Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 115.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:57:
Hij pakt dan de op dat moment snelste voor je als ik het goed heb, ook bij bestanden die heel oud zijn en alleen op de usa server staan pakt hij die zonder dat je iets hoeft aan te passen.
Dit is niet helemaal correct. Als je bv een custom DNS server gebruikt zoals OpenDNS wordt je netjes verbonden met de EU server, maar gebruik je bv DNS Advantage dan wordt je doorgelinkt naar de US server.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 04-12-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122717

Anoniem: 227911 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:20:
[...]

Dit is niet helemaal correct. Als je bv een custom DNS server gebruikt zoals OpenDNS wordt je netjes verbonden met de EU server, maar gebruik je bv DNS Advantage dan wordt je doorgelinkt naar de US server.
Hoe en waar stel je in welke DNS server je gebruikt? Voor mij klinkt dit echt als abracadabra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit kan je op je pc of in je router doen. Uitleg kun je bv hier vinden:
https://store.opendns.com/setup/

Als je OpenDNS gebruikt, merk je dit echt met surfen dat pagina's snelle laden.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 04-12-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:35:
Dit kan je op je pc of in je router doen. Uitleg kun je bv hier vinden:
https://store.opendns.com/setup/
OK, ik heb nog de standaard UPC instellingen (62.179.104.196 en 213.46.228.196). Is daar iets mis mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Daar is niets mis mee, maar alles valt te tweaken. Met een snellere dns is een webadres sneller geresolved en staat deze net iets sneller op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:34:
Daar is niets mis mee, maar alles valt te tweaken. Met een snellere dns is een webadres sneller geresolved en staat deze net iets sneller op je scherm.
Weer wat geleerd, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is er eigenlijk bij Hitnews aan de hand?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Hitnews is bij mij sinds gisteren down, krijg constant deze foutmelding:
ERROR SERVER=ssl.hitnews.eu, MSG=Unable to read Greetings from Server: Socket - Read From Server Failed
Ik gebruik Newsbin pro 5.57, volgens sommigen helpt het om te updaten naar beta 5.59.

Updaten naar Newsbin Pro 5.59 Beta, heeft helaas niet geholpen
Extra info foutmelding:
ERROR MODULE=InterSocket, MSG=SSL Connection Failed: 1 - Line: 503

Hitnews SSL werkt weer, alle problemen zijn verholpen.

[ Voor 30% gewijzigd door RoadKill21 op 12-12-2010 13:22 . Reden: update2 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:29
Gunner schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:41:
Wat is er eigenlijk bij Hitnews aan de hand?
Yep, werkt bij mij ook sinds gisteren niet. Op de site staat alleen dit:

Er zijn geen headers. Dit probleem lijkt enige tijd te gaan duren. Wij adviseren het gebruik van nzb bestanden om te downloaden.

Gebruik nzb's, maar krijg disconnects..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 14:29
Hitnews via SSL werkt niet. Met SSL uit via poort 119 werkt het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

hardware-lover schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:12:
Ik zit nu vrijwel altijd tegen de 120Mbit aan te hikken dus ik laat de instelling op EU staan.
Ik heb wel gemerkt dat het iets minder was een paar dagen, maar sinds vrijdag is het erg erg stabiel, weet niet of het aan ziggo ligt of aan astraweb, maar heb nu strak 120,3 mbit en hiervoor schommelde het wat tussen de 119 en 120. En dus de afgelopen 1 a 2 weken soms 90 tot 100 mbit af en toe (maar dat kan ook goed aan ziggo liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 14:37

Lulukai

God's gift to women

Hoeveel is de retentie van Eweka tegenwoordig? Net getest en het is alleszins minder dan 840 dagen :P . Ik kan het niet meer terugvinden sinds de website een nieuwe lay-out heeft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Vlak voor ze hun nieuwe site online gezet hebben was de retentie 600 dagen. Vreemd dat ze de retentie niet meer vermelden; dat is imo toch één van de belangrijkste factoren om voor een USP te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Bv202 schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:07:
Vlak voor ze hun nieuwe site online gezet hebben was de retentie 600 dagen. Vreemd dat ze de retentie niet meer vermelden; dat is imo toch één van de belangrijkste factoren om voor een USP te kiezen.
Ik vind prijs-prestatie eigenlijk wel het allerbelangrijkste. In dat kader heeft LightningUsenet voor 1/3 van het geld (2,50 i.p.v. 7,50 per maand) een veel beter aanbod. Je gaat toch niet steeds oude shit downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Volkert schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:16:
[...]

