Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
Heeft iemand hier zijn SGS al eens n.a.v. waterschade ergens laten repareren?!

Mijn echtgenote heeft haar SGS van drie maanden oud per ongeluk "gedoopt" met een kop thee. 8)7 Ik heb de "toestel in een zak rijst"-truc uitgevoerd, maar dat hielp niet. Uiteindelijk heb ik het toestel via de T-Mobile-winkel naar Solid Vision gestuurd. Maar na een week kreeg ik het toestel terug; "total los" verklaard. :(

Het is zo kl*te, net nieuw toestel en nog een contract van bijna 2 jaar te gaan. Ze is nu weer terug op haar oude Nokiaatje, maar ja, internetten, mailen en zo kan ze er niet mee.

Gisteren ben ik een beetje gaan surfen en kwam een winkel in Zwolle tegen die toestellen repareert en mogelijk zelfs van waterschade herstelt. Maar ook dat is niet zeker volgens hun.
Weet iemand of je ook refurbished toestellen kunt kopen van Samsung? Of van Solid Vision?

Heb T-mobile erover gesproken, maar die gaan mij volgens afspraak morgen bellen met het volgende voorstel (of ik ermee akkoord ga of niet): nieuw (aansluitend) contract aangaan voor opnieuw 2 jaar, gratis SGS, maar wel met bijbetaling van € 69,95. Dan zit mijn vrouw voor 4 (!!!) jaar vast aan een abonnement en bovendien staan mij die 70 euro tegen. Ze heeft al een contract die in 2012 eindigt en dan moet ze nu alvast een nieuw contract gaan nemen vanaf 2012 t/m 2014. Ik vind dat een beetje onzin; zeker als ik verwacht dat de belminuutprijzen en zo fluctueren... En ik vroeg waar die 70 euros voor zijn en toen antwoordde de medewerker dat T-mobile ergens de prijs van het toestel moet terugverdienen... 7(8)7

Iemand nog een briljant advies?! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:04:
Klote! Vannacht mijn Galaxy S kwijtgeraakt op Awakenings New Years Special. Helaas geen programma geinstalleerd, alleen latitude heeft nog iets kunnen zien, maar wat ik daar nog mee kan...
Ik ben 'gelukkig' niet de enige wie dit overkomen is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vads schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:05:
Los toestel kopen? Als SGS te duur is een goedkopere variant van HTC?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vads schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:05:
Heeft iemand hier zijn SGS al eens n.a.v. waterschade ergens laten repareren?!

Mijn echtgenote heeft haar SGS van drie maanden oud per ongeluk "gedoopt" met een kop thee. 8)7 Ik heb de "toestel in een zak rijst"-truc uitgevoerd, maar dat hielp niet. Uiteindelijk heb ik het toestel via de T-Mobile-winkel naar Solid Vision gestuurd. Maar na een week kreeg ik het toestel terug; "total los" verklaard. :(

Het is zo kl*te, net nieuw toestel en nog een contract van bijna 2 jaar te gaan. Ze is nu weer terug op haar oude Nokiaatje, maar ja, internetten, mailen en zo kan ze er niet mee.

Gisteren ben ik een beetje gaan surfen en kwam een winkel in Zwolle tegen die toestellen repareert en mogelijk zelfs van waterschade herstelt. Maar ook dat is niet zeker volgens hun.
Weet iemand of je ook refurbished toestellen kunt kopen van Samsung? Of van Solid Vision?

Heb T-mobile erover gesproken, maar die gaan mij volgens afspraak morgen bellen met het volgende voorstel (of ik ermee akkoord ga of niet): nieuw (aansluitend) contract aangaan voor opnieuw 2 jaar, gratis SGS, maar wel met bijbetaling van € 69,95. Dan zit mijn vrouw voor 4 (!!!) jaar vast aan een abonnement en bovendien staan mij die 70 euro tegen. Ze heeft al een contract die in 2012 eindigt en dan moet ze nu alvast een nieuw contract gaan nemen vanaf 2012 t/m 2014. Ik vind dat een beetje onzin; zeker als ik verwacht dat de belminuutprijzen en zo fluctueren... En ik vroeg waar die 70 euros voor zijn en toen antwoordde de medewerker dat T-mobile ergens de prijs van het toestel moet terugverdienen... 7(8)7

Nou briljant weet ik niet, maar probeer het toestel 3 weken met rust te laten.

Mijn laptop opgestuurd omdat er een glas bier overheen was gegaan. Ding was helemaal overleden. Prijsopgave van de reparateur was dik 700 euro.. Ik ben niet akkoord gegaan en heb de notebook ongerepareerd retour laten komen. Wat schets mijn verbazing, het ding start gewoon op...

Een paar toetsen werkte niet, dus ik heb de notebook inwendig gereinigd en hij draait nu een jaar later nog steeds.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
gister na veel twijfelen toch van 2.2.1 overgestapt naar darky's v7.7 ..... Het was zo stom .....

Zo stom Dat ik zolang heb gewacht om dit te doen Omg wat is ie snel en mooi en nog gebruiksvriendelijker...

Als ik dit had geweten had ik het direct na aankoop gedaan...

Hoewel 2.2.1 al een verbetering was is het totaal niets vergeleken met de snelheid en schoonheid van darky's v7.7

Dit is hoe een samsung galaxy s hoort te zijn.. On top of the world ! 8)

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Ook lullig, vandaag is 7.8 uitgekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

heb beetje gezocht op het forum, maar niet direct antwoord gevonden op mijn probleem.

Het zit 'm in de sync van Google Calender van mijn telefoon naar mijn PC. Ik krijg posts die ik invoer op mn galaxy s niet online te zien, maar posts online wel op mijn galaxy s. Uiteraard heb ik gezorgd dat ze juist zijn ingevoerd in de goede agenda, maar de sync werkt niet op een of andere manier.

Hopelijk heeft iemand een goede suggestie, want zonder sync is het wel aardig vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Raymond schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:00:
Ook lullig, vandaag is 7.8 uitgekomen :P
Is Darky v7.8 nou gingerbread(v2.3)? Of is het meer een v2.2.1 met v2.3 dingen erin?
Want dat zal wel lekker vlot zijn als hij nu al v2.3 heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het is 2.2.1 met 2.3 theme, het zou alleen wel handig zijn als custom rom/firmware meuk in het daarvoor bestemde topic geplaatst wordt alleen: [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:44
Iemand heeft hier een tijd terug een link gepost naar zijn eigen RTL gemist site, weet iemand deze link nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
heb momenteel een Desire maar mis toch enorm een vloeiende 720p camcorder. Die van de Desire trekt echt op niks. Maar heb zoveel negatieve zaken al gehoord van die Touchwiz van Samsung. Bovendien laat de ondersteuning van Samsung na aankoop echter de wensen over. Daarom dat ik in eerste instantie aan de Nexus S dacht, maar die camcorder is gewoon zielig.

