Ik wacht liever op de Advent Vega dan de Folio te kopen. Beide Tegra 2 chipset maar de Vega kost een goeie 100 euro minder.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:08:
[...]
Die folio 100 bleek bij engadget nogal tegen te vallen. Al moeten we tot een juiste beoordeling beter wachten op een final versie.
Meer power is altijd welkom misschien is dat het verschil tussen net niet en soepel werken.
dat het 1080p kan weergeven is ook mooi meegenomen al moet je wel in achter hoofd nemen dat de max bitstream van de tegra 2 20 mb/s lijkt te zijn. En dat is voor een 1080p film niet uitzonderlijk veel.
75 euro extra waard? ik denk het wel. Maar voor de folio? daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Ben bij de mediamarkt en saturn geweest in Utrecht, enige wat ze daar hebben is de Galaxy Tab en de iPad.
Even met beide zitten spelen, De Tab heeft best een aardige bouwkwaliteit, maar was eigenlijk helemaal niet zo te spreken over de snelheid van het apparaat, zeker niet voor dat geld. Haperde behoorlijk vond ik. Zeker als ik het met de iPad (van 250 euro minder) vergelijk. Maarja, ondanks dat ik de iPad meesterlijk snappy vind (vergeleken met de Tab) wil ik geen iPad. Het formaat van de Tab vind ik dan wel weer heel fijn.
Ik weet wel dat ik het apparaat eerst wil uitproberen voordat ik tot een koop over ga, heb ik besloten. Blijkbaar heeft iedereen een andere ervaring vwb snappy/snelheid.
Even met beide zitten spelen, De Tab heeft best een aardige bouwkwaliteit, maar was eigenlijk helemaal niet zo te spreken over de snelheid van het apparaat, zeker niet voor dat geld. Haperde behoorlijk vond ik. Zeker als ik het met de iPad (van 250 euro minder) vergelijk. Maarja, ondanks dat ik de iPad meesterlijk snappy vind (vergeleken met de Tab) wil ik geen iPad. Het formaat van de Tab vind ik dan wel weer heel fijn.
Ik weet wel dat ik het apparaat eerst wil uitproberen voordat ik tot een koop over ga, heb ik besloten. Blijkbaar heeft iedereen een andere ervaring vwb snappy/snelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 08-11-2010 15:32 ]
Goed dat ik dit weet, moet ik al niet de moeite doen om bij een saturn of mediamarkt binnen te springen. (Ik veronderstel dat deze ketens gebruik maken van hetzelfde distributiekanaal, en dus beide rond dezelfde periode over een nieuw product beschikken).rinkel schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:31:
Ben bij de mediamarkt en saturn geweest in Utrecht, enige wat ze daar hebben is de Galaxy Tab en de iPad.
Eens bij de selection gaan kijken dus
Is ook een kwestie van de launcher / geinstalleerde zut natuurlijk =)rinkel schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:31:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Uiteraard, toch vind ik het knap van apple dat een apparaat wat al zo lang meegaat, kwa gevoel de nieuwere apparaten (Tab in dit geval) nog steeds naar de kroon steekt. Uiteraard zou het kunnen dat apps (3d games, video) wel soepeler werken op de Tab... geen idee.CLB schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:41:
[...]
Is ook een kwestie van de launcher / geinstalleerde zut natuurlijk =)
Ik ga zeker wachten op de Archos 70, dat ding heeft een wat lagere resolutie, misschien dat dat wat meer snelheid geeft. En de prijs is natuurlijk een groot pluspunt.
Edit:
Ik herinner me ineens dat de Tab een actieve achtergrond aan had staan, ik wou die nog uitzetten, maar vergeten. Dat scheelt natuurlijk ook een enorme berg.
Het in en uitzoomen/pinchen ging overigens wel heel snappy. Niet echt een groot verschil met de iPad.
[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 08-11-2010 15:53 ]
Apple en iOS zijn gewoon heel anders geprogrammeerd dan Android.. dat doen ze zeker goed..
Zelf vond ik de Galaxy Tab vrij snappy en filmpjes van de Archos 70 laten mij ook niet denken: hmm kut...
Afwachten, afwachten... Het Archos 70 / 101 topic gaat binnen een uurtje online denk ik zo.. nog ff coden!
Zelf vond ik de Galaxy Tab vrij snappy en filmpjes van de Archos 70 laten mij ook niet denken: hmm kut...
Afwachten, afwachten... Het Archos 70 / 101 topic gaat binnen een uurtje online denk ik zo.. nog ff coden!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Leuk, hoewel ik totaal verkocht ben door de Folio begin ik nu toch wel te twijfelen.CLB schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:48:
Apple en iOS zijn gewoon heel anders geprogrammeerd dan Android.. dat doen ze zeker goed..
Iedereen is super enthousiast over de twee nieuwe Archos tablets, terwijl ik tot hier toe nog niets speciaals over de Folio heb gehoord.
Here we go, een heel eigen topic voor de archos 70 / 101: Archos 70 / 101 internet tablets

Verwijderd
mooi ! ik zat eerst te twijfelen of ik de archos zou nemen maar ik wacht toch maar op de adam,CLB schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:00:
Here we go, een heel eigen topic voor de archos 70 / 101: Archos 70 / 101 internet tablets
en een adam topic is niet slim want je weet nooit of het product het waard is
Ik had ook mijhn twijfels, maar heb op dit moment de knoop zo goed als doorgehakt. Tzal de Folio worden doordat deze meer 512mb ram geheugen heeft en de Archos het moet doen met 256mb. Android 2.3 en 3.0 vereisten zover ik het nog weet minimaal 512mb ram en een prc. van 1Ghz. Nu alleen nog eens testen in de winkelVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:14:
[...]
mooi ! ik zat eerst te twijfelen of ik de archos zou nemen maar ik wacht toch maar op de adam,
en een adam topic is niet slim want je weet nooit of het product het waard is
Over Android 3.0 is er nog niks bekend qua hardware vereisten =)
Tevens vind ik Android 2.1 / 2.2 goed genoeg werken (voor mij) en ben benieuwd wat 2.3 / 3.0 moet brengen..
Tevens vind ik Android 2.1 / 2.2 goed genoeg werken (voor mij) en ben benieuwd wat 2.3 / 3.0 moet brengen..
Verwijderd
het dock voor de folio vind ik best wel mooi, helemaal om dan als klok te gebruikenkillerbie schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:34:
[...]
Ik had ook mijhn twijfels, maar heb op dit moment de knoop zo goed als doorgehakt. Tzal de Folio worden doordat deze meer 512mb ram geheugen heeft en de Archos het moet doen met 256mb. Android 2.3 en 3.0 vereisten zover ik het nog weet minimaal 512mb ram en een prc. van 1Ghz. Nu alleen nog eens testen in de winkel
Ik heb net naar 5 verschillende Selection winkels gebeld! Van de vijf die ik gebeld heb had er nog geen enkele winkel een Folio binnen, wel wist een medewerker mij te zeggen dat er vandaag een bevestiging was gekomen, en ze dus onderweg waren. Normaal gezien zouden ze dus vanaf deze woensdag beschikbaar moeten zijn, zeer misschien al morgen.
