Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 116.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 15:30
Na deel 9 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Voor klachten of opmerkingen over NewsCacher, gelieve dit topic te bezoeken!

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Toch maar even een nieuw deel. Ik zal a.s.a.p. eens het e.e.a. gaan aanvullen binnen de SP. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja, misschien een mooi tabelletje met naam, snelheid, retentie en kosten?
Of vraag ik nu te veel?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Dat was inderdaad wel wat ik in gedachten had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Tip van de dag, mensen die UPC hebben, neem geen Eweka. Heb sinds een dagje en heb nu ruim 7MB/s ipv 3/4MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Versteegrob schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:31:
Tip van de dag, mensen die UPC hebben, neem geen Eweka. Heb sinds een dagje en heb nu ruim 7MB/s ipv 3/4MB/s
dan moet je het dus wel nemen, als je 7Mb hebt inplaats van 3/4MB.
Maar ik denk dat je wat vergeten bent achter Heb sinds een dagje.......

Ik ben nog steeds blij met me overstap naar astraweb, gisteren een post van 750 dagen binnengehaald en hij hoefde niet eens te herstellen 8)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik ben met UPC júíst overgestapt naar Eweka omdat de beloofde genialiteit van XSnews onderhand ver te zoeken was. Nog geen snelheidsproblemen gehad om eerlijk te zijn. Nu heb ik ook 'maar' een 30 Mb abo. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
chucky666 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

dan moet je het dus wel nemen, als je 7Mb hebt inplaats van 3/4MB.
Maar ik denk dat je wat vergeten bent achter Heb sinds een dagje.......

Ik ben nog steeds blij met me overstap naar astraweb, gisteren een post van 750 dagen binnengehaald en hij hoefde niet eens te herstellen 8)
Ja dat stom van me. Maar merk echt een groot verschil met XS News ipx Eweka.

Alleen gaat de verbinding continu op en neer, is dit normaal bij nieuwsgroepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit nu bij Eweka en ben op zich tevreden. Echter moest laatst even headeren en het lukte me niet om die volledig en goed binnen te halen. Meer dan een halve dag lukte niet.

Als de retentie van Hitnews over de 400 is ga ik weer terug daarheen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Versteegrob schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:00:

Alleen gaat de verbinding continu op en neer, is dit normaal bij nieuwsgroepen ?
Nee dat is niet normaal, lees maar eens wat terug over XSnews. Ze hebben de laatste tijd niet meer de goede verbinding en retentie die ze eerst to perfecte combinatie met UPC maakte. Velen zijn al weggegaan omdat de supportafdeling weigert te reageren op doorvragende klanten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

TFHfony

Professional Weirdo

Versteegrob schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

Als je een abbo hebt bij een usenet provider, dat qua snelheid (wat) lager ligt dan je internet abbo, dan kan het wel "iets" schommelen. Anders zou je normaal gesproken een strakke lijn moeten krijgen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
Hebben meerdere mensen op dit moment last om bij hitnews in te loggen op hun nieuwsservers? Gisteren werkte alles nog naar behoren. Krijg steeds een acces denied to your node.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:16

Nox

Noxiuz

Gaat eweka nog omhoog met hun snelheid binnenkort? Ze staan nu op 50 mbit maar als ik straks met ruim de dubbele snelheid kan downloaden dan ga ik natuurlijk niet zo'n duur abonnement betalen als mijn USP dat niet kan/wil leveren.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:44
OcNewB schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:13:
Hebben meerdere mensen op dit moment last om bij hitnews in te loggen op hun nieuwsservers? Gisteren werkte alles nog naar behoren. Krijg steeds een acces denied to your node.
Yep, heb ik ook. Hopelijk een tijdelijke storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

http://www.hitnews.eu/index.php?group=5

07-10-2010 18:30
Het lijkt erop dat er problemen zijn in het datacenter waardoor klanten de melding 502 - access denied to your node krijgen. We zijn druk bezig om dit probleem op te lossen.
Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
[b][message=34812314,noline].

Als de retentie van Hitnews over de 400 is ga ik weer terug daarheen.
Ik denk dat we dan lang kunnen wachten... ze halen nu al geeneens 160 dagen, heb het al in meerdere groepen geprobeerd maar helaas.

Tot een dag of 120 á 130 is het goed te doen, zit er alleen nog maar omdat ze account sharing toestaan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje, heb momenteel UPC 60Mbit en het werkt prima. Zit vaak rond de 7000/6000kb/s

Qua spec heb ik een AMD X2 6000 - 2 GB werkgeheugen, en download op harde schijf van Samung 1 TB die 3 maanden oud is. Het downloaden gaat te snel voor Alt.binz, vaak zijn alle films al klaar maar dan moet alles nog worden uitgepakt.

Hoe zou ik dit proces kunnen versnellen ? Zat te denken om 2 schijven in raid 0/1 te doen maar het probleem is dat ik op een externe schijf moet downloaden ivm mijn media player. Hier moet een externe schijf worden op aangesloten om alle films te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Raid gaat je vrij weinig helpen met uitpakken, dan kan je beter een SSD nemen. Hoe groot zijn de bestanden die je uit pakt en hoe lang doe je er over? Want met die internet snelheden moet downloaden alsnog veel langer duren dan uitpakken.

In principe wil je naar schijf één downloaden, zodra het klaar is moet het kopieert worden naar schijf twee en dan op schijf drie uitgepakt worden, dat gaat het snelst.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
De films zijn 4 gb tot 50. De rar bestanden zijn 50mb tot 250mb.
Het duurt wel redelijk snel maar het downloaden is nog veel sneller.

