Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Dat is niet waar. Je kan bedragen ten behoeve van abonnementen niet stoneren, de stoneerknop in telebankieren is niet beschikbaar voor deze incasso.CyBeRSPiN schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:16:
Als je dat niet wilt kun je het bedrag storneren (terug laten boeken), kan vaak met een paar muisklikken op internetbankieren. Je hebt het geld dan de volgende werkdag terug.
Verder zie ik geen probleem. Prima geregeld. Beter dan die regeling van astraweb dat je eerst mailtjes krijgt en dan zelf moet gaan betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 16:04 ]
Verwijderd
Had ik gelezen, KillerBee. Normaal gesproken verdiep ik me ook altijd in de overeenkomst voor 'm aan te gaan, maar zo zie je dus maar weer.KillerBee schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:55:
@Plamoen:
enkele reacties boven je (van mij) al gelezen? Het is helemaal niet zo vreemd hoor, als je vooraf eerst de AV leest, voordat je klakkeloos betaald. Het is maar een idee...

ik gebruik 2x4 connecties, zijn er netjes 8ruward schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:31:
[...]
Bij mij loopt het hier prima op 119 en 563 SSL, niets te veel connecties.
Het is me opgevallen dat op de middag(zoals nu) 8 connecties via 119 het een stuk strager is.
Ik zie geen rede om er meer te gebruiken want zit aan mn max van mn caiway abbo (50Mbit)
wel geinig dat het kan. en daar zijn we tweakers voor
grun93 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:04:
[...]
Dan kan ieder bedrijf wel zeggen tegen je bank: ja hoor, hij heeft bij ons een abo afgesloten?
De bank vraagt helemaal niets, die voert de incasso uit. Net zoals de bank jouw stornering ook zonder vraag aan het bedrijf zal voltooien. Het bedrijf krijgt dan op haar afschrift te zien dat er een stornering heeft plaatsgevonden en er geld is teruggeboekt.
Pas als er klachten bij de bank komen over onterechte incasso's kan een bedrijf haar recht om bij iedereen te mogen incasseren verliezen, maar vreemd genoeg hoeven ze dus niet eerst aan te tonen dat ze jouw machtiging hebben om geld van je rekening te incasseren.
Bij storneringen zijn er maar een paar uitzonderingen, voor loterijen en eenmalige machtigingen geldt dit niet. Dat het om een abbo gaat is geen reden dat je niet mag storneren, misschien kan het om een of andere reden niet via internet.
gelukkig ben je niet de enige. Normaliter download ik met 3,3mb/s. Sinds vanmiddag is dat eerder 1-1,3mb/s. Ik dacht dat het aan mijn sabnzbd update lag. Het leek mij al sterk dat het aan sab lag, dus ook na een downgrade had ik nog steeds last van een trage download. Inmiddels is er al een mail de deur uit richting lightning. Ik ben benieuwd naar de reactie. Verder nooit problemen met lightning. Prima prijs en altijd maximum snelheid, dus dat het vandaag even iets minder is, maakt niet zoveel uit.kielkiel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:51:
Eens lightningusenet geprobeerd. De bestanden komen hier de hele middag met halve snelheid binnen (vanochtend nog 100%). Meer mensen last van? Een bestand downloaden via www gaat wel met 100% snelheid.
ik heb gewoon mijn volledige 2,4 MByte/s bij Lightning Usenet. (heb een 20 MBit lijn)CyBeRSPiN schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:17:
Ja hier ook rond de 1,5 MByte/s terwijl ik vanochtend 3,5 MByte/s haalde. Zondagavond is altijd wat drukkerEn als mensen via een trucje teveel connecties gaan maken dan helpt dat de rest natuurlijk ook niet
Ik heb ook nooit iets gemerkt van een lagere snelheid op bepaalde momenten.
mijn ISP is Zeelandnet.
PSN: Sluuz
Dat is de normale prijs.Sluuz schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:05:
Is nou de prijs van Supernews ineens gestegen? Zie dat het nu € 8,99 kost en $ 11,99. Gewoon twee euro erop!
Gewoon even het topic doorlezen de volgende keer: TFHfony in "Newsservers met binaries [deel 10]"
Ik had vorige maand ofzo Supernews aangeschaft voor 6,99, en betaald met iDeal. Nu dacht ik bij mezelf, dat is zeker wel meer dan 30 dagen geleden. Raar dat hij het nog doet.
Kijk ik in mn account, en daarna op internet bankieren: is er gewoon weer 6,99 afgeschreven voor de nieuwe maand
Nu is dit opzich geen probleem want ik wou toch wel verlengen maar hoe kunnen ze dat in godsnaam doen als ik met iDeal heb betaald

Heb je de moeite genomen hun Algemene voorwaarden door te lezen, of de pagina hierboven/hiervoor?Twylight schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:08:
WTF?
Ik had vorige maand ofzo Supernews aangeschaft voor 6,99, en betaald met iDeal. Nu dacht ik bij mezelf, dat is zeker wel meer dan 30 dagen geleden. Raar dat hij het nog doet.
Kijk ik in mn account, en daarna op internet bankieren: is er gewoon weer 6,99 afgeschreven voor de nieuwe maand
Nu is dit opzich geen probleem want ik wou toch wel verlengen maar hoe kunnen ze dat in godsnaam doen als ik met iDeal heb betaald?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Met iDeal hebben ze je rekeningnummer + naam bemachtigd, kleine moeite voor ze om het geld te incasseren (iedereen met een zakelijke rekening kan/mag dat in ons land), dat gaat dus niet met iDeal maar gewoon via de bank.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-02-2011 22:20 ]
Twylight schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:08:
WTF?
Nu is dit opzich geen probleem want ik wou toch wel verlengen maar hoe kunnen ze dat in godsnaam doen als ik met iDeal heb betaald?
http://www.incassomachtig...ichtIncassovarianten.aspxU kunt op twee manieren toestemming geven voor automatische incasso
Schriftelijk
U kunt schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso. Bijvoorbeeld met een speciale antwoordkaart. U kunt ook toestemming geven via internet. Deze toestemming is dan alleen geldig als u de toestemming print, uw handtekening eronder zet en het per post of met de fax opstuurt naar het bedrijf.