Ze gingen mij telefonisch contacteren, dus ik laat jullie wel iets weten.
Kan ik ineens ook mijn eerste echte review maken voor jullie
(ik hoop dat ze morgen geleverd zullen worden! anders worden dit 2 slapeloze nachten
)
Ze gingen mij telefonisch contacteren, dus ik laat jullie wel iets weten.
Kan ik ineens ook mijn eerste echte review maken voor jullie
(ik hoop dat ze morgen geleverd zullen worden! anders worden dit 2 slapeloze nachten
[ Voor 8% gewijzigd door killerbie op 08-11-2010 18:17 ]
Ik heb ook al zowat alles gezien en vind de Folio toch betere specs hebben en ook mooier uitzien dan de Archos. Alleen vraag ik mij af of er straks ook een hack is voor de Google appsstore zoals die voor de Archos er wel al is.
[ Voor 3% gewijzigd door mytheory op 08-11-2010 19:29 ]
Kans zit er dik in, ik herriner mij zelfs vaag dat ik ergens gelezen had vorige week dat dit er al was?mytheory schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:28:
Ik heb ook al zowat alles gezien en vind de Folio toch betere specs hebben en ook mooier uitzien dan de Archos. Alleen vraag ik mij af of er straks ook een hack is voor de Google appsstore zoals die voor de Archos er wel al is.
rinkel schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:55:
Kun je niet gewoon de bestaande hack gebruiken? is immers gewoon Android. Misschien een 2.1 -> 2.2 probleem.
Verwijderd
Ik ga over 109 dagen weer naar het land van goedkope Android tablets, de vorige keer had ik al vrij goeie Android 2.1 tablets mee genomen, wat kan ik verwachten rond die tijd? Of beter gezegd wat wordt er nu aangeboden al.
8 Inch Cortex 8, 4GB 512mb, 8 inch http://item.taobao.com/item.htm?id=7977319226 Prijs ongeveer 135€
Wellicht intersant om er dan een te kopen nu ik toch al Android gebruiker ben en Android me al gewoon is.
8 Inch Cortex 8, 4GB 512mb, 8 inch http://item.taobao.com/item.htm?id=7977319226 Prijs ongeveer 135€
Wellicht intersant om er dan een te kopen nu ik toch al Android gebruiker ben en Android me al gewoon is.
Verwijderd
er staan nu teveel dingen op mn sinterklaaslijstje, adam tablet, nokia E7 ,psp phone
en ik vrees dat ik er maar 1 kan kopen
nouja dan wacht ik met die tablet wel wat langer een nieuwe telefoon heb ik nu harder nodig maar ik blijf dit topic uiteraard volgen!
om meer over de toekomstige tablets te discussiëren en natuurlijk een goede raad te geven!
waarschijnlijk word het voor mij niet de adam maar de EVE de opvolger van de adam,
of misschien wel de HTC tablet of de GOOGLE tablet.
deze markt staat nog te veel in z'n kinderschoenen dus ik wacht nog een (half)jaartje!
en ik vrees dat ik er maar 1 kan kopen
om meer over de toekomstige tablets te discussiëren en natuurlijk een goede raad te geven!
waarschijnlijk word het voor mij niet de adam maar de EVE de opvolger van de adam,
of misschien wel de HTC tablet of de GOOGLE tablet.
deze markt staat nog te veel in z'n kinderschoenen dus ik wacht nog een (half)jaartje!
Waarom hoor ik niemand over de herotab m10? Een 4:3 schermverhouding (1080*768) lijkt me wel prettig weglezen. Voor ca 250,- zou deze bezorgd moeten worden: http://www.androidtabletc...-multi-touch-1ghz-3g.html. Jullie mening?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Deze Italiaanse Geektv unboxing folio 100 video zie je het beste hoe mooi de folio 100 is.
Ik zag in andere videos trouwens dat je in de browser niet kon inzoomen met twee vingers. Bij Archos zag ik dit wel.
Ik zag in andere videos trouwens dat je in de browser niet kon inzoomen met twee vingers. Bij Archos zag ik dit wel.
kben redelijk onder de indruk, ziet er kwa design goed uit, mooi plat, geen haperingen kunnen zienmytheory schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:43:
Deze Italiaanse Geektv unboxing folio 100 video zie je het beste hoe mooi de folio 100 is.
Dat klinkt ook helemaal niet verkeerd. Bah, ik wil ze allemaal.buddhole schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:43:
Waarom hoor ik niemand over de herotab m10? Een 4:3 schermverhouding (1080*768) lijkt me wel prettig weglezen. Voor ca 250,- zou deze bezorgd moeten worden: http://www.androidtabletc...-multi-touch-1ghz-3g.html. Jullie mening?
nieuwste firmware op de WITS gezet. Hij is supersnel, superstabiel en alles werkt super.. op 1 ding na.. ik kan nog steeds geen video's op m.uitzendinggemist.nl openen..
Okey, ik ga nu afscheid nemen van jullie na het zien van dit filmpje ben ik zo depresief dat ik geen uitweg meer zie..... ik hoop dat deze man verboden ooit nog iets op youtube te zetten.CLB schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:29:
20 minuten Archos 70:
Onder andere met LauncherPro:
[video]
e]
Mss zou je beter een beetje sparen/werken en er ook 1'tje kopen?iceme schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:15:
[...]
Okey, ik ga nu afscheid nemen van jullie na het zien van dit filmpje ben ik zo depresief dat ik geen uitweg meer zie..... ik hoop dat deze man verboden ooit nog iets op youtube te zetten.
(Is zeker en vast niet met de intentie te flamen of commentaar te leveren gepost)
[ Voor 9% gewijzigd door killerbie op 08-11-2010 23:12 ]
Snap ik niet, die van mij loopt op 1021 en speelt het probleemloos af.dangerousp schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:12:
nieuwste firmware op de WITS gezet. Hij is supersnel, superstabiel en alles werkt super.. op 1 ding na.. ik kan nog steeds geen video's op m.uitzendinggemist.nl openen..
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Ja dat begrijp ik ook niet, dat zit maar maandag overdag tablets te bespreken en ook nog te gaan kopen, daar zou men dan ook tijd genoeg voor moeten hebben om dat op internet te kunnen ontdekken.buddhole schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:43:
Maar toch die tablet waar jij het over hebt kom je nog niet makkelijk tegen op internet, moet je echt veel tijd voor hebben zoals ik 62 jaar met een vrije ouden van dagen dag, Er staat trouwens niet bij welke processor er in zit, wat ik heel belangrijk vind.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de herotab 10 inch met freescale cortex a8 i.mx515 processor op de site van merimobiles. Is nog wel in preorder.
