Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 112.169 views

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:53
hyptonize schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:27:
[...]

600 dagen.
Ik heb gisteren een film binnen getrokken van 870 dagen met Eweka. Hij downloadde wel gewoon, maar ik miste 77 reparatieblokken.
:Y

Hier staat ook dat het 600 dagen is:
http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=5

• Mr. Awesome
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12-05 15:42

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb gisteren een mail naar Eweka gestuurd met de vraag of het mogelijk is om de retentie (weer) op de website te zetten. Op hun oude website stond dit namelijk heel duidelijk op de hoofdpagina, nu is het nergens meer te vinden.

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-05 11:01
Dan zal je dit als antwoord krijgen,

Geachte heer Hyptonize,

Het Eweka abonnement kent een maximale snelheid van 50Mbit/sec bij gebruik van maximaal 8 connecties.
De retentie is tot 700 dagen.

Onze excuses dat het (voorlopig) niet op onze web-site te lezen is.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Eweka Internet Services

En dit mailtje is een maand of 3 oud...

[Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 17-03-2011 11:34]

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

retentie is niet eenvoudig in een vast aantal dagen aan te geven.
Is er tijdelijk een hogere upload dan gemiddeld, dan zal deze afnemen. Andersom kan de retentie ook weer toenemen.
Als ze er specifiek op zetten (bijv) 600 dagen, dan zul je zien dat mensen een klacht gaan indienen als ze hun bestand van 580 dagen niet goed binnen krijgen.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

M a r c o schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:49:
Is er tijdelijk een hogere upload dan gemiddeld, dan zal deze afnemen. Andersom kan de retentie ook weer toenemen.
Als ze er specifiek op zetten (bijv) 600 dagen, dan zul je zien dat mensen een klacht gaan indienen als ze hun bestand van 580 dagen niet goed binnen krijgen.
Ze hadden er volgens mij wel bijstaan dat het niet altijd op 600 dagen lag, maar inderdaad ook minder kan zijn.
Waarom sturen ze dan mails dat de retentie 910 dagen is? Daar klopt dus ook niks van. Ja, misschien op een groep waarin niemand ooit iets post...

Ze zeggen niet eens tot 910 dagen, maar echt 910 dagen in uw favoriete groepen?

[Voor 22% gewijzigd door Dikkiedikdik op 17-03-2011 12:34]

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:52

TFHfony

Professional Weirdo

M a r c o schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:49:
Hangt er van af. Er zijn ook een aantal USP's die gewoon elke dag één dag meer retentie bieden en eigenlijk alles vasthouden vanaf een bepaalde datum. Dit betekend gewoon dat ze hun serverfarm elke dag een tikkie laten groeien en dus regelmatig uitbreiden. Voorbeelden op dit vlak zijn:

http://www.giganews.com
http://www.astraweb.com

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• yannickie111
TFHfony schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:34:
[...]

Hangt er van af. Er zijn ook een aantal USP's die gewoon elke dag één dag meer retentie bieden en eigenlijk alles vasthouden vanaf een bepaalde datum. Dit betekend gewoon dat ze hun serverfarm elke dag een tikkie laten groeien en dus regelmatig uitbreiden. Voorbeelden op dit vlak zijn:

True.
Maar bij Giganews is dat iets meer dan een tikkie per dag ;)
nieuws: Usenetprovider Giganews slaat 9TB per dag op

Ook hitnews heeft een groeiende retentie, elke dag komt er een dag bij:
www.hitnews.eu/

• 330d
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:32
HaTe schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:30:
[...]

Bij Ziggo heb ik ook al het eea geprobeerd. Ook met een account van een ander lid van Ziggo. Ik kan hierdoor geen 8 connecties maken. Het aantal connecties naar de Ziggo server wordt dus per IP begrenst.

Van de verschillende gebruikersnamen heb ik niet geprobeerd.
Die maat van me heeft het wel geflikt, 2 accounts, per account 3 connecties. Zn snelheid groeide van 6MB/s naar 10MB/s 8)7

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TFHfony schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:34:
[...]

Dat betekend eerder dat ze schijfcapaciteit over hebben denk ik en daarom elke dag een stukje kunnen groeien. Zodra ze dat niet meer hebben blijft de retentie gelijk (of er moet opeens het dubbele gepost worden dan ga je langzaam naar een halvering bij gelijke capaciteit).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Marzman schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 07:22:
[...]

Dat betekend eerder dat ze schijfcapaciteit over hebben denk ik en daarom elke dag een stukje kunnen groeien. Zodra ze dat niet meer hebben blijft de retentie gelijk (of er moet opeens het dubbele gepost worden dan ga je langzaam naar een halvering bij gelijke capaciteit).
Ze doen dit inmiddels anders al geruime tijd. Ik denk eerder, zeker voor Giganews, dat het gewoon hun manier van werken is. Giganews presenteert zich als marktleider en die wil deze positie ook wel echt waarmaken. Die zal niet toestaan dat een (in hun ogen) budget provider als Astraweb dadelijk een grotere retentie biedt. Er zit namelijk maar een dag of 10 tussen.
Nee, ik denk dat ze er wel voor zorgen dat er voldoende opslagruimte is om door te groeien. Al lijkt het me wel dat er op d'n duur een keer een eind aan moet komen. Zit er dadelijk nog iemand te wachten op uploads van 10/15 jaar geleden? Hmmm.. Of misschien juist wel? Hmmm...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:03
Ik vind het erg lastig om een usenet provider uit te zoeken. Voorheen altijd bij Hitnews of Eweka gezeten, maar deze twee hebben dus problemen met Spotnet. Ik heb geen flauw idee wat qua prijs en features in de buurt komt. Giganews lijkt een data limiet te hebben tenzij ik 15 dollar per maand betaal, Astra web ook duur. Tja, zijn er nog aanbevelingen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tja, Lightning werkt bij mij prima met Sportnet maar dat zit in een andere prijsklasse dan waar je naar kijkt :p
TFHfony schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:15:
[...]

