Gatver wat buggy... Vooral bij de browser hoe traaaaaag de accelerometer is...Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:27:
[...]
wow mooie scherm resolutie en prijs ervoor!
maar het is wel een beetje raar dat de site uit de lucht is.......
heb geen nieuwsbulletins gezien dat ie gestopt is.
ik weet nie,is het een betrouwbaar bedrijf?
anders gewoon een oprecht mailtje sturen
ps: sjongejongejonge wat een prijs
trouwens hier een youtube filmpje: YouTube: Viliv X10 Android Tablet
Ik zat met precies hetzelfde. Ik wil al een tijd een tablet en zat echt met veel enthousiasme te wachten op de CES 2010 en daarna de computex (ook wel tabletex genoemd). Wat was ik teleur gesteld! Ik had verwacht dat er op de computex een aantal tablets werden geïntroduceerd die kort daarna te koop zou zijn. We weten allemala hoe dat verlopen is...Paquito schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:26:
[...]
Hmmz. Toch maar de Apple dan. Bij gebrek aan een goed alternatief.
Toch wilde ik graag een tablet. Tja ik had sterk het idee dat we nog maanden op de android tablets konden wachten en nadat ik hem bij de mediamarkt heb vastgehouden heb ik me er een aangeschaft. Wetende dat et een aantal onderdelen (camera, usb/sd) "mist". Ik heb er geen minuut spijt van gehad. Dingen die het niet heeft boeien in de praktijk totaal niet. Een camera? voor video bellen? Moet er niet aan denken. camera voor filmen? Veel te onhandig. ik zie me al met mijn ipad in het park een video van mijn hond opnemen... Tuurlijk als het erop had gezeten was ik er blij mee geweest. Echter ik mis het geen seconde.
Wat me wel irriteert is itunes. Maargoed dat weten we al wel.
Ik heb mijn ipad nu sinds hij uitkwam in nederland en ik kan niet wachten totdat er een serieuze android tablet uitkomt (Adam). Prijzen maakt me niet uit. Een tablet werkt voor mij geweldig. (pc is bijna de deur uit...)
Waar het op neer komt is dat de echt serieuze tabelts pas begin 2011 in ruime mate in nederland te verkrijgen zullen zijn en dat we pas rond die tijd wat keuze gaan hebben.
Ik kan je dit zeggen (als je een serieuze tablet wil): Koop nu de iPad, wacht nog een klein half jaar totdat de keuze hebt in Android tablets, koop een goede Android tab en maak je moeder blij met je oude ipad (kom op iedereen houd van zijn/haar moeder...)
Eigenlijk valt het aanbod met degelijke Android tablets me flink tegen; hoe lang is de iPad al uit?
Misschien moet ik toch maar eens even met die Archos (70) spelen. De prijs spreekt me wel aan. Als die me niet bevalt dan toch maar een iPad, Dat ding loopt echt smooth, ben er wel van gecharmeerd. Alleen heb ik echt een enorme hekel aan iTunes. (enige wat ik van apple heb is een oude iPod, gebruik het ding amper).
.
iets met lenzen
Ik vroeg me enkel af of iemand van jullie een goede android app kent als ebooklezer en als ageda?
was even aan het zoeken waar ik 'm kon kopen, paar shops gebeld, hadden 'm niet (Media Markt, Dixons)
kwam ik dit tegen op het forum van Toshiba, klinkt niet zo positief
ik zelf ga lekker ongeduldig op de Adam zitten wachten
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ik ben momenteel het wachten beu, dermee nog 2 weken 'bedenktijd' gegeven aan mezelf. Een mens kan blijven wachten hé er zal altijd wel iets beter uit komenJarlSX schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:52:
denk er aan dat de Folio (nog) geen Flash aan boord heeft, weet niet of je dat belangrijk vindt
was even aan het zoeken waar ik 'm kon kopen, paar shops gebeld, hadden 'm niet (Media Markt, Dixons)
kwam ik dit tegen op het forum van Toshiba, klinkt niet zo positief
ik zelf ga lekker ongeduldig op de Adam zitten wachten
Over flash etc maak ik me geen zorgen, ik verwacht binnen nu en volgende week een aantal topics ivm met rooten etc
Verwijderd
Verwijderd
ik wacht natuurlijk ook op de adam, das de enige tablet die ik een een beetje ken & vertrouw,(door de blog)Morpheus_at_work schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:08:
zijn er meer mensen die nog met smart op de NotionInk Adam wachten. Zoals het nu verwacht wordt wordt deze begin december bestelbaar vanuit india en zal dan met kerst onder de boom liggen.
+het hele App platform wat ze voor de tab creëren, aangezien weinig apps op een groter scherm goed werken en er goed uit zien
PS: ik moet zowieso wachten tot de kerst vanwege de de kerstbonus
Ik heb 'm ook gezien. Vond het een erg mooi ding, soort uit zijn krachten gegroeide Iphone4. Goede bouwkwaliteit, maar wat mij betreft veel te duur (voor een speeltje).Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:57:
Vandaag die Galaxy Tab mogen aanschouwen, maar ik word er niet bijzonder warm van, moet ik zeggen. Net niet die wowmoetikhebben factor.
Wat me vooral aansprak was de snelle interface, Als ik die mag extrapoleren naar de Archos 70 dan weet ik welke ik wil hebben. Dan mag het scherm wel wat minder zijn.
Zin.
Leuk man gatheren
Hier nog iemand die met smart op de adam wacht! Ben zelf eigenlijk meer voor Meego (draai nu meamo op mijn telefoon) maar als ik daarop moet wachten zijn we weer een half jaar tot een jaar verder.Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:22:
[...]
ik wacht natuurlijk ook op de adam, das de enige tablet die ik een een beetje ken & vertrouw,(door de blog)
+het hele App platform wat ze voor de tab creëren, aangezien weinig apps op een groter scherm goed werken en er goed uit zien
PS: ik moet zowieso wachten tot de kerst vanwege de de kerstbonus
Ook verwacht ik dat in de toekomst het wellicht wel mogelijk word om dit toch ook op de adam te kunnen draaien!