Luxe probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij 4GB mag het niet voorkomen, bij 50GB kan dat gebeuren ja, dan zou ik eerder kijken naar een SSD of meerdere losse hardeschijven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja bij 4GB gebeurd het ook niet, dan is het gelijkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kan bij lightningusenet geen dagen kopen, de pagina werkt niet ;(

Werkt weer.

Inmiddels heb je ook de optie om naast per 30 dagen te betalen nu per GB te betalen.

25 GB = 5,00

handig voor mensen die niet heel veel downloaden maar af en toe.
Echter lijkt me dan Eweka handiger, daar kan je via sms voor 1,10 een dag toegang krijgen

[ Voor 68% gewijzigd door Viper® op 08-10-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Beetje duur 1.10 voor 1 dag als je voor 7.5 euro 30 dagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Viper® schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:20:
kan bij lightningusenet geen dagen kopen, de pagina werkt niet ;(

Werkt weer.

Inmiddels heb je ook de optie om naast per 30 dagen te betalen nu per GB te betalen.

25 GB = 5,00

handig voor mensen die niet heel veel downloaden maar af en toe.
Echter lijkt me dan Eweka handiger, daar kan je via sms voor 1,10 een dag toegang krijgen
Hun Block accounts zijn duur... en nog steeds geen Paypal-mogelijkheid :(

Ik heb wel iets gelezen over een soort virtuele creditcard waarmee je online creditcardbetalingen kunt uitvoeren zonder over een creditcard te beschikken (je schrijft geld over naar die virtuele kaart dus). Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bv202 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:42:
[...]

Hun Block accounts zijn duur... en nog steeds geen Paypal-mogelijkheid :(

Ik heb wel iets gelezen over een soort virtuele creditcard waarmee je online creditcardbetalingen kunt uitvoeren zonder over een creditcard te beschikken (je schrijft geld over naar die virtuele kaart dus). Weet iemand hoe dit werkt?
Debetcard, google is je vriend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 23:07
Na wel geteld 6 minuten online te zijn geweest, ben ik al 3 uur niet in te loggen in lightning usenet :S

Erg handig, error 482.

Hopelijk kan ik er morgen van genieten ;). Wel heb ik als positieve zin, veel nieuwsgrabbers kunnen proberen :P als tussen vermaak. Grabit blijft toch favoriet (in de gratis tak).

[ Voor 19% gewijzigd door J_star op 08-10-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 14:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Versteegrob schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:02:
De films zijn 4 gb tot 50. De rar bestanden zijn 50mb tot 250mb.
Het duurt wel redelijk snel maar het downloaden is nog veel sneller.

Luxe probleem
Je moet downloaden naar hdd 1, en uitpakken naar hdd 2 (je USB hdd). Bij voorkeur is hdd 1 niet de schijf waar ook je OS op draait (anders wordt je pc godse traag ;) ).
Ik heb hier 90Mbit en heb eigelijk nooit problemen met uitpakken etc. Truc is gewoon te voorkomen dat je zowel download als uitpak op 1 hdd omdat het enorm vertraagd. Pak je uit van hdd 1 >> hdd 2 gaat het ook veel sneller.

SSD zou misschien wel handig zijn als "download" hdd, vooral ook met repairs / checken. Ik heb alleen geen idee of een SSD daar oud van wordt vanwege de vele write acties. Ik heb een klein stukje ramdisk (600mb) gemaakt waar newsleecher zijn tempfiles neerzet. In feiten download je vanaf usenet allemaal files van ~250-1000kb. Deze files worden "in elkaar gezet"en vormen een .rar van ~15-250mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 14:22

mace

Sapere Aude

Ik krijg binnenkort 120mbit internet, en gezien er een mooi overzichtje van alle aanbieders met snelheden en prijzen mist... ( :> )

Welke newsservice biedt zulke snelheden aan? (en kan ze ook daadwerkelijk leveren)
Dan heb ik het over 50mbit+

[ Voor 18% gewijzigd door mace op 09-10-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke usenet provider 120 Mbps kan leveren? Je zou beter kunnen vragen welke niet :)
Om te beginnen zou je hier eens kunnen kijken voor een redelijk actueel overzicht:
http://www.binaries4all.nl/payservers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mailtje van Hitnews:
* Upgrade Accounts

We hebben een groot deel van onze accounts geupgrade. Als je een actief
account voor 30, 50 of 80 Mbit had dan profiteer je meteen al van de
nieuwe snelheden. Hieronder een overzichtje:
- Alle 30 Mbit accounts zijn vanaf nu 50 Mbit
- Alle 50 Mbit accounts zijn vanaf nu 80 Mbit
- Alle 80 Mbit accounts zijn vanaf nu 120 Mbit

We hebben gemerkt dat de hoge snelheden soms niet gehaald werden omdat het
aantal connecties niet voldoende was. Daarom hebben we het aantal
connecties flink verhoogd. Bij het 50 Mbit account krijg je nu 20
connecties. Bij het 80 en 120 Mbit account krijg je zelfs 30 connecties.
Hoeveel connecties je ook gebruikt, de snelheid van je account zal
verdeeld worden over het aantal actieve connecties. Heb je aan 10
connecties al genoeg, dan hoef je je computer dus niet extra te belasten.
Netjes :Y

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 14:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Retentie van 200 dagen is allen wel erg mager met concurrenten die voor hetzelfde geld het 3 dubbele aanbieden (of nog meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:28