Zijn er mensen die de Desire en de Galaxy S al hebben gebruikt en kunnen zeggen of het de moeite is om over te stappen? De HTC-widgets gebruik ik niet echt want heb voor alles een vervangend. Ah ja, de calender gebruik ik wel, maar launcher pro heeft die widget ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:54:
Iemand heeft hier een tijd terug een link gepost naar zijn eigen RTL gemist site, weet iemand deze link nog?
Zoek eens op rtlgemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Dacuuu schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:54:
even zoeken zo gevonden

antonboonstra in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
pina schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:04:
Maar heb zoveel negatieve zaken al gehoord van die Touchwiz van Samsung.
Later zeg je LauncherPro te gebruiken dus wat boeit jou Touchwiz dan? :)
Bovendien laat de ondersteuning van Samsung na aankoop echter de wensen over.
Ach, dat valt wel mee imo. 2.2 is uiteindelijk uitgebracht en ook 2.3 is bevestigd. Als je het te langzaam vind gaan kun je ook custom roms flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
Cartman! schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Later zeg je LauncherPro te gebruiken dus wat boeit jou Touchwiz dan? :)

[...]

Ach, dat valt wel mee imo. 2.2 is uiteindelijk uitgebracht en ook 2.3 is bevestigd. Als je het te langzaam vind gaan kun je ook custom roms flashen.
ja dat klopt natuurlijk, maar wel jammer van die camera zonder flitser. Met flitser maakt die desire ook kutfoto's, maar kan wel handig zijn. Misschien dat ik eens ga piepen bij de Nexus S, maar daar is het probleem dat die camcorder slechts 720x420 is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48
pina schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:04:
heb momenteel een Desire maar mis toch enorm een vloeiende 720p camcorder. Die van de Desire trekt echt op niks. Maar heb zoveel negatieve zaken al gehoord van die Touchwiz van Samsung. Bovendien laat de ondersteuning van Samsung na aankoop echter de wensen over. Daarom dat ik in eerste instantie aan de Nexus S dacht, maar die camcorder is gewoon zielig.

Zijn er mensen die de Desire en de Galaxy S al hebben gebruikt en kunnen zeggen of het de moeite is om over te stappen? De HTC-widgets gebruik ik niet echt want heb voor alles een vervangend. Ah ja, de calender gebruik ik wel, maar launcher pro heeft die widget ook.
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar waarom voor de galaxy is gekozen en niet voor een desire.
Dit omdat ik nu al bijna een maand aan het twijfelen ben tussen die 2.

even naar mijn idee de grootste verschillen.
+en van de Galaxy
groter amoled scherm
sneller grafisch (hoewel ik de telefoon niet heb voor games)
meer geheugen voor apps (neem aan de de 8gb voor apps is)
Denk langere accuduur dan de desire
-en van de Galaxy
geen led notificatie (handig voor mail e.d.)
geen zoek knop (blijkt dat deze met sommige apps nodig is).
slechtere support (gelezen dus)
bijna 100 euro duurder dan de desire

+en van de Desire
Led notificatie
goedkoop momenteel €350
goede support
led flitser

-en van de Desire
accu duur
mindere scherm

Waarvoor ga ik de telefoon voornamelijk gebruiker:
browsen
email sync (exchange en gmail)
pingen (whatsup)
sms
en diverse apps
fotos maken doe ik wel op mijn spiegelreflex of compact camera maar zal af en toe ook wel handig zijn op de gsm
spelletje af en toe misschien (denk dat mijn zoon de telefoon vaker pakt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:30
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:24:
Hey mensen,

heb beetje gezocht op het forum, maar niet direct antwoord gevonden op mijn probleem.

Het zit 'm in de sync van Google Calender van mijn telefoon naar mijn PC. Ik krijg posts die ik invoer op mn galaxy s niet online te zien, maar posts online wel op mijn galaxy s. Uiteraard heb ik gezorgd dat ze juist zijn ingevoerd in de goede agenda, maar de sync werkt niet op een of andere manier.

Hopelijk heeft iemand een goede suggestie, want zonder sync is het wel aardig vervelend..
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het begon precies nadat ik naar 2.2 ging via kies. Ik heb verder nooit geroot of geflasht. Wel een reset gedaan via het menu, niet met een of andere knoppen combo. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Nu ik JPY draai heb ik standaard de Engelse Voice Search. Als ik Voice Search launch staat er ook: Generiek: Engels. is het mogelijk om deze taal te veranderen? De taal bij menu > instellingen > Spraakherkenning staat al op Nederlands.

EDIT: Opgelost! De taal op "Nederlands" zetten ipv "Standaard (Nederlands)" bij Menu > Instellingen > Spraakherkenning > Invoertaal

EDIT2: Heb ook te maken met de battery bug in JPY. Ben nu het Batterij kuurtje aan het doen. Momenteel de telefoon als een gek aan het leegtrekken >:)

[ Voor 39% gewijzigd door GandalfTheGrey op 03-01-2011 16:55 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
SpikeHome schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:21:
[...]

even naar mijn idee de grootste verschillen.
-en van de Galaxy
geen led notificatie (handig voor mail e.d.)
Joe, dit is er wel. BLN genaamd. Zorgt ervoor dat de twee touchscreentoetsjes oplichten.
Moet je kernel wel ondersteunen, standaard wordt het niet ondersteund dus even een andere kernel flashen zoals Speedmod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Joe, dit is er wel. BLN genaamd. Zorgt ervoor dat de twee touchscreentoetsjes oplichten.
Moet je kernel wel ondersteunen, standaard wordt het niet ondersteund dus even een andere kernel flashen zoals Speedmod. :)
Klopt, maar eerlijk is eerlijk, dit is nog steeds geen led notification;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:18:
[...]

Klopt, maar eerlijk is eerlijk, dit is nog steeds geen led notification;).
Nou ja als je heel eerlijk bent zitten er onder die 2 icoontjes 2 ledjes en is het dus wel degelijk led-notification, echter een minder elegante oplossing als ene speciaal bedoelt ledje, dat ben ik met je eens... Maar ik vind het wel relax, beter als niks namelijk :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
NoLED werkt ook en daar hoef je geen kernels voor te flashen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Webjunkie op 03-01-2011 17:29 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
watercoolertje schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:23:
[...]
Nou ja als je heel eerlijk bent zitten er onder die 2 icoontjes 2 ledjes en is het dus wel degelijk led-notification, echter een minder elegante oplossing als ene speciaal bedoelt ledje, dat ben ik met je eens... Maar ik vind het wel relax, beter als niks namelijk :)
Probeer ook eens de NoLED App uit de market, speciaal voor de Galaxy S. Die toont een icoontje van een sms/mail/telefoon (stuk of 10 verschillende bij elkaar) op je scherm. Werkt zonder root of andere aanpassingen.

