Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 116.576 views

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:24:
[...]

Wat is een betere manier ? Zie niet wat er echt verouderd is ?

Je kan best uitgebreid zoeken, vaak staat er per film welke kwaliteit, subs enz.
Dat zie ik niet bij nzbindex.
Ten eerste is hele "spotten" verouderd. Tegenwoordig zijn er genoeg goede websites die automatisch bepaalde groepen indexeren en de goede releases er tussen uit vissen. Daar heb je dus geen extra programma op je computer voor nodig, die ook nog eens afhankelijk is van menselijke input.

Ik noem bijvoorbeeld een NZBs.org, deze zoekt specifieke groepen af op zoek naar releases die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Hij zoekt ook nog eens automatisch de IMDb info op, en plaatst er een cover bij.
Met het gebruik van zulke websites kan je uitgebreide RSS filters instellen om automatisch te downloaden, of programma's als CouchPotato & Sickbeard gebruiken om het helemaal makkelijk te maken.

FTD noch NZBs.org vallen te vergelijken met NZBindex.nl omdat dat enkel een database is die het gehele usenet indexeert.

Op bovengenoemde site is er ook een functie "NZB Cart". Door bestanden te selecteren komen ze in je cart te staan zodra een bestand gedownload is verdwijnt hij weer. Dit kan handig zijn als je een programma als SABnzbd de RSS feed van je cart in de gaten laat houden. Op die manier kan je dus overal vandaan bestanden aan je queue toevoegen zonder specifiek achter je eigen computer te zitten.

Naast NZBs.org bestaan er ook nog andere websites, waaronder NZB.su die ongeveer het zelfde concept hebben.

NZBs.orgNZB.su
Is er een programma die automatisch de par2 bestanden download wanneer het nodig is en deze ook achteraf verwijderd ? Dat zou ideaal zijn omdat je dan niks meer hoeft te doen en de film echt klaar is na de download. Nu moet ik vaak bij alt.binz nog alles repareren en dan weer uitpakken.
Ik snap niet helemaal wat je probleem nou precies is, maar heb je al eens gekeken naar SABnzbd? Dat is een programma geschreven in Python, en dus platform onafhankelijk. Er wordt zeer actief aan gewerkt, en ik durf te zeggen dat dat op dit moment de koploper is wat betreft NZB applicaties.

Als je een NZB bestand download dan slaat hij in eerste instantie de .par2 bestanden over met downloaden, zodra de download klaar is gaat het kijken of het compleet is en zo niet download hij alsnog de benodigde .par2 bestanden.

Bij instellingen kan je er voor kiezen om na een download alle bestanden op te ruimen, dit houdt in .rar en .par2 bestanden, maar er is ook een clean-up list voor overige bestanden waar je geen interesse in hebt. Dit kan je zelf invullen.

Bij mij staat er in die lijst o.a. .nfo, .jpeg, etc. Als je dus een film download dan is na het downloaden dus je film ook echt klaar en heb je geen overbodige bestanden meer op je schijf. Waar je dus naar opzoek bent als ik het goed begrijp?

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:34:
Heb jou sites bekeken maar vind FTD toch fijner. Wat ik zo relax vind aan FTD is dat je nieuwe films tegen komt die ik helemaal niet ken. Iedere dag kijk ik wel nieuwe HD films en zijn en op deze manier zie ik veel films die ik normaal niet zo snel zal zien. Verder vind ik het fijn als ik bijvoorbeeld Salt in toets dat je heel overzichtelijk ziet in welke kwaliteit je de films kan zien zoals xdiv, dvd en HD
De websites die ik in mijn post noemde hebben uiteraard ook deze functies, ik liet alleen even een screenshot zien van een zoekactie naar films met een kwaliteit van 720p en uit het jaar 2010.

Als ik Salt invoer krijg ik daar een overzicht van te zien, en als ik gewoon op de index kijk, of naar de subcategorie films zie je alle nieuwe films. Wat ik vaak doe is sorteren op meest gedownload van de afgelopen tijd, zo zie je direct welke films populair zijn en kan je dus ook nieuwe films vinden waar je nog nooit van gehoord hebt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0W3K3PVz6jaYzS7FbI3l7DPj/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3ud8mH3duWyVdDrndqd3Yrd/full.png

Links zie je een overzicht van de verschillende uitgaven van "Salt" en rechts een lijst gesorteerd op meest gedownloadde films met kwaliteit 720p van de afgelopen 100 dagen.

