Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 115.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Meer mensen last van spitsuur drukte op Hitnews? Vooral op Zondagen, maar ook wel soms aan begin avonden, merk ik een behoorlijke val in de snelheid. Vind ik met mijn huis-tuin-en-keuken verbinding (5 Mbit 4 connecties) toch wel opmerkelijk. Zit nu op zondag-middag al een paar uur tussen de 1 en 2,5 Mbit en dat maak ik dus vaker mee op spitsuren de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Hebben meer mensen last van incompletes met Eweka?
Eerder had ik nooit problemen met bestanden van meer dan een jaar oud, maar momenteel komt bijna alles incomplete binnen :(
Als dit zo blijft is dit mijn laatste maand bij eweka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Ossi
Nope, geen last van. Het enige waar ik last van heb is rond de piekuren een lagere snelheid omdat ze te weinig capaciteit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
Bij nog meer mensen SuperNew op dit moment kapot? Kan geen verbinding maken niet met news.supernews.com en ook niet met news.eu.supernews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Heb vanavond wat raar bij XSnews

Maak gebruik van 12 connections maar ineens krijg ik de melding 502 too many connections
Net gekeken op het xsnews forum en zij adviseren 2 connections minder te vullen. Heb er daarom 10 aan staan.
Alt.Binz opnieuw opgestart, het downloaden begint weer maar 1 min weer bij alle 10 de connections de 502 error. Doe niet aan account sharing

Ligt dit probleem aan XSnews of aan UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

Ossi schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:14:
Hebben meer mensen last van incompletes met Eweka?
Eerder had ik nooit problemen met bestanden van meer dan een jaar oud, maar momenteel komt bijna alles incomplete binnen :(
Als dit zo blijft is dit mijn laatste maand bij eweka!
Had ook veel repairs, ben er daarom ook weggegaan. Ook omdat ze slechts 50mbit bieden en geen duurder/sneller pakket bieden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Iemand ervaring met XS News? De Chelloo aanbieding klinkt op zich wel oké. (hier: http://www.chelloo.com/usenet.html).

Die van 6,95 wou ik dan pakken, want ik heb UPC 30Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 20:16
LightningUsenet heb ik nu bijna een maand. Ik ben zeer tevreden, ik haal de volle snelheid van mijn verbinding.

Er is echter één probleem: Op random momenten zegt die "Too many connections for this user" terwijl ik de maximale verbindingen van 8 heb ingesteld. Als ik wat minder doe dan krijg ik op ten duur het zelfde. Meer mensen met deze problemen? Het is deze week dat dit zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344732

ik heb een xsnews abbo lopen via mijn provider xmsnet , als het werkt dan zijn de snelheden goed heb eigenlijk nooit snelheidsdalingen zelfs niet in de piek uren. Maar als hij het niet doet dan duurt het echt dagen voordat het probleem is opgelost. Gelukkig heb ik dit in 2 jaar maar 2x meegemaakt dus valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Net 2x een mislukte betaling bij LightningUsenet gehad terwijl het wel 2x is afgeschreven. Hopen dat ik alsnog die 2 maanden krijg pfff

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zijn er meer mensen die niet kunnen verbinden met Lightning Usenet vanavond?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Twylight schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:22:
Iemand ervaring met XS News? De Chelloo aanbieding klinkt op zich wel oké. (hier: http://www.chelloo.com/usenet.html).

Die van 6,95 wou ik dan pakken, want ik heb UPC 30Mbit
Niet dat het een slechte deal is, maar als je via de banner onderin FTD van xsnews gaat heb je een 60Mbit/20 lijntjes FTD account voor 15 euro/kwartaal (5 euro/mnd), niet dat je die snelheid nu al nodig hebt, maar de prijs is ook verdere kwartalen gewoon 15 euro, dus als je ooit besluit naar Fiberpower60 te gaan zit je dan nog steeds goed ;)
Ok, je betaalt gelijk elke keer voor drie maanden, maar per saldo krijg je meer voor minder geld zo.

Ik gebruik ook het FTD xsnews account en ben er zeer tevreden over, bijna 600 dagen retentie en dag en nacht dezelfde snelheid over mijn 100Mbit glasvezeltje... (je ziet xsnews netjes op 60Mbit knijpen) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 22-11-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Anoniem: 376876 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:44:
[...]

Niet dat het een slechte deal is, maar als je via de banner onderin FTD van xsnews gaat heb je een 60Mbit/20 lijntjes FTD account voor 15 euro/kwartaal (5 euro/mnd), niet dat je die snelheid nu al nodig hebt, maar de prijs is ook verdere kwartalen gewoon 15 euro, dus als je ooit besluit naar Fiberpower60 te gaan zit je dan nog steeds goed ;)
Ok, je betaalt gelijk elke keer voor drie maanden, maar per saldo krijg je meer voor minder geld zo.

Ik gebruik ook het FTD xsnews account en ben er zeer tevreden over, bijna 600 dagen retentie en dag en nacht dezelfde snelheid over mijn 100Mbit glasvezeltje... (je ziet xsnews netjes op 60Mbit knijpen) ;)
Mooie aanbieding inderdaad! helaas heb ik OS X en geen FTD. Zou je misschien de link kunnen posten of sturen via DM?

XS News heeft dus geen last van incompleetheid etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 15:59
Hmm, melde ik eerder vandaag nog dat ik geen problemen had met Eweka.......( was natuurlijk de goden verzoeken.... )

Had vanavond maar een max download van tussen de 1500kb/s en 2000 kb/s en dat met een 60Mb abbo bij UPC....
Vervolgens eens besloten om een proefabbo te nemen bij NewsXS.
Ik heb gekozen voor Xtreme-XS 50Mbit met de eerste 14 dagen gratis

Het resultaat :
Een 50Mbit abbo bij NewsXS met een 60Mbit abbo bij UPC is een downloadsnelheid van ruim 60Mbit....
Hoe het kan weet ik niet, maar mij hoor je niet (meer) klagen......

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twylight schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:47:
[...]
Mooie aanbieding inderdaad! helaas heb ik OS X en geen FTD. Zou je misschien de link kunnen posten of sturen via DM?

