• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24
Ik heb hier ook last van, maar juist gewoon nog onder 2.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 14:18

4POX

Everybody is wired

Bleef de telefoon hangen in het applicatie menu ? Zoja, dan had ik er ook last van.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:48
deepbass909 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:10:
Gisteren eindelijk ontdekt waar bepaalde problemen vandaan komen... Ik had al een tijdje een probleem met de USB en de laatste tijd ook met opladen. Ik dacht dat het aan de firmware lag, maar nu blijkt mijn micro-USB aansluiting van de telefoon het niet meer goed te doen...

....
Garantie is geen optie (die is 2 jaar, en dus verlopen), dus ik ga eerdaags de stoute schoenen maar aantrekken en een nieuwe micro USB-plugje bestellen (samen met een nieuwe back-cover en knopjes) en de telefoon een goede onderhoudsbeurt geven.
..
2 weken geleden bij mij ook vreemde zaken gehad met de usb aansluiting. Niet of soms detecteren via de laptop. AC charging no go etc. tot ie uiteindelijk niets deed via die poort.
Onder het vergrootglas gechecked en niets fout te zien, dan maar even opengehaald. Nog eens over de solderingen gegaan en gechecked. Nope, niks ging nog zoals het hoorde.

Volgende dag stoute schoenen aangetrokken en ontsmettingsalcool in de usb poort met een oorstaafje gedropped en en dan met cleanex en een dun schroevendraaiertje zachtjes over de contacten gesmeerd. Direct dan even met de kabel in/uit. Hij deed een beetje vreemd, namelijk en dit kan je goed zien in het batt monitor widget, ac en usb charging wisselde af.
Volgende dag nog eens getest, en .... hij doet het nu nog steeds zoals het hoort.

De dagen erna had ik wel iets heel vreemds. De spanning van de batt wisselde enorm en hij was binnen een paar uur helemaal leeg. Ook was de batt snel opgeladen dus er was ook iets mis met het ding.
Op ebay.de een orginele 1650mAh batt besteld voor een euro of 12 en die houdt het nu een dag of 3 a 4 uit per lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@4POX: volgens mij gebeurt het bij mij op verschillende momenten, wel altijd als ik met een app bezig ben of tussen apps aan het switchen ben

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik vond m'n telefoon algeheel matig werken onder official 2.3.6. Korte accuduur en veel crashes en reboots. Heb er nu cyanogenmod met Jellybean opdraaien en werkelijk alles is beter. Is m'n eerste custom mod, maar dat had ik veel eerder moeten doen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Sinds een paar dagen deze foon in gebruik en uiteraard meteen even custom ROM erop geknald. Ik moet alleen nog een nieuwe accu en dan ben ik helemaal blij op een paar dingetjes na.
Ligt t aan mij of die custom ROM is de camera gewoon traag? Heeft iemand ook betere ervaringen met custom ROMS op deze foon?
Ook wat accu's betreft, iemand goeie ervaringen met krachtigere accu's?

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 23:48

NiMu83

AFCA

DaViDoViTsCh schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:58:
Sinds een paar dagen deze foon in gebruik en uiteraard meteen even custom ROM erop geknald. Ik moet alleen nog een nieuwe accu en dan ben ik helemaal blij op een paar dingetjes na.
Ligt t aan mij of die custom ROM is de camera gewoon traag? Heeft iemand ook betere ervaringen met custom ROMS op deze foon?
Ook wat accu's betreft, iemand goeie ervaringen met krachtigere accu's?
Stel hier even je vragen mbt custom roms:
[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 14:58

epic_gram

undercover moderator

Vandaag viel plotseling mijn telefoon uit. :( Ik kon hem wel weer gewoon opnieuw opstarten, alleen het is vandaag al 3 keer gebeurd. Daarvoor nooit ergens last van gehad. Ik zat lekker muziek te luisteren toen hij opeens stopte :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WRiCE4C2AtwOqpTSBf8h5MKs/full.png

(ja mijn antenne is ook een beetje brak)

Het lijkt wel alsof hij dacht dat de batterij leeg was, maar er daarna achter kwam dat hij toch nog wel vol zat. Ik heb hem tijdens dit plaatje niet aan de oplader gehad, ook al geeft de grafiek aan dat hij voller werd.

Zou een nieuwe batterij dit probleem oplossen? Of is hier meer aan de hand?

[ Voor 4% gewijzigd door epic_gram op 22-01-2013 17:37 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Firmware reset en mocht dat niet werken andere batterij kan geen kwaad.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Touchdomex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:38:
Firmware reset en mocht dat niet werken andere batterij kan geen kwaad.
Ok bedankt voor je antwoord! Heb ik daarna mijn whatsappgesprekken nog of moet ik die eerst backuppen? :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

epic_gram schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:41:
[...]

Ok bedankt voor je antwoord! Heb ik daarna mijn whatsappgesprekken nog of moet ik die eerst backuppen? :)
Whatsapp slaat in principe op je SD. Kan je eventjes controleren. Voor de rest het is maar Whatsapp :+ Zoveel verlies je daar nu ook weer niet mee :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Touchdomex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:42:
[...]

Whatsapp slaat in principe op je SD. Kan je eventjes controleren. Voor de rest het is maar Whatsapp :+ Zoveel verlies je daar nu ook weer niet mee :+
het scherm deed het niet meer na mijn reset, maar na een reboot werkt alles volgens mij weer!

Dankjewel voor je input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tdQgSb3a73rsoKqMXuIxt8Uj/full.png

Kijk wat een verschil! En het probleem met mijn antenne is ook gelijk opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 22:29
Volgens de website van nl-alert is de sgs1 niet geschikt. Weet iemand hier meer over? Als ik de instellingen volg die bij de sgs2 staan kan ik het wel gewoon instellen. (Berichten, instellingen, infobericht activeren, kanaal configuratie, zender toevoegen: nl alert, kanaalnr 919). Ik ben benieuwd of ik maandag het test bericht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JorisV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:06:
Volgens de website van nl-alert is de sgs1 niet geschikt. Weet iemand hier meer over? Als ik de instellingen volg die bij de sgs2 staan kan ik het wel gewoon instellen. (Berichten, instellingen, infobericht activeren, kanaal configuratie, zender toevoegen: nl alert, kanaalnr 919). Ik ben benieuwd of ik maandag het test bericht krijg.
Is er ook niet een app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens mij zit het in google now, maar daar kan ik geen kanaalinstellingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

JorisV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:06:
Hier hetzelfde. Kan alleen de naam niet aanpassen. Die veranderd weer in CHANNEL_919.
Afwachten dus maar.

Helaas geen bericht. Gewacht tot 12:05.

[ Voor 4% gewijzigd door KroontjesPen op 04-02-2013 12:05 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

Heeft iemand een alert gekregen vorige week maandag om zijn sgs1?