(Net iets te laat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbr01 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:31:
[...]

Probeer ook eens de NoLED App uit de market, speciaal voor de Galaxy S. Die toont een icoontje van een sms/mail/telefoon (stuk of 10 verschillende bij elkaar) op je scherm. Werkt zonder root of andere aanpassingen.

(Net iets te laat :P)
Klopt, ik ben ook een zeer tevreden NoLED gebruiker.
Vind BLN daardoor overbodig.
Nu we het er trouwens toch over hebben, weet iemand of je een icoontje kan kiezen bij apps?
Gaat me eigenlijk alleen om whatsapp, nu wordt dat namelijk weergegeven met een uitroeptekentje, maar dat is hetzelfde als bij systeemmeldingen bijv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:04
Ik heb in het begin ook NoLED gebruikt. Toen had ik er wel last van dat de accu snel leeg ging door de notificatie. Is dat inmiddels beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:09:
[...]

Nou briljant weet ik niet, maar probeer het toestel 3 weken met rust te laten.

Mijn laptop opgestuurd omdat er een glas bier overheen was gegaan. Ding was helemaal overleden. Prijsopgave van de reparateur was dik 700 euro.. Ik ben niet akkoord gegaan en heb de notebook ongerepareerd retour laten komen. Wat schets mijn verbazing, het ding start gewoon op...

Een paar toetsen werkte niet, dus ik heb de notebook inwendig gereinigd en hij draait nu een jaar later nog steeds.
Wat dacht je van je eigen verzekering bellen, heb ook wel eens domme schade gehad bleek ik gewoon voor verzekerd te zijn.
Je gaat toch geen contact van 4 jaar aan .vind 2jaar al te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:02
aran schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:51:
Ik heb in het begin ook NoLED gebruikt. Toen had ik er wel last van dat de accu snel leeg ging door de notificatie. Is dat inmiddels beter?
Ik heb net geprobeerd maar denk dat batterij wel sneller zal leeg raken omdat je hele scherm aanstaat. Je kunt dit testen door een sms/email te ontvangen en dan in een donkere ruimte naar je scherm te kijken. Denk dat dit ook niet te veranderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 21:48
Pino112 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Tnx er is dus een app ervoor die helaas wel je batterij leeg trekt.
ben ik verder nog belangrijke verschillen vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
aran schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:51:
Dit dus. Trekt je batterij leeg. Daarom zei ik dus BLN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Orcie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:15:
[...]

Als je voodoo kernel draait hoe je alleen superuser uit de market te plukken. Ben je in 1 keer rooted :P
LOL ok :) blijkt wel dat ik geen ervaring heb met voodoo ;)

Hoe los ik mijn batterij probleem op? Moet ik nu de hele cyclus herladen? van 40% naar 100% opladen, wipe battery stats, drainen en dan opladen. Of van 40% (wat eigenlijk 1% is) drainen (wat volgens mij de accu kan ontladen, omdat de Galaxy nu niet weet wat % is, en wanneer hij hem moet uitgooien?) en dan gewoon opladen?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn wekker maakt geen geluid meer als mijn telefoon op stille stand staat. Ook als ik een deuntje wil kiezen voor de wekker kan ik ze niet horen bij het uitkiezen. Als ik media afspeel heb ik wel gewoon geluid.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Berichten over het modden van de firmware zijn verwijderd. Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 20-09 19:54
Preau schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:26:
Mijn wekker maakt geen geluid meer als mijn telefoon op stille stand staat. Ook als ik een deuntje wil kiezen voor de wekker kan ik ze niet horen bij het uitkiezen. Als ik media afspeel heb ik wel gewoon geluid.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen?
misschien staat je alerts volume zacht of uit?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bij mijn weten zit er bij de wekker een optie om met geluid af te gaan zelfs als de telefoon op stil staat. Of trillen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Al een poosje heb ik er zonder om te vragen de nieuwe market op de SGS (froyo) gekregen. Die met dat onoverzichtelijke scherm en reclame bovenin.

Waar ik mij over verbaas is dat er nu nooit meer updates van geinstalleerde toepassingen zijn. Met oude market had ik bijna altijd meerdere updates per week.

Hebben jullie dat ook of is dit toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Wederom zijn er berichten verwijderd die niet in dit topic thuishoren. Lees aub de topicwaarschuwing, want we blijven niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het als ik darky"s rom installeer, kan ik dan weer gemakkelijk terug naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:43:
Hoe zit het als ik darky"s rom installeer, kan ik dan weer gemakkelijk terug naar de fabrieksinstellingen?
Direct boven jouw post staat nog een modbreak over dat zulke vragen in het andere topic moeten

[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Meer mensen die sinds 2.2 niet meer de 3 button hebben?

volume+pwr+start knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met het navigeren met de SGS met behulp van een bluetooth GPS muis? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik zit er namelijk aan te denken om deze GPS muis aan te schaffen omdat ik toch wel fatsoenlijk wil navigeren met mijn SGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:09:

volume+pwr+start knop
Zoekt en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelDuvel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 14:19
Jammer dat de camera lens van deze telefoon niet een beetje verzonken is in het toestel en dat er geen klein randje om de lens heen zit. Heb inmiddels erg veel krassen op mijn lens zitten waardoor foto's minder scherp zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Ik heb mijn telefoon een factory reset gegeven omdat hij erg raar deed de laatste tijd (veel forced closes met drie vibraties).

Ik heb de OCLF eerst ongedaan gemaakt voor ik de factory reset uit heb gevoerd. Nu wil ik de OCLF weer toepassen maar volgens de OCLF app moet ik mijn SGS eerst rooten, terwijl ik geen unroot heb gedaan.
Ik kom met volUP+Home+PWR maar niet in de recovery modus. Ik kom alleen met de oneclickroot in de recovery modus.

Ik krijg de root met one click root niet voor elkaar. In de recovery krijg ik "verification failed" als ik apply update.zip selecteer. Ik ben eerder tegen dit probleem aangelopen en heb het toen opgelost via een andere root methode. Maar deze kan ik nergens meer vinden. Ik heb de halve avond GoT en Google doorgespit en er zijn zoveel tips en links dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wie is mijn verlosser? :P

ik draai 2.2JPA

[ Voor 6% gewijzigd door Dani86 op 05-01-2011 00:32 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:59
Peter is Gamer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:26:
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met het navigeren met de SGS met behulp van een bluetooth GPS muis? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik zit er namelijk aan te denken om deze GPS muis aan te schaffen omdat ik toch wel fatsoenlijk wil navigeren met mijn SGS.
Navigeren met een bluetooth GPS muis werkt perfect. (google navigatie uitgezonderd omdat die altijd de interne gps aanspreekt.
Ikzelf heb een oude tomtom BT gps.
Maar pas op, ik heb ook nog een adapt AD800 BT gps muis welke ik niet gepaird krijg met mijn SGS.
Blijkbaar is de BT module van de SGS nogal kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Editagain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2020
Ik wil de stop-motion functie van de SGS gaan gebruiken. Maar ik kan hem nergens vinden. Hij zou d'r wel op moeten zitten: http://www.knowyourmobile...your_galaxy_s_camera.html

Zit op 2.2 Froyo.XWJP6

Iemand een idee? En weet iemand een goeie guide voor het gebruiken van de SGS-camera?