Matis

Rubber Rocket

Tortelli schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:21:
Retentie van 200 dagen is allen wel erg mager met concurrenten die voor hetzelfde geld het 3 dubbele aanbieden (of nog meer).
Dat is inderdaad behoorlijk magertjes. Echter moet je retentie natuurlijk wel opbouwen, maar als ze nu gaan bufferen, dan duurt het nog minstens een jaar voordat ze in één lijn liggen met diverse Usenet-aanbieders nu. Die dan (hoogstwaarschijnlijk) op hun beurt weer verder zijn qua retentie.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb nog nooit iets niet kunnen binnenhalen met Hitnews, die retentie heb ik echt niet nodig. ben wel tevreden daar. Zat vroeger bij Giganews, die hebben al jaren een grotere retentie dan de meeste USP's nu. Maar ja, daar betaal je dan ook voor. Op een gegeven moment vond ik dat niet meer waard.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Voor het nieuwe deeltje nog een overzichtje met wat free servers:

News-service
Server adres: test.news-service.com
Downloaden: Werkt 19-09-2010 (stabiel)

Just4Today
Server adres: news.just4today.net

Freebin 1
Server adres: 198.186.190.32
Downloaden: Foutmelding 19-09-2010 Could not connect

Freebin 2
Server adres: 198.186.190.67

Freebin 3
Server adres: 198.186.190.132

Freebin 4
Server adres: 198.186.190.193

Freebin 5
Server adres: 198.186.190.212

Tera News
Server adres: public.teranews.com
Downloaden: Wisselende werking 19-09-2010 (onstabiel)

Er vallen er echter regelmatig weg, maar die komen meestal redelijk snel weer terug of er komt een alternatief voor in de plaats. Tot nu toe heb ik echter al heel vaak van een aantal van bovenstaande gebruik kunnen maken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 14:22

mace

Sapere Aude

Mr. Jinx schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:12:
Welke usenet provider 120 Mbps kan leveren? Je zou beter kunnen vragen welke niet :)
Om te beginnen zou je hier eens kunnen kijken voor een redelijk actueel overzicht:
http://www.binaries4all.nl/payservers/
Bedankt. :)
Tortelli schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:21:
Hitnews.eu hebben we het over? Die zit volgens hun site nu op 324 dagen and counting. Dus dat is al bijna een jaar en voor mij is dat zat. :)

Dat hitnews ziet er wel interessant uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tortelli schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:28:
[...]

Je moet downloaden naar hdd 1, en uitpakken naar hdd 2 (je USB hdd). Bij voorkeur is hdd 1 niet de schijf waar ook je OS op draait (anders wordt je pc godse traag ;) ).
Ik heb hier 90Mbit en heb eigelijk nooit problemen met uitpakken etc. Truc is gewoon te voorkomen dat je zowel download als uitpak op 1 hdd omdat het enorm vertraagd. Pak je uit van hdd 1 >> hdd 2 gaat het ook veel sneller.

SSD zou misschien wel handig zijn als "download" hdd, vooral ook met repairs / checken. Ik heb alleen geen idee of een SSD daar oud van wordt vanwege de vele write acties. Ik heb een klein stukje ramdisk (600mb) gemaakt waar newsleecher zijn tempfiles neerzet. In feiten download je vanaf usenet allemaal files van ~250-1000kb. Deze files worden "in elkaar gezet"en vormen een .rar van ~15-250mb.
Films tot 8gb gaan even snel downloaden als uitpakken maar soms heb je wat groots, 20 tot 60gb dan duurt het wat langer. Download direct op de externe HD, is dat langzamer ? Maar ben hee, tevreden over xsnews en UPC en me pc:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mace schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:23:
[...]

Bedankt. :)

[...]

Hitnews.eu hebben we het over? Die zit volgens hun site nu op 324 dagen and counting. Dus dat is al bijna een jaar en voor mij is dat zat. :)

Dat hitnews ziet er wel interessant uit... :)
Heb altijd goede ervaringen gehad met Hitnews. Zit nu bij Eweka ivm hogere retentie (600dgn). Eweka is ook goed maar iets duurder en ik heb wat problemen om headers binnen te halen. Eind 2010 zit Hitnews op ongeveer 400 dgn wat voor mij wel ok is, wellicht stap ik dan weer over op Hitnews.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Petervanakelyen schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:20:
Voor het nieuwe deeltje nog een overzichtje met wat free servers:

News-service
Server adres: test.news-service.com

Just4Today
Server adres: news.just4today.net

Freebin 1
Server adres: 198.186.190.32

Freebin 2
Server adres: 198.186.190.67

Freebin 3
Server adres: 198.186.190.132

Freebin 4
Server adres: 198.186.190.193

Freebin 5
Server adres: 198.186.190.212

Tera News
Server adres: public.teranews.com
Downloaden: Wisselende werking 19-09-2010 (onstabiel)

Er vallen er echter regelmatig weg, maar die komen meestal redelijk snel weer terug of er komt een alternatief voor in de plaats. Tot nu toe heb ik echter al heel vaak van een aantal van bovenstaande gebruik kunnen maken.
Ik dank u voor het mooie overzicht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Korte vraag welke ik heb. Wanneer ik b.v. iets post op Usenet, is het dan ook zo dat mijn ip adres te achter halen zou zijn? Posten zal geschieden via poort 119.

