Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 115.971 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:07
Heb nu al bijna een maand een LightningUsenet accountje en ben meer dan tevreden.
2,50 voor onbeperkte snelheid (haal gemakkelijk 5/6Mb/s) en toch nog een jaartje retentie.

Meer dan tevreden voor die prijs dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 09:43

Nox

Noxiuz

Niet helemaal onbeperkt, 50mbit. Leuk alternatief voor Eweka (7,50) bijvoorbeeld. Maar ik heb geen idee van downtime, service etc.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
Oja inderdaad. Maar verder is het voor mij perfect. Download met 6MB/s voor 2.50 per maand, heb nog niet meegemaakt dat ze down waren dus ben wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 18:58

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

maart1985 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:10:
Mijn Eweka accountje is verlopen en op dit moment even geen bank reader bij de hand. Vandaar dat ik even wat binnen probeer te hengelen met XS-news via IPV6 icm SABNZB en Gogo6. Normaal is de download snelheid rond de 1.5 mb/sec, nu is dit maar 300kb/sec. Niets mis met mijn internet verbinding, daar ligt het niet aan.

Iemand anders ook lage download snelheden met XS-news icm IPV6?
Dan weet ik in ieder geval dat het gewoon aan XS-news ligt en niet aan mij etc! :Y)
:s)
Ik haal een stuk hogere snelheden dan dat (van xsnews, via ipv6).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Bernardo schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:30:
Heb altijd Eweka gebruikt, nu eens Astraweb aangemeld... je raad het nooit. "Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs."

Dat heb ik dan weer, had gedacht meteen te kunnen downloaden. Met een beetje pech dus wachten tot maandag (werkdag). Heb meteen voor 3 maanden unlimited gedaan. Dus ga nu niet nog even Eweka erbij doen voor een maandje.
Same here. Gister year subscription genomen. Kreeg ik ook die error en geen account gegevens. Meteen een support ticket aangemaakt via de site van bedrijf die de betaling faciliteerde. Niks gehoord. Dus net nog maar een mailtje naar news@astraweb.com gedaan. Beetje teleurgesteld dat ik nog geen antwoord heb.

Heb nu nog Xsnews icm Internet 60 van UPC, maar daar is de snelheid wel erg aan het verloederen de laatste tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door SveNRG op 25-10-2010 22:11 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Als je via het forum van Newsleecher klikt op de link van Newsdemon betaal je voor een abonnement wat normaal € 14,51 nu maar €7,20 zo lang je lid blijft.

Newsdemon is reseller van highwinds. Heeft iemand ervaringen met Newsdemon?

Hmm.. wel positief dat ze een live support hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 26-10-2010 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 10:14
Ik heb een hitnews.eu account van 18 per 3 maanden voor 50Mbit. Ik haal mijn snelheid wel maar ik zit met een ander probleem.

Als ik download dan zie ik in Grabit dat ik het hele bestand heb gedownload qua grootte en het downloaden duurt ook even lang als het zou moeten bij een bestand van die grootte.

Maar als ik het bestand wil uitpakken dan krijg ik de melding dat het bestand incompleet is en er bestanden missen. Dan download ik voor de tweede maal het zelfde bestand met het zelfde NZB bestand. Bijna altijd heb ik dan het zelfde probleem. Maar dan ontbreken er andere bestanden dan de eerste keer. En heb ik het bestand wel compleet!

Ik heb hierover contact gehad met hitnews, zij zeggen dat zij geen problemen kunnen vinden. Dus ben ik zelf maar verder gaan zoeken.

Ik heb Grabit al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Dit verhielp het probleem even maar niet voor lang. Bij het tweede bestand ging het al mis.

Is er iemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Voor de studenten/medewerkers van Hogeschool/Universiteit die een goedkope usenet service zoeken, op surfspot kan je vandaag (onedaytopper) een jaar abonnement usenet nemen voor 20 euro. Hieronder de specificaties. Ik heb verder geen ervaring met deze provider, heb net voor een half jaar betaald bij eweka, dus daar blijf ik nog even.

Kenmerken van Usenet Volledig 1 jaar abonnement

• 10 megabit/s downloadsnelheid
• 10 megabit/s uploadsnelheid
• 8 connecties
• Retentie 340 dagen
• Alle nieuwsgroepen beschikbaar.
• Geen datalimiet
• Anonieme uploads
• SSL-verbinding mogelijk
• Geen account sharing
• Inclusief ondersteuning per e-mail of telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:19
MadDonkey schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:51:
Is er iemand die dit probleem herkent?
Ik heb ook een Hitnews account en haal binnen via Grabit en ik heb wel meer dan bij Eweka dat ik moet repareren. Maar dat kan toeval zijn, want het gaat dan meestal over één bestand.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Linkje van surfnet aanbieding, alleen vandaag geldig
http://surfdiensten.m9.ma...ct4535817/2nYKmTuHWZgu8TB

10mbit is me wat te weinig aangezien ik een 120mbit verbindin heb, maar voor 20 euro ideaal voor mensen die niet veel downloaden.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-10-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SveNRG schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:10:
Same here. Gister year subscription genomen. Kreeg ik ook die error en geen account gegevens. Meteen een support ticket aangemaakt via de site van bedrijf die de betaling faciliteerde. Niks gehoord. Dus net nog maar een mailtje naar news@astraweb.com gedaan. Beetje teleurgesteld dat ik nog geen antwoord heb.
Je krijgt binnen 1 dag (ook in het weekeinde) antwoord als je even via astraweb's website een support ticket aanmaakt. Ik had het ook, maar als je eenmaal de accountnaam hebt blijft het werken, ook bij een nieuwe betaling. Zal wel door de ideal betalingen komen (neem aan dat je dat net als mij gebruikt hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380742

ik gebruik nu al bijna n half jaar eweka en bevalt me echt goed, goedkoop (naar mijn mening), snel en downtime heb ik nog niet meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:29:
[...]