Ik vind prijs-prestatie eigenlijk wel het allerbelangrijkste. In dat kader heeft LightningUsenet voor 1/3 van het geld (2,50 i.p.v. 7,50 per maand) een veel beter aanbod. Je gaat toch niet steeds oude shit downloaden?
Met enige regelmaat kom ik wel eens op een idee en denk van: Goh, laat ik dat eens downloaden. En dan wil het best wel eens gebeuren dat dat 500 ~ 700 dagen oud is. Daarnaast is 50mbit voor mij te weinig. Ik wil gewoon 120mbit vol kunnen trekken en dan is Lightning usenet te duur en heeft het te weinig retentie.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TFHfony schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:26:
Met enige regelmaat kom ik wel eens op een idee en denk van: Goh, laat ik dat eens downloaden. En dan wil het best wel eens gebeuren dat dat 500 ~ 700 dagen oud is. Daarnaast is 50mbit voor mij te weinig. Ik wil gewoon 120mbit vol kunnen trekken en dan is Lightning usenet te duur en heeft het te weinig retentie.
Inderaad, ik betaal liever wat meer voor een goede retentie en goede snelheid dan een paar euro te willen besparen. Voor Eweka is het wellicht wel een alternatief afgaande op de schatting van retentie die ik doe, maar daar zit je ook niet bij als je 120mbit hebt.

Ik maak me verder niet zo druk over de prijs, of het nu 2,50 of 7,50 per maand is, veel is het niet in iedergeval.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 13-12-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 32279 schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:37:
[...]

Inderaad, ik betaal liever wat meer voor een goede retentie en goede snelheid dan een paar euro te willen besparen. Voor Eweka is het wellicht wel een alternatief afgaande op de schatting van retentie die ik doe, maar daar zit je ook niet bij als je 120mbit hebt.

Ik maak me verder niet zo druk over de prijs, of het nu 2,50 of 7,50 per maand is, veel is het niet in iedergeval.
Die paar euro doet mij ook niet veel. Ik overdrijf zelfs, daar ik zowel een Supernews account (9,99 US$ per maand) en een Astraweb account (96 US$ per jaar) heb. Effectief betaal ik dus €7,51 + €6,02 = € 13,53 per maand.
Astraweb is vaak niet stabiel qua snelheid en soms zijn de bestanden er ook wel eens incompleet. Supernews aan de andere kant heeft "slechts" een retentie van 500 dagen, maar is wel supersnel en super compleet (zo'n 8 lijntjes van Supernews is voldoende om 120mbit dicht te trekken).

Effectief is dus Supernews mijn "vaste" UNP, en Astraweb mijn (fill-)server voor oude(re) bestanden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had een tijd 3 usenetproviders, maar heb wat weggeven aan vrienden (abonnementen had ik al betaald). Ik heb nu astraweb en die van ziggo zelf (maar die gebruik ik eigenlijk niet, meer als er iets van astraweb niet lukt wat heel soms voorkomt en dat zijn vaak tv series die nog niet zo oud zijn en dan helpt ziggo even).

ik heb nog wel een aantal abonnementen op zoekdiensten en op supersearch van newsleecher, maar dat zijn ook niet tientallen euro's per maand.

Persoonlijk vind ik het heerlijk. Het kost wel iets, maar voor internet + digitale tv + bellen ben ik ook al meer dan 100 per maand kwijt, 15 tot 20 erbij voor usenet gebruik is dan prima te overzien. Het is ook een kleine hobby, vanavond heb ik zin in een documentaire over wikileaks, hop binnen, nog 2 afleveringen van gamekings even binnengehaald die ik nog niet had afgezien en hop, binnen.

Die hoge retentie is fijn voor als je iets zoekt wat ouder is wat vaak hier voorkomt. En mijn vrouw is er reuzeblij mee, in supersearch de naam van een artiest invoeren en hop, downloaden maar. Aangezien ze vooral jaren 80 spul luisterd en af en toe wat nieuws is zo'n hoge retentie ook prima.

Er valt volgens mij ook weinig meer te beconcureren op de usenetmarkt, er zijn eigenlijk geen slechte providers meer en de retentie bij een budgetprovider is al 300 dagen, iets waar ik een paar jaar geleden niet eens over durfde te dromen.

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Ik ben ook van plan een nieuwsserver te kopen. Ik heb nu ziggo en heb een datalimiet van 50GB. Er zijn 2 usenetaanbieders die me wel wat lijken; Voordelingusenet.nl en Lightningusenet. Beiden hebben 400+ retentie. Bij lightning kan je tot 50mbit ( heb zelf 22mbit ). Bij voordeligusenet heb je verschillende paketten, 20mbit en 30mbit. Ik heb dan 30mbit nodig, omdat 20 niet genoeg is. Bij Lightning betaal je 2.50 per maand, bij voorderligusenet 8 euro en wat centen. Lightning is dus veel goedkoper, maar ik vraag me af hoe dat kan. Zijn er mensen met lightning? en hoe zijn hun ervaringen?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:17

Zenix

BOE!

Lizardz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:45:
Ik ben ook van plan een nieuwsserver te kopen. Ik heb nu ziggo en heb een datalimiet van 50GB. Er zijn 2 usenetaanbieders die me wel wat lijken; Voordelingusenet.nl en Lightningusenet. Beiden hebben 400+ retentie. Bij lightning kan je tot 50mbit ( heb zelf 22mbit ). Bij voordeligusenet heb je verschillende paketten, 20mbit en 30mbit. Ik heb dan 30mbit nodig, omdat 20 niet genoeg is. Bij Lightning betaal je 2.50 per maand, bij voorderligusenet 8 euro en wat centen. Lightning is dus veel goedkoper, maar ik vraag me af hoe dat kan. Zijn er mensen met lightning? en hoe zijn hun ervaringen?
Ik haal met lightning mijn volle snelheid 30mbit, rententie heb ik niet getest download meestal recent spul. Maar tot nu tevreden.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:14
Zijn er mensen met lightning? en hoe zijn hun ervaringen?
heb nu week of 2 lightning (voor 100 dagen abb. genomen voor 7,50) en tot nu toe geen klachten.