Edit: heb uiteraard dit topic al doorzocht. En in de meeste google-hits staat die functie gewoon in de lijst met scenes in de standaard camera-toepassing. Maar bij mij niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Editagain op 05-01-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Editagain schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:03:
Ik wil de stop-motion functie van de SGS gaan gebruiken. Maar ik kan hem nergens vinden. Hij zou d'r wel op moeten zitten: http://www.knowyourmobile...your_galaxy_s_camera.html

Zit op 2.2 Froyo.XWJP6

Iemand een idee? En weet iemand een goeie guide voor het gebruiken van de SGS-camera?

Edit: heb uiteraard dit topic al doorzocht. En in de meeste google-hits staat die functie gewoon in de lijst met scenes in de standaard camera-toepassing. Maar bij mij niet.
Staat er bij mij ook niet bij. Staat trouwens niet bij de scene-selectie, maar bij dat knopje erboven (fotostand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Dani86 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:27:
Ik heb mijn telefoon een factory reset gegeven omdat hij erg raar deed de laatste tijd (veel forced closes met drie vibraties).

Ik heb de OCLF eerst ongedaan gemaakt voor ik de factory reset uit heb gevoerd. Nu wil ik de OCLF weer toepassen maar volgens de OCLF app moet ik mijn SGS eerst rooten, terwijl ik geen unroot heb gedaan.
Ik kom met volUP+Home+PWR maar niet in de recovery modus. Ik kom alleen met de oneclickroot in de recovery modus.

Ik krijg de root met one click root niet voor elkaar. In de recovery krijg ik "verification failed" als ik apply update.zip selecteer. Ik ben eerder tegen dit probleem aangelopen en heb het toen opgelost via een andere root methode. Maar deze kan ik nergens meer vinden. Ik heb de halve avond GoT en Google doorgespit en er zijn zoveel tips en links dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wie is mijn verlosser? :P

ik draai 2.2JPA
Waarschijnlijk busybox installeren? Anders opnieuw rooten. (http://lmgtfy.com/?q=samsung+galaxy+s+JPA+root+xda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Steef1986 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:09:

volume+pwr+start knop
Er zijn meer mensen met dit probleem. Ligt aan je secondary boot loader. Door deze opnieuw te flashen met Odin kun je dit recht zetten. Zie het custom ROM topci voor de aanpak.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

The Third Man

The Third Jellyfish

Editagain schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:03:

Zit op 2.2 Froyo.XWJP6

Staat niet (meer?) in de handleiding. Ik denk dat het in een eerdere Android versie nog wel aanwezig was en daarom op sommige websites vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hey,
In de gallery-app van mijn SGS staan een aantal folders met afbeeldingen die ik liever niet zie (icons e.d.). Kan ik die "hiden" in mijn app?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Hey Samsung Galaxy S community,

Ik heb een SGS voor +-4 maanden nu, en heb er nooit iets echt aan getweaked.

Toch vind ik dat ik na de 2.2.1 update nog steeds lagg heb en ik een beetje klaar ben met de UI touchwiz. (hij lagged alleen tijdens typen en swypen, dat deed ie niet bij 2.1 en is eigenlijk vervelender dan applicatie laggs) Zijn er wat tips and tricks die jullie al gebruiken?

thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dries_Aendekerk schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:09:
Hey,
In de gallery-app van mijn SGS staan een aantal folders met afbeeldingen die ik liever niet zie (icons e.d.). Kan ik die "hiden" in mijn app?
Bestandje aanmaken met als naam. ".nomedia" en dat bestandje in de map gooien die je niet in je niet wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Mensen.

Ik heb swype een update gegeven. Lees oude er af gegooid. Nieuwe erop.
Nu kan ik de nieuwe niet openen.
Keer op keer Geforceerd sluiten.
Zowel bij versie 2.10 xxx als 2.15 xxxx

Meer mensen met dit euvel? of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op allerlei sites zocht ik naar Tomtom te informeren of Tomtom zich aan SGS aanpast. Maar nee.
Als Tomtom zich aan Iphone4 aanpast, waarom niet bij SGS....zucht.

Welke navi is bij jullie het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Baristo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:33:
Hey Samsung Galaxy S community,

Ik heb een SGS voor +-4 maanden nu, en heb er nooit iets echt aan getweaked.

Toch vind ik dat ik na de 2.2.1 update nog steeds lagg heb en ik een beetje klaar ben met de UI touchwiz. (hij lagged alleen tijdens typen en swypen, dat deed ie niet bij 2.1 en is eigenlijk vervelender dan applicatie laggs) Zijn er wat tips and tricks die jullie al gebruiken?

thnx alvast
Ik had van dat laggen ook voornamelijk last bij het typen, zo erg zelfs dat typen met swype zo goed als onbruikbaar was (op froyo 2.2). Zelf heb ik gekozen om de voodoo lag fix te installeren, m'n telefoon werkt nu soepel en zonder lag, eigenlijk zoals ie altijd al had moeten werken. Dat kun je dus doen. Of anders een compleet andere (custom) rom installeren, maar daarvoor kun je beter in het firmware topic kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:43:
Op allerlei sites zocht ik naar Tomtom te informeren of Tomtom zich aan SGS aanpast. Maar nee.

Co-Pilot lijkt een beetje op TomTom. Beetje kleuterkleurtjes vind ik, maar werkt goed. Navigon werkt ook goed, ziet er een beetje kaal uit. Mijn voorkeur gaat uit naar Sygic Mobile Maps, soort kruising tussen die twee. Vind ik erg fijn navigeren.

http://www.sygic.com/index.php/en/mobile-maps-overview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:43:

Ik heb het een en ander gezocht naar die dingen en deze website geeft een mooi overzichtje van de verschillende opties.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
marrk schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:43:
[...]

