Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:
  • 319.539 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 08:12
Newsservers met binaries deel 11 (header)
Inhoudsopgave
Inleiding
Overzicht van de verschillende nieuwsservers
Blockaccounts (bijvoorbeeld voor Spotnet)
Nieuwsservers van ISP's
Handige en nuttige links
Waarschuwing
Inleiding
Het vorige topic was weer vol, en de TS van dat topic bevat niet veel informatie. Ik ben daarom bezig geweest om een mooi overzichtje in elkaar te zetten. Als er nog vragen/opmerkingen/verbeterpunten zijn dan hoor ik het graag! DM me
Overzicht van de verschillende nieuwsservers
NieuwsserverSnelheidRetentiePrijsOpmerkingenAS*
Hitnews
logo Hitnews
tot 120MbitAfbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=712&Incr=1 dagen2.95-9.95/ maand
Overzicht
Groeiende retentie, tot 1000 dagenJa
Eweka
logo Eweka
50Mbittot Afbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=1322&Incr=1 dagen7.50/ maandAccountsharing toegestaan! (op standaardaccount)Ja, niet op hogesnelheids account
Supernewslogo supernewsonbeperkt (tot 1Gbit)Afbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=1271&Incr=1 dagen6.99-8.99/ maandGebruik de superspecial-link, scheelt 2 euro/ maand! Onderdeel van Giganews.Nee, werkt soms wel?
Giganews
logo giganews
onbeperkt (tot 1Gbit)Afbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=1336&Incr=1 dagen(hoogste retentie)$17.49-$24.99/maandLangste retentie, beste usenetprovider! Maar ook de duurste...Groeiende retentie!Nee
Tweaknews
logo tweaknews
5- 100Mbit900+ dagen4.95-14.95/ maand
Overzicht
Gratis bij internetabonnement.Nee
Astraweb logo AstrawebonberperktAfbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=1325&Incr=1 dagen$96/ jaarGroeiende retentie!Nee
XSNews logo XS News5Mbit-onbeperkt(ook blockaccounts) Overzicht5853.70-8.20/ maandJa, bij basic,pro en block, nee bij elite.
XLned
logo XLned
2.5-120Mbit900+ dagen2.21-7.39/ maand (bij 1 jaar)OverzichtJa
Easy Usenet logo Easy Usenet6-120 Mbit7084.95-11.95/ maandOok night-accountsJa, alleen bij 60+120Mbit-abonnementen.
NewsXS
logo NewsXS
12-120Mbit/s500+ dagen5.50- 9.50/ maandOverzicht van accountsNee
I-Telligent
logo I-Telligent
20- onbeperkt Mbit/s500+ dagen4.25- 9.50/ maandOverzicht van accountsJa
Newsgrabber
logo Newsgrabber
10-100Mbit/s600+ dagen4.79-10.50/ maandOverzicht van accounts Groeiende retentieJa
BinTube
logo BinTube
onbeperkt (tot 1Gbit/s)Afbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=1319&Incr=1 dagen7.67/ maandReseller van AstrawebNee
YabNews
logo YabNews
4-120 Mbit/s700+ dagen6.50-14.50/ maandGratis proefperiode! Ook blockaccountsNee
NewsDemon
logo NewsDemon
tot 1 Gbit/sAfbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=1326&Incr=1 dagen7.20/ maand via deze link30 GB gratis online storageNee
UsenetServer
Logo UsenetServer
onbeperktAfbeeldingslocatie: http://www.brangers.nl/got/retentie/retentie.php?Datum=2/4/2012&Retentie=1326&Incr=1 dagen$95.40/jaarstuur je order-ID naar RuudBurger en krijg nog eens $10 korting!Ja, officieel niet
XLusenet
logo XLusenet
5-onbeperkt Mbit/s1000+ dagen5.95- 9.95/ maandNee
CheapNews
logo CheapNews
5-onbeperkt Mbit/s900+ dagen3.50-8.25/ maandJa
SunnyUsenet
logo SunnyUsenet
5-onbeperkt Mbit/s900+ dagen1.43-7.79/ maandJa
*AS: Accountsharing, dit houdt in dat je met meerdere IP's tegelijkertijd kunt downloaden met 1 abonnement. Vaak is dit niet toegestaan, dan zou je bij supernews bijvoorbeeld met 10 man met 1 abonnement kunnen doen.
Nieuwsservers die niet (meer) aan te raden zijn
NieuwsserverSnelheidRetentiePrijsOpmerkingenAS*
LightningUsenet
logo lightningusenet
50-100 Mbit500 dagen4.50-8.50/ maand Waarschijnlijk bijna eol!Ja
Blockaccounts (bijvoorbeeld voor Spotnet)
NieuwsserverSnelheidRetentiePrijsGrootteAS*
Blocknews.net
logo Blocknews
onbeperkt963 dagen$2.75-$91.395GB-1024GBJa
Astraweb
logo Astraweb
onberperkt963 dagen$10-$2525-180GBJa
Soms wordt er een (klein) blockaccount gekocht om te gebruiken in combinatie met Spotnet. Deze blockaccounts zijn meestal onbeperkt geldig, en de data die je upload wordt niet meegeteld. Vaak worden de reacties dus met een blockaccount geplaatst, goedkoop, en anoniem.
Nieuwsservers van Interproviders (ISP's)
ISPSnelheidRetentieDatalimietBinariesServernaam
Ziggo
logo ziggo
max 16Mbit/s (bij hoogste abbo)30 dagen10GB- onbeperktJanews.quicknet.nl
news.casema.nl
news.home.nl
news.ziggo.nl
OnsBrabantNet
logo onsbrabantnet
2 Mbit/smeer dan 60 dagen (rond 400(!) waarschijnlijk)onbeperktJanews.onsbrabantnet.nl
Caiway
logo Caiway
max. internetmin. 200 dagenonbeperktJa, voor 5 euro/ maandnews.caiway.nl
XS4ALL
logo XS4ALL
??14 dagen????newszilla.xs4all.nl
ZeelandNet
logo ZeelandNet
max 16 Mbit/s300+ dagen50 GBJaHighwinds.zeelandnet.nl
Handige en nuttige links
Waarschuwing
Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
Note
Deze TS is bedoeld als overzicht, de retentie is misschien altijd up-to-date, want bij sommige USP's groeit de retentie elke dag een dag, en dat zou betekenen dat ik de TS elke dag aan moet passen, ja dag... :P
Soms staat de prijs per maand vermeld, maar soms geldt dit alleen als je een jaar de dienst afneemt, kijk hiervoor op de site van de USP.

[ Voor 180% gewijzigd door yannickie111 op 02-04-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Ziet er goed uit!