Je krijgt binnen 1 dag (ook in het weekeinde) antwoord als je even via astraweb's website een support ticket aanmaakt. Ik had het ook, maar als je eenmaal de accountnaam hebt blijft het werken, ook bij een nieuwe betaling. Zal wel door de ideal betalingen komen (neem aan dat je dat net als mij gebruikt hebt).
Yep, iDeal betaling gedaan. Bedankt voor je reaktie, ik zal via deze derde manier nog maar eens contact zoeken met de jongens en meisjes bij astraweb. ;)

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik gebruik eigenlijk ook al zo lang ik me kan herrinneren Eweka......nog nooit problemen mee gehad.
Betaal gewoon iedere maand 7.50 dan zit je er ook niet te lang aan vast.

Ga echter wel overstappen van KPN ( IPB Extra ) naar UPC ( Fiber Power 60 ) en hoor/lees daar weer wisselende berichten over.....dus maar even afwachten.

Denk dat veel van de problemen ook wel terug te voeren zijn op bekabeling en PC configuratie......

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:55
Even een vraagje over lightning usenet,
Is het nou een abonnement of betaal je gewoon 2,50 voor eenmalig n maand?

En als het een abonnement is, wat is de opzegtermijn, daar kan ik namelijk niks over vinden in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dude...
# Geen opzegtermijn
http://www.lightningusenet.com/

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:55
Hmmm daar was ik dus al voorbij, zat al in die algemene voorwaarden te spitten (die heel goed politiek correct onduidelijk zijn gehouden) ;)

Zie nu op die voorpagina ook iets staan van pre-paid, dus mijn eerste vraag is ook beantwoord.....

Ben me nu wel stiekem in een hoekje aan het schamen....

[ Voor 13% gewijzigd door frankyboy707 op 26-10-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Werd net gebeld door I-telligent, of ik mijn snelheid behaal met 120mbit (zagen vanaf mn mailadres dat ik voormalig multikabel gebied woon). Wat een service :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De algmene voorwaarden zijn echter nog niet aangepast, zie http://www.lightningusenet.com/nl/av/

De vraag is dus zo gek nog niet, mij zullen ze nooit als klant krijgen, een bedrijf dat zijn voorwaarden niet goed op orde heeft is een absolute no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SveNRG schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Yep, iDeal betaling gedaan. Bedankt voor je reaktie, ik zal via deze derde manier nog maar eens contact zoeken met de jongens en meisjes bij astraweb. ;)
komt dan vast goed. Ik zat ook te balen, maar krijg nu elke maand een linkje en betaal en dan blijft het weren. En 800 dagen retentie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:14

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:57:
[...]

De algmene voorwaarden zijn echter nog niet aangepast, zie http://www.lightningusenet.com/nl/av/

De vraag is dus zo gek nog niet, mij zullen ze nooit als klant krijgen, een bedrijf dat zijn voorwaarden niet goed op orde heeft is een absolute no go.
En bedrijf of eigenaar is gevestigd in Hong Kong en niet in nederland geregistreerd maar als een ltd. waarom dat zo... hmmmm :?

[ Voor 7% gewijzigd door Sm0k3r op 26-10-2010 20:45 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:43
Hm ik kan mijn abonnement niet verlengen bij Lightningusenet. Na het inloggen is de website kapot :/

Edit: omstreeks 1720 deed alles het weer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Spixo op 27-10-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:23
Zijn er nog meer mensen waar LightningUsenet niet erg best loopt sinds een paar dagen?
Ik heb 2 accounts daar en haalde voorheen altijd 12.2 MB/s op me 120mbit van ziggo.
Nu kom ik op max 8 MB/s uit en het fluctueert ook veel meer.
Met speedtest haal ik wel me max nog van 120 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Tussen 8 en 11 haal ik ook niet de volle mep meer. Met 50mbit ging dat prima, nu is het 70-90 mbit. Boeiend, nog snel zat... :9 probeer anders een testaccount. Al eens SSL uit gezet of aan gezet? @home gebied schijnt nog wat last te hebben hiervan.

[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 29-10-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Laatst online: 13:24
Ja, hier ook last van een merkbare verlaging van de downloadsnelheid via LightningUsenet.
Voorheen altijd rond de 6MB/s, nu tussen de 3 en 4MB/s.

Heb ook een Ziggo 120mbit abbo. Speedtest geeft wel 120mbit aan, ook downloads via http gaan op volle snelheid.

€ 2,50 per maand voor 50mbit op prepaid basis lijkt toch te goed om waar te zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met astraweb heb ik soms ook wat schommelingen, kan dus erg goed aan het netwerk van ziggo liggen dat de laatste dagen weer wat minder stabiel is (althans bij mij thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

SveNRG schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:10:
[...]
Heb nu nog Xsnews icm Internet 60 van UPC, maar daar is de snelheid wel erg aan het verloederen de laatste tijd.
Ik heb daar anders geen last van.
Ik heb een 60 mbit/20 lijntjes xsnews account (leuke FTD deal voor 15 euro/3 mnd) waar ik met mijn 100Mbit glas gewoon volle bak haal (je kunt heel aardig zien dat de verbinding gecapped is). En wel prettig hoor 600+ dagen retentietijd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 29-10-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:17

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:32:
Met astraweb heb ik soms ook wat schommelingen, kan dus erg goed aan het netwerk van ziggo liggen dat de laatste dagen weer wat minder stabiel is (althans bij mij thuis).
Op Astraweb zie ik idd hetzelfde, maar met mijn Supernews account daarentegen trek ik de boel wel volledig dicht op mijn Ziggo 120mb verbinding.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Dus met lightning usenet meld je je aan, en je maakt 2,50€ over en je mag hun server gebruiken.

Maar kvind dit soort stukjes in de av altijd wel onduidelijk, het abonnement met name.

Uit Artikel 4: Abonnementen

"Het abonnement gaat in op de dag dat de Client door KongShare Ltd. in de gelegenheid gesteld wordt van de Dienst gebruik te maken."

en dan dit:

"De Client is bevoegd bij prijsverhogingen, anders dan de wettelijk toegestane prijsverhogingen [..], voordat de verhoging intreedt, het abonnement met ingang van de nieuwe periode, [..], schriftelijk op te zeggen."