XS News heeft dus geen last van incompleetheid etc?
Je hebt een DM :)
En incompleetheid is minimaal, bijna nooit downloads gehad die niet te repareren zijn met de standaard hoeveelheid pars (als het al nodig is) en de meest exotische binaries hebben ze ook nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 22-11-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eric H schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:19:
Hmm, melde ik eerder vandaag nog dat ik geen problemen had met Eweka.......( was natuurlijk de goden verzoeken.... )

Had vanavond maar een max download van tussen de 1500kb/s en 2000 kb/s en dat met een 60Mb abbo bij UPC....
Vervolgens eens besloten om een proefabbo te nemen bij NewsXS.
Ik heb gekozen voor Xtreme-XS 50Mbit met de eerste 14 dagen gratis

Het resultaat :
Een 50Mbit abbo bij NewsXS met een 60Mbit abbo bij UPC is een downloadsnelheid van ruim 60Mbit....
Hoe het kan weet ik niet, maar mij hoor je niet (meer) klagen......
Ik haal op de FTD 60Mbit deal bij xsnews op 100Mbit glasvezel ook bijna 8000Kb/sec wat dus boven de 7500Kb/sec zit die 60Mbit zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 20:16
BeQuietAndDrive schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:27:
Zijn er meer mensen die niet kunnen verbinden met Lightning Usenet vanavond?
Bij mij download die nu als een speer.
Die verbindingsproblemen zijn bij mij ook zeer zeldzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Na ruim 14 dagen Astraweb ervaring ben ik nog steeds niet echt 100% tevreden vergeleken met Newsxs.
De servers lijken minder snel up to date en ik krijg meer incomplete bestanden aangeboden die ik wel compleet kan maken als ik mijn aflopende Newsxs server actief maak. Dat lijkt dus Astraweb gerelateerd.
Daarnaast is de gemiddelde snelheid ook duidelijk lager, ik trek zelden de volledige Ziggo 120Mbit dicht terwijl dit via Newsxs meestal geen probleem was/is.
Retentie is natuurlijk uitstekend en de jaar_aanbieding is ook dik in orde maar ik ga er waarschijnlijk wel een goedkoop abonnementje naast nemen om de handel op full speed en compleet te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 23-11-2010 01:45 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Anoniem: 165469 schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:47:
Meer mensen last van spitsuur drukte op Hitnews? Vooral op Zondagen, maar ook wel soms aan begin avonden, merk ik een behoorlijke val in de snelheid. Vind ik met mijn huis-tuin-en-keuken verbinding (5 Mbit 4 connecties) toch wel opmerkelijk. Zit nu op zondag-middag al een paar uur tussen de 1 en 2,5 Mbit en dat maak ik dus vaker mee op spitsuren de laatste tijd.
Ja, ik ook met Hitnews. Paar weken terug kon ik nog normaal de volle 16 a 17Mbit downloaden, nu zit ik meer aan de 6 a 7Mbit. Merkte dit een week geleden op. Poorten nog steeds geforward, speedtest en normaal downloaden gaat verder prima.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

hardware-lover schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:30:
Na ruim 14 dagen Astraweb ervaring ben ik nog steeds niet echt 100% tevreden vergeleken met Newsxs.
De servers lijken minder snel up to date en ik krijg meer incomplete bestanden aangeboden die ik wel compleet kan maken als ik mijn aflopende Newsxs server actief maak. Dat lijkt dus Astraweb gerelateerd.
Daarnaast is de gemiddelde snelheid ook duidelijk lager, ik trek zelden de volledige Ziggo 120Mbit dicht terwijl dit via Newsxs meestal geen probleem was/is.
Retentie is natuurlijk uitstekend en de jaar_aanbieding is ook dik in orde maar ik ga er waarschijnlijk wel een goedkoop abonnementje naast nemen om de handel op full speed en compleet te krijgen.
Met news.astraweb.com trek ik al maanden mijn 120mbit volledig dicht, alles is up to date. Ik vermoed dat je de Europese servers hebt ingesteld, die lopen iets achter en ik hoor vaker dat er wat incomplets opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Welk download programma gebruiken jullie?
Gebruik nu al 3/4 maanden het programma Alt.Binz en het werkt naar behoren wanneer een bestand compleet is. Hij wordt dan mooi gelijk uitgepakt tijdens het downloaden

Nu zijn er opties om alle bestanden te verwijderen wanneer de download klaar is, heb dit al aangevinkt in Alt.Binz maar dit werkt om de 1 of andere reden niet. Nu las ik dat Alt.Binz automatisch de PAR2 bestanden kan downloaden wanneer een bestand moet worden gerepareerd, klopt dit ?

Dit zou ideaal zijn als ik weet wanneer ik de volgende dag naar de computer ga dat alles compleet binnen is en de .rar/.par2 bestanden verwijderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
Met Alt.Binz kan dat inderdaad. Check anders even je instellingen: http://www.altbinz.net/wiki/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:18:
[...]

Met news.astraweb.com trek ik al maanden mijn 120mbit volledig dicht, alles is up to date. Ik vermoed dat je de Europese servers hebt ingesteld, die lopen iets achter en ik hoor vaker dat er wat incomplets opzitten.
Klopt inderdaad, er wordt ook door Astraweb geadviseerd om vanuit de EU de EU server te gebruiken maar ik ga het natuurlijk gewoon uittesten met het andere server-adres.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Mocht je als adres news.astraweb.com gebruiken en als voorbeeld als DNS server DNS Advantage gebruiken, wordt je vrolijk doorgelinkt naar de US server. Gebruik je OpenDNS of die van je provider dan wordt je wel doorgelinkt naar de EU server. Misschien is dit je probleem?

De laatste tijd kan ik een liniaal leggen als ik aan het downloaden ben. Trek de volle 100Mbit. Posten die van de US server komen( ook al wordt er gezegd dat dit enkel voor de incomplete bestanden) blijft langzamer gaan. Maarja zo vaak download ik geen ouder materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:35:
Welk download programma gebruiken jullie?
newsleecher al jaar en dag, vooral vanwege supersearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:35:
idem, en ook vanwege het automatisch uitpakken, parren en deleten van de overtollige meuk. Ze zouden wel van Newsleecher een uitgekleede GUI versie kunnen maken, 80% van de menu's heb ik volgens mij nog nooit aangeraakt en sommige nieuwe gebruikers vinden niet alles even snel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126285

Ervaren meerdere mensen een hoge incompleetheid met zowel Astraweb als Eweka? Ik heb net een account bij Astraweb afgesloten omdat Eweka maar tot max. 50Mbit (of 100 met SSL aan) gaat. Deze heb ik nog een maand, dus kan mooi beide uittesten.