Bij ziggo heb ik 22mbit down, dus zal niet gauw iets merken van een haperende beloofde 50 mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Zijn er mensen met lightning? en hoe zijn hun ervaringen?
Werkt prima, voor 2,50 kun je een maandje testen, dus ik zeg: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 20:16
LightningUsenet werkt inderdaad prima!
En voor dat geld kan het echt geen miskoop zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drieboomallee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2022
Heb ook goede ervaring met Lightningusenet.
Inmiddels 3 accounts ( 3 x2,50 ) en download met 116 Mbit ( Ziggo AIO extra )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 15:01

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb ook 100 dagen LightningUsenet genomen, voor dat geld mag je eigenlijk niet eens klagen. Mijn adsl komt toch niet boven de 14mbit, dus echte speedissues zal ik niet hebben.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

drieboomallee schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:52:
Heb ook goede ervaring met Lightningusenet.
Inmiddels 3 accounts ( 3 x2,50 ) en download met 116 Mbit ( Ziggo AIO extra )
Kan je dan niet beter één Astraweb account voor een jaar nemen? Dan heb je minimaal dezelfde snelheid, betere retentie en op dit moment zo'n 6 euro per maand met de huidige dagwaarde van de euro.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is dat ik nu iemand zijn accountje kan gebruiken, maar anders zou ik ook lightningusenet proberen. Ik heb nog niemand er over horen klagen en mijn 16 mbit zou ik aan een accountje ook wel genoeg hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:20:
Kan je dan niet beter één Astraweb account voor een jaar nemen? Dan heb je minimaal dezelfde snelheid, betere retentie en op dit moment zo'n 6 euro per maand met de huidige dagwaarde van de euro.
dat kan je inderdaad beter doen, retentie van astraweb is 2 keer zo hoog bijna en met astraweb haal je zonder problemen 120mbit.

scheelt je in iedergeval elke maand gedoe met verlengen.

verder is lightning een goed product, zeker voor de beginners of mensen die geen 120mbit hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:55
Pssst... niet doorvertellen! Maare mijn Astraweb 1 jarig 96$ account liep eigenlijk tot juni 2010, maar zonder betaalverzoek e.d. kan ik er nog steeds tot op de dag van vandaag mee downloaden! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:17

agaam

dit is mijn huisdier

ik zit al maanden bij xsnews en bevalt mij heel goed, zit nu op 586 dagen en altijd veel compleet, zonder reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Dennis Lammers schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:29:
Pssst... niet doorvertellen! Maare mijn Astraweb 1 jarig 96$ account liep eigenlijk tot juni 2010, maar zonder betaalverzoek e.d. kan ik er nog steeds tot op de dag van vandaag mee downloaden! :-)
Check je wel je creditcardafschriften? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 18:55
Volkert schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:49:
[...]

Check je wel je creditcardafschriften? :D
Toen éénmalig met iDeal betaald, dus kunnen ze niet opnieuw erafhalen. Meer mensen die via iDeal betaald hebben kunnen nu nog steeds van hun account gebruik maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 15:07
Is de upload snelheid van LightningUsenet altijd zo traag?
Ik haal maar max 300Kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Bartholdy schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:02:
Ik haal maar max 300Kb
net getest, haal gewoon de gebruikelijke 2,7MB download hier (bepaald door ziggo, niet lightning)

EDIT : oeps sorry, mijn dl is 2,7, up geenidee

[ Voor 9% gewijzigd door Ted038 op 19-12-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
Vreemd... Ik zou iets van 4 a 5 MB/s upload moeten halen.
Met Eweka ging dat zonder problemen. Waar zou dat nu weer aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ted038 schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:27:
[...]

net getest, haal gewoon de gebruikelijke 2,7MB hier (bepaald door ziggo, niet lightning)
2,7Mbyte upload bij Ziggo? Welk abbo heb jij?
Volgens mij haal je up & download door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
TFHfony schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:12:
[...]