Dus stel ik betaal prepaid voor een periode van 30 dagen, dan voordat ik toestemming heb om de server te gebruiken wordt de prijs verhoogd voor die periode en dan heb ik het recht op te zeggen. Maar staat niets bij dat je geld terugkrijgt als je opzegt. Mjah kleine kans dat dit gebeurt in nederland maar toch voel ik me bij dit soort sites ongemakkelijk.

Ik zoek namelijk een usp met snelheid tussen de 10-20Mbs, retentie 300+. Geen quota. (bijna)Volledige usenet aanbod. SSL mogelijk.
Lightning usenet lijkt me voor 2,50 p/m dan redelijk gezien ik maar een 22Mbs ziggo-abbo heb.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jayvol09 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:24:"De Client is bevoegd bij prijsverhogingen, anders dan de wettelijk toegestane prijsverhogingen [..], voordat de verhoging intreedt, het abonnement met ingang van de nieuwe periode, [..], schriftelijk op te zeggen."

Dus stel ik betaal prepaid voor een periode van 30 dagen, dan voordat ik toestemming heb om de server te gebruiken wordt de prijs verhoogd voor die periode en dan heb ik het recht op te zeggen. Maar staat niets bij dat je geld terugkrijgt als je opzegt.
Tja, je hebt het natuurlijk ook wel over het enorme bedrag van 2,50 euro.... 8)7 8)7
En verder: Ga er maar van uit dat je dan dus pas de volgende periode het nieuwere bedrag zal moeten gaan betalen. En anders, tja... het enorme bedrag van 2,50 euro kwijt...

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 29-10-2010 22:37 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
T ging om het principe niet om het bedrag. Mja t was indicatief bedoeld van is dit een beetje de beste keus voor mensen zonder een 120mbit killer verbinding (zo te zien de minderheid in deze topic).

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik haal eigenlijk zelden snelheden boven de 10 MB/sec met Supernews. Heb de threads al laten variëren van 20 tot 30, weinig tot geen effect. Ook met data van een paar dagen oud gaat het niet al te snel (Ziggo 120 Mbit). HTTP downloads komen, mits van een juiste server, wel met de goede snelheid binnen (12/13 MB/sec).

Meestal zit ik met downloaden op de 7,5 MB/sec. Toch beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Exorcist schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:53:
Ik haal eigenlijk zelden snelheden boven de 10 MB/sec met Supernews. Heb de threads al laten variëren van 20 tot 30, weinig tot geen effect. Ook met data van een paar dagen oud gaat het niet al te snel (Ziggo 120 Mbit). HTTP downloads komen, mits van een juiste server, wel met de goede snelheid binnen (12/13 MB/sec).

Meestal zit ik met downloaden op de 7,5 MB/sec. Toch beetje jammer.
Grappig dat het zo kan variëren. Je gebruikt toch wel news.eu.supernews.com als server?

Verder wel grappig: Astraweb heeft eindelijk de tekst aangepast op hun site naar: "Retention is still increasing beyond 800 days!", waar de retentie juist nu een ruime week stil staat op 799 dagen 8)7
Nou ja, nog steeds een nette retentie :)

[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 30-10-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die meter zie ik hier op 805 dagen staan. Vraag me alleen af waar het ophoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:45:
Ik kan met mijn programma's terugzoeken tot 850 dagen, dus er mogen nog wel 45 bij, meer is niet nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TFHfony schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:24:
[...]

Grappig dat het zo kan variëren. Je gebruikt toch wel news.eu.supernews.com als server?

Verder wel grappig: Astraweb heeft eindelijk de tekst aangepast op hun site naar: "Retention is still increasing beyond 800 days!", waar de retentie juist nu een ruime week stil staat op 799 dagen 8)7
Nou ja, nog steeds een nette retentie :)
Ja, EU ja. Maakt ook geen verschil overigens. Gisteren tikte het even de 10 MB/sec aan, maar vrij kortstondig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:45:
Als de newsservers gebrek aan harddiskruimte krijgen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Ik krijg bij Eweka een access denied to your node melding en kan niets downloaden. Waar ligt dat aan of hoe kan ik het oplossen? Heeft Eweka storing, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Draait als een dolle hier ... Misschien vergeten te betalen... :o

[ Voor 38% gewijzigd door Help!!!! op 31-10-2010 12:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

Exorcist schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:30:
[...]

Ja, EU ja. Maakt ook geen verschil overigens. Gisteren tikte het even de 10 MB/sec aan, maar vrij kortstondig.
mwoah ik zit altijd wel boven de 10 MB/s met Astraweb meestal schommelt ie rond de 12 MB/sec maar haal ook regelmatig bijna de Max van mijn snelheid met 14,80 MB/sec.

Ik ga wel via de EU SSL server en gebruik ik 8 draadjes.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier de laatste tijd astraweb strakke lijn van 10.30MB/s met nieuwe files. Er staat ook een bericht op hun site voor als je connectieproblemen hebt.
Errors connecting to Astraweb

If you're having problems connecting to our servers, please do the following and report back to us the results.

- ping us.news.astraweb.com and eu.news.astraweb.com and send us result
- traceroute us.news.astraweb.com and eu.news.astraweb.com and send us result
- check which antivirus or firewall you're using, and if there was a recent update that has started blocking connections. What happens if you disable the antivirus or firewall and try connecting again.
- try switching from port 119 to 8080 or 1818, or if using SSL, switch from 563 to 443 and let us know the result
- tell us which ISP you are with. Early reports indicate Road Runner and Comcast users are affected, but it might not be isolated to those ISPs only.

We appreciate your patience while investigate.
http://helpdesk.astraweb....ews&_a=viewnews&newsid=46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakker schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:45:
[...]

mwoah ik zit altijd wel boven de 10 MB/s met Astraweb meestal schommelt ie rond de 12 MB/sec maar haal ook regelmatig bijna de Max van mijn snelheid met 14,80 MB/sec.