Maar met beide is 30-40% van de bestanden incompleet. het rare is als ik eweka SSL op prio2 zet hij bij incomplete bestanden niet aan de gang gaat.

ik gebruik btw newsleecher v4 b23. Supersearch geeft aan dat de bestanden compleet zijn. Ik haal dus geen incomplete lijst binnen.. De bestanden die ik binnen haal zitten ruim binnen de retentiegrens van beide USP.

iemand dezelfde ervaringen? of heeft newsleecher hem niet helemaal lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:35:
[...]

Werkt de supersearch beter als FTD ?
Vind de combi FTD en Alt.Binz ook super. De meeste bestanden worden toch automatisch uitgepakt alleen af en toe gezeur met het automatisch downloaden van par2 en repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:17

job

supersearch is compleet iets anders dan ftd. supersearch is een vervanging van nzb sites als nzbindex;
Je moet zelf nog steeds zoeken. Ik gebruik supersearch dan ook in combinatie met ftd/spotnet.

Voordeel ten opzicht van een losse site, is dat je binnen het programma newsleecher blijft en met nzb's niets van doen hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 23-11-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en in supersearch kan je mp3tjes downloaden zoals in napster, dat doe mijn vrouw. Gewoon artiest, nummer of cd en klaar.

volgens mij kan je het ook het beste met napster of kazaa vergelijken (als je die programma's kent)

dus de functionaliteit van binsearch waar je bijv. spots van ftd kan vinden met meer erbij

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-11-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik snap echt niet waarom mensen nog FTD gebruiken, dat is i.m.o. echt een enorm verouderd concept en bovendien zijn de mensen die daar zitten allemaal maar een beetje vaag.

Met hun "deze neem ik even mee", en 100 miljoen miljard minpunten, of hoe het ook heet daar, als je een comment plaatst die niet in de smaak valt.

Het enige waar het misschién nog handig voor is is voor Nederlandstalige DVD downloads. Voor overige bestanden zijn er veel betere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Anoniem: 126285 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:27:
Ervaren meerdere mensen een hoge incompleetheid met zowel Astraweb als Eweka? Ik heb net een account bij Astraweb afgesloten omdat Eweka maar tot max. 50Mbit (of 100 met SSL aan) gaat. Deze heb ik nog een maand, dus kan mooi beide uittesten
Ikzelf heb zelden incomplete bestanden met Astraweb. Misschien zit er een programma op de achtergrond te vervelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126285

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:10:
[...]

Ikzelf heb zelden incomplete bestanden met Astraweb. Misschien zit er een programma op de achtergrond te vervelen?
hmmmm... raar... niet dat ik weet? zo'n beetje alles wat ik binnenhaal is corrupt en ik kom pars te kort... heel vreemd. Ik zal een controleren of ik een boosdoender kan vinden.

[edit 23-11-2010 21:54]
Heeel vreemd, artikels die ik de ene keer volledig binnenhaal zijn de andere keer incompleet. en vice versa... aaaaaaaah! newsleecher v4 b23. iemand gelijke ervaringen?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 126285 op 23-11-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:48:
Mocht je als adres news.astraweb.com gebruiken en als voorbeeld als DNS server DNS Advantage gebruiken, wordt je vrolijk doorgelinkt naar de US server. Gebruik je OpenDNS of die van je provider dan wordt je wel doorgelinkt naar de EU server. Misschien is dit je probleem?

De laatste tijd kan ik een liniaal leggen als ik aan het downloaden ben. Trek de volle 100Mbit. Posten die van de US server komen( ook al wordt er gezegd dat dit enkel voor de incomplete bestanden) blijft langzamer gaan. Maarja zo vaak download ik geen ouder materiaal.
Oké, de Astraweb US server gaat op dit moment als dikke str... door een rietje en komt nu niet hoger dan zo'n 30Mbit terwijl het via EU met zo'n 100Mbit gaat op hetzelfde moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nice, LightningUsenet heeft gewoon 410 dagen voor 30 euro vanaf vandaag. Jammer dat ik net heb afgesloten :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:48
Royz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:55:
Nice, LightningUsenet heeft gewoon 410 dagen voor 30 euro vanaf vandaag. Jammer dat ik net heb afgesloten :)
gisteravond afgesloten, maar dan 7,50 voor 100 dagen (ipvc 3 maand bij oude systeem) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoadKill21 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:03:
[...]

Ja, ik ook met Hitnews. Paar weken terug kon ik nog normaal de volle 16 a 17Mbit downloaden, nu zit ik meer aan de 6 a 7Mbit. Merkte dit een week geleden op. Poorten nog steeds geforward, speedtest en normaal downloaden gaat verder prima.
Wat mij opvalt is dat het nu ook al buiten de spitsuren het geval is. Op woensdagochtend tussen 10 en 12 hr. verwacht je niet bepaald spitsdrukte en toch haal ik al heel de ochtend maar zo'n 2,5 - 3,5 Mbit (waar 5,3 normaal gehaald werd).

Snap ook niet hoe dat dan werkt. Jij haalt met je 17 Mbit verbinding slechts 6 a 7 Mbit. Maar dan zou je zeggen dat ik met m'n maximale 5,3 Mbit toch nog de volle snelheid zou moeten kunnen halen. Maar ook bij mij gaat er dan 50% vanaf, alsof de achteruitgang toch eerlijk verdeeld dient te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Twylight schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:24:
Ik snap echt niet waarom mensen nog FTD gebruiken, dat is i.m.o. echt een enorm verouderd concept en bovendien zijn de mensen die daar zitten allemaal maar een beetje vaag.

Met hun "deze neem ik even mee", en 100 miljoen miljard minpunten, of hoe het ook heet daar, als je een comment plaatst die niet in de smaak valt.

Het enige waar het misschién nog handig voor is is voor Nederlandstalige DVD downloads. Voor overige bestanden zijn er veel betere manieren.
Wat is een betere manier ? Zie niet wat er echt verouderd is ?

Je kan best uitgebreid zoeken, vaak staat er per film welke kwaliteit, subs enz.
Dat zie ik niet bij nzbindex alleen mijn alt.binz repareert nu niet automatisch meer.