2,7Mbyte upload bij Ziggo? Welk abbo heb jij?
Volgens mij haal je up & download door elkaar...
klopt, heb download gelezen/begrepen .....

up geen idee, nog nooit usenet geupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadis
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 15:43
Bartholdy schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:02:
Ik haal maar max 300Kb
Ik wist niet dat men met een Lightningusenet account kan uploaden. Een paar weken geleden heb ik een testupload gedaan. Het bestand kon ik niet terugvinden op de newsgroepen. Ik stuurde een mail naar de support. Hun antwoord was:

Nee, we bieden alleen een downloaddienst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

agaam schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:01:
ik zit al maanden bij xsnews en bevalt mij heel goed, zit nu op 586 dagen en altijd veel compleet, zonder reparatie.
Hier precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Man,...... voor de 2e keer in 3 week tijd een systeem naar zn grootje gebracht dankzij een leuk virusje wat verstopt zit in een, jawel, virusscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

HyperTrophy schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:03:
Man,...... voor de 2e keer in 3 week tijd een systeem naar zn grootje gebracht dankzij een leuk virusje wat verstopt zit in een, jawel, virusscanner.
En met welke newsserver had je die binnen gehaald? Anders is het off topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
LOL...., met I-Telligent.

ik kon het programma niet op FTD vinden en ook niet op FTN, dus maar lukraak zoeken op nzb sites,

maarja, scheid daar maar eens het afval tussen de programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis Lammers schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:21:
Toen éénmalig met iDeal betaald, dus kunnen ze niet opnieuw erafhalen. Meer mensen die via iDeal betaald hebben kunnen nu nog steeds van hun account gebruik maken....
een tijd terug stond hier wel te lezen dat bij sommige mensen het abonnement doorloopt zonder betaling. Helaas is dat bij mijn account niet het geval.

Ik had wel met newsleecher een paar maand gratis kunnen downloaden, maar daar kwamen ze achter en nu moet ik weer betalen.

Wel fijn als het gratis is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperTrophy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:09:
maarja, scheid daar maar eens het afval tussen de programma's
Het is een stuk erger geworden met de virussen helaas. Maar via het werk een legale windows 7 gekocht voor 10 euro en daar de microsoft gratis virusscanner op en die haalt ze er gelukkig allemaal uit.

Het is natuurlijk ondoenlijk, maar het zou een mooie service zijn als een usenet provider die virussen na een melding of na controle eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:37:
[...]

een tijd terug stond hier wel te lezen dat bij sommige mensen het abonnement doorloopt zonder betaling. Helaas is dat bij mijn account niet het geval.

Ik had wel met newsleecher een paar maand gratis kunnen downloaden, maar daar kwamen ze achter en nu moet ik weer betalen.

Wel fijn als het gratis is :9
Ik ken verschillende die al zeker een half jaar gratis downloaden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:44:
[...]

Ik ken verschillende die al zeker een half jaar gratis downloaden. 8)7
Je vraagt je af of Astraweb nog met een rekening komt. Ik heb betaald t/m juli 2010 en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:40:
[...]

Het is een stuk erger geworden met de virussen helaas. Maar via het werk een legale windows 7 gekocht voor 10 euro en daar de microsoft gratis virusscanner op en die haalt ze er gelukkig allemaal uit.

Het is natuurlijk ondoenlijk, maar het zou een mooie service zijn als een usenet provider die virussen na een melding of na controle eruit haalt.
nette prijs, kan je daar nog 1 legale kopie voor krijgen? betaal er desnoods 20 euro voor! :)

Heb het wel vaker met virussen
afgelopen jaar 6 keer Fifa 2010 moeten downloaden, omdat in de eerste 5 virussen in de autorun zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

HyperTrophy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:25:
[...]

nette prijs, kan je daar nog 1 legale kopie voor krijgen? betaal er desnoods 20 euro voor! :)

Heb het wel vaker met virussen
afgelopen jaar 6 keer Fifa 2010 moeten downloaden, omdat in de eerste 5 virussen in de autorun zaten...
Waag je er dan niet aan. Software op dergelijke manieren uit usenet plukken is ook nog eens illegaal (in NL iig).

Zo duur is een game toch ook weer niet voor de PC? Omdat je een payserver hebt, betekend dat toch niet dat je een abbo hebt op alle software, naast muziek en film?

Ik ken overigens genoeg mensen die iphone en DS games ontwikkelen die heel leuke backdoors in hun software hebben zitten. Activeer je em niet? Dan worden je gegevens gelezen. Ze zetten ze vervolgens ook nog zelf een dag voor de release op usenet, weten ze meteen hoeveel animo er voor is.

Ik kan me goed voorstellen dat meer developers dat doen. Zeker bedrijven die in de Antivirus business zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
djunicron schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:04:
[...]

Waag je er dan niet aan. Software op dergelijke manieren uit usenet plukken is ook nog eens illegaal (in NL iig).

Zo duur is een game toch ook weer niet voor de PC? Omdat je een payserver hebt, betekend dat toch niet dat je een abbo hebt op alle software, naast muziek en film?

Ik ken overigens genoeg mensen die iphone en DS games ontwikkelen die heel leuke backdoors in hun software hebben zitten. Activeer je em niet? Dan worden je gegevens gelezen. Ze zetten ze vervolgens ook nog zelf een dag voor de release op usenet, weten ze meteen hoeveel animo er voor is.

Ik kan me goed voorstellen dat meer developers dat doen. Zeker bedrijven die in de Antivirus business zitten.
sorry hoor, maar om nou nu een discussie te gaan starten over illegaal en origineel te kopen, daag! ;w

ik doelde er slechts op dat er steeds meer virussen in de programma's en spellen worden gestopt, meer niet.
btw is het nog steeds mijn keus om "illegaal te gaan grabben" En ik betaal graag voor een payserver omdat ik alle software muziek en films wil hebben ja!

btw. nu net 2 keer Black Ops gedownload, beide met virussen ( Skidrow-versie )

[ Voor 3% gewijzigd door HyperTrophy op 21-12-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122717 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:31:
[...]