Ik ga wel via de EU SSL server en gebruik ik 8 draadjes.
volgens mij had hij het over supernews en niet over astraweb. Met astraweb heb je weinig problemen, bestanden ouder dan 500 dagen gaan met 7MB/sec en nieuwere bestanden op volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 22:34

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb zelf geen aanmerkingen op LightningUsenet , heb voor 3 maanden betaald (7,50) en haal precies dezelfde snelheid als bij Eweka. Alleen de retentie is dan maar 365 dagen maar voor die prijs klaag ik niet.

Als Eweka nou eens kortingen ging geven als je voor meerdere maanden (kwartaal, half jaar, jaar) afnam...

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
wesley1980 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:08:
Zijn er nog meer mensen waar LightningUsenet niet erg best loopt sinds een paar dagen?
Ik heb 2 accounts daar en haalde voorheen altijd 12.2 MB/s op me 120mbit van ziggo.
Nu kom ik op max 8 MB/s uit en het fluctueert ook veel meer.
Met speedtest haal ik wel me max nog van 120 mbit.
Heb ook 120 Mbit van Ziggo, maar heb 3 LightningUsenet accounts. Normaal haal ik strak de 120Mbit, maar nu maar rond de 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Christiano007 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:48:
Ik heb zelf geen aanmerkingen op LightningUsenet , heb voor 3 maanden betaald (7,50) en haal precies dezelfde snelheid als bij Eweka. Alleen de retentie is dan maar 365 dagen maar voor die prijs klaag ik niet.

Als Eweka nou eens kortingen ging geven als je voor meerdere maanden (kwartaal, half jaar, jaar) afnam...
:) ik heb dezelfde ervaring!

Goede nieuws server voor heel weinig geld. Haal hier thuis bijna de volle 20 MB/s die mijn adsl lijntje aankan.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:51

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

cactusman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:06:
[...]

:) ik heb dezelfde ervaring!

Goede nieuws server voor heel weinig geld. Haal hier thuis bijna de volle 20 MB/s die mijn adsl lijntje aankan.
Dan heb je volgens mij de enige adsl lijn ter wereld die 20 MB/s aankan ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
jaaoie17 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:57:
[...]

Heb ook 120 Mbit van Ziggo, maar heb 3 LightningUsenet accounts. Normaal haal ik strak de 120Mbit, maar nu maar rond de 100Mbit.
Heb hier ook gemerkt dat ze soms last van capaciteits-problemen lijken te hebben. Hier kijgen m'n 22Mbit van Ziggo ook niet altijd volgetrokken, blijft rond de 1.25MB/s hangen. 8)7

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nerpissad schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:12:
[...]

Dan heb je volgens mij de enige adsl lijn ter wereld die 20 MB/s aankan ;)
Ik wilde het net zeggen, ik heb nog nooit een ADSL lijn de 20Mbit zien halen, de meeste zwerven tussen de 15 en 17 op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan prima. In m'n vorige huis woonde ik op 72 meter van de ADSL-centrale. Modem trainde in op 21Mbit en ik haalde met gemak de 20Mbit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

@Spikecity & Gunner: Hij doelt op het feit dar er 20MB = 20 MByte gezegd wordt ipv 20Mb = 20 Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:35
chucky666 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:16:

[astroweb $96 abo]

ah in het weekend iets langer, maar heb nu ook een jaar abbo voor dat geld. plus een refund van me maand abbo.
Geldt dat aanbod alleen voor bestaande klanten of ook voor nieuwe? Ik wil dit ook graag, maar vind het wel een beetje raar dat deze actie formeel allang is afgelopen maar kennelijk via een speciaal linkje toch nog mogelijk blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik een reactie krijg van Astraweb op het aangemaakte support-ticket n.a.v. mijn net betaalde jaar-abonnement dan kan ik je het antwoord geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 15-06 13:00
http://www.news.astraweb....everig-11.multicards.html

deze is er nog maar geen 96 wel goedkoper
gevonden

http://www.news.astraweb....her.cgi?t=h43vom3sb75ppj5

graag gedaan :)

[ Voor 31% gewijzigd door saharoen op 03-11-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hardware-lover schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:37:
Als ik een reactie krijg van Astraweb op het aangemaakte support-ticket n.a.v. mijn net betaalde jaar-abonnement dan kan ik je het antwoord geven.
Bedankt, ik weet het al. Zojuist een account aangemaakt via een andere link die ook blijkt te werken. Betaald via Paypal, en geen foutmeldingen. Ik ben helemaal blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

grun93 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:24:
[...]

Bedankt, ik weet het al. Zojuist een account aangemaakt via een andere link die ook blijkt te werken. Betaald via Paypal, en geen foutmeldingen. Ik ben helemaal blij. :)
Dat had ik ook kunnen doen maar een iDeal betaling leek me handiger op dat moment. Nog steeds geen reactie op mijn aangemaakte ticket. Echt supersnel zijn ze niet met reageren maar ik wacht rustig af.

Edit: reactie gehad en account is in orde gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2010 12:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 21:54

Ik kan dit bevestigen. En moeilijk over account-sharing doen ze niet echt (andere account is géén grote downloader). Maar voor 2,50 euro per maand 365 dagen retentie leveren, gewoon via SSL downjassen dan ben je wel goedkoop. En tot nu toe in mijn ogen ook goed. Jaren bij Eweka gezeten maar de snelheid viel gewoon zwaar terug bij UPC tijdens de piekuren (schuldvraag = reet roesten als consument), is wel 3x zo duur. Verder niet bedoeld als dis maar op een gegeven moment stap je gewoon over, kennelijk is de overhead op de AMS-IX héél groot en dat maakt stunters als LightningUsenet rendabel denk ik. Maar het loopt echt als een tiet zelfs in de piekuren dus ik kan voor dat schijntje LightningUsenet wel aanbevelen. (Had ik niet verwacht trouwens dacht dat zijn van die stunters maar tot nu toe heb ik niets te klagen loopt perfect, ze cappen op 50 Mbit -net als Eweka- denk ik maar ik heb maar 25 dus dat is ook geen factor van belang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:34:
Kan prima. In m'n vorige huis woonde ik op 72 meter van de ADSL-centrale. Modem trainde in op 21Mbit en ik haalde met gemak de 20Mbit.
Dan bof jij echt... ik heb heel veel ADSL lijntjes gezien, en de meeste trainde tussen 15 en 17, maar wel veel verder van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TFHfony schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:38:
@Spikecity & Gunner: Hij doelt op het feit dar er 20MB = 20 MByte gezegd wordt ipv 20Mb = 20 Mbit...
Dat had ik al meegenomen, maar heel veel ADSL2+ verbindingen halen het theoretische maximum van 20Mbit niet omdat ze te ver van van de DSLAM afzitten, maar ja volgens mij woont hij zowat in de centrale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Anoniem: 376876 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:44:
[...]