Of zal het posten via SSL (563) b.v. een oplossing zijn?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

job

Ibidem schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:10:
Korte vraag welke ik heb. Wanneer ik b.v. iets post op Usenet, is het dan ook zo dat mijn ip adres te achter halen zou zijn? Posten zal geschieden via poort 119.
Niet voor ons. wel voor politie justitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ibidem schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:10:

Of zal het posten via SSL (563) b.v. een oplossing zijn?
Posten via SSL is zeker niet de oplossing. Daarmee versleutel je alleen het verkeer onderweg (voor de sniffers).
Er zijn usenetproviders waar je anoniem kunt posten, ze strippen dan alle ip gegevens van de post en bewaren geen logs. Even uitzoeken waar je dat kun doen. Daarnaast kun je gebruik maken van anonieme VPN's. Daarmee kun je een verbinding opzetten tussen jouw computer en een server ergens op internet. Vanaf die server wordt dan de uiteindelijke verbinding opgezet waardoor jij niet te achterhalen bent.
Maar je gaat toch geen illegale dingen uploaden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 20:14
fast-server schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat we dan lang kunnen wachten... ze halen nu al geeneens 160 dagen, heb het al in meerdere groepen geprobeerd maar helaas.

Tot een dag of 120 á 130 is het goed te doen, zit er alleen nog maar omdat ze account sharing toestaan.
Is niet mijn ervaring de laatste maand dat ik Hitnews LightningUsenet heb gebruikt, alles tot een jaar kwam prima binnen. Ik heb een paar jaar bij Eweka gezeten,op zich naar tevredenheid, maar door problemen met lage snelheid i.c.m. UPC Hitnews LightningUsenet geprobeerd en dat is goed bevallen. Eens kijken of account sharing werkt bij Hitnews LightningUsenet (de andere gebruiker is geen grote downloader dus dat zou weinig problemen moeten geven). 2,50 p/m is natuurlijk geen geld en die extra retentie van Eweka heb ik in >99% van de gevallen niet nodig.

Edit: sorry ik verwar Hitnews met LightningUsenet, daar heb ik nu een account van Hitnews weet ik niks af 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door prOnorama2 op 11-10-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16

MeNTaL_TO

The future is not set

job schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:15:
[...]
Niet voor ons. wel voor politie justitie.
Niet als het niet gelogd word door de USP.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:24

epic_gram

undercover moderator

MeNTaL_TO schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:55:
[...]

Niet als het niet gelogd word door de USP.
Wat is een USP? Google weet het ook niet. :?

Of bedoel je ISP?

edit@hieronder: oja, tuurlijk. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door epic_gram op 12-10-2010 19:33 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

epic_gram schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:17:
[...]

Wat is een USP? Google weet het ook niet. :?

Of bedoel je ISP?
ik denk Usenet Provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 09:10

rally

Deyterra Consultancy

USP = Usenet Service Provider ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 19:16

Royz

Kleurenblind!!

De 1e week had ik met Lightening usenet echt volle snelheid, daarna nooit meer constante snelheid gehad en max 2,1mb. Beetje jammer, meer mensen last van?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik heb dit topic eens goed door gelezen, sommige post zijn al wat houd van tijd.
Na lang downloaden met de nieuws server van Ziggo wil ik nu eens een betaalde server. Aangezien ziggo nu steeds zegt, maximale limit bereikt.

Ik denk dat ik er niet heel veel gebruik ga van maken dus ik zoek een beetje een basis account. Ik heb thuis ziggo alles in 1 plus, dus 22 Mbit en 3 Mbit upload. Als ik rond kijk op het internet, zijn er mega veel aanbieders. Aangezien ik het niet dagelijks ga gebruiken wil ik een goedkoop prijsje en toch kwaliteit.

Ik gebruik Grabit om te downloaden. Na het lezen van dit topic ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een 20 of 25 Mbit verbinding voldoende is en ongeveer 8 connecties. lijkt mij zo.

Nu is mij vraag welke aanbieder adviseren jullie mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Eweka forum is gesloten? Ik download nu 17GB maar iedere file heeft gemiddeld 11/13 blocks. Sommige 12 maar ook weer sommige met slechts 8 of 9 van de 13 blocks. SABNZBd kon er niks meer mee, maar ik heb net genoeg pars. Post was een maandje oud.

Weet iemand toevallig waarom het Eweka forum is gesloten? Waren er rellen ontstaan ofzo? :+ :D

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 14-10-2010 20:25 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd ook het idee dat Eweka vaker delen van een NZB mist. Repareren werkt vaak wel, maar op een NMT is dat geen pretje :)

Vanaf komende week eens http://www.i-telligent.nl proberen. Reviews op vergelijkingssites waren lovend, dus ben benieuwd.

Heb nu overigens even de testaccount van Hitnews, maar de snelheid is érg laag. van 1400 KB/s met Eweka naar 1200 KB/s.. Het is wel spitsuur, maar dan nog. Dat even terzijde.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Laatst online: 02-02-2023
Weet iemand welke Newsserver de hoogste compleetheid garandeerd?
Meeste garanderen 99%+ zelf Giganews

Zie net bij LightningUsenet dat ze 99.8% garanderen, dat is wel heel hoog en nooit te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Royz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:49:
De 1e week had ik met Lightening usenet echt volle snelheid, daarna nooit meer constante snelheid gehad en max 2,1mb. Beetje jammer, meer mensen last van?
Volle bak hier met Lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 12:44

donny007

Try the Nether!

Ik heb een 100mbit/s fiber line van OnsBrabantNet (speedtest 95mbit/s down en 90mbit/s up) en een Newsgrabber Fiber (100mbit/s) payserver abbo, echter kom ik nooit boven de 6 a 7MB/s (100Mbit = theoretisch 12,5MB/s).

Met gewone HTTP downloads en sommige goed geseede torrents haal ik soms wel 10/11 MB/s...

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee, welke nieuwsserver provider kan echt 100Mbit/s bieden? Ik gebruik SabNZBd op een Linux server.