Evt. mag je het volgende toevoegen:

Giganews is ook groeiende qua retentie en zit inmiddels al op 969 dagen (elke dag komt er een dag bij)
Astraweb mist wel een beetje: Met 960 dagen retentie, minimaal 120mbit voor 96 dollar per jaar (rond de 6 euro per maand) ook zeer interessant!
Die 96 dollar per jaar aanbieding:

http://www.news.astraweb....her.cgi?t=xbh4sze9c23dttj

En voor veel mensen is het belangrijk of je een account kan sharen of niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door TFHfony op 03-04-2011 13:06 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:04:
Ziet er goed uit!

Giganews is ook groeiende qua retentie en zit inmiddels al op 969 dagen (elke dag komt er een dag bij)
Astraweb mist wel een beetje: Met 960 dagen retentie, minimaal 120mbit voor 96 dollar per jaar (rond de 6 euro per maand) ook zeer interessant!

Dank je wel.
Vond het wel tijd worden voor een fatsoenlijke TS.
Dit topic bestaat al 10 delen, met steeds dezelfde paar regels tekst, zonder info...

Ik heb Astraweb toegevoegd!

En over accountsharing, inderdaad, maar weet jij precies te vertellen of het toegestaan is? Ik weet alleen dat het bij eweka zoiezo mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

yannickie111 schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:19:
[...]

Dank je wel.
Vond het wel tijd worden voor een fatsoenlijke TS.
Dit topic bestaat al 10 delen, met steeds dezelfde paar regels tekst, zonder info...

Ik heb Astraweb toegevoegd!

En over accountsharing, inderdaad, maar weet jij precies te vertellen of het toegestaan is? Ik weet alleen dat het bij eweka zoiezo mag...
De retentie van Astraweb is ook groeiend.
Bij mijn weten mag je bij Supernews, Astraweb & Giganews niet aan account sharing doen, maar het schint dat het bij Supernews wel lukt bleek in deel 10 van de Newsservers met binaries thread.
Bij Astraweb kan het in ieder geval niet ben ik zelf achtergekomen toen ik per ongeluk een VPN naar de zaak opende en hij via dat IP adres probeerde te downloaden ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:28:
[...]

De retentie van Astraweb is ook groeiend.
Bij mijn weten mag je bij Supernews, Astraweb & Giganews niet aan account sharing doen, maar het schint dat het bij Supernews wel lukt bleek in deel 10 van de Newsservers met binaries thread.
Bij Astraweb kan het in ieder geval niet ben ik zelf achtergekomen toen ik per ongeluk een VPN naar de zaak opende en hij via dat IP adres probeerde te downloaden ;)
Ik heb er een extra kolom achter gezet, bij een paar heb ik maar ?? neergezet, daar weet ik het niet van, als er nog mensen zijn die het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

yannickie111 schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:19:
[...]

Bij Lightningusenet is accountsharing toegestaan, het staat niet op de site, maar ik heb ze dit vooraf gevraagd. Getest en het werkt ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
KillerBee schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:38:
[...]

Bij Lightningusenet is accountsharing toegestaan, het staat niet op de site, maar ik heb ze dit vooraf gevraagd. Getest en het werkt ;) .
Toegevoegd.
Samen komen we wel ergens :) :Y *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij doet Hitnews er ook niet moeilijk over. Het stond eerst specifiek op hun site, maar nu niet meer.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-03 13:40
yannickie111 schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:38:
[...]

Toegevoegd.
Samen komen we wel ergens :) :Y *O*
Top prima TS, ik ben redelijk nieuw in dit gebied, maar misschien een tabelletje met SSL in de TS erbij?

Ik zelf heb tweaknews 20Mbit gehad, en nu tweaknews 20Mbit via tele2. (1euro goedkoper per maand / 6,95 en volgens mij geen SSL, maar dat moet ik nog even nakijken...)
Helaas zit ik nog weleens een weekend bij mij ouders, en daar hebben ze KPN internet.
En je raad het al vanaf een KPN netwerk kan ik niet op tele2news.tweaknews.nl komen :P

Dus nu ben ik een beetje aan het gluren naar supernews, ook omdat ik maar meestal rond 1,8Mb/s zit terwijl 2,5 mogelijk zou moeten zijn. (mijn netwerk en VDSL verbinding kan bijna het dubbele aan)

Ook vind ik het belangrijk dat er geen download limiet op zit, mischien ook eens kijken of dat in de TS past op de een of andere manier?

Voor mij persoonlijk ligt de sweetspot onder de 10 euro per maand, het liefst rond de 7euro natuurlijk :P
Verder wil ik dus geen download limit, wel SSL en gewoon op ieder netwerk kunnen inloggen.
een redelijke retentie is natuurlijk ook leuk

Dus dan blijf over:
Tweaknews 20Mb (7,95/m)
Eweka 50Mb (7,50/m) SSL?
Hitnews 50Mb (7,50/m) Retentie iets wat laag nog, maar goed genoeg met die 1000 in het vooruitzicht
Supernews Onbeperkt (7,01/m)
Astraweb Onbeperkt (7,02/m)

Op de een of andere manier trekt Supernews, onderdeel van Giganews met soms wel/niet werkende account sharing me toch net iets meer dan Astraweb. :9

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Toettoetdaan schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:18:
[...]

Dus dan blijf over:
Tweaknews 20Mb (7,95/m)
Eweka 50Mb (7,50/m) SSL?
Hitnews 50Mb (7,50/m) Retentie iets wat laag nog, maar goed genoeg met die 1000 in het vooruitzicht

Op de een of andere manier trekt Supernews, onderdeel van Giganews met soms wel/niet werkende account sharing me toch net iets meer dan Astraweb. :9

Iemand advies?
SSl heeft bijna elke USP volgens mij? Maar dat kun je vaak makkelijk vinden op de site, ga ik niet in de TS zetten, wordt het weer zo onoverzichtelijk...

Ik zou denk ik voor supernews gaan, lijkt me prima, en voldoet aan al je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Tweaknews 20Mb (7,95/m)
Eweka 50Mb (7,50/m) SSL?

Iemand advies?
Ik heb zowel Astraweb als Supernews (Tja, een tikkie overdreven, ik weet het ...)
Mijn advies is Supernews, omdat deze het gewoon dik wint qua stabiliteit van de twee. Astraweb wil ook makkelijker inkakken qua snelheid dan Supernews. Maarja, aan de andere kant... 960 dagen retentie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
yannickie111 schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:22:
[...]

SSl heeft bijna elke USP volgens mij? Maar dat kun je vaak makkelijk vinden op de site, ga ik niet in de TS zetten, wordt het weer zo onoverzichtelijk...

Ik zou denk ik voor supernews gaan, lijkt me prima, en voldoet aan al je eisen.
Ik denk het ook, bedankt :)

Ik heb dat SSL nog even gecontroleerd, en alle providers in je tabel hebben gratis SSL :P

EDIT:
TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:27:
[...]