Persoonlijk vind ik de iPad ook een mooi apparaat, maar apple is gewoon niets voor mij. Ik verwacht dat zodra de adam te pre-orderen is, ik dat meteen ga doen!
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 05-11-2010 12:00 ]
Vond het formaat erg erg lekker werken, kleiner dan een iPad en daardoor veel handelbaarder, erg mooi.
Prijs is absurd, looks vond ik niet je van het (te plasticerig) en het is Samsung, aka geen updates, dus nee..
Nu kijk ik voor de lol net in het Archos 70/101 levertijden topic en klik op de: Archos 70 Internet Tablet
Een 7" tablet met een capacitief scherm met een resolutie van 800x480 pixels, Android 2.2, mini-HDMI output
en een 250GB HDD... Voor slechts een kleine 300,00 WTF? Daar moet ik meer over weten dus here I am:
- Er zit een USB host functie op? Houd dat in 'extra HDD eraan en die content op je Archos bekijken'?
- Is er iets bekend over de batterylife van dit apparaat.. Kan ik daar 4 uur achter elkaar op WiFi'n / film kijken?
- Die 250GB HDD... die is uiteraard niet helemaal te gebruiken voor Androidapps en games..
Hoeveel ruimte heb je om applicaties / games daadwerkelijk te installeren? M'n Motorola Milestone heeft 150MB, de Samsung Galaxy S heeft 2GB ofzo.. Hoe is dit gesteld bij de Archos 7 met de 250GB harde schijf?
- De 250GB HDD versie, heeft geen cardreader meer klopt dit? (maar een externe kan wel aangesloten worden?)
- Ik heb gezocht, maar kon het niet 100% verifieren, werkt de normale Android markt op deze tablet? AppBrain?
- De interface van deze Archos 70, is dat Vanilla Android, of een aangepaste Archos-versie?
Ik weet dat er al wat apps zijn pre-installed (is jammer maarja wat doe je eraan) maar de rest, een eigen skin?
- Die CPU 'ARM Cortex A8 at 1 GHz with DSP' is die een beetje gangbaar of eigenlijk al van de oudere soort?
In m'n Motorola Milestone zit een A8 CPU die geklokt is op 550MHz, maar tegenwoordig zegt dat ook niks meer.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De Archos ondersteunt ook extern toetsenbord en muis via USB, zou dit betekenen dat ie USB-host heeft ?
Edit:
Charbax op youtube heeft wel wat aardige reviews over die Archos:
http://www.youtube.com/watch?v=FK3ovYyh-34 (reeds eerder gepost)
http://www.youtube.com/watch?v=pRD05TMr2r8
Hij laat ook nog even hdmi op zn tv zien, toch wel een erg leuke feature!
Overigens komt die Archos ook wel plasticerig over (al is dat voor mij geen showstopper)
[ Voor 32% gewijzigd door rinkel op 05-11-2010 13:50 ]
• USB 2.0: Mass Storage Class (MSC)
• Micro SD (SDHC compatible) on flash version
• USB Host: Mass Storage Class (MSC) (adapter micro B/A sold separately)
• HDMI output5 (Mini HDMI / HDMI cable sold separately)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kijk eens op andoid-hilfe. In Dld hebben al veel mensen de archos 101, mega thread. Vanaf ongeveer pagina 45 in de 101 thread heeft men 'm.
Daar kan je wel veel vinden denk ik.
Zin.
- Is er iets bekend over de batterylife van dit apparaat.. Kan ik daar 4 uur achter elkaar op WiFi'n / film kijken?
- Die 250GB HDD... die is uiteraard niet helemaal te gebruiken voor Androidapps en games..
Hoeveel ruimte heb je om applicaties / games daadwerkelijk te installeren? M'n Motorola Milestone heeft 150MB, de Samsung Galaxy S heeft 2GB ofzo.. Hoe is dit gesteld bij de Archos 7 met de 250GB harde schijf?
- De 250GB HDD versie, heeft geen cardreader meer klopt dit? (maar een externe kan wel aangesloten worden?)
- Ik heb gezocht, maar kon het niet 100% verifieren, werkt de normale Android markt op deze tablet? AppBrain?
De rest ga ik is opzoeken...
Wat zijn volgens jullie de voordelen van een 101 Archos tablet ipv een Archos 70?
Groter scherm, iets hogere resolutie, geheugenkaartlezer... C'est ca? Meer kan ik niet bedenken...
M'n Asus EEE 701 heeft ook een 7" scherm met die resolutie, vind ik strak genoeg qua pixeltjes..
Tevens kan de CPU / GPU dan meer fps'jes halen (theoretisch) dan dezelfde combi met een hogere resolutie.
Ja ik vind die Archos 70 wel iets voor mij, nu alleen nog even verder uitdiepen qua mogelijklheden enzo.
Paar post boven schreef ik t al, er zit standaard geen Market op.
Ik las ergens dat 3g een voorwaarde is voor de Market. Er is wel een hack om de Market-app erop te krijgen. (Is immers onderdeel van Android-OS, en die is weer opensource)
Where do you get Google Market from? Does it come pre-loaded onto the device?
Is it Archo's version of the market or the normal one? Thanks.
EDIT: Er zit wel een Market op, maar dan die van Archos zelf..It's the real full Google Marketplace, with full Gmail, Google Maps,
etc, just look for this file on Google: gApps4Archos.apk
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 05-11-2010 14:11 ]
Propriëtaire zut willen we natuurlijk niet, hacken die boelCLB schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:09:
EDIT: Er zit wel een Market op, maar dan die van Archos zelf..
[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 05-11-2010 14:16 ]
De tab krijg wel updates heeft samsung gezegd naar 2.3(Gingerbread) en 3.0(honeycomb) of hoe die versies maar gaan heten....maar dat zal wel enige tijd duren voordat die updates klaar zijn.CLB schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:24:
Ik heb vandeweek ook die Samsung Galaxy Tab, mogen spotten in de MediaMarkt te Rijswijk..
