Op dit moment ben ik de algehele prestatie aan het vergelijken van mijn nieuwe Astraweb news-verbinding t.o.v. mijn NewsXS verbinding die nog één maand actief zal zijn.
NewsXS wint het v.w.b. prestatie (gemiddeld een hogere download) en bij het gebruik van Astraweb als enige server komt ook regelmatig de melding;
[20:12:06] Level: ERROR PROTOCOL=Download Engine, SERVER=astraweb_EU, MSG=DL_DI - Failed to retrieve Article from Server astraweb_EU
Ik gebruik maar 15 van de maximaal 20 toegestane verbindingen. Het lijkt erop dat de Astraweb servers achterlopen bij het beschikbaar hebben van de data. Ik heb handmatig voor de EU server gekozen middels eu.news.astraweb.com.
Voorlopige en nu nog tamelijk voorbarige conclusie;
Astraweb is erg voordelig via de link voor het jaarabonnement (69 euro bij jaarbetaling) maar legt het af in snelheid en actualiteit t.o.v. NewsXS (114 euro bij jaar betaling). Daartegenover is de retentie van +800 dagen wel erg goed te noemen bij Astraweb (NewsXS +300) maar hoe vaak ik daar gebruik van zal maken is maar de vraag.
Ziggo: 120Mbit
Testgrootte download; 23Gbit
NewsXs: 100-134Mbit
AstraW: 75-125Mbit
bij gebruik van Newsbin.
[
Voor 5% gewijzigd door
hardware-lover op 07-11-2010 20:48
]
Testing, one, two ...