Ze doen dit inmiddels anders al geruime tijd. Ik denk eerder, zeker voor Giganews, dat het gewoon hun manier van werken is. Giganews presenteert zich als marktleider en die wil deze positie ook wel echt waarmaken. Die zal niet toestaan dat een (in hun ogen) budget provider als Astraweb dadelijk een grotere retentie biedt. Er zit namelijk maar een dag of 10 tussen.
Nee, ik denk dat ze er wel voor zorgen dat er voldoende opslagruimte is om door te groeien. Al lijkt het me wel dat er op d'n duur een keer een eind aan moet komen. Zit er dadelijk nog iemand te wachten op uploads van 10/15 jaar geleden? Hmmm.. Of misschien juist wel? Hmmm...
Volgens mij zit je toch met een probleem als je de schijven wilt vervangen (een nieuwsserver met schijven met met een techniek van 15 jaar geleden daar zit ook niemand op te wachten). Er komt een moment dat je gewoon meer tijd nodig hebt dan een dag om te vullen omdat je systeem verouderd of kapot is.

[Voor 82% gewijzigd door Marzman op 18-03-2011 20:34]

/▌

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Marzman schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:30:
Tja, Lightning werkt bij mij prima met Sportnet maar dat zit in een andere prijsklasse dan waar je naar kijkt :p

[...]

Volgens mij zit je toch met een probleem als je de schijven wilt vervangen (een nieuwsserver met schijven met met een techniek van 15 jaar geleden daar zit ook niemand op te wachten). Er komt een moment dat je gewoon meer tijd nodig hebt dan een dag om te vullen omdat je systeem verouderd of kapot is.
Data staat in dit soort servers er echt niet 1:1 op en deze harddisks laten ze er ook echt niet 15 jaar inzitten. Dat wordt wel verhuist naar nieuwe HD's. Alles is redundant aanwezig, dus daar hoeven wij als gebruikers weinig/niets van te merken.
stijnos1991 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:25:
Ik vind het erg lastig om een usenet provider uit te zoeken. Voorheen altijd bij Hitnews of Eweka gezeten, maar deze twee hebben dus problemen met Spotnet. Ik heb geen flauw idee wat qua prijs en features in de buurt komt. Giganews lijkt een data limiet te hebben tenzij ik 15 dollar per maand betaal, Astra web ook duur. Tja, zijn er nog aanbevelingen?
Tja.. Eigenlijk moet je dan wat meer informatie opgeven. Maar ik kan je het volgende aanraden:

http://www.supernews.com/superspecial.html
http://www.news.astraweb....her.cgi?t=xbh4sze9c23dttj

[Voor 30% gewijzigd door TFHfony op 18-03-2011 20:51]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TFHfony schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Data staat in dit soort servers er echt niet 1:1 op en deze harddisks laten ze er ook echt niet 15 jaar inzitten. Dat wordt wel verhuist naar nieuwe HD's. Alles is redundant aanwezig, dus daar hoeven wij als gebruikers weinig/niets van te merken.
Als je alles in een keer overzet naar een nieuw systeem en je hebt daarna de dubbele capaciteit (of meer) dan groeit je retentie dus met 1 dag per dag. Precies zoals het omschreven werd voor Giganews.

/▌

Astra web ook duur. Tja, zijn er nog aanbevelingen?
Astraweb en supernews zijn iets van 7 euro per maand, je zit natuurlijk wat met de koers, maar ik heb net supernews betaald voor weer een maand en er is 6,99 euro afgeschreven. Volgens mij was Eweka 7,50 euro (maar die kan je wel delen met iemand anders).

Maar duur vind ik het niet. Een paar jaar terug waren de prijzen veel hoger (en je downloadsnelheid een stuk lager). Het is dus eigenlijk alleen maar goedkoper geworden (+ extreme verbeteringen in de retentie, die was een paar jaar terug ook maar iets van 250 dagen).

[Voor 33% gewijzigd door Dikkiedikdik op 18-03-2011 21:40]

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:03
Hmm, Astraweb is ook wel heel aantrekkelijk zie ik. Uitstekende retentie, geen limieten voor zowel data als snelheid. Ik denk er een maandje over na. Tot die tijd Lightningusenet een kans geven voor die luttele 2,50.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Let op: als je een jaar-abbo wilt bij Astraweb, dan kan dat blijkbaar nog steeds voor 96 USD (+/-68euro). Is even zoeken op de site, maar is nog wel te vinden (ik heb de URL even net bij de hand :P).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-05 18:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Er voor betalen of genoegen nemen met minder? Snap het probleem niet echt, je kan USP's zo makkelijk vergelijken en dan doe je het of niet.
Alsof 10 euro per maand veel is, die 25 dollar voor Giganews heb ik ook jaren betaald omdat ze gewoon qua snelheid en compleetheid de beste zijn. Wil je dat niet betalen, gebruik dan torrent of de usenetserver van je provider.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pven schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:20:
Let op: als je een jaar-abbo wilt bij Astraweb, dan kan dat blijkbaar nog steeds voor 96 USD (+/-68euro). Is even zoeken op de site, maar is nog wel te vinden (ik heb de URL even net bij de hand :P).
Zie mijn bericht 4 berichten boven je ;)
stijnos1991 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:18:
Hmm, Astraweb is ook wel heel aantrekkelijk zie ik. Uitstekende retentie, geen limieten voor zowel data als snelheid. Ik denk er een maandje over na. Tot die tijd Lightningusenet een kans geven voor die luttele 2,50.
Astraweb heeft een wat betere retentie, maar... je moet gelijk voor een heel jaar betalen om van de aanbieding gebruik te kunnen maken en ze hebben met enige regelmaat wel wat snelheids issues.
Supernews is onderdeel van Giganews (Het zijn exact dezelfde servers, met een hard-cap op 800 dagen). Maar hier haal ik altijd mijn volledige 120mbps... Zelfs met minder dan 10 draadjes, terwijl ik er 30 mag...