Ik heb het een en ander gezocht naar die dingen en deze website geeft een mooi overzichtje van de verschillende opties.
Er is ook al een topic hier op tweakers dat android met navigatie behandeld: Android: Turn by Turn Navigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:37
Ik heb het .nomedia filetje toegevoegd aan een paar mappen, maar die staan nog steeds in de galery. Ik neem aan dat dan eerst weer de media gescand moeten worden. Dat gebeurd als je de interne SD kaart unmount en mount, maar die optie is er bij Frojo uit (SGS). Hoe krijg ik die plaatjes nu uit de galary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
JorisVernooij schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:09:
Ik heb het .nomedia filetje toegevoegd aan een paar mappen, maar die staan nog steeds in de galery. Ik neem aan dat dan eerst weer de media gescand moeten worden. Dat gebeurd als je de interne SD kaart unmount en mount, maar die optie is er bij Frojo uit (SGS). Hoe krijg ik die plaatjes nu uit de galary?
Media scannen gebeurt ook nadat je je SGS met je PC hebt geconnecteerd (via Kies of mass storage), althans bij mij toch. Misschien moet je dat eens proberen?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bij scant de foon ook als'ie een keer uit en aan wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hier een download linkje naar de .nomedia file. http://www.2shared.com/file/iBSXCw7M/noomeedieaa.html

let er wel even op dat je op die site op "Save file to your PC: click here" klikt, en die txt is vrij klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Kies 2 heeft de beta fase verlaten .

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Misschien krijgt Nederland binnenkort ook Froyo 2.2.1 via Kies of misschien wel Gingerbread... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Voor de gein Kies 2 geinstalleerd, ziet er goed uit. Start iig sneller op dan de vorige versie.

Maar nu probeer ik mijn telefoon te verbinden met Kies (natuurlijk wel onder usb instellingen voor Kies gekozen), maar het lukt niet. De melding 'verbinden' (linksboven) blijft staan.

Het zal wel liggen aan firmware XXJPY (Froyo 2.2.1) incl. root die ik heb draaien.

Ach ja, Kies gebruik ik toch niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag over het ophalen van mail.
inmiddels begin ik me te irriteren aan de traagheid waarmee mijn email opgehaald wordt, althans mijn niet gmail dan.
gmail gaat prima, als een zonnetje. maar mn werk mail gaat via het andere icoontje. Moet eerlijk zeggen dat voor de update van een aantal maanden geleden het me niet zo opviel maar het duurt nu wel erg lang. Voordat ie alles op orde heeft is de espresso gezet en opgedronken, bovendien zorgt ie ervoor dat je voor de rest niets kan doen.
is daar een oplossing voor?
kan ik een ander mail programma erop gooien?
2 jaar geleden had ik met een samsung met wm hetzlefde probleem. toen was de oplossing spb mobile shell.
Ik heb launcher pro erop gezet maar dat helpt niet iig. die omzeilt het touchwiz gebeuren niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:15:
inmiddels begin ik me te irriteren aan de traagheid waarmee mijn email opgehaald wordt, althans mijn niet gmail dan.
gmail gaat prima, als een zonnetje. maar mn werk mail gaat via het andere icoontje. Moet eerlijk zeggen dat voor de update van een aantal maanden geleden het me niet zo opviel maar het duurt nu wel erg lang. Voordat ie alles op orde heeft is de espresso gezet en opgedronken, bovendien zorgt ie ervoor dat je voor de rest niets kan doen.
2 jaar geleden had ik met een samsung met wm hetzlefde probleem. toen was de oplossing spb mobile shell.
Ik heb launcher pro erop gezet maar dat helpt niet iig. die omzeilt het touchwiz gebeuren niet helaas
Probeer de e-mail app "Improved Email". Deze wordt door Frigolamptje aanbevolen in de [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware topic.

[ Voor 62% gewijzigd door Amboe op 06-01-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 09:46
werk email met exchange ? touchdown is je oplossing echt super software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Dit is een wellicht handige site: http://everyrandom.com/sgs/

Je kunt checken of er een nieuwe firmware is zonder je SGS op Kies aan te hoeven sluiten.

Maar goed je kunt natuurlijk ook de vele forums, zoals tweakers, in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Amboe schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:19:
Voor de gein Kies 2 geinstalleerd, ziet er goed uit. Start iig sneller op dan de vorige versie.

Maar nu probeer ik mijn telefoon te verbinden met Kies (natuurlijk wel onder usb instellingen voor Kies gekozen), maar het lukt niet. De melding 'verbinden' (linksboven) blijft staan.

Het zal wel liggen aan firmware XXJPY (Froyo 2.2.1) incl. root die ik heb draaien.

Ach ja, Kies gebruik ik toch niet meer :+
Ik had dit eerst ook (heb Darky's ROM), maar als je in het menu bovenaan voor "installatie drivers" kiest, dan herkent hij hem daarna wel. Maar ja hebt gelijk, Kies heb je niet meer nodig als je met custom roms bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zucht, ik kan online het rapport al zien van m'n reparatie. Had het teruggestuurd voor:

hoofdreden: 2 vlekken in het scherm (lijkt op newtonringen)
bijreden: GPS doet het niet goed

zie ik nu in het rapport staan dat ze de software geupdate hebben als enige fix, het scherm is dus blijkbaar niks mee gedaan, verdomme. En dan te bedenken dat ik 2.2.1 draaide van Darky maar dat ik hem ge-downgrade heb voor de reparatie zodat ik daar geen gezeur mee zou krijgen. Ik mag t toestel woensdag ophalen (na 2,5 week) en dan mag ie direct weer retour dus met dezelfde klacht... wtf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
Gisteren eens Whatapp geinstalleerd (Galaxy S Froyo) uit de Market. Na installatie en opstarten vraagt het programma om je landcode en 06 nummer. Nadat ik dat ingevuld heb loopt er een timeout van 20 minuten naar 0 en vervolgens verschijnt het bericht dat de authenticatie sms mislukt is en dat ik mijn sms settings moet checken. Gewoon sms versturen/ontvangen werkt verder prima, dus wat gaat er hier fout? Ik heb het nu 3x geprobeerd en 3x hetzeflde resultaat. Daarna de Market versie uninstalled en de versie vanaf de whatsapp website geinstalleerd. Zelfde verhaal.

Edit: Nevermind... telefoon een keer gereset en het werkt..