Via de telefoon
Geeft u via de telefoon toestemming voor automatische incasso? Dan moet u binnen een paar werkdagen een brief van het bedrijf krijgen. Daarin moet het bedrijf uw toestemming bevestigen. In deze brief moet ook het totale bedrag staan en hoe vaak er geld wordt afgeschreven. En of u de betaling kunt laten terugboeken.
De praktijk is helaas anders, soms is een rekeningnummer, een naam en een woonplaats al genoeg voor een eenmalige machtiging via internet. Maar dit is nu behoorlijk offtopic aan het gaan, niet iedereen ziet dit als een probleem.
^^TFHfony schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:16:
[...]
Heb je de moeite genomen hun Algemene voorwaarden door te lezen, of de pagina hierboven/hiervoor?
Inderdaad, staat notabene enkele reacties erboven (of een pagina terug). Het lijkt wel alsof sommigen hier denken dat elke usenet provider prepaid is, integendeel, er bestaan weldegelijk usenet providers die met abonnementen werken.
Als je de Algemene Voorwaarden niet leest, ben je hiervoor zelf verantwoordelijk en hoef je hier niet met een 'WTF' opmerking aan te komen. Wie z'n billen brandt...
[ Voor 9% gewijzigd door KillerBee op 28-02-2011 06:48 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Dat is echt niet netjes om via Ideal een machtiging uit te voeren.Twylight schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:08:
WTF?
Ik vroeg het me al af hoe supernews dat deed als je via ideal betaalde, want er staat nergens dat het abonnement na 30 dagen afloopt.
Elect a clown, expect a circus.
Ga nou niet zo belerend zitten doen, iedereen weet hoe onleesbaar de algemene voorwaarden er normaal gesproken zijn. Het percentage consumenten dat die dingen steevast leest is op één hand te tellen. Neemt niet weg dat het je eigen verantwoordelijkheid blijft maar het zou mij ook gewoon verbazen.KillerBee schreef op maandag 28 februari 2011 @ 06:47:
Als je de Algemene Voorwaarden niet leest, ben je hiervoor zelf verantwoordelijk en hoef je hier niet met een 'WTF' opmerking aan te komen. Wie z'n billen brandt...
Bij mijn weten mag het zelfs gewoon niet, je hebt geen machtiging afgegeven dus is de incasso illegaal. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon terugboeken als het je niet bevalt.Slasher schreef op maandag 28 februari 2011 @ 07:46:
Dat is echt niet netjes om via Ideal een machtiging uit te voeren.
Ik vroeg het me al af hoe supernews dat deed als je via ideal betaalde, want er staat nergens dat het abonnement na 30 dagen afloopt.
Soms? Helaas is het nog veel erger. Elk bedrijf kan met naam en nummer gewoon incasseren, geen enkele bewijslast nodig. Die bewijslast hebben ze pas nodig als men de incasso terugboekt en zij hem alsnog willen vorderen. Er zijn mensen op die manier tijdelijk rijk geworden, gewoon kleine bedragen van rekeningen incasseren en hopen dat niemand er achter komt. Uiteindelijk willen ze natuurlijk te veel en gaat het opvallen maar het kan wel gewoon.CyBeRSPiN schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:31:
De praktijk is helaas anders, soms is een rekeningnummer, een naam en een woonplaats al genoeg voor een eenmalige machtiging via internet. Maar dit is nu behoorlijk offtopic aan het gaan, niet iedereen ziet dit als een probleem.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onleesbaar? Iedereen? Dat is echt jouw mening. Elke provider (of dat nou een ISP of een USP is) wijst zijn klanten altijd op de Algemene Voorwaarden. Ik heb een tiental reacties terug het betreffende stukje uit de AV zelfs nog gekopieerd en geplakt, dus hoezo onduidelijk of onleesbaar? Dit kan echt iedereen terugvinden hoor... zelfs ik!Gonadan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:22:
[...]
Ga nou niet zo belerend zitten doen, iedereen weet hoe onleesbaar de algemene voorwaarden er normaal gesproken zijn. Het percentage consumenten dat die dingen steevast leest is op één hand te tellen. Neemt niet weg dat het je eigen verantwoordelijkheid blijft maar het zou mij ook gewoon verbazen.
Je kunt deze dus gewoon terugtrekken.
Je bent ze dan echter wel nog steeds het geld verschuldigd, omdat je hebt ingestemd met een automatische verlenging van het abonnement, en je niet tijdig hebt opgezegd.
*doet het weer*
[ Voor 4% gewijzigd door Rockvee2 op 28-02-2011 11:20 ]
Koekje voor jou dan. Ik heb het niet over iemand de AV van zijn eigen vakgebied snapt, ik heb het over een gemiddelde consument die de gemiddelde AV van een gemiddeld bedrijf krijgt. Dan gaat jouw verhaal echt niet op.KillerBee schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:51:
Onleesbaar? Iedereen? Dat is echt jouw mening. Elke provider (of dat nou een ISP of een USP is) wijst zijn klanten altijd op de Algemene Voorwaarden. Ik heb een tiental reacties terug het betreffende stukje uit de AV zelfs nog gekopieerd en geplakt, dus hoezo onduidelijk of onleesbaar? Dit kan echt iedereen terugvinden hoor... zelfs ik!![]()
Het is vaak gewoon een kwestie van de moeite nemen om het te begrijpen maar heel veel bedrijven gooien er van die standaard semiwettelijke teksten in die voor een leek niet duidelijk over komen. Dan mag het best mogelijk zijn om bepaalde voorwaarden eruit te filteren waardoor je iets wel kunt weten. Echter als je een zaak op AV laat voorkomen is het voor een bedrijf meestal beter om te schikken aangezien een consument in deze heel erg beschermd wordt.
Goed punt, uiteindelijk maakt het ook geen zak uit, zolang je die dienst maar wil afnemen.M a r c o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:10:
De machtiging is niet rechtsgeldig omdat deze niet schriftelijk bevestigd is.
Je kunt deze dus gewoon terugtrekken.
Je bent ze dan echter wel nog steeds het geld verschuldigd, omdat je hebt ingestemd met een automatische verlenging van het abonnement, en je niet tijdig hebt opgezegd.