Vond het formaat erg erg lekker werken, kleiner dan een iPad en daardoor veel handelbaarder, erg mooi.
Prijs is absurd, looks vond ik niet je van het (te plasticerig) en het is Samsung, aka geen updates, dus nee..
ik moet de tab nog even in real life bekijken (heb een iPad gehad en vond die eigelijk net wat te groot) maar verwacht toch dat er begin volgend jaar wel een HTC Pad komt.....maar goed we wachten het af.
Verwijderd
- Ingebouwde GPS
- Ingebouwde webcam (1.3 MP)
- Grotere batterij (3800 mAh)
- LAN Poort
- HDMI Poort
- Tweede SD Poort
- Tweede USB Poort
- Menu + Home toetsen
- Stylus + opbergvakje
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 19:28 ]
Dat is potverdorie een mooie prijsVerwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:24:
Ik heb zojuist de Flytouch II besteld, qua hardware vrijwel 100% gelijk aan de Zenithink ZT-180, behalve:Een grote vooruitgang dus. Heb er ook nog een leren keyboard-case bij besteld, zodat ik hem als laptop kan gebruiken. Alles bij elkaar maar 140 euro (inclusief verzendkosten en keyboard). Kan niet wachten tot hij binnen is, zal ik gelijk een review maken.
- Ingebouwde GPS
- LAN Poort
- HDMI Poort
- Tweede SD Poort
- Tweede USB Poort
- Menu + Home toetsen
- Stylus + opbergvakje
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!
[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 05-11-2010 19:56 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Via Aliexpress , kost hij 148 dollar.Matis schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:56:
Dat is potverdorie een mooie prijsHeb je hem nog bij een specifieke site/distributeur besteld?
1.43kg (Including Battery)
Voor dat geld is het resistieve scherm geen probleem.CLB schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:15:
En 'inclusief stylus'...
Het gaat er meer om hoe hij verder presteert: ik heb hier een aantal mensen zich nogal negatief zien uitdrukken over de zt-180. En dan zeg ik het heel netjes.
Als hij verder alles doet zoals het hoort, is het een verdraaid leuk speeltje om een idee te krijgen waar een tablet zich zoal wel en niet voor leent.
Volgens mij is het nog goedkoper dan dat;
Shipping Cost: US $26.91 to Netherlands Via DHL Total Price: $149.48 x 1 + $26.91 = US $176.39
Als ik die $176.39 omreken naar Euro's, dan is dat momenteel €125,24.
Het is overigens wel maf, verzenden naar Nederland is goedkoper dan binnen de VS

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 06-11-2010 10:06 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik wordt steeds positiever over het apparaat.
Zo worden de avi's die ik op mijn PCH a-200 heb staan vloeiend afgespeeld en werkt het touchscreen echt fantastisch en vloeiend.
Ik ben alleen nog op zoek naar een manier om youtube films goed af te spelen, iemand een suggestie?
Zit er al android 2.2 op of niet? En er is toch wel gewoon een youtube app die je kan downloaden?timgeelen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:16:
Ondertussen heb ik mijn Archos 101 nu bijna een week.
Zo worden de avi's die ik op mijn PCH a-200 heb staan vloeiend afgespeeld en werkt het touchscreen echt fantastisch en vloeiend.
Ik ben alleen nog op zoek naar een manier om youtube films goed af te spelen, iemand een suggestie?
Verwijderd
YouTube: Archos 101 Internet Tablet - Youtube nachinstallierentimgeelen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:16:
Ondertussen heb ik mijn Archos 101 nu bijna een week.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817528
En heb je een paar 720p mkv's afgespeeld?
Android 2.2 staat er trouwens nog niet op.
Hoe vloeiend kun je bijvoorbeeld Angry Birds spelen?timgeelen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:04:
Net even The Book of Eli 720p een gedeelte afgespeeld, beeld is ech superm en geluid valt ook nog niet eens tegen. Youtube app is immiddels ook gelukt, deze is niet te vinden in de store die reeds is voor geinstalleerd. Apparaat is echt z'n Eur 299,- waard.
Yes, ik heb hetzelfde besteld, en een kameraad ook. Ben echt benieuwd wanneer hij binnen komt. Wel een vraag, ik ben een beetje aan het googlen naar een soort site of overzicht met apps die 'tablet optimized' zijn voor Android. Ik weet dat het hele platform dat in principe niet is, maar de landscape modus van twidroyd lijkt me bijvoorbeeld erg geschikt voor tablet gebruik. Een mailapplicatie met soortgelijke modus zou bijvoorbeeld ook al mooi zijn. Iemand ideeën, of is dit misschien een idee voor een nieuw topic naast het bestaande android apps topic?Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:24:
Ik heb zojuist de Flytouch II besteld, qua hardware vrijwel 100% gelijk aan de Zenithink ZT-180, behalve:
Een grote vooruitgang dus. Heb er ook nog een leren keyboard-case bij besteld, zodat ik hem als laptop kan gebruiken. Alles bij elkaar maar 140 euro (inclusief verzendkosten en keyboard). Kan niet wachten tot hij binnen is, zal ik gelijk een review maken.
Welles
Verwijderd
Heb je ook een 1080p film geprobeerd?timgeelen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:04:
Net even The Book of Eli 720p een gedeelte afgespeeld, beeld is ech superm en geluid valt ook nog niet eens tegen. Youtube app is immiddels ook gelukt, deze is niet te vinden in de store die reeds is voor geinstalleerd. Apparaat is echt z'n Eur 299,- waard.
@timgeelen: dat snap ik, maar dan zou een 720p film ook niet lukken. Het zou ideaal zijn
om via hdmi 1080p youtube/films af te spelen. Bottleneck zou niet de scherm maar de processor zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 18:11 ]
De 10" tablet zoals hier wordt genoemd kan ik ook aan komen, maar niet voor de genoemde prijs. De vraagprijs is lager dan de prijs die ik hier moet betalen. Het grootste nadeel is toch het geheugen van 256MB, maar met de nieuwste firmware draait deze tablet ook heel goed. Android 2.2 is nu in Beta in ieder geval en dat zal deze tablet nog beter maken.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Volgens mij kan de HDMI van de Archos maar tot 720P uitsturen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:06:
[...]