Is er een programma die automatisch de par2 bestanden download wanneer het nodig is en deze ook achteraf verwijderd ? Dat zou ideaal zijn omdat je dan niks meer hoeft te doen en de film echt klaar is na de download. Nu moet ik vaak bij alt.binz nog alles repareren en dan weer uitpakken.

Wat is het verschil tussen de verschillende servers zoals XSnews of Eweka ?
Het verschil is toch de retentie, de prijs en de snelheid ? Lees hierboven dat hetzelfde bestand via Eweka niet compleet wordt gedownload maar via XSnews wel, klopt dit ?

[ Voor 10% gewijzigd door Wackmack op 24-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:24:
[...]

Wat is een betere manier ? Zie niet wat er echt verouderd is ?

Je kan best uitgebreid zoeken, vaak staat er per film welke kwaliteit, subs enz.
Dat zie ik niet bij nzbindex.
Ten eerste is hele "spotten" verouderd. Tegenwoordig zijn er genoeg goede websites die automatisch bepaalde groepen indexeren en de goede releases er tussen uit vissen. Daar heb je dus geen extra programma op je computer voor nodig, die ook nog eens afhankelijk is van menselijke input.

Ik noem bijvoorbeeld een NZBs.org, deze zoekt specifieke groepen af op zoek naar releases die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Hij zoekt ook nog eens automatisch de IMDb info op, en plaatst er een cover bij.
Met het gebruik van zulke websites kan je uitgebreide RSS filters instellen om automatisch te downloaden, of programma's als CouchPotato & Sickbeard gebruiken om het helemaal makkelijk te maken.

FTD noch NZBs.org vallen te vergelijken met NZBindex.nl omdat dat enkel een database is die het gehele usenet indexeert.

Op bovengenoemde site is er ook een functie "NZB Cart". Door bestanden te selecteren komen ze in je cart te staan zodra een bestand gedownload is verdwijnt hij weer. Dit kan handig zijn als je een programma als SABnzbd de RSS feed van je cart in de gaten laat houden. Op die manier kan je dus overal vandaan bestanden aan je queue toevoegen zonder specifiek achter je eigen computer te zitten.

Naast NZBs.org bestaan er ook nog andere websites, waaronder NZB.su die ongeveer het zelfde concept hebben.

NZBs.orgNZB.su
Is er een programma die automatisch de par2 bestanden download wanneer het nodig is en deze ook achteraf verwijderd ? Dat zou ideaal zijn omdat je dan niks meer hoeft te doen en de film echt klaar is na de download. Nu moet ik vaak bij alt.binz nog alles repareren en dan weer uitpakken.
Ik snap niet helemaal wat je probleem nou precies is, maar heb je al eens gekeken naar SABnzbd? Dat is een programma geschreven in Python, en dus platform onafhankelijk. Er wordt zeer actief aan gewerkt, en ik durf te zeggen dat dat op dit moment de koploper is wat betreft NZB applicaties.

Als je een NZB bestand download dan slaat hij in eerste instantie de .par2 bestanden over met downloaden, zodra de download klaar is gaat het kijken of het compleet is en zo niet download hij alsnog de benodigde .par2 bestanden.

Bij instellingen kan je er voor kiezen om na een download alle bestanden op te ruimen, dit houdt in .rar en .par2 bestanden, maar er is ook een clean-up list voor overige bestanden waar je geen interesse in hebt. Dit kan je zelf invullen.

Bij mij staat er in die lijst o.a. .nfo, .jpeg, etc. Als je dus een film download dan is na het downloaden dus je film ook echt klaar en heb je geen overbodige bestanden meer op je schijf. Waar je dus naar opzoek bent als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja precies, je hebt het goed samen gevat. Nu heb ik de laatste tijd veel grote bluerays film gedownload en dan telkens moest alt.binz repareren wat niet gebeurde.

Het probleem was bij Alt.Binz dat de instellingen goed stonden maar het programma niet naar behoren werkte. Er werd niet automatisch uitgepakt en de .rar bestanden werden niet verwijderd, gelukkig is dat nu niet het geval, alles werkt weer naar behoren.

Heb jou sites bekeken maar vind FTD toch fijner. Wat ik zo relax vind aan FTD is dat je nieuwe films tegen komt die ik helemaal niet ken. Iedere dag kijk ik wel nieuwe HD films en zijn en op deze manier zie ik veel films die ik normaal niet zo snel zal zien. Verder vind ik het fijn als ik bijvoorbeeld Salt in toets dat je heel overzichtelijk ziet in welke kwaliteit je de films kan zien zoals xdiv, dvd en HD

Voor het download heb ik een 60mbit verbinding van UPC wat lekker snel gaat.
Meestal rond de 7000/7200 kb/s maar nu gaat het downloaden veel sneller dan het decoding in Alt.Binz

Dit zijn mijn specs

AMD X2 6000 Dualcore
4 GB Werkgeheugen
2 x Hitachi Deskstar 7K25GB

De pc is ruim 4 jaar oud, heeft het nog nut om iets up te graden zodat het uitpakken sneller gaat ?

[ Voor 18% gewijzigd door Wackmack op 24-11-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt er toch aan vanuit welke invalshoek je FTD bekijkt. Ik ben nauwelijks op de hoogte van welke films, CD's, programma's, etc. er uitkomen. FTD is een fantastische grabbelton waar je lekker in kan neuzen. Inclusief commentaar waaruit je toch ook kan destilleren of iets echt de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, FTD is van origine natuurlijk een beetje de founding father van de "usenet for dummies" NZB apps, en heeft vooral een hoog gebruikersgemak voor de "gewone" man om het zo maar te zeggen. Bovendien ook de enige club die zijn tanden durft te zetten in Brein.

Er zijn inmiddels zoals Twylight hier overzichtelijk laat zien vele alternatieven te krijgen, dus voor elk niveau wat wils.

De een is fan van FTD, de volgende van Supersearch/Newsleecher, de volgende gaat gewoon in Grabit door de newsgroepen heen, kortom er zijn zoals altijd vele wegen naar Rome, en ieder kiest het pad wat voor hem/haar het lekkerste loopt lijkt het.

Ik gebruik meestal FTD, gevolgd door nzbindex.com en soms zelfs gewoon even raw door de newsgroepen heen in Grabit.

