbi 10" vanavond.
Hoe wat waar?

Ben ook wel heel geinteresseerd in deze tablets, naast de 7 en 10 inch versies van archos... Probeer het jaar nog uit te zitten om te zien wat er nog beschikbaar komt voor het einde van het jaar maar het valt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:16:
Zie dat er best veel Nederlanders de flytouch 2 hebben gekocht via aliexpres. Als het goed is staat er morgen mijn tegoed op mijn paypal account. nu ben ik wel een beetje huiverig om te kopen via internet in het buitenland. Nu heb ik nog een paar vraagjes:

heeft iemand ervaring met deze koper:

http://www.aliexpress.com...REGISTER-wholesalers.html

Of zijn er mensen die ervaring hebben met andere aanbieders?

Moet er nog invoerrechten worden betaald? En hoe gaat dat in zijn werk.

Ook zie ik dat er een licentie bij zit. de een zegt dat het er bij zit en bij de andere zie je er niks van in de advertentie. heb je deze ook nodig?
Ik heb mijn flybook hier besteld:
http://www.aliexpress.com...NTER-NET-WIFI-3G-GPS.html

Als het goed is moet ik 'm deze week krijgen. Volgens mij zijn er ook een paar andere tweakers die hun flybook hier vandaan hebben.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Zit in die flytouch de 3G optie ingebouwd, of gebruiken via dongel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

m0ridin schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:34:
[...]

Hoe wat waar?

Ben ook wel heel geinteresseerd in deze tablets, naast de 7 en 10 inch versies van archos... Probeer het jaar nog uit te zitten om te zien wat er nog beschikbaar komt voor het einde van het jaar maar het valt niet mee.
Ik had 'm al eerder aangegeven, maar op verzoek nogmaals :)

http://www.modern.nl/Comp...0-inch-ANDROID/99/015478/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Heeft iemand zijn Nationite Rocktab 4GB/8GB white al ontvangen van MP4nation.net ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rocktabs zou ik vermijden. Verouderde cpu en chipset. Vaak kan je voor luttele euros meer een Telechips tablet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
XanderDrake schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:40:
Rocktabs zou ik vermijden. Verouderde cpu en chipset. Vaak kan je voor luttele euros meer een Telechips tablet halen.
Met respect ;

Daar gaat het toch helemaal niet om ? Er zijn een viertal tweakers die deze ergens in September hebben
ge-preordered ik vroeg me af of iemand hem al in huis had. Ik in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:42:
[...]

Daar gaat het toch helemaal niet om ? Er zijn een viertal tweakers die deze ergens in September hebben ge-preordered ik vroeg me af of iemand hem al in huis had. Ik in ieder geval nog niet.
Ik wilde hem ook pre orderen, Maar omdat nog niemand hem binnen 2 weken thuis had heb ik het maar niet gedaan. Duurt wel erg lang hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Oh excuses, had dit compleet gemist... Maar ziet er erg interessant uit zeg... *Twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bovenstaande inmiddels binnen. Nog geen tijd gehad om er goed naar te kijken, maar wat me al meteen irriteert is dat er qua kabels niets is meegeleverd op een AC adapter na (standaard aansluiting dus geen usb). Net naar mediamarkt geweest voor een usb kabel, maar daar vertelden ze me dat de usb aansluiting puur voor memory sticks is ipv connectie met pc. Iets van miniusb aansluiting kan ik niet vinden. Nu las ik net in de handleiding iets van een dock (lange platte aansluiting zit idd onderaan het apparaat), maar wederom is deze niet meegeleverd en kan er op internet niets van vinden. Geen out-of-the-box pc connectie dus.. SD-kaartje zit er overigens ook niet bij

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:50:
Ik heb bovenstaande inmiddels binnen. Nog geen tijd gehad om er goed naar te kijken, maar wat me al meteen irriteert is dat er qua kabels niets is meegeleverd op een AC adapter na (standaard aansluiting dus geen usb). Net naar mediamarkt geweest voor een usb kabel, maar daar vertelden ze me dat de usb aansluiting puur voor memory sticks is ipv connectie met pc. Iets van miniusb aansluiting kan ik niet vinden. Nu las ik net in de handleiding iets van een dock (lange platte aansluiting zit idd onderaan het apparaat), maar wederom is deze niet meegeleverd en kan er op internet niets van vinden. Geen out-of-the-box pc connectie dus.. SD-kaartje zit er overigens ook niet bij
je hebt het over de Mobii of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, die van modern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:22:
Heeft iemand zijn Nationite Rocktab 4GB/8GB white al ontvangen van MP4nation.net ??
Het laatste wat ik er van gehoord heb is het gewicht van mijn pakket:

The comments for your order are: 881.6

Dat was gisteren, ik verwacht hem een dezer dagen wel thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Waarom zou je hem precies met de pc willen verbinden? Via usb that is...