[Voor 51% gewijzigd door TFHfony op 19-03-2011 11:04]

• Volkert
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-04 18:07
Qua betaling bij Lightningusenet:

Er staat een klein onopvallende hokje dat je aan moet vinken in de blauwe balk "lightning usenet subscription", daarna krijg je de betalingsopties te zien.

Alles werkt zoals het moet. Zojuist nog bijgestort met Paypal ...

[Voor 8% gewijzigd door Volkert op 19-03-2011 11:11]

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Heb je met Astraweb ook een goed gevulde database in spotnet?

[Voor 25% gewijzigd door Dacuuu op 19-03-2011 11:15]

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:19
Dacuuu schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:13:
Ja. Ik kan met spotnet tot ongeveer 18 maanden terug, 377000 spots.

[Voor 15% gewijzigd door grun93 op 19-03-2011 11:49]

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dacuuu schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:13:
wat is goed gevult :?
heb 375.955 spots met astraweb.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Dacuuu
chucky666 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:47:
[...]

wat is goed gevult :?
heb 375.955 spots met astraweb.
Dat is goed gevuld toch..maar ik neem hem toch niet denk ik..nogal streng met IP sharing lees ik.. ik zoek eigenlijk een block account waarbij uploaden niet onder het limiet valt..

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-05 01:51
Dacuuu schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:00:
[...]

Enige probleem wat ik met lightningusenet heb is dat ze de IP adressen in de header mee sturen..als dit zo blijft stap ik over naar bijv eweka die dat niet doet. dan maar 5 euro per maand meer!. (had laatst ook 2 dagen last van slechter snelheid met lightningusenet) maar is nu weer voorbij. jammer dat ze ook totaal niet reageren op je mailtje als je er 1 stuurt..
Dat is waar dat zag ik in SpotNet. Dit is wel een belangrijke overweging uit privacy oogpunt om geen LightningUsenet te nemen. Maar ik download alleen en plaats nooit comments of spots dus in mijn geval is 't niet zo erg. Maar 't idee dat iemand je IP adres van een SpotNet berichtje kan aflezen vind ik niet echt fijn.
Overigens zijn bij o.a. KPN, Ziggo, Xs4all, Caiway, Wanadoo, @home, Multikabel de IP´s ook zichtbaar.*

Hier staat een lijstje over de (non) anonimiteit van USP´s:

http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1525

(* lijkt me alleen als je ook hun nieuwsservers gebruikt om te downloaden, dus als je via b.v. Eweka payserver met KPN als ISP download je posts gewoon anoniem zijn, tenminste als je -in dit voorbeeld- Eweka als newsreader in SpotNet hebt ingevoerd).

[Voor 10% gewijzigd door prOnorama2 op 19-03-2011 12:22]

• Dacuuu
Bij astraweb hebben ze een pay by download account. 25 gb download ruimte voor 10 dollar.
met dit als extra info.
The Pay-by-Download plans are designed to give you the freedom to use Usenet when you want, as you want. There are no fixed monthly terms, just pay as you download. The Pay-by-Download plans include:

- No time limits
- No censoring
- No monitoring
- [b]No posting limits[b/]
- No expiry date on your credits
- Maximum 50 simultaneous connections
- Headers are not counted towards your downloads

Nu staat er "No posting limits" Dus dit houd in dat comments plaaten op spotnet, en als je zelf bestanden upload naar usenet. onbeperkt is, en niet bij de 25 gb zit?

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

hyptonize schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Ik heb gisteren een mail naar Eweka gestuurd met de vraag of het mogelijk is om de retentie (weer) op de website te zetten. Op hun oude website stond dit namelijk heel duidelijk op de hoofdpagina, nu is het nergens meer te vinden.
Ik heb reponse gehad:
Geachte hyptonize,

Dank voor uw suggestie, we gaan er mee aan de slag. Hou onze web-site in de gaten u zal dan op een gegeven moment zien dat ook deze account specificatie weer terug te vinden is.

Mocht u nog vragen hebben dan zijn wij tijdens kantooruren ook bereikbaar via de Live Chat Support knop op http://www.eweka.nl.
De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.30 tot 13.00 en van 13.30 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Eweka Internet Services
Keek ik net voor de grap op de website, staat het er ook echt op.
http://eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/
Specificaties
- Ongecensureerde toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Downloadsnelheid tot 50 Mbit/s
- Hoge kwaliteit wereldwijde newsfeed uitwisseling
- Supersnelle zelfbeheerde 600 Gigabit/s backbone
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Geen gebruikers limieten, geen abonnementen
- Respect voor uw privacy
- Tot 910 dagen retentie
- 8 verbindingen per account
- Toegang tot online control panel
- Support via email and chat

• Bv202
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 11:54
910 dagen? Kan iemand bevestigen dat deze retentie ook echt klopt?

• wwdtourkane
  • Laatst online: 13-05 23:08
Bv202 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:09:
Net getest ik kan in ieder geval posts tot en met 915 dagen oud downloaden met eweka.
Mooi om te lezen. Vreemd dat ze daar dan niet mee adverteren zeg...

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13-05 23:05
Zijn er meer mensen hier die sinds begin deze week niet meer can connecte met ipv6 xsnews server?

AMD Ryzen 9 5900X, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, MSI B550M Mortar WiFi, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x WD 2.5 Inch 1TB, Fractal Design Define Mini C, Corsair TX-750

• Dacuuu
Ik had astraweb een mailtje gedaan omtrent hun block accounts, en kreeg dit terug 'No, we only deduct download volume. Thank you.'. hieruit kan ik dus opmaken dat alleen download gelogged wordt, en niet de upload?