[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 28-02-2011 10:45 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
edit: na een half uur al reactie terug dat ze het doorsturen naar amerika waar kennelijk de billing afdeling zit. Geen idee of ze mijn vraag daar begrijpen, maar ze gaan het bekijken.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 13:37 ]
Ik deed dus eerst 2x8 connecties, maar heb nu ook 2x 4 gedaan en nu werkt het wel. Ik gebruikte eerst 3 accounts met ziggo alles-in-1 extra dan kan ik er nu mooi 2 gebruiken.marcel-o schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:06:
[...]
ik gebruik 2x4 connecties, zijn er netjes 8(119 en 563)
Het is me opgevallen dat op de middag(zoals nu) 8 connecties via 119 het een stuk strager is.
Ik zie geen rede om er meer te gebruiken want zit aan mn max van mn caiway abbo (50Mbit)
wel geinig dat het kan. en daar zijn we tweakers voor
Gewoon om te proberen bij Eweka een maand gekocht omdat die hoog aangegeven stond. Eerst 2 weken dikke download tussen 6 en 7MB/s. Daarna werd het 1.5 - 2MB/s maximaal.
Ik thuisnetwerk onderzocht, provider gebeld maar die zei dat er geen problemen is. Dus ik Eweka contacteren en vragen hoe het kan. Krijg ik een standaard lijst voor me kiezen waarvan ik al van tevoren aangaf dat ik 3/4 had uitgevoerd. Puntje bij paaltje was de persoon die mij hielp verontwaardigd dat ik de fout bij Eweka legde. Na dat gesprek wist ik genoeg en ben ik overgestapt naar Chelloo.nl waar ik wel de volle snelheid van 6 tot 7MB/s haal.
Te slechte service en een helpdeskmedewerker die alleen maar het standaardlijstje meerdere keren afgaat. Ook wanneer ik aangeef dit al gedaan te hebben

Sorry, moest ff gal spuwen
Verwijderd
Je hebt trouwens voor dezelfde prijs een supernews account met 215 dagen meer retentie (zie aanbiedingslink in dit topic).
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Mja, UPC zeker? Bekend verhaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, is al een tijdje bekend.
Eweka is een grote usenetaanbieder en ontvangt dus ook regelmatig een Notice en Takedown. Ze zijn hierdoor verplicht om copyrighted materiaal van hun servers te verwijderen. Een aantal series zijn hier flink de dupe van waaronder maar niet gelimiteerd tot True Blood en onder andere ook spellen van Nintendo.
Overigens is het niet alleen Eweka maar er zijn er meer.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Als je inlogt kun je toch de manier van betalen veranderen? Ik heb die optie 1x gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:02:
Ik heb supernews maar eens een mail gestuurd. Ik heb het abonnement afgesloten met een ing rekening die ik niet wil gebruiken voor automatische afschrijvingen. Zelf kon ik het nummer niet wijzigen en ik heb de helpdesk maar gemaild, even zien of dat te regelen is.
edit: na een half uur al reactie terug dat ze het doorsturen naar amerika waar kennelijk de billing afdeling zit. Geen idee of ze mijn vraag daar begrijpen, maar ze gaan het bekijken.
Van Trueblood had ik er bij Giganews ook last van, van alle files ontbrak 1 block, zelfs van de par files.The_Worst schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:25:
[...]
Klopt, is al een tijdje bekend.
Eweka is een grote usenetaanbieder en ontvangt dus ook regelmatig een Notice en Takedown. Ze zijn hierdoor verplicht om copyrighted materiaal van hun servers te verwijderen. Een aantal series zijn hier flink de dupe van waaronder maar niet gelimiteerd tot True Blood en onder andere ook spellen van Nintendo.
Overigens is het niet alleen Eweka maar er zijn er meer.
Ik heb geen idee of een takedown doorgegeven wordt aan andere providers, maar denk van wel.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Idd UPC wat ik heb. Gaan Eweka en UPC niet goed samen?
Voor zover ik weet noemen ze het Chelloo wat weer een 'aanbieding' is voor UPC klanten. Maar het komt van XSnews.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:36:
volgens mij bedoel je xsnews, chelloo.nl bestaat al jaren niet meer (was gebruikersgroep van chello), volgens mij is het nu .com geworden en die bieden via een aanbieding xsnews aan aan haar leden.
Je hebt trouwens voor dezelfde prijs een supernews account met 215 dagen meer retentie (zie aanbiedingslink in dit topic).
Nee, de capaciteit tussen Eweka en UPC is op drukke momenten niet afdoende. Eweka schijnt wel uit te willen breiden maar dan moet UPC meewerken en -betalen, UPC wil echter niet te veel moeite doen, die steken hun energie en bronnen liever in XSNews. Met XSNews hebben ze namelijk nog recent de capaciteit vergroot.patrickos85 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:24:
Idd UPC wat ik heb. Gaan Eweka en UPC niet goed samen?
Het is al een heel oud probleem en er zit weinig anders op dan een andere USP dan Eweka te kiezen. Al had ik via SSL relatief weinig last, maar ik houd dan ook de snelheid niet continu in de gaten. Uiteindelijk is het toch wel binnen.
Het is inderdaad niet meer dan een reseller voor een gunstig tarief. Uiteindelijk ben je gewoon klant van XSNews.Voor zover ik weet noemen ze het Chelloo wat weer een 'aanbieding' is voor UPC klanten. Maar het komt van XSnews.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zal er niet een tijd komen dat alle providers die Notice en Takedown gebruiken.MeNTaL_TO schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:04:
[...]
Van Trueblood had ik er bij Giganews ook last van, van alle files ontbrak 1 block, zelfs van de par files.
Ik heb geen idee of een takedown doorgegeven wordt aan andere providers, maar denk van wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan had ik gewoon geluk dat ik eerst wel hoge snelheden kon behalen. Een verschil van 5MB/s vind ik toch wel significant genoeg om over te stappen naar een anderGonadan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:40:
[...]
Nee, de capaciteit tussen Eweka en UPC is op drukke momenten niet afdoende. Eweka schijnt wel uit te willen breiden maar dan moet UPC meewerken en -betalen, UPC wil echter niet te veel moeite doen, die steken hun energie en bronnen liever in XSNews. Met XSNews hebben ze namelijk nog recent de capaciteit vergroot.