Heb je ook een 1080p film geprobeerd?
@timgeelen: dat snap ik, maar dan zou een 720p film ook niet lukken. Het zou ideaal zijn
om via hdmi 1080p youtube/films af te spelen. Bottleneck zou niet de scherm maar de processor zijn.
Deze wil ik ook gaan bestellen. Hoe zit het met opladen, gaat dat via USB?Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:24:
Ik heb zojuist de Flytouch II besteld, qua hardware vrijwel 100% gelijk aan de Zenithink ZT-180, behalve:Een grote vooruitgang dus. Heb er ook nog een leren keyboard-case bij besteld, zodat ik hem als laptop kan gebruiken. Alles bij elkaar maar 140 euro (inclusief verzendkosten en keyboard). Kan niet wachten tot hij binnen is, zal ik gelijk een review maken.
- Ingebouwde GPS
- LAN Poort
- HDMI Poort
- Tweede SD Poort
- Tweede USB Poort
- Menu + Home toetsen
- Stylus + opbergvakje
http://www.slatedroid.com...ality-11-02-betolley.html
Herotab M10: http://www.merimobiles.co...acitive_3G_p/meri0533.htm
HiPad N450: http://www.fastcardtech.c...z+Atom+160G+wifi+gps.html
Flatpad A101T: http://www.flatcomputing....etails/3/FlatPad-A10T-NEW
De flatpad is gebaseerd op de Malata smb-a1011/Interpad.
Het is wachten op die M10, maar 219,- excl verzenden vind ik een mooi bedrag.
[ Voor 13% gewijzigd door Taigu op 06-11-2010 22:52 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Verwijderd
Maar serieus, de 7 inch is misschien de juiste formaat maar met die prijs
Heb even een mail gestuurd naar de verkoper met die vraag, ik laat je weten zodra ik antwoord heb! Gok een Chinese AD adapter, als dat het geval is moet ik even een tussenblokje regelen of een nieuwe adapter, even afhankelijk van het antwoord. Tablet power input: Inputting: 9v ; 2.5A.dvdhoek schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:40:
[...]
Deze wil ik ook gaan bestellen. Hoe zit het met opladen, gaat dat via USB?
Heb lang getwijfeld tussen een 7" met hogere kwaliteit (zo'n WITS bijvoorbeeld) en deze plastieken 10". Uiteindelijke redenen om voor een 10" van, denk ik, lagere kwaliteit te gaan:
- schermgrootte logischerwijs. Moet veel PDF lezen, met afbeelding en alles, voor school. 7" wordt te klein.
- resolutie: 7" hebben allemaal 800x480 en 10" heeft 1024x600. Gezien alle pagina's op web bijna gemaakt zijn op 960 pixels breed past dat mooi.
Samsung was me te duur, maar is ook minder in overweging geweest, en ik vind de ipad ook te duur voor mijn gebruik. Die 10" android kost 145 euro inclusief een leuk caseje met toetsenbord, en daarvoor kan je een keer proberen
Eisen zijn vrij laag: PDF lezen, beetje kunnen typen, internetten en mail verwerken. 500+ euro is me daarvoor te veel, behalve dus in het geval van een Adam als die een pixelqi scherm heeft: dan combineert die zoveel voordelen dat het interessant wordt om een fiks bedrag te betalen, en heb ik inmiddels de zekerheid dat een tablet ook echt een aanwinst is voor mijn persoonlijke situatie. Winwin
[ Voor 56% gewijzigd door Roytoch op 06-11-2010 23:47 ]
Welles
Ik heb overigens ook een Internet Table en had de eerste 10 minuten ook problemen. Toen maar de korte manual erbij gepakt, daar stond in EERST OPLADEN. Ohhhh....
Lader erin, install opnieuw en calibratie gedaan en loopt hij als een trein. Heerlijk nu zo,n grote Desire / open iPad te hebben
Nu lekker apps installeren en op naar de Froyo update, hopelijk snel.
Overigens kreeg ik direct al een update van Archos binnen, netjes..
Verwijderd
Ik herken me 100% in dit verhaal, waarschijnlijk dat we daarom tot dezelfde keuze zijn gekomen
Er is echter 1 ding waardoor ik een beetje twijfel aan mijn bestelling. Voor de ZT-180 komen bijna wekelijks firmware updates uit, en op xda-developers.com is een grote groep vrijwilligers bezig om Froyo (Android 2.2) te porten naar deze tablet. Met andere woorden: de community erachter is heel groot. Ik heb eigenlijk voornamelijk voor de Flytouch2 gekozen vanwege de grotere batterij, maar begin een beetje huiverig te worden over de firmware updates. Zenithink heeft gewoon een website waar je ze kan downloaden, maar van Gome (het bedrijf achter de Flytouch2) kan ik nergens een website vinden. Ook zal het moeilijk worden om een net zo'n grote community te krijgen als de ZT-180, aangezien er nu veel 10 inch tablets uitkomen, terwijl Zenithink vroeger het monopolie had.
Stel dat de ZT-180 straks een Android 2.2 ROM heeft, maar de Flytouch2 niet, dan baal ik toch wel flink. Het snelheidsverschil ten op zichte van Android 2.1 is enorm (door de JIT compiler). De pluspunten van de Flytouch2 (batterij,camera,gps) kunnen daar niet tegenop.
Is heel persoonlijk en ik kan me redelijk vinden in je argumentatie inderdaad. Ik was trouwens dit nog tegengekomen, is dit niet van 'onze' tablet? Haha. Edit: nee dus. Dom, oude versie.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:19:
[...]
Stel dat de ZT-180 straks een Android 2.2 ROM heeft, maar de Flytouch2 niet, dan baal ik toch wel flink. Het snelheidsverschil ten op zichte van Android 2.1 is enorm (door de JIT compiler). De pluspunten van de Flytouch2 (batterij,camera,gps) kunnen daar niet tegenop.