Ik heb zowel Astraweb als Supernews (Tja, een tikkie overdreven, ik weet het ...)
Mijn advies is Supernews, omdat deze het gewoon dik wint qua stabiliteit van de twee. Astraweb wil ook makkelijker inkakken qua snelheid dan Supernews. Maarja, aan de andere kant... 960 dagen retentie....
Dat is misschien wel een beetje overdreven jah :P
A dat is nuttige informatie, ik ga voor stabiliteit over retentie, die 160 is slechts 20% meer :P
En met onderdeel van giganews denk ik zelfs dat je wel over die 800 dagen heen kunt
Bedankt! :)

[ Voor 41% gewijzigd door Toettoetdaan op 03-04-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:10
[...]
[...]
Iemand advies?
Met de link in de TS betaal je $96 wat neerkomt op zo'n €67.5/jaar ofwel €5.62, net wat goedkoper dan in je lijstje staat, wellicht maakt dat de keus iets makkelijker.

Ik heb zelf prima ervaringen met Astraweb, ik kan hier altijd wel m'n 100Mbit voltrekken zonder al te grote schommelingen. Het gebrek aan accountsharing is wel wat jammer inderdaad maar gezien de prijs is dat niet echt een showstopper in mijn geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Leftblank op 03-04-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Leftblank schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:29:
[...]

Met de link in de TS betaal je $96 wat neerkomt op zo'n €67.5/jaar ofwel €5.62, net wat goedkoper dan in je lijstje staat, wellicht maakt dat de keus iets makkelijker.

Ik heb zelf prima ervaringen met Astraweb, ik kan hier altijd wel m'n 100Mbit voltrekken zonder al te grote schommelingen. Het gebrek aan accountsharing is wel wat jammer inderdaad maar gezien de prijs is dat niet echt een showstopper in mijn geval.
Ja dat is wel heel erg goedkoop voor wat ze leveren, maar ik betaal toch liever per maand, dan kan ik nog eens switchen van nieuwsserver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Toettoetdaan schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:29:
[...]
[...]
En met onderdeel van giganews denk ik zelfs dat je wel over die 800 dagen heen kunt
Nop, geen minuut langer ;)
Je haalt het in principe van dezelfde server af, maar de frontend blocked netjes alles boven de 800 dagen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Toettoetdaan schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:29:
[...]

Nope, gaat je niet lukken, alleen als je Giganews neemt.
Zou ook wel erg dom zijn, precies hetzelfde verkopen, voor een veel hogere prijs...

edit:
Wat hij zegt dus^^

[ Voor 4% gewijzigd door yannickie111 op 03-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:04:
Ziet er goed uit!

Wat wordt er nu bedoelt met "minimaal" 120Mbit? Dat zal mogelijk "maximaal" moeten zijn en die snelheid wordt regelmatig niet gehaald. Astraweb geeft zelf aan dat de snelheid afhankelijk is van het aantal connecties op de servers (drukte). Hiermee wordt blijkbaar niet het aantal connecties bedoelt die je zelf in kunt stellen. Ik haal regelmatig de volle 120Mbit maar op dit moment is het weer zo'n 80Mbit, ongeacht het aantal ingestelde connecties. Vanavond zal het wel weer de volle snelheid zijn maar deze wordt dus zeker niet altijd gehaald. Minimaal 120Mbit is dus niet correct in mijn geval.

Edit: en bij 15 verbindingen krijg ik ook regelmatig de volgende melding;

[16:22:21] ERROR ssl-eu.astraweb.com - Server: ssl-eu.astraweb.com SendCommand - Server Reports that a Post isn't on the server: 430 No such article
[16:22:21] ERROR Download Engine ssl-eu.astraweb.com - DL_DI - Failed to retrieve Article from Server ssl-eu.astraweb.com

Toch komt de download uiteindelijk compleet binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 03-04-2011 16:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

MeNTaL_TO

The future is not set

TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:41:
[...]

Nop, geen minuut langer ;)
Je haalt het in principe van dezelfde server af, maar de frontend blocked netjes alles boven de 800 dagen af :)
Ik denk dat dat wel omhooggaat als Giganews op 1000 dagen staat (countdown is al begonnen), als het niet gebeurt, 800 dagen moet voldoende zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Nice :)

Nog een kleine opmerking: LU retentie is TOT 431 dagen. Ze resellen van news-service, waarvan de eigenlijke retentie op dit moment slechts 361 dagen is: http://news-service.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:17:
[...]

Wat wordt er nu bedoelt met "minimaal" 120Mbit? Dat zal mogelijk "maximaal" moeten zijn en die snelheid wordt regelmatig niet gehaald. Astraweb geeft zelf aan dat de snelheid afhankelijk is van het aantal connecties op de servers (drukte). Hiermee wordt blijkbaar niet het aantal connecties bedoelt die je zelf in kunt stellen. Ik haal regelmatig de volle 120Mbit maar op dit moment is het weer zo'n 80Mbit, ongeacht het aantal ingestelde connecties. Vanavond zal het wel weer de volle snelheid zijn maar deze wordt dus zeker niet altijd gehaald. Minimaal 120Mbit is dus niet correct in mijn geval.
Ik heb het inderdaad niet handig uitgedrukt. Over het algemeen haal ik netjes de 120mbit, maar soms zakt het wat in naar rond de 80mbit. Maar daar ik ook regelmatig een strakke 120mbit haal, zal meer ook wel mogelijk zijn.
Kortom: minimaal & maximaal mogen we eigenlijk beiden niet gebruiken.
Normaal gesproken zal 120mbit prima haalbaar zijn en waarschijnlijk ook wel hoger. Op drukke momenten zal het ook minder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Bv202 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:52:
Nice :)

Nog een kleine opmerking: LU retentie is TOT 431 dagen. Ze resellen van news-service, waarvan de eigenlijke retentie op dit moment slechts 361 dagen is: http://news-service.com/
Tja maar daar kun je dan wel voor 3 euro per maand van genieten ;)
TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:00:
[...]

Ik heb het inderdaad niet handig uitgedrukt. Over het algemeen haal ik netjes de 120mbit, maar soms zakt het wat in naar rond de 80mbit. Maar daar ik ook regelmatig een strakke 120mbit haal, zal meer ook wel mogelijk zijn.
Kortom: minimaal & maximaal mogen we eigenlijk beiden niet gebruiken.
Normaal gesproken zal 120mbit prima haalbaar zijn en waarschijnlijk ook wel hoger. Op drukke momenten zal het ook minder zijn...
Tja eigenlijk staan gebruik ervaringen los van de specificaties, toch zou het niet verkeerd zijn om er een paar in een overzicht te hebben per nieuwsserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:28
Astraweb lijkt een grote dip te hebben op het moment...
Max 1.5mb/s o.i.d. met veel threads die niet lijken te connecten. Zowel de EU als de US server.
Iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wat ik interessant vind aan Astraweb is dat ze 1) Onbeperkte snelheid leveren (ik heb 100Mbit); 2) Samen met Giganews de langste retentie; 3) SSL; 4) 180GB/$25 aanbieden. Dat laatste is voor mij zeer handig: ik download niet zoveel maar als ik download wil ik het snel. Als ik een snel abonnement kies zit ik aan $39/3 maanden terwijl ik met 180GB tot een half jaar doe. Meteen de reden waarom ik overgestapt ben indertijd van Giganews naar Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb net ook een abo genomen op supernews. Ik had eerst geregistreerd op de site en ik werd naar de site van me bank gestuurd ivm Ideal, stond daar ineens €8,99. Toen gecancelled. Via de link hier ergens weer geklikt, ander email adres gebruikt en heb die van €6,99 gescoord. Ben nieuw met newsservers omdat rs, hotfile etc niet meer de content kan krijgen die ik zoek.