Zie zojuist dat er dezelfde processor in zit dan is merimobiles een tikje goedkoper. Krijg zelf morgen de 8 inch versie binnen van een andere supplier, zal laten weten of hij goed bevalt, moet nog iets beter zijn dan de wits a81e, die mij ook zeer goed bevalt met zijn beperkingen.
[ Voor 12% gewijzigd door janesh op 08-11-2010 23:40 ]
Even bekeken, specs lijken me wel aardig, bouw ziet er ook mooi uit, al is dat natuulijk afwachten. Maar nou juist dat 4:3 scherm niet. Ben nu eenmaal een breedbeeld gewend geraakt, wil niet meer terug eigenlijk.buddhole schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:43:
Verder is er heel erg weinig over te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 08-11-2010 23:59 ]
Misschien een domme vraag maar kan ik de chip uit mijn Blackberry (kantoor) halen en dan een 3G verbinding in mijn tablet krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door Melotte op 09-11-2010 00:14 ]
Met de playbook waarschijnlijk wel, met een android tablet niet. Op een blackberry zit BIS (Blackberry Internet Service) of bij zakelijke gebruikers meestal BES (Blackeberry Enterprise Service), die protocollen zijn anders dan die van de normale 3G.Melotte schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:14:
Misschien een domme vraag maar kan ik de chip uit mijn Blackberry (kantoor) halen en dan een 3G verbinding in mijn tablet krijgen?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
De 168 extra horizontale lijnen (tov 1080x600) lijken me juist heel fijn om te internetten. Ben al een tijdje op zoek naar een tablet met een 4:3 verhouding. De PFX-10A lijkt me een geschikte kandidaat. De hierboven genoemde Herotab M10 lijkt me dezelfde evenals dezerinkel schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:56:
[...]
Even bekeken, specs lijken me wel aardig, bouw ziet er ook mooi uit, al is dat natuulijk afwachten. Maar nou juist dat 4:3 scherm niet. Ben nu eenmaal een breedbeeld gewend geraakt, wil niet meer terug eigenlijk.
Kan iemand al wat meer vertellen over een van deze tablets?
Fua
Nou er schijnt wel verschil te zitten in de schermen, op jouw site resistief, bij merimobiles capacitief, bij dezelfde prijs, toch wel een verschil. Verder nog niet veel van bekend, zijn vrij nieuw, een 8 inch versie kun je aan het werk zien bij tenq.com, of als je' apad imx515' in yuotube in typt.
Die Herotab M10 is super.
Even gekeken op Merimobiles en daar staat de Herotab M10 voor 299 dollar
Deze tablet is hetzelfde als bij deze link en bij deze link?
De PFX-10A = Herotab M10 = 10.2" Android 2.2 APad - Cortex A8 1GHz CPU
Lees de specs. op vostrostone.com zeggen ze dat het een 10,2 inch is en dan lees je onder in de specs dat het dezelfde 4:3 verhouding heeft als de andere tabs.
Conclusie: Meri heeft de tablet het goedkoopste op het moment voor 299 dollar incl shipping?
Info: Producer Pengfaxin
Uitgever First Mechatronics Hong Kong
Adviesprijs zou een 300 dollar moeten zijn!
Edit: Hier nog een lijst met allemaal webshops die tablets verkopen!
Deze tablet is hetzelfde als bij deze link en bij deze link?
De PFX-10A = Herotab M10 = 10.2" Android 2.2 APad - Cortex A8 1GHz CPU
Lees de specs. op vostrostone.com zeggen ze dat het een 10,2 inch is en dan lees je onder in de specs dat het dezelfde 4:3 verhouding heeft als de andere tabs.
Conclusie: Meri heeft de tablet het goedkoopste op het moment voor 299 dollar incl shipping?
Info: Producer Pengfaxin
Uitgever First Mechatronics Hong Kong
Adviesprijs zou een 300 dollar moeten zijn!
Edit: Hier nog een lijst met allemaal webshops die tablets verkopen!
[ Voor 20% gewijzigd door GerritGekke op 09-11-2010 10:20 ]
Ik zie steeds meer mensen de galaxy tab afkraken terwijl het me toch wel een fijn tabletje leek.
Is het dan toch niet het (bijna) alles spelende media wonder die de diverse youtube filmpjes ervan maken?
Ik wil binnenkort een tablet aanschaffen dat sterk staat in video playback en internetten,
is het dan toch beter om naar andere tabletten te kijken?
En zoja wat is er de moeite (en het geld) waard?
Ik weet et niet meer.
Is het dan toch niet het (bijna) alles spelende media wonder die de diverse youtube filmpjes ervan maken?
Ik wil binnenkort een tablet aanschaffen dat sterk staat in video playback en internetten,
Ik weet et niet meer.
ik ben jaloers!janesh schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:17:
[...]
Snap ik niet, die van mij loopt op 1021 en speelt het probleemloos af.
Ik ga vanavond wel even terugflashen.. clocked @ 1ghz?
Volgens de laatste geldkoersen: 360.00 EUR = 501.333 USD
(1 EUR = 1.39259 USD)
Wou het even melden, voor sommigen onder ons kan dit wel interessant zijn
(1 EUR = 1.39259 USD)
Wou het even melden, voor sommigen onder ons kan dit wel interessant zijn
Alleen als je dan gaat betalen met paypal dan hanteren ze wel wat oudere koersen
heb mijn Sharp IS01 binnen, eerste indruk is erg goed
op sommige sites wordt gezegd dat ie cheap aanvoelt, daar ben ik het niet mee eens
alleen de trackbal voelt nogal mechanisch aan
er draait vooralsnog android 1.6 op, hopelijk komt er nog een keer een update of een custom rom
de UI is flink aangepakt, is even wennen, maar ziet er wel mooi uit
je kan goed merken dat de resolutie 960 x 480 is, je kan per homescreen 8x3 icons kwijt (de onderste rij is bezet door eigen icons)
het aantal homescreens is standaard 3, maar kun je uitbreiden
grappig is wel, ik dacht dat dit een model was zonder 3G, maar er kan wel degelijk een SIM kaart in
helaas zit er een CDMA radio in, dus hier in nederland gaat dat niet werken
toetsenbord werkt redelijk, is wel behoorlijk klein, er zit nagenoeg geen ruimte tussen de toetsen
scherm is mooi en helder en de gevoeligheid is prima, is zelfs multitouch
bij het openklappen van het scherm kun je 'm in 2 standen een soort van "vastzetten", hij klikt dan vast in die stand.