Trouwens: de batterij heeft echt twee keer meer capaciteit ofzo, voor mij is dat toch wel een dealmaker hoor! Het zijn natuurlijk Chinese mAh's maar toch denk ik dat dat uiteindelijk wel prettig is, die extra juice.
PS: jij trouwens enig idee van de oplaad manier? Ik had wel gemaild naar verkoper maar misschien is het al bekend.
PSPS: de zt180 firmware zou die niet gewoon werken op de flytouch? A la, bepaalde dingen niet meer dan maar een deel, zoals drivers voor 2 usb ipv 1, zit gewoon in android en niet in de speciale firmware lijkt me. Je houdt dan een zt180 met wat extra spul maar vooral extra power over, ben benieuwd of dat klopt.
[ Voor 14% gewijzigd door Roytoch op 07-11-2010 00:50 ]
Welles
Verwijderd
Nee dat is Android 1.6 voor de Flytouch 1. Inderdaad een beetje verwarrend dat het versienummer 2.08 is.roy.ahuis schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:32:
Ik was trouwens dit nog tegengekomen, is dit niet van 'onze' tablet?
Inderdaad! Maar de batterij van de ZT-180 schijnt ook redelijk eenvoudig te vervangen te zijn door een groter exemplaar, heeft iemand al een heel stappen-schema voor gemaakt, zodat je niet eens veel technische kennis nodig hebt.roy.ahuis schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:32:
Trouwens: de batterij heeft echt twee keer meer capaciteit ofzo, voor mij is dat toch wel een dealmaker hoor! Het zijn natuurlijk Chinese mAh's maar toch denk ik dat dat uiteindelijk wel prettig is, die extra juice.
Zit gewoon een DC ingang aan de zijkant, dus met een adapter. Maar misschien kan het via USB ook.roy.ahuis schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:32:
Jij trouwens enig idee van de oplaad manier?
Ja dat vroeg mij dus ook al afroy.ahuis schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:32:
De zt180 firmware zou die niet gewoon werken op de flytouch? A la, bepaalde dingen niet meer dan maar een deel, zoals drivers voor 2 usb ipv 1
Hier wat foto's van de verschillen ten opzichte van de ZT-180: http://www.shenit.com/blog/2010/10/26/zenithink-zt-180-epad-vs-gome-flytouch-2/
http://archosfans.com/201...t-tablet-video-by-faxedk/
http://archosfans.com/201...nboxing-by-newgadgets-de/
http://archosfans.com/201...let-unboxing-by-heratech/
I prefer the weight of the IPad
Ligt super in de handen en is echt super te bedienen.
Het is inderdaad heel belangrijk om hem eerst volledig op te laden, anders werkt hij om de een of de andere reden niet goed?
7" lijkt me echt te klein, zeker als je al met de 101 hebt gespeeld, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
héé de Herotab ken ik nog niet. Ziet er wel goed uit die specs. Maar zijn er al mensen die hem al werkelijk hebben en gebruiken?Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:19:
[...]
Ik herken me 100% in dit verhaal, waarschijnlijk dat we daarom tot dezelfde keuze zijn gekomenHet liefste had ik een Cortex A8 cpu en een capacitief scherm gehad (Herotab M10), maar die kost 299 dollar en dat is het me (momenteel) nog niet waard.
Er is echter 1 ding waardoor ik een beetje twijfel aan mijn bestelling. Voor de ZT-180 komen bijna wekelijks firmware updates uit, en op xda-developers.com is een grote groep vrijwilligers bezig om Froyo (Android 2.2) te porten naar deze tablet. Met andere woorden: de community erachter is heel groot. Ik heb eigenlijk voornamelijk voor de Flytouch2 gekozen vanwege de grotere batterij, maar begin een beetje huiverig te worden over de firmware updates. Zenithink heeft gewoon een website waar je ze kan downloaden, maar van Gome (het bedrijf achter de Flytouch2) kan ik nergens een website vinden. Ook zal het moeilijk worden om een net zo'n grote community te krijgen als de ZT-180, aangezien er nu veel 10 inch tablets uitkomen, terwijl Zenithink vroeger het monopolie had.
Prijs is wel ok ivgl met de Archos 101. Maar de Archos is al een bekender merk dan de Herotab.
Design van de Herotab is wel
Van Updates zullen we ook niet veel moeten van verwachten, denk dat de Archos mmer updates gaat krijgen dan deze Herotab.
Inderdaad, ik prefereer klein en toch sterk.. Galaxy Tab is te duur, die Archos 70 icm 250GB HDD: ideaal!timgeelen schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:48:
Ik zou echt voor de 101 gaan.
Ligt super in de handen en is echt super te bedienen.
Het is inderdaad heel belangrijk om hem eerst volledig op te laden, anders werkt hij om de een of de andere reden niet goed?
7" lijkt me echt te klein, zeker als je al met de 101 hebt gespeeld, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
Maar wat is het verschil tussen de (USB)poorten van de 70 en de 101...?
- De 101 heeft als poorten:
- • USB slave 2.0: Mass Storage Class (MSC) [hr]• Full size USB host: Mass Storage Class (MSC)[hr] • Micro SD (SDHC compatible)
- • USB 2.0: Mass Storage Class (MSC)[hr] • Micro SD (SDHC compatible) on flash version[hr] • USB Host: Mass Storage Class (MSC) (adapter micro B/A sold separately)
Heb wel wat geGoogled, maar kwam er niet precies uit namelijk. Host is stroom afgeven en slave..?
Is het dus mogelijk om een cardreader aan de Archos 70 te hangen en dan zo de foto's daarop te zien?
Of is het mogelijk om een USB-stickje aan de Archos 70 te hangen en dan de films die daarop staan te kijken?
Als host kun je er een externe hdd of iets dergelijks aanhangen. Bij de slave kun je juist de tablet aan je pc hangen en deze wordt dan gezien als externe opslagruimte.