Ik heb de goede provider niet (tele 2, reseller van Tmobile)

Edit: laat maar, dacht dat ik de laatste pagina voor me had 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door jmk op 12-02-2013 15:17 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Voor de mensen die ook vastloopproblemen hadden sinds de 2.3.6 update (ondanks gebruik van standaard launcher): het installeren van een andere launcher zoals Go Launcher, lost de problemen op.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

cm9 of cm10 is dan nog een betere optie. Maar daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
De S1 is niet meer zo populair zie ik aan de hoeveelheid reacties in dit topic. Maar ik heb nog steeds een S1 met zeer veel tevredenheid. Hij werkt echt nog prima, wel heb ik de telefoon een update gegeven (nieuwe batterij van Pisen en Cyanogenmod). Maar dat is niet meer dan logisch, de batterij heeft het zwaar gehad in de twee jaar dat ik de telefoon heb en de nieuwste Android is echt veel soepeler.

Bij elke release van de nieuwe Galaxy S-topper zie ik dat iedereen weer heel enthousiast gaat kopen. Maar wees nou eerlijk, is dat kleine beetje performanceverbetering echt 500+ euro waard?
Oftewel, ik vind dat de Galaxy S erg veel lijkt op de oerdegelijke Nokia's van vroeger. Of ben ik nu té nostalgisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik hou mijn SGS1 ook aan voorlopig. Maar ik vindt hem alles behalve oerdegelijk. Ik heb er nu ook cm10 opzitten, maar nog steeds uitvallers en reboots. Niet zo vaak als met de originele firmware, maar toch.

Vanwege deze ervaring neig ik niet snel naar een nieuwer Samsung toestel. Liever een Nexus phone, ben ook benieuwd naar de X-phones van Motorola en Google. Dat Samsung sausje over de pure android heen: laat maar.

Puur uit kostenbesparing koop ik geen nieuwe telefoon, en gebruik ik mijn telefoon alleen voor bellen en andere communicatie dingen. Zo blijft hij het best stabiel doorwerken. Leuke dingen voor android doe ik op mijn Nexus 7.

[ Voor 19% gewijzigd door jmk op 19-03-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ik ben overgestapt op de Nokia 920, wat een verademing ten opzichte van m'n trage S1.

Op mijn S1 had ik sinds zomer 2012 nog wel een andere android draaien 4.x maar dat bood niet echt de snelheidsverbetering die ik graag wilde. Het uitblijven van updates vanuit Samsung vond ik ook wel een hekel punt.
Ook de batterij liep leeg als je alleen al naar de telefoon keek. Oke, die had ik kunnen vervangen, maar ik wilde eigenlijk ook geen android meer en een telefoon met meer performance. Ik doe er wat meer mee dan alleen bellen. ;)

Vandaar de overstap gemaakt naar de 920, helemaal blij mee.
Lekker snel en tja... die batterij...? We zien wel hoe lang ie het uithoudt, ik wil er zeker 2-3 jaar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-07 03:19
Ik ben ook nog in het bezit van mijn s1. Deze had me nooit in de steek gelaten maar ik was ook van plan om een nieuwe telefoon te kopen omdat hij af en toe toch erg traag was. Uiteindelijk heb ik hem wel nog een update gegeven naar cm10 en het lijkt alsof ik een niewe telefoon heb gekregen. Ben echt heel blij en kan er weer even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 20:07
Met custom roms kun je dezelfde software draaien als de nieuwste telefoons.
De features die je op een S2 t/m S4 hebt zitten mis ik echt niet. Alleen NFC zou leuk zijn om mee te spelen, maar echt kritisch is het nog lang niet.
De nieuwere telefoons reageren wat sneller en hebben een iets beter scherm en meer megapixels. Maar om daar nu €700 voor neer te leggen, nee dank je.

Ik heb na 2,5 jaar de accu en het achterkantje vervangen. Accu was gewoon op, en achterkantje was beschadigd door een val.
Maar dat hele idee dat je elke 2 jaar een gratis* een nieuwe telefoon moet nemen vind ik erg overdreven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 09:10

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik ook nog steeds mijn gouwe ouwe Galaxy S :) uiteraard zit er een nieuwe batterij in, ik heb het achterkantje al meerdere malen vervangen, en ik draai natuurlijk 4.2.1.

Voorlopig kan deze nog wel even mee, misschien als versie 5 uit is dat het tijd word voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Miks schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:54:
De S1 is niet meer zo populair zie ik aan de hoeveelheid reacties in dit topic. Maar ik heb nog steeds een S1 met zeer veel tevredenheid. Hij werkt echt nog prima, wel heb ik de telefoon een update gegeven (nieuwe batterij van Pisen en Cyanogenmod). Maar dat is niet meer dan logisch, de batterij heeft het zwaar gehad in de twee jaar dat ik de telefoon heb en de nieuwste Android is echt veel soepeler.

Bij elke release van de nieuwe Galaxy S-topper zie ik dat iedereen weer heel enthousiast gaat kopen. Maar wees nou eerlijk, is dat kleine beetje performanceverbetering echt 500+ euro waard?
Oftewel, ik vind dat de Galaxy S erg veel lijkt op de oerdegelijke Nokia's van vroeger. Of ben ik nu té nostalgisch?
Ik gebruik m'n S1 ook nog steeds, maar wel veel minder sinds ik de Note1 en Note2 ook heb.
Toch wil ik de S1 nooit weg doen omdat het de eerste Galaxy is (uit - zoals is bewezen - een top lijn toestellen) en de telefoon heeft me nooit problemen gegeven.

Ben er nog steeds heel blij mee ondanks dat ik 'm al heb vanaf dat ie leverbaar werd in mei 2010.
Wat ik wel altijd heb gemist is een flitser die m'n Omnia i8910HD wel had!
Heb er een 2400mAh batterij bij en zelfs een 3800mAh met andere back cover.
Altijd een extra bescherm back cover en screenprotector er op en ziet er nog als nieuw uit :)

Zelf heb ik heel lang op de Froyo 2.2 versie gedraaid.
Pas een maand geleden heb ik JellyBean 4.1.2 Semaphore rom erop geflashed.
Die is erg stabiel en de telefoon draait hier ook zeer soepel mee EN heeft Photoshere uit JB 4.2.1. ;)
Heb er nog een extra camera app opgezet omdat de standaard app wel erg beperkt is.
En ik gebruik GoLauncher met Multiple wall papers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn S1 heeft in een plas pils gelegen, en laad niet meer op via non-usb laders. Als dat niet zo was dan had ik echt geen enkele reden om over te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn eerste S1 is bijna 3 jaar oud en gebruik hem nog dagelijks. Tegenwoordig draai ik de Mackay versie van Jellybean 4.2.2. En is lekker stabiel.