en als je 'm dichtklapt gaat het scherm netjes uit
das mijn impressie zover, misschien voeg ik er later nog iets aan toe, als ik wat meer met het apparaat gespeeld heb
mochten er vragen zijn, dan hoor ik het wel
hier staat ook een mooie first impression, met fotos
toevoeging: er zit overigens gewoon google market op, dus je kunt alle apps installeren
en daar heb je lekker veel ruimte voor, 3.4Gb
op sommige sites wordt gezegd dat ie cheap aanvoelt, daar ben ik het niet mee eens
alleen de trackbal voelt nogal mechanisch aan
er draait vooralsnog android 1.6 op, hopelijk komt er nog een keer een update of een custom rom
de UI is flink aangepakt, is even wennen, maar ziet er wel mooi uit
je kan goed merken dat de resolutie 960 x 480 is, je kan per homescreen 8x3 icons kwijt (de onderste rij is bezet door eigen icons)
het aantal homescreens is standaard 3, maar kun je uitbreiden
grappig is wel, ik dacht dat dit een model was zonder 3G, maar er kan wel degelijk een SIM kaart in
helaas zit er een CDMA radio in, dus hier in nederland gaat dat niet werken
toetsenbord werkt redelijk, is wel behoorlijk klein, er zit nagenoeg geen ruimte tussen de toetsen
scherm is mooi en helder en de gevoeligheid is prima, is zelfs multitouch
bij het openklappen van het scherm kun je 'm in 2 standen een soort van "vastzetten", hij klikt dan vast in die stand.
en als je 'm dichtklapt gaat het scherm netjes uit
das mijn impressie zover, misschien voeg ik er later nog iets aan toe, als ik wat meer met het apparaat gespeeld heb
mochten er vragen zijn, dan hoor ik het wel
hier staat ook een mooie first impression, met fotos
toevoeging: er zit overigens gewoon google market op, dus je kunt alle apps installeren
en daar heb je lekker veel ruimte voor, 3.4Gb
[ Voor 16% gewijzigd door JarlSX op 09-11-2010 13:57 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ik heb er nu een paar keer mee gespeeld, en mijn eerste indruk is dat het echt een heel mooi apparaat is. Mooie maat, voelt echt degelijk. Scherm is prachtig.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:28:
Ik zie steeds meer mensen de galaxy tab afkraken terwijl het me toch wel een fijn tabletje leek.
Ik weet et niet meer.
Ik heb ook serieus aan dit ding zitten denken. 699 op schiphol.
Het enige probleem wat ik er mee heb, is dat ie niet zo snappy aanvoelt, hij hapert af en toe in de UI. Zeker als je dit met een iPad vergelijkt. Het pinchen gaat wel mooi overigens. Ik vind em dan gewoon veel te duur.
Wellicht dat andere cpu-dingen wel soepel gaan, zoals video afspelen, dat heb ik nog niet getest.
Ik heb nog wel even de actieve achtergrond uitgezet, dat hielp iets, maar niet genoeg.
Echt een mooi ding, maar voor 699 wil ik geen hapering zien.
Verwijderd
Ze zeggen dat dat veel van doen heeft me of je een levende achtergrond hebt,rinkel schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:51:
[...]
Ik heb er nu een paar keer mee gespeeld, en mijn eerste indruk is dat het echt een heel mooi apparaat is. Mooie maat, voelt echt degelijk. Scherm is prachtig.
Ik heb ook serieus aan dit ding zitten denken. 699 op schiphol.
Het enige probleem wat ik er mee heb, is dat ie niet zo snappy aanvoelt, hij hapert af en toe in de UI. Zeker als je dit met een iPad vergelijkt. Het pinchen gaat wel mooi overigens. Ik vind em dan gewoon veel te duur.
Wellicht dat andere cpu-dingen wel soepel gaan, zoals video afspelen, dat heb ik nog niet getest.
Ik heb nog wel even de actieve achtergrond uitgezet, dat hielp iets, maar niet genoeg.
Echt een mooi ding, maar voor 699 wil ik geen hapering zien.
en hoeveel background meuk er mee draait. Heb je daar misschien ook op gelet?
Dat van de stotter UI heb ik ook gehoord, en dat was de oorzaak bij die kerel (chippy van carrypad.com)
Het schijnt dat de galaxytab ook voldoet aan de android 3.0 specs, zou dit een verbetering opleveren?
De prijs is gelukkig al aan het zakken, maar helaas nog geen 32gb editie gezien in nederland.
Als hij bij de 650 euro gaat zitten wil ik hem wel, maar dan moet ik wel zeker weten dat video en internet fijn werkt.
De iPad vind ik gewoon te groot en geen flash in de browser is als friet zonder zout.
Waarom heb je een Sharp IS01 gekocht en wat heb je hier voor betaald?JarlSX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:29:
heb mijn Sharp IS01 binnen, eerste indruk is erg goed
...
ik had al een Archos 5IT, maar mistte een keyboard, zat al te denken om een BT keyboardje te kopen maar vond de keyboardjes die er een beetje fatsoenlijk uitzagen nogal duur
erg handig om een beetje mee te surfen op de bank en ook met ssh inloggen op m'n linux bak enzo
je stopt m ook zo in je tas, want hij is klein en lekker licht (227gram)
prijs was 283$ inclusief verzendkosten
ik zie wel hoeveel ik m nog gebruik als ik straks de Adam heb, anders gaat deze gewoon in de verkoop, net als m'n Archos 5IT nu
reden nr 2: ik ben een gadget freak, haha
erg handig om een beetje mee te surfen op de bank en ook met ssh inloggen op m'n linux bak enzo
je stopt m ook zo in je tas, want hij is klein en lekker licht (227gram)
prijs was 283$ inclusief verzendkosten
ik zie wel hoeveel ik m nog gebruik als ik straks de Adam heb, anders gaat deze gewoon in de verkoop, net als m'n Archos 5IT nu
reden nr 2: ik ben een gadget freak, haha
[ Voor 5% gewijzigd door JarlSX op 09-11-2010 15:09 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Vandaag even bij de mediamarkt gespeeld met de samsung tab. Wat een super apparaat! mooi qua grootte licht en de bouwkwaliteit is uitstekend.
De enige dingen die me echt tegen viel was het net niet snappy draaien van Android. Ik heb eerst de achtergrond vervangen door een gewoon plaatje en dat scheelt al wel iets. Maar nog steeds liep het niet zo snappy als een iPad.
Ik heb een iPad en die is me te groot. Perfect voor thuis gebruik op de bank en op mijn werk, maar onderweg in de trein of bus is hij te groot. 7 inch is dan beter. Tja, die gast van Facebook heeft gewoon gelijk met zijn opmerking dan de iPad "not mobile" is.
Maar wat ik wel echt slecht vond bij de Samsung is de echt dramatische kwaliteit van de camera. De filmpjes die het maakt is geen eens 720p (toch wel een standaard tegenwoordig bij iets dat 750 euro kost) en de scherpte is echt om te huilen. Foto's maakt mijn HTC Hero beter... en die is al als matig aan te duiden...