[ Voor 11% gewijzigd door Tonkey op 07-11-2010 11:54 ]
Verwijderd
een unboxing/hardware en software tour. Bedenk dat indien je in het begin niet volledig oplaadt de archos 101 niet vloeiend werkt. In deze film duidelijk te zien.Nightwatchman schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:28:
Nog wat (unboxing) video's voor de Archos 70/101. Zoals zovelen ben ik er nog niet over uit of ik een 7 of 10 inch-model wil, maar moet ze eerst nog maar eens in levende lijve zien:
http://archosfans.com/201...t-tablet-video-by-faxedk/
http://archosfans.com/201...nboxing-by-newgadgets-de/
http://archosfans.com/201...let-unboxing-by-heratech/
I prefer the weight of the IPad
YouTube: Archos 101 unboxing video
Maar weet nog niet precies wat ik moet doen.
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Verwijderd
Betalen?UnitedJunk schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:27:
Wil binnenkort graag een ZT180 of een Flytouch2 bestellen.
Maar weet nog niet precies wat ik moet doen.
Er staat hier genoeg informatie over waar en voor welke prijs deze tablets te verkrijgen zijn. (En er wordt ook vaan genoeg geadviseerd deze tablets niet te kopen...).
Met name van de flytouch2 is nu niet heel veel info beschikbaar nog. Daarnaast vergeet iedereen, zo lijkt het, dat heel veel afhankelijk is van je wensen. Archos 101 zal heus beter zijn dan een flytouch maar is ook 2,5 keer duurder.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:45:
[...]
Betalen?
Er staat hier genoeg informatie over waar en voor welke prijs deze tablets te verkrijgen zijn. (En er wordt ook vaan genoeg geadviseerd deze tablets niet te kopen...).
Welles
bijvoorbeeld 3.0?
Jammer genoeg kan ik geen up to date informatie meer vinden, als ik google dan is het nieuws en de reviews nog van afgelopen zomer.
Zie onder andere hier: http://www.androidguys.co...es-10inch-1366768-screen/
Nog vreemder is dat ik een Nederlandse site gevonden heb waar deze te koop is voor een heel redelijk bedrag van nog geen 360 euro. Maar ik vraag me af of het wel te vertrouwen is, ik ken de webwinkel niet en ze zeggen het apparaat op voorraad te hebben....mmmmm twijfelachtig, iemand ervaring met ze?
http://www.optined.com/ta...hz-samsung-processor.html
Er is een kans, maar wel een heel kleine kans. Kijk naar wat de vorige tablets aan updates hebben gekregen.Michel242186 schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:19:
is er nog een kans dat de archos 101 een update krijgt als er weer een nieuwere versie van Android uitkomt?
bijvoorbeeld 3.0?
Verder is op dit moment de geheugen ruimte voor android en apps van de nieuwe archossen, 256 MB. Het ligt dus helemaal eraan of er een mogelijkheid is om de geheugen verdeling firmwarematig te remappen, zodat een deel van de 8/16 GB gebruikt kan worden voor apps.
Maar wat ik mij afvraag is: wat zijn de verbeteringen van die nieuwe versie van android, of gaat het alleen maar om het versie nummer? De punten die ik heb kunnen vinden, geven nou niet een wereldschokkende verbetering (voor een tablet) en zijn tot nu toe alleen maar geruchten. Zelfs over het versie nummer lees je verschillende geruchten, de een spreekt van 3.0, een ander weer van 2.3.
Is idd een erg mooi ding.simsim schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:53:
Ik hoor hier niemand over de Viliv X10 terwijl dat op papier een pracht apparaat is. En Viliv spreekt me vooral ook aan omdat ze bekend staan als fabrikant vasn kwaliteits umpc's.
Wel jammer dat hij niet gebruikt kan worden als route planner.
Kan alleen geen fatsoenlijke review vinden.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Maar als het product inderdaad 350 euro gaat kosten dan staat hij samen met Notion Ink bovenaan mijn wishlist voor Sinterklaas (Kerst kan ook maar duurt me te lang
Heb je hiervan een bron? En is dit ook bij de Archos 70 250GB editie?jbbrans schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:29:
Verder is op dit moment de geheugen ruimte voor android en apps van de nieuwe archossen, 256 MB.
Het ligt dus helemaal eraan of er een mogelijkheid is om de geheugen verdeling firmwarematig te remappen, zodat een deel van de 8/16 GB gebruikt kan worden voor apps.
En hoe zit dit met 2.2, die apps op de geheugenkaart kan zetten? Ook op de HDD?
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 07-11-2010 15:10 ]
Op het archosfans forum wordt hier ruim melding van gemaakt.CLB schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:05:
[...]
Heb je hiervan een bron? En is dit ook bij de Archos 70 250GB editie?
En hoe zit dit met 2.2, die apps op de geheugenkaart kan zetten? Ook op de HDD?
Ook op een aantal filmpjes is de vrije werkruimte te zien, kaal systeem, net uit de verpakking, zonder apps geinstalleerd heeft 234MB vrij.
Betreffende de 2.2 versie; een app. moet geschikt gemaakt worden voor installatie op een sd kaart, op dit moment kunnen niet alle apps dit. Ook neemt de app dan nog steeds een beetje van het geheugen in beslag.
Archos 70 250GB versie is in de basis hetzelfde als de 70 8GB en de 101 8/16GB, maar dan met een hele grote trage opslag unit.
Voor een diepere uitleg moet iemand anders (Android telefoon forum!?) zorgen. Ik ben geen android kenner, heb ook totaal geen ervaring met android, maar ik ben iemand die op zoek is naar een goed, werkbaar tablet.
De samsung galaxy (telefoon) werkt voor zover ik weet met een soort interne SD kaart naast het normale interne opslaggeheugen, en die ruimte wordt gezien als 1. Dan heb je dus meer geheugen beschikbaar voor applicaties. Nadeel is dat dat toegevoegde geheugen trager is dan het interne opslaggeheugen zodat je met name in het begin nog de klacht hoorde dat applicaties niet zo snel opstartten.