Mijn tweede S1 gebruik meer om me te spelen en om ROM's mee te testen.
Ik heb nog geen reden gevonden om weer €500+ euro voor een nieuwe telefoon uit te geven.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148433

jmk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:14:
Heeft iemand een alert gekregen vorige week maandag om zijn sgs1?
Dat niet, maar wel de nodige sms'jes toen ik een paar weken terug aankwam op het vliegveld in Bangkok. Elke zendmast die ik tegenkwam verblijdde me met een berichtje. Aangezien ik niet meer wist hoe ik e.e.a aangezet had duurde het ook even voor de zaak weer uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224096

barcawinner schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:10:
Ik gebruik ook nog steeds mijn gouwe ouwe Galaxy S :) uiteraard zit er een nieuwe batterij in, ik heb het achterkantje al meerdere malen vervangen, en ik draai natuurlijk 4.2.1.

Voorlopig kan deze nog wel even mee, misschien als versie 5 uit is dat het tijd word voor een nieuwe.
kendo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:37:
Mijn eerste S1 is bijna 3 jaar oud en gebruik hem nog dagelijks. Tegenwoordig draai ik de Mackay versie van Jellybean 4.2.2. En is lekker stabiel.

Mijn tweede S1 gebruik meer om me te spelen en om ROM's mee te testen.
Ik heb nog geen reden gevonden om weer €500+ euro voor een nieuwe telefoon uit te geven.
Hoe draaien jullie Android 4.2.x?
Ik kan alleen 2.3.6 draaien en m'n telefoon zegt dat ie up to date is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:22

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, de GS van mijn pa doet raar. Hij kan wel worden gebeld maar als hij iemand probeert te bellen krijgt hij een wit scherm en gaat hij terug naar de contact. Iemand enig idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
HollovVpo1nt schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:57:
Vraagje, de GS van mijn pa doet raar. Hij kan wel worden gebeld maar als hij iemand probeert te bellen krijgt hij een wit scherm en gaat hij terug naar de contact. Iemand enig idee wat er mis is?
waarschijnlijk draait er een app die is gecrashed.
Probeer eerst eens de telefoon te rebooten.
Als dat niet werkt, download een taskmanager app en kill alles wat op de achtergrond draait.
Werkt het nog niet? Maak een backup van je contacts (als je dat nog niet had) en reset de telefoon naar factory settings.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Beste telefoon die ik gehad heb. Draait na 3 jaar nog perfect en is qua uiterlijk vrijwel als nieuw.

Is er iemand die USB Host al eens aan de praat heeft gekregen op de i9000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb sinds kort een s3 en tot mn verbazing heeft deze geen usb host, de s1 zeker weten wel (zelfs stock). Check ff bij netwerk of usb instellingen oid of usb in de juiste modus staat (dus niet in Kies modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

temp00 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:44:
Ik heb sinds kort een s3 en tot mn verbazing heeft deze geen usb host, de s1 zeker weten wel (zelfs stock). Check ff bij netwerk of usb instellingen oid of usb in de juiste modus staat (dus niet in Kies modus)
Thanks, ik was niet helemaal volledig. Ik bedoelde USB Host met Audio uit. Dus om een DAC aan te sturen. Volgens mij is dit pas vanaf Android 4(.1?) met de Android Open Accessory Protocol beschikbaar gekomen. Ik ga even prutsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57
Had een SGS van een vriend omdat die kapot (zwart beeld, maar touch en kies werkte nog wel) was. Ik dacht wel dat ik misschien het scherm kon vervangen maar ik denk dat ik de situatie verergerd heb. Bij het demonteren van het scherm zijn de aansluitingen van de onderste touch-buttons (of hoe heten die dingen naast de 'home' knop) afgebroken.
Blijkbaar ben ik toch niet zo'n tweaker als dat ik dacht... :'(
Kunnen jullie dan bevestigen dat dit dan echt het einde is van dit experiment?

Heeft misschien iemand een bricked geval waar het scherm nog wel van goed is?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317804

Na 3 jaar mijn SGS1 vaarwel gezegd voor een Huawei G615. Wat een verademing zeg. Echt een aanrader. Helaas nog niet zoveel ROM mogelijkheden als samsung, maar gezien de recente introductie internationaal zal dit niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb mijn SGS1 nog en hij werkt nog goed. Maar sinds ik over ben gegaan naar CM 10.1.0 (de final volgens mij) heb ik wel dat android-systems 48% van mijn batterij afsnoept. Nu ben ik gewend om hem elke nacht aan de oplader te leggen, maar vind dit nogal fors. Ik heb al 2x een full-wipe uitgevoerd, maar dat had geen effect..

Tips?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb ook nog steeds mijn (onverwoestbare (wat mooi is aangezien ik een telefoon minimaal 3 wil gebruiken)) i9000, met CM 10.1, allen bij mij is het verbruik van Android-systems een stuk lager, in ieder geval momenteel, maar ik zal er eens beter op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

De mijn is reeds 3 jaar geworden.. maar wat werkt dat werkt. Heb nu maar geupgrade naar. 10.1.2

En percentages zeggen verder weinig. Hoe lang gaat je batterij mee. Die van mij ongeveer 16 uur voor hij leeg is. 7 uur in de ochtend van de lager af, rond middernacht is hij leeg.

[ Voor 49% gewijzigd door Cyberpope op 14-07-2013 09:11 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24
Mijn 1e SGS was in 2010 gestolen. Nu pas sinds een maand of 2 krijgt m'n moeder sms berichten van een service met naam van 'mijn' telefoon met een IMEI nummer. Blijkbaar heb ik dat toen ooit ingesteld voor geval van diefstal.

Wat kan ik hiermee? Telefoon bevindt zich wss. in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

We hebben een 2e hands SGS gekregen. Was al een tijdje niet meer gebruikt, dus gelijk aan de lader ... maar helaas, er gebeurde niets. Andere lader van een Sony Xperia, ook niets.
Nieuwe batterij gekocht, toestel werkt. Met nwe batterij diverse laders geprobeerd ; nada, status blijft 'ontladen'.
Toen maar aan de PC gehangen en verdomd, er werd geladen !! KIES maar uitgezet, blijft zeuren.
Nachtje laten zitten en de oude batterij zit nu op 96%.

Enig idee wat dat kan zijn ? Iets binnen kapot waardoor USB lader niet wordt gedetecteerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Goner schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:00:
We hebben een 2e hands SGS gekregen. Was al een tijdje niet meer gebruikt, dus gelijk aan de lader ... maar helaas, er gebeurde niets. Andere lader van een Sony Xperia, ook niets.
Nieuwe batterij gekocht, toestel werkt. Met nwe batterij diverse laders geprobeerd ; nada, status blijft 'ontladen'.
Toen maar aan de PC gehangen en verdomd, er werd geladen !! KIES maar uitgezet, blijft zeuren.
Nachtje laten zitten en de oude batterij zit nu op 96%.

Enig idee wat dat kan zijn ? Iets binnen kapot waardoor USB lader niet wordt gedetecteerd ?
Heb je eerst geprobeerd om met de originele lader van de S1 op te laden?
Ik weet uit ervaring dat niet alle laders werken met de S1 hoewel het wel laders van Samsung waren.