Dan bof jij echt... ik heb heel veel ADSL lijntjes gezien, en de meeste trainde tussen 15 en 17, maar wel veel verder van de centrale.
Ik woon 110 meter van de centrale met VDSL van xs4all. Heb abbo van 16 / 2 mbit. En trek met 20 Mbit binnen :) Superstrak! Meer waar voor mijn geld zelfs! Mij hoor je in ieder geval niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:24:
[...]

die foutmelding komt omdat je met ideal betaald, ik vind het maar apart dat ze dat niet even oplossen. Het is al een half jaar zo :|

niet dat ze het niet oplossen, maar je schrikt wel als je het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382367

Hoi,
Nadat ziggo de internet snelheid verhoogt had naar 120mbit en ik een payserver van eweka had (die tot max 50mbit ondersteunt) ben ik gaan zoeken naar een andere nieuwsserver. Ben uitgekomen bij Astraweb. Eerst had ik wat problemen omdat ik met ideal betaalt had maar toen zag ik de reacties op dit forum van snoeki en inmiddels is ook alles goed. Ik ben overgestapt omdat ik wil profiteren van de snelheid die ziggo aanbiedt. Nu zie ik hier op dit forum staan dat mensen spreken over een downloadsnelheid van 7 tot soms 13 mb/s. Mijne komt helaas met zowel met een payserver van eweka als astraweb niet boven de 5 mb/s uit.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb een netgear router ertussen die tot 300mbit ondersteunt. Maar heb de pc's gewoon via een netwerkkabel verbonden.

Bedankt alvast en met vriendelijke groet,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weet je zeker dat je al op 120Mbit aangesloten zit bij Ziggo? Heb je dit al getest met de speedtest van Ziggo?
Mogelijk kun je even je type router opgeven? Ook al zou deze bekabeld maar 100Mbit kunnen leveren dan nog hoort je News-snelheid op ± 12MB te liggen (100/8) bij Ziggo 120.
Astraweb kan (uit eigen ervaring) 120Mbit leveren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382367

hardware-lover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:32:
Weet je zeker dat je al op 120Mbit aangesloten zit bij Ziggo? Heb je dit al getest met de speedtest van Ziggo?
Mogelijk kun je even je type router opgeven? Ook al zou deze bekabeld maar 100Mbit kunnen leveren dan nog hoort je News-snelheid op ± 12MB te liggen (100/8) bij Ziggo 120.
Astraweb kan (uit eigen ervaring) 120Mbit leveren.
jah ik weet zeker dat ik de 120mbit verbinding heb, heb namelijk het duurste alles in 1 pakket van 66 euro. De speedtest laat inderdaad andere cijfers zien. Op 3 pc's getest en de down snelheid varrieert tussen de 20 (op laptop) en 45 mbit (op vaste Pc) de up snelheid tussen de 7,5 en 8,5 mbit. Die lijkt er dus wel op. De router is een wnr834b.

alvast bedankt,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:32:Ook al zou deze bekabeld maar 100Mbit kunnen leveren dan nog hoort je News-snelheid op ± 12MB te liggen (100/8) bij Ziggo 120.
100/8 gaat niet echt op, niet alle bitjes zijn namelijk pure data, dus je hebt wat overhead aan control bits en zo.
Op http zou je met 100Mbit hardware zo rond de 9,4Mb/s uit moeten uitkomen, met FTP hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 382367 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:23:
[...]

jah ik weet zeker dat ik de 120mbit verbinding heb, heb namelijk het duurste alles in 1 pakket van 66 euro. De speedtest laat inderdaad andere cijfers zien. Op 3 pc's getest en de down snelheid varrieert tussen de 20 (op laptop) en 45 mbit (op vaste Pc) de up snelheid tussen de 7,5 en 8,5 mbit. Die lijkt er dus wel op. De router is een wnr834b.

alvast bedankt,

Robin
Een PC rechtstreeks verbinden aan je modem en daarna opnieuw een speedtest uitvoeren (na eerst het modem opnieuw opgestart te hebben) zou de werkelijk aangeboden snelheid moeten laten zien. Als je dan nog steeds tot aan 50Mbit zou komen dan lijkt me een telefoontje naar de helpdesk de eerstvolgende stap om het e.e.a. bevestigd te krijgen. Het hebben van het duurste abonnement wil niet direct zeggen dat je ook 120Mbit hebt. Volgens mij is nog niet het hele Ziggo gebied omgezet naar 120Mbit.

Je router staat een bekabelde 100Mbit verbinding toe, daarmee zul je de maximale snelheid ook niet gaan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 08-11-2010 00:23 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op dit moment ben ik de algehele prestatie aan het vergelijken van mijn nieuwe Astraweb news-verbinding t.o.v. mijn NewsXS verbinding die nog één maand actief zal zijn.
NewsXS wint het v.w.b. prestatie (gemiddeld een hogere download) en bij het gebruik van Astraweb als enige server komt ook regelmatig de melding;

[20:12:06] Level: ERROR PROTOCOL=Download Engine, SERVER=astraweb_EU, MSG=DL_DI - Failed to retrieve Article from Server astraweb_EU

Ik gebruik maar 15 van de maximaal 20 toegestane verbindingen. Het lijkt erop dat de Astraweb servers achterlopen bij het beschikbaar hebben van de data. Ik heb handmatig voor de EU server gekozen middels eu.news.astraweb.com.