Je vraagt je af of Astraweb nog met een rekening komt. Ik heb betaald t/m juli 2010 en daarna niet meer.
Waarom zouden ze een rekening sturen? Is toch hun fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperTrophy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:25:
Dat werkt niet, dan heb je namelijk ook mijn key nodig ;)

Maar ken je geen student op een hogeschool of universiteit? Bijna elke student kan voor 10 euro windows 7 kopen en voor 10 euro office 2010. En in zowel 32 als in 64 bit formaat.

Dit is trouwens niet via usenet, maar via www.surfspot.nl

Mijn virusscanner vond net een virus in een documentaire die ik gedownload had van usenet. Het moet niet gekker worden, ze stoppen nu zelfs virussen in documentaires en niet eens in goed lopende tv series... damn, wat willen ze daarmee bereiken? Eerst waren het wachtwoorden, nu zijn het virussen. Zou me niet verbazen als een copyright organisatie hier achter zit die niet geheel binnen de wet te werk gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-12-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:32:
[...]

Dat werkt niet, dan heb je namelijk ook mijn key nodig ;)
Werkt prima hoor. Ik heb een enkele W7 licentie (ook nog eens OEM 8)7 ) geactiveerd op 3 pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 21:37
Was vanwege de 120Mbit naar Hitnews gegaan, maar klopt het die die bij oudere bestanden achterlijk traag wordt? Dan zat ik bij Eweka nog beter met de limiet van 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Hotzenwalder schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:05:
Was vanwege de 120Mbit naar Hitnews gegaan, maar klopt het die die bij oudere bestanden achterlijk traag wordt? Dan zat ik bij Eweka nog beter met de limiet van 50Mbit.
Dan heb je een goede kans dat ze de oudere bestanden "extern" ergens vandaan halen. Astraweb heeft precies hetzelfde: Bestanden boven de 500 dagen oid, gaan maar max met 60mbit oid, terwijl recentere bestanden full speed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Ligt easyusenet eruit or is it just me? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 234657 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:03:
Ligt easyusenet eruit or is it just me? ;(
Geen idee, maar heb je geen backup zoals just4today.net of van je eigen provider om even verder te testen?

[ Voor 22% gewijzigd door Volkert op 25-12-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
[...]

Mijn virusscanner vond net een virus in een documentaire die ik gedownload had van usenet. Het moet niet gekker worden, ze stoppen nu zelfs virussen in documentaires en niet eens in goed lopende tv series... damn, wat willen ze daarmee bereiken? Eerst waren het wachtwoorden, nu zijn het virussen. Zou me niet verbazen als een copyright organisatie hier achter zit die niet geheel binnen de wet te werk gaat.
Virussen zit overal in.
Alle office files, zoals pps filpjes die rond gestuurd worden.
pdf, png(foto), website die je opent(zelf hoef je niks te doen), java, flash, etc, dus eigenlijk alles. Daarom is het belangrijk om een windows pc sterk te beveiligen,bijv niet als admin werken, wat nog steeds mensen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 13:03
ik probeer ieder jaar over te stappen naar een andere binaries leverancier om zo elke keer een goedkoper abo-tje af te sluiten.
voorheen een trouwe klant geweest van NewsXS maar twee maanden geleden toch de overstap gewaagd.
eerst een maand abo afgesloten bij 4ux, dit is toen prima bevallen.
perfecte snelheid, max wat mijn kabelboer toe laat, ~ 2900 KB/s en ook stabiel met 15 threads.
vervolgens mijn abo maar direct voor een jaar afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
n0m0r3675 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 08:40:
perfecte snelheid, max wat mijn kabelboer toe laat, ~ 2900 KB/s en ook stabiel met 15 threads.
vervolgens mijn abo maar direct voor een jaar afgesloten.
Waarom geen LightningUsenet dan? Kost maar de helft ...

En een jaar afsluiten? Zou ik nooit doen want als de provider failliet gaat of als Brein zijn zin krijgt en de payserverproviders per direct laat sluiten, ben je je centen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Maar ken je geen student op een hogeschool of universiteit? Bijna elke student kan voor 10 euro windows 7 kopen en voor 10 euro office 2010. En in zowel 32 als in 64 bit formaat.
Grappenmaker. Die 10 euro is voor medewerkers. Studenten betalen 42.75.
Volkert schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:29:
Waarom geen LightningUsenet dan? Kost maar de helft ...

En een jaar afsluiten? Zou ik nooit doen want als de provider failliet gaat of als Brein zijn zin krijgt en de payserverproviders per direct laat sluiten, ben je je centen kwijt.
Brein heeft natuurlijk geen drol te zeggen over buitenlandse bedrijven. Brein heeft sowieso bijna niets te zeggen, aangezien ze niets met de overheid van doen hebben.

En Failliet, tja zou kunnen. Maarja.. dat is de gok. Flinke korting bij een jaarabonnement is altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
vadis schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:58:
[...]