Als je met een losse kabel aan je pc wel kan opladen ligt het dus niet aan de aansluiting van de telefoon.
Ik heb hier ook een universele 1A lader/stekker waar je een usb kabel in kan pluggen en die kan je wel gebruiken om de S1 (en alle andere apparaten die een usb kabel voor opladen gebruiken) op te laden.

Is een witte die samen met een cigaretten aansteker stekker voor in de auto bij de MediaMarkt lag voor 9,95 bij de iPhone afdeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, eerst geprobeerd met de originele 'travel adapter' (model ETA0U10EBE) van 0.7A die we erbij kregen.
Die werkt wel, want bijv. een MP3 speler geeft aan dat er geladen wordt, maar de SGS niet.
Daarna een 1.5A van m'n Archos tablet.

Zal eens wat andere laders proberen ... heb ook nog een 1A van Muvit.

EDIT: de allerlichtste lader in huis - output 300mA - doet het !!
(vraag me dus af of de lader die we erbij kregen wel de originele lader is)

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 21-07-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Goner schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:14:
Ja, eerst geprobeerd met de originele 'travel adapter' (model ETA0U10EBE) van 0.7A die we erbij kregen.
Die werkt wel, want bijv. een MP3 speler geeft aan dat er geladen wordt, maar de SGS niet.
Daarna een 1.5A van m'n Archos tablet.

Zal eens wat andere laders proberen ... heb ook nog een 1A van Muvit.

EDIT: de allerlichtste lader in huis - output 300mA - doet het !!
(vraag me dus af of de lader die we erbij kregen wel de originele lader is)
Ha, mooi, dan is je probleem toch voor een deel opgelost.
Ik zou wel voor een zwaarder lader gaan want anders duurt het opladen wel erg lang.

Maar nu weet je in ieder geval zeker dat er niks mis is met je S1.
En een lader kost weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

catt4u schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:17:
[...]
Ik zou wel voor een zwaarder lader gaan
Tsja, maar niet zwaarder dan 700mA, want die doen het blijkbaar niet ... zal 's kijken of ik nog een 500mA heb slingeren.
Wel vreemd dat jij blijkbaar je S1 wel met een 1A (output ?) lader kunt opladen.

Heb op http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=656 ook eens gezocht, maar dit specifieke probleem niet gevonden. Wel allerlei andere ervaringen/problemen met USB laders & kabels en Galaxies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Goner schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:35:
[...]

Tsja, maar niet zwaarder dan 700mA, want die doen het blijkbaar niet ... zal 's kijken of ik nog een 500mA heb slingeren.
Wel vreemd dat jij blijkbaar je S1 wel met een 1A (output ?) lader kunt opladen.

Heb op http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=656 ook eens gezocht, maar dit specifieke probleem niet gevonden. Wel allerlei andere ervaringen/problemen met USB laders & kabels en Galaxies.
Je kan ook deze bestellen (gratis verzending).
Kan wel meer dan 2 weken duren voor je 'm in huis hebt maar hij komt echt aan.
Die gebruik ik om m'n TomTom1005 thuis op te laden via de auto usb laadkabel.
En ik hang er regelmatig m'n Note1 en Note2 tegelijk aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat is het input amperage van dat apparaat ??

Heb nog een charger gevonden met output 1500mA en die heeft net als de 300mA lader een input van 100mA (0.1A) (de andere laders hebben allemaal meer dan 100 output).
En die werkt ook met de SGS, lijkt dus alsof input bepalend is, niet output.
Overigens is de status 'Charging (USB)' als je de mobiel met 300mA laadt en 'Charging (AC)' met de zwaardere :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Goner schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:05:
Wat is het input amperage van dat apparaat ??
Input ampèrage naar de lader wordt toch automatisch door het opgenomen vermogen van de lader bepaald of snap ik het nu niet?
Er staat alleen het input voltage op: 100 ~ 240V 50 ~ 60 Hz
Het is toch alleen belangrijk wat de output (lader naar je verbruiker) maximaal kan leveren in mA |:(
Output (bij 5V) 2000/1000/670/500 mA op resp. uitgang 1/2/3/4
Heb nog een charger gevonden met output 1500mA en die heeft net als de 300mA lader een input van 100mA (0.1A) (de andere laders hebben allemaal meer dan 100 output).
En die werkt ook met de SGS, lijkt dus alsof input bepalend is, niet output.
Overigens is de status 'Charging (USB)' als je de mobiel met 300mA laadt en 'Charging (AC)' met de zwaardere :?
Als de telefoon uit staat en wordt opgeladen maakt dat bij mij niks uit.
Er wordt alleen een grote batterij in het display aangegeven verdeeld in vier blokken die groen worden naarmate je batterij voller is.
En als de telefoon aan staat zie je in de statusbalk een bliksemschicht in de batterij icoon tijdens laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Weet ook niks van voltages en ampèrages ; zie alleen dat op de 2 laders die het wel doen bij input 100mA (0.1A) staat (en inderdaad 100 ~ 240V 50 ~ 60 Hz).
Maar goed, ik kan 'm opladen. Heb rondgevraagd bij div. phoneshops, maar die weten ook niets, zij alleen geïnteresserd in verkopen van S4 waarschijnlijk :+

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 24-07-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Goner schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:27:
Weet ook niks van voltages en ampèrages ; zie alleen dat op de 2 laders die het wel doen bij input 100mA (0.1A) staat (en inderdaad 100 ~ 240V 50 ~ 60 Hz).
Maar goed, ik kan 'm opladen. Heb rondgevraagd bij div. phoneshops, maar die weten ook niets, zij alleen geïnteresserd in verkopen van S4 waarschijnlijk :+
Enkel de 5V uitgang en de stroom dat die adapter kan leveren op de output is van belang.

Installeer ff battery monitor widget en zet de widget op je desktop. Je kan erop klikken en zie je alvast of die AC of USB charging doet. Je ziet ook hoeveel % hij per uur oplaadt.

Ik heb ooit met de mijne een probleem gehad dat hij enkel usb charging wou doen. Ik heb het toen opgelost door isopropanol op een oorstaafje te doen en zo een druppel in de USB connector te laten vallen van de Galaxy S.
Best zet je dan je toestel kompleet uit. Wanneer je isopropanol in de connector doet een paar keer met de usb kabel erin en eruit om zo de contacten te reinigen.
5 min wachten tot het opgedroogt is en dan toestel opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Luke-san schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:22:
[...]
Installeer ff battery monitor widget
Die heb ik er toevallig gisterenavond op gezet. Effe uitvlooien hoe dat werkt ..