Ik zal zeker Twylights alternatieven eens bekijken, want je ben nooit te oud om nieuwe dingen te leren kennen die mogelijk nog lekkerder werken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-11-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:34:
Heb jou sites bekeken maar vind FTD toch fijner. Wat ik zo relax vind aan FTD is dat je nieuwe films tegen komt die ik helemaal niet ken. Iedere dag kijk ik wel nieuwe HD films en zijn en op deze manier zie ik veel films die ik normaal niet zo snel zal zien. Verder vind ik het fijn als ik bijvoorbeeld Salt in toets dat je heel overzichtelijk ziet in welke kwaliteit je de films kan zien zoals xdiv, dvd en HD
De websites die ik in mijn post noemde hebben uiteraard ook deze functies, ik liet alleen even een screenshot zien van een zoekactie naar films met een kwaliteit van 720p en uit het jaar 2010.

Als ik Salt invoer krijg ik daar een overzicht van te zien, en als ik gewoon op de index kijk, of naar de subcategorie films zie je alle nieuwe films. Wat ik vaak doe is sorteren op meest gedownload van de afgelopen tijd, zo zie je direct welke films populair zijn en kan je dus ook nieuwe films vinden waar je nog nooit van gehoord hebt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0W3K3PVz6jaYzS7FbI3l7DPj/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3ud8mH3duWyVdDrndqd3Yrd/full.png

Links zie je een overzicht van de verschillende uitgaven van "Salt" en rechts een lijst gesorteerd op meest gedownloadde films met kwaliteit 720p van de afgelopen 100 dagen.

Het enige wat je i.m.o. als argument kan gebruiken voor FTD is dat het een "community" is, mensen reageren op posts die andere mensen maken. Als dat is waar je naar op zoek bent dan is FTD inderdaad een goede oplossing, maar daar ben ik persoonlijk niet naar op zoek. Ik wil gewoon de nieuwste films downloaden en ik hoef daar geen gezellig praatje over te maken met andere mensen. Ook is FTD een handige plek om Nederlandstalige DVD's te vinden.

Naast die twee argumenten is er eigenlijk niks wat FTD heeft wat ergens anders niet beter is uitgewerkt.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is: Wees niet bang om nieuwe dingen uit te proberen, en van de bekende weg af te wijken. Misschien is het wel een verademing voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even over de snelheid van Hitnews waar ik het een paar berichten hierboven over had. Zelfs op woensdagochtend lag de snelheid dus op 50% van normaal. Wat me nu echter zojuist is opgevallen is dat dit puur en alleen ging om een bestand van 250 dagen oud. Daar tussendoor haalde ik een recent bestand binnen en die ging wel op volle snelheid (waarna ik met het 250 dagen bestand weer verder ging en jawel, weer op halve snelheid). Is dit een normale tendens wellicht, dat oude bestanden een lagere snelheid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twylight schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:12:
Naast die twee argumenten is er eigenlijk niks wat FTD heeft wat ergens anders niet beter is uitgewerkt.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is: Wees niet bang om nieuwe dingen uit te proberen, en van de bekende weg af te wijken. Misschien is het wel een verademing voor je ;)
FTD schijnt ook bezig te zijn met een webbased versie van hun indexing service, en voor de rest kan ik me prima vinden in jouw laatste opmerking... als je het niet probeert weet je het ook niet.
Maar eerlijk is braaf, er zijn nu eenmaal ook gebruikers die zoiets hebben van "wat de boer niet kent dat eet ie niet", en alles wat werkt moet je vooral niet veranderen ;)

Het enige voordeel lijkt inderdaad dat je nog eens om een repost van een beschadigde spot kan vragen, of aanvulling op een serie die je nog mist.... maar ja, met inmiddels 600 dagen retentie bij mijn payserver (xsnews) zijn reposts alleen nodig voor gratis usenet gebruikers zoals bijv xs4all waar de retentie op a.b.boneless nog geen 14 dagen haalt vanwege de hoge doorloopsnelheid daar.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-11-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Anoniem: 165469 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:32:
Nog even over de snelheid van Hitnews waar ik het een paar berichten hierboven over had. Zelfs op woensdagochtend lag de snelheid dus op 50% van normaal. Wat me nu echter zojuist is opgevallen is dat dit puur en alleen ging om een bestand van 250 dagen oud. Daar tussendoor haalde ik een recent bestand binnen en die ging wel op volle snelheid (waarna ik met het 250 dagen bestand weer verder ging en jawel, weer op halve snelheid). Is dit een normale tendens wellicht, dat oude bestanden een lagere snelheid hebben?
Ja, moderne systemen hebben zgn. "tiered storage": veel gevraagde data staat in cache (of op SSD of Fiber Channel schijven) en is dus snel benaderbaar, minder aangevraagde data duurt relatief langer omdat dat op goedkopere schijven (SATA) wordt weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:48:
FTD schijnt ook bezig te zijn met een webbased versie van hun indexing service
Die is er al een tijd, http://www.ftd.nu/betalicious/

Wel in beta versie, ze hebben hem net opengesteld voor nieuwe beta testers, dus als je vriend van FTD bent (= een voorwaarde) dan kan je meetesten. Werkt 10 keer fijner moet ik zeggen.

FTD is fantasisch voor Nederlands ondertitelde films en Nederlands materiaal, voor mij een welkome aanvulling op de andere bronnen die ik gebruik. Heerlijk toch al die keuze?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-11-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:00:
[...]

Die is er al een tijd, http://www.ftd.nu/betalicious/

Wel in beta versie, ze hebben hem net opengesteld voor nieuwe beta testers, dus als je vriend van FTD bent (= een voorwaarde) dan kan je meetesten. Werkt 10 keer fijner moet ik zeggen.
Als gezegd zal men in de webbased versie uiteraard de laatste nieuwe foefjes inbouwen, want de windows client wordt niet meer geupdate. Dat men bij het ontwikkelen van de webbased versie uiteraard ook naar de concurrenten kijkt lijkt me niet meer dan logisch, dus kan het best wel eens veel mooier worden :)
Ik heb eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om er eens mee te spelen.

• Wackmack
Wat ik niet snap.

Wanneer ik een dvd download van 4gb gaat het downloaden en uitpakken tegelijk.
Wanneer ik een blueray download van 44gb gaat het downloaden veel sneller dan het uitpakken, hoe komt dit ?

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:48
Versteegrob schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:57:
Wat ik niet snap.