Ben benieuwd, ga even spotnet installeren. :)

/update/ Ben nu met spotnet al aan het downloaden, werkt vooralsnog geweldig. Ik heb nu de EU server van supernews in gebruik, is er ook eentje in Amsterdam?

[ Voor 16% gewijzigd door Arsenius op 03-04-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Arsenius schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:31:
Ik heb net ook een abo genomen op supernews. Ik had eerst geregistreerd op de site en ik werd naar de site van me bank gestuurd ivm Ideal, stond daar ineens €8,99. Toen gecancelled. Via de link hier ergens weer geklikt, ander email adres gebruikt en heb die van €6,99 gescoord. Ben nieuw met newsservers omdat rs, hotfile etc niet meer de content kan krijgen die ik zoek.

Ben benieuwd, ga even spotnet installeren. :)

/update/ Ben nu met spotnet al aan het downloaden, werkt vooralsnog geweldig. Ik heb nu de EU server van supernews in gebruik, is er ook eentje in Amsterdam?
De EU server van Supernews staat juist in A'dam. Doe maar eens een tracert:
Traceren van de route naar news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 11 ms 8 ms 7 ms xxxxxxxx.cm-7-1c.dynamic.ziggo.nl [94.208.x.x]
3 8 ms 6 ms 9 ms 213.51.149.225
4 11 ms 11 ms 11 ms asd-tr0409-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.76]
5 10 ms 11 ms 11 ms ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
6 10 ms 11 ms 10 ms news.supernews.com [138.199.67.30]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 10:55

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mooie startpost, goed overzicht van de providers! Momenteel zit ik nog bij XsNews (al een jaar of 3 klant), maar ik ga per 14 april over naar Supernews. Sinds ik 120mbit internet heb, heb ik nogal eens problemen met XsNews.

Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat Supernews maandelijks opzegbaar is... klopt dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Zinu op 03-04-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:48:
[...]

De EU server van Supernews staat juist in A'dam. Doe maar eens een tracert:

[...]
Oh ja, je hebt gelijk. Hehe. Nou met RS kreeg ik 1.5MB/s, met supernews 1.3MB/s. Scheelt niet zo heel veel maar toch.

Iig heb ik mijn content kunnen vinden. Dus prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Arsenius schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:15:
[...]

Oh ja, je hebt gelijk. Hehe. Nou met RS kreeg ik 1.5MB/s, met supernews 1.3MB/s. Scheelt niet zo heel veel maar toch.

Iig heb ik mijn content kunnen vinden. Dus prima. :)
Met Supernews moet je je verbinding helemaal dicht kunnen trekken, maar ik vermoed dat je Spotnet ook gebruikt om te downloaden? De SabNZBd client die er in zit is nu niet echt de snelste oplossing.
Anyway, check ook even of je wel het juiste aantal threads geselecteerd hebt. Je mag er namelijk 30 gebruiken (al staat Spotnet volgens mij maar max 16 toe).
Overweeg evt. anders eens om Spotnet alleen voor de NZB's te gebruiken, maar het daadwerkelijke downloaden over te laten aan bv Newsleecher of Grabit. Dan trek je je lijn helemaal dicht ;)
Zinu schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:08:
Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat Supernews maandelijks opzegbaar is... klopt dat?
Yep, dat is correct!

[ Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 03-04-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 10:55

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Thanks, ook weer een voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:21:
[...]

Met Supernews moet je je verbinding helemaal dicht kunnen trekken, maar ik vermoed dat je Spotnet ook gebruikt om te downloaden? De SabNZBd client die er in zit is nu niet echt de snelste oplossing.
Anyway, check ook even of je wel het juiste aantal threads geselecteerd hebt. Je mag er namelijk 30 gebruiken (al staat Spotnet volgens mij maar max 16 toe).
Overweeg evt. anders eens om Spotnet alleen voor de NZB's te gebruiken, maar het daadwerkelijke downloaden over te laten aan bv Newsleecher of Grabit. Dan trek je je lijn helemaal dicht ;)
Ja, ik zat al te zoeken waar ik threads kon instellen. Was dus bij de login.. Heb 'm nu op 16 gezet. Ik trek nu zelfs 1.6 MB/s. Prima dus! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mooi overzicht in de TS
goed bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:59
Zijn er toevallig geen landgenoten die me kunnen voortellen of Belgacom nog een nieuwsserver heeft?

En misschien wel belangrijker, of ze usenet providers of binaries wel toelaten? Ik wil geen x aantal EUR betalen om dan vast te stellen dat ze geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33
SanderH_ schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:07:
Zijn er toevallig geen landgenoten die me kunnen voortellen of Belgacom nog een nieuwsserver heeft?

En misschien wel belangrijker, of ze usenet providers of binaries wel toelaten? Ik wil geen x aantal EUR betalen om dan vast te stellen dat ze geblokkeerd worden.
Google doet wonderen altijd:

http://userbase.be/forum/....php?f=24&t=13216&start=0
http://ispmonitor.be/be-n...ries-van-news-server.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
op 18 jan 2007, 20:50

In drie jaar tijd kan er heel wat veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dutchy007 schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:06:
Max 1.5mb/s o.i.d. met veel threads die niet lijken te connecten. Zowel de EU als de US server.
Deze "dip" lijkt nog steeds niet over te zijn, afgelopen nacht was het rond 3:00 uur dramatisch slecht (± 35Mbit) en as we speek gaat het met max 55Mbit. De Ziggo snleheids check geeft op hetzelfde moment 120Mbit aan dus wijt ik de vrij lage snelheid aan de Astraweb service. De snelheid vanaf Astraweb is dus verre van optimaal op dit moment. De kosten zijn echter laag, de retentie uitstekend, dus dat maakt veel goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Leuk, alleen zijn die weinig recent en die had ik uiteraard al zelf tegengekomen.

Als er één is/was dan is het blijkbaar news.skynet.be:119, maar die stelt blijkbaar niet zo veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33
yannickie111 schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:22:
[...]

op 18 jan 2007, 20:50

In drie jaar tijd kan er heel wat veranderen!
I know, maar er zijn verder geen berichten over te vinden na 2007 gedateerd dus kan je er rustig vanuit gaan dat ze het niet ondersteunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik ondertussen de server (news.skynet.be:119) ééns in SABnzbd gegooid en er staat "Connection succesful!"