Zijn er trouwens gratis nieuwsservers die hoge snelheden aanbieden?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

donny007 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:51:
Ik heb een 100mbit/s fiber line van OnsBrabantNet (speedtest 95mbit/s down en 90mbit/s up) en een Newsgrabber Fiber (100mbit/s) payserver abbo, echter kom ik nooit boven de 6 a 7MB/s (100Mbit = theoretisch 12,5MB/s).

Met gewone HTTP downloads en sommige goed geseede torrents haal ik soms wel 10/11 MB/s...

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee, welke nieuwsserver provider kan echt 100Mbit/s bieden? Ik gebruik SabNZBd op een Linux server.
Supernews zou moeten kunnen voor je. Met 10 draadjes trek ik hier mijn 120mbit vol met ruim 14Mbyte/sec. En ik zou 30 draadjes mogen gebruiken
Zijn er trouwens gratis nieuwsservers die hoge snelheden aanbieden?
Ehm... Zijn er luxe supermarkten waar ik gratis al mijn boodschappen kan doen? Je wil zeker het liefst ook een gratis internet, TV en telefonie aanbieder. Liefst eigenlijk ook nog gratis huur, electriciteit en water ;) ;)
Soms zijn bepaalde servers tijdelijk even open (vaak in een opstartfase van een nieuwe USP), of kan je een gratis test-abbo afsluiten, maar wat denk je nu zelf? Welk bedrijf zal een dergelijke service gratis aanbieden?

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 14-10-2010 22:04 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Royz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:49:
Herken dit niet. Al enkele maanden gewoon strak de max 50mbps , 8 connecties. Zit bij UPC, 60mbps, ssl, Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

donny007 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:51:

Heb ook OnsBrabantNet (hoogste abonnement) en haal met Astraweb of I-telligent usenet 11.34MB/s met newsleecher. Newsbin schommeld nogal tussen de 90/95Mbit.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 15-10-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 15:36
Ik heb ziggo 120 mbit, en de laatste tijd met een eweka account van 50mbit heel erg instabiel verbinding, tussen 700 Kb/s en 8 Mb/s. Maar gaat erg schommelend en vooral onder de 2 Mb/s. Intern gebruik ik vanaf mijn modem gigabit.

Extern FTP verkeer gaat erg stabiel rond de 7 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik denk dat je dan even een belletje moet doen als je van de 120 maar 8 overhoudt.

Iemand ervaring met I-telligent usenet? voor een tientje onbeperkt snelheid en iets van 50 connecties. Kan ik de volle 120mbit straks ook benutten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-06 22:33

Sm0k3r

cough...cough...

NoxiuZ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:52:
Ik denk dat je dan even een belletje moet doen als je van de 120 maar 8 overhoudt.

Iemand ervaring met I-telligent usenet? voor een tientje onbeperkt snelheid en iets van 50 connecties. Kan ik de volle 120mbit straks ook benutten...
Ja mijn maat haalt de volle 120Mbit ik heb zelf 60Mbit, UPC vind ik veels te duur omdat de 120Mbit niet te combineren is met de andere produkten, anders had ik ook wel de 120Mbit.

Maar ja DVD in 10 min binnen i.t.t. 5 min is niet zo'n ramp, kan ik wel op wachten :P

@Wissertje:
Heb jij net zoals ik een Astraweb block account naast i-telligent?

[ Voor 6% gewijzigd door Sm0k3r op 15-10-2010 20:39 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Versteegrob schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:19:
Beetje duur 1.10 voor 1 dag als je voor 7.5 euro 30 dagen hebt.
het is goedkoper dan 25Gb voor 5 euro, dat is waar viper op doelt, een beetje verbinding kanlt die 25GB met gemak naar binnen in een paar uur en dan is het 3,90 euro goedkoper, en 6,40 euro goedkoper dan jou 7,50

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Laatst online: 09:23
Ben al jaren klant bij eweka, maar ik merk dat ze bepaalde downloads verwijderen. Ik ben nu op zoek naar een gelijkaardige provider, die mijn lijn van 20Mbit kan benutten.

Ik heb nu een test account bij Hitnews en dat bevalt me wel. Giganews en Astraweb zijn te duur...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 11:34
tc982 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:58:
Ben al jaren klant bij eweka, maar ik merk dat ze bepaalde downloads verwijderen. Ik ben nu op zoek naar een gelijkaardige provider, die mijn lijn van 20Mbit kan benutten.

Ik heb nu een test account bij Hitnews en dat bevalt me wel. Giganews en Astraweb zijn te duur...
Supernews?

Zelfde infrastructuur en compleetheid als giganews, alleen 'maar' 500 dagen retentie. Maar verder...

Maar wat noem je te duur? Astraweb en supernews zitten rond de $10-$12. Dat is 8-9 eur... dus vergelijkbaar met hitnews. En 20Mbit... dat trekken de meeste USPs wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
tc982 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:58:

Astraweb aanbieding voor $96 dollar per jaar nu zo'n €71

http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html

dat is zo'n €6 per maand

heb me eigen net omgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sm0k3r schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:36:
[...]
@Wissertje:
Heb jij net zoals ik een Astraweb block account naast i-telligent?
Nee, heb er een jaarabonnement.

I-telligent heb ik inmiddels opgezegd. Wel een aardige provider alleen zat regelmatig aan de retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ik ben eigenlijk nu wel tevreden van hitnews. Deleten zijn ook posts zoals eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:41
tc982 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:20:
Ik ben eigenlijk nu wel tevreden van hitnews. Deleten zijn ook posts zoals eweka?
http://www.hitnews.eu/index.php?id=43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dangerous_Dave schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:03:
[...]