[ Voor 5% gewijzigd door d3vlin op 07-01-2011 11:17 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:15:
mensen bedankt voor jullie adviezen. had tussentijds K9 mail geinstalleerd en werkt geolied!
Ik begrijp dan eigenlijk niet waarom de meegeleverde app van Samsung dit niet kunnen. blijft vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:16:
Ik mag t toestel woensdag ophalen (na 2,5 week) en dan mag ie direct weer retour dus met dezelfde klacht... wtf :(
Ik zou hem zodra je hem terug krijgt wel eerst even snel checken. Toen ik nog in een telecom winkel werkte kregen we regelmatig telefoons terug met als enige melding software update, terwijl er in veel gevallen ook andere dingen waren gedaan (ander moederbord en dus andere imei, display alsnog gefixed, nieuwe behuizing etc etc.). Volgens mij werken er bij die reparatie firma's soms wat mensen die standaard software update aanvinken en het dan later niet meer aanpassen ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
Dit vraag ik voor mijn vriendin die de galaxy heeft,ze had wat opgeslagen in 'concepten' maar kan concepten niet vinden op de galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
rooie60 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:31:
Dit vraag ik voor mijn vriendin die de galaxy heeft,ze had wat opgeslagen in 'concepten' maar kan concepten niet vinden op de galaxy.
Gmail? Gewone mailclient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
nee bij berichten (sms) geen email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Ik heb de Galaxy sinds dinsdag. Nou merkte ik woensdagavond dat de grijze rand iets kon bewegen en niet vast zat aan de rechterkant. Ik naar de winkel (heb met mijn vorige toestel = Xperia X1) veel gedoe gehad met behuizing (bekend fenomeen). Ik kreeg een nieuw toestel en nu heeft deze het aan de linkerkant. Het zal dus wel niet zo'n probleem zijn hoop ik dan. Wat ik bedoel is als je aan de zijkant van de grijze rand zachtjes duwt dat er beweging in zit en het dus niet vast zit aan het toestel (ik bedoel daarmee uiteraard niet de achterkant die uiteraard los zit).

Verder merkte ik gisteren met dit toestel 2x dat ik hem uit de waakstand haal dat hij eerst zwart beeld gaf, toen heel lang deed over widgets laden en toen ik op applicaties klikte ik een zwart scherm kreeg met een zo'n laadrondje. Dit doet hij tevens bij het opstarten. Misschien dat hij bij die 2 keer dus opnieuw opgestart was. Ik heb het vandaag niet meer gehad, maar ik wil uiteraard niet dat bij mijne iets fout zit in het toestel. Ik dacht dat het misschien kwam door de SD kaart die ik uit een ouder toestel heb gehaald en nu heb ik die eruit gehaald. Hij bleef die namelijk 'media scannen'. Ook kon ik die SD kaart niet formatteren, omdat bij instellingen die tekst grijs was.

Nu vraag ik me dus eigenlijk af of meerderen dat hebben? Dat hij bij het opstarten zo lang doet over widgets laden en applicaties = 15 seconden ongeveer per ding. Het lijkt mij niet zo gek dat hij eerst op moet starten. Toch vreemd dat hij het gisteravond ook twee keer terwijl de telefoon gewoon aanstond en ik hem via het aanknopje 'wekte'. Hopelijk heeft iemand anders hier meer duidelijkheid over, want kon er verder niet veel over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:53:
[...]
Ik zou hem zodra je hem terug krijgt wel eerst even snel checken. Toen ik nog in een telecom winkel werkte kregen we regelmatig telefoons terug met als enige melding software update, terwijl er in veel gevallen ook andere dingen waren gedaan (ander moederbord en dus andere imei, display alsnog gefixed, nieuwe behuizing etc etc.). Volgens mij werken er bij die reparatie firma's soms wat mensen die standaard software update aanvinken en het dan later niet meer aanpassen ofzo :P.
Ik zie t snel genoeg of het scherm gemaakt is, ik kan t in de winkel bekijken en als ik zie dat t niet gefixt is gaat ie weer terug naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Hey tweakers,

Ik heb een SGS waar standaard swype bij in zat gebakken.
Nu wilde ik swype eens een update geven omdat ie keer op keer weer met ongevraagde tips voor de dag komt.

Ik dus mn toestel rooten. Zo gezegd zo gedaan.
Daarna swype verwijderd. En de de nieuwste apk op mn interne sd gezet.
Vervolgens geïnstalleerd, wat allemaal goed ging.
Nu wil ik swype instellen bij "taal en toetsenbord" maar dan krijg ik 3x tril alarm Swype geforceerd sluiten bla bla jullie kennen het vast wel.

Ik heb al meerdere versies van swype geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar. Keer op keer Forced closed.

Hebben jullie nog suggesties? Of desnoods een waardige vervanger?

Mijn dank is groot!

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyhfin schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:09:
Ik heb de Galaxy sinds dinsdag. Nou merkte ik woensdagavond dat de grijze rand iets kon bewegen en niet vast zat aan de rechterkant. Ik naar de winkel (heb met mijn vorige toestel = Xperia X1) veel gedoe gehad met behuizing (bekend fenomeen). Ik kreeg een nieuw toestel en nu heeft deze het aan de linkerkant. Het zal dus wel niet zo'n probleem zijn hoop ik dan. Wat ik bedoel is als je aan de zijkant van de grijze rand zachtjes duwt dat er beweging in zit en het dus niet vast zit aan het toestel (ik bedoel daarmee uiteraard niet de achterkant die uiteraard los zit).

Verder merkte ik gisteren met dit toestel 2x dat ik hem uit de waakstand haal dat hij eerst zwart beeld gaf, toen heel lang deed over widgets laden en toen ik op applicaties klikte ik een zwart scherm kreeg met een zo'n laadrondje. Dit doet hij tevens bij het opstarten. Misschien dat hij bij die 2 keer dus opnieuw opgestart was. Ik heb het vandaag niet meer gehad, maar ik wil uiteraard niet dat bij mijne iets fout zit in het toestel. Ik dacht dat het misschien kwam door de SD kaart die ik uit een ouder toestel heb gehaald en nu heb ik die eruit gehaald. Hij bleef die namelijk 'media scannen'. Ook kon ik die SD kaart niet formatteren, omdat bij instellingen die tekst grijs was.

Nu vraag ik me dus eigenlijk af of meerderen dat hebben? Dat hij bij het opstarten zo lang doet over widgets laden en applicaties = 15 seconden ongeveer per ding. Het lijkt mij niet zo gek dat hij eerst op moet starten. Toch vreemd dat hij het gisteravond ook twee keer terwijl de telefoon gewoon aanstond en ik hem via het aanknopje 'wekte'. Hopelijk heeft iemand anders hier meer duidelijkheid over, want kon er verder niet veel over vinden op internet.
Dat met die grijze rand heb ik ook. De bouwkwaliteit is niet perfect bij dit toestel. Daarnaast over het laden van die widgets+zwarte beelden is een zeer bekend probleem. Lees dit artikel eens voor meer duidelijkheid:
nieuws: Samsung gebruikt traag opslaggeheugen in Galaxy S

Even kort door de bocht: Lagfix installeren op de telefoon is de oplossing. Over dat onderwerp vind je genoeg terug op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:29:
Hey tweakers,

Ik heb een SGS waar standaard swype bij in zat gebakken.
Nu wilde ik swype eens een update geven omdat ie keer op keer weer met ongevraagde tips voor de dag komt.