Ik wist niet dat men met een Lightningusenet account kan uploaden. Een paar weken geleden heb ik een testupload gedaan. Het bestand kon ik niet terugvinden op de newsgroepen. Ik stuurde een mail naar de support. Hun antwoord was:

Nee, we bieden alleen een downloaddienst aan.
Jazeker wel... alleen een beetje traag dus. Wel grappig en vreemd dat ze het zelf ontkennen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartholdy op 26-12-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Bartholdy schreef op zondag 26 december 2010 @ 08:55:
[...]
Jazeker wel... alleen een beetje traag dus. Wel grappig en vreemd dat ze het zelf ontkennen.
Een "unsupported feature" wordt zoiets genoemd. Je kan/mag het proberen maar ze helpen je verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
job schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:56:
Brein heeft natuurlijk geen drol te zeggen over buitenlandse bedrijven. Brein heeft sowieso bijna niets te zeggen, aangezien ze niets met de overheid van doen hebben.

En Failliet, tja zou kunnen. Maarja.. dat is de gok. Flinke korting bij een jaarabonnement is altijd leuk.
Mijn punt is dat je qua "legale" ("gedoogde" is mijns inziens een beter woord aangezien het bijna altijd om diefstal gaat van auteursrechtelijk beschermde werken) downloads aan een zijden draad hangt wat betreft de mogelijkheid dat de wet aangepast wordt. In Engeland en Frankrijk zijn er al diverse rechtzaken geweest met downloaders, dus dat zou hier ook nog kunnen gaan gebeuren in de (nabije?) toekomst.

Jouw Nederlandse provider kan dan dus die buitenlandse payserver blokkeren of niet, maar dan heb jij weer een risico op een behoorlijke claim aan je broek.

't Gaat natuurlijk maar om een paar tientjes, maar toch, ik zou dus nooit heel ver vooruit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ossi schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:14:
Hebben meer mensen last van incompletes met Eweka?
Eerder had ik nooit problemen met bestanden van meer dan een jaar oud, maar momenteel komt bijna alles incomplete binnen :(
Als dit zo blijft is dit mijn laatste maand bij eweka!
Sorry dat ik dit oude bericht aanhaal, maar wilde toch even het volgende kwijt.

Ik ben, na zes jaar ongeveer, overgestapt van Eweka naar hitnews. Ik had nog nooit problemen gehad met Eweka, maar de laatste tijd kreeg ik erg vaak dat meer dan de helft van een download gewoon niet gevonden kon worden op de server. 'Article not found'. Als ik het bestandje dan met de nieuwsgroup van mijn provider (256kb/ps :'( ) binnenhaalde kreeg ik hem gewoon netjes binnen. Nu een maand Eweka en Hitnews naast elkaar gedraaid en waar Eweka of incomplete downloads aanbiedt of zelfs helemaal niet kan aanbieden omdat ze niet gevonden worden, trekt hitnews precies dezelfde nzb's wel gewoon binnen. Helaas, maar met dit soort censuur moet ik niet anders stellen dan dat het tijd is voor een andere payserver ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 21:12
Ik heb hetzelfde met Eweka. Sommige dingen zijn maar 200 dagen en dan zegt eweka niet vinden. een hitnews account die we als backup hebben haalt het dan binnen (wel langzamer want is maar 5 mb abo).We gaan denk ik weer terug naar Hitnews of Lighting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Ik heb net een proef abonement genomen bij XSnews maar de compleetheid is beroerd. Twee DVD's van net geen 400 dagen oud missen 4% van alle blokken verspreid over 2/3e van de bestanden. (Volgens binsearch.net zou het compleet moeten zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
A4- schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:25:
Ik heb net een proef abonement genomen bij XSnews maar de compleetheid is beroerd. Twee DVD's van net geen 400 dagen oud missen 4% van alle blokken verspreid over 2/3e van de bestanden. (Volgens binsearch.net zou het compleet moeten zijn.)
Nu overdrijf je toch echt hoor, een dik jaar oud en dan nog steeds 96% compleet en dus gemakkelijk "reparabel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Volkert schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:13:
[...]

Nu overdrijf je toch echt hoor, een dik jaar oud en dan nog steeds 96% compleet en dus gemakkelijk "reparabel".
Mwoah... Een aantal UNP's zoals Supernews, Astraweb, Giganews, etc... hebben gewoon nog 99,x% compleetheid bij 500+ dagen, dus... ik kan me de klacht wel voorstellen. Met 96% compleetheid mag je elke keer gaar repareren. Zeker bij DVD9's of BD25/50's nogal wel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:56:
Grappenmaker. Die 10 euro is voor medewerkers. Studenten betalen 42.75.
Ah, dat wist ik niet. Ik val onder de medewerkerscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 11:58
Met kerst een abbotje bij newsdemon afgesloten, kerst actie 5,33 p/m voor rest van je leven.
Newsdemon (Unlimited Plus)
Unlimited Speed
760+ Days Retention
50 Connections
Free Newsreader
24/7 Live Support
Free Headers
14 Extra Days Free
30 GB backup online

Haal netjes mijn 3,5/6 mb/s :). Niks te klagen en als het 5.33 inderdaad blijft al helemaal niet.