Was eigenlijk op zoek naar Galaxy Charging Current, maar die doet het blijkbaar niet op de S1.
En Current Widget is er ook nog.
Wanneer je isopropanol in de connector doet
Is dat normaal verkrijgbaar bij drogist of zo ?
Ik verdenk de connector ook nog steeds, aangezien de 300mA lader zonder problemen werkt, maar de 1500mA lader (met zelfde USB kabel) is gevoelig voor aanraking, als het stekkertje beweegt. Laden valt dan uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Goner schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:12:
[...]

Is dat normaal verkrijgbaar bij drogist of zo ?
Ik verdenk de connector ook nog steeds, aangezien de 300mA lader zonder problemen werkt, maar de 1500mA lader (met zelfde USB kabel) is gevoelig voor aanraking, als het stekkertje beweegt. Laden valt dan uit ...
Yup, kan je bij de drogist halen, of hier in Belgie bij de apotheek. Kost 2x niets en is eigenlijk altijd handig om electronica zaken te reinigen. Is wel zeer vluchtig goedje dus direct flesje dicht na gebruik.

Hopelijk is het niet de soldering van de usb connector op de pcb zelf want die heb ik ooit ook eens nog overgesoldeerd wat geen grapje was. (en ik heb dan al zo'n 30 jaar soldeer ervaring).

Kan je trouwens via usb mass storage aan je data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, kan 'm aan de PC hangen (hij laadt dan ook op) en storage benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

KICK

ik heb een oude Galaxy S gekregen van een kennis.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om deze als fileserver of eigenlijk liever XBMC media speler te gebruiken via HDMI?

Er zit toch HDMI op deze mobiel zoiets meen ik ergens te hebben gelezen maar ik lees ook weer tegenstrijdige berichten.

Of kan ik beter gewoon een Raspberry Pi kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kaasaanfiets schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:12:
KICK

ik heb een oude Galaxy S gekregen van een kennis.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om deze als fileserver of eigenlijk liever XBMC media speler te gebruiken via HDMI?

Er zit toch HDMI op deze mobiel zoiets meen ik ergens te hebben gelezen maar ik lees ook weer tegenstrijdige berichten.

Of kan ik beter gewoon een Raspberry Pi kopen?
Bespaar jezelf de knutselmoeite en ga gewoon voor een Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik ben ook nog steeds een tevreden gebruiker van de Galaxy S. Heb 'm in september 2010 gekocht en draai al een jaartje CM9.1 (Android 4.0.4) wat stukken beter bevalt dan de stock ROM. Verbaas mij nog dat na drie jaar de accu nog zo goed is.

Android 4.0.4. neemt echter wel wat meer werkgeheugen in beslag en ik merk dat de apps wegens geheugen tekort regelmatig afgesloten moeten worden, waardoor het wisselen tussen apps traag gaat. Ik ben daarom al een tijdje op zoek naar een opvolger, maar elke nieuwe telefoon had voor mij wel weer bepaalde nadelen, totdat ik deze telefoon tegenkwam in de pricewatch:

Sony Xperia Acro S € 269,-
  • 4,3" 1280x720 scherm Veel scherper dus minder inzoomen op bijv. internetpagina's. Full HD zou ook mooi zijn, maar ik vraag mij af of ik verschil zie op een 4,3'' scherm..
  • 12,1M camera met flits en image stabiliser Flits miste ik toch wel op mijn Galaxy S en de camera (zelfde als de Xperia S) schijnt erg goed te zijn
  • Qualcomm MSM8260 1,5GHz dual core Niet zo snel als de laatste high end telefoons, maar moet toch een stuk sneller zijn dan mijn Galaxy S
  • 1 GB werkgeheugen. Flink meer dan de 512MB van de Galaxy S, waar eigenlijks maar 370MB beschikbaar blijft voor apps.
  • 16 GB intern en microSDHC opslag. Vooral de mogelijkheid van een extern microSDHC kaartje zie je bij lang niet alle telefoons meer
  • 126x66x12mm. Nauwelijks groter dan een Galaxy S (122x64x10mm), vergelijkbaar met een Galaxy S2. Een S3, laat staan een S4 is mij veel te groot.
  • Water- en stofdichte behuizing Geen eis van mij, maar wel een leuke extra.
Enige nadeel is dat er weinig (user)reviews van zijn te vinden en dat je de telefoon eigenlijks wel in het buitenland moet kopen. Op Amazon.de is de telefoon namelijk 100 euro goedkoper te krijgen dan in Nederland.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dus op amazon.de is hij 169? Dat is wel een dealtje ja..

• Raymond
  • Laatst online: 22:44
Volgens mij is de foon in nl 350+ en op amazon.de 269

• Jogai
@antonboonstra: Waarom draai je geen JellyBean? Sinds ICS is de snelheidservaring wel verbeterd. SlimBean (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2060374) is een kleine up-to-date rom.

• antonboonstra

antonboonstra

Vanaf JellyBean wordt volgens mij geen flash meer ondersteund. Hoewel flash wel steeds minder wordt toegepast, maak ik er zelf nog wel gebruik van voor mijn zonnestroomopbrengst. Ik heb tot op heden nog steeds geen gratis HTML5 grafiek oplossing kunnen vinden met dezelfde functionaliteit...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Jogai
Zo'n grafiekje is vrij eenvoudig te maken met html5+javascript. Bijvoorbeeld met:
Chart.js
Flot
Highcharts
Rgraph
Canvasjs
Javascript Charts
Of een andere op basis van jquery: http://jquerylist.com/category/charts_and_presentations

Wel moet je verwacht ik je data als json serveren ipv xml.

• Raymond
  • Laatst online: 22:44
antonboonstra schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:27:
Vanaf JellyBean wordt volgens mij geen flash meer ondersteund. Hoewel flash wel steeds minder wordt toegepast, maak ik er zelf nog wel gebruik van voor mijn zonnestroomopbrengst. Ik heb tot op heden nog steeds geen gratis HTML5 grafiek oplossing kunnen vinden met dezelfde functionaliteit...
Je kan bij adobe nog steeds de flash apk binnenhengelen.
http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Flash Player for Android 4.0 archives. Ik neem aan dat je deze APK's dus niet kan installeren onder 4.1/4.2.
Jogai schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:07:
Zo'n grafiekje is vrij eenvoudig te maken met html5+javascript. Bijvoorbeeld met:
Chart.js
Flot
Highcharts
Rgraph
Canvasjs
Javascript Charts
Of een andere op basis van jquery: http://jquerylist.com/category/charts_and_presentations

Wel moet je verwacht ik je data als json serveren ipv xml.
Ik dacht dat Highcharts betaald was, maar ik zie net dat het voor persoonlijk gebruik wel gratis is. Zal deze nog even proberen. RGraph heb ik geprobeerd, maar ben hierop afgehaakt omdat je niet eens vrij het aantal waarden op de y-as kan invoeren (alleen 3, 5, en 10 dacht ik). Weet niet zeker of ik de overige opties al heb bekeken. Bedankt voor de links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Je moet altijd opletten of er geen gpl versie van libraries is. Dan is het over het algemeen zo dat je het vrij kan krijgen (soms na registratie) omdat de gpl dat voorschrijft. Perfect voor projecten waarvan jij de code levert aan de klant, in dit geval jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik ben laatst aan het spelen geweest met mijn GPS instellingen. Maar nu werkt mijn GPS helemaal niet meer. Weet iemand hoe ik weer een stock rom kan installeren? Heb al zo'n tijd niet meer een rom geinstalleerd dat ik het ff kwijt ben.