Voorlopige en nu nog tamelijk voorbarige conclusie;

Astraweb is erg voordelig via de link voor het jaarabonnement (69 euro bij jaarbetaling) maar legt het af in snelheid en actualiteit t.o.v. NewsXS (114 euro bij jaar betaling). Daartegenover is de retentie van +800 dagen wel erg goed te noemen bij Astraweb (NewsXS +300) maar hoe vaak ik daar gebruik van zal maken is maar de vraag.

Ziggo: 120Mbit
Testgrootte download; 23Gbit
NewsXs: 100-134Mbit
AstraW: 75-125Mbit
bij gebruik van Newsbin.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 07-11-2010 20:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Anoniem: 382367 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:23:
Jah ik weet zeker dat ik de 120mbit verbinding heb, heb namelijk het duurste alles in 1 pakket van 66 euro. De speedtest laat inderdaad andere cijfers zien.
Dat is dus geen garantie. De 120Mbit is nog niet in heel Nederland doorgevoerd. Je kan net zo goed in het gebied wonen waar het nog 50Mbit is..
https://www.ziggo.nl/producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

[ Voor 14% gewijzigd door job op 07-11-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:52:
[...]

Dat is dus geen garantie. De 120Mbit is nog niet in heel Nederland doorgevoerd. Je kan net zo goed in het gebied wonen waar het nog 50Mbit is..
https://www.ziggo.nl/producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
En er zeker van zijn dat alle UTP poorten tussen je modem en je PC 1Gbit ondersteunen, want uit een normaal 100Mbit netwerkkaartje, routertje of switchje ga je nooit 120Mbit trekken uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Volgens hun website zit de retentie nu op 415 dagen, blijkbaar toch ook stijgende. M'n huidige Hitnews abo loopt eind december af, ik ga Lightning dan ook maar eens een maandje proberen. Voor EUR 2,50 loop je geen risico en de kinderhand van m'n standaard Ziggo abo (5 Mbit) is al snel gevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
Brickman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:13:
[...]

Heb hier ook gemerkt dat ze soms last van capaciteits-problemen lijken te hebben. Hier kijgen m'n 22Mbit van Ziggo ook niet altijd volgetrokken, blijft rond de 1.25MB/s hangen. 8)7
Loopt LightningUsenet al weer beter bij jou. Haal nu nog maar 50mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Onlangs mijn abbo bij NewsXS weer verlengt, zat te twijfelen of ik niet zou downgraden naar 50Mbit maar uiteindelijk toch besloten weer voor de 120Mbit abbo te gaan. Over de provider ben ik nog altijd zeer tevreden, snelheden zijn prima en sinds ze over zijn op een retentie van 300+ dagen is dat natuurlijk alleen maar beter :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
jaaoie17 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:56:
[...]

Loopt LightningUsenet al weer beter bij jou. Haal nu nog maar 50mbit.
Gisteren lukte het overdag wel om 2.6MB/s te halen, maar 's avonds was het weer huilen met de pet op, ongeveer 1.3MB/s. Denk dat er 's avonds te veel mensen opzitten waardoor hun verbinding te klein is.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 22:43

Mark_640

In my memory

Op dit moment kan ik bij hitnews geen verbinding maken met ssl.hitnews.eu

Volgens de website van hitnews geen storingen, maar ik krijg toch echt een ' connection time-out '

Kan wel downloaden via usenetserver van m'n provider, maar die is gecapt op 250 KB/s... :(

Nog meer tweakers met hitnews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 12:17
ik heb onlangs mijn Ziggo abbo omgezet naar AIE. Altijd bij Eweka gezeten maar deze is gelimiteerd tot 50mbit. Bij een abbo van 120mbit heeft dit geen zin.

Zoektocht naar een andere payserver en uiteindelijk bij supernews.com uitgekomen (niet te verwarren met supernews.nl)

ik moet zeggen ik haal gemiddeld tussen de 14500-14900kb/s. :)

Ik ben tevree met Ziggo AIE icm Supernews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:44:
Ziggo: 120Mbit
Testgrootte download; 23Gbit
NewsXs: 100-134Mbit
AstraW: 75-125Mbit
bij gebruik van Newsbin.
Misschien lees ik het verkeerd, maar hoe kan je nu 125 of zelfs 134 mbit halen met een 120mbit verbinding?

Ik heb zelf ook 120mbit van ziggo en heb 20 connecties op news.astraweb.com en dan niet die vreemde melding die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ener103 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:10:
ik heb onlangs mijn Ziggo abbo omgezet naar AIE. Altijd bij Eweka gezeten maar deze is gelimiteerd tot 50mbit. Bij een abbo van 120mbit heeft dit geen zin.

Zoektocht naar een andere payserver en uiteindelijk bij supernews.com uitgekomen (niet te verwarren met supernews.nl)

ik moet zeggen ik haal gemiddeld tussen de 14500-14900kb/s. :)

Ik ben tevree met Ziggo AIE icm Supernews.com
Eweka is toch ook officieus 60mbit?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:10

Matis

Rubber Rocket

Officieus weet ik niet, officieel maar 50 mbit
Eweka biedt een snelheid van 50 Mbit/s per usenetaccount.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Matis schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:58:
Officieus weet ik niet, officieel maar 50 mbit

[...]
Mijn fout dan, dan was het eerder officieel 40mbit en officieus 50mbit.
:)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 12:03
Binnenkort verloopt m'n newsxs account en dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe provider. Newsxs bevalt opzich prima maar daarmee kan ik m'n account niet delen wat inmiddels een probleem is geworden. M'n eisen:

Account sharing
Downloaden via poort 80
Retentie van ongv 300 dagen

Daarmee vallen er veel af en op m'n shortlist staan usenet.pro, usene xtreme en lightning usenet (weet alleen niets over de poorten).