• yannickie111
Dacuuu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 09:07:
Ik had astraweb een mailtje gedaan omtrent hun block accounts, en kreeg dit terug 'No, we only deduct download volume. Thank you.'. hieruit kan ik dus opmaken dat alleen download gelogged wordt, en niet de upload?
Lijkt me wel :)

• goeievraag
  • Registratie: mei 2005
  • Niet online
MrDucky schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:05:
Zijn er meer mensen hier die sinds begin deze week niet meer can connecte met ipv6 xsnews server?
Hij doet het bij mij gewoon nog. Wel heeft teredo soms wat moeite met op gang komen, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Als je trouwens hier naar de ipv6-statistieken kijkt zie je ook geen sterke terugval.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Dacuuu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 09:07:
ja upload gaat er niet vanaf. Is ook nooit zo geweest.

• Dacuuu
snoeki schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:21:
[...]

ja upload gaat er niet vanaf. Is ook nooit zo geweest.
Heb hem inmiddels betaald en mee aan de gang gegaan. Werkt goed!
Lightningusenet + Astraweb voor de comments op spotnet..

• Phyxion
  • Laatst online: 13-05 18:35

Phyxion

_/-\o_

Bv202 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:09:
+- vanaf een 600/700 dagen krijg je een hoop corrupt binnen. Kan nog minder zijn maar dat heb ik niet getest.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Zinu
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10:33

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Gebruikt iemand van jullie hier Supernews icm Spotweb? Hoeveel spots krijgen jullie daarmee binnen?

Supernews ziet er wel goed uit: veel connecties, hoge retentie, en natuurlijk lage prijs. Daar kan volgens mij niemand aan tippen, vooral niet aan de prijs.

• yannickie111
Dacuuu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:24:
[...]

Da's wel slim trouwens! :o

Zo'n block account verloopt niet, en kost per maand niks _/-\o_

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zinu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:14:
Gebruikt iemand van jullie hier Supernews icm Spotweb? Hoeveel spots krijgen jullie daarmee binnen?

Supernews ziet er wel goed uit: veel connecties, hoge retentie, en natuurlijk lage prijs. Daar kan volgens mij niemand aan tippen, vooral niet aan de prijs.
Ik gebruik deze combinatie. Ik weet niet hoe ik binnen Spotweb kan ziet hoeveel spots er zijn, maar via Spotnet krijg ik er zo'n 375.000. Ik vermoed dat het binnen Spotweb niet anders is.

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01-2014
Is het nieuw bij Supernews als je via iDeal aanmeld dat er een vakje onder staat die je aan kan vinken met:
After I verify my initial purchase using iDEAL, I authorize Supernews to withdraw future monthly charges directly from my bank account. I understand that future charges will not require iDEAL verification. If I cancel my Supernews account, I understand that no further payments will be withdrawn from my account.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wissertje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 03:58:
Is het nieuw bij Supernews als je via iDeal aanmeld dat er een vakje onder staat die je aan kan vinken met:

[...]
Als je discussie hierover even leest (een paar pagina's terug), dan kan je zelf antwoord geven op de vraag.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een normaal usenetaccount en een blockaccount?

• Dacuuu
hyptonize schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:12:
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een normaal usenetaccount en een blockaccount?
Bij een normaal account betaal je meestal per maand of per 30 dagen een vast bedrag. Bij een block account, koop je bijvoorbeeld een account met een datalimiet van 25 GB. Wat onbeperkt houdbaar is. Zie het als een abonnement voor je telefoon, of een prepaid kaartje voor je telefoon.

• Wissertje
TFHfony schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:15:
[...]

Als je discussie hierover even leest (een paar pagina's terug), dan kan je zelf antwoord geven op de vraag.
Had je niet normaal antwoord kunnen geven ipv me te verwijzen naar een paar pagina's terug?

Als je geen reactie wilt geven, reageer dan niet.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wissertje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:41:
[...]

Had je niet normaal antwoord kunnen geven ipv me te verwijzen naar een paar pagina's terug?

Als je geen reactie wilt geven, reageer dan niet.
Dat kan je ook anders zien: Als je zelf niet een beetje moeite wilt doen om iets op te zoeken: Vraag het dan niet. Verder heb ik je in principe gewoon een antwoord gegeven. je zal alleen zelf even een klein beetje moeite moeten doen en zelf even terugbladeren.

Maar gezien de manier waarop je de originele vraag stelt, wist je zelf het antwoord eigenlijk ook wel.

• Wissertje
Modbreak:Doe normaal man :|

Het is niet meer dan normaal dat je zelf moeite doet om je eigen probleem of vraag op te lossen. Even zoeken in een topic is toch niet zo'n probleem? Waarom zouden wij dat voor je moeten doen, we zijn niet je persoonlijke helpdesk..

[Voor 101% gewijzigd door Equator op 25-03-2011 08:15]

• Hotzenwalder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-05 10:38
Gewoon even zoeken in dit topic met de combinatie 'ideal supernews' en je wist het antwoord. Zo moeilijk is het niet toch?

• 330d
Idd, je kan zoeken in Dit topic. Relax guys ;)
Wissertje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 03:58:
Die melding heb ik nooit gezien, ik weet wel dat ze automatisch afschrijven. Die melding is er denk ik nog maar net opgezet, ik ben ook nog maar 3 maand lid daar.

Volgens mij is dit ook niet eerder voorbijgekomen hier, wel de vraag of het mocht (maar toen was die waarschuwing nog niet op de site).