Wil graag echt vanaf nieuw beginnen. Dus alles eraf/schoon.

Zou dit mijn GPS problemen oplossen? Had namelijk een app geïnstalleerd die iets overschreven heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door AOC op 01-09-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Makkelijkste is naar download mode booten, en met odin de laatste stock rom flashen. Als je alle wipes doet zal er niets meer achterblijven van je GPS probleem.

Overigens, als je alles wiped en een custom rom installeerd verdwijnen ook al je instellingen dus als je gps probleem aan de software ligt zou dat ook genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Als je alles schoon wilt kun je in het CWM bootmenu gewoon voor een reset kiezen.
De laatste stock rom voor de S1 is versie 2.3.6 Maar de enige regen om die te installeren is eigenlijk als je niet meer in het CWM menu kan komen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Jogai schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:12:
Makkelijkste is naar download mode booten, en met odin de laatste stock rom flashen. Als je alle wipes doet zal er niets meer achterblijven van je GPS probleem.

Overigens, als je alles wiped en een custom rom installeerd verdwijnen ook al je instellingen dus als je gps probleem aan de software ligt zou dat ook genoeg moeten zijn.
Dus eerst stock rom flashen en dan wipe doen d.m.v. *2767*3855# (full reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dark0z schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:05:
[...]

Als je nog in recovery mode kan komen is het veel praktischer om daar een reset te doen.
En niet vergeten om de app die voor problemen zorgde eerst uit je google account te verwijderen voordat je die weer aan je telefoon koppelt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

RocketKoen schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:19:
[...]

Als je nog in recovery mode kan komen is het veel praktischer om daar een reset te doen.
En niet vergeten om de app die voor problemen zorgde eerst uit je google account te verwijderen voordat je die weer aan je telefoon koppelt.
Behou je op die manier niet de laatste rom die geinstalleerd is, of keer je automatisch terug naar de laatste android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Dark0z schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:05:
[...]

http://androidworld.nl/fo...w5-2-3-6-via-odin-nl.html

Alle bestanden voor de laatste stockrom en een heel goede HowTo.
Het toestel is dan weer "out of the box" als je met de code de full reset hebt gedaan.

Voor de veiligheid zou ik het SD kaartje eruit halen tijdens het flashen. Flashen wil soms wel eens zorgen voor het corrupt raken van het kaartje.
Na 10 tallen malen te hebben geflasht met allerlei roms, was het afgelopen weekend raak. Het toestel was na het flashen heel erg traag. Bleek een corrupt SD kaartje te zijn.

Succes.

[ Voor 37% gewijzigd door Embryo1 op 02-09-2013 13:49 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dark0z schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:15:
[...]

Behou je op die manier niet de laatste rom die geinstalleerd is, of keer je automatisch terug naar de laatste android?
Je wist dan alle apps en data.
En als je recovery mode op je telefoon staat, dan heb je die waarschijnlijk ook gebruikt om een custom ROM te flashen. Dit kun je gewoon nog een keer doen. Dat is een heel stuk makkelijker dan met ODIN kloten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Thanks voor ieders advies, maar ik wil clean beginnen. Ga morgen aan de slag met de guide gegeven door embryo.

Btw, nog iets. Als ik mijn SD kaart in de houder plaats, dan wordt dat ijzertje daaromheen loei het. Mijn telefoon herkent m ook niet meer. Dit is gekomen nadat ik mijn achterkant los heb geschroefd om de GPS connector terug te buigen. Heb verder niks aangepast oid

Ik heb alles nog na gecontroleerd en alles lijkt goed te zitten. Iemand enig idee wat dit, het heet worden van de houder, veroorzaakt zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Dark0z schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:39:
Thanks voor ieders advies, maar ik wil clean beginnen. Ga morgen aan de slag met de guide gegeven door embryo.

Ik heb alles nog na gecontroleerd en alles lijkt goed te zitten. Iemand enig idee wat dit, het heet worden van de houder, veroorzaakt zou kunnen worden?
Als je nieuwe stock rom erop staat moet je ff checken of de houder nog warm wordt. Ik denk dat het dan over is, mits je je interne SD ook schoon gemaakt hebt. (full reset) Het kan mogelijk door "vreemde software" worden veroorzaakt. In het verleden heb ik die klacht meer langs zien komen.

Mbt. je GPS, de final custom rom van Mackay 2.99, is voorzien van de Gps instellingen van CM 10.2, wat een aanzienlijke verbetering moet zijn. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2024269

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Fuck. tijdens het flashen in odin liet ik mijn telefoon vallen (batterij eruit). Daarna weer erin gestopt, naar download mode en opnieuw flashe, nu reageert mijn telefoon nergens meer op. Grr. Is hier een fix voor?

helpt usb jig oid?

hiervoor kreeg ik met het installeren van Mackay 2.99 de volgende melding. Iemand daar bekend mee?

-- Installing package...
Finding update package...
Verifying update package...
E:failed to verify whole file signature
E:signature verification failed
Installation aborted.

[ Voor 37% gewijzigd door AOC op 03-09-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
[quote]Dark0z schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:41:

Je hebt PM.

[ Voor 48% gewijzigd door Embryo1 op 04-09-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Ik heb een probleem met mn accu.

Af en toe (meestal 1 a 2 keer per dag) valt mijn telefoon uit, en als ik hem opnieuw opstart zit mn batterij op 5% en krijg ik een melding dat ik hem aan de oplader moet hangen. (edit: daarna kruipt het percentage trouwens weer langzaam omhoog tot het oude niveau, zonder hem ook aan de oplader te doen)

Het gebeurde vroeger al weleens soms, maar sinds ik hem in een glas bier heb laten vallen gebeurd het dagelijks of meerdere keren per dag.

Is dit een bekend probleem en zou een nieuwe batterij het probleem oplossen, of is er meer kapot? (toestel werkt verder nog perfect en ziet er nog heel goed uit)

[ Voor 10% gewijzigd door epic_gram op 08-09-2013 13:09 ]

• AOC
  • Niet online

AOC

Telefoon werkt weer :). Bleek dus dat ik alleen in download modus kon komen wanneer ik batterij eruit had --> vervolgens 3 buttons combinatie indrukken --> en daarna pas de batterij erin stoppen.