Wanneer ik een blueray download van 44gb gaat het downloaden veel sneller dan het uitpakken, hoe komt dit ?
dus over het uitpakken van 44 gb doet je pc langer dan over het downloaden van 44 GB ? zou ik eens een tragere usenetabonnement nemen ;) (of een snellere processor erin proppen)

Iets serieuzer antwoord : "mogelijk" dat er nog veel hersteld moest worden aan de 44 gb download, par-herstelbestanden extra downloaden etc ....

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Ted038 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:07:
[...]

dus over het uitpakken van 44 gb doet je pc langer dan over het downloaden van 44 GB ? zou ik eens een tragere usenetabonnement nemen ;) (of een snellere processor erin proppen)

Iets serieuzer antwoord : "mogelijk" dat er nog veel hersteld moest worden aan de 44 gb download, par-herstelbestanden extra downloaden etc ....
Wat ook wel eens voorkomt is dat ze het inpakken met maximale compressie (voor een schamele 10MB winst ofzo), dat uitpakken duurt altijd veel langer dan wanneer het gewoon op 'snel' gecomprimeerd is.

• Volkert
Versteegrob schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:57:
Wat ik niet snap.

Ik snap helemaal niets van dit verhaal.

Je kunt helemaal niet uitpakken als je nog niet alles gedownload (en eventueel gerepareerd) hebt ...

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
De laatste tijd via Eweka steeds vaker het volgende:

25-11-2010 21:30:16 ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "1290461325.71358.22@eu.news.astraweb.com". Part Format: "Unknown".

Zijn dit soort bestanden expres verwijderd door Eweka?

Tijd voor een andere provider als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Royz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:55:
Ted038 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:17:
[...]

gisteravond afgesloten, maar dan 7,50 voor 100 dagen (ipvc 3 maand bij oude systeem) :)
Aan de hand van deze posts heb ik gisteren een 100 dagen abonnement afgesloten bij Lightningusenet. Voor 7 cent per dag krijg je 400 dagen retentie, werelddeal. :) Voor 7 cent heb je bijvoorbeeld ook 30 gram Lassie toverrijst.

Maargoed, vanochtend keek ik toevallig even hoe alles liep en toen lag de verbinding er uit. Nou verwacht ik voor het geld ook geen kwaliteit, maar het is wel opmerkelijk. Bij jaren Hitnews en Eweka nooit downtime gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb het bij LightningUsenet ook nog nooit meegemaakt. Jammer dat ik vanmorgen niet bezig was anders had ik bij mij kunnen checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Om 09.36 weer een storing gehad volgens de logjes. Mijn Sabnzbd 'meldingen'-lijst bleef voorheen altijd leeg, vandaar dat het me opvalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29

Matis

Rubber Rocket

Whoei, ik kwam zojuist even op de site van Eweka, blijkt dat ze hem helemaal op de schop hebben gegooid. Ziet er wel een stuk beter uit though :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
Schweino schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:30:
De laatste tijd via Eweka steeds vaker het volgende:

25-11-2010 21:30:16 ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "1290461325.71358.22@eu.news.astraweb.com". Part Format: "Unknown".

Zijn dit soort bestanden expres verwijderd door Eweka?

Tijd voor een andere provider als dat het geval is.
geloof dat elke provider nu een takedown policy heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb een aantal blueray gedownload van BBC van 50/60gb
Deze zijn groot maar nu zijn er ook mkv bestanden van dezelfde blueray echter 3/4 keer zoe klein.
Hoe vinden jullie het kwaliteits verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Niet merkbaar.
offtopic:
Zie ook even mijn onderschift voor je juiste spelling

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dat hoor ik al van meerdere mensen maar hoe komt dat dan ? Bij comprimeren verlies je toch altijd kwaliteit ?
Download alleen 1080P

[ Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 27-11-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:03:
Dat hoor ik al van meerdere mensen maar hoe komt dat dan ? Bij comprimeren verlies je toch altijd kwaliteit ?
Download alleen 1080P
gewoon net als mij nog een ouderwetse crt tv in huis, heb je daar geen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 22:15

Zenix

BOE!

Als ik bjij lightningusenet op koop dagen druk krijg ik zo'n pagina met select buy options. Maar ik kan helemaal niks kiezen en next wil ook niet? Weet iemand wat ik fout doe?

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 27-11-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je doet niets fout.
Bij mij werkt de site ook voor geen meter. Browser maakt geen verschil.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 22:15

Zenix

BOE!

Jayden schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:12:
Je doet niets fout.
Bij mij werkt de site ook voor geen meter. Browser maakt geen verschil.
Nu werkt het wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Matis schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:43:
Whoei, ik kwam zojuist even op de site van Eweka, blijkt dat ze hem helemaal op de schop hebben gegooid. Ziet er wel een stuk beter uit though :D
Ik mis wel hele relevante informatie op Eweka's vernieuwde site, namelijk de retentie, ik kan hier nergens ook maar iets over terug vinden :?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
KillerBee schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:30:
[...]

Ik mis wel hele relevante informatie op Eweka's vernieuwde site, namelijk de retentie, ik kan hier nergens ook maar iets over terug vinden :?
idd, evenals het aantal toegestane connecties.
Zullen ze wel niet er op zetten omdat ze zich er voor schamen omdat het zo laag is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

ze zijn volgens mij, nog steeds bezig met een upgrade van het hele park..
misschien kan punica er iets concreets over zeggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Twylight schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:31:
[...]
Zullen ze wel niet er op zetten omdat ze zich er voor schamen omdat het zo laag is :')
Nog steeds 8 connecties hoor, staat bij de veel gestelde vragen.

Wordt tijd voor een update, anders ga ik naar Lightning, die levert ook 50 Mbit/s maar dan voor 3x minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat doen jullie als je een film niet kan vinden in FTD en hij moeilijk te vinden is in nzbindex.nl

Zijn er nog alternatieven ?

Zoek bijvoorbeeld de blueray versie van Tropa de Elite. Nadeel van nzbindex.nl is dat je niet kan kijken om welke versie het gaat. Heb er 1 gevonden maar dat is een Duitse versie.