Die server is trouwens ook up want hij reageert op een nslookup.

Even zien of hij ook daadwerkelijk iets kan vinden :).

[ Voor 38% gewijzigd door SanderH_ op 04-04-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 17:20

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Hum, eweka kan ik nu niet ver dan 134 dagen gelede downloaden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Net, op verzoek van Cloud, een stukje in de TS toegevoegd over XSNews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 20:11
Dutchy007 schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:06:
Astraweb is op dit moment om te huilen (65 KB/s en veel threads die disconnecten)
Maar even een trial bij easyusenet genomen, en dat gaat prima qua snelheid.
Ik kan overigens gewoon via mijn vaders account met Astraweb downloaden, als hij maar niet bezig is.
En nee, we wonen niet op hetzelfde adres dus geen identieke ip's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
red_arrow schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:02:
[...]

Ik kan overigens gewoon via mijn vaders account met Astraweb downloaden, als hij maar niet bezig is.
En nee we wonen niet op hetzelfde adres dus geen identieke ip's :)
Als ze dat ontdekken dan wordt zijn account geblokkeerd. Volgens mij is het niet de vraag of ze het gaan ontdekken maar wanneer. Wees gewaarschuwd!

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
pven schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
[...]

Als ze dat ontdekken dan wordt zijn account geblokkeerd. Volgens mij is het niet de vraag of ze het gaan ontdekken maar wanneer. Wees gewaarschuwd!
Ja, dat had ik ook in mijn achterhoofd. Ik had het alleen even geprobeerd gister, om te kijken of het technisch mogelijk was.
Zit nu weer braaf op mijn eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Ik mis XLned nog in het rijtje. Is ook een redelijk grote speler toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

pven schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
[...]

Bij pay by download plans is dit toegestaan, bij de Unlimited abo's niet.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
abaart schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:10:
Ik mis XLned nog in het rijtje. Is ook een redelijk grote speler toch?
Toegevoegd! :)

Kan iemand me vertellen of accountsharing toegestaan is bij XLned, kan dat zo niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
easyusenet ontbreekt ook in het rijtje.
Vrij prijzig, maar de nighttime accounts zijn wel redelijk aantrekkelijk.
Alleen de 2 snelste pakketten hebben accountsharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
red_arrow schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:58:
easyusenet ontbreekt ook in het rijtje.
Vrij prijzig, maar de nighttime accounts zijn wel redelijk aantrekkelijk.
Alleen de 2 snelste pakketten hebben accountsharing.
Toegevoegd.
Wordt al een aardig mooi overzicht zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

yannickie111 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:39:
[...]

Toegevoegd.
Wordt al een aardig mooi overzicht zo :)
Als we dan toch bezig zijn zo compleet mogelijk te zijn:

http://www.usenetserver.com/nl/index.php?
Heb ik ook ooit eens gezeten. Flink hoge retentie en een hele mooie webservice om te downloaden

http://www.pfcorner.nl
Service werkt in principe prima, maar de eigenaar is een eikel. Veranderd nogal eens pakketten zonder de gebruikers te informeren, server namen die ineens niet meer werken. Mail je daar over krijg je een grote bek. Maarja, voor een goedkope fill-account kan het handig zijn.
Ik heb er volgens mij tot mei ook nog een, maar had na de laatste wijziging geen zin meer om de gegevens op te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TFHfony schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:49:
[...]

Als we dan toch bezig zijn zo compleet mogelijk te zijn:

http://www.usenetserver.com/nl/index.php?
Heb ik ook ooit eens gezeten. Flink hoge retentie en een hele mooie webservice om te downloaden

http://www.pfcorner.nl
Service werkt in principe prima, maar de eigenaar is een eikel. Veranderd nogal eens pakketten zonder de gebruikers te informeren, server namen die ineens niet meer werken. Mail je daar over krijg je een grote bek. Maarja, voor een goedkope fill-account kan het handig zijn.
Ik heb er volgens mij tot mei ook nog een, maar had na de laatste wijziging geen zin meer om de gegevens op te vragen...
Zo compleet mogelijk lijkt me niet nodig, dan wordt het denk ik weer erg onoverzichtelijk.
Die eerste zou eventueel nog kunnen, maar die tweede vind ik er maar amateuristisch uitzien, zeker met jouw ervaring erbij...
Done!

[ Voor 7% gewijzigd door yannickie111 op 04-04-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

yannickie111 schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:24:
[...]

Toegevoegd! :)

Kan iemand me vertellen of accountsharing toegestaan is bij XLned, kan dat zo niet vinden...
Is toegestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Ik weet niet of een block account aanbieder er ook tussen past. maar ik gebruik hem om Semi anoniem comments te posten op spotnet.

Afbeeldingslocatie: http://www.blocknews.net/images/logo.gif
http://www.blocknews.net/

5 GBs - $2.75!
10 GBs - $4.50!
25 GBs - $8.50!
50 GBs - $11.79!
100 GBs - $14.69!
200 GBs - $21.59!
500 GBs - $51.49!
1,024 GBs - $91.39!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

yannickie111 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:03:
[...]
Zo compleet mogelijk lijkt me niet nodig, dan wordt het denk ik weer erg onoverzichtelijk.
Die eerste zou eventueel nog kunnen, maar die tweede vind ik er maar amateuristisch uitzien, zeker met jouw ervaring erbij...
[...]
Heb je eigenlijk ook wel gelijk in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dacuuu schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:13:
Ik weet niet of een block account aanbieder er ook tussen past. maar ik gebruik hem om Semi anoniem comments te posten op spotnet.

[afbeelding]

5 GBs - $2.75!
10 GBs - $4.50!
25 GBs - $8.50!
50 GBs - $11.79!
100 GBs - $14.69!
200 GBs - $21.59!
500 GBs - $51.49!
1,024 GBs - $91.39!
Je bedoelt dat je gewoon 1 keer een simpel/klein blockaccountje aanschaft, en hiermee reacties plaatst op spotnet?
Hier kan ik nog best een ding voor maken, kijk ik morgen even naar, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
yannickie111 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:15:
[...]

Je bedoelt dat je gewoon 1 keer een simpel/klein blockaccountje aanschaft, en hiermee reacties plaatst op spotnet?
Hier kan ik nog best een ding voor maken, kijk ik morgen even naar, ok?
Block accounts zijn onbeperkt geldig. Dus hij verloopt niet na 30 dagen of 1 maand.
Dus ik heb een block accountje genomen bij hun, voor $2.75! (5gb) en hiermee krijg je alleen een post ID te zien p[ spotnet, dus 100% anoniem is het niet. maar niet elke idioot kan je IP zien. en wat ook fijn is, headers ophalen wordt niet meegerekend in je datalimiet.
Dus misschien kan je hier een apart topic voor maken. Want astraweb heeft ook block accounts. en daar tellen ze uploads en headers niet mee met het datalimiet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 04-04-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:39

IEF

Why so serious?