Het begin is er. Ik kan 7 inch tablets met geen mogelijkheid een concurrent noemen van een 10 inch. Puur omdat de gebruiks domijnen van elkaar verschillen. IPad is perfect voor thuis, op je werk en op de camping, de 7 inch is perfect voor in de trein, bus en taxi. Uiteraard kun je alles uitwisselen. Op de bank kan ik ook zonder problemen een 7 inch gebruiken en in de trein een 10 inch, maar daar gaat het niet om.
De Galaxcy tab is het eerste tablet op de 7 inch markt. (De iPad op de 10 inch.) Ik kan iet wachten op de eerste concurrenten van Samsung. Dan zal de prijs vast ook nog wel iets gaan dalen naar een normale 500 euro. Ik hoop echt dat HTC met een 7 inch uni-body design gaat komen. De Desire Tab of iets dergelijks.
De Samsung Tab is een erg mooie tablet die de 750 euro niet waar maakt. Daarvoor is het net niet snappy lopen van Android en de zeer matige foto en video kwaliteit een te grote tekortkoming. Maar aan de andere kant: als ie 500 euro had gekost had ik deze bovenstaande min punten ook niet geaccepteerd. Eigenlijk accepteer ik dat sowieso niet van een merk als Samsung... hoe een gadget ook geprijsd is...
De enige dingen die me echt tegen viel was het net niet snappy draaien van Android. Ik heb eerst de achtergrond vervangen door een gewoon plaatje en dat scheelt al wel iets. Maar nog steeds liep het niet zo snappy als een iPad.
Ik heb een iPad en die is me te groot. Perfect voor thuis gebruik op de bank en op mijn werk, maar onderweg in de trein of bus is hij te groot. 7 inch is dan beter. Tja, die gast van Facebook heeft gewoon gelijk met zijn opmerking dan de iPad "not mobile" is.
Maar wat ik wel echt slecht vond bij de Samsung is de echt dramatische kwaliteit van de camera. De filmpjes die het maakt is geen eens 720p (toch wel een standaard tegenwoordig bij iets dat 750 euro kost) en de scherpte is echt om te huilen. Foto's maakt mijn HTC Hero beter... en die is al als matig aan te duiden...
Het begin is er. Ik kan 7 inch tablets met geen mogelijkheid een concurrent noemen van een 10 inch. Puur omdat de gebruiks domijnen van elkaar verschillen. IPad is perfect voor thuis, op je werk en op de camping, de 7 inch is perfect voor in de trein, bus en taxi. Uiteraard kun je alles uitwisselen. Op de bank kan ik ook zonder problemen een 7 inch gebruiken en in de trein een 10 inch, maar daar gaat het niet om.
De Galaxcy tab is het eerste tablet op de 7 inch markt. (De iPad op de 10 inch.) Ik kan iet wachten op de eerste concurrenten van Samsung. Dan zal de prijs vast ook nog wel iets gaan dalen naar een normale 500 euro. Ik hoop echt dat HTC met een 7 inch uni-body design gaat komen. De Desire Tab of iets dergelijks.
De Samsung Tab is een erg mooie tablet die de 750 euro niet waar maakt. Daarvoor is het net niet snappy lopen van Android en de zeer matige foto en video kwaliteit een te grote tekortkoming. Maar aan de andere kant: als ie 500 euro had gekost had ik deze bovenstaande min punten ook niet geaccepteerd. Eigenlijk accepteer ik dat sowieso niet van een merk als Samsung... hoe een gadget ook geprijsd is...
Het mooie van die kleine dingen is inderdaad wel dat het zo in je broekzak past. Maar mij lijkt het niet comfortabel internetten.
Wat ik mij afvroeg, is het ook mogelijk om op de tablets die v.z.v. Android te voorzien van Swype? zodat je lekker met je vinger over het scherm kan sliden i.p.v. er als maar op te moeten tikken om te typen?
Ik denk dat ik de Herotab M10 voor 299 dollar ga aanschaffen wanneer ik mijn waardebon bij de landal verkocht heb
Wat ik mij afvroeg, is het ook mogelijk om op de tablets die v.z.v. Android te voorzien van Swype? zodat je lekker met je vinger over het scherm kan sliden i.p.v. er als maar op te moeten tikken om te typen?
Ik denk dat ik de Herotab M10 voor 299 dollar ga aanschaffen wanneer ik mijn waardebon bij de landal verkocht heb
Ik had precies dezelfde ervaring, je bevestigt mijn verhaal eigenlijk.shakedown schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:28:
verhaaltje... knip..
Maar toch... blijft een zeer mooi apparaat, als je het in je handen hebt voelt het goed.
(Ik lijk wel een verkoper: "Wilt u hem even vasthouden meneer?" )
Je zegt nu net wat ikzelf tot hiertoe niet heb kunnen verwoorden!Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:26:
[...]
De iPad vind ik gewoon te groot en geen flash in de browser is als friet zonder zout.
EDIT: Voor de geïnteresseerden, ik heb net telefoon gekregen van een Selection winkel, dat de tablets normaal gezien morgen binnen zouden moeten zijn. Ik ken daar tamelijk wat mensen waardoor ik het apparaat mag aankopen Excl BTW! ben van belgië, dus kzal iets minder dan 320Eurotjes moeten neerleggen voor de Folio 100
Ik hoop(!!!!) dat ik jullie zeker tegen vrijdag een mooie review kan voorschotelen
[ Voor 42% gewijzigd door killerbie op 09-11-2010 17:08 ]
Ben heel benieuwd wat je ervan zult vinden. Ik zelf ben heel erg bang dat het scherm niet goed zal zijn. Ik dacht ergens gelezen (Google vertaling van Italiaans naar Nederlands) te hebben dat het scherm enorm spiegelt en een slechte kijkhoek heeft. Dat zou natuurlijk een enorme teleurstelling zijn. Verder heb nergens kunnen zien dat je met twee vingers kunt in en uitzoomen.ik hoop (!!!!) dat ik jullie zeker tegen vrijdag een mooie review kan voorschotelen
Is er al een tweaker die al wat meer weet over de Advent Vega? Ik begreep dat die release was aangepast naar 14 november (wat is het toch met tablets?!). Die trekt mij namelijk meer dan de Folio. Zag er gelikt uit in een demo video, ondersteund flash & heeft geen hele eigen interface zoals de Folio heeft.
Geen capacitief scherm...
Heb je het over de Vega? Die heeft wel degelijk een capacitief scherm.CLB schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:25:
Geen capacitief scherm...
Het scherm zou volgens de website van toshiba 4-finger multitouch moeten zijn. Ikzelf heb ook nog nergens een filmpje gezien waar men 'pinch to zoom' gebruikt.mytheory schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:18:
[...]