[Voor 15% gewijzigd door Dikkiedikdik op 24-03-2011 15:46]

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:57

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Tweaknews: nieuwe abonnementen en hogere retentie

Per 17 maart 2011 introduceren wij twee nieuwe abonnementen en betalingstermijnen. Daarnaast verhogen wij de huidige maximumsnelheid van 60 Mbit naar 100 Mbit. Omdat het internetlandschap constant in beweging is, vinden wij dat het huidige productaanbod niet langer aansluit bij de door internet-providers aangeboden bandbreedtes.

Daarom kunnen klanten vanaf 1 april 2011 kiezen voor een download-snelheid van 5 Mbit, 20 Mbit, 50 Mbit of 100 Mbit en zijn er betalingstermijnen beschikbaar van 1 maand, 3 maanden, 6 maanden en 12 maanden. Kiest u daarbij voor een langere termijn dan kan uw korting oplopen tot wel 30 procent.

Naast een vernieuwing op het gebied van de abonnementsvormen zijn we ook verheugd te kunnen verkondigen dat per 1 april 2011 de retentie wordt verhoogd naar maar liefst 800 dagen. Dit houdt in dat u vanaf dat moment artikelen tot 800 dagen na plaatsing kunt downloaden.

Heeft u interesse in een abonnement bij Tweaknews? Bekijk dan onze abonnementen of kies voor een gratis en vrijblijvend proefabonnement van 10 dagen.

Het productaanbod ziet er per 17 maart 2011 als volgt uit:
5 Mbit20 Mbit50 Mbit100 Mbit
1 Maand€ 4,95€ 7,95€ 12,95€ 14,95
3 Maanden€ 13,37€ 21,47€ 34,97€ 40,37
6 Maanden€ 23,76€ 38,16€ 62,16€ 71,76
12 Maanden€ 41,58€ 69,95€ 108,78€ 125,95
Voor lagere snelheden icm betaling over langere periode ook wel interessant.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nextron schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:33:
[...]

Voor lagere snelheden icm betaling over langere periode ook wel interessant.
Jeetje, wat een bedragen!
Wat zijn hier nou de voordelen van ten opzichten van:

* Supernews (6,99 Euro per maand, 800 dagen retentie & onbeperkte snelheid)
* Astraweb ( 69 euro per jaar, 950 dagen retentie & ook 100+ mbit)

Ik denk dat ze toch met iets beters moeten komen. Maarja, dat wordt natuurlijk ook moeilijk als reseller. Nu moeten er 2 partijen een boterham verdienen.

• Wissertje
snoeki schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:45:
[...]

Die melding heb ik nooit gezien, ik weet wel dat ze automatisch afschrijven. Die melding is er denk ik nog maar net opgezet, ik ben ook nog maar 3 maand lid daar.

Volgens mij is dit ook niet eerder voorbijgekomen hier, wel de vraag of het mocht (maar toen was die waarschuwing nog niet op de site).
Bedankt Snoeki voor je antwoord. Ik lees hier regelmatig en heb dit ook niet voorbij zien komen.

@Equator: Ik heb je mail beantwoord. Wat je ermee doet moet je zelf weten. Nogmaals als er normaal gereageerd wordt komt er ook een normale reactie terug. Gelukkig zitten hier ook mensen die wel normaal kunnen antwoorden. ;)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10:14

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Wissertje schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:01:
[...]
@Equator: Ik heb je mail beantwoord. Wat je ermee doet moet je zelf weten. Nogmaals als er normaal gereageerd wordt komt er ook een normale reactie terug. Gelukkig zitten hier ook mensen die wel normaal kunnen antwoorden. ;)
Modbreak:Prima, gaan we nu weer ontopic. :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• yannickie111
TFHfony schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:42:
[...]

Jeetje, wat een bedragen!
Wat zijn hier nou de voordelen van ten opzichten van:

* Supernews (6,99 Euro per maand, 800 dagen retentie & onbeperkte snelheid)
* Astraweb ( 69 euro per jaar, 950 dagen retentie & ook 100+ mbit)

Ik denk dat ze toch met iets beters moeten komen. Maarja, dat wordt natuurlijk ook moeilijk als reseller. Nu moeten er 2 partijen een boterham verdienen.
Ja, ik vind inderdaad de bedragen ook behoorlijk aan de hoge kant van TweakNews!

Maar je zegt dat het moeilijk voor ze is om de prijzen naar beneden te doen, omdat ze een reseller zijn.
Maar Supernews is ook reseller (van Giganews), en die kunnen wel lage(re) prijzen bieden :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

yannickie111 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:44:
[...]

Ja, ik vind inderdaad de bedragen ook behoorlijk aan de hoge kant van TweakNews!

Maar je zegt dat het moeilijk voor ze is om de prijzen naar beneden te doen, omdat ze een reseller zijn.
Maar Supernews is ook reseller (van Giganews), en die kunnen wel lage(re) prijzen bieden :)
Nop.. ze zijn geen reseller meer van Giganews. Ze zijn sinds enige tijd onderdeel van Giganews... Giganews gebruikt Supernews eigenlijk nu soort als een "entry-level" provider.
Een beetje het idee van KPN (Giganews) <-> Het Net (Supernews). Kortom: Inmiddels gewoon onderdeel van...

• Nextron
  • Laatst online: 14:57

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

De hoge abonnementen zijn idd duur zelfs vergeleken met unlimited abo's van concurrenten. Als je voldoende hebt aan 5Mb dan ben je al voor €3,50 voorzien.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Bv202
TFHfony schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:57:
[...]

Nop.. ze zijn geen reseller meer van Giganews. Ze zijn sinds enige tijd onderdeel van Giganews... Giganews gebruikt Supernews eigenlijk nu soort als een "entry-level" provider.
Een beetje het idee van KPN (Giganews) <-> Het Net (Supernews). Kortom: Inmiddels gewoon onderdeel van...
Hmm, dat snap ik even niet goed. Wat is dan het voordeel van Giganews tegenover Supernews (buiten de iets hogere retentie dan)?