Het enige wat je i.m.o. als argument kan gebruiken voor FTD is dat het een "community" is, mensen reageren op posts die andere mensen maken. Als dat is waar je naar op zoek bent dan is FTD inderdaad een goede oplossing, maar daar ben ik persoonlijk niet naar op zoek. Ik wil gewoon de nieuwste films downloaden en ik hoef daar geen gezellig praatje over te maken met andere mensen. Ook is FTD een handige plek om Nederlandstalige DVD's te vinden.

Naast die twee argumenten is er eigenlijk niks wat FTD heeft wat ergens anders niet beter is uitgewerkt.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is: Wees niet bang om nieuwe dingen uit te proberen, en van de bekende weg af te wijken. Misschien is het wel een verademing voor je ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:00:
[...]

Hopelijk blijft dit zo, het bevalt me wel. Niet dat ik nu heel vaak oud materiaal binnenhaal, maar als dat voorkomt en het kan op volle snelheid _/-\o_
Als test eens een post van 799 dagen geladen. Het schommeld wel wat maar toch gemiddeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZpNaR.jpg

Edit: een andere spot van 676 dagen oud gaat met:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Z5Yv.jpg

Het probleem bestaat dus nog steeds. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 19:16 ]

Verwijderd

stimpyrulez schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:13:
[...]Vraagje over supernews aangezien ik de site nogal druk/onoverzichtelijk vindt.
Als ik een abbo neem van 6.95 per maand (via Ideal dus), wordt deze dan automatisch verlengd?
(Of is dat alleen met creditcard?)
Tevens wat is de opzegtermijn, aangezien ik dat ook nergens kan vinden.
Met iDeal betaling krijg je iedere maand een email dat je weer moet betalen. Als je inlogt kun je aangeven hoe je wilt betalen.

Ik heb even een screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/29Ij6.jpg

Er is geen opzegtermijn. Niet betalen is geen toegang. Wel kun je handmatig je account beëindigen.

Edit: Net eens gekeken hoeveel ik gedownload heb. Sinds 15-1 heb ik maar 367.40GB gedownload. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 12:50 ]

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08-2025
Bv202 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:52:
Volgens mij heb je gewoon de gegevens verkeerd ingevuld. Maak eens een screenshot (dit doe je door de "printscreen"-knop op je toetsenbord in te drukken, paint te openen en dan ctrl+v in te drukken) van je grabit-instellingen :)
Dat gaat mij net lukken ;-)

Ik neem aan dat je de instellingen van de server bedoeld?
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n94/dj_jari/Grabit.jpg

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:07

HaTe

haat niet

EWK schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:48:
[...]

Nee, dit is een actie van Hitnews.
Ik heb het nu ook met LightningUsenet en ben weer ingelogd op poort 119 en 563 (SSL). Theoretisch kan je met LightningUsenet dus 100Mbit/s halen als je op deze manier verbind :) Lijkt mij heel aardig voor maar 2,50 per maand :P

Ziet er wel leuk uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/21558454/usenet.PNG

//edit
Mijn 1000e post!! :D

[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 26-02-2011 21:23 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

KillerBee schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:55:
@Plamoen:
enkele reacties boven je (van mij) al gelezen? Het is helemaal niet zo vreemd hoor, als je vooraf eerst de AV leest, voordat je klakkeloos betaald. Het is maar een idee... ;)
Had ik gelezen, KillerBee. Normaal gesproken verdiep ik me ook altijd in de overeenkomst voor 'm aan te gaan, maar zo zie je dus maar weer. Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/fsc/sunglasses2.gif

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 11:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik zit al jaren bij Newshosting en haal met 30 draadjes (poort 563 SSL) wel een heel nette snelheid op mijn nieuwe downloadbakkie :P (Pentium E2220 Dualcore 2,4GHz)
Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/_OyZ9whNpZEY/TWI5w2-td_I/AAAAAAAAAD8/wGgeOlTaFmE/Schneller.png.jpg
Toch niet slecht voor omgerekend € 9,36 per maand met bijna 850 dagen retentie ;)
NB Provider is Onsnet Eindhoven)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 28-02-2011 15:51 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:07

HaTe

haat niet

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 20:46
Wildfire schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:32:
[...]

Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk.
In de nabije toekomst inderdaad wel ja...
Maar zeg nooit nooit...

Ik heb zoals ik had beloofd, een mooi overzichtje gemaakt van verschillende USP's.

En een nieuw topic gemaakt: Newsservers met binaries [Deel 11]

Deze mag dus op slot:slotje met tong gifslotje met tong gif
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.