Heb nu eerst stockrom geïnstalleerd, daarna CM9 en daaroverheen Mackay 2.99. Alleen vind ik gps wel wat matig werken. Vaak pakt die 7 satellieten en valt daarna weer weg en pakt dan weer 4 a 7. Beste accurcy in stilstand was 30m. Soms pakt die ook niks. In trein bijvoorbeeld maar 2/3 in view en 0 in use

Zijn er nog andere zaken die ik kan doen? Maakt de smallband versie (XXJVT) nog iets uit?

• Luke-san
Dark0z schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:03:
Telefoon werkt weer :). Bleek dus dat ik alleen in download modus kon komen wanneer ik batterij eruit had --> vervolgens 3 buttons combinatie indrukken --> en daarna pas de batterij erin stoppen.

Heb nu eerst stockrom geïnstalleerd, daarna CM9 en daaroverheen Mackay 2.99. Alleen vind ik gps wel wat matig werken. Vaak pakt die 7 satellieten en valt daarna weer weg en pakt dan weer 4 a 7. Beste accurcy in stilstand was 30m. Soms pakt die ook niks. In trein bijvoorbeeld maar 2/3 in view en 0 in use

Zijn er nog andere zaken die ik kan doen? Maakt de smallband versie (XXJVT) nog iets uit?
9 op 10 hardware. Een vrij eenvoudige fix mits je wat handig bent.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1697217

Nu is er ook een andere fix bijgekomen die ik draai op 4.22 en die de lock beter maakt en het signaal iets sterker.
http://forum.xda-develope...p=44574112&postcount=5532

!!!Flashen in cwm, maar maak eerst een backup en weet niet of deze met CM9 versies werkt!!!!

• AOC
  • Niet online

AOC

Luke-san schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:43:
[...]

9 op 10 hardware. Een vrij eenvoudige fix mits je wat handig bent.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1697217

Nu is er ook een andere fix bijgekomen die ik draai op 4.22 en die de lock beter maakt en het signaal iets sterker.
http://forum.xda-develope...p=44574112&postcount=5532

!!!Flashen in cwm, maar maak eerst een backup en weet niet of deze met CM9 versies werkt!!!!
Ik denk dat ik die fix al heb. In Mackay 2.99 change log staat "Updated GPS blobs from CM10.2". Ga in ieder geval even een draadje solderen van connector met rubber naar die achterste kap.

Doet dat zwarte tape rechtsboven je batterij nog iets bijzonders? Die is er namelijk deels af (bovenlaag)

Editie: tijdens het fietsen kreeg ik prima ontvangst. Nu ik thuis sta kan ik minuten met GPS test buiten staan, maar hij blijft satellieten zoeken. Best vreemd dat het zo wisselt.

[ Voor 9% gewijzigd door AOC op 11-09-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

antonboonstra schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:03:
Ik ben ook nog steeds een tevreden gebruiker van de Galaxy S. Heb 'm in september 2010 gekocht en draai al een jaartje CM9.1 (Android 4.0.4) wat stukken beter bevalt dan de stock ROM. Verbaas mij nog dat na drie jaar de accu nog zo goed is.

Android 4.0.4. neemt echter wel wat meer werkgeheugen in beslag en ik merk dat de apps wegens geheugen tekort regelmatig afgesloten moeten worden, waardoor het wisselen tussen apps traag gaat. Ik ben daarom al een tijdje op zoek naar een opvolger, maar elke nieuwe telefoon had voor mij wel weer bepaalde nadelen, totdat ik deze telefoon tegenkwam in de pricewatch:

Sony Xperia Acro S € 269,-
  • 4,3" 1280x720 scherm Veel scherper dus minder inzoomen op bijv. internetpagina's. Full HD zou ook mooi zijn, maar ik vraag mij af of ik verschil zie op een 4,3'' scherm..
  • 12,1M camera met flits en image stabiliser Flits miste ik toch wel op mijn Galaxy S en de camera (zelfde als de Xperia S) schijnt erg goed te zijn
  • Qualcomm MSM8260 1,5GHz dual core Niet zo snel als de laatste high end telefoons, maar moet toch een stuk sneller zijn dan mijn Galaxy S
  • 1 GB werkgeheugen. Flink meer dan de 512MB van de Galaxy S, waar eigenlijks maar 370MB beschikbaar blijft voor apps.
  • 16 GB intern en microSDHC opslag. Vooral de mogelijkheid van een extern microSDHC kaartje zie je bij lang niet alle telefoons meer
  • 126x66x12mm. Nauwelijks groter dan een Galaxy S (122x64x10mm), vergelijkbaar met een Galaxy S2. Een S3, laat staan een S4 is mij veel te groot.
  • Water- en stofdichte behuizing Geen eis van mij, maar wel een leuke extra.
Enige nadeel is dat er weinig (user)reviews van zijn te vinden en dat je de telefoon eigenlijks wel in het buitenland moet kopen. Op Amazon.de is de telefoon namelijk 100 euro goedkoper te krijgen dan in Nederland.
nog tot aanschaf overgegaan anton.... mijn SGS1 moet nu ook langzaam echt vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Cyberpope schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:55:
[...]
nog tot aanschaf overgegaan anton.... mijn SGS1 moet nu ook langzaam echt vervangen worden.
Ja. Inmiddels heb ik de telefoon al een aantal maanden en bevalt prima. Qua formaat nauwelijks groter, maar wel een stukje zwaarder. Er draait nu de standaard firmware van Sony op, Android versie 4.1.2 en die draait soepel en snel. Batterij gaat iets langer mee dan van m'n Galaxy S. Zowel de front als back camera zijn aanzienlijk beter. Geluid uit de geïntegreerde speaker is ook iets beter en kan vooral een stuk harder.

Grootste nadeel vind ik de kleine capacitieve knoppen onderin het toestel, die wat lastiger te bedienen zijn. Ze zitten ook vrij dicht tegen het scherm, waardoor ik al regelmatig heb gehad dat ik op de home toets drukte, terwijl ik een spatie wilde typen.

Als je gewend bent aan amoled, zijn de zwartwaarden uiteraard iets minder en ook de kijkhoek is minder goed. Beide minpunten zijn wat mij betreft niet storend.

Edit: Trouwens ook een prima en snelle levering van Amazon.de waar de telefoon momenteel alweer 50 euro duurder is. Ook heb ik zaterdagavond in de kroeg nog even de waterdichtheid getest :+

[ Voor 8% gewijzigd door antonboonstra op 14-10-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Thanks... en ja, zag ook al dat hij duurder was. Kwaliteit van het scherm lig ik niet echt wakker van als ik eerlijk ben. Zoals alles maar goed leesbaar is. Videokijken en dat soort dingen doe ik niet op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
antonboonstra schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:56:
[...]

Ja. Inmiddels heb ik de telefoon al een aantal maanden en bevalt prima. Qua formaat nauwelijks groter, maar wel een stukje zwaarder. Er draait nu de standaard firmware van Sony op, Android versie 4.1.2 en die draait soepel en snel. Batterij gaat iets langer mee dan van m'n Galaxy S. Zowel de front als back camera zijn aanzienlijk beter. Geluid uit de geïntegreerde speaker is ook iets beter en kan vooral een stuk harder.