SanderH_ schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:36:
Ik ondertussen de server (news.skynet.be:119) ééns in SABnzbd gegooid en er staat "Connection succesful!"

Die server is trouwens ook up want hij reageert op een nslookup.

Even zien of hij ook daadwerkelijk iets kan vinden :).
Dat had je denk ik zelf ook wel even kunnen bedenken voor je meteen maar roept 'wie kan mij dit vertellen'.

Bovendien voor het 'blokkeren' van newsproviders, lijkt me vrij simpel, maak een connectie naar de newsserver van welke $USP je dan ook graag zou willen?

Rate-limiting is eventueel nog een ander verhaal, maar dat kan je provider je vast wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dacuuu schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:20:
[...]

Block accounts zijn onbeperkt geldig. Dus hij verloopt niet na 30 dagen of 1 maand.
Dus ik heb een block accountje genomen bij hun, voor $2.75! (5gb) en hiermee krijg je alleen een post ID te zien p[ spotnet, dus 100% anoniem is het niet. maar niet elke idioot kan je IP zien. en wat ook fijn is, headers ophalen wordt niet meegerekend in je datalimiet.
Dus misschien kan je hier een apart topic voor maken. Want astraweb heeft ook block accounts. en daar tellen ze uploads en headers niet mee met het datalimiet.
Een appart topic lijkt me wat overdreven, maar een appart deel in de TS ga ik overwegen.
To be continued...

Congrats met je verjaardag BTW! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Weet iemand ofdat je bij Supernews geblokeerd word omdat je een Dynamic IP hebt(BGC "refresht" de connectie elke 36 uur en daar door heb ik een nieuw ip) of is dit alleen bij gelijktijdig gebruikt?
Ik denk over te stappen van LU voor langere retentie en geen IP in de posts te hebben.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Skye Menjou schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:17:
Weet iemand ofdat je bij Supernews geblokeerd word omdat je een Dynamic IP hebt(BGC "refresht" de connectie elke 36 uur en daar door heb ik een nieuw ip) of is dit alleen bij gelijktijdig gebruikt?
Ik denk over te stappen van LU voor langere retentie en geen IP in de posts te hebben.
Nop.. Dat is geen probleem bij Supernews.
Snel wisselen van IP doen ze niet moeilijk over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dacuuu schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:13:

[afbeelding]

5 GBs - $2.75!
10 GBs - $4.50!
25 GBs - $8.50!
50 GBs - $11.79!
100 GBs - $14.69!
200 GBs - $21.59!
500 GBs - $51.49!
1,024 GBs - $91.39!
Ik heb een kopje toegevoegd, met wat uitleg.
Newsservers met binaries [Deel 11]

Moet er nog meer bij/verbeterd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
yannickie111 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:58:
[...]

Ik heb een kopje toegevoegd, met wat uitleg.
Newsservers met binaries [Deel 11]

Moet er nog meer bij/verbeterd worden?
Ziet er goed uit! Astraweb heeft ook nog block accounts.
25 GB $10
180 GB $25

en hierbij wordt ook een ID mee gepost, maar geen ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dacuuu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:05:
[...]

Ziet er goed uit! Astraweb heeft ook nog block accounts.
25 GB $10
180 GB $25

en hierbij wordt ook een ID mee gepost, maar geen ip adres.
Toegevoegd.
Maar ik denk dat we ook van de blockaccounts weer niet te veel servers toe moeten voegen, wordt het alleen maar onoverzichtelijk van... denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
yannickie111 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:19:
[...]

Toegevoegd.
Maar ik denk dat we ook van de blockaccounts weer niet te veel servers toe moeten voegen, wordt het alleen maar onoverzichtelijk van... denk ik.
Klopt, maar deze 2 heb ik persoonlijk ervaring mee. en met andere niet. verder is het een top topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 15:46

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hoe zit het eingelijk met het mislukken van downloads. Ik gebruik Astraweb icm SABnzbd maar regelmatig mislukken de downloads. Ik heb het idee dat toch wel zo'n 10% mislukt. Ik neem aan dat iedereen daar last van heeft enkel begrijp ik niet helemaal waarom dit gebeurt. Als een upload niet volledig is, waarom word het dan alsnog aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ocdaan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:53:
Hoe zit het eingelijk met het mislukken van downloads. Ik gebruik Astraweb icm SABnzbd maar regelmatig mislukken de downloads. Ik heb het idee dat toch wel zo'n 10% mislukt. Ik neem aan dat iedereen daar last van heeft enkel begrijp ik niet helemaal waarom dit gebeurt. Als een upload niet volledig is, waarom word het dan alsnog aangeboden?
Wat geeft SABnzbd aan?
Staat er bij veel bestanden dat er nog 0.2MB gedownload moet worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

yannickie111 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:54:
[...]

Wat geeft SABnzbd aan?
Staat er bij veel bestanden dat er nog 0.2MB gedownload moet worden ofzo?
Ik heb eingelijk nooit zo specifiek gekeken maar meestal staat er iets van missing blocks, vaak is SABnzb een lange tijd bezig met verifying en dan mislukt het alsnog. De output folder geeft dat FAILED_xxx aan.

Ik delete dan de map en de history en zoek gewoon een andere versie. Met ziggo@120Mb geen probleem natuurlijk maar ik vraag me toch af waarom dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ocdaan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:29:
[...]

Ik heb eingelijk nooit zo specifiek gekeken maar meestal staat er iets van missing blocks, vaak is SABnzb een lange tijd bezig met verifying en dan mislukt het alsnog. De output folder geeft dat FAILED_xxx aan.

Ik delete dan de map en de history en zoek gewoon een andere versie. Met ziggo@120Mb geen probleem natuurlijk maar ik vraag me toch af waarom dit gebeurd.
Zoiets heb ik ook ooit gehad, ik ben sindsdien Grabit gaan gebruiken, daar nooit het probleem mee.
SABnzbd is webbased, Grabit niet, maar dat vind ik juist een voordeel, alleen bij SABnzbd is het wel makkelijk om een map met nzb's meteen te laten downloaden...

Ik zou zeggen, probeer Grabit eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

yannickie111 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:37:
[...]

Zoiets heb ik ook ooit gehad, ik ben sindsdien Grabit gaan gebruiken, daar nooit het probleem mee.
SABnzbd is webbased, Grabit niet, maar dat vind ik juist een voordeel, alleen bij SABnzbd is het wel makkelijk om een map met nzb's meteen te laten downloaden...

Ik zou zeggen, probeer Grabit eens :)
Met "map met nzb's" bedoel je de watch folder denk ik? Ik heb Grabit nu geinstalleerd en ben nu aan het downloaden. Ik probeer het een tijdje en zie wel als dit beter gaat.