Ps welke virusscanner gebruikt men hier om de gedownloade items na te kijken?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xentor schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:10:
Met kerst een abbotje bij newsdemon afgesloten, kerst actie 5,33 p/m voor rest van je leven.
Die zie ik niet op de site staan? Ik heb een 120mbit abonnement bij ziggo, maar dan ben ik 14,51 euro per maand kwijt en dat vind ik wat veel? Of kijk ik nu verkeer?

virusscanner: microsoft security essentials, gratis en wat minder gezeik dan met andere gratis scanners (althans dat is mijn ervaring na een jaar gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 11:58
Anoniem: 32279 schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:23:
[...]

Die zie ik niet op de site staan? Ik heb een 120mbit abonnement bij ziggo, maar dan ben ik 14,51 euro per maand kwijt en dat vind ik wat veel? Of kijk ik nu verkeer?

virusscanner: microsoft security essentials, gratis en wat minder gezeik dan met andere gratis scanners (althans dat is mijn ervaring na een jaar gebruiken).
Was slechts 1 dag die aanbieding :X .
http://www.ngrblog.com/newsdemon-christmas-holiday-special/

edit:
Misschien dit?
http://www.supernews.com/superspecial.html
Server in amsterdam, unlimited en slechts 7 euro p/m

[ Voor 9% gewijzigd door Xentor op 27-12-2010 21:30 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach jammer, mooie aanbieding zeg! Maarja, moet je hem wel tegenkomen... en met kerst zit ik niet zoveel online.

Ik heb al astraweb, maar dacht : die van jou heeft iets minder retentie, maar is wat goedkoper. Nouja, blijf ik wel bij astraweb, ga er niet 14,50 euro voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Ik heb een tijdje geledem een gratis server gehad, met een zeer behoorlijke retentie, en ik trok mijn 100Mbit glasvezel er helemaal vol mee.

Die is al een tijdje gestopt, en gister eens een testaccount bij hitnews afgesloten, gaat prima!
De retentie staat al op 401 dagen, en groeit tot 1000 dagen! _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:39:
Ach jammer, mooie aanbieding zeg! Maarja, moet je hem wel tegenkomen... en met kerst zit ik niet zoveel online.

Ik heb al astraweb, maar dacht : die van jou heeft iets minder retentie, maar is wat goedkoper. Nouja, blijf ik wel bij astraweb, ga er niet 14,50 euro voor betalen.
Als je via het newsleecher forum *hier* de link aanklikt van newsdemon kost het €7,20 zolang je lid blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

yannickie111 schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:32:
De retentie staat al op 401 dagen, en groeit tot 1000 dagen! _/-\o_ *O*
Nog twee jaar wachten om te kijken of ze zich aan die belofte houden. Ben benieuwd hoeveel van deze bedrijven tegen die tijd nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
LieveNiels schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:20:
[...]

Nog twee jaar wachten om te kijken of ze zich aan die belofte houden. Ben benieuwd hoeveel van deze bedrijven tegen die tijd nog bestaan.
Een groeiende retentie heb je niets aan. Als de retentie groeit tot 1000 dagen groeit heb je daar pas iets aan als je over ongeveer 3 jaar iets wil downloaden wat nu gepost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

technofreak1 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 05:27:
[...]

Een groeiende retentie heb je niets aan. Als de retentie groeit tot 1000 dagen groeit heb je daar pas iets aan als je over ongeveer 3 jaar iets wil downloaden wat nu gepost wordt.
Ze zitten al op 400 dagen, dus als ze alleen maar bij blijven met nieuwe posts duurt het minder dan 2 jaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
LieveNiels schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:20:
[...]
Da's wel een goeie, ja ...

Plus dat het eventuele verbod op payservers ook nog steeds iedereen boven het hoofd hangt.

Nu is het zo dat payserverproviders in strict juridische zin een doorgeefluik zijn en "niet kunnen weten" wat er voor soort data op staat.

Natuurlijk weet iedereen wel dat er voor 95% illegale content op staat en dat niemand 5-10 Euro per maand gaat betalen om public domain software of vakantiefilmpjes van zijn buurman te gaan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lighningusenet ligt eruit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01
Daar kom ik ook net achter...
Zouden gestopt zijn? De website is ook niet meer bereikbaar. :-(

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hij is alweer online, website werkt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

TFHfony schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:34:
[...]