Ik dus mn toestel rooten. Zo gezegd zo gedaan.
Daarna swype verwijderd. En de de nieuwste apk op mn interne sd gezet.
Vervolgens geïnstalleerd, wat allemaal goed ging.
Nu wil ik swype instellen bij "taal en toetsenbord" maar dan krijg ik 3x tril alarm Swype geforceerd sluiten bla bla jullie kennen het vast wel.

Ik heb al meerdere versies van swype geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar. Keer op keer Forced closed.

Hebben jullie nog suggesties? Of desnoods een waardige vervanger?

Mijn dank is groot!

Stefan
Ik kan alleen een vervanger bedenken en dat is 'slideit'. Het probleem met trillen heb ik ook gehad toen ik probeerde om op mijn vorige toestel ( sony ericsson X10 ) swype te installeren. Dat ging niet samen. Misschien heeft dat in dit geval er ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Ik kan alleen een vervanger bedenken en dat is 'slideit'. Het probleem met trillen heb ik ook gehad toen ik probeerde om op mijn vorige toestel ( sony ericsson X10 ) swype te installeren. Dat ging niet samen. Misschien heeft dat in dit geval er ook mee te maken.
Ja zo vreemd. Ik krijg zelfs de swype versie er niet meer op die er standaard zat ingebakken.. Erg jammer.. En tja.. Forced closed.. Daar kom je geen moer verder mee.. Kan aan zoveel dingen liggen. Misschien is het wel iets makkelijks wat ik over het hoofd heb gezien. Vandaar mn vraag hier. Ik wacht nog ff af, misschien dat er nog mensen een heldere ingeving krijgen ofzo ;) en anders dan maar eens slideit proberen.. Ik vond Swype erg fijn.. ging erg vlot. alleen die tip pop-ups.. super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Ja zo vreemd. Ik krijg zelfs de swype versie er niet meer op die er standaard zat ingebakken.. Erg jammer.. En tja.. Forced closed.. Daar kom je geen moer verder mee.. Kan aan zoveel dingen liggen. Misschien is het wel iets makkelijks wat ik over het hoofd heb gezien. Vandaar mn vraag hier. Ik wacht nog ff af, misschien dat er nog mensen een heldere ingeving krijgen ofzo ;) en anders dan maar eens slideit proberen.. Ik vond Swype erg fijn.. ging erg vlot. alleen die tip pop-ups.. super irritant.
Oke, ja uiteindelijk kun je nog een reset doen van het toestel. Dan zit je altijd goed, maar dan ben je vaak wel al je apps kwijt. Slideit is een oplossing, maar is niet zo fijn als swype. succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:30:
[...]

Dat met die grijze rand heb ik ook. De bouwkwaliteit is niet perfect bij dit toestel. Daarnaast over het laden van die widgets+zwarte beelden is een zeer bekend probleem. Lees dit artikel eens voor meer duidelijkheid:
nieuws: Samsung gebruikt traag opslaggeheugen in Galaxy S

Even kort door de bocht: Lagfix installeren op de telefoon is de oplossing. Over dat onderwerp vind je genoeg terug op dit forum.
Nou ik vind dat grijze nog niet zo storend zolang hij maar niet echt los gaat zitten.
Dat andere toestel wat ik eerst in me bezit had voor ongeveer 2 dagen had ik dat van die widgets niet gemerkt. Ik vind wel risico om nou zo'n lagfix te gaan installeren (ik denk dat je dan ook moet rooten wat ik ergens las?). Ik weet niet of me garantie dan vervalt, maar ik vind beetje vreemd dat ik zoiets al moet doen bij een toestel dat ik gisteren weer nieuw uit de doos heb gehaald. Op de batterij staat 28/10/10 dus ik hoop niet dat ze mij weer een oudere versie hebben gegeven, want neem aan dat die lag nu wel verholpen is bij nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
Ik heb deze GPS muis aan geschaft en deze kan ik koppelen met mijn SGS.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik heb sygic mobile maps 10 deze vind alleen maar de interne gps. Weet iemand hoe je dit wel kan laten werken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:58:
[...]

Oke, ja uiteindelijk kun je nog een reset doen van het toestel. Dan zit je altijd goed, maar dan ben je vaak wel al je apps kwijt. Slideit is een oplossing, maar is niet zo fijn als swype. succes ermee.
Zal een factory reset de uitkomst bieden denk je?

Want dat kan ik namelijk alles back-uppen en zo weer terug zetten.

sms back-up
titanium
en ff voodoo disablen.

Dan is het toch zo klaar ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:10:
[...]

Ik zie t snel genoeg of het scherm gemaakt is, ik kan t in de winkel bekijken en als ik zie dat t niet gefixt is gaat ie weer terug naar ze.
Aangekomen bij Hi kreeg ik het toestel onder ogen en de vlekken zitten nog steeds in t scherm, de reparateur heeft er niet eens naar gekeken. Medewerker meteen bellen met ze de vraag waarom niet. Hun reactie: "we hebben de software ge-update!". Wtf...alsof je daar vlekken mee het scherm uitkrijgt.. Dus ondanks dat ik op foto's met cirkels de plekken heb aangegeven voor t geval ze t niet goed konden zien oid hebben ze t compleet genegeerd. De reparatiedienst van "Teleplan" zou ik dus vermijden als je de mogelijkheid hebt, onzettende prutsers blijkbaar. Hij is weer teruggestuurd met dezelfde melding en dit keer duidelijk erbij vermeld dat ze het scherm moeten fixen, ondertussen ben ik dus nog een paar extra weken m'n toestel kwijt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Volgens mij is die lag fix toch wat anders dan wat ik had.
Die lag fix zorgt ervoor dat dingen sneller laden, maar bij mij was beeld zwart en leek het wel of hij rebootte zonder dat ik me simcode hoefde in te vullen.

Op de plek van het bereik stond namelijk ook het rondje met de streep erdoor, dus op dat moment was ik dan ook niet bereikbaar. Dat lijkt me toch wat anders dan dat een programma de eerste keer wat langer laadt omdat hij het in de cache moet zetten, want dit was ook 2x toen de telefoon gewoon al aan was en ik hem weer unlockte uit slaapstand.