Een dvd kwaliteit is meestal is 4/5gb, nu heb ik de film RED gedownload van 4.5gb echter toen ik hem ging kijken kwam ik er achter dat het een cam versie was maar hoe kan een cam versie toch 4.5gb zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-06 17:17

job

Versteegrob schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:49:
Een dvd kwaliteit is meestal is 4/5gb, nu heb ik de film RED gedownload van 4.5gb echter toen ik hem ging kijken kwam ik er achter dat het een cam versie was maar hoe kan een cam versie toch 4.5gb zijn ?
Natuurlijk wel. Bestandgrootte zegt niet alles. Ik kan een 4GB dvd omzetten naar een MKV van amper 1GB met behoud van kwaliteit. Heeft veel meer te maken met gebruikte codecs en de sterkte van de compressie. Vergeet ook niet dat mpeg2 een stuk inefficienter is dan mp4 of avi.

En wat betreft je tropa de elite (je kan ook zoeken op de engelse titel), je kan prima achterhalen of iets een bluray versie is. De resolutie 720p of 1080p (staat vaak in de titel) geeft al aan dat het beter is dan dvd :p.
Ook zijn er genoeg mensen die de bron in de bestandsnaam vermelden.

En anders doe je het op dezelfde manier waarop de spotters het weten. Die downloaden het nfo bestand waar instaat wat de bron is.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 29-11-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:17
Twylight schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:31:
[...]
Vergeet niet de max. snelheid :) die is ook nergens meer te vinden.

Dus wat ontbreekt er nu:
Retentie,
Snelheid

Dit lijken mij nu juist de belangrijkste redenen (naast de prijs) om een usenet provider te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

Nog meer mensen last van incompleetheid bij I-telligent? 150 dagen etc. leverde gisteren nogal problemen op... had een 40 bestanden die niet compleet waren van de 100 ongeveer.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 23:43

IkWilbert

Het is mij!

NoxiuZ schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:47:
Nog meer mensen last van incompleetheid bij I-telligent? 150 dagen etc. leverde gisteren nogal problemen op... had een 40 bestanden die niet compleet waren van de 100 ongeveer.
Nee geen last van... dit weekend veel gebruik van gemaakt en geen problemen gehad.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:14

Sm0k3r

cough...cough...

Nope ik ook niet, kan ook aan de uploader liggen, je ziet duidelijk wanneer iets compleet is gepost of niet, in binsearch of nzbindex zie je hoeveel er van de totale bestanden zijn geupload.

Wat ik wel veel mee maak is bij het downloaden van blurays dat je wordt gepest, er mist dan 1 block om te parren nadat je 45GB heb gedownload, het lijkt wel alsof ze het erom doen... heel toevallig vind ik dat dat hij dan stopt op 99% bij het checken van de PARS!!!!! >:)

Stelletje viespeuken.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
job schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:41:
[...]

Natuurlijk wel. Bestandgrootte zegt niet alles. Ik kan een 4GB dvd omzetten naar een MKV van amper 1GB met behoud van kwaliteit. Heeft veel meer te maken met gebruikte codecs en de sterkte van de compressie. Vergeet ook niet dat mpeg2 een stuk inefficienter is dan mp4 of avi.

En wat betreft je tropa de elite (je kan ook zoeken op de engelse titel), je kan prima achterhalen of iets een bluray versie is. De resolutie 720p of 1080p (staat vaak in de titel) geeft al aan dat het beter is dan dvd :p.
Ook zijn er genoeg mensen die de bron in de bestandsnaam vermelden.

En anders doe je het op dezelfde manier waarop de spotters het weten. Die downloaden het nfo bestand waar instaat wat de bron is.
Dank u. Weer wat geleerd, dacht altijd 4/5gb is een goede kwaliteit maar dat is dus niet zo.
Let op 720/1080 maar had gister 1080p alleen bleek het een Duitse versie :(
Ga weer zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:54
Nog meer mensen last van incompleetheid bij I-telligent?
Mijn ervaring is dat het ook nog wel eens aan de zoekmachine ligt. Dingen die bij yabsearch soms niet helemaal compleet lijken, zijn dat bij binsearch of nzbindex dan wel. En blijken dan ook gewoon compleet op de payserver te staan.

Maar 40 incomplete bestanden zijn wel veel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

grun93 schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:40:
[...]

Mijn ervaring is dat het ook nog wel eens aan de zoekmachine ligt. Dingen die bij yabsearch soms niet helemaal compleet lijken, zijn dat bij binsearch of nzbindex dan wel. En blijken dan ook gewoon compleet op de payserver te staan.

Maar 40 incomplete bestanden zijn wel veel idd.
Heb net despicable me binnen en 100% compleet, zonder te parren heb ik hem kunnen unrarren.

(chinees menu.....wacht wel op de R1 voor de collectie ;) )

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
mogen we nu het wel weer over indexsites hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

thefxr schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:43:
mogen we nu het wel weer over indexsites hebben?
Index sites vast als we elkaar maar niet voorzien van links waarmee wij elkaar voorzien van data.

Geef een beginner of iemand die niks weet van usenet maar een link als binsearch, die weet niet wat hij ermee moet, je ziet niks want je wordt van geen data voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Welke nzb sites gebruiken/weten jullie ?

Gebruik altijd nzbindex.nl maar die is niet zo groot voor me gevoel. Weten jullie een betere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29

Matis

Rubber Rocket

Versteegrob schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:50:

Gebruik altijd nzbindex.nl maar die is niet zo groot voor me gevoel. Weten jullie een betere ?
Ik gebruik eigenlijk altijd nzbindex.nl, maar de zoekterm wordt niet altijd goed geparsed, waardoor er vaan (onterecht) posts niet getoond worden. Daarnaast worden sommige posts soms kreupel geslagen door nzbindex.nl
Als alternatief gebruik ik binsearch.info, die parsed vaak dezelfde zoekterm wel goed. Daarnaast zijn de nzb-bestanden die ik van binsearch download, vaker compleet dan die van nzbindex.
Vraag me niet waarom, maar daar ben ik proefondervindelijk achter gekomen :P

Leesvoer: http://www.binaries4all.nl/zoekmachines/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Versteegrob schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:50:

op verzoek van smoker een edit

[ Voor 6% gewijzigd door technofreak1 op 30-11-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de zekerheid maar weggehaald na bericht hieronder, geen idee of het mag of niet, maar laten we het maar niet doen :>

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-11-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Wat jullie aan het doen zijn mag volgens mij niet, dat zijn sites waar je direct van nzb's wordt voorzien oftewel jullie zijn elkaar nu aan content aan het helpen.

www.nzbindex.nl en www.binsearch.info zijn totaal andere sites dan de sites die jullie opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:06:
Ik heb eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om er eens mee te spelen.
In de rustige uurtjes op het werk kijk ik soms, bijvoorbeeld vandaag van de volkskrant een foldertje gevonden waarin ze de nieuwe filmhuis films hadden staan, even op de ftd betawebsite gekeken en wat bookmarks gemaakt, toch handig.

alleen is het nog wel irritant dat er een verschil tussen de normale ftd en de beta zit, bookmarks worden niet overgezet en vanavond miste ik opeens filters die ik had aangemaakt, maar die zijn ook weer inmiddels teruggekomen. Maar waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ben al een tijdje opzoek naar de film Tropa de Elite in blueray.
Modbreak:Even heel flauw: Ik zou naar de media markt stappen.