Bedankt voor de tip ;)

// edit - Grabit is een uur bezig geweest met het downloaden en uitpakken van een movie, 12 GB @ 13MB/s. Na het downloaden nog heel lang extract and repair. Nu staat er in de downloadfolder een map met een lading rar bestanden. Blijkbaar is het mislukt, ik kan geen status of history zien ofzo.

Ik krijg toch de indruk dat het probleem bij astraweb zit aangezien het bij Grabit ook mis gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door ocdaan op 06-04-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ocdaan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:52:
[...]

Met "map met nzb's" bedoel je de watch folder denk ik? Ik heb Grabit nu geinstalleerd en ben nu aan het downloaden. Ik probeer het een tijdje en zie wel als dit beter gaat.

Bedankt voor de tip ;)

// edit - Grabit is een uur bezig geweest met het downloaden en uitpakken van een movie, 12 GB @ 13MB/s. Na het downloaden nog heel lang extract and repair. Nu staat er in de downloadfolder een map met een lading rar bestanden. Blijkbaar is het mislukt, ik kan geen status of history zien ofzo.

Ik krijg toch de indruk dat het probleem bij astraweb zit aangezien het bij Grabit ook mis gaat.
Ja, bedoel inderdaad de watched-folder ;)

En wat gebeurt er als je in de map met rars en pars gewoon een par-bestand aanklikt?
Dan gaat hij nog een keer "handmatig" controleren/proberen te repareren, dan kun je zien hoeveel blokken er missen. (als dat het geval is).
En dan kan het:
• Aan de post liggen (die niet compleet op de server staat)
• Je kunt een andere index-site gebruiken (soms geeft de ene een beter resultaat dan de andere)
• Als dit niet werkt ligt het waarschijnlijk inderdaad aan Astraweb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

het zal wel niet aan spotnet of astraweb liggen, maar aan gekloot met par2 bestanden van de uploader. Heb het ook heel af en toe (gebruik zelf newsleecher). Als je automatisch par en unrar uitzet gaat het vaak wel goed. Ik heb ook een paar keer gehad dat een eikel de bestanden onzichtbaar had gemaakt, dus dan unrart het programma ze en dan lijkt de map leeg, maar dan staan ze er we hidden op... Daar kom je dan ook pas achter als je merkt dat je opeens vele gigabytes kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:21
Ik ben nu een maandje bij Astraweb en in het begin leek alles perfect te gaan, 14,5MB/s download en alles compleet zelfs bij posts van 800 dagen oud.

Maar de laatste week is de snelheid ingekakt naar maximaal 3MB/s met uitschieters van 56KB/s....en heel veel incompleet.
Ik dacht daarom dat het aan sick, sab of spotweb zou liggen, maar het probleem ligt bij astraweb...

Sab geeft constant aan dat er teveel verbindingen worden gebruikt, (12 van de 20 :S) en ik krijg veel meldingen van dubbele ID's wat dat ook maar mag betekenen...

Collega's zijn ook overgestapt naar astraweb en ondervinden exact hetzelfde...

Iemand al contact opgenomen met astraweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 12:16
DeMolT. schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:17:
Ik dacht daarom dat het aan sick, sab of spotweb zou liggen, maar het probleem ligt bij astraweb...

Sab geeft constant aan dat er teveel verbindingen worden gebruikt, (12 van de 20 :S) en ik krijg veel meldingen van dubbele ID's wat dat ook maar mag betekenen...
Ik herken dit helemaal niet. Astraweb wordt hier dagelijks gebruikt zonder grote problemen. Ik heb Newsleecher als reader en 8 connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als beide Tweakers hierboven even terug zouden willen bladeren in dit actuele topic dan kan men zien dat sommige Astraweb-gebruikers (waaronder ik zei de gek) de laatste tijd problemen hebben (gehad) met de verbinding. Dat (gehad) slaat op mijzelf. Sinds een paar dagen draait het weer probleemloos zonder dat ik ook maar iets aan de instellingen heb gewijzigd.

@grun93, volgens mij heb jij een Ziggo 30Mbit verbinding? Dat haalde ik met Astraweb altijd eigenlijk wel maar als je 120Mbit zou moeten kunnen krijgen (zoals ik) dan is dat zeker zo prettig.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 07-04-2011 22:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 12:00
Zag het al meer in het topic maar ook ik heb dus problemen met Astraweb sinds een aantal weken tot op de dag van vandaag. Heel onregelmatige snelheid schommelt tussen de 4 en de 14MB/s en heel veel incomplete.

Als ik ter vergelijking een eweka accountje pak om te testen haal ik de max 50mbit en is er van die post niets incompleet. ( 50mbit omdat eweka accountjes niet hoger kunnen, wij hebben zelf 120mbit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hier totaal geen problemen met astraweb, haal prima snelheden (14MB/s). Enige waar ik soms last van heb is dat oudere files wat trager zijn (alles rond een bepaalde leeftijd, volgens mij komt dat gewoon uit de usa).

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 12:16
hardware-lover schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:13:
@grun93, volgens mij heb jij een Ziggo 30Mbit verbinding? Dat haalde ik met Astraweb altijd eigenlijk wel maar als je 120Mbit zou moeten kunnen krijgen (zoals ik) dan is dat zeker zo prettig.
Ja, klopt, ik heb een All in One Plus abo. Maar even los van de snelheid bedoelde ik vooral de kwaliteit van de verbinding, dus eventuele foutmeldingen zoals ontbrekende blokjes. Ruw geschat krijg ik 9 van de 10 downloads gewoon foutloos binnen, bij de 10e is soms 1-2 par2 blokjes nodig. Verder gebruik ik de ingebouwde reparatie/uitpak mogelijkheid van Newsleecher nooit want ik vind dat verschrikkelijk traag. Gewoon ouderwets Quickpar en WinRAR dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 12:00
Tortelli schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:30:
Hier totaal geen problemen met astraweb, haal prima snelheden (14MB/s). Enige waar ik soms last van heb is dat oudere files wat trager zijn (alles rond een bepaalde leeftijd, volgens mij komt dat gewoon uit de usa).
Normaal had ik daar geen last van merk nu dat hij soms op bestanden gewoon een minuut of 2 op 98% blijft hangen en dan ineens doorschiet. Met Eweka nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Hm.. de trick met 2x 8 connecties van Lightningusenet werkt niet meer. Net gaf newsleecher aan dat ik teveel connectie's heb. Krijg maar 8 aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
330d schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:51:
Hm.. de trick met 2x 8 connecties van Lightningusenet werkt niet meer. Net gaf newsleecher aan dat ik teveel connectie's heb. Krijg maar 8 aan de praat :(
Dat valt natuurlijk te verwachten, is anders wel te mooi om waar te zijn, 100Mbit voor 2.50/maand 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Vanaf vandaag is Lightningusenet ook anoniem met posten, dat wil dus zeggen dat er bijvoorbeeld bij spotnet geen IP meer staat als je een berichtje plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:21
Astraweb lijkt het vandaag ook weer goed te doen bij mij, ik haal weer de volledige snelheid. Erg vreemd...
Ik zit nu te twijfelen of ik een jaar abo moet nemen of niet.