Ben heel benieuwd wat je ervan zult vinden. Ik zelf ben heel erg bang dat het scherm niet goed zal zijn. Ik dacht ergens gelezen (Google vertaling van Italiaans naar Nederlands) te hebben dat het scherm enorm spiegelt en een slechte kijkhoek heeft. Dat zou natuurlijk een enorme teleurstelling zijn. Verder heb nergens kunnen zien dat je met twee vingers kunt in en uitzoomen.
Verwijderd
'pinch to zoom' heeft het wel.killerbie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:33:
[...]
Het scherm zou volgens de website van toshiba 4-finger multitouch moeten zijn. Ikzelf heb ook nog nergens een filmpje gezien waar men 'pinch to zoom' gebruikt.
YouTube: Demo Tablet Toshiba Folio 100 (vanaf 25 sec).
Waarom er voor surfen geen pinch to zoom is, is mij onduidelijk. Misschien gebruiken ze een ander browser?
Het scherm ziet er overigens niet geweldig uit. Veel backlight bleeding
Ik had 't over de Folio, met een idee waarom die niet kon zoomen met 2 vingers...JJerome schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:26:
Heb je het over de Vega? Die heeft wel degelijk een capacitief scherm.
Het is echt wachten op 14/15 november, ik denk dat ik 'm dan meteen bestel, zonder te wachten op de 1e reviews. Dixons houdt zich, zoals vrijwel alle tabletfabrikanten, opvallend stil, qua nieuws hield het na 18 oktober wel op.JJerome schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:20:
Is er al een tweaker die al wat meer weet over de Advent Vega? Ik begreep dat die release was aangepast naar 14 november (wat is het toch met tablets?!). Die trekt mij namelijk meer dan de Folio. Zag er gelikt uit in een demo video, ondersteund flash & heeft geen hele eigen interface zoals de Folio heeft.
Ik heb wel gemerkt dat de Wikipagina af en toe bijgewerkt wordt:
Wikipedia: Advent Vega
Ook kan je wat meer info vinden als je op "P10AN01" zoekt met Google.
Is nog een filmpje van september, mss dat ze het scherm wat beter hebben gemaakt met de releasemodellenVerwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:45:
[...]
'pinch to zoom' heeft het wel.
YouTube: Demo Tablet Toshiba Folio 100 (vanaf 25 sec).
Waarom er voor surfen geen pinch to zoom is, is mij onduidelijk. Misschien gebruiken ze een ander browser?
Het scherm ziet er overigens niet geweldig uit. Veel backlight bleeding
Met video's kan ik het wel begrijpen, ik wil op de tablet veel surfen en pdf artikelen of ebooks lezen.rinkel schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:56:
[...]
Even bekeken, specs lijken me wel aardig, bouw ziet er ook mooi uit, al is dat natuulijk afwachten. Maar nou juist dat 4:3 scherm niet. Ben nu eenmaal een breedbeeld gewend geraakt, wil niet meer terug eigenlijk.
Op bijvoorbeeld de archos 101 moet je dan relatief veel naar beneden scrollen als je hem "landscape" vasthoudt. Portrait vasthouden lijkt me geen optie ivm de beperkte breedte. Vandaar mijn 4:3 wens, ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.
Edit: Ik heb ook nog even met de Galaxy Tab 7" gespeeld. Niet extreem lang en diepgaand, maar ik heb geen niet-snappyness gevonden. Ik moet hier wel bij zeggen dat internet e.d. niet beschikbaar was. Verder een net apparaat, maar zwaar overpriced. Standaard ook geen USB host ondersteuning. Ik vind hem te klein, dat wil zeggen te weinig extra's bieden t.o.v. een 4" smartphone, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Bedankt voor de extra info. Ik wacht het even af totdat iemand een betrouwbare bron voor deze apparaten heeft gevonden. Veel verkopers houden een slag om de arm over de specs. Let ook op bij Meri, zij verzenden alleen gratis naar 4 landen, waaronder Duitsland. Voor NL zijn de verzendkosten niet duidelijk, maar meer dan $20 verwacht ik niet.GerritGekke schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:10:
[ Voor 43% gewijzigd door Taigu op 09-11-2010 19:30 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ja ze zeggen het de mensen die het kunnen controleren. Hij is volgens mij merkbaar sneller dan met firmware 1029 die bij mij ook veel minder stabiel was. Hij is vind ik zeker zo snel zo niet sneller dan mijn ipad en speelt filmpjes ook zeker zo goed.dangerousp schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:39:
[...]
ik ben jaloers!
@Killerbie, wanneer je de folio 100 hebt is het heel erg belangrijk dat je de launcher pro installeert.
Op diverse sites heb ik gelezen dat mensen klaagden dat het scherm niet snel reageert.
Na het installeren van de launcher pro werkt het wel goedl.
Op diverse sites heb ik gelezen dat mensen klaagden dat het scherm niet snel reageert.
Dank u voor de tip, zal ik zeker doenmytheory schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:04:
@Killerbie, wanneer je de folio 100 hebt is het heel erg belangrijk dat je de launcher pro installeert.
heb alle firmware versies gehad vanaf 1019 en kan ammenooitniet uitzendinggemist afspelendangerousp schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:39:
[...]
ik ben jaloers!
ik merkte dat de accuduur met de 1021 firmware redelijk korter werd, en mijn scherm werd nogal warm, dus het heeft zeker gevolgenjanesh schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:50:
[...]
Ja ze zeggen het de mensen die het kunnen controleren. Hij is volgens mij merkbaar sneller dan met firmware 1029 die bij mij ook veel minder stabiel was. Hij is vind ik zeker zo snel zo niet sneller dan mijn ipad en speelt filmpjes ook zeker zo goed.
[ Voor 46% gewijzigd door MartijnAbel op 10-11-2010 00:07 ]
Gisteren keek ik een review over de ipad. Deze tablet werkt eigenlijk wel super smooth, G sensor reageert supersnel en het scherm is ook goed gekalibreerd.
Werken die klonen van de ipad ook zo mooi eigenlijk? Ik heb er nog nooit één in mijn handen gehad, dus ik heb geen flauw benul.
Ook het pitch to zoom werkt echt fijn, als ik vergelijk met sommige andere filmpjes van klonen!
Werken die klonen van de ipad ook zo mooi eigenlijk? Ik heb er nog nooit één in mijn handen gehad, dus ik heb geen flauw benul.
Ook het pitch to zoom werkt echt fijn, als ik vergelijk met sommige andere filmpjes van klonen!
Ook zijn de eerste versies die uitkomen v.z.v. A2.1 las ik ergens op het internet. En zou de eerste batch niet v.z.v. GPS!buddhole schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:18:
[...]
Knip!
[...]
Bedankt voor de extra info. Ik wacht het even af totdat iemand een betrouwbare bron voor deze apparaten heeft gevonden. Veel verkopers houden een slag om de arm over de specs. Let ook op bij Meri, zij verzenden alleen gratis naar 4 landen, waaronder Duitsland. Voor NL zijn de verzendkosten niet duidelijk, maar meer dan $20 verwacht ik niet.