Astraweb aanbieding voor $96 dollar per jaar nu zo'n €71

http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html

dat is zo'n €6 per maand

heb me eigen net omgezet!
* This is a SPECIAL offer. Available for 2 weeks only! Offer expires 18 July 2009

This offer has now expired. Please consider our other plans instead :?

werkt ie dan nog wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
chucky666 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:55:
[...]

* This is a SPECIAL offer. Available for 2 weeks only! Offer expires 18 July 2009

This offer has now expired. Please consider our other plans instead :?

werkt ie dan nog wel .
http://www.news.astraweb....her.cgi?t=h43vom3sb75ppj5

[ Voor 61% gewijzigd door Dangerous_Dave op 16-10-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-06 22:33

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 227911 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 05:20:
[...]

Nee, heb er een jaarabonnement.

I-telligent heb ik inmiddels opgezegd. Wel een aardige provider alleen zat regelmatig aan de retentie.
Ik precies omgekeerd, jaar abo i-telligent en heb nog steeds de block account van Astraweb voor de retentie.

(off-topic:) ik wacht trouwens totdat UPC hun prijzen omlaag brengt, absurd wat ze voor de 120Mbit vragen, iemand hier die voor UPC werkt die dit misschien weet en waarom de 120Mbit niet te combineren is met 2 andere producten?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
Je moet echt de volgende link gebruiken voor de astraweb $96 deal

Deze had ik gisteren gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dangerous_Dave schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:23:
Je moet echt de volgende link gebruiken voor de astraweb $96 deal

Deze had ik gisteren gebruikt
ah die werkt dus wel, de vorige link niet.
ik heb dus ook me ordernummer en me username doorgegeven, nu even wachten tot ze het veranderen.
weet je hoe lang dat ongeveer duurt :?

ik had de kleverig maar die is over het jaar gezien duurder, dus dit komt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
chucky666 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:38:
[...]

ah die werkt dus wel, de vorige link niet.
ik heb dus ook me ordernummer en me username doorgegeven, nu even wachten tot ze het veranderen.
weet je hoe lang dat ongeveer duurt :?

ik had de kleverig maar die is over het jaar gezien duurder, dus dit komt mooi uit.
Tijdens werkdagen ging dit binnen een uur bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sm0k3r schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:19:
[...]

Ik precies omgekeerd, jaar abo i-telligent en heb nog steeds de block account van Astraweb voor de retentie.

(off-topic:) ik wacht trouwens totdat UPC hun prijzen omlaag brengt, absurd wat ze voor de 120Mbit vragen, iemand hier die voor UPC werkt die dit misschien weet en waarom de 120Mbit niet te combineren is met 2 andere producten?
Dat pakket is er toch wel? Je betaald alleen de hoofdprijs http://www.upc.nl/totaalpakketten/het_allerbeste/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dangerous_Dave schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:40:
[...]

Tijdens werkdagen ging dit binnen een uur bij mij!
ah in het weekend iets langer, maar heb nu ook een jaar abbo voor dat geld.
plus een refund van me maand abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 28-06 09:10

rally

Deyterra Consultancy

Lekker die gasten van Hitnews zeg... gewoon even doodleuk posten dat ze groeien naar een retentie van 1000 dagen, maar vervolgens publiceren dat ze op dit moment (vandaag dus) "al" 331 dagen retentie hebben.
Dus over 2 jaar zijn ze daar pas.

Dat neigt naar valse reclame in mijn opinie.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

rally schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:29:
Lekker die gasten van Hitnews zeg... gewoon even doodleuk posten dat ze groeien naar een retentie van 1000 dagen, maar vervolgens publiceren dat ze op dit moment (vandaag dus) "al" 331 dagen retentie hebben.
Dus over 2 jaar zijn ze daar pas.

Dat neigt naar valse reclame in mijn opinie.
Ook lekker dat je een mailtje krijgt dat 80mbit nu de snelheid heeft van 120mbit.
Ik heb betaald voor een jaaraccount 120mbit.€21 door de neus van een klant*.

*Ik zelf heb supernews. Ik regel al een geruime tijd een Hitnews account voor wat vrienden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik wil misschien astraweb $96 voor een jaarplan aanschaffen.

Haalt deze usenetserver 120mbit snelheid, ik heb nl. Ziggo AiO-plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jordi.c schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:55:

Ja, het unlimited account is onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jordi.c schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:55:

Alleen oudere bestanden willen nogal eens flink langzamer binnenkomen. Maar qua prijs/kwaliteit verhouding zit je er wel prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Dat is wel erg... En ik was daar eigenlijk wel tevreden over... Doen ze dat allemaal ? Of bjvoorbeeld een Astraweb niet? Ik kan er niet direct iets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

tc982 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:37:
[...]

Dat is wel erg... En ik was daar eigenlijk wel tevreden over... Doen ze dat allemaal ? Of bjvoorbeeld een Astraweb niet? Ik kan er niet direct iets over vinden...
Astraweb geeft op hun site 791 dagen aan en dat halen ze ook daadwerkelijk.
De enige met een nog hogere retentie (bij mijn weten) is Giganews. Maar dit scheelt slechts 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Dus hitnews heeft zijn servers in de VS staan? Want anders slaat dit natuurlijk als een lul op een drumstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
TFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:29:
[...]

