Ten eerste is hele "spotten" verouderd. Tegenwoordig zijn er genoeg goede websites die automatisch bepaalde groepen indexeren en de goede releases er tussen uit vissen. Daar heb je dus geen extra programma op je computer voor nodig, die ook nog eens afhankelijk is van menselijke input.Versteegrob schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:24:
[...]
Wat is een betere manier ? Zie niet wat er echt verouderd is ?
Je kan best uitgebreid zoeken, vaak staat er per film welke kwaliteit, subs enz.
Dat zie ik niet bij nzbindex.
Ik noem bijvoorbeeld een NZBs.org, deze zoekt specifieke groepen af op zoek naar releases die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Hij zoekt ook nog eens automatisch de IMDb info op, en plaatst er een cover bij.
Met het gebruik van zulke websites kan je uitgebreide RSS filters instellen om automatisch te downloaden, of programma's als CouchPotato & Sickbeard gebruiken om het helemaal makkelijk te maken.
FTD noch NZBs.org vallen te vergelijken met NZBindex.nl omdat dat enkel een database is die het gehele usenet indexeert.
Op bovengenoemde site is er ook een functie "NZB Cart". Door bestanden te selecteren komen ze in je cart te staan zodra een bestand gedownload is verdwijnt hij weer. Dit kan handig zijn als je een programma als SABnzbd de RSS feed van je cart in de gaten laat houden. Op die manier kan je dus overal vandaan bestanden aan je queue toevoegen zonder specifiek achter je eigen computer te zitten.
Naast NZBs.org bestaan er ook nog andere websites, waaronder NZB.su die ongeveer het zelfde concept hebben.

Ik snap niet helemaal wat je probleem nou precies is, maar heb je al eens gekeken naar SABnzbd? Dat is een programma geschreven in Python, en dus platform onafhankelijk. Er wordt zeer actief aan gewerkt, en ik durf te zeggen dat dat op dit moment de koploper is wat betreft NZB applicaties.Is er een programma die automatisch de par2 bestanden download wanneer het nodig is en deze ook achteraf verwijderd ? Dat zou ideaal zijn omdat je dan niks meer hoeft te doen en de film echt klaar is na de download. Nu moet ik vaak bij alt.binz nog alles repareren en dan weer uitpakken.
Als je een NZB bestand download dan slaat hij in eerste instantie de .par2 bestanden over met downloaden, zodra de download klaar is gaat het kijken of het compleet is en zo niet download hij alsnog de benodigde .par2 bestanden.
Bij instellingen kan je er voor kiezen om na een download alle bestanden op te ruimen, dit houdt in .rar en .par2 bestanden, maar er is ook een clean-up list voor overige bestanden waar je geen interesse in hebt. Dit kan je zelf invullen.
Bij mij staat er in die lijst o.a. .nfo, .jpeg, etc. Als je dus een film download dan is na het downloaden dus je film ook echt klaar en heb je geen overbodige bestanden meer op je schijf. Waar je dus naar opzoek bent als ik het goed begrijp?