[ Voor 58% gewijzigd door GerritGekke op 10-11-2010 09:30 ]
Die klonen zijn voor 99,9% slecht werkende rip-offs natuurlijk =)
Als ik het goed begrijp komen er versies met en zonder 3G. Op Merimobiles kun je namelijk al kiezen en volgens mij zit GPS alleen in de modellen met 3G module.GerritGekke schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:28:
Ook zijn de eerste versies die uitkomen v.z.v. A2.1 las ik ergens op het internet. En zou de eerste batch niet v.z.v. GPS!
Maarrrrr als dat WCDMA is (zoals bij de herotab) dan heb je er niets aan want dat is een ander smaakje breedband dan we hier hebben.buddhole schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:07:
[...]
Als ik het goed begrijp komen er versies met en zonder 3G. Op Merimobiles kun je namelijk al kiezen en volgens mij zit GPS alleen in de modellen met 3G module.
Even iets heel anders. Papieren media bang voor tablets. Leestip : http://www.nuzakelijk.nl/...evaar-drukkerij-roto.html
[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 10-11-2010 12:20 ]
I.p.v. de huidige situatie in multimedialand als een mogelijkheid of kans naar groei te zien moeten de bange zakenwereld dit weer als een dreiging ervaren... Waar halen die mensen toch hun werknemers (woordvoerders) vandaan..zeef schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:12:
[...]
Maarrrrr als dat WCDMA is (zoals bij de herotab) dan heb je er niets aan want dat is een ander smaakje breedband dan we hier hebben.
Even iets heel anders. Papieren media bang voor tablets. Leestip : http://www.nuzakelijk.nl/...evaar-drukkerij-roto.html
Zo vreemd is dat toch niet, tablets zijn ook een bedreiging voor dit medium. Als je kijkt naar de kranten, deze hebben ook een terugval gehad na de intrede van het internet.
Met tablets hebben mensen een portable medium, dus nu zullen mensen met een tablet eerder de krant opzeggen welke ze nog hadden om bijv. in de trein te lezen dan eerst. Misschien dat het in het begin nog mee gaat vallen, maar die kant zullen we wel meer opgaan.
Met tablets hebben mensen een portable medium, dus nu zullen mensen met een tablet eerder de krant opzeggen welke ze nog hadden om bijv. in de trein te lezen dan eerst. Misschien dat het in het begin nog mee gaat vallen, maar die kant zullen we wel meer opgaan.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ja tuurlijk, maar langst de andere kant zijn er ook talrijke voordelen.Roeligan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:20:
Zo vreemd is dat toch niet, tablets zijn ook een bedreiging voor dit medium. Als je kijkt naar de kranten, deze hebben ook een terugval gehad na de intrede van het internet.
Bv, dagelijks over wifi of 3g uw krant binnenkrijgen?
De krantenwinkels etc moeten wel voordelen kunnen bieden t.o.v. de onlineversies. (ochtend - middag - avond krant?)
Uiteraard zitten er wel een aantal voordelen aan vast, maar voor deze specifieke markt zal er (imho) meer nadeel aan vastzitten.
RatPack #814
Scherp van die W-CDMA. Hier een demo van de Heropad M10. Ik hoop dat de multitouch problemen aan de bediener of het demomodel ligt:
YouTube: The demo of 9.7 inch MID/tablet capacity screen android 2.2
[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 10-11-2010 18:21 ]
Dat die mensen niet in de grond zakken van schaamtebuddhole schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:21:
Scherp van die W-CDMA. Hier een demo van de Heropad M10. Ik hoop dat de multitouch problemen aan de bediener of het demomodel ligt:
Prachtige review over de Tab:
http://gizmodo.com/568616...-a-pocketable-train-wreck
Eindoordeel is 'Sadface, please try again' en het grootste probleem wat zij aangeven is de maat, dat die te weinig onderscheidend is van een telefoon.
http://gizmodo.com/568616...-a-pocketable-train-wreck
Eindoordeel is 'Sadface, please try again' en het grootste probleem wat zij aangeven is de maat, dat die te weinig onderscheidend is van een telefoon.
Which means, conversely, that there's almost no added benefit to using the Tab over a phone. It's not big enough. Web browsing doesn't have greater fidelity. I don't get more out of Twitter. A magazine app would be cramped.
There is no way to not feel like a total dorkface while typing on this thing. In portrait, it's like tapping on a massive, nerdy phone.
Opzich kan ik een deel van de kritiek wel begrijpen. Het irritante aan android tablets (ondanks dat er zelf 1 in bestelling heb) is gewoon dat het nul geoptimaliseerd is allemaal, de apps dan. Nouja, interessante review in ieder geval.It's like a tablet drunkenly hooked up with a phone, and then took the fetus swimming in a Superfund cleanup site.
Welles
Zo zie je maar hoe subjectief zoiets is. Juist de grootte van het scherm maakt em voor mij interessant. Ik heb, zoals eerder gepost, met zowel de Tab als iPad zitten spelen een aantal keer. Ik vind de iPad gewoon te groot.roy.ahuis schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:52:
Anderen zullen de Tab weer te klein vinden. Maar om nou zo iets subjectiefs in je eindoordeel te zetten vind ik slecht.
De samsung is gewoon een zeer mooi ding, maar te duur IMO.
heb je wellicht een alternative player geinstalleerd? Ik krijg het niet voor elkaar!janesh schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:50:
[...]
Ja ze zeggen het de mensen die het kunnen controleren. Hij is volgens mij merkbaar sneller dan met firmware 1029 die bij mij ook veel minder stabiel was. Hij is vind ik zeker zo snel zo niet sneller dan mijn ipad en speelt filmpjes ook zeker zo goed.
wow op het filmpje van Gizmodo werkt de tab wel erg laggy moet ik zeggen...vooral als je de iPad zoals ik gewend bent....zucht denk dat het toch geen galaxy tab voor mij wordt.
[ Voor 74% gewijzigd door Michel242186 op 10-11-2010 20:23 ]
Mijn ervaring was ook een beetje een hakkerig systeem, maar zo erg heb ik niet gezien.Michel242186 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:13:
wow op het filmpje van Gizmodo werkt de tab wel erg laggy moet ik zeggen...vooral als je de iPad zoals ik gewend bent....zucht denk dat het toch geen galaxy tab voor mij wordt.
De gemiddelde drukkerij kan zich beter gaan richten op verschuivingen richting distributie en het maken van e-magazines OS onafhankelijk. Anders gaan ze de boot missen. Alle ouderwetse media zullen binnen 1-2 marktaandeel op papier verliezen en hoop digitaal terug zien komen wat ze afgelopen jaren aan papier hebben zien vertrekken.zeef schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:12:
[...]