Astraweb geeft op hun site 791 dagen aan en dat halen ze ook daadwerkelijk.
De enige met een nog hogere retentie (bij mijn weten) is Giganews. Maar dit scheelt slechts 10 dagen.
Ik had het eigenlijk over het weghalen van posts. Er zijn bepaalde series die zo niet meer te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jamie Marciano: Hallo
Supportdesk: Wat is de vraag>?
Jamie Marciano: Ik vroeg me af of eweka binnenkort meer connecties gaat toelaten
Jamie Marciano: gezien veel aanbieders tegenwoordig al met 50 connecties komen, en eweka nog steeds maar 8
Supportdesk: Wat is het voordeel van 50 connecties?
Jamie Marciano: Nou 50 is misschien een beetje overdreven maar 20 zou toch wel fijn zijn, ik merk toch dat ik af en toe net een beetje snelheid verlies
Supportdesk: Zo werkt het niet, werkt u draadloos?
Jamie Marciano: zo werkt het wel, elke connectie download 1 pakket, als die klaar is met dat pakket dan gaat die door naar het volgende pakket en tussen die twee pakketten zit een korte stop omdat hij dat pakket op moet vragen. Hoe meer connecties overlappen hoe minder snelheidsdaling je ziet omdat er altijd connecties op volle snelheid aan het downloaden zijn
Jamie Marciano: Maar ik vind het vreemd dat ik dit moet uitleggen aan de supportdesk
Jamie Marciano: bovendien is het antwoord op mijn vraag simpel lijkt me, maar ik ga er van uit dat het antwoord nee is?
Supportdesk: Voorlopig in ieder geval niet

Supportdesk has left the chat conversation

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 11:34
mjah,en? Gevalletje bijdehante user die denkt het beter te weten vs een helpdesk?

Met een dergelijke betweterige manier een helpdesk benaderen vraagt gewoon om geen diepgaande discussie. En de vraag over draadloos is heel niet gek. Genoeg mensen die het niet snappen en klagen dat ze geen 50Mbit halen terwijl ze op een wifiG netwerkje zitten in hun flat met 100 andere accesspoints.

Als je een goede USP+provider hebt heb je aan 2-3 draadjes voldoende. Met een single thread kun je vanaf een NL server al rustig 3-4Mb/sec halen, laat staan met meerdere.

Sterker nog, met 50 draadjes zal je verbinding eerder trager lijken dan sneller. Een gemiddelde hdd is veel te traag om dergelijke hoeveelheden bestanden gelijktijdig weg te schrijven. (SSDs uitgezonderd).

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 22-10-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Twylight schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:17:
Jamie Marciano: Ik vroeg me af of eweka binnenkort meer connecties gaat toelaten
Jamie Marciano: gezien veel aanbieders tegenwoordig al met 50 connecties komen, en eweka nog steeds maar 8
Jamie Marciano: Nou 50 is misschien een beetje overdreven maar 20 zou toch wel fijn zijn, ik merk toch dat ik af en toe net een beetje snelheid verlies
Jamie Marciano: zo werkt het wel, elke connectie download 1 pakket, als die klaar is met dat pakket dan gaat die door naar het volgende pakket en tussen die twee pakketten zit een korte stop omdat hij dat pakket op moet vragen. Hoe meer connecties overlappen hoe minder snelheidsdaling je ziet omdat er altijd connecties op volle snelheid aan het downloaden zijn
Jamie Marciano: Maar ik vind het vreemd dat ik dit moet uitleggen aan de supportdesk
Jamie Marciano: bovendien is het antwoord op mijn vraag simpel lijkt me, maar ik ga er van uit dat het antwoord nee is?

En de supportdesk heeft nog gelijk ook :-) Dat is het leuke hier aan.
Eweka heeft recentelijk de snelheid al verhoogd van 40 naar 50mbit. Zonder het aantal draadje te verhogen. De snelheid die je haalt is meer afhankelijk van wat de USP toe staat aan jou om te halen dan aan het aantal draadjes wat je krijgt.
De ene geeft je 50mbit met 8 draadjes, de volgende 20mbit met 20 draadjes.
Een te veel aan draadjes geeft eerder problemen met het simultaan wegschrijven van bestanden en een zwaardere CPU belasting dan iets anders.
Bij Supernews mag ik 30 draadjes gebruiken, maar ik gebruik er slechts 10. Daar trek ik mijn 120mbit lijn al volledig mee dicht. Waarom zou ik mijn CPU belasting met nog 20 extra threads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 27-06 10:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb altijd Eweka gebruikt, nu eens Astraweb aangemeld... je raad het nooit. "Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs."

Dat heb ik dan weer, had gedacht meteen te kunnen downloaden. Met een beetje pech dus wachten tot maandag (werkdag). Heb meteen voor 3 maanden unlimited gedaan. Dus ga nu niet nog even Eweka erbij doen voor een maandje.

Top-provider trouwens; Eweka. Alleen sinds we hier thuis de snelste Ziggo hebben, leek het me eens leuk te kijken of ik met een andere Usenet provider wat meer snelheid behaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Inderdaad een bijdehante opmerking van mij ja maar de eerste reactie liet al gelijk de professionaliteit van de helpdesk zien. Ten eerste moet IK beginnen met praten, en ten tweede reageert hij dan met "Wat is de vraag>?".
Dan, i.p.v. mijn vraag te beantwoorden gaat hij mij ondervragen wat het nut is. Wat helemaal niet van toepassing is. en dan ten derde, als ik hem uitleg waarom gaat hij zeggen dat het niet zo is :')

Dat slaat mij mij in het verkeerde keelgat en dan kan hij die bijdehante opmerking terug verwachten ja.