Het is al een heel oud probleem en er zit weinig anders op dan een andere USP dan Eweka te kiezen. Al had ik via SSL relatief weinig last, maar ik houd dan ook de snelheid niet continu in de gaten. Uiteindelijk is het toch wel binnen.
[...]
Als mijn maand bij XSnews/Chelloo voorbij is dan zal ik Supernews proberen. Meer retentie is nooit weg

Toch niet slecht voor omgerekend € 9,36 per maand met bijna 850 dagen retentie
NB Provider is Onsnet Eindhoven)
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 28-02-2011 15:51 ]
Daarover zou ik ook niet klagenTomba schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:50:
Ik zit al jaren bij Newshosting en haal met 30 draadjes (poort 563 SSL) wel een heel nette snelheid op mijn nieuwe downloadbakkie(Pentium E2220 Dualcore 2,4GHz)
[afbeelding]
Toch niet slecht voor omgerekend € 9,36 per maand met bijna 850 dagen retentie
NB Provider is Onsnet Eindhoven)
Ik denk dat er altijd wel een aantal zullen zijn die er niet aan mee willen werken, ik heb geen idee of een USP hieraan mee moet werken.jaaoie17 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:42:
[...]
Zal er niet een tijd komen dat alle providers die Notice en Takedown gebruiken.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Omdat een Usenet provider de berichten wil weten die verwijderd moeten worden.Gonadan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:45:
Waarom halen ze niet de hele binaries van hun server af? Dan weet je tenminste dat iets weggehaald is. Binaries bewust corrumperen is gewoon misleiding.
Waarom berichten zie http://www.binaries4all.nl/beginners/ waar het wordt uitgelegd hoe usenet werkt.
Het voordeel is dat je vanwege de par2 bestanden de downloads nog gewoon kan binnenhalen.
[ Voor 11% gewijzigd door bassiexp op 28-02-2011 17:28 ]
Verwijderd
Nu ben ik ingelogd en toen kon ik bij update payment opnieuw met ideal betalen. Na betalen kreeg ik echter eerst een 505 fout op die pagina, maar na opnieuw inloggen zie ik dit staan:We've adjusted the account to allow you to update the iDEAL information on file. Please note that once you make the update, iDEAL will transmit payment for the cycle of service that will start on March 4.
Nu is mij dat overzichtje niet duidelijk. Mijn current balance is negatief? Dat moet toch +6,99 zijn of lees ik het verkeerd?Total Balance: 0.00
Description Inv/Rcpt No. Date Amount Balance Total Balance
Invoice I201102040**** 02/04/2011 6.99 0.00 6.99
Payment P20110204**** 02/04/2011 -6.99 0.00
Payment P20110228**** 02/28/2011 -6.99 -6.99
Current Balance: -6.99
Gaat hier als een trein. Abonnement niet verlopen?marcel-o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:48:
Nog meer hier met lightning die niks kunnen downen?
Doet het prima.marcel-o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:48:
Nickname does not reflect reality
Gister aangevraagdalex3305 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:19:
[...]
Gaat hier als een trein. Abonnement niet verlopen?
Werkte prima.
nu krijg ik op Spotnet "time-out" meldingen bij berichten en bij Alt.Binz kan k wel inloggen maar krijg pakketjes van 0kb binnen.
Eweka werkt wel(nog 3 dagen over) dus mijn instellingen zijn t niet.
vage shit.
misschien wordt er iets geblokkeerd, en moet je deblokkeren.marcel-o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:26:
[...]
Gister aangevraagd![]()
Werkte prima.
nu krijg ik op Spotnet "time-out" meldingen bij berichten en bij Alt.Binz kan k wel inloggen maar krijg pakketjes van 0kb binnen.
Eweka werkt wel(nog 3 dagen over) dus mijn instellingen zijn t niet.
vage shit.
Geen probleem hier. Sterker: Ik kan zowel via vpn (http://hostizzle.com/) in Amerika als via m'n gewone verbinding downloaden. Dat eerste gaat wel lekker langzaam (10% van m'n reguliere verbindingssnelheid)marcel-o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:48:
Eerste indruk is prima!
Het werkt tot nu toe namelijk heerlijk!
Bijna de max. van mijn Ziggo extra abonnement via SSL.
En dat voor 6.99 Euro.
En ook in combinatie met Spotnet werkt het veel beter dan met Eweka.
Daar kon ik vaak niet bijwerken.
Wel met de spots natuurlijk die zijn kut via eweka.
Die trek ik via de xmsservers (volgens mijn trekt die via xsnews) gewoon bruut snel binnen ik las snelheden van 6,5 MByte/s volgens spotnet (toch wel over de cap van 50Mbit heengetrokken, als je bedenkt dat newsgroepen standaard 5Mbit zijn welke ik ook heb)
Ja Eweka werkte hier ook redelijk, echter met spotnet liep het ook regelmatig vast.fish schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:43:
Wbt eweka. ik heb hier 50Mbit (xms) en het komt hier strak 5600Kbit binnen daar geen problemen
Wel met de spots natuurlijk die zijn kut via eweka.
Die trek ik via de xmsservers (volgens mijn trekt die via xsnews) gewoon bruut snel binnen ik las snelheden van 6,5 MByte/s volgens spotnet (toch wel over de cap van 50Mbit heengetrokken, als je bedenkt dat newsgroepen standaard 5Mbit zijn welke ik ook heb)
Supernews daarentegen werkt tot nu toe nog beter, en ik haal bijna de max van Ziggo extra.
Waar heb jij het nou weer over? Hoe usenet werkt hoef je mij niet uit te leggen, ik vraag mij alleen af waarom ze in geval van een 'notice & takedown' alleen maar zorgen dat de gehele post corrupt raakt in plaats van hem gewoon te verwijderen. Het is niet zo dat andere USP's het moeten overnemen ofzo.bassiexp schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:25:
Omdat een Usenet provider de berichten wil weten die verwijderd moeten worden.
Waarom berichten zie http://www.binaries4all.nl/beginners/ waar het wordt uitgelegd hoe usenet werkt.