• yannickie111
Bv202 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:17:
[...]

Hmm, dat snap ik even niet goed. Wat is dan het voordeel van Giganews tegenover Supernews (buiten de iets hogere retentie dan)?
Geen idee, de hogere prijs? :+

Ik wist nog niet dat ze geen reseller meer waren, maar het lijkt me, als de prijzen van supernews zo laag blijven, dat Giganews zichzelf dan best wel in de vingers snijdt.

Want inderdaad net wat je zegt, waarom zou je heel veel meer gaan betalen voor hetzelfde? Ja, inderdaad, dat kleine beetje retentie extra.. :O
Giganews heeft wat tools die je mag gebruiken bij bepaalde abonnementen, maar het is mij nooit helemaal duidelijk wat het nu precies is en volgens mij heb je er, in iedergeval als Nederlander die in Nederland woont weinig aan.

Ik bedoel die Mimo browser, de accelerator en dat soort dingen.

Mocht iemand begrijpen wat het is en het heel nuttig vinden, dan hoor ik het natuurlijk graag.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

LightningUsenet is ook een reseller en die hebben toch wel leuke prijzen :) Ik had verwacht met deze prijzen dat ze zo weer weg waren ook (kent iemand newscacher nog? :p ), maar ze zijn er toch al weer een tijd en het werkt goed allemaal. Ok, de retentie is wat lager, maar ik vind het lang zat. Heb nog nooit gehad dat ik iets nodig had wat ouder was eigenlijk.

/▌

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

.

[Voor 99% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-03-2011 19:59. Reden: Deed toch echt edit.]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bv202 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:17:
[...]

VPN en nog wat andere software.

Echt 1 seconde zoek werk.
http://www.giganews.com/why.html

[Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-03-2011 19:58]

• Bv202
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:58:
[...]

VPN en nog wat andere software.

Echt 1 seconde zoek werk.
http://www.giganews.com/why.html
Goh, als we even die pagina doorlopen:

"Speeds as Fast as Your Connection"
Geldt ook voor Supernews.

"Not All Usenet Is Created Equal"
Giganews en Supernews maken gebruik van hetzelfde netwerk en is hetzelfde bedrijf.

"Fast, Expert Support Whenever You Need It"
Misschien kunnen ze wat betere support bieden voor Giganews-klanten, maar zeg nu zelf... hoe vaak heb je de support van een USP nodig?

"We Give You More Than a Usenet Account"
Dit heb ik nu echt niet nodig. Misschien wel een mooi voordeel voor sommige klanten, maar dan nog krijg je dit enkel bij het duurste abbonement. Platinum kost ook $25.

"A Company You Can Trust"
Opnieuw: Supernews en Giganews zijn hetzelfde bedrijf.

Als we platinum (het abbo zonder die tools) met Supernews vergelijken, is echt het enige verschil dat beetje retentie. Supernews kost $10, Giganews $25.

[Voor 8% gewijzigd door Bv202 op 25-03-2011 20:47]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bv202 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:44:
[...]

Goh, als we even die pagina doorlopen:

"Speeds as Fast as Your Connection"
Geldt ook voor Supernews.

"Not All Usenet Is Created Equal"
Giganews en Supernews maken gebruik van hetzelfde netwerk en is hetzelfde bedrijf.

"Fast, Expert Support Whenever You Need It"
Misschien kunnen ze wat betere support bieden voor Giganews-klanten, maar zeg nu zelf... hoe vaak heb je de support van een USP nodig?

"We Give You More Than a Usenet Account"
Dit heb ik nu echt niet nodig. Misschien wel een mooi voordeel voor sommige klanten, maar dan nog krijg je dit enkel bij het duurste abbonement. Platinum kost ook $25.

"A Company You Can Trust"
Opnieuw: Supernews en Giganews is hetzelfde bedrijf.

Als we platinum (het abbo zonder die tools) met Supernews vergelijken, is echt het enige verschil dat beetje retentie. Supernews kost $10, Giganews $25.
Je vergeet exclusive tools:
Mimo Usenet Browser + Search
VyprVPN Personal VPN
Giganews Accelerator
En dat heb je niet bij supernews en ik weet dat het zelfde bedrijf is, ben net van giganews over naar supernews.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waar zijn die tools dan handig voor? Een browser en search hebben de meesten al als ze een usenetabo afsluiten, een VPN is vooral handig als je in India woont en porno wilt downloaden en een accelerator klinkt een beetje jaren '90.

/▌

• Bv202
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:48:
[...]

Mimo Usenet Browser + Search
VyprVPN Personal VPN
Giganews Accelerator
En dat heb je niet bij supernews en ik weet dat het zelfde bedrijf is, ben net van giganews over naar supernews.
Die eerste 2 tools krijg je enkel bij het Diamond-abbonement (ik vergeleek Supernews met het Platinum-abbonement). En die accelerator klinkt nu echt niet als iets wat veel klanten nodig hebben.

EDIT:
Ohja, het aantal connecties verschilt ook nog. Bij Supernews krijg je er 10 meer dan bij Platinum ( 8)7 ). Wil je er meer, dan moet je Diamond nemen. Maar 99% van de klanten maxed z'n verbinding toch met die 30 connections.

[Voor 17% gewijzigd door Bv202 op 25-03-2011 20:55]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bv202 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:52:
[...]

Die eerste 2 tools krijg je enkel bij het Diamond-abbonement (ik vergeleek Supernews met het Platinum-abbonement). En die accelerator klinkt nu echt niet als iets wat veel klanten nodig hebben.
Er zullen vast wel klanten zijn die het nodig hebben. VPN kan wel handig zijn bij sommige netwerken/providers, maar goed, dan kan je ook een blackvpn abbo nemen voor 5 euro per maand.