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Ik weet niet of het iemand al opgevallen is, maar voorheen werd bij Hitnews.eu op de hoofdpagina rechtsboven onder "De feiten" prominent "Account sharing" genoemd. Sindskort staat dit er niet meer.

Nu staat er onder menukeuze "Legal", keuze "Acceptable Use Policy" de volgende tekst:

"All Hitnews accounts are for personal use only and cannot be shared between several people or multiple ip address."

Houdt dit nu in dat account sharing niet meer is toegestaan bij Hitnews.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
3p0x schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:17:
Binnenkort verloopt m'n newsxs account en dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe provider. Newsxs bevalt opzich prima maar daarmee kan ik m'n account niet delen wat inmiddels een probleem is geworden. M'n eisen:

Account sharing
Downloaden via poort 80
Retentie van ongv 300 dagen

Daarmee vallen er veel af en op m'n shortlist staan usenet.pro, usene xtreme en lightning usenet (weet alleen niets over de poorten).

Wat is wijsheid?
Ik gebruik zelf lightningusenet.
400+ dagen retentie
tot 50mbit snelheid, 8 connecties
Volgens mij mag je gewoon je account sharen.
downloaden via ssl kan, poort 80 weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714 schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:31:
Houdt dit nu in dat account sharing niet meer is toegestaan bij Hitnews.eu?
jazeker, maar de vraag of het ook voor jou geldt omdat het een wijziging in de voorwaarden is is interessanter. Er is een mogelijkheid dat dit alleen voor nieuwe klanten opgaat immers.

Hier de oudere sites van hitnews en het stond er inderdaad op: http://web.archive.org/web/*/Hitnews.eu
Viper® schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:36:
Volgens mij mag je gewoon je account sharen.
ja, dat mag. Maar eweka is wellicht interessanter als je met 2 mensen het gaat gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-11-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ik heb ook lightningusenet maar volgens mij was er geen account sharing toegestaan. ssl via port 563 btw
Als ik alle 8 connecties gebruik gaat mn router wel down na onbepaalde tijd, waarschijnlijk een oud model die het verkeer niet aankan. Dus ik gebruik 4 connecties en trek ook 90+% van de tijd 90+% van mn bandbreedte vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het staat nergens specifiek dat het niet mag.
Met een account van LightningUsenet heeft u 30 dagen lang onbeperkte toegang voor € 2,50 euro op een van onze newsservers.
Je hebt dus gewoon een account met 30 dagen toegang. Of je die deelt met 8 man wordt niks over gezegd, dus toegestaan. (lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 12:03
Alleen poort 119 helaas (ff gemailt) maar wel super goedkoop, gaat hem wel worden denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 15:35
ik heb een ziggo AiO extra verbinding en een easyusenet 120 Mb usenet account maar kom niet hoger dan 8,45 MB .
Met speedtest kom ik toch makkelijk uit op 124 Mb, het zal me dus makkelijk moeten lukken om 10MB sec te halen via deze usenet pay server.
Easyusenet zegt dat bij hun alles oke is en het daar niet aan zal liggen.
Rara wat nu nog ? (SSL staat uit)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Easyusenet kan de verbinding niet aan, met astraweb haal ik gewoon de volle snelheid.

Je kan 2 dingen doen:

1) server van ziggo met retentie van een maand erbij nemen, dat geeft je 3 MB/sec extra en zit je bijna aan de 120 mbit

2) overstappen naar een provider die wel de snelheid waarmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383768

Ik begin me meer en meer te interesseren in nieuwsgroepen, maar er zijn een aantal dingen waar ik niet aan uit geraak, kan iemand mij even helpen?

Stel, ik 'koop' een abonnement bij zo'n payserver, met bv. 50 GB downloadruimte per maand. Kan ik dit abonnement als een 'apart' internetabo zien? Dus als ik nu telenet heb met 60 GB per maand, kan ik dan zo in totaal 110 GB downloaden of komt die 50 gb er gewoon bij op m'n Telenet abo? Ik heb hier al overal naar gezocht, maar nergens wordt dit uitgelegd. Waarschijnlijk omdat dit zo'n beginners-vraag is, mijn excuses daar dan voor :).
Hetzelfde over de downloadsnelheid. Stel dat zo'n payserver een downloadsnelheid claimt van 10 MB/s, maar met m'n huidig heb ik er bijvoorbeeld maar 5/s , kan ik dan maar aan 5 downloaden of toch aan 10?

Alvast bedankt,

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:17
Anoniem: 383768 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:16:
Ik begin me meer en meer te interesseren in nieuwsgroepen, maar er zijn een aantal dingen waar ik niet aan uit geraak, kan iemand mij even helpen?

Stel, ik 'koop' een abonnement bij zo'n payserver, met bv. 50 GB downloadruimte per maand. Kan ik dit abonnement als een 'apart' internetabo zien? Dus als ik nu telenet heb met 60 GB per maand, kan ik dan zo in totaal 110 GB downloaden of komt die 50 gb er gewoon bij op m'n Telenet abo? Ik heb hier al overal naar gezocht, maar nergens wordt dit uitgelegd. Waarschijnlijk omdat dit zo'n beginners-vraag is, mijn excuses daar dan voor :).
Hetzelfde over de downloadsnelheid. Stel dat zo'n payserver een downloadsnelheid claimt van 10 MB/s, maar met m'n huidig heb ik er bijvoorbeeld maar 5/s , kan ik dan maar aan 5 downloaden of toch aan 10?

Alvast bedankt,

Yannick
:9

Het downloaden gaat natuurlijk via je normale internet abbo.
Dus heb je daar een limiet van 60GB en je download alleen 50GB via newsgroepen dan heb je nog 10GB over.
Die 50GB komt natuurlijk niet bovenop je normale limiet van je provider :)

Hetzelfde natuurlijk voor de snelheid.

Alles loopt via je eigen internet abbo van je provider.
De limieten daarvan gelden ook voor de newsgroepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 16-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoyden schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:20:
[...]