In het geval van bewust corrumperen dus niet.Het voordeel is dat je vanwege de par2 bestanden de downloads nog gewoon kan binnenhalen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Maar even mail gestuurd en ik neem aan dat het vanavond of morgen wel weer werkt.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 18:29 ]
op zn max haal k wel 5960kB(volgens Alt.Binz)
Zie reactie verder
Op dit gedeelte antwoord ik precies wat u vraagt.
Hierop antwoord ik dat de USP's alleen de berichten verwijderen die worden doorgegeven. Niet meer want dat hoeft niet. Dit kan je ook lezen op Giganews.com LegalGonadan schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:52:
..., ik vraag mij alleen af waarom ze in geval van een 'notice & takedown' alleen maar zorgen dat de gehele post corrupt raakt in plaats van hem gewoon te verwijderen
Hier een quote van de site over welke informatie ze willen ontvangen voor een DMCA Notice
What information do we need in a DMCA Notice?
A properly formatted DMCA Notice will adhere to the guidelines and principals established by the DMCA itself. The necessary elements of a properly formed DMCA Notice are:
- Clear identification of the person or entity submitting the DMCA Notice.
- Clearly stated relationship to the copyright holder (self or authorized agent).
- Message-IDs for all articles the DMCA Notice is requesting Giganews take down. Please keep in mind some files are large enough to be posted across several Usenet articles; these are called multi-part posts. Be certain to identify by Message-ID all articles you want taken down.
- Clear statement, under penalty of perjury, that the information in the notification is accurate and that you are copyright holder, or authorized to act on behalf of the copyright holder.
- A "physical or electronic signature" of an authorized person to act on behalf of the owner. This is fulfilled by a name and a physical address that the authorized individual can be contacted should someone wish to contest your notification.
- While not legally required by the DMCA, including "copyright violation" in the subject line of your email will flag your DMCA Notice and bypass spam categorization.
- Submit the Notice to dmca2008@giganews.com, the email address we have registered with the Copyright office pursuant to Section 512(c) of the Copyright Act.
Als een instantie een bericht klaar heeft voor een DMCA Notice sturen ze dat naar zo veel mogelijk USP's aangezien die meestal de zelfde info willen.Gonadan schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:52:
Het is niet zo dat andere USP's het moeten overnemen ofzo.
Tot zover heb ik alle post's waarbij voor elk bestand de eerste 1 á 2 blocks verwijderd waren het bericht gewoon kunnen repareren (mits genoeg par2 bestanden aanwezig)Gonadan schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:52:
[...]
In het geval van bewust corrumperen dus niet.
Dat haal ik niet uit het antwoord wat ik kreeg, met bovenstaande informatie kan ik dat er pas uithalen. Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat de USP's niet de keuze maken om een klein deel van de post te verwijderen maar dat de authoriteit die de DMCA doet hiervoor verantwoordelijk is.bassiexp schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:28:
Ik zou u vragen om te proberen te achterhalen hoe iemand denkt en waarom hij die reactie heeft geschreven.
Zie reactie verder
Op dit gedeelte antwoord ik precies wat u vraagt.
Hierop antwoord ik dat de USP's alleen de berichten verwijderen die worden doorgegeven. Niet meer want dat hoeft niet. Dit kan je ook lezen op Giganews.com Legal
Hier een quote van de site over welke informatie ze willen ontvangen voor een DMCA Notice
Dan begrijp ik nog steeds niet waarom ze kiezen voor een deel van de post. Het zou gemakzucht kunnen zijn aangedien je met een deel verwijderen de gehele post corrupt kunt maken. Echter beweer jij dat de post niet corrupt raakt, wat is dan het nut van DMCA?
Dit is even onder aanname dat er na de DMCA geen blocks bijgepost worden om de DMCA te compenseren.
Dat lijkt mij logisch inderdaad, het zal echter niet zo zijn dat de USP's de DMCA zelf doorgeven neem ik aan.Als een instantie een bericht klaar heeft voor een DMCA Notice sturen ze dat naar zo veel mogelijk USP's aangezien die meestal de zelfde info willen.
Mooi om te zien dat er nog mensen zijn die de beleefde omgangsvormen kennen, echter tutoyeren wij op het forum gewoon.
Wat betreft het inleven in de poster, dat probeer ik altijd. Als er middels een oneline getracht wordt te communiceren dan is de gegeven informatie erg beperkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 02-03-2011 08:44 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Bij I-Telligent baart mij het volgende toch een beetje zorgen, mijn oog viel er toevallig op:
"- Indien er sprake is van fraude spelen wij het IP-adres i.c.m. de daarbij behorende gegevens door aan justitie."
Dat staat onder het bestelformulier van I-Telligent. Wil/kan iemand hier iets over kwijt
Het werkt prima en snel (meteen na de betaling) en is lekker goedkoop. 7,50 voor 100 dagen, of de retentie echt 400+ dagen is weet ik nog niet, maar dat lijkt me ook wel voldoende.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
tot 350 dagen lukt bij mij bijna altijd wel. tussen 350 en 400 zou ik het niet goed weten.Marzman schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:37:
Nu ook maar lightningusenet genomen.... of de retentie echt 400+ dagen is weet ik nog niet, maar dat lijkt me ook wel voldoende.
[ Voor 29% gewijzigd door M a r c o op 02-03-2011 11:47 ]
Verwijderd
Denk niet dat justitie er iets mee doet. Ze zullen waarschijnlijk wel je account blokkeren en je geen geld teruggeven (dat laatste vermoed ik).Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:26:
Wil/kan iemand hier iets over kwijt
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 11:50 ]
Verwijderd
Dit is als je met valse gegevens en iemand anders zijn of haar bankrekening een account afsluit. Niet meer als logisch toch.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:26:
Bij I-Telligent baart mij het volgende toch een beetje zorgen, mijn oog viel er toevallig op:
"- Indien er sprake is van fraude spelen wij het IP-adres i.c.m. de daarbij behorende gegevens door aan justitie."
Dat staat onder het bestelformulier van I-Telligent. Wil/kan iemand hier iets over kwijt
Dit zelfde zinnetje staat ook bij XSNews onder aan de bestelformulier.
Echter in de praktijk wordt er weinig mee gedaan.Het IP-adres van iedere abonnee wordt bij de aanmelding en bij het inloggen op ons systeem opgeslagen. Bij fraude zullen wij uw gegevens doorgeven aan justitie.