Bij de archos tablet, zeker bij die van 250GB, heb je dus een interne opslagmogelijkheid en een extra schijf. Je bent dus in theorie gelimiteerd tot de interne opslagmogelijkheid, 234 MB dus. Echter, met Android 2.2 wordt het steeds vaker mogelijk een applicatie 'op SD kaart' te installeren, dus buiten het interne opslaggeheugen en in dit geval waarschijnlijk op de 250GB.
Hele grote apps zoals games hebben nu al, juist door dat veel android telefoons die beperkte interne opslag hebben, dat de hoofdapp op het interne opslaggeheugen wordt geplaatst (5-10 mb) maar de maps, models enzo op extern opslaggeheugen (apps2sd dus).
234 MB is in de praktijk best veel trouwens.
@Drazix en andere mensen geinteresseerd in de Flytouch2: antwoord van de verkoopster is dat er een EU charger bij zit! Positief dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Roytoch op 07-11-2010 16:17 ]
Welles
Zit 20 dagen tusensimsim schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:46:
Maar als het product inderdaad 350 euro gaat kosten dan staat hij samen met Notion Ink bovenaan mijn wishlist voor Sinterklaas (Kerst kan ook maar duurt me te lang)

Haha ja klopt maar kan me wel voorstellen wat hij bedoelt. Die Adam is toch wel toppertje in belofte maar de levertijd daarvan is zo onzeker. Op een gegeven moment moet je gewoon kijken wat op dat moment het best is voor jouw wensen en dat kopen, anders blijf je wachten. En voor je het weet is het Chinees Nieuwjaar en ligt alles plat daar
Welles
archos zelf heeft aangegeven dat 2.2 de laatste versie is die erop komtMichel242186 schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:19:
is er nog een kans dat de archos 101 een update krijgt als er weer een nieuwere versie van Android uitkomt?
bijvoorbeeld 3.0?
wil niet zeggen dat de community geen custom firmware uitbrengt.
Motivatie van Archos was dat de systeem specs niet gaan voldoen aan de requirements van android volgende versie.
iets met lenzen
Verwijderd
volgens mij worden de minimum specs van android 2.3/3.0 zowieso 1ghz proc en 512 mb ram,Morpheus_at_work schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:57:
[...]
archos zelf heeft aangegeven dat 2.2 de laatste versie is die erop komt
wil niet zeggen dat de community geen custom firmware uitbrengt.
Motivatie van Archos was dat de systeem specs niet gaan voldoen aan de requirements van android volgende versie.
dus dat zal net zo lekker draaien als android 2.1 op een G1 als je een meer toekomst zeker tablet wilt zou ik een tablet met een tegra II proccesor erin kopen zoals de Adam en de folio.
over de laatste heeft iemand die al? ik vind de plaatjes en de specs er wel leuk uit zien
Als ik naar m.uitzendinggemist.nl ga, kan ik met mijn hero gewoon alles bekijken.
Op mijn WITS geeft hij echter aan video laden -> deze video kan niet worden afgespeeld.
Ik heb al verschillende players gedownload en ik kan verder ook niets vinden waardoor het niet goed zou moeten gaan.
m.rtlgemist werkt op beiden goed!
[ Voor 4% gewijzigd door dangerousp op 07-11-2010 22:28 ]
Ahhaaa niet aan gedacht, thank you =) 234MB is niet bijster veel, maar meer dan zat is 't wel..jbbrans schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:31:
Op het archosfans forum wordt hier ruim melding van gemaakt.
Ook op een aantal filmpjes is de vrije werkruimte te zien, kaal systeem,
net uit de verpakking, zonder apps geinstalleerd heeft 234MB vrij.
Heb het even gechecked op m'n Motorola Milestone en daar gebruik ik nu zo'n 100MB met wat games..
Dan kunnen op die MB'tjes die ik dan meer heb op de Archos 70 nog wat games extra bij, altijd leuk =)
Op de 250GB grote HDD kunnen dan foto's, muziek en films worden gestored.. Nice nice nice
I know, maar dat maakt niet uit.. Sommige games hebben dit nu ook al inderdaad (zoals Space Physics / Reckless Racing) maar lang niet allemaal.. HomeRunBattle 3D ofzo is gewoon 30MB groot, dat is niet fijn.Betreffende de 2.2 versie; een app moet geschikt gemaakt zijn voor installatie op sd kaart, op dit moment kunnen niet alle apps dit. Ook neemt het dan nog steeds 'n beetje van het geheugen in.
* Het wordt dan toch een Archos tablet voor CLB:
nieuws: IFA: Archos introduceert vijf Android-tablets, had daar toentertijd de fipo...
M'n meisje wil ook een Archos 70.. Ze heeft nu een iPod Touch / iPhone en wilde eigenlijk een iPad, maar dat ding start bij de 500,00 met slechts 16GB geheugen en zo'n Archos 70 met 250GB voor onder de 300,00 sprak haar erg aan.. Android kent ze via mij / der moeder (die heeft een HTC Legend) dus she's gonna give that a try!
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 08-11-2010 00:34 ]
exact hetzelfde hier, en dat is het rottige van allesdangerousp schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:24:
kan iemand met een wits mijn verhaal bevestigen of heeft er een oplossing voor?
Als ik naar m.uitzendinggemist.nl ga, kan ik met mijn hero gewoon alles bekijken.
Op mijn WITS geeft hij echter aan video laden -> deze video kan niet worden afgespeeld.
Ik heb al verschillende players gedownload en ik kan verder ook niets vinden waardoor het niet goed zou moeten gaan.
m.rtlgemist werkt op beiden goed!
ben namelijk verslingerd aan uitzendinggemist e.d. en het werkt gewoon totaal niet...
er is al wel nieuwe firmware uit, misschien dat dat enigzins verbeterd, kzal die eens uitproberen komende donderdag/vrijdag
Deze is uiteraard duurder dan de Archos, maar heeft wel een hele andere chip en native ondersteuning voor 1080p.Betekent dit dan dat de chip krachtiger is?
Als je bijvoorbeeld de 101 vergelijkt met de Toshiba, wat rechtvaardigd de 75 euro extra voor de Toshiba? Komt dat puur door die chip?