Connecties boeien mij weer niet echt, met 8 trek ik een 120 Mb lijn dicht.

[Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-03-2011 21:00]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bv202 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:44:
[...]

En Supernews is eigenlijk zelfs maar US$ 8,99: http://www.supernews.com/superspecial.html

Tja... Je betaalt dus eigenlijk voor de naam (voor sommige mensen toch belangrijk) en zo'n 150 dagen extra retentie. Verder zie ik er eigenlijk geen voordeel in.

• Wissertje
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:48:
[...]

Giganews Accelerator
Die tool is het laatst in 2007 geupdate. Volgens mij ondersteunen inmiddels zo goed als alle newsservers header compression?

• kromme
  • Laatst online: 00:00

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Weet iemand hoe het zit bij astraweb. Ik heb de kleberig deal genomen, betaald. maar geen server gegevens gekregen...

Keep it calm...en lek mig de zuk

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Username en wachtwoord moet je zelf bedenken.
server gegevens zijn gewoon te vinden als je inlogt met je username en wachtwoord (of op google, of in dit topic).

Waar kom je niet uit dan?

[Voor 12% gewijzigd door job op 27-03-2011 00:07]

• kromme

kromme

job schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:51:
Username en wachtwoord moet je zelf bedenken.
server gegevens zijn gewoon te vinden als je inlogt met je username en wachtwoord (of op google, of in dit topic).

Waar kom je niet uit dan?
als ik naar de pagine ga kan ik proberen in te loggen, maar hij herkent het niet. Zie ook nergens een optie van account aanmaken ozo

• Wissertje
kromme schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:50:
[...]

als ik naar de pagine ga kan ik proberen in te loggen, maar hij herkent het niet. Zie ook nergens een optie van account aanmaken ozo
Nadat je betaald had, kreeg je een venster waar je deze gegevens op kon invullen.

Je kan het best een ticket aanmaken met je probleem. http://helpdesk.astraweb.....php?_m=tickets&_a=submit

• prologic
  • Laatst online: 12-05 17:41
nevermind probleem is reeds weer verholpen

[Voor 79% gewijzigd door prologic op 28-03-2011 11:57]

• Tc-Chub
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07-05 11:08
Ik wil graag spots bekijken via spotnet, maar ik heb dan tijdelijk even geen nieuwsgroepen provider. Maar ik ga hem dan ook niet alleen voor het kijken van spots verlengen. Weet iemand die site waar je elk dag een nieuw wachtwoord voor hebt en dat je daarmee even kan kijken?

Alvast bedankt.

• Dacuuu
Tc-Chub schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:50:
Ik wil graag spots bekijken via spotnet, maar ik heb dan tijdelijk even geen nieuwsgroepen provider. Maar ik ga hem dan ook niet alleen voor het kijken van spots verlengen. Weet iemand die site waar je elk dag een nieuw wachtwoord voor hebt en dat je daarmee even kan kijken?

Alvast bedankt.
Je hebt http://www.just4today.net/, of je koopt een blockk account, oneindig geldig..en voor maar €2.50 :)

• Wissertje
Tc-Chub schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:50:

Alvast bedankt.
Modbreak:Niet de bedoeling online spotnet sites te linken.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 28-03-2011 22:49]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dacuuu schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:09:
[...]

Je hebt http://www.just4today.net/, of je koopt een blockk account, oneindig geldig..en voor maar €2.50 :)
Voor 2,50 heb je ook een maand onbeperkt downloaden via Lightning Usenet. Daar hoef je toch niet moeilijk voor te doen verder ook al gebruik je het weinig :)

/▌

• kromme

kromme

Wissertje schreef op maandag 28 maart 2011 @ 02:53:
[...]

Nadat je betaald had, kreeg je een venster waar je deze gegevens op kon invullen.

Je kan het best een ticket aanmaken met je probleem. http://helpdesk.astraweb.....php?_m=tickets&_a=submit
Ik had hun inderdaad al gemaild. Na 5 keer heen en weer te mailen hab ik eindelijk mijn gegegevens en kan ik....op nieuwsgroepen

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:34

immetjes

HIER is BERN-E

Dacuuu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:24:
[...]

Maar Astraweb logt dus wel want de header bevat X-Trace/ account verwijzing/ code gelinkt aan ip!!! Tenminste als ik dit mag geloven. Je kan dus beter bij een andere echt anonieme USP een block accountje nemen voor de spots/comments.

• Dacuuu
ruward schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Maar Astraweb logt dus wel want de header bevat X-Trace/ account verwijzing/ code gelinkt aan ip!!! Tenminste als ik dit mag geloven. Je kan dus beter bij een andere echt anonieme USP een block accountje nemen voor de spots/comments.
Klopt, maar dat maakt me niet uit, alleen de provider kan het dan koppelen naar een IP adres. Zo ziet niet elke gebruiker mijn ip als ik een comment zet. dat er een Xtrace bij zit maakt me niet uit.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Iemand anders ook problemen met Giganews? Merkte dat er problemen waren omdat Spotnet niet kon connecten. Daarna even via Newsbin Pro getest maar die heeft er ook geen zin in.

(ik connect via news-europe.giganews.com, via Ziggo)

-- Edit: en weer OK. Jammer dat Giganews geen status-pagina heeft.

[Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 31-03-2011 23:35]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bv202
LU is gestegen in prijs :(

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

jammer, maar € 3 is nog steeds een prima prijs.
Overigens heb ik vorige week nog net 100 dagen gekocht :P

• Wissertje
Wel raar bij lightning usenet is dat een 100Mbit account meer dan het dubbele kost van een 50 Mbit account.