Verder ook niet verrassend dat er geen SD kaartje bij zit, kun je wel gewoon werken zonder SD kaart of is hij dan ook echt niet functioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Ik wou even laten weten dat ik bezig ben met een nieuwe versie van de TS, die ik in een nieuw topic online ga zetten, aangezien we in dit deeltje ook al bijna aan de 1000 posts zitten.

Het idee was om het lijstje tablets dat we nu in de TS hebben staan weg te gooien, en te vervangen door een soort van BBG, voor verschillende categorieën/prijsniveaus een tablet die de moeite waard is, met een aantal prijzen erbij. Naast deze BBG nog een paar kopjes mbt koopadvies, de market en dat soort zaken.

Wat vinden jullie van dit idee? Een lijst met tablets bijhouden is immers niet te doen, en aangezien ik de markt een tijdje al niet meer heb gevolgd weet ik ook niet wat er precies allemaal te koop is. Daarom lijkt een BBG mij verstandiger.

Zelf zat ik te denken aan de volgende categorieën:

Onder de €150 - Budgetklasse. Voor mensen die een eerste tablet zoeken, of geen grote bedragen over hebben voor een hebbedingetje als een tablet.

Tussen de 150 en 350 - Middenklasse. Leuke tablets, die qua prestaties ook niet mis zijn. De klasse van de meeste hier in nederland te verkrijgen tablets, dus voor mensen die niet de moeite willen nemen een tablet uit China te halen.

Boven de 350 - De categorie van de duurdere tablets natuurlijk, waar de Galaxy Tab vooralsnog de gedoodverfde winnaar lijkt, maar waar de komende tijd wel een hoop extra tablets in uitkomen. Hoor ik daar een Notion Ink Adam?

Speciale Tablets - Tablets die niet de meeste value-for-money binnen hun klasse bieden, maar toch om een of andere reden het vermelden waard zijn. Denk aan een 3G modem, 14" scherm of andere speciale zaken. Ik zal hier denk ik meerdere tablets in zetten, omdat hier niet echt een "winnaar" in aan te wijzen is, maar dat zien we nog wel.

En daar heb ik jullie hulp wel bij nodig. Ik kan de TS wel updaten, maar ik wil wel graag weten wat jullie zien als de beste tablets binnen een bepaalde categorie. Mocht je ideeën of tips hebben qua BBG tablets, zet ze hier in het topic, of stuur ze mij via DM . Die laatste heeft mijn voorkeur, zo weet je in ieder geval zeker dat ik ze lees.

Ik ben ondertussen al druk aan het schrijven, dus een dezer dagen zal ik een Deel 3 aanmaken, met de nieuwe TS er in. Hou vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

cool! Daar wil ik wel meer van weten :) USB kabel zit meestal bij het accessoire die je eraan wil koppelen (telefoon of zo). Maar hij heeft dus geen USB 'slave' poort voor aan de PC te koppelen...dan maar via WiFi? Via Astro (file manager) kun je volgens mij er wel bij...

laat maar weten hoe hij draait aub...zitten veel mensen op te wachten hier denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

een Best Buy Guide lijkt me geweldig inderdaad! Maar dan moeten ook nieuwe aangevuld (kunnen) worden?
misschien middels een in te vullen template en mailen naar jou?

[ Voor 12% gewijzigd door Boy op 30-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Boy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:15:
[...]

een Best Buy Guide lijkt me geweldig inderdaad! Maar dan moeten ook nieuwe aangevuld (kunnen) worden?
misschien middels een in te vullen template en mailen naar jou?
Ik zou even een template in elkaar kunnen draaien natuurlijk, maar zo heel erg uitgebreid hoeft dat van mij niet :) ik ben in feite al tevreden met de naam van de tablet en een linkje met een beschrijving en een prijs. En via DM is prettiger natuurlijk, dan krijg ik ze zowel in mn inbox hier als in mn mailbox :)

Het zou wel erg prettig zijn als die prijs ook meteen de voordeligste prijs is die men kan vinden, maar dat kan eventueel nog wel geregeld worden in het nieuwe topic. Dan neem ik een lijstje met veel voorkomende winkels op (allpmp, mp4nation, merimobiles, ipmart, enzovoorts), waar je dan even zelf de laagste prijs uit moet zoeken.

Maar voor de duidelijkheid, ik ben nu dus al op zoek naar een paar tablets voor de TS, dus als je ideeën hebt, laat maar komen :) Mijn DM inbox staat open, en ik zal het topic vanmiddag ook nog wel een paar keer checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@moridin
Ik ben developer, dus wilde graag eea uitproberen. Daarnaast zou het handig zijn om meteen mp3's en films over te pompen. Via mn desire gebruik ik ook wel eens usb tethering, maar dat zal hier niet van toepassing zijn. Er is op te werken zonder SD maar hij geeft wel meldingen dat die niet geinstalleerd is bij bv de camera toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:13:
[...]