Ik weet dus niet of ik er weer mee terug moet gaan naar de winkel, want ze zien me al aankomen, maar ik hoop ook niet dat ik er meer problemen mee krijg en dat ik hem dan later ter reparatie moet aanbieden, want dan heb ik er nog veel meer gezeur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
Peter is Gamer schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:22:
Ik heb deze GPS muis aan geschaft en deze kan ik koppelen met mijn SGS.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik heb sygic mobile maps 10 deze vind alleen maar de interne gps. Weet iemand hoe je dit wel kan laten werken ??
Na een dag lang zoeken heb ik dit gevonden.. voor mijn idee werk het nu... maar is er ook een manier zonder gebruik te maken van een extra app zoals ( http://www.appbrain.com/a...provider/de.mobilej.btgps ) om een externe gps muis te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Welke? Er zijn er nogal een aantal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Kyhfin schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:40:
Die lag fix zorgt ervoor dat dingen sneller laden, maar bij mij was beeld zwart en leek het wel of hij rebootte zonder dat ik me simcode hoefde in te vullen.

Op de plek van het bereik stond namelijk ook het rondje met de streep erdoor, dus op dat moment was ik dan ook niet bereikbaar. Dat lijkt me toch wat anders dan dat een programma de eerste keer wat langer laadt omdat hij het in de cache moet zetten, want dit was ook 2x toen de telefoon gewoon al aan was en ik hem weer unlockte uit slaapstand.

Ik weet dus niet of ik er weer mee terug moet gaan naar de winkel, want ze zien me al aankomen, maar ik hoop ook niet dat ik er meer problemen mee krijg en dat ik hem dan later ter reparatie moet aanbieden, want dan heb ik er nog veel meer gezeur mee.
Welke Androidversie heb je? Jouw probleem klint idd als kapotte firmware en heeft niet zoveel te maken met lag.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 07-01-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Cartman! schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:13:
[...]

Welke? Er zijn er nogal een aantal...
Niet best als er al zoveel zijn, maar eigenlijk vanuit dat Tweakers bericht wat ik las dat sommige dingen lang moesten laden doordat hij de cache moest laden. Bij mij was het de home widgets en de applicaties die die daarvoor al veel vaker heeft laten zien.
Relief2009 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:16:
[...]

Welke Androidversie heb je? Jouw probleem klint idd als kapotte firmware en heeft niet zoveel te maken met lag.
Bij instellingen staat:
Android-versie 2.2
Smalbandversie I9000XXJPP
Kernel-versie 2.6.32.9 root@SE-S608 #1
Build-nummer FROYO.XWJPA

Volgens mij is dat wel gewoon de nieuwste versie? Waar slaat dat root eigenlijk op? Is dat wat anders dan het rooten van je mobiel (dat neem ik aan, want heb nog niets gedaan).

Verloopt je garantie eigenlijk bij het rooten van je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kyhfin schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Niet best als er al zoveel zijn, maar eigenlijk vanuit dat Tweakers bericht wat ik las dat sommige dingen lang moesten laden doordat hij de cache moest laden. Bij mij was het de home widgets en de applicaties die die daarvoor al veel vaker heeft laten zien.
Je weet zelf neem ik wel aan welke lagfix je geinstalleerd hebt toch?
Bij instellingen staat:
Android-versie 2.2
Smalbandversie I9000XXJPP
Kernel-versie 2.6.32.9 root@SE-S608 #1
Build-nummer FROYO.XWJPA

Volgens mij is dat wel gewoon de nieuwste versie?
Mwa, eigenlijk is 2.2.1 de nieuwste versie
Waar slaat dat root eigenlijk op?
Eigenlijk zegt t niks op dit moment :)
Is dat wat anders dan het rooten van je mobiel (dat neem ik aan, want heb nog niets gedaan).
Dat is iets anders ja, je toestel is standaard niet ge-root.
Verloopt je garantie eigenlijk bij het rooten van je mobiel?
Eigenlijk wel, maar je kunt na het rooten ook weer een 'stock' firmware flashen zonder root alsof er nooit iets anders opgestaan heeft :) Dus zolang je je toestel weer terugbrengt als 'stock' dan kun je gewoon garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyhfin schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:19:
[...]

Nou ik vind dat grijze nog niet zo storend zolang hij maar niet echt los gaat zitten.
Dat andere toestel wat ik eerst in me bezit had voor ongeveer 2 dagen had ik dat van die widgets niet gemerkt. Ik vind wel risico om nou zo'n lagfix te gaan installeren (ik denk dat je dan ook moet rooten wat ik ergens las?). Ik weet niet of me garantie dan vervalt, maar ik vind beetje vreemd dat ik zoiets al moet doen bij een toestel dat ik gisteren weer nieuw uit de doos heb gehaald. Op de batterij staat 28/10/10 dus ik hoop niet dat ze mij weer een oudere versie hebben gegeven, want neem aan dat die lag nu wel verholpen is bij nieuwe modellen?
Het zou eigenlijk niet moeten horen voor een toestel van 600 euro. het rooten stelt echt helemaal niks voor. En voor lagfix geldt hetzelfde. Normaal gesproken doe ik zoiets nooit met dat installeren etc. Maar dit was zo makkelijk dat ik het toch maar heb gedaan. Er zijn in mijn ogen geen risico's aan verbonden.
De lag is zover ik weet niet verholpen bij nieuwere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:28:
[...]

Zal een factory reset de uitkomst bieden denk je?

Want dat kan ik namelijk alles back-uppen en zo weer terug zetten.

sms back-up
titanium
en ff voodoo disablen.

Dan is het toch zo klaar ofniet?
Ja klopt. Als je dat doet en vervolgens een reset moet het weer goed zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyhfin schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:40:

Ik merk op dat alles sneller is geworden sinds de lagfix. Niet alleen het switchen tussen programma's. Maar aan de andere kant klinkt jou verhaal wel alsof er iets verkeerds is met jou telefoon. Ik zou gewoon teruggaan. Ik heb ook al vaak genoeg gezeur met die dingen gehad. Je kunt maar beter voor zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Cartman! schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Je weet zelf neem ik wel aan welke lagfix je geinstalleerd hebt toch?

[...]

Mwa, eigenlijk is 2.2.1 de nieuwste versie

[...]

Eigenlijk zegt t niks op dit moment :)

[...]

Dat is iets anders ja, je toestel is standaard niet ge-root.

[...]

Eigenlijk wel, maar je kunt na het rooten ook weer een 'stock' firmware flashen zonder root alsof er nooit iets anders opgestaan heeft :) Dus zolang je je toestel weer terugbrengt als 'stock' dan kun je gewoon garantie claimen.
Ik heb nog geen lag fix geïnstalleerd, want deze telefoon heb ik gisteren nieuw gekregen vanuit de winkel (gesealde doos). Echter, de eerste die ik kreeg had zo'n gratis 8 GB gratis sticker en deze had dat niet. Dus volgens mij heeft ze me nu een ouder toestel gegeven. Misschien morgen maar eens naar de winkel navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb je post nog eens nagelezen maar ik heb verkeerd gelezen, ik begreep dat je een lagfix had gebruikt maar dat het toen is misgegaan, my bad :)
Pagina: 1 ... 40 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.