Trouwens, ik heb ziggo 120mbit/s pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

DeMolT. schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:07:
Ik zit nu te twijfelen of ik een jaar abo moet nemen of niet.
nooit een jaarabonnement nemen (bij geen enkele aanbieder), gewoon per maand betalen, misschien iets duurder, maar bij gedonder kan je overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
De retentie van news-service gaat stijgen:
http://news-service.com/news.html

Dus ik vermoed dat de retentie van LU ook stijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bv202 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:32:
De retentie van news-service gaat stijgen:
http://news-service.com/news.html

Dus ik vermoed dat de retentie van LU ook stijgt :)
Is het nodig dat ik news-service ook toeveog in de TS?

Ik heb ooit eens een test-server gezien van news-service, prima retentie en ging met de volle 100Mbit, voor noppes, maar die is er niet meer helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
yannickie111 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:45:
[...]

Is het nodig dat ik news-service ook toeveog in de TS?

Ik heb ooit eens een test-server gezien van news-service, prima retentie en ging met de volle 100Mbit, voor noppes, maar die is er niet meer helaas....
news-service biedt naar mijn weten geen usenettoegang voor particulieren aan, dus echt een meerwaarde heeft dat niet voor je tabel :P

Je tabel is trouwens te breed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bv202 op 08-04-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 19:21
Blockaccount via newsdemon 1,44eur per 10GB.
Trekt mijn ziggo lijn helemaal strak.
Stuk goedkoper dan de 2 andere opties in de main post.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Sinned123 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:50:
Blockaccount via newsdemon 1,44eur per 10GB.
Trekt mijn ziggo lijn helemaal strak.
Stuk goedkoper dan de 2 andere opties in de main post.
Ik gebruik voor spotlite newsdemon en voor spotweb newsxs vanaf 1,70 voor 5 Gb via overschrijving ideal is 0,75 euro duurder (newsxs 1 jaar geldig )
http://www.newsxs.nl/inde...dfc7ba4cc4a551bfd0cea728f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
zit na verschillende providers te hebben gehad al meer dan een jaar bij astraweb, maar laatste weken echt veel incomplete files
files die ook slechts enkele dagen oud zijn geven problemen.

tijd om weer naar een stabielere newsserver over te stappen, dit is zeer vervelend vooral met flinke files >30gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
yannickie111 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:05:
[...]

Dat valt natuurlijk te verwachten, is anders wel te mooi om waar te zijn, 100Mbit voor 2.50/maand 8)
Dat is ook waar, maar sinds de prijsverhoging naar 3euro heb ik het idee dat ze ook met de retentie iets hebben gedaan. Site geeft up to 431 dagen aan. Voorheen kon ik alles downloaden, nooit echt opgelet hoe oud de posten waren. Vanochtend tot paar posten toe bleef ik op paar kB/s rond hangen en incomplete dls. 1 post was >500dagen dat is dan niet meer dan logisch. Maar ik had 2 posten van 411dagen van nzbindex geplukt, zelfs die liepen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 09:28

mace

Sapere Aude

Hebben jullie ook wel eens met Astra dat hij ineens gaat zeuren over teveel connecties en dat de snelheid terugloopt naar nul? Dit terwijl ik een 20 connectie abbo heb, en ik er standaard maar 16 gebruik tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
330d schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:16:
[...]

Dat is ook waar, maar sinds de prijsverhoging naar 3euro heb ik het idee dat ze ook met de retentie iets hebben gedaan. Site geeft up to 431 dagen aan. Voorheen kon ik alles downloaden, nooit echt opgelet hoe oud de posten waren. Vanochtend tot paar posten toe bleef ik op paar kB/s rond hangen en incomplete dls. 1 post was >500dagen dat is dan niet meer dan logisch. Maar ik had 2 posten van 411dagen van nzbindex geplukt, zelfs die liepen niet.
Ze resellen van news-service, welke slechts 367 dagen retentie heeft. Let goed op het woordje "tot" op de website van LU. Ze hebben niets aan de retentie gedaan; posts ouder dan de retentie van news-service geven altijd al problemen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bv202 op 09-04-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Hier van xsnews overgestapt op supernews. Trekt nu constant netjes 7MB/s, met xsnews had ik regelmatig schommelende snelheden.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
ben ook maar van astraweb naar supernews overgestapt, kijken of ik nu wel de corrupte files binnen kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Trouwens op de beginpagina staat er bij enkele providers dat account sharing toegestaan is. Wat moet ik me me daarbij voorstellen? Kan je gewoon tegerlijketijd met 2 verschillende ip's gaan downloaden? Hoe wordt de snelheid verdeeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 11:27
330d schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:55:
Trouwens op de beginpagina staat er bij enkele providers dat account sharing toegestaan is. Wat moet ik me me daarbij voorstellen? Kan je gewoon tegerlijketijd met 2 verschillende ip's gaan downloaden? Hoe wordt de snelheid verdeeld dan?
ja, snelheid per draadje/verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
thefxr schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:51:
[...]

ja, snelheid per draadje/verbinding
Eh.. ben nu aan het testen met maatje van me. Hij haalt 2.8MB/s met zn 25Mbit lijn. Ik haal 5.9MB/s met mijn 60Mbit lijn. Gebruiken beide dezelfde account met 8 connecties ingesteld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 11:27
330d schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:25:
[...]

Eh.. ben nu aan het testen met maatje van me. Hij haalt 2.8MB/s met zn 25Mbit lijn. Ik haal 5.9MB/s met mijn 60Mbit lijn. Gebruiken beide dezelfde account met 8 connecties ingesteld 8)7
dan klopt het toch, allebei tegen de max aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Max is 50Mbit, normaal haal ik al rond de 6MB/s. Nu gebruiken we beide dezelfde account, komt dus zijn 2.8MB/s erboven op. Zitten we toch op 9MB/s, dan is die 50Mbit toch allang overschreden.
Ik vind het best :P Denk dat we gewoon ieder apart ons eigen abo voortzetten hoor, voor hem maakt het niet uit, maar voor mij is het een kleine 1MB/s extra erbij als ik zijn account ook gebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 18:19
Wat ik in de lijst mis is:
Hoe ver kun je terug kijken als je de groepen inlaad in newsleecher, de headers inlezen dus , bij eweka is dit maar 10 dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 10-04-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jan99999 schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:49:
Wat ik in de lijst mis is:
Hoe ver kun je terug kijken als je de groepen inlaad in newsleecher, de headers inlezen dus , bij eweka is dit maar 10 dagen.
Ik kan me voorstellen dat er een limiet is aan de hoeveelheid informatie die je in desbetreffende tabel kwijt kan, wil je het overzichtelijk houden. En gezien het informatie is die veel USP's die vermelden, is het lastig up-to-date te houden.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.