Grootste nadeel vind ik de kleine capacitieve knoppen onderin het toestel, die wat lastiger te bedienen zijn. Ze zitten ook vrij dicht tegen het scherm, waardoor ik al regelmatig heb gehad dat ik op de home toets drukte, terwijl ik een spatie wilde typen.

Als je gewend bent aan amoled, zijn de zwartwaarden uiteraard iets minder en ook de kijkhoek is minder goed. Beide minpunten zijn wat mij betreft niet storend.

Edit: Trouwens ook een prima en snelle levering van Amazon.de waar de telefoon momenteel alweer 50 euro duurder is. Ook heb ik zaterdagavond in de kroeg nog even de waterdichtheid getest :+
Dat deed een kennis ook. Om stoer te doen met zn waterdichte telefoon.
Was hij alleen vergeten om eerst het klepje bij de USB poort dicht te doen :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 13:06

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Om maar even een oude }:O omhoog te halen ;) weer eens een post in dit topic.

De Galaxy S Advance (GT i9070) van de vrouw des huizes heeft namelijk enorm vreemde kuren:

• Als de accu bijna leeg is gaat het toestel zichzelf spontaan in de download modus opstarten, waarbij zelfs de gebruikelijke waarschuwing overgeslagen wordt.

• Als de accu aan het opladen is kan het toestel niet afgesloten worden, maar wordt het in plaats daarvan opnieuw opgestart (zowel bij softwarematig uitschakelen als bij +5sec de powerbutton ingedrukt houden).

• Dit laatste gebeurt ook als het toestel uitgeschakeld is en aan de lader gehangen wordt. Het start dan spontaan op

Wat heb ik al geprobeerd

• Meerdere factory resets via het recovery menu
• Cache wipes

Daarnaast heb ik, omdat het toestel nog van 2.3.6 voorzien is, geprobeerd om met Odin 4.1.2. te flashen.
Echter wordt het toestel met geen mogelijkheid herkend door Odin. Op twee pc's (Windows 7 en Vista) geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb diverse Odin versies geprobeerd en de Samsung USB drivers meerdere malen opnieuw geinstalleerd.

OTA updaten gaat niet omdat er dan "geen updates beschikbaar" zijn. Het is een Vodafone branded firmware en Vodafone heeft 4.1.2. nooit gereleased.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dit is het verkeerde topic :> Dit gaat om de normale i9000. Jij moet die voor de Advance hebben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
@floriske.nl;

Probeer eens de batterij eruit te halen, erin te doen, dán download-mode aan te zetten, en dan pas aankoppelen. Ziet Odin em dan wel?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Touchdomex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:59:
Dit is het verkeerde topic :> Dit gaat om de normale i9000. Jij moet die voor de Advance hebben :>
In dit topic lezen volgens mij wat meer mensen met ervaring dan in het "ervaringen met de GT i9070 topic. Dat is nooit echt van de grond gekomen.
MaximusTG schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:10:
@floriske.nl;

Probeer eens de batterij eruit te halen, erin te doen, dán download-mode aan te zetten, en dan pas aankoppelen. Ziet Odin em dan wel?
Helaas, dan ziet Odin hem ook niet.
Ik zal jOdin3 eens proberen.

Thx voor de reacties!

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 09-01-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
4.1.2 moet je ook niet met Odin gaan flashen.
Flash in plaats daarvan clockwork recovery mod naast je 2.3.6 en gebruik dat om een van de vele custom roms te installeren vanaf je SD kaart.

Om Odin werkend te krijgen moet je eerst de Samsung USB drivers installeren. En dan de telefoon aansluiten op de juiste USB poort. Hoe dat precies zit moet je zelf maar googlen

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik ben niet op zoek naar een custom rom, ik wil gewoon de stock rom flashen. Iets wat in mijn ogen gewoon zou moeten kunnen.

En als je even leest zie je dat ik al met de Samsung USB drivers aan het klooien ben geweest.

De telefoon wordt op geen enkele USB poort herkend op beide systemen.

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 09-01-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

floriske.nl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:09:
Ik ben niet op zoek naar een custom rom, ik wil gewoon de stock rom flashen. Iets wat in mijn ogen gewoon zou moeten kunnen.

En als je even leest zie je dat ik al met de Samsung USB drivers aan het klooien ben geweest.

De telefoon wordt op geen enkele USB poort herkend op beide systemen.
Pak het custom driver pack wat hoort bij je telefoon (of samsungs in het algemeen). Die pakken je telefoon wel. Voor de rest is het dezelfde procedure als je normaal zou flashen met custom roms dus vandaar. Het is alleen je bronbestanden anders pakken. Daar zit de grap hem in. Je flasht dan de firmwares van samfirmware.com (of hoe die site nu ook maar heet)

Zorg er eerst voor dat ALLE drivers eraf zijn van je telefoon en zorg voor Windows 7. Windows 8 gaat namelijk bij de bestaande procedures op zijn bek (hoera vooruitgang... :') ) Daar zijn weer andere procedures voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb het specifieke USB driver pack geprobeerd (1.5.x), zonder succes. Zowel op Windows 7 als Vista. Vooral dit laatste baart me zorgen, op 1 systeem ok, maar op 2 is geen toeval meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

floriske.nl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:29:
Ik heb het specifieke USB driver pack geprobeerd (1.5.x), zonder succes. Zowel op Windows 7 als Vista. Vooral dit laatste baart me zorgen, op 1 systeem ok, maar op 2 is geen toeval meer.
Heb je toevallig andere Samsung toestellen daar liggen waarmee je het ook kan proberen? Of andere telefoons. Het kan zomaar dat alsnog er iets mis gaat bij de drivers. Die moeten precies goed zijn namelijk wil het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 12:13
Iemand ervaring met de CM 11 nightly's?

Deze werkt prima, enkel heb ik een absurd batterij verbruik... iemand een idee wat juist dit verbruik veroorzaakt?

Wifi/3G staan af, nakijken in "accu" levert niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
jastas schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:01:
Iemand ervaring met de CM 11 nightly's?

Deze werkt prima, enkel heb ik een absurd batterij verbruik... iemand een idee wat juist dit verbruik veroorzaakt?

Wifi/3G staan af, nakijken in "accu" levert niets op...
In het Custom Rom topic, zijn er meldingen van soortgelijke ervaringen. Mogelijk kun je daar de vraag stellen.
[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

SHOP!!!!!

Een vriendin van me wil graag het keyboard van haar Galaxy S op haar nieuwe moto G. Ze draaide de laatste officiële android versie dus ik gok dat dit Gingerbread is?

Is het mogelijk om dat gewoon als een APK te installeren zoja kan iemand die ergens uploaden?
Ik heb al gezocht op internet maar kwam alleen maar oude dode linkjes tegen.
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.