:9

Het downloaden gaat natuurlijk via je normale internet abbo.
Dus heb je daar een limiet van 60GB en je download alleen 50GB via newsgroepen dan heb je nog 10GB over.
Die 50GB komt natuurlijk niet bovenop je normale limiet van je provider :)

Hetzelfde natuurlijk voor de snelheid.

Alles loopt via je eigen internet abbo van je provider.
De limieten daarvan gelden ook voor de newsgroepen.
Terwijl jij je antwoordt uitbreidde gaf ik hetzelfde antwoord ;)
En ook zijn tweede vraag maar even, want die is bijna gelijkluidend.
Als je een 10Mbit newsserver account neemt, en je internetaccount kan maar 5Mbit aan, dan haal je dus ook maximaal maar 5Mbit, mede omdat het over je gewone internetverbinding binnenkomt.

Maar gezien het feit dat hij een datalimiet heeft moet hij wel uit Belgie komen, want volgens mij is dat in Europa nog een van de landen waar providers geen fair use policy kennen.
Ergo, voor beide vragen geldt dus dat het abonnement met de laagste limiet je uiterlijke limiet bepaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 16-11-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237477

Potverdikkie net te laat deze thread gevonden op tweakers forum. Gisteren een stickie 11USD abbo genomen bij Astraweb. Echter na betaling via I-deal wordt je ge-redirect naar site m=die error geeft en aangeeft dat je contact moet opnemen via mail. Ergerlijk, want ik wilde ff snel iets downloaden via usenet.

Voorts viel me op dat de link in lightning-emailtje die berichtte over verlopen van account het niet deed. Is lightning nog in de lucht. Just curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 237477 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:05:
Gisteren een stickie 11USD abbo genomen bij Astraweb. Echter na betaling via I-deal wordt je ge-redirect naar site m=die error geeft en aangeeft dat je contact moet opnemen via mail. Ergerlijk, want ik wilde ff snel iets downloaden via usenet.
Ja, en dat probleem heb je niet als je met paypal betaalt, daar hebben we het hier kort geleden nog over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:16:
[...]

Ja, en dat probleem heb je niet als je met paypal betaalt, daar hebben we het hier kort geleden nog over gehad.
inderdaad, even een case aanmaken op die site van astraweb en morgenochtend heb je je gegevens. Idioot dat het nu al maanden kapot is trouwens. Maar bij een volgende betaling heb je geen problemen meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-11-2010 21:19 ]

• ionicdog
  • Laatst online: 31-01 15:46
gisteren overgestapt van eweka naar i-telligent ivm 120Mbit abo
was binnen 1,5 uur online, gelijk de vollebak 13a14 MB/s snelheid
werd ook gelijk opgebeld of alles naar wens werkte e.d.
Ik kijk het even aan betreft stabiliteit en retentie maar mag niet klagen, me happy :)

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

3p0x schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:30:
Alleen poort 119 helaas (ff gemailt) maar wel super goedkoop, gaat hem wel worden denk ik :P
gaat dit over lightningusenet, want dan het volgende:

Hartelijk dank voor uw betaling aan
LightningUsenet. Uw account is geactiveerd.

Log in met de volgende gegevens:

Server: news.lightningusenet.com
Port: 119

Het is mogelijk om gebruik te maken van SSL. Dit
doe je door 1 van onderstaande poort nummers in te
stellen:
563, 564, 600, 663 of 664

Jsunnyreports

Astraweb vraagje:

ik heb per ongeluk een tijd terug een abonnement zonder aanbieding afgesloten (per maand betalen). Nu wil ik een abonnement met korting afsluiten (scheelt meen ik 2 euro per maand).

Nu heb ik al eens contact gehad met astraweb en ze zeggen dat ik het gewoon opnieuw kan afsluiten en dan een mail kan sturen en dan storten ze het teveel betaalde bedrag terug. Maar dat geloof ik niet echt omdat ik wil betalen met ideal en volgens mij kunnen ze daar niet op terugstorten.

Nu lijkt het mij het beste als ik mijn huidige abonnement opzeg en gewoon daarna een nieuwe afsluit. Zit ik wellicht even een dag zonder, maar dat is niet erg.

Nu ben ik benieuwd of er een opzegtermijn bij astraweb is of kan ik gewoon stoppen met betalen en dan is het klaar?

Astraweb heeft geen opzegtermijn. Als je niet betaald is het over.

Je zou ze kunnen mailen om je account aan het einde van de maand te cancelen zodat je weer een nieuw abonnement kan afsluiten.

iDeal betalingen kunnen ze niet terugstorten. Heb je dit ook aangebracht toen je ze een mail stuurde? Wellicht dat hier een andere procedure voor is?

Btw: het verschil scheelt je bijna 3 euro per maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:59:
Astraweb vraagje:

ik heb per ongeluk een tijd terug een abonnement zonder aanbieding afgesloten (per maand betalen). Nu wil ik een abonnement met korting afsluiten (scheelt meen ik 2 euro per maand).

Nu heb ik al eens contact gehad met astraweb en ze zeggen dat ik het gewoon opnieuw kan afsluiten en dan een mail kan sturen en dan storten ze het teveel betaalde bedrag terug. Maar dat geloof ik niet echt omdat ik wil betalen met ideal en volgens mij kunnen ze daar niet op terugstorten.
Volgens mij hebben ze unlimited abo's van 15, 11 en 8 $$ per maand (die laatste alleen als je vooruit per jaar betaalt). Dus je hebt nu die van 15 $ en je wilt naar een van die andere? Kunnen ze niet gewoon het teveel verrekenen met je nieuwe abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ze konden het niet verrekenen.

Ik betaal december nog wel normaal en neem dan begin januari een nieuw jaarabonnement zodat ik 8 betaal. Dan heb ik gelijk voor heel 2011 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237477

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:19:
[...]

inderdaad, even een case aanmaken op die site van astraweb en morgenochtend heb je je gegevens. Idioot dat het nu al maanden kapot is trouwens. Maar bij een volgende betaling heb je geen problemen meer.
Klopt, alles is opgelost. Trekt me verbinding van 50 M/bit helemaal dicht. Heerluk!
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.