Ze zijn bij fraude verplicht de rechtmatige eigenaar het geld terug te geven.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:48:
[...]
Denk niet dat justitie er iets mee doet. Ze zullen waarschijnlijk wel je account blokkeren en je geen geld teruggeven (dat laatste vermoed ik).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 16:00 ]
Waarom alleen die 2?Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:26:
Aangezien ik binnenkort de beschikking krijg over een 120Mbit lijntje, ben ik aan het rondkijken om over te stappen van Eweka naar een nieuwe provider. I-Telligent en Hitnews zijn eigenlijk de enige kandidaten, waarbij Hitnews nog even afvalt omdat ze problemen hebben met oude posts.
Wat is er mis met supernews?
http://www.supernews.com/superspecial.htmlVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:26:
Aangezien ik binnenkort de beschikking krijg over een 120Mbit lijntje, ben ik aan het rondkijken om over te stappen van Eweka naar een nieuwe provider. I-Telligent en Hitnews zijn eigenlijk de enige kandidaten, waarbij Hitnews nog even afvalt omdat ze problemen hebben met oude posts.
Goedkoop, 800 dagen retentie en supersnel. Betalen kan met iDEAL. iDEAL Ideaal lijkt mij.
Verwijderd
en astraweb is ook leuk, althans nu ideal betalingen weer werken. Daar heb je bijna 1000 dagen retentieyannickie111 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:29:
Waarom alleen die 2?
Een wallie card is toch voor kinderen die habo hotel spelen? Ik heb het idee dat de doelgroep kinderen zijn, althans als ik bij de populaire sites kijk die wallie aanbieden en er zit een knopje op de site met info voor ouders? Ik heb er verder nooit iemand over gehoord en het nergens gezien.DFS schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:58:
Betalen met een Wallie card lijkt me ook geniaal, maar nog geen provider gevonden waarbij dat kan. Iemand toevallig wel?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 21:50 ]
Dat klopt volgens mij wat je zegt, fraude als in valse gegevens zodat ze niet kunnen incasseren oftewel diefstal van de dienst.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:55:
[...]
Dit is als je met valse gegevens en iemand anders zijn of haar bankrekening een account afsluit. Niet meer als logisch toch.
Dit zelfde zinnetje staat ook bij XSNews onder aan de bestelformulier.
[...]
Echter in de praktijk wordt er weinig mee gedaan.
[...]
Ze zijn bij fraude verplicht de rechtmatige eigenaar het geld terug te geven.
XSnews en I-Telligent zijn de enige met een auto incasso volgens mij, ik ben van beide klant geweest maar zit nu mijn laatste GB's op te maken van Astraweb en ga dan weer terug naar i-telligent.
Astraweb ben ik ruim tevreden over alleen zij zijn in mijn situatie minder stabiel dan i-telligent en ja ik ben een mierenneuker, kan ik tenminste zeggen dat ik duizenden bed partners heb
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Verwijderd
Ik wil mijn lijn (een beetje) kunnen sharen, dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk (i.c.m. +/-120Mbit, 400+ retentie en voldoende connecties om 120Mbit + 20Mbit vol te trekken)yannickie111 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:29:
[...]
Waarom alleen die 2?
Morgen eens naar I-Telligent mailen, de vraag eens voorleggen wat zij onder fraude verstaan. Resultaat zal ik natuurlijk hier posten.
Astraweb en Supernews heb ik dus moeten afvinken wegens het niet toestaan van account sharing.
Verwijderd
1 ding begrijp ik niet. Wel dik betalen voor een internet verbinding maar te beroerd om 8 euri neer te tellen voor een payserver met grote retentie en 1 van de beste die je kan hebben? Man waar praat je over zeg.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:06:
[...]
Ik wil mijn lijn (een beetje) kunnen sharen, dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk (i.c.m. +/-120Mbit, 400+ retentie en voldoende connecties om 120Mbit + 20Mbit vol te trekken)
Morgen eens naar I-Telligent mailen, de vraag eens voorleggen wat zij onder fraude verstaan. Resultaat zal ik natuurlijk hier posten.
Astraweb en Supernews heb ik dus moeten afvinken wegens het niet toestaan van account sharing.
En zoals ik al eerder aanhaalde verstaan hun onder fraude als je de boel besodemietert. Dus valse gegevens zoal NAW en bankgegevens. Zo moeilijk lijkt me dat niet om te raden.
Uploaden valt niet onder fraude. Dat zal denk ik wel zijn wat je wilt weten.

Nu ben ik veranderd naar Scarlet met een VDSL2 abbo waar de downloadsnelheid 20Mbit is. Het probleem dat ik nu heb is dat de snelheden heel hard schommelen. Mijn eerste avond kon ik het eerste kwartier aan de volle snelheid(2.2MB/s) downloaden, maar de snelheid zakte daarna terug naar ongeveer 1.8MB/s.
Ik dacht, het is avond misschien is iedereen aan het downloaden en is daarmee de snelheid wat minder. Nu heb ik zopas(9uur in de morgen) terug geprobeerd en nu kom ik met moeite boven 1.5MB/s. Het schommelt tussen 0.9MB/s en 1.5MB/s.
Het kan niet intern aan de bekabeling liggen denk ik omdat bij het dlen van een 1GB dummy bestand ik continue op 2.2MB/s blijf.
Heeft iemand anders ook deze 'problemen' met lightningusenet of is dit normaal?
EDIT: Juist na dit te posten, check ik nog eens en is mijn snelheid opeens gestegen naar een continue 2.2MB/s(mijn max). Weird
[ Voor 6% gewijzigd door Matten op 03-03-2011 09:44 ]
Ik denk dat ze wel wat meer overboeken dan andere USP's bij het inkopen van bandbreedte en draadjes. Zolang je daar niet al te veel van merkt lijkt me dat ook wel acceptabel gezien ze 3 keer zo goedkoop zijn dan de meeste concurrenten. Als het boven de 1,5 MB/s bljift zal ik er sowieso weinig van merken denk ik, op die snelheden is mijn NMT volgens mij nog steeds de bottleneck (wat ik niet erg vind want dan blijft er altijd wat bandbreedte over voor voip, skype, streamen en dergelijke)Matten schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:40:
Dag tweakers, ik heb een paar dagen geleden een lightningusenet account aangevraagd nadat ik van ISP verwisseld ben. Ik kom van een adsl provider met 6Mbit down en inbegrepen usenet(Dommel), daar ging mijn snelheid nagenoeg altijd aan de volle 100% van wat mijn lijn aankan.