Het is namelijk wel zo, ik haal ook wel mijn volle upc snelheid alleen ik zie hem af en toe een paar honderd mb fluctueren omdat hij opnieuw met pakketten moet verbinden, meer connecties zou dit sterk verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Twylight schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:25:
Inderdaad een bijdehante opmerking van mij ja maar de eerste reactie liet al gelijk de professionaliteit van de helpdesk zien. Ten eerste moet IK beginnen met praten, en ten tweede reageert hij dan met "Wat is de vraag>?".
Dan, i.p.v. mijn vraag te beantwoorden gaat hij mij ondervragen wat het nut is. Wat helemaal niet van toepassing is. en dan ten derde, als ik hem uitleg waarom gaat hij zeggen dat het niet zo is :')[/b]
De inschatting van de helpdesk was dus goed, namelijk welke kant jij op wilde. Je ging alleen compleet foute argumenten gebruiken die nergens op sloegen. Tja.... Wat verwacht je dan? Je bewering klopt namelijk gewooweg niet.
Dat slaat mij mij in het verkeerde keelgat en dan kan hij die bijdehante opmerking terug verwachten ja.
Je "betweterige" manier van reageren heeft dat gewoon uitgelokt en hij is uitermate correct gebleven.
Het is namelijk wel zo, ik haal ook wel mijn volle upc snelheid alleen ik zie hem af en toe een paar honderd mb fluctueren omdat hij opnieuw met pakketten moet verbinden, meer connecties zou dit sterk verminderen.
Op het moment dat je straks meer threads hebt, zal je merken dat dat geen drol uitmaakt. Als jouw newsreader zo ontzettend veel tijd nodig heeft om tussen een aantal parts een nieuwe connectie op te bouwen ligt dat eerder aan je newsreader dan iets anders.
Ik download hier met 10 threads sneller dan dan met 20 threads. Het scheelt alleen niet heel veel.

10 Threads: 14,73 Mbyte/sec
20 Threads: 14,72 Mbyte/sec

In beide gevallen wel een mooie vlakke lijn.
Alleen als er tegelijk ook nog eens wat gerepareerd moet worden is de PC toch prettiger om mee te werken als er maar 10 draadjes op staan. Je creëert namelijk hoofdzakelijk extra CPU belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Even voor de duidelijkheid: Eweka heeft geen opzegtermijn, dus ik kan deze provider 30 dagen uitproberen zonder dat ik hoef te verlengen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gast, doe een beetje moeite:
Nee, er is geen opzegtermijn. Als u stopt met betalen loopt het account vanzelf af en is er geen verplichting om opnieuw te betalen. Wel kunt u altijd opnieuw betalen met uw huidige betalingskenmerk, ook als u het account een paar maanden niet gebruikt heeft.
http://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/

vvv Kan gebeuren :).

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 23-10-2010 15:14 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb daar gekeken maar dus duidelijk overheen gelezen :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 22:34
Ik heb nu even een proefaccount bij YabNews Usenet, lees ik hier niet zoveel over, ervaringen?

Ik zoek een niet te duur abonnement, ben niet zo'n grote downloader. LightningUsenet lijkt me wel wat, niet te duur, retentie is goed genoeg > beetje stabiele verbinding (heb zelf 10 Mbit ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Nu een paar dagen http://www.i-telligent.nl en zeer tevreden. Haal 1.6 MB/s, wat helaas ook het limit is van m´n ADSL verbinding.. Retentie is ook goed. Nog getest met een oude post van 300 dagen, en geen problemen.

Accountsharing is toegestaan en de bandbreedte is naar mijn weten beperkt per IP (tenzij je het Unlimited pakket hebt). De helpdesk kon me verstellen dat degene met wie ik accountshare ook de volle snelheid kan halen. Toch fijn :-)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb sinds gisteren veel problemen met Supernews, zo lijkt het. Kan verbinden met de server maar snelheden komen niet boven de 1 KB/s uit. Aantal connecties heb ik nu op 20 gezet ipv 30, maar helpt niet. Wat ik download is 60 dagen oud, mag ook het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Exorcist schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:19:
Heb sinds gisteren veel problemen met Supernews, zo lijkt het. Kan verbinden met de server maar snelheden komen niet boven de 1 KB/s uit. Aantal connecties heb ik nu op 20 gezet ipv 30, maar helpt niet. Wat ik download is 60 dagen oud, mag ook het probleem niet zijn.
Supernews komt hier momenteel nog met volle bak binnen (14,7 mbyte/sec...) Wellicht een routering issue?
Welke server van Supernews gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Overgestapt naar I-telligent Usenet:
Downloaded in 34 minutes 36 seconds at an average of 5.78 MB/s

En vanaf Eweka:
Downloaded in 12 minutes 58 seconds at an average of 5.49 MB/s

En over het algemeen knalt I-telligent met 5.83/84 in een vlakke lijn en bij eweka zaten er nog veel schommelingen in. Ik ben tevreden, gebruik 12 connecties van de 40 maximaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TFHfony schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:45:
[...]

Supernews komt hier momenteel nog met volle bak binnen (14,7 mbyte/sec...) Wellicht een routering issue?
Welke server van Supernews gebruik je?
Beiden geprobeerd (news.supernews.com en news.eu.supernews.com ), maar ik merk nu op dat het maar vanuit 1 nieuwsgroep is waarbij het fout gaat. Lag dus aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Twylight schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:17:

@ Punica,

Hoe staat het eigenlijk met jullie mega upgrade van jullie park, is er al wat concreets te melden?? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Mijn Eweka accountje is verlopen en op dit moment even geen bank reader bij de hand. Vandaar dat ik even wat binnen probeer te hengelen met XS-news via IPV6 icm SABNZB en Gogo6. Normaal is de download snelheid rond de 1.5 mb/sec, nu is dit maar 300kb/sec. Niets mis met mijn internet verbinding, daar ligt het niet aan.

Iemand anders ook lage download snelheden met XS-news icm IPV6?
Dan weet ik in ieder geval dat het gewoon aan XS-news ligt en niet aan mij etc! :Y)
:s)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.