Maarrrrr als dat WCDMA is (zoals bij de herotab) dan heb je er niets aan want dat is een ander smaakje breedband dan we hier hebben.
iets met lenzen
En heb je hem al binnen?EDIT: Voor de geïnteresseerden, ik heb net telefoon gekregen van een Selection winkel, dat de tablets normaal gezien morgen binnen zouden moeten zijn. Ik ken daar tamelijk wat mensen waardoor ik het apparaat mag aankopen Excl BTW! ben van belgië, dus kzal iets minder dan 320Eurotjes moeten neerleggen voor de Folio 100
Ik hoop(!!!!) dat ik jullie zeker tegen vrijdag een mooie review kan voorschotelen
Neen, gisteren waren ze binnen maar moesten ze nog 'uitgepakt' worden...
Vandaag is het hier een feestdag en morgen brugdag (kweet niet of de winkels hier in be open zijn vrijdag?!)
Ik zat even te kijken op wikipedia over de Advent Vega van Dixons, nu staat er onder het kopje Software:
The tablet will not come with Android Market pre-installed, though this will be fixed with a future update of Android. However, the device will come pre installed with the Archos AppsLib store, featuring over 5000 apps.
Dus de Advent Vega, is van buiten van Dixons en van binnen van Archos?
The tablet will not come with Android Market pre-installed, though this will be fixed with a future update of Android. However, the device will come pre installed with the Archos AppsLib store, featuring over 5000 apps.
Ja, dat werd ook verteld in een demo filmpje van het apparaat, zie hier:Weltevreden1978 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:53:
Ik zat even te kijken op wikipedia over de Advent Vega van Dixons, nu staat er onder het kopje Software:
YouTube: Advent Vega tablet
Verwijderd
Wallstreet Journal brengt exclusieve Android app voor TABLETS uit:
http://www.slashgear.com/...ablets-hands-on-11113465/
http://www.slashgear.com/...ablets-hands-on-11113465/
Verwijderd
> > nieuws: ARM introduceert embedded gpu-architectuur Mali V V
Demo van de Galaxy Tab op de Orion chipset.
Demo van de Galaxy Tab op de Orion chipset.
De Toshiba Folio 100 is vanaf 16 november 2010 te verkrijgen bij de Makro voor € 398,65. Helaas zit er geen standaard bij, die kan je erbij kopen voor € 71,39.
Toch een beetje teleurgesteld dat ie zo duur is.
Leuk man gatheren
even wachten tot er wat meer in de pricewatch komenmigros schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:34:
De Toshiba Folio 100 is vanaf 16 november 2010 te verkrijgen bij de Makro voor € 398,65. Helaas zit er geen standaard bij, die kan je erbij kopen voor € 71,39.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
ik ben ondertussen ook nog aan het wachten...echt al veel te lang aan het wachten naar mijn zin!migros schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:34:
ga eens naar een selection winkel, of bel eens naar een aantal selection winkels er zijn er al een aantal die de folio al binnen hebben.
In mijn geval, kheb er 1 besteld bij een slection winkel die normaal geen toshiba producten verkoopt, ze hebbe die appart moeten bestellen, waardoor het wat langer heeft geduurd. Hopemijk morge of vandaag nog telefoon
What the hell is een selection winkel?? Heb je een link of wat dan ook?
Leuk man gatheren
Google zegt een parfum shopmigros schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:06:
What the hell is een selecion winkel?? Heb je een link of wat dan ook?
Een jeansbroek en alle soorten kleding en parfums maar geen tablets.
Leuk man gatheren
Google op 'selection' en 'pc' en je krijgt de volgende link te zien: www.selectionpc.be
-
Mijn grootste excusesmigros schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:06:
What the hell is een selection winkel?? Heb je een link of wat dan ook?
zoek eens op google "selexion" het eerste resultaat zou goed moeten zijn, dan kanje een foldertje downloaden in pdf en daar staan de verschillende selexionwinkels hun nummers en adressen op
Selextion is Belgisch, nu snap ik het. Thanx maar nog steeds te duur die € 399,-
Leuk man gatheren
Je kan wachten op de Advent Vega, misschien wordt die naar het vaste land van Europa verscheept. Andere tablets van die klasse zie ik nog niet zo snel verschijnen, voor een lagere prijs.migros schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:03:
Selextion is Belgisch, nu snap ik het. Thanx maar nog steeds te duur die € 399,-
Op http://www.pcpro.co.uk/re.../362767/toshiba-folio-100 staat de eerste review van de Folio 100 die ik heb kunnen vinden. De kijkhoek van het scherm is hier een groot minpunt en hier was ik al bang voor, maar het scherm zelf krijgt hier alle lof. Andere minpunten zijn het gebrek aan flash 10.1 en niet ondersteunen van Android Market place. Flash 10.1 is al te downloaden en de ondersteuning voor de Android Market place is een kwestie van tijd (XDA-developers).
Verwijderd
Zelf heb ik opnieuw geflasht, maar de nieuwe firmware heeft dit probleem opgelost.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:10:
Hoe los ik zo een totally white ( brightness 100% ) screen op bij een Wits/Midnite ??
Please help !
Ok...Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:56:
[...]
Zelf heb ik opnieuw geflasht, maar de nieuwe firmware heeft dit probleem opgelost.
Je bedoelt 1102 ? Bevalt die ?
[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-11-2010 19:32 ]
Verwijderd
Ik heb een 7 inch tablet gekregen als volgt= firmware 1.6 - 256 mem. - kernel 2629-00236-g48dbbb-dirty build 1.7.3.
Kan ik deze firmware upgraden? Zo, ja met welke versie?
Kan ik deze firmware upgraden? Zo, ja met welke versie?
Wat denken jullie van de RAmos W7, W9, W10 en W11?
Ik ben namelijk ook op zoek naar een tablet om vooral een beetje te surfen en mijn xbmc media center mee te bedienen.
Dat is ook waarvoor de tablet het meeste gebruikt gaat worden, als remote en voor het via het netwerk aansturen en bijwerken van sabnzbd, sickbeard en couchpotato. Hij moet wel een volledige market ondersteunen.
Zag ook de rocktab, maar die heeft dan weer geen capcatief scherm. Zijn er nog meer leuke tablets (max 7 inch) die een beetje goed presteren?
Ik ben namelijk ook op zoek naar een tablet om vooral een beetje te surfen en mijn xbmc media center mee te bedienen.
Dat is ook waarvoor de tablet het meeste gebruikt gaat worden, als remote en voor het via het netwerk aansturen en bijwerken van sabnzbd, sickbeard en couchpotato. Hij moet wel een volledige market ondersteunen.
Zag ook de rocktab, maar die heeft dan weer geen capcatief scherm. Zijn er nog meer leuke tablets (max 7 inch) die een beetje goed presteren?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden voor de Archos 70/101 mogen hier.
Levertijden voor de Archos 70/101 mogen hier.