Alle gekheid op een stokje: Linken naar warez, of het vragen erom is niet de bedoeling van dit topic. het is pertinent tegen het algemeen beleid in.

[ Voor 189% gewijzigd door Equator op 01-12-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Volkert schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:23:
[...]

Ik snap helemaal niets van dit verhaal.

Je kunt helemaal niet uitpakken als je nog niet alles gedownload (en eventueel gerepareerd) hebt ...
Decoding dan.

Het decoden gaat gelijk matig met het downloaden tot 8gb films.
Wanneer een blueray download van 40/50gb gaat het decoden echt veel langzamer dan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:26:
[...]

Decoding dan.

Het decoden gaat gelijk matig met het downloaden tot 8gb films.
Wanneer een blueray download van 40/50gb gaat het decoden echt veel langzamer dan het downloaden.
Waarschijnlijk zijn de .rars van een bluray een stuk groter, en kost het dus meer processorkracht om ze te decoden. Wat je kunt proberen is een ander download programma gebruiken. Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld grabit een stuk meer van je processor vraagt dan newsleecher of sabnzbd.

[ Voor 16% gewijzigd door technofreak1 op 01-12-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gister overgestapt van XSnews naar I-Telligent, wat een service! Werd meteen gebeld na mijn aanmelding en vervolgens een half uur aan de telefoon gezeten. Heel veel tips gehad over nieuwsgroepen, instellingen, enz :)

Afgelopen nacht 5 bluerays gedownload en vanmorgen waren er 4 mappen met alleen de mkv , eindelijk !
Kan Alt.Binz automatisch de par bestanden downloaden, repareren en weg gooien wanneer dit nodig is ?

Nu wordt een bestand wat moeten worden gerepareerd alleen gedownload. Is het handig om alle gelijk PAR2 te downloaden? Zou Alt.Binz dan wel automatisch uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:59:
Nu wordt een bestand wat moeten worden gerepareerd alleen gedownload. Is het handig om alle gelijk PAR2 te downloaden? Zou Alt.Binz dan wel automatisch uitpakken?
Met newsleecher moet je die par2 gelijk selecteren omdat hij anders niks doet, denk met alt.binz ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:22:
[...]

Met newsleecher moet je die par2 gelijk selecteren omdat hij anders niks doet, denk met alt.binz ook.
Newsbin pro kan je dusdanig instellen dat hij de pars pas gaat downloaden indien ze nodig zijn, ben je nog sneller klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:54
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:22:
Met newsleecher moet je die par2 gelijk selecteren omdat hij anders niks doet
Nee, dat kan ook automatisch. Zie hier onderaan, vink de optie DL queue Auto Unpausing aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Maar het kan toch ook met Alt.Binz ? Het js echt irritant omdat ik dan eerst heel lang moet repareren en dan pas uitpakken. Heb al goed gekeken in Alt.Binz of ik doe het verkeerd of Alt.Binz werkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225969

Sinds een week of 2 heb ik Astraweb als server. Echter sinds deze week kom ik niet eens meer aan 6 mb per seconde. Daarvoor was het meestal rond de 12/13 mb per seconde. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Net even een mailtje gestuurd naar Lightningusenet met de vraag waarom je niet met Paypal kunt betalen terwijl tegenwoordig op hun website staat van wel en dit was het antwoord:
Beste Bjorn,

De website is inderdaad een beetje voorbarig. We druk bezig om PayPal aan te bieden en verwachten dat dit deze maand nog gebeurt.
Dankjewel voor je geduld!

Met vriendelijke groeten,

Kees van Beelen
Support LightningUsenet
Erg goed nieuws dus voor mensen (zoals mij) die geen creditcard hebben en niet in Nederland (en dus geen iDeal hebben) wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bv202 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:23:
niet in Nederland (en dus geen iDeal hebben) wonen :)
Je kunt als niet-Nederlander best een bankrekening in Nederland hebben hoor. Andersom ook.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 225969 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:24:
Sinds een week of 2 heb ik Astraweb als server. Echter sinds deze week kom ik niet eens meer aan 6 mb per seconde. Daarvoor was het meestal rond de 12/13 mb per seconde. Meer mensen hier last van?
Ik heb 2 Astraweb server adressen in mijn Newsbin serverlijst staan. Via eu.news.astraweb.com kom ik aan 120Mbit, via us.news.astraweb.com blijft de snelheid vaak hangen op 30-40Mbit. Ik heb op dit moment dus de EU server actief met 19 verbindingen.

Update: net nog maar eens even getest.

US server: 34Mbit
EU server: 124Mbit

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2010 15:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom gebruiken jullie die vreemde astraweb adressen?

Met deze haal je gewoon 120mbit:

news.astraweb.com

Dus niks ervoor, alleen wat hierboven staat met 20 connecties. Hij pakt dan de op dat moment snelste voor je als ik het goed heb, ook bij bestanden die heel oud zijn en alleen op de usa server staan pakt hij die zonder dat je iets hoeft aan te passen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-12-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zijn geen vreemde adressen. Je hoort in de EU automatisch de juiste Astraweb server aangeboden te krijgen (het adres wat jij opgeschreven hebt) maar dat gaat niet altijd goed. Volgens de eigen help-info kan het geen kwaad om handmatig de servernaam op te geven. Ik had na de overschakeling naar Astraweb veel schommelingen in snelheid tijdens een en dezelfde download. dat is nu stukken minder geworden na het selecteren van de EU server. Ik zit nu vrijwel altijd tegen de 120Mbit aan te hikken dus ik laat de instelling op EU staan.

Ik gebruik die 19 connecties omdat ik via andere software 1 connectie gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2010 22:13 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.