cool! Daar wil ik wel meer van weten :) USB kabel zit meestal bij het accessoire die je eraan wil koppelen (telefoon of zo). Maar hij heeft dus geen USB 'slave' poort voor aan de PC te koppelen...dan maar via WiFi? Via Astro (file manager) kun je volgens mij er wel bij...

laat maar weten hoe hij draait aub...zitten veel mensen op te wachten hier denk ik ;)
ik neem aan dat het dezelfde usb kabels zijn die je gebruikt voor je telefoon. Die heeft bijna iedereen toch wel?
Is het mini usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een normale USB aansluiting op (geen mini usb), maar bij mediamarkt vertelden ze dat deze alleen gebruikt kan worden om memory sticks op de tablet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:27:
@moridin
Ik ben developer, dus wilde graag eea uitproberen. Daarnaast zou het handig zijn om meteen mp3's en films over te pompen. Via mn desire gebruik ik ook wel eens usb tethering, maar dat zal hier niet van toepassing zijn. Er is op te werken zonder SD maar hij geeft wel meldingen dat die niet geinstalleerd is bij bv de camera toepassing.
Ah, ik snap hem :) En inderdaad het is wel handiger dan met die geheugenkaartjes klooien wat bezet overzetten maar niet onoverkomelijk...

Hoe dan ook, heb er net ook maar 1 besteld. Had even modern gemailed en die wisten te melden dat ze er nog zo'n 90 op voorraad hadden... Nu nog een SD kaartje uitzoeken en dan lekker spelen... Eens zien of dit ten koste gaat van het aanstaan van de computer.

Wat ik ook wel fijn vond is dat je android apps gekoppeld zijn aan je gmail account en je ze verder op meerdere devices mag installeren. Scheelt toch weer aangezien ik ondertussen een redelijk aantal apps heb aangeschaft voor mijn Galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Drie tablets om te testen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wc5uz0u4poJkkZNxD6DnGV1R/full.jpg

Zijn 3 8" tablets van drie verschillende fabrieken met alledrie de iMX515 chipset. Bouwkwaliteit verschilt een heel klein beetje, maar er is er 1 de beste.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IA8XyhP9tstxsNlbBKriEx5a/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door kiddyl op 30-11-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:46:
[...]
Wat ik ook wel fijn vond is dat je android apps gekoppeld zijn aan je gmail account en je ze verder op meerdere devices mag installeren. Scheelt toch weer aangezien ik ondertussen een redelijk aantal apps heb aangeschaft voor mijn Galaxy S.
Let wel dat Android Market er niet op staat, zie ook
http://www.pointofview-online.com/club/FAQ.html

Ik heb daar overigens ook eea gevonden over aansluiting met PC, ik begin me echt af te vragen of ze me wel goed voorgelicht hebben bij MM..

[edit] dit lijkt overigens de FAQ voor de 7 inch versie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
kiddyl schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:48:
Zijn 3 8" tablets van drie verschillende fabrieken met alledrie de iMX515 chipset. Bouwkwaliteit verschilt een heel klein beetje, maar er is er 1 de beste.
Ik zie dat je de middelste hebt gekozen omdat die de beste luidsprekers had, maar hoe zit het eigenlijk met de accu's? De linkse M802 heeft volgens mij iig een 4200mah batterij.. de andere varianten die ik ben tegengekomen (met 2 luidsprekers) hadden 3800mah of 2800mah.. Die 2800mah (wat ook op pandawill.com wordt aangeboden) zou al direct moeten afvallen, want daar haal je maar een paar uur mee... Hopelijk is dat dus niet die middelste

[ Voor 41% gewijzigd door Cooler_King op 30-11-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:09:
[...]

Let wel dat Android Market er niet op staat, zie ook
http://www.pointofview-online.com/club/FAQ.html

Ik heb daar overigens ook eea gevonden over aansluiting met PC, ik begin me echt af te vragen of ze me wel goed voorgelicht hebben bij MM..

[edit] dit lijkt overigens de FAQ voor de 7 inch versie
Dat weet ik inderdaad, maar hoop dat OF de market er wel opkomt via via en anders is er misschien via de SD kaart wel het een en ander op te krijgen (als ik het op de een backup via titanium en titanium op die tablet weet te krijgen...).

Maar dat zien we dan allemaal wel, zie het meer als een handig internet en speelding voor op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Komt die Mobii TEGRA Tablet 10.2'' nog een keer aan bij iemand? Ik kan echt niet wachten op de eerste review. Ik heb de site van Modern vandaag al 4 keer bezocht en wilde elke keer weer bestellen maar blijf twijfelen.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
migros schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:46:
Komt die Mobii TEGRA Tablet 10.2'' nog een keer aan bij iemand? Ik kan echt niet wachten op de eerste review. Ik heb de site van Modern vandaag al 4 keer bezocht en wilde elke keer weer bestellen maar blijf twijfelen.
Hopelijk krijg ik hem morgen... Heb hem vandaag besteld, hij is op voorraad en voor 19:30 besteld is de volgende dag in huis.
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden voor de Archos 70/101 mogen hier.