• Bv202
Ik vind het vooral vreemd dat ze 100Mbit aanbieden terwijl het al maanden mogelijk is om 100Mbit te halen :p

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bv202 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:15:
Ik vind het vooral vreemd dat ze 100Mbit aanbieden terwijl het al maanden mogelijk is om 100Mbit te halen :p
Tja, dat zal dus aangepast gaan worden: Het 3 Euro account zal wel echt op 50mbit gecapped gaan worden. En het 6,50 euro abbo op 100mbit :)
Wissertje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:05:
Wel raar bij lightning usenet is dat een 100Mbit account meer dan het dubbele kost van een 50 Mbit account.
Inderdaad. Je kan beter 2 50mbit abbo's nemen als je dit zo leest ;)
Maargoed, in één klap is Supernews interessanter geworden voor de 100mbit+ abbo's dan Lightning Usenet :)

• jaaoie17
  • Laatst online: 13:00
Bv202 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:15:
Zou je dan ook met die 100Mbit account 200Mbit kunnen halen met dat trucje. Misschien dat iemand dat kan testen.

• Wissertje
Krijg zojuist de Supernews Special aanbieding op mijn oude geregistreerde emailadres. Blijkbaar wordt het nu toch wat meer onder de aandacht gebracht.
Dear **********,
It’s astounding where Usenet has come since we first started in 1995. We wouldn’t be where we are today if it weren’t for people like you. That’s why we’ve created the Supernews Super Special price to say ‘thank you’ when you come back to Supernews.
FOR A LIMITED TIME: If you come back today, you’ll pay just $9.99 per month instead of $11.99.
For $9.99 you will get the FULL Supernews service levels including:

Unlimited Access – we never limit your downloads!
Unlimited Speed – we never limit your speed, 1000 Mbps or greater!
800 days of binary retention – 99+% completion rate
256-bit SSL encryption – included free with your account
30 connections – more connections, more speed
24x7x365 Customer Support – Human response in under 15 minutes

Take advantage of the $9.99 Supernews Super Special and save $2 per month! This offer won’t last long, so signup today!
Come Back to Supernews and Save $2.00 Per Month
Thank you,
Supernews

• yannickie111
jaaoie17 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:37:
[...]

Zou je dan ook met die 100Mbit account 200Mbit kunnen halen met dat trucje. Misschien dat iemand dat kan testen.
Iedereen heeft thuis een 200Mbit-verbinding? :? Ben al blij met mijn 100Mbit...

en @ hierboven: supernews zal wel niet meer zo lang doorgaan met die actie dan, is ook wel vreemd natuurlijk, 2 dollar minder voor exact hetzelfde...

• Wissertje
Op diezelfde site staat al weet ik hoelang dat het een limited time is. Zal wel een marketing strategie zijn.

• 330d
yannickie111 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:41:
[...]

Iedereen heeft thuis een 200Mbit-verbinding? :? Ben al blij met mijn 100Mbit...

en @ hierboven: supernews zal wel niet meer zo lang doorgaan met die actie dan, is ook wel vreemd natuurlijk, 2 dollar minder voor exact hetzelfde...
Zijn toch mensen die 120Mbit lijn hebben thuis. Dus die kunnen zien of ze over die 100Mbit kunnen halen met die SSL trick.

En idd vreemd dat een 100Mbit duurder kost dan 2x 50. Spijt dat ik niet gelijk voor een jaar abo had afgenomen toen het nog 2,50 kostte :P Maar vooralsnog vind ik een vd beste prijs/kwalteit/snelheid server.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-04 18:07
330d schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:25:
[...]
Spijt dat ik niet gelijk voor een jaar abo had afgenomen toen het nog 2,50 kostte :P Maar vooralsnog vind ik een vd beste prijs/kwalteit/snelheid server.
Tja, ik heb het nu ruim 4 maanden en eigenlijk is dat hele Lightningusenet te mooi om waar te zijn, zeker met "het trucje".

Ik herinner me nog het Newscacher-debacle van een paar jaar geleden. Ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, en jawel, Newscacher ging failliet en een vriend van mij was bijna een jaar abonnementsgeld kwijt.

Verder is er nog steeds het risico dat newsservers helemaal verboden worden en dat ook de verbindingen naar buitenlandse Usenet-providers afgesloten worden door je eigen provider. Ook dan ben je je resterende abonnementsgeld kwijt.

Vandaar dat ik nu altijd maar 1 of hooguit 3 maandjes aftik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor 3 maandjes kost het nu 1,50 meer. Dat is nog steeds goedkoop :) Van mij mogen ze ook best een 25 mbit abo aanbieden voor 1,50 ;)

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Volkert schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:18:

[...]

Verder is er nog steeds het risico dat newsservers helemaal verboden worden en dat ook de verbindingen naar buitenlandse Usenet-providers afgesloten worden door je eigen provider.
Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannickie111
Wildfire schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:32:
[...]

Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk.
In de nabije toekomst inderdaad wel ja...
Maar zeg nooit nooit...

Ik heb zoals ik had beloofd, een mooi overzichtje gemaakt van verschillende USP's.

En een nieuw topic gemaakt: Newsservers met binaries [Deel 11]

Deze mag dus op slot:slotje met tong gifslotje met tong gif

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het lijkt me niet heel onwaarschijnlijk. Brein verlegt hun aandacht steeds een stukje en het aanpakken van newsservers kan best effectief zijn. Er blijven dan wel buitenlandse newsservers, maar dan heb je geen ideal enzo en paypal en creditcard betalingen houden toch veel mensen tegen.

Het heeft me echt jarenlang verbaasd dat ze alleen torrentsites aanpakten. Want hoe lang heeft FTD bestaan voor Brein iets begon te doen? FTD heeft het toch bijna 10 jaar volgehouden als een van de grootste websites waar zelfs een normaal bedrijf achter zat ipv dat ze schimmige constructies hadden via de Kaaiman eilanden of iets dergelijks.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-05 21:35

IEF

Why so serious?

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True