Dan heb je een goede kans dat ze de oudere bestanden "extern" ergens vandaan halen. Astraweb heeft precies hetzelfde: Bestanden boven de 500 dagen oid, gaan maar max met 60mbit oid, terwijl recentere bestanden full speed gaan.
ik ben dik tevreden met xsnews. die 120mbits trek je elke keer vol. alleen de retentie van 300 dagen is eigenlijk net ff te kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzleware
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07-2024

Dazzleware

Habetis bona deum

Waarschijnlijk tijdelijk probleem want bij mij doet lighningusenet het nog, site is hier ook gewoon bereikbaar.

edit: in het vervolg pagina even f5'en

[ Voor 15% gewijzigd door Dazzleware op 01-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkert schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:46:
of vakantiefilmpjes van zijn buurman te gaan downloaden :)
filmpjes van sommige buurvrouwen daarentegen :9

Ik zou ook niet 2 jaar wachten,er is toch zoveel keuze en je zit niet meer aan een abonnement vast, meeste is toch per maand betalen en anders heb je geen toegang meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-01-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Lighting usenet werkt hier ook, alleen nog niet met SSL op poort 563

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 63996 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:06:
[...]

ik ben dik tevreden met xsnews. die 120mbits trek je elke keer vol. alleen de retentie van 300 dagen is eigenlijk net ff te kort
bij xsnews is de retentie nu ruim 550 dagen, ik trek iig vaak genoeg iets binnen van meer dan een jaar oud. Bij een jaar+ wordt het trouwens wel vaak een stuk incompleter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds een paar dagen merk ik dat astraweb met oude bestanden sneller is geworden. Op dit moment haal ik bijvoorbeeld een bestand van 790,5 dagen oud op (5 gig groot) en dat komt met 12,79 MB/sec foutloos binnen.

Geen idee of dat ook opgaat voor bestanden van 860 dagen of ouder, maar ik vermoed van wel. Voorheen haalde ik met bestanden ouder dan 500 dagen maar 5MB/sec ongeveer.

Edit: mijn vrouw zocht net een documentaire over het noorderlicht en ik kwam er eentje tegen van 846,5 dagen oud en die komt met 14,42MB/sec binnen momenteel. Dat is ongeveer de maximale snelheid van mijn verbinding.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-01-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:52:
Sinds een paar dagen merk ik dat astraweb met oude bestanden sneller is geworden. Op dit moment haal ik bijvoorbeeld een bestand van 790,5 dagen oud op (5 gig groot) en dat komt met 12,79 MB/sec foutloos binnen.

Geen idee of dat ook opgaat voor bestanden van 860 dagen of ouder, maar ik vermoed van wel. Voorheen haalde ik met bestanden ouder dan 500 dagen maar 5MB/sec ongeveer.

Edit: mijn vrouw zocht net een documentaire over het noorderlicht en ik kwam er eentje tegen van 846,5 dagen oud en die komt met 14,42MB/sec binnen momenteel. Dat is ongeveer de maximale snelheid van mijn verbinding.
Meer mensen die dit ervaren?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 18:48
Hm, kan opeens niet meer inloggen bij eweka. Krijg steeds de error: 405 WARNING: Cannot connect to server newsreader90.eweka.nl:119 [502 newsreader.eweka.nl: Access denied to your node - news@eweka.nl]

Heb ingelogd op myeweka en daar staat dat ik nog tot maart een abbo heb lopen. Zijn er problemen bij eweka?

--edit--
SSL server werkt wel.

[ Voor 5% gewijzigd door pingkiller op 02-01-2011 15:05 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35
Geen idee, ik kan er nog gewoon bij. Ik zit op newsreader1.eweka.nl

Op de lijst staan ook geen servers die eruit liggen:
http://www.eweka.nl/nl/readers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:52:

Dit was mij ook al opgevallen. Dacht eigenlijk dat het stom toeval was.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 02-01-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Lightning-Usenet tot 30 december met volle tevredenheid gebruikt. Sindsdien komt echt alles onrepareerbaar binnen. Om de minuut wel een 'missing article' in de logs.

Er is vast iets stuk gegaan terwijl iedereen op vakantie is. Hopelijk gaat er maandag iemand achteraan.

[ Voor 3% gewijzigd door LieveNiels op 02-01-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

LieveNiels schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:10:
Lightning-Usenet tot 30 december met volle tevredenheid gebruikt. Sindsdien komt echt alles onrepareerbaar binnen. Om de minuut wel een 'missing article' in de logs.

Er is vast iets stuk gegaan terwijl iedereen op vakantie is. Hopelijk gaat er maandag iemand achteraan.
Heb ik ook last van...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Welke poort gebruiken jullie? Ik heb ook nog problemen maar niet bij non-SSL op poort 119.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Kixtart schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:39:
Welke poort gebruiken jullie? Ik heb ook nog problemen maar niet bij non-SSL op poort 119.
Geen problemen hier via poort 563 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het wisselt bij mij, dus gewoon doorgegaan met non-SSL

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:31:
[...]

Dit was mij ook al opgevallen. Dacht eigenlijk dat het stom toeval was.
Hopelijk blijft dit zo, het bevalt me wel. Niet dat ik nu heel vaak oud materiaal binnenhaal, maar als dat voorkomt en het kan op volle snelheid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Ik draaide sowieso al non-SSL, maar ook met SSL doen de problemen zich voor. Bij nader inzien zijn het in ieder geval de bestanden ouder dan 200 dagen, alles binnen 30 dagen lijkt wel gewoon foutloos binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179898

Hier ook problemen met Lightning, ook bij bestanden jonger dan 30 dagen, met SSL
Atricles not found en veel corrupt, gelukkig nog net te parren.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.