K to the KillaZ
Ik ga (hopelijk) dit weekend om de Folio, ga het wel eens testen in de winkel voor ik het koop.KillaZ schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:43:
Wat ik grappig vind, is dat niemand de Toshiba Folio in zijn achterhoofd houdt.
Deze is uiteraard duurder dan de Archos, maar heeft wel een hele andere chip en native ondersteuning voor 1080p.Betekent dit dan dat de chip krachtiger is?
Als je bijvoorbeeld de 101 vergelijkt met de Toshiba, wat rechtvaardigd de 75 euro extra voor de Toshiba? Komt dat puur door die chip?
de Folio heeft ook 2x zoveel RAM (512mb)
maar geen android market en de bezel is wel erg groot
ik blijf vrolijk wachten op de Adam
(al weet ik niet of die wel de google market zal hebben)
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Als ik het juist heb komt er voor de folio wel een 2.3(gingerbread) update, en aangezien deze ook 512mb ram en een krachtige processor heeft verwacht ik dat ook versie 3.0 (honeycomb) er uiteindelijk op zal verschijnen, al dan niet officieel.JarlSX schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:09:
zo'n tegra is niet een heel klein beetje sneller dan een single cortex a8, dat alleen al vind ik die 75 meer dan waard
True, maar de Adam is nog niet uit en heeft nog geen specifieke datum.JarlSX schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:09:
zo'n tegra is niet een heel klein beetje sneller dan een single cortex a8, dat alleen al vind ik die 75 meer dan waard
Als dat net zo'n verhaal wordt als de Archos houd ik mijn hart vast.
Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat er niet een hack/custom rom komt om de google market te benaderen.
Ik ga denk ik toch dan voor de Folio i.p.v. de archos.
K to the KillaZ
Onder andere met LauncherPro:
Playing with the Archos 70 part 1:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fZr3AZTBVvs&feature=related]
Playing with the Archos 70 part 2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DmsCTjkrOm0&feature=related]
Playing with the Archos 70 part 3:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Aa7beEJrn2E&feature=related]
* CLB hoopt vandaag nog een Archos 70 / 101 topic te kunnen starten
[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 08-11-2010 13:01 ]
Edit:
Ah, nog meer vids, goed gevonden CLB, was zelf ook al wat aan t speuren op youtube
[ Voor 25% gewijzigd door rinkel op 08-11-2010 13:39 ]
Welke winkel heeft de Folio op voorraad?killerbie schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:04:
[...]
Ik ga (hopelijk) dit weekend om de Folio, ga het wel eens testen in de winkel voor ik het koop.
Verwijderd
Die Tegra chip lijkt me inderdaad wel erg prettig om te hebben. Meer compu power is altijd goed, zeker indien vergezeld van meer geheugen. Wat ik niet begrijp is waarom mensen steeds terugkomen op die 1080p ondersteuning. Wat heb je daar nou aan als de resolutie van het scherm dat niet haalt? Wil je hem met HDMI aan je TV hangen? Lijkt me zoveel onpraktischer dan gewoon mijn PS3 gebruiken voor HD video..KillaZ schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:43:
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer niemand te beledigen ofzo. Maar ik wil binnenkort ook een android tablet aanschaffen. En ik wil dus gewoon weten waarom ik meer zou uitgeven voor 1080p video ondersteuning die ik volgens mij nooit van mijn leven nodig heb, en de meeste andere gebruikers van zo'n tablet ook niet. Of mis ik hier iets?
Ik zou het ook wel prettig vinden zoveel power, voor aan de televisie..
Nou neem ik zelf genoeg met 720P dus die Archosjes zijn ideaal met hun mini-HDMI out, maar dat is de reden.
Niet iedereen heeft een PS3 of mediaspeler. Ik toevallig wel, maar mijn vriendin niet. Handig om dan even een filmpje mee te nemen en daar af te spelen. Al vind ik dan 720 al meer dan voldoende. (gewoon SD eigenlijk al, aangezien ik de meeste films toch naar divx/xvid converteer)Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:39:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer niemand te beledigen ofzo. Maar ik wil binnenkort ook een android tablet aanschaffen. En ik wil dus gewoon weten waarom ik meer zou uitgeven voor 1080p video ondersteuning die ik volgens mij nooit van mijn leven nodig heb, en de meeste andere gebruikers van zo'n tablet ook niet. Of mis ik hier iets?
Als je op mij doelt: Ik haalde het meer naar voren ter referentie van de ArchosVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:39:
[...]
Die Tegra chip lijkt me inderdaad wel erg prettig om te hebben. Meer compu power is altijd goed, zeker indien vergezeld van meer geheugen. Wat ik niet begrijp is waarom mensen steeds terugkomen op die 1080p ondersteuning. Wat heb je daar nou aan als de resolutie van het scherm dat niet haalt? Wil je hem met HDMI aan je TV hangen? Lijkt me zoveel onpraktischer dan gewoon mijn PS3 gebruiken voor HD video..
Weet namelijk niets van die chips af
K to the KillaZ
Ik weet het niet precies, maar heb de Folio al in het krantje van de keten 'Selection' zien staan, ben ook van plan een dezer dagen bij een Saturn of Mediamarkt te gaan kijken.wortelsoft schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:21:
[...]
Welke winkel heeft de Folio op voorraad?
Kleine kans dat ik straks al eens naar een Saturn winkel ga kijken.
Verwijderd
Die folio 100 bleek bij engadget nogal tegen te vallen. Al moeten we tot een juiste beoordeling beter wachten op een final versie.KillaZ schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:43:
Meer power is altijd welkom misschien is dat het verschil tussen net niet en soepel werken.
dat het 1080p kan weergeven is ook mooi meegenomen al moet je wel in achter hoofd nemen dat de max bitstream van de tegra 2 20 mb/s lijkt te zijn. En dat is voor een 1080p film niet uitzonderlijk veel.
75 euro extra waard? ik denk het wel. Maar voor de folio? daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Dit topic is gesloten.
Levertijden voor de Archos 70/101 mogen hier.