Nu ben ik veranderd naar Scarlet met een VDSL2 abbo waar de downloadsnelheid 20Mbit is. Het probleem dat ik nu heb is dat de snelheden heel hard schommelen. Mijn eerste avond kon ik het eerste kwartier aan de volle snelheid(2.2MB/s) downloaden, maar de snelheid zakte daarna terug naar ongeveer 1.8MB/s.
Ik dacht, het is avond misschien is iedereen aan het downloaden en is daarmee de snelheid wat minder. Nu heb ik zopas(9uur in de morgen) terug geprobeerd en nu kom ik met moeite boven 1.5MB/s. Het schommelt tussen 0.9MB/s en 1.5MB/s.
Het kan niet intern aan de bekabeling liggen denk ik omdat bij het dlen van een 1GB dummy bestand ik continue op 2.2MB/s blijf.
EDIT: Juist na dit te posten, check ik nog eens en is mijn snelheid opeens gestegen naar een continue 2.2MB/s(mijn max). Weird
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat had ik ook al geroepen in de post als antwoord op jou, hoe kan je dataverkeer frauderen, silence of the lambs uploaden met als titel sound of music, denk niet dat zij daar wakker van liggen hahahahahaVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 02:17:
[...]
1 ding begrijp ik niet. Wel dik betalen voor een internet verbinding maar te beroerd om 8 euri neer te tellen voor een payserver met grote retentie en 1 van de beste die je kan hebben? Man waar praat je over zeg.
En zoals ik al eerder aanhaalde verstaan hun onder fraude als je de boel besodemietert. Dus valse gegevens zoal NAW en bankgegevens. Zo moeilijk lijkt me dat niet om te raden.
Uploaden valt niet onder fraude. Dat zal denk ik wel zijn wat je wilt weten.
Fraude als in diefstal, dat riep ik ook net zoals jij, valse gegevens opgeven en vast een ip-ban krijgen en je wordt dan ook doorgegeven aan de "cyber-politie" als dief, maar denk niet dat mensen dat snel doen, want je staat redelijk voor lul als je als dief wordt bestempeld die 5 euro wilt stelen hahahahaha
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Geen problemen hier, ik heb tot nu toe altijd de max. van mijn verbinding gehaald. 20mbit zou echt geen probleem mogen zijn;.. vaag.Matten schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:40:
Dag tweakers, ik heb een paar dagen geleden een lightningusenet account aangevraagd nadat ik van ISP verwisseld ben. Ik kom van een adsl provider met 6Mbit down en inbegrepen usenet(Dommel), daar ging mijn snelheid nagenoeg altijd aan de volle 100% van wat mijn lijn aankan.
Hier ook ja. D.w.z., via de kabel thuis haal ik gewoon 2.5MB/sec. maar hier op de zaak met een op zich even snelle ADSL-verbinding (beiden 20Mbit) kom ik niet hoger dan 1.6MB/sec. maar dat heb ik ook met Tweaknews dus da's niet Lightning's fout. Ben voor de prijs vooralsnog erg tevreden. Wat mindere retentie, maar goed.Bv202 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:36:
Geen problemen hier, ik heb tot nu toe altijd de max. van mijn verbinding gehaald. 20mbit zou echt geen probleem mogen zijn;.. vaag.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Precies.Sm0k3r schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:04:
[...]
Dat had ik ook al geroepen in de post als antwoord op jou, hoe kan je dataverkeer frauderen, silence of the lambs uploaden met als titel sound of music, denk niet dat zij daar wakker van liggen hahahahaha
Fraude als in diefstal, dat riep ik ook net zoals jij, valse gegevens opgeven en vast een ip-ban krijgen en je wordt dan ook doorgegeven aan de "cyber-politie" als dief, maar denk niet dat mensen dat snel doen, want je staat redelijk voor lul als je als dief wordt bestempeld die 5 euro wilt stelen hahahahaha
Als je nu bij giganews doet alsof je je abonnement wil opzeggen doen ze je een aanbod voor 2 maand 50% abonnementskosten!
Scheeld weer!
Verwijderd
Ik snap dat ook niet, gedoe om een besparing van max. 4 euro per maand. Rij een paar dagen 10 km minder hard op en neer van je werk en je heb het al verdiend.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 02:17:
1 ding begrijp ik niet. Wel dik betalen voor een internet verbinding maar te beroerd om 8 euri neer te tellen voor een payserver met grote retentie en 1 van de beste die je kan hebben? Man waar praat je over zeg.
Denk alleen niet dat je dit truukje iedere 2 maanden kan doen, al lijkt het een autoresponse, maar inderdaad het heeft bij mij wel gewerkt.MasterJR schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:12:
Tip:
Als je nu bij giganews doet alsof je je abonnement wil opzeggen doen ze je een aanbod voor 2 maand 50% abonnementskosten!
Scheeld weer!
@onderbuurman, zo als ik het lees zit je dan inderdaad aan een abbo vast. Denk dat ze niet lastig doen over accountsharing, alleen kan er maar 1 tegelijk downloaden, wordt op ip gelockt (tot ongeveer 10 minuten na het verbreken van de connectie).
[ Voor 23% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-03-2011 12:09 ]
Account sharing is niet toegestaan daar toch? Letten ze daar veel op?
Doe eens de moeite de search functie te gebruiken of lees op zijn minst de laatste paar pagina's eens: Daar is dit al meerdere malen behandeld.pelt schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:01:
Als je bij supernews een account afsluit en betaalt via iDeal zit je dan aan een abonnement vast? Ik wist niet dat dat mogelijk was namelijk met een betaling via iDeal.
Het antwoord is JA, je hebt nu een abbo. Ze schrijven elke maand het geld af, tot je opzegt of een andere betaalmethode kiest. Dit staat ook in hun algemene voorwaarden welke je niet gelezen hebt.
Ook dit is hier zeer recent behandeld.Account sharing is niet toegestaan daar toch? Letten ze daar veel op?
Officieel staan ze het niet toe, maar verschillende mensen hebben aangegeven dat het blijkbaar wel werkt. Maar je hebt hier dus geen enkele garantie op.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Thanks.TFHfony schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:13:
[...]
Doe eens de moeite de search functie te gebruiken of lees op zijn minst de laatste paar pagina's eens: Daar is dit al meerdere malen behandeld.
Het antwoord is JA, je hebt nu een abbo. Ze schrijven elke maand het geld af, tot je opzegt of een andere betaalmethode kiest. Dit staat ook in hun algemene voorwaarden welke je niet gelezen hebt.
[...]
Ook dit is hier zeer recent behandeld.
Officieel staan ze het niet toe, maar verschillende mensen hebben aangegeven dat het blijkbaar wel werkt. Maar je hebt hier dus geen enkele garantie op.
wat is een goed alternatief? Snelheid was eigenlijk altijd wel goed...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Hier geen problemen, vanmiddag nog aardig wat gedownload..
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

reader.xsnews.nl wil niet resolven.....
hmm, op basis van ip kom ik wel bij de news server en op de website. DNS probleem dus.
iemand tips? DNS flush gedaan. Newsleecher client loopt gewoon compleet als ik het op reader.xsnews.nl zet
whu, gevonden ondertussen:
MaxCacheTTL stond niet goed ingesteld in de DNS op mijn SBS 2K8 server....
[ Voor 57% gewijzigd door Damian op 05-03-2011 22:07 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik lees hier dus dat het "automagisch" en abbo is, wat ik prima vind.
Echter als ik nu op m'n account kijk op de Supernews site zie ik dus dat mijn account balance $0,00 is.
En dat er dus een nieuwe betaling is geweest, echter zie ik deze niet terug komen via internetbankieren.
Zit hier nou gewoon een enorme vertraging op?
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Hier hetzelfde met tweak ...Dacuuu schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:45:
Meer mensen die vandaag problemen ervaren met lightningusenet? draait hier een week perfect. maar vandaag allemaal time outs etc. bij het headeren op spotnet. maar ook opeens errors als je bestanden binnen haalt via newsleecher.
Spotnet geeft aan "groep niet gevonden" ??
Verwijderd
Bij paypal zit er een vertraging van een aantal werkdagen op, zou me niet verbazen als dit ook hier het geval is. Als je balance op 0 staat is er in iedergeval volgens supernews betaald en kan je downloaden.Fanatix schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:12:
Echter als ik nu op m'n account kijk op de Supernews site zie ik dus dat mijn account balance $0,00 is.
En dat er dus een nieuwe betaling is geweest, echter zie ik deze niet terug komen via internetbankieren.
Zit hier nou gewoon een enorme vertraging op?
"Als gevolg van een storing kunt u problemen ondervinden met uw Internet van XS4ALL verbinding in diverse regio's in Nederland."
Zoiezo een vage omschrijving...
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Verwijderd
Met Astraweb haal ik wel gewoon de volle bak. Heb ze net maar een mail gestuurd.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 03:51 ]
Ik had gisteren +/-40Mbit maar dat is te wijten aan UPC en dit was na etenstijd tot aan +/-22:00 niet rond jouw tijd want ik zie dat jij nog wakker was rond 02:00Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:53:
Het valt me al de hele dag op dat ik met i-telligent amper 800 kB/s haal ipv van de volledige 100Mbit. Meer mensen last van een trage snelheid?
Met Astraweb haal ik wel gewoon de volle bak. Heb ze net maar een mail gestuurd.
UPC...zucht....

Verwijderd
Het probleem is opgelost.Sm0k3r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:36:
[...]
Ik had gisteren +/-40Mbit maar dat is te wijten aan UPC en dit was na etenstijd tot aan +/-22:00 niet rond jouw tijd want ik zie dat jij nog wakker was rond 02:00
UPC...zucht....

Ze snappen er niets van er was wel onderhoud maar niet op heel de serverpark tegelijk. Maar ze gaan het wel uitzoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 12:00 ]
Meestal geven ze een concreet antwoord of jij hebt toevallig een n00b tegenover je, heb ik gelukkig niet gehad, mijn vragen werden altijd concreet beantwoord, helaas heb ik dan wel weer de meest wazige antwoorden van UPC en ja ik weet het dit is geen UPC forum maar ik word er gek van.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:24:
[...]
Het probleem is opgelost.
Ze snappen er niets van er was wel onderhoud maar niet op heel de serverpark tegelijk. Maar ze gaan het wel uitzoeken.
Ik ben nu iets aan het downloaden met +/-50Mbit van mijn 120Mbit verbinding en ik kan helaas i-telligent daar niet de schuld van geven want mijn speedtests via www.upc.nl/speedtest zijn nog lager, die komt dan uit 44Mbit
Verwijderd
De netwerkbeheerder was op het moment niet aanwezig. Ze gaan het log analyseren om te kijken wat het probleem was. Lijkt me een correct antwoord. Je krijg tenminste geen l*lverhaal dat het aan mijn provider ligt.
We wachten rustig af.
Weekend en feestdagen, dan had jij nog mazzel, het is nu 12:32 en het is doordeweeks!!!Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:29:
UPC is een bekend probleem. Zie chelloo.com. Capaciteitsproblemen? Ik had hiervoor UPC 60Mbit en ook in het weekend of rond de feestdagen was het waardeloos. Nu ik glas heb altijd volle snelheid, weekend of feestdagen maakt niet uit.
De netwerkbeheerder was op het moment niet aanwezig. Ze gaan het log analyseren om te kijken wat het probleem was. Lijkt me een correct antwoord. Je krijg tenminste geen l*lverhaal dat het aan mijn provider ligt.
We wachten rustig af.
Ja en klopt van dat laatste, ze hebben bij mij nog nooit meteen geroepen "ligt aan jouw ISP" ze gingen eerst uitzoeken en kwamen daarna pas erachter dat UPC toen kneep ipv meteen roepen dat UPC de oorzaak is, ze leggen het eerst bij hun neer het probleem.
Dat is enige reden waarom ik ze nog gebruik omdat ze er echt werk van maken ipv afwimpelen.
Verwijderd
Edit: